Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:29

Leoon.

waka waka hey hey

fredgroes schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:35:
[...]

instellingen --> wifi en internet --> sim & netwerk --> je sim kaart selecteren (sim 1 of 2) --> en dan het schuifje om bij volte en bellen met wifi. Dan komt er in je balk rechtsboven een volte logo erbij.
Dat staat er dan helaas niet. Nergens iets te schuiven. Heb zakelijke simkaart van Vodafone. Wellicht dat dat dan niet kan.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• ilfamo
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 18:25
Leoon. schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:56:
[...]

Dat staat er dan helaas niet. Nergens iets te schuiven. Heb zakelijke simkaart van Vodafone. Wellicht dat dat dan niet kan.
Ik heb Vodafone Red en ook niet die keuze.

• zunrob
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15:12
ilfamo schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:09:
[...]

Ik heb Vodafone Red en ook niet die keuze.
Bij T-Mobile heb ik die keuze ook niet...

zunrob wijzigde deze reactie 13-08-2019 20:13 (67%)

• Jur gen
  • Laatst online: 21:40
zunrob schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:12:
[...]

Bij T-Mobile heb ik die keuze ook niet...
Bij YES telecom (mvno KPN) ook niet

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Na de update ben ik Vodafone wifi-bellen inderdaad kwijt :(
Ik had het geactiveerd via deze instructies, maar dat werkt nu niet meer zo te zien...

Ook heb ik nu een alarm staan dat ik niet kan verklaren. Bovenin het scherm staat alleen een alarm-icoontje met daarbij zaterdag 15:19. Dat is precies 24 uur na de laatste reboot. Ook een nieuwe reboot verwijdert dit icoon niet. Heel raar. Vroeger had ik iets soortgelijks, veroorzaakt door Tasker. Dat heb ik nu niet meer draaien op deze telefoon. Iemand enig idee wat een random alarm kan veroorzaken?

• kosterj
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:44
mrwolf schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:23:
Na de update ben ik Vodafone wifi-bellen inderdaad kwijt :(
Ik had het geactiveerd via deze instructies, maar dat werkt nu niet meer zo te zien...

Ook heb ik nu een alarm staan dat ik niet kan verklaren. Bovenin het scherm staat alleen een alarm-icoontje met daarbij zaterdag 15:19. Dat is precies 24 uur na de laatste reboot. Ook een nieuwe reboot verwijdert dit icoon niet. Heel raar. Vroeger had ik iets soortgelijks, veroorzaakt door Tasker. Dat heb ik nu niet meer draaien op deze telefoon. Iemand enig idee wat een random alarm kan veroorzaken?
Ik heb dat alarm ook. Dwz, het icoontje. Het daadwerkelijk alarm bestaat niet. Ik heb het om 23:00 uur en om 08:00 uur. Geen idee waar het vandaan komt en hoe ik het verwijder.
Overigens had ik het al vóór de laatste update.

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20-11 08:51
Jullie hebben toevallig Plus Beat niet staan? Die heeft sinds laatste update een klok icoontje blijkbaar.

• kosterj
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:44
superiscch schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:54:
Jullie hebben toevallig Plus Beat niet staan? Die heeft sinds laatste update een klok icoontje blijkbaar.
O man HELD! Dat is het! Ik heb een week, wat, meer dan 2 weken me rot gezocht. Hoe in hemelsnaam kom je hierop?

• mrwolf
  • Niet online
superiscch schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:54:
Nee, niet geïnstalleerd helaas...

• superiscch
kosterj schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:12:
[...]

O man HELD! Dat is het! Ik heb een week, wat, meer dan 2 weken me rot gezocht. Hoe in hemelsnaam kom je hierop?
Ik volg z'n thread op XDA en daar kwamen er veel klachten over

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online

F. Scaglietti

Leuk voor je...

Moet je hier root voor hebben of niet? Want er staat daarnaast ook dat je het niet hoeft te hebben. VoWifi (Vodafone) werkt bij mij niet.

2019 MBP 15"/iPad Pro/Siemens Solo Magnetron/Galaxy S10+/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro/iPhone 11 Pro/Dell-XPS15/Ferrari Scaglietti DRAAG JE HET NIET VERKOOP HET DAN!

• jimmypop1
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 10-11 18:15
F. Scaglietti schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:26:
[...]

Moet je hier root voor hebben of niet? Want er staat daarnaast ook dat je het niet hoeft te hebben. VoWifi (Vodafone) werkt bij mij niet.
Root is niet nodig in principe.
Vowifi werkt ook niet bij mij (telenet)

• mrwolf
  • Niet online
F. Scaglietti schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:26:
[...]

VoWifi werkte wel bij mij (Vodafone), maar sinds de laatste update van een paar dagen terug niet meer :'(

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

Leuk voor je...

jimmypop1 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:41:
[...]

Root is niet nodig in principe.
Vowifi werkt ook niet bij mij (telenet)
Ik zag dat er iemand in NL met Vodafone VoWifi heeft. Of misschien lees ik het wel helemaal verkeerd, want er staan ook instructies bij van dat je hem aan de computer moet hangen.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat het gewoon een instelling was die je moest aanzetten.

2019 MBP 15"/iPad Pro/Siemens Solo Magnetron/Galaxy S10+/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro/iPhone 11 Pro/Dell-XPS15/Ferrari Scaglietti DRAAG JE HET NIET VERKOOP HET DAN!

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

Leuk voor je...

mrwolf schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:43:
[...]

VoWifi werkte wel bij mij (Vodafone), maar sinds de laatste update van een paar dagen terug niet meer :'(
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

• mrwolf
  • Niet online
F. Scaglietti schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:45:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Met de instructie hierboven, zonder root. De opties zijn er nog wel, maar ik zie geen VoWifi icoon meer in de statusbalk.

Edit: nog wat getest: ik kan met de PDC app andere profielen kiezen wat ik wil, na een reboot is Netherlands-VoLTE-Vodafone weer geactiveerd, met dus alleen VoLTE, geen VoWifi. Dat profiel durf ik niet weg te gooien. Iemand met een geroot toestel (en backup dus) die dat wel wil proberen?

mrwolf wijzigde deze reactie 18-08-2019 14:22 (37%)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:09
Ik heb de vraag van @RutgerVitesse verhuisd naar: [Android Auto in Nederland] Ervaringen & Discussie, aangezien het met Android Auto te maken had en niet zo zeer met de OP6T.

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:17

Phntm

Tlingelingeling

Ik merk laatste tijd dat mijn batterij wel echt belachelijk snel leeg raakt. Ik heb veel apps beperkt in de achtergrond maar tevergeefs. Een dramatisch verschil.... Zijn er meerdere die dit ervaren?

• liempie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:34
Phntm schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:28:
Ik merk laatste tijd dat mijn batterij wel echt belachelijk snel leeg raakt. Ik heb veel apps beperkt in de achtergrond maar tevergeefs. Een dramatisch verschil.... Zijn er meerdere die dit ervaren?
Dat gevoel heb ik ook sinds de laatste update.
Aan het einde van de middag is de batterij opgeladen. (100%)
's avonds voor de televisie op twitter/facebook/aantal spellen (real racing o.a.) en aan het einde van de avond staat de batterijindicator op 30%.

