Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alsnog de aankondiging:

OxygenOS 10.0.1 for the OnePlus 6 and 6T
Hey everyone,

We are very excited to announce that we are ready to roll out OxygenOS version 10.0.1 based on Android 10 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T.

Changelog
System
  • Updated system to Android 10
  • Brand new UI for Android 10
  • Updated Android security patch to 2019.10
  • Fixed the fingerprint identification issue
  • Fixed the animation lag for fingerprint unlock
  • Fixed the automatic reboot issue after upgrade
Camera
  • Improved the performance and fixed known issues
Wifi Connectivity
  • Fixed the 5Ghz WiFi connection

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddekruyf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 22:50
Ik merk sinds de update naar 10.0.1 summiere veranderingen waarvan een ieder zich kan/mag afvragen of het daadwerkelijke verbeteringen zijn.. Zal kwestie van smaak zijn.. Het enige vervelende wat ik echt merk, en vraag me af of ik de enige ben, is dat mijn contactloze betalingen (van ING) echt veel langer duren dan voor de update. Uiteindelijk doet hij het wel, maar het sportief snelle is er bij mij wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:22

Oekol

waka waka hey hey

demol88 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 07:53:
Hier iemand die er al in geslaagd is om zijn 6T met succes te gebruiken in de wagen via Android Auto?
De gsm geeft altijd de melding 'Connected to Android Auto', maar ls ik via mijn infotainment AA wil starten, lukt dit nooit. Vraagt altijd bevestiging via de gsm, maar daar lijkt het dat usb-setting altijd veranderd wordt op dat moment waardoor de verbinding precies even wegvalt en alles opnieuw moet gebeuren.
Ik gebruik het elke dag op mijn 6T en geen problemen. Heb je hem wel stilstaand goed verbonden met elkaar? Als je gaat rijden kun je niks veranderen, tenzij hij al goed geïnstalleerd was.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
ddekruyf schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 19:37:
Ik merk sinds de update naar 10.0.1 summiere veranderingen waarvan een ieder zich kan/mag afvragen of het daadwerkelijke verbeteringen zijn.. Zal kwestie van smaak zijn.. Het enige vervelende wat ik echt merk, en vraag me af of ik de enige ben, is dat mijn contactloze betalingen (van ING) echt veel langer duren dan voor de update. Uiteindelijk doet hij het wel, maar het sportief snelle is er bij mij wel even af.
Ik heb hetzelfde met de ING, na de update moet je eerst de app openen ipv dat hij zelf de betaling herkend. Dit haalt de snelheid er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
Leoon. schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 19:43:
[...]

Ik gebruik het elke dag op mijn 6T en geen problemen. Heb je hem wel stilstaand goed verbonden met elkaar? Als je gaat rijden kun je niks veranderen, tenzij hij al goed geïnstalleerd was.
Probleem is al opgelost door de nieuwste versie van de losse APK te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 20:41
mac1987 schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:22:
[...]

Probleem is al opgelost door de nieuwste versie van de losse APK te installeren.
Ik snap dat dit je probleem oplost, maar het laatste wat je wil is toch vanuit een niet betrouwbare bron je bank app updaten?
Wie zegt jou dat die .apk die je gedownload
hebt echt van je bank is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
GrasshopperNL schreef op zondag 8 december 2019 @ 23:08:
[...]

Ik snap dat dit je probleem oplost, maar het laatste wat je wil is toch vanuit een niet betrouwbare bron je bank app updaten?
Wie zegt jou dat die .apk die je gedownload
hebt echt van je bank is?
Het ging hier om Android Auto. Ook daar deel ik je zorgen, maar via de reguliere manier is het überhaupt niet werkend te krijgen (Google heeft 0,0 haast om AA in Nederland vrij te geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 20:41
mac1987 schreef op zondag 8 december 2019 @ 23:11:
[...]

Het ging hier om Android Auto. Ook daar deel ik je zorgen, maar via de reguliere manier is het überhaupt niet werkend te krijgen (Google heeft 0,0 haast om AA in Nederland vrij te geven).
Aha oké, my bad!
Voor AA is dat inderdaad de enige optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 20:27
GrasshopperNL schreef op zondag 8 december 2019 @ 23:12:
[...]

Aha oké, my bad!
Voor AA is dat inderdaad de enige optie.
Tevens zorgt de signature van de apk ervoor dat deze alleen over dezelfde geïnstalleerd kan worden.
Als er aanpassingen in de apk zouden zijn dan zou de apk geresigned moeten worden en dan weigert androi dat te updaten. Maar je 1e sideloaded versie moet liefst wel uit een betrouwbare bron komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Laatst online: 11-09 15:12
mac1987 schreef op zondag 8 december 2019 @ 23:11:
[...]

t/m Android 9 was dat inderdaad het geval.
Alleen is het geen app meer.. het is nu onderdeel van Android 10 geworden, dus ze hoeven niets meer vrij te geven.
De hele app (.apk) heb je niet meer nodig.. tenzij het problemen oplost, want de A10 versie is (nog steeds) buggy. Het lost bij mij niets op in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Merken jullie sinds Android 10 dat de hele telefoon een vage framedrop krijgt? De boel voelt dan zo traag aan. Ik moet mijn telefoon dat even locken en unlocken, alleen dan verdwijnt de issue. Ik draai de meest recent versie van oOS (10.0.1) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:41
Net heel de telefoon gereset en de zelf genomen foto's op het vergrendelscherm blijven volledig uitgerokken verschijnen 🙃

Jullie hebben daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
superiscch schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:04:
Net heel de telefoon gereset en de zelf genomen foto's op het vergrendelscherm blijven volledig uitgerokken verschijnen 🙃

Jullie hebben daar geen last van?
dat is een bekende bug..
nu gebruik ik de standaard wallpapers van OP.. dus ik heb er geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Issue dat het display van de auto niet reageert bj Android Auto lijkt opgelost te zijn, nadat ik de screensaver uit heb gezet.

