Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demol88
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20-11 08:44
Iemand met specifieke oplossing voor batterydrain van 'Google Play Services'?
Online kom ik enorm veel verschillende 'oplossingen' en 'truukjes' tegen bij verschillende modellen, maar hier blijft die drain enorm. Zijn er specifieke issues met de 6T die ik ergens mis?

Afgelopen dag:
Google Play Services: 55%
WhatsApp: 12%
Facebook: 3%
Chrome: 2%
Hangouts: 2%
Tapatalk: 1%

Dat is me nu toch echt teveel van het goede..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deco1974
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16:24
demol88 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:51:
Online kom ik enorm veel verschillende 'oplossingen' en 'truukjes' tegen bij verschillende modellen, maar hier blijft die drain enorm. Zijn er specifieke issues met de 6T die ik ergens mis?

Afgelopen dag:

Hoe lang doe jij met de batterij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 31-10 20:39
demol88 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:51:

Afgelopen dag:

De laatste tijd ook dit probleem... Op advies van een mede-tweaker de gegevens van play services gewist, dus nu eens testen of het hiermee opgelost is.
Bèta 11 brengt nieuwe OnePlus 7 Pro-features met zich mee: OxygenOS Open Beta 19 for the OnePlus 6 and Open Beta 11 for OnePlus 6T
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds for the OnePlus 6 and OnePlus 6T.

Changelog
System
  • Fixed the bug where Facebook messenger pops up notifications when in gaming mode
  • Improved smooth-scrolling experience
  • Supported PIN-TO-TOP for notification category (India Only)
Network
  • Support Telia Denmark VoLTE/VoWiFi
Zen Mode
  • Added Zen Mode feature
Screen Recorder
  • Added Screen Recorder feature
Communication
  • Optimized the logic of dialing a contact while using two SIM cards
Is ook toegevoegd aan Oxygen Updater.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• demol88
deco1974 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:00:
[...]

Hoe lang doe jij met de batterij?
Moet deze nu dagelijks opladen, terwijl ik vroeger vlot anderhalve dag deed, is nog steeds lang genoeg, maar die piek vind ik gewoon lastig.
yannickie111 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:20:
[...]

De laatste tijd ook dit probleem... Op advies van een mede-tweaker de gegevens van play services gewist, dus nu eens testen of het hiermee opgelost is.
Gisteren data en cache ervan gewist, benieuwd wat vandaag geeft en de komende dagen!

• deco1974
demol88 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:38:
[...]

Moet deze nu dagelijks opladen, terwijl ik vroeger vlot anderhalve dag deed, is nog steeds lang genoeg, maar die piek vind ik gewoon lastig.

[...]

Gisteren data en cache ervan gewist, benieuwd wat vandaag geeft en de komende dagen!
Omdat het verbruik in percentages wordt weergegeven. Dat zegt dan nog niets over de duur van de batterij. Maar inderdaad, Google Play Services springt er altijd uit. Dat is bij mij ook.. maar anderhalve dag haal ik nog steeds prima. Vandaar de vraag.

Stomme vraag misschien.. hoe leeg je de cache van een app?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• demol88
deco1974 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:16:
[...]

Omdat het verbruik in percentages wordt weergegeven. Dat zegt dan nog niets over de duur van de batterij. Maar inderdaad, Google Play Services springt er altijd uit. Dat is bij mij ook.. maar anderhalve dag haal ik nog steeds prima. Vandaar de vraag.

Stomme vraag misschien.. hoe leeg je de cache van een app?
Settings -> Apps & notifications -> app kiezen -> Storage
Daar heb je 2 knoppen: 'Clear Storage' en 'Clear Cache'

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ik heb hier een 6T van een collega liggen om eens te testen hoe dat met Android Auto werkt. Had het snel aan de praat maar heb heel soms dat ie wel heel even stottert qua geluid, is dat normaal? Of ligt dat eerder aan m'n auto? (Renault Megane uit 2017)

Is het al bijna vrijdag?

• deco1974
DennusB schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:22:
Ik heb hier een 6T van een collega liggen om eens te testen hoe dat met Android Auto werkt. Had het snel aan de praat maar heb heel soms dat ie wel heel even stottert qua geluid, is dat normaal? Of ligt dat eerder aan m'n auto? (Renault Megane uit 2017)
Is het kabeltje goed?
Met Opel Crossland X geen problemen in ieder geval

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:50
AA is mega gevoelig voor half werkende kabeltjes. Maar het stotteren van geluid heb ik nog niet eerder gehad, wel vaak dat de verbinding wegvalt, maar niet dat het stottert. Mss dat het aan je internet connectie lag? Als je aan het streamen bent iig?

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:15

WCA

Voorheen: GreNade

Geluid gaat bij Android auto als het goed is via bluetooth.

It's easier to try, than to prove it can't be done

• mac1987
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:46
Hier een 6T op een 2018 VW Golf en geen storingen in het geluid.

Acties:
  • 0Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 9.0.14 voor de OnePlus 6T aangekondigd!

OxygenOS 9.0.14 OTA for the OnePlus 6T and OxygenOS 9.0.6 OTA for the OnePlus 6
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 9.0.14 for the OnePlus 6T and 9.0.6 for OnePlus 6.

