Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wie is... de Mol? 2019 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Sand0rf
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14:52
CuBras schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:51:
Weet iemand hoe het zit met de afvallers tijdens het opnemen van de show? In theorie is er elke aflevering een afvaller, maar wat gebeurt er met hen als zij er uit liggen? Worden ze in een hotelletje gestopt of worden ze terug gestuurd naar Nederland?
Ik meen ergens wel eens gehoord te hebben dat bij seizoen 13 in Zuid-Afrika de eerste afvaller (Ewout Genemans) met de eerste vlucht weer terugvloog. Alleen zat hij toen in het vliegtuig met dezelfde crew als die op de heenweg ook met hem vloog. Toen moest hij toch wel een goede smoes bedenken waarom hij na twee dagen alweer naar huis vloog :+

/post

• Rule
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-02 13:02
CuBras schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:51:
Weet iemand hoe het zit met de afvallers tijdens het opnemen van de show? In theorie is er elke aflevering een afvaller, maar wat gebeurt er met hen als zij er uit liggen? Worden ze in een hotelletje gestopt of worden ze terug gestuurd naar Nederland?
Volgens mij worden er van tevoren naamloze vliegtickets geregeld. Hier zit erg veel werk in en ze zijn ook bezig met speciale vergunningen en communicatie met lokale autoriteiten. Dan kunnen ze de afvaller een dagje in een hotel droppen of vliegt diegene dezelfde avond nog terug.

Ze zeggen in de podcast wel eens dat ze al een jaar van tevoren bezig zijn met plannen, boeken, locaties regelen en speciale visa aan te vragen voor al deze praktijken.

• Who Am I?
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:31
Wat te denken van al het overleg met de autoriteiten voor het doen van opdrachten. Neem zo'n opdracht met die waslijnen bijvoorbeeld. Dat kan alleen als je echt alles tot in de puntjes hebt voorbereid. Ook al die verlaten gebouwen waar ze vaak opdrachten uitvoeren. Je wil niet hebben dat de politie van niets weet en tot de tanden toe bewapend de opnames komt verstoren. Ook de veiligheid op dat soort locaties is wel een dingetje. Ik heb op heel wat urbex locaties gefotografeerd, maar lang niet alles is stevig genoeg om een groep deelnemers en crew te hebben.
Het lijkt mij best tof als ze een keer een soort docu maken van hoe dat allemaal in zijn werk gaat.

Sony A77II, Sigma 35mm f1.4 ART, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Chillz
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:07
Who Am I? schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:04:
Het lijkt mij best tof als ze een keer een soort docu maken van hoe dat allemaal in zijn werk gaat.
Eens!

Misschien moet er eens een documentaire maker (/maakster - Linda Hakeboom, let je ff op? :P ) opstaan om een Behind The Scenes/ Making of... te maken. Een jaar lang de crew volgen van begin tot eind :)

Leeg - Sinds 20180907

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-02 02:35

Saffie_time

Why use this? 42!

In de eerste podcast wordt daar wel een beetje over gesproken (tweede helft van de podcast).
Best leuk om eens te horen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• HyperTrophy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:45
Who Am I? schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:04:
Wat te denken van al het overleg met de autoriteiten voor het doen van opdrachten. Neem zo'n opdracht met die waslijnen bijvoorbeeld. Dat kan alleen als je echt alles tot in de puntjes hebt voorbereid. Ook al die verlaten gebouwen waar ze vaak opdrachten uitvoeren. Je wil niet hebben dat de politie van niets weet en tot de tanden toe bewapend de opnames komt verstoren. Ook de veiligheid op dat soort locaties is wel een dingetje. Ik heb op heel wat urbex locaties gefotografeerd, maar lang niet alles is stevig genoeg om een groep deelnemers en crew te hebben.
het valt mij ieder jaar te meer op dat de lokale bevolking al aardig op de hoogte is van wat hun te wachten staat.
ik bedoel, wie laat vreemde mensen in hun huis die een andere taal spreken, naast Gracias en Prestar, en laat ze toe je was mee te nemen? er was nergens weerstand, en alles ging aardig gemoedelijk

• Chillz
Natuurlijk
Dit kwam volgens mij ook voorbij in de Trust Nobody podcast, maar vond ik zelf ook wel logisch.
De wijk waar ze waren, was tot een x-aantal jaar geleden nog helemaal onder handen van Pablo Escobar en zn mannen (leuk dat Merel, dacht ik, dan zegt Joh die vinden dat leuk, daar gebeurd nooit wat).
Die mensen zijn heus wel op hun hoede. Dus als er dan uit het niks 10 man met camera's aan je deur staat ga je daar echt niet zo makkelijk in mee...
Natuurlijk heeft daar al een paar keer een ploeg op de stoep gestaan met uitgebreide uitleg en de vraag om een beetje mee te werken (of anders je deur dicht te houden). En dat ze na afloop wel zullen helpen om de spullen weer bij de juiste eigenaar terug te krijgen. (als die spullen al wel echt allemaal van de bewoners waren... afgezien van die gordijnen dan... :) )

Leeg - Sinds 20180907

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:52
Pablo Escobar is al dik 25 jaar dood, dus die heeft daar al een tijdje niets meer te vertellen hoor. :+

• Imnoa
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:32

Imnoa

Met award-winning ondersigtel

Topicstarter
Rule schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:50:
[...]

