Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik gebruik geen cases of protectors meer op mijn telefoons! Ik vind het ontwerpen te mooi om te verbergen, maar zoals steeds is dat een persoonlijke keuze natuurlijk.
Een vraagje nog voor wie de xiaomi.eu rom weekly heeft draaien: morgenvoormiddag is mijn unlock wachttijd verlopen en ik vroeg me af welke instructies jullie hebben gevolgd voor het flashen van de rom? Op xiaomi.eu staan namelijk 2 varianten, namelijk 1 voor Xiaomi telefoons en 1 voor devices met locked bootloader! Ik zou verwachten dat na het unlocken van de bootloader de instructies dezelfde zouden zijn, maar voor de Xiaomi telefoons staat er nog eerst Magisk installeren voor root. Hebben jullie dit gedaan of werkt het ook prima zonder Magisk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:58
@niko_c, ik heb de TWRP geïnstalleerd en daarna via TWRP de xiaomi.eu geflasht. Beide zonder eerst Magisk te installeren. Dit heb ik later nog apart gedaan maar weer verwijderd om mijn werk mail te syncen. In geval je Magisk wil installeren wordt het wel aangeraden om de ROM eerst een keer te booten voordat je Magisk installeert.

1. De juiste TWRP en ROM downloaden.
1a.Ik heb deze ROM en de TWRP die op dezelfde pagina gelinkt worden (zoek op: TWRP Recovery Zip) gebruikt.
2. Van deze pagina op XDA de stappen 'install via ADB' gevolgd, tot en met stap 4!
3. Bij stap 5 van bovenstaande link heb ik 'fastboot boot twrp.img' ingevuld (zoals ook vermeld op Xiaomi.eu pagina).
3a. Hier vulde ik steeds 'fastboot reboot' conform de instructie op XDA. Echter boot de telefoon dan opnieuw zonder TWRP).
4. Daarna de stappen op de Xiaomi.eu pagina verder gevolgd:
Installation via TWRP:
- Download zip to internal storage
- Updater - Menu (...) - Reboot to Recovery
- Install - Select zip
- Reboot
- Done
Kortom, alvast de benodigde pakketten voor ADB, TWRP en de ROM downloaden en je kan morgen aan de slag :).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niko_c
Bedankt voor de tips! Alles staat ondertussen klaar voor morgen.
alesandro_46 schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:09:
@niko_c, ik heb de TWRP geïnstalleerd en daarna via TWRP de xiaomi.eu geflasht. Beide zonder eerst Magisk te installeren. Dit heb ik later nog apart gedaan maar weer verwijderd om mijn werk mail te syncen. In geval je Magisk wil installeren wordt het wel aangeraden om de ROM eerst een keer te booten voordat je Magisk installeert.

1. De juiste TWRP en ROM downloaden.
1a.Ik heb deze ROM en de TWRP die op dezelfde pagina gelinkt worden (zoek op: TWRP Recovery Zip) gebruikt.
2. Van deze pagina op XDA de stappen 'install via ADB' gevolgd, tot en met stap 4!
3. Bij stap 5 van bovenstaande link heb ik 'fastboot boot twrp.img' ingevuld (zoals ook vermeld op Xiaomi.eu pagina).
3a. Hier vulde ik steeds 'fastboot reboot' conform de instructie op XDA. Echter boot de telefoon dan opnieuw zonder TWRP).
4. Daarna de stappen op de Xiaomi.eu pagina verder gevolgd:

[...]

Kortom, alvast de benodigde pakketten voor ADB, TWRP en de ROM downloaden en je kan morgen aan de slag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-05 20:05
Na enkele uren sukkelen en proberen dan toch de weekly erop gekregen :? 8)7
De taal is goed en werkt uitstekend, enkel mijn eerste telefoongesprek kreeg ik geen geluid van de andere kant, maar het 2de enz. was geen probleem, geluid werkt dus ook.

Al bij al tevreden met de telefoon en met de rom die erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
Schumi_wk schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:04:
Na enkele uren sukkelen en proberen dan toch de weekly erop gekregen :? 8)7
De taal is goed en werkt uitstekend, enkel mijn eerste telefoongesprek kreeg ik geen geluid van de andere kant, maar het 2de enz. was geen probleem, geluid werkt dus ook.

Al bij al tevreden met de telefoon en met de rom die erop staat.
Na wat gepruts ook voor de eerste keer tot een goeie opstart gekomen en dat eerste keyboard om login data voor wifi in te geven is al een verademing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Hands-on video met de Global ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dit toestel heeft toch geen Widewine L1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
xileS schreef op woensdag 19 december 2018 @ 07:09:
Dit toestel heeft toch geen Widewine L1?
Even snel gecheckt met DRM info app uit de playstore en mijn Mi Mix 3 zit op L3, dus geen HD content van Play Movies, Netflix of Amazon. Ik gebruik deze apps niet, dus kan het ook niet testen. Ik heb ook al wel verhalen gelezen van telefoons die geen L1 hebben, maar wel HD content afspelen.
Op het YouTube kanaal van MKBHD kan ik tot 2160p selecteren, maar ik vermoed dan dat YouTube niet onder L1 valt...

[ Voor 17% gewijzigd door niko_c op 19-12-2018 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
Nog een vraag voor de weekly xiaomi.eu rom gebruikers: het volume van notifications wordt bij mij ingesteld door het media volume en niet door het ringtone volume. Is dat bij jullie ook zo? Op mijn pixel 2 xl is het notification volume gelinkt met het ringtone volume wat ik heel wat praktischer vind!
Na 24uur weekly xiaomi.eu rom kan ik wel stellen dat ik erg tevreden ben van de telefoon als ook van MIUI 10. De komende weken zal moeten blijken of de camera on par is met de pixel 2 xl...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:23
mag ik eindelijk mijn abbo verlengen, is het toetsel nog niet leverbaar bij belsimpel

Pssst, dit soort zaken hoort hier: [Xiaomi Mi Mix 3] Levertijden & Prijzen

[ Voor 39% gewijzigd door 13art op 19-12-2018 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
Miui global is beschikbaar (https://www.xda-developer...ble-android-pie-download/). Ik hou het bij de eu rom die het prima doet (vandaag voor de eerste keer en zonder enig probleem de nieuwe weekly geïnstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Iemand ook problemen om Titanium backup pro te installeren? Installeren lukt, maar bij het opstarten krijg ik een foutmelding. Had de 8.1.0 en ook al andere geprobeerd maar telkens lukt het niet om deze op het scherm te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004

