Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 18-04 08:06
binbash2014 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 09:07:
[...]

Ik zag het ook niet en kan niet eens een vingerafdruk registreren, is dat niet gek? Zal em er straks eens afpeuteren.
Ik had het direct gezien hoor, Oneplus doet dit al paar jaar. Dat je geen vingerafdruk kan registeren zou niet mogen daardoor, dat werkt normaal gezien perfect.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14:40

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik doe nu al 2 dagen met mijn batterij met een scherm gebruik van bijna 6 uur. En heb nog 18% over. Wat een verademing. Waar ik mijn Samsung Galaxy S8 wel bijna elke dag moest opladen.

Denk dat ik wel durf te zeggen dat de One Plus 6T de beste telefoon is die ik tot nu toe heb gehad. :)

Grudgie wijzigde deze reactie 06-01-2019 10:47 (3%)

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• binbash2014
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 12-02 22:54
superiscch schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:19:
[...]

Ik had het direct gezien hoor, Oneplus doet dit al paar jaar. Dat je geen vingerafdruk kan registeren zou niet mogen daardoor, dat werkt normaal gezien perfect.
Oh ik zie het al, je moet je vinger meerdere malen los halen en neerleggen. De aanwijzing erbij suggereert alleen dat je moet blijven drukken tot ie trilt/klaar is met inlezen. 8)7

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:01
binbash2014 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:52:
[...]

Oh ik zie het al, je moet je vinger meerdere malen los halen en neerleggen. De aanwijzing erbij suggereert alleen dat je moet blijven drukken tot ie trilt/klaar is met inlezen. 8)7
Hij trilt iedere keer als hij een keer goed heeft gelezen. Dat moet die alleen best vaak doen ;)

• Prev
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18-04 16:02
Weet iemand waarom de OP6T niet meer in het paars te bestellen is op OnePlus.com - uit de collectie of leveringsproblemen?

Kan nog wel besteld worden op Belsimpel, maar koop liever direct bij OP.

• Xerox
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:33
Prev schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:55:
Weet iemand waarom de OP6T niet meer in het paars te bestellen is op OnePlus.com - uit de collectie of leveringsproblemen?

Kan nog wel besteld worden op Belsimpel, maar koop liever direct bij OP.
Was een limited edition. Via de officiële website uitverkocht, maar via Belsimpel dus nog wel te krijgen.

PSN: Redrafted. NNID: Xeroxhuiberts

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-04 20:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb nu even een OnePlus 6T McLaren in de test. Daarbij maak ik gebruik van een duplicate SIM. Dat levert nu echter problemen op. Als mijn beide telefoons verbonden zijn dan komen gesprekken wel binnen, maar opnemen lukt niet.

Echter lijkt de OnePlus niet de mogelijkheid te hebben om de SIM verbinding gewoon uit te schakelen en het even op Wifi te houden. De data kan wel uit, maar de SIM niet. Vliegtuigmodus werkt uiteraard wel, maar dan heb ik weer geen Wifi.

Iemand een idee om dit te omzeilen zonder elke keer de SIM er uit te trekken?

Ik loop nu tijdelijk dus met 2 telefoons rond en weet nog niet of ik wil switchen (iPhone X & OnePlus 6T)

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15:02

Phntm

Tlingelingeling

Hann1BaL schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:04:
Ik heb nu even een OnePlus 6T McLaren in de test. Daarbij maak ik gebruik van een duplicate SIM. Dat levert nu echter problemen op. Als mijn beide telefoons verbonden zijn dan komen gesprekken wel binnen, maar opnemen lukt niet.

Echter lijkt de OnePlus niet de mogelijkheid te hebben om de SIM verbinding gewoon uit te schakelen en het even op Wifi te houden. De data kan wel uit, maar de SIM niet. Vliegtuigmodus werkt uiteraard wel, maar dan heb ik weer geen Wifi.

Ik loop nu tijdelijk dus met 2 telefoons rond en weet nog niet of ik wil switchen (iPhone X & OnePlus 6T)
Als ik het goed begrijp, wat jij wilt is dat de sim inactief is? Gebruik dan vliegtuig stand en doe WiFi aan? Dat wilde wel werken vroeger op Android (niet getest op dit toestel nog).

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15:03

GreNade

Zeg maar Wouter

Hann1BaL schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:04:

settings > wifi & internet > SIM & network settings > SIM 1/2 > en dan het schuifje omzetten?

It's easier to try, than to prove it can't be done

• Hann1BaL
  • Laatst online: 20-04 20:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

GreNade schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:17:
[...]

settings > wifi & internet > SIM & network settings > SIM 1/2 > en dan het schuifje omzetten?
Phntm schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:16:
[...]

Als ik het goed begrijp, wat jij wilt is dat de sim inactief is? Gebruik dan vliegtuig stand en doe WiFi aan? Dat wilde wel werken vroeger op Android (niet getest op dit toestel nog).
Je kunt je actieve SIM niet uitzetten. En ik heb maar 1 SIM.

Vliegtuigmodus en dan Wifi weer aanzetten werkt wel!!

Hann1BaL wijzigde deze reactie 07-01-2019 12:54 (31%)

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• michaell958
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15:04
Hoe werkt dat nu ?

Krijg mijn OnePlus 6T binnen woensdag :) ben wel benieuwd.
Als je whatsapp berichtjes binnenkrijgt krijg je dan een pop-up te zien net als bij de Iphones?

Zo ja, dan zal het wel meevallen hoe erg je de notificatie led mist, want ik erger me er soms enorm aan hoe vaak ik op me telefoon moet kijken puur door dat lampje

Werkt die fingerprint scanner goed?

michaell958 wijzigde deze reactie 07-01-2019 20:05 (8%)

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

michaell958 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:04:
Hoe werkt dat nu ?

Als je whatsapp berichtjes binnenkrijgt krijg je dan een pop-up te zien net als bij de Iphones?

Zo ja, dan zal het wel meevallen hoe erg je de notificatie led mist, want ik erger me er soms enorm aan hoe vaak ik op me telefoon moet kijken puur door dat lampje

Fingerprint scanner werkt zoals elk andere scanner. Scan vaak genoeg en het is retesnel. Wat notificaties betreft je kan instellen dat je scherm aan gaat als je een notificatie ontvangt. Ik heb dat uit, ik kijk wel eens naar de tijd en zie dat ik wat heb ontvangen(ambient display gaat aan bij oppakken van toestel). Ik weet dat als er iets dringends is dat ik eerder wordt gebeld dan een app ontvang.