Ze zeggen in de podcast wel eens dat ze al een jaar van tevoren bezig zijn met plannen, boeken, locaties regelen en speciale visa aan te vragen voor al deze praktijken.
Klopt, je kunt de regisseur ook altijd in de gaten houden op social media voor wat eerste info

민족의 위대한 태양

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:37
Chillz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:19:
Natuurlijk
Dit kwam volgens mij ook voorbij in de Trust Nobody podcast, maar vond ik zelf ook wel logisch.
De wijk waar ze waren, was tot een x-aantal jaar geleden nog helemaal onder handen van Pablo Escobar en zn mannen (leuk dat Merel, dacht ik, dan zegt Joh die vinden dat leuk, daar gebeurd nooit wat).
Die mensen zijn heus wel op hun hoede. Dus als er dan uit het niks 10 man met camera's aan je deur staat ga je daar echt niet zo makkelijk in mee...
Natuurlijk heeft daar al een paar keer een ploeg op de stoep gestaan met uitgebreide uitleg en de vraag om een beetje mee te werken (of anders je deur dicht te houden). En dat ze na afloop wel zullen helpen om de spullen weer bij de juiste eigenaar terug te krijgen. (als die spullen al wel echt allemaal van de bewoners waren... afgezien van die gordijnen dan... :) )
Voor de serie Narco's is in diezelfde wijk veelvuldig gefilmd, dus een filmcrew is daar echt niks nieuws. Wat ik me wel kan voorstellen is dat je de beveiliging, politie en dergelijke goed geregeld wil hebben. Er gebeurt daar nog genoeg.

• TwArbo
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:42
Chillz schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:01:
Misschien had de Mol geen zin in dagboek schrijven dit jaar.
Schijnbaar heeft hij/zij ook nog geen tweets verstuurd
Wij hebben de theorie dat er misschien wat is gebeurd. En dat de uiteindelijke mol later echt actief wordt. Nikkie haar broertje is namelijk overleden eind mei. Dat lijkt tijdens de opnames. Stel zij is de Mol, dan moesten ze keuzes maken. Haar een dagboek laten schrijven? Haar laten tweeten? Dat is niet handig, want ze weten dat er wellicht een nieuwe mol is.

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
Dat was een groots afscheid. Rik had op een krukje moeten gaan staan 😆

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 16:12
Stond er op dat jenga spel nou ook 'ik ben de mol'?

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

• Mrjraider
  • Laatst online: 18:47

Mrjraider

De mannelijke zuster

Een aflevering waar geen enkele euro is verdiend....

At the end of the line a survivor will be born

• TinusTegengas
Mrjraider schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:18:
Een aflevering waar geen enkele euro is verdiend....
500 bij de eerste opdracht

• Imnoa

Imnoa

Topicstarter
Volgens mij las Sarah de vraag op het scherm over de Afrikaanse stam twee keer verkeerd voor.

De vraag was waarvoor ze de koffie gebruikten, niet wat ze ermee deden

민족의 위대한 태양

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Oké bijna geen geld is verdiend. Het is immers zo weinig. :+

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:37

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Topicstarter
Wat een verhaal met die joker :D

Appeltaart is lekker!

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17:12
Haha die Nielson is wel echt een lijer :D

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Rik Paul die de joker van Evelien heeft omgeruild voor eentje die ongeldig is. Sluwe actie. .

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Topicstarter
OOOhhh wat een streek!!! :D :D :D

Vuil spel _O-

LED-Maniak wijzigde deze reactie 26-01-2019 21:26 (20%)

Appeltaart is lekker!

• Imnoa

Imnoa

Topicstarter
En haar naar huis stuurt

민족의 위대한 태양

• Possible
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:07
Hahaha wtf wat een actie!

1500wp-Z Live 5100wp-W Live 6600wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ik had wel zo'n vermoeden dat zij dan naar huis ging. Zeker met deze streek.. echt een doodsteek.

• mithe
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13:13
Gruwelijk! 😱

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Als iedereen jouw als verdachte aanwijst... Dan weet je het wel

• TinusTegengas
Deze aflevering morgen nog maar eens kijken met de gedachte wat ik nu weet.

• Yohost!
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 08-02 12:13
Het viel mij op dat in de serenade ‘robèrt gezongen werd...

• Morrar
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14-02 19:05
Mrjraider schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:28:
Ik had wel zo'n vermoeden dat zij dan naar huis ging. Zeker met deze streek.. echt een doodsteek.
Dit is toch gewoon doorgestoken kaart van de regisseurs toch? Beetje te toevallig en in principe kunnen ze het met die test zo draaien als ze willen. Ook dat het van te voren expliciet nog even aangehaald wordt voor het dramatische effect... Goed voor de kijkcijfers.