Nadat ik 'm weer aangezet uit -bij wijze van test- reageerde het scherm weer nergens meer op.. dus moet 't wel in die hoek zitten, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe bèta voor de 6T: OxygenOS Open Beta 3 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds for the OnePlus 6 and 6T.

NOTE: To succesfully update to Open Beta 3 you need have Open Beta 2 installed on your device. Please first update from older open beta builds to OBT 2, otherwise the update will fail.

Changelog
System
  • Added the notch area display options under Settings>Display>Notch display>Hide the notch area
  • Updated the GMS Package
  • Updated Android security patch to 2019.11
  • Improved system stability and general bug fixes
OnePlus Care (India only)
  • Sign up to get rewards, premium experience, and exclusive offers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

Gelukkig zeg, notch verbergen komt weer terug in een volgende update
Ik erger me er op deze manier mateloos aan

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyb30
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-03 12:44
zou het kunnen dat de roll out naar android 10 terug tijdelijk is stopgezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bennyb30 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:31:
[...]
zou het kunnen dat de roll out naar android 10 terug tijdelijk is stopgezet?
Nope, heb ik vanmiddag nog confirmed gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HL7WROh.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark_De_G
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-06-2021
ddekruyf schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 19:37:
Mogelijk issue ivm batterij optimalisatie? Ik ondervind hier ook hinder van. Voornamelijk bij pop-up voor pincode. Te verhelpen door app te activeren en dan betaling te doen. Vandaag ga ik batterij optimalisatie uitschakelen en kijken of dit het probleem verhelpt. In het verleden oneplus3 was dit het probleem met de eerdere app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddekruyf
Lijkt heb jij mijn niet te zijn..
Bedragen onder the limit lopen gewoon door.. Bedragen waarvoor limit is ingesteld krijg ik een wachttijd gepresenteerd.. Als ik de app open lijkt het wat sneller te gaan.. Batt. Optimalisatie staat uit
Mark_De_G schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:43:
[...]

Mogelijk issue ivm batterij optimalisatie? Ik ondervind hier ook hinder van. Voornamelijk bij pop-up voor pincode. Te verhelpen door app te activeren en dan betaling te doen. Vandaag ga ik batterij optimalisatie uitschakelen en kijken of dit het probleem verhelpt. In het verleden oneplus3 was dit het probleem met de eerdere app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 17:40
Sypher schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:49:
[...]

Je bent niet de enige. VoWifi is bij mij ook verdwenen sinds Q.
Met 10.0.3 zie ik weer een VoWifi icoontje! *O*

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Yes, eindelijk weer! Ik was eigenlijk van plan om dit weekend te gaan downgraden naar Android 9, want ik ben in een aantal gebouwen volledig onbereikbaar door dikke muren/HR+++-glas.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ik zie 10.0.3 in oxygen updater. Zit zelf op 10.0.1 maar denk dat ik rustig wacht op een OTA update, afgelopen keren zelf zitten updaten maar elke keer weer een klein dingetje die de update verpest dus ik wacht het voor nu even rustig af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jullie bedoelen waarschijnlijk 10.3.0, niet 10.0.3.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Anonymoussaurus schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:13:
Jullie bedoelen waarschijnlijk 10.3.0, niet 10.0.3.
Oxygen OS versie 10.0.1 en 10.0.3 ;)

Dat is wat er staat ook in "Over de telefoon".

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Staat toch echt 10.3.0 bij mij. Vanochtend geupdate.
10.3.0 is dus aangekondigd vandaag voor de 6T: OxygenOS 10.3.0 for the OnePlus 6 and 6T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.3.0 for OnePlus 6 and OnePlus 6T.

Changelog
System
  • Updated system to Android 10
  • Brand new UI for Android 10
  • Fixed the automatic reboot issue
  • Added the notch area display option in the Settings (Settings - Display - Notch display - Hide the notch area)
  • Fixed the issue with lock screen appearing even after unlocking the device with the password
  • Fixed the issue with Navigation bar after upgrade
  • Fixed the Digital wellbeing option missing in the settings
  • Updated Android security patch to 2019.11
Fingerprint
  • Fingerprint unlock functionality improvement
  • Enhanced the fingerprint animation
Camera
  • Camera performance improvement
Wifi Connectivity
  • Fixed the issue of Wifi connection to 5Ghz networks
Phntm schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:16:
[...]

Oxygen OS versie 10.0.1 en 10.0.3 ;)

Dat is wat er staat ook in "Over de telefoon".
Het is dus wel 10.3.0... Zie hierboven.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Anonymoussaurus schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:21:
10.3.0 is dus aangekondigd vandaag voor de 6T: OxygenOS 10.3.0 for the OnePlus 6 and 6T

[...]

[...]