Tevens lijkt er iets mis te gaan met het dimmen van het scherm. 's avonds schiet die ineens naar heel donker, als we dit handmatig aanpassen is die even later weer veel te helder.

Ik heb de telefoon gekocht direct nadat deze uitgekomen is, deze is dus net geen jaar oud.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

liempie schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:12:
[...]

Dat gevoel heb ik ook sinds de laatste update.
Aan het einde van de middag is de batterij opgeladen. (100%)
's avonds voor de televisie op twitter/facebook/aantal spellen (real racing o.a.) en aan het einde van de avond staat de batterijindicator op 30%.

Tevens lijkt er iets mis te gaan met het dimmen van het scherm. 's avonds schiet die ineens naar heel donker, als we dit handmatig aanpassen is die even later weer veel te helder.

Ik heb de telefoon gekocht direct nadat deze uitgekomen is, deze is dus net geen jaar oud.
Ik deel dus dezelfde ervaring. Niet lang na release ook gekocht. Ik vind de batterij leven nu wel beetje tegenvallen. Het snel opladen maakt veel goed, maar het gaat nu iets te frequent.

• RutgerVitesse
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23:27
Phntm schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:29:
[...]

Ik deel dus dezelfde ervaring. Niet lang na release ook gekocht. Ik vind de batterij leven nu wel beetje tegenvallen. Het snel opladen maakt veel goed, maar het gaat nu iets te frequent.
Heb hem nu op batterijbesparing staan en dat scheelt een hoop. Krijgt de 6t op de update naar Android 10?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

RutgerVitesse schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 04:47:
[...]

Heb hem nu op batterijbesparing staan en dat scheelt een hoop. Krijgt de 6t op de update naar Android 10?
De 6t gaat naar Android 10. De vraag is alleen wanneer.
OxygenOS 9.0.17 is aangekondigd: OxygenOS 9.0.17 OTA for the OnePlus 6T and OxygenOS 9.0.9 OTA for the OnePlus 6
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 9.0.17 for the OnePlus 6T and 9.0.9 for OnePlus 6.

Changelog
System
  • Fixed the crash issue with Screen Recorder
  • Re-activated the calling function after the network has been reset.
  • This update will improve the overall system performance to prepare for later versions

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Grumsel
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20-11 10:26
Na installeren van deze update heb ik plotseling VoWiFi (met Vodafone) zonder ook maar iets te activeren. Zie het icoon op de de statusbar en ook de menu items in settings zijn ge-enabled.

• GeertH
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:04
Grumsel schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:58:
Na installeren van deze update heb ik plotseling VoWiFi (met Vodafone) zonder ook maar iets te activeren. Zie het icoon op de de statusbar en ook de menu items in settings zijn ge-enabled.
Hier ook zo. Merk wel wat meer vertraging totdat hij overgaat vergeleken met VoLTE

BTO 15CL16 Core i5-4210M, 8GB ram, 120GB Samsung 840 ssd. Volkswagen Kever 1974

• Jur gen
  • Laatst online: 21:40
Krijg nu ook 9.0.17 binnen, ben benieuwd of er merkbare veranderingen zijn doorgevoerd

• ilfamo
Grumsel schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:58:
Hier precies hetzelfde, benieuwd naar de belkwaliteit.

• zunrob
Heb de update ook geïnstalleerd, maar met T-Mobile nog geen VoLTE of VoWiFi.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

De nieuwe update is eigenlijk een pre-update voor Android 10 die ergens laat deze maand verschijnt voor de 6(T). Even afwachten dus voor de nieuwe versie van Android :)

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Heb na de laatste update ineens vollte icoontje staan. Ga ik naar instellingen kom ik dingen tegen over volwifi, niet vollte. Wellicht staat het dus allebei nu aan bij mij! Provider is Vodafone.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• JAMF
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-11 07:52

JAMF

010 the number of the best

Leoon. schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 19:29:
Heb na de laatste update ineens vollte icoontje staan. Ga ik naar instellingen kom ik dingen tegen over volwifi, niet vollte. Wellicht staat het dus allebei nu aan bij mij! Provider is Vodafone.
Met Simyo nog niks..

Ik had de optie al eens via het 'hidden menu' trucje van XDA aangezet. Omdat Simyo adverteerde dat de ook VoLTE hadden. Maar niks..

Heb toen ook via Twitter contact gehad met Simyo webcare en die gaven aan dat het vanzelf zou verschijnen

Kan trouwens ook niet checken of het 'hidden menu' trucje roet in het eten gegooid heeft.

Zie dat logo altijd, of alleen tijdens een VoLTE /Vowifi gesprek?

JAMF wijzigde deze reactie 02-10-2019 20:30 (4%)

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

JAMF schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:29:
[...]

Met Simyo nog niks..

Ik had de optie al eens via het 'hidden menu' trucje van XDA aangezet. Omdat Simyo adverteerde dat de ook VoLTE hadden. Maar niks..

Heb toen ook via Twitter contact gehad met Simyo webcare en die gaven aan dat het vanzelf zou verschijnen

Kan trouwens ook niet checken of het 'hidden menu' trucje roet in het eten gegooid heeft.

Zie dat logo altijd, of alleen tijdens een VoLTE /Vowifi gesprek?
Logo staat er bij mij altijd nu

• asing
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:54
.... werkt weer ...

asing wijzigde deze reactie 03-10-2019 08:00 (89%)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• zunrob
In de update zat volgens mij ook iets met "netwerk verbinden". Mijn telefoon was net even netwerk kwijt, en wil nu niet meer verbinden. :-( Meer mensen met dit probleem bij T-Mobile?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

zunrob schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:40:
In de update zat volgens mij ook iets met "netwerk verbinden". Mijn telefoon was net even netwerk kwijt, en wil nu niet meer verbinden. :-( Meer mensen met dit probleem bij T-Mobile?
Mijn vrouw en ik hebben allebei t-mobile. Geen problemen hier ondervonden. Ik wil het toch maar even vragen: heb je je toestel wel opnieuw gestart of nog niet?

Wat we wel tegen zijn gekomen, en dat was alleen bij haar ook voor de update, is dat Gboard plotseling Nederlandse woord suggesties niet meer gaf. Maar als we Nederlands (België) aan vinkten en Nederlands (Nederland) verwijderden kreeg ze wel weer woord suggesties? 8)7 Soms heb je de gekste bugs.

@zunrob nieuws: T-Mobile heeft storing op mobiel netwerk nou dit is blijkbaar het probleem :)

Phntm wijzigde deze reactie 03-10-2019 11:22 (11%)

• zunrob
Phntm schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:02:
[...]

Mijn vrouw en ik hebben allebei t-mobile. Geen problemen hier ondervonden. Ik wil het toch maar even vragen: heb je je toestel wel opnieuw gestart of nog niet?

