Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis H
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 20:10
Pierre_nr1 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:28:
[...]

Dank! Is dit op versie 10.2.1.0?
Ja.

Weet iemand trouwens waar ik een originele versie van de oplaad kabel kabel en adapter kan kopen? Ik heb er altijd 1 mee voor onderweg en 1 vast voor in huis. Heb wel losse adapters en snoeren, maar gebruik toch liever de originele.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 19:15
@Dennis H misschien niet dezelfde in box maar wel van xiaomi zelf heb ik deze gekocht:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.ff9e4c4dpcj93u

kon niks vinden voor exact de "mi mix 3" zelf, dus dit kwam het meest in de buurt. Ze hebben ook de witte wireless charger, maar ik meende dat die in onze doos 10W was en daar stond 7.5W bij, bij de zwarte gaat het wel om een 10W charger. Daarnaast was deze goedkoper (momenteel sale (13,10 euro)). Dus vandaar dat ik deze van xiaomi gekocht heb.

er zit geen power adapter bij dus ook deze gekocht
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.ff9e4c4dpcj93u

heb ze nog niet binnen dus ervaring kan ik nog niet delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-09 15:53
Heeft iemand zijn Mi Mix 3 al meegenomen naar een concert of club?
begin januari is hier ook al naar gevraagd.
l3art schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:32:
Hoe gaat de mix 3 om met opnames van harde geluiden zoals op een festival, in een club, oid? Blijft het geluid netjes overeind of gaat het kraken ed?
Toen is dat netjes door iemand getest met een geluidsinstallatie in de auto.
Timvankeulen schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:46:
[...]
Ik heb net een filmpje gemaakt, helaas is de mic niet zo goed met de harde diepen geluiden.
Het filmpje heb ik op youtube gezet omdat ik anders niet wist hoe ik hem moest delen.
sorry voor de VVS

[YouTube: Xiaomi mi mix 3 microphone test]
Echter verwacht ik met een andere setting ook andere resultaten;
De geluidsinstallatie op een festival of in de club is anders en ook de afstand tot de geluidsbron is groter.

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timvankeulen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-06 23:24
Ik ga 26 februari naar het concert van post malone, kan het dan nog een keer proberen voor degenen die intresse hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis H
Ik heb de Mi Mix 3 nu ongeveer een maand in bezit en moet zeggen dat ik er nog erg tevreden over ben. Wat mij in eerste instantie een beetje zorgen maakte, was de 'kleine' batterij. Echter kan ik er gemakkelijk 1.5 a 2 dagen mee uit met een gemiddelde screen om time van 6 tot 7 uur, wat voor mij genoeg is (dit alles zonder batterijbespaarder aan uiteraard). Dat is natuurlijk vrij relatief en per persoon afhankelijk van het gebruik, maar geeft misschien een goede indicatie.

Ook de slider maakte me in het begin wat nerveus, er zit een klein beetje speling op maar dat schijnt normaal te zijn. Na een maand voelt de slider nog steeds solide aan en werkt alles naar behoren. Wel zag ik gisteren dat er al aardig wat stof ophoopt tussen het scherm en de achterkant, dit is niet zomaar te verwijderen. Even afwachten dus hoe dat verloopt.

De camera op de Mi Mix 3 maakt mooie foto's, in zowel lichte als donkere omgeving. Met de Google gcam welke nu zonder problemen is te instaleren, merk ik dat de foto's nog duidelijker en gedetailleerder zijn.

Het grote Amoled scherm geeft alle kleuren mooi weer en spat van het scherm. Hij staat bij mij op automatische helderheid en is zowel binnen als buiten altijd goed af te lezen.

Wat is nog mis is een ingebouwde 'dark modus' in het systeem. Er is wat te tweaken met thema's maar zoals ik al eerder aangaf heb ik helaas nog geen perfecte thema gevonden zonder fouten.

Ik was de MIUI schil al gewend van mijn vorig toestel, de Mi Mix 2. Hoewel ik veel klachten lees over dit systeem, heb ik er zelf weinig moeite mee. Ik vind het prima werken en de extra's welke MIUI met zich mee brengt vind ik alleen maar fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:12
@Dennis H, betreft de dark mode, in de weekly xiaomi.eu ROM (versie 9.1.24) zijn ze bezig om dark mode te integreren:
CHANGELOG

System UI
New - Dark Mode for supported apps on Android 9.0
Mogelijk dat dit binnenkort ook beschikbaar komt op de Global ROM die jij geïnstalleerd hebt.

Ik gebruik het zelf niet overigens. Heb het even geactiveerd, maar de kleuren blijven nog wit :X

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
Gisteren mijn Mi Mix 3 ontvangen. Eerste indrukken :

The good :
- Luxe verpakt met prima accesoires(o.a. wireless oplader)
- Uiterlijk mooi
- Prachtig Amoled scherm
- Miui ken ik nog van jaren geleden, heeft een prima ontwikkeling achter de rug.
- zeer goed WiFi bereik en snelheden

The bad :
- Slider gaat zwaar, zeker met gladde vingers
- Toestel is redelijk zwaar
- App crashes, o.a. Archos Video Player

Nog wat vraagjes :
- Ik neem aan dat voor de EU weekly het toestel unlocked moet zijn?
- Moet de weekly vanuit recovery geinstalleerd worden?

Een verzoekje :
Zou iemand die de EU weekly op dit moment draait Archos Video Player willen downloaden en even uitproberen of deze goed werkt zonder een force close? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
Ruiten_Wisser schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:27:

Echter verwacht ik met een andere setting ook andere resultaten;
De geluidsinstallatie op een festival of in de club is anders en ook de afstand tot de geluidsbron is groter.
Maar tevens is de geluidsdruk ook veel groter, zwaardere en diepere bassen wat uiteindelijk zal resulteren in nog meer overstuurd geluid.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:43:

Een verzoekje :
Zou iemand die de EU weekly op dit moment draait Archos Video Player willen downloaden en even uitproberen of deze goed werkt zonder een force close? Alvast dank!
Jep werkt prima hier, nieuwste weekly MIUI 10.3 9.1.24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
ikdedinges schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:38:
[...]

Jep werkt prima hier, nieuwste weekly MIUI 10.3 9.1.24
Dat is goed nieuws, dank je voor het testen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Over testen gesproken, Jerryrigeverything heeft zojuist een teardown van het toestel gedaan. Best ingenieus hoe Xiaomi het slider systeem heeft weten te ontwerpen 👌🏼En ik zie nu ook gelijk waarom de trilfunctie op de mi mix zo beroerd is, met de inie mini trilmoter 😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 06:55
Ik kon op mijn Galaxy s8 inloggen bij websites door middel van de vingerafdruk. Ik krijg dat op de mi mix 3 niet voor elkaar. Is daar een manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
yassine schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:06:
Over testen gesproken, Jerryrigeverything heeft zojuist een teardown van het toestel gedaan. Best ingenieus hoe Xiaomi het slider systeem heeft weten te ontwerpen 👌🏼En ik zie nu ook gelijk waarom de trilfunctie op de mi mix zo beroerd is, met de inie mini trilmoter 😑

[YouTube: The Mi Mix 3 is cooler than you think... - Teardown]
Betreft de trilmotor, het gaat niet om het formaat maar om wat je er mee doet. In mijn vorige toestel heb ik de trilmotor moeten laten vervangen. Die zag er op het oog nog kleine uit dan in de Mi mix 3.