Het is dus wel 10.3.0... Zie hierboven.
Leuk dat we dan van 10.0.1 gaan naar 10.3.0 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:38
Weinig berichten hier sinds de update, betekent dat dat het bij iedereen werkt zoals het hoort en geen bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddekruyf
Ik heb sinds de update een probleem met de alertslider.. Helemaal naar boven resulteert niet meer in stil.
Beltoon.. Check, vibreren.. Check, stil, blijft op vibreren staan.. Apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-09 15:49

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

ddekruyf schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:25:
Ik heb sinds de update een probleem met de alertslider.. Helemaal naar boven resulteert niet meer in stil.
Net ook even geprobeerd, in eerste instantie had ik inderdaad het zelfde.

Terug naar midden stand en daarna naar beltoon en toen in een keer naar boven(stil) en toen werkte het wel.

Ook hielp een beetje "spelen" met de schuif nadat ik het een 2e keer kon reproduceren. Misschien zit er wat vuil in je schuifje?
zunrob schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:51:
Weinig berichten hier sinds de update, betekent dat dat het bij iedereen werkt zoals het hoort en geen bugs?
Nog niks raars tegen gekomen, wel is direct het "voLTE" logotje uit gegaan(in de instellingen) dat was een doorn in het oog.

PS.
Ik merk dat de vingerprint scanner sneller werkt, omdat ik 2x mijn vingers had ingscanned werkte het al redelijk vlug, maar nu is hij dus nog sneller zeker een fijne plus.

[ Voor 30% gewijzigd door Intergalactic op 30-12-2019 19:35 ]

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RutgerVitesse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 17:08
zunrob schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:51:
Heb nog wel last van "lag" wanneer ik bijvoorbeeld op Instagram zit en naar Whatsapp ga door vanuit onder te swipen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
ddekruyf schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:25:
Ook last van gehad. Busje perslucht gebruikt op de slider en hij werkt nu weer. Is erg gevoelig voor vuil kennelijk en die stand wordt bij mij het minst gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Update ook gedaan. Enige dat me opvalt is dat het fysieke MAC-adres van de telefoon gewijzigd is. Ik kwam niet meer op het netwerk (waarop filtering aan staat).
Zoiets heb ik nog niet eerder meegemaakt, ik dacht dat zo'n adres voor altijd hetzelfde bleef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zunrob schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 16:43:
Update ook gedaan. Enige dat me opvalt is dat het fysieke MAC-adres van de telefoon gewijzigd is. Ik kwam niet meer op het netwerk (waarop filtering aan staat).
Zoiets heb ik nog niet eerder meegemaakt, ik dacht dat zo'n adres voor altijd hetzelfde bleef?
Dat komt omdat Android 10 standaard voor alle Wi-Fi netwerken instelt 'gebruik willekeurig MAC-adres', om de privacy te verbeteren. Kan je ook weer per netwerk uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Anonymoussaurus schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 17:09:
[...]

Dat komt omdat Android 10 standaard voor alle Wi-Fi netwerken instelt 'gebruik willekeurig MAC-adres', om de privacy te verbeteren. Kan je ook weer per netwerk uitzetten.
Check, aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Zeer tevreden met de laatste update. Batterij verbruik is enorm verbeterd in mijn geval. Minimaal Google play drain.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddekruyf
Nou, de slider werkt weer.. Inderdaad even schoongemaakt en het rare toeval wilde dat hij het exact niet meer deed na de update.. Bedankt voor het meedenken..
mac1987 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 02:30:
[...]

Ook last van gehad. Busje perslucht gebruikt op de slider en hij werkt nu weer. Is erg gevoelig voor vuil kennelijk en die stand wordt bij mij het minst gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Sinds de update is mijn Bluetooth verbinding erg slecht. Kon ik eerst vanaf zolder streamen naar de bluetooth speaker met telefoon in de broekzak, nu stoort ie al als ik een meter er vanaf sta met telefoon in mijn broekzak. :( Meer mensen die dit merken en een oplossing hebben?

Overigens werkt draadloos betalen met de ING app ook niet meer goed. Op 9 hoefde je alleen de powerknop in te drukken, en dan opende de app zich.

[ Voor 30% gewijzigd door zunrob op 05-01-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Misschien bij de ontwikkelaarsopties kijken welk codec gebruikt wordt voor Bluetooth streaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
mac1987 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 16:59:
Misschien bij de ontwikkelaarsopties kijken welk codec gebruikt wordt voor Bluetooth streaming?
Helaas, dat was hem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
zunrob schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:32:
[...]

Helaas, dat was hem niet...
Dan wordt het waarschijnlijk helaas een garantie geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan1988
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-05 16:49
zunrob schreef op zondag 5 januari 2020 @ 15:09:
Sinds de update is mijn Bluetooth verbinding erg slecht. Kon ik eerst vanaf zolder streamen naar de bluetooth speaker met telefoon in de broekzak, nu stoort ie al als ik een meter er vanaf sta met telefoon in mijn broekzak. :( Meer mensen die dit merken en een oplossing hebben?

Overigens werkt draadloos betalen met de ING app ook niet meer goed. Op 9 hoefde je alleen de powerknop in te drukken, en dan opende de app zich.
Hier hetzelfde probleem dat de bluetooth hapert geregeld valt de muziek daardoor ook even weg. Dit is echt specifiek pas sinds de update naar Android 10 aangezien ik dagelijks naar het werk in de auto dit zo gebruik en met Android 9 was het bereik super zonder wegvallen.

