Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RutgerVitesse
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23:27
RutgerVitesse schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:11:
Nu ik de update heb gedaan zie ik, als ik Tap to Awake, de tijd niet meer. Alleen de fingerprint komt te voorschijn en de rest van het scherm is zwart. Is dit aan te passen?

Alvast bedankt!
Kan iemand mij hier bij helpen?

• ilfamo
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 18:25
RutgerVitesse schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:52:
[...]

Kan iemand mij hier bij helpen?
Als je bij "Aanpassing" een klokstijl selecteerd, heb je hem dan weer terug?

• RutgerVitesse
ilfamo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:03:
[...]

Als je bij "Aanpassing" een klokstijl selecteerd, heb je hem dan weer terug?
Yes gevonden! Bedankt voor je hulp!

• bryan1988
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17-11 16:10
Zijn er andere die na de update last hebben van een weg vallende internet verbinding? Zowel via wifi als 4G geen internet. Na het opnieuw opstarten van het toestel is de verbinding weer terug.

• RutgerVitesse
bryan1988 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:30:
Zijn er andere die na de update last hebben van een weg vallende internet verbinding? Zowel via wifi als 4G geen internet. Na het opnieuw opstarten van het toestel is de verbinding weer terug.
Nee, maar krijg wel de melding dat ik geen verbinding heb als ik het scherm unllock. Maar wanneer ik dan kijk heb ik gewoon internet.

• deco1974
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16:24
Twitter.. op mijn horloge krijg ik meldingen door (verbonden met de foon).. ook staat de melding in het overzicht, maar er verschijnt geen icoontje boven in. Alles staat aan van de app.

En de Rabo Wallet is Wat buggy. Nu de 3e keer dat ik 'm moet registreren.

Verder gebruik ik SwiftKey en sinds Android 10 is er een kleine lege ruimte onderin. Dat sloot voorheen gewoon mooi aan op de onderkant. Ik vermoed dat dit meer aan OxygenOS ligt. Alles staat een klein stukje hoger.

Nu ben ik klaar met zeuren.. voor de rest werkt het soepel en vlot. Blij met de dark mode ook.

• Pandorian
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:18
Verbinding issues had ik niet op m'n 6T op android 10, maar wel met de 7Tpro!

Regelmatig is de verbinding even weg, zowel wifi als 4g. En dat komt door GPS.

Bij elke locatie aanvraag vallen de verbindingen weg. Maps / Sygic/ Waze / Flitsmeister....

Pandorian wijzigde deze reactie 06-11-2019 20:35 (4%)

• MarcoKramer
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:27
deco1974 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:32:
Twitter.. op mijn horloge krijg ik meldingen door (verbonden met de foon).. ook staat de melding in het overzicht, maar er verschijnt geen icoontje boven in. Alles staat aan van de app.

En de Rabo Wallet is Wat buggy. Nu de 3e keer dat ik 'm moet registreren.

Verder gebruik ik SwiftKey en sinds Android 10 is er een kleine lege ruimte onderin. Dat sloot voorheen gewoon mooi aan op de onderkant. Ik vermoed dat dit meer aan OxygenOS ligt. Alles staat een klein stukje hoger.

Nu ben ik klaar met zeuren.. voor de rest werkt het soepel en vlot. Blij met de dark mode ook.
Ik mis ook wat icoontjes bovenin die ik normaal wél had bij sommige apps; bij Netflix en Spotify bijvoorbeeld. Spotify heeft nog een ander raar probleem; als ik tijdens het afspelen naar Netflix ga om wat te kijken en dan weer terug naar Spotify ga en op Play druk, dan hoor ik geen geluid. Ga ik naar het volgende nummer, dan hoor ik opeens wel weer geluid.

Geen problemen gehad met Rabo Wallet (1 keer moeten registreren), maar die gebruik ik verder ook vrij weinig/niet.

Die extra ruimte onderin heeft volgens mij te maken met de nieuwe Android 10 navigatie.

Verder ook wel tevreden. Beetje irritant alleen dat ik niet alle OnePlus apps (zoals Game Space) kan verwijderen. En ben ook geen fan van dat rode accent op het ambient display. Ach ja.

• JAMF
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-11 07:52

JAMF

010 the number of the best

Kan het kloppen dat Plus-beat niets meer doet in Android10..?

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Ik heb een paar problemen sinds de update naar Android 10 met mijn OnePlus 6T:
- UI lijkt vaak te haperen, zeker bij het spelen van spelletjes heb ik enorm veel lag, sommige dingen zijn er helaas echt onspeelbaar door
- Ambient display geeft alleen vingerafdruk weer, verder helemaal niets (alleen als ik een notificatie krijg licht het scherm even op en zie ik de notificatie). Ook geen klok meer, is dit terug te halen?
- Alles staat standaard op dark modus? Hier had ik al een +- een week 'last' van toen ik nog op Android 9 zat. Maar dat is nu nog 'erger', meer apps staan op dark color scheme in plaats van wit.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• deco1974
miicker schreef op woensdag 6 november 2019 @ 23:13:
Ik heb een paar problemen sinds de update naar Android 10 met mijn OnePlus 6T:
- UI lijkt vaak te haperen, zeker bij het spelen van spelletjes heb ik enorm veel lag, sommige dingen zijn er helaas echt onspeelbaar door
- Ambient display geeft alleen vingerafdruk weer, verder helemaal niets (alleen als ik een notificatie krijg licht het scherm even op en zie ik de notificatie). Ook geen klok meer, is dit terug te halen?
- Alles staat standaard op dark modus? Hier had ik al een +- een week 'last' van toen ik nog op Android 9 zat. Maar dat is nu nog 'erger', meer apps staan op dark color scheme in plaats van wit.
Ambientdisplay probleem kun je oplossen door een klokstijl te selecteren in de settings.