Tijdens het vervangen hebben ze meerdere motortjes geprobeerd omdat elk vervangende exemplaar dermate zacht trilde dat ze dachten dat die ook die kapot waren. In de software van het vorige toestel kon je de tril intensiteit aanpassen. Ik zet hem graag wat lager zodat het toestel niet zo hard trilt op mijn bureau.

Ergo, formaat zegt niet alles, het zou kunnen dat Xiaomi de trilmotor minder hard laat trillen dan andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Ik zou zeggen kijk eens naar de trilmoter van een iPhone X(s) of een (note) s9(+), er is een reden dat deze een groter formaat hebben (betere kwaliteit) je kunt onmogelijk dezelfde tril intensiteit krijgen door enkel de setting te verhogen. Ik kom van een iphone 6s plus, verschil van dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

Nicap

Tsssk....

En de Mi Mix is natuurlijk een stuk zwaarder. En om meer massa in beweging te brengen is er meer "energie" nodig. Dat speelt natuurlijk ook mee. Hij kan het blijkbaar niet helemaal trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-09 15:53
Timvankeulen schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:46:
Ik ga 26 februari naar het concert van post malone, kan het dan nog een keer proberen voor degenen die intresse hebben.
Als je dat zou willen doen, graag!

Voor mij is de kwaliteit van de camera een grote factor in mijn keuze en een mogelijke dealbreker, ondanks dat je het terugkijken van video's op 1 hand kan tellen.

Ben benieuwd naar het resultaat!

Mijn huidige smartphone, een Samsung S5 Neo, verwerkt de bass en lage tonen op zich goed maar ik hoor het af en toe "clippen"/poppen, dit gebeurd ook wanneer er helemaal geen harde muziek aanwezig is.

Hier 2 voorbeelden met muziek:
YouTube: Samsung S5 Neo mic clipping/popping #1
YouTube: Samsung S5 Neo mic clipping/popping #2

Ik kan me daar zo hard aan ergeren, dat ik nog liever het scheet-geluid hoor wat mijn S3 liet horen bij het opnemen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Ruiten_Wisser op 30-01-2019 11:26 ]

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Zojuist de pop-up gehad met de 10.2.1.0 update, deze inmiddels ook draaiende. Merk nog niet veel verschil, maar we zijn ieder geval weer up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dust2Dust
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 10:18
Nu twee dagen een Blauwe binnen van Belsimpel, denk de eerste :-) Wat een prachtige kleur!!! Mijn abo bij T-Mobile was verlopen dus verlengd met 19 euro per maand voor het toestel wat uitkomt op een prijs van 456 euro voor het toestel.

Mijn vorige abo had 120 belminuten en 1000GB en was duurder dan wat ik nu kwijt ben, ben blij dus.

Kom van een Mi Mix2 en de upgrade is behoorlijk, al is de Mix 2 nog steeds een topper, twijfel zelfs of ik deze wel ga verkopen. Dit mag bij vraag en aanbod :)

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 02-02-2019 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02:32
Weekje geleden heeft mijn cameralens een kleine barst gekregen uit het niets.

Waarschijnlijk omdat het glas het hoogste object van de achterkant is en dan mogelijk neergelegd op een zandkorreltje :(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SRgQGcP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Geluk dat het niet op de lens is maar op de flash. Ik heb dit ook gehad bij mijn s6 vroeger, esthetisch misschien niet mooi maar functioneel heeft het geen invloed als ik het zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thimble
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-02-2021
Hi,

Ik heb sinds vandaag de Mi Mix 3 in gebruik :)
Hebben jullie al een geschikte screenprotector voor het scherm? Of is dit niet nodig?

Want voor zover ik kan zien zit er geen op.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Thimble schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:10:
Hi,

Ik heb sinds vandaag de Mi Mix 3 in gebruik :)
Hebben jullie al een geschikte screenprotector voor het scherm? Of is dit niet nodig?

Want voor zover ik kan zien zit er geen op.

Thanks!
Die van mij is onderweg. Een Nillkin versie. Heb daar wel goede ervaring mee.

Tevens een Nillkin Frosted Shield onderweg ter vervanging van de meegeleverde case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
De neiging om deze telefoon te kopen wordt wel steeds groter. Nog even de beelden van opnames bij een concert in februari afwachten die een user gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
smiba schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:37:
Weekje geleden heeft mijn cameralens een kleine barst gekregen uit het niets.

Waarschijnlijk omdat het glas het hoogste object van de achterkant is en dan mogelijk neergelegd op een zandkorreltje :(

[Afbeelding]
Misschien is dit iets voor je :

https://nl.aliexpress.com...-Lite-se/32970382716.html?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thimble
Nicap schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:30:
[...]

Die van mij is onderweg. Een Nillkin versie. Heb daar wel goede ervaring mee.

Tevens een Nillkin Frosted Shield onderweg ter vervanging van de meegeleverde case.
Thanks voor je reactie!

Ik heb ondertussen een Invisible Shield Glass + besteld.

Deze had ik ook op mijn vorige telefoon, en meestal blijven ze als het een beetje mee zit voor altijd zitten.

Mocht de screenprotector kapot of versleten zijn krijg je ook gratis een nieuwe.

Aangezien ik niet wil dat mijn scherm op korte termijn bekrast heb ik hem net maar besteld, komt morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ik heb de Mi Mix 3 geretourneerd. Het is een prachtig toestel maar 2 dingen hielden me tegen het te houden. 1. Widevine level 3, dus geen HD content in zowel Netflix als Prime video.
2. De slider, ik kon er niet mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Thimble schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:40:
[...]

Thanks voor je reactie!

Ik heb ondertussen een Invisible Shield Glass + besteld.

Deze had ik ook op mijn vorige telefoon, en meestal blijven ze als het een beetje mee zit voor altijd zitten.

Mocht de screenprotector kapot of versleten zijn krijg je ook gratis een nieuwe.

Aangezien ik niet wil dat mijn scherm op korte termijn bekrast heb ik hem net maar besteld, komt morgen binnen.
Ik ben benieuwd naar je ervaring van deze screen protector. Waar heb je hem besteld en voor welk bedrag?
Zelf heb ik alleen twee screen protectors van Aliexpress geprobeerd. Bij beide heb ik last van halo's.

Bij levering zat er ook een screen protector maar dat is er een met rondom een zwarte. Die heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
Ik heb zelf deze er nu opzitten
https://m.ebay.nl/orderDe...38071&txnId=2395499926015

Maar de breedte is precies even breed als het scherm. Ik had hem liever iets breder gewild. (de lengte is wel iets langer dan het scherm zelf).

Het is daardoor lastig hem er precies goed erop te pakken. En zelfs als hij er goed opzit vind ik het niet echt mooi. Als ik links of rechts aan de zijkant kijk lijkt hij zelfs toch nog iets te smal zijn, want ik kan langs de protector kijken, van voren valt dit niet op.

