Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Dhrax schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:18:
[...]
Back ontopic; nog 81 dagen :D
Hmm, dat is al vrij snel.
Geen enkel idee welke class ik wil gaan spelen. Aangezien ik Classic al gespeeld heb, (alleen heette het toen Retail :)) zit ik te denken om dan nu maar een andere class te levelen dan toen.

Heb toen shadow priest en enhancement shaman gespeeld dus die kunnen afvallen.
Maar ja, wat dan te kiezen ?
Twijfel over druid tank of warlock (heel misschien hunter ook)

Ach, nog 81 dagen over om te besluiten.

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InnerFear
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 00:55
Dhrax schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:21:
[...]

Komt er straks niet een grafische optie om hier tussen te kunnen switchen ? Meende ergens gelezen hebben dat Blizzard de spelers de optie wil geven om volledig oldskool te gaan ofwel de updated graphics te gebruiken.

Iemand die hier opheldering over kan geven ?
Uit een blizzard sticky:
Q: What about the graphics and models? I like the ones in retail
A: This is still unknown, some players are reporting that a “leaked screenshot” shows a “Classic Settings” button in the graphics section, however I played the demo and I didn’t see it. There was a slider that allowed you - much like modern Blizz games - to set the settings anywhere from low to ULTRA. The models I could see were as they were in 2004
https://us.forums.blizzar...-know-about-classic/25299

Vond ook nog dit filmpje van asmongold:
YouTube: Asmongold Views WoW Classic Character Models

[ Voor 8% gewijzigd door InnerFear op 06-06-2019 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Nou, op verzoek van enkele vrienden ook maar eens gekeken naar WoW Classic. Niet moeten doen, ondertussen kijk ik ook uit naar augustus, om maar weer een toon te starten. Ben er nog niet uit of ik (weer) Shaman en/of Warlock ga spelen, of iets nieuws ga beginnen. Maar heb het virus ondertussen weer te pakken. Leuk! Nog veel mensen van de Bladefist server te vinden hier? ;)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:50
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 13:52

Katwijck1

So little time to spend

Wellicht deze maar weer uit de kast halen https://www.bol.com/nl/f/world-of-warcraft-atlas/30434876/

Een verademing destijds :)

Exploring the island of Tsushima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:39
Weet niet of het al gepost is:

“Access to WoW Classic is included in and available to all players with an active World of Warcraft subscription—no additional purchase required.”

https://worldofwarcraft.com/en-us/wowclassic

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noaq
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-11-2020
Deleon78 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:49:
Bladefist reporting in! :)

Ik ben uit ellende maar een paar races/classes aan't levelen met een starteraccount ;)
Wel opletten hiermee dat je geen verkeerde indruk van de classes krijgt. Zo speelt ret paladin in retail heerlijk weg, terwijl in Classic de DPS paladins een joke zijn. Ook tal van skills van verschillende classes komen niet meer overeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:51
nickko schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 06:31:
Weet niet of het al gepost is:

“Access to WoW Classic is included in and available to all players with an active World of Warcraft subscription—no additional purchase required.”

https://worldofwarcraft.com/en-us/wowclassic
als de game uit is ja

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorick90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-08 16:21
Snappie88 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:22:
Nou, op verzoek van enkele vrienden ook maar eens gekeken naar WoW Classic. Niet moeten doen, ondertussen kijk ik ook uit naar augustus, om maar weer een toon te starten. Ben er nog niet uit of ik (weer) Shaman en/of Warlock ga spelen, of iets nieuws ga beginnen. Maar heb het virus ondertussen weer te pakken. Leuk! Nog veel mensen van de Bladefist server te vinden hier? ;)
We kunnen natuurlijk met een groepje naar dezelfde server gaan. Guild oprichten, allemaal old school spelers, best leuk :) Kunnen we elkaar een beetje helpen levelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rampie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Lijkt me een prima plan Yorick, je oude guildies ga je toch niet meer bij elkaar krijgen.. alleen tja, horde of alliance ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-08 12:47
Yorick90 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:40:
[...]

We kunnen natuurlijk met een groepje naar dezelfde server gaan. Guild oprichten, allemaal old school spelers, best leuk :) Kunnen we elkaar een beetje helpen levelen.
Ik meende mij te herinneren dat de servers niet meer de originele namen gaan krijgen, kan helaas zo niet vinden waar ik dit had gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick90
Marshalty schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:31:
Ik meende mij te herinneren dat de servers niet meer de originele namen gaan krijgen, kan helaas zo niet vinden waar ik dit had gelezen.
Ik bedoel ook "een" server, het maakt mij niet uit welke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noaq
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-11-2020
Marshalty schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:31:
[...]

