Nee! Hopelijk komt er snel een update want dit is maar vervelend!
Is Accubattery accuraat bij het aangeven hoeveel mAh er bij wordt geladen?

[ Voor 24% gewijzigd door bryan1988 op 10-03-2019 19:49 ]
Nee, het is handig om bij te houden hoeveel je de batterij slijt en een alert te hebben dat je het bijvoorbeeld bij 80% van de lader haalt.bryan1988 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 19:47:
Is Accubattery accuraat bij het aangeven hoeveel mAh er bij wordt geladen?
[Afbeelding][Afbeelding]
Waarom is mijn eerste foto die ik maak met WhatsApp, Snapchat en soms ook met de gewone camera heel raar qua kleur? Dat is als sinds ik hem heb. Vervolgens verwijder ik de foto en maak hem nogmaals en dan zijn de kleuren wel goed. Heb ik bepaalde instellingen niet goed staan?
Iemand die hier toevallig ook last van heeft? Of een oplossing?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Als je een foto maakt met Snapchat of WhatsApp, maken ze gebruik van hun eigen voor-ingestelde settings. WhatsApp vooral comprimeert deze heel hard en cropped ze ook nog eens. Snapchat ook, maar in mindere mate. Heb je het ook met de Google Camera (port)?RutgerVitesse schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:11:
Waarom is mijn eerste foto die ik maak met WhatsApp, Snapchat en soms ook met de gewone camera heel raar qua kleur? Dat is als sinds ik hem heb. Vervolgens verwijder ik de foto en maak hem nogmaals en dan zijn de kleuren wel goed. Heb ik bepaalde instellingen niet goed staan?
Alvast bedankt!
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Wat bedoel je precies met Google Camera? Met mijn vorige telefoons heb ik hier overigens geen last van gehad. En het is vreemd dat als ik de foto opnieuw schiet het beeld wel goed is!Anonymoussaurus schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:17:
[...]
Als je een foto maakt met Snapchat of WhatsApp, maken ze gebruik van hun eigen voor-ingestelde settings. WhatsApp vooral comprimeert deze heel hard en cropped ze ook nog eens. Snapchat ook, maar in mindere mate. Heb je het ook met de Google Camera (port)?
De Google Camera port. Erg fijn. Basically this: https://www.celsoazevedo....d/google-camera/examples/RutgerVitesse schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:11:
[...]
Wat bedoel je precies met Google Camera? Met mijn vorige telefoons heb ik hier overigens geen last van gehad. En het is vreemd dat als ik de foto opnieuw schiet het beeld wel goed is!
Voor jouw 6T kan ik je deze aanraden: https://forum.xda-develop...ogle-camera-port-t3862849
Heuj, ik had niet gezien dat er een update voor was. Ben benieuwd of deze iets stabieler is.Anonymoussaurus schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:13:
[...]
De Google Camera port. Erg fijn. Basically this: https://www.celsoazevedo....d/google-camera/examples/
Voor jouw 6T kan ik je deze aanraden: https://forum.xda-develop...ogle-camera-port-t3862849
Share and Enjoy!
Wat is het voordeel van die ten opzichte van Arnova's 1.3 variant? (Hier te vinden)Anonymoussaurus schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:13:
[...]
De Google Camera port. Erg fijn. Basically this: https://www.celsoazevedo....d/google-camera/examples/
PSN: Redrafted
Die thread is gefocust voor development op de 6T.Xerox schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:17:
[...]
Wat is het voordeel van die ten opzichte van Arnova's 1.3 variant? (Hier te vinden)
Open beta 6 is aangekondigd: OxygenOS Open Beta 14 for the OnePlus 6 and Open Beta 6 for OnePlus 6T
Hey everyone,
Here are the latest open beta builds for OnePlus 6 and OnePlus 6T.
Changelog
SystemMessages
- Updated Android security patch to 2019.03
- Improved lock screen interface
- Improved sensitivity for screen rotation
- Now able to select contact groups for sending SMS
Jullie zijn goed bezig bij OnePlus.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:13:
Open beta 6 is aangekondigd: OxygenOS Open Beta 14 for the OnePlus 6 and Open Beta 6 for OnePlus 6T
[...]
Geniet nog elke dag van de 6T. Ben echt zo blij met de telefoon. Nog steeds erg snel. Batterij die lang mee gaat. Echt een heerlijke telefoon!
[quote]Anonymoussaurus schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:17:
[...]
Als je een foto maakt met Snapchat of WhatsApp, maken ze gebruik van hun eigen voor-ingestelde settings. WhatsApp vooral comprimeert deze heel hard en cropped ze ook nog eens. Snapchat ook, maar in mindere mate. Heb je het ook met de Google Camera (port)?
[/quote
Bedankt voor je reactie. Ik heb nog niks gedownload maar vind het toch jammer dat de camera zo slecht is. Ben super blij met de telefoon en alles is perfect. Maar de camera valt vies tegen. Maar daar is de prijs ook naar.