Morrar wijzigde deze reactie 26-01-2019 21:44 (10%)

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Wikipedia: Wikipedia, de vrije encyclopedie/El_Peñón_de_Guatapé

Is helemaal geen meteoriet... En er staat ook geen 61, maar een G

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:52
Zo'n joker maakt toch maar 1 fout antwoord ongedaan? Zoveel invloed heeft het dus ook niet op de uitslag gehad, op z'n best was ze dan gelijk met een ander geëindigd.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Morrar schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:43:
[...]

Dit is toch gewoon doorgestoken kaart van de regisseurs toch? Beetje te toevallig en in principe kunnen ze het met die test zo draaien als ze willen. Ook dat het van te voren expliciet nog even aangehaald wordt voor het dramatische effect... Goed voor de kijkcijfers.
Ik doelde meer op het feit dat Evelien als eerste benoemd werd en hoorde "je joker is ongeldig" en dan als laatste haar scherm kreeg. Dan is het voor mij een kwestie van 1+1.

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Yohost! schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:35:
Het viel mij op dat in de serenade ‘robèrt gezongen werd...
Dat hoorde ik ook en volgens mij zongen ze ook 5 ervoor dus robert moest naar de 5e waarschijnlijk.
Ik vermoed ook dat als ze de serenade hadden geluisterd en begrepen dat ze gewoon alle kamer nummers toegezongen kregen.

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:33
"Waarom zou je dat doen!"

:+ Toch Niels.

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
TinusTegengas schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:07:
Stond er op dat jenga spel nou ook 'ik ben de mol'?
Yep.
Leek Merel.

• TinusTegengas
Dat leek wel zo ja

• Exocet
  • Niet online
Ah ok... dan was het iemand anders 😁

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:25

tweakduke

Duke rules the world...

Overzichtje van de hotel balkon opdracht
https://tweakers.net/ext/f/NccrSRJa18Umjp0bRNwtv3S6/thumb.jpg

Rick Paul is daar het verdachtst. Merel en Niels staan verkeerd en hij kan dat lezen op zijn bordje, maar zegt niets.

Jamie blijft voor mij ook verdacht, loopt erg enthousiast te zijn met opdracht 1, maar dat leverde juist geen geld op. Met opdracht 2 & 3 veroorzaakt die meer verwarring dan dat die wat toevoegt.

Jamie en Rick Paul staan hoog op mijn lijstje, we gaan het volgen de komende afleveringen :)

• Exocet
  • Niet online

• TinusTegengas
Exocet schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 22:04:
[...]

Ah ok... dan was het iemand anders 😁
Altijd leuk de montage, maar in het verleden behaalde resultaten... :P

• Exocet
  • Niet online
TinusTegengas schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 22:14:
[...]

Altijd leuk de montage, maar in het verleden behaalde resultaten... :P
Op Twitter lees ik trouwens dat het Rick Paul leek te zijn. Die wordt nu erg verdacht gemaakt, dus volgende week er uit 😁

• Tjeerd84
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20:17
Wat mij opvalt is dat Niels de moeite heeft gedaan om zijn eigen verbroken joker terug te plaatsen. Hij heeft toch al op een bepaalde manier de joker van Evelien gestolen. Wat voegt het toe om haar nog verder voor de gek te houden?

• TinusTegengas
Exocet schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 22:17:
[...]

Op Twitter lees ik trouwens dat het Rick Paul leek te zijn. Die wordt nu erg verdacht gemaakt, dus volgende week er uit 😁
Vast wel idd.
Merel had in de hotel opdracht als enige een kamer die eindigt op 13. 13de letter van het alfabet is de M. Merel of Mol :X :+
Daarnaast vorige week als eindshot bij de lift 10M, omgekeerd mol.
Vandaag als eerste in beeld...Merel.
Op voorhand al geroepen en nog steeds geen reden om daarvan af te wijken :P

TinusTegengas wijzigde deze reactie 26-01-2019 22:36 (19%)

• Fiat Power
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:08
Ik vind het verhaal van die joker maar vreemd... zo’n ding zet je toch niet makkelijk weer in elkaar... moet je ook ergens lijm hebben en weer netjes plakken/schuren... dat moet toch opvallen?

Daarnaast: zou één joker op 20 vragen écht het verschil maken? Ben wel benieuwd van afgelopen seizoenen hoeveel invloed de jokers hebben gehad, zeker in relatie tot de winnaar (in andere woorden: zouden er winnaars zijn die door het inzetten van jokers door zijn gegaan?).

Komt allen naar de Avondmarkt. De leukste avondwinkel in Amsterdam
Goede fysio nodig?JoinTogether Fysiotherapie en Orthomanuele Therapie

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Hmm tijdens de aflevering vond ik het er op lijken alsof Merel heel snel 2 keer op enter drukte bij de opdracht met de tablets, zodat meteen de volgende vraag op rood zou springen. Lastig te zien, bij aflevering gemist denk ik toch dat het niet zo is (rond 46:40). Zou wel een leuke mol actie zijn.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• drooger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20:42

drooger

Falen is ook een kunst.