• miicker
  • Niet online
deco1974 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 23:40:
[...]

Ambientdisplay probleem kun je oplossen door een klokstijl te selecteren in de settings.
Thanks, wel jammer dat ze nu weer verplichten om die lelijke rode accenten te gebruiken bij de digitale klok, na overstap van mijn OP3T was ik juist blij dat ze een alternatief boden, maar helaas..

• deco1974
miicker schreef op woensdag 6 november 2019 @ 23:51:
[...]

Thanks, wel jammer dat ze nu weer verplichten om die lelijke rode accenten te gebruiken bij de digitale klok, na overstap van mijn OP3T was ik juist blij dat ze een alternatief boden, maar helaas..
Ik dacht dat het accent van de klok altijd al rood is geweest bij OnePlus, maargoed.. het is de branding van OnePlus en persoonlijk vind ik rood wel mooi, dus ik stoorde me er niet aan. Heeft wel iets, onderscheid zich van de rest, dat 1 dan een rood kleurtje krijgt. Gimmick van 1+ net als bij de calculater, als je 1 + = intoetst.. :)

• miicker
  • Niet online
deco1974 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:53:
[...]

Ik dacht dat het accent van de klok altijd al rood is geweest bij OnePlus, maargoed.. het is de branding van OnePlus en persoonlijk vind ik rood wel mooi, dus ik stoorde me er niet aan. Heeft wel iets, onderscheid zich van de rest, dat 1 dan een rood kleurtje krijgt. Gimmick van 1+ net als bij de calculater, als je 1 + = intoetst.. :)
In Android 9 stond hij standaard op rood, maar kon je een andere klokstijl kiezen die het niet had. Onderscheidend prima, maar ik vind het lelijk.

• deco1974
Android Auto

Ik had vanmorgen weer iets vreemds.. touchscreen in mijn auto reageerde niet op mijn acties. Bijvoorbeeld iets aan tikken in Waze.
Nadat ik op de foon zelf Waze aan had gezet, reageerde de touchscreen eindelijk wel, waarna ik de route kon selecteren.
En hetzelfde met Google Podcast.. de app wilde gewoon niet openen op het externe scherm in de auto. Toen heb ik 'm op de foon geopend, waarna ik 'm wel kon openen.
En herhalend, als ik wilde wisselen tussen de apps.. het lijkt alsof een en ander op slot gaat, zodra het scherm uit gaat en in lockstand komt.

Ik vermoed dat er nog wat issues met Android 10 en 6T zijn.

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:17

Phntm

Tlingelingeling

deco1974 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:35:
Android Auto

Ik had vanmorgen weer iets vreemds.. touchscreen in mijn auto reageerde niet op mijn acties. Bijvoorbeeld iets aan tikken in Waze.
Nadat ik op de foon zelf Waze aan had gezet, reageerde de touchscreen eindelijk wel, waarna ik de route kon selecteren.
En hetzelfde met Google Podcast.. de app wilde gewoon niet openen op het externe scherm in de auto. Toen heb ik 'm op de foon geopend, waarna ik 'm wel kon openen.
En herhalend, als ik wilde wisselen tussen de apps.. het lijkt alsof een en ander op slot gaat, zodra het scherm uit gaat en in lockstand komt.

Ik vermoed dat er nog wat issues met Android 10 en 6T zijn.
Ik zal straks richting huis even android auto testen. Ik ondervind op dit moment wel wat heftige batterij issues sinds Android 10. Whatsapp zuipt opeens batterij als een tierelier, en heb het gevoel dat er iets niet lekker gaat. Ook heb ik soms een vage lag in Whatsapp waar als ik een bericht stuur het toch een tel duurt voor het bericht verschijnt op het scherm :?

Weet nu niet waar het aan ligt. Ik heb batterij optimalisatie nog op intelligente bediening laten. Wil wel mijn berichten blijven ontvangen.

Hoop dat er gauw hiervoor een fix komt, heb al genoeg problemen nu (PC stervende, nog onbekend door wat)

• fjux
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:19
Phntm schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:51:
[...]

Ik zal straks richting huis even android auto testen. Ik ondervind op dit moment wel wat heftige batterij issues sinds Android 10. Whatsapp zuipt opeens batterij als een tierelier, en heb het gevoel dat er iets niet lekker gaat. Ook heb ik soms een vage lag in Whatsapp waar als ik een bericht stuur het toch een tel duurt voor het bericht verschijnt op het scherm :?

Weet nu niet waar het aan ligt. Ik heb batterij optimalisatie nog op intelligente bediening laten. Wil wel mijn berichten blijven ontvangen.