Met deze reden een nilkin gekocht op AliExpress, maar het duurt nog even voor hij er is dus tot die tijd hou ik deze. Eerst wou ik geen zwart randje. Maar als dat dit oplost vind ik het prima....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thimble
alesandro_46 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:39:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaring van deze screen protector. Waar heb je hem besteld en voor welk bedrag?
Zelf heb ik alleen twee screen protectors van Aliexpress geprobeerd. Bij beide heb ik last van halo's.

Bij levering zat er ook een screen protector maar dat is er een met rondom een zwarte. Die heb ik nog niet geprobeerd.
Deze heb ik besteld:

https://www.belsimpel.nl/...-kG8RoC8HYQAvD_BwE&cntd=1

Zelf heb ik wel al ervaring met invisible shield. Alleen niet met dit toestel. Ik weet dan ook niet hoe deze gaat aansluiten op het scherm.

Ik laat het morgen weten zodra deze binnen is en ik hem erop heb "geplakt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Pierre_nr1 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:01:
Ik heb de Mi Mix 3 geretourneerd. Het is een prachtig toestel maar 2 dingen hielden me tegen het te houden. 1. Widevine level 3, dus geen HD content in zowel Netflix als Prime video.
2. De slider, ik kon er niet mee overweg.
Toevallig laatst nog wat daarover geschreven in het mipad 4 topic. Heeft ook geen L1 maar Netflix ziet er meer dan prima uit als je het mij vraagt. Mooie beelden, geen blokjes. Naast elkaar is vast het verschil te zien maar los van elkaar.... En dan is de tablet ook nog eens een 10inch scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Plus, ik denk niet dat veel mensen Netflix of Amazon Prime content kijken op hun telefoon, want waarom zou je dat doen?

Als je thuis bent cast je het naar je Chromecast en geldt de Widevine beperking niet.

Onderweg kost videostreaming te veel data (tenzij je een onbeperkt abonnement hebt misschien, of altijd op wifi kan zitten, maar dat lijken me wel erg beperkte user cases).

Of mis ik iets @Pierre_nr1 ? En waar kon je niet mee overweg i.r.t. de slider? Ik lees overigens wel dat de gladheid van het toestel het openschuiven soms moeilijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Weemism schreef op zondag 3 februari 2019 @ 23:18:
Plus, ik denk niet dat veel mensen Netflix of Amazon Prime content kijken op hun telefoon, want waarom zou je dat doen?

Als je thuis bent cast je het naar je Chromecast en geldt de Widevine beperking niet.

Onderweg kost videostreaming te veel data (tenzij je een onbeperkt abonnement hebt misschien, of altijd op wifi kan zitten, maar dat lijken me wel erg beperkte user cases).

Of mis ik iets @Pierre_nr1 ? En waar kon je niet mee overweg i.r.t. de slider? Ik lees overigens wel dat de gladheid van het toestel het openschuiven soms moeilijk maakt.
Ik kijk wel regelmatig Netflix en Prime video op mijn telefoon, daarom heb je toch zo'n mooi groot scherm? Dat is wat je mist :)

Het scherm is te glad om de slider moeiteloos te verschuiven, ik vond het zeer irritant. Het heeft ook geen toekomst, denk ik. Het zal meer richting de keuze van Honor met zijn View 20 en Samsung met zijn S10 gaan.

@Verwijderd Tussen 540p en 1080p zit een enorm groot verschil, zelfs op een 6.35" telefoon. Een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Ja maar dan voor dat 'ie kapot ging he :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
smiba schreef op maandag 4 februari 2019 @ 01:07:
[...]

Het is een protector, my bad. Dat is geen vervanging van het defecte gedeelte. Maar die zijn er ook hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
smiba schreef op maandag 4 februari 2019 @ 01:07:
[...]

€ 14,17 | Voor Xiao mi mi mi x 3 camera GLAS lens Back Achteruitrijcamera Glas Lens Met Lijm Voor mi Mi X 3 Vervanging Reparatie Onderdelen
https://s.click.aliexpress.com/e/cKDuFMlK

Aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thimble
Hi All,

Hebben jullie misschien een antwoord op deze vraag?:

Als ik mobiele data uit zet, blijft 2x 4G/3G in mijn bovenste balk staan. Net alsof deze nog steeds actief is.

Ik gebruik 2 sim kaarten.

Is dit normaal?

Ik wil ook maar gewoon met 1 SIM gebruik maken van mobiele netwerk (internet). Het lijkt mij wanneer deze beide actief zijn, de batterij ook sneller leeg gaat.

Op onderstaande foto staat mobiel netwerk dus uit...

https://imgur.com/gallery/xFkCWW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 14:21

SebasFM

BOFH

Op mijn Xiaomi Mi 8 ben ik alleen met data verbonden als er omhoog/omlaag pijltjes naast staan. Volgens mij is dit slechts ter indicatie met welk netwerktype je bent verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Thimble schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:31:

Als ik mobiele data uit zet, blijft 2x 4G/3G in mijn bovenste balk staan. Net alsof deze nog steeds actief is.
Dit is puur het netwerk waar je op zit, 3G en 4G gaan niet perse over internet.

Geen zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thimble
SebasFM schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:33:
Op mijn Xiaomi Mi 8 ben ik alleen met data verbonden als er omhoog/omlaag pijltjes naast staan. Volgens mij is dit slechts ter indicatie met welk netwerktype je bent verbonden.
Daar lijkt het op inderdaad... Want ik heb geen internet als ik hem uit zet. Alleen blijven de icoontjes staan. Misschien moet ik daar maar gewoon aan wennen dan..

Vind trouwens wel dat de batterij snel leeg gaat.
Lijkt dat Android de hele batterij leegtrekt.

Heb hem vannacht voor de eerste keer naar 100% geladen. Vanmiddag ook een update gehad en hem aan en uit gezet. Iemand een idee?

Zie onderstaande foto's voor batterij gebruik.
Sorry dat ik zo lastig ben :)

https://imgur.com/gallery/OMsoI8k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
@Thimble, je zou van de SIM die alleen voor telefonie geldt het netwerktype op 'gsm only' kunnen zetten:
  • Mobiele netwerken
  • Sim kaart kiezen
  • Selecie netwerktype
  • GSM only
Heb het zojuist gedaan en dan verdwijnt één van de twee 4G icoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
alesandro_46 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:39:
@Thimble, je zou van de SIM die alleen voor telefonie geldt het netwerktype op 'gsm only' kunnen zetten
Raad ik niet aan.

GSM (2G) is niet alleen stukken onveiliger maar ook nog minder energievriendelijk en heeft lagere gesprekskwaliteit.

4G mag je wel uitschakelen als je provider geen VoLTE aanbied, google dit even. Anders gewoon zo laten! Je modem gaat tenzij je 24/7 met hoge snelheid in beweging bent niet al te veel stroom trekken.

[ Voor 9% gewijzigd door smiba op 04-02-2019 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Thimble schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:39:
[...]

Daar lijkt het op inderdaad... Want ik heb geen internet als ik hem uit zet. Alleen blijven de icoontjes staan. Misschien moet ik daar maar gewoon aan wennen dan..

Vind trouwens wel dat de batterij snel leeg gaat.
Lijkt dat Android de hele batterij leegtrekt.

Heb hem vannacht voor de eerste keer naar 100% geladen. Vanmiddag ook een update gehad en hem aan en uit gezet. Iemand een idee?

