PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Wat mij al een tijdje dwars zit...
Ik heb redelijk vaak in hotels, motels, hostels, etc, geslapen. Ik heb lades open getrokken en veel van hetzelfde gevonden, meestal geloofsboeken en allerhande reisinformatie, nooit een...tubetje houtlijm.
Niels, Sarah, en RP, waren het toch die de oude joker van Niels verwisselden? Wie van de drie had die tube dan in zijn of haar baggage? Het lijkt me niet te kunnen met wat kauwgom of plakband...
En even gauw naar de plaatselijke Gamma lopen lijkt mij ook lastig.
RP is weg, dan blijven Niels en Sarah over, en Niels was de kingpin van deze heist?
Bijvoorbeeld bij de Lingo-opdracht kwam hij met het idee om het porto-verkeer te beperken, iets waar de mol juist graag chaos wil hebben.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Was het niet een soort pen-gat verbinding waarmee die dingen in elkaar zitten en geen lijm?mercapto schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 01:23:
Nou, ik ben er wederom uit...of niet.
Wat mij al een tijdje dwars zit...
Ik heb redelijk vaak in hotels, motels, hostels, etc, geslapen. Ik heb lades open getrokken en veel van hetzelfde gevonden, meestal geloofsboeken en allerhande reisinformatie, nooit een...tubetje houtlijm.
Niels, Sarah, en RP, waren het toch die de oude joker van Niels verwisselden? Wie van de drie had die tube dan in zijn of haar baggage? Het lijkt me niet te kunnen met wat kauwgom of plakband...
En even gauw naar de plaatselijke Gamma lopen lijkt mij ook lastig.
RP is weg, dan blijven Niels en Sarah over, en Niels was de kingpin van deze heist?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nee.Phusebox schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 06:00:
[...]
Was het niet een soort pen-gat verbinding waarmee die dingen in elkaar zitten en geen lijm?
Voor de 1e uitzending (of in de 1e uitzending) hebben ze laten zien dat die dingen verlijmd zijn. Daarom is er ook een hamer, beitel en hakblok beschikbaar zodat jokers kunnen worden opengebroken.
Het verbaasd mij alleen dat dat aspect later niet meer teruggekomen is. Wat mij niet duidelijk is, is of die holle jokers maar in 1 of 2 afleveringen bestonden, of door het hele spel beschikbaar waren.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Maar als je ze echt open moet hakken dan zie je toch dat zo'n ding open is geweest?unezra schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 06:42:
[...]
Nee.
Voor de 1e uitzending (of in de 1e uitzending) hebben ze laten zien dat die dingen verlijmd zijn. Daarom is er ook een hamer, beitel en hakblok beschikbaar zodat jokers kunnen worden opengebroken.
Het verbaasd mij alleen dat dat aspect later niet meer teruggekomen is. Wat mij niet duidelijk is, is of die holle jokers maar in 1 of 2 afleveringen bestonden, of door het hele spel beschikbaar waren.
.het hele seizoen rammelt wat mij betreft aan alle kanten en lijkt steeds meer op 1 groot toneelspel dan een echt spel met eerlijke spelers.
Bij een vrijstelling hoef je de test niet te maken, waardoor je ook niet kan afvallen.Quincy5 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:13:
Sorry voor de beginners-vraag (ben pas dit seizoen aangestoken met het mol-virus door mijn vriend), maar begrijp ik uit de posts van gisteravond nou goed dat er 2 soorten vrijstellingen bestaan? Zwart/groen; en wat is het verschil?
Sinds 2014 is er in het spel ook een zwarte vrijstelling. Deze vrijstelling maakt alle jokers en andere vrijstellingen ongedaan. Sinds 2019 zit er soms in een joker een vrijstelling. Als je de joker openmaakt, is hij niets meer waard.
Dit klopt niet. Het zijn 2 houten schijven die verbonden zijn door middel van 2 kleine deuvels. Blijkbaar klemmen die dusdanig (of zitten in eerste instantie wel verlijmd) dat je een hamer en beitel nodig hebt om hem open te maken.unezra schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 06:42:
[...]
Nee.
Zie de biecht van Niels: https://wieisdemol.avrotr...video/een-gestolen-joker/
Je zit het gelijk in de eerste 10 seconde nadat hij is open gemaakt.
Doordat je hem met een beitel openmaakt ontstaat er een deuk aan de zijkant. Deze was te zien toen Evelien de joker neerlegde.
