Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:10:
[...]

D'r zijn 2 organisaties wel redelijk actief met toernooien van wat ik meekrijg hier in Nederland; AFK Esports, die hadden laatst een iets groter toernooitje (MK11 en UNIST) met ook veel Fransen in Rotterdam (correct me if I'm wrong) en er was er nog een, maar ook die zit in het westen. Niet dat ik goed genoeg ben verder hoor, maar vind het altijd wel leuk om te volgen.

Kans is aanwezig dat ik 1-2 Juni te vinden ben bij The Main Event in Groningen (nog niet 100% zeker), volgens mij worden daar geen toernooien in fighters gehouden (behalve Smash) maar mocht er wel iets zijn dan ga ik eens kijken of ik er iets van mee kan krijgen.
ja daar zeg je wat, daar (afk) zie ik idd geregeld dingen van voorbij komen, ik negeer dat niet omdat ik minder intersse heb in 5, en (nog) niet in dingen als smash en dbz, dat zijn natuurlijk wel de grote jongens in dat genre. Oh zelfde geld ook voor MK.

grun: klinkt goed! laat weten hoe het was zou ik zeggen.

Ik ken op zich wel mensen die een horeca locatie hebben...pool centra om precies te zijn, in de sf4 tijd al is gespeeld (no pun intended) met de gedacht om die is te vragen of we een zo'n locatie zouden kunnen gebruiken voor een tournooi. Helemaal nadat ik in hilversum aan een sf4 tournooi in een pool centrum had meegedaan, maar geen idee of dat qua animo interresant zou zijn. denk dat je al snel een man of 20-30 nodig hebt om zoiets ook maar marginaal interessant te maken.....then again wellicht trek je die ook met de juiste kanalen, voordeel is wel dat het dan amersfoort zou zijn wat vrij centraal is (ik geloof dat er letterlijk een steen ligt met centrum van nederland :P ) en ook niet te ver van de randstand waar toch veel van de doelgroep is......

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Sagat schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:17:
[...]
Oh voor de gein is 2 sf4 og's noemen dan, wie weet hebben die nog interesse
@firlian & @Emersion
Ah, SFIV... Dat waren de tijden.
Vanaf volgende maand woon ik in New York, dus het gaat mij niet lukken om er bij te zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Aan de positieve kant heeft Amerika wel veel meer locals, dus kan je daar je skills bijschaven :D

Voor mij kriebelt UNIST toch wel een beetje. In de tijd dat ik de FGC ben gaan volgens blijft iedereen daar toch wel lyrisch over. Mogelijk dat ik 'm met een steam sale wel meepak. Daarnaast komt er ook een nieuwe versie aan, Late [cl-r]. Tot nu alleen voor de PS4 en Switch, maar dat laatste is ook wel interessant dan. De Switch is toch makkelijk om erbij te pakken...

En verder hoor ik ook veel goeds over Melty Blood, iemand daar ervaring mee?

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Heb me inmiddels ingeschreven voor die Granblue fighting game van Arcsys. Eens zien of ik uitgekozen wordt. Ziet er best leuk uit tot nog toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 09:15
Akaendra schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:16:
Heb me inmiddels ingeschreven voor die Granblue fighting game van Arcsys. Eens zien of ik uitgekozen wordt. Ziet er best leuk uit tot nog toe :)
Daar heb ik me ook voor ingeschreven ben benieuwd :) . Gister toevallig nog even de sf collectie gespeeld(thirth Strike) tegen wat vrienden online maar het meest zit ik in mk11 en ook nog steeds dbfz. Ook wel benieuwd naar samurai showdown volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Geen DOA5LR spelers hier?
Die vind ik zelf wel fijn spelen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Wie is er hyped voor Combo Breaker?

Begint ongeveer 5 uur vanavond onze tijd.

https://combobreaker.org/

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Euphanasia schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:30:

Apart dat ze met zoveel games, geen Dead or Alive erbij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Euphanasia schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:30:

Ik weet wat ik dit weekend aan ga zetten :D

Dank je voor het melden, die was compleet langs me heen gekropen.
the_virus26 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Daar heb ik me ook voor ingeschreven ben benieuwd :) . Gister toevallig nog even de sf collectie gespeeld(thirth Strike) tegen wat vrienden online maar het meest zit ik in mk11 en ook nog steeds dbfz. Ook wel benieuwd naar samurai showdown volgende maand.
Samurai Shodown ziet er ook wel nice uit ergens, twee weken geleden de release trailer eens bekeken. Argh, de jeuk voor een fighter! Nog maar een ruime maand voor de verhuizing zut...
Jorgen schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:07:
Geen DOA5LR spelers hier?
Die vind ik zelf wel fijn spelen.
DOA vond ik vroeger idd ook een best prima game (2 en 3 gespeeld denk ik? Xbox en Xbox 360). Mogelijk dat ik 'm wel een keer haal, maar ik weet het nog niet zo, heb er om een of andere reden toch minder gevoel bij. SC6 wil ik ook weer wat meer gaan spelen bijv.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Dames en heren. Ik meld me ook bij de Fighting community. Ik wil het genre graag wat beter onder de knie krijgen en ben geen keigoede autodidact. Eigenlijk zoek ik dus een makker in omgeving Leeuwarden om wat van te kunnen leren. Ben bezig met Injustice 2, DBZF, SFV en MK11. Die laatste op Xbox one en de rest op steam.

Reteveel tijd heb ik niet altijd door mijn werk, maar ik ben wel erg geïnteresseerd :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eduardboon schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:15:
Dames en heren. Ik meld me ook bij de Fighting community. Ik wil het genre graag wat beter onder de knie krijgen en ben geen keigoede autodidact. Eigenlijk zoek ik dus een makker in omgeving Leeuwarden om wat van te kunnen leren. Ben bezig met Injustice 2, DBZF, SFV en MK11. Die laatste op Xbox one en de rest op steam.

Reteveel tijd heb ik niet altijd door mijn werk, maar ik ben wel erg geïnteresseerd :-).
Welkom!
Ik heb helaas mk11 nog niet, naar mocht je gamepass hebben dan zouden we wel is mk x kunnen spelen via de one, maar daar ben ik zelf (ook?) beginner in.
SfV kan natuurlijk ook met crossplay (heb em op ps4). Ben laatste tijd alleen weinig ‘spontaan’ online. Dus keertje wat afspreken via pm eventueel.
========
Net even gekeken wat samsho gaat kosten, maar 60 euro gewoon. Denk dat ik toch noch maar even wacht op een prijsdaling. Maar goede kans dat als iedereen positief is ik toch later overstag ga en dan los de seasonpass ga halen, aargh :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Sagat schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 07:08:
[...]

Welkom!
Ik heb helaas mk11 nog niet, naar mocht je gamepass hebben dan zouden we wel is mk x kunnen spelen via de one, maar daar ben ik zelf (ook?) beginner in.
SfV kan natuurlijk ook met crossplay (heb em op ps4). Ben laatste tijd alleen weinig ‘spontaan’ online. Dus keertje wat afspreken via pm eventueel.
========
Net even gekeken wat samsho gaat kosten, maar 60 euro gewoon. Denk dat ik toch noch maar even wacht op een prijsdaling. Maar goede kans dat als iedereen positief is ik toch later overstag ga en dan los de seasonpass ga halen, aargh :P
Leuk aanbod! Ik heb geen game pass, daar moet ik eerst even een normale baan voor vinden, speel te weinig om het te rechtvaardigen.

We kunnen wel eens wat SFV gaan doen ja :) ik speel vooral Juri en zuig gewoon als de knetter, dus benieuwd wat je me bij kan brengen.

Ik gebruik overigens een hori fighting commander of een Xbox one controller voor de games. (De eerste voor het meeste, de laatste voor mortal kombat)

Als ik wat beter wordt wil ik wel eens investeren in een leuke stick. Maar volgens mij zijn er weinig goede keuzes die ook op Xbox one werken (hoor veel over de qanba obsidian). Denk zelf meer aan de hori die op bol nu 110 kost, de kai v geloof ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Eduardboon op 25-05-2019 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
Sagat schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 07:08:
[...]
Als je de game op release haalt of binnen een week na release dan is de season pass gratis. Denk dat ik hem met release wel even oppik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
the_virus26 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 07:51:
[...]

Als je de game op release haalt of binnen een week na release dan is de season pass gratis. Denk dat ik hem met release wel even oppik.
Yup, weet niet wat de season pass gaat kosten maar dat bedoelde ik. Als je achteraf koopt moet je dus extra betalen (of gewoon lang wachten op sales etc).

Maar ik heb net dit gekeken
YouTube: Combo Breaker 2019 - Samurai Shodown Auction Tournament

Ziet er wel interresant uit! Hoorde ook dat spass eerste week na uitkomen game ook nog gratis is. Dus wellicht even day 1&2 reacties afwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 26-05-2019 09:34 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:33:
[...]

Yup, weet niet wat de season pass gaat kosten maar dat bedoelde ik. Als je achteraf koopt moet je dus extra betalen (of gewoon lang wachten op sales etc).

Maar ik heb net dit gekeken
YouTube: Combo Breaker 2019 - Samurai Shodown Auction Tournament

Ziet er wel interresant uit! Hoorde ook dat spass eerste week na uitkomen game ook nog gratis is. Dus wellicht even day 1&2 reacties afwachten.
Dat toernooitje had ook mijn interesse gewekt (toen 'ie bezig was de URL naar de Twitch channel in de Discord geplempt) en van wat me opviel waren nog niet alle karakters beschikbaar op die build?

De release is eind juni op PS4/X1 zo te zien, jammer dat de PC achter blijft daarin. Zal voor mij dan de PS4 versie worden. Valt ook net in de week dat we echt over willen gaan, EN waarin de FFXIV uitbreiding uitkomt / beschikbaar is voor pre-orders om te spelen). Ik denk wel dat ik 'm ga halen eigenlijk,alleen kan ik het de eerste 2 weken niet echt spelen.

Tijdens Combo Breaker ook wat gericht op UNIST en het kriebelt toch wel. Het gave was toch wel om te zien dat ieder karakter gespeeld werd in de top 48. Het scoort dan ook hoge ogen als het op balancing aankomt (UNIEL (Exe: Late) die @Sagat volgens mij uit de gratis PS3 games had is daar niet zo sterk in). Straks als ik weer thuis ben even de Top 16 matches gaan bekijken en ben bang dat ik tegen het einde van de dag UNIST aangeschaft heb (op de PC, waarbij ik even wacht voor een sale voor de PS4). :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grump. Als je hem die 2 weken daarna wel verwacht (veel) te gaan spelen dan zou ik hem in de eerste week na release halen mits de reacties dan positief zijn. Anders idd skippen. Er zijn idd bergen fighting games uitgekomen de laatste tijd en dan moet je keuzes maken (of genoeg budget hebben dat het niet uitmaakt)

Uniel is een anime fighter en die liggen mij net wat minder dan blijven als keuzes over mk11 of samsho als ik iets currents wil doen (na ja ik heb ook sf5 en bijna smash). Of dus accepteren dat je iets budgetterig haalt en dan riskeert dat de online dood of minimaal is. Op dit moment trekt mk11 met niet genoeg, met samsho ‘kriebelt’ het behoorlijk. Maar even day one reacties afwachten.

De gfx vind ik in deze build beter dan verwacht en de gameplay ziet er leuk uit. Vind alleen 60 euro best veel. Ik ging toch uit van 40. Maar ik heb nog een waardebon liggen.... lastig :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Daar zit ik idd een beetje mee. Ik heb dan ook wel een cadeaubon liggen, maar als ik 'm bestel bij YGZ dan zit ik op ong. dezelfde prijs als Game Mania met de cadeaubon. Qua budget kan ik wel een beetje splurgen, om zo maar te zeggen. En gezien de gratis season pass met 4 characters is het mogelijk wel de moeite waard.

SamSho schijnt ook niet heel combo-heavy te zijn, dus mogelijk wel een fijne voor me om op te pakken om de fundamentals meer onder de knie te krijgen. UNIST is daar ook goed voor aangezien de combo's daarin ook niet super lastig zijn, van wat ik begrijp (en ze goede beginner-tutorials hebben). On that note, ik zie net dat de PS4 versie ervan in Engeland te bestellen is voor 15 euro inclusief shipping, dus dat heb ik maar gedaan. UNIST leeft nog flink en lijkt alsmaar groter te worden, waardoor ze nu in EVO zitten.

SamSho is daarin hit or miss (net als Soul Calibur nu een beetje meekabbelt maar niet echt een grote impact achter heeft gelaten, helaas), maar net als bij jou geeft MK11 mij nog niet het gevoel dat ik 'm graag wil spelen en ook Killer Instinct is in dat rijtje toegevoegd. MK11 is wel vrij groot op Combo Breaker, dus dat is wel goed voor de game. Net als Tekken 7, maar daar heb ik ook geen affiniteit mee. GGXrd heeft het online gebeuren waarbij mensen die nog spelen al belachelijk goed zijn, dus daar is het wachten op een nieuwe versie voordat er goed in te stappen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eduardboon schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:15:
[...]

Leuk aanbod! Ik heb geen game pass, daar moet ik eerst even een normale baan voor vinden, speel te weinig om het te rechtvaardigen.
Same here hoor, maar 3 maanden voor euro wilde ik wel :*)
We kunnen wel eens wat SFV gaan doen ja :) ik speel vooral Juri en zuig gewoon als de knetter, dus benieuwd wat je me bij kan brengen.
We gaan het hopelijk meemaken. Maar ben ook niet geweldig hoor.
Ik gebruik overigens een hori fighting commander of een Xbox one controller voor de games. (De eerste voor het meeste, de laatste voor mortal kombat)
Ik heb ook een hori fc. Vind alleen de dpad niet geweldig. Maar ps4 pad helemaal dramatisch (plus hou van 6 front button layout)
Als ik wat beter wordt wil ik wel eens investeren in een leuke stick. Maar volgens mij zijn er weinig goede keuzes die ook op Xbox one werken (hoor veel over de qanba obsidian). Denk zelf meer aan de hori die op bol nu 110 kost, de kai v geloof ik.
Beetje teruglezen over sticks, kort gekeden besproken hier.