13art

Moderator Mobile
Schumi_wk schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:44:
Iemand ook problemen om Titanium backup pro te installeren? Installeren lukt, maar bij het opstarten krijg ik een foutmelding. Had de 8.1.0 en ook al andere geprobeerd maar telkens lukt het niet om deze op het scherm te krijgen.
Handig om er bij te zetten wat voor een foutmelding je krijgt.
Ik krijg op mijn toestel ook een foutmelding (geen mix mix overigens) maar kan gewoon doorklikken en TB gebruiken. De ene foutmelding is de andere niet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Ik krijg geen foutmelding, ik duw op het icoontje, er komt precies en scherm op dat direct weer afsluit. In feite zie ik gewoon een pop-up die direct weer weg is en als ik de 2de keer erop duw dan krijg ik een melding om een foutrapport te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
Schumi_wk schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:55:
Ik krijg geen foutmelding, ik duw op het icoontje, er komt precies en scherm op dat direct weer afsluit. In feite zie ik gewoon een pop-up die direct weer weg is en als ik de 2de keer erop duw dan krijg ik een melding om een foutrapport te sturen.
Is de telefoon geroot? Voor zover ik er iets over terugvind, heeft Titaniumbackup dat nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:59
niko_c schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:03:
[...]

Is de telefoon geroot? Voor zover ik er iets over terugvind, heeft Titaniumbackup dat nodig...
Titaniumbackup start wel gewoon op zonder root. ik heb ook een app die niet werkt op MIUI10, herinstallatie is misschien een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Is de versie die ik gebruikte op mijn Le Max 2 en daar heb ik geen problemen ondervonden. Zonder root start Titanium Backup enkel op maar je gaat er niets nuttigs kunnen mee doen. Zal misschien lukken op een volgende versie van Xiaomi.eu stable rom.

[ Voor 12% gewijzigd door Schumi_wk op 24-12-2018 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niko_c
Ik heb het even getest onder xiaomi.eu weekly build 8.12.20 en daar geeft TB eerst de foutmelding dat je root moet hebben via su, die boodschap kan ik wegklikken. De app start op maar zonder functionaliteit met de boodschappen 'root access failed' en 'Backup directory not available'. Tot zover mijn bijdrage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:10
Heb sinds donderdag de global version van de Mix 3 van Honorbuy. Heb ook de 72 uur moeten afwachten, mag hem nu unlocken. Weet iemand als je wacht met unlocken, of je dan weer opnieuw moeten wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niko_c
Ik heb gisteren de camera een keertje kunnen testen op een Kerstfeestje en de mix 3 is voor mij een verhaal van hit and miss: de ene keer aardig wat ruis in een afbeelding, de volgende foto dan weer niet. Zonet de Google camera port apk gedownload en geïnstalleerd en die de komende dagen eens uitproberen. Duimen dus dat de gcam port software het beter doet want de camera hardware zou on par of zelfs beter moeten zijn dan die van de pixel 2 xl. Belangrijk eerste nadeel van de gcam port: zoom lens werkt (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
Sinds een paar dagen de stock camera app links laten liggen en vervangen door de Google camera port beschikbaar via deze link: https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/.
Ik gebruik nu versie MGC_6.1.021_MI8_V2a+.apk samen met de laatste xiaomi.eu weekly build (8.12.27) en de resultaten zijn opmerkelijk beter, met name in low(er) light omstandigheden. Nauwelijks of geen ruis meer in de afbeeldingen en in night sight modus geen vervelend halo effect dat wel duidelijk aanwezig is bij de stock app. De telelens werkt voor zover ik kan inschatten nog niet bij deze versie van de gcam port. Ik zou terug zijn overgeschakeld naar mijn pixel 2 xl vanwege de mindere camera (software) bij de mix 3, maar ga het toestel toch nog een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Iemand ervaring met https://mi-globe.com?

blijkbaar een rom dat je een beetje kan tweaken voor je deze download. Heb hem binnengehaald maar ben een beetje op mijn ongemak om deze te installeren. Gewoon omdat ik er nog niet van gehoord heb en nergens ben tegengekomen op fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
Schumi_wk schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:08:

blijkbaar een rom dat je een beetje kan tweaken voor je deze download. Heb hem binnengehaald maar ben een beetje op mijn ongemak om deze te installeren. Gewoon omdat ik er nog niet van gehoord heb en nergens ben tegengekomen op fora.
Nog nergens iets van gelezen...ik hou het bij de eu weekly!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Volgens een klein beetje opzoekwerk is het ook een EU rom, maar een beetje meer te tweaken voor installatie.

Bron: https://www.reddit.com/r/...vjbx/mi_globe_vs_eu_roms/

Edit: Deze getest en telkens op een bootloop gelopen, dus terug naar de goeie getrouwe EU.

[ Voor 19% gewijzigd door Schumi_wk op 28-12-2018 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:17
niko_c schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:33:
Sinds een paar dagen de stock camera app links laten liggen en vervangen door de Google camera port beschikbaar via deze link: https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/.
Ik gebruik nu versie MGC_6.1.021_MI8_V2a+.apk samen met de laatste xiaomi.eu weekly build (8.12.27) en de resultaten zijn opmerkelijk beter, met name in low(er) light omstandigheden. Nauwelijks of geen ruis meer in de afbeeldingen en in night sight modus geen vervelend halo effect dat wel duidelijk aanwezig is bij de stock app. De telelens werkt voor zover ik kan inschatten nog niet bij deze versie van de gcam port. Ik zou terug zijn overgeschakeld naar mijn pixel 2 xl vanwege de mindere camera (software) bij de mix 3, maar ga het toestel toch nog een kans geven.
Tele lens werkt, even de instelling aux switch aanzetten in BSG settings. Werkt hier top, gaat om de V2A + versie

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wat is de schermtijd die jullie gemiddeld halen? Er was vooraf veel commentaar op de accu maar ben benieuwd hoe dit zich vertaalt naar de praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
l3art schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:19:
Wat is de schermtijd die jullie gemiddeld halen? Er was vooraf veel commentaar op de accu maar ben benieuwd hoe dit zich vertaalt naar de praktijk.
Ik dacht dat ik meer screenshots van het batterijverbruik had, maar kan er slechts één terug vinden:
5h 31m 53s SOT met
1d 4m 22s op de batterij.

De andere waar ik screenshots van dacht te hebben had minder SOT maar wel ruim 2 dagen op dezelfde lading vol gehouden. Over het algemeen dik tevreden over de "slechts" 3200 mAh.

Edit, @l3art, nog een "meting":
5h 40m 53s SOT met
1d 22h op de batterij.

[ Voor 6% gewijzigd door alesandro_46 op 31-12-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
Pukson schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:57:
[...]