Ik denk dat ik van het weekend een fabrieks reset ga uitvoeren want heb ook soms dat Chrome blijft hangen tot ik het minimaliseer en weer open dan kan ik weer verder met scrollen of dingen aanklikken. Daarnaast zitten er echt nog wel wat kleine foutjes en haperingen in bij mij, hopelijk lost de reset het op.

[ Voor 5% gewijzigd door bryan1988 op 09-01-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
bryan1988 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:08:
[...]

Hier hetzelfde probleem dat de bluetooth hapert geregeld valt de muziek daardoor ook even weg. Dit is echt specifiek pas sinds de update naar Android 10 aangezien ik dagelijks naar het werk in de auto dit zo gebruik en met Android 9 was het bereik super zonder wegvallen.

Ik denk dat ik van het weekend een fabrieks reset ga uitvoeren want heb ook soms dat Chrome blijft hangen tot ik het minimaliseer en weer open dan kan ik weer verder met scrollen of dingen aanklikken. Daarnaast zitten er echt nog wel wat kleine foutjes en haperingen in bij mij, hopelijk lost de reset het op.
Dat is toevallig, ik heb met Chrome exact hetzelfde probleem! Ben benieuwd of een factory reset helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
zunrob schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:15:
[...]

Dat is toevallig, ik heb met Chrome exact hetzelfde probleem! Ben benieuwd of een factory reset helpt!
Ik ben er bang voor, dat probleem heb ik ook op mijn 7t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
renem schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 23:45:
[...]

Ik ben er bang voor, dat probleem heb ik ook op mijn 7t.
Gister was er een update in de Playstore, bij mij staat ie nog steeds op "installeren...". App al geforceerd gestopt maar hij rondt het maar niet af. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

[...]

Ik heb hier helaas ook last van. Erg storend! Laat even weten of de factory reset werkt alsjeblieft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
zunrob schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:36:
[...]

Gister was er een update in de Playstore, bij mij staat ie nog steeds op "installeren...". App al geforceerd gestopt maar hij rondt het maar niet af. Tips?
Ik heb het 1x keer gehad, cache (store en chrome) legen hielp bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan1988
zunrob schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:15:
[...]

Ga morgen in de loop van de dag de reset uitvoeren. Zal uiterlijk zondag wel even een update plaatsen, anders kan ik me alleen nog bedenken om de laatste complete versie te downloaden via oxygen updates en dan een schone installatie te doen.
Timmert schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:03:
[...]

Ik heb hier helaas ook last van. Erg storend! Laat even weten of de factory reset werkt alsjeblieft!
Zie bovenstaande. :)

[ Voor 20% gewijzigd door bryan1988 op 10-01-2020 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
[...]

Hier hetzelfde. Hopelijk wordt dit opgelost zonder een volledige reset met al het werk achteraf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bryan1988
Het toestel volledig leeg gehaald en de reset gedaan. Had net tijdens het typen al dat Chrome bleef hangen, tenminste kon wel door typen maar de tekst was alleen nog zichtbaar op het toetsenbord zelf ipv de reactie.

Ik verwacht dus geen wonderen meer, denk dat ik toch nog even probeer om de laatste volledige versie opnieuw te downloaden en installeren.

Edit: Via recovery alles gewiped en daarna opnieuw de volledige versie geïnstalleerd. Nu alles opnieuw aan het instellen, zal vanavond nog even een update posten.

Edit 2: Na een uurtje browsen met Chrome nog geen freezes gehad dus tot zo ver gaat het goed. De Bluetooth verbinding zie ik morgen wel tijdens de ritten voor werk.

[ Voor 31% gewijzigd door bryan1988 op 12-01-2020 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bryan1988
Excuses voor de dubbele post, maar heb toch een redelijke update.

Tot zo ver geen enkele freeze in chrome gehad met zo'n 2,5 uur browsen, dit voelt dus goed aan. Onderweg in de auto geen last gehad van hapering met telefoon in de broekzak. Net op het werk met de JBL playlist speaker via bluetooth verbonden en had op 10m afstand nog een goede verbinding, nu zit er alleen gipswantje tussen en is het verder open hier maar het werkt dus weer goed bij mij. Heb trouwens ook nog geen meldingen van zwak GPS signaal voorbij zien komen en dat had ik voorheen geregeld wel. Straks nog een aantal ritten met de auto dus ik houd alles nog even in de gaten vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Brrr, ben bang dat ik er dan ook aan moet geloven. *Geenzinin*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bryan1988
mac1987 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:14:
[...]

Hier hetzelfde. Hopelijk wordt dit opgelost zonder een volledige reset met al het werk achteraf.
Het is niet voor het eerst dat een nieuwe Android versie voor problemen zorgt, heb met m'n Samsungs ook van dit soort fouten gezien.

Na 2 dagen gebruik ben ik in ieder geval weer helemaal te vreden. Alles werkt weer perfect dus ik zou jullie toch aanraden de volledige versie opnieuw te downloaden en installeren met volledige wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
bryan1988 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:14:
[...]

Het is niet voor het eerst dat een nieuwe Android versie voor problemen zorgt, heb met m'n Samsungs ook van dit soort fouten gezien.

Na 2 dagen gebruik ben ik in ieder geval weer helemaal te vreden. Alles werkt weer perfect dus ik zou jullie toch aanraden de volledige versie opnieuw te downloaden en installeren met volledige wipe.
Snap ik, maar mijn telefoon heeft ook een zakelijk account waar bijna niks wordt teruggezet na een rest. Dat vergt weer een hoop handmatig werk om alles goed te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan1988
mac1987 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:40:
[...]