Hoop dat er gauw hiervoor een fix komt, heb al genoeg problemen nu (PC stervende, nog onbekend door wat)
ik denk dat dat aan whatsapp ligt en niet aan Android 10. ik heb de update nog niet binnen, en heb de laatste paar dagen het zelfde probleem.
Volgens mij ligt het aan dat whatsapp web aanstaat (wat eerst geen probleem was)

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20-11 08:51
Voor de tweakers die icoontjes ontbreken van apps: dat komt omdat die bij 'overige meldingen' terecht komen, maw je krijgt geen melding of geluidje.

Lang drukken op de melding en Belangrijk maken is de oplossing

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

fjux schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:53:
[...]

ik denk dat dat aan whatsapp ligt en niet aan Android 10. ik heb de update nog niet binnen, en heb de laatste paar dagen het zelfde probleem.
Volgens mij ligt het aan dat whatsapp web aanstaat (wat eerst geen probleem was)
Da's gek, ik heb namelijk whatsapp web niet actief wanneer het plaatsvind. loopt toch echt hard leeg die batterij op 10 door whatsapp. Heb je ook een verhoogde battery drain? Ik heb inmiddels de cache al geleegd voor whatsapp maar dat hielp niet (paar dagen verder inmiddels).

• fjux
Phntm schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:00:
[...]

Da's gek, ik heb namelijk whatsapp web niet actief wanneer het plaatsvind. loopt toch echt hard leeg die batterij op 10 door whatsapp. Heb je ook een verhoogde battery drain? Ik heb inmiddels de cache al geleegd voor whatsapp maar dat hielp niet (paar dagen verder inmiddels).
ik heb even app gestopt (hard) en daarn mijn tel opnieuw opgestart. toen had ik het issue niet meer.
Vandaag wel een lekker battery drain op google play store, dus weet niet echt wat er nu aan de hand is.

paar dagen terug nergens last van...

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

fjux schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:02:
[...]

ik heb even app gestopt (hard) en daarn mijn tel opnieuw opgestart. toen had ik het issue niet meer.
Vandaag wel een lekker battery drain op google play store, dus weet niet echt wat er nu aan de hand is.

paar dagen terug nergens last van...
Wipe de cache van play services. Dat helpt meestal als play store of play services heel veel % gebruikt in je batterij overzicht. :P Jammer dat er plotseling zo een hoge drain probleem is van whatsapp.

• CyPh
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:04
Ik heb hetzelfde probleem sinds de update naar Android 10. Battery drain van hier tot Tokio. Hij geeft idd aan dat het voornamelijk WhatsApp is. Ik haal het einde vd dag niet eens meer

Uw advertentie hier? | Xbox One X: CyPhjuh NL | WoW: CyPh - Human Prot Pally @Doomhammer

• deco1974
superiscch schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:54:
Voor de tweakers die icoontjes ontbreken van apps: dat komt omdat die bij 'overige meldingen' terecht komen, maw je krijgt geen melding of geluidje.

Lang drukken op de melding en Belangrijk maken is de oplossing
thanks!

Maarr.. is dit by design of is het een bug?

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20-11 08:51
deco1974 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:07:
[...]

thanks!

By design denk ik... Hangt allemaal wat samen met Well being etc denk kk

• bryan1988
Pandorian schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:34:
Verbinding issues had ik niet op m'n 6T op android 10, maar wel met de 7Tpro!

Regelmatig is de verbinding even weg, zowel wifi als 4g. En dat komt door GPS.

Bij elke locatie aanvraag vallen de verbindingen weg. Maps / Sygic/ Waze / Flitsmeister....
Ik heb er vandaag 1x last van gehad wifi en 4g geen internet. Maar na het uit en aanzetten van data en wifi was de verbinding weer terug. Lijkt op een schoonheidsfoutje.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

deco1974 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:07:
[...]

thanks!

Dat is by design zoals Google dat wilt met Android. Zo wordt er nu een onderscheid gemaakt tussen meldingen met prio en zonder. Je kan zelf instellen wat je belangrijk vindt of niet.

• deco1974
Phntm schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:09:
[...]

Dat is by design zoals Google dat wilt met Android. Zo wordt er nu een onderscheid gemaakt tussen meldingen met prio en zonder. Je kan zelf instellen wat je belangrijk vindt of niet.
Waar kun je dat instellen?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Hier boven is er net aangegeven hoe dat moet doen, maar: Sleep de notificatie naar rechts of links en dan zie je een instelling ikoontje. Als je daarop drukt krijg je de keus om het als belangrijk in te stellen. Dan krijg je er altijd een notificatie van i.p.v dat het in overig verdwijnt.
Phntm schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:51:
[...]

fjux schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:53:
[...]

CyPh schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:35:
Ik heb hetzelfde probleem sinds de update naar Android 10. Battery drain van hier tot Tokio. Hij geeft idd aan dat het voornamelijk WhatsApp is. Ik haal het einde vd dag niet eens meer
No worries guys. Die bug had ik ook met de laatste stable van WhatsApp. Echter heb ik de laatste web release weer eens gedownload en daarmee is het opgelost + heb je nu group privacy als nieuwe feature. Kan je hier downloaden (officiële website van WhatsApp): https://www.whatsapp.com/android/

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

AnonymousWP schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:11:
[...]