[...]
[/quote
Bedankt voor je reactie. Ik heb nog niks gedownload maar vind het toch jammer dat de camera zo slecht is. Ben super blij met de telefoon en alles is perfect. Maar de camera valt vies tegen. Maar daar is de prijs ook naar.
Ik hoor juist het compleet tegenovergestelde. Ik kan je echt aanraden die port te gebruiken want dat scheelt ook wel wat.RutgerVitesse schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:41:
[quote]Anonymoussaurus schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:17:
[...]
[/quote
dit iddAnonymoussaurus schreef op zondag 17 maart 2019 @ 23:12:
[...]
Ik hoor juist het compleet tegenovergestelde. Ik kan je echt aanraden die port te gebruiken want dat scheelt ook wel wat.
ik hoor iedereen altijd zeggen "ow, die van jou maakt mooie foto's!"
en dan leggen ze hun eigen iphone maar opzij
voorkeur gaat trouwens nog steeds uit naar de stockcam, ik grijp er steeds weer op terug.. de gcam wil soms niet en dan is het moment al weg.
Misschien rare vraag. Hoe installeer ik die cams?DeCo schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:06:
[...]
dit idd
ik hoor iedereen altijd zeggen "ow, die van jou maakt mooie foto's!"
en dan leggen ze hun eigen iphone maar opzij![]()
voorkeur gaat trouwens nog steeds uit naar de stockcam, ik grijp er steeds weer op terug.. de gcam wil soms niet en dan is het moment al weg.
Ik heb 'hier vandaan.. maar er zijn meer versies van andere ontwikkelaars.RutgerVitesse schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:29:
[...]
Misschien rare vraag. Hoe installeer ik die cams?
https://www.celsoazevedo....gle-camera/dev-suggested/
apk downloaden en installeren. Dat is alles.
Thnx! Hoe stel ik hem in als standaard camera voor Whatsapp en Snapchat?DeCo schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:21:
[...]
Ik heb 'hier vandaan.. maar er zijn meer versies van andere ontwikkelaars.
https://www.celsoazevedo....gle-camera/dev-suggested/
apk downloaden en installeren. Dat is alles.
Instellingen > apps & meldingen > standaard apps > camera appRutgerVitesse schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:08:
[...]
Thnx! Hoe stel ik hem in als standaard camera voor Whatsapp en Snapchat?
Hij bedoelde hoe stel je de camera in als de standaard voor de 2 bovengenoemde apps.DeCo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:25:
[...]
Instellingen > apps & meldingen > standaard apps > camera app
Helaas kan dat niet @RutgerVitesse, ze gebruiken namelijk hun eigen software en daar kan je niet plots een andere camera erover heen gooien.
[ Voor 8% gewijzigd door Phntm op 21-03-2019 18:54 ]
In whatsapp kan je paperclipje > long press op camera > take photo doenPhntm schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:54:
[...]
Hij bedoelde hoe stel je de camera in als de standaard voor de 2 bovengenoemde apps.
Helaas kan dat niet @RutgerVitesse, ze gebruiken namelijk hun eigen software en daar kan je niet plots een andere camera erover heen gooien.
Dan pakt ie je standaard camera app
Share and Enjoy!
Heb hem voor Whatsapp nu als standaard ingesteld.GreNade schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:43:
[...]
In whatsapp kan je paperclipje > long press op camera > take photo doen
Thnx!!
Kom er nu achter dat wanneer ik een foto maak hij hem afsluit zonder de foto te versturen.GreNade schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:43:
[...]
In whatsapp kan je paperclipje > long press op camera > take photo doen
Werkt helaas toch niet
Ik maak a-l-t-i-j-d een foto met de camera-app.. vervolgens vanuit de camera-app deel ik 'm naar elke willekeurige app: whatsapp, snapchat, facebook, etc. Dat is maar één enkele knop.Phntm schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:54:
[...]
Hij bedoelde hoe stel je de camera in als de standaard voor de 2 bovengenoemde apps.
Allereerst heb je de beste kwaliteit, je kunt 'm nog even rechtzetten of bewerken, zodanig wat de desbetreffende app niet altijd ondersteunt.
Dus ik benader het andersom.. ik maak nooit gebruik van de foto-functionaliteit in de desbetreffende app.
Misschien omdat ik vanuit Windows Mobile kom en deze wandel gewend ben
Waarom wordt ik gequote? Ik denk niet dat je iets aan mij hoeft uit te leggen. Bovendien hoop ik dat je weet dat whatsapp vervolgens de foto compressed en dus kwaliteitsverlies alsnog blijft. Tenzij je het deelt als bestand en niet als foto.DeCo schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:06:
[...]