Zijn er hier overigens hitbox gebruikers? Misschien is dat de oplossing voor mij. Alleen dan heb je weer 8 front buttons. Ik hou echt van 6 met 2 shoulders!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akaendra
  • Nu online
Zo, vanochtend mail binnengehad :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7opud3WsAAGdJ1.jpg

Begint pas 31 mei, maar even kijken of het wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Akaendra schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:54:
Zo, vanochtend mail binnengehad :)

[Afbeelding]

Begint pas 31 mei, maar even kijken of het wat is :)
Nice, laat het maar weten. Zie het op m'n Twitter wel wat gehyped worden, maar bij Anime fighters is de markt vlugger verzadigd van wat ik begrijp. Meestal zijn er maar 2 'actieve' fighters binnen (zoals iemand aangaf nu voornamelijk BlazBlue CrossTag en Guilty Gear Xrd (neemt af), met een side van UNIST & Melty Blood). Dus ben benieuwd of GranBlue iets klaar weet te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gsnindo
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-08 00:32
Hoi iedereen, het is alweer een tijd geleden dat ik hier iets heb gepost.
Samen met AFK e-Sports hosten wij wekelijkse meetings op woensdag in het HipHopHuis (naast Rotterdam Centraal). We spelen hier alle fighting games (Smash Ultimate, Tekken 7, UNIST en MK11 nu vooral) en hosten ook wat local brackets die worden overigens worden gestreamed. Voor meer info zie de tweet: https://twitter.com/AFK_Esports_/status/1132952336412942337
Jullie zijn allemaal welkom - of je nou casuals wilt spelen tegen wat mensen, of langs wilt komen voor een praatje... de deur staat open!

DBFZ is na een jaartje al snel doodgegaan... het is spijtig maar helaas bleek de gameplay niet voor iedereen te zijn en is de game een beetje stale geworden. Daarnaast is de hype ook een beetje weg (zie de cijfers van EVO entrants). Zelf vind ik het nog wel geweldig.

MK11 is nu ook erg interessant omdat het zo nieuw is. Zelf ben ik er niet heel erg weg van maar het is leuk om casuals te spelen tegen anderen. Aankomende zaterdag is er een toernooi in Almere samen met Tekken 7: https://smash.gg/tournament/force-local-cup-3-1

UNIST wordt nu erg veel gespeeld door de 2D spelers. Het is eigenlijk tot leven geblazen sinds de PC release van vorig jaar, maar nu hebben we wekelijkse online toernooien op donderdag en ga ik een eerste aanzet doen om een wekelijkse toernooi op te zetten op woensdag (zie de tweet hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:02
Ik kan ook heel erg uitkijken naar Kill la Kill If.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
gregndo schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:30:
DBFZ is na een jaartje al snel doodgegaan... het is spijtig maar helaas bleek de gameplay niet voor iedereen te zijn en is de game een beetje stale geworden. Daarnaast is de hype ook een beetje weg (zie de cijfers van EVO entrants). Zelf vind ik het nog wel geweldig.
Net eens gekeken naar die entrant numbers (begin mei), en Samurai Shodown doet het daar ook erg goed in. Had ik ergens niet verwacht, maar dat ze zelfs boven MK11 staan...

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe / of de locals er een beetje naar toe leven of dat het in Nederland nog niet heel erg leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:36:
Ik kan ook heel erg uitkijken naar Kill la Kill If.
Ik.......weet zelf niet zo goed wat ik er van moet vinden, het is ook echt zijn eigen genre.....naast standaard 2d one on one en 3d fighters (tekken etc) is dit.......area fighter oid?
Er was laatst ook zo'n game met zo'n beetje alle grote anime(shounen?) helden van de laatste tijd, maar daar hoor ik iig ook weinig over.......(jump force denk ik, op basis van snel googlen?)

I guess dat (in de categorie oude fighters......) virtual on ook een beetje in die hoek zit/zat....dat leek me ook ontzettend vet maar uiteindelijk ook iets waar ik nooit echt in gekomen ben.

Daarnaast is kill la kill, uhm.......wat dubieus in zijn kleding keuze (of gebrek daaraan?) als zelfs mk11 zichzelf al min of meer censueert.....wat blijft er van deze game dan over? Then again als ze hem gewoon 18+ maken is er ook niet heel veel aan de hand i guess.
Hoi iedereen, het is alweer een tijd geleden dat ik hier iets heb gepost.
Samen met AFK e-Sports hosten wij wekelijkse meetings op woensdag in het HipHopHuis (naast Rotterdam Centraal). We spelen hier alle fighting games (Smash Ultimate, Tekken 7, UNIST en MK11 nu vooral)
Geen sf5?
-O-
Al hoewel ik daar zelf eigenlijk ook niet heel rouwig om ben.....
en hosten ook wat local brackets die worden overigens worden gestreamed. Voor meer info zie de tweet: https://twitter.com/AFK_Esports_/status/1132952336412942337
Jullie zijn allemaal welkom - of je nou casuals wilt spelen tegen wat mensen, of langs wilt komen voor een praatje... de deur staat open!
Nice :)
Wat voor tijden moeten we hierbij aan denken? Wellicht kan ikzelf een keer het combineren met een dagje werken in dat 'flatje' bij de Erasmusbrug.........aka de maastoren. :+
Vaag en onverwacht! Heeft het ook niets te maken met dat geneuzel dat de game bij bepaalde grote tournooien teruggetrokken werd (moest worden?) daar heb ik verder ook nooit iets over gehoord.....
MK11 is nu ook erg interessant omdat het zo nieuw is. Zelf ben ik er niet heel erg weg van maar het is leuk om casuals te spelen tegen anderen. Aankomende zaterdag is er een toernooi in Almere samen met Tekken 7: https://smash.gg/tournament/force-local-cup-3-1
Da f...... in Almere? Dat is waar mijn bed slaapt tegenwoordig! Helaas heb ik al iets die dag. Maar ga wel ff kijken naar het linkie voor de info.
edit:
Is ook gewoon een tekken word tour event! 8)7 (dat is toch min of meer het tekken equivalent van de capcom cup?) wow......ok ik volg tekken niet, maar dat ik dit gemist heb.....je moet vaker hier posten man :P
UNIST wordt nu erg veel gespeeld door de 2D spelers. Het is eigenlijk tot leven geblazen sinds de PC release van vorig jaar, maar nu hebben we wekelijkse online toernooien op donderdag en ga ik een eerste aanzet doen om een wekelijkse toernooi op te zetten op woensdag (zie de tweet hierboven).
Even puur voor mijn beeldvorming, hoeveel mensen verwacht je dat daar op af gaan komen?

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 29-05-2019 08:35 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:02
Ik moet wel zeggen dat ik mijn SF5 in de boom heb gehangen er is sinds Kage helemaal niets meer.
Ik lees alleen maar dat er extra stages en pakjes en geen fighters. Ziet eruit als een echte cashcow.

Is SF5 dan echt finaal mislukt, slechte start, middelmatige DLC en dan dat rare Fight Money.
Als je dan kijkt naar de laatste 3 fighting games van Capcom, is het niet veel best. Terwijl DMC 5 en monster hunter wel degelijk aanslaan.

Ik denk dan aan leuke dingen zoals, waarom zouden ze SF5 niet als tagteam maken, genoeg fighters.
Of toch misschien in 2020 een nieuwe SF ivm de Playstation 5.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:27:
Ik moet wel zeggen dat ik mijn SF5 in de boom heb gehangen er is sinds Kage helemaal niets meer.
Ik lees alleen maar dat er extra stages en pakjes en geen fighters. Ziet eruit als een echte cashcow.

Is SF5 dan echt finaal mislukt, slechte start, middelmatige DLC en dan dat rare Fight Money.
Als je dan kijkt naar de laatste 3 fighting games van Capcom, is het niet veel best. Terwijl DMC 5 en monster hunter wel degelijk aanslaan.

Ik denk dan aan leuke dingen zoals, waarom zouden ze SF5 niet als tagteam maken, genoeg fighters.
Of toch misschien in 2020 een nieuwe SF ivm de Playstation 5.
Las gister toevallig iets over sf6, maar dat was echt puur een Clickbait artikel waar je eigenlijk niets aan hebt, Ging erover dat de re2 engine 'mogelijk' gebruikt ging worden voor sf6, riiiiiiiiiiiight geweldig. Maar met het gebrek aan dlc chars heb ik ook het idee dat 6 meer nabij is dan ik anders zou vermoeden.

En ja, hoewel ik nooit nooit zal zeggen, heb ik zelf dus ook niet heel veel trek in 5 meer. Heb ooit de ambitie gehad om hem mijn eerste plat te maken, maar meh. (en toegegeven als je niet traint is goud worden ook nog best een opgave :S ).

Als er echt nog een arcade edition achtige eindspurt komt voor 5 wellicht dat ik hem dan nog wat meer zal oppikken, maar waarschijnlijker dat ik pas bij 6 weer 'echt' aanhaak, en zelfs dan wordt het zeker geen day 1 purchase, eerst lekker afwachten hoe die game uitpakt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Nu online
Mocht iemand wat slechte fighting game actie van mij willen zin voor Granblue

www.twitch.tv/eiganjo

Edit:over een half uurtje ofzo :) dan is het pas live zo te zien

[ Voor 25% gewijzigd door Akaendra op 31-05-2019 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Akaendra schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:25:
Mocht iemand wat slechte fighting game actie van mij willen zin voor Granblue

www.twitch.tv/eiganjo

Edit:over een half uurtje ofzo :) dan is het pas live zo te zien
Het spel ziet er iig schitterend uit. Animatie is nice, achtergrond lekker levendig, etc.

Ben benieuwd hoe dit bij een release uit gaat pakken. Niet on-the-spot een character select hebben maar alleen in de lobby vind ik wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Nu online
https://www.twitch.tv/videos/432501616

naja, toch de hele beta gestreamed, was niet mijn bedoeling maar ik dig deze game behoorlijk. Zelfs met pad goed te doen.

Eigenlijk alleen maar Ferry gespeeld en dat bevalt me heel erg eerlijk gezegd. Toch denken om deze wellicht in huis te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De vraag stellen is hem vermoeddelijk beantwoorden........maar, wordt er nog wel is iets gedaan op den dinsdag? Ik heb eindelijk de beschikking over smash. Dus zou eventueel is kunnen aanhaken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Geen Smash, maar gisteren wel wat leuke potjes UNIST met @Sagat gehad. Leuke characters, het ziet er tof uit en qua damage voelt het prima aan (niet te veel, niet te weinig). Lekker de random functie gebruikt, moet toch wel zeggen dat ik Carmine toch toffer vond dan dat ik verwacht had. Wil er toch wel wat beter in worden :D

Speaking of beter worden, aangezien m'n fundamentals nog vrij slecht zijn kijk ik toch wel uit naar Samurai Shodown, aangezien deze op footsies / neutral gebaseerd is. Dat kan dus een prima game zijn om dat aspect wat meer onder de knie te krijgen. Ook hoor ik over GranBlue Fantasy: Versus dat het ook een game is waar je als beginner makkelijk in kan komen, dus die ga ik ook verder in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk de hoop op deze game al opgegeven....maar hij is deze week in de (digital) reclame bak, 19,99 voor de kale versie, 24 voor de medium en 34 voor de versie die normaal 120 euro 8)7 oid zou moeten kosten.....

Wat zouden jullie doen?
A: f it you only live once, pak die duurste!
B: je wilde hem voor 20, koop hem en check later of je alsnog die dlc wil.....
C: nog langer wachten tot hij nog goedkoper word, op zich boeit online me toch niet heel veel. En zal hem vast nog wel een keer tegen sommigen van jullie hier kunnen spelen dan :)

hmmm hmmm hmmm........wat wel meespeelt is dat ik dus recent al uniel en smash heb gekocht (2e zelfs al helemaal 0 mins gespeeld :X ) en ik ook interesse heb in samsho......eigenlijk als ik zou moeten kiezen tussen of dbz of samsho dan zou het op dit moment zeker die laatste zijn........lastig!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Om eerlijk te zijn, ik verwacht over ong. 1,5 maand nog een sale voor DBFZ vanwege EVO, dus dit zal niet de enige keer zijn dat 'ie nog in de verkoop gaat. Sowieso verwacht ik tzt flink wat leuke discounts. Mogelijk dat ik dan nog overstag ga voor de paar fighters waar ik qua gameplay minder interesse in heb gehad (Tekken, MK).

Ik ga zelf iig vrijwel zeker voor SamSho en ga eens kijken of ik dat een beetje kan combineren met het echte verhuizen (dat gaat in die week / weken echt gebeuren, maar de gameroom is een van de eerste kamers die we klaar willen hebben aangezien m'n vrouw vanuit daar ook werkt) en met de release van Final Fantasy XIV Shadowbringers. Mogelijk een leuke intermission game voor als de servers weer even plat liggen :') .

Voor die tijd ook een fatsoenlijke (PS4) Fightstick halen dus. De hitbox zat ik toch ook nog een beetje naar te kijken, maar vanuit Nederland is dat een lastigere om te halen (200 dollar, 70 dollar shipping en dan mogelijk nog douane kosten, het kan me wat). Mogelijk dat ik later ergens er zelf 1 in elkaar zet, daar zijn genoeg tutorials voor iig. Maar voor nu een stick dus. Zal zeer waarschijnlijk een Razer Panthera Evo worden.