Changelog
System
  • Updated Android Security Patch to 2019.5
  • General bug fixes and improvements
Bluetooth
  • Support for Quick Pairing of Bullets Wireless 2 added
  • Improved stability and compatibility of Bluetooth
Launcher
  • Improved confirm password UI for hidden space
Camera (OnePlus 6T)
  • Optimized photo quality from the front camera
Bug fix
  • Fixed issue with ringtone for SMS
  • Fixed issue with speed dial getting cleared
  • Fixed issue loading credentials required WiFi requiring Login

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04-06 23:44
Iemand vandaag de nl-alert ontvangen? Op een 6T?

Ik heb de standaard instellingen onder "Emergency alerts" allemaal aanstaan maar niks ontvangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-11 18:40
henk787 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:27:

Ik heb de standaard instellingen onder "Emergency alerts" allemaal aanstaan maar niks ontvangen.
Hier zonder problemen, mijn vrouw op de Galaxy S8 wel een minuutje eerder

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Katsuchi
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 28-08 10:03

Ontvangen voor de allereerste keer. Nooit gehad op de One en 3T.(T-Mobile)
Bij mij staat CMAS-testberichen uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:31
Zijn er meer mensen die een probleem hebben met het gebruik van spotify?
Ik heb op mijn oneplus 6 momenteel het probleem dat als ik spotify via wifi wil gebruiken, de app aangeeft dat er geen internet verbinding is. Op 4g doet hij het wel. Ik heb de app al opnieuw geinstalleerd, als test overgestapt op de beta van oneplus, maar dat heeft tot nu toe niet geholpen.

Heeft iemand wellicht de zelfde ervaring?

Mi 9T Pro - MIUI11.0.3 - PFKEUXM

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:15

WCA

Voorheen: GreNade

golden1988 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:46:
Zijn er meer mensen die een probleem hebben met het gebruik van spotify?
Ik heb op mijn oneplus 6 momenteel het probleem dat als ik spotify via wifi wil gebruiken, de app aangeeft dat er geen internet verbinding is. Op 4g doet hij het wel. Ik heb de app al opnieuw geinstalleerd, als test overgestapt op de beta van oneplus, maar dat heeft tot nu toe niet geholpen.

Heeft iemand wellicht de zelfde ervaring?
Ooit een keer gehad, toen stond in de settings > apps & notifications > see all > spotify > data usage > Disabled Wifi op aan. (had ik zelf gedaan, ik dacht dat die instelling iets anders deed dan ie daadwerkelijk deed)

WCA wijzigde deze reactie 04-06-2019 08:50 (6%)

It's easier to try, than to prove it can't be done

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:35

Nope, 6T deed niets. Instellingen staan goed volgens mij. iPhone van het werk deed het wel gewoon.

1x een melding is ook wel genoeg trouwens. En zit hier ook nog eens op minder dan 50meter van de sirene buiten }:|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 18:25

Die van mij gaf ook een alert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ilfamo
  • Laatst online: 18:25
Ik heb ook een Megane en heb ook probelemen met de BT. Telefoongesprek geen probleem, maar met BT streamen laat hij 3 seconden horen en dan stopt het geluid. Op de telefoon kan ik zien dat de muziek doorspeelt, ik kan het alleen niet horen |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mac1987

Vorige keer niks ontvangen. Niks gewijzigd aan de instellingen, maar nu wel ontvangen...

• remco112
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 03-10 10:58
Het viel me de laatste tijd nogal op dat mijn OnePlus 6T nogal warm werd en daardoor de batterij ook sneller leegtrekt voor mijn gevoel.

CPU-Z bij normaal gebruik:

Is dit normaal?!
remco112 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:56:
Het viel me de laatste tijd nogal op dat mijn OnePlus 6T nogal warm werd en daardoor de batterij ook sneller leegtrekt voor mijn gevoel.

CPU-Z bij normaal gebruik:
[Afbeelding: CPU-Z]

Is dit normaal?!
Bèta of stable?

• remco112
Stable. 9.0.13 om precies te zijn.
remco112 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:51:
[...]

Stable. 9.0.13 om precies te zijn.
Is een known issue: Known Issues for OnePlus 6/6t

Je zou kunnen updaten naar 9.0.14 via Oxygen Updater. Misschien dat dat het oplost.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remco112
AnonymousWP schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:40:
[...]

Is een known issue: Known Issues for OnePlus 6/6t

Je zou kunnen updaten naar 9.0.14 via Oxygen Updater. Misschien dat dat het oplost.
Geüpdate! Thanks.

Even paar dagen aankijken en voelen dan maar ;)
Nieuwe lijst met known-issues voor de 6T: Known Issues for OnePlus 6/6t.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20-11 08:51
- ram management

Maar dat snappen ze niet 😒

• zunrob
  • Laatst online: 15:12
Zojuist de update geïnstalleerd, helaas bestaat het probleem met double tap to wake nog steeds. Hij detecteert pas na een paar keer tikken iets, of überhaupt niet...

Ook dubbeltikken als de telefoon gebruikt wordt (bijvoorbeeld om te zoomen in de foto app) of snel via de menu knoppen te wisselen naar de vorige app wordt niet altijd gedetecteerd.