Ik maak a-l-t-i-j-d een foto met de camera-app.. vervolgens vanuit de camera-app deel ik 'm naar elke willekeurige app: whatsapp, snapchat, facebook, etc. Dat is maar één enkele knop.
Allereerst heb je de beste kwaliteit, je kunt 'm nog even rechtzetten of bewerken, zodanig wat de desbetreffende app niet altijd ondersteunt.
Dus ik benader het andersom.. ik maak nooit gebruik van de foto-functionaliteit in de desbetreffende app.
Misschien omdat ik vanuit Windows Mobile kom en deze wandel gewend ben
Gewoon...... Omdat jij mij quote..?Phntm schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:26:
[...]
Waarom wordt ik gequote? Ik denk niet dat je iets aan mij hoeft uit te leggen. Bovendien hoop ik dat je weet dat whatsapp vervolgens de foto compressed en dus kwaliteitsverlies alsnog blijft. Tenzij je het deelt als bestand en niet als foto.
Daar reageer ik op, als aanvulling. Sorry dat ik je quote man... Zal er voortaan opletten, dat ik je niets hoef uit te leggen. Sorry kerel.
Was eigenlijk ook niet aan jou gericht. Maargoed, dat wist je natuurlijk al. Nogmaals sorry.
[ Voor 22% gewijzigd door DeCo op 22-03-2019 18:40 ]
Nou nou, zo hoeft dat ook niet. In ieder geval waardeer ik de aanvulling. Misschien zullen ze ooit de camera functie in whatsapp fatsoenlijk maken.. en misschien ook nog lossless compressing voor het delen van afbeeldingen.DeCo schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:20:
[...]
Gewoon...... Omdat jij mij quote..?
Daar reageer ik op, als aanvulling. Sorry dat ik je quote man... Zal er voortaan opletten, dat ik je niets hoef uit te leggen. Sorry kerel.
Was eigenlijk ook niet aan jou gericht. Maargoed, dat wist je natuurlijk al. Nogmaals sorry.
Hebben jullie tips om de vingerafdruk scanner te verbeteren? Hij is best wel snel als je dezelfde vinger een aantal keer achter elkaar unlockt. Echter, als je een paar uur je telefoon niet hebt geunlockt en het dan weer probeert lijkt het wel alsof hetgeen hij geleerd heeft weer vergeten is, en dan duurt het unlocken weer erg lang...
OnePlus rolt nu Open Beta 7 voor de 6T: https://forums.oneplus.co...879/page-49#post-20075272
Changelog
System
• Screenshot UI Optimizations
Gallery:
• Improved photo editor
Launcher
• Improved color adaptation for cards in the shelf
OnePlus Switch
• Supported permissions migration for applications
Weather
• More details added to weather warnings
• Weather timeline now follows system time format
• General bug fixes
Phone
• UI Optimizations
Hebben mensen ook last van de ''niet-storen''' bug?
Als niet sotren staat ingeschakeld, stop de telefoon inderdaad met trillen en geluid maken bij binnenkomende meldingen, maar het scherm licht wel gewoon op. Vermoedelijk omdat ambient display aan staat. Maar het lijkt mij dat niet storen mode ambient display moet ''overrulen''. Ik krijg het maar niet voor elkaar...
Heb hier even screenshots gemaakt van mijn huidige niet-storen instellingen:
https://imgur.com/a/AajtUg0
Als niet sotren staat ingeschakeld, stop de telefoon inderdaad met trillen en geluid maken bij binnenkomende meldingen, maar het scherm licht wel gewoon op. Vermoedelijk omdat ambient display aan staat. Maar het lijkt mij dat niet storen mode ambient display moet ''overrulen''. Ik krijg het maar niet voor elkaar...
Soms gebeurt het dat de zaklamp (spontaan?) aan gaat, als ik 'm op pak op een bepaalde manier...
Ik probeer het steeds te reproduceren, maar het lukt niet.. is er een manier via bijv. hardwarebuttons, om de zaklamp aan te zetten?
Ik probeer het steeds te reproduceren, maar het lukt niet.. is er een manier via bijv. hardwarebuttons, om de zaklamp aan te zetten?
Waarschijnlijk heb je een gesture (V) ingesteld voor de zaklamp. Settings > Buttons & gestures > Quick gestures.DeCo schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:43:
Soms gebeurt het dat de zaklamp (spontaan?) aan gaat, als ik 'm op pak op een bepaalde manier...
aaahhhh!! dank je wel!contrast schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:45:
[...]
Waarschijnlijk heb je een gesture (V) ingesteld voor de zaklamp. Settings > Buttons & gestures > Quick gestures.
Iemand?Ricardo_1994 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:18:
Hebben mensen ook last van de ''niet-storen''' bug?
Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 6T!
Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?
Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!
Verschillende Unbrick Tools
Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.
Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden?

Nou, hier: https://onepluscommunityserver.com
[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-01-2021 14:59 ]
Volgens mij is hier geen oplossing voor.
Heb je het al op het Oneplus forum gevraagd?
Ja, geen reactie helaas. Maar het is dus echt een bug? Of ligt het aan mijn instellingen?DeCo schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:04:
[...]
Volgens mij is hier geen oplossing voor.
Heb je het al op het Oneplus forum gevraagd?
In het begin waren ze snel met updates, maar we zitten nog steeds op de beveiligingspatch van 1 januari. Dat is al 4 maanden geen beveiligingsupdate...
De 7 is bijna uit dus we hoeven ons niet meer in te spannen voor de 6?
De 7 is bijna uit dus we hoeven ons niet meer in te spannen voor de 6?
Sinds de laatste update werkt double touch to wake niet meer goed. Ik moet vaak meerdere keren drukken. Nu merkte ik vandaag dat dubbelklikken voor het vergroten of verkleinen van een foto ook vaak niet goed werkt. Zojuist een touch test app geïnstalleerd, en daar zie je ook dat als je snel tikt hij niet alles registreert. Hopelijk komt er snel een update om dit te fixen, het is best vervelend namelijk.
De laatst aangekondigde update is ook nog steeds niet officieel uitgerold?
9.0.12 is echt allang uit, en binnenkort (binnen nu en paar dagen) komen er nieuwe updates. Zowel stable als bèta.RutgerVitesse schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:58:
De laatst aangekondigde update is ook nog steeds niet officieel uitgerold?
Mijn oneplus one is stilaan de geest aan het geven. Batterij gaat minder lang mee, nu heb ik geregeld reboots en problemen met opladen (wat al niet geestig is met die slechtere batterij) en vorige week gevallen en een barst in het scherm. Kortom het wordt stilaan tijd voor een andere.
Nu had ik graag jullie mening gehoord: Is die 6T nog aan te raden? Of beter om te wachten op de 7? Of op eventuele kortingen op de 6T als de 7 uitkomt?
Nu had ik graag jullie mening gehoord: Is die 6T nog aan te raden? Of beter om te wachten op de 7? Of op eventuele kortingen op de 6T als de 7 uitkomt?
Allereerst, dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarnaast kun je altijd wel blijven wachten op nieuwe telefoons, maar of dat voor jou zinvol is, is een puur persoonlijke keuze, waar we je niet mee kunnen helpen.Mef schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:17:
Mijn oneplus one is stilaan de geest aan het geven. Batterij gaat minder lang mee, nu heb ik geregeld reboots en problemen met opladen (wat al niet geestig is met die slechtere batterij) en vorige week gevallen en een barst in het scherm. Kortom het wordt stilaan tijd voor een andere.
Deze is nog niet uitgerold toch? Officieel?Anonymoussaurus schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:51:
OnePlus rolt nu Open Beta 7 voor de 6T: https://forums.oneplus.co...879/page-49#post-20075272
[...]
Als ik mijn bootloader unlocked heb en ik ga daarna deze tool gebruiken, is er dan nog ergens zichtbaar dat ik mijn bootloader ooit unlocked heb gehad?Anonymoussaurus schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:23:Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 6T!
Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!
Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.
![]()
Nou, hier: https://anonymouswp.stackstorage.com/s/rGLLd3OPEyYKM6d
Wachtwoord:spoiler:N3v3r S3ttl3 tm
Geen idee of er ergens permanent iets gevlagd wordt, maar Oneplus geeft iig geen barst om dat jij je bootloader unlockt. Voor de garantie maakt het niks uitrenem schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:33:
[...]
Als ik mijn bootloader unlocked heb en ik ga daarna deze tool gebruiken, is er dan nog ergens zichtbaar dat ik mijn bootloader ooit unlocked heb gehad?
Share and Enjoy!
Dat wist ik al, het gaat me er meer om dat wanneer ik mijn telefoon, vaak al na een half jaar, weer verkoop dat de nieuwe eigenaar dit niet kan zien.GreNade schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:08:
[...]
Geen idee of er ergens permanent iets gevlagd wordt, maar Oneplus geeft iig geen barst om dat jij je bootloader unlockt. Voor de garantie maakt het niks uit
Jawel, al ~2 maanden geleden. Je kan ook Oxygen Updater gebruiken als je nog geen 9.0.12 draait.RutgerVitesse schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:56:
[...]
Deze is nog niet uitgerold toch? Officieel?
Volgens mij niet (aangezien deze tools ook in de fabriek worden gebruikt), maar waarom zou dat uitmaken? Qua garantie maakt dat in Europa en überhaupt voor OnePlus geen drol uit.renem schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:33:
[...]
Als ik mijn bootloader unlocked heb en ik ga daarna deze tool gebruiken, is er dan nog ergens zichtbaar dat ik mijn bootloader ooit unlocked heb gehad?
Waar ze blijkbaar ook geen barst om geven zijn de updates. Mijn Nokia had die binnen een week of 2 na het uitkomen de security updates, mijn 6T loop nog op die van januari.GreNade schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:08:
[...]
Geen idee of er ergens permanent iets gevlagd wordt, maar Oneplus geeft iig geen barst om dat jij je bootloader unlockt. Voor de garantie maakt het niks uit
Als het me te lang duurt ga ik kijken naar een custom ROM.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
En als je die Open Beta's binnen haalt?asing schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:42:
[...]
Waar ze blijkbaar ook geen barst om geven zijn de updates. Mijn Nokia had die binnen een week of 2 na het uitkomen de security updates, mijn 6T loop nog op die van januari.
Afgelopen maandag is Open Beta 8 uitgekomen met o.a. Android Security Patch to 2019.04
Het duurt 1x wat langer dan normaal, en gelijk geven ze geen barst erom?asing schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:42:
[...]
Waar ze blijkbaar ook geen barst om geven zijn de updates. Mijn Nokia had die binnen een week of 2 na het uitkomen de security updates, mijn 6T loop nog op die van januari.
Share and Enjoy!
Dacht dat de accu van mijn 6T naar zijn grootje was, maar niets blijkt minder waar. 2e sim van het werk zat erin en ik had de Telfort Bel Assistent app geinstalleerd. Sim eruit en app verwijderd en tadaa weer normaal batterij gebruik. Dan maar geen gebruik maken van dual sim. Gooi ik de werk telefoon aan het eind van de dag gewoon in mijn tas. Ook weer opgelost.
Ligt het niet alleen aan de Telfort Bel Assistent app?pjlgt schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:05:
Dacht dat de accu van mijn 6T naar zijn grootje was, maar niets blijkt minder waar. 2e sim van het werk zat erin en ik had de Telfort Bel Assistent app geinstalleerd. Sim eruit en app verwijderd en tadaa weer normaal batterij gebruik. Dan maar geen gebruik maken van dual sim. Gooi ik de werk telefoon aan het eind van de dag gewoon in mijn tas. Ook weer opgelost.
Ik ken de hele app niet, maar kan me niet voorstellen dat een 2e SIM voor batterydrain zorgt.. dan is er een design flaw bij OnePlus
Bij mij gaat m'n batterij iets korter mee met 2 sims heb ik het idee, maar dat gaat echt over van 100 -> 40% van 06:00 tot 23:00 vs van 100 -> 40% van 06:00 tot 23:30 oid.DeCo schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:25:
[...]
Ligt het niet alleen aan de Telfort Bel Assistent app?
Ik ken de hele app niet, maar kan me niet voorstellen dat een 2e SIM voor batterydrain zorgt.. dan is er een design flaw bij OnePlus
Share and Enjoy!
App is de koppeling tussen vast en mobiel. Dus mobiel gaat ook over als ik op vast gebeld word. Nu is me niet helemaal duidelijk of dat zonder die app ook werkt, dus dat moet ik nog even testen.DeCo schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:25:
[...]
Ligt het niet alleen aan de Telfort Bel Assistent app?
Eerder ook met 2 sims in dit toestel gewerkt en toen was er in ieder geval geen sprake van zo'n duidelijk verschil in batterij gebruik, dus lijkt erop dat de app de boosdoener is.
Ja, dus die app luistert constant naar inkomende verbindingen op de achtergrond, niet zo gek dus.pjlgt schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:44:
[...]
App is de koppeling tussen vast en mobiel. Dus mobiel gaat ook over als ik op vast gebeld word. Nu is me niet helemaal duidelijk of dat zonder die app ook werkt, dus dat moet ik nog even testen.
Eerder ook met 2 sims in dit toestel gewerkt en toen was er in ieder geval geen sprake van zo'n duidelijk verschil in batterij gebruik, dus lijkt erop dat de app de boosdoener is.
Share and Enjoy!
Ik zie net met een Canadese VPN, dat er een nieuw update is, maar in plaats van OxygenOS 9.0.13 staat er HydrogenOS 9.0.13. Heb ik ergens het nieuwsbericht van OP gemist?
Voor de rest is het een update van 119 MB en bevat o.a. de security patch van maart.
Voor de rest is het een update van 119 MB en bevat o.a. de security patch van maart.
Voor zover ik weet is HydrogenOS de versie voor China en zou je die versie niet moeten willen hebben i.v.m. Chinese bloatware.yeth3119 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 08:27:
Ik zie net met een Canadese VPN, dat er een nieuw update is, maar in plaats van OxygenOS 9.0.13 staat er HydrogenOS 9.0.13. Heb ik ergens het nieuwsbericht van OP gemist?
Ik zat daarnet even op een Duitse VPN en ondertussen ook maar even gekeken,yeth3119 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 08:27:
Ik krijg wel de OxygenOS 9.0.13 als optie binnen.
• Updated Android security patch to 2019.3
• General bug fixes and system improvements
• Introducing feedback tool for reporting bugs and submitting feature requests
Update netjes binnengehaald via Oxygen Updater.
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje ik heb zelf een OnePlus 6T 8GB RAM, 128GB versie
Alleen heb ik sinds de Oxygen OS 9.0.12 update en een security patch naar 2019.1 geen nieuwe updates ontvangen via de oxygen updater op de telefoon. Hebben andere 6T gebruikers hetzelfde probleem?
Alleen heb ik sinds de Oxygen OS 9.0.12 update en een security patch naar 2019.1 geen nieuwe updates ontvangen via de oxygen updater op de telefoon. Hebben andere 6T gebruikers hetzelfde probleem?
https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+
Ja, OP heeft een kut update beleid, had er ook meer van verwacht.. Zelfs Samsung heeft het beter voor elkaar..Julian-Intel schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 19:25:
Hoi allemaal,
Maar er is nu net 9.0.13 uit, maar veel te laat idd..
Het is 1 keer wat later, meestal zijn ze als een van de eersten met updates. Het beleid is zeker niet rukMaaark schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 19:31:
[...]
Ja, OP heeft een kut update beleid, had er ook meer van verwacht.. Zelfs Samsung heeft het beter voor elkaar..
Maar er is nu net 9.0.13 uit, maar veel te laat idd..
Share and Enjoy!
Dank ik haal hem nu ook binnen. Wel een flinke met 1.6 GB.Ranja_Ranja schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:36:
Update netjes binnengehaald via Oxygen Updater.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Die van mij was maar 160mb. Ik ben benieuwd wat je binnenhaalt.asing schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 20:48:
[...]
Dank ik haal hem nu ook binnen. Wel een flinke met 1.6 GB.
Als je root hebt haalt ie de hele rom binnenilfamo schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:06:
[...]
Die van mij was maar 160mb. Ik ben benieuwd wat je binnenhaalt.
Share and Enjoy!
Ik heb geen root
Was het niet 160.0 MB?asing schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:21:
[...]
Ik heb geen root. Ik gebruikte het aangegeven tooltje, wetende dat als ik op OnePlus moet wachten tot ze Nederland vrijgeven, we inmiddels half mei zitten. Het tooltje gaf aan dat het 16xx MB was.
Share and Enjoy!
Ik heb hem via VPN uit Duitsland opgehaald, ging heel vlotasing schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:21:
[...]
Ik heb geen root. Ik gebruikte het aangegeven tooltje, wetende dat als ik op OnePlus moet wachten tot ze Nederland vrijgeven, we inmiddels half mei zitten. Het tooltje gaf aan dat het 16xx MB was.
asing schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:21:
[...]
Dat komt waarschijnlijk omdat toen jij de 1.6GB (full ZIP) downloadde, dat nog maar de enige 'manier' was die wij hadden toegevoegd. Het is dus of dat we de incremental nog niet in het systeem hadden staan, of OnePlus deze nog niet had uitgerold. Ik vermoed het eerste. Incrementals komen sowieso altijd wat later volgens mij.
Mijn update was maar 119MB, dat is dan ook wel weer vreemd.
Sinds de nieuwe update is de batterij ook weer beter. Had hiervoor een enorme batterij drain. Moest hem elke dag wel opladen. Dat lijkt nu weer normaal!
Ligt er aan op welke versie je zat.renem schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:20:
Mijn update was maar 119MB, dat is dan ook wel weer vreemd.
Ik krijg de update nu ook regulier binnen, 119 MB. Hopelijk werkt double tap to wake (en überhaupt snel dubbeltikken) nu weer goed!
Ik krijg hem ook binnen, 119Mb. Ben benieuwd of de verbeteringen merkbaar zijn.
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
Mega kudos voor alle moeite. Ik had ergens gelezen dat de tool onbruikbaar was geworden door een wijziging aan OnePlus zijde. Maar het is toch geluktAnonymoussaurus schreef op zondag 21 april 2019 @ 19:20:
[...]
[...]
Dat komt waarschijnlijk omdat toen jij de 1.6GB (full ZIP) downloadde, dat nog maar de enige 'manier' was die wij hadden toegevoegd. Het is dus of dat we de incremental nog niet in het systeem hadden staan, of OnePlus deze nog niet had uitgerold. Ik vermoed het eerste. Incrementals komen sowieso altijd wat later volgens mij.
@hierboven : double tap to wake werkt prima.
Ja klopt, die announcement had ik geschreven en is door een aantal nieuwssites overgenomenasing schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:24:
[...]
Mega kudos voor alle moeite. Ik had ergens gelezen dat de tool onbruikbaar was geworden door een wijziging aan OnePlus zijde. Maar het is toch gelukt!
Iemand enig idee of het RAM managment met deze update is opgelost?