Zie onderstaande foto's voor batterij gebruik.
Sorry dat ik zo lastig ben :)

https://imgur.com/gallery/OMsoI8k
Laatst een review gezien op YouTube waarbij dit snelle leeg lopen ook het geval was. Ik weet alleen niet meer of dit nu alleen de eerste dag was of dat diegene nog iets anders heeft gedaan. Ik zal kijken of ik de review terug kan vinden.

Deze video: YouTube: Mi Mix 3 Review Part 2 - Battery & Charge Times With Final Thoughts vanaf 6:14min

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 04-02-2019 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
smiba schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:47:
[...]

Raad ik niet aan.

GSM (2G) is niet alleen stukken onveiliger maar ook nog minder energievriendelijk en heeft lagere gesprekskwaliteit.

4G mag je wel uitschakelen als je provider geen VoLTE aanbied, google dit even. Anders gewoon zo laten! Je modem gaat tenzij je 24/7 met hoge snelheid in beweging bent niet al te veel stroom trekken.
Bedankt voor de tip, dat wist ik niet. Wat ik onder de grafiek van het batterijverbruik zie is dat het signaal meestal geel is i.p.v. groen (zoals bijvoorbeeld te zien op deze foto van Thimble).
Wat ik van het verleden begrepen heb is dat een slecht netwerksignaal niet goed is voor de batterij omdat de telefoon dan gaat zoeken naar zendmasten waarvan de verbinding beter is.

Misschien ligt de oorzaak ergens anders (het is ook de eerste keer dat ik daadwerkelijk twee sim kaarten in mijn telefoon heb zitten). Heb het nu weer terug gezet naar allebei 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zijn hier fervente gebruikers van de frontcam om het toestel te ontgrendelen en hoe bevalt jullie dat? Op mijn huidige toestel gebruik ik dat in 99 van de 100 gevallen (ipv vingerafdrukscanner), maar hier moet je eerst sliden, voordat de frontcam tevoorschijn komt. Mij lijkt dat vrij irritant worden eerlijk gezegd, maar wat zegt de praktijk? (ik kan dat natuurlijk ondervangen met Smart Lock voor bepaalde locaties en dergelijke, maar toch)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-08 04:04
Ik heb dit toestel gister binnen gekregen maar begon na de bestelling te twijfelen over de degelijkheid van de slider. Zag verschillende reviews van de telefoon, onder andere over de duurzaamheid. De slider wordt door de fabrikant gewaarborgd met 300.000 keer in- en uitklappen. Echter meldt deze review dat er zich een spleet tussen de twee delen bevindt. How Durable is a Sliding Phone? - Xiaomi Mi Mix 3 - vanaf 2:20. Ook ik heb deze spleet waargenomen en twijfel nog een beetje over de hoeveelheid stof die zich erin kan ophopen. De tweaker Dennis H heeft hierboven al over geschreven...

Verder is het echt een uitstekend toestel met een mooi scherm en goede specs. Een mooie draadloze lader erbij|! Heb de batterij nog niet helemaal kunnen testen. Als blijkt dat het stof een probleem op gaat leveren zit ik eraan te denken om de telefoon om te ruilen voor een OnePlus 6T.

[ Voor 8% gewijzigd door FrankJ91 op 05-02-2019 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

CLB schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:11:
Zijn hier fervente gebruikers van de frontcam om het toestel te ontgrendelen en hoe bevalt jullie dat? Op mijn huidige toestel gebruik ik dat in 99 van de 100 gevallen (ipv vingerafdrukscanner), maar hier moet je eerst sliden, voordat de frontcam tevoorschijn komt. Mij lijkt dat vrij irritant worden eerlijk gezegd, maar wat zegt de praktijk? (ik kan dat natuurlijk ondervangen met Smart Lock voor bepaalde locaties en dergelijke, maar toch)
Vooralsnog werkt de face-unlock enkel met bepaalde regio's, bijv. Hong Kong. Gebruik het sporadisch aangezien ik de touch-unlock fijner/sneller vindt. Voornamelijk omdat het inderdaad een extra handeling oplevert met het sliden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 19:56
Ik heb dit toestel gisteren ook ontvangen, en ingericht, etc etc. Een paar dingen vallen me op, maar wellicht dat dat hier al tig keer beantwoord is:

1. Een whatsapp bericht dat nog niet gelezen is maar wel binnen gekomen is heeft geen '1' tot resultaat op het Whatsapp icoontje van de app zelf?

2. Op het lockscreen staat wel dat er een whatsapp bericht is, maar ik kan de inhoud van het bericht niet direct daar zien. Ik heb voor zover ik weet wel ingesteld staan dat hij het bericht mag tonen, maar dit lijkt dus niet te werken?

Heb ik iets gemist of is dit 'standaard' momenteel? De telefoon draait Android versie 9 PKQ1.180729.001 en MIUI versie MIUI Global 10.0 | Stabiel 10.0.11.0 (PEEMIFH).

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
Just_A_User schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:27:
Ik heb dit toestel gisteren ook ontvangen, en ingericht, etc etc. Een paar dingen vallen me op, maar wellicht dat dat hier al tig keer beantwoord is:

1. Een whatsapp bericht dat nog niet gelezen is maar wel binnen gekomen is heeft geen '1' tot resultaat op het Whatsapp icoontje van de app zelf?

2. Op het lockscreen staat wel dat er een whatsapp bericht is, maar ik kan de inhoud van het bericht niet direct daar zien. Ik heb voor zover ik weet wel ingesteld staan dat hij het bericht mag tonen, maar dit lijkt dus niet te werken?

Heb ik iets gemist of is dit 'standaard' momenteel? De telefoon draait Android versie 9 PKQ1.180729.001 en MIUI versie MIUI Global 10.0 | Stabiel 10.0.11.0 (PEEMIFH).
Er waren een aantal bugs wat betreft notificaties en meldingen bij deze versie van MIUI. Inmiddels is er wel een update (10.2.1.0) waar deze bugs zijn opgelost. Even wachten op de update of handmatig instaleren dus (paar post terug staat het instalie bestand en hoe je het moet doen)

Wat ook kan zijn is dat de energie beperking nog aan staat op WhatsApp. Miui maakt gebruik van een agressieve vorm van energiebesparing, zet WhatsApp op 'geen beperking' dat kan het probleem allicht oplossen.
Als je gebruik maakt van een andere Launcher (nova launcher bijvoorbeeld) zet je die ook op 'géén beperking' in energiebeheer.

Staat onder 'meldingen' bij WhatsApp wel alles aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Thimble schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:24:
[...]

Deze heb ik besteld:

https://www.belsimpel.nl/...-kG8RoC8HYQAvD_BwE&cntd=1

Zelf heb ik wel al ervaring met invisible shield. Alleen niet met dit toestel. Ik weet dan ook niet hoe deze gaat aansluiten op het scherm.

Ik laat het morgen weten zodra deze binnen is en ik hem erop heb "geplakt".
Heb je de 'Invisible shield' op het toestel zitten? Hoe bevalt deze screen protector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thimble
alesandro_46 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:53:
[...]