Snap ik, maar mijn telefoon heeft ook een zakelijk account waar bijna niks wordt teruggezet na een rest. Dat vergt weer een hoop handmatig werk om alles goed te zetten...
Gelukkig beperkt de zakelijke kant op m'n mobiel zich tot een 2e simkaart en Gmail. Alle andere apps e.d. gaat me gelukkig prima alleen op de laptop af, desondanks blijft het inderdaad een tijdrovend klusje. Sterkte ermee mocht je beslissen ervoor te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
bryan1988 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:44:
[...]

Gelukkig beperkt de zakelijke kant op m'n mobiel zich tot een 2e simkaart en Gmail. Alle andere apps e.d. gaat me gelukkig prima alleen op de laptop af, desondanks blijft het inderdaad een tijdrovend klusje. Sterkte ermee mocht je beslissen ervoor te gaan. :)
Ja helaas ben ik waarschijnlijk een dag bezig om alles terug te krijgen. Contacten moeten ook allemaal weer apart gekoppeld worden aan de bel app... Maar bedankt! Ik twijfel nog even. Denk dat ik de volgende update afwacht. Is het dan nog niet verholpen dan ga ik toch maar resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus heeft Open Bèta 4 aangekondigd voor de OnePlus 6T: OxygenOS Open Beta 4 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T
Hey everyone,

NOTE: To succesfully update to Open Beta 4 you need have Open Beta 2 installed on your device. Please first update from older open beta builds to OBT 2, otherwise the update will fail.

Changelog
System
  • Optimized details for Emergency Rescue
  • Added a feature to support reminders for privacy alerts
  • Improved system stability and fixed general bugs
  • Updated Android security patch to 2019.12
Phone
  • Added ringtone increasing and decreasing features for incoming call
Reading Mode
  • Fresh new chromatic effect for a more immersive and comfortable reading experience with smart color gamut and saturation adjustment (Settings-Display-Reading Mode-Turn on Reading Mode-Chromatic effect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Na de update na android 10 werkt mobiel betalen met de ING app (zonder de app open te hebben staan) niet goed meer. App opnieuw installeren, cache en opslag legen, mobiele passen opnieuw toevoegen, helpt helaas allemaal niet. Iemand anders de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zunrob schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:40:
Na de update na android 10 werkt mobiel betalen met de ING app (zonder de app open te hebben staan) niet goed meer. App opnieuw installeren, cache en opslag legen, mobiele passen opnieuw toevoegen, helpt helaas allemaal niet. Iemand anders de oplossing?
Volgens mij is dat iets van Android 10. Heb het ook op m'n 7 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:40:
[...]

Volgens mij is dat iets van Android 10. Heb het ook op m'n 7 Pro.
klopt.. is met de Rabo Wallet ook zo

in A9 opende de app vanzelf, als je een betaling deed.. nu gebeurt de betaling wel, maar de app opent niet meer. In het geval van een betaling > 25 euro is dat irritant, want omdat de app niet meer verschijnt, kun je ook niet direct een pincode intoetsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Ik kan helemaal niet meer betalen sinds Android 10, app komt niet meer naar voren. Ik zit bij bunq

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WCA schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:18:
Ik kan helemaal niet meer betalen sinds Android 10, app komt niet meer naar voren. Ik zit bij bunq
Daarom zeggen we dat je eerst de app moet openen en dan je telefoon ertegen aan moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:19:
[...]

Daarom zeggen we dat je eerst de app moet openen en dan je telefoon ertegen aan moet houden.
Ook dan werkt het helaas niet. "Volg instructies op telefoon" staat er op de terminal en de app reageert niet. Ook niet als ik 'm zelf open

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:19:
[...]

De android 9 manier was veel prettiger, als je nu eerst je app opent komt ook je saldo info in beeld op het moment dat je betaald. Bij a9 sprong hij gelijk naar een pincode scherm. Dat was sneller en minder inbreuk op je privacy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er is een nieuwe stabiele update onderweg voor de 6T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:54:
Er is een nieuwe stabiele update onderweg voor de 6T.
Is er bekend of het tijdens de beta periode de incidentele lag problemen oplost? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phntm schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:19:
[...]

Is er bekend of het tijdens de beta periode de incidentele lag problemen oplost? 8)7
Nee want ik wacht nog op de changelog. Helaas december security update. Never Settle, I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:20:
[...]

Nee want ik wacht nog op de changelog. Helaas december security update. Never Settle, I guess.
Helaas, vele mensen klagen over de lag issues. Het is iets was relatief makkelijk op te lossen is, namelijk je telefoon weer locken en unlocken. Dit kost een seconde, maar vervelend dat het aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phntm schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:22:
[...]

Helaas, vele mensen klagen over de lag issues. Het is iets was relatief makkelijk op te lossen is, namelijk je telefoon weer locken en unlocken. Dit kost een seconde, maar vervelend dat het aanwezig is.
Misschien dat het wel is opgelost, maar dat weet ik dus nog niet, want heb de changelog nog niet in handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Phntm schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:19:
[...]

Of het totaal niet fatsoenlijk werken van android pay dat sinds Android 10 al niet meer echt werkt...