Maar het is inderdaad wel vreemd dat niemand hier meer over begint of het aan durft in de latere afleveringen.
edit: Ook ik vroeg mij af wat er bij de bakjes opdracht in het laatste bakje gezeten heeft. Ben benieuwd of het iets speciaals was en of we dat nog te zien krijgen.
[ Voor 6% gewijzigd door The_Ghost16 op 19-02-2019 10:36 ]
Misschien geen sterke reden om mijn vermoeden te bevestigen, maar toch...
Battle.net Spud#2543
Viel mij op na de balkon opdracht dat Merel een typische "lieg" reactie gaf door tot 3x toe de vraag van de medekandidaten te herhalen.TepelStreeltje schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:50:
Valt me wel elke keer weer op dat Merel bij de biechten, constant weg kijkt. Ze kijkt amper in de camera! Alle andere kandidaten doen dit wel.
Misschien geen sterke reden om mijn vermoeden te bevestigen, maar toch...
Anderen die een joker pakken doen dat meestal gewoon van boven.
Maar toen Merel haar eerste joker mocht pakken uit de bak, was ze echt aan het grabbelen, diep aan het graven.
Aan de Mol zouden ze makkelijk instructie kunnen geven dat er een joker met vrijstelling bv rechts onderin ligt. Vervolgens maakt ze die open, niet voor de hele groep, maar wel met minimaal een getuige. Goed voor het spel, zodat het wel in de groep bekend wordt dat er echt vrijstellingen inzitten.
Daarbij het feit dat zij ook de enveloppe met de 2 rode schermen had. Is ook iets wat goed is voor het spelverloop en heel makkelijk gestuurd kan worden met de Mol.
Maar goed.
Ik zit op het moment eigenlijk op Sarah...
Leeg - Sinds 20180907
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Hoewel ze misschien alleen geld binnen heeft gehaald als het in de volgende opdracht er weer uit gaat. Maar daar heb ik me nog niet in verdiept.
Battle.net Spud#2543
2 rode schermen is helemaal niet van voordeel voor de mol, in tegendeel. Hoe meer zielen, hoe meer mogelijkheden en dus meer kans om op de achtergrond te blijven. Ik verdenk dan toch de -1000 euro kandidaten Sinan en Sarah. Sarah eigenlijk al best een tijdje. "Ik ben zo dom en ik kan niks" is voor zover ik kan zien gewoon een spelletje. Opeens is ze dyslectisch, kan niet rekenen, kan niet eens tellen, staat overal te kijken en dingen moeilijker te maken dan ze zijn.Chillz schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:56:
Als je dan toch de Merel-tunnel wilt voeden;
Anderen die een joker pakken doen dat meestal gewoon van boven.
Maar toen Merel haar eerste joker mocht pakken uit de bak, was ze echt aan het grabbelen, diep aan het graven.
Aan de Mol zouden ze makkelijk instructie kunnen geven dat er een joker met vrijstelling bv rechts onderin ligt. Vervolgens maakt ze die open, niet voor de hele groep, maar wel met minimaal een getuige. Goed voor het spel, zodat het wel in de groep bekend wordt dat er echt vrijstellingen inzitten.
Daarbij het feit dat zij ook de enveloppe met de 2 rode schermen had. Is ook iets wat goed is voor het spelverloop en heel makkelijk gestuurd kan worden met de Mol.
Maar goed.
Ik zit op het moment eigenlijk op Sarah...
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Dat is al een paar jaar het geval. Het doel is voornamelijk chaos door onbegrijpelijke, schier onmogelijke en multi-interpretabele opdrachten te verstrekken. Teamwork wordt op geen enkele manier gestimuleerd. Het is pure chaos. De Belgische variant is heel, heel veel beter.Phusebox schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 07:17:
[...]
Maar als je ze echt open moet hakken dan zie je toch dat zo'n ding open is geweest?
.het hele seizoen rammelt wat mij betreft aan alle kanten en lijkt steeds meer op 1 groot toneelspel dan een echt spel met eerlijke spelers.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
KloptGaryu schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:54:
2 rode schermen is helemaal niet van voordeel voor de mol, in tegendeel. Hoe meer zielen, hoe meer mogelijkheden en dus meer kans om op de achtergrond te blijven.
Voor de mol is dat niet van voordeel. Maar wel voor de programmamakers en het spelverloop.