Wat we wel tegen zijn gekomen, en dat was alleen bij haar ook voor de update, is dat Gboard plotseling Nederlandse woord suggesties niet meer gaf. Maar als we Nederlands (België) aan vinkten en Nederlands (Nederland) verwijderden kreeg ze wel weer woord suggesties? 8)7 Soms heb je de gekste bugs.

@zunrob nieuws: T-Mobile heeft storing op mobiel netwerk nou dit is blijkbaar het probleem :)
Ik dacht dat ik erbij had getypt "zelfs na een herstart", maar blijkbaar heb ik dat alleen gedacht en niet getypt. ;) Het is weer opgelost, en lag dus aan T-Mobile en niet aan de telefoon. :)

• Wurtul
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20-11 14:48

Wurtul

simon says.....

Je kunt het logo van VoLTE en VoWiFi verbergen door naar Instellingen te gaan. Daarna kiezen voor Weergave en onderin bij Systeem te kiezen voor Statusbalk.
Daarna kun je bij pictogrambeheer aangeven of je deze op de statusbalk wilt weergeven.

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

Leuk voor je...

The OnePlus 6T and 6 are scheduled to get an Oxygen OS Open Beta based on Android 10 sometime in the next couple of weeks, before the end of October. A stable build is expected to follow in November. The 5T and 5 won't be getting Android 10 Open Betas at all, but a stable update is planned for the second quarter of 2020 — that's sometime between April and the end of June.

https://www.androidpolice...lus-6t-6-5t-5-android-10/

F. Scaglietti wijzigde deze reactie 10-10-2019 19:03 (72%)

• superiscch
Schuifertje gaat niet meer naar stil 😔 nog voor gevallen?

Best even retour sturen denk ik... Ging het sowieso doen om gebroken scherm te herstellen maar het zal niet lukken om iets in garantie en iets uit garantie samen te laten doen zeker?

superiscch wijzigde deze reactie 12-10-2019 14:28 (54%)

• GrasshopperNL
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:31
superiscch schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:25:
Schuifertje gaat niet meer naar stil 😔 nog voor gevallen?

Best even retour sturen denk ik... Ging het sowieso doen om gebroken scherm te herstellen maar het zal niet lukken om iets in garantie en iets uit garantie samen te laten doen zeker?
Bij mij zat er stof tussen waardoor die niet helemaal verschoven kon worden

• drunkfux
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17-11 20:55
GrasshopperNL schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:43:
[...]

Same here, met vergrootglas en speld eruit gepulkt en was weer als nieuw..

Systeem Specs

• superiscch
drunkfux schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 03:05:
[...]

Same here, met vergrootglas en speld eruit gepulkt en was weer als nieuw..
GrasshopperNL schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:43:
[...]

Eeuwige dank aan jullie! Zo een dom klein stofje 🙈 hoe ik daar niet aan gedacht heb.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Hallo mensen,

Ik heb vandaag op een 1 of andere manier zonder echt op te letten een heel specifieke oproepblokkering instelling geactiveerd, namelijk Uitgaande internationale oepen blokkeren tijdens roaming. (Super specifiek)

Ik heb inmiddels contact gehad met oneplus en t-mobile (mijn provider)

Oneplus zegt daar moet je zijn bij je provider. T-mobile zegt op onze kant zien we niks dat geblokkeerd is voor je simkaart. Dit is dus op telefoon niveau gebeurt.

Dus nu zit ik met 2 dilemma's: Mijn passcode die kennelijk 4 cijfers is werkt niet en in geen enkele situatie alleen toevallig toen ik die instelling activeerde. Ik heb wel meerdere malen geprobeerd het ook te wijzigen en alles te deblokkeren weer. Code *#331# geeft aan dat Oproepblokkering service is uitgeschakeld, ondanks dat er iets is ingeschakeld.

Mijn 2e dilemma is dat ik geen uitweg zie behalve een fabrieksinstellingen herstel doen. Ik ben niet van plan om even een paar te rijden om een grens over te steken en om alleen dit te testen.

Weet men wat ik kan doen behalve mijn dilemma een realiteit laten worden? Is er mogelijk een database instelling in Android die ik via een editor kan aanpassen om dit gewoon op te lossen. Ik hoef nooit meer in die instellingen te zitten (afijn, ik deed het met een goede doel in gedachte).

Het zou erg mooi zijn als iemand hier een antwoord op heeft. Als er niks mogelijk is dan helaas pindakaas. :'( Vooral authenticator wordt een last om weer los te koppelen en in te stellen.

• SanderBos
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23:00
Phntm schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:51:
Dus nu zit ik met 2 dilemma's: Mijn passcode die kennelijk 4 cijfers is werkt niet en in geen enkele situatie alleen toevallig toen ik die instelling activeerde. Ik heb wel meerdere malen geprobeerd het ook te wijzigen en alles te deblokkeren weer. Code *#331# geeft aan dat Oproepblokkering service is uitgeschakeld, ondanks dat er iets is ingeschakeld.

Mijn 2e dilemma is dat ik geen uitweg zie behalve een fabrieksinstellingen herstel doen. Ik ben niet van plan om even een paar te rijden om een grens over te steken en om alleen dit te testen.

Weet men wat ik kan doen behalve mijn dilemma een realiteit laten worden? Is er mogelijk een database instelling in Android die ik via een editor kan aanpassen om dit gewoon op te lossen. Ik hoef nooit meer in die instellingen te zitten (afijn, ik deed het met een goede doel in gedachte).

Het zou erg mooi zijn als iemand hier een antwoord op heeft. Als er niks mogelijk is dan helaas pindakaas. :'( Vooral authenticator wordt een last om weer los te koppelen en in te stellen.
Als je nergens kan zien dat het aanstaat, waarom denk je dan dat het aanstaat?

Ik had nog nooit van oproepblokkering gehoord, maar als ik dan iets lees wordt ik meteen nieuwsgierig.

Als je binnen de Telefoon-app naar Instellingen|Oproepinstellingen|SIM x|Oproepen blokkeren gaat, staat er dan daar iets aan?

(En authy gebruiken ipv Google Authenticator... :9 (Dit is maar half serieus advies, ik gebruik dat zelf wel en dan wordt het gebackupped naar de cloud maar volgens mij is het wel minder veilig)).

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

SanderBos schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:51:
[...]

Als je nergens kan zien dat het aanstaat, waarom denk je dan dat het aanstaat?

Ik had nog nooit van oproepblokkering gehoord, maar als ik dan iets lees wordt ik meteen nieuwsgierig.

Als je binnen de Telefoon-app naar Instellingen|Oproepinstellingen|SIM x|Oproepen blokkeren gaat, staat er dan daar iets aan?

(En authy gebruiken ipv Google Authenticator... :9 (Dit is maar half serieus advies, ik gebruik dat zelf wel en dan wordt het gebackupped naar de cloud maar volgens mij is het wel minder veilig)).
Onder oproepblokkering staat er wel iets aan, en dat is dus "Uitgaande internationale oproepen tijdens roaming", enkel bij deze optie staat het aan en ik krijg het niet uit. Want mijn pincode werkt plotseling niet ondanks dat ik het heb kunnen instellen? Zo apart allemaal. En annuleren en uit zijn plotseling omgedraaid als je daar iets wilt doen. Als je bepaalde handeling gewend bent ga je dus hier blijkbaar op je bek.