En hoe zit het met delayed notifications?
Ik moest doze deep sleep via adb uitzetten om alles direct binnen te krijgen. is dat inmiddels opgelost?
En hoe zit het met delayed notifications?
Ik moest doze deep sleep via adb uitzetten om alles direct binnen te krijgen. is dat inmiddels opgelost?
Helaas, leek eerst beter te werken, maar komt nog steeds vaak voor dat ie double tap to wake niet registreert.asing schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:24:
[...]
Mega kudos voor alle moeite. Ik had ergens gelezen dat de tool onbruikbaar was geworden door een wijziging aan OnePlus zijde. Maar het is toch gelukt!
Ik heb zelf die double tap to wake uit staan en in de settings van het ambient display aangezet dat ie het ambient display moet tonen als je de telefoon oppakt en 1 keer kunt tappen om het nog een keer te proberen. Dan krijg je dus een soort 'single tap to wake'. Dat werkt bij mij prima.zunrob schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:43:
[...]
Helaas, leek eerst beter te werken, maar komt nog steeds vaak voor dat ie double tap to wake niet registreert.
Even terugkomend hierop:Anonymoussaurus schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:23:Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 6T!
![]()
Nou, hier: https://anonymouswp.stackstorage.com/s/rGLLd3OPEyYKM6d
Wachtwoord:spoiler:N3v3r S3ttl3 tm
Ik heb nu ook de OnePlus Diagnostics app geüpload. Dat is een app die door OnePlus gebruikt wordt om dingen mee te testen. Binnenkort zal ik ook de nieuwe Unbrick Tools uploaden die binnenkort verschijnen.
hij registreert het wel, mits je juist double tapped... althans.. dat is mijn ervaring. Te snel of te langzaam werkt niet.. maar zo werkt dat ook bij een dubbelklik met je muis op de computer.zunrob schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:43:
[...]
Helaas, leek eerst beter te werken, maar komt nog steeds vaak voor dat ie double tap to wake niet registreert.
Toch zeker 4 van de 5 keer werkt DTTW prima bij mij. Dat vind ik acceptabel.
Ben ik het (in ieder geval met mijn telefoon) niet mee eens. Vaak moet ik of drie keer klikken, of het werkt gewoon niet. In dat laatste geval kun je tikken wat je wilt maar de telefoon lijkt in zo'n diepe slaap te zijn dat ie het niet registreert.DeCo schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:00:
[...]
hij registreert het wel, mits je juist double tapped... althans.. dat is mijn ervaring. Te snel of te langzaam werkt niet.. maar zo werkt dat ook bij een dubbelklik met je muis op de computer.
Toch zeker 4 van de 5 keer werkt DTTW prima bij mij. Dat vind ik acceptabel.
Frappant is dat het de eerste paar dagen na de update wel goed werkte, zelfs met de lichtste aanrakingen, maar daarna niet meer. Dat doet me wel vermoeden dat het met slaap optimalisatie processen te maken heeft...
Open Bèta 9 is aangekondigd: OxygenOS Open Beta 17 for the OnePlus 6 and Open Beta 9 for OnePlus 6T
Hey everyone,
Here are the latest open beta builds for the OnePlus 6 and OnePlus 6T.
Changelog
SystemQuick reply in landscape
- Display overheating device warning
- New UI for system update
Community
- Supported more IM APPs for Quick Reply in landscape
- Apps don't get paused when using quick reply in landscape
File Manager
- Optimized search experience by adding search field, and grouping search results in different categories
- Improved the UI of Social page
- Optimized Log recording in Bug Report section
- Added the Intelligent cleanup feature (India only)
Ik zie regelmatig die Open Beta's voorbij komen.. wanneer denk je dat al die toevoegingen en verbeteringen doorgevoerd worden naar een echte release?Anonymoussaurus schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:44:
Open Bèta 9 is aangekondigd: OxygenOS Open Beta 17 for the OnePlus 6 and Open Beta 9 for OnePlus 6T
[...]
Daar is geen vaste tijd(speriode) voor. Ik denk dat die meegenomen worden in een major release, zoals: OxygenOS 9.1.0DeCo schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:21:
[...]
Ik zie regelmatig die Open Beta's voorbij komen.. wanneer denk je dat al die toevoegingen en verbeteringen doorgevoerd worden naar een echte release?
Zou iemand me kunnen helpen?
Sinds vorige week heb ik het probleem dat mijn 6T (onprettig) warm wordt bij actief gebruik. Daarvoor nooit problemen gehad eigenlijk. Heb verschillende acties ondernomen:
- Cache gecleard
- Terug naar fabrieksinstellingen
- Nieuwste beta erop gezet
Helaas allemaal zonder enige vorm van resultaat. Telefoon wordt warmer dan normaal bij actief gebruik en merk ook dat de batterij veel sneller leegloopt.
Toch iets hardwarematig?
Sinds vorige week heb ik het probleem dat mijn 6T (onprettig) warm wordt bij actief gebruik. Daarvoor nooit problemen gehad eigenlijk. Heb verschillende acties ondernomen:
- Cache gecleard
Helaas allemaal zonder enige vorm van resultaat. Telefoon wordt warmer dan normaal bij actief gebruik en merk ook dat de batterij veel sneller leegloopt.
Toch iets hardwarematig?
Aan een beta zitten risico's verbonden. Ik zou je even aanraden om de normale huidige image erop te zetten en kijken of het weer normaal werkt. Anders contact opnemen met OnePlus of als je het toestel gekocht hebt bij Belsimpel, dan natuurlijk met hun.remco112 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:41:
- Cache gecleard
Toch iets hardwarematig?
Well.. Dit was van 1 april: https://forums.oneplus.co...6t.1015617/#post-20096534remco112 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:41:
- Cache gecleard
Toch iets hardwarematig?
Thanks! Even afwachten dusAnonymoussaurus schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:01:
[...]
Well.. Dit was van 1 april: https://forums.oneplus.co...6t.1015617/#post-20096534
Weet niet wat er met de batterij aan de hand is maar die is al maanden lang verschrikkelijk! Kan er maar één dag mee volhouden. Terwijl in het begin ik er makkelijk 2 a 3 dagen mee kon doen. En weet ook totaal niet welke app de batterij drain veroorzaakt!
Nog even en ik kan de telefoon wel opnieuw instellen en kijken of dat werkt.
Grappig dat je dit post, ik merk hetzelfde sinds een week of twee. Niets verandert aan mijn gebruik, maar de batterij is aan het eind van de dag veel leger. Kijk ik naar de batterij statistieken kan ik echter niets raars zien.Grudgie schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:19:
Weet niet wat er met de batterij aan de hand is maar die is al maanden lang verschrikkelijk! Kan er maar één dag mee volhouden. Terwijl in het begin ik er makkelijk 2 a 3 dagen mee kon doen. En weet ook totaal niet welke app de batterij drain veroorzaakt!
Was er 2 weken geleden niet een update? Heb je de cache in de recovery al eens gewist?zunrob schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:33:
[...]
Grappig dat je dit post, ik merk hetzelfde sinds een week of twee. Niets verandert aan mijn gebruik, maar de batterij is aan het eind van de dag veel leger. Kijk ik naar de batterij statistieken kan ik echter niets raars zien.
Hier hetzelfde, geen groot verschil maar toch net wat sneller dan ik gewend was.zunrob schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:33:
[...]
Grappig dat je dit post, ik merk hetzelfde sinds een week of twee. Niets verandert aan mijn gebruik, maar de batterij is aan het eind van de dag veel leger. Kijk ik naar de batterij statistieken kan ik echter niets raars zien.
Bèta 10: OxygenOS Open Beta 18 for the OnePlus 6 and Open Beta 10 for OnePlus 6T
Hey everyone,
Here are the latest open beta builds for the OnePlus 6 and OnePlus 6T.
Changelog
SystemOnePlus Switch
- Updated Android security patch to 2019.05
- More accurate remaining time for completion
Ik vind het wel schaamtelijk dat ze dit in een beta steken 😒 enig belangrijke is de security patch en die kan iedereen wel gebruiken...
Dat komt omdat ze druk bezig zijn voor jullie om OxygenOS 9.5 en anders Android Q te kunnen krijgen. Ik draai 9.5.1 op m'n 7 Pro en er zitten hele mooi features in kan ik je vertellen! Die krijgen jullie ook.superiscch schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:36:
[...]
Ik vind het wel schaamtelijk dat ze dit in een beta steken 😒 enig belangrijke is de security patch en die kan iedereen wel gebruiken...
Ik kan me niet voorstellen dat ze geen systeem kunnen maken dat de patches gewoon apart kunnen komen. Hopelijk gaat dat beter in Q.Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:41:
[...]
Dat komt omdat ze druk bezig zijn voor jullie om OxygenOS 9.5 en anders Android Q te kunnen krijgen. Ik draai 9.5.1 op m'n 7 Pro en er zitten hele mooi features in kan ik je vertellen! Die krijgen jullie ook.
De beta gewoon omdopen naar 9.0.14, dan is iedereen blij. Want die switch app wordt enkel door nieuwe gebruikers gebruikt en dan nog... 'Duidelijkere resterende tijd' 😂
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken: [OnePlus 6T] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, protectors, laders e.d.:[OnePlus 6T] Accessoires
- Bestellingen, pop-up event, levertijden en prijzen: [OnePlus 6T] Levertijden & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken: [OnePlus 6T] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, protectors, laders e.d.:[OnePlus 6T] Accessoires
- Bestellingen, pop-up event, levertijden en prijzen: [OnePlus 6T] Levertijden & Prijzen