Tele lens werkt, even de instelling aux switch aanzetten in BSG settings. Werkt hier top, gaat om de V2A + versie
Hoe weet je precies uit de app dat de telelens werkt?Aan de interface verandert er niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
niko_c schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:49:
[...]

Hoe weet je precies uit de app dat de telelens werkt?Aan de interface verandert er niets...
Als ik dubbel klik op switch camera dan is die de ene keer meer ingezoomd dan de andere keer. Zonder verlies van kwaliteit. Exif laat ook andere sensor zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Schumi_wk schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:44:
Custom Kernel https://s3.schober.indust...lic-index/perseus/kernel/ versie 0.3 heeft mijn probleem opgelost. Ook had ik problemen met Root Explorer die niet op R/W wilde komen ook opgelost met de custom kernel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
alesandro_46 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:46:
[...]

Ik dacht dat ik meer screenshots van het batterijverbruik had, maar kan er slechts één terug vinden:
5h 31m 53s SOT met
1d 4m 22s op de batterij.

De andere waar ik screenshots van dacht te hebben had minder SOT maar wel ruim 2 dagen op dezelfde lading vol gehouden. Over het algemeen dik tevreden over de "slechts" 3200 mAh.

Edit, @l3art, nog een "meting":
5h 40m 53s SOT met
1d 22h op de batterij.
Dat is nog best netjes als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
l3art schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:56:
[...]

Dat is nog best netjes als je het mij vraagt.
Vind ik ook. Zelf plaats ik de telefoon regelmatig in een draadloze oplader (werk/auto) dus ik vermoed niet dat ik snel zonder sap kom te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Gisteren zelf ook na lang dubben tussen verschillende toestellen zoals Meizu 16th, de OnePlus 6T, de Honor Magic 2 en de Huawei Nova 4 uiteindelijk de Mi Mix 3 besteld bij GearBest. Levering vindt hopelijk/waarschijnlijk plaats tussen 16 en 24 januari (Global rom).

Op wat kleine tekortkomingen na (iig wat mij betreft) zoals het ontbreken van een in display fingerprint sensor, een IR blaster (die ik op m'n huidige Mi 6 toch wel echt handig ben gaan vinden), en 'punchy' speakers lijkt me de Mix 3 zeker voor de prijs het beste aanbod als je, zoals ik, allergisch bent voor een notch.

In het verlengde daarvan vroeg ik me ook wat af, waar zitten bij dit toestel eigenlijk de proximity en omgevingssensor? Zitten deze net als de selfiecam in het uitschuifbare gedeelte (en zijn dus niet functioneel als het toestel is ingeschoven) of is dit op een andere manier opgelost? Anders vraag ik me af hoe het toestel de schermhelderheid aanpast op omgevingslicht, en hoe het weet dat je het toestel aan je oor hebt en het scherm dus uit moet.

Ook vroeg ik me af of jullie last ervaren van het best wel hoge gewicht van het toestel met 218 gram?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
Weemism schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:40:
Gisteren zelf ook na lang dubben tussen verschillende toestellen zoals Meizu 16th, de OnePlus 6T, de Honor Magic 2 en de Huawei Nova 4 uiteindelijk de Mi Mix 3 besteld bij GearBest. Levering vindt hopelijk/waarschijnlijk plaats tussen 16 en 24 januari (Global rom).

Op wat kleine tekortkomingen na (iig wat mij betreft) zoals het ontbreken van een in display fingerprint sensor, een IR blaster (die ik op m'n huidige Mi 6 toch wel echt handig ben gaan vinden), en 'punchy' speakers lijkt me de Mix 3 zeker voor de prijs het beste aanbod als je, zoals ik, allergisch bent voor een notch.

In het verlengde daarvan vroeg ik me ook wat af, waar zitten bij dit toestel eigenlijk de proximity en omgevingssensor? Zitten deze net als de selfiecam in het uitschuifbare gedeelte (en zijn dus niet functioneel als het toestel is ingeschoven) of is dit op een andere manier opgelost? Anders vraag ik me af hoe het toestel de schermhelderheid aanpast op omgevingslicht, en hoe het weet dat je het toestel aan je oor hebt en het scherm dus uit moet.

Ook vroeg ik me af of jullie last ervaren van het best wel hoge gewicht van het toestel met 218 gram?
Met het scherm nog ingeschoven kan je bellen, gaat het scherm automatisch uit en wordt de helderheid van het scherm aangepast:
In het "scherm deel" zit bovenaan een grille. Deze zorgt ervoor dat je speaker van de telefoon welke in het "vaste deel" zit kan horen. Rechts naast deze grille, in het "scherm deel" zit een sensor en een kleine LED notificatie licht (alleen wit licht). De sensor neemt de aanpassing voor de helderheid en scherm uit bij bellen voor zijn rekening.

Het gewicht was ik ook een beetje huiverig voor. Zelf ervaar ik dit niet als lastig. Soms laat ik iemand wat foto's op mijn telefoon zien, waarbij hij/zij het toestel over pakt. De eerste reactie is dan wel 'wat een zware telefoon'. Maar ja. Dat heb ik dubbel en dwars over voor het mooie grote scherm, zonder notch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05 12:16
Ook hier de trotse eigenaar van de Mi Mix 3 met Global ROM. Kom van de Mi Mix 2 af en met name het Amoled scherm en de camera op de Mix 3 is een hele grote vooruitgang.
Erg tevreden met het toestel, hij is wat aan de zware en logge kant, maar ligt wel prettig in de hand. Bouwkwaliteit, en dan met name de slider, voelt solide en stevig aan, ik verwacht hier geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvankeulen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik wil graag de mi mix 3 aanschaffen, maar even een aparte vraag aan de gebruikers van deze telefoon. Als ik op mijn OP3T snapchat open en mijn front camera werk weer een niet opent die de app niet, is het geval op de XMM3 als je de camera niet uitgeschoven is dat de app ook niet opstart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
Timvankeulen schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:13:
Ik wil graag de mi mix 3 aanschaffen, maar even een aparte vraag aan de gebruikers van deze telefoon. Als ik op mijn OP3T snapchat open en mijn front camera werk weer een niet opent die de app niet, is het geval op de XMM3 als je de camera niet uitgeschoven is dat de app ook niet opstart?
Ik gebruik de front camera alleen voor videobellen in Whatsapp. Ik kan gerust een video oproep starten, het beeld van de persoon aan de andere kant is dan letterlijk zwart totdat ik het scherm omlaag schuif. Kortom, er lijkt geen hard- / softwarematige beperking in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvankeulen
alesandro_46 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:31:
[...]