Fiat Power schreef op zondag 27 januari 2019 @ 00:47:
Daarnaast: zou één joker op 20 vragen écht het verschil maken? Ben wel benieuwd van afgelopen seizoenen hoeveel invloed de jokers hebben gehad, zeker in relatie tot de winnaar (in andere woorden: zouden er winnaars zijn die door het inzetten van jokers door zijn gegaan?).
Er zijn al meerdere seizoenen momenten geweest waarbij kandidaten evenveel goed hadden en het besloten is op tijd. (dit seizoen zelfs een moment dat drie kandidaten evenveel goed hadden)

Ik weet het niet meer 100% zeker, maar ik meen dat in 2016 ofzo de ultieme winnaar gewonnen had omdat hij sneller was met de test.
miicker schreef op zondag 27 januari 2019 @ 01:01:
Hmm tijdens de aflevering vond ik het er op lijken alsof Merel heel snel 2 keer op enter drukte bij de opdracht met de tablets, zodat meteen de volgende vraag op rood zou springen. Lastig te zien, bij aflevering gemist denk ik toch dat het niet zo is (rond 46:40). Zou wel een leuke mol actie zijn.
Wellicht krijgen we bij de laatste aflevering zelfs te zien dat de mol iets heeft getypt als 'ik ben de mol'. :+

Kia ora

• Imnoa

Imnoa

Topicstarter
https://www.npostart.nl/w...019/26-01-2019/AT_2111644

Op 42:22 leest Sarah de vraag anders voor dan dat ie op het scherm staat, dit deed ze later in de uitzending (bij dezelfde vraag) nog eens.

(Waarvoor wél ipv wat deden zij wel)

Tussen de reden waarom ze koffie drinken en wat ze ermee doen zit een wezenlijk verschil.

Imnoa wijzigde deze reactie 27-01-2019 11:26 (15%)

민족의 위대한 태양

• chengbondkwok
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13:57

chengbondkwok

Business Intelligence
Hmm, Sarah ook in het complot

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Auw, kutstreek met die joker. Gewoon stelen was dan nog minder gemeen geweest. Ik vraag me ook wel af hoe je dat dan doet zonder dat het opvalt. Ik neem aan dat het voor de regels dan voor het inzetten omgewisseld moet zijn, maar een kapotte joker dat valt toch op.

Kan ook zijn dat hij het alleen maar zegt voor ons omdat hij de mol is. Haar kamergenoot zal toch eerder bij die joker kunnen.

Marzman wijzigde deze reactie 27-01-2019 13:23 (19%)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• P.O. Box
  • Laatst online: 19:36
Marzman schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:20:
Auw, kutstreek met die joker. Gewoon stelen was dan nog minder gemeen geweest. Ik vraag me ook wel af hoe je dat dan doet zonder dat het opvalt. Ik neem aan dat het voor de regels dan voor het inzetten omgewisseld moet zijn, maar een kapotte joker dat valt toch op.

Kan ook zijn dat hij het alleen maar zegt voor ons omdat hij de mol is. Haar kamergenoot zal toch eerder bij die joker kunnen.
kijk het filmpje 1 post boven je zou ik zeggen :)

• Exocet
  • Niet online
Twee kleine verdachte dingen van Jamie:
Verraadt de Mol zichzelf opnieuw? https://www.ed.nl/video/k...l-zichzelf-opnieuw~p65309

• Fiat Power
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:08
Exocet schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:13:
Verraadt de Mol zichzelf opnieuw? https://www.ed.nl/video/k...l-zichzelf-opnieuw~p65309
Hmm ik ben altijd wel “achterdochtig” bij die versprekingen... zou dat zomaar door de montage komen?

Komt allen naar de Avondmarkt. De leukste avondwinkel in Amsterdam
Goede fysio nodig?JoinTogether Fysiotherapie en Orthomanuele Therapie

• streamnl
  • Laatst online: 12:40
Zo, de uitzending gezien. Was lastig om niet te spieken wie er afgevallen was. Ook hier bewust niets gelezen ;)

Maar ik vind dit niet tof van Niels. Dat je fanatiek bent, prima, goed zelfs. Maar niet zo. Blijf gewoon met je tengels van andermans spullen af. Ondanks hij een goede toevoeging is, hoop ik dat hij snel eruit moet.

• Exocet
  • Niet online
streamnl schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:53:
Zo, de uitzending gezien. Was lastig om niet te spieken wie er afgevallen was. Ook hier bewust niets gelezen ;)

Maar ik vind dit niet tof van Niels. Dat je fanatiek bent, prima, goed zelfs. Maar niet zo. Blijf gewoon met je tengels van andermans spullen af. Ondanks hij een goede toevoeging is, hoop ik dat hij snel eruit moet.
Ik vind de kritiek op Niels echt zwaar overtrokken. Vind het juist een top actie, eindelijk iemand die het spel echt speelt.
Voor de rest valt het dit jaar extra op dat niemand het geld wat kan schelen. Wat maakt dat je er eigenlijk niks over kan zeggen wie de mol is.