Daar kunnen ze de mol wellicht ook voor inzetten als nodig
Leeg - Sinds 20180907
Ook is het stront vervelend dat Sarah elke keer weer zich zo dom voordoet. Als Sarah niet de Mol is eet ik mijn schoen op
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Graag wel op video opnemen en dan hier posten svpDracoz schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:37:
Als Sarah niet de Mol is eet ik mijn schoen op
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 19-02-2019 14:15 ]
Als Sarah de mol is (ik verdenk haar ook) ben ik wel benieuwd hoeveel geld er momenteel nog in de pot zit. Ze hebben het nooit meer over de penningmeester en tellen het geld ook nooit na een opdracht. Je ziet haar bij min geld ook niet het geld afgeven dat was voorheen wel altijd zo.Dracoz schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:37:
Zelf zit ik enorm in de Sarah tunnel. Haar reactie op het moment dat ze een groen scherm krijgt lijkt mij veel te nep.
Ook is het stront vervelend dat Sarah elke keer weer zich zo dom voordoet. Als Sarah niet de Mol is eet ik mijn schoen op
Het gaat er niet om wat de Mol binnenbrengt, maar hoeveel De Mol NIET in de pot laat komen. Groot verschilMetalfreak schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:17:
Ik zit vanaf het begin al op Merel, maar eigenlijk brengt ze teveel geld binnen om de Mol te zijn. Sinan daarentegen...
Inderdaad! En de pot staat erg laag met 2 afleveringen voor het einde.CryptoNL schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:54:
[...]
Het gaat er niet om wat de Mol binnenbrengt, maar hoeveel De Mol NIET in de pot laat komen. Groot verschil
Dat hoeft niet alleen aan de mol te liggen. Gezien de bezuinigingen bij de NPO is het wellicht niet heel gek dat ze ook zaken als prijzengeld proberen te reduceren, ook al is dat maar een minimale uitgave op de totale begroting.RobPete89 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:00:
[...]
Inderdaad! En de pot staat erg laag met 2 afleveringen voor het einde.

Misschien heb ik dat gemist of moeten ze het duidelijker maken, maar waarom gaat dit geld niet. naar een goed doel en waarom zijn die bedragen zo laag voor een programma met zoveel kijkers?
Vaak gebeurt dit ook in de laatste aflevering.Arunia schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:59:
Ik hoop dat dat soort dingen wel bekend worden tijdens de laatste aflevering oid. Ben namelijk ook wel benieuwd wat er nu allemaal gebeurd is op de achtergrond.
Zou kunnen! De pot had nu in aflevering 7 op 25.000 kunnen staan. Ben dan wel benieuwd wat dit getal is in voorgaande seizoenen?Yankovic schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:15:
[...]
Dat hoeft niet alleen aan de mol te liggen. Gezien de bezuinigingen bij de NPO is het wellicht niet heel gek dat ze ook zaken als prijzengeld proberen te reduceren, ook al is dat maar een minimale uitgave op de totale begroting.
Wat de mogelijke pot was weet ik niet. Maar het bedrag wat nu in de pot zit is niet het laagste van de afgelopen paar seizoenen na aflevering 7. Zie hier voor een overzicht per seizoen:RobPete89 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 07:44:
[...]
Zou kunnen! De pot had nu in aflevering 7 op 25.000 kunnen staan. Ben dan wel benieuwd wat dit getal is in voorgaande seizoenen?
Wikipedia: Lijst van seizoenen van Wie is de Mol?
Hier is ook goed te zien dat het bedrag sowieso lager is geworden nadat besloten werd om BNers in te zetten. Ook lijkt het over de jaren heen steeds lager geworden. Het gaat de kandidaten dan ook niet zozeer om het geld maar meer om de naamsbekendheid die het oplevert. De meeste kandidaten zijn redelijke onbekende BNers.
En waarom houden Nederlanders niet eens op met zeuren over onbenullige zaken?Phusebox schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 05:44:
Wat ik eigenlijk nog wel het meest bizarre vind aan WIDM in Nederland is dat het hier gaat om goed verdienende BNN'ers die een gratis vakantie met spelelement krijgen en dan ook nog eens geld kunnen winnen dat ze in eigen zak steken.
Misschien heb ik dat gemist of moeten ze het duidelijker maken, maar waarom gaat dit geld niet. naar een goed doel en waarom zijn die bedragen zo laag voor een programma met zoveel kijkers?
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ten eerste klinkt dit heel erg als jaloezie, maar de laatste zin klopt niet.Phusebox schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 05:44:
Wat ik eigenlijk nog wel het meest bizarre vind aan WIDM in Nederland is dat het hier gaat om goed verdienende BNN'ers die een gratis vakantie met spelelement krijgen en dan ook nog eens geld kunnen winnen dat ze in eigen zak steken.