[...]

[...]

No worries guys. Die bug had ik ook met de laatste stable van WhatsApp. Echter heb ik de laatste web release weer eens gedownload en daarmee is het opgelost + heb je nu group privacy als nieuwe feature. Kan je hier downloaden (officiële website van WhatsApp): https://www.whatsapp.com/android/
Even gedownload, hoop dat het inderdaad verandering geeft.

@deco1974 ik heb Android auto getest en het werkt goed. Denk dat het een waze dingetje is? Die gebruik ik niet...

• FFA
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:50
Na de installatie van 10 ervaar ik drain en soort van lag. Na het uitschakelen van Nova launcher is het beter (lijkt nu).

Iemand dezelfde ervaring en misschien ook een oplossing (anders dan die van mij)

Bedankt!

• deco1974
Phntm schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:43:
[...]

Hier boven is er net aangegeven hoe dat moet doen, maar: Sleep de notificatie naar rechts of links en dan zie je een instelling ikoontje. Als je daarop drukt krijg je de keus om het als belangrijk in te stellen. Dan krijg je er altijd een notificatie van i.p.v dat het in overig verdwijnt.
Ik stelde de vraag niet voor niks.. want dat kun je dus pas instellen op het moment dat je een notificatie krijgt. Niet ergens vooraf bij de desbetreffende app, vandaar dat ik het nog eens vroeg.
Maar goed, dit is offtopic verder..

• SanderBos
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23:00
deco1974 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:37:
[...]

Ik stelde de vraag niet voor niks.. want dat kun je dus pas instellen op het moment dat je een notificatie krijgt. Niet ergens vooraf bij de desbetreffende app, vandaar dat ik het nog eens vroeg.
Instellingen|Apps en meldingen|Alle x apps bekijken|App naar keuze|Meldingen

Dan op de tekst (niet het schuifje) van de melding naar keuze tappen. Dan kun je in een in Android 10 nieuw detailscherm 'Belangrijk' tappen, zodat je ook de eerste melding meteen met icoon in de notificatie balk krijgt.

• deco1974
SanderBos schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:51:
[...]

Instellingen|Apps en meldingen|Alle x apps bekijken|App naar keuze|Meldingen

Dan op de tekst (niet het schuifje) van de melding naar keuze tappen. Dan kun je in een in Android 10 nieuw detailscherm 'Belangrijk' tappen, zodat je ook de eerste melding meteen met icoon in de notificatie balk krijgt.
Dank je wel! Ik wist niet dat je ook op de tekst kon tikken, enkel de schuifjes..

• deco1974
Phntm schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:41:
[...]

Even gedownload, hoop dat het inderdaad verandering geeft.

@deco1974 ik heb Android auto getest en het werkt goed. Denk dat het een waze dingetje is? Die gebruik ik niet...
Geen enkele app reageerde goed meer in Android Auto. Ik heb de hele app gereset en alles opnieuw ingesteld.. zit Android Auto nu trouwens standaard in Android 10? Want ik kan 'm niet verwijderen. In ieder geval.. alles werkt weer zoals het hoort!

Één irritant dingetje.. thema van de foon schakelt met dag/nacht-instelling van de auto mee.. dus ik krijg overdag de lichte modus :+

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

deco1974 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:26:
[...]

Geen enkele app reageerde goed meer in Android Auto. Ik heb de hele app gereset en alles opnieuw ingesteld.. zit Android Auto nu trouwens standaard in Android 10? Want ik kan 'm niet verwijderen. In ieder geval.. alles werkt weer zoals het hoort!

Één irritant dingetje.. thema van de foon schakelt met dag/nacht-instelling van de auto mee.. dus ik krijg overdag de lichte modus :+
Dat verklaarde dus waarom thema plots licht was 😂 bloed irritant zeg. Maar gelukkig werkt alles weer naar behoren. Ik had Android auto altijd al in gebruik dus had niet door dat het in 10 standaard erbij zit.

• deco1974
Phntm schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:15:
[...]

Dat verklaarde dus waarom thema plots licht was 😂 bloed irritant zeg. Maar gelukkig werkt alles weer naar behoren. Ik had Android auto altijd al in gebruik dus had niet door dat het in 10 standaard erbij zit.
Hij staat bij mij ook niet meer in de lijst van apps op het startscherm.. wel in app-info. Het is een onderdeel geworden. Dat verklaart de nieuwe app Android Auto voor schermen.

nieuws: Google maakt Android Auto for Phone Screens-app beschikbaar

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

deco1974 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:21:
[...]

Hij staat bij mij ook niet meer in de lijst van apps op het startscherm.. wel in app-info. Het is een onderdeel geworden. Dat verklaart de nieuwe app Android Auto voor schermen.

nieuws: Google maakt Android Auto for Phone Screens-app beschikbaar
Ik heb de APK van android auto altijd los gedownload, bij mij staat het nog echt in mijn app lijst. Maar het zal best, ik vind het zo ook goed.

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17:17

Grudgie

PSN: Grudgie7

Had mijn telefoon opnieuw opgestart en heb nu ook VoLTE. Zit bij T-Mobile.