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

Leuk voor je...

Phntm schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:51:
Hallo mensen,

Ik heb vandaag op een 1 of andere manier zonder echt op te letten een heel specifieke oproepblokkering instelling geactiveerd, namelijk Uitgaande internationale oepen blokkeren tijdens roaming. (Super specifiek)

Ik heb inmiddels contact gehad met oneplus en t-mobile (mijn provider)

Oneplus zegt daar moet je zijn bij je provider. T-mobile zegt op onze kant zien we niks dat geblokkeerd is voor je simkaart. Dit is dus op telefoon niveau gebeurt.

Dit is zo vaag.... Ik heb zelf namelijk een blokkade ingesteld. Via de phone app > call settings > Sim 1 of 2 > Call barrimg. Deze instellingen die hier wijzigt zijn op provider niveau. Vandaar dat het ook even duurt voordat deze instellingen zijn aangepast.

Dit is eigenlijk ook wat er gebeurd als je je rekening wordt betaald.

Misschien is je simkaart eruit halen en er weer in doen een oplossing. Of misschien is makkelijker om van simkaart te wisselen.

Bron: Ik heb zelf bij een provider gewerkt.
Ik kan dus ook zien in welke telefoon de simkaart zit.
Dezelfde instelling heb ik ook voor mijn neus in mensen te blokkeren voor hun abonnement.

F. Scaglietti wijzigde deze reactie 15-10-2019 16:12 (5%)

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

F. Scaglietti schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:02:
[...]

Dit is zo vaag.... Ik heb zelf namelijk een blokkade ingesteld. Via de phone app > call settings > Sim 1 of 2 > Call barrimg. Deze instellingen die hier wijzigt zijn op provider niveau. Vandaar dat het ook even duurt voordat deze instellingen zijn aangepast.

Dit is eigenlijk ook wat er gebeurd als je je rekening wordt betaald.

Misschien is je simkaart eruit halen en er weer in doen een oplossing. Of misschien is makkelijker om van simkaart te wisselen.

Bron: Ik heb zelf bij een provider gewerkt.
Ik kan dus ook zien in welke telefoon de simkaart zit.
Dezelfde instelling heb ik ook voor mijn neus in mensen te blokkeren voor hun abonnement.
Ik heb gesproken met T-mobile dus en die zei dat er niks aan hun kant gewijzigd is.

Zelf nagekeken in de app/site omgeving. Geen enkele blokkade toegepast. Vervolgens ook nog getest in 2 andere toestellen: De instellingen worden niet geladen vanuit het netwerk, ondanks dat alles op default staat. Vodafone simkaart in mijn 6T geprikt, daar was de instelling niet aanwezig. Maar er waren ook minder instellingen aanwezig. T-mobile simkaart teruggezet en getest in de andere slot (Sim 1 naar Sim 2), zelfde instelling geladen.

Toevallig op het t-mobile forum een topic gevonden waar Huawei gebruikers en een andere ONeplus 6T gebruiker last had van dit issue.

Met oneplus nogmaals contact gehad via de chat, en een aantal stappen doorlopen. Deze hebben helaas niks verandert. Veel MMI codes werken ook niet met mijn T-mobile kaartje maar wel met dat van Vodafone. Ik heb bij dat laatste ook maar niks geactiveerd uiteindelijk want het is wel mijn kaartje voor werk.

T-mobile heeft het blijkbaar zo geregeld dat alles via de app/site gaat, maar dan sommige dingen simpelweg geblokkeerd zijn en een foutmelding geven als je het via MMI probeert te doen.

Ik sta op het punt om nu mijn toestel te herstellen naar fabrieksinstellingen, dus ik ben benieuwd of het een device setting is uiteindelijk dat onderscheid maakt welke simkaart erin gestoken wordt, OF een simkaart instelling die standaard zo reageert op een 6T, Ik vond het persoonlijk al fijn dat het niet uniek was per se. :9

Straks dus een update of het een device probleem was of simkaart.

Update 15-10-2019 21:35 : Ik heb zojuist contact gehad met oneplus support uit Amerika. Die hebben mijn toestel uitgelezen op afstand en ze vermoeden nu dat het 99% aan telecom policies ligt. Ook net erachter gekomen dat mijn vrouw deze setting ook heeft (ook dus T-mobile klant). Ik zou willen vragen of andere gebruikers dit ook even kunnen controleren of ze dit hebben. Verder weet ik dat @zunrob ook T-mobile klant is.

De stappen zijn: Bel app -> 3 puntjes rechtsboven -> Oproepinstelling -> T-mobile Sim -> Oproepen blokkeren -> "Uitgaande internationale oproepen tijdens roaming" (Deze staat bij vrouw en ik als default aan)

T-mobile (2e maal gebeld) zegt: Aan hun kant is er niks apart en is een soortgelijke instelling onbekend.

Wat ik nog wil gaan/kan doen:

* Naar de T-mobile shop
* Naar het buitenland (België/Duitsland) en dan een internationale nummer bellen
* Wachten op verder uitslag van onderzoek oneplus USA.

Wordt vervolgd....

Phntm wijzigde deze reactie 15-10-2019 21:41 (17%)
Reden: Update

• zunrob
Phntm schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:05:
[...]

Ik heb gesproken met T-mobile dus en die zei dat er niks aan hun kant gewijzigd is.

Zelf nagekeken in de app/site omgeving. Geen enkele blokkade toegepast. Vervolgens ook nog getest in 2 andere toestellen: De instellingen worden niet geladen vanuit het netwerk, ondanks dat alles op default staat. Vodafone simkaart in mijn 6T geprikt, daar was de instelling niet aanwezig. Maar er waren ook minder instellingen aanwezig. T-mobile simkaart teruggezet en getest in de andere slot (Sim 1 naar Sim 2), zelfde instelling geladen.

Toevallig op het t-mobile forum een topic gevonden waar Huawei gebruikers en een andere ONeplus 6T gebruiker last had van dit issue.

Met oneplus nogmaals contact gehad via de chat, en een aantal stappen doorlopen. Deze hebben helaas niks verandert. Veel MMI codes werken ook niet met mijn T-mobile kaartje maar wel met dat van Vodafone. Ik heb bij dat laatste ook maar niks geactiveerd uiteindelijk want het is wel mijn kaartje voor werk.

T-mobile heeft het blijkbaar zo geregeld dat alles via de app/site gaat, maar dan sommige dingen simpelweg geblokkeerd zijn en een foutmelding geven als je het via MMI probeert te doen.