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:01
michaell958 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:04:
Hoe werkt dat nu ?

Kan je instellen in de app.
Meer dan prima zolang je niet je vinger verbrand of erg smerig is.
Hij is wel een fractie trager dan de oude scanner op mijn oneplus 3T. Maar dit merk je alleen als je ze langs elkaar houdt.

• superiscch
Het gemis van led lichtje kun je oplossen door Plus Beat te installeren.
demonic schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:20:
[...]

Kan je instellen in de app.

[...]

Meer dan prima zolang je niet je vinger verbrand of erg smerig is.
Hij is wel een fractie trager dan de oude scanner op mijn oneplus 3T. Maar dit merk je alleen als je ze langs elkaar houdt.
Vorige week verschillende keren na elkaar getest, mijn 6T en een vriend z'n 3T en wij merkten niks van verschil. Ene keer was ik sneller, andere keer hem en soms samen.

• MWD
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 27-01 10:25
Phntm schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:25:
[...]

Ik zou je geen mierenneuker noemen. Misschien ben je er gevoeliger voor dan anderen? Je beschrijving doet me eigenlijk ook meer denken aan bleeding. Had dat aan de randen van mijn s7 edge in her donker. Maar overdag niet op te merken. Zoals je het zelf vertelt is het alleen zichtbaar in een ruimte zonder licht. Heel misschien is het hetzelfde? Het is voor de rest onschuldig geweest en ik heb het bijna 2 jaar gebruikt tot het scherm na een ongelukkige val alleen intern de ziel begaf, gebeurt ook helaas.
Nee het is absoluut geen bleeding. Ik heb het nog duidelijker kunnen zien door de app Display Tester uit de app store te gebruiken. Bij de kleur grijs en op de laagste helderheid is duidelijk een band (statusbar) te zien. Zou toch bizar zijn dat er ook burn in zou zijn in mijn tweede 6T....beide direct uit de doos.

• Shuven
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 14:03
MWD schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:15:
[...]

Nee het is absoluut geen bleeding. Ik heb het nog duidelijker kunnen zien door de app Display Tester uit de app store te gebruiken. Bij de kleur grijs en op de laagste helderheid is duidelijk een band (statusbar) te zien. Zou toch bizar zijn dat er ook burn in zou zijn in mijn tweede 6T....beide direct uit de doos.
Ook maar even getest, want was nu ook zelf nieuwsgierig..

Maar echt niks te zien hier. Raar, als dit echt je 2e nu is!

Ik zal me gedragen :(

• MWD
Phntm schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:25:
[...]

Ik zou je geen mierenneuker noemen. Misschien ben je er gevoeliger voor dan anderen? Je beschrijving doet me eigenlijk ook meer denken aan bleeding. Had dat aan de randen van mijn s7 edge in her donker. Maar overdag niet op te merken. Zoals je het zelf vertelt is het alleen zichtbaar in een ruimte zonder licht. Heel misschien is het hetzelfde? Het is voor de rest onschuldig geweest en ik heb het bijna 2 jaar gebruikt tot het scherm na een ongelukkige val alleen intern de ziel begaf, gebeurt ook helaas.
Ik heb gewoon pech denk ik, maar ga maar weer de telefoon ruilen 8)7

MWD wijzigde deze reactie 08-01-2019 08:47 (19%)

• MWD
Shuven schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 07:48:
[...]

Ook maar even getest, want was nu ook zelf nieuwsgierig..

Maar echt niks te zien hier. Raar, als dit echt je 2e nu is!
Gelukkig maar toch. Denk dat ik ze allebei van een slechte lading heb. Viel me wel op dat beide van midden en eind oktober zijn (staat achterop de doos).

• ilfamo
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 15:54
MWD schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:43:
[...]

Ik heb gewoon pech denk ik, maar ga maar weer de telefoon ruilen 8)7
Wat ik wel heb is dat de statusbalk een andere kleur heeft bij sommige apps. Bij play music is de kleur oranje net wat anders bijv. Het lijkt erop dat de statusbalk als een apart deel van het scherm gezien wordt. Misschien dat je daardoor verschilt ziet?

• MWD
ilfamo schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:54:
[...]

Wat ik wel heb is dat de statusbalk een andere kleur heeft bij sommige apps. Bij play music is de kleur oranje net wat anders bijv. Het lijkt erop dat de statusbalk als een apart deel van het scherm gezien wordt. Misschien dat je daardoor verschilt ziet?
Nee dat hoort zo dat de statusbalk meekleurt met de app. Je ziet dan duidelijk een andere kleur inderdaad. Wat ik bedoel is dat ik een duidelijke balk zie als ik op het hoofdscherm zit met een grijze of blauwe achtergrond, dus zonder app aan.

• ilfamo
MWD schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:02:
[...]

Nee dat hoort zo dat de statusbalk meekleurt met de app. Je ziet dan duidelijk een andere kleur inderdaad. Wat ik bedoel is dat ik een duidelijke balk zie als ik op het hoofdscherm zit met een grijze of blauwe achtergrond, dus zonder app aan.
Heb je een voorbeeld van een standaard achtergrond waarbij je dat ziet? Die van mij is ook van half oktober.

• MWD
ilfamo schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:12:
[...]

Heb je een voorbeeld van een standaard achtergrond waarbij je dat ziet? Die van mij is ook van half oktober.
Download Display Tester en check met elke kleur en op de laagste helderheid. Ik zag het bij blauw en de grijstinten. Test het wel in een donkere ruimte.

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

MWD schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:35:
[...]

Download Display Tester en check met elke kleur en op de laagste helderheid. Ik zag het bij blauw en de grijstinten. Test het wel in een donkere ruimte.
Ik zie het ook bij mijn OP6, maar ik moet ècht mijn best doen, en ik zie het niet in normaal gebruik. Ik vermoed dat het geen burnin is maar een software dingetje. Mijn OP6 is van september vorig jaar oid.

• ilfamo
MWD schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:35:
[...]

Misschien is het heel licht aanwezig, maar dan moet ik er met mijn neus bovenop. Het is me bij normaal gebruik niet opgevallen iig.