Eerst wil je dat ze minder geld krijgen (en het maar aan een goed doel geven) en daarna zijn de bedragen die ze krijgen ineens zo laag?

Heeft helemaal niks met jaloezie te maken, maar de motivatie voor de spelers is een stuk groter als ze het voor een "doel" doen. Bij de Belgische variant zijn de bedragen hoger en gaat het om niet-bekende Vlamingen waardoor er over het algemeen meer op het spel staat.Hogader schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:34:
[...]
Ten eerste klinkt dit heel erg als jaloesie, maar de laatste zin klopt niet.
Eerst wil je dat ze minder geld krijgen (en het maar aan een goed doel geven) en daarna zijn de bedragen die ze krijgen ineens zo laag?
Ik denk dat als je in Nederland er een goed doel aan zou hangen en de bedragen verhogen dat het ook iets fanatieker gespeeld wordt. Wat boeit het nu nog dat er veel geld uit de pot gaat? Die paar duizend euro zullen ze immers niet van wakker liggen, hierdoor speel je dus meer op jokers etc. dan op het geld waar het eigenlijk om draait.
Lijkt mij een win-win situatie, geld naar goede doelen en meer of beter gemotiveerde spelers. Het is meer een idee hoe het programma te verbeteren dan iets anders.
[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 20-02-2019 08:39 ]
Maar dan wordt het doel van de Mol om zo min mogelijk geld naar goede doelen te krijgenPhusebox schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:38:
[...]
Heeft helemaal niks met jaloezie te maken, maar de motivatie voor de spelers is een stuk groter als ze het voor een "doel" doen. Bij de Belgische variant zijn de bedragen hoger en gaat het om niet-bekende Vlamingen waardoor er over het algemeen meer op het spel staat.
Ik denk dat als je in Nederland er een goed doel aan zou hangen en de bedragen verhogen dat het ook iets fanatieker gespeeld wordt. Wat boeit het nu nog dat er veel geld uit de pot gaat? Die paar duizend euro zullen ze immers niet van wakker liggen, hierdoor speel je dus meer op jokers etc. dan op het geld waar het eigenlijk om draait.
Lijkt mij een win-win situatie, geld naar goede doelen en meer of beter gemotiveerde spelers. Het is meer een idee hoe het programma te verbeteren dan iets anders.

Ah ja, ik wist dat er ergens een fout in mijn gedachtegang moest zittenRobPete89 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:44:
[...]
Maar dan wordt het doel van de Mol om zo min mogelijk geld naar goede doelen te krijgen
Dat zou inderdaad niet handig zijn... sorry voor mijn hersenspinsel.
Tenzij de mol al dat geld naar zijn eigen te kiezen doel mag storten... maar goed ik ga te ver offtopic. Carry on.
Ik blijf bij Sinan als mol zelf, al is het puur een gok.
[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 20-02-2019 08:47 ]
Ik denk niet dat dit zulke grote BN'ers zijn dat ze die paar duizend euro niet merken. Olcay vorig seizoen had genoeg geld, maar Sarah dit seizoen? Paar duizend is voor veel mensen heel mooi meegenomen en echt wel de moeite waard om hard voor te werken.Phusebox schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:38:
[...]
Wat boeit het nu nog dat er veel geld uit de pot gaat? Die paar duizend euro zullen ze immers niet van wakker liggen
Hoor van veel mensen dat ze op Sinan zitten, maar ik zou zo'n luie mol gewoon zonde vinden en niet leuk. Tenzij die buiten de camera om van alles fanatiek heeft gedaan om te mollen.
Ik heb dan ook GEEN idee wie het is. Sinan zou toch wel erg leuk blijken te zijn :-)
Ik zit ook ontzettend in de Merel tunnel.Metalfreak schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:17:
Ik zit vanaf het begin al op Merel, maar eigenlijk brengt ze teveel geld binnen om de Mol te zijn. Sinan daarentegen...
Ze was na het afvallen van RickPaul 0 seconde in beeld en haar reactie was haast niet te zien, in tegenstelling tot alle andere kandidaten.
Ze pakte de 2 rode schermen dus 'inhalen'. Ja de Mol kan dit afspreken met de regie.
Follow the money gaat voor haar niet direct op, ze heeft best veel geld opgebracht. Maar dat is juist slim. Ze speelt misschien op andere manier het geld er weer uit wat wij juist niet zien. Zo blijft ze low profile.