DBFZ heb ik op de PC maar ik ga 'm wel in de gaten houden voor de PS4 ook. Vond het wel geinig spelen in ieder geval, maar heb me er nog niet in verdiept. En voor zo'n bedrag zal ik het ook niet erg vinden om eens te double dippen.

[ Voor 9% gewijzigd door Grumpmeister op 06-06-2019 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_virus26
Sagat schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 08:19:
[...]

Eigenlijk de hoop op deze game al opgegeven....maar hij is deze week in de (digital) reclame bak, 19,99 voor de kale versie, 24 voor de medium en 34 voor de versie die normaal 120 euro 8)7 oid zou moeten kosten.....

Wat zouden jullie doen?
A: f it you only live once, pak die duurste!
B: je wilde hem voor 20, koop hem en check later of je alsnog die dlc wil.....
C: nog langer wachten tot hij nog goedkoper word, op zich boeit online me toch niet heel veel. En zal hem vast nog wel een keer tegen sommigen van jullie hier kunnen spelen dan :)

hmmm hmmm hmmm........wat wel meespeelt is dat ik dus recent al uniel en smash heb gekocht (2e zelfs al helemaal 0 mins gespeeld :X ) en ik ook interesse heb in samsho......eigenlijk als ik zou moeten kiezen tussen of dbz of samsho dan zou het op dit moment zeker die laatste zijn........lastig!
Het is nog een steeds een zeer fijne Fighting game en ook 1 van de betere fighting games van de afgelopen tijd. Voor die 20 euro heb je eigenlijk al zat content om je mee te vermaken en als je hem nog niet hebt zou ik er zeker over nadenken om hem op te pikken. Dood wil ik de game ook niet noemen want ik vind nog steeds snel online matches om te spelen en als ik dit vergelijk met andere fighting games die later zijn uitgekomen is dit prima :)

Granblue beta ook nog ff gespeeld en vond dit ook wel een toffe game. Geen heavy combo fighter maar echt veel neutral en spacing en dat bevalt wel goed. Mk11 ook lekker aan het doorspelen en daar tik ik alweer bijna de 700 online games aan. We keep grinding :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
the_virus26 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:53:
[...]

Het is nog een steeds een zeer fijne Fighting game en ook 1 van de betere fighting games van de afgelopen tijd. Voor die 20 euro heb je eigenlijk al zat content om je mee te vermaken en als je hem nog niet hebt zou ik er zeker over nadenken om hem op te pikken. Dood wil ik de game ook niet noemen want ik vind nog steeds snel online matches om te spelen en als ik dit vergelijk met andere fighting games die later zijn uitgekomen is dit prima :)

Granblue beta ook nog ff gespeeld en vond dit ook wel een toffe game. Geen heavy combo fighter maar echt veel neutral en spacing en dat bevalt wel goed. Mk11 ook lekker aan het doorspelen en daar tik ik alweer bijna de 700 online games aan. We keep grinding :P
Denk dat ik toch nog skip, ondanks de 8 frame input ellende nog steeds interesse in samsho :)
verder dus met uniel en smash ook nog genoeg te doen. Oh en als @Jorgen level up is moet ik met hem uiteraard ook weer kof14 spelen :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:24:
[...]

Denk dat ik toch nog skip, ondanks de 8 frame input ellende nog steeds interesse in samsho :)
verder dus met uniel en smash ook nog genoeg te doen. Oh en als @Jorgen level up is moet ik met hem uiteraard ook weer kof14 spelen :D
SamSho krijgt schijnbaar een day-1 patch om dat te verhelpen (https://twitter.com/snk_oda/status/1136546438031142913?s=19). Ik ga 'm iig wel halen, even kijken hoe ik de free DLC dan kan activeren tijdens het verhuizen. Mogelijk dat de PS4 dan wel in de nieuwe woning staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sagat schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:24:
[...]

Dat komt vast goed. Het spelen tenminste; over het level up twijfel ik nog :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:41:
[...]

SamSho krijgt schijnbaar een day-1 patch om dat te verhelpen (https://twitter.com/snk_oda/status/1136546438031142913?s=19). Ik ga 'm iig wel halen, even kijken hoe ik de free DLC dan kan activeren tijdens het verhuizen. Mogelijk dat de PS4 dan wel in de nieuwe woning staat.
Ik gun snk het ook, dus ja ik verwacht idd dat ik hem ook ga kopen, wacht wel even day1-2 bevindingen af.
Activeren van de dlc...ik dacht dat het puur was dat je hem moest kopen binnen x tijd, maar ook dat even in de gaten houden.
Jorgen schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:00:
[...]

Dat komt vast goed. Het spelen tenminste; over het level up twijfel ik nog :P
Dat is wel een voordeel zijn van (als ik dat mag zeggen ) vrij beginner zijn, je gaat bijna letterlijk van elke potje spelen er op vooruit, want je gaat als het goed is situaties herkennen, chars en hun specials herkennen.
In jouw specifieke situatie zou ik dan echt eerst is wat sf5 spelen, puur training mode, en gewoon even moves oefenen, eerste de makkelijke, vuurbal en tatsu, en dan zowel aan de p1 als p2 kant (al hoewel je dat met deze moves in principe al afvangt :) )
dan naar de srk (maar zoals verteld, in principe werkt twee keer schuin onder mashen als shortcut)
en als die lekker gaat dan proberen die super/critical art eruit te krijgen.

daarna de ai gewoon op erg laag level zetten en proberen uit te spelen, als dat lukt iets moelijker. Tussendoor ook zeker vs mensen spelen want als je alleen tegen ai speelt leer je jezelf weer zaken aan die tegen mensen niet werken. Maar als beginner heb je er in mijn ogen nog wel wat aan om basis begrippen en vaardigheden op te bouwen.

Verder theory warrior, als je een char hebt gekozen, check zijn move list, probeer de trials te doen (let op, vooral de hogere zijn best pittig) en kijk wat matches en eventueel wat combo vids.

Meeste van dit alles kan je ook in kof doen uiteraard, maar gezien dat gelijk 3 chars is, is die toch een stukje lastiger, al hoewel je doorgaans ook een 1 vs 1 mode hebt volgens mij. Desondanks heeft kof14 in het algemeen een iets hogere moeilijkheidsgraad, imho uiteraard.

iig wederom succes :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Sagat Mooie, behulpzame post. Dank!

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 07-06-2019 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:00:
[...]

Ik gun snk het ook, dus ja ik verwacht idd dat ik hem ook ga kopen, wacht wel even day1-2 bevindingen af.
Activeren van de dlc...ik dacht dat het puur was dat je hem moest kopen binnen x tijd, maar ook dat even in de gaten houden.
Van wat ik begrepen heb krijg je een code die je moet valideren binnen de 5 dagen. Na die 5 dagen doet de code niks meer. Ik kan er naast zitten hoor...

Verder zijn nu de Taipei majors bezig (https://www.twitch.tv/versusasia), voornamelijk in de ochtend voor ons. Net de pools van Tekken 7 en nu begint Soul Calibur 6. Ben benieuwd :)

Vanavond denk ik de vods van SF5 pools (https://www.twitch.tv/capcomfighters) ook eens aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha nice. Zelf ben ik brak op de bank (met 3-4 uur slaap vannacht :X ) st aan het kijken van combo breaker

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik heb net ook de pools van Dead or Alive 6 bekeken en het lijkt nog wel erg op DoA3 (volgens mij) waar ik toentertijd veel tijd in had gestoken. Mogelijk dat ik iig de Core Fighters (gratis) versie bekijk en dan de volle game met een sale oppak. Core Fighters heeft sowieso 2 van m'n favo's van 3 erin zitten (Hitomi en Kasumi).
Sagat schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:00:
Haha nice. Zelf ben ik brak op de bank (met 3-4 uur slaap vannacht :X ) st aan het kijken van combo breaker
Combo Breaker had wel erg gave games er tussen zitten, sowieso de moeite om het aan te hebben staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Aangezien we een paar KOF gasten hier hebben zitten:

Mai en Kula van KOF zijn aangekondigd als guest fighters voor DoA6 zojuist aangekondigd bij de Taipei Majors. Beste video die ik tot nu toe kan vinden is deze clip van de stream in deze tweet (mist iets van de introductie van Mai): https://twitter.com/VersusAsia/status/1137630704588615680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Aangezien de beschikbaarheid steeds minder lijkt te worden in Nederland heb ik maar een knoop doorgehakt en de Razer Panthera Evo besteld (laatste die bij Nedgame in stock was). Ik ben nog niet purist genoeg om het te doen, maar mogelijk dat ik daar de knoppen van vervang voor Sanwa's. Als de Razer versies ook prima werken voor me, laat ik het daar nog wel even bij.

Ik wilde sowieso een fight stick halen rond m'n verhuizing en aangezien we zeer waarschijnlijk het weekend van 22-23 juni willen pakken om al wat over te gaan, was dit een goed moment. Hopelijk dat weekend ook al de game kamer wat ingericht zodat ik voor Samurai Shodown iig de gratis season pass kan claimen.

Tijdens de Taipei Majors zijn mijn meningen richting Tekken 7 en DoA6 toch wat bijgesteld en heb er wel wat interesse in gekregen. Al wacht ik voor die games even tot EVO aangezien er dan waarschijnlijk wat sales zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:31:
Aangezien de beschikbaarheid steeds minder lijkt te worden in Nederland heb ik maar een knoop doorgehakt en de Razer Panthera Evo besteld (laatste die bij Nedgame in stock was). Ik ben nog niet purist genoeg om het te doen, maar mogelijk dat ik daar de knoppen van vervang voor Sanwa's. Als de Razer versies ook prima werken voor me, laat ik het daar nog wel even bij.

Ik wilde sowieso een fight stick halen rond m'n verhuizing en aangezien we zeer waarschijnlijk het weekend van 22-23 juni willen pakken om al wat over te gaan, was dit een goed moment. Hopelijk dat weekend ook al de game kamer wat ingericht zodat ik voor Samurai Shodown iig de gratis season pass kan claimen.

Tijdens de Taipei Majors zijn mijn meningen richting Tekken 7 en DoA6 toch wat bijgesteld en heb er wel wat interesse in gekregen. Al wacht ik voor die games even tot EVO aangezien er dan waarschijnlijk wat sales zullen zijn.
Grats met de stick. Ben zelf helaas ook geen stick modder, maar volgens mij zitten er wel wat mensen in het topic die dit wel zijn, ik verwacht ook zeker wel dat er mogelijkheden zijn. Verder misschien dus kijken naar zo brooks bord, dan kan je volgens mij van atari2600 tot en met xbox x zo ongeveer gebruiken, mits je maar de juiste kabel hebt om in dat bord te prikken :D lijkt me handig voor jou als retro gamer en iemand die 'sooner or later' toch ook wel zal upgraden naar een next gen console.

Verder nog even 2 tips van mij uit:
Zelfs ajs je ps4 nog in de doos zit, zou je de code ook via de playstation website moeten kunnen claimen volgens mij, en anders ga je naar een vriend/kennis/(tweaker in de buurt?) en log je daar in op zijn console, ps4 heeft uitstekende guest login options waarna je hele profiel weer verwijderd wordt als je weer uitlogt

Verder zijn er momenteel leuke sales in de usa store van playstation, tekken is er nu voor 20 dollar te krijgen, maar zoals je zegt zullen we met evo wellicht ook nog wel een leuke sale krijgen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:29:
[...]

Grats met de stick. Ben zelf helaas ook geen stick modder, maar volgens mij zitten er wel wat mensen in het topic die dit wel zijn, ik verwacht ook zeker wel dat er mogelijkheden zijn. Verder misschien dus kijken naar zo brooks bord, dan kan je volgens mij van atari2600 tot en met xbox x zo ongeveer gebruiken, mits je maar de juiste kabel hebt om in dat bord te prikken :D lijkt me handig voor jou als retro gamer en iemand die 'sooner or later' toch ook wel zal upgraden naar een next gen console.

Verder nog even 2 tips van mij uit:
Zelfs ajs je ps4 nog in de doos zit, zou je de code ook via de playstation website moeten kunnen claimen volgens mij, en anders ga je naar een vriend/kennis/(tweaker in de buurt?) en log je daar in op zijn console, ps4 heeft uitstekende guest login options waarna je hele profiel weer verwijderd wordt als je weer uitlogt

Verder zijn er momenteel leuke sales in de usa store van playstation, tekken is er nu voor 20 dollar te krijgen, maar zoals je zegt zullen we met evo wellicht ook nog wel een leuke sale krijgen.
Hmm, een Brooks bord, mogelijk wel de moeite om daar eens naar te kijken ja :) . Die was toch ook naar een hitbox te modden?

De PS4 verwacht ik wel aangesloten te hebben rond het weekend, dus hopelijk zal dat geen probleem worden. Anders is idd de website ook een optie.

Tekken is in NL ook on sale voor 18 euro (of 35 voor de Rematch versie / 40 voor de Ultimate edition (dus inclusief de season passes, etc)). Weet niet waar de community meer leeft eigenlijk en hoewel het kriebelt om 'm gewoon alvast te halen zal dit echt niet de laatste keer zijn.

Mogelijk in de tussentijd wel DoA6 Core Fighters eens downloaden, die is toch gratis :). Vrijwel alle games liggen al in het nieuwe huis, behalve UNIST en The Division 2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:01:
[...]

Hmm, een Brooks bord, mogelijk wel de moeite om daar eens naar te kijken ja :) . Die was toch ook naar een hitbox te modden?

De PS4 verwacht ik wel aangesloten te hebben rond het weekend, dus hopelijk zal dat geen probleem worden. Anders is idd de website ook een optie.

Tekken is in NL ook on sale voor 18 euro (of 35 voor de Rematch versie / 40 voor de Ultimate edition (dus inclusief de season passes, etc)). Weet niet waar de community meer leeft eigenlijk en hoewel het kriebelt om 'm gewoon alvast te halen zal dit echt niet de laatste keer zijn.