• Cloclo100
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 16-03 11:11
Mijn fingerprint sensor werkt eigenlijk naar behoren. Heel snel en accuraat. Echter, als ik bvb met de hond ga wandelen s' morgens als het donker en koud is, dan doet hij het vaak minder goed. Nog iemand daar problemen mee, bij koude en duisternis?

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14:40

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wat is de batterij goed zeg. Heb nog 22% over en nog 13 uur resterend. In geen jaaaren zo'n goeie batterij meegemaakt in een telefoon. _/-\o_

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• ilfamo
Grudgie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:17:
Wat is de batterij goed zeg. Heb nog 22% over en nog 13 uur resterend. In geen jaaaren zo'n goeie batterij meegemaakt in een telefoon. _/-\o_
Hier hetzelfde, gaat makkelijk 2,5/3 dagen mee. Met constante bluetooth verbinding met mijn horloge en gebruik van bluetooth oordoppen. Screen on time is bij mij relatief laag, maar ik kijk nooit filmpjes/youtube ed op mijn telefoon.

• MWD
ilfamo schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:39:
[...]

Misschien is het heel licht aanwezig, maar dan moet ik er met mijn neus bovenop. Het is me bij normaal gebruik niet opgevallen iig.
Nee klopt, dat is bij mij ook zo. Maar als een paneel al vanuit de doos niet 100% goed is vraag ik me af wat voor schade dat kan doen op langer termijn. Het scherm is dus niet uniform en heeft waarschijnlijk dus al een defect (er vanuitgaande dat het geen software ding is). Mag toch wel verwachten dat een toestel in orde is voor het geld wat je aftikt. Zo zie je maar dat iedereen er weer anders over denkt. Ik blijf in ieder geval ruilen totdat het goed is, volgende is de 8GB purple variant.

• buddow
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17-04 11:43
Ik zou graag de Mclaren editie kopen, maar volgens de Oneplus site is die niet meer leverbaar in Nederland. Ook Belsimpel heeft 'm niet meer. Limited, dus dat snap ik op zich. Maar als ik de Oneplus site switch naar US, dan kan ik gewoon voor 699 dollar kopen.

Waarom zou ik dat niet doen? Zo te zien zijn alle GSM/netwerk bands hetzelfde. Of krijg je dan echt een afwijkende US versie?

• superiscch
buddow schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:39:
Ik zou graag de Mclaren editie kopen, maar volgens de Oneplus site is die niet meer leverbaar in Nederland. Ook Belsimpel heeft 'm niet meer. Limited, dus dat snap ik op zich. Maar als ik de Oneplus site switch naar US, dan kan ik gewoon voor 699 dollar kopen.

Waarom zou ik dat niet doen? Zo te zien zijn alle GSM/netwerk bands hetzelfde. Of krijg je dan echt een afwijkende US versie?
Volgens mij verzenden ze niet naar België en Nederland dan.

• buddow
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17-04 11:43
Maar waarom beperken ze zich dan tot de US?

• GrasshopperNL
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15:00
Ik stap vandaag over van een IPhone 6s plus naar de 6t.
Hoe kan ik het beste mijn whatsapp berichten overzetten naar mijn nieuwe toestel?

• WhateverSuitsU
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11:44

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

GrasshopperNL schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 08:49:
Hoe kan ik het beste mijn whatsapp berichten overzetten naar mijn nieuwe toestel?
Als je Google drive hebt, eerst een back-up maken op je iPhone.

Open WhatsApp.
Tik op Menu > Instellingen > Chats > Chat back-up. Tik op BACK-UP MAKEN om direct een back-up te maken. ...
Als je nog geen Google-account hebt, tik dan op Account toevoegen.
Tik op Back-up maken via om te kiezen welk netwerk je wilt gebruiken voor de back-up.

Daarna kun je op je nieuwe telefoon Whatsapp installeren en je chatberichten ophalen.

Xbox Division 2 Clan: 'Tweakers' | Club: Tweakers Division 2

• DigitalError
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:09
buddow schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:39:

Als je pech hebt pikt de douane je pakket eruit en betaal je nog even importheffing, dan wordt het een duur geintje.

PSN: rubensaurus

• GrasshopperNL
  • Laatst online: 15:00
WhateverSuitsU schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 08:56:
[...]

Als je Google drive hebt, eerst een back-up maken op je iPhone.

Open WhatsApp.
Tik op Menu > Instellingen > Chats > Chat back-up. Tik op BACK-UP MAKEN om direct een back-up te maken. ...
Als je nog geen Google-account hebt, tik dan op Account toevoegen.
Tik op Back-up maken via om te kiezen welk netwerk je wilt gebruiken voor de back-up.

Daarna kun je op je nieuwe telefoon Whatsapp installeren en je chatberichten ophalen.
Deze optie zie ik niet. Daar staat alleen reserve kopie maken, waarvan ik vermoed dat die naar de icloud gaat.

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:47

l3art

Moderator Mobile
GrasshopperNL schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 08:49:
Kan je hier iets mee?
Als ik de bovenste oplossing even snel lees zijn er meerdere mogelijkheden.

Te koop AKG Y50BT koptelefoon en een Feiyu Tech G4S gimbal

• bryan1988
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14-04 17:59
Hebben meer mensen last van een sneller leeg lopende batterij door Google play services met synchronisatie aan op google accounts?

Heb 2 accounts (mail accounts) werk en privé, heb nu synchronisatie in beide accounts voor de meeste opties uitstaan en nu is het slurpen van play services een stuk minder en kom ik wel tot 7 uur sot en 1,5 dag zonder opladen. Staat alle synchronisatie aan op beide accounts dan is het over na 4 uurtjes met play services helemaal boven aan het gebruik.

Heb eventueel wat screenshots van het verbruik.

Wat gebruiken jullie voor instellingen?

• Shuven
bryan1988 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:39:
Hebben meer mensen last van een sneller leeg lopende batterij door Google play services met synchronisatie aan op google accounts?

Heb 2 accounts (mail accounts) werk en privé, heb nu synchronisatie in beide accounts voor de meeste opties uitstaan en nu is het slurpen van play services een stuk minder en kom ik wel tot 7 uur sot en 1,5 dag zonder opladen. Staat alle synchronisatie aan op beide accounts dan is het over na 4 uurtjes met play services helemaal boven aan het gebruik.

Dat is algemeen bekend.. Synchronisatie voor agenda en contacten heb ik aan.. De rest doe ik handmatig mocht het nodig zijn. Play services is altijd al een bron van batterij consumptie geweest.

• Frank1973
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13:18

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik overweeg ook de plus, nu doe ik alles met mijn LG G6, de hoofd reden dat ik overstap is dual sim.
Nu navigeer ik ongeveer alles met de telefoon, Google maps en Waze.

Hoe werkt het op de plus? Goed bereik met GPS?
En werken de 4G banden ook gewoon in buitenland goed?

• Waterkoker
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12-04 12:46
Frank1973 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:08:
Ik overweeg ook de plus, nu doe ik alles met mijn LG G6, de hoofd reden dat ik overstap is dual sim.
Nu navigeer ik ongeveer alles met de telefoon, Google maps en Waze.
Hoe werkt het op de plus? Goed bereik met GPS?
En werken de 4G banden ook gewoon in buitenland goed?
GPS werkt prima. Alleen vind ik dat met het wandelen of fietsen het pijltje soms naar oost staat terwijl mijn telefoon naar Noord wijst. Is klein detail. En dat de snelheid niet altijd constant is, springt so.s 3kmph harder of zachter.

• skippy01
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18-04 16:04
Ik heb sinds een paar dagen een 6T, en merk iets raars dat ik nog niet tegen ben gekomen op de fora.
Als ik roaming aanzet (op Sim 1, ik heb er namelijk maar 1 simkaartje inzitten), gaat er tijdens elk gesprek een irritante piep over de lijn (elke seconde een tweetal piepjes, net of je call-waiting hebt). Je hoort dit al tijdens het bellen, als de telefoon overgaat, voordat je verbinding hebt. En tijdens het gesprek gaat het gewoon door.Als roaming uitstaat, is alles weer normaal.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

skippy01 wijzigde deze reactie 12-01-2019 16:16 (0%)
Reden: typo

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

• ErikRo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-04 23:48
Hier ook maar posten want ik zag dat er ergens een 6T gebruiker was met zelfde probleem. Heb zelf een 5.

Iemand hier die dit herkend. Of beter nog een oplossing weet?

Sinds de update van Android 9.0.1 naar 9.0.2 werkt bij mij de GPS niet meer goed. Hij lijkt nu elke keer een cold fix uit te voeren. En die kan rustig tien minuten durennom de hele almanak binnen te halen. Dan houdt hij het een tijdje vast en volgende dag begint het gezeik opnieuw. Heel irritant.

Gps test heeft er last van en OSMAND die laatste is mijn vaste navigatie programma. Alleen Google maps lijkt wel te werken.
Daarvoor al jaren geen probleem. Het is echt ontstaan na de laatste update.

Alsof hij elke zoveel uur de opgeslagen locatie data weggooit en alles opnieuw moet binnenhalen voor hij wat kan.
Voor navigatie in buitenland een ramp natuurlijk. Vooral omdat het altijd goed werkte.

Wat is beste manier om foutmelding bij OnePlus te krijgen zodanig dat ze het lezen?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

GreNade schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:02:
[...]

Tijd voor een OP7 geruchten en aankondigingen topic?

@AnonymousWP ?
Nog niet. Eerst maar eens kijken of dit over de 5G telefoon gaat of over de OnePlus 7 zelf (titel zegt dat wel, maar goed). Eerst maar eens zien wanneer er meer geruchten komen.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• superiscch
buddow schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:30:
Maar waarom beperken ze zich dan tot de US?
Leveringskosten, BTW, etc

• demol88
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-04 09:29
bryan1988 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:39:

Heb zelf ook lang last gehad van een enorme battery drain door Google Play Services, er zitten daar helaas heel wat processen onder waardoor het niet altijd evident is te weten wat er alles opslurpt.

In mijn geval heeft het geholpen om de continue app-scanning uit te zetten:
Settings -> Security & lock screen -> Google Play Protect -> Personal profile selecteren -> Scan device for security threats
OnePlus heeft Open Beta 3 aangekondigd: OxygenOS Open Beta 3 for the OnePlus 6T
Hey everyone,

Here is the latest open beta build for OnePlus 6T.

Changelog

System
  • Updated Android security patch to 2019.1
  • [b]File Manager[/b] [list]
  • Optimized UI for unlocking lockbox
  • [/list]
Phone
  • Messages now support landscape mode
  • Deep integration with Google Duo
Weather
  • Added more search options to improve the accuracy of search results
  • Weather descriptions more accurate
  • Added more unit options for precipitation, visibility, pressure and other data
  • Added more detailed descriptions to weather icons

AnonymousWP wijzigde deze reactie 14-01-2019 18:18 (16%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• bryan1988
demol88 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:11:
[...]

Heb zelf ook lang last gehad van een enorme battery drain door Google Play Services, er zitten daar helaas heel wat processen onder waardoor het niet altijd evident is te weten wat er alles opslurpt.

In mijn geval heeft het geholpen om de continue app-scanning at te zetten:
Settings -> Security & lock screen -> Google Play Protect -> Personal profile selecteren -> Scan device for security threats
Neem aan dat je uit zetten bedoeld? Neem aan dat je dan wel handmatig wil scannen om de zoveel tijd? Mijn toestel is trouwens net een aantal dagen in bezit en ben schoon begonnen, dus ik vermoed niet dat het apps zijn die er verder voor zorgen.

• michaelw1998
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11:45
Laatst eens Oxygen Updater geïnstalleerd maar krijg alleen volledige update als optie, geen incrementele update. Is dit normaal voor de 6T?

• superiscch
michaelw1998 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:59:
Laatst eens Oxygen Updater geïnstalleerd maar krijg alleen volledige update als optie, geen incrementele update. Is dit normaal voor de 6T?
Oxygen updater geeft, dacht ik, enkel nog maar de volledige update sinds ze manueel moeten opladen...

Als je via OxygenOS zelf enkel de volledige krijgt is het omdat je bootloader unlocked is.
michaelw1998 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:59:
Dat komt omdat we de updates handmatig moeten toevoegen en het moeilijk is om een incrementele update te verkrijgen als link. Vaak hebben we dus alleen de volledige update.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 15-01-2019 09:31 (5%)

• michaelw1998
AnonymousWP schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:31:
[...]

Dat komt omdat we de updates handmatig moeten toevoegen en het moeilijk is om een incrementele update te verkrijgen als link. Vaak hebben we dus alleen de volledige update.
Alright, duidelijk. Thanks!

• izzet3838
  • Laatst online: 13:37
Misschien fijn voor sommige mensen, je kunt de mclaren edition vingerafdruk animatie krijgen op je gewone 6t en ook zonder root, persoonlijk vind ik deze veel mooier als de gene die er standaard op zitten.

https://forum.xda-develop...rprint-animation-t3882236

• sarlo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:17
Sinds een laatste update is de layout van chrome veranderd. Voorheen kon ik, als er geen tabs open stonden, kiezen tussen een normale en prive tabblad. Sinds de update zijn deze icoontjes weg? Iemand een idee of dat dit terug te zetten is?

• Pandorian
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10:46
izzet3838 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:48:
Misschien fijn voor sommige mensen, je kunt de mclaren edition vingerafdruk animatie krijgen op je gewone 6t en ook zonder root, persoonlijk vind ik deze veel mooier als de gene die er standaard op zitten.

https://forum.xda-develop...rprint-animation-t3882236
Top, en volgens mij reageert de scanner nog sneller ook nog! Lijkt erop dat deze animatie helderder is waardoor je vinger afruk beter zichtbaar is.

Of het lijkt maar zo... nevertheless, i like it.

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15:49
Pandorian schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:00:
[...]

Top, en volgens mij reageert de scanner nog sneller ook nog! Lijkt erop dat deze animatie helderder is waardoor je vinger afruk beter zichtbaar is.

Het is ook echt sneller maar alleen de eerste paar dagen. Als je daarna weer teruggaat naar het standaard effect dan lijkt die weer veel sneller. Althans dat is mijn ervaring en van meer mensen op XDA.

• izzet3838
Pandorian schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:00:
[...]

Had dezelfde indruk maar de onderkant blijft groen dus nam aan dat dat is omdat ik bijna aan het watertanden was.

• MauriX
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09-04 10:06
Wow! Sneller inderdaad! Thanx!

Ik heb issues met Bluetooth.
Als ik in mijn auto stap wil ik dat hij automatisch verbindt met mijn Parrot.
Dit werk niet vanzelf. Ik moet daarvoor Bluetooth aan en uit zetten. Soms als hij dan verbindt, moet ik alsnog

Als hij dan verbonden is, moet ik soms alsnog handmatig kiezen dat audio niet naar luidsprekers wordt gestuurd, maar naar de bluetooth Parrot.

Ik kan dit niet vinden in de instellingen en ben het van eerdere Oneplus telefoons ook niet gewend.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Laat me eens dat maar proberen dacht ik. Ik was namelijk er van overtuigd dat het een placebo effect was maar nope, het is toch echt wel merkbaar sneller. :? Ik vind dat OnePlus zulke unlock animaties gewoon toegankelijk moet maken voor iedereen want er zit kennelijk wel een upside aan.

• renem
Phntm schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:40:
Laat me eens dat maar proberen dacht ik. Ik was namelijk er van overtuigd dat het een placebo effect was maar nope, het is toch echt wel merkbaar sneller. :? Ik vind dat OnePlus zulke unlock animaties gewoon toegankelijk moet maken voor iedereen want er zit kennelijk wel een upside aan.
Zoals ik al zei gaat waarschijnlijk een paar dagen snel en is daarna weer net zo langzaam als het was. Kies je dan weer de standaard animatie dan is die weer snel.

• zunrob
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:32
renem schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:59:
[...]

Zoals ik al zei gaat waarschijnlijk een paar dagen snel en is daarna weer net zo langzaam als het was. Kies je dan weer de standaard animatie dan is die weer snel.
Ben benieuwd waarom ie na een tijdje trager zou worden en de andere animatie dan weer sneller zou zijn, hoe kan dat?

• SmokingCrop
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Fp reader is hier nog altijd elke keer instant. (Golf als animatie)
Nog geen vertragingen opgemerkt. Misschien 1 of 2 keer in een maand dat het ietsje trager ging.

SmokingCrop wijzigde deze reactie 17-01-2019 09:37 (42%)

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

• Bakkertje_01
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20-04 10:21
Heren, ik kan Google home routines nergens vinden in de Google home app, doe ik iets verkeerd? Nu vind ik het in één keer, telefoon naar Engels Canada instellen... 8)7

Bakkertje_01 wijzigde deze reactie 17-01-2019 15:05 (28%)

• zunrob
MWD schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:52:
[...]

Nee klopt, dat is bij mij ook zo. Maar als een paneel al vanuit de doos niet 100% goed is vraag ik me af wat voor schade dat kan doen op langer termijn. Het scherm is dus niet uniform en heeft waarschijnlijk dus al een defect (er vanuitgaande dat het geen software ding is). Mag toch wel verwachten dat een toestel in orde is voor het geld wat je aftikt. Zo zie je maar dat iedereen er weer anders over denkt. Ik blijf in ieder geval ruilen totdat het goed is, volgende is de 8GB purple variant.
Ik ben benieuwd of de nieuwe een uniform scherm heeft?

• bryan1988
Ik heb al 3x geen geluk met het plaatsen van een mooi glaasje op m'n telefoon.

1e was te klein (goedkope van Belsimpel), 2e te groot (Rosso), 3e van oneplus zelf breek ik in tweeën. Misschien krijg ik nog een herkansing 😅

https://tweakers.net/ext/f/xZL5KgNn2EXNMGfx1SV8eOEr/thumb.jpg

• zunrob
Ik heb dezelfde vraag al in het OnePlus 6 topic gesteld, maar ik ben ook erg benieuwd naar de mening hier.
Mijn OnePlus 2 is aan vervanging toe, hij is erg traag geworden en de accu is ook niet meer top. Ik twijfel tussen de 6 en 6T. De 6T bevalt me qua accu en kleinere notch, echter vraag ik me af hoe goed, snel en veilig de vingerafdrukscanner in de praktijk is. Hoe is jullie ervaring hiermee? Is er hier iemand die dezelfde keuze heeft gemaakt, en dus voor de 6T koos i.p.v. de 6?

• Shuven
zunrob schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:11:
Ik heb dezelfde vraag al in het OnePlus 6 topic gesteld, maar ik ben ook erg benieuwd naar de mening hier.
Mijn OnePlus 2 is aan vervanging toe, hij is erg traag geworden en de accu is ook niet meer top. Ik twijfel tussen de 6 en 6T. De 6T bevalt me qua accu en kleinere notch, echter vraag ik me af hoe goed, snel en veilig de vingerafdrukscanner in de praktijk is. Hoe is jullie ervaring hiermee? Is er hier iemand die dezelfde keuze heeft gemaakt, en dus voor de 6T koos i.p.v. de 6?
De fp is accuraat en al die onzin over veiligheid snap ik niet zo goed.

Natuurlijk, het is geen puls die je vinger in gaat, en slechts een soort foto die op veel punten herkend wordt door die sensor.

Maar veiligheid..? Kom op zeg.. Het lijkt me dat je geen klokkenluider bent met staatsgeheimen en bankrekeningen in zwitserland toch? Ik zou me echt niet druk maken over de veiligheid van die sensor.. Het is iig niet te faken met een foto zoals bij face recog. Mensen tillen er te zwaar aan, terwijl het voor een consument amper (lees:helemaal niet) een issue zal zijn. Je moet dat soort berichten relativeren, anders zou de aanschaf van een huawei of een xiaomi ook ridicuul zijn en zit de mens alleen vast aan de samsung en apple.

Ga voor je gevoel.. De 6t is leuker dan de 6. De notch is mooier, accu is leuker en de fp voelt natuurlijk aan omdat ie aan de voorkant zit.

Shuven wijzigde deze reactie 22-01-2019 06:44 (5%)

• michaelw1998
Shuven schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 06:43:
[...]

De fp is accuraat en al die onzin over veiligheid snap ik niet zo goed.

Natuurlijk, het is geen puls die je vinger in gaat, en slechts een soort foto die op veel punten herkend wordt door die sensor.

Maar veiligheid..? Kom op zeg.. Het lijkt me dat je geen klokkenluider bent met staatsgeheimen en bankrekeningen in zwitserland toch? Ik zou me echt niet druk maken over de veiligheid van die sensor.. Het is iig niet te faken met een foto zoals bij face recog. Mensen tillen er te zwaar aan, terwijl het voor een consument amper (lees:helemaal niet) een issue zal zijn. Je moet dat soort berichten relativeren, anders zou de aanschaf van een huawei of een xiaomi ook ridicuul zijn en zit de mens alleen vast aan de samsung en apple.

Ga voor je gevoel.. De 6t is leuker dan de 6. De notch is mooier, accu is leuker en de fp voelt natuurlijk aan omdat ie aan de voorkant zit.
Als toevoeging: ook de Face Unlock van Oneplus is niet makkelijk om de tuin te leiden althans de Consumentenbond.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

De 6t is een prima toestel met voor mij een lange adem. De finger print scanner werkt goed met en zonder screen protectors (ook tempered). De camera presteert oke maar dat zoek ik persoonlijk nooit bij een telefoon. De prestaties zijn goed en de opslagruimte is 128 of 256gb. Dat is tegenwoordig een heleboel voor vele mensen.

• zunrob
Bedankt voor de reacties! Wat vinden jullie van de snelheid en de accuraatheid van de scanner? En wat ik me ook nog afvraag: op de 6 kun je de vingerafdrukscanner gebruiken door slechts je vinger erop te leggen. Oftewel je telefoon kan uitstaan en door middel van een handeling unlock je hem. Hoe gaat dit bij de 6T? Moet je de telefoon daar eerst wakker maken door double tap to wake, en hoe ervaren jullie deze extra handeling?

• De_Remus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 26-03 20:32
6T ME hier; telefoon "ontwaakt" door em op te nemen en dan vinger op het scherm en klaar
als je telefoon neerligt moet je inderdaad eerst double tappen op het scherm, ofwel op de powerknop duwen en dan face unlock ;-)

• yay
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 20-04 12:03
Mijn OnePlus 2 is aan vervanging toe, hij is erg traag geworden en de accu is ook niet meer top.
Ik zit in hetzelfde schuitje: OP2 trager en batterij minder, ik heb besloten het te rekken tot de OP7. Ik hoop dat ik het haal. De afgelopen tijd heel vaak getwijfeld of ik de OP6 of OP6T zou kopen. Bij de OP6T McLaren was ik halverwege het bestelproces. :)

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20-04 21:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou zeggen ga voor de 6T maar verwacht niet te veel van de fingerprint scanner. Het is een fantastisch toestel, de batterij en de minimale notch ga je echt goed vinden, maar de sensor is het enige pijnpuntje van het toestel.

Hij werkt matig en afwisselend. Het is pakken beter dan in het begin, en je leert er wel mee omgaan. Maar vaak registreert hij sneller mijn gezicht dan mijn vinger. Je moet echt je vinger juist leggen (perfect in het midden, juiste druk uitoefenen etc) en dan neemt hij hem wel altijd. Je kan je vinger er niet gewoon opkletsen zoals je dat met een gewone sensor gewoon bent. Voor het scherm te unlocken is het niet zo erg omdat je daar snel een paar keer kan proberen, ik doe altijd een soort "tap tap tap" zodat hij hem sneller neemt. Maar om je bankapp te unlocken is het lastig dat hij dat soms niet goed doet uit zichzelf

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Mavamaarten schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:08:
[...]

Ik zou zeggen ga voor de 6T maar verwacht niet te veel van de fingerprint scanner. Het is een fantastisch toestel, de batterij en de minimale notch ga je echt goed vinden, maar de sensor is het enige pijnpuntje van het toestel.

Hij werkt matig en afwisselend. Het is pakken beter dan in het begin, en je leert er wel mee omgaan. Maar vaak registreert hij sneller mijn gezicht dan mijn vinger. Je moet echt je vinger juist leggen (perfect in het midden, juiste druk uitoefenen etc) en dan neemt hij hem wel altijd. Je kan je vinger er niet gewoon opkletsen zoals je dat met een gewone sensor gewoon bent. Voor het scherm te unlocken is het niet zo erg omdat je daar snel een paar keer kan proberen, ik doe altijd een soort "tap tap tap" zodat hij hem sneller neemt. Maar om je bankapp te unlocken is het lastig dat hij dat soms niet goed doet uit zichzelf
Ik heb gemerkt dat in de afgelopen dagen mijn scanner het heel goed doet. Hoe? De graad van vettigheid van je vingers. Ik heb altijd last van te droge handen en daardoor is het soms moeilijk voor mijn vinger afdruk scanner om mijn vinger goed te herkennen. Een goeie truuk is om vinger als het ware tegen je voorhoofd te wrijven en dan op de scanner te leggen. Raar maar waar. Dit is ook het advies wst je vaak krijgt bij gemeentes wanneer je je vinger laat scannen voor paspoort/rijbewijs. Werkt hier ook. Ik heb op mijn beide duimen veel littekens en met deze truuk (of handen die goed verzorgd zijn met vaseline of Nivea dat soort goedjes) zal je wel echt veel meer succes hebben.

Het is allemaal beetje gek maar het is toch echt zo. Ik heb dit probleem altijd ervaren. Vettige vingers altijd succes, droge vingers minder vaak succes. 😅

• Shuven
Lol.. Ook dat soort berichten moet je met een korreltje zout nemen.

De fp werkt gewoon goed, snel en accuraat. Het is de gebruiker normaliter die ervoor zorgt dat het niet werkt. Laat je aub niet afschrikken.

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 19:02

Vos

AFCA

De fp is prima, maar zeker minder dan mijn vorige van de OP5 en 3. Daar hoef je hem er maar enigszins op de leggen en je ontgrendeld. Bij de 6T moet je sowieso natuurlijk al kijken waar je je vinger plaatst ipv op de tast. En een iets vieze, vochtige of vettige vinger geeft ook meer issues.

• izzet3838
ben persoonlijk tevreden van de FP scanner mijn vorige Oneplus toestel was de ONE dus daarmee ga ik niet kunnen vergelijken maar hij is zeker en vast een stuk sneller dan die van mijn Galaxy s8, die was echt immens traag.

• renem
Ik heb de 6 gehad en nu de 6T. Leuk die FP scanner in het scherm naar vind het zeker geen vooruitgang. Ik heb nog regelmatig dat ik mijn vinger er 5x opleg zonder dat deze überhaupt herkend wordt en moet daarna met mijn code inloggen. Daarna doet ie het gerust weer een paar dagen redelijk goed en dan gaat het weer fout.

Het grotere scherm (en kleinere notch) en de accu zijn zeker een vooruitgang maar daar is dan ook wel alles mee gezegd vind ik.

Ik mis de LED en in mindere mate (nu ik een BT headset heb gekocht) de jack uitgang.

• Waterkoker
renem schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:08:
Leuk die FP scanner in het scherm naar vind het zeker geen vooruitgang. Ik heb nog regelmatig dat ik mijn vinger er 5x opleg zonder dat deze überhaupt herkend wordt en moet daarna met mijn code inloggen.
Hoe wek jij het toestel alvorens je je vinger op de scanner leg?

Zelf gebruik ik 'double tap' om het scherm wakker te maken waarna ik vervolgens mijn vinger op de scanner leg. Regelmatig herkent het toestel mijn vinger niet. Zodra ik de power button rechts op het toestel gebruik om het scherm te wekken dan werkt de vingerscanner vrijwel altijd zover ik het door heb. Ik ga er vanaf nu eens wat meer op letten :)

• bogersss
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 12-04 15:14
Aristides schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:45:
Beste mede-tweakers,

Ik heb tijdens het pop-up evenement van OnePlus de OnePlus 6T gekocht.

Ik baalde al van het feit dat ik een usb-c naar 3.5mm jack kabeltje moet gebruiken en nu blijkt mijn kabeltje ook nog eens van slechte kwaliteit. Als ik hem ingeplugd heb dan is er namelijk nog (redelijk) veel beweegruimte voor de connector, hij beweegt dus in de usb-c poort. Dit gebeurt ook bij het opladen via USB-C en was niet direct een bron van zorgen voor mij.

Nu blijkt echter dat als de USB-C naar 3.5mm kabel ietsje teveel beweegt de verbinding wegvalt, je hoort dan geen geluid meer, Spotify wordt gepauzeerd etc.

Nu is mijn vraag of meerdere mensen hetzelfde probleem hebben bij de OnePlus 6T. Ik ga hem maandag langsbrengen in de winkel van Belsimpel en ben een beetje bang dat het aan het kabeltje ligt (wat ze meteen zouden kunnen vervangen) maar dat mijn telefoon opgestuurd moet worden naar Oost-Europa :'(

Iemand hier een oplossing of hetzelfde probleem? Ik kon het op internet nog nergens vinden..
Hoi, ik heb precies hetzelfde probleem sinds deze week.. heb je hier inmiddels een oplossing voor gevonden?

• renem
Waterkoker schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:14:
[...]

Hoe wek jij het toestel alvorens je je vinger op de scanner leg?

Zelf gebruik ik 'double tap' om het scherm wakker te maken waarna ik vervolgens mijn vinger op de scanner leg. Regelmatig herkent het toestel mijn vinger niet. Zodra ik de power button rechts op het toestel gebruik om het scherm te wekken dan werkt de vingerscanner vrijwel altijd zover ik het door heb. Ik ga er vanaf nu eens wat meer op letten :)
Ik gebruik single tap to wake (display - ambient display - tap the screen to show), of ik maak hem wakker dmv de back gesture omdat de app LED Blinker Pro (vervanger voor de LED) een melding geeft.

• mac1987
  • Laatst online: 20-04 22:40
Ik heb sinds de laatste update dat mijn telefoon zo'n beetje elke rit de bluetooth koppeling met mijn auto (2018 model VW Golf) vergeet, zodat ik bijna elke rit kan beginnen met het koppelen van mijn telefoon. Heel irritant.

• ilfamo
mac1987 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:30:
Ik heb sinds de laatste update dat mijn telefoon zo'n beetje elke rit de bluetooth koppeling met mijn auto (2018 model VW Golf) vergeet, zodat ik bijna elke rit kan beginnen met het koppelen van mijn telefoon. Heel irritant.
Ik heb een Renault Megane en die koppeling gaat nog steeds goed.

• deco1974
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20-04 13:46
Nee, geen last van (Opel Crossland X). Koppelt altijd redelijk snel, zodra ik ingestapt ben.
Over welke update heb je het dan over? OxygenOS 9.0.11 ?

• bjvdven
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 19-04 10:54
Ik zal dit weekend testen of dit ook bij mij het geval is met een e-Golf uit 2018. Welk infotainment systeem heb je? Kleinste of grootste?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Koppelt snel met mijn auto radio van Pioneer via bluetooth.

Hebben meer mensen last van dat er 2x Spotify notificaties open zijn? Eentje met je song info en de ander die beschrijft dat er verbinding wordt gemaakt of gezocht met Spotify? Ik vind het vaag en kan geen oplossing voor gingen

• bryan1988
Phntm schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:50:
Koppelt snel met mijn auto radio van Pioneer via bluetooth.

Hebben meer mensen last van dat er 2x Spotify notificaties open zijn? Eentje met je song info en de ander die beschrijft dat er verbinding wordt gemaakt of gezocht met Spotify? Ik vind het vaag en kan geen oplossing voor gingen
Zelfde viel mij ook op al op m'n Galaxy s8 sinds november vorig jaar. Op de 6t zie ik het de ene keer wel de andere x niet. Helaas zelf ook niet terug kunnen vinden waar dit nu aan zou kunnen liggen. Heb zelf de Pioneer dex-5900bt in de auto zitten.

• mac1987
deco1974 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:19:
[...]

Nee, geen last van (Opel Crossland X). Koppelt altijd redelijk snel, zodra ik ingestapt ben.
Over welke update heb je het dan over? OxygenOS 9.0.11 ?
9.0.11 inderdaad. Auto komt dan helemaal niet meer voor in de lijst met gekoppelde apparaten.
bjvdven schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:50:
[...]

Ik zal dit weekend testen of dit ook bij mij het geval is met een e-Golf uit 2018. Welk infotainment systeem heb je? Kleinste of grootste?
Discover Media (8"). Het probleem zit echter denk ik bij de telefoon, aangezien de auto de telefoon wel onthoudt, maar de telefoon de auto niet.

mac1987 wijzigde deze reactie 23-01-2019 13:19 (35%)

• zunrob
Het is uiteindelijk de 6T geworden, hij is vandaag binnen gekomen! Het viel me in vergelijking met mijn OP2 echter meteen op dat er behoorlijk wat speling zit op de alert slider, die wiebelt nogal en laat zich ook makkelijk iets de te telefoon indrukken aan de bovenkant. Doen die van jullie dit ook? Op mijn OP2 is ie erg strak.

• mac1987
Nee die is juist steviger dan die van mijn OnePlus 3T.

• Jur gen
  • Laatst online: 15-04 22:04
Zijn er mensen die dit ervaren met hun 6T?

https://nl.hardware.info/...snel-leeglopende-batterij

• Shuven
Totaal niet.. Gelukkig!

Maar ik weet wel dat er sinds hij uit is, mensen zijn die niet mijn sot halen of ooit gehaald hebben. Terwijl dat wel zou moeten kunnen.

• bryan1988
Ben ook al een tijdje in gevecht met Google play services die de batterij leeg trekt. Het opschonen van het cache en bestanden in de settings van die app lijkt het voorlopig op te lossen. Na 4,5 uur sot nog 24% batterij over 26 uur na opladen, met play services op weinig verbruik. Er waren momenten dat die ver boven het verbruik van het scherm zat. Echter het opschonen heb ik gister gedaan dus hoop dat het na een week nog steeds zo is.

• ilfamo
Shuven schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:44:
[...]

Totaal niet.. Gelukkig!

Maar ik weet wel dat er sinds hij uit is, mensen zijn die niet mijn sot halen of ooit gehaald hebben. Terwijl dat wel zou moeten kunnen.
SOT is niet heilig wat mij betreft, ik haal zelden meer dan 4 uur. Ik kijk geen YouTube ed en speel nooit spelletjes op mijn telefoon. Maar luister en stream wel veel muziek
, gebruik bluetooth oortjes, heb er een smartwatch aanhangen. Ik vind het belangrijker dat de batterij meer dan twee dagen meegaat.

• DigitalError
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:09
Nee helemaal niet, keek ook op van dat bericht eerlijk gezegd

PSN: rubensaurus

• bryan1988
Dit is van de afgelopen week.

https://tweakers.net/ext/f/Jow2dRxOcyL6CBrrPGZ9EMAo/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/Tx0FNSswiWzPuC9gmpkkC67X/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/QxtLIxNF5ggX1HppzPd9sDSm/thumb.jpg

Dit is van gister en vandaag na het opschonen van play services, ziet er al iets beter uit. SoT is niet alles met veel gebruik van Bluetooth en dataverkeer voor streaming natuurlijk.

https://tweakers.net/ext/f/jQOgwxu7pa5CC0IUO3cJXd8u/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/wegL3MqYULPAKkhs94qdAGig/thumb.jpg

bryan1988 wijzigde deze reactie 27-01-2019 14:09 (9%)

• Waterkoker
Voor betere batterij duur kan ik rooten aanraden, debloaten met xXx rom en voor de batterij de smurf kernel.

• bryan1988
Waterkoker schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:43:
Voor betere batterij duur kan ik rooten aanraden, debloaten met xXx rom en voor de batterij de smurf kernel.
Zo veel bloat staat er toch niet op deze telefoon? Heb sinds de Galaxy s6 gewoon standaard software er op staan en dat werkt prettig al had ik wel bepaalde zaken uitgeschakeld staan. Even goed bedankt voor het advies.

Zoek meer naar oplossingen binnen het standaard systeem en zonder root ben je dan wel beperkt om achter de oorzaken te komen. Aan de andere kant als ik sochtends 25 minuten in de auto zit naar m'n werk is de telefoon weer rond de 80% opgeladen dus echte problemen ondervind ik er nu ook weer niet van.

• Waterkoker
bryan1988 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:23:
[...]
Zoek meer naar oplossingen binnen het standaard systeem
Je zou voor Google Play het volgende kunnen proberen

- achtergrond data kunnen uitschakelen
- Batterij restrictie inschakelen zodat de app op de achtergrond minder aan het werk is
- automatisch updaten van apps uitschakelen (settings in de app zelf)
- cache verwijderen van de app
- permissie aanpassen zodat het geen locatie kan gebruiken
- Google play protect uitschakelen
- find my device uitschakelen
- improve location accurcy uitschakelen (hiermee worden ook stats naar google verzonden)

Bovenstaande één voor één proberen zodat het eea uitgesloten kan worden

Waterkoker wijzigde deze reactie 27-01-2019 13:53 (18%)

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken: [OnePlus 6T] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, protectors, laders e.d.:[OnePlus 6T] Accessoires
- Bestellingen, pop-up event, levertijden en prijzen: [OnePlus 6T] Levertijden & Prijzen

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True