Deze is nogal coulant voor Merel aangezien ze 750 euro verdeelt krijgt. Maar geen enkele kandidaat doet het hier uitmuntend slecht of goed.
En naar mijn idee is ze gewoon te erg NIET verdacht. Ik blijf dit jaar mijn theorie aanhouden, degene die het minst verdacht is is mijn verdachte.
Bijv. zonder die Roulette opdracht zitten Sinan en Sarah rond of zelfs boven het geld dat Niels heeft ingebracht.
Merel en Sarah krijgen 750 euro toegerekend voor Sleutelhanger, maar de vraag is in hoeverre ze daar wel konden en durfden mollen.
Stel de andere groep was als eerste gegaan met de code invullen, dan had de mol wellicht ook daar gedurfd om een foute code in te vullen.
Namelijk vanuit gaande dat groep 2 het goed heeft, dan is de tunnelvisie op groep 1 waarbij er maar twee mensen actief verantwoordelijk waren voor de code en de andere persoon in die groep dus direct de mol zou kunnen aanwijzen.
Niet gek dat de mol (mits Merel of Sarah) dus besluit om wel een goede code op te voeren en zo helaas 1500 in de pot te brengen.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

¯\_(ツ)_/¯
Heeft Nederland ook al eens gedaan zonder Mol starten. De Belgen moeten wel werken aan het beter selecteren van hun Mollen, want die zijn niet zo goed. Laatste seizoenen was voor mij De Mol na 2 afleveringen al wel duidelijk.masauri schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:24:
Vers van de pers vandaag voor de Belgische mol:![]()
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ook hier te besprekenmasauri schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:24:
Vers van de pers vandaag voor de Belgische mol:![]()
...
==> De Mol - 2018 België
Nee, normaal nietRedcoil schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:06:
Klinkt goed! Kunnen we die zender in NL ook ontvangen?
Maar online heb ik de afgelopen jaren alles gewoon kunnen kijken/ streamen/ downloaden
(en in het betreffende topic is afgelopen jaren ook een user geweest die downloads via eigen server beschikbaar maakte.. Genoeg opties dus wel)
Leeg - Sinds 20180907
Is inderdaad gewoon online te volgen bij vier.be maar je moet je wel registeren. Echt de moeite waard, want de Belgen hebben meestal wel erg leuke opdrachten én ze worden aan de kijker beter uitgelegd, zelfs met diagrammetjes en zo!Chillz schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:00:
[...]
Ook hier te bespreken
==> De Mol - 2018 België
[...]
Nee, normaal niet
Maar online heb ik de afgelopen jaren alles gewoon kunnen kijken/ streamen/ downloaden
(en in het betreffende topic is afgelopen jaren ook een user geweest die downloads via eigen server beschikbaar maakte.. Genoeg opties dus wel)
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Als Merel het niet is... dan vreet ik mijn schoen op. Haar lichaamshouding, niet kunnen liegen. Meh, beetje voorspelbaar dit jaar.ScreamGT schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:05:
Na de eerste twee afleveringen is het voor mij duidelijk![]()
Merel is de mol.
De eerste aflevering deed ze raar en bij die brug weinig moeite om de kist omhoog te krijgen. Tweede aflevering was ze *plots* vergeten hoeveel huisdieren ze had, of ze gaf een verkeerd aantal aan. Daar werd ze mee geconfronteerd en moest ze zich tijdens de lasers "ontmollen", wat ze dus deed.
Oh en dit plaatje uit de eerste aflevering:
[Afbeelding]
Het gaat best ver, maar hey... het is Wie is de Mol
[ Voor 45% gewijzigd door TinusTegengas op 23-02-2019 21:27 ]
Plasma_Wolf schreef op zondag 17 februari 2019 @ 08:48:
Voor mij is de hoofdverdachte Sinan, om twee redenen. In de eerste plaats omdat hij veel zegt en uiteindelijk weinig doet.
De tweede is een hint die even in de spoiler gaat.
spoiler:Deze is waarschijnlijk al vroeg in het draadje langsgekomen, en ik heb hem ook al een hele tijd geleden gezien, maar nu even in de herhaling.
YouTube: MURAL MEDELLIN | Wie is de Mol? seizoen 19
Bij het voorstellen is Sinan's naam de enige die niet beweegt, alle andere worden verstoord door static

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Patrick skipte er anders ook een aantalTektoon schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:29:
Mollen skippen geen opdrachten dus Sinan ging het al heel lang niet meer zijn. Aan deze uitsluiting hebben we dus niet zoveel (voor wie het nog niet weet natuurlijk).