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

Er komt een nieuwe update aan voor de 6T: Weekly Update 308: The beauty of Fall and OnePlus products
After I commented on the Android 10 for OnePlus 6/6T update in the weekend, I received more than 20 personal messages asking for the status, and I'm gonna reply here. The update still hasn't rolled out globally. The team is working on a new build with more issue fixing, and they'll release it once it's ready (from partially to globally). Your patience is much appreciated.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• bryan1988
Zal dat dan toch door alle kleine probleempjes komen? Gelukkig werkt verder alles wel redelijk genoeg om de tijd door te komen tot de update er is.

• michaelw1998
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23:29
Hebben jullie met Android 10 ook dat de Google Play-systeemupdate op 1 augustus 2019 staat?
Ik probeerde dit laatst te updaten, maar kreeg steeds een foutmelding dat de update mislukt was.

(Je vind dit bij: Instellingen > Beveiliging & schermvergrendeling > Google Play-systeemupdate).

• MarcoKramer
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:27
michaelw1998 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:46:
Hebben jullie met Android 10 ook dat de Google Play-systeemupdate op 1 augustus 2019 staat?
Ik probeerde dit laatst te updaten, maar kreeg steeds een foutmelding dat de update mislukt was.

(Je vind dit bij: Instellingen > Beveiliging & schermvergrendeling > Google Play-systeemupdate).
Die staat bij mij op 1 september 2019.
Maar blijkbaar ben je niet de enige: https://forums.oneplus.co...ue-in-android-10.1132759/

• SanderBos

Ik kan nu de pagina niet meer terugvinden, maar volgens mij had ik gelezen dat de oktober update soms per abuis als augustus wordt getoond, dus ik heb zelf het idee dat jij dan wel bij bent (ik weet niet of je een update voorbij hebt zien komen via de notificaties, je moet de installatie namelijk volgens mij handmatig doen).

Zelf zit ik (op mijn OnePlus 6 zonder T) nog op september. In het OnePlus 6 zonder T forum is er in ieder geval 1 iemand die wel van september naar oktober is gegaan (en in het november android security bulletin staat dat er geen november variant is, dus oktober is de laatste).

Context, mensen die klagen over september -> augustus switch, ook op Pixels:
https://www.reddit.com/r/...pdate_patch_level_rolled/
https://technometric-web....ates-on-your-pixel-phone/
MR_VIPER in "[OnePlus 7-serie] Ervaringen & Discussie"

• bryan1988

Hier staat het op 1 oktober 19.

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20:56
Nou, ik heb even genoten van de 6T maar de vingerprint scanner valt me zo zwaar tegen dat ik op zoek ga naar wat anders.

Ik heb meerdere keren dezelfde vinger ingelezen en factory resets maar het wordt er niet beter op.

Helaas dus maar weer terug naar een FPS die niet onscreen is. Degene van de Xiaomi mi 9T viel ook tegen dus het is niet alleen bij OP.

soskes wijzigde deze reactie 09-11-2019 20:59 (5%)

Xiaomi Mi9T - Chuwi Hi9 Air - Lenovo Thinkpad T460

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:35
soskes schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:59:
Nou, ik heb even genoten van de 6T maar de vingerprint scanner valt me zo zwaar tegen dat ik op zoek ga naar wat anders.

Ik heb meerdere keren dezelfde vinger ingelezen en factory resets maar het wordt er niet beter op.

Helaas dus maar weer terug naar een FPS die niet onscreen is. Degene van de Xiaomi mi 9T viel ook tegen dus het is niet alleen bij OP.
Wat voor screenprotector gebruik je? Merk dat de standaard protector veel makkelijker de fingerprint registreerde dan bijv. een aftermarket protector van Ali.

• soskes
  • Registratie: juli 2010
Patrick schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:45:
[...]

Wat voor screenprotector gebruik je? Merk dat de standaard protector veel makkelijker de fingerprint registreerde dan bijv. een aftermarket protector van Ali.
Helaas gebruikte ik, voor ik de telefoon in de verkoop zette, geen screenprotector. Probeerde allerlei standen van de vinger ook maar geen resultaat. Kan natuurlijk ook dat het aan mijn vingers ligt. Volgens mij moet je een bepaalde vochtigheid of vettigheid in de vingers hebben zodat de scanners ze goed kunnen lezen.

Maar voor nu moet ik even accepteren dat achter het scherm geen oplossing is voor mij ondanks dat ik het een heel toffe techniek vind.

Xiaomi Mi9T - Chuwi Hi9 Air - Lenovo Thinkpad T460

soskes schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:59:

Heb je dit al een keer geprobeerd? Lees dit eens door: How-to: Tips and Tricks for Screen Unlock.

En dan vooral fingerprint instellen in donker.

Dat zal zeker wel verschil moeten maken.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 09-11-2019 22:42 (3%)

• Pandorian
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:18
Tov de 5T vind ik de 6T vingerprint scanner ook bagger.

Maar moet zeggen dat met de update naar android 10 deze veeeeeeeeel beter presteert.

• ilfamo
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 18:25
Pandorian schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:56:
Tov de 5T vind ik de 6T vingerprint scanner ook bagger.