Ik gebruik de front camera alleen voor videobellen in Whatsapp. Ik kan gerust een video oproep starten, het beeld van de persoon aan de andere kant is dan letterlijk zwart totdat ik het scherm omlaag schuif. Kortom, er lijkt geen hard- / softwarematige beperking in te zitten.
Dankjewel voor het antwoord, dan zou dit met snapchat ook wel het geval zijn. Morgen even langs de belsimpel om het toestel te bestellen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Kan iedereen trouwens de pixel experience GSI aanraden. Gebruik het inmiddels 2 weken en werkt echt super! Alles werkt en de gcam maakt schitterende plaatjes en zelfs de secundaire camera werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

GSMArena heeft z'n review voor de Mi Mix 3 online gezet (de 6/128GB versie), en op wat kleine zaken na zoals het ontbreken van waterproofing, gladheid van de behuizing en de matige speakers, zijn ze zeer te spreken over het toestel met een 4,6 uit 5 sterren:

Xiaomi Mi Mix 3 review

Ook over de bouwkwaliteit geen opmerkingen, in tegendeel, het lijkt er dus op dat klachten in dit topic over kieren en spleten misschien waren voorbehouden aan de vroege exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvankeulen
hier heb je nog een review van ASBYD na 2 weken gebruiken.

YouTube: Xiaomi Mi MIx 3 REAL Review - The TRUTH After 2 Weeks!

komt een beetje op het zelfde neer als wat GSMArena zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tempting... Tempting...
Hoe gaat de mix 3 om met opnames van harde geluiden zoals op een festival, in een club, oid? Blijft het geluid netjes overeind of gaat het kraken ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Laatst online: 27-03 17:43
Pukson schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:47:
Kan iedereen trouwens de pixel experience GSI aanraden. Gebruik het inmiddels 2 weken en werkt echt super! Alles werkt en de gcam maakt schitterende plaatjes en zelfs de secundaire camera werkt.
Waar vind je deze rom? Op XDA vind ik enkel deze.

En opent de camera als de telefoon open schuift?

EDIT: Ik ben niet meer zo thuis is de flash wereld. Ik zie dus dat het om een treble rom gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door bloblub op 11-01-2019 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
bloblub schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:38:
[...]

Waar vind je deze rom? Op XDA vind ik enkel deze.

En opent de camera als de telefoon open schuift?

EDIT: Ik ben niet meer zo thuis is de flash wereld. Ik zie dus dat het om een treble rom gaat.
Op dit moment niet, maar dat vind ik niet zo erg. Degene die je linkte is welke ik gebruik met volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Hoe zit het met de Simcard tray?

Twee Sims en microsd card?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
wackidth schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:25:
Hoe zit het met de Simcard tray?

Twee Sims en microsd card?
2sims geen MicroSD heeft dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Pukson schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:54:
[...]

2sims geen MicroSD heeft dit toestel.
Hmzzzz das dan weer een groot minpuntje. Hoewel hij verder alles mee heeft.

Maar wel mogelijk om 1.sd card te doen en 1 sim kaart? Of dat ook niet.?

[ Voor 13% gewijzigd door wackidth op 12-01-2019 13:02 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
wackidth schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:58:
[...]

Hmzzzz das dan weer een groot minpuntje. Hoewel hij verder alles mee heeft.

Maar wel mogelijk om 1.sd card te doen en 1 sim kaart? Of dat ook niet.?
Dat ook niet :). Mogelijke pleister: USB OTG adapter i.c.m. een usb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
alesandro_46 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:35:
[...]

Dat ook niet :). Mogelijke pleister: USB OTG adapter i.c.m. een usb stick?
Ook niet??
Blijven toch rare gasten van Xiaomi.
Redmi 6 pro heeft wel dual sim en sd mogelijkheid en Flagship niet....

En nee usb otg gaat me beetje te veer haha... Dan zijn er andere merken/alternatieven.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timvankeulen
l3art schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:32:
Tempting... Tempting...
Hoe gaat de mix 3 om met opnames van harde geluiden zoals op een festival, in een club, oid? Blijft het geluid netjes overeind of gaat het kraken ed?
Krijg de telefoon morgen binnen. Zal het dan testen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Timvankeulen schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:17:
[...]

Krijg de telefoon morgen binnen. Zal het dan testen voor je.
Zou je meteen nog iets kunnen testen, of als iemand anders het al weet ook goed natuurlijk, op mijn mi pad tablet en mijn oneplus-5t heb ik de app Blokada draaien. Bij de op5t is er dan ook een quick toggle om Blokada aan/uit te zetten, op de tablet is deze nergens te vinden. Ik ben benieuwd of bij de mi mix 3 deze quick toggle ook niet verschijnt (staat ook niet tussen de extra toe te voegen toggles).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
l3art schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:58:
[...]

Zou je meteen nog iets kunnen testen, of als iemand anders het al weet ook goed natuurlijk, op mijn mi pad tablet en mijn oneplus-5t heb ik de app Blokada draaien. Bij de op5t is er dan ook een quick toggle om Blokada aan/uit te zetten, op de tablet is deze nergens te vinden. Ik ben benieuwd of bij de mi mix 3 deze quick toggle ook niet verschijnt (staat ook niet tussen de extra toe te voegen toggles).
Ik kende de app Blokada niet, voor Add blocking maak(te?) ik gebruik van Netguard. Heb de app even geïnstalleerd en je kan aan/uit toevoegen in de quick toggles (tenminste, de toggles die je krijgt als je de statusbar naar beneden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
alesandro_46 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:08:
[...]

Ik kende de app Blokada niet, voor Add blocking maak(te?) ik gebruik van Netguard. Heb de app even geïnstalleerd en je kan aan/uit toevoegen in de quick toggles (tenminste, de toggles die je krijgt als je de statusbar naar beneden).
Hmmm apart dat op de mi pad 4 plus tablet deze toggle niet toegevoegd kan worden. Misschien de app nog eens installeren dan. Maar goed om te weten dat het bij de Mi Mix 3 dus wel kan, weer een zorg minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-05 16:55

Kiswum

Gadget reviewer

wackidth schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:39:
[...]

Ook niet??
Blijven toch rare gasten van Xiaomi.
Redmi 6 pro heeft wel dual sim en sd mogelijkheid en Flagship niet....