Misschien is hij wel de mol?Mrjraider schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:19:
Maar Niels en jokers, kanonne....... hoe doet hij dat??
Wel vreemd dat ze bij de vuurproef niet alle bedragen eerst verzamelde.
Touwens gave Mad Max soundtrack onder de opdracht.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik heb Sinan nooit verdacht gevonden, om de al genoemde redenen.miicker schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:39:
Met alle hints die goed verborgen bleven, maar overduidelijk wezen naar Sinan denk ik dat dit het laatste seizoen is van wie is de mol (NL) dat ik kijk. Ik ben er wel klaar mee met alle nep hints, dan is het voor de kijkers onmogelijk om het nog te raden a.d.h.v. hints, omdat alles nep kan zijn.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Precies, zo werkt het de laatste jaren. Kom je herhaaldelijk verdacht in beeld en zijn er vage hints, dan ben je niet de mol.MerijnB schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:43:
[...]
Ik heb Sinan nooit verdacht gevonden, om de al genoemde redenen.
Edit
Net bevestigd bij Moltalk. Merel boort Sinan dus een finaleplek door de neus
[ Voor 42% gewijzigd door Pinobigbird op 23-02-2019 21:58 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
[ Voor 98% gewijzigd door TinusTegengas op 23-02-2019 22:03 ]
Dit was mijns inziens een bewuste actie van Merel, maar zou ze dit als mol of kandidaat doen?Pinobigbird schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:46:
Als ik het goed heb geteld had Sinan de joker moeten krijgen.
Edit
Net bevestigd bij Moltalk. Merel boort Sinan dus een finaleplek door de neus
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Ik denk ook dat het bewust was, omdat ze een kandidaat (geen Mol) is: als zij op Niels zit, dan wil ze zorgen dat de vrijstelling niet naar haar concurrenten gaat. Als ze uittelt dat de vrijstelling naar Sinan gaat, dan kiest ze ervoor om 'm aan haar Mol te geven.Exocet schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 22:10:
[...]
Dit was mijns inziens een bewuste actie van Merel, maar zou ze dit als mol of kandidaat doen?
Beter de vrijstelling naar de Mol dan naar een concurrent.
[ Voor 5% gewijzigd door Pinobigbird op 23-02-2019 22:16 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Antwoord boven mij zou ook goed kunnen. Ze is er slim genoeg voor, maar ik blijf in de Merel tunnel.
[ Voor 29% gewijzigd door TinusTegengas op 23-02-2019 22:22 ]
Nee, ik heb hem nooit verdacht, maar zeker niet hierom.Exocet schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:45:
[...]
Precies, zo werkt het de laatste jaren. Kom je herhaaldelijk verdacht in beeld en zijn er vage hints, dan ben je niet de mol.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Ik denk dit ook, maar dit mes snijdt aan meer kanten.Pinobigbird schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 22:15:
[...]
Ik denk ook dat het bewust was, omdat ze een kandidaat (geen Mol) is: als zij op Niels zit, dan wil ze zorgen dat de vrijstelling niet naar haar concurrenten gaat. Als ze uittelt dat de vrijstelling naar Sinan gaat, dan kiest ze ervoor om 'm aan haar Mol te geven.
Ik denk dat Merel niet de mol is, met deze aktie maakt ze zichzelf mogelijk meeer verdacht voor iemand die al op haar zit, vergroot haar eigen kans om in de finale te komen.
Je hoeft de test niet als beste te maken, alleen niet als slechtste. Als Merel had uitgerekend dat Sinan de joker / vrijstelling zou krijgen, maar ze heeft het idee dat ze makkelijker Sinan dan Niels in de test kan verslaan vergroot dat haar eigen kans om in de finale te komen.
Niet meegedaan wegens fysieke beperkingen? Welke opdrachten had je in gedachten?CryptoNL schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:31:
[...]
Patrick skipte er anders ook een aantal
Weet sowieso niet wat het met die twee was deze aflevering.Mrjraider schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:14:
Merel is de mol en Niels wint..klaar. Want wat Merel nu doet......
Moesten ook continu aan elkaar zitten, leek wel een verliefd stelletje.
Moet met die beginletters nu Mol is vi ..
niet Mol is vier zijn.
Nummer 4 in de lineup foto: Niels.
[ Voor 14% gewijzigd door sambalbaj op 23-02-2019 23:16 ]
Volgens moltalk is het mol is i of mol is iv (IV = 4).sambalbaj schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 23:08:
[...]