Edit: Bug rapport aangemaakt: https://forums.oneplus.co...s-not-registered.1048563/

zunrob wijzigde deze reactie 06-06-2019 17:26 (47%)

• MarcoKramer
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:27
zunrob schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:32:
Zojuist de update geïnstalleerd, helaas bestaat het probleem met double tap to wake nog steeds. Hij detecteert pas na een paar keer tikken iets, of überhaupt niet...

Ook dubbeltikken als de telefoon gebruikt wordt (bijvoorbeeld om te zoomen in de foto app) of snel via de menu knoppen te wisselen naar de vorige app wordt niet altijd gedetecteerd.
Heb je dit al eens geprobeerd?
MarcoKramer in "[OnePlus 6T] Ervaringen & Discussie"
Of doet dit niet wat je wilt? :?

• zunrob
MarcoKramer schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:05:
[...]

Heb je dit al eens geprobeerd?
MarcoKramer in "[OnePlus 6T] Ervaringen & Discussie"
Of doet dit niet wat je wilt? :?
Dat doet helaas niet helemaal wat ik wil, ik vind het fijn dat als je double tap to wake gebruikt je je meldingen kunt zien (gelijk aan gebruik van powerknop). Met de one tap optie krijg je het ambient display te zien en kun je niet de inhoud lezen.

Ik heb een bug rapport aangemaakt, hopelijk wordt het opgepakt: https://forums.oneplus.co...s-not-registered.1048563/

• bresjt
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17:18
Hier leek na de laatste update de double tap to wake ook uit te staan. In ambient display staan nu alle opties af, en bij quick gestures kan je dan de double tap aanzetten.

• MarcoKramer
zunrob schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:26:
[...]

Dat doet helaas niet helemaal wat ik wil, ik vind het fijn dat als je double tap to wake gebruikt je je meldingen kunt zien (gelijk aan gebruik van powerknop). Met de one tap optie krijg je het ambient display te zien en kun je niet de inhoud lezen.

Ik heb een bug rapport aangemaakt, hopelijk wordt het opgepakt: https://forums.oneplus.co...s-not-registered.1048563/
Ah, oké, dat is inderdaad wat anders dan. Het ging er bij mij vooral om dat ik snel bij de fingerprint scanner kon komen. Hopelijk wordt dat probleem snel verholpen dan.

• deco1974
bresjt schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:33:
Hier leek na de laatste update de double tap to wake ook uit te staan. In ambient display staan nu alle opties af, en bij quick gestures kan je dan de double tap aanzetten.
bugje inderdaad.. bij mij stond ie aan, maar deed niets meer.
even uit en weer aanzetten loste het op
Nieuwe bèta is eindelijk aangekondigd voor de 6T: OxygenOS Open Beta 20 for the OnePlus 6 and Open Beta 12 for OnePlus 6T
Hey everyone,

Changelog
System
  • Updated Android security patch to 2019.06
  • Added digital wellbeing (Settings - Digital Wellbeing)
Fnatic Mode
  • Brand new Fnatic mode offering you immersive gaming experience

• Leoon.
  • Laatst online: 23:29

Leoon.

waka waka hey hey

Ik word helemaal gek van gesprekken die weg vallen voor een x tijd en dan terugkomen of niet sinds de laatste update.

Meerdere mensen last van?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• mac1987
Welke provider heb je? Ik heb hier op mijn tweede simkaart (Vodafone) wel last van, maar de eerste (T-Mobile) niet. Ik ging ervan uit dat dit aan de provider lag, aangezien ik op mijn oude telefoon ook vaker problemen met Vodafone had.

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

mac1987 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:59:
Welke provider heb je? Ik heb hier op mijn tweede simkaart (Vodafone) wel last van, maar de eerste (T-Mobile) niet. Ik ging ervan uit dat dit aan de provider lag, aangezien ik op mijn oude telefoon ook vaker problemen met Vodafone had.
Ik heb inderdaad Vodafone.. Dat is wel echt klote dat het dan aan Vodafone ligt. Ineens vandaag 4x last van gehad |:(

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• BTBoy
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:37
Leoon. schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:58:
[...]

Ik heb inderdaad Vodafone.. Dat is wel echt klote dat het dan aan Vodafone ligt. Ineens vandaag 4x last van gehad |:(
Ik heb er ook last van, super irritant! (ik zit ook bij Vodafone) Daarnaast heb ik ook andere bugs, had laatst twee websites die ik wilde laden in google chrome app, ik kreeg gewoon witte pagina's. Hierna de telefoon gerestart en toen was het weer ok.. rare bugs.. :?

• om3ega
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:17

om3ega

Merry XMAS

Vandaag werd er i.v.m de 112 storing ruim gestrooid met NL-Alerts ... sommige mensen kregen er wel 10 binnen. Ik heb 2 SIM kaarten (KPN en T-Mobile) .. bij Noodmeldingen alles aanstaan, maar ik krijg niets binnen.

Ook niet met de NL-test alerts..
Mijn vorige Oneplussen deden dit wel correct..

Ligt dit aan instellingen of werkt de 6T gewoon niet met NL Alerts?
Ik heb gewoon de default ROM.

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• GeertH
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:04
om3ega schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:51:
Vandaag werd er i.v.m de 112 storing ruim gestrooid met NL-Alerts ... sommige mensen kregen er wel 10 binnen. Ik heb 2 SIM kaarten (KPN en T-Mobile) .. bij Noodmeldingen alles aanstaan, maar ik krijg niets binnen.