Heb je de 'Invisible shield' op het toestel zitten? Hoe bevalt deze screen protector?
Ik heb ondertussen een 2de toegestuurd gekregen, en aangezien deze ook niet goed is, heb ik mijn geld terug gekregen.

De screenprotector sluit aan de randen niet helemaal lekker aan op het scherm. Waardoor er dus lucht onder blijft zitten (alleen aan de randen).

Waarschijnlijk een productie fout. Niet enkele, maar gewoon een hele batch.

Heb normaal goede ervaringen met Invisible shield, maar raad het voor nu niet aan om er een aan te schaffen voor de mi mix 3.

Wel uitstekende service van Belsimpel! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
@Thimble, bedankt voor de update. Jammer dat de screen protector niet goed aansluit op het scherm :/. Zelf ga ik binnenkort de Nillkin screen protector proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 19:56
Dennis H schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:32:
[...]

Er waren een aantal bugs wat betreft notificaties en meldingen bij deze versie van MIUI. Inmiddels is er wel een update (10.2.1.0) waar deze bugs zijn opgelost. Even wachten op de update of handmatig instaleren dus (paar post terug staat het instalie bestand en hoe je het moet doen)

Wat ook kan zijn is dat de energie beperking nog aan staat op WhatsApp. Miui maakt gebruik van een agressieve vorm van energiebesparing, zet WhatsApp op 'geen beperking' dat kan het probleem allicht oplossen.
Als je gebruik maakt van een andere Launcher (nova launcher bijvoorbeeld) zet je die ook op 'géén beperking' in energiebeheer.

Staat onder 'meldingen' bij WhatsApp wel alles aan?
Ja, alles staat aan, maar ik kan nog steeds de inhoud van wat dan ook (Whatsapp bv) aan meldingen niet zien. Ik kan wel zien dát er een Whatsapp bericht is, maar de inhoud daarvan wordt niét getoond op het lockscreen, terwijl dat wel overal voor zo ver ik weet in de opties aan staat.

Ik heb inmiddels ook geupdate naar de meest recente versie, maar dan heb ik dit issue nog.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik heb de xiaomi mi mix 3 ook besteld met screenprotector erbij. Ben benieuwd of die bevalt. Heb een paar keer oneplus gehad nu de 5T maar nog nooit iets met miui erop gehad ik wacht het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Review van de Mi Mix 3 op XDA. Heb deze zelf (nog) niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Apart dat hij maar max 4 uur sot krijgt terwijl mensen hier veel hoger uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
l3art schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:43:
[...]

Apart dat hij maar max 4 uur sot krijgt terwijl mensen hier veel hoger uitkomen.
Zelf red ik dat nu helaas ook niet meer, maar dat lijkt te komen door een bug in de Outlook app. Deze heeft meerdere ladingen een hoog CPU verbruik. Nog geen tijd gehad om daarin te duiken.

Ondanks dat zat ik zojuist op 3h20m SOT met nog 26% resterend (zou dan op ongeveer 4h30m uit komen bij 0% resterend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
Ik haal een gemiddelde SOT van 6 a 7 uur met mijn Mi Mix 3. Dat is natuurlijk per gebruiker afhankelijk, maar ik denk dat ik een 'gemiddelde' gebruiker ben. Er zijn ook momenten geweest dat ik een stuk minder haalde, maar dat kwam dan doordat er een app op de achtergrond me telefoon 'wakker' hielt of onnodig veel wakelock's veroorzaakte. Het verwijderen van cache geheugen en een reboot verhielp dit probleem dan, meestal was Google Play Services de boosdoener. Verder heb ik geen energie bespaarende dingen aan staan, synchroniseer ik alles automatisch en staat het scherm op automatische helderheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9pQcJxYUwP6FGMMrmSzXBghG/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cHI9DKf1fCpucF5cYlFtVLZ0/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
Ik zou graag willen weten van iemand die het toestel heeft of het gewicht van het toestel tegenvalt. De mi mix 3 is 40 gram zwaarder dan mijn one plus 5 t, en of er inderdaad veel stof onder de slider komt want ikwerk niet echt in een stofvrije omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
neelle schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:48:
Ik zou graag willen weten van iemand die het toestel heeft of het gewicht van het toestel tegenvalt. De mi mix 3 is 40 gram zwaarder dan mijn one plus 5 t, en of er inderdaad veel stof onder de slider komt want ikwerk niet echt in een stofvrije omgeving.
In de nodige reviews op het www wordt inderdaad gemeld dat het toestel merkbaar zwaarder is. Ook heb ik in een aantal reviews gelezen dat er snel zand o.i.d. bij de camera komt te zitten waardoor dit regelmatig schoon geveegd moet worden (o.a. in de xda review die hier gisteren geplaatst is).

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 13-02-2019 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
Ik moet zeggen dat ik aardig snel wen aan het gewicht, pas als ik een telefoon van bijvoorbeeld mijn vriendin vast heb, merk ik dat de Mi Mix 3 toch wel aan de zware kant is.
Ik heb er zelf persoonlijk geen last (meer) van. Hij voelt solide aan maar qua gewicht valt het wel mee en ben ik er snel gewend aan geraakt.

De slider verzameld inderdaad wel wat stof, ik veeg hem daarom dagelijks even schoon met mijn vinger. Dat is een soort routine geworden en ook dat is voor mij persoonlijk geen minpunt. Ik gebruik de front camera amper tot niet en de manier hoe hij hier is weg gewerkt en daarom een extra groot scherm heeft zonder notch is voor mij een groot plus punt. Het stof wat zich ophoopt neem ik voor lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yassine

yassine

Het gewicht is in begin wel merkbaar zwaarder dan de meeste toestellen, maar het went snel. Het geeft het toestel wel weer een extra kwaliteit- gevoel, dat je toch iets stevig vasthoud.Wat betreft de stof, ik merk er amper wat van, o.a. op kantoor waar ik werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

yassine schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:03:
[...]

Het gewicht is in begin wel merkbaar zwaarder dan de meeste toestellen, maar het went snel. Het geeft het toestel wel weer een extra kwaliteit- gevoel, dat je toch iets stevig vasthoud.
[…]
Doet me denken aan een quote uit de film Snatch :P :
Boris 'The Blade' Yurinov : [referring to Tommy's gun] Heavy is good, heavy is reliable. If it doesn't work you can always hit them with it.
@neelle Ik heb het toestel sinds twee dagen in gebruik en het meest opvallende is inderdaad wel het behoorlijke gewicht. Ik kom af van de Mi 6 die al een stevige 168 gram woog, maar dit is dus nog een whopping 50 gram erbij.

Zoals hierboven al gesteld wordt went het op zich snel, tenzij je door omstandigheden misschien weinig spierkracht in je armen hebt, maar het grootste risico is denk ik dat het toestel ook nog eens erg glad is vanwege de krasvaste maar ook breekbaarder keramische achterkant. Kans dus groter dat ie door het gewicht en gladheid een keer uit je handen glijdt, maar ook nog eens dat ie een val minder goed zal overleven dan zelfs een glazen toestel.