Weet sowieso niet wat het met die twee was deze aflevering.
Moesten ook continu aan elkaar zitten, leek wel een verliefd stelletje.
Moet met die beginletters nu Mol is vi ..
niet Mol is vier zijn.
Nummer 4 in de lineup foto: Niels.
Voor de mensen in de Merel tunnel, Merel weet blijkbaar heel goed hoe ze de drone moet besturen als ze "eventjes op het scherm tikt".
Het kan natuurlijk zijn dat ze in de voorbereidingen hier mee geoefend heeft.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Daarom is-ie eruit, Sarah is de Mol.VidaR-9 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 07:22:
Sinan zat toch op Merel?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Volgens mij worden ze in hun biecht vaak genoeg gevraagd om te benoemen waarom persoon x wel of niet de mol is.
Pak dan net even een fragment waarin ze niet over haar mol zit te praten, maar over een ander et voila.
Klopt helemaal. Dat hoor je ook vaak aan de manier hoe ze de "verdacht making" beginnen.drooger schreef op zondag 24 februari 2019 @ 08:14:
Ik vertrouw i.i.g. de praatjes die ze tijdens de test laten horen niet zo erg.
Volgens mij worden ze in hun biecht vaak genoeg gevraagd om te benoemen waarom persoon x wel of niet de mol is.
Pak dan net even een fragment waarin ze niet over haar mol zit te praten, maar over een ander et voila.
Sarah is al lange tijd mijn mol, maar ik hoop dat Niels is.
Als Merel het is, kan ze ook actrice worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Exocet op 24-02-2019 08:36 ]
Echter zit Merel volgens de Quiz op Sarah.Pinobigbird schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 22:15:
[...]
Ik denk ook dat het bewust was, omdat ze een kandidaat (geen Mol) is: als zij op Niels zit, dan wil ze zorgen dat de vrijstelling niet naar haar concurrenten gaat. Als ze uittelt dat de vrijstelling naar Sinan gaat, dan kiest ze ervoor om 'm aan haar Mol te geven.
Ze wilde Niels gewoon in de finale hebben, die lijkt geen idee te hebben wie de Mol is. Dus ideaal als je WIDM wil winnen.
Sinan zal op Merel en is naar huis. Sarah zit vol op 1 iemand, maar wordt niet genoemd wie.
Merel zit op Sarah en is door, van Niels weten we niet wij hij nu verdenkt.
[ Voor 12% gewijzigd door MeNTaL_TO op 24-02-2019 09:53 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Net zo min als de beelden van het aanklikken van antwoorden. Wie zegt mij dat die klicks bij de tester horen?drooger schreef op zondag 24 februari 2019 @ 08:14:
Ik vertrouw i.i.g. de praatjes die ze tijdens de test laten horen niet zo erg.
Monteren is (g)een kunst.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Viel mij ook op ja.Sport_Life schreef op zondag 24 februari 2019 @ 14:12:
Is het trouwens meer mensen opgevallen dat de 2 opdrachten in tijd zijn gewisseld?
Yep er is wat gegoocheld met volgorde gezien de kleding die niet helemaal consistent is.Sport_Life schreef op zondag 24 februari 2019 @ 14:12:
Is het trouwens meer mensen opgevallen dat de 2 opdrachten in tijd zijn gewisseld?
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Andere vraag, wat is het merk van die rugzak van Nielson, die leren tas? Mijn vrouw vind de tas gaaf. Dacht het gewoon op sociaal media te vragen, maar kan Nielson niet vinden op Twitter en dergelijke.
Nvm, heb Nielson gevonden. Meteen gevraagd of hij de mol is.
[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 24-02-2019 21:56 ]
Graag ook opnemen danScreamGT schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:22:
[...]
Als Merel het niet is... dan vreet ik mijn schoen op. Haar lichaamshouding, niet kunnen liegen. Meh, beetje voorspelbaar dit jaar.
Ik weet nu echt 100% zeker dat het Sarah is
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Of Merel is zelf de mol
Intel Core i5-8600 - GeForce GTX 1080Ti
Computer says no
Ik denk niet dat Merel zelf de mol is, dus ik verwacht dat ze de joker / vrijstelling aan haar mol zou geven (Niels in dit geval) om zo haar kans op een finaleplek te vergroten. Geef je de joker / vrijstelling aan een andere kandidaat, dan verklein je je kansen aanzienlijk.Kevinjanssenz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:34:
Ik denk dat Merel heel risicovol gespeeld heeft, ik vermoed dat ze bewust die pin er uit heeft gehaald in de laatste opdracht om Niels de joker te gunnen. Ik denk dat Merel niet op Niels zit. En door hem direct naar de finale te sturen kan zij vol inzetten op Sarah. Op 't moment dat ze een groen scherm kreeg en Sinan niet, weet Merel dat Sarah de mol is.