• Ghosty J
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14-02 20:49
Heeft iemand dit gezien ?

https://tweakers.net/ext/f/RIS7tSm9PLWCOQGODYFPZ4sQ/thumb.jpg

Acties:
  • +23Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 15:52
De getallencombinaties (2903 1924 2848) op de kooien zijn tijden dat de mol in beeld komt:

Sinan zat in kamer 411. En 4:11 is het begin vd leader met het mol logo:

• Exocet
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:39:
De getallencombinaties (2903 1924 2848) op de kooien zijn tijden dat de mol in beeld komt:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is wel een hele goede, knap gevonden. Je zou bijna zeggen dat dit het weggeeft

• CryptoNL
Exocet schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:44:
[...]

Dat is wel een hele goede, knap gevonden. Je zou bijna zeggen dat dit het weggeeft
Ook de spatie hint in de titels kan op Sinan slaan. Je spreekt SINAN namelijk uit als SI NAN CAN zoals HINK STAP SPRONG.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Exocet schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:09:
[...]

Ik vind de kritiek op Niels echt zwaar overtrokken. Vind het juist een top actie, eindelijk iemand die het spel echt speelt.
Voor de rest valt het dit jaar extra op dat niemand het geld wat kan schelen. Wat maakt dat je er eigenlijk niks over kan zeggen wie de mol is.
Behalve die Vlaamse die er meteen uit was. Vol voor de pot gaan werkt gewoon in je nadeel want dan hebben de andere kandidaten een potentiële mol minder als jij.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sinan was eigenlijk hiervoor al mijn mol, maar knap gevonden. Hij was ook een grote factor met die bootjes dat de opdracht zo snel is gegaan en op die kamer kon hij in een opslag zien op een kaartje dat twee andere kandidaten verkeerd stonden.

Marzman wijzigde deze reactie 27-01-2019 21:59 (38%)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• CryptoNL
Aangezien we veel hout in dit seizoen tegenkomen is dit ook een mogelijke hint - opnieuw - richting Sinan. Zijn achternaam Can betekend namelijk leven of het leven. Hout zorgt hier natuurlijk mede voor

• CryptoNL
Nog een hint(je) naar Sinan. Tijdens de balkonopdracht gaat hij op een gegeven moment op zijn balkon lekker in een stoel zitten. Als Mol heb je de informatie wie waar moet staan. Het bijzondere is dat Sinan nadat hij gaat zitten 0,0 aanwijzingen geeft en de boel de boel laat.

• HyperTrophy
Of er zijn zoveel hints over alle deelnemers, behalve over de mol

• miicker
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:09:
[...]

En daarom zou WidM gespeeld moeten worden met onbekenden. Gewoon Jan Modaal, niet met mensen waarvoor de pot een zakcentje is. Nu denk ik niet dat alle kandidaten omkomen in het geld, maar met name voor Nikkie is dit toch echt wisselgeld. Als ze een scheet laat op YouTube verdiend ze meer dan de waarde van de pot van alle WidM seizoenen bij elkaar opgeteld.

• Sport_Life
  • Laatst online: 17:35
miicker schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:00:
[...]

En daarom zou WidM gespeeld moeten worden met onbekenden. Gewoon Jan Modaal, niet met mensen waarvoor de pot een zakcentje is. Nu denk ik niet dat alle kandidaten omkomen in het geld, maar met name voor Nikkie is dit toch echt wisselgeld. Als ze een scheet laat op YouTube verdiend ze meer dan de waarde van de pot van alle WidM seizoenen bij elkaar opgeteld.
Onder onbekenden zitten ook grootverdieners , en onder "bn'ers" zitten ook modale inkomens. Veel mensen worden juist ná widm "bekend".
Zoals Kees, die Nederlandse taalkundige , Ellie Lust, etc. Voor hun is 10 of 15k best een leuk bedrag lijkt mij. Hoewel winnen denk ik belangrijker is, want langer in het spel.

Iedereen denkt vaak dat iedere bn'er bakken met geld verdient, valt best mee. (desondanks boven modaal)
Daarbij wil je als winnaar ook niet de laagste pot ever :)

Sport_Life wijzigde deze reactie 27-01-2019 23:12 (21%)

Anima Sana in Corpore Sano

• Sport_Life

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel goed gevonden! Jamie was deze aflevering mijn mol, maar nu is het "mijn" winnaar.
Hij heeft het doel van Sinan op de bootjes meegespeeld, en heeft Sinan door als mol.

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
streamnl schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:53:

Schitterend toch dat dat mag met dit spel.
Wel “ijskoud” van Niels, “waarom zou je dat doen” en “Ik had het nooit van jou verwacht”.

Ik kijk WIDM pas sinds 2016, maar is dit al vaker voor gekomen?

 iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-6100

• drooger
  • Laatst online: 20:42

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik vind het juist mooi dat er weer wat meer streken uitgehaald worden.

In de vroegere seizoenen, zeker toen er nog geen BN'ers meededen, was het redelijk normaal dat er geld uit de pot gejat werd en jokers verdwenen.

Er zijn ook weleens molboekjes gejat en volgens mij zelfs een keer het molboekje van de mol.