Ik sta op het punt om nu mijn toestel te herstellen naar fabrieksinstellingen, dus ik ben benieuwd of het een device setting is uiteindelijk dat onderscheid maakt welke simkaart erin gestoken wordt, OF een simkaart instelling die standaard zo reageert op een 6T, Ik vond het persoonlijk al fijn dat het niet uniek was per se. :9

Update 15-10-2019 21:35 : Ik heb zojuist contact gehad met oneplus support uit Amerika. Die hebben mijn toestel uitgelezen op afstand en ze vermoeden nu dat het 99% aan telecom policies ligt. Ook net erachter gekomen dat mijn vrouw deze setting ook heeft (ook dus T-mobile klant). Ik zou willen vragen of andere gebruikers dit ook even kunnen controleren of ze dit hebben. Verder weet ik dat @zunrob ook T-mobile klant is.

De stappen zijn: Bel app -> 3 puntjes rechtsboven -> Oproepinstelling -> T-mobile Sim -> Oproepen blokkeren -> "Uitgaande internationale oproepen tijdens roaming" (Deze staat bij vrouw en ik als default aan)

T-mobile (2e maal gebeld) zegt: Aan hun kant is er niks apart en is een soortgelijke instelling onbekend.

* Naar de T-mobile shop
* Naar het buitenland (België/Duitsland) en dan een internationale nummer bellen

Wordt vervolgd....
Zojuist even voor je gecontroleerd, staat ook bij mij aan. Lijkt me dus een standaard instelling. Ik heb echter nog nooit een beperking ervaren... Jij wel?

Ik heb de indruk dat dit gewoon een standaard/normale instelling is vanuit T-Mobile. Daarom ook dat zij niets vreemds zien. Wellicht geeft de telefoon het gewoon fout aan, oftewel is er in de praktijk niets geblokkeerd?

zunrob wijzigde deze reactie 15-10-2019 23:37 (3%)

• Remko1973
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22:11
[...]

Wordt vervolgd....
Ik heb ook even voor je gekeken maar bij mij staan GEEN blokkades aan. Dit betreft een zakelijk @Work abonnement.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

zunrob schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:35:
[...]

Zojuist even voor je gecontroleerd, staat ook bij mij aan. Lijkt me dus een standaard instelling. Ik heb echter nog nooit een beperking ervaren... Jij wel?

Ik heb de indruk dat dit gewoon een standaard/normale instelling is vanuit T-Mobile. Daarom ook dat zij niets vreemds zien. Wellicht geeft de telefoon het gewoon fout aan, oftewel is er in de praktijk niets geblokkeerd?
Het zou zo maar kunnen, maar voor hetzelfde geld is het een "china" phone probleem. Enkele Huawei gebruikers die T-Mobile bezitten (volgens het forum) hebben ook die instelling op aan staan.

Ik heb het ook laten bevestigen bij een vriend die een oude 6 heeft en ook T-Mobile klant. Bij hem staat het ook actief. Je kan gelijk hebben trouwens. Voor hetzelfde geld is het gewoon een bug, ik kan me alleen niet voorstellen wat voor gevolgen zo een instelling heeft. Een test case zou zijn: aanwezig in het buitenland en je belt een Belgisch of Duits nummer. Als dat dan niet werkt dan komt het door de instelling. Maar dit is nu niets meer dan een hypothese en liever voorkomen dan genezen.

@Remko1973 thanks voor het kijken, betreft het dus een zakelijke T-Mobile abo? Kan zijn dat het verschil dus ontstaan is omdat het voor zakelijke abonnementen wel actief moet zijn(dus blokkade staat uit) en bij particulieren niet(blokkade aan)? Mevrouw gaf wel aan dat ik met unlimited hier absoluut geen gevolgen van zou moeten hebben, alleen snap ik niet zo goed hoe dat gerelateerd is aan een mogelijke blokkade. Nogmaals dank voor het kijken!

Phntm wijzigde deze reactie 16-10-2019 08:05 (15%)

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20-11 12:08
[...]

* Naar de T-mobile shop

Wordt vervolgd....
Ik heb ook even voor je gekeken, ik heb een privé Youfone sim en een zakelijke KPN sim in mijn telefoon. Op Youfone staat die optie ook aan en bij KPN niet. Ik kan hem op de Youfone sim ook niet uitzetten omdat er om een pin gevraagd wordt die ik niet weet, ik heb überhaupt geen pincode op mijn Sims.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

renem schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:09:
[...]

Ik heb ook even voor je gekeken, ik heb een privé Youfone sim en een zakelijke KPN sim in mijn telefoon. Op Youfone staat die optie ook aan en bij KPN niet. Ik kan hem op de Youfone sim ook niet uitzetten omdat er om een pin gevraagd wordt die ik niet weet, ik heb überhaupt geen pincode op mijn Sims.
Interessant, hier dus ook weer het onderscheid. Zou het dus niet aan T-Mobile liggen maar meer aan de abonnementen? Voor particulieren dus altijd aan en zakelijk niet. Toen ik mijn T-Mobile kaartje in mijn s7 en a5 plaatste kreeg ik een error bij het menu. Daar is het standaard geblokkeerd kennelijk.

• zunrob
Phntm schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:00:
[...]

Het zou zo maar kunnen, maar voor hetzelfde geld is het een "china" phone probleem. Enkele Huawei gebruikers die T-Mobile bezitten (volgens het forum) hebben ook die instelling op aan staan.

Ik heb het ook laten bevestigen bij een vriend die een oude 6 heeft en ook T-Mobile klant. Bij hem staat het ook actief. Je kan gelijk hebben trouwens. Voor hetzelfde geld is het gewoon een bug, ik kan me alleen niet voorstellen wat voor gevolgen zo een instelling heeft. Een test case zou zijn: aanwezig in het buitenland en je belt een Belgisch of Duits nummer. Als dat dan niet werkt dan komt het door de instelling. Maar dit is nu niets meer dan een hypothese en liever voorkomen dan genezen.

@Remko1973 thanks voor het kijken, betreft het dus een zakelijke T-Mobile abo? Kan zijn dat het verschil dus ontstaan is omdat het voor zakelijke abonnementen wel actief moet zijn(dus blokkade staat uit) en bij particulieren niet(blokkade aan)? Mevrouw gaf wel aan dat ik met unlimited hier absoluut geen gevolgen van zou moeten hebben, alleen snap ik niet zo goed hoe dat gerelateerd is aan een mogelijke blokkade. Nogmaals dank voor het kijken!
Ben je niet toevallig pas op vakantie geweest en heb je toen naar Nederland gebeld? Als de blokkering daadwerkelijk aanstaat zou dat dus niet mogelijk moeten zijn, wat ik me echt niet kan voorstellen...

Edit: voor mij is niet duidelijk wat voor blokkering het zou zijn.
Gaat het om bijvoorbeeld vanuit Duitsland naar een ander land dan Duitsland bellen?
Of vanuit Duitsland naar Duitsland?

zunrob wijzigde deze reactie 16-10-2019 08:29 (6%)

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

zunrob schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:27:
[...]

Ben je niet toevallig pas op vakantie geweest en heb je toen naar Nederland gebeld? Als de blokkering daadwerkelijk aanstaat zou dat dus niet mogelijk moeten zijn, wat ik me echt niet kan voorstellen...