Het is een compromis want het is wel een prachtig toestel om te zien door het notch- en punch hole loze amoled scherm wat daar dan tegenover staat, hoewel ik wel denk dat deze oplossing om dat te bewerkstelligen gezien de mechanische complexiteit van het slider ontwerp van Xiaomi, i.c.m. het extra gewicht en dikte (8,5mm), geen lang leven beschoren is (maar wel uniek, en dat is ook wat waard, iig voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
Bedank voor de reactie ben benieuwd. Ik heb ooit de HTC u11 snel weggedaan omdat ik die te glad en breekbaar vond.
Ik wacht het af want het lijkt me een bijzonder mooi toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yassine

yassine

Ik heb voor de fun even de Google Camera geïnstalleerd (6.1.021, versie 5 bleef crashen) om te kijken of er veel verschil in kwaliteit is met de inbuilt Xiaomi camera. Heb wat voorbeeldje kiekjes geschoten, en het valt me op dat de Google camera veel accurater is (auto-modus) in het weergeven van de juiste kleurtoon, detail en scherpte. Ben geen fervent fotograaf oid :P

Oordeel zelf maar :9 Ga met je muis op een van de afbeeldingen staan, om te zien met welke app de pic geschoten is.

Mi Mix 3
gcamxcamgcam
xcamxcamgcam

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Toch wel een aanzienlijk verschil ja. De Google Camera lijkt een stuk beter te zijn in contrast, kleurbalans en scherpte.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

@yassine Interessant ja, van waar heb je 'm geïnstalleerd, wil het zelf ook wel eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yassine

yassine

Weemism schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:37:
@yassine Interessant ja, van waar heb je 'm geïnstalleerd, wil het zelf ook wel eens proberen.
Link:
https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/

Heb zelf de MGC_6.1.021_MI8_V2e versie

[ Voor 6% gewijzigd door yassine op 14-02-2019 16:49 ]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Die welke oorspronkelijk voor de Mi 8 is dus. Ik ga 'm iig proberen nu, zonder bugs in jouw ervaring tot dusver?

In verhouding tot de camera op de Mi 6 die ik tot voor kort gebruikte zijn zowel de selfiecam als de maincam, ook met de standaardsoftware, overigens sowieso al een bak beter van wat ik er nu van zie.

[edit:] zojuist gesideload en hij werkt, komende tijd maar eens proberen (y) . Eén vraagje waar je misschien ook antwoord op hebt, maar in de viewfinder staat onderaan een witte tekst met een statusmelding over bijv. de AF mode. Ziet er niet heel fraai uit en zou ik uit willen schakelen. Ik vermoed dat dat ergens bij de developerinstellingen kan, maar daar staan heel veel opties, en geen idee welke ik zou moeten selecteren. Enig idee of, en zo ja waarmee, ik die tekst kan uitschakelen?

[ Voor 30% gewijzigd door Weemism op 14-02-2019 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yassine

yassine

Weemism schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:02:
[...]

Die welke oorspronkelijk voor de Mi 8 is dus. Ik ga 'm iig proberen nu, zonder bugs in jouw ervaring tot dusver?

In verhouding tot de camera op de Mi 6 die ik tot voor kort gebruikte zijn zowel de selfiecam als de maincam, ook met de standaardsoftware, overigens sowieso al een bak beter van wat ik er nu van zie.

[edit:] zojuist gesideload en hij werkt, komende tijd maar eens proberen (y) . Eén vraagje waar je misschien ook antwoord op hebt, maar in de viewfinder staat onderaan een witte tekst met een statusmelding over bijv. de AF mode. Ziet er niet heel fraai uit en zou ik uit willen schakelen. Ik vermoed dat dat ergens bij de developerinstellingen kan, maar daar staan heel veel opties, en geen idee welke ik zou moeten selecteren. Enig idee of, en zo ja waarmee, ik die tekst kan uitschakelen?
Kon het eerst ook niet vinden, maar je moet zijn bij instellingen/BSG Mod settings en vink uit Remove AF data from screen. Coole van de Google camera is ook dat de nightmodus ook op de voorste camera werkt, duurt wel even voordat de foto gemaakt is,maar het resultaat is echt (letterlijk en figuurlijk :P ) dag en nacht verschil in vergelijking met de voorste-flits foto's. Ben onder de indruk! _/-\o_

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

yassine schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 18:24:
[...]

Kon het eerst ook niet vinden, maar je moet zijn bij instellingen/BSG Mod settings en vink uit Remove AF data from screen.

[…]
Ah, geweldig, dank! Stuk rustiger zo dan die real time data in beeld continu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Niet helemaal de etiquette weet ik, want hierboven ook al een postje van mij, maar in dit geval leek het me beter even apart aan te geven (en voor wat het waard is) dat ik m'n eerste ervaringen met de Mix 3 in een review heb gezet voor degenen die hier met een zoekactie terechtkomen. Er stond er pas één ook namelijk, van een vroege (destijds nog China only) batch.

Als iemand opmerkingen of vragen heeft, ik hoor het wel (y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
@Weemism
Geen mini jack hoofdtelefoonaansluiting, ook wordt er geen dongle meegeleverd
Als het goed is zit er wel een dongle in de doos. Bij mij en wat ik in meerdere unboxing videos gezien heb in ieder geval wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

alesandro_46 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:41:
@Weemism

[...]

Als het goed is zit er wel een dongle in de doos. Bij mij en wat ik in meerdere unboxing videos gezien heb in ieder geval wel. :)
Hmmm, dan moet ik de doos nog een keer goed uitpluizen, want op het eerste gezicht heb ik die niet kunnen ontdekken namelijk.

[edit:] gevonden. Ik pas het nog even aan in de review, dank voor de heads up!

[ Voor 9% gewijzigd door Weemism op 15-02-2019 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Hij zat hier ook aardig verstopt. Maar hij zat er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 10:52
Zo, vandaag ook mijn MI Mix 3 binnengekregen en in gebruik genomen. Wat een prachtig toestel zeg. Krijg het alleen niet voor elkaar om notificaties van Telegram aan de praat te krijgen, iemand nog een tip? Alles staat enabled voor zover ik kan vinden, en met dezelfde instellingen doet de Telegram X app het wel keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
@ShadowLabs misschien bij app instellingen de battery saver van de app afhalen, die werkt niet altijd even goed.

Zelf heb ik dan alles ook op "no restrictions" of "restrict background apps" staan. Zo kies ik zelf per app wat hij moet doen. De "battery saver" die tussen deze 2 kiest laat bijvoorbeeld ook mijn Samsung galaxy watch apps niet goed door waardoor hij mijn smartwatch steeds disconnect als ik de apps van de watch op battery saver heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

De afgelopen dagen een hoop vergelijkingen gedaan tussen beide camera Apps en merk dat foto's die ik binnen schiet, toch echt duidelijk beter zijn met Google camera. Buiten valt het verschil wel mee, ik zie niet direct de betere foto (de Xiaomi cam lijkt wat geler), jullie wel?

Xiaomi Camera
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BRjXtCP.jpg

Google Camera
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZC4FZ7M.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door yassine op 18-02-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
De Xiaomi mi mix 3 camera is zeker niet slecht, echter merk ik ook wel verschil met Google camera software. Ik gebruik zelf de versie: MGC_6.1.021_F1_V1.6.apk van san1ty. Deze werkt stabiel en alle functies werken naar behoren.