Kia ora

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17:10

sjaool

Every life should have 9 cats

miicker schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:00:
[...]

Ik durf met redelijk grote zekerheid te zeggen dat de meeste werkende Nederlanders niet eens het salaris van Jan Modaal hebben (€36.000 voor 2019). ;)

"When you grow up your heart dies"

• streamnl
Begrijp mij niet verkeerd. Ik houd ervan als men fanatiek spelen en elkaar "naaien". Dat vind ik ook leuk om te doen bij bordspellen. Maar niet zo. Dit is in mijn ogen valsspelen. Je hoort te spelen met de middelen die je hebt.

@CryptoNL Mooi gevonden!
Al geloof ik niet dat hij de Mol is. Dit is wel een hele "duidelijke" hint van de redactie.

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16:35

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Tja, het is WIDM met alle zaken die daarbij horen, maar toch vind ik dat je van andermans spullen af moet blijven. Compleet repectloos.

C:\>

• HyperTrophy
Vind het wel mooi, en zet de boel mooi op scherp, al heb ik wel het gevoel dat of Niels nog gaat opbiechten, of hiermee niet kan leven en er zelf uit stapt (te heftig)

• Sport_Life
m-vw schreef op maandag 28 januari 2019 @ 07:22:
Tja, het is WIDM met alle zaken die daarbij horen, maar toch vind ik dat je van andermans spullen af moet blijven. Compleet repectloos.
Irl zijn er ook mensen die dergelijke streken uithalen. In plaats van een vrijstelling gaat het dan om iets anders, maar wel ten koste van een ander om er zelf beter van te worden. Eventueel opgejaagd door anderen (in dit geval Sarah).
Wat dat betreft is WIDM een afspiegeling van de werkelijkheid en is Niels(on) wat mij betreft onbetrouwbaar, zowel binnen als buiten WIDM. Jokers stelen is in het spel nog enigszins acceptabel en hoort erbij (men is ervan bewust) , maar er is geen enkele reden om te ruilen met een stukgeslagen vrijstelling. Dat heeft geen enkel impact op het spel zelf (ze was er hoe dan ook uitgegaan, ook zonder vrijstelling ). Hij heeft bewust de stukgeslagen joker enige dagen bewaard, dus had tijd genoeg om erover na te denken.

Sport_Life wijzigde deze reactie 28-01-2019 09:25 (36%)

• Theo74
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 14-02 19:38
Exocet schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:13:
Mijn top 3 verdachten zijn Sinan, Niels en Jamie, een drietal die meest mogelijk bij meer volgers de aandacht heeft. Jamie is sinds de laatste aflevering meer verdacht geworden voor mij, omdat:

1.
In de boot las hij 1 of 2 cijfers op de hekken van de eerste kooi en voer daarna compleet onlogisch en (opzettelijk) chaotisch door naar de tweede kooi. Geen enkele kooi moest eerder of later open, dus waarom?
2.
Aangekomen bij de tweede kooi voer hij als een dronken man met veel te grote bochten van kant naar kant terwijl hij kort daarna wel ineens langzaam langs de kanten van de kooi kon varen. Sinan merkte hierdoor terecht op: "Wat ben je aan het doen man?!"
3.
Toen iedereen zijn kooi open had en van menig was om de tijd te nemen en zodoende meer geld te pakken, riep Jamie juist heel hard over het water: "Laten we een wedstrijdtje terugvaren doen, wie het eerste terug is!"
4.
Tijdens de evalutatie over wat er nu precies (expres) fout ging met het juiste balkon zoeken zie Niels tegen Jamie dat hij te opvallend leek te mollen met instructies en foute kamernummers. Jamie trok vervolgens een betrapt gezicht, kwam niet uit zijn woorden maar herstelde zich een soort door nonchalant te reageren met een loze tegenopmerking.
5.
Op het moment van Executie zat Jamie er als enige ongeinteresseerd en onderuit gezakt bij toen de namen werden afgegaan. En op het moment dat Evelien een rood scherm kreeg was iedereen oprecht ontdaan, behalve Jamie. Pas toen de groep zijn kant op keek begon hij zijn houding en afwezigheid te verdedigen door een soort ongelovig over de situatie en de omgeruilde joker te doen.

Mijn verdenkingen zijn puur gebaseerd op iemand zijn lichaamstaal en uitspraken. Met de beelden of close-ups van het camerawerk probeer ik ook altijd wel op te letten, alleen wel met de wetenschap dat dit soms bewust geregiseerde beelden zijn, om de kijker op een dwaalspoor te zetten, of compleet te verwarren.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

BreadFan

Semi-professioneel amateur

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oeh, nice. d:)b

Enige dingetje is dat men in Colombia die cijfers heeft moeten bedenken, en dat achteraf bij de montage kloppend in elkaar heeft moeten zetten. Maar goed, dat is niet onmogelijk!

• CryptoNL
BreadFan schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:14:
[...]