En nee usb otg gaat me beetje te veer haha... Dan zijn er andere merken/alternatieven.
Dit geldt voor ongeveer alle merken met dual sim. Flagship heeft geen SD kaart mogelijkheid of Dualsim mogelijk, de budget versies hebben dat wel en vaak ook een zeer aangename accu.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wat snelle shots van de zwarte variant:
Xiaomi Mi Mix 3

Xiaomi Mi Mix 3

Xiaomi Mi Mix 3

Xiaomi Mi Mix 3

Xiaomi Mi Mix 3

Xiaomi Mi Mix 3

Xiaomi Mi Mix 3

Xiaomi Mi Mix 3

Xiaomi Mi Mix 3

Xiaomi Mi Mix 3

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timvankeulen
l3art schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:58:
[...]

Je vraag over Blokada is al opgelost zo te zien.

Ik heb net een filmpje gemaakt, helaas is de mic niet zo goed met de harde diepen geluiden.
Het filmpje heb ik op youtube gezet omdat ik anders niet wist hoe ik hem moest delen.
sorry voor de VVS

[YouTube: Xiaomi mi mix 3 microphone test]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Timvankeulen schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:46:
[...]

Je vraag over Blokada is al opgelost zo te zien.

Ik heb net een filmpje gemaakt, helaas is de mic niet zo goed met de harde diepen geluiden.
Het filmpje heb ik op youtube gezet omdat ik anders niet wist hoe ik hem moest delen.
sorry voor de VVS

[YouTube: Xiaomi mi mix 3 microphone test]
Top dat je dit hebt willen testen. Inderdaad is de microfoon niet heel best. Toch jammer. Maar goed aan de andere kant hoe vaak sta je te filmen in zo'n omgeving... Mezelf maar eens te raden gaan.

Blokada vraag is beantwoord inderdaad. Opnieuw installeren op mi pad loste het probleem ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvankeulen
l3art schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:49:
[...]

Top dat je dit hebt willen testen. Inderdaad is de microfoon niet heel best. Toch jammer. Maar goed aan de andere kant hoe vaak sta je te filmen in zo'n omgeving... Mezelf maar eens te raden gaan.

Blokada vraag is beantwoord inderdaad. Opnieuw installeren op mi pad loste het probleem ook op.
Het is al stukken beter als mijn OP3T mic, dus wel een vooruitgang.
De installatie in mijn auto is wel flink: 1x Pioneer GXT-3706B 1300 watt & 4x pioneer TS-G1720F (300 watt) ook nog in de instellingen de bass wat omhoog geschroefd.
Helaas kan ik het thuis op het moment even niet testen ivm buren.

Wel vind ik het irritant dat je geen "menu" hebt in de telefoon, alle apps moet ik op mijn startschermen zien te dumpen, dit vond ik op de OP toch wel beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Timvankeulen schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:54:
[...]

Het is al stukken beter als mijn OP3T mic, dus wel een vooruitgang.
De installatie in mijn auto is wel flink: 1x Pioneer GXT-3706B 1300 watt & 4x pioneer TS-G1720F (300 watt) ook nog in de instellingen de bass wat omhoog geschroefd.
Helaas kan ik het thuis op het moment even niet testen ivm buren.

Wel vind ik het irritant dat je geen "menu" hebt in de telefoon, alle apps moet ik op mijn startschermen zien te dumpen, dit vond ik op de OP toch wel beter.
Dat is een kwestie van een andere launcher installer, bijvoorbeeld Nova launcher. Gebruik dit al jaren op al m'n toestellen /tablets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timvankeulen
l3art schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:56:
[...]

Dat is een kwestie van een andere launcher installer, bijvoorbeeld Nova launcher. Gebruik dit al jaren op al m'n toestellen /tablets.
Dat was de oplossing! Werkt heel wat fijner zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Na heel lang twijfelen toch maar besloten de Mi Mix 3 voorlopig nog even niet te kopen. Ik vind het een fantastisch mooie telefoon, maar toch zijn er nog (ongegronde) twijfels. Mijn Oneplus 5T werkt nog prima, accu is fantastisch van het ding. Eigenlijk weinig redenen om een andere telefoon aan te schaffen behalve dan 'gewoon omdat het kan'. Zelf nu ik dit aan het typen ben twijfel ik nog maar goed bij twijfel beter om het niet te doen. Wie weet later een keer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

@l3art Misschien dat dit je dan alsnog kan overtuigen :) . Bekende YouTube telefoonsloper JerryrigEverything heeft de Mi Mix 3 inmiddels aan z'n beruchte durability test onderworpen.

spoiler:
Hij is zeer te spreken over de bouwkwaliteit, gebruikte materialen en leveromvang, en het toestel overleeft ondanks het slidermechanisme ook gewoon de bend test.

Filmpje:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 16:08
l3art schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 20:12:
Na heel lang twijfelen toch maar besloten de Mi Mix 3 voorlopig nog even niet te kopen. Ik vind het een fantastisch mooie telefoon, maar toch zijn er nog (ongegronde) twijfels. Mijn Oneplus 5T werkt nog prima, accu is fantastisch van het ding. Eigenlijk weinig redenen om een andere telefoon aan te schaffen behalve dan 'gewoon omdat het kan'. Zelf nu ik dit aan het typen ben twijfel ik nog maar goed bij twijfel beter om het niet te doen. Wie weet later een keer.
Als hij zelf rond de 400euro komt lijkt hij me ook een stuk interessanter. Ik twijfel zelf erg over de speakers, heb op dit moment een Nexus 6 met custom rom en dat bevalt nog prima, de speaker kwaliteit is volgens mij iets wat ik zal missen. Erg goed geluid komt uit deze stereo speakers.

Tegen de tijd dat deze telefoon goedkoper is zullen er vast ook meer custom roms zijn waar ik wel over te spreken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-05 23:27

yassine

Nothing to it but to do it!

Nog op de valreep (13:00 stipt) een Mi Mix 3 via Ali kunnen bemachtigen voor 459, best goeie deal, kost nu minimaal 20/30€ meer. :)

Echter ben ik opzoek naar hoesje maar, kan geen goeie degelijke (stevige) clear plastic case vinden, iemand een aanrader? Op moment niet veel beschikbaar, laat staan van de A merken (otterbox, belkin, spigen etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

yassine schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:08:
[…]

Echter ben ik opzoek naar hoesje maar, kan geen goeie degelijke (stevige) clear plastic case vinden, iemand een aanrader? Op moment niet veel beschikbaar, laat staan van de A merken (otterbox, belkin, spigen etc)
Je weet neem ik aan dat er een hoesje met het toestel wordt meegeleverd? Schijnt kwalitatief iets minder te voelen dan de hoesjes die Xiaomi normaal met z'n toestellen meelevert, maar de theorie is dat ie dunner is om de toch al behoorlijke dikte van het toestel (en dan inclusief hoesje er omheen) te beperken.