[ Voor 7% gewijzigd door WCA op 22-01-2020 14:36 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oja, 10.3.1 is dus gisteren aangekondigd: OxygenOS 10.3.1 for the OnePlus 6 and 6T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.3.1 for OnePlus 6 and OnePlus 6T.

Changelog
System
  • Fixed the issue with a black screen appearing after unlocking the device using fingerprint
  • Fixed the issue with the animation logo while rebooting the device
  • Fixed the issue with device heating up while charging
  • Fixed the random disconnection issue with 5Ghz Hotspot
  • Updated Android security patch to 2019.12
Camera
  • Optimized the image preview time in the Pro mode
  • Fixed the camera crash issue
Gallery
  • Fixed the issue with videos and images not displaying in Gallery

[ Voor 70% gewijzigd door Anonymoussaurus op 24-01-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Geen sprake van de lockscreen wallpaper, hopelijk staat dat ondee general bugfixes 🙈

En ook het niet blijven van de instelling dat een app geen geluid meer mag maken

Edit: lockscreen nog steeds niet ok 🙄

[ Voor 59% gewijzigd door superiscch op 24-01-2020 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Heeft iemand ervaring met het laten vervangen van het scherm van de OnePlus 6T? Kan dit het best gedaan worden bij OnePlus zelf en heb je dan nog garantie op de reparatie?

In het verleden heb ik een scherm laten vervangen van een Moto G3 en dat was ontzettend slecht gedaan waarbij het scherm nog deels los zat in de behuizing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RutgerVitesse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 17:08
Waterkoker schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 23:28:
Heeft iemand ervaring met het laten vervangen van het scherm van de OnePlus 6T? Kan dit het best gedaan worden bij OnePlus zelf en heb je dan nog garantie op de reparatie?

In het verleden heb ik een scherm laten vervangen van een Moto G3 en dat was ontzettend slecht gedaan waarbij het scherm nog deels los zat in de behuizing.
ThePhonelab in Amsterdam en regio is de officiële reparateur voor OnePlus in NL

https://thephonelab.nl/reparatie/oneplus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

RutgerVitesse schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 09:21:
[...]

ThePhonelab in Amsterdam en regio is de officiële reparateur voor OnePlus in NL

https://thephonelab.nl/reparatie/oneplus/
Waar blijkt uit dat dit een officiele reparateur is?

Share and Enjoy!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grumsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:57
WCA schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 13:27:
[...]

Waar blijkt uit dat dit een officiele reparateur is?
Op de site van Oneplus staan ze als service center: https://www.oneplus.com/nl/support/service-center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Ah! Goed om te weten! Thanks

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik krijg een notificatie van 10.3.1,kan iemand bevestigen dat VoWifi voor Vodafone blijft werken? De voorlaatste update had dit onmogelijk gemaakt, waardoor bellen in een geïsoleerd huis onmogelijk was geworden...

Ik ben dus een beetje voorzichtig met updates tegenwoordig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

mrwolf schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:51:
Ik krijg een notificatie van 10.3.1,kan iemand bevestigen dat VoWifi voor Vodafone blijft werken? De voorlaatste update had dit onmogelijk gemaakt, waardoor bellen in een geïsoleerd huis onmogelijk was geworden...

Ik ben dus een beetje voorzichtig met updates tegenwoordig..
Werkt als een zonnetje hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 19:07

JAMF

010 the number of the best

Ben weer effe terug naar de OP3.... OP6T zit in een bootloop, die zelfs met wipe en full system reset niet te fixen is... wordt nog wel herkent door PC dus nu via de chat en mail nu een ticket voor remote assistance, afwachten wanneer ze daar op terug komen.

Anders gaat ie gewoon voor reparatie, zit tenslotte nog garantie op

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JAMF schreef op maandag 10 februari 2020 @ 07:48:
Ben weer effe terug naar de OP3.... OP6T zit in een bootloop, die zelfs met wipe en full system reset niet te fixen is... wordt nog wel herkent door PC dus nu via de chat en mail nu een ticket voor remote assistance, afwachten wanneer ze daar op terug komen.

Anders gaat ie gewoon voor reparatie, zit tenslotte nog garantie op
Ik kan je wat moeite en tijd besparen. Ik heb namelijk zelf de tools gehost (gebaseerd op nieuwste versie van OxygenOS) inclusief handleiding. Tools komen van OnePlus zelf.
Anonymoussaurus in "[OnePlus 6T] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Anonymoussaurus schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:34:
[...]

Ik kan je wat moeite en tijd besparen. Ik heb namelijk zelf de tools gehost (gebaseerd op nieuwste versie van OxygenOS) inclusief handleiding. Tools komen van OnePlus zelf.
Anonymoussaurus in "[OnePlus 6T] Ervaringen & Discussie"
Voordat ik daarmee aan de gang ga....Kan je daar zelf zoveel mee verknallen dat OnePlus het ook niet meer kan redden?
I.v.m. nog aanwezige garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JAMF schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:53:
[...]

Voordat ik daarmee aan de gang ga....Kan je daar zelf zoveel mee verknallen dat OnePlus het ook niet meer kan redden?
I.v.m. nog aanwezige garantie?
Nee, heb nog nooit iemand z'n device zien bricken dmv MSM tool. Enige wanneer hij niet meer te redden is hardwarematig issue.

En als je wel een probleem hebt meldt je hem gewoon aan voor reparatie. Ik ken honderden mensen die ondertussen m'n cloud gebruiken hiervoor. Deze tool wordt ook in hun fabriek gebruikt en is hetzelfde als die ze jou opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Anonymoussaurus schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:05:
[...]