Klopt, zie interview met enige echte Omar Gonzalez van TipsOut. https://youtu.be/O3b423uqrdo

Omar, de held van Classic...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crillius
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:52

Crillius

Goed gek is ook niet verkeerd

ik heb altijd op Dragonblight gespeeld, vanaf het begin, alles Alliance
heb er nog steeds characters van iedere class op rondspoken :P

ik meen me te herinneren dat de Horde guilds tijdens Vanilla altijd de 'firsts' hadden.
ik heb me altijd afgevraagd of dat door de paladin/shaman verschillen kwam

ik weet in ieder geval dat ik niet meer ga proberen de zelfde builds te maken, volgens mij had ik voor bijna iedere class de verkeerde spec gekozen.. :F

Arcane Mage, Fury Warrior, Retribution Paladin, Marksman Hunter... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 11:01
Crillius schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:16:
ik heb altijd op Dragonblight gespeeld, vanaf het begin, alles Alliance
heb er nog steeds characters van iedere class op rondspoken :P

ik meen me te herinneren dat de Horde guilds tijdens Vanilla altijd de 'firsts' hadden.
ik heb me altijd afgevraagd of dat door de paladin/shaman verschillen kwam

ik weet in ieder geval dat ik niet meer ga proberen de zelfde builds te maken, volgens mij had ik voor bijna iedere class de verkeerde spec gekozen.. :F

MM hunter was DE raidspec, want trueshot aura voor de melee deeps.

Heb zelf ook veel zin in Classis, ik ben van plan om een Dorf priest te gaan spelen.
moet nog wel op zoek gaan naar een guild op een carebear server.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arbitrator
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-08 13:28
Yorick90 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:40:
[...]

Kennen wij elkaar niet van de oude private server Excalibur? Zo ja, dan hebben we inderdaad vroeger op Bladefist gespeeld!

Op Excalibur speelde ik een Shaman ‘Tiberius’ en op Bladefist een Priest en een Rogue. Op Bladefist had je ook de spelers FloydUp en Froxt die ik kende van Excalibur.

Ring a bell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick90
Rampie schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:01:
Lijkt me een prima plan Yorick, je oude guildies ga je toch niet meer bij elkaar krijgen.. alleen tja, horde of alliance ? :)
We selecteren tegen de tijd van de release een server? Dan nog kiezen tussen PVP/RP/PVPRP :)
Ik vond alliance altijd wel lachen, maar alleen daarom zou ik nu voor horde kiezen lol
Arbitrator schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:11:
[...]

Kennen wij elkaar niet van de oude private server Excalibur? Zo ja, dan hebben we inderdaad vroeger op Bladefist gespeeld!

Op Excalibur speelde ik een Shaman ‘Tiberius’ en op Bladefist een Priest en een Rogue. Op Bladefist had je ook de spelers FloydUp en Froxt die ik kende van Excalibur.

Ring a bell?
Helaas niet maatje. Ik heb altijd op Bloodfeather PVP gespeeld. (ik heb wel meerdere accounts gehad) Was het een dwarf priest toevallig?

[ Voor 4% gewijzigd door Yorick90 op 10-06-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultje1983
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-01 13:00
Crillius schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:16:
......

Fury Warrior is zeker niet verkeerd, met 2x 1 hand doen ze het meeste DPS in alle raids op de private server.

Daarnaast is Fury tank ook super, pakt lekker veel agro. Alleen op sommige bosses en in de AOE (voor de blockrating) packs moet je nog een shield hebben. Voor de rest van de gevechten is een stonescale pot (2000 armor bijna gelijk aan een shield) ook genoeg en kan je als tank lekker ook 2x 1hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crillius

Crillius

paultje1983 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:07:
[...]