Bijzondere aan hoesjes voor de Mi Mix 3 is sowieso dat het om een slider gaat, en een hoesje qua vormgeving dus rekening moet houden met het kunnen uitschuiven van het mechanisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvankeulen
Weemism schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:48:
[...]

Je weet neem ik aan dat er een hoesje met het toestel wordt meegeleverd? Schijnt kwalitatief iets minder te voelen dan de hoesjes die Xiaomi normaal met z'n toestellen meelevert, maar de theorie is dat ie dunner is om de toch al behoorlijke dikte van het toestel (en dan inclusief hoesje er omheen) te beperken.

Bijzondere aan hoesjes voor de Mi Mix 3 is sowieso dat het om een slider gaat, en een hoesje qua vormgeving dus rekening moet houden met het kunnen uitschuiven van het mechanisme.
Het hoesje wat meegeleverd wordt is wel erg glad, heb hem nu een aantal dagen, maar ga toch een andere aanschaffen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Weemism schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:48:
[...]

Uiteraard, ben ook opzoek naar een (clear) doorzichtig stevig hoesje voor de Mi Mi 3.
Timvankeulen schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:51:
[...]

Het hoesje wat meegeleverd wordt is wel erg glad, heb hem nu een aantal dagen, maar ga toch een andere aanschaffen denk ik.
Uitgaande van de foto's had ik al zo een vermoeden, bedankt voor de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Zelf heb ik deze case in gebruik (heb een zwarte en blauwe besteld). Bied veel meer grip dan het standaard meegeleverde case. Tevens zit er een opstaande rand rondom de camera. Bij de standaard case heb je denk ik eerder kans op beschadiging.
Verder was ik wel tevreden over de meegeleverde case overigens.

Bij de feedback van het gelinkte artikel staan wat foto's die ik geschoten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Inmiddels deze besteld op Ali, de feedback is goed, will see. € 3,95 21% Off | IMAK Crystal Case II Ultra Thin Transparent Mi Mix 3 Durable Hard Case For Xiaomi Mi Mix3 Phone Back Cover Bag Cases
https://s.click.aliexpress.com/e/cAvIQreC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis H
Ik heb de Mi Mix 3 nu een aantal dagen in gebruik en ben er erg tevreden mee! Ik maakte me in het begin een beetje zorgen over de batterij, maar dit valt me alleszins mee. Kan er gemakkelijk een dag me uit, dat is natuurlijk afhankelijk van gebruik wat per persoon verschilt, maar hij is vergelijkbaar, dan wel niet beter dan bij vorig toestel de Mi Mix 2.

Camera maakt ook mooie foto's vind ik. Hier onder een voorbeeld van een Panorama foto welke ik vanmorgen geschoten heb. Hij is wel kleiner gemaakt (van 20MB naar 5MB) waardoor de kwaliteit wat achteruit is gegaan omdat ik hem anders niet kon uploaden hier, maar het geeft allicht een goede indicatie.

Pano Mi Mix 3

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis H op 18-01-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000

Nicap

Tsssk....

Vandaag mijn mix 3 binnengekregen. Mooi toestel en werkt prima. Is lekker snel, al valt me op dat de OP3 niet echt veel langzamer is.

Heb echter wel een probleempje waar ik niet echt uit kom. Ik heb een Amazfit Stratos watch. Deze heeft verbinding met de Mix 3, de app geeft ook testnotificaties door. Als ik gebeld wordt krijg ik dit ook te zien op de telefoon. Ik krijg echter geen notificaties van andere apps, bijvoorbeeld whatsapp.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
De betreffende apps al ingesteld als dat ze niet geoptimaliseerd moeten worden? (accu instellingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik krijg op de telefoon wel de notificaties te zien. Alleen neemt de Amazfit app deze blijkbaar niet over om naar de watch te sturen.
Ik zal eens dieper naar de Amazfit app kijken. Een telefoongesprek komt wel weer door, dat is het vreemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
Ik hoop dat er snel een protector wordt ontworpen voor de front camera. Op dit moment kan ik ze namelijk nog nergens vinden.

Er zijn al wat mensen wie er een aantal krassen op hebben, en zelf als je hem niet vaak gebruikt kan een kleine zand korrel in je broekzak flink wat schade aanrichten.

Er zit standaard wat ruimte tussen het scherm en de achterkant, een protector zal dus ook prima passen. Ik heb geprobeerd er een op maat te knippen, maar dat wordt niet mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dennis H schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:28:
Ik hoop dat er snel een protector wordt ontworpen voor de front camera. Op dit moment kan ik ze namelijk nog nergens vinden.
Eigenlijk verwacht ik niet dat dit snel zal gebeuren.
Ik ben pas 1x een screenprotector tegen gekomen die over de front camera heen geplakt werd, de rest had allemaal cutouts. Op zich ook logisch omdat iets over de camera heen plakken sowieso er voor zorgt dat het beeld minder wordt, op zijn minst minder licht gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
l3art schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:04:
[...]

Eigenlijk verwacht ik niet dat dit snel zal gebeuren.
Ik ben pas 1x een screenprotector tegen gekomen die over de front camera heen geplakt werd, de rest had allemaal cutouts. Op zich ook logisch omdat iets over de camera heen plakken sowieso er voor zorgt dat het beeld minder wordt, op zijn minst minder licht gevoelig.
Als ik het zo bekijkt heb je misschien wel een goed punt inderdaad.
Ik heb zelf nog wel geprobeerd een protector op maat te knippen, maar dat was geen succes, het werkte en het scherm schoof nog steeds mooi heen en weer zonder wrijving. Maar het zag er niet uit omdat de rondingen moeilijk te knippen waren, dus snel weer eraf gehaald. Wat betreft de kwaliteit van de camera viel me weinig verschil op met of zonder protector, geen wazig beeld of iets dergelijks.
Ik gebruikt zelf de front camera weinig tot zelden dus zal liever wat mindere kwaliteit hebben dan krassen op mijn toestel. Maar goed, daar denk natuurlijk niet iedereen zo over dus de vraag zal misschien niet zo groot zijn dat ze het produceren. Tijd zal het leren en misschien duiken ze toch nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddeb
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-05-2024
Schumi_wk schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:08:

...Ruim 3 weken later een beetje mosted na de maaltijd wsch, maar ik gebruik globe-rom 2 jaar op m'n Mi5s en ben heel tevreden: ik kan vóór de download allerlei tweaks aan- of uitvinken waardoor ik geen gedoe met ongewenste bloatware na de update (ik hou niet zo van Big Brother die over m'n schouder meekijkt vanuit China). Alles is gebaseerd op EU-rom, dus (bij mij) geen afwijkend gedrag. Bovendien kun je daardoor altijd terugvallen op die EU-rom als de globe-variant je niet bevalt.