Maar moet zeggen dat met de update naar android 10 deze veeeeeeeeel beter presteert.
Klopt, die van mij werkt ook veel beter. Verder zou dit niet de deal breaker zijn, je hebt ook nog face unlock, pincode en patroon om je toestel te unlocken.

• RutgerVitesse
Na de update naar Android 10 doet mijn wekker het niet goed. Hij gaat heel kort af. Te kort om hem zelf uit te zetten. Hebben hier meerdere last van? En is daar iets aan te doen?

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:12

Pierre

Zucht

Ik heb sinds de update naar Android 10 last dat de apps niet goed updaten, dan moet ik overschakelen naar 4G en dan werkt het. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• RutgerVitesse
Ik heb inderdaad precies hetzelfde. Hoop dat ze snel met een update komen om die bugs eruit te halen!

• contrast
  • Niet online
Pierre schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:01:
Ik heb sinds de update naar Android 10 last dat de apps niet goed updaten, dan moet ik overschakelen naar 4G en dan werkt het. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Maak je toevallig gebruik van een VPN? Heb ook af en toe problemen met updaten als ik op wifi zit i.c.m. een VPN.

• Fugitive2008
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18:28
Ik heb nog geen 'aanbieding' van de update naar 10. Zit achter een VPN zou dat de reden kunnen zijn?

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:12

Pierre

Zucht

contrast schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:48:
[...]

Maak je toevallig gebruik van een VPN? Heb ook af en toe problemen met updaten als ik op wifi zit i.c.m. een VPN.
Hoi nee ik gebruik geen VPN

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• RutgerVitesse
RutgerVitesse schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:47:
Na de update naar Android 10 doet mijn wekker het niet goed. Hij gaat heel kort af. Te kort om hem zelf uit te zetten. Hebben hier meerdere last van? En is daar iets aan te doen?
Vanochtend weer het geval. Heb gekeken naar de instellingen maar kan niks geks vinden. Weet iemand of het zou helpen als ik een harde reset doe (reboot) ?

• lovly_1
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-11 10:49
Sinds vorige week A10 gedraaid op mijn OP6 via Oxygen Updater app.
Eerste twee dagen last gehad van battery drain van Whatsapp. Laatste nieuwe versie gedownload via Whatsapp website. Daarna geen problemen meer.

security update van 1 oktober 2019.
Google play van 1 september 2019.

Verder merk ik dat de kleuren van het scherm veel levendiger geworden zijn. Ik heb niks aangepast maar het lijkt wel een Samsung 8)7 .
lovly_1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:04:
Eerste twee dagen last gehad van battery drain van Whatsapp. Laatste nieuwe versie gedownload via Whatsapp website. Daarna geen problemen meer.

Verder merk ik dat de kleuren van het scherm veel levendiger geworden zijn. Ik heb niks aangepast maar het lijkt wel een Samsung 8)7 .
https://www.androidplanet...-mainline-uitleg-android/

• SanderBos
lovly_1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:04:

Waar had je het kleuren model op staan voor de upgrade? (Instellingen|Scherm|Kleurenkalibratie) Er waren bij mij na de upgrade best wel veel instellingen naar een default gereset (zelf had ik het al op standaard staan).
Dat is een artikel uit mei, ik vraag me af of dat nu nog actuele informatie is.

"Pas in de loop van 2020 gaan we profiteren van deze verbeteringen. De updates werken namelijk alleen op smartphones die al bij hun release van Android Q zijn voorzien."

Ik heb nu in de tweakers fora best wel vaak gelezen dat die Google Play-systeemupdate uitgevoerd kon worden (ik zelf niet, ik zit ook op 1 oktober + 1 september op mijn OnePlus 6 zonder T).
En ik weet niet zeker of Google Play-systemupdate nou precies hetzelfde is als project mainline, maar dat lijkt me wel, want in het artikel wordt gezegd "Zo is er bijvoorbeeld één module voor het afspelen van mediabestanden" en volgens
https://source.android.co...oogle-play-system-updates
zijn CVE-2019-2185 en CVE-2019-2186 in het media framework gepatched via Google Play-systemupdate?
SanderBos schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:02:
[...]

Dat is een artikel uit mei, ik vraag me af of dat nu nog actuele informatie is.

"Pas in de loop van 2020 gaan we profiteren van deze verbeteringen. De updates werken namelijk alleen op smartphones die al bij hun release van Android Q zijn voorzien."

Ik heb nu in de tweakers fora best wel vaak gelezen dat die Google Play-systeemupdate uitgevoerd kon worden (ik zelf niet, ik zit ook op 1 oktober + 1 september op mijn OnePlus 6 zonder T).
En ik weet niet zeker of Google Play-systemupdate nou precies hetzelfde is als project mainline, maar dat lijkt me wel, want in het artikel wordt gezegd "Zo is er bijvoorbeeld één module voor het afspelen van mediabestanden" en volgens
https://source.android.co...oogle-play-system-updates
zijn CVE-2019-2185 en CVE-2019-2186 in het media framework gepatched via Google Play-systemupdate?
Ja, Google Play updates zijn security-patches in het media framework en dat werkt ook op de 6(T) zo trouwens.

• deco1974
Phntm schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:25:
[...]