Mogelijk in de tussentijd wel DoA6 Core Fighters eens downloaden, die is toch gratis :). Vrijwel alle games liggen al in het nieuwe huis, behalve UNIST en The Division 2 :D
Zou verwachten van wel, volgens mij is een hitbox niets meer dan een stick, waarbij de actual stick is vervangen met buttons met de inputs :)

Uiteraard kan ik nu opeens niet meer de foto's vinden van de stick met rj45 connectie en cables voor diverse consoles, maar wellicht kan je hier alvast beginnen met een zoektochtje om wat meer info te vinden. Anders even op de nl fgc discord posten, ongetwijfeld zitten daar mensen met detail kennis

https://www.reddit.com/r/..._shmups_multiple_systems/

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:10:
[...]

Zou verwachten van wel, volgens mij is een hitbox niets meer dan een stick, waarbij de actual stick is vervangen met buttons met de inputs :)

Uiteraard kan ik nu opeens niet meer de foto's vinden van de stick met rj45 connectie en cables voor diverse consoles, maar wellicht kan je hier alvast beginnen met een zoektochtje om wat meer info te vinden. Anders even op de nl fgc discord posten, ongetwijfeld zitten daar mensen met detail kennis

Yup, ben het DIY kanaal op die Discord wel aan het volgen. Zijn 2 mensen die een hitbox aan het maken zijn (volgens mij met een Brooks, even teruggekeken). Het lijkt me sowieso een gaaf hobbyproject om eens te doen :D

Zit toch nog te twijfelen om ook T7 nu gewoon te halen... Over een maandje zit ik in Zweden (zat er een maand naast met de RoseValley Rumble post eerder :')) en daar zitten tussen de speedrunners ook wat FG enthousiastelingen. Kan is ook aanwezig dat er een paar kleine toernooitjes gehouden worden, lijkt me wel geinig om daar aan mee te doen met iig wat meer kennis van de fundamentals :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Sagat schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:10:
[...]

Een hitbox is volgens mij wel iets ingewikkelder, omdat je met dubbele inputs zit (je kunt links en rechts bijvoorbeeld tegelijkertijd ingedrukt houden, wat Sonic Booms chargen heel veel sneller maakt). Er zit in de echte hitboxes een soort van filter in die de laatst ingedrukte button onthoudt of iets dergelijks. Onlangs een filmpje gezien op Youtube, want Daigo's zelfgemaakte hitbox mocht niet gebruikt worden op een groot tournament.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
KneoK schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 18:36:
[...]

Een hitbox is volgens mij wel iets ingewikkelder, omdat je met dubbele inputs zit (je kunt links en rechts bijvoorbeeld tegelijkertijd ingedrukt houden, wat Sonic Booms chargen heel veel sneller maakt). Er zit in de echte hitboxes een soort van filter in die de laatst ingedrukte button onthoudt of iets dergelijks. Onlangs een filmpje gezien op Youtube, want Daigo's zelfgemaakte hitbox mocht niet gebruikt worden op een groot tournament.

[YouTube: The reason why Daigo's HitBox was banned from Combo Breaker]
Klopt ja, de officiele hitbox was wel toegestaan, maar die custom made deed inderdaad wat anders wat een erg oneerlijk voordeel opleverde. Had er wel het een en ander van meegekregen. Een OG hitbox bestellen was helaas wel erg prijzig, shipping was 80 dollar (bovenop de 200 dollar van de box zelf) en dan kon je nog inklaringskosten krijgen. Laat maar hoor :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Grumpmeister schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:01:
[...]

Klopt ja, de officiele hitbox was wel toegestaan, maar die custom made deed inderdaad wat anders wat een erg oneerlijk voordeel opleverde. Had er wel het een en ander van meegekregen. Een OG hitbox bestellen was helaas wel erg prijzig, shipping was 80 dollar (bovenop de 200 dollar van de box zelf) en dan kon je nog inklaringskosten krijgen. Laat maar hoor :')
Ooh, ik lees net wel dit:
On my hitbox with a universal fighting board, hitting the up button will always be read over the down button, regardless whenever down is pressed. Also, when hitting left and right at the same time neither left or right is registered. I also have the PS4+ Audio board where the left or right button will always override the other, reading whichever one was pressed last.

Is there any way to modify how this works? Specifically, I would like both boards to have up and down to register as neutral in the same way left and right does on the universal board.
Dus het lijkt erop dat de inputs gefilterd worden in zo'n Brooks board.

https://www.reddit.com/r/...e_how_brooke_boards_read/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Dit weekend toch nog wat van Tekken 7 meegekregen, ik ga het toch wel een kans geven (ik ben een gevaar voor m'n eigen portemonnee :'), de complete editie gehaald in ieder geval). Daarnaast ook DoA6 Core Fighters binnengehaald. Allemaal games om tussendoor even te kunnen spelen en wat gevoel te kunnen krijgen

SamSho gaat ook zeker komen, mogelijk dat die wel nuttig gaat zijn voor de footsies / punishes aangezien dat zo'n beetje de core mechanics zijn. Uiteindelijk kom ik er wel met mechanics... hoop ik :')

Helaas wel het pakje gemist afgelopen vrijdag met de fight stick, maar die haal ik ergens in de week wel op. Waarschijnlijk kan ik 'm dan direct naar het nieuwe huis brengen, want de planning is dus nog steeds om volgende week in ieder geval al te overnachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de geintresseerden, dit bedoelde ik qua joystick met een rj45 aansluiting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LENabqvIR1fMG1MevWrc3O47/thumb.png

Als ik een stick speler was zou ik dat zeker bekijken, mijn ideal zou idd een controller zijn die ik zelf kon modden/fixen, en die ik dan op meerdere consoles kon gebruiken.

Helaas is het simpel weg niet anders dan voor mij, want dat ben ik niet.
De gulden midden weg is proberen maar op pc te spelen want daar heb je iig de meeste vrijheid qua controller keuze.
Voor de prijs van een stick heb ik een videokaart waarmee ik iig de meeste zo niet alle huidige fighters wel kan spelen......

[ Voor 101% gewijzigd door Sagat op 17-06-2019 11:19 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_virus26
Vorige week de platinum trophy voor mk11 behaald, deze was redelijk goed te doen :) nu morgen maar is shang tsung bekijken en de update die is geweest ff verder bekijken. Er is ook aangegeven dat de kombat league zou moeten beginnen maar niemand weet nog wat het is en wat het precies inhoudt dus ben benieuwd. Eind juni ook Samurai showdown effe oppikken heb daar ook wel zin in :) . Word er nog bepaalde avonden tegen elkaar gevochten trouwens, heb al even niks meer voorbij zien komen op discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gooi is wat in de groep hier ;)
(Zelfde geld voor de discord natuurlijk)

Met mk11 kan ik helaas niet meedoen.

Heb zelf drukke dinsdag middag/begin van avond. Dus weet niet of ik online ga. Op zich wil ik eigenlijk wel weer sf5 missies gaan doen om kage te kunnen ‘kopen’ maar verwacht met evo/aug alsnog wel iets van een aankondiging over sf5. Dat komt wsl eerder.

[ Voor 11% gewijzigd door Sagat op 17-06-2019 15:19 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Lijkt idd wat rustig te zijn. MK11 kan ik ook (nog) niet mee doen. Zodra 'ie on sale is (ik verwacht rond EVO), dan haal ik 'm ook wel. Ik ben nu wel het meeste op de PS4 aan het halen, dat lijkt toch nu het wat meer populaire platform te zijn?

SamSho zou ik als suggestie geven met release dag (valt op dinsdag), maar dat is ook de verjaardag van m'n vrouw. Dus als ik dan dat zou spelen dan is het letterlijk hun catchphrase: #EmbraceDeath :')

Rondom SF5 vind ik het wel erg stil... Kage is het enige karakter so far, terwijl vorig jaar met EVO Sagat en G aangekondigd werden (iirc) en daarmee de season pass done was. Misschien komt SF6 er toch aan? Neemt niet weg dat ik er nog wel wat tijd in wil stoppen, maar zo krijg ik wel erg veel fighters die ik wil spelen :D . Ik hoop daardoor wel overall wat te verbeteren, qua footsies, etc. Aangezien het meeste wel overdraagbaar is.

Edit: Mooi nieuws nog voor SamSho: De delay is gereduceerd naar 4 frames (wat beter is dan de meeste games). Dat wordt de Day-1 patch, dus ze willen er wel iets goeds van maken :)
https://twitter.com/WydD/status/1140665092205424640

[ Voor 11% gewijzigd door Grumpmeister op 17-06-2019 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:28:
Lijkt idd wat rustig te zijn. MK11 kan ik ook (nog) niet mee doen. Zodra 'ie on sale is (ik verwacht rond EVO), dan haal ik 'm ook wel. Ik ben nu wel het meeste op de PS4 aan het halen, dat lijkt toch nu het wat meer populaire platform te zijn?

SamSho zou ik als suggestie geven met release dag (valt op dinsdag), maar dat is ook de verjaardag van m'n vrouw. Dus als ik dan dat zou spelen dan is het letterlijk hun catchphrase: #EmbraceDeath :')

Rondom SF5 vind ik het wel erg stil... Kage is het enige karakter so far, terwijl vorig jaar met EVO Sagat en G aangekondigd werden (iirc) en daarmee de season pass done was. Misschien komt SF6 er toch aan? Neemt niet weg dat ik er nog wel wat tijd in wil stoppen, maar zo krijg ik wel erg veel fighters die ik wil spelen :D . Ik hoop daardoor wel overall wat te verbeteren, qua footsies, etc. Aangezien het meeste wel overdraagbaar is.

Edit: Mooi nieuws nog voor SamSho: De delay is gereduceerd naar 4 frames (wat beter is dan de meeste games). Dat wordt de Day-1 patch, dus ze willen er wel iets goeds van maken :)
https://twitter.com/WydD/status/1140665092205424640
Denk toch dat ik ook wel voor Samsho ga. heb nog die waardebon liggen, en ja season pass is toch wel leuke bonus, en ik gun het snk ook wel. day 1 patch is ook lekker. Wordt volgens mij dit jaar eerste keer dat ik een full price game on launch haal, keertje mag toch wel ;)

Verder idd...er zijn natuurlijk altijd wel veel fighters beschikbaar geweest, maar dit jaar voelde het wel heel erg druk. Vroeger was het echter simpel (voor mij dan) er was sf4 en 'de rest' met sf5 is het iets minder duidelijk en val ik dus het liefste terug op wat ik ken. Vind het absoluut wel tof om andere dingen te proberen. Maar tussen proberen en er ook maar een beetje goed in worden zit natuurlijk wel een heel groot gat.
En dat is natuurlijk wel voordeel van sf5, een van de makkelijkere om op te pakken? Dan nog steeds je moet er natuurlijk wel tijd in stoppen.....en als zelfs james chen klaagt dat ie niet genoeg tijd heeft (en die speelt min of meer voor zijn beroep) wow, hoe moeten wij armzalige gewone stervelingen er dan me om gaan?!

Voor mij persoonlijk is het puur de fun factor, en toch ook wel wat gevoelig voor trophies. Op dit moment komen die samen in een non fighting game (racing, horizon chase turbo), en daarnaast ook weer even die retro bui waardoor ik ook erg veel zin heb in castlevania, en shmups en zelfs oude fighters (stiekum toch lol gehad met het uitspelen sf2ce in de anni collection, dan wil ik eigen toch ook wel die andere games uitspelen en de bijbehorende trophies halen....)

TLDR: Keuzestress! 8)7

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:58:
[...]

Denk toch dat ik ook wel voor Samsho ga. heb nog die waardebon liggen, en ja season pass is toch wel leuke bonus, en ik gun het snk ook wel. day 1 patch is ook lekker. Wordt volgens mij dit jaar eerste keer dat ik een full price game on launch haal, keertje mag toch wel ;)

Verder idd...er zijn natuurlijk altijd wel veel fighters beschikbaar geweest, maar dit jaar voelde het wel heel erg druk. Vroeger was het echter simpel (voor mij dan) er was sf4 en 'de rest' met sf5 is het iets minder duidelijk en val ik dus het liefste terug op wat ik ken. Vind het absoluut wel tof om andere dingen te proberen. Maar tussen proberen en er ook maar een beetje goed in worden zit natuurlijk wel een heel groot gat.
En dat is natuurlijk wel voordeel van sf5, een van de makkelijkere om op te pakken? Dan nog steeds je moet er natuurlijk wel tijd in stoppen.....en als zelfs james chen klaagt dat ie niet genoeg tijd heeft (en die speelt min of meer voor zijn beroep) wow, hoe moeten wij armzalige gewone stervelingen er dan me om gaan?!

Voor mij persoonlijk is het puur de fun factor, en toch ook wel wat gevoelig voor trophies. Op dit moment komen die samen in een non fighting game (racing, horizon chase turbo), en daarnaast ook weer even die retro bui waardoor ik ook erg veel zin heb in castlevania, en shmups en zelfs oude fighters (stiekum toch lol gehad met het uitspelen sf2ce in de anni collection, dan wil ik eigen toch ook wel die andere games uitspelen en de bijbehorende trophies halen....)

TLDR: Keuzestress! 8)7
Ik ken het gevoel. Misschien nu ook een beetje omdat we afgesplitst zijn van het Street Fighter topic om een generiek fighters topic te hebben (en vanuit daar toch wat andere Tweakers erbij zijn gekomen die ieder hun game speelt)?