Is natuurlijk wel afhankelijk van je wensen: als de geboden aanpassingen voor jou onvoldoende zijn, kun je vast beter de EU-rom zelf nemen en naar wens sleutelen. Voor een beginner als ik, is 't fijn dat mi-globe het gepuzzel met apk's van me overneemt en vermijd dat ik met een half werkend systeem zit omdat ik iets over 't hoofd zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyboy_676
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-01-2024
Wat is de meerwaarde van de 8gb/10gb versie tov de 6gb? Is het de moeite waard om te wachten op de global version van de 8gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-05 17:48
Ik heb hem inmiddels een paar uur in gebruik. En tot zo ver erg positief!

Het scherm ziet er erg indrukwekkend uit. Kom van een 1440p 2:1 lcd. Van de lagere resolutie merk ik niks (text size heb ik op small), door de hogere screen to body ratio heb ik juist het gevoel dat ik veel meer ruimte heb. Verder heb ik een amoled display echt gemist en ben ik nu al dol op wireless charging. Ff weg leggen naast je laptop en hij laad mooi op.

Was verder enigzins verbaast dat hij een notificatie led lampje heeft boven het display :p

Performance met de snapdragon 845 en 6GB heb ik zoals verwacht ook niks over te klagen.

Enige negatieve dingen so far is dat hij zwaarder in de hand ligt dan ik gewent ben. En de gesture controls van miui heb ik gelijk geprobeerd. Hoewel ik het over het algemeen goed vind werken vind ik het met typen (swipen) wat minder. Als ik bijvoorbeeld vanaf de p naar links swipe of van de a naar rechts dan registreert hij soms de back button gesture. Dus dat moet ik nog zien of ik gesture control aan hou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Dat met de gestures is wel even wennen ja. Ook de vraagteken met SwiftKey gaa soms niet goed. Dan denkt hij te herkennen dat ik naar het homescreen wil. Maar verder zeer te spreken over het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-05 15:27
Mensen hier die zijn overgestapt van de 2s naar de 3?
Zit er zelf aan te denken om de 3 te halen maar gezien de hardware nagenoeg gelijk is twijfel ik een beetje.
Is het dus de moeite waard?

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
Hier inmiddels een paar dagen in gebruik. Top toestel! wel iets zwaarder dan gewend. Ondanks de positieve reviews over MIUI10 heb ik toch liever stock, maar deze flash ik zelf wel als er support komt voor de slider.

Hebben jullie overigens ook dat je het scherm deel heel iets naar links en rechts kunt schuiven aan de boven en onderkant waardoor het een tikkend geluid maakt? Dus het scherm deel over het onderste camera deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvankeulen
bloblub schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:11:
Hier inmiddels een paar dagen in gebruik. Top toestel! wel iets zwaarder dan gewend. Ondanks de positieve reviews over MIUI10 heb ik toch liever stock, maar deze flash ik zelf wel als er support komt voor de slider.

Hebben jullie overigens ook dat je het scherm deel heel iets naar links en rechts kunt schuiven aan de boven en onderkant waardoor het een tikkend geluid maakt? Dus het scherm deel over het onderste camera deel.
Ik heb dit ook dus dat zou waarschijnlijk wel normaal zijn. Moest wel mn standaard hoesje verwijderen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Csotranme schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:48:
Mensen hier die zijn overgestapt van de 2s naar de 3?
Zit er zelf aan te denken om de 3 te halen maar gezien de hardware nagenoeg gelijk is twijfel ik een beetje.
Is het dus de moeite waard?
Buiten de SOC is de hardware nou niet bepaald 'nagenoeg gelijk' zoals je schrijft met een compleet andere form factor (slider vs candy bar), scherm (AMOLED vs LCD), diagonaal (6,4" vs 6"), selfiecam (24 vs. 5 MP) en accuduur (84 vs. 59 uur endurance rating). Daarnaast is het toestel 7 mm langer en 27 gram zwaarder.

Of het voor jou een upgrade is is een persoonlijke overweging natuurlijk afhankelijk van of deze wijzigingen de kosten van een nieuw toestel waard zijn.

Edit: in jouw geval is het misschien beter te wachten op de 'S' versie die later dit jaar zal uitkomen en naar verwachting de SD855 SOC zal hebben alsmede een under display fingerprint scanner. Misschien laten ze het hele slider dan ook wel vallen ten faveure van een punchhole zoals nu de trend lijkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Weemism op 24-01-2019 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
Er is een nieuwe update voor de Global ROM uitgekomen, versie 10.2.1.0 ik heb hem zelf nog niet binnen gekregen, maar dat zal waarschijnlijk niet lang duren.
Met de nieuwste update zal o.a de camera2 api zijn geactiveerd en werkt Google camera volledig zonder bugs, dit staat echter niet aangegeven in de changelog.

Hieronder de verdere gegevens van de update (gekopieerd van Miui forum)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZflCn61PYImqGbixw1foR43g/thumb.png

[ Voor 16% gewijzigd door Dennis H op 25-01-2019 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloblub
Dennis H schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:35:
Er is een nieuwe update voor de Global ROM uitgekomen, versie 10.2.1.0 ik heb hem zelf nog niet binnen gekregen, maar dat zal waarschijnlijk niet lang duren.
Met de nieuwste update zal o.a de camera2 api zijn geactiveerd en werkt Google camera volledig zonder bugs, dit staat echter niet aangegeven in de changelog.

Hieronder de verdere gegevens van de update (gekopieerd van Miui forum)
[Afbeelding]
Ik heb hem zojuist handmatig geïnstalleerd. Er zijn ook wat visuele wijzigingen zo snel ik het kan zien:

- Navbar heeft nu stock android icoontjes.
- Batterij percentage zit in de batterij ipv er naast.
- Always on display geeft meer informatie
- Recent apps heeft shortcuts bovenin
- Instellingen menu heeft nieuwe vertalingen (bijv Slider -> Schuif-instellingen)

Hier handmatig te verkrijgen trouwens:
http://bigota.d.miui.com/...EEMIXM_9dc43870b4_9.0.zip

EDIT:
Schermresolutie is nu ook te wijzigen

[ Voor 8% gewijzigd door bloblub op 25-01-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Inmiddels ook blije eigenaar van dit toestel :-) Enkel ben ik niet tevreden met de standaard Google toetsenbord en zou ik graag de std Xiaomi versie (die op de ios versie lijkt) willen installeren maar kan hem niet vinden. Iemand al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
bloblub schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:14:
[...]