Enige dingetje is dat men in Colombia die cijfers heeft moeten bedenken, en dat achteraf bij de montage kloppend in elkaar heeft moeten zetten. Maar goed, dat is niet onmogelijk!
Als je COMUNA DERTIEN bewerkt staat er ook DOCUMENTAIRE en wie maakt er documentaires? ;)

• BreadFan
  • Niet online

BreadFan

Nikkie? :+

Maar ik mis een N :P

• CryptoNL
Nee Sinan

• BreadFan
  • Niet online

BreadFan

Joh :P Die had ik wel hoor. Vandaar de :+

Maar in DOCUMENTAIRE (12 letters) mist een N tov COMUNA DERTIEN (13 letters)

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16:32
BreadFan schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:14:
[...]

Op zich is dat redelijk makkelijk te monteren. In principe is de mol overal bij betrokken en dus ook op elk moment dat de productie nodig acht in beeld te brengen. Of dat dan op 20:48 of 25:11 is maakt niet zoveel uit.

Desalniettemin vind ik hem ver gezocht. Deze tijden heb je er alleen bij op uitzending gemist. Als je met een stopwatch voor de TV gaat zitten moet je ook maar net weten vanaf welk moment je echt moet beginnen met tellen. Ik keek zelf terug via Ziggo Go, en daar begint de video in het laatste reclameblok voor het begint dus lopen de tijden ook weer net iets anders, dus hou dit toch meer op toeval.

• F.West98
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08:30

F.West98

Jongste 8 jaar-actieve user

CryptoNL schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:06:
Aangezien we veel hout in dit seizoen tegenkomen is dit ook een mogelijke hint - opnieuw - richting Sinan. Zijn achternaam Can betekend namelijk leven of het leven. Hout zorgt hier natuurlijk mede voor
Aangezien we veel lucht in dit seizoen tegenkomen is dit ook een mogelijke hint - opnieuw - richting Sinan. Zijn achternaam Can betekent namelijk leven of het leven. Zuurstof in de lucht zorgt hier natuurlijk mede voor

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 32GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960 - Alles
Firesphere: Chrome is dubieus. Firefox FTW
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• streamnl
En omdat alle tips en hint (nu) richting Sinan wijzen, denk ik dat hij het toch niet is. Dit zijn te veel (duidelijke) hint.
Ik blijf braaf op Merel stemmen.

• Exocet
  • Niet online
streamnl schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 07:32:
En omdat alle tips en hint (nu) richting Sinan wijzen, denk ik dat hij het toch niet is. Dit zijn te veel (duidelijke) hint.
Dit blijkt de laatste jaren inderdaad een goede graadmeter. Je ziet het nu weer met Eveline, behoorlijk verdacht gemaakt en bij veel kijkers ook een potentiële mol en nu eruit.
Aan de andere kant... zou het nu wel eens leuk zijn als ze dat nu ineens bewust omdraaien :)

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19:36
Sport_Life schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:06:
Zoals Kees, die Nederlandse taalkundige , Ellie Lust, etc. Voor hun is 10 of 15k best een leuk bedrag lijkt mij. Hoewel winnen denk ik belangrijker is, want langer in het spel.
Ik kijk WIDM mee met mijn vrouw, en met al dit soort spellen geldt nou eenmaal dat het voor de BN'ers veel waardevoller is om lang op tv te zijn en sympathiek over te komen dan een geldprijs te winnen. Eenmalig 15000 euro weeg niet op tegen een lange tv carrière. Zeker als je het per mollenstreek bekijkt is het een goede investering. De keerzijde is natuurlijk dat als je niet uitkijkt zoals bijv. zo'n Soundos bij Expeditie Robinson je wel bekend wordt, maar ook gehaat door het grote publiek. Niels zn actie is misschien daarom ook niet handig.

SW-0040-8191-9064

• Imnoa

Imnoa

Topicstarter
Grappig dat drie van de vier met een vrijstelling in de eerste aflevering er al uit liggen :+

민족의 위대한 태양

• miicker
  • Niet online
streamnl schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 07:32:
Ik heb niet het idee dat Sinan ook daadwerkelijk tijdens de uitzending verdacht wordt gemaakt, de hints hier besproken wijzen duidelijk naar Sinan. Zolang Sinan op tv niet (extra) veracht wordt gemaakt t.a.v. de rest denk ik toch dat hij de mol is.

Daarnaast zou ik het weer belachelijk vinden als hints als dit niet blijken te kloppen. Vorig jaar leken er al een hoop 'nep hints' te zijn. Dat zouden ze niet moeten doen, dan kun je dus nooit vertrouwen op hints. Als blijkt dat ze nu weer een hoop nep hints gaan verspreiden denk ik toch dat ik ga stoppen met kijken, dan gaat de lol er een beetje vanaf.

• HyperTrophy
de regie heeft een enorm zware taak. om ten eerste weer een vers maar toch vernieuwend seizoen te brengen. Maar ze moeten wel enigszins trouw blijven aan het format.
In het verleden zijn al een aantal keer te duidelijke hints voorbij gekomen, die de mol al vroeg in het seizoen prijsgaf. Dat zal niet snel weer gebeuren.
Ik denk dat ze meerdere regie-strategieën uiteenzetten en toepassen, om ook de kijken mee te laten spelen.