Fury Warrior is zeker niet verkeerd, met 2x 1 hand doen ze het meeste DPS in alle raids op de private server.
oh ja, ik weet dat er hele leuke gear is voor de fury warrior als je eenmaal ver genoeg komt.

maar ik zat niet in de raids, was niet rijk, had geen belangrijke BS plans..ik had zelfs moeite om de dungeon set upgrades bij elkaar te krijgen.. :'(

ik miste nogal veel omdat ik gewoon niet genoeg +hit op mn gear had
Titanic Legplates enzo werken prima, maar die kon ik me niet veroorloven.
scheelt ook wel dat ik dan ook zo eigenwijs was dat ik alleen plate armor nam en niet bijvoorbeeld mail/leather met meer +hit erop. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:39
Even een handig linkje: https://www.vanillafriends.com/index.php om oude bekende op te zoeken.

Heb er al even wat rond gesnuffeld.. Redelijk veel mensen die hun oude ingame naam (+ contactgegevens) al geregistreerd hebben. Zo zie een hoop bekende vanuit Al'Akir. Verwacht dat dit voor andere mensen en servers ook wel relevant is! :+

[ Voor 17% gewijzigd door nickko op 11-06-2019 10:01 ]

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:04
Ergens een paar pagina's terug had men het over de oude map van kalimdor en die hi-res versie daarvan.
Er is dus al iemand die hem op canvas heeft laten drukken :)
Fotoalbum : https://imgur.com/gallery/q3rXqz3
Topic op reddit: https://www.reddit.com/r/...a_classic_azeroth_map_on/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YuzSXzO.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door PepieNL op 11-06-2019 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@PepieNL Zou die wel in een wat oudere stijl willen hebben. Samen met GW1 kaart. <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:23

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Deleon78 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:49:
Bladefist reporting in! :)

Ik ben uit ellende maar een paar races/classes aan't levelen met een starteraccount ;)
Gewoon effe op een private Vanilla servertje kutten. Eigenlijk moet je helemaal niets doen en er weer heerlijk blind ingaan!

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVdE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:38
Iemand zin om een GoT guild te maken op Alliance? Ik heb al enkele kameraden om mee te spelen, maar meer mensen = meer kans op dungeon groups als niet iedereen online is.

Dusver zijn we met:
* Dwarf Warrior (DPS/offtank/mining+axesmith)
* Human Warlock (SM/Ruin met Imp voor bloodpact/tailor+enchant)
* Dwarf Priest of Nightelf Druid (Healer/herb+alch)
* Gnome Mage
* Onbeslist

Sommigen onder ons hebben meer tijd dan anderen (werk/huwelijk/kinderen :P ), dus we zouden een guild zoeken waar er op termijn bij raids niet 100% aanwezigheid wordt verwacht. We hebben ook geen ambitie om main tank of andere "moet er altijd zijn" rollen op ons te nemen voor die reden.

Gewoon leuk knallen en op avonden dat we kunnen een raidje meepikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
PepieNL schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:02:
Ergens een paar pagina's terug had men het over de oude map van kalimdor en die hi-res versie daarvan.
Er is dus al iemand die hem op canvas heeft laten drukken :)
Fotoalbum : https://imgur.com/gallery/q3rXqz3
Topic op reddit: https://www.reddit.com/r/...a_classic_azeroth_map_on/

[Afbeelding]
mooie map, maar vind het water erg echt niet bij passen alleen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorick90
KVdE schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:34:
Iemand zin om een GoT guild te maken op Alliance? Ik heb al enkele kameraden om mee te spelen, maar meer mensen = meer kans op dungeon groups als niet iedereen online is.

Dusver zijn we met:
* Gnome Mage
* Onbeslist

Sommigen onder ons hebben meer tijd dan anderen (werk/huwelijk/kinderen :P ), dus we zouden een guild zoeken waar er op termijn bij raids niet 100% aanwezigheid wordt verwacht. We hebben ook geen ambitie om main tank of andere "moet er altijd zijn" rollen op ons te nemen voor die reden.

Ik wil best mee, ik kan alleen nog geen garantie geven of ik de level 60 ga halen. Ik ga er namelijk gewoon blind in en probeer weer eens een maandje, kijken hoe dit bevalt. Ik ben er i.i.g. nog niet uit wat ik wil gaan spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 102% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KVdE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:38
Yorick90 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:39:
[...]