Ik heb de APK van android auto altijd los gedownload, bij mij staat het nog echt in mijn app lijst. Maar het zal best, ik vind het zo ook goed.
ik had valse hoop.. blijkt toch gewoon weer &*(!$&#(@ te werken helaas. Display van de auto is vergrendeld, tot ik mijn foon ontgrendel, dan pas kan ik de boel bedienen. Ik lees ook soortgelijke klachten, net als o.a. die daylight/dark mode issues, als je de lampen van de auto op automatisch hebt staan.

Maargoed, offtopic. Android Auto is een ander topic.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

deco1974 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:53:
[...]

ik had valse hoop.. blijkt toch gewoon weer &*(!$&#(@ te werken helaas. Display van de auto is vergrendeld, tot ik mijn foon ontgrendel, dan pas kan ik de boel bedienen. Ik lees ook soortgelijke klachten, net als o.a. die daylight/dark mode issues, als je de lampen van de auto op automatisch hebt staan.

Het is dus niet direct een 6T probleem, maar A10+Android Auto probleem? Ik heb ook de lampen van mijn auto op auto en dan gaat het inderdaad van donker naar licht, en andersom. Super vervelend, maar zullen ze wel een fix voor hebben. Vergt alleen wat geduld... 8)7

• fjux
deco1974 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:53:
[...]

ik heb nergens last van, bij mijn android auto werkt alles gewoon goed.
dat vergrendelen had ik alleen de eerste keer omdat ik toestemming moest geven op mijn tel. nu plug ik gewoon mijn telefoon in en alles werkt.

daarnaast die daylight/dark mode, volgens mij ligt dat meer aan de auto dan aan android auto. mijn eigen navigatie systeem van de auto schakelt ook vrolijk meer op de lampen.

enige waar ik last van heb met de laatste update is dat hij constant vanzelf naar darkmode schakelt en er niet automatisch uitkomt. ik moet hem steeds handmatig weer op daylight zetten. (of komt dat juist door android auto?)

• deco1974
fjux schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:33:
[...]

ik heb nergens last van, bij mijn android auto werkt alles gewoon goed.
dat vergrendelen had ik alleen de eerste keer omdat ik toestemming moest geven op mijn tel. nu plug ik gewoon mijn telefoon in en alles werkt.

daarnaast die daylight/dark mode, volgens mij ligt dat meer aan de auto dan aan android auto. mijn eigen navigatie systeem van de auto schakelt ook vrolijk meer op de lampen.

enige waar ik last van heb met de laatste update is dat hij constant vanzelf naar darkmode schakelt en er niet automatisch uitkomt. ik moet hem steeds handmatig weer op daylight zetten. (of komt dat juist door android auto?)
ja, dat zei ik... light/dark mode schakelen gebeurt op basis van de lampen van de auto, en dat is bloedirritant, want overdag schiet mijn foon daardoor altijd in lightmode.

Maar ik ben niet de enige, er zijn blijkbaar genoeg andere gebruikers die hetzelfde probleem hebben, dat het display van de auto locked is en nergens op reageert, maar pas iets doet als je de foon unlocked.
Fijn dat het bij jou wel werkt :-)

https://forums.oneplus.co...screen-is-locked.1124994/

btw.. gisteren alles terug naar fabrieksinstellingen gezet, zonder backup.. hiermee zijn een paar kleine dingetjes toch wel verbeterd, maar niet het probleem met Android Auto.

deco1974 wijzigde deze reactie 14-11-2019 10:49 (6%)
Reden: btw

• Alfred Spijker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-11 22:03
Ik ben voornemens om mijn 6T terug te zetten naar de fabrieksinstellingen om zo met een schone lei met Android Q te gaan werken.
Wat is nu raadzaam/mogelijk?
1) eerst terugzetten naar fabrieksinstellingen en daarna updaten naar Q
2) eerst updaten naar Q en daarna pas terugzetten naar fabrieksinstellingen

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:50
Alfred Spijker schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:36:
Ik ben voornemens om mijn 6T terug te zetten naar de fabrieksinstellingen om zo met een schone lei met Android Q te gaan werken.
Wat is nu raadzaam/mogelijk?
1) eerst terugzetten naar fabrieksinstellingen en daarna updaten naar Q
2) eerst updaten naar Q en daarna pas terugzetten naar fabrieksinstellingen
Eerst naar Q en dan fabrieksinstellingen lijkt mij, zo doe ik het iig altijd, ook bij OS X updates.

• fjux
deco1974 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:31:
[...]

ja, dat zei ik... light/dark mode schakelen gebeurt op basis van de lampen van de auto, en dat is bloedirritant, want overdag schiet mijn foon daardoor altijd in lightmode.

Maar ik ben niet de enige, er zijn blijkbaar genoeg andere gebruikers die hetzelfde probleem hebben, dat het display van de auto locked is en nergens op reageert, maar pas iets doet als je de foon unlocked.
Fijn dat het bij jou wel werkt :-)

https://forums.oneplus.co...screen-is-locked.1124994/

btw.. gisteren alles terug naar fabrieksinstellingen gezet, zonder backup.. hiermee zijn een paar kleine dingetjes toch wel verbeterd, maar niet het probleem met Android Auto.
Ik heb net iets gevonden wat het mogelijk kan fixen. maar kan pas einde van de dag testen.