Vooral in een omgeving met weinig light is het verbazingwekkend hoe groot het verschil is en hoe mooi Google camera de foto's 'maakt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
Hedgy schreef op maandag 18 februari 2019 @ 07:36:
@ShadowLabs misschien bij app instellingen de battery saver van de app afhalen, die werkt niet altijd even goed.

Zelf heb ik dan alles ook op "no restrictions" of "restrict background apps" staan. Zo kies ik zelf per app wat hij moet doen. De "battery saver" die tussen deze 2 kiest laat bijvoorbeeld ook mijn Samsung galaxy watch apps niet goed door waardoor hij mijn smartwatch steeds disconnect als ik de apps van de watch op battery saver heb staan.
Helaas, ben er inmiddels achter dat het een bug is in MIUI 10.0. 10.2 zou het moeten fixen maar de uitrol van die update is stopgezet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
ShadowLabs schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:37:
[...]

Helaas, ben er inmiddels achter dat het een bug is in MIUI 10.0. 10.2 zou het moeten fixen maar de uitrol van die update is stopgezet |:(
Ik heb nergens gezien dat hij is stopgezet, wat is daar de reden van?

Ik heb de update zelf namelijk handmatig gedownload en geüpdate zonder problemen of bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
Dennis H schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:30:
[...]

Ik heb nergens gezien dat hij is stopgezet, wat is daar de reden van?

Ik heb de update zelf namelijk handmatig gedownload en geüpdate zonder problemen of bugs.
Wanneer heb je dat gedaan? Inmiddels wordt de zip geblokkeerd.

Waarom ze hem blokkeren geen idee, maar xda en de miui forums staan vol met dezelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
ShadowLabs schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:33:
[...]

Wanneer heb je dat gedaan? Inmiddels wordt de zip geblokkeerd.

Waarom ze hem blokkeren geen idee, maar xda en de miui forums staan vol met dezelfde vraag.
Ongeveer 3 weken terug aan de hand van een post van bloblub, zie quote hieronder. Ik ben nog niks tegen gekomen om internet wat betreft de blokkade van het zip bestand en stopzetten van de update. Zal eens even gaan googlen.
bloblub schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:14:
[...]

Ik heb hem zojuist handmatig geïnstalleerd. Er zijn ook wat visuele wijzigingen zo snel ik het kan zien:

- Navbar heeft nu stock android icoontjes.
- Batterij percentage zit in de batterij ipv er naast.
- Always on display geeft meer informatie
- Recent apps heeft shortcuts bovenin
- Instellingen menu heeft nieuwe vertalingen (bijv Slider -> Schuif-instellingen)

Hier handmatig te verkrijgen trouwens:
http://bigota.d.miui.com/...EEMIXM_9dc43870b4_9.0.zip

EDIT:
Schermresolutie is nu ook te wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
Dennis H schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:11:
De Xiaomi mi mix 3 camera is zeker niet slecht, echter merk ik ook wel verschil met Google camera software. Ik gebruik zelf de versie: MGC_6.1.021_F1_V1.6.apk van san1ty. Deze werkt stabiel en alle functies werken naar behoren.

Vooral in een omgeving met weinig light is het verbazingwekkend hoe groot het verschil is en hoe mooi Google camera de foto's 'maakt'.
Ben ook in het bezit van een Mix 3 sinds gisteren. Heb deze Google camera versie ook geinstalleerd, maar de viewfinder lagt enorm en meestal lukt het niet om een fatsoenlijke foto te maken. Ik las ergens dat dit te maken heeft met de global rom. Zit jij op de developer rom? Of doe ik iets verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
DrBos schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 07:54:
[...]

Ben ook in het bezit van een Mix 3 sinds gisteren. Heb deze Google camera versie ook geinstalleerd, maar de viewfinder lagt enorm en meestal lukt het niet om een fatsoenlijke foto te maken. Ik las ergens dat dit te maken heeft met de global rom. Zit jij op de developer rom? Of doe ik iets verkeerd :)
Welke versie van Global ROM zit je? Google camera werkt namenlijk enkel vanaf Miui 10.2.1.0

Google camera heeft namenlijk camera2 api nodig om te werken. Deze staat geactiveerd vanaf versie miui 10.2.1.0. Je kunt camera2 api ook zelf activeren, maar hiervoor zul je wat aanpassingen moeten maken middels adb tools.

[ Voor 17% gewijzigd door Dennis H op 20-02-2019 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
Dennis H schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:10:
[...]

Welke versie van Global ROM zit je? Google camera werkt namenlijk enkel vanaf Miui 10.2.1.0

Google camera heeft namenlijk camera2 api nodig om te werken. Deze staat geactiveerd vanaf versie miui 10.2.1.0. Je kunt camera2 api ook zelf activeren, maar hiervoor zul je wat aanpassingen moeten maken middels adb tools.
Ah, duidelijk! Die van mij zit inderdaad nog op 10.0, en nog geen OTA beschikbaar. Zit niks anders op dan nog even te wachten, want ik las dat het manueel updaten momenteel niet werkt :) Apart trouwens dat ook de laatste security patch van 11-2018 is...

Bedankt voor je snelle antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Nog even terugkomend op het kwaliteitsverschil tussen de stock camera app op de Mix 3 en Google Camera heb ik zojuist ook eens een vergelijkingsshot gemaakt. De foto's zijn klikbaar voor een groter formaat.

MIUI camera:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7909/46244012685_ca126739e3_z.jpg

Google Camera:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7909/46244011505_fe430a0218_z.jpg

Op het eerste gezicht had ik moeite om verschil te zien, maar als je er langer naar kijkt lijkt de foto genomen met de Google Camera (in dit geval de MGC_6.1.021_MI8_V2e APK die @yassine eerder linkte) scherper gedetailleerd en een meer realistische kleur te hebben. De stock camera heeft in mijn perceptie minder detail (kijk daarbij bijvoorbeeld naar de steentjes in de weg bij de t-splitsing links onderaan), en de kleuren lijken wat meer 'washed out' terwijl deze ook nog eens met HDR ingeschakeld is genomen.

Benieuwd of jullie van dezelfde mening zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik zoek een telefoon met minimale bezels, terwijl ik de front camera geheel onbelangrijk vind.

Nu vraag ik me af: wordt de Mi Mix 3 gekocht door mensen die een mooi scherm erg belangrijk vinden en bereid zijn de front camera daar voor te verbergen, of juist door mensen die een extra goede front camera willen, zoals de MM3 die heeft? Natuurlijk is er ook de groep die allebei belangrijk vindt waarvoor dit een perfecte telefoon is, maar ik ben vooral geïnteresseerd in de tradeoffs die mensen bereid zijn te maken voor een screen met weinig bezel, als de frontcamera onbelangrijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis H
RdeGroot schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:56:
Ik zoek een telefoon met minimale bezels, terwijl ik de front camera geheel onbelangrijk vind.