Ik heb hem zojuist handmatig geïnstalleerd. Er zijn ook wat visuele wijzigingen zo snel ik het kan zien:

- Navbar heeft nu stock android icoontjes.
- Batterij percentage zit in de batterij ipv er naast.
- Always on display geeft meer informatie
- Recent apps heeft shortcuts bovenin
- Instellingen menu heeft nieuwe vertalingen (bijv Slider -> Schuif-instellingen)

Hier handmatig te verkrijgen trouwens:
http://bigota.d.miui.com/...EEMIXM_9dc43870b4_9.0.zip

EDIT:
Schermresolutie is nu ook te wijzigen
Kan ik dat update bestand gewoon downloaden op m'n telefoon en dan via de ingebouwde updater gebruiker? Zonder dat ik de bootloader unlocked Heb of iets dergelijks? Ik krijg hem namenlijk nog niet binnen OTA.

Edit: hier dus?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vIqKB8qsn4JyO86hcUawzNct/thumb.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Dennis H op 26-01-2019 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
@Dennis H ik krijg hem ook nog niet. Ik was wel benieuwd wat "download update" doet. Hij download en "update?" dan je telefoon... Behalve dat er niks veranderd lijkt? Als ik weer de knop indruk download hij weer.... :p vraag me af wat het doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Laatst online: 21-05 07:21
Ik heb de mi mix 3 nu 1 maand, komend van een Galaxy s8. Fingerprint en face unlock werken veel sneller. Vind het alleen jammer dat de miui internet browser geen YouTube video's opent met de YouTube app als je hier in Google op drukt. Ook als je een Ideal betaling doet op een website dan opent de Samsung browser de ABN Amro bankieren app.

Dit is natuurlijk makkelijk op te lossen door de Samsung browser te installeren, maar had toch liever de miui browser gebruikt.

Verder heb ik nu al een betere ervaring met mi mix 3 dan met de Galaxy s8.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloblub
Dennis H schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:34:
[...]

Kan ik dat update bestand gewoon downloaden op m'n telefoon en dan via de ingebouwde updater gebruiker? Zonder dat ik de bootloader unlocked Heb of iets dergelijks? Ik krijg hem namenlijk nog niet binnen OTA.

Edit: hier dus?
[Afbeelding]
Jep. Bestand downloaden wat ik heb gepost. En die handmatig kiezen zoals je laat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis H
bloblub schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:10:
[...]

Jep. Bestand downloaden wat ik heb gepost. En die handmatig kiezen zoals je laat zien.
Thnx! Gelukt. Vond het toch wel een beetje spannend eerlijk gezegd, maar uiteindelijk super simpel en zonder problemen de nieuwste update kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
Update is bij mij ook gelukt, bedankt :)

Verder vond ik de themes optie erg vaag. Ik heb verschillende themes geprobeerd te installeren via een zip. Maar ik kreeg de error "third party not supported" of bij het proberen van een officiële "region not supported".
Ik kwam toen uit bij een miui post waarin staat dat vanwege nieuwe privacy wetgeving de themes app weggehaald is.

Bij additional settings mijn region aangepast naar US en de themes store app verscheen gelijk. Heb nu mooi een dark theme op mijn mix 3 _/-\o_ je kan zelfs per ui deel een andere theme kiezen

Wel jammer dat veel themes niet echt compatible zijn met miui 10, en ik zag niet zo 123 een manier dat te filteren. Zoeken op 'v10' of kijken bij new geeft wel veel compatible themes

Dus voor wie themes wil downloaden, region niet op Nederland zetten. Maar ergens buiten Europa zoals United states. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
Hedgy schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:49:

Verder vond ik de themes optie erg vaag. Ik heb verschillende themes geprobeerd te installeren via een zip. Maar ik kreeg de error "third party not supported" of bij het proberen van een officiële "region not supported".
Ik kwam toen uit bij een miui post waarin staat dat vanwege nieuwe privacy wetgeving de themes app weggehaald is.

Bij additional settings mijn region aangepast naar US en de themes store app verscheen gelijk. Heb nu mooi een dark theme op mijn mix 3 _/-\o_ je kan zelfs per ui deel een andere theme kiezen

Wel jammer dat veel themes niet echt compatible zijn met miui 10, en ik zag niet zo 123 een manier dat te filteren. Zoeken op 'v10' of kijken bij new geeft wel veel compatible themes

Dus voor wie themes wil downloaden, region niet op Nederland zetten. Maar ergens buiten Europa zoals United states. :P
Heeft region United States ook face unlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Hedgy schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:49:

Wat gebeurt er met die themes , als je je region weer naar Nederland zet? Verdwijnen ze dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hedgy
@donpablo80 nee, maar nadat ik mijn region op Taiwan gezet had is die optie er wel!

@Acemath mijn theme blijft dan hetzelfde. Ik denk dat de restrictie alleen het installeren / openen van de themes app is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis H
donpablo80 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:55:
[...]

Heeft region United States ook face unlock?
India heeft de meest uitgebreide thema store, maar geen face unlock.

Hong Kong heeft een gelimiteerde thema store (niet alle thema's zijn hier zichtbaar) maar wel Face unlock.

Wat ik heb gedaan is met de regio op India een thema gezocht (Darkoid) en geïnstalleerd. Daarna de regio terug op Hong Kong gezet en Face unlock weer geactiveerd.
Regio settings heeft verder geen invloed op applicaties of instellingen trouwens.

Helaas zijn alle (dark) thema's een beetje crappy als je het mij vraagt. Eigenlijk heb ik nog geen enkele gevonden welke 100% voldoet aan mijn wensen. Ik wil gewoon een dark thema met stock iconen en notificaties. Helaas lijkt dit niet mogelijk, bij sommige zijn de notificaties zwart op zwart en dus onleesbaar. Andere hebben weer een witte notification shade of lelijke iconen. En weer andere hebben bugs zodat enkele instellingen niet zichtbaar zijn.

Als ik thema's wil installeren buiten de store om, lukt dit in eerste instantie wel, maar na een tijd gaat hij weer automatisch terug naar de stock thema.

[ Voor 59% gewijzigd door Dennis H op 27-01-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:06
Wat is de datum van de security update op de nieuwe ROM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donpablo80
Pierre_nr1 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:55:
Wat is de datum van de security update op de nieuwe ROM?
2018-12-01 heb ik staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:06
Dank! Is dit op versie 10.2.1.0?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden mogen hier: [Xiaomi Mi Mix 3] Levertijden & Prijzen