Ook niet met de NL-test alerts..
Mijn vorige Oneplussen deden dit wel correct..

Ligt dit aan instellingen of werkt de 6T gewoon niet met NL Alerts?
Ik heb gewoon de default ROM.
Hier alles default qua ROM en instellingen. Vodafone sim
3 verschillende meldingen gehad, alle 4 keer

BTO 15CL16 Core i5-4210M, 8GB ram, 120GB Samsung 840 ssd. Volkswagen Kever 1974

• Patrick
Mijn 6T met T-Mobile SIM erin ook geen alert gehad. Test alert laatst ook al niet. Alle andere telefoons in huis met T-Mobile wel gewoon de meldingen.

Heb meerdere keren gekeken of alle alert settings goed staan, en zie niets vreemds. Ook al even in de developer options gekeken, maar zie daar naar mijn idee ook niets wat ermee te maken heeft.

• Ranja_Ranja
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20-11 01:11
Hier ook niets ontvangen met Simpel.

• RutgerVitesse
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23:27
Ik T-Mobile en heb alle meldingen binnen gehad. Een ander issue is dat het schieten van foto's in Whatsapp een tijd goed ging. Sinds vandaag krijg ik weer andere kleur weergave te zien. Als ik de foto opnieuw neem dat is die wel goed qua kleur.

• om3ega

om3ega

Merry XMAS

Ok, aan de ene kant ben ik blij te horen dat ik niet de enige ben... maar het is wel jammer .. en raar dat er zoveel verschil tussen zit.

Vraag is..waar ligt het aan? NL Alert? Of de OnePlus?

• Patrick
In de categorie: heb je hem al even opnieuw opgestart?

Telefoon herstart en de alerts komen alsnog binnen... :/
Open Bèta 13 is er: OxygenOS Open Beta 21 for the OnePlus 6 and Open Beta 13 for OnePlus 6T
Hey everyone,

Changelog
System
  • General bug fixes and stability improvements
Screen Recorder
  • Added FPS (Frames per second) option giving you more control over recording effects
Weather
  • Improved scrolling experience for switching between pages
  • Weather cards for multiple cities can now be rearranged or deleted by tapping and holding on them
  • Optimized user experience by allowing you to use this app while app permission to access GPS location is disabled
Phone
  • Improved animation effects when switching between pages
  • Improved experience with searching for contacts
  • Optimized Quick Responses for declined calls and supported editing Quick Responses

• Katsuchi
  • Laatst online: 28-08 10:03
Patrick schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:18:
Mijn 6T met T-Mobile SIM erin ook geen alert gehad. Test alert laatst ook al niet. Alle andere telefoons in huis met T-Mobile wel gewoon de meldingen.
Hier vijf meldingen gekregen.
(6T enT-Mobile)

• om3ega

om3ega

Merry XMAS

Patrick schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:31:
In de categorie: heb je hem al even opnieuw opgestart?

Telefoon herstart en de alerts komen alsnog binnen... :/
Ja diverse keren , maar dit maakt helaas niets uit.

• deco1974
om3ega schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:53:
Ok, aan de ene kant ben ik blij te horen dat ik niet de enige ben... maar het is wel jammer .. en raar dat er zoveel verschil tussen zit.

Vraag is..waar ligt het aan? NL Alert? Of de OnePlus?
Volgens mij NL Alert.. ik heb ook niets binnengehad en mijn vrouw met een Samsung ook niet. We zitten beide bij KPN. Bij de buren (we zaten buiten) hoorde ik wel diverse keren alerts loeien

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tjilp
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 27-09 15:12
Heeft er iemand gehoord van of ideeën bij het onderstaande probleem:

Ik heb een OnePlus 6T en ben een erg tevreden gebruiker. Nu is er iets bijzonders aan de hand. Het toestel kan niet bellen of gebeld worden wanneer ik op mijn werk ben. Met mijn vorige toestel met dezelfde simkaart kon dat wel. We maken binnen de organisatie gebruik van Vodafone, maar vanwege de slechte netwerk kwaliteit heeft Vodafone hier een intern netwerk aangelegd. De netwerk kwaliteit lijkt super, alleen niet door mij te gebruiken. De data verbinding werkt overigens prima. Rara, wat te doen? Help!

Acties:
  • +3Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 9.0.15 aangekondigd. Update wordt nog niet uitgerold op het moment van schrijven. Wordt toegevoegd aan Oxygen Updater zodra deze beschikbaar is.

OxygenOS 9.0.15 OTA for the OnePlus 6T and OxygenOS 9.0.7 OTA for the OnePlus 6
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 9.0.15 for the OnePlus 6T and 9.0.7 for OnePlus 6.

Changelog
System
  • Updated Android security patch to 2019.6
  • Improved screen rotation
  • Added Screen recorder feature (Quick Settings - Screen Recorder)
Communication
  • Support VoLTE/VoWiFi for Telia Denmark

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 21:40
AnonymousWP schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:37:
OnePlus heeft OxygenOS 9.0.15 aangekondigd. Update wordt nog niet uitgerold op het moment van schrijven. Wordt toegevoegd aan Oxygen Updater zodra deze beschikbaar is.

[...]
Inmiddels beschikbaar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 21:40
tjilp schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:40:
Heeft er iemand gehoord van of ideeën bij het onderstaande probleem:

Ik heb een OnePlus 6T en ben een erg tevreden gebruiker. Nu is er iets bijzonders aan de hand. Het toestel kan niet bellen of gebeld worden wanneer ik op mijn werk ben. Met mijn vorige toestel met dezelfde simkaart kon dat wel. We maken binnen de organisatie gebruik van Vodafone, maar vanwege de slechte netwerk kwaliteit heeft Vodafone hier een intern netwerk aangelegd. De netwerk kwaliteit lijkt super, alleen niet door mij te gebruiken. De data verbinding werkt overigens prima. Rara, wat te doen? Help!
Vodafone bellen, zij kunnen op IMEI nummer kijken waarom je geen call setup kan maken of geen calls kan ontvangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:31
Sinds een week doet mijn oorspeaker het niet meer lekker.
Als ik aan de telefoon ben niet ik goed luisteren wat de andere kant zegt, anders hoor ik het niet.
Hebben jullie dit al eens meegemaakt?

Edit: en ja, met de volumetoets druk ik natuurlijk zo vaak als mogelijk naar boven .

GrasshopperNL wijzigde deze reactie 02-07-2019 21:47 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarcoKramer
AnonymousWP schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:37:

[...]
Dank! Heb 'm net via een VPN in Duitsland binnengehaald.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Nieuwe bèta voor de 6T: OxygenOS Open Beta 23 for the OnePlus 6 and Open Beta 15 for OnePlus 6T
Hey everyone,

Changelog
System
Screen Recorder
  • Hide floating widget while recording
  • More options added for resolution, fps and bit rate
OnePlus Laboratory
  • Brand new UI design
  • Added DC dimming feature
Weather
  • Added popular cities for search suggestions

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17:17

Grudgie

PSN: Grudgie7

Komt er ooit nog eens een keer een fix voor die batterij drain? Echt al maanden lang een slechte accu waar ik maar een dag mee uithoud.

Toen ik de telefoon net kocht deed ik er de eerste maanden makkelijk 2 dagen mee en soms 3 dagen. En het gebruik van de telefoon is hetzelfde.

WiFi, bluetooth, data staan altijd aan.

In de batterij verbruik lijst komt er ook geen app naar voren die veel batterij slurpt en Google service al paar keer data cache gecleared.

Weet niet wat ik nog meer kan doen.

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• mac1987
Zit een beetje met hetzelfde probleem.
Het enige dat volgens mij resteert is een volledige (factory) reset. Dat is mij echter al het gedoe niet waard nu ik de dag nog door kom.
Ik ben zelf van 7 uur SOT en 32+ standby naar 4 SOT en 24 standby gegaan.

• zunrob
Ik heb alleen in het begin een aantal keer zo'n hoge SOT gehaald, maar dat kwam mijn inziens eerder doordat ik toen ook meer met de telefoon bezig was. Denk dat ik nu ook gemiddeld wel zo rond de 4,5 uur uit kom.

Ik haal er echter wel het einde van de dag mee, dus dat is prima.

zunrob wijzigde deze reactie 25-07-2019 09:49 (13%)

• deco1974
Bij normaal gebruik 1,5 dag.. dat vind ik prima

• Maaark
Grudgie schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:55:
Komt er ooit nog eens een keer een fix voor die batterij drain? Echt al maanden lang een slechte accu waar ik maar een dag mee uithoud.

Toen ik de telefoon net kocht deed ik er de eerste maanden makkelijk 2 dagen mee en soms 3 dagen. En het gebruik van de telefoon is hetzelfde.

In de batterij verbruik lijst komt er ook geen app naar voren die veel batterij slurpt en Google service al paar keer data cache gecleared.

Heb dit ook gehad.. Was opeens gefixt bij niet de vorige maar die update ervoor. Nu nog steeds niet heel lekker maar wel 100x beter dan het eerst was.

• Grudgie

Grudgie

Maaark schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:44:
[...]

Heb dit ook gehad.. Was opeens gefixt bij niet de vorige maar die update ervoor. Nu nog steeds niet heel lekker maar wel 100x beter dan het eerst was.
Ik heb helaas nog geen fix. :(

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• Maaark
Grudgie schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:54:
[...]

Ik heb helaas nog geen fix. :(
Tot hoever ben je up to date? Ik heb de laatste update nog niet geinstalleerd. Mss dat het de moeite waard is om te downgraden naar de 1 na laatste update.

• Grudgie

Grudgie

Op welk nummer zit jij dan? Want het begon bij mij ergens in Maart ofzo dat mijn batterij minder goed meeging.

• mrwolf
  • Niet online
Ik zit in een geïsoleerde bunker thuis met weinig tot geen mobiel bereik. Mijn vorige telefoon ondersteunde Wifi-bellen, en dat was een uitkomst.

Op de 6T vond ik dit niet terug (Vodafone). Iemand enig idee hoe dit te fixen?

Acties:
  • +1Henk 'm!
mrwolf schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:02:
Ik zit in een geïsoleerde bunker thuis met weinig tot geen mobiel bereik. Mijn vorige telefoon ondersteunde Wifi-bellen, en dat was een uitkomst.

Op de 6T vond ik dit niet terug (Vodafone). Iemand enig idee hoe dit te fixen?
Er is een soort trucje: https://forum.xda-develop...-german-carriers-t3817542

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Een beetje omslachtig, maar het lijkt te werken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 10-11 18:15
De provider moet het wel eerst activeren, wat ik stom vind.
Als je gsm niet tussen de whitelist staat, kan je er geen gebruik van maken.
Op de vraag of Volte en vowifi per gsm nummer kunnen geactiveerd worden krijg je geen antwoord, terwijl ik al van verschillende personen heb gelezen dat het kan. [Zit bij Telenet]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 10-11 18:15
Net bericht gekregen via facebook dat ze dit wel degelijk per gsm nummer kunnen activeren.
Hopelijk wil iemand dit nu doen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
jimmypop1 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:53:
De provider moet het wel eerst activeren, wat ik stom vind.
Als je gsm niet tussen de whitelist staat, kan je er geen gebruik van maken.
Op de vraag of Volte en vowifi per gsm nummer kunnen geactiveerd worden krijg je geen antwoord, terwijl ik al van verschillende personen heb gelezen dat het kan. [Zit bij Telenet]
In mijn vorige dual-sim (Honor 9) werkte het al voor beide Vodafone sims, nu heb ik ook veel beter bereik en gesprekskwaliteit. Komende week eens flink testen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: oktober 2012
Heb plotseling last van random reboots als ik een app wil openen, echter lijkt dit bij meerdere apps te zijn. Meer mensen die hier last van hebben?

Kan ik ergens logs inzien om te kijken welke app dit veroorzaakt?

• Chris1907
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 19-11 19:22
michaelw1998 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:43:
Heb plotseling last van random reboots als ik een app wil openen, echter lijkt dit bij meerdere apps te zijn. Meer mensen die hier last van hebben?

Kan ik ergens logs inzien om te kijken welke app dit veroorzaakt?
Same here. Toevalligerwijs zojuist en precies een week geleden ook. Heb het probleem tot nog toe alleen bij de Snapchat en Twitter app.

• zunrob
Om terug te komen op de vorige discussie van de batterij, allicht voor anderen ter referentie: 13 uur van de lader, 4 uur en 23 minuten SOT en nog 18 procent over.

• superiscch
Ik blijf gek komen van de ram management van Oneplus 😔 ik speel een spelletje (Bricks n Balls), verander 5 seconden naar camera voor een filmpje en hop spel moet opnieuw opstarten 🤔

Alhoewel m'n bootloader unlocked is heb ik hem al een tijdje zonder root in gebruik. Valt dit probleem op te lossen met root? Zijn er parameters aan te passen? Met m'n 3 deed ik vaak zulke dingen maar met de 6 had ik er geen nood aan, maar het probleem begint me te veel te ergeren

• deco1974
zunrob schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:44:
Om terug te komen op de vorige discussie van de batterij, allicht voor anderen ter referentie: 13 uur van de lader, 4 uur en 23 minuten SOT en nog 18 procent over.
16 uur van de lader, 2 uur SOT, nog 17 uur te gaan volgens prognose: 56% over

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20-11 12:08
superiscch schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:53:
Ik blijf gek komen van de ram management van Oneplus 😔 ik speel een spelletje (Bricks n Balls), verander 5 seconden naar camera voor een filmpje en hop spel moet opnieuw opstarten 🤔

Alhoewel m'n bootloader unlocked is heb ik hem al een tijdje zonder root in gebruik. Valt dit probleem op te lossen met root? Zijn er parameters aan te passen? Met m'n 3 deed ik vaak zulke dingen maar met de 6 had ik er geen nood aan, maar het probleem begint me te veel te ergeren
Ik geloof dat er in dit topic wel wat tips staan wanneer je je bootloader unlocked hebt:

https://forum.xda-develop...ling-problematic-t3893961

• Puddi Puddin
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13-11 17:10

Puddi Puddin

Japanse Pudding FTW!

Grudgie schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:55:

Dit probleem had ik dus ook en toen kwam ik erachter dat m'n batterij temperatuur vrij hoog was. Ik kon telkens maar niet vinden waar door dit kwam. Ik heb een nieuwe Magisk Mod geïnstalleerd die aan de hand van wat commands bepaalde Google en Oneplus analytic services uit zet. Nadat ik dit heb geïnstalleerd merk ik dat de temperatuur zelfs in directe zo'n op het strand met volle scherm helderheid tussen de 29 en max 35 schommelt. Terwijl dit voorheen makkelijk over de 40 graden ging. Uiteindelijk 5.5 scherm tijd behaald en 12 uur uur van de lader met maximale helderheid en continu op 4G.https://forum.xda-developers.com/oneplus-6t/themes/magisk-oxytweaker-oxygenos-pie-t3952685/page3

Android Fanaat!

• Grudgie

Grudgie

Puddi Puddin schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 00:53:
[...]

Dit probleem had ik dus ook en toen kwam ik erachter dat m'n batterij temperatuur vrij hoog was. Ik kon telkens maar niet vinden waar door dit kwam. Ik heb een nieuwe Magisk Mod geïnstalleerd die aan de hand van wat commands bepaalde Google en Oneplus analytic services uit zet. Nadat ik dit heb geïnstalleerd merk ik dat de temperatuur zelfs in directe zo'n op het strand met volle scherm helderheid tussen de 29 en max 35 schommelt. Terwijl dit voorheen makkelijk over de 40 graden ging. Uiteindelijk 5.5 scherm tijd behaald en 12 uur uur van de lader met maximale helderheid en continu op 4G.https://forum.xda-developers.com/oneplus-6t/themes/magisk-oxytweaker-oxygenos-pie-t3952685/page3
Oké en welke versie heb jij geïnstalleerd? En installeren ervan via TWRP?

• superiscch
renem schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 00:10:
[...]

Ik geloof dat er in dit topic wel wat tips staan wanneer je je bootloader unlocked hebt:

https://forum.xda-develop...ling-problematic-t3893961
Thx, ik ga het eens bekijken

• Puddi Puddin

Puddi Puddin

Japanse Pudding FTW!

Grudgie schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 06:39:
[...]

Oké en welke versie heb jij geïnstalleerd? En installeren ervan via TWRP?
Ik heb gebruik gemaakt van Magisk. Je installeert Magisk via twrp. Momenteel gebruik ik versie 5 van de mod. Die kan je dan zo installeren onder modules.

Android Fanaat!

• Grudgie

Grudgie

Puddi Puddin schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:14:
[...]

Ik heb gebruik gemaakt van Magisk. Je installeert Magisk via twrp. Momenteel gebruik ik versie 5 van de mod. Die kan je dan zo installeren onder modules.
Dan moet ik zeker eerst de bootloader unlocken ? Of kan ik magisk ook zo gebruiken zonder de bootloader hoeven te unlocken.

• Puddi Puddin

Puddi Puddin

Japanse Pudding FTW!

Grudgie schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:16:
[...]

Dan moet ik zeker eerst de bootloader unlocken ? Of kan ik magisk ook zo gebruiken zonder de bootloader hoeven te unlocken.
Yep die moet je unlocken. Eigenlijk 't eerste wat je moet doen na aanschaf van 'n oneplus toestel. Scheelt je een hoop gezeik achteraf. Bij het unlocken word je data wel gewiped dus houd daar rekening mee.

Android Fanaat!

• deco1974
Puddi Puddin schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:36:
[...]

Yep die moet je unlocken. Eigenlijk 't eerste wat je moet doen na aanschaf van 'n oneplus toestel. Scheelt je een hoop gezeik achteraf. Bij het unlocken word je data wel gewiped dus houd daar rekening mee.
uit nieuwsgierigheid: waarom zou je de bootloader moeten unlocken eigenlijk?
ik zit nog op de originele bedoeling sinds de aanschaf.. nog geen enkel gezeik gehad met iets

• Puddi Puddin

Puddi Puddin

Japanse Pudding FTW!

deco1974 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:10:
[...]

uit nieuwsgierigheid: waarom zou je de bootloader moeten unlocken eigenlijk?
ik zit nog op de originele bedoeling sinds de aanschaf.. nog geen enkel gezeik gehad met iets
Omdat het je later een full reset scheelt. Een keer unlocken en er veranderd niets.

Android Fanaat!

• SanderBos
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23:00
Laat ik even mijn AnonymousWP imitatie naar dit forum copy/ pasten, voor de OnePlus 6 is er namelijk een nieuwe update die nu ook al in Oxygen Updater zit, dus voor de 6T waarschijnlijk ook?:
https://forums.oneplus.co...or-the-oneplus-6.1087788/
We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 9.0.16 for the OnePlus 6T and 9.0.8 for OnePlus 6.
Changelog
  • System
    • Optimized pocket mode
    • Fixed an issue with apps failing to respond
    • Fixed an issue to unlock apps successfully using fingerprint when the screen recorder is turned on
    • Added Quick reply in landscape mode (Settings - Utilities - Quick reply in landscape)
    • Android security patch updated to 2019.08
  • Launcher
    • Added password settings for Hidden Space
  • Gaming Mode
    • Introduced brand new Fnatic mode for an immersive gaming experience, More surprises on the way
  • Zen mode
    • Added additional Zen mode features
  • OnePlus Laboratory
    • Added the DC dimming feature
  • Communication
    • Support VoLTE/VoWiFi for Bouygues
(En DC Dimming is blijkbaar een techniek om bij lagere helderheid minder schermflikkering te krijgen?: https://www.gizmochina.co...t-for-amoled-smartphones/)

• Sypher
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:56
Sinds de update werkt VoLTE ineens bij mij! Ook al staat er in de changelog dat het voor Bouygues is.Was vorige week al eens aan het klooien geweest om met de Qualcomm editor de modem profiles aan te passen maar lukte zonder backup leek me dat geen goed plan. En nu vandaag met de update, surprise!

Geen idee of VoWIFI nu ook werkt, daar heb ik nog geen icoontje voor gezien.

• michaelw1998
Sypher schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:14:
Sinds de update werkt VoLTE ineens bij mij! Ook al staat er in de changelog dat het voor Bouygues is.Was vorige week al eens aan het klooien geweest om met de Qualcomm editor de modem profiles aan te passen maar lukte zonder backup leek me dat geen goed plan. En nu vandaag met de update, surprise!

Geen idee of VoWIFI nu ook werkt, daar heb ik nog geen icoontje voor gezien.
Welke provider heb je?
Zie met mijn 6T nog niks met T-Mobile.

• Sypher
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:56
michaelw1998 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:17:
[...]

Welke provider heb je?
Zie met mijn 6T nog niks met T-Mobile.
Ik heb Vodafone. Ik weet niet of het heeft geholpen maar heb destijds wel deze stappen gedaan:
1. Go to the dialer and enter: *#800#
2: Select Enter
3: Go to Logkit
4: Swipe down to function switch
5: Tick VoLTE, VoWiFi switch
6: Reboot
Zonder modem trucs deed hij het echter nog niet, na deze update is dat blijkbaar ook niet meer nodig.

• reaL_G
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19-11 12:58
deco1974 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:41:
[...]

16 uur van de lader, 2 uur SOT, nog 17 uur te gaan volgens prognose: 56% over
Ter referentie ook maar. Gemiddeld zit ik op 7 tot 8 uur sot.

Nu 4h8m sot, 56%. 24h geleden 100%, nog 32h te gaan.

https://imgur.com/DyCqouF
https://imgur.com/HTmXqLl

GiTS

• fredgroes
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-11 20:47
Sypher schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:54:
[...]

Ik heb Vodafone. Ik weet niet of het heeft geholpen maar heb destijds wel deze stappen gedaan:

[...]

Zonder modem trucs deed hij het echter nog niet, na deze update is dat blijkbaar ook niet meer nodig.
Op mijn 6 is het na de update ook gaan werken bij Vodafone. Zonder gerommel met trucjes.

• RutgerVitesse
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23:27
Benieuwd of de accu duur beter is geworden

• Grudgie

Grudgie

reaL_G schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:54:
[...]

Ter referentie ook maar. Gemiddeld zit ik op 7 tot 8 uur sot.

Nu 4h8m sot, 56%. 24h geleden 100%, nog 32h te gaan.

https://imgur.com/DyCqouF
https://imgur.com/HTmXqLl
Wat heb je allemaal aan/uit staan? Veel apps?

Want als ik hem smorgens van de lader afhaal moet ik hem savonds wel weer aan de lader zetten. Echt een verschrikkelijke batterij duur heb ik. |:(

• Grudgie

Grudgie

Gebruik nu sinds een dag de "navigatiegebaren", in het begin was dat wennen alleen nu ik eraan gewend ben vind ik het super chill. Dat werkt echt lekker. _/-\o_

• reaL_G
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19-11 12:58
Grudgie schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:31:
[...]

Wat heb je allemaal aan/uit staan? Veel apps?

Want als ik hem smorgens van de lader afhaal moet ik hem savonds wel weer aan de lader zetten. Echt een verschrikkelijke batterij duur heb ik. |:(
gebruik bijna geen social media-apps meer. (whatsapp wel)
bijna alles is browserwindow. wel veel apps,
maar meer apps die niet op de achtergrond lopen, meestal log ik ook zulk soort apps uit.

wel dagelijks 3 uur spotify streamen/roamen in BE (werkverkeer).
altijd wifi/bleu/nfc aan, auto brightnes.
stock rom. wel zoveel mogelijk darkmode

7-8 uur sot doe ik geen moeite voor.

GiTS

• deco1974
reaL_G schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:06:
[...]

gebruik bijna geen social media-apps meer. (whatsapp wel)
bijna alles is browserwindow. wel veel apps,
maar meer apps die niet op de achtergrond lopen, meestal log ik ook zulk soort apps uit.

wel dagelijks 3 uur spotify streamen/roamen in BE (werkverkeer).
altijd wifi/bleu/nfc aan, auto brightnes.
stock rom. wel zoveel mogelijk darkmode

7-8 uur sot doe ik geen moeite voor.
Geen Social media. Dat vermoedde ik al. Ik miste inderdaad bijv. FB in je screenshot.. die app vreet veel prut op. Staat nu bij mij met 11% boven aan in verbruik en heb enkel een rondje timeline gedaan.

• michaelw1998
deco1974 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 19:47:
[...]

Geen Social media. Dat vermoedde ik al. Ik miste inderdaad bijv. FB in je screenshot.. die app vreet veel prut op. Staat nu bij mij met 11% boven aan in verbruik en heb enkel een rondje timeline gedaan.
Ik heb de Facebook app lang geleden uitgezet en gebruik Friendly. Deze app gebruikt de mobiele website van Facebook maar dan deels aangepast. App vreet veel minder batterij als de officiële Facebook app.

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

fredgroes schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:41:
[...]

Op mijn 6 is het na de update ook gaan werken bij Vodafone. Zonder gerommel met trucjes.
Waar kun je vinden of het werkt? Ik heb Vodafone op m'n 6T. Moet ik 't ergens aanzetten?

• fredgroes
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-11 20:47
Leoon. schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:17:
[...]

Waar kun je vinden of het werkt? Ik heb Vodafone op m'n 6T. Moet ik 't ergens aanzetten?
instellingen --> wifi en internet --> sim & netwerk --> je sim kaart selecteren (sim 1 of 2) --> en dan het schuifje om bij volte en bellen met wifi. Dan komt er in je balk rechtsboven een volte logo erbij.

fredgroes wijzigde deze reactie 13-08-2019 15:36 (7%)

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken: [OnePlus 6T] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, protectors, laders e.d.:[OnePlus 6T] Accessoires
- Bestellingen, pop-up event, levertijden en prijzen: [OnePlus 6T] Levertijden & Prijzen

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True