Edit: voor mij is niet duidelijk wat voor blokkering het zou zijn.
Gaat het om bijvoorbeeld vanuit Duitsland naar een ander land dan Duitsland bellen?
Of vanuit Duitsland naar Duitsland?
Geldig punt. Ik was recent op vakantie, belde vanuit Maleisië naar een Nederlands nummer. Maar roaming stond toen wel uit. (Forse rekening gehad...😂😂😂)

Als je in Duitsland bent zou een Duits nummer nog steeds een internationaal nummer zijn. Maar dan heb je wel roaming aan (want we kunnen nu overal in de EU internet gebruiken uit onze bundel) aangezien je communiceert met andere zendmasten.

Phntm wijzigde deze reactie 16-10-2019 08:36 (3%)

Jaaa, daar is ie dan! Open Beta 1 gebaseerd op Android 10 voor de OnePlus 6T: OxygenOS Android 10 Open Beta 1 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T. Staat ook al in Oxygen Updater.
Hey everyone,

We are very excited to announce that we are ready to roll out the very first Open Beta build based on Android 10 for the OnePlus 6 Series.

Changelog
System
  • Upgraded to Android 10
  • Brand new UI design
  • Enhanced location permissions for privacy
  • New customization feature in Settings allowing you to choose icon shapes to be displayed in the Quick Settings
Full Screen Gestures
  • Added inward swipes from the left or right edge of the screen to go back
  • Added a bottom navigation bar to allow switching left or right for recent apps
Game Space
  • New Game Space feature now joins all your favorite games in one place for easier access and better gaming experience
Smart display
  • Intelligent info based on specific times, locations and events for Ambient Display (Settings - Display - Ambient Display - Smart Display)
  • Now possible to block spam by keywords for Message (Messages - Spam - Settings -Blocking settings)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• michaelw1998
  • Registratie: oktober 2012
[...]
Ik heb ook T-mobile en deze instelling staat inderdaad op aan. Heb hier zelf nooit iets in gewijzigd.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

michaelw1998 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:25:
[...]

Ik heb ook T-mobile en deze instelling staat inderdaad op aan. Heb hier zelf nooit iets in gewijzigd.
Ik heb reeds contact gehad met Oneplus, en ook na wat rondvragen blijkt het inderdaad gewoon standaard aan te zijn. Uitzondering is Vodafone, waarbij zowel zakelijk als particulier deze setting altijd uit staat.

Zolang mensen geen last van ondervonden is er kennelijk niks aan de hand. Blijkt dat het een reeks telecom policies zijn die de meesten hebben. :F

Ik hoop dat deze instelling nooit eigenlijk iets uitvoert. Zou wat zijn als je in het buitenland bent, en je wilt een vriend(in)/familielied uit een ander land bereiken.
Kijk eens wat er binnen schijnt te komen voor de 6T:

• Waterkoker
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 02:50
AnonymousWP schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:12:
Kijk eens wat er binnen schijnt te komen voor de 6T:

[Afbeelding]
Ik zie hem nog niet bij mij :+ heb je iets ingesteld waardoor je de update eerder krijg ?
Waterkoker schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:17:
[...]

Ik zie hem nog niet bij mij :+ heb je iets ingesteld waardoor je de update eerder krijg ?
Is niet mijn screenshot. Trouwens, je kan Oxygen Updater gebruiken. We voegen de update zo snel mogelijk toe, zodra deze beschikbaar komt.

Full ZIP voor de 6T staat in Oxygen Updater.

• superiscch
AnonymousWP schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 03:00:
Full ZIP voor de 6T staat in Oxygen Updater.
Downloading as we speak 😁

Bedankt 👍

Error 7 bij installatie, straks eens bekijken

superiscch wijzigde deze reactie 02-11-2019 08:45 (10%)

• mac1987
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:46
Vroeger kon je beter de NL variant downloaden (dan heb ik het over oude HTC's), omdat daar carrier optimalisaties in waren verwerkt (en dan heb ik het niet over bloatware of vendor-lock, maar fine-tuning op het desbetreffende netwerk).
Ik download bij de 6T altijd via de Oxygen Updater, maar haal nog maar 4 uur SOT zonder gaming. Dit is nog erger bij slechte ontvangst. Heeft het zin om te wachten tot de update op de reguliere manier wordt aangeboden, of is die update exact dezelfde en worden carrier optimalisaties anders verwerkt tegenwoordig?

mac1987 wijzigde deze reactie 02-11-2019 09:14 (10%)

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17:17

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zit er verschil tussen de stable en de beta versie? Want draai nu de beta. Heeft het zin om naar stable te gaan ?

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• superiscch
mac1987 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 08:49:
Vroeger kon je beter de NL variant downloaden (dan heb ik het over oude HTC's), omdat daar carrier optimalisaties in waren verwerkt (en dan heb ik het niet over bloatware of vendor-lock, maar fine-tuning op het desbetreffende netwerk).
Ik download bij de 6T altijd via de Oxygen Updater, maar haal nog maar 4 uur SOT zonder gaming. Dit is nog erger bij slechte ontvangst. Heeft het zin om te wachten tot de update op de reguliere manier wordt aangeboden, of is die update exact dezelfde en worden carrier optimalisaties anders verwerkt tegenwoordig?
Het werkt inderdaad anders, tegenwoordig heb je meestal een Globale versie, een Aziatische versie en dan een provider versie voor in de US

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:35
Grudgie schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:26:
Zit er verschil tussen de stable en de beta versie? Want draai nu de beta. Heeft het zin om naar stable te gaan ?
Persoonlijk nog geen problemen met de beta tegen gekomen. Wacht wel even tot de stable op de gewone manier binnen komt.
mac1987 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 08:49:
Lol, de update packages zijn exact hetzelfde. In die ZIP zit namelijk ondersteuning voor alle carriers verwerkt. Als je via Oxygen Updater download, download je de update letterlijk van de OnePlus servers.
superiscch schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:10:
[...]

Het werkt inderdaad anders, tegenwoordig heb je meestal een Globale versie, een Aziatische versie en dan een provider versie voor in de US
Maar niet qua software (zoals bij 7-serie en 7T-serie).

• mac1987
Ok, bedankt allebei. Kennelijk ligt de oorzaak ergens anders.
Heb de update nu geïnstalleerd. Nieuwe gestures bevallen goed (terug via swipe aan zijkant, zodat de 'home' swipe vanaf de gehele onderkant kan worden gedaan).
Enige vreemde is dat onder Ambient Display de optie 'Contextuele informatie' is uitgegrijst. Ik krijg ook geen meldingen meer op het Ambient Display. Hebben meer mensen hier last van ?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ik gebruik nu ook 10.0 en de nieuwe gesture balk maar wat ik jammer vind is zeg maar dat het streepje een eigen witte balkje krijgt in sommige apps.

En de tril feedback is merkbaar sterker sinds de update dan voorheen. Vind ik zelf ook vervelend. Ziet er verder wel gelukt uit.

Correctie: sinds ik even de haptische feedback instelling ben gaan opzoeken, doet ie het weer normaal. Ik heb het weer op licht gezet.

Phntm wijzigde deze reactie 02-11-2019 13:57 (19%)

• superiscch
Hebben jullie ook dat de foto op het vergrendelscherm uitgerokken wordt?