Nu vraag ik me af: wordt de Mi Mix 3 gekocht door mensen die een mooi scherm erg belangrijk vinden en bereid zijn de front camera daar voor te verbergen, of juist door mensen die een extra goede front camera willen, zoals de MM3 die heeft? Natuurlijk is er ook de groep die allebei belangrijk vindt waarvoor dit een perfecte telefoon is, maar ik ben vooral geïnteresseerd in de tradeoffs die mensen bereid zijn te maken voor een screen met weinig bezel, als de frontcamera onbelangrijk is.
Ik heb hem eerlijk gezegd gekocht omdat hij 'anders' is. Het grote (Amoled) scherm is natuurlijk belangrijk voor mij en de selfie camera gebruik ik zeer zelden.

Ik heb lang getwijfeld tussen de vivo Nex, oppo find x, honor magic pro en de Mi Mix 3. Omdat deze allemaal iets 'speciaals' hebben.
Het feit dat de Mi Mix 3 een betere rear camera en ondersteuning (updates) heeft, gaf uiteindelijk de doorslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

∆ Precies dat inderdaad, en dat ik absoluut geen notch wilde.

Wat mij betreft is de enige trade off bij dit toestel het wat hoge gewicht, voor de rest ben ik er zeer content mee tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
RdeGroot schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:56:

Zelf gebruik ik de telefoon vooral voor het consumeren van media tijdens mijn woon-werkverkeer (dagelijks meer dan 2 uur in het ov) en gaf het ononderbroken scherm voor mij de doorslag.

Al vanaf het bestaan van de notch en mijn enige ervaring hiermee (essential phone) wilde ik een telefoon met goede hardware zonder lelijke onderbreking in het scherm. Ondanks het ontbreken van de certificering voor het kijken van HD-content heb ik nog geen moment spijt gehad van de overstap naar de Mi Mix 3. Zelf kijk ik voornamelijk Netflix en heb er zelf nauwelijks last van dat de resolutie lager is.

Wat ik echter jammer vind is dat ik zelf nog weinig merk van de goede ondersteuning van het toestel. Hiervoor had ik een Pixel 2 XL die uiteraard elke maand als een van de eersten een update met laatste verbeteringen kreeg dus ik ben enigszins verwend maar inmiddels is er na de eerste update (die is ingetrokken maar ik daarvoor al had geïnstalleerd) niks meer gebeurd.

De security patches zijn 2 maanden oud en ik zie op de MIUI-forums allerlei updates voorbij komen maar Xiaomi lijkt de Global Stable-updates voor een vlaggenschip uit het oog te verliezen. Hiervoor heb ik een Mi Note 4 en een Mi 6 gehad waarvan ik de bootloader vrij snel heb ontgrendeld om aan de slag te gaan met de ROM van Xiaomi.eu maar had gehoopt dat dit bij de Mix 3 niet nodig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik deel de mening hierboven. Heb hem ook gekocht omdat ik de front niet tot zeer nauwelijks gebruik. Vond eerst de bezels toch nog wat dik. Maar nu ik soms toch nog per ongeluk wat tegen het scherm aankom denk ik dat dunner nog meer problemen geeft. Althans, bij mij.
Ben zeer content met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
@JdJtA
Je zou over kunnen stappen op de Global developer rom, die is gewoon stabiel. Die zit sinds deze week op de februari security patch.
Sinds er Nederlands in de officiële roms zit zie ik sowieso geen reden meer om de EU rom te gebruiken. Het enige dat ik merk van hun 'tweaks' is dat de batterij sneller leeg gaat.

[ Voor 38% gewijzigd door David13 op 23-02-2019 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
David13 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:38:
@JdJtA
Je zou over kunnen stappen op de Global developer rom, die is gewoon stabiel. Die zit sinds deze week op de februari security patch.
Sinds er Nederlands in de officiële roms zit zie ik sowieso geen reden meer om de EU rom te gebruiken. Het enige dat ik merk van hun 'tweaks' is dat de batterij sneller leeg gaat.
Lijkt me het proberen waard maar deze kan je niet gewoon downloaden via het MIUI-forum of kijk ik ergens overheen? En moet je hiervoor de bootloader unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
@JdJtA
Sorry zie nu pas dat de Global dev rom nog niet uit is voor de Mi Mix 3 :p. Heb zelf een Max 3.
Zal eerdaags wel uitkomen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
@David13 Aha, dan kan ik lang zoeken...;) Heb me wel al ingeschreven voor de beta via het forum dus hopen dat deze binnenkort inderdaad komt en ik hiervan gebruik mag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
Over donkere foto's gesproken, van de week deze foto van de sterrenhemel gemaakt. Vond hem zelf wel gaaf, alles stond automatisch, enkel de sluitertijd veranderd naar 16sec.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NDGDE0R3mk4G0wx1vNCtMo1H/thumb.jpg

Edit: ik lees zojuist dat de versie V10.2.1.0.PEEMIXM weer is vrij gegeven voor de Mi Mix 3. Jammer dat deze nogsteeds op security patch van December zit.

[ Voor 22% gewijzigd door Dennis H op 26-02-2019 16:47 ]

• Thimble
Even een update over mijn Mi Mix 3. Ik heb die van mij ondertussen retour gedaan. Aangezien ik maar maximaal 3,5 - 4 uur SOT haalde.

Ik ontvang morgen een nieuwe. Hopelijk is het dan beter...

Had de 'oude' ook 3x gereset. Maar had niet geholpen..

Jammer.

• Dennis H
Thimble schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:27:
Even een update over mijn Mi Mix 3. Ik heb die van mij ondertussen retour gedaan. Aangezien ik maar maximaal 3,5 - 4 uur SOT haalde.

Jammer.
Welke versie van MIUI zat je? Grote kans dat het namenlijk wel software matig was. Op de 'oude' versie van 10.01.2.0 was het namelijk zo dat 'Google Play Services' bleef hangen in synchroniseren waardoor hij steeds actief bleef. Om deze reden hebben ze hem later ook teruggetrokken.

Ik heb nog steeds zo nu en dan het probleem dat Google Play Services overdreven veel batterij slurpt. Het verwijderen van het cache geheugen en herstarten van de telefoon verhelpt dit dan voor een aantal dagen/weken maar lijkt uiteindelijk steeds terug te komen.

Sinds de nieuwste update naar versie 10.2.1.0 welke deze week weer is uitgebracht lijkt het probleem zich te hebben verholpen. Maar dat is voor nu nog even afwachten.

Ik haal zo'n 6 a 7 uur SOT met normaal gebruik, verdeeld over 1.5 a 2 dagen. Maar daar moet je je ook niet blind op staren aangezien dat best persoons afhankelijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis H op 28-02-2019 16:56 ]

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 17:10
Thimble schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:27:

Jammer.
Ik haal dit ook ongeveer, is dat zo ontzettend weinig dan? Ik haal het einde van de dag dus het maakt me eigenlijk niet zo veel uit. :P

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 17:30
SOT is van zoveel dingen afhankelijk dat het er voor mij weinig toe doet. Als ik het einde van de dag haal zonder mij zorgen te moeten maken over de batterij is dat voor mij genoeg. Op een normale werkdag ligt bluetooth, wifi en gps continu aan, scherm helderheid is aangepast en ik heb ongeveer 2.5u SOT, dan zit mijn batterij nog halfvol. Vandaag thuis in een huiskamer die redelijk duister was vanwege het weer heb ik meer dan 4u SOT gehaald met de helft van de batterij.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden mogen hier: [Xiaomi Mi Mix 3] Levertijden & Prijzen