Street Fighter 5 zal ik ook wel weer oppakken, want het is inderdaad wat minder complex (als in, geen gigantische combo's / block strings). Maar verder wil ik me in de meeste fighters die ik heb wel wat verdiepen, en daar komt Samurai Shodown dan ook nog bij. Iedere fighter heeft wel iets waar je qua fundamentals wat goeds uit kan halen, waarbij SF5 en Tekken 7 (en MK11) ook nog het bijkomende voordeel heet dat het vrij veel gespeeld wordt en daardoor qua ranked / niveau aantrekkelijker is. Als toch een beginner in de scene nog is het vrij intimiderend om direct tegen veteranen te moeten spelen (al kan je daar ook wel wat van leren).

Daarom ook wat meer hype voor SamSho voor mij, aangezien ik nu vroeg in kan stappen terwijl ranked dan lekker chaos zal zijn maar ik dus hopelijk ook op het niveau van de nieuwere spelers kan zitten voordat ze allemaal stoppen :') . Ik hoop serieus dat SamSho m'n idee van footsies toch wat omhoog kan krikken. Eerst even mezelf een beetje bekend maken met Shiki (ben een sucker voor dual blades) en dan gewoon erin duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij hebt ook mijn 'probleem' dat je (te) veel intressant vind ;)
Veel verschillende fighters, retro en nog speedrunnen! Die laatste heb ik dan weer niet, maar ik kan wel weer 'blind' een game blijven spelen voor een #!@$#!$ achievement of tropy (looking at you bit trip runner :( en ik moet en zal ooit die 10 second ninja ook halen...maar weet gewoon dat ik dan minimaal 3 x 2 uur moet spenderen, misschien wel het dubbelle om dat te halen... )

Anyways, ja het is wel vet om een fighter te spelen als ie net uit is en voordat er alleen nog maar og's en no lifers over zijn waarbij je blij mag zijn als je niet 2x een perfect om je oren krijgt......wat dat betreft is een meet met meerdere mensen zo gaaf, kun je beetje mixen en matches qua tegenstanders en gewoon tips vragen. Wat dat betreft wil ik zeker nog keertje naar afk gaan (daggie werken in r'dam en dan auto in kantoor flikkeren, en dan afloop gewoon in een uurtje naar huis ipv 2 uur in het ov zitten met allemaal weirdo's........zo voelt het voor mij altijd wel als ik 's avonds na forenzentijden in de trein zit :') )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:06:
Jij hebt ook mijn 'probleem' dat je (te) veel intressant vind ;)
Veel verschillende fighters, retro en nog speedrunnen! Die laatste heb ik dan weer niet, maar ik kan wel weer 'blind' een game blijven spelen voor een #!@$#!$ achievement of tropy (looking at you bit trip runner :( en ik moet en zal ooit die 10 second ninja ook halen...maar weet gewoon dat ik dan minimaal 3 x 2 uur moet spenderen, misschien wel het dubbelle om dat te halen... )

Anyways, ja het is wel vet om een fighter te spelen als ie net uit is en voordat er alleen nog maar og's en no lifers over zijn waarbij je blij mag zijn als je niet 2x een perfect om je oren krijgt......wat dat betreft is een meet met meerdere mensen zo gaaf, kun je beetje mixen en matches qua tegenstanders en gewoon tips vragen. Wat dat betreft wil ik zeker nog keertje naar afk gaan (daggie werken in r'dam en dan auto in kantoor flikkeren, en dan afloop gewoon in een uurtje naar huis ipv 2 uur in het ov zitten met allemaal weirdo's........zo voelt het voor mij altijd wel als ik 's avonds na forenzentijden in de trein zit :') )
Zeker, ja. En daar komt nog bij dat ik m'n speedruns niet wil laten stagneren (als in, alleen maar die runs/games doen), dus daar wil ik de komende tijd ook weer wat bij voor leren. Voor fighters hoop ik (en daar lijkt het wel op) dat de tijd die je erin steekt ook wat overdraagbaar is naar andere fighters, omdat je een beter gevoel krijgt voor het concept rond de neutral, etc. etc. Daardoor hoop ik op een gegeven moment gewoon een fighter op te kunnen pakken en op een redelijk niveau te kunnen spelen ipv op het 0 punt iedere keer te beginnen. En daar gaat tijd voor nodig zijn... Verder speel ik dan ook nog een MMO, dus daar zit ook wat tijd in (al kan ik op zich prima queuen voor een dungeon en in de wachttijd een fighter opstarten).

Die Bit Trip Runner en 10 second ninja knagen ook al meer dan een jaar aan je :D

Verder lijkt me een local inderdaad ook wel eens gaaf, alleen heeft de weekly in Rotterdam het probleem dat het in Rotterdam is, op een woensdag is en ik nooit in de buurt ervan kom. Het is inderdaad wel wat anders om zoiets in person te doen ipv online (al dan niet via voice). Daarom had ik wat hoop dat er tijdens een LAN waar we voor het speedrunnen stonden er ook wat mensen met fighters bezig zouden zijn, maar helaas was de enige fighter die ik gezien (en gespeeld) had een KOF voor de PS1 of 2 van een stand die tegenover ons stond. Maar iedereen was daar hun CS:GO, etc aan het oefenen voor de lopende toernooien. Helaas :'( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oftewel tijd voor een tweakers FGC meet up! Wie woont er centraal en heeft een enigsinds groot huis? Err damn..... :X
Nou ja ik vind Almere best centraal, maar mochten er mensen een betere locatie hebben graag :P

Nou ja, eerst maar is animo check doen, ik kan het een leuk idee vinden, maar als jullie zoiets hebben van 'oh hell no' dan is het snel klaar natuurlijk. :+
Maar zonder dollen, zou het zeker leuk vinden om is wat mensen van hier in het echie te ontmoeten, was ook erg leuk 'back in the day' met sf4.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:46:
Oftewel tijd voor een tweakers FGC meet up! Wie woont er centraal en heeft een enigsinds groot huis? Err damn..... :X
Nou ja ik vind Almere best centraal, maar mochten er mensen een betere locatie hebben graag :P

Nou ja, eerst maar is animo check doen, ik kan het een leuk idee vinden, maar als jullie zoiets hebben van 'oh hell no' dan is het snel klaar natuurlijk. :+
Maar zonder dollen, zou het zeker leuk vinden om is wat mensen van hier in het echie te ontmoeten, was ook erg leuk 'back in the day' met sf4.
Zeker een prima idee :)

Zal idd een beetje afhangen van wie er verder ook interesse in zal hebben, om vanuit daar een goede locatie te prikken (Nijmegen is niet bepaald centraal, alleen maar als je van Noord naar Zuid kijkt :') ). Het zal voor mij waarschijnlijk niet op kort termijn zijn gezien de verhuizing, meerdere speedrun events, etc, maar interesse heb ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Op zich vind ik zoiets ook wel leuk. Laatste GKMTmeet waar ik bij was, was ook erg gezellig. Ik woon redelijk centraal, maar heb een klein huis, dus dat gaat helaas geen succes worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Voor de mensen die MK11 spelen. Sinds kort zie je boven in het scherm je wins,losses en streaks niet meer staan. Weet iemand of dit in te stellen is? Ik kon dit niet vinden. Ik vind het wel een leuk statistiekje als je tegen iemand aan het vechten bent.

PSN id: PENo1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:30
Samurai Shodown Demo 2 is up in de HK psn store.
Geen PSN plus voor nodig.

Link naar de demo

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik ga vandaag eens kijken of SamSho (hopelijk) al ergens in de schappen ligt, aangezien ik vandaag nog een dagje werk in de binnenstad en vanaf morgen druk aan het verhuizen ben. De PS4 staat al in de nieuwe woning en de TV is al binnen, maar beide nog niet aangesloten. Hopelijk weet T-Mobile het internet op orde te krijgen (monteur zou pas vrijdag kunnen komen, zaterdag gebeld :/), anders gaat de PS4 aan de hotspot zodat ik alsnog de season pass binnen kan trekken (gelukkig wel unlimited 4G).

Anders toch morgen een omweg maken richting stad >_>

Edit: In de tussentijd lijkt het internet in ieder geval weer te werken (al zit ik nog een 'slome' upload van 80 Mbit terwijl dit 750 Mbit moet zijn). Dus dat probleem is ook wat minder urgent :)

[ Voor 15% gewijzigd door Grumpmeister op 24-06-2019 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Zo, tussen al het verhuizen en winkelen voor beddengoed door een stop gemaakt bij Game Mania en SamSho gekocht. Krijgt prima scores op metacritic met een 83 gemiddeld :)

Nu nog tijd vinden om het te spelen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Season pass is gratis. Ook al heb je het spel niet :o
Ga spel wel halen denk ik. Heb nog 20 euro psn tegoed. En 35 MediaMarkt bonnen. Klinkt als een plan!

============

@Grumpmeister
En nog kunnen spelen? Ben wel benieuwd! Denk dat ik zelf zaterdag misschien wel even snel langs de mm ga!

Enige vraag is of ik dan voor fysiek of digitaal ga. Fysiek is wel leuker voor het verzamel aspect, maar ik hou erg van het gemak van digitaal, en bij fysiek kan ik mijn 20 psn tegoed niet gebruiken!

[ Voor 52% gewijzigd door Sagat op 27-06-2019 08:31 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:49:
Season pass is gratis. Ook al heb je het spel niet :o
Ga spel wel halen denk ik. Heb nog 20 euro psn tegoed. En 35 MediaMarkt bonnen. Klinkt als een plan!

============

@Grumpmeister
En nog kunnen spelen? Ben wel benieuwd! Denk dat ik zelf zaterdag misschien wel even snel langs de mm ga!

Enige vraag is of ik dan voor fysiek of digitaal ga. Fysiek is wel leuker voor het verzamel aspect, maar ik hou erg van het gemak van digitaal, en bij fysiek kan ik mijn 20 psn tegoed niet gebruiken!
Nog niet, maar ik denk / hoop dat het me vandaag gaat lukken. De grote meubels zijn vandaag over gegaan en ik heb de (nieuwe) TV zojuist even getest door m'n PC eraan te hangen. Zo met een kast beginnen en hopelijk als deze klaar is de PS4 aan de TV hangen en SamSho even opstarten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Euphanasia
Vanaf vandaag t/m zondag is CEO.

Eén van de grotere FG toernooien.

Afbeeldingslocatie: https://ceogaming.org/wp-content/uploads/2019/06/CEO2019_Schedule_Final-2.png

Pools beginnen 6 uur vanavond onze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Yo, nice. Mogelijk hier en daar even wat meepakken (tussen al het verhuizen door), net als Rosevalley Rumble dit weekend :D .

Gisteren heel even SamSho kunnen spelen, even door de tutorial heen gegaan en in practice een beetje op knopjes lopen drukken. De Panthera is wel weer even oefenen, button presses zijn erg gevoelig en ik zit al gauw op te veel beweging in een QCF bijv.

Het is duidelijk dat de game zich op footsies richt, er zijn niet zo heel veel specials om te onthouden / uit te voeren, dus dat is allemaal wel nice. Zodra alles wat meer opgezet is eens kijken of ik er eens online mee kan gaan en / of als iemand hier zin gaat hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben net een knipperlicht maar na dat ik gister ochtend alleen nog twijfelde tussen fysiek of digi, denk ik nu erg hard over mijn standaard ‘wait for pricedrop’ aanpak voor deze game. Paar indrukken en reviews gezien...60 euro aint cheap. Dan wil ik waar voor mijn geld. Enige reden (voor mij) om nu in te stappen is online, en daar schijnt de game nu net wat tegen te vallen...

Qua fighting games beetje bezig met capcom anni voor de trophies. Heb ik nog wel even iets te doen. En qua ss heb ik nog de collectie daarvan op de good old ps2 :S

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Euphanasia

Ging lekker bij Mortal Kombat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Hahaha, dat zat diep zeg :D . Ik heb er niet veel van meegekregen door de verhuizing, alleen een paar potjes gezien van top 8 (SonicFox tegen Dragon bijv). Ergens toch de VODs maar aanzetten, alleen heb ik ook nog heel SGDQ om in te halen :')
Sagat schreef op zondag 30 juni 2019 @ 09:57:
Ik ben net een knipperlicht maar na dat ik gister ochtend alleen nog twijfelde tussen fysiek of digi, denk ik nu erg hard over mijn standaard ‘wait for pricedrop’ aanpak voor deze game. Paar indrukken en reviews gezien...60 euro aint cheap. Dan wil ik waar voor mijn geld. Enige reden (voor mij) om nu in te stappen is online, en daar schijnt de game nu net wat tegen te vallen...

Qua fighting games beetje bezig met capcom anni voor de trophies. Heb ik nog wel even iets te doen. En qua ss heb ik nog de collectie daarvan op de good old ps2 :S
Zeker logisch hoor, casual MP schijnt idd nog niet helemaal ok te zijn (als in, geen simpele rematches, terwijl je ranked wel rematches kan doen). Zal wss een van de eerste patches worden. Ik heb m'n Elgato werkend gekregen met de PS4 (had ik tijdens de verhuizing erbij besteld ;) ), dus mogelijk dat ik binnenkort eens wat speel en ingemaakt ga worden terwijl ik het kan streamen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:44:
[...]

Hahaha, dat zat diep zeg :D . Ik heb er niet veel van meegekregen door de verhuizing, alleen een paar potjes gezien van top 8 (SonicFox tegen Dragon bijv). Ergens toch de VODs maar aanzetten, alleen heb ik ook nog heel SGDQ om in te halen :')

[...]

Zeker logisch hoor, casual MP schijnt idd nog niet helemaal ok te zijn (als in, geen simpele rematches, terwijl je ranked wel rematches kan doen). Zal wss een van de eerste patches worden. Ik heb m'n Elgato werkend gekregen met de PS4 (had ik tijdens de verhuizing erbij besteld ;) ), dus mogelijk dat ik binnenkort eens wat speel en ingemaakt ga worden terwijl ik het kan streamen :D
Zo we zijn weer weekie verder, nog updates op bovenstaande? Dit weekend redelijk wat fighers gespeeld, met name retro maar kweenie, even weinig animo om online veel te doen. Ben bezig met een 'klusje' voor een trophy en als ik game tijd heb wil ik die hier wel aan gaan spenderen.

Maar mochten er mensen zin hebben in iets dan ben ik vrij gemakkelijk over te halen :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:34:
[...]

Zo we zijn weer weekie verder, nog updates op bovenstaande? Dit weekend redelijk wat fighers gespeeld, met name retro maar kweenie, even weinig animo om online veel te doen. Ben bezig met een 'klusje' voor een trophy en als ik game tijd heb wil ik die hier wel aan gaan spenderen.

Maar mochten er mensen zin hebben in iets dan ben ik vrij gemakkelijk over te halen :P
De update is eigenlijk; te veel te doen, te weinig tijd. De verhuizing neemt toch te veel tijd in beslag en ik wacht nu nog op een goede HDMI splitter die de HDCP uit het signaal kan slopen (voornamelijk voor de PS3, op de PS4 kan ik het gewoon uitschakelen). Dus naast wat calibratie van de TV qua helderheid, etc. heb ik nog niet veel daar kunnen doen. En door de release van FFXIV Shadowbringers is daar ook wat tijd in opgegaan (mijn hoop was om 2 weekenden geleden te kunnen no-lifen, maar daar is niks van gekomen :X ).

Wel wat gevolgd qua hoe en wat met SamSho en hoe de karakters een beetje zijn, maar Shiki (m'n beoogte main) heeft als een van de enige wel wat issues. Ik twijfel dus toch een beetje over de karakterkeuze, zeker omdat Darli Dagger ook wel simpel weg leek te spelen (en die zaag door je tegenstander heen halen is toch vrij lekker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:48:
[...]

De update is eigenlijk; te veel te doen, te weinig tijd. De verhuizing neemt toch te veel tijd in beslag en ik wacht nu nog op een goede HDMI splitter die de HDCP uit het signaal kan slopen (voornamelijk voor de PS3, op de PS4 kan ik het gewoon uitschakelen). Dus naast wat calibratie van de TV qua helderheid, etc. heb ik nog niet veel daar kunnen doen. En door de release van FFXIV Shadowbringers is daar ook wat tijd in opgegaan (mijn hoop was om 2 weekenden geleden te kunnen no-lifen, maar daar is niks van gekomen :X ).

Wel wat gevolgd qua hoe en wat met SamSho en hoe de karakters een beetje zijn, maar Shiki (m'n beoogte main) heeft als een van de enige wel wat issues. Ik twijfel dus toch een beetje over de karakterkeuze, zeker omdat Darli Dagger ook wel simpel weg leek te spelen (en die zaag door je tegenstander heen halen is toch vrij lekker).
Verhuizen is......haha mag als mod natuurlijk niet schelden O-) maar laten we het er op houden dat het niet fijn is, helemaal als je fanatieke gamer/verzamelaar bent en dus best wel wat 'zut' hebt. Eventueel meer ruimte voor de hobby is natuurlijk wel leuk :)

splitter/hdcp: uhm hoe zou je daar last van moeten hebben? ik heb mijn ps4 op een deal extreme hdmi 5-1 splitter zitten en mijn ps3 nog op een handmatige mediamarkt 2-1 switch en beiden doen alles (nou ja gamen en video (dvd/br/netflix/YT) bekijken, al hoewel ik met name de ps3 gebruik hiervoor?

samsho main: hehe goodluck there :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:31:
[...]

Verhuizen is......haha mag als mod natuurlijk niet schelden O-) maar laten we het er op houden dat het niet fijn is, helemaal als je fanatieke gamer/verzamelaar bent en dus best wel wat 'zut' hebt. Eventueel meer ruimte voor de hobby is natuurlijk wel leuk :)

splitter/hdcp: uhm hoe zou je daar last van moeten hebben? ik heb mijn ps4 op een deal extreme hdmi 5-1 splitter zitten en mijn ps3 nog op een handmatige mediamarkt 2-1 switch en beiden doen alles (nou ja gamen en video (dvd/br/netflix/YT) bekijken, al hoewel ik met name de ps3 gebruik hiervoor?

samsho main: hehe goodluck there :)
Oh, zeker. Ik heb nu al te weinig ruimte voor alle games, dus we hebben wat extra kastjes in de bestelling staan die aan de muur gemonteerd kunnen worden :P

De splitter is voornamelijk om door te sluizen naar de Elgato, maar die kunnen niet met HDCP overweg. Nou is dat voor de PS4 prima, want daar kan ik HDCP uitschakelen in de settings, maar bij de PS3 is dat niet mogelijk. De Elgato krijgt daarop een blauw scherm ipv de game feed. Dus er waren wat splitters die de HDCP van het signaal stripte, waardoor het streamen mogelijk werd. De meeste lijken dat niet meer te doen, maar ik heb er nu een bij AliExpress besteld met recente comments dat het voor deze doeleinden werkt.

We zullen het wel zien, ik ben ook bang dat ik een grotere / extra HDMI switch nodig ga hebben. Te veel consoles en te veel aansluitingen... Voor m'n retro-meuk heb ik een Retrotink besteld, welke composite / component over kan zetten naar HDMI zonder input lag te veroorzaken, maar dat is meer iets voor dat topic.

Qua fighters had ik net voor de verhuizing dus ook wat Tekken gespeeld maar niet te veel in verdiept omdat ik de fight stick af wilde wachten. Wel een apart combo systeem, maar speelde op zich prima weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua ruimte denk ik zelf ook nog aan 'keuken kastjes' hoewel ik in mijn kast nog wel een plank kan vrijmaken, en ook nog wel dubbelle rijen kan doen (maar dat wil je niet, want dan is de achterste rij games uit het zicht :P )

Maar moet even kijken hoeveel fysieke games er nog bij komen.......verwacht dat het niet heel hard zal gaan. Dus even long term planning.

Voor de mensen die(retro) kof nog een warm hard toe dragen, de orochi saga is nu minder dan 4 dollar in de usa psn store, die ga ik toch wel bestellen denk ik :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Zit nu in Zweden bij ESA (European Speedrunner Assembly) en in de Arcade hal hebben ze een BlazBlue (Continuum Shift Ex) en Street Fighter 4 (niet zeker welke versie) machine staan. Vandaag al een tijdje bij de BlazBlue machine bezig geweest, waar uiteindelijk ook een BB veteraan bij gekomen was en wat uitleg gegeven had. Net voordat de marathon begon nog een game weten te pakken tegen 'm, dus dat is mooi :D

Ik heb ook m'n PS4 meegenomen voor potentiële fighters en toernooien, en dat lijkt van pas te komen. Er komen wat toernooien aan, bijv. Tekken 7, Samurai Shodown en Evil Zone. Iets voor me om naar uit te kijken iig, naast natuurlijk m'n eigen speedrun op de main stream :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:20:
Zit nu in Zweden bij ESA (European Speedrunner Assembly) en in de Arcade hal hebben ze een BlazBlue (Continuum Shift Ex) en Street Fighter 4 (niet zeker welke versie) machine staan. Vandaag al een tijdje bij de BlazBlue machine bezig geweest, waar uiteindelijk ook een BB veteraan bij gekomen was en wat uitleg gegeven had. Net voordat de marathon begon nog een game weten te pakken tegen 'm, dus dat is mooi :D

Ik heb ook m'n PS4 meegenomen voor potentiële fighters en toernooien, en dat lijkt van pas te komen. Er komen wat toernooien aan, bijv. Tekken 7, Samurai Shodown en Evil Zone. Iets voor me om naar uit te kijken iig, naast natuurlijk m'n eigen speedrun op de main stream :D
Oh ja, niet naar dat nl tournooi willen rijden (was jij toch? :P ) maar wel naar fokking sweden voor games :+

Vet man! Ik mis wat dat betreft de sf4 scene wel, toch wel wat leuke dingen mee gemaakt, paar tournooitjes in duitsland (2 of 3 geloof ik) en in NL alle red fight districts en nog wat andere tournooitjes, some heel erg grass roots met gewoon een man of 10-15 in een antikraak en sommige dus nog best professioneel.

Dit weekend was er iets in birmingham (versus fighting geloof ik?). Aan de ene kant wel tof geweest om daar heen te gaan, aan de andere kant het zou dang echt om te spectaten zijn en heel misschien wat potmonsteren en natuurlijk hier en daar wat casuals. En dan is het toch wel hoop geld.
============
In mijn hoofd ook de knoop doorgehakt dat ik voor mijn ps4 ook een fijne controller wil....denk dat dat ik voor de 8bit do m30 ga, met de juiste (brooks?) convertor zou die ook op de ps4 moeten werken, en als dat goed bevalt wellicht ook nog iets kopen zodat ik hem op mijn x360 en pref ook xb1 kan gebruiken, en op de pc werkt zoiets natuurlijk altijd.
Als ik de bt versie zou kopen, zou ik hem ook op de switch kunnen gebruiken
(maar ik heb daar eigenlijk alleen maar Smash, geen andere fighters....tsja brawlhalla ooit is gratis gedownload geloof ik......)
, maar die is wel weer iets duurder, aan de andere kant, voor de md heb ik hem in principe niet echt nodig, dus dan is die 2.4ghz ook weer niet nuttig, en ik vermoed dat ik hem toch bedraad met die convertor moet gebruiken dus dan boeit de wireless technologie ook niet. Nou ja beetje researchen nog en dan laat ik hier wel weten hoe het bevalt, als ik het goed vind dat gaat mijn huidige hori commander dan in de verkoop (wsl hier op V&A).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:38:
[...]

Oh ja, niet naar dat nl tournooi willen rijden (was jij toch? :P ) maar wel naar fokking sweden voor games :+

Vet man! Ik mis wat dat betreft de sf4 scene wel, toch wel wat leuke dingen mee gemaakt, paar tournooitjes in duitsland (2 of 3 geloof ik) en in NL alle red fight districts en nog wat andere tournooitjes, some heel erg grass roots met gewoon een man of 10-15 in een antikraak en sommige dus nog best professioneel.

Dit weekend was er iets in birmingham (versus fighting geloof ik?). Aan de ene kant wel tof geweest om daar heen te gaan, aan de andere kant het zou dang echt om te spectaten zijn en heel misschien wat potmonsteren en natuurlijk hier en daar wat casuals. En dan is het toch wel hoop geld.
============
In mijn hoofd ook de knoop doorgehakt dat ik voor mijn ps4 ook een fijne controller wil....denk dat dat ik voor de 8bit do m30 ga, met de juiste (brooks?) convertor zou die ook op de ps4 moeten werken, en als dat goed bevalt wellicht ook nog iets kopen zodat ik hem op mijn x360 en pref ook xb1 kan gebruiken, en op de pc werkt zoiets natuurlijk altijd.
Als ik de bt versie zou kopen, zou ik hem ook op de switch kunnen gebruiken
(maar ik heb daar eigenlijk alleen maar Smash, geen andere fighters....tsja brawlhalla ooit is gratis gedownload geloof ik......)
, maar die is wel weer iets duurder, aan de andere kant, voor de md heb ik hem in principe niet echt nodig, dus dan is die 2.4ghz ook weer niet nuttig, en ik vermoed dat ik hem toch bedraad met die convertor moet gebruiken dus dan boeit de wireless technologie ook niet. Nou ja beetje researchen nog en dan laat ik hier wel weten hoe het bevalt, als ik het goed vind dat gaat mijn huidige hori commander dan in de verkoop (wsl hier op V&A).
Die meetups zijn op een woensdag :+ . Rosevalley Rumble had ik wel naar toe gewild, maar dat viel midden in de verhuizing (waar we nog steeds niet klaar mee zijn), maar ik ga het wel in de gaten houden, mocht er iets in het weekend zijn. Ik zit iig tot zondag in Zweden, morgen m'n eigen speedrun doen en vandaag alvast het Tekken 7 toernooi. Ik heb m'n PS4 meegenomen, daar had ik de complete versie op dus die wordt ook voor het toernooi gebruikt. Wil nog wel even kijken of ik de PS4 op de hotelkamer aangesloten krijg, even controleren of alle games klaar staan voor de toernooien :*)

Casual / local spelen heeft zeker z'n charme, ook hier met dus die paar gasten die wel een idee hebben hoe alles werkt en je direct wat pointers geven. Ook even met de SF4 kast bezig geweest tegen iemand die El Fuerte mained. Hij had me in ieder geval een crash course SF4 gegeven (het is de Super versie trouwens), focus attacks uitgelegd, etc. Snap wel waarom men toch bij SF4 blijft hangen, zo veel keuze tussen characters en speelt prima weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sf4:
Ik heb zondag een lange set gespeeld vs een maat van me, en dan weet je gelijk weer hoe het is om echt te spelen, de laatste tijd redelijk veel sf2 gespeeld (op retro consoles en voor trophies in anniversary collection maar dus tegen AI).
En hier een daar een potje tegen mijn zoon, als je dan opeens tegen iemand speelt die echt wel weet hoe het spel werkt, schade kan doen, en vooral......al je slecht gewoontes niet alleen kent maar forceert........ :X laten we zeggen dat de statistieken niet geheel in mijn voordeel waren :+ maar blijf het een top spel vinden.
Ook kof2002 gedaan, gfx natuurlijk nog meer gedateerd, maar dat boeit niet en het is ook tof maar dan moet je dus gewoon 3 chars leren. Geen assists dus daar hoef je geen rekening mee te houden, dat is wel de reden dat ik marvel vs capcom nooit echt heb kunnen leren.

Woensdag is idd een rot dag, maar ik zou een keer een dagje op kantoor Den Haag of R'dam kunnen werken en dan naar zo'n meet gaan. (is in zoetermeer toch? if so Den Haag), misschien keertje doen als het weer wat kouder wordt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
De events zijn in Rotterdam :)

Gisteravond na m'n speedrun (nieuw WR behaald :+ ) en het afsluiten van meme block m'n PS4 erbij gepakt en als extra setup geplaatst voor Samurai Shodown. Best wat potjes kunnen spelen en vandaag dus het toernooitje gehad. Ben in ieder geval niet hard afgegaan, wel een paar potjes gewonnen maar dat moet beter.

Het speelt wel erg lekker weg en mogelijk pakt een vriend het ook op (hij was eerder met Tekken ook mee aan het spelen waardoor ik iig tegen een speler kon oefenen en nu dus SamSho (+ last minute entry voor het toernooi)). Hij had er wel lol in in ieder geval.

Heb er ook erg veel plezier in gehad om dit lokaal te spelen, je hebt er als speler ook veel meer aan. Qua Fighters werkt dit ook enorm motiverend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-07 10:58
Heeft iemand hier ook Fantasy Strike op de Switch? Ik heb 'm kunnen downloaden en volgens de eShop zou hij vanaf vandaag speelbaar moeten zijn, maar ik heb het nog niet kunnen opstarten...

Edit: Inmiddels doet het spel het. Er moet nog wel een patch komen, naar het schijnt. Ik ben alleen blij dat ik niet meer vast zit aan Steam en dat ik het nu gewoon op de Switch kan spelen.
Er is overigens cross-progress tussen Steam <> Switch.
Er is ook cross-play tussen Steam <> PS4 en Steam <> Switch, maar niet tussen Switch & PS4.
Nee, er is geen cross-buy.

[ Voor 49% gewijzigd door whahas op 26-07-2019 18:21 . Reden: Het spel doet het nu wel. ]

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Hoe is Fantasy Strike nou? Ik hoor er toch wel goede dingen over, ook al is het simplified.

Nu ik terug ben van ESA heb ik toch de nodige frisse energie / blik op fighters gekregen. Zo local met de FGC van speedrunners spelen was wel erg gaaf en heeft me ook wat beter gemaakt mbt. punishes, footsies, etc. Het helpt ook dat er een Footsies toernooi was, daar heb ik het niet heel beroerd in gedaan. Ik had stukken erger verwacht in ieder geval :D

SamSho was erg gaaf local, die ga ik zeker meer oppakken. Hopelijk dat de online ervaring (qua lag) niet te slecht is. Ook Tekken was erg tof om local te spelen, ook al ben ik er nog niet goed in. Met Noctis gewoon een paar moves onder de knie hebben en daarmee erin gesprongen. Ik ga (nog) geen flinke juggles doen, maar het was goed genoeg om een andere speler met meer ervaring toch aan het zweten te krijgen.

Probleem is dat ESA niet alleen m'n zin in fighters een influx heeft gegeven, maar ook qua andere games en speedruns. M'n setup wordt completer en completer, waardoor ik alles kan streamen / recorden straks (wat ook weer beneficial is voor fighters), maar de tijd die ik ervoor heb... oof. Naast dat ik deze dagen dus weer met het huis bezig zal zijn (aankomend weekend bijv. de trappen schilderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:34:
Hoe is Fantasy Strike nou? Ik hoor er toch wel goede dingen over, ook al is het simplified.

Nu ik terug ben van ESA heb ik toch de nodige frisse energie / blik op fighters gekregen. Zo local met de FGC van speedrunners spelen was wel erg gaaf en heeft me ook wat beter gemaakt mbt. punishes, footsies, etc. Het helpt ook dat er een Footsies toernooi was, daar heb ik het niet heel beroerd in gedaan. Ik had stukken erger verwacht in ieder geval :D

SamSho was erg gaaf local, die ga ik zeker meer oppakken. Hopelijk dat de online ervaring (qua lag) niet te slecht is. Ook Tekken was erg tof om local te spelen, ook al ben ik er nog niet goed in. Met Noctis gewoon een paar moves onder de knie hebben en daarmee erin gesprongen. Ik ga (nog) geen flinke juggles doen, maar het was goed genoeg om een andere speler met meer ervaring toch aan het zweten te krijgen.

Probleem is dat ESA niet alleen m'n zin in fighters een influx heeft gegeven, maar ook qua andere games en speedruns. M'n setup wordt completer en completer, waardoor ik alles kan streamen / recorden straks (wat ook weer beneficial is voor fighters), maar de tijd die ik ervoor heb... oof. Naast dat ik deze dagen dus weer met het huis bezig zal zijn (aankomend weekend bijv. de trappen schilderen).
haha erg he, meerdere hobbies, ik snap nooit zo goed dat mensen zich kunnen vervelen, maar wsl is het bij mij dus dat ik (ook) meerdere hobbies hebt, genoeg verplichtingen en daardoor dus standaard minder tijd dan ik zou willen. Of ik ben gewoon lui :P
Maar mocht je ondanks alle afleidingen en gebrek aan tijd (aan beide kanten) zin hebben om een keer on- of offline een sessie te hebben do let me know. Was tof om uniel en bb te spelen wat mij betreft :)
========
Ik heb gisteren met shadow gespeeld.....waarbij ik er al vanuit ging dat het door het concept cloudgaming al per definitie niet bruikbaar zou zijn voor fighters.....anyways voor mijn in depth ervaringen/bevindingen zie het cloud gaaming topic, maar de korte versie is dat het mijn mijn setup/infra dus sowieso al niet perfect draait en dus zeker niet voor fighters.

Ik zit nog steeds 'on the fence' was samsho betreft, maar gezien de combinatie van de eerder genoemde weinig tijd en dat voor mijn gevoel de game toch niet een gigantische indruk in de fgc gemaakt heeft, zorgt dat ik nog even 'on hold' ben. Natuurlijk ook even komend weekend afwachten, zal vast wel iig wat dlc aangekondigd worden en mogelijk meer. En misschien nog een mooie korting (hoewel er momenteel al 10-15% kortingen zijn, wat voor een zeer recente game niet al te slecht is natuurlijk)

Daarnaast dus nog in afwachting van mijn m30 joypadje, zodra die binnenkomt komt daar nog een mini review van (en met als gevolg dat mijn horicommander dan wel richitng V&A zal gaan als deze werkt zoals ik verwacht, maar ook dat word vervolgd).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:28:
[...]

haha erg he, meerdere hobbies, ik snap nooit zo goed dat mensen zich kunnen vervelen, maar wsl is het bij mij dus dat ik (ook) meerdere hobbies hebt, genoeg verplichtingen en daardoor dus standaard minder tijd dan ik zou willen. Of ik ben gewoon lui :P
Maar mocht je ondanks alle afleidingen en gebrek aan tijd (aan beide kanten) zin hebben om een keer on- of offline een sessie te hebben do let me know. Was tof om uniel en bb te spelen wat mij betreft :)
========
Ik heb gisteren met shadow gespeeld.....waarbij ik er al vanuit ging dat het door het concept cloudgaming al per definitie niet bruikbaar zou zijn voor fighters.....anyways voor mijn in depth ervaringen/bevindingen zie het cloud gaaming topic, maar de korte versie is dat het mijn mijn setup/infra dus sowieso al niet perfect draait en dus zeker niet voor fighters.

Ik zit nog steeds 'on the fence' was samsho betreft, maar gezien de combinatie van de eerder genoemde weinig tijd en dat voor mijn gevoel de game toch niet een gigantische indruk in de fgc gemaakt heeft, zorgt dat ik nog even 'on hold' ben. Natuurlijk ook even komend weekend afwachten, zal vast wel iig wat dlc aangekondigd worden en mogelijk meer. En misschien nog een mooie korting (hoewel er momenteel al 10-15% kortingen zijn, wat voor een zeer recente game niet al te slecht is natuurlijk)

Daarnaast dus nog in afwachting van mijn m30 joypadje, zodra die binnenkomt komt daar nog een mini review van (en met als gevolg dat mijn horicommander dan wel richitng V&A zal gaan als deze werkt zoals ik verwacht, maar ook dat word vervolgd).
Ben er zeker wel voor in. Aankomende 2 weken zijn alleen wat lastig voor me vanwege de BSG Annual speedrun marathon waar ik wat games voor moet oefenen.

SamSho heb ik wel plezier in voornamelijk omdat het wonderen doet voor m'n footsies. Zeker in de potjes die ik offline tijdens ESA gedaan had was zo'n beetje ieder potje wel verbetering zichtbaar.

EVO is ook weer in volle gang, al wel gave potjes gezien. Zoals ik in Discord al aangaf is het wel jammer dat de EVO sale van PS4 alleen in de US beschikbaar is. Ik wil nog wel ergens Mortal Kombat 11 oppakken (PS4), Tekken 7 op de PC en mogelijk pak ik USF4 voor de paar euro mee dat 'ie nu kost.

Op Steam is de SF5 Season 3 pass ook 50% goedkoper, mocht iemand 'm mee willen pakken (ik doe het wss wel, qua ranking is het een prima op te pakken game zodat ik 'm niveau wat op kan krikken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Nou, Capcom is de koe weer lekker aan het doodmelken. Tig nieuwe kostuums voor 4 tot 6 dollar per stuk, CPT stages en pakketjes maar geen drastische veranderingen of toevoegingen aan de gameplay van SF5 helaas. Drie nieuwe karakters die nu beschikbaar zijn, Honda, Poison en Lucia. Niks waar ik echt enthousiast van word helaas, SF5 kan wat mij betreft echt een grote refresh gebruiken, ik wil het zo graag weer oppakken maar het gaat me zo snel weer vervelen. Wellicht een Ultra versie met nieuwe ultra's of v-triggers of compleet nieuwe mechanic. Of misschien moet ik mijn verwachtingen bijstellen en eens een compleet nieuwe karakter oppakken.

Edit: oeh, wel een beetje hype op de EVO stream nu, Seth Killian als commentator :)

[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 04-08-2019 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@KneoK Ook nog aan het kijken hahaha, nog 5 uur ga ik echt niet doen dus zo slapen. gelukkig is de top 8 morgen wel goed te doen qua tijd ;) Wie denk / hoop je dat er gaat winnen?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:42:
[...]

Ben er zeker wel voor in. Aankomende 2 weken zijn alleen wat lastig voor me vanwege de BSG Annual speedrun marathon waar ik wat games voor moet oefenen.

SamSho heb ik wel plezier in voornamelijk omdat het wonderen doet voor m'n footsies. Zeker in de potjes die ik offline tijdens ESA gedaan had was zo'n beetje ieder potje wel verbetering zichtbaar.

EVO is ook weer in volle gang, al wel gave potjes gezien. Zoals ik in Discord al aangaf is het wel jammer dat de EVO sale van PS4 alleen in de US beschikbaar is. Ik wil nog wel ergens Mortal Kombat 11 oppakken (PS4), Tekken 7 op de PC en mogelijk pak ik USF4 voor de paar euro mee dat 'ie nu kost.

Op Steam is de SF5 Season 3 pass ook 50% goedkoper, mocht iemand 'm mee willen pakken (ik doe het wss wel, qua ranking is het een prima op te pakken game zodat ik 'm niveau wat op kan krikken).
Leuk man, laten we wat inplannen, maar korte termijn zit ik ook vrij vol, nou ja online 1-2 uurtjes moet wel keertje lukken, maar offline is wat lastiger.

vwb evo sale, was net de mk finale aan het kijken (helaas was er wat overbelasting of low powermode van mijn telefoon trok het niet meer.....op mijn pc iig ook nog een crash vanuit EH :S ) en zag 25% korting, toen had ik toch ziets van hmmmmmmmm is kijken, maar idd, niet voor nl.

Op zich heb ik ook een usa account misschien nog even wat rondklikken daar, of toch gebruik maken en mijn missende s2 char pass met 50% kopen en toch ook maar die classic costumes......die hadden ook een leuke korting.....en op dit moment vind ik bij 3 chars die ik interessant vind (birdie akuma en uiteraard 8) Sagat) de default costumes echt verschrikkelijk. En bij Ken is keuze ook fijne :P

En USF4 ALTIJD doen, gewoon een super game.
KneoK schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 01:04:
Nou, Capcom is de koe weer lekker aan het doodmelken. Tig nieuwe kostuums voor 4 tot 6 dollar per stuk, CPT stages en pakketjes maar geen drastische veranderingen of toevoegingen aan de gameplay van SF5 helaas. Drie nieuwe karakters die nu beschikbaar zijn, Honda, Poison en Lucia. Niks waar ik echt enthousiast van word helaas, SF5 kan wat mij betreft echt een grote refresh gebruiken, ik wil het zo graag weer oppakken maar het gaat me zo snel weer vervelen. Wellicht een Ultra versie met nieuwe ultra's of v-triggers of compleet nieuwe mechanic. Of misschien moet ik mijn verwachtingen bijstellen en eens een compleet nieuwe karakter oppakken.

Edit: oeh, wel een beetje hype op de EVO stream nu, Seth Killian als commentator :)
Idd na al die maanden had ik er ook meer van verwacht. Ik moet eerlijk zijn, ik steek zelf ook niet genoeg tijd in sf5 om beter te worden en het daardoor meer te waarderen voor wat het wel is, maar hij doet het niet voor me. Dat maakt dat ik overbovenstaande s2 char pass al tijdje nadenk, het fm grinden met de missies heb ik tijdje gedaan maar ook al laaaaang geleden mee gestopt.
Anyways Honda vond ik in zowel sf2 en 4 toch wel een geinig char, poison heb ik minder mee en lucia...uhm denk dat ik dan liever wat tijd in final fight 3 wil gooien :D
Stiekum hoop ik ook dat de lek bewust was en dat er toch nog een aankondiging komt......maar dat is wsl hopen tegen beter weten in.

Heb je nu dan een andere fighting game die je nog wel leuk vind veel speelt?

Seth K is idd wel een eindbaas! _/-\o_
Greatsword schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 01:20:
@KneoK Ook nog aan het kijken hahaha, nog 5 uur ga ik echt niet doen dus zo slapen. gelukkig is de top 8 morgen wel goed te doen qua tijd ;) Wie denk / hoop je dat er gaat winnen?
Finale om 21.00? Das wel nice, al hoewel terugkijken en alle reclame en downtime kunnen skippen ook niet vervelend is :D

Hoewel je het niet aan mij vroeg vind ik het ook leuk om theoryfighten......qua namen zou je zeggen bonchan of fujimora, dark horse bigbird want rashid, en hoewel ik hem geen enkele kans geeft om het hele ding te winnen ben ik wel fan van die Kicipa, sowieso gief als underdog en die gast heeft gewoon 3 hart aanvallen tijdens zijn matchen, die is zooooo emotioneel zichtbaar bezig geweldig.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik had de Winners Final van DBFZ nog meegekregen en wat een ongelofelijk lekkere potjes waren dat. Zojuist ook de MK11 Losers Final en Grand Final gezien, had niet verwacht dat ze nog bezig waren. Benieuwd naar de games vandaag en ik ga de laatste potjes DBFZ en SamSho ook nog terug willen kijken.

@KneoK Ergens hoop je dat ze vandaag iets in die trant aankondigen vandaag... Maar ik ben er bang voor.

Speaking of aankondigingen; Riot Games die aan een fighter werkt (ze hadden een team opgekocht met ervaring in fighters). Even makkelijk aannemend dat de IP waar het omheen gemaakt wordt League of Legends is, hebben ze een flink roster met karakters die niet zouden misstaan in een fighting game. Daarnaast kan dit ook een gigantische stap zijn voor de FGC omdat Riot al een flinke userbase heeft (waarvan dit mogelijk voor veel mensen de eerste ervaring wordt fighters, wat weer door kan druppelen naar andere games) en ze hebben veel ervaring met E-Sports. Verwachting van wat mensen is dan ook dat dit een grote speler kan worden, afhankelijk van hoe ze het gaan brengen. En een van de developers is een van de founders van EVO, dus ze gaan daar ook flinke exposure krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 09:14:
Ik had de Winners Final van DBFZ nog meegekregen en wat een ongelofelijk lekkere potjes waren dat. Zojuist ook de MK11 Losers Final en Grand Final gezien, had niet verwacht dat ze nog bezig waren. Benieuwd naar de games vandaag en ik ga de laatste potjes DBFZ en SamSho ook nog terug willen kijken.

@KneoK Ergens hoop je dat ze vandaag iets in die trant aankondigen vandaag... Maar ik ben er bang voor.

Speaking of aankondigingen; Riot Games die aan een fighter werkt (ze hadden een team opgekocht met ervaring in fighters). Even makkelijk aannemend dat de IP waar het omheen gemaakt wordt League of Legends is, hebben ze een flink roster met karakters die niet zouden misstaan in een fighting game. Daarnaast kan dit ook een gigantische stap zijn voor de FGC omdat Riot al een flinke userbase heeft (waarvan dit mogelijk voor veel mensen de eerste ervaring wordt fighters, wat weer door kan druppelen naar andere games) en ze hebben veel ervaring met E-Sports. Verwachting van wat mensen is dan ook dat dit een grote speler kan worden, afhankelijk van hoe ze het gaan brengen. En een van de developers is een van de founders van EVO, dus ze gaan daar ook flinke exposure krijgen.
Riot Games die aan een fighter werkt

Yup.......dat is idd wel een grote aankondiging, als fighters daarmee ook maar iets van die populariteit meekrijgen dan wordt het erg leuk! Aan de andere kant, als onze toch al gefragmenteerde user base daarmee nog meer verspreid word....dan is het weer minder.

Ik las ergens dat capcom tot 2020 sf5 zou supporten, dus mogelijk in 2020 of 21 dan sf6? we shall see :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 09:25:
[...]

Riot Games die aan een fighter werkt

Yup.......dat is idd wel een grote aankondiging, als fighters daarmee ook maar iets van die populariteit meekrijgen dan wordt het erg leuk! Aan de andere kant, als onze toch al gefragmenteerde user base daarmee nog meer verspreid word....dan is het weer minder.

Ik las ergens dat capcom tot 2020 sf5 zou supporten, dus mogelijk in 2020 of 21 dan sf6? we shall see :)
Och, kijkend naar EVO numbers, het grootste deel van de spelers speelt meerdere fighters. De grootste hoeveelheid 'unieke' participants binnen EVO was (logischerwijs) binnen Smash, aangezien Smash toch minder raakpunten heeft met de traditionele fighters (en de minste hoeveelheid 'unieke' participants was bij SamSho, veel mensen wilde het toch wel proberen). Als dit interesse weet te wekken binnen mensen die nog nooit fighters gespeeld hebben en hierdoor een Street Fighter, Tekken, MK, etc. een boost kan geven, dan juich ik het alleen maar toe.

Ik ga het in ieder geval in de gaten houden, LoL heb ik vrij lang actief gevolgd en daarvoor ook actief gespeeld, dus ik ben benieuwd wat het gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Shit, een WWE "legende" die aankondigt dat Capcom er stuk van is dat er "gelekt" is, een iets te stevige dame met een veel te gele jurk wiens enige taak is om een microfoon vast te houden en een hakkelende Ono die aankondigt dat er niks aan te kondigen is, wat een afgang zeg. Dit is fucking EVO, hier speel je je troefkaart. In plaats daarvan moeten we maar wachten tot september en december. Too little, too late voor mij in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Zojuist wat meer van de SamSho DLC karakters bekend gemaakt en als kers op de taart (wat waarschijnlijk als muziek in @Sagat 's oren gaat klinken); King of Fighters XV is in development :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:17:
Zojuist wat meer van de SamSho DLC karakters bekend gemaakt en als kers op de taart (wat waarschijnlijk als muziek in @Sagat 's oren gaat klinken); King of Fighters XV is in development :)
Haha volgens mij had je evo ook nog aan staan, was van plan nog naar tekken te gaan kijken, maar vind het inmiddels te laat, maar deze aankondigingen nog net meegepakt. Ik moet overigens wel zeggen dat ik qua kof vooral de golden oldies leuk vind (98 en 2002UM) maar hou em zeker in de gaten! Was wel van plan voor het slapen nog even snel in de usa store te kijken :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:24:
[...]

Haha volgens mij had je evo ook nog aan staan, was van plan nog naar tekken te gaan kijken, maar vind het inmiddels te laat, maar deze aankondigingen nog net meegepakt. Ik moet overigens wel zeggen dat ik qua kof vooral de golden oldies leuk vind (98 en 2002UM) maar hou em zeker in de gaten! Was wel van plan voor het slapen nog even snel in de usa store te kijken :D
Ik had het idd aan staan, maar eigenlijk niks van meegekregen vanwege het verven van de trap (omdat ik in ieder geval 1 trap klaar wilde hebben qua treden uiteindelijk met zaklamp lopen verven :') ). Toen ik even kon zitten was SFV al klaar en had ik de announcements nog even meegekregen.

Daarna nog even een paar sale-dingen meegepakt (season pass 3 van SFV (wil voornamelijk eens kijken of Sakura een leuk alternatief is voor Cammy, of anders Lucia die ik dan met FM oppak, lijkt in de trailer wel een beetje dezelfde stijl te hebben), USF4 en Cross Tag Battle voor de PS4 fysiek voor 13 pond).

Gisternacht nog wat andere announcements, maar een van de grotere was toch wel de nieuwe Guilty Gear die in 2020 gaat komen.

KneoK schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:07:
Shit, een WWE "legende" die aankondigt dat Capcom er stuk van is dat er "gelekt" is, een iets te stevige dame met een veel te gele jurk wiens enige taak is om een microfoon vast te houden en een hakkelende Ono die aankondigt dat er niks aan te kondigen is, wat een afgang zeg. Dit is fucking EVO, hier speel je je troefkaart. In plaats daarvan moeten we maar wachten tot september en december. Too little, too late voor mij in ieder geval.
Ik zit er een beetje dubbel in. Het is natuurlijk lullig dat de characters geleaked waren, maar als Steam die trailer niet live had gezet en ze op het podium aankondigde dat er vanaf nu 3 nieuwe characters speelbaar waren (onder wie dus Honda), dan was de impact natuurlijk wel anders geweest. Dat was hun 'troef'.

Aan de andere kant vind ik de stilte rond (het gebrek aan?) Season 4 ook wel kwalijk te nemen. Kage was natuurlijk al een hele tijd terug al gereleased en sindsdien is het doodstil geweest. Voor een van de grotere (qua playerbase) fighters is dat natuurlijk not done. Toch zal ik het binnenkort wel weer oppakken om, zoals ik hierboven al aangaf, Sakura en Lucia eens te proberen. Bij SSF4 op de arcade kast lagen tatsu karakters me eigenlijk wel, voornamelijk Ken had ik een lekkere streak mee. Cammy leek daar toch wat minder fijn te spelen dan in SFV.

De SC6 announcements waren ook pijnlijk. Cassandra aankondigen waarbij de tech het geluid van de trailer niet goed op orde heeft. Daarna Season Pass 2 met Hoahmaru van Samurai Shodown als guest character aangekondigd, weer geluidsproblemen, maar het publiek was in ieder geval flink hyped.

[ Voor 39% gewijzigd door Grumpmeister op 05-08-2019 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Grumpmeister schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:06:
[...]

[YouTube: New GUILTY GEAR Teaser Trailer at EVO2019]

[...]

Ik zit er een beetje dubbel in. Het is natuurlijk lullig dat de characters geleaked waren, maar als Steam die trailer niet live had gezet en ze op het podium aankondigde dat er vanaf nu 3 nieuwe characters speelbaar waren (onder wie dus Honda), dan was de impact natuurlijk wel anders geweest. Dat was hun 'troef'.

Aan de andere kant vind ik de stilte rond (het gebrek aan?) Season 4 ook wel kwalijk te nemen. Kage was natuurlijk al een hele tijd terug al gereleased en sindsdien is het doodstil geweest. Voor een van de grotere (qua playerbase) fighters is dat natuurlijk not done. Toch zal ik het binnenkort wel weer oppakken om, zoals ik hierboven al aangaf, Sakura en Lucia eens te proberen. Bij SSF4 op de arcade kast lagen tatsu karakters me eigenlijk wel, voornamelijk Ken had ik een lekkere streak mee. Cammy leek daar toch wat minder fijn te spelen dan in SFV.
Mwoah, ik vind de hele aankondiging van deze drie karakters gewoon een afgang na zo'n lange periode van stilte. Ten eerste betwijfel ik ten zeerste dat de zogenaamde "leak" wel zo per ongeluk is geweest. Een van de reacties daarop vat het wat mij betreft goed samen. "Bedankt voor de leak Steam, dit bespaart ons de teleurstelling tijdens EVO".

Het volledige gebrek aan een echte season 4, de release van losse karakters zonder season pass waardoor je dus daadwerkelijk weer moet gaan grinden of belachelijke prijzen moet gaan betalen per karakter (noem me gek, maar ik wil mijn spellen graag compleet hebben, ik heb dan ook 6 Euro betaald voor Kage), geen balance changes, geen nieuwe mechanics, geen enkele oppoetsbeurt maar alleen een "yay, I'm so excited to tell you that you have to wait until september and december before we anounce more crap".

Nog iets wat ik echt vreselijk vind, het is geen EVO meer, maar CPT EVO. Jawel, Capcom Pro Tour Evolution. Ze pissen overal overheen tegenwoordig maar steken geen enkele moeite meer in de casual players, de mensen die thuis lekker willen knokken en willen genieten van het Capcom gevoel. Die mensen worden uitgemolken met los aan te schaffen karakters, weer een re-release van Third Strike, weer een pakketje van geselecteerde Capcom fighters voor weer een ander platform.

Anyway, /rant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
KneoK schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:00:
[...]

Mwoah, ik vind de hele aankondiging van deze drie karakters gewoon een afgang na zo'n lange periode van stilte. Ten eerste betwijfel ik ten zeerste dat de zogenaamde "leak" wel zo per ongeluk is geweest. Een van de reacties daarop vat het wat mij betreft goed samen. "Bedankt voor de leak Steam, dit bespaart ons de teleurstelling tijdens EVO".

Het volledige gebrek aan een echte season 4, de release van losse karakters zonder season pass waardoor je dus daadwerkelijk weer moet gaan grinden of belachelijke prijzen moet gaan betalen per karakter (noem me gek, maar ik wil mijn spellen graag compleet hebben, ik heb dan ook 6 Euro betaald voor Kage), geen balance changes, geen nieuwe mechanics, geen enkele oppoetsbeurt maar alleen een "yay, I'm so excited to tell you that you have to wait until september and december before we anounce more crap".

Nog iets wat ik echt vreselijk vind, het is geen EVO meer, maar CPT EVO. Jawel, Capcom Pro Tour Evolution. Ze pissen overal overheen tegenwoordig maar steken geen enkele moeite meer in de casual players, de mensen die thuis lekker willen knokken en willen genieten van het Capcom gevoel. Die mensen worden uitgemolken met los aan te schaffen karakters, weer een re-release van Third Strike, weer een pakketje van geselecteerde Capcom fighters voor weer een ander platform.

Anyway, /rant :+
Ik snap het zeker, de stilte tot aan nu was eigenlijk een dooddoener voor de game. En idd, het feit dat er eigenlijk geen season pass is geeft wel aan dat ze waarschijnlijk niks van plan waren. Het dichtste bij wat je kan komen is die bundle die ze nu hebben voor 15 euro, maar goed, dat maakt het niet goed.

Zelf weet ik nog niet hoe ik de laatste 4 karakters nog vrij ga spelen. Of via FM (heb nog best wat stories te doen dus daar kan ik heel wat mee binnen harken) of gewoon even de 15 euro neertellen. Hebben ze m'n geld dan toch :'(

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste