• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:03
Mede-auteur:
  • Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-05 18:56

Grumpmeister

- Topic is work in progress -

Inleiding
De fighting community is klein. Op Tweakers zijn verschillende topics terug te vinden waarin de individuele games besproken worden. Echter blijkt, onder anderen uit het Street Fighter V topic, dat veel mensen die een fighting game spelen vaak ook andere games binnen het genre spelen. Inmiddels spreken we in het Street Fighter V topic ook al om andere fighting games te spelen. Aangezien we deze stap al gemaakt hebben, lijkt het mij verstandig om een nieuw topic aan te maken waarin we ons niet langer beperken tot één fighting game, maar tot een genre.

Deze openingspost zal wat algemene informatie bevatten over de meest recente installaties van de populairste fighting series. Aangezien ik niet elke game (evenveel) speel is aanvullende informatie zeker welkom. Eventuele mede-topicstarters kunnen op verzoek ook toegevoegd worden.

BlazBlue: Central Fiction, released in Japan as BlazBlue: Centralfiction (ブレイブルー セントラルフィクション BureiBurū: Sentorarufikushon) is a 2-D fighting video game developed by Arc System Works. It is the fourth game in the BlazBlue series, and is set after the events of BlazBlue: Chrono Phantasma. It is also the final game with Ragna as the main protagonist. The game was released for the arcades on November 19, 2015, with a location test having been done in mid-July of that year. A console version was released in Japan on October 6, 2016, in North America on November 1, 2016, and Europe on November 4th, 2016 for the PlayStation 3 and the PlayStation 4, both physically and digitally. It also introduced the playable appearances of Hibiki Kohaku, Naoto Kurogane, Nine the Phantom, Saya/Hades Izanami, Es, Mai Natsume, Susano'o, and Jubei. It serves as the conclusion of the Azure Saga that began in Calamity Trigger. The arcade mode stories are separated into three acts.

Aksys Games has confirmed a limited edition for North American markets which includes a soundtrack disc, a nendoroid figure and a hardcover art book. Aksys has also confirmed that Central Fiction will not be receiving an English dub, making it the first BlazBlue title that was not dubbed at launch. In wake of the news that Central Fiction would not be dubbed, fans created a Change.org petition requesting an English dub via DLC.

A Steam port was released on April 26, 2017.

Dragon Ball FighterZ is a 2.5D fighting game developed by Arc System Works and published by Bandai Namco Entertainment. Based on the Dragon Ball franchise, it was released for the PlayStation 4, Xbox One, and Microsoft Windows in most regions in January 2018, and in Japan the following month, and was released worldwide for the Nintendo Switch in September 2018.

Dragon Ball FighterZ received positive reviews from critics, with many citing the game as one of the best fighting games released in the eighth generation of video game consoles. The game's fighting system, character roster, visuals and music were all highly praised while its story mode and online functionality were subject to criticism.

Guilty Gear Xrd[a] (Japanese: ギルティギア イグザード Hepburn: Giruti Gia Iguzādo) is a fighting video game developed by Arc System Works. The 5th main (16th overall) installment in the Guilty Gear series, Guilty Gear Xrd was developed using Unreal Engine 3, with cel-shaded graphics in place of the series traditional hand drawn sprites. Following the storyline of the last game in the series, Guilty Gear 2: Overture, it introduced seven new characters.

The first Xrd game, Guilty Gear Xrd -Sign- was released in arcades on February 20, 2014, and for the PlayStation 3 and PlayStation 4 in Japan and North America in December of the same year. A digital-only release happened in Europe in June 2015, and it was brought to Microsoft Windows via Steam on December 9, 2015. The game has been praised for its cel-shaded graphics and approachable gameplay, but criticized for its non-interactive story mode and smaller roster of characters.

A sequel follow-up, titled Guilty Gear Xrd -Revelator-, was announced for a Q2 2016 release on consoles. An update title to Revelator titled Guilty Gear Xrd Rev 2 was announced at Arc System Works Fighting Game Award 2016 in January 14, 2017 to be released in Arcade at Spring 2017, while PS3, PS4 and PC versions also announced to be released worldwide at the end of May 2017. The Rev 2 update patch for those who bought Revelator game on PlayStation Store or Steam is also confirmed as a paid-DLC update patch. The PS4 will also receive an exclusive physical disc version.

Marvel vs. Capcom: Infinite[a] is a fighting video game developed and published by Capcom. It is the sixth main entry in the Marvel vs. Capcom series of crossover games. Like previous installments, players control characters from both the Marvel Comics and Capcom universes to compete in tag team battles. Infinite features two-on-two fights, as opposed to the three-on-three format used in its preceding titles. The series' character assist moves have been removed; instead, the game incorporates a tag-based combo system, which allows players to instantly switch between their two characters to form continuous combos. It also introduces a new gameplay mechanic in the form of the Infinity Stones, which temporarily bestow players with unique abilities and stat boosts depending on the type of stone selected.

Infinite was announced during Sony's PlayStation Experience event in December 2016. Capcom initially lost the use of the Marvel license in 2012, after The Walt Disney Company decided to focus on self-publishing its own gaming titles; however, Capcom was able to reacquire the license after Disney dissolved its console publishing division. Infinite was designed to be more accessible than previous Marvel vs. Capcom games, resulting in several changes to the series' traditional mechanics. The game also features a larger emphasis on storytelling, with the series' first cinematic story mode. The plot follows the heroes of the Marvel and Capcom universes, who must work together to save their merged worlds against a new threat, Ultron Sigma.

Infinite was released in September 2017 for PlayStation 4, Xbox One, and Microsoft Windows. The game received mixed reviews; critics praised its new gameplay elements, but criticized its presentation, particularly its art direction, and character roster. The game also underperformed commercially. Capcom originally expected the game to sell two million units; however, it missed its sales target, selling approximately one million copies by the end of December 2017.

The Soulcalibur series (ソウルキャリバー シリーズ Sōrukyaribā shirīzu) is a weapon-based fighting video game franchise by Bandai Namco Entertainment. There are six main installments of video games and various media spin-offs, including music albums and a series of manga books. Originally released as an arcade game, Soul Edge, in 1995 and later ported to video game consoles, more recent versions have been released for consoles only and have evolved to include online playing modes.

The central motif of the series, set in a historical fantasy version of the 16th century, are mythical swords, the evil weapon called 'Soul Edge' and the subsequent sword used to oppose this evil, 'Soul Calibur'. While it has developed during its various iterations, some of the characters and gameplay elements have remained consistent throughout the series. It is one of the most popular and successful franchises in the fighting game genre.

Project Soul is the internal Namco development group responsible for the Soulcalibur franchise after the release of Soulcalibur II. Although the games are usually simply credited to Namco itself, the team established its name to draw attention to the group's combined accomplishments.

Street Fighter V[a] is a fighting video game developed by Capcom and Dimps. The game was released in February 2016 for the PlayStation 4 and Microsoft Windows. The game features cross-platform play between the PlayStation 4 and Windows versions.

Similar to the previous games in the Street Fighter series, Street Fighter V features a side-scrolling fighting gameplay system. The game also introduces the "V-Gauge", which builds as the player receives attacks and adds three new skills. The game features 16 characters at launch, with four of them being new to the series. A story mode and additional characters were added through updates and downloadable content.

According to Capcom, the game was a PlayStation 4 console exclusive as both Sony and Capcom had "the same vision for the growth potential in the fighting game space". The game was powered by Unreal Engine 4, and had a beta test prior to its launch. Upon release, the game received generally positive reviews, with critics praising the game's graphics and gameplay, but was criticized for its lack of content and characters, as well as its technical issues such as broken servers at launch and software bugs. Capcom was expecting the game to sell at least 2 million copies by the end of their fiscal year 2016. It missed the sales target, selling only 1.4 million copies as of March 31, 2016; though its accumulated lifetime sales got close to 2.5 million.

Its update, Street Fighter V: Arcade Edition, released in January 16, 2018 and was received more positively with improvements to the user interface and content, in particular its single-player modes.

Tekken 7 (鉄拳7) is a fighting game developed and published by Bandai Namco Entertainment. The game is the ninth installment in the Tekken series, and the first to make use of the Unreal Engine. Tekken 7 had a limited arcade release in Japan in March 2015. An updated arcade version, Tekken 7: Fated Retribution, was released in Japan in July 2016, and features expanded content including new stages, costumes, items and characters. The same version was released for Microsoft Windows, PlayStation 4 and Xbox One in June 2017.

Set shortly after the events of Tekken 6, the plot focuses on the events leading up to the final battle between martial artist Heihachi Mishima and his son, Kazuya. Tekken 7 introduces elements for the fighting system such as the Rage and the Power Crush to increase the characters' powers. Tekken 7 was a critical and commercial success, selling three million copies before the games first anniversary.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Seroczynski
Er ontbreken nog wat games en alle informatie is nu nog afkomstig van Wikipedia. Post of stuur gerust een stukje tekst voor jouw favoriete fighter en dan zal ik dat aanpassen.

Kon helaas geen games koppelen, geen flauw idee waarom niet, maar de knop reageerde niet. Kan dat achteraf ook niet corrigeren helaas :) Ik zie dat Tweakers automatisch games kan koppelen, nice,

[Voor 9% gewijzigd door Seroczynski op 06-11-2018 13:13]

• Grumpmeister
Ik zal er binnenkort eens naar kijken, maar het is wel leuk om aan te geven dat we iedere Dinsdag proberen een Fight Night te houden.

Dit is voornamelijk Street Fighter V, maar laatst ook eens Soul Calibur VI gedaan.

Zelf speel ik dus SFV, SCVI, DBFZ en Guilty Gear Xrd (of Sign, die heb ik ook liggen :P ). Ik ben nog wel echt een beginner in het genre, maar het is iig leuk om met de groep wat bezig te zijn.

Verder gebruiken we er ook een discord voor, die is hier te vinden: https://discord.gg/nN9DYhF
(Dit zet ik straks / later ook even in de OP, om het daar vindbaar te houden O-) )

[Voor 7% gewijzigd door Grumpmeister op 06-11-2018 18:09]

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Volrath_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-05 09:03
Gisteravond eerste avondje "fighting community" gehad. Het is nu nog meestal SFV of SC6 maar het is natuurlijk altijd uit te breiden naar andere games indien er interesse is.

Verder leuke games gister, niet echt 1 grote champion maar redelijk gevarieerd onder de winnende spelers :)

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 11:04

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Nou vraag vanuit mij dan (ook omdat er wat overlap is van de mensen hier en in het retro forum) zijn er tweakers die oude kofs leuk vinden? Denk aan 98/2002 en (voor mij in mindere mate) 13 of 14?

Erg leuke games. Afgelopen zondag 2002 nog offline met een maat gespeeld maar ik heb flink wat oefening nodig om met zijn niveau nee te kunnen, dus mocht iemand het leuk vinden dan hoor ik het graag.

10 second ninja DONE

• Seroczynski
Ik heb het een keer tegen je geprobeerd, maar ik suck daar echt veel te hard in :P Zijn die games eigenlijk ook op FightCade te spelen?

Zelf zit ik erg uit te kijken naar de nieuwe Smash 8)

• Grumpmeister
KoF heb ik nooit gespeeld, dus geen idee of het wat is.

Smash begint me toch wat meer aan te spreken nu, er zitten wel wat leuke toevoegingen bij. Of het echt iets gaat zijn wat blijft hangen durf ik nog niet te zeggen, maar aangezien ranked volgens mij redelijk op orde lijkt te zijn zal ik het waarschijnlijk wel eens gaan proberen (ook online dus).

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Seroczynski
Ik ben nooit zo'n Smash fan geweest en ik leg het ook af tegen een maat van mij die het serieuzer speelt, en daarbij bedoel ik enkel dat hij blockt :) Maar ik wil met de Switch wel even online, kijken hoe dat is, en af en toe een potje doen. Zeker bij de release zal ik dat even veel spelen, maar daarna zakt het wel af.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:59
Gisteren begonnen aan Tekken 7. Op zich best leuk, maar wat me opvalt is dat sommige karakters er echt lelijk uitzien tijdens het vechten. Dit is op mijn PS4 Pro + 4K HDR Oled. Zo bijv. Asuka. De gezichten in tussenfilmpjes en art zijn fantastisch, maar tijdens gevechten lang niet zo mooi. Hoort dit? Misschien DOA 5 LR nog maar eens installeren ter vergelijking. Zo speelde ik vandaag bijv. Uncharted Lost Legacy en dat is gewoon de hele tijd mooi om te zien.

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-05 00:27
Zelf speel ik op dit moment kwa fighters meestal dbz fighterz, guilty gear rev 2, sf collectie (thirth strike, alpha 3), en af en toe nog wat street fighter V. Verder heb ik nog usf4, mvc3, mvci, mkx , injustice 2, skullgirls, doa 5 etc etc, heb de meeste fighters voor de ps4 wel gekocht. Als mensen mij een invite sturen als ik online ben dan ben ik altijd wel in om ff te knokken :)

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Weet niet of er hier nog mensen naar tweakers live gaan dit weekend, maar er is een soort van DBZ fighters exibition tournooi. Mocht ik er heen kunnen met mijn dag kaartje op zondag (no lan area access :'( ) ga ik zeker even kijken!

10 second ninja DONE

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Seroczynski schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:03:
Ik heb het een keer tegen je geprobeerd, maar ik suck daar echt veel te hard in :P Zijn die games eigenlijk ook op FightCade te spelen?

Zelf zit ik erg uit te kijken naar de nieuwe Smash 8)
Het leuke, maar tegelijk lastige van kof is dat je niet 1 maar 3 chars moet leren. Wat dat betreft nog een hogere learning curve t.o.v. normale fighters.

En ik ben de eerste om toe te geven dat de oudere kofs (en helaas ook 14.....12/13 heeft dan nog wel een leuke grafische stijl imho) er natuurlijk lang niet zo mooi uitzien als huidige fighters, maar das ook niet gek gezien de neo geo hardware al ruim 20 jaar oud al bijna 30 jaar oud is :o

Maar het zijn games met erg uitgebreide rosters en erg leuke en diverse gameplay. Volgens mij staan ze idd ook in fightcade. Maar anders keertje offline spelen :)

Voor smash.......kweet het niet. Aan de ene kant interesse, aan de andere kant weer niet. Ik denk dat et best leuk kan zijn zolang ik het niet zie als een 'gewone' fighting game. En 4 (of meer?) spelers tegelijk lijkt me ook ontzettend leuk voor een fighting game. Kan je als mindere spelers juist misschien eerst 'met zijn allen' die ene goede speler afmaken })

10 second ninja DONE

• Grumpmeister
Sagat schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:42:
Weet niet of er hier nog mensen naar tweakers live gaan dit weekend, maar er is een soort van DBZ fighters exibition tournooi. Mocht ik er heen kunnen met mijn dag kaartje op zondag (no lan area access :'( ) ga ik zeker even kijken!
Vanwege verhuizen van m'n broertje kan ik niet mee. Wel jammer, anders had ik me ook opgegeven om wat te helpen bij de BSG / Speedrun stand.

Speaking of, mogelijk dat ik dinsdag, of kort, of niet mee doe aangezien ik de bouwtechnische keuring van m'n hopelijk toekomstige woning heb en voor het maandelijkse BSG evenement het weekend erna m'n speedrun nog wat wil oefenen.

KoF wil ik wel eens een keer proberen op zich, zal er eens naar kijken. Vond het voorheen juist grafisch er prima uitzien, maar misschien zijn m'n standaarden niet zo hoog.

Over retro fighters gesproken, of nou ja, kan je het een fighter noemen... Rise of the Robots. Ik had toentertijd gelukkig Mortal Kombat 2 ernaast, maar damn... Dat was me een spel zeg, volgens mij ben ik 1 keer de tweede robot langs gekomen :')

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Grumpmeister schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:34:
[...]

Vanwege verhuizen van m'n broertje kan ik niet mee. Wel jammer, anders had ik me ook opgegeven om wat te helpen bij de BSG / Speedrun stand.

Speaking of, mogelijk dat ik dinsdag, of kort, of niet mee doe aangezien ik de bouwtechnische keuring van m'n hopelijk toekomstige woning heb en voor het maandelijkse BSG evenement het weekend erna m'n speedrun nog wat wil oefenen.

KoF wil ik wel eens een keer proberen op zich, zal er eens naar kijken. Vond het voorheen juist grafisch er prima uitzien, maar misschien zijn m'n standaarden niet zo hoog.

Over retro fighters gesproken, of nou ja, kan je het een fighter noemen... Rise of the Robots. Ik had toentertijd gelukkig Mortal Kombat 2 ernaast, maar damn... Dat was me een spel zeg, volgens mij ben ik 1 keer de tweede robot langs gekomen :')
RotR
Leuk stukje achtergrond in die game en wat het allemaal aangericht heeft :+
YouTube: Rise of the Robots Review: The Whole Story (Amiga, Sega, 3DO, PC et...

v.w.b. Kof:
98/2002 de oude nog populaire kofs zijn dus ouwe neo geo fighters, die zijn imho te vergelijken met sf2, maar dan met leuke achtergronden, erg goede animatie etc etc.
Maar vergelijken met een DBZ Fighters wat gewoon cartoon gfx zijn ziet het er natuurlijk niet uit. Of misschien beter, het is gewoon gedateerd, ik vind super mario world/snes er ook mooi uitzien, maar het is veel pixeliger dan recente 2d mario's (en zelfs 3d mario's inmiddels. Ik vind de gfx van Mario oddessey ook O+ )

12/13 was een van de laatste 'hand drawn' 2d fighting games, zoals sf3 zegmaar. Persoonlijk vind ik dat wel mooi, maar wederom, niet zo mooi als wat arcsys neerzet.

14 is uhm......in het begin grapten mensen dat het eruit zag als een ps2 game. Daarna hebben ze zich ingezet om het mooier te maken maar.....ik vind het nog steeds niet heel erg mooi, sterker nog, dan vond ik de stijl van 12/13 leuker

mk2: is overigens nog steeds mijn favo mk!

10 second ninja DONE

• Grumpmeister
Ik had de video even op de achtergrond aangezet, ik wist niet dat het zo'n trainwreck was :')

Als kind vond ik het spel 10x niks, want het speelde gewoon voor geen meter, maar damn... Ik ga 'm waarschijnlijk nog wel voor de CDi halen, want het is haast grappig hoe slecht het spel was.

MK2 was ook mijn favo. 3 had wat meer karakters maar het voelde wat langzamer aan. 1 was eigenlijk te gelimiteerd, maar die heb ik ook best wat gespeeld. En toen 4 eenmaal uitkwam ben ik eruit gestapt. Dat leek nergens meer op :') . MK2 speelde gewoon erg lekker weg, met veel plezier tegen vrienden en m'n broertje gespeeld toentertijd.

• Seroczynski
Ik vond MK4 eigenlijk een hele vette game :P Veel MK1 en MK2 gespeeld op zowel de MD als de SNES, en MK4 geloof ik zelfs op de PC. Daarna was het voor mij allemaal weinig aan tot ze met MK aankwamen, wat ik op zich een erg vette game vond totdat ze de DLC support voor de PC dropte -_-

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Console gamers master race? O-)

Tsja seriously dat blijft irritant dat op de pc support zo makkelijk gedropt wordt, maar helaas is het genre volgens mij op console populairder en piracy nog steeds een groter probleem op pc.

Ik hoor wel dat van de sf5 wereld veel mensen vragen of tournooien niet op pc gespeeld kunnen worden. Denk dat dit wel de beste versie is (mits goede hardware natuurlijk) maar lijkt me een nachtmerrie qua support.

10 second ninja DONE

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Gister even DBZ fighter kunnen spelen (vs een maat van me die niet bijster veel met vecht spelen heeft) maar ik moet zeggen dat ik positief verrast was! De gfx zijn ook van dichtbij echt fantastisch mooi (wellicht ook omdat het een pc stand was, misschien zat er stiekum een hele dikke vidkaart achter) en het speel ook heel interessant. Ik vind het managen van 3 chars tegelijk met assist en als het even kan natuurlijk ook lifebar management vrij pittig, maar ik heb er wel zin in gekregen.

Misschien toch echt is hard nadenken over een (2e hands) vidkaart upgradeje, dan kan ik op pc aanhaken. Want hoewel @the_virus26 wel op ps4 speelt zit volgens mij zo'n 80% van ' de dinsdag club' op het pc platform te spelen.

edit:
lol, hoe grote tegenstelling wil je hebben t.o.v. mijn vorige post :P

[Voor 5% gewijzigd door Sagat op 12-11-2018 18:49]

10 second ninja DONE

• Seroczynski
Ik ben nog aan het twijfelen voor welke machine ik DBF moet halen. Het liefste voor PC, maar volgens mij is PS4 wel weer populairder voor dergelijke fighters.

• Grumpmeister
Om eerlijk te zijn denk ik dat het uiteindelijk niet heel veel uitmaakt, zeker met het niveau dat het meeste hier zit. Potjes zullen wel te vinden zijn, zeker bij een populaire game als DBFZ.

Ik heb 'm dan op de PC, maar mocht er meer animo op de PS4 zijn, dan zijn er vaak genoeg sales en zou ik het niet zo erg vinden om eens te doubledippen.

DBFZ is wel erg interessant door idd de 3 characters, het managen van de assists tijdens de neutral en tijdens je sterkste moves.

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Op Dutch Comic Con (24 en 25 november) worden een aantal fighting game toernooien gehouden :)

TekkenZone - Dutch Tekken Community

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:38
Heb nu 4 fighting games op mijn ps4 (MK X, Tekken 7, Injuistice 2, Dead or alive last round)
Spelen allemaal wel op hun eigen manier. Tekken 7 vind ik wel de slechtste denk ik. Had hem gekocht omdat ik vroeger veel tekken 3 speelde op ps2. Maar totaal andere game geworden vind ik.

Ken bijna geen combo's in de games, gewoon lekker button smashen en hopen dat je wint.

• Grumpmeister
Toshin schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 00:07:
Op Dutch Comic Con (24 en 25 november) worden een aantal fighting game toernooien gehouden :)
Klopt ja, dit zorgde ook voor wat vragen bij spelers die mee willen doen, want alle toernooien beginnen om 11 uur. Dus als je Tekken 7 en DBFZ zou willen spelen, zal je toch een keuze moeten maken of hopen dat je matches niet tegelijkertijd gepland worden.

Het programma is er nog niet, maar er is daar dus Tekken 7, Dragonball FighterZ en Smash 4 te zien :)
G.Scholtens schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:55:
Heb nu 4 fighting games op mijn ps4 (MK X, Tekken 7, Injuistice 2, Dead or alive last round)
Spelen allemaal wel op hun eigen manier. Tekken 7 vind ik wel de slechtste denk ik. Had hem gekocht omdat ik vroeger veel tekken 3 speelde op ps2. Maar totaal andere game geworden vind ik.

Ken bijna geen combo's in de games, gewoon lekker button smashen en hopen dat je wint.
Dan zit je zo'n beetje op mijn niveau, alleen mash ik niet te hard meer en probeer wel met een idee te spelen :D

Tekken 7 spreekt me ook het minst aan van de huidige fighters, maar ik heb verder ook niks met Tekken. Vroeger voelde het ook altijd al zo sloom aan en dat idee heb ik nu ook nog. Misschien is het een vooroordeel, maar goed...

• Seroczynski
Ik ben tweemaal bij de DCC geweest, was niet een al te groot succes :) Als je met een groepje gaat is het nog wel gezellig. Dit jaar kan ik sowieso niet, aangezien ik dan een LAN-party op het werk heb (waar trouwens geen fighters worden gespeeld).

Ik twijfel om langzamerhand toch de PS4 te gaan gebruiken voor alle fightgames die ik spelen wil, maar dan zou ik wel even een investering moeten doen voor mijn fightstick, PS+ én de games zijn vaak duurder op de PS4, dus dat houdt mij nog even tegen..

Tekken 7 vond ik echt he-le-maal niets. Mijn verwachtingen waren redelijk hoog, ook al had ik jaren geen Tekken meer gespeeld. Maar de PC versie viel mij echt vies tegen. Maar als je van bashen houdt zou je Soul Calibur VI eens moeten proberen; "Easy to leard, hard to master." Daar kom je een heel eind zonder combo's (en is ook gewoon een vette game).

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Grumpmeister schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:37:
Om eerlijk te zijn denk ik dat het uiteindelijk niet heel veel uitmaakt, zeker met het niveau dat het meeste hier zit. Potjes zullen wel te vinden zijn, zeker bij een populaire game als DBFZ.

Ik heb 'm dan op de PC, maar mocht er meer animo op de PS4 zijn, dan zijn er vaak genoeg sales en zou ik het niet zo erg vinden om eens te doubledippen.

DBFZ is wel erg interessant door idd de 3 characters, het managen van de assists tijdens de neutral en tijdens je sterkste moves.
Juist omdat ik beginner ben vind ik het dan leuker om tegen bekenden te spelen ;)
Met het risico van eerdere stop qua support heb ik dan liever wel de ps4 versie (plus dat ik dan ook geen extra hw hoef te kopen, then again, ik kan dan gelijk natuurlijk een hele hoop andere recente pc games gaan spelen :P )
En ik verwacht dat je de game op pc ook wel goedkoper kan krijgen dan op ps4.
Ik hoop daar idd bij te zijn! Nou ja DCC dan, ik ga zeker niet meedoen ;)
Onzekere factor is dat ik dat weekend wellicht moet werken op zaterdag.

Op tweakers live zondag nog gesproken met (denk ik, ik volg de scene voor DBZF niet) een van de betere nl spelers die ik nog ken vanuit 'mijn' sf4 tijd. Die gaat er dan iig ook bij zijn.

Ik herken dat, echter ondanks dat ik geen (iig grote uitgebreide) combo's ken, kan ik wel redelijk kijken wat mijn tegenstander doet en proberen dan iig meer schade te doen dan te ontvangen. Ik merk wel dat dit voor mij vooral bij sf4 goed werkt, bij sf5 moet je eigenlijk iig wel wat simpele 'bread n butter ' combo's leren om enigsinds mee te kunnen doen. Is natuurlijk ook simpele economics, als je elkaar ongeveer even vaak kan raken, maar ik doe maar 1 of 2 hits, versus een combo die van 10-50% dmg tot bij hele goede spelers zelfs een 'touch of death' kan zijn..... maar als de game leuk genoeg is, maak je daar dan tijd voor.

Ik moet toegeven dat ik voor sf5 hier nog niet genoeg motivatie voor gehad heb.

10 second ninja DONE

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Ben toch nog nieuwsgierig of er nog wat geknokt is gister? Mijn zoon was in de middag 'vergeten om huiswerk te maken' (toevallig terwijl hij bij kennissen verbleef alwaar hij wel wifi op zijn telefoon mag....thuis normaliter niet) dus dat een fijne last minute avond sessie |:(

Dus zoals in de discord al aangegeven maar een simpel single player spelletje gedaan. Toen hij dus eindelijk naar bed was.

Ik had nog wel even in de voice channels gekeken op discord, maar daar zag ik volgens mij niemand?

10 second ninja DONE

• Seroczynski
Mijn vriendin kwam gisteren thuis met een vrij hardnekkige hoofdpijn. Die is toen in de woonkamer gaan liggen, de ruimte waar ik normaliter mijn fighting games luidruchtig zit te spelen :P Dus ben ik maar de goede vriend uit gaan hangen en heb ik ook geen flikker gedaan.

• the_virus26
Sagat schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:37:
Ben toch nog nieuwsgierig of er nog wat geknokt is gister? Mijn zoon was in de middag 'vergeten om huiswerk te maken' (toevallig terwijl hij bij kennissen verbleef alwaar hij wel wifi op zijn telefoon mag....thuis normaliter niet) dus dat een fijne last minute avond sessie |:(

Dus zoals in de discord al aangegeven maar een simpel single player spelletje gedaan. Toen hij dus eindelijk naar bed was.

Ik had nog wel even in de voice channels gekeken op discord, maar daar zag ik volgens mij niemand?
Bij mij werkt discord niet lekker en krijg ik de helft van de meldingen niet binnen ondanks dat ik heb aangevinkt dat ik meldingen wil ontvangen dus mis helaas meestal de fight avonden. Gister wel lekker met een man of 8 street fighter thirth strike en alpha 3 gespeeld verdeeld over 2 lobby's. Waren wel leuke potjes en me chun li ging wel aardig >:) :P

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Sf3 zit er strak uit! Welke gfx filter settings?
En...hoe kwam het dat je tegenstanders steeds geraakt werden door de laatste hit van chuns critical art? Ze zouden die toch moeten kennen? Oh en kan je ook niet jugglen bij die hit? Of is dat heel strak qua timing?

Bvb hier bij ong 1.44
YouTube: SF3 - 3rd Strike: Chun-Li Combo Video

Oh en discord.....vaag? gebruik je phone of pc app....? De phone app vind ik zelf ook wat minder intiutief maar met wat klikken kan je wel zien wie er zijn in de voice rooms.

Maar tussen 2030 en 2230 is er op dinsdag normaliter wel wat activiteit. En je kan ook hier al nalezen of er mensen verwachten te gaan. Zelf verwacht ik op dit moment wel te kunnen.

[Voor 49% gewijzigd door Sagat op 18-11-2018 09:11]

10 second ninja DONE

• Seroczynski
Op welk systeem werd 3rd Strike gespeeld?

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Seroczynski schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:38:
Op welk systeem werd 3rd Strike gespeeld?
Op basis van the_virus26 eerdere post en de borders zichtbaar in zijn filmpje kan het bijna niet anders dan ps4/capcom 30th anniversary collection. sf2, sf3, en alpha, heel veel games zitten in de collectie, maar niet allemaal en volgens mij zijn ze uitgegaan van de arcade versies.

Ik heb alle games volgens mij wel, maar gezien het gemak is het absoluut een idee om deze ook aan de verzameling toe te voegen. Misschien komende vrijdag voor cheap ergens te vinden :)

Er is volgens mij ook een pc en xb1 en zelfs switch versie.

10 second ninja DONE

• the_virus26
Sagat schreef op zondag 18 november 2018 @ 08:27:
Sf3 zit er strak uit! Welke gfx filter settings?
En...hoe kwam het dat je tegenstanders steeds geraakt werden door de laatste hit van chuns critical art? Ze zouden die toch moeten kennen? Oh en kan je ook niet jugglen bij die hit? Of is dat heel strak qua timing?

Bvb hier bij ong 1.44
YouTube: SF3 - 3rd Strike: Chun-Li Combo Video

Oh en discord.....vaag? gebruik je phone of pc app....? De phone app vind ik zelf ook wat minder intiutief maar met wat klikken kan je wel zien wie er zijn in de voice rooms.

Maar tussen 2030 en 2230 is er op dinsdag normaliter wel wat activiteit. En je kan ook hier al nalezen of er mensen verwachten te gaan. Zelf verwacht ik op dit moment wel te kunnen.
Dit is de ps4 collectie inderdaad met de alpha serie en ook de sf 3 serie :) kan me niet herinneren dat ik een filter heb aangezet maar heb volgens mij alleen de scanlines uitgezet. De jongen die telkens werd geraakt door de laatste hit van chun li's super speelt normaal nooit thirth strike en had hem ook pas die dag gekocht dus hij moest nog alles even uitvinden :+ . Je kan inderdaad jugglen bij die hit maar moet even uitzoeken hoe of wat want speel eigenlijk nooit chun li ben eigenlijk een Hugo speler (Deze maar even niet genomen omdat nieuwe spelers zich nogal kunnen ergeren aan zijn damage is af en toe lichtelijk overdreven haha :+ )

Voor discord gebruik ik gewoon de android app maar op 1 of andere manier werkt het gewoon niet lekker meer dus denk dat ik hem binnenkort even er af gooi en er weer opnieuw opzet om te kijken of dit helpt. Ik zal ook wat meer het topic in de gaten houden om aan te sluiten bij fighting avondjes :*) Moet wel zeggen dat me ps4 iets minder wordt gebruikt, heb namelijk vorige week een oude xbox op de kop getikt met een harddisk van 750 gig en hier staan 14000 games op waaronder alle sf delen , alle kof's , killer instinct 1,2 arcade etc etc. dus kan wel weer even vooruit :9 . 2 maanden geleden ook nog een Pandora box 6 gekocht (arcade board voor 2 spelers met 1300 games) dus kwa fighters heb ik ongeveer wel alles nu :P .

Mochten mensen mij online op de ps4 zien kan je me altijd een berichtje sturen om even te knokken hier ben ik altijd wel voor in :) Gister ook weer even dbfz opgepakt en dit ging nog steeds heel erg lekker wil ik ook weer meer gaan spelen.

• Volrath_
Ik ga zoiezo geen fighting games halen voor de ps4. Ik gebruik de ps4 alleen voor single player games meestal, heb geen zin om ook nog is PS+ te halen voor die paar uur dat ik er echt online mee ben.

Zover heb ik DBFZ, SC6, SF5 op de PC en dan over een paar maanden komt daar nog DOA 6 bij.

• Seroczynski
Ha, geinig. Ik zit dus net te denken om wel de switch te maken naar de PS4, maar dat vergt weer een investering in mijn stick, games, DLC en PS+. Ik ben niet vaak zo twijfelachtig geweest :)

@the_virus26 Heb je FightCade op de PC al eens geprobeerd>

• the_virus26
Seroczynski schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:05:
Ha, geinig. Ik zit dus net te denken om wel de switch te maken naar de PS4, maar dat vergt weer een investering in mijn stick, games, DLC en PS+. Ik ben niet vaak zo twijfelachtig geweest :)

@the_virus26 Heb je FightCade op de PC al eens geprobeerd>
Yes heb ik heb ongeveer alle roms voor fightcade op me laptop. Werkt lekker en veel goede spelers.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Spelen hier mensen ook err ‘uniel’ ik ken het van naam, maar nooit echt gespeeld. Schijnt erg populair te worden momenteel (nou ja ik las zoiets op twitter...eenmalig :P )

10 second ninja DONE

• Grumpmeister
Sagat schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:09:
Spelen hier mensen ook err ‘uniel’ ik ken het van naam, maar nooit echt gespeeld. Schijnt erg populair te worden momenteel (nou ja ik las zoiets op twitter...eenmalig :P )
Uniest, Under Night InBirth Ex Late[st] oid. Het is idd erg populair, maar ik heb 'm nog niet. Uniel (Under Night Inbirth Ex Late) is de versie ervoor, Uniest is de laatste editie. Het combo-idee schijnt erg lekker te werken, maar leek het me vanuit een stream juist niet zo interessant, aangezien iemand gewoon vrijwel non-stop een combo loopt te chainen waardoor je alleen maar aan het blokken bent. Ik kan het goed verkeerd hebben, maar ja...

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Grumpmeister schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:30:
[...]

Uniest, Under Night InBirth Ex Late[st] oid. Het is idd erg populair, maar ik heb 'm nog niet. Uniel (Under Night Inbirth Ex Late) is de versie ervoor, Uniest is de laatste editie. Het combo-idee schijnt erg lekker te werken, maar leek het me vanuit een stream juist niet zo interessant, aangezien iemand gewoon vrijwel non-stop een combo loopt te chainen waardoor je alleen maar aan het blokken bent. Ik kan het goed verkeerd hebben, maar ja...
Volgens mij is het zo dat Blazblue en guitly gear, in principe ook zo werken. En ook met kof, en zeker ook de marvels en dus ook dbzF stikt het van de touch of death ellende :P

op ons, of misschien veiliger, mijn niveau is dat geen groot risico voor mijn tegenstanders :+

Ik dacht dat er een under birth game ooit in de plus zat, dus misschien toch is een kans geven (heb ik geloof ik al is vaker gezegd)

En wsl zit de game dan ook wel in fightcade? of heeft hij nooit een arcade release gehad.

10 second ninja DONE

• Demonitzu
  • Niet online
Tekken 7 vind ik wel de slechtste denk ik. Had hem gekocht omdat ik vroeger veel tekken 3 speelde op ps2. Maar totaal andere game geworden vind ik.

Omdat je de game niet kent, vind je het slecht?
Grumpmeister schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:24:
Tekken 7 spreekt me ook het minst aan van de huidige fighters, maar ik heb verder ook niks met Tekken. Vroeger voelde het ook altijd al zo sloom aan en dat idee heb ik nu ook nog. Misschien is het een vooroordeel, maar goed...
Dat zal aan jou liggen, tenzij je een vergelijking trekt met de eerste Tekken game

• Volrath_
Ik zit er wel aan te denken om een switch te halen voor Super Smash brothers die begin december uit komt maar ook omdat er op de switch veel leuke single player games zijn en SSB ook gewoon leuk thuis op de bank te spelen is.

• Grumpmeister
Toshin schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:41:
[...]

[...]

Dat zal aan jou liggen, tenzij je een vergelijking trekt met de eerste Tekken game
Klopt, dat was ook m'n eerste ervaring met Tekken (volgens mij). Het was een PSX versie iig. Ik speelde het wel eens bij m'n neefje toentertijd. Natuurlijk is dat niet meer vergelijkbaar met Tekken 7 nu, maar het is bij mij ook deels de reden geweest waarom ik er nooit ingegroeid was. Naast dat het exclusive(?) was voor consoles die ik niet had (ik had vroeger geen PSX / PS2).

Dus vandaar wat ik al zeg, het zal vast bij me tussen de oren zitten en een vooroordeel zijn, en mogelijk speelt het veel leuker weg dan dat ik nu denk :)

(Ik vond bijv. de potjes die ik tijdens een toernooi zag waarbij iemand King gebruikte en die throws aan het chainen was wel weer gaaf eruit zien)

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Toshin schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:41:
[...]

[...]

Ik las (ik geloof wederom twitter, of eventhubs) dat tekken 7 ook niet al te best was en dat eigenlijk vooral tekken 6 het goed voorelkaar had........hoewel ik tekken 6 bezit heb ik werkelijk waar geen idee of dit ook echt zo is.....ik moet zeggen dat ik tekken 7 wel heel interessant vind ivm online play en Akuma en Geese :)
Maar had er geen 60 euro voor over. Ik hou mijn ogen wel open voor een leuke deal, ik zag laatst al de base game voor 20 en de season pass voor 10, die had ik al bijna gekocht

Mocht ik 'in de flow raken' dan kan ik altijd nog los gaan op tekken 6 op mijn trusty 360je, of die zelfs gewoon eerst spelen, al hoewel ik tegen de ai niet heel veel ga leren.......denk ik?

Maar wat is jou mening erover? (ik neem aan dat jij wel fan van de serie bent?)
En dus zowel over de kwaliteiten van deel 6 vs deel 7 als de ai en eventuele tutorials?
Volrath_ schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:51:
Ik zit er wel aan te denken om een switch te halen voor Super Smash brothers die begin december uit komt maar ook omdat er op de switch veel leuke single player games zijn en SSB ook gewoon leuk thuis op de bank te spelen is.
Ik was eigenlijk van plan ssb niet te kopen....maar als 'het clubje' hier ervoor gaat ga ik misschien van gedachten veranderen, keep me posted guys :+
Grumpmeister schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:56:
[...]

Klopt, dat was ook m'n eerste ervaring met Tekken (volgens mij). Het was een PSX versie iig. Ik speelde het wel eens bij m'n neefje toentertijd. Natuurlijk is dat niet meer vergelijkbaar met Tekken 7 nu, maar het is bij mij ook deels de reden geweest waarom ik er nooit ingegroeid was. Naast dat het exclusive(?) was voor consoles die ik niet had (ik had vroeger geen PSX / PS2).

Dus vandaar wat ik al zeg, het zal vast bij me tussen de oren zitten en een vooroordeel zijn, en mogelijk speelt het veel leuker weg dan dat ik nu denk :)

(Ik vond bijv. de potjes die ik tijdens een toernooi zag waarbij iemand King gebruikte en die throws aan het chainen was wel weer gaaf eruit zien)
Ah tekken 1, dat verklaard een hoop, dat is een van de hoofdredenen dat ik een saturn gekocht had en geen ps1 :P

[Voor 22% gewijzigd door Sagat op 21-11-2018 17:25]

10 second ninja DONE

• gsnindo
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-01 12:42
Hoi iedereen! Leuk om hier op Tweakers veel belangstelling te zien voor dit genre, wat vooral niche en underground is in Nederland.
Ik zit er zoals Sagat al een flinke tijd bij (sinds 2007 om specifiek te zijn, met Street Fighter 3: Third Strike) en ik ben een actieve competitor en organisator bij vele Fighting Game toernooien.
Voor de mensen die naar Dutch Comic Con gaan: Je kunt je wel inschrijven voor meerdere toernooien. Momenteel lopen de inschrijvingen niet bijster hard zoals de vorige editie die eerder dit jaar plaats vond - toen was er gewoon chaos op zaterdag (te kleine ruimte, teveel mensen en teveel laatkomers). Dit keer zal dit beter zijn en hebben we een stuk meer ruimte.
Tussen 10:00 - 11:30 is er op de main stage een DBFZ challenge om het op te nemen tegen de beste spelers van Nederland. Voor de rest van de dag hebben we hier en daar wel wat tijdsloten om My Hero One's Justice op de main stage te spelen. Niet een echte traditionele fighting game, maar het is van een razend populaire anime dat afgeleid is van Amerikaanse comics.
De finale van Tekken 7 is om 16:00, en de finale DBFZ is om 17:00. In de finales vechten de beste 3 (of soms 4) spelers van de dag het uit voor een prijzenpot van 500 euro. Dit allemaal geld voor beide dagen. Hopelijk tot dan en zeg gerust hoi - je kunt me vinden door te zoeken naar de DBFZ toernooi organisator. ;)

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

gregndo schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:14:
Hoi iedereen! Leuk om hier op Tweakers veel belangstelling te zien voor dit genre, wat vooral niche en underground is in Nederland.
Ik zit er zoals Sagat al een flinke tijd bij (sinds 2007 om specifiek te zijn, met Street Fighter 3: Third Strike) en ik ben een actieve competitor en organisator bij vele Fighting Game toernooien.
Voor de mensen die naar Dutch Comic Con gaan: Je kunt je wel inschrijven voor meerdere toernooien. Momenteel lopen de inschrijvingen niet bijster hard zoals de vorige editie die eerder dit jaar plaats vond - toen was er gewoon chaos op zaterdag (te kleine ruimte, teveel mensen en teveel laatkomers). Dit keer zal dit beter zijn en hebben we een stuk meer ruimte.
Tussen 10:00 - 11:30 is er op de main stage een DBFZ challenge om het op te nemen tegen de beste spelers van Nederland. Voor de rest van de dag hebben we hier en daar wel wat tijdsloten om My Hero One's Justice op de main stage te spelen. Niet een echte traditionele fighting game, maar het is van een razend populaire anime dat afgeleid is van Amerikaanse comics.
De finale van Tekken 7 is om 16:00, en de finale DBFZ is om 17:00. In de finales vechten de beste 3 (of soms 4) spelers van de dag het uit voor een prijzenpot van 500 euro. Dit allemaal geld voor beide dagen. Hopelijk tot dan en zeg gerust hoi - je kunt me vinden door te zoeken naar de DBFZ toernooi organisator. ;)
Hey ik kom je wsl wel weer even tegen, heb gelijk een fanboy bij me, mijn zoon, die ziet jou zo ongeveer als de nederlandse Tokido geloof ik, op basis van een filmpje van (misschien wel de launchday) van sf4 :+

Helaas moet ik om 1400 werken dus ik kan niet te lang blijven, maar iig alvast succes gewenst, zowel met de organisatie als het spelen!

10 second ninja DONE

• gsnindo
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-01 12:42
Sagat schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:28:
[...]

Hey ik kom je wsl wel weer even tegen, heb gelijk een fanboy bij me, mijn zoon, die ziet jou zo ongeveer als de nederlandse Tokido geloof ik, op basis van een filmpje van (misschien wel de launchday) van sf4 :+

Helaas moet ik om 1400 werken dus ik kan niet te lang blijven, maar iig alvast succes gewenst, zowel met de organisatie als het spelen!
Haha dat laat me hart even warm voelen. Dat is voor mij een grote eer! _/-\o_
Geen probleem hoor, we zien elkaar wellicht op genoeg andere toekomstige evenementen. De laatste tijd zit elk weekend volgeboekt. Ik ben namelijk ook referee tijdens de Tekken World Tour finale op 1 & 2 december in Amsterdam.
De week erop is er een Tekken/SC6/DBFZ toernooi (in Gorinchem) waar ik hopelijk later hier wat meer over kan vertellen.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

btw guys check even eventhubs voor de fighting game related bf deals. ik hoorde las dat DBZ:f in de usa store bijvoorbeeld maar 20 dollar is.......ik denk dat ik voor dat geld toch maar in ga stappen!
sf 30th collection anni ook......

My wallet! :X

10 second ninja DONE

• Volrath_
Als je wat DBZF wil oefenen laat maar weten kan ik je misschien wat tips geven :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

KneoK

Not in a million lightyears

Gebukt onder de druk van de Steam sale, heb ik DBZF ook maar aangeschaft. Ik had het gelukkig nog niet druk genoeg, weer een nieuwe fighter erbij kan de tijd die ik niet heb mooi upvullen.. Ach, weer een extra titel voor het knokavondje om uit te kiezen.

• Volrath_
Helaas ben ik er vanavond niet bij anders had ik wel is een keer zin in Fighterz misschien volgende week of een andere keer in de week je kan me altijd wel poken op discord :).

• Seroczynski
Ik ben er vanavond ook weer niet bij, sorry. Dinsdagavond is zo'n beetje mijn enige doordeweekse avond waar ik wat aan tijd heb, en de laatste tijd moet ik dat even anders indelen.

Los daarvan zal ik ook eens gaan kijken voor DBZF op de PC dan :P

• Jorgen
Iemand nog tips om Akuma te verslaan in de extra episode van de storyline in Tekken 7? Ik heb al gelezen dat button bashen met een high punch, of een specifieke 2-toetsencombinatie voor een bepaald soort trap heel effectief zouden zijn, maar of ik nu nog maar 10% van zijn balkje af heb, of al 90%, ik verlies nu al tig keer op rij. Ben mijn controller al anders vast gaan houden, om zo niet met mijn duim, maar met wijsvinger en middelvinger mijn dualshockknoppen in te drukken, maar dat helpt ook geen barst. Zelfs op makkelijk is Akuma bijna niet te verslaan.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

@hierboven euh nope, heb het spel niet, en ben sowies een enorme tekken n00b.

Voor morgen:
Denk dat ik er ook niet bij ben.
offtopic:
Momenteel een erstige verslaving aan Bit trip runner, een indie game........ik speelde die eerst op pc.........daarna tijden niet meer aangeraakt en op een gegeven moment kwan een collectie waar deze game inzit voorbij op de ps4, voor 2,50 ofzo!

Die aangeschaft en runner gemaxen (helaas geen plat, daarvoor moet ik de andere 5 games ook maxen en tot nu toe vond ik die een stuk minder leuk)
Maar alle trophies gehaald terwijl niet alle levels gemaxed waren..........dus proberen dat alsnog te doen waarbij ik het jammer vond dat dit dan niet beloond werd met een trophy, en toen realiseerde ik me dat het spel op de pc veel meer achievements had! Daar verder gegaan en Ik heb die op 2 na inmiddels allemaal binnen, maar de laatste lootjes........het spel is best pittig..........

Oh en een retro device is aangekomen, die wil ik morgen ook nog even testen :)

10 second ninja DONE

• Demonitzu
  • Niet online
Jorgen schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:35:
Iemand nog tips om Akuma te verslaan in de extra episode van de storyline in Tekken 7? Ik heb al gelezen dat button bashen met een high punch, of een specifieke 2-toetsencombinatie voor een bepaald soort trap heel effectief zouden zijn, maar of ik nu nog maar 10% van zijn balkje af heb, of al 90%, ik verlies nu al tig keer op rij. Ben mijn controller al anders vast gaan houden, om zo niet met mijn duim, maar met wijsvinger en middelvinger mijn dualshockknoppen in te drukken, maar dat helpt ook geen barst. Zelfs op makkelijk is Akuma bijna niet te verslaan.
- Doe geen moeite om throws of unblockables te gebruiken
- Val niet direct aan bij de start van een ronde
- Ontwijk vuurballen met sidesteps of bepaalde aanvallen met een wavedash
- Hou het bij korte combo's i.v.m. Akuma's teleport mogelijkheden
- Als hij op korte afstand teleporteert, draai onmiddelijk om en focus op verdedigen
- Wanneer je van dichtbij belaagd wordt met een serie aanvallen, weer Akuma af met een Power Crush aanval
- Gebruik de staande laser aanval wanneer je daar ruimte voor hebt, deze aanval is sterk en heeft een armor tegen vuurballen
- Probeer geblokte aanvallen af te straffen met bv. left punch, left punch, right punch
- Akuma's focus aanval is high en traag, die kan je op reactie bukken en afstraffen

• Jorgen
@Toshin Dank voor je uitgebreide tips. Hiervoor moet ik me echt nog veel meer in de combo's e.d. gaan verdiepen, maar ik ga het proberen. Top!

• Demonitzu
  • Niet online
Laat maar weten als je meer over iets specifieks wilt weten. Combos zijn in deze situatie in ieder geval een stuk minder relevant :)

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Hoewel een stukje in mij Smash nog steeds als een soort van sub genre zie, die buiten 'echte' fighting games vallen.....ben ik toch wel nieuwsgierig, wie hier gaat de game halen?

Oh en ter verduidelijking, ik vind het geen slechte game, of simpele game ofzo, mad respect voor de dingen die ik op evo zie (en toegeven met name lees, want juist doordat ik het zelf niet speel vind ik de fine details wat minder goed te begrijpen en kijk ik het hierom weer weinig)
Maar het schijnt op hoog niveau technisch qua handbewingen ook echt super pittig te zijn, mensen/pro spelers krijgen zelfs blessures!

10 second ninja DONE

• Seroczynski
Ik heb 'm al maanden in de pre-order. Onze VrijMiBo zijn er zeker drie andere collega's die hun Switch + Smash meenemen, misschien nog wel meer. En er is nu ook een apart Smash Bros. topic op Tweakers.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Seroczynski schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:06:
Ik heb 'm al maanden in de pre-order. Onze VrijMiBo zijn er zeker drie andere collega's die hun Switch + Smash meenemen, misschien nog wel meer. En er is nu ook een apart Smash Bros. topic op Tweakers.
Ook vorige delen gespeeld? En zo ja op welk niveau?

10 second ninja DONE

• Seroczynski
Sagat schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:30:
[...]

Ook vorige delen gespeeld? En zo ja op welk niveau?
Vanaf Melee (GCN) wel, maar nooit meer dan casual fun. Ditmaal wil ik eens kijken of ik er wat beter in kan worden.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Nog meer mensen van de sf5 (of misschien better SC6 :P ) Club die aanhaken? Vind het wel leuk om te spelen met mensen die ik ken. Anyways ik zal wel is een blik werpen in het sb topic dan :)

10 second ninja DONE

• Volrath_
Ik krijg hem vanmiddag binnen, van het weekend ff no lifen :D

• Johnnnygoud
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Laat die game maar komen, overigens ik speel ook sfV/SC6/MvC:i/Tekken7 op de pc.
Je mag mij wel toevoegen voor een potje knokwerk! altijd lachen.

Spelen jullie hier overigens ook met een fightstick?

• Volrath_
Volgens mij spelen er een paar met een fightstick maar meerderheid gewoon een pad.

• Grumpmeister
Smash Ultimate vandaag ook maar gehaald (en de Playstation Classic order die ik open had staan daar gelaten omdat de emulatie beroerd schijnt te zijn). Dus ik ga wel meedoen als we het als een fight night inplannen. Ben er alleen (net zoals de overige games) niet bepaald goed in, maar dat zal bij Smash wel te overzien zijn.

@Roeli Voor SF5 en Guilty Gear heb ik een Fight Stick gehaald, met name vanwege de combo's waar ik wat last van RSI verschijnselen kreeg. SC6 en DBFZ speel ik gewoon op een PS4 controller en Smash nu zal ik met een Pro Controller spelen.

Ik weet het overigens niet zo met MK11, het lijkt zich toch met name weer op de gore te gooien... Alsof het hun enige gimmick is, terwijl het 'vroegah' echt een goede fighter was. Hopelijk is het niet relatief dead on arrival qua community tzt.

[Voor 17% gewijzigd door Grumpmeister op 07-12-2018 18:23]

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Pad warrior reporting in :D
Wel met fightpads zodat ik de saturn pad layout heb, dus met 6 facebuttons en 2 (of 4) shoulder.

Ik hou me toch nog even in mbt smash. Al hoewel ik digitaal voor 55 erg tempting vind!
Als ik hem haal idd spelen met pro controller of mijn 8bit do sfc30 (mits ik dan aan 6 knoppen genoeg zou hebben).

Mk...love it or hate it.... i dont love it dus bij default :X
Ik heb mk xl wel maar het is een game waarin ik met onbeperkt tijd zeker mee aan de slag zou gaan maar hem op dit moment niet leuk genoeg vind. Maar dat geld ook voor kof14, skullgirls, en zelfs sf5 dus heel veel zegt dat ook weer niet.

Dat gezegd hebbende....9 en 10 waren zowel commercieel als qua reviews best succesvol volgens mij. Ook wel vertrouwen in deze, DoA valt denk ik erg mee, maar geen idee hoe de current en vorige nrs games online waren zowel qua volume spelers en netcode. Afaik heeft het iig geen slechte rep op dat vlak.
Hou er alleen rekening mee dat 2 jaar later injustice 3 wsl op de deur klopt. En dan is de game wsl direct dood. Maar is voor mijn niveau iig niet een heel groot probleem ;)

[Voor 8% gewijzigd door Sagat op 08-12-2018 05:53]

10 second ninja DONE

• Volrath_
MK heeft mijn vertrouuwen verloren toen ze dood leuk na 6 maanden zeiden we droppen pc support hf met de bugs.

DOA6 Ga ik zoiezo wel halen heb altijd veel plezier met die titels en is ook de game waar ik het beste in ben denk ik =).

• Seroczynski
Ja, die naaistreek van de PC kan ik mij ook nog goed herinneren. Denk er net zo over, dat was echt vies man.

DOA6 ga ik misschien nog wel halen zodat ik die met mensen van hier kan spelen :P

Vanavond Smash Online anyone?

• Volrath_
Ja ik kan wel wat smash online spelen vanavond. Weet alleen niet goed hoe ik het moet doen met voice chat en geluid omdat ik mijn headset op de switch aanlsuit en je zon wazige phone app nodig hebt die mijn telefoon niet aan kan (Ja ik heb een oude telefoon).

• Seroczynski
Ik dacht eraan om gewoon Discord te gebruiken :P

• Volrath_
ja maar als ik mijn headset in de switch stop heb ik geen geluid/chat op discord en als ik wel op discord zit geen geluid op mijn switch. Zal is kijken of ik wat boxen er op aan kan sluiten en of dat werkt.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

@Volrath_
Geen laptop of tablet waar je discord op kan zetten?

Ik ben er nog steeds niet over uit qua smash, ik vond de ZA store voor 55 wel een mooie prijs en dan hoef ik ook niet met de cart te kutten, maar dan zit ik weer met dlc.......dus misschien maar niet zeiken en gewoon die 70 lappen in de nl store.......mijn kids willen de game ook graag. Maar ben zo bang dat ze het niet veel spelen (is ook gebeurd met de wii versie) en dat het toch niets voor mij is......voor 70 euro kan ik ook tekken EN sc6 halen en met misschien klein beetje bijleggen ook nog dbz:F.........3 fighters vs 1?

10 second ninja DONE

• Seroczynski
Sagat schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:11:
@Volrath_
Geen laptop of tablet waar je discord op kan zetten?

Ik ben er nog steeds niet over uit qua smash, ik vond de ZA store voor 55 wel een mooie prijs en dan hoef ik ook niet met de cart te kutten, maar dan zit ik weer met dlc.......dus misschien maar niet zeiken en gewoon die 70 lappen in de nl store.......mijn kids willen de game ook graag. Maar ben zo bang dat ze het niet veel spelen (is ook gebeurd met de wii versie) en dat het toch niets voor mij is......voor 70 euro kan ik ook tekken EN sc6 halen en met misschien klein beetje bijleggen ook nog dbz:F.........3 fighters vs 1?
Zo doe ik het ook; headset in de laptop, geluid over de speakers. Als het goed is heeft niemand echt last van mijn background sound.

Jij bent wel vaak aan het twijfelen he Sagat :P Ik kan de keuze niet voor je maken, maar fysieke games kan je doorverkopen. Digitale niet. SC6 en DBZF zijn natuurlijk prima titels, maar heb je Tekken 7 toevallig al eens geprobeerd?

• Volrath_
Mijn huidige situatie is als volgt. Ik heb geen fatsoenlijke T.V.(Lees 20 jaar oude CRT T.V. waar mijn neefjes op de gamecube kunnen spelen). Ik ben primair een PC gamer dus heb 2 24 inch schermen en een headset die ik meestal gebruik. Voor de Switch sluit ik die aan op 1 van mijn 24 inch schermen maar dan heb ik geen fatsoenlijk geluid dus sluit ik mijn headset aan op de Switch en heb ik geen geluid/chat meer van mijn PC.

Hierdoor zal ik moeten kijken of mijn boxen wel werken op de Switch zodat ik op mijn headset in principe nog in de pc kan laten zitten om in discord te chatten.

@Sagat Ook al ben ik een fighting game fan niet alle vechtspellen bevallen me. Zoals Tekken/MK en Injustice ben ik geen grote fan van en sla deze ook over. Het is eerlijk gezegd ook niet handig om 3 totaal verschillende vecht spellen in 1 keer te halen.
Als je te veel gaat variëren tussen die 3 raak je waarschijnlijk in de war omdat het 3 totaal verschillende vecht systemen heeft.

Mijn voorkeur tot nu toe is Smash/DBFZ -> SC6 -> Tekken van dat lijstje iig. Maar dat is mijn mening natuurlijk en voor jou kan dat misschien wel omgedraaid zijn :)

[Voor 32% gewijzigd door Volrath_ op 11-12-2018 11:20]

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Seroczynski schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:14:
[...]

Zo doe ik het ook; headset in de laptop, geluid over de speakers. Als het goed is heeft niemand echt last van mijn background sound.

Jij bent wel vaak aan het twijfelen he Sagat :P
:Y
Ik kan de keuze niet voor je maken, maar fysieke games kan je doorverkopen. Digitale niet. SC6 en DBZF zijn natuurlijk prima titels, maar heb je Tekken 7 toevallig al eens geprobeerd?
Doorverkopen? :o Ik ben games hoarder err collector O-)
Dus nee daar hou ik niet van, nou ben ik weer beetje nep omdat ik er dan weer geen enkele moeite mee heb om digitale games aan te schaffen. Maar dit dan weer vanuit de gedachte dat fysieke media niet heel veel bewaar waarde heeft vanwege patches......

Maar eigenlijk hebben alle 4 genoemde games, en ook kof14 en sf5 eigenlijk......een groot nadeel voor mij.
Ze zijn niet sf4. Die vond ik helemaal geweldig, mijn enige probleem met die game was dat ik toen niet echt een clubje had als nu, dan had ik waarschijnlijk meer kunnen levellen. Nu heb ik eigenlijk met al die games niet echt de motivatie om er tijd (of zelfs een aaschaf) voor te maken(doen).

Dus misschien dat er met kerst weer een leuke aanbieding voorbij komt, dan komt er wel een van de games bij, en misschien ook niet. Ik heb op retro vlak ook wat opties erbij (nes/md kan ik zo goed als alle games nu spelen) en wsl/hopelijk ook nog de pce.....ik denk/verwacht dat ik daar mee bezig ga zijn de komende tijd.

TENZIJ jullie met zijn alles smash te gek vinden en ik daardoor toch overgehaald word haha.
Volrath_ schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:17:
Mijn huidige situatie is als volgt. Ik heb geen fatsoenlijke T.V.(Lees 20 jaar oude CRT T.V. waar mijn neefjes op de gamecube kunnen spelen). Ik ben primair een PC gamer dus heb 2 24 inch schermen en een headset die ik meestal gebruik. Voor de Switch sluit ik die aan op 1 van mijn 24 inch schermen maar dan heb ik geen fatsoenlijk geluid dus sluit ik mijn headset aan op de Switch en heb ik geen geluid/chat meer van mijn PC.

Hierdoor zal ik moeten kijken of mijn boxen wel werken op de Switch zodat ik op mijn headset in principe nog in de pc kan laten zitten om in discord te chatten.
Heb je geen line in op je pc zodat je het geluid dan kan combineren? En zoals ik al zei, geen (werk) laptop of tablet?
@Sagat Ook al ben ik een fighting game fan niet alle vechtspellen bevallen me. Zoals Tekken/MK en Injustice ben ik geen grote fan van en sla deze ook over. Het is eerlijk gezegd ook niet handig om 3 totaal verschillende vecht spellen in 1 keer te halen.
Als je te veel gaat variëren tussen die 3 raak je waarschijnlijk in de war omdat het 3 totaal verschillende vecht systemen heeft.

Mijn voorkeur tot nu toe is Smash/DBFZ -> SC6 -> Tekken van dat lijstje iig. Maar dat is mijn mening natuurlijk en voor jou kan dat misschien wel omgedraaid zijn :)
Volkomen eens. Een fight game echt spelen is meer dan genoeg. Maar brede interesse, en als de games dan goedkoop worden ja dan komen ze er vaak toch wel. Maar juist omdat ik ook vaak games helemaal negeer dan vind ik het nogal een verschil of ik 70 euro uitgeeft of 1-2 tientjes.

[Voor 33% gewijzigd door Sagat op 11-12-2018 11:30]

10 second ninja DONE

• Volrath_
Nee geen Laptop/Tablet. Heb geen audio kabel om het geluid van mijn switch via mijn pc te laten lopen als dat al mogelijk is. Weet niet echt veel van audio tech af :'(.

• Grumpmeister
Ik ben wel in voor wat Smash vanavond. Heb nog verre van alles geunlocked, dus ik zal dan lekker random'en waarschijnlijk. Moet tzt wel even kijken of ik iedereen dan in m'n friendlist heb staan. M'n code staat iig hieronder :)

• Seroczynski
Ik heb je een Friend Request gestuurd Grump!

• Seroczynski
Een globale indruk van onze fight night van afgelopen avond 8)7

• Volrath_
Echt een stel knuppels onder elkaar :D 8)7

Duck hunt duo is wel het beste character van smash :P

[Voor 45% gewijzigd door Volrath_ op 11-12-2018 23:00]

• Grumpmeister
Wel erg leuk om te spelen :D

Ik ga eens kijken of ik nog wat meer characters kan unlocken, want ik had een vrij gelimiteerde pool. Volgens mij 12 characters. En ik heb genoeg tofs langs zien komen :)

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Volrath_ schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:34:
Nee geen Laptop/Tablet. Heb geen audio kabel om het geluid van mijn switch via mijn pc te laten lopen als dat al mogelijk is. Weet niet echt veel van audio tech af :'(.
haha ik ben ook niet de meest technische tweakers, maar inpricpe heeft de switch een audio out 'jack' (je weet weet wel, die kop telefoon plug die van moderne telefoons word weggehaald ;) ) en je pc (desktop toch?) heeft vaak een audio in, deze is bij mij groen, maar ik weet niet of die kleuren gereserveerd zijn.

Zo krijg ik zelf geluid van mijn x360 over mijn pc speakers (al hoewel je daar bij de x360 nog weer een extra dongle voor nodig hebt) .Dus met een kabel met 2x die plug zou je er dan zijn.

Is er verder gisteravond nog gesmashed?
Ok, het topic was bij mij nog gecached ofzo, ff 'paar'reacties gemist :X

Ik heb zelf gesport en daarna even psv gekeken en toen optijd naar bed.....

/mr exiting off

===========

Net even filmpje gekeken, ziet er wel tof uit, ik vind het ook gaaf dat het echt 4 player is!

*twijfelen intensifies* :+

[Voor 28% gewijzigd door Sagat op 12-12-2018 10:02]

10 second ninja DONE

• Volrath_
Ik zal is op zoek gaan naar audio kabel die het geluid naar mijn pc kan door sturen van de switch af.
Heb dit gevonden -> https://www.reddit.com/r/...c_audio_through_the_same/

Zal hier is mee gaan spelen om het te fixen :).

@Sagat gewoon halen :P

• Seroczynski
Omdat ik dan toch gebruik heb gemaakt van de inruilactie bij GameMania (mijn launch PS4 voor de nieuwste Pro), heb ik bij Bol.com Dragon Ball Fighterz voor de PS4 besteld :P

• Volrath_
pc is toch master race? :P Wel jammer kan ik je niet laten zien hoe slecht ik ben in fighterz

• Seroczynski
Volrath_ schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 18:57:
pc is toch master race? :P Wel jammer kan ik je niet laten zien hoe slecht ik ben in fighterz
Gaat al niet meer door. Had naast DBF ook twee cadeau's voor kerst besteld. Levertijd DBF was acht dagen en je krijgt dan de optie om aan te geven of het apart of samen opgestuurd kan worden (kost niets extra's). Omdat dat nog ruim voor kerst zou zijn had ik aangegeven het gewoon in één pakket op te laten sturen. Vriendin dacht daar anders over, dus DBF geannuleerd zodat de rest direct verstuurd zou worden. Echter was DBZ op dat moment van €27 alweer naar €52 bij Bol.com :P En ik heb de kerstcadeau's ook nog niet binnen.

• Volrath_
Vanavond weer wat Smash of iets anders?

• Seroczynski
Volrath_ schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:25:
Vanavond weer wat Smash of iets anders?
Ik ben online te vinden voor Smash. SoHunterisch ook al gesproken, die is er vanavond ook bij. D2K en Max konden niet.

• Volrath_
@Grumpmeister jij tijd vanavond? Zijn we iig met 4 is altijd wel het leukst.

• Grumpmeister
Volrath_ schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:32:
@Grumpmeister jij tijd vanavond? Zijn we iig met 4 is altijd wel het leukst.
Voor zover ik weet wel :)

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:08

Zuurstok

Passionately curious

Ik heb je ook even toegevoegd n.a.v. een bericht van @Seroczynski in het Smash topic, waarbij ik aan gaf ook wel geinteresseerd te zijn in wat random potjes. :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• Seroczynski
Nou, terwijl ik volop aan het genieten was van het spelen met Simon in onze SSBU arena's begon de Switch ventilator toch kuren te vertonen. Switch inmiddels naar Nintendo gestuurd en dat kan wel drie weken gaan duren voordat ik die terug zie.

In de tussentijd dan tóch Dragon Ball FighterZ voor de PS4 gehaald en man, wat een game :9~ Speel nu alleen met Hunterisch en ook nog met een Dualshock4, maar heb gelijk een Brook PS4+ board besteld om mijn fightstick compatible met de PS4 te maken.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Zat me net af te vragen wat 'het clubje' aan het spelen was. Misschien dat ik vanaaf nog even wat ga doen, maar mocht ik tijd en energie hebben, dan moet ik nog kijken of ik wel een fighter ga spelen. Heb nog een paar dagen gamepass dus misschien daar nog wat mee spelen.

Hoe is de intresse in mk11 btw?

10 second ninja DONE

• Seroczynski
Sagat schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:59:
Zat me net af te vragen wat 'het clubje' aan het spelen was. Misschien dat ik vanaaf nog even wat ga doen, maar mocht ik tijd en energie hebben, dan moet ik nog kijken of ik wel een fighter ga spelen. Heb nog een paar dagen gamepass dus misschien daar nog wat mee spelen.

Hoe is de intresse in mk11 btw?
Super Smash Bros. Ultimate is de laatste tijd erg populair. Helaas is mijn Switch dus nog altijd bij Nintendo, dus kan ik hier niet aan mee doen momenteel. Persoonlijk ga ik aan de slag met DBF. Ik krijg vanavond mijn Brooks Fighting Board binnen dus dan kan ik mijn fightstick modden voor de PS4 en beginnen met het leren van wat BNB combo's.

MK laat ik links liggen. Vond MK en MKX nog wel even leuk, maar de PC support was zó slecht dat ik dergelijke praktijken niet langer wil supporten. Daarnaast vind ik het fighting mechanism, waarbij jugglen het voornamelijkste principe is, minder leuk uitgevoerd dan in andere fighters. Als het nou heel populair blijkt te zijn hier dan zal ik 'm misschien nog een keer proberen, maar meeehhhhh.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Ik zelf als serieuze fighter eigenlijk 0 intresse in mk.

Wel vanwege de gore, de cheesy b film vibe, de horror movie guest chars. Maar heb er ook weinig voor over, en zeker niet op dag 1 instappen. Maar een goty in een sale komt er ooit nog wel is.

Ik twijfel (jaja) nu wel over dbzF, had al tijden intresse en de digital versie is nu nog 30 piek ipv 70, en ik heb nog een 20 euro psn bon liggen......... :*) fysiek is goedkoopste wat ik zag 26, voor die 4 euro ga ik niet DJ-en.

10 second ninja DONE

• Seroczynski
Sagat schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:24:
Ik zelf als serieuze fighter eigenlijk 0 intresse in mk.

Wel vanwege de gore, de cheesy b film vibe, de horror movie guest chars. Maar heb er ook weinig voor over, en zeker niet op dag 1 instappen. Maar een goty in een sale komt er ooit nog wel is.

Ik twijfel (jaja) nu wel over dbzF, had al tijden intresse en de digital versie is nu nog 30 piek ipv 70, en ik heb nog een 20 euro psn bon liggen......... :*) fysiek is goedkoopste wat ik zag 26, voor die 4 euro ga ik niet DJ-en.
Hunterish is al vrij pro (in ieder geval vergeleken met mij) in DBF, maar ik heb sinds vandaag ook een fightstick voor de PS4 dus dat wordt trainen :)

Of je koopt Smash :D

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Seroczynski schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:34:
[...]

Hunterish is al vrij pro (in ieder geval vergeleken met mij) in DBF, maar ik heb sinds vandaag ook een fightstick voor de PS4 dus dat wordt trainen :)

Of je koopt Smash :D
Haha yup.....voordeel van dbzf is dat ie effectief 10 euro kost voor mij door mijn bon. Smash gaat me toch 55 euro kosten ofzo. Soul calibur vind niemand meer interresant? ik heb het idee dat dit echt even 1-2 weken gespeeld is en daarna van de radar verdwenen is.

Maar misschien tot waarschijnlijk doe ik gewoon even rustig aan. Of ik ga retro spelen :D Met mijn snes mini veel snes gespeeld en ik moet mijn nes classic nog even hakchi-en, en heb nog niet heel veel gedaan met de md en mijn pce. Verder neem ik misschien nog wel een trialtje op psnow. Als ik heel veel zin in fighters heb kan ik nog even los met sf5/4 of zelfs fightcade.

10 second ninja DONE

• Seroczynski
Ik vind SC6 tof en zou het graag meer spelen, maar Smash is nu hot. Probeer SC6 ook nog op de PS4 te krijgen, maar ik wil er niet meer dan €25 voor uitgeven dus moet ik even wachten tot dat lukt :) En dan heb je nog DBF, zijn zo al drie fighting games die ik persoonlijk erg graag speel momenteel.

• Grumpmeister
SC6 wil ik zeker nog wel meer spelen, maar het heeft idd het nadeel gehad dat Smash zo dicht erop zat. Smash moet ik ook eens een unlocksessie houden, zeker met het toernooitje over 1,5 week in het vooruitzicht...

Mortal Kombat heb ik ook 0,0 interesse in. Vroeger vond ik het super, maar tegenwoordig niet echt veel meer aan.

• the_virus26
Net de mk11 reveal gezien. Ik ben echt hyped wat een game :D.Pre order alvast gedaan.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

the_virus26 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:48:
Net de mk11 reveal gezien. Ik ben echt hyped wat een game :D.Pre order alvast gedaan.
Nice dat er iemand wel enthousiast is, maar jij bent volgens mij echt een die hard fighting game fan die niet gauw een fighter over zal slaan (heel misschien kof 14.....beetje een niche game met gfx die natuurlijk wat tegenvielen, of games als fighting layer of die errr ik weet de titel niet eens * maar wazige indie fighter met allerlei op horror personages geinspireerde characters........)

edit:
* = het zou zo maar is 'omen of sorrow' kunnen zijn....

[Voor 5% gewijzigd door Sagat op 18-01-2019 08:45]

10 second ninja DONE

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee