Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• bryan1988
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15:33
Ik zat net eens te kijken naar wat er op de achtergrond actief is en toen zag ik het volgende.
https://tweakers.net/ext/f/5hYNwOqaXR9Ewzx4C7vS7X5x/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/cdr7EVvomozIYn86SVIox0Yo/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/SnHv32yuf8nUpUwZIIVpWtMq/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/WkFRuOhgBcG0Qgja9CjkF0EN/thumb.jpg

De parallel Whatsapp heeft een 2e play services welke altijd actief is op de achtergrond. Het lijkt me dat dit ervoor zorgt dat de telefoon niet in slaapstand gaat?(zie foto 4, of lees ik het verkeerd?) Echter het batterij verbruik zou minimaal zijn volgens de verbruiks gegevens. Misschien maar eens die verwijderen om te zien of het erna beter is. Kan zo snel niet vinden of ik instellingen kan aanpassen van de parallel play services.

---
Waterkoker schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:41:
[...]

Je zou voor Google Play het volgende kunnen proberen

- achtergrond data kunnen uitschakelen
- Batterij restrictie inschakelen zodat de app op de achtergrond minder aan het werk is
- automatisch updaten van apps uitschakelen (settings in de app zelf)
- cache verwijderen van de app
- permissie aanpassen zodat het geen locatie kan gebruiken
- Google play protect uitschakelen
- find my device uitschakelen
- improve location accurcy uitschakelen (hiermee worden ook stats naar google verzonden)

Bovenstaande één voor één proberen zodat het eea uitgesloten kan worden
Het volgende had ik al gedaan:
-Cache en data verwijderen vrijdag gedaan voor play services
-Locatie gebeuren en statistieken uitstaan behalve voor main account 2 opties.
-Automatisch synchroniseren voor heel veel opties staan uit voor de google accounts privé en werk.
-Play protect uitschakelen maar het verschil was niet noemenswaardig over 2 dagen.

Er zijn nog enkele opties over welke ik vanwege gebruiks gemakken wel makkelijk vind zoals het automatisch updaten to date houden apps of staat play services daar los van en gaat het specifiek over de updates van play services zelf?

bryan1988 wijzigde deze reactie 27-01-2019 14:13 (43%)

• Shuven
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 19:13
ilfamo schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:13:
[...]

SOT is niet heilig wat mij betreft, ik haal zelden meer dan 4 uur. Ik kijk geen YouTube ed en speel nooit spelletjes op mijn telefoon. Maar luister en stream wel veel muziek
, gebruik bluetooth oortjes, heb er een smartwatch aanhangen. Ik vind het belangrijker dat de batterij meer dan twee dagen meegaat.
Ik zeg ook niet dat het heilig is. Ik haal het aan als een maatstaf. Niemand heeft er wat aan als ik zeg 'mijn batterij is goed'.

• Waterkoker
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:18
bryan1988 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:50:
Er zijn nog enkele opties over welke ik vanwege gebruiks gemakken wel makkelijk vind zoals het automatisch updaten to date houden apps of staat play services daar los van en gaat het specifiek over de updates van play services zelf?
Het uitschakelen van automatische updates gaat op voor alle apps. Als je wilt achterhalen waarom playservices zo'n hoog percentage inneemt zou ik het 1 voor 1 uitschakelen en kijken wat het doet. Als je het noteert kan je het later weer terug zetten mocht je geen verandering zien. Mocht je wel verandering zien kan je alsnog de keuze maken of je het verbruik voor lief neemt jaofnee

• Huigie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:26

Huigie

Happy ASBO driver[337pk/521nm]

Iemand beta 4 al binnen kunnen trekken?
Changelog
System

Added OnePlus Laboratory for OnePlus 6
Optimizations for screenshot function
Support for quick reply in landscape mode - now easier to reply to new messages when watching videos
Gaming mode enhancement

Clock

Now supports world clock with weather information

Huigie wijzigde deze reactie 29-01-2019 10:07 (82%)

Specs

Huigie schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:06:
Iemand beta 4 al binnen kunnen trekken?

[...]
Ja, maar die zal ik maar niet installeren: https://piunikaweb.com/20...-due-to-showstopper-bugs/

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• Roshnak
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16:35

Roshnak

PSN: Roshgill

Goedemorgen,

Ik gebruik al een tijd naar alle tevredenheid de Oneplus 6T, maar nu heb ik een raar probleempje.

Ik gebruik deze telefoon al sinds ik hem heb als wekker, dit ging altijd goed, maar sinds deze week maakt hij opeens geen geluid meer wanneer de wekker gaat, hij trilt alleen maar.

Dit is niet zo fijn aangezien ik me hierdoor al een keer heb verslapen |:(

Hebben meer mensen dit probleem gehad of hier een oplossing voor hebben?

Telefoon is up to date, wekkers heb ik ook allemaal al opnieuw ingesteld.

Telefoon staat op geluid, niet op trillen, DND staat uit.

• Fugitive2008
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15-02 13:13
Roshnak schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:12:
Goedemorgen,

Ik gebruik al een tijd naar alle tevredenheid de Oneplus 6T, maar nu heb ik een raar probleempje.

Ik gebruik deze telefoon al sinds ik hem heb als wekker, dit ging altijd goed, maar sinds deze week maakt hij opeens geen geluid meer wanneer de wekker gaat, hij trilt alleen maar.

Dit is niet zo fijn aangezien ik me hierdoor al een keer heb verslapen |:(

Hebben meer mensen dit probleem gehad of hier een oplossing voor hebben?

Telefoon is up to date, wekkers heb ik ook allemaal al opnieuw ingesteld.

Telefoon staat op geluid, niet op trillen, DND staat uit.
Telefoon al eens herstart? Ik zeg niet dat dit de holy grail is maar goed wellicht helpt het.

Fugitive2008 wijzigde deze reactie 30-01-2019 10:20 (4%)

• Alouatta
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 16-02 21:02
Heb ik ook al eens gehad. Op één of andere manier had ik het wekkervolume uit staan.

Onder instellingen - geluid, kan je 3 soorten terugvinden: beltoon, media en wekkervolume.

• Roshnak
  • Laatst online: 16:35

Roshnak

PSN: Roshgill

Alouatta schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:59:
Heb ik ook al eens gehad. Op één of andere manier had ik het wekkervolume uit staan.

Onder instellingen - geluid, kan je 3 soorten terugvinden: beltoon, media en wekkervolume.
Top! Deze stond inderdaad uit :F

Kan me niet herinneren dat ik dit heb aangepast.

• zunrob
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15:19
zunrob schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:35:
Het is uiteindelijk de 6T geworden, hij is vandaag binnen gekomen! Het viel me in vergelijking met mijn OP2 echter meteen op dat er behoorlijk wat speling zit op de alert slider, die wiebelt nogal en laat zich ook makkelijk iets de te telefoon indrukken aan de bovenkant. Doen die van jullie dit ook? Op mijn OP2 is ie erg strak.
Heb ondertussen een nieuw exemplaar gekregen, bij de oude kwam ook nog wat lijm langs het scherm naar buiten en er zat een kras op de achterkant. De nieuwe is beter, slider is nog steeds los maar lijkt wel wat beter te zijn. Echter, bij deze zit de screenprotector helaas niet in het midden maar meer naar rechts. Nu is dat niet zo erg, behalve dat daardoor de screenprotector aan de rechterzijde voor een klein beetje niet hecht omdat het scherm afloopt. Helaas zit er ook een stofje en een wit puntje (ga ervan uit dat dit ook een soort van stofje is) onder de screenprotector. Niet helemaal goed gegaan in de fabriek. Hoe zit de standaard screenprotector bij jullie? Ik weet namelijk niet of ik het helemaal de moeite waard vind om hem hiervoor terug te sturen.

• contrast
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
zunrob schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:03:
[...]

Heb ondertussen een nieuw exemplaar gekregen, bij de oude kwam ook nog wat lijm langs het scherm naar buiten en er zat een kras op de achterkant. De nieuwe is beter, slider is nog steeds los maar lijkt wel wat beter te zijn. Echter, bij deze zit de screenprotector helaas niet in het midden maar meer naar rechts. Nu is dat niet zo erg, behalve dat daardoor de screenprotector aan de rechterzijde voor een klein beetje niet hecht omdat het scherm afloopt. Helaas zit er ook een stofje en een wit puntje (ga ervan uit dat dit ook een soort van stofje is) onder de screenprotector. Niet helemaal goed gegaan in de fabriek. Hoe zit de standaard screenprotector bij jullie? Ik weet namelijk niet of ik het helemaal de moeite waard vind om hem hiervoor terug te sturen.
Heb hem direct eraf gehaald en gebruik hem sinds de release zonder screenprotector. Mijn ervaring met die plastic screenprotector is dat er heel snel krasjes op gaan zitten.

Voor mij zou het geen reden zijn om de telefoon terug te sturen.

• Huigie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:26

Huigie

Happy ASBO driver[337pk/521nm]

Een telefoon terugsturen omdat de gratis screenprotector niet helemaal goed zit... Ff serieus! :X :F ;w 7(8)7 :(

Specs

• Ranja_Ranja
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13:53
Roshnak schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:04:
[...]

Top! Deze stond inderdaad uit :F

Kan me niet herinneren dat ik dit heb aangepast.
Ik heb ook last van dit issue en ik weet ook bijna zeker dat ik de wekker volume niet heb aangepast.

• zunrob
contrast schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:07:
[...]

Heb hem direct eraf gehaald en gebruik hem sinds de release zonder screenprotector. Mijn ervaring met die plastic screenprotector is dat er heel snel krasjes op gaan zitten.

Voor mij zou het geen reden zijn om de telefoon terug te sturen.
Wat voor hoesje gebruik je? En hoe ziet je scherm nu na een aantal maanden uit?
Huigie schreef op woensdag 30 januari 2t019 @ 17:15:
Een telefoon terugsturen omdat de gratis screenprotector niet helemaal goed zit... Ff serieus! :X :F ;w 7(8)7 :(
Je hebt gelijk hoor, dat gaat erg ver. De leverancier heeft echter aangeboden om hem om te ruilen, wat echt top service is!

De reden waarom ik beetje twijfel: zelf heb ik drie jaar een OP2 gebruikt waar de screenprotector af fabriek nog steeds op zit, die heeft het prima gedaan. Op de OP3 van mijn vriendin idem, ook nog in perfecte staat. Het biedt toch net wat meer bescherming tegen bijvoorbeeld krassen.

zunrob wijzigde deze reactie 30-01-2019 17:35 (3%)

• contrast
  • Niet online
zunrob schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:34:
[...]

Wat voor hoesje gebruik je? En hoe ziet je scherm nu na een aantal maanden uit?
Nog net zo mooi als de eerste dag. Je moet echt moeite doen om een kras op je scherm te krijgen. Kijk de filmpjes van JerryRigEverything op YouTube.

Gebruik ook geen hoejse. Alleen een dbrand skin, omdat ik dat mooier vind.

• deco1974
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16-02 01:32
contrast schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:23:
[...]

Nog net zo mooi als de eerste dag. Je moet echt moeite doen om een kras op je scherm te krijgen. Kijk de filmpjes van JerryRigEverything op YouTube.

Gebruik ook geen hoejse. Alleen een dbrand skin, omdat ik dat mooier vind.
Werkt een dbrand goed? Ik bedoel.. gaan de randjes niet op den duur krullen?

• contrast
  • Niet online
deco1974 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:08:
[...]

Werkt een dbrand goed? Ik bedoel.. gaan de randjes niet op den duur krullen?
Zit er al een aantal maanden op en tot op heden nergens last van. Je moet echt van heel dichtbij kijken om te zien dat er een skin op zit.

• Shuven
Bij dbrand krijg je geen skin van de op6t waar de randjes gecovered zijn toch?

Of is dat inmiddels nu wel beachikbaar..?

Ik gebruik een skin van dskinz.. Is een nederlandse onderneming en je krijgt 1 versie zonder randen, en 1 versie met randen van dezelfde skin. Plus je shipping date en betaalmethode is gewoon nederlands.

Een skin zou ik iedereen aanraden. Je hebt toch je nude telefoon feel, en ja, valgevaar van je telefoon zal in een gemiddelde case ook niet beschermd zijn (tenzij je de lelijke rugged cases gebruikt die niemand wilt). Je moet hem gewoon niet laten vallen haha

• contrast
  • Niet online
Shuven schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:03:
Bij dbrand krijg je geen skin van de op6t waar de randjes gecovered zijn toch?

Of is dat inmiddels nu wel beachikbaar..?

Ik gebruik een skin van dskinz.. Is een nederlandse onderneming en je krijgt 1 versie zonder randen, en 1 versie met randen van dezelfde skin. Plus je shipping date en betaalmethode is gewoon nederlands.

Een skin zou ik iedereen aanraden. Je hebt toch je nude telefoon feel, en ja, valgevaar van je telefoon zal in een gemiddelde case ook niet beschermd zijn (tenzij je de lelijke rugged cases gebruikt die niemand wilt). Je moet hem gewoon niet laten vallen haha
Over welke randjes heb je het? De skin die ik heb bedekt gewoon de hele achterkant.

• ilfamo
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 18:11
Shuven schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:03:

Ik zie bij dskinz geen skin voor de 6t staan.

• Shuven
ilfamo schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:11:
[...]

Ik zie bij dskinz geen skin voor de 6t staan.
Alleen te verkrijgen bij oneplus shop punt nl! Ik heb de dark wood skin.. Net als dbrand een 3m kwaliteit sticker met een structuur erin!

@contrast Precies, alleen de achterkant.. Ik heb het over de randen van de knoppen. Ik wilde ook dbrand, omdat ze veel keuze hebben en goede service.. Maar ik wil ook die zijkanten gecovered hebben.

Shuven wijzigde deze reactie 31-01-2019 16:25 (24%)

• Pinky-H9
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14-02 11:29
Lol gevonden via reactie op een post in Androidworld:
Neem de OP6T Calculator en type: 1+=1 en zie de magic happen ....

• Fugitive2008
Pinky-H9 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:56:
Lol gevonden via reactie op een post in Androidworld:
Neem de OP6T Calculator en type: 1+=1 en zie de magic happen ....
Ha lache :P

Zal mijn reactie even aanpassen.

Ik heb best wel wat last van stof op mijn scherm dat had ik bij mijn vorige nokia8 helemaal niet zo veel. Hebben meer mensen hier last van?

Fugitive2008 wijzigde deze reactie 05-02-2019 09:36 (26%)

• Batsu
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15-02 14:26
Hoe is de grip van de Midnight Black? Is de achterkant erg glad qua grip?

En de meldingen, hoe bevallen die? Ik ben zelf erg gehecht aan mijn status LED, maar die zit er niet op. Hoe komen deze binnen en werkt dat goed?

Batsu wijzigde deze reactie 05-02-2019 14:04 (50%)

• GreNade
  • Laatst online: 19:36

GreNade

Zeg maar Wouter

Fugitive2008 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:21:
[...]

Ha lache :P

Zal mijn reactie even aanpassen.

Ik heb best wel wat last van stof op mijn scherm dat had ik bij mijn vorige nokia8 helemaal niet zo veel. Hebben meer mensen hier last van?
Heb je de originele screenprotector er nog op zitten?

It's easier to try, than to prove it can't be done

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 13:51
Batsu schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:31:

En de meldingen, hoe bevallen die? Ik ben zelf erg gehecht aan mijn status LED, maar die zit er niet op. Hoe komen deze binnen en werkt dat goed?
Plus Beat installeren als vervanger status led 👍😊

• zunrob
Gebruikt hier iemand Hangouts? Van alle apps waarvan ik notificaties ontvang trilt mijn telefoon zoals het hoort, en maakt ie geluid, echter niet bij Hangouts. De melding wordt wel zichtbaar (ambient display gaat aan), maar de telefoon trilt niet en maakt geen geluid. Slechts heel soms dat dit wel gebeurt, en ik weet niet waarom.

Geluid en trillingen in hangouts staat aan, bij meldingen staat ook alles prima. Iemand anders die dit probleem ook heeft?

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16-02 22:23

Alle OnePlus 6 en 6T toestellen zijn superglad. Ook de 5(T) had hier last van, sinds ik die toestellen (heb) gebruik(t) heb ik er ook een hoesje om. Daarvoor gebruikte ik nooit hoesjes.

Vwb de status LED is Plus Beat idd een oplossing, al beviel die app mij niet. Wil je een echte LED vervanger dan raad ik je LED Blinker Pro aan

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
renem schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:34:
[...]

Alle OnePlus 6 en 6T toestellen zijn superglad. Ook de 5(T) had hier last van, sinds ik die toestellen (heb) gebruik(t) heb ik er ook een hoesje om. Daarvoor gebruikte ik nooit hoesjes.

Vwb de status LED is Plus Beat idd een oplossing, al beviel die app mij niet. Wil je een echte LED vervanger dan raad ik je LED Blinker Pro aan
Dat ga ik is proberen dan. Plus Beat spamt gewoon zelf notificaties. Hierdoor kreeg ik op mijn ubuntu constant een notificatie voor plus beat... super irritant. de LED blinker maar is proberen.

• Batsu
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15-02 14:26
renem schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:34:
[...]

Bedankt!
Spijtig dat ze zo glad zijn!

• mac1987
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16-02 15:21
Ik ervaar hem als minder glad dan mijn 3T, maar nog steeds te glad om zonder hoesje te gebruiken.

• Shuven
Een skin is altijd een optie als je het echt te glad vind, maar het toch nude wilt houden (zonder case).

• Fugitive2008
GreNade schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:34:
[...]

Heb je de originele screenprotector er nog op zitten?
Ja die zit er nog op.

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

Die is van plastic, lichtelijk statisch dus trekt stof aan :)

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:30

l3art

Moderator Mobile
Ik heb even wat berichten verplaatst naar het accessoires topic

<-- <-- <-- Deze ruimte is te huur --> --> -->

• zunrob
zunrob schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:24:
Gebruikt hier iemand Hangouts? Van alle apps waarvan ik notificaties ontvang trilt mijn telefoon zoals het hoort, en maakt ie geluid, echter niet bij Hangouts. De melding wordt wel zichtbaar (ambient display gaat aan), maar de telefoon trilt niet en maakt geen geluid. Slechts heel soms dat dit wel gebeurt, en ik weet niet waarom.

Geluid en trillingen in hangouts staat aan, bij meldingen staat ook alles prima. Iemand anders die dit probleem ook heeft?
Niemand? Gister heb ik op gegeven moment wel meldingen ontvangen met trilling, maar na een reboot is dat weer weg. Vreemd!

Edit: Raar, hij trilt nu soms wel, soms niet. Meestal trilt ie wel als het scherm aanstaat en ik hem gebruik. Hij trilt niet als het scherm uitstaat.

zunrob wijzigde deze reactie 06-02-2019 17:42 (9%)

• Jur gen
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 18:40
zunrob schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:27:
[...]

Niemand? Gister heb ik op gegeven moment wel meldingen ontvangen met trilling, maar na een reboot is dat weer weg. Vreemd!

Edit: Raar, hij trilt nu soms wel, soms niet. Meestal trilt ie wel als het scherm aanstaat en ik hem gebruik. Hij trilt niet als het scherm uitstaat.
Ik gebruik het ook met mijn kinderen die dit via hun tablet gebruiken. Geen probleem, alle notificaties van Hangout komen trillend binnen op mijn OP6T

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18:48
Oldblack schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:34:
Je weet nooit of die reviewers onafhankelijk zijn. Linus vond het allemaal geweldig. Maar die heeft een uitnodiging gekregen om bij Oneplus in de fabriek te filmen bij de 6. Je weet niet welke belangen ze behartigen.

Ik wacht op Flossy Carter en Whiteshoes. (als die de 6T onderhanden neemt).

Flossy is betrouwbaar en koopt z'n telefoons zelf.
London schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:39:
[...]

White shoes _/-\o_ Kan nu al niet wachten op de review!
Ik was de ervaringen in dit topic wat aan het doornemen aangezien ik interesse heb in een 6T, toen ik bovenstaande comments zag.

Ik volg de Android community niet echt, dus ik heb toch wel een volle 10 min verward zitten zoeken waarom ik nergens een review van één of andere YouTuber genaamd "Whiteshoes" terug kon vinden. Dan maar begonnen met de OnePlus 6T review van Flossy Carter, toen na enkele minuten zijn kat "Whiteshoes" in beeld komt lopen... :+

• Fugitive2008
Ik heb mijn telefoon altijd 'automatische nachtmodus' staan voor het scherm alleen deze start savonds niet en soms wanneer ik snachts even op mijn telefoon kijk dan schijnt er een zaklamp in mijn ogen. Meer mensen hier last van? Ligt het misschien aan de inscreen fingerprint reader?

• demonic
  • Nu online
Fugitive2008 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:54:
Ik heb mijn telefoon altijd 'automatische nachtmodus' staan voor het scherm alleen deze start savonds niet en soms wanneer ik snachts even op mijn telefoon kijk dan schijnt er een zaklamp in mijn ogen. Meer mensen hier last van? Ligt het misschien aan de inscreen fingerprint reader?
Na unlocken schakelt die na een paar seconden wel in de nachtmodus. mijn enige gok is dat dit komt vanwege de FPS.
Ik unlock altijd met het scherm van mij af en ogen dicht, en dan na een aantal seconden kijk ik pas op het scherm :+

• zunrob
Ik weet niet waarom, maar het trillen werkt gelukkig weer bij het ontvangen van Hangouts notificaties.

Er is alleen nu een ander vervelend problemen: als de telefoon slaapt (na een minuutje of vijf scherm uit) komen meldingen van Gmail en Hangouts pas binnen als ik de telefoon unlock. Dit probleem had ik eerst ook voor Whatsapp, maar voor die app heb ik batterij-optimalisatie uitgezet. Voor Hangouts ook, maar dit biedt geen soelaas. Gmail is een systeem app, dus daar kan het niet uit.

Hoe gaan anderen hier mee om? Ook het locken van de app in het recent-scherm helpt niet.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
zunrob schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:57:
Ik weet niet waarom, maar het trillen werkt gelukkig weer bij het ontvangen van Hangouts notificaties.

Er is alleen nu een ander vervelend problemen: als de telefoon slaapt (na een minuutje of vijf scherm uit) komen meldingen van Gmail en Hangouts pas binnen als ik de telefoon unlock. Dit probleem had ik eerst ook voor Whatsapp, maar voor die app heb ik batterij-optimalisatie uitgezet. Voor Hangouts ook, maar dit biedt geen soelaas. Gmail is een systeem app, dus daar kan het niet uit.

Hoe gaan anderen hier mee om? Ook het locken van de app in het recent-scherm helpt niet.
Heb je niet toevallig de agressieve 'diepe optimalisatie' aan staan? Batterij - > batterij optimalisatie - > geavanceerde optimalisatie

• zunrob
l3art schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:12:
[...]

Heb je niet toevallig de agressieve 'diepe optimalisatie' aan staan? Batterij - > batterij optimalisatie - > geavanceerde optimalisatie
Nee, die instellingen staan allemaal nog standaard. Diepte optimalisatie staat uit, slaap optimalisatie staat aan.

Overigens had ik wel ambient display uitstaan, ik heb deze nu aangezet voor meldingen. Allicht dat dit helpt.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
zunrob schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:43:
[...]

Nee, die instellingen staan allemaal nog standaard. Diepte optimalisatie staat uit, slaap optimalisatie staat aan.

Overigens had ik wel ambient display uitstaan, ik heb deze nu aangezet voor meldingen. Allicht dat dit helpt.
Bij aangepast batterij beheer, staan daar de apps toevallig tussen waar je geen meldingen van krijgt.
Overigens heb ik zelf het probleem met Flitsmeister dat deze niet meer automatisch opstart, ondanks dat accu optimalisatie uit staat en de app het eerder wel gewoon opstartte. Echter toen bleef hij soms juist ook weer te actief wat weer zorgde voor een drain. Zo is het altijd wat.

• Shuven
SanderH_ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 00:21:
[...]

[...]

Ik was de ervaringen in dit topic wat aan het doornemen aangezien ik interesse heb in een 6T, toen ik bovenstaande comments zag.

Ik volg de Android community niet echt, dus ik heb toch wel een volle 10 min verward zitten zoeken waarom ik nergens een review van één of andere YouTuber genaamd "Whiteshoes" terug kon vinden. Dan maar begonnen met de OnePlus 6T review van Flossy Carter, toen na enkele minuten zijn kat "Whiteshoes" in beeld komt lopen... :+

+1 _/-\o_

• MWSAH
  • Laatst online: 15-02 17:21
Slightly off-topic, maar heb een Oneplus 5 die recent de update naar Android 9 heeft gehad (Oxygen). Nu zie ik steeds weer de berichteninhoud van Whatsapp notificaties in de notificatiebalk. Dit was voorheen niet zo. Dus niet op het lockscreen, maar in de notificatiebalk. Weet iemand hoe dit uit te schakelen is zonder meteen alle meldingen uit te zetten voor Whatsapp?

Voorheen zag ik, volgens mij, de eerste woorden alleen. Bij een enkel bericht zie ik nu meerdere regels inhoud.

• demonic
  • Nu online
CasperGraaf schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:16:
Slightly off-topic, maar heb een Oneplus 5 die recent de update naar Android 9 heeft gehad (Oxygen). Nu zie ik steeds weer de berichteninhoud van Whatsapp notificaties in de notificatiebalk. Dit was voorheen niet zo. Dus niet op het lockscreen, maar in de notificatiebalk. Weet iemand hoe dit uit te schakelen is zonder meteen alle meldingen uit te zetten voor Whatsapp?

Voorheen zag ik, volgens mij, de eerste woorden alleen. Bij een enkel bericht zie ik nu meerdere regels inhoud.
dit is het nieuwe notificatie systeem. Lijkt me niet dat je dit kan uitschakelen.

• zunrob
l3art schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:50:
[...]

Bij aangepast batterij beheer, staan daar de apps toevallig tussen waar je geen meldingen van krijgt.
Overigens heb ik zelf het probleem met Flitsmeister dat deze niet meer automatisch opstart, ondanks dat accu optimalisatie uit staat en de app het eerder wel gewoon opstartte. Echter toen bleef hij soms juist ook weer te actief wat weer zorgde voor een drain. Zo is het altijd wat.
Nee, die staan daar niet tussen. Overigens heb ik nu aanstaan dat ambient display aangaat op het moment dat ik een melding ontvang, tot nu toe ontvang ik de Hangouts meldingen wel, ook met alle apps weer op optimalisatie!
Ik vraag me alleen af hoe energie-onzuinig het ambient display is...

Hebben jullie ambient display allemaal aanstaan?

Edit: Nou, schiet mij maar lek. Met de optie om ambient display aan te laten gaan als je een bericht krijgt werkt het. Met deze optie uit werkt het niet. Tevens trilt hij alleen als ik een melding binnen krijg als het scherm aanstaat, maar niet als het scherm uitstaat (melding komt wel binnen). Als ik vervolgens onder developers opties kijk (terwijl batterij optimalisatie voor die app aanstaat) zegt ie dat Hangouts "exempted" is. Ik snap er niets meer van. :P

zunrob wijzigde deze reactie 07-02-2019 17:03 (24%)

• Btje
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:11
Hi, ik ga voor Tweakers de OnePlus reviewen. Ik zou ook graag van jullie horen wat je belangrijk vind in de review en welke vragen je beantwoord zou willen zien.

Laat de vragen achter in het comment van mijn review:

productreview: OnePlus 6T (8GB ram, 128GB opslag) Zwart review door Btje

Cu Soon

Galaxy S8

• superiscch
Btje schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:58:
Hi, ik ga voor Tweakers de OnePlus reviewen. Ik zou ook graag van jullie horen wat je belangrijk vind in de review en welke vragen je beantwoord zou willen zien.

Laat de vragen achter in het comment van mijn review:

productreview: OnePlus 6T (8GB ram, 128GB opslag) Zwart review door Btje

Cu Soon
Met alle respect, maar wat valt er nu nog te reviewen dat nog niet geweten is? Toestel is al 4 maand oud...

• Btje
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:11
Tijdstip van de review is bepaald door Tweakers. Ik kan mij voorstellen dat je in de reviews toch nog iets mist wat betreft dagelijks gebruik.
superiscch schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:56:
[...]

Met alle respect, maar wat valt er nu nog te reviewen dat nog niet geweten is? Toestel is al 4 maand oud...

Galaxy S8

• Jveer
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15-02 13:14
Hoi,

Ik heb sinds gisteravond de OnePlus 6T en het viel me op dat wanneer ik scroll bij een afbeelding lijken er rare artifacts in beeld te komen. Ik heb hier 2 screenshots van gemaakt, ik vraag me af, of dit vanzelf weg gaat nadat ik de telefoon meer gebruik, of dat ik hem moet terug sturen en hopen dat het volgende model dit niet heeft.

Linkje 1
Linkje 2

Het is alleen bij het scrollen van een afbeelding, niet bijv. op m'n home/lockscreen.

Jveer wijzigde deze reactie 08-02-2019 09:22 (8%)

• Phntm
  • Laatst online: 11:46

Phntm

Tlingelingeling

Jveer schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:21:
Hoi,

Ik heb sinds gisteravond de OnePlus 6T en het viel me op dat wanneer ik scroll bij een afbeelding lijken er rare artifacts in beeld te komen. Ik heb hier 2 screenshots van gemaakt, ik vraag me af, of dit vanzelf weg gaat nadat ik de telefoon meer gebruik, of dat ik hem moet terug sturen en hopen dat het volgende model dit niet heeft.

Linkje 1
Linkje 2

Het is alleen bij het scrollen van een afbeelding, niet bijv. op m'n home/lockscreen.
Dit is bij mijn toestel niet het geval voor zover ik weet....kan dus zijn dat je zomaar een echte issue hebt. Maar: Heb je het toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen? Meest recente versie van OxygenOS erop? Kijk of je dat eens kan testen. Blijf je dit hebben, dan zou ik niet aarzelen en gewoon onder je garantie lekker terugsturen en een nieuwe toestel voor terugkrijgen die het hopelijk niet heeft.

• deco1974
Jveer schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:21:
Hoi,

Linkje 1
Linkje 2

heb je dit in de browser en/of in elke app?

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Phntm schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:25:
[...]

Dit is bij mijn toestel niet het geval voor zover ik weet....kan dus zijn dat je zomaar een echte issue hebt. Maar: Heb je het toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen? Meest recente versie van OxygenOS erop? Kijk of je dat eens kan testen. Blijf je dit hebben, dan zou ik niet aarzelen en gewoon onder je garantie lekker terugsturen en een nieuwe toestel voor terugkrijgen die het hopelijk niet heeft.
Volgens mij hoort dat. Heb hetzelfde op de 5t en dan met name bij donkere achtergronden en wanneer back-light wat meer gedimd is. Een soort van ghosting effect lijkt het.

l3art wijzigde deze reactie 08-02-2019 09:32 (3%)

• Jveer
deco1974 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:26:
[...]

heb je dit in de browser en/of in elke app?
Ik heb dit helaas in elke app.

@Phntm
Ik heb hem de telefoon gisteren eerst een update gegeven naar de laatste versie en daarna m'n apps en dergelijke geïnstalleerd. Dus hij is nu helemaal up-to-date. Een factory reset kan ik nog wel proberen.

@l3art
Ik heb dit inderdaad vooral met donkere afbeeldingen.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Jveer schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:31:
[...]

Ik heb dit helaas in elke app.

@Phntm
Ik heb hem de telefoon gisteren eerst een update gegeven naar de laatste versie en daarna m'n apps en dergelijke geïnstalleerd. Dus hij is nu helemaal up-to-date. Een factory reset kan ik nog wel proberen.

@l3art
Ik heb dit inderdaad vooral met donkere afbeeldingen.
Bespaar je de moeite van de factory reset. Is een a Oled dingetje.

https://forums.oneplus.co...t-while-scrolling.678408/

l3art wijzigde deze reactie 08-02-2019 09:39 (6%)

• Jveer
l3art schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:33:
[...]

Bespaar je de moeite van de factory reset. Is een a Oled dingetje.

https://forums.oneplus.co...t-while-scrolling.678408/
Terug sturen en een nieuw model krijgen gaat dit dus niet verhelpen?

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Jveer schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:04:
[...]

Terug sturen en een nieuw model krijgen gaat dit dus niet verhelpen?
Als het inderdaad hetzelfde is, dus een soort van ghosting, nee dan gaat een ander toestel dit niet oplossen. Heeft te maken met het oled paneel waar de pixels bij zwart van helemaal uit naar 'aan' moeten. Dat veroorzaakt vertraging en daarmee de ghosting.

• deco1974
l3art schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:06:
[...]

Als het inderdaad hetzelfde is, dus een soort van ghosting, nee dan gaat een ander toestel dit niet oplossen. Heeft te maken met het oled paneel waar de pixels bij zwart van helemaal uit naar 'aan' moeten. Dat veroorzaakt vertraging en daarmee de ghosting.
ik heb dit nog nooit gezien.. probeer het te reproduceren op een of andere manier

• l3art

l3art

Moderator Mobile
deco1974 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:21:
[...]

ik heb dit nog nooit gezien.. probeer het te reproduceren op een of andere manier
Probeer het nog eens in de avond (of zoek een donkere plek op in huis) met de schermhelderheid laag, avond verlichting aan en ga dan eens scrollen met een donkere achtergrond. Bijvoorbeeld in je galerij. Je hoeft ook niet snel te scrollen gewoon langzaam scrollen en kijk dan eens naar de randen van de miniatuur afbeeldingen in de galerij.

l3art wijzigde deze reactie 08-02-2019 10:40 (22%)

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

l3art schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:36:
[...]

Probeer het nog eens in de avond (of zoek een donkere plek op in huis) met de schermhelderheid laag, avond verlichting aan en ga dan eens scrollen met een donkere achtergrond. Bijvoorbeeld in je galerij. Je hoeft ook niet snel te scrollen gewoon langzaam scrollen en kijk dan eens naar de randen van de miniatuur afbeeldingen in de galerij.
Ik noem dat altijd een inktvlek effect omdat het er behoorlijk trippy uit ziet. In de afbeelding wat hij plaatste waren het puntjes dus wist ik even niet dat het hierom ging. Dat is zoals je zegt een oled dingetje en mijn S6 en s7 edge hadden dit ook. Als je van zwart naar kleur gaat bijvoorbeeld bij scrollen dan zie je een hele vage effect.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Phntm schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:23:
[...]

Ik noem dat altijd een inktvlek effect omdat het er behoorlijk trippy uit ziet. In de afbeelding wat hij plaatste waren het puntjes dus wist ik even niet dat het hierom ging. Dat is zoals je zegt een oled dingetje en mijn S6 en s7 edge hadden dit ook. Als je van zwart naar kleur gaat bijvoorbeeld bij scrollen dan zie je een hele vage effect.
Je kan nog op de afbeeldingen klikken, dan worden de puntjes een stuk zichtbaarder zie ik 8)7 |:( .
Die puntjes horen er inderdaad niet lijkt me. Dat is wat anders dan die ghosting of inktvlek effect zoals jij noemt.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

l3art schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:25:
[...]

Je kan nog op de afbeeldingen klikken, dan worden de puntjes een stuk zichtbaarder zie ik 8)7 |:( .
Die puntjes horen er inderdaad niet lijkt me. Dat is wat anders dan die ghosting of inktvlek effect zoals jij noemt.
Zoals je toestraks al terecht opmerkte vervalt dan het idee van een factory reset. Dit kan een hardware defect zijn van het paneel of misschien zelfs van de GPU. Terugsturen lijkt me in dit ongelukkige geval het beste wat hij kan doen.

• deco1974
Ik vind het bijzonder dat hij er een screenshot van heeft kunnen maken.. je zou denken dat een screenshot gemaakt wordt op basis van wat er op het scherm gerendered is op dat moment. Het display is maar iets wat daarna komt. Dus de presentatie van datgeen wat gerendered wordt. Met andere woorden.. een screenshot zou je ook met een kapot scherm kunnen maken, lijkt me.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
deco1974 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:07:
Ik vind het bijzonder dat hij er een screenshot van heeft kunnen maken.. je zou denken dat een screenshot gemaakt wordt op basis van wat er op het scherm gerendered is op dat moment. Het display is maar iets wat daarna komt. Dus de presentatie van datgeen wat gerendered wordt. Met andere woorden.. een screenshot zou je ook met een kapot scherm kunnen maken, lijkt me.
Ja dat ging ook door mijn hoofd heen... (nadat ik de puntjes pas goed zag toen ik op de afbeeldingen geklikt had) Maar als het een gpu rendering probleem is dan kan het misschien wel.

l3art wijzigde deze reactie 08-02-2019 12:18 (5%)

• Shuven
Je kan wat harder scrollen en een screenshot tegelijkertijd maken. Althans, mij lukt het ook.

Ik heb dit probleem bij al mijn telefoons gehad met een oled scherm. Ik zou me er niet druk om maken. :)

Edit:

Toevallig heb ik dit probleem niet, gelukkig. Heb het getest met een zwarte/donkere website en met de zwarte youtube versie.

Shuven wijzigde deze reactie 08-02-2019 12:24 (25%)

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

deco1974 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:07:
Als het iets is wat op het scherm wordt gerendered, dan ligt het mogelijk aan een defect in zijn GPU. Nu is dit puur speculatie. Wel weet ik dat als je GPU wilt dat je blauw als groen wordt gezien door een fout in de hardware of software, dan zal je daar ook een screenshot van kunnen maken zoals je hebt opgemerkt.

Een voorbeeld van iemand die witcher 3 speelde waarbij zijn videokaart op sommige plekken in het spel een compleet vertekend beeld gaf door artifacting.

http://i.imgur.com/HRSx9Le.jpg

Het is spijtig maar ik denk dat er niet iets anders valt te doen.

• superiscch
Btje schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:03:
Tijdstip van de review is bepaald door Tweakers. Ik kan mij voorstellen dat je in de reviews toch nog iets mist wat betreft dagelijks gebruik.

[...]
Bizar tijdstip om nog een review te doen 😒

Ik zou niet weten wat er nog gevonden kan worden die niet in die 1000 andere reviews staat 😊

• Shuven
Laat die man toch zijn ding doen joh. Het gaat om een review voor tweakers. Er zijn heel veel mensen (oude ook) die hier als eerste zoeken naar een Nederlandse review, tweakers komt namelijk ook hoog in de google zoekresultaten. Als je het niet gaat lezen, lees het niet. Maar het schaadt je toch niet als de beste man een stukje schrijft? Help hem liever, dan de opdracht in twijfel te trekken. :)

• zunrob
Goed nieuws! Ik heb een factory reset gedaan en nu komen de meldingen van Whatsapp en hangouts binnen zoals het hoort! Ik zie dat nu standaard ook de diepte optimalisatie aanstaat.
Overigens is het nu wel zo dat Flitsmeister niet meer altijd automatisch verbindt. Iemand een oplossing hiervoor?

• CuBras
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16-02 18:07
zunrob schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:41:
Goed nieuws! Ik heb een factory reset gedaan en nu komen de meldingen van Whatsapp en hangouts binnen zoals het hoort! Ik zie dat nu standaard ook de diepte optimalisatie aanstaat.
Overigens is het nu wel zo dat Flitsmeister niet meer altijd automatisch verbindt. Iemand een oplossing hiervoor?
@zunrob Misschien een factory reset? :+

• zunrob
CuBras schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:45:
[...]

@zunrob Misschien een factory reset? :+
Haha, bedankt voor de tip, maar nee ik denk niet dat dat de oplossing is. :P Overigens lijkt het wel te werken als ik de app van batterij optimalisatie af haal, maar dan blijft ie continu in de achtergrond actief.

• superiscch
Shuven schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 19:50:
Laat die man toch zijn ding doen joh. Het gaat om een review voor tweakers. Er zijn heel veel mensen (oude ook) die hier als eerste zoeken naar een Nederlandse review, tweakers komt namelijk ook hoog in de google zoekresultaten. Als je het niet gaat lezen, lees het niet. Maar het schaadt je toch niet als de beste man een stukje schrijft? Help hem liever, dan de opdracht in twijfel te trekken. :)
Elk z'n ding, dus dan mag ik het mijne toch ook zeggen? Moet het allemaal 'goed nieuws' zijn? 😉 Als tweakers wil hebben dat mensen reviews op hun site lezen dan zorgen ze toch dat die reviews snel online staan ipv 5 maand na release? Zeker met Oneplus 😜

En helpen gaat niet lukken, ik heb het toestel zelf dus denk niet dat hij nog iets zal vinden die ik niet ken 😊

• Shuven
superiscch schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 08:23:
[...]

Elk z'n ding, dus dan mag ik het mijne toch ook zeggen? Moet het allemaal 'goed nieuws' zijn? 😉 Als tweakers wil hebben dat mensen reviews op hun site lezen dan zorgen ze toch dat die reviews snel online staan ipv 5 maand na release? Zeker met Oneplus 😜

En helpen gaat niet lukken, ik heb het toestel zelf dus denk niet dat hij nog iets zal vinden die ik niet ken 😊
Als iemand hulp of ervaringen vraagt, vraagt die persoon geen zeurende betweters toch? :) maar ga vooral door met je constructieve en bijna grappige manier vab doen.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
zunrob schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:47:
[...]

Haha, bedankt voor de tip, maar nee ik denk niet dat dat de oplossing is. :P Overigens lijkt het wel te werken als ik de app van batterij optimalisatie af haal, maar dan blijft ie continu in de achtergrond actief.
Flitsmeister opnieuw de optie uit en aanzetten opstarten bij verbinden met Bluetooth. (buiten het uitzetten van accu optimalisatie). Maar het blijft een beetje hit and mis heb ik het idee.

• renem
l3art schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 12:55:
[...]

Flitsmeister opnieuw de optie uit en aanzetten opstarten bij verbinden met Bluetooth. (buiten het uitzetten van accu optimalisatie). Maar het blijft een beetje hit and mis heb ik het idee.
Ik heb nooit problemen met het automatisch opstarten van Flitsmeister. Ik heb de app gelocked in recent apps.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
renem schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 15:42:
[...]

Ik heb nooit problemen met het automatisch opstarten van Flitsmeister. Ik heb de app gelocked in recent apps.
Dat is idd een oplossing. Maar gebruik ik liever niet gezien de eerdere drain met FM. Maar het gaat nu alweer een paar dagen goed na even de Bluetooth-automatische-verbinding-optie uit en aan gezet te hebben.

• zunrob
l3art schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:57:
[...]

Dat is idd een oplossing. Maar gebruik ik liever niet gezien de eerdere drain met FM. Maar het gaat nu alweer een paar dagen goed na even de Bluetooth-automatische-verbinding-optie uit en aan gezet te hebben.
En je hebt ook de batterij optimalisatie uitgezet als ik het goed begrijp?
Daardoor kan de app in de achtergrond actief zijn, verbruikt dit niet meer/veel stroom?

• renem
l3art schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:57:
[...]

Ook daar heb ik geen last van

• l3art

l3art

Moderator Mobile
renem schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:46:
[...]

Ook daar heb ik geen last van
Ik ook niet meer. Na een herinstallatie was het weg.
zunrob schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:00:
[...]

En je hebt ook de batterij optimalisatie uitgezet als ik het goed begrijp?
Daardoor kan de app in de achtergrond actief zijn, verbruikt dit niet meer/veel stroom?
Nee dat valt normaal gesproken wel mee.

• deco1974
Als ik een foto ondersteboven (portrait) maak, is de foto 90 graden gekanteld. Als ik de foto gewoon recht maak (portrait), klopt de oriëntatie wel.

Ik kom van Windows Mobile af.. dit was nooit een issue. Nu moet ik elke keer die foto's achteraf draaien. Ik ben links...

Beetje irritant wel

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

deco1974 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:42:
Als ik een foto ondersteboven (portrait) maak, is de foto 90 graden gekanteld. Als ik de foto gewoon recht maak (portrait), klopt de oriëntatie wel.

Ik kom van Windows Mobile af.. dit was nooit een issue. Nu moet ik elke keer die foto's achteraf draaien. Ik ben links...

Beetje irritant wel
Waarom zou je een foto ondersteboven maken?

Anyways, op Android heb je 3 orientaties:
- Rechtop
- Links landscape
- Rechts landscape

Op z'n kop is geen ding. Dus hij pakt links of rechts landscape voor die foto die jij op z'n kop maakt.

• deco1974
GreNade schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:24:
[...]

Waarom zou je een foto ondersteboven maken?