Of Merel is zelf de mol
Niels was zichzelf ook enorm als kandidaat aan het gedragen door aan iedereen te vragen of hij / zij de mol was.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Merel heeft op die plek niet veel te kiezen natuurlijk; ze kan hem alléén aan Niels geven (die komt direct na haar). Het is bijvoorbeeld ook mogelijk dat Merel op Sarah zit, en weet dat Sinan dat niet zit (of sowieso het idee heeft dat ze makkelijk Sinan dan Niels in de test verslaat), dat zou ahar kansen dus vergroten, niet verkleinen.janvanduschoten schreef op maandag 25 februari 2019 @ 17:00:
[...]
Ik denk niet dat Merel zelf de mol is, dus ik verwacht dat ze de joker / vrijstelling aan haar mol zou geven (Niels in dit geval) om zo haar kans op een finaleplek te vergroten. Geef je de joker / vrijstelling aan een andere kandidaat, dan verklein je je kansen aanzienlijk.
Niels was zichzelf ook enorm als kandidaat aan het gedragen door aan iedereen te vragen of hij / zij de mol was.
Niels weet op dat moment nog niet dat Sinan aan het einde van de aflevering naar huis moet. De Mol weet veel, maar wie de test het slechtst gaat makenMeekoh schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:50:
Ergens verdenk ik Niels ook nog wel. Vond het ook wel apart dat bij de groepsfoto aan het begin van de aflevering hij even naar Sinan keek (welke eruit ging).
/post
Vind dat Niels bij best wat opdrachten zich als kandidaat opstelde, of zorgde voor bepaalde structuur in een opdracht wat de Mol juist nooit zou doen, die wil chaos.janvanduschoten schreef op maandag 25 februari 2019 @ 17:00:
[...]
Intel Core i5-8600 - GeForce GTX 1080Ti
Maar heeft hij daarmee ook direct voor geld in de pot gezorgd? Als je zonder chaos alsnog geld uit de pot kan houden is dat alleen maar beter.Kevinjanssenz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:43:
[...]
Vind dat Niels bij best wat opdrachten zich als kandidaat opstelde, of zorgde voor bepaalde structuur in een opdracht wat de Mol juist nooit zou doen, die wil chaos.
Uiteindelijk ligt het er natuurlijk maar aan naar welke kant het productieteam je wil sturenExocet schreef op zondag 24 februari 2019 @ 08:34:
[...]
Klopt helemaal. Dat hoor je ook vaak aan de manier hoe ze de "verdacht making" beginnen.
Sarah is al lange tijd mijn mol, maar ik hoop dat Niels is.
Als Merel het is, kan ze ook actrice worden.
BlaBlaBla
Dit process (en gebruikte code) heeft hij beschreven op github: https://github.com/mattijn/widm/blob/master/README.md
Ik citeer:
Al is het een persoonlijk projectje; ons bedrijf heeft er ook een tweet over uitgegooid: https://twitter.com/HKVli...tatus/1101096889032851456Op basis van vorige seizoenen had ik na afloop van de Mol altijd het gevoel dat ik de Mol nauwelijks had gezien in de eerste paar afleveringen.
Tijdens het kijken van de eerste drie afleveringen van dit seizoen had ik weer het gevoel dat de montage in staat is om door middel van framing of juist het gebrek aan framing een bepaalde deelnemer wel of niet verdacht te maken.
Mijn stelling is dan ook:
Ik denk dat de Mol significant minder vaak, duidelijk in beeld komt in de eerste 3 afleveringen
Deze stelling toets ik door de eerste 3 afleveringen van seizoen 2018 te analyseren, waarvan we weten wie de Mol was (Jan).
Vervolgens neem ik de aanname dat de montage tussen vorig seizoen en het huidige seizoen soortgelijk is. En dat we daarmee dus ook de Mol van dit seizoen kunnen voorspellen op basis van enkel de eerste 3 afleveringen van dit seizoen.
(als je het interessant vind zou het tof zijn als je retweet!)
Ik heb (vooraf) even met @Ramzzz besproken of ik dit hier mag plaatsen
Voor WIDM België: De Mol - 2019 België