• CryptoNL
Ik vond de aanwezigheid van deze tekst op het balkon al vreemd, maar maak er eens een anagram van :D

CryptoNL wijzigde deze reactie 29-01-2019 12:14 (5%)

• Sleeon
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 13:12
CryptoNL schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:14:
Ik vond de aanwezigheid van deze tekst op het balkon al vreemd, maar maak er eens een anagram van :D

[Afbeelding]
Dude, wel heel ver gezocht :D

• F.West98

F.West98

CryptoNL schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:14:

[Afbeelding]
Ik vond de aanwezigheid van deze tekst in de test van de vorige aflevering al vreemd, maar maak er eens een anagram van! :D

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 32GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960 - Alles

• CryptoNL
Sleeon schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:22:
[...]

Dude, wel heel ver gezocht :D
Ik vind de tekst vreemd. Er had ook kunnen staan; Dit balkon is van niemand.

• CryptoNL
Nog eentje die wat duidelijker is. Tijdens de opdracht stapelgek bouwt Sinan deze schitterende blokjes ;)

• Def1ant
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18:14
Via de "kwaliteitskrant" telegraaf, kwam dit naar voren, zij claimen beeldmanipulatie van de balkonscene (let op het perspectief van het links omkaderde balkon, is een kopie van de rechter).
YouTube: Balkongate: WIDM beduvelt kijkers!

http://i68.tinypic.com/2zdr42x.png
http://i68.tinypic.com/2ex64xi.png

• CryptoNL
Def1ant schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:45:
Via de "kwaliteitskrant" telegraaf, kwam dit naar voren, zij claimen beeldmanipulatie van de balkonscene (let op het perspectief van het links omkaderde balkon, is een kopie van de rechter).
YouTube: Balkongate: WIDM beduvelt kijkers!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit klopt ook.

• F.West98

F.West98

Maar Sinan staat er een stuk boven.... Wie had er op die plek kunnen staan?
Wel een slechte edit trouwens, belichting is anders en de ramen staan ook een beetje scheef. Ook een vreemde artefact in de schaduw van het balkon eentje erboven.

• CryptoNL
F.West98 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:08:
Maar Sinan staat er een stuk boven.... Wie had er op die plek kunnen staan?
Wel een slechte edit trouwens, belichting is anders en de ramen staan ook een beetje scheef. Ook een vreemde artefact in de schaduw van het balkon eentje erboven.
Hoogstwaarschijnlijk stond er gewoon een cameraman ofzo en wilde ze die niet in beeld hebben.

• F.West98

F.West98

CryptoNL schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:10:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk stond er gewoon een cameraman ofzo en wilde ze die niet in beeld hebben.
Ah ja dat kan ook, hadden ze eerder ook al gedaan op die bootopdracht.

• Who Am I?
CryptoNL schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:10:
[...]

Zou kunnen, maar als je een statische camera hebt die alle balkons in beeld heeft zou het niet moeilijk moeten zijn om een shot van 2 min eerder(zonder cameraman) over de cameraman heen te plakken. De opdracht duurt maar 15 min(toch?), dus heel veel verschil in schaduw zal je dan niet hebben.

Ik ga er even vanuit dat ze hier om puur praktische redenen wat geknipt en geplakt hebben en niet om ons te misleiden. Dat zal sowieso ook de reactie van de productie zijn als ze er op zouden reageren.
Wel erger ik mij aan de titel van het filmpje...'balkongate'?! Zijn ze werkelijk zo jaloers op de kijkcijfers? Ach ja, het blijft wel de telegraaf :O

Sony A77II, Sigma 35mm f1.4 ART, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Chillz
Merk je vaak op YouTube, en zeker als het gaat om Telegraaf (sensatiemedia) en/of WIDM,
dan worden er allemaal krachttermen en hoofdletters/ uitroeptekens ingegooid om het maar aan te dikken en te zorgen dat jij kijkt,
terwijl het eigenlijk best mee valt...

"Balkongate" "WIDM beduvelt" - kan waarschijnlijk worden afgedaan met "er stond een cameraman in beeld, die we voor het plaatje even hebben weggewerkt"

Maar goed, wat ik dan ook niet helemaal snap is dat ze niet gewoon uit dat shot het balkon erboven hebben gekloond. Want dan heb je wel gelijk de juiste hoek en schaduw. Of zouden ze ook precies dezelfde stand van de gordijnen hebben gewild? (wat niet heel veel uitmaakt, want zodra er een kandidaat doorheen is gekomen hangen die toch weer anders)

Leeg - Sinds 20180907

• jackaubrey
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16:06
heeft er iemand nog een theorie over de kleuren van de gordijnen want die lijken opzettelijk te zijn aangepast.

• Who Am I?
jackaubrey schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:43:
heeft er iemand nog een theorie over de kleuren van de gordijnen want die lijken opzettelijk te zijn aangepast.
Of dat er in de kant van waar de gordijnen hangen een code verstopt zit :X Morse ofzo, links is kort, rechts is lang...

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True