Anyways, op Android heb je 3 orientaties:
- Rechtop
- Links landscape
- Rechts landscape

Op z'n kop is geen ding. Dus hij pakt links of rechts landscape voor die foto die jij op z'n kop maakt.
Ik maak 'm soms "ondersteboven" omdat de lens dan helemaal onderin staat, nagenoeg vanaf het oppervlak.. voor opnames van dichtbij van bijvoorbeeld kleine voorwerpen vind ik dat wel eens nodig en mooier.

Daarbij is ondersteboven ook gewoon portrait.. aan de EXIF orientation data ligt het niet. Ik vind het toch wel raar dat "ondersteboven" niet ondersteund wordt. Voor Windows Phone/Mobile maakt het niet uit.. de orientatie van de foto is gewoon hoe je foon houdt. Ik zie technisch hier geen probleem in.

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

deco1974 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:56:
[...]

Ik maak 'm soms "ondersteboven" omdat de lens dan helemaal onderin staat, nagenoeg vanaf het oppervlak.. voor opnames van dichtbij van bijvoorbeeld kleine voorwerpen vind ik dat wel eens nodig en mooier.

Daarbij is ondersteboven ook gewoon portrait.. aan de EXIF orientation data ligt het niet. Ik vind het toch wel raar dat "ondersteboven" niet ondersteund wordt. Voor Windows Phone/Mobile maakt het niet uit.. de orientatie van de foto is gewoon hoe je foon houdt. Ik zie technisch hier geen probleem in.
Wellicht dat er andere cameraäpps zijn die wel ondersteboven ondersteunen? Zojuist bijvoorbeeld even met Google Camera geprobeerd, en daar komt de foto netjes rechtop

• deco1974
GreNade schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:15:
[...]

Wellicht dat er andere cameraäpps zijn die wel ondersteboven ondersteunen? Zojuist bijvoorbeeld even met Google Camera geprobeerd, en daar komt de foto netjes rechtop
Laatste keer dat ik 'm gebruikte, was ie een beetje buggy.. zodoende verloor ie de meerwaarde t.o.v. de standaard camera.

Maar misschien toch even de moeite waard om nog eens te checken, thanks! 👍

• Shuven
De camera verbeterd bijna elke week. Ik heb nu beta 11 met een xml file in gebruik. Erg stabiel en goede fotos/filmpjes.

Vraagje, zijn er mensen met de officiële op 6t temp glass? Ik vroeg me af of de rand gelijmd was, of dat de hele glasplaat hecht aan het scherm..

• michaelw1998
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19:15
Shuven schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:49:
De camera verbeterd bijna elke week. Ik heb nu beta 11 met een xml file in gebruik. Erg stabiel en goede fotos/filmpjes.

Vraagje, zijn er mensen met de officiële op 6t temp glass? Ik vroeg me af of de rand gelijmd was, of dat de hele glasplaat hecht aan het scherm..
Ik! De hele screenprotector hecht aan het scherm.
9.0.12 wordt uitgerold: Oxygen OS 9.0.12 for OnePlus 6/6T

Ik wacht nog even met een uitgebreidere post vorodat 'ie officieel is.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:26
En ook een nieuwe Open Beta, kreeg net OTA.

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:19
AnonymousWP schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:41:
9.0.12 wordt uitgerold: Oxygen OS 9.0.12 for OnePlus 6/6T

Ik wacht nog even met een uitgebreidere post vorodat 'ie officieel is.
Staat ook in de telegram groep van Oneplus. Net geflashed, lijkt het ook te doen.
Lizard schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:33:
[...]

Staat ook in de telegram groep van Oneplus. Net geflashed, lijkt het ook te doen.
Komt omdat die gasten het van mij hebben :P. De OnePlus Discord en OnePlus Telegram zijn van dezelfde beheerders waar ik mod ben :P.

• Lizard
AnonymousWP schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:35:
[...]

Komt omdat die gasten het van mij hebben :P. De OnePlus Discord en OnePlus Telegram zijn van dezelfde beheerders waar ik mod ben :P.
Oeps :P Ik dacht dat dat een officieel announcement channel van OnePlus is. Net zoals bv het Humble Bundle channel.
Lizard schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:42:
[...]

Oeps :P Ik dacht dat dat een officieel announcement channel van OnePlus is. Net zoals bv het Humble Bundle channel.
Screenshot?

• Lizard

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

https://forum.xda-develop...hp?p=76596831&postcount=2

Hier al zips. @AnonymousWP wellicht mogelijk om die al in oxygen updater te pleuren?

Die gast zit volgens mij ook in onze Discord. :p
Hebben we al :p. Contributor van ons heeft al die links achterhaald. Punt is dat hij de 5 en 5T doet, en de rest heeft nog geen ruk gedaan. Maar eens kijken of ik hem meer permissies ga geven voor andere devices.

Bedankt in ieder geval!

• zunrob
Vorige week heb ik de telefoon gereset, en tot vandaag kwamen alle notificaties goed en op tijd binnen. Alle instellingen stonden standaard, batterij optimalisatie aan etc. Sinds vanmiddag is het echter weer zoals voor de factory reset: meldingen komen weer vertraagd binnen voor o.a. Whatsapp en Hangouts. Ik heb beide apps nu uitgesloten van batterij-optimalisatie en gelocked in het recentsscreen, maar dit biedt helaas geen soelaas. Iemand anders die de oplossing weet? :)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
zunrob schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:40:
Vorige week heb ik de telefoon gereset, en tot vandaag kwamen alle notificaties goed en op tijd binnen. Alle instellingen stonden standaard, batterij optimalisatie aan etc. Sinds vanmiddag is het echter weer zoals voor de factory reset: meldingen komen weer vertraagd binnen voor o.a. Whatsapp en Hangouts. Ik heb beide apps nu uitgesloten van batterij-optimalisatie en gelocked in het recentsscreen, maar dit biedt helaas geen soelaas. Iemand anders die de oplossing weet? :)
Je zou bijna gaan denken dat een andere App de boel blokkeert. Het is gek dat het eerst wel werkt en daarna niet meer. Heb je wat optimalisatie apps draaien oid?

• superiscch
deco1974 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:42:

Beetje irritant wel
Net even getest en als je de camera eerst in portrait flipt (dus niet via links of rechts maar naar voor) lukt het wel...

De 1x van de zoom mag niet gedraaid zijn.

superiscch wijzigde deze reactie 12-02-2019 09:37 (4%)

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken: [OnePlus 6T] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, protectors, laders e.d.:[OnePlus 6T] Accessoires
- Bestellingen, pop-up event, levertijden en prijzen: [OnePlus 6T] Levertijden & Prijzen

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True