Blijkbaar heeft Android Auto ook ontwikkelaars opties. Deze kun je verkrijgen door 5x op de versie te klikken in de android auto app.

Vervolgens zit er in de optie knop rechts boven een extra veld met ontwikkelaars opties.
Daar in heb je een optie voor dag en nacht. hier kun je hem instellen op beheerd door telefoon!
(of vast zetten op dag of nacht)

• deco1974
fjux schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:33:
[...]

Ik heb net iets gevonden wat het mogelijk kan fixen. maar kan pas einde van de dag testen.

Blijkbaar heeft Android Auto ook ontwikkelaars opties. Deze kun je verkrijgen door 5x op de versie te klikken in de android auto app.

Vervolgens zit er in de optie knop rechts boven een extra veld met ontwikkelaars opties.
Daar in heb je een optie voor dag en nacht. hier kun je hem instellen op beheerd door telefoon!
(of vast zetten op dag of nacht)
ik ken de optie inderdaad.. "gedwongen donker maken", bijna onderin bij de ontwikkelaars-opties en dat werkt :)
maar dan krijg je ook bijvoorbeeld Facebook in het donker en dat ziet er serieus echt verschrikkelijk uit, want de app is daar nog niet op voorbereid. Ik heb de optie daarom snel weer terug gezet. Het oog wil ook wat.

deco1974 wijzigde deze reactie 15-11-2019 11:48 (3%)

• fjux
deco1974 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:43:
[...]

ik ken de optie inderdaad.. "gedwongen donker maken", bijna onderin bij de ontwikkelaars-opties en dat werkt :)
maar dan krijg je ook bijvoorbeeld Facebook in het donker en dat ziet er serieus echt verschrikkelijk uit, want de app is daar nog niet op voorbereid. Ik heb de optie daarom snel weer terug gezet. Het oog wil ook wat.
ik bedoel niet de android ontwikkelaars opties! Android auto heeft zijn eigen opties.
Theoretisch heeft dat dus niets te maken met facebook.

als ik de android app in nacht modus zet staat alleen die app er in. rest van mijn dingen zijn nog netjes in dag modus!
(bij android auto staat de optie ook bijna bovenin)

• deco1974
fjux schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:36:
[...]

ik bedoel niet de android ontwikkelaars opties! Android auto heeft zijn eigen opties.
Theoretisch heeft dat dus niets te maken met facebook.

als ik de android app in nacht modus zet staat alleen die app er in. rest van mijn dingen zijn nog netjes in dag modus!
(bij android auto staat de optie ook bijna bovenin)
ow.. wauw, ja, nu zie ik het! straks even proberen, thanks!

• fjux
deco1974 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:00:
[...]

ow.. wauw, ja, nu zie ik het! straks even proberen, thanks!
Helaas bij mij werkte het niet..... Alles weer in nachtmode...

• SanderBos
Er is hier een aantal keer gesproken (door mij :)) over dat de beveiligingsupdate op 1 oktober stond maar de Google Play-systemupdate op 1 september, na de Android 10 upgrade.

Zelf had ik van alles geprobeerd om die tweede datum op 1 oktober te krijgen, zonder succes.

Maar nu vandaag staat het bij mij ineens op 1 oktober (en dat is ook de nieuwst mogelijke datum), zonder dat ik er iets aan heb gedaan (dus geen notificatie of update beschikbaar scherm of wat dan ook, er staat ineens een andere datum).

Dus zoals ik eigenlijk al vermoedde is dat blijkbaar weer zo'n update die langzaam wordt uitgerold.

Maar het is wel mooi, dat de eerdere artikelen over project mainline die beweerden dat je die updates alleen krijgt als de telefoon vanaf de start Android 10 bevatten niet kloppen.

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Onlangs de upgrade naar Q uitgevoerd, maar sindsdien ben ik VoWifi via Vodafone kwijt. Ik kan het wel activeren in de settings, maar de telefoon schakelt nooit over op VoWifi. Voorheen werkte dat wel, en gezien het slechte bereik thuis heb ik het ook wel nodig ;)

VoLTE werkt overigens wel, maar dat is helaas niet altijd voldoende. Zijn er anderen die sinds de upgrade problemen hebben met de combinatie VoWifi en Vodafone?

• Sypher
  • Registratie: oktober 2002
mrwolf schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:33:
Onlangs de upgrade naar Q uitgevoerd, maar sindsdien ben ik VoWifi via Vodafone kwijt. Ik kan het wel activeren in de settings, maar de telefoon schakelt nooit over op VoWifi. Voorheen werkte dat wel, en gezien het slechte bereik thuis heb ik het ook wel nodig ;)

VoLTE werkt overigens wel, maar dat is helaas niet altijd voldoende. Zijn er anderen die sinds de upgrade problemen hebben met de combinatie VoWifi en Vodafone?
Je bent niet de enige. VoWifi is bij mij ook verdwenen sinds Q.
Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken: [OnePlus 6T] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, protectors, laders e.d.:[OnePlus 6T] Accessoires
- Bestellingen, pop-up event, levertijden en prijzen: [OnePlus 6T] Levertijden & Prijzen

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True