Ik vind het jammer dat je bij de nieuwe gestures die balk hebt, de back gestures is dan wel weer beter

superiscch wijzigde deze reactie 02-11-2019 14:58 (42%)

• mac1987
Die balk kun je toch gewoon verbergen?

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-11 12:07

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Moet zeggen dat 10 nog soepeler en sneller aanvoelt. Updaten was geen enkel probleem.

Alleen in wizards unite is profiel foto zwart en kan deze niet updaten.

Voor de rest lijkt alles ok.

Aanrader voor iedereen met een 6t

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

Leuk voor je...

Oh wacht even, dus als ik update heb ik een streepje aan de onderkant. Ik wil eigenlijk gewoon de gestures hebben die ik nu heb.

• superiscch
mac1987 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:52:
*Haalt prut uit z'n ogen...

Inderdaad, over die instelling gekeken 👍👍

• superiscch
F. Scaglietti schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:58:
Oh wacht even, dus als ik update heb ik een streepje aan de onderkant. Ik wil eigenlijk gewoon de gestures hebben die ik nu heb.
Die balk kun je verbergen heb ik net gezien (met dank aan mac1987). Je hebt nu de opties: standaard knoppen, gestures met terug aan de zijkant van het scherm, gestures met terug aan de onderkant van het scherm (zoals bij vorige versie dus).

De optie van enkel homeknop met terugknop is verdwenen

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

mac1987 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:52:
Nu nog alleen een update zodat de gesture van de zijkant geen animatie met pijltje toont EN de lege ruimte onder het toetsenbord verdwijnt. Ja, ik kan de oude gesture instelling aan doen maar vind het eerlijk gezegd toch gewoon fijner om van de zijkant terug te swipen.

Er is ook een irritante bug merk ik met haptische feedback. Had het op licht ingesteld en voor een reden is het naar het niveau van gemiddeld gegaan. Gek genoeg staat er bij de instelling dat het nog steeds op licht staat. Echter, pas na het aanpassen weer door wat anders te kiezen gaat het naar de juiste sterkte. :?

Phntm wijzigde deze reactie 02-11-2019 22:57 (27%)

• SanderBos
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23:00
Phntm schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 22:51:
[...]

Nu nog alleen een update zodat de gesture van de zijkant geen animatie met pijltje toont EN de lege ruimte onder het toetsenbord verdwijnt. Ja, ik kan de oude gesture instelling aan doen maar vind het eerlijk gezegd toch gewoon fijner om van de zijkant terug te swipen.
Ik zou er rekening mee houden dat die update niet komt, want volgens mij is dat een dingetje van Google en niet van OnePlus.

Misschien heb je hier nog wat aan, uit een ander topic, wat ik weer had gezien in weer een ander topic (en wat ik nu weer van mezelf copy/paste uit weer een ander topic):
baszzz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:55:
Voor mensen die de ruimte onder het toetsenbord weg willen halen is er een oplossing:

Zonder root via adb:
adb shell wm overscan 0,0,0,-100

Met root via terminal:
wm overscan 0,0,0,-100

Om dit weer ongedaan te maken moet je de overscan waarde aanpassen naar:
0,0,0,0

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

SanderBos schreef op zondag 3 november 2019 @ 09:52:
[...]

Ik zou er rekening mee houden dat die update niet komt, want volgens mij is dat een dingetje van Google en niet van OnePlus.

Misschien heb je hier nog wat aan, uit een ander topic, wat ik weer had gezien in weer een ander topic (en wat ik nu weer van mezelf copy/paste uit weer een ander topic):

[...]
Jammer! Maar dank voor het delen.

Verder wil ik mededelen dat het probleem van een tijd geleden wat betreft oproepblokkering van uitgaande internationale oproepen tijdens roaming nu gewoon netjes op uit staat sinds de Android 10 update!

• Magnolia
  • Laatst online: 18-11 12:12
Gebruik Android 10 nu enkele dagen op mijn 6T. Prima update. Enkele mooie toevoegingen zoals het nog donkerder kunnen zetten van de brightness en dark mode is nu ook toegepast op notificaties.

Verder is de software verder gepolijst en blijft de 6T een hele prettige telefoon voor dagelijkse gebruik. Enkele kleine zaken die verbeterd zijn:
  • Vingerafdruk scanner animatie is nu uit te zetten waardoor je niet meer een grote lichtcirkel krijgt bij gebruik van de scanner.
  • Media playback notificatie heeft nu een slider voor doorspoelen (Android 10 functie)
  • Oneplus gestures zijn gelukkig nog beschikbaar. Je kunt nu kiezen uit 3 opties (knoppen, Google's gestures en die van Oneplus)

Ontspan.

• superiscch
Ik ben wel blij met de update 👍 30u van de lader, 5u sot en nog 26% over.

Maar hebben jullie ook dat de foto op het vergrendelscherm uitgerokken wordt?

Ik weet dat een reset naar systeem-update aangeraden wordt maar ik wou eerst eens zien hoe het eerst ging zonder reset. Alles prima dus behalve dat ene probleempje 🙈

• Staip
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 07-11 22:03
superiscch schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:29:

Maar hebben jullie ook dat de foto op het vergrendelscherm uitgerokken wordt?

Ik weet dat een reset naar systeem-update aangeraden wordt maar ik wou eerst eens zien hoe het eerst ging zonder reset. Alles prima dus behalve dat ene probleempje 🙈
Had ik ook, opgelost door foto te wijzigen en daarna de foto weer opnieuw te kiezen. De foto schaalt nu weer goed op het lock-screen.

• superiscch
Staip schreef op zondag 3 november 2019 @ 23:38:
[...]

Had ik ook, opgelost door foto te wijzigen en daarna de foto weer opnieuw te kiezen. De foto schaalt nu weer goed op het lock-screen.
Helpt hier niet 😔 alle foto's blijven uitgerokken. Ik merk trouwens dat het enkel voor zelf getrokken foto's is 🤔

superiscch wijzigde deze reactie 04-11-2019 07:52 (9%)

• ilfamo
Gisterochtend ook Android 10 geïnstalleerd en het draait soepel en ziet er goed uit. Toch had ik vanochtend wat vreemds. Ik had hem al wel gebruikt vandaag, haal hem uit mijn broekzak en zie de startup animatie (witte bolletje met de draaiende rode bolletjes). Een minuut of tien gewacht maar de bolletjes bleven maar draaien. Uiteindelijk met de aan- en volumeknop weer kunnen opstarten en hij lijkt het nu weer te doen. Ik hoop dat het een eenmalig iets is. Ik ben wel blij met de mogelijkheid om van links te swypen voor een stap terug. Ik had hem wel op gestures staan, maar door soms net op de verkeerde plaats te swypen kreeg je precies wat je niet wilde. Nu is da duidelijker. Ik hoop dat batterylife ook weer wat beter wordt, die ging de laatste tijd toch wat achteruit bij mij.

• mac1987
ilfamo schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:41:
Gisterochtend ook Android 10 geïnstalleerd en het draait soepel en ziet er goed uit. Toch had ik vanochtend wat vreemds. Ik had hem al wel gebruikt vandaag, haal hem uit mijn broekzak en zie de startup animatie (witte bolletje met de draaiende rode bolletjes). Een minuut of tien gewacht maar de bolletjes bleven maar draaien. Uiteindelijk met de aan- en volumeknop weer kunnen opstarten en hij lijkt het nu weer te doen. Ik hoop dat het een eenmalig iets is. Ik ben wel blij met de mogelijkheid om van links te swypen voor een stap terug. Ik had hem wel op gestures staan, maar door soms net op de verkeerde plaats te swypen kreeg je precies wat je niet wilde. Nu is da duidelijker. Ik hoop dat batterylife ook weer wat beter wordt, die ging de laatste tijd toch wat achteruit bij mij.
Bij mij precies hetzelfde. Is eenmalig gebeurd, dus hopelijk blijft het daarbij.
Kun jij overigens bij de 'Contextuele info' setting voor Ambient Display? Bij mij is deze uitgegrijst, dus zie ook geen meldingen meer op dat scherm.

• ilfamo
mac1987 schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:19:
[...]

Bij mij precies hetzelfde. Is eenmalig gebeurd, dus hopelijk blijft het daarbij.
Kun jij overigens bij de 'Contextuele info' setting voor Ambient Display? Bij mij is deze uitgegrijst, dus zie ook geen meldingen meer op dat scherm.
Mooi dat het tot nu toe eenmalig is. Ik kan gewoon bij contextuele info. Zie ook gewoon Spotify en berichten staan in mijn lockscreen.

• lepeltje79
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12-11 20:32
[...]

Heb net even zitten kijken, maar als je de ¨klokstijl¨ in het kopje ¨aanpassing¨ op niks zet is het ´Contextuele info´ inderdaad uitgegrijst.
Als ik die op Standaard, analoog of minimalisme zet dan kun je de contextuele info wel aan of uitzetten.

• mac1987
lepeltje79 schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:48:
[...]

Heb net even zitten kijken, maar als je de ¨klokstijl¨ in het kopje ¨aanpassing¨ op niks zet is het ´Contextuele info´ inderdaad uitgegrijst.
Als ik die op Standaard, analoog of minimalisme zet dan kun je de contextuele info wel aan of uitzetten.
Bedankt, dat was het! Kennelijk was de klok stijl gereset tijdens de update.

• The__Virus
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19-11 12:57

The__Virus

Get Up Y'all!

Zit in Oxygen Updater al de bijgewerkte Android 10 update? Het laatste nieuws is van zaterdag, maar niet duidelijk wat de timestamp van de update is (n.a.v. het frontpage bericht over de fingerprint scanner bug).

The__Virus wijzigde deze reactie 04-11-2019 13:52 (57%)

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

• superiscch
The__Virus schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:52:
Zit in Oxygen Updater al de bijgewerkte Android 10 update? Het laatste nieuws is van zaterdag, maar niet duidelijk wat de timestamp van de update is (n.a.v. het frontpage bericht over de fingerprint scanner bug).
Die bug was bij de 6 niet de 6T

• Alfred Spijker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-11 22:03
ilfamo schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:41:
Gisterochtend ook Android 10 geïnstalleerd en het draait soepel en ziet er goed uit. Toch had ik vanochtend wat vreemds. Ik had hem al wel gebruikt vandaag, haal hem uit mijn broekzak en zie de startup animatie (witte bolletje met de draaiende rode bolletjes). Een minuut of tien gewacht maar de bolletjes bleven maar draaien. Uiteindelijk met de aan- en volumeknop weer kunnen opstarten en hij lijkt het nu weer te doen. Ik hoop dat het een eenmalig iets is...
Maken jullie gebruik van een VPN-service (echt of lokaal tbv ad-blocking)?
The__Virus schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:52:
Ja, alleen voor de 6T. Uitrol voor 6 is heeel traag.
Alfred Spijker schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:57:
[...]

[...]

Waarschijnlijk Oxygen Updater.

• mac1987
Alfred Spijker schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:57:
[...]

[...]

Alleen vanuit Oxygen Updater tijdens het downloaden van de update (als die er gebruik van maakt tenminste).

• RutgerVitesse
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23:27
Nu ik de update heb gedaan zie ik, als ik Tap to Awake, de tijd niet meer. Alleen de fingerprint komt te voorschijn. Is dit aan te passen?

Alvast bedankt!
mac1987 schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:58:
[...]

Alleen vanuit Oxygen Updater tijdens het downloaden van de update (als die er gebruik van maakt tenminste).
Oxygen Updater is geen VPN en maakt ook geen gebruik van een VPN. We linken je letterlijk het OnePlus downloadlinkje van hun servers.

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:15

WCA

Voorheen: GreNade

AnonymousWP schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:23:
[...]

Oxygen Updater is geen VPN en maakt ook geen gebruik van een VPN. We linken je letterlijk het OnePlus downloadlinkje van hun servers.
Klopt het dat ik de update nog niet zie in Oxygen Updater dan? Ik lees van mensen dat de update binnenkomt, dan is ie meestal toch ook al wel te vinden in de app?

It's easier to try, than to prove it can't be done

WCA schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:27:
[...]

Klopt het dat ik de update nog niet zie in Oxygen Updater dan? Ik lees van mensen dat de update binnenkomt, dan is ie meestal toch ook al wel te vinden in de app?
Hij staat al sinds gisteren of eergisteren in de app. Je update method staat waarschijnlijk nog op Open Bèta.

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:15

WCA

Voorheen: GreNade

AnonymousWP schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:32:
[...]

Hij staat al sinds gisteren of eergisteren in de app. Je update method staat waarschijnlijk nog op Open Bèta.
Nee, ik reageer in het verkeerde topic, ik heb een Oneplus 6

In de tijd van de Oneplus 3 waren de twee nog samen in 1 topic :P

It's easier to try, than to prove it can't be done

• mac1987
AnonymousWP schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:23:
[...]

Ok, bedankt voor de opheldering. Dan maak ik geen gebruik van een VPN.

• yeth3119
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17-11 18:08
Ik heb sinds vandaag mijn telefoon ook bijgewerkt naar android 10. Ben er tot nu toe tevreden mee. Het voelt inderdaad sneller en vloeiender aan. Alleen heb ik wel twee kritiek puntjes:

- de klok voor de ambient display, had ik vroeger op de digitale klok zonder die rode accenten. Die is jammer genoeg verdwenen, vindt de digitale klok met die accenten niet zo mooi.

- als ik nu een notificatie krijg, van bijvoorbeeld whatsapp. Dan krijg ik alleen de melding van de ambient display dat ik een x aantal berichten heb in whatsapp. Terwijl voor de update je kon zien van wie je de whatsapp bericht had ontvangen en wat die gene had geschreven. Dit moet toch ergens aan te passen zijn?
Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken: [OnePlus 6T] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, protectors, laders e.d.:[OnePlus 6T] Accessoires
- Bestellingen, pop-up event, levertijden en prijzen: [OnePlus 6T] Levertijden & Prijzen

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True