Nee, heb nog nooit iemand z'n device zien bricken dmv MSM tool. Enige wanneer hij niet meer te redden is hardwarematig issue.

En als je wel een probleem hebt meldt je hem gewoon aan voor reparatie. Ik ken honderden mensen die ondertussen m'n cloud gebruiken hiervoor. Deze tool wordt ook in hun fabriek gebruikt en is hetzelfde als die ze jou opsturen.
Dan ga ik er maar eens mee stoeien...
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Anonymoussaurus schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:05:
[...]

Ben er even mee aan het stoeien geweest, maar ik denk dat ik iets niet juist doe:

Heb van jouw site de map
" Unbrick Tools > OxygenOS> OnePlus6T " en de " Oneplus driver.7z " + " Updated Qualcom drivers "
Gedownload en uitgepakt.

Drivers geinstalleerd en OP6T met Volume +/- ingedrukt aan de PC gehangen.

Wordt herkent:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VKJTti904S45qNsMxxmVyJKH/full.png

Uit de gedownloade Oneplus6T map de Oneplus6T 10.3.0.zip uitgepakt → die gaat dan " Fajita 41.J42_191214 " heten
En daaruit "MsmDownloadTool V4.0.exe" opgestart

Die vindt het apparaat op COM4 (klopt met apparaatbeheer)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tTpN8pS0CtGuz6jQBEpIVgbK/full.png

En als ik dan op 'Start' klik gaat ie proberen om de Firehose binary te installeren ,Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kWAKa926xN2IsHh56KMv0SgX/full.png

Waar binnen 16 seconden een foutmelding op komt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oUXQGgSgbCXAhyCWYHM7xZ8P/full.png

Met het advies 'Try again after power off phone " wat lastig is, als ie toch al niet aanstond..

Hmmmm , toch iets gebeurt, want nu kan ik em zelfs niet meer aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JAMF schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:41:
[...]

Ben er even mee aan het stoeien geweest, maar ik denk dat ik iets niet juist doe:

Heb van jouw site de map
" Unbrick Tools > OxygenOS> OnePlus6T " en de " Oneplus driver.7z " + " Updated Qualcom drivers "
Gedownload en uitgepakt.

Drivers geinstalleerd en OP6T met Volume +/- ingedrukt aan de PC gehangen.

Wordt herkent:
[Afbeelding]

Uit de gedownloade Oneplus6T map de Oneplus6T 10.3.0.zip uitgepakt → die gaat dan " Fajita 41.J42_191214 " heten
En daaruit "MsmDownloadTool V4.0.exe" opgestart

Die vindt het apparaat op COM4 (klopt met apparaatbeheer)
[Afbeelding]

En als ik dan op 'Start' klik gaat ie proberen om de Firehose binary te installeren ,[Afbeelding]

Waar binnen 16 seconden een foutmelding op komt:
[Afbeelding]

Met het advies 'Try again after power off phone " wat lastig is, als ie toch al niet aanstond..
Even een copy pasta:
If when using msm tool you have the error Sahara communication failed, follow this procedure to get rid of it.
Press Stop button in MSM tool interface
Unplug your phone, maintain power button and any volume button to get it out of EDL mode until you feel a vibration.
Wait 15 seconds.
Maintain power button for 10 seconds.
Get back in EDL mode, plug your phone to your computer, click on Enum button and click on Start button

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Blijf me verbazen over dit soort dingen:
Doe zoals je beschreven hebt: dus wat gerommel met de power en volumeknoppen en plotseling start ie gewoon weer op ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bèta 5 is uit voor de 6T: OxygenOS Open Beta 5 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T
Hey everyone,

Changelog
System
  • Fixed and removed white bar below the keyboard
  • Fixed the issue with app crashes during installing and updating
  • Updated Android security patch to 2020.02
Network (India Only)
  • Integrated the VoWifi registration for the Jio Sim
Phone
  • Optimized the one-handed mode experience in the Phone app
  • Fixed the issue with the duplication of contacts
Zen Mode V1.5.0
  • Improved OnePlus Account login for synchronization of badges and user's data
Work-Life Balance (India Only)
  • Optimized message notification
  • Optimized the mode and app selection
  • Added location, calendar, auto-track feature
Message (India Only)
  • Fixed issue with message categorization
  • Fixed issue with transaction messages showing wrong entity values
  • Improved brand name and logo identification of sender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Enig idee wanneer de update beschikbaar komt in de Oxygen Updater?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 07:36:
[...]

Enig idee wanneer de update beschikbaar komt in de Oxygen Updater?
Die is al beschikbaar in Oxygen Updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
En nog steeds geen oplossing voor de uitgerokken foto's op het vergrendelscherm 🙄🙄 (of het zit onder de general bug fixes)

[ Voor 18% gewijzigd door superiscch op 26-02-2020 16:38 ]

• DeCo
superiscch schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:35:
En nog steeds geen oplossing voor de uitgerokken foto's op het vergrendelscherm 🙄🙄 (of het zit onder de general bug fixes)
zojuist getest.. ik heb hier geen last van.
foto's genomen met de raarste verhoudingen, maar het gaat allemaal prima.. niets uitgerekt, enkel opgeblazen.. maar dat is logisch, want hij moet wel het hele scherm vullen

(Android 10, OxygenOS 10.3.1)

[ Voor 3% gewijzigd door DeCo op 27-02-2020 16:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
OnePlus heeft 10.3.2 aangekondigd voor de 6T: OxygenOS 10.3.2 for the OnePlus 6 and 6T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.3.2 for OnePlus 6 and OnePlus 6T.

Changelog
System
  • Fixed the screen flickering issue while swiping up to unlock
  • Updated Android security patch to 2020.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
DeCo schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:35:
[...]

zojuist getest.. ik heb hier geen last van.
foto's genomen met de raarste verhoudingen, maar het gaat allemaal prima.. niets uitgerekt, enkel opgeblazen.. maar dat is logisch, want hij moet wel het hele scherm vullen

(Android 10, OxygenOS 10.3.1)
Bizar... Hier wel een probleem mee.

Maar ik heb het net nog eens getest en met een foto waar 3 mensen op staan is de foto wel vervormd zodat ze er allemaal op staan. Pak ik een foto van een locomotief dan heb ik het probleem niet en staat het deel er op dat ik wil zonder vervorming 🤔🤔

[ Voor 32% gewijzigd door superiscch op 28-02-2020 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 09:56
Heb de laatste paar weken dat de telefoon met ongeveer 20% resterende batterij uitvalt. Als ik dan de aanknop inhoud geeft 'ie aan: "Battery too low".
De telefoon denkt dus daadwerkelijk leeg te zijn.

Als ik hem even oplaad en dan naar de batterij grafiek ga zie ik inderdaad dat zodra de telefoon aangaat deze denkt dat de batterij leeg is geweest.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NeIb9es.png

Heb de cache al eens gewiped. Iemand ideeën?

[ Voor 3% gewijzigd door michaelw1998 op 02-03-2020 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
michaelw1998 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:22:
Heb de laatste paar weken dat de telefoon met ongeveer 20% resterende batterij uitvalt. Als ik dan de aanknop inhoud geeft 'ie aan: "Battery too low".
De telefoon denkt dus daadwerkelijk leeg te zijn.

Als ik hem even oplaad en dan naar de batterij grafiek ga zie ik inderdaad dat zodra de telefoon aangaat deze denkt dat de batterij leeg is geweest.
[Afbeelding]

Heb de cache al eens gewiped. Iemand ideeën?
Ik heb mij eigen helemaal de krampen gezocht (ben een half uur bezig geweest om deze thread te vinden, ook via via), maar hier is hij dan: charging, battery, performance, caches and battery calibration myths busted

Genoeg informatie :p. Hopelijk helpt dat je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 09:56
Anonymoussaurus schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:45:
[...]

Ik heb mij eigen helemaal de krampen gezocht (ben een half uur bezig geweest om deze thread te vinden, ook via via), maar hier is hij dan: charging, battery, performance, caches and battery calibration myths busted

Genoeg informatie :p. Hopelijk helpt dat je.
Hmh ik betwijfel het optimalisatie verhaal door de telefoon enkele uren aan de lader te laten. Mijn telefoon valt bij de 20% gewoon uit en zegt dat 'ie leeg is, in plaats van een echte drain te hebben.
Lijkt mij eerder dat de batterij beschadigd is.

Ik zag onderaan die post wel een adb commando. Zal deze morgen eens proberen, wellicht dat het toch wonderen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:21
michaelw1998 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:02:
[...]

Hmh ik betwijfel het optimalisatie verhaal door de telefoon enkele uren aan de lader te laten. Mijn telefoon valt bij de 20% gewoon uit en zegt dat 'ie leeg is, in plaats van een echte drain te hebben.
Lijkt mij eerder dat de batterij beschadigd is.

Ik zag onderaan die post wel een adb commando. Zal deze morgen eens proberen, wellicht dat het toch wonderen doet.
Die link van Anonymous gaat meer over de oude mythes van (met name rond clearen van caches) op accuduur in algemeenheid, niet over zo'n spike naar beneden.

Mijn antwoord voor jou zou zijn is dat je accu waarschijnlijk niet meer optimaal is. Dat accu percentage is eigenlijk een omrekening van een voltage indicatie, waarschijnlijk klapt bij jou accu het voltage als de accu bijna op is ineens naar beneden, en dat laat de grafiek ook zien. Als je daarop gaat googlen kom je heel veel tegen.

Is de accuduur van 100-20% wel in orde? Ik heb ooit nog een jaar een telefoon gebruikt waarbij de accu van 100 naar 80 sprong na een uur, maar voor de rest was de echte accuduur best redelijk.

Wat je nog kan proberen (omdat het niet zoveel moeite is) is wat mythes combineren als experiment, maar ik denk dus dat het bij jou niet zoveel zal helpen want waarschijnlijk is het gewoon stuk:
- Laat de telefoon helemaal leeg lopen, probeer hem nog een paar keer op te starten als hij leeg is.
- Hang de telefoon minimaal 4 uur aan de lader, terwijl hij uit staat.
- Zet de telefoon aan, terwijl hij nog aan de lader hangt, laat de telefoon dan nog minimaal 1 uur aan de lader hangen.
- Reboot de telefoon, laat hem dan nog minimaal een uur aan de lader hangen, dus in totaal heeft de telefoon dan (minstens) 6 uur aaneengesloten aan de lader gehangen.
Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken: [OnePlus 6T] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, protectors, laders e.d.:[OnePlus 6T] Accessoires
- Bestellingen, pop-up event, levertijden en prijzen: [OnePlus 6T] Levertijden & Prijzen