Mijn top 3 verdachten zijn Sinan, Niels en Jamie, een drietal die meest mogelijk bij meer volgers de aandacht heeft. Jamie is sinds de laatste aflevering meer verdacht geworden voor mij, omdat:
1.
In de boot las hij 1 of 2 cijfers op de hekken van de eerste kooi en voer daarna compleet onlogisch en (opzettelijk) chaotisch door naar de tweede kooi. Geen enkele kooi moest eerder of later open, dus waarom?
2.
Aangekomen bij de tweede kooi voer hij als een dronken man met veel te grote bochten van kant naar kant terwijl hij kort daarna wel ineens langzaam langs de kanten van de kooi kon varen. Sinan merkte hierdoor terecht op: "
Wat ben je aan het doen man?!"
3.
Toen iedereen zijn kooi open had en van menig was om de tijd te nemen en zodoende meer geld te pakken, riep Jamie juist heel hard over het water: "
Laten we een wedstrijdtje terugvaren doen, wie het eerste terug is!"
4.
Tijdens de evalutatie over wat er nu precies (expres) fout ging met het juiste balkon zoeken zie Niels tegen Jamie dat hij te opvallend leek te mollen met instructies en foute kamernummers. Jamie trok vervolgens een betrapt gezicht, kwam niet uit zijn woorden maar herstelde zich een soort door nonchalant te reageren met een loze tegenopmerking.
5.
Op het moment van Executie zat Jamie er als enige ongeinteresseerd en onderuit gezakt bij toen de namen werden afgegaan. En op het moment dat Evelien een rood scherm kreeg was iedereen oprecht ontdaan, behalve Jamie. Pas toen de groep zijn kant op keek begon hij zijn houding en afwezigheid te verdedigen door een soort ongelovig over de situatie en de omgeruilde joker te doen.
Mijn verdenkingen zijn puur gebaseerd op iemand zijn lichaamstaal en uitspraken. Met de beelden of close-ups van het camerawerk probeer ik ook altijd wel op te letten, alleen wel met de wetenschap dat dit soms bewust geregiseerde beelden zijn, om de kijker op een dwaalspoor te zetten, of compleet te verwarren.
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.