Ik wil best mee, ik kan alleen nog geen garantie geven of ik de level 60 ga halen. Ik ga er namelijk gewoon blind in en probeer weer eens een maandje, kijken hoe dit bevalt. Ik ben er i.i.g. nog niet uit wat ik wil gaan spelen :9
Cool, ik denk er hetzelfde over. Al zal ik wellicht na een maandje nog resubben en voortspelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Munki schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:32:
Mensen hier van Ravenblood/Blackraven? (Of het vervolg: Drama) Wellicht leuk om weer een guild te starten?
Alucardu Holy Priest represent. Aantal keer in Utrecht geweest met de meet (lasergamen en ijsjes eten) paar keer in Huurhugowaard bij onze main tank Oizopower op visite geweest. Mooie tijd man.
Munki schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:05:
[...]

Dat zou leuk zijn! Er was al een Tweakers classic guild genaamd "Ravenblood" (later "Blackraven"), misschien leuk om dat weer te gebruiken.
Ravenblood, Blackraven, Malice, Drama etc. etc.

Ik ben van plan warrior te gaan rollen. Ben erg benieuwd.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
MrVegeta schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:25:
[...]
Alucardu Holy Priest represent. Aantal keer in Utrecht geweest met de meet (lasergamen en ijsjes eten) paar keer in Huurhugowaard bij onze main tank Oizopower op visite geweest. Mooie tijd man.
NVM

[ Voor 19% gewijzigd door Iusedto op 12-06-2019 08:09 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
Deleon78 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:29:
[...]

Yes, thanks :) ik merkte al op dat BFA totaal anders is dan classic (ben zelf ergens bij raids op lvl 80 gestopt). Dus ben overgestapt op globaal gevoel en even snelnde verschillende starter zones ervaren.
En mn eerste wow fix sinds heel wat jaren krijgen ;)
Hier hetzelfde, actief geraid vanaf vanilla tm WLOTK. Wat mij betreft hield het originele verhaal hier ook op en ivm met andere prioriteiten daarna als casual verder gegaan. Daaropvolgende expansies hebben we met hun lore ook nooit echt kunnen terugtrekken in de game hoewel ik nog regelmatig inlog om quest/storyline te doen in BFA.

Classic lijkt me erg leuk, vooral om weer pvp als pally te doen, of eventueel als warrior.
Het voornaamste issue is tijd en de huidige wow is prima om af een toe een uurtje te spelen, maar in classic gaat dat een enorme barriere zijn aangezien het maanden gaat duren voordat ik op die manier 60 ben.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Iusedto

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Niet om meteen op de zaken vooruit te lopen, maar ik hoop wel dat er ooit een mogelijkheid wordt om Burning Crusade te gaan spelen. Dat was toch wel het toppunt voor mij :) Neemt niet weg dat ik ontzettend veel zin heb in de Classic ervaring. Ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn, qua spel denk ik wel het leuk genoeg zal zijn, maar de community is zo veranderd...

[ Voor 35% gewijzigd door MrVegeta op 11-06-2019 16:03 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LompeLars
  • Laatst online: 18-09-2024
Burning Crusade was ook gewoon beter. Alleen jammer van die flymounts. Het begin van het einde van de immersie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31

Dusver zijn we met:
* Gnome Mage
* Onbeslist

Wel interesse, raiden is wel tof. Wil Priest gaan spelen, moet nog nadenken over het ras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
paultje1983 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:07:
[...]

Daarnaast is Fury tank ook super, pakt lekker veel agro. Alleen op sommige bosses en in de AOE (voor de blockrating) packs moet je nog een shield hebben. Voor de rest van de gevechten is een stonescale pot (2000 armor bijna gelijk aan een shield) ook genoeg en kan je als tank lekker ook 2x 1hand.
Alleen is een stonescale potion niet gelijk aan een shield, alleen aan de armor value van een shield.
Zonder shieldblock(75% extra blok kans) krijg je nog steeds crushing blows voor 150% damage.
Plus ik vraag me af of het mogelijk is om die stonescale pot een hele bossfight lang up te hebben wat ook behoorlijk in de kosten gaan lopen gok ik.
Daarnaast is er ook nog iets als parry haste, als de boss parried dat kijgt die 40% haste op de volgende attack (wat een extra reden is dat melee deeps niet een boss van voren mogen aanvallan), vraag me dus of of door de offhand attacks je niet meer parrys gaat krijgen waardoor de boss een stuk meer damage gaat doen op de tank.

Op private servers lijkt het goed te werken, maar die zijn niet 100% nauwkeurig (volgens sommigen is de parrykans van bosses te laag op private servers bv), dus ben eigenlijk wel benieuwd of dit straks ook in Classic gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultje1983
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-01 13:00
wimdezoveelste schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:43:

Op private servers lijkt het goed te werken, maar die zijn niet 100% nauwkeurig (volgens sommigen is de parrykans van bosses te laag op private servers bv), dus ben eigenlijk wel benieuwd of dit straks ook in Classic gaat werken.
Owja dat is waar, herinner me nog een blue post, pservers hebben 5,6%, live gaat hij naar 14%.
Toch maar een shield aandoen dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

m0nk

16-09-2003 15.15

[...]

[...]

Nu je het zegt.. Oizo kwam later bij Exomna/TiC toch?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
MrVegeta schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:59:
Niet om meteen op de zaken vooruit te lopen, maar ik hoop wel dat er ooit een mogelijkheid wordt om Burning Crusade te gaan spelen. Dat was toch wel het toppunt voor mij :) Neemt niet weg dat ik ontzettend veel zin heb in de Classic ervaring. Ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn, qua spel denk ik wel het leuk genoeg zal zijn, maar de community is zo veranderd...
TBC was iets verfijnder, WOTLK deed daar nog een schepje bovenop. In TBC was het hele flying een gimmick, in WOTLK was het essentieel geworden. Maar als ik het mij goed herinner kon je in WOTLK niet vliegen als je aan het levelen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QlimaX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 07:47
m0nk schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:00:
[...]

Nee volgens mij wel eerder. Ik ben ook een keertje in Heerhugowaard geweest, volgens mij aan het begin, sowieso voor TiC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crillius

Crillius

invine schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:35:
[...]
Maar als ik het mij goed herinner kon je in WOTLK niet vliegen als je aan het levelen was.
Cold Weather Flying Passive
Requires level 68
Allows you to ride flying mounts in Northrend
It can be trained at level 68 from any Flying Trainer at a cost of 50G

van de huidige WoWhead site, dus kan enigszins afwijken van de WotLK situatie
maar dit zou betekenen dat je de hele periode in Northrend kan vliegen met deze skill, wat ook echt niet overbodig is met de afstanden daar.
vreemd genoeg meen ik me wel te herinneren dat Flying in TBC wel pas een lvl 70 skill was. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

m0nk schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:00:
[...]

Exomnia zegt mij niet zoveel. The Inner Circle wel trouwens. Dacht dat Oizo er flink lang bij zat in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat was ook zo voor WotLK, de level requirement van level 68 is pas een paar expensions later gekomen. Je moest eerst naar 80 voordat je kon vliegen in Northrend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

m0nk

16-09-2003 15.15

MrVegeta schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:21:
[...]

Exomnia zegt mij niet zoveel. The Inner Circle wel trouwens. Dacht dat Oizo er flink lang bij zat in ieder geval.
Ja dat was toen Blackraven nog bestond. Ik ging daar vrij snel uit richting naar een kleinere guild. Later werden we Exomna (met Paling, Sneek etc). Later werd dat weer The Inner Circle..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Crillius schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:01:
[...]

Cold Weather Flying Passive
Requires level 68
Allows you to ride flying mounts in Northrend
It can be trained at level 68 from any Flying Trainer at a cost of 50G

van de huidige WoWhead site, dus kan enigszins afwijken van de WotLK situatie
maar dit zou betekenen dat je de hele periode in Northrend kan vliegen met deze skill, wat ook echt niet overbodig is met de afstanden daar.
vreemd genoeg meen ik me wel te herinneren dat Flying in TBC wel pas een lvl 70 skill was. :?
Ja in TBC kocht je inderdaad op level 70 je flying skill. Dan ben ik in de war met TBC wanneer je kon vliegen, dacht dat het ook gold voor WOTLK.

Maar (gelukkig) zit flying niet in classic ;)

edit:
Shivs schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:21:
Dat was ook zo voor WotLK, de level requirement van level 68 is pas een paar expensions later gekomen. Je moest eerst naar 80 voordat je kon vliegen in Northrend.
Had ik het toch goed :9

[ Voor 16% gewijzigd door invine op 12-06-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
invine schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:38:
[...]

Ja in TBC kocht je inderdaad op level 70 je flying skill. Dan ben ik in de war met TBC wanneer je kon vliegen, dacht dat het ook gold voor WOTLK.

Maar (gelukkig) zit flying niet in classic ;)

edit:

[...]

Had ik het toch goed :9
Nee, in Wrath kon je met level 77 flying leren, voor questen in Icecrown was flying namelijk een vereiste om naar de questhub op het vliegding van jouw factie te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:58
Wanneer ging de debuff limit van Vanilla er ook alweer af. Ik weet dat het altijd zon gehannes was tijdens raids. Zeker toen ik samen met een andere Priest stiekem Shadow gingen voor phase 2 van Onyxia.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:53
Louwke schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:33:
Wanneer ging de debuff limit van Vanilla er ook alweer af.
Niet. Ze hebben aangegeven dat dit juist 1 van de dingen is die ze niet zullen wijzigen i.v.m. de balance. Zie:

YouTube: Restoring History: Creating WoW Classic (BlizzCon Classic Panel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ten tijden van BWL was het debuff limit toch al verhoogd naar 16?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Laatst online: 21:58
Daarom vroeg ik het me ook af, was wel een dingetje namelijk in classic. Moet echt weer zoveel terug kijken naar bepaalde mechanics. Zoals de heal rotations de we op moesten zetten tijdens de raids. Een specifiek kanaal voor onze healers zodat er steeds een uit het gevecht kon gaan om weer mana te regeneren terwijl de rest dus heals bleef spammen op de main tanks.

Zoveel herinneringen :)

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05:10
Seroczynski schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:41:
Ten tijden van BWL was het debuff limit toch al verhoogd naar 16?
Ik heb de presentatie ff een stukje bekeken, het was eerst 8, toen heel snel 16. Ten tijde van TBC werd het 64 en vanaf wotlk is het 255 geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Thysiej schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:15:
[...]

Ik heb de presentatie ff een stukje bekeken, het was eerst 8, toen heel snel 16. Ten tijde van TBC werd het 64 en vanaf wotlk is het 255 geworden
Dan zouden ze dit toch ook in Classic doen? Ik volg het nieuws omtrent de 'ontwikkelingen' allemaal niet zo goed, dus als @danslo zegt dat ze dit niet gaan doen, dan gaan ze tegen de #nochange in volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:53
Seroczynski schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:36:
[...]

Dan zouden ze dit toch ook in Classic doen? Ik volg het nieuws omtrent de 'ontwikkelingen' allemaal niet zo goed, dus als @danslo zegt dat ze dit niet gaan doen, dan gaan ze tegen de #nochange in volgens mij.
Classic "speelt zich af" in patch 1.12, en dat is waarom het een 16 debuff limit is (en blijft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
danslo schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:57:
[...]

Classic "speelt zich af" in patch 1.12, en dat is waarom het een 16 debuff limit is (en blijft).
Oooooh zo :) Er is dus helemaal geen 8 debuff limit? Ik dacht even dat je bedoelde dat er geen 16 bebuff limit zou komen.

Dat wordt wel knallen in MC dan zeg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Drazi
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 16:30
Ik heb gister uit hype alvast maar mijn WoW subscription weer geactiveerd en mijn oude lvl 80 hunter afgestoft (kuch..kuch..) maar wat heeft de game een veranderingen ondergaan zeg. Geen ammo en mana meer voor mijn hunter maar onbeperkt schieten en wat regenereert Focus rap zeg. Uit nieuwsgierigheid even naar MC geweest.. in mijn uppie. Geen raid nodig om binnen te lopen. Ik maaide alles neer in mijn samen met mijn pet plus mijn 1e stable pet (is een talent uit de nieuwe talent trees) dus ik had 2 pets tegelijk. Had ik al gezegd dat pet happiness weg is? En dus geen noodzaak om pet te voeren? Geen Acqual Quintessences nodig om runes te doven en aan het einde Rag te summonen..Holy crap wat ben ik blij dat Classic eraan komt. Zoveel quality of life veranderingen die de RPG feel en hard werk uit de game hebben gehaald. Zo voelt het tenminste.

Drazi#2341

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Attunement quests waren een van mijn favoriete onderdelen van WoW. Het zorgde er voor dat je met je guild elkaar moest helpen anders kon je niet raiden omdat niet iedereen attuned was. Het gevoel dat je hard hebt gewerkt om de raid in te komen gaf al een enorme voldoening, en dat was voordat je ook maar met de raid was begonnen. Ook dat gehannes met sleutels etc. Heerlijk.

Ik ben erg benieuwd of de game nu nog steeds leuk is, nu er zoveel informatie is. Waar we voorheen maanden bezig waren om 60 te worden zal dat nu misschien een kwestie van weken zijn. Waar normale guilds maanden bezig waren om MC te clearen zal dat ook weken zijn. Misschien zelfs wel dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:38
MrVegeta schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:43:
Attunement quests waren een van mijn favoriete onderdelen van WoW. Het zorgde er voor dat je met je guild elkaar moest helpen anders kon je niet raiden omdat niet iedereen attuned was. Het gevoel dat je hard hebt gewerkt om de raid in te komen gaf al een enorme voldoening, en dat was voordat je ook maar met de raid was begonnen. Ook dat gehannes met sleutels etc. Heerlijk.
Precies dit is waarom vanilla zo leuk was; Je kon niet alles solo doen en had elkaars hulp nodig! Ook was alles wat je wél solo kon doen gewoon een klap moeilijker en duurde alles veel langer. Als je in latere versies een char ging levelen vanaf level 1 ging je onderweg naar 60 (wat heel snel gaat) misschien 1x dood, en dat was dan waarschijnlijk door overmoed of omdat je iets doms deed. In vanilla was dat imo wel een stuk anders - tenzij je dingen in groups deed.
Ik ben erg benieuwd of de game nu nog steeds leuk is, nu er zoveel informatie is. Waar we voorheen maanden bezig waren om 60 te worden zal dat nu misschien een kwestie van weken zijn. Waar normale guilds maanden bezig waren om MC te clearen zal dat ook weken zijn. Misschien zelfs wel dagen...
Helaas wordt het nooit meer zoals "de eerste keer" en progress zal daarom ook zeker sneller gaan, puur omdat alle info eigenlijk al beschikbaar is. Maar zelfs dan zal het toch nog wel even duren vermoed ik; Je had toch flink wat specifieke gear nodig met de juiste resistances etc, en het farmen daarvan ging (althans in mijn herinnering) ook niet heel vlot. maar we zullen zien, ik heb er stiekem toch best wel zin in. Juist omdat alles moeilijker is en langer duurt, is het gevoel dat je echt iets bereikt hebt als je dan (bijvoorbeeld) MC gecleared hebt ook een stuk groter, voor mij dan iig.

oh, en attunement quests waren inderdaad geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Laatst online: 18:04
Attunement quests waren een van mijn favoriete onderdelen van WoW. Het zorgde er voor dat je met je guild elkaar moest helpen anders kon je niet raiden omdat niet iedereen attuned was. Het gevoel dat je hard hebt gewerkt om de raid in te komen gaf al een enorme voldoening, en dat was voordat je ook maar met de raid was begonnen. Ook dat gehannes met sleutels etc. Heerlijk
Exact dit dus :)
Sociaal voegt het ook veel meer toe binnen de guild alleen al.
Men zal nog steeds Fire Resist gear nodig hebben voor sommige bossfights en zelfs trashpacks, voor alle 40 man binnen je raid plus invallers.
En om die te craften moet je dus Blacksmithers, Leatherworkers en Tailors op een bepaalde reputatie moeten hebben :'(
En dan de mats nog.
Ik was vroeger de tailor en had het er maar druk mee (op een goeie manier _/-\o_ )

Ik wens ze veel succes hoe dan ook. Kga het zeker volgen.

[ Voor 4% gewijzigd door PepieNL op 13-06-2019 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Laatst online: 30-11-2023
ff zwaaien naar alle fans ;)

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/0wLnjTY

[ Voor 46% gewijzigd door Tha-Skunk op 13-06-2019 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dat was inderdaad leuk, totdat je guild roster niet heel stabiel bleek te zijn en je dus meer bezig was met het attunen van nieuwe mensen, dan progress runs te doen. Dat probleem hadden wij in TBC regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Laatst online: 11-09 21:16
[...]

[...]

Was echt een top tijd inderdaad. Leuk man. Miquexia/QuaSlider hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 12-09 17:20
Mag ik vragen hoe jullie het gaan regelen qua vrije tijd? Vroeger kon ik als middelbare scholier gemakkelijk een paar uur per dag spelen, maar tegenwoordig gaat dat écht niet meer. Dit is het grootste obstakel eigenlijk voor mij om nog te spelen; de tijdsinvestering. Ik ben bang dat de progress op de server anders te snel gaat omdat alle informatie al bekend is van Classic en dat ik dan volledig achter ga lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Belecthor op 13-06-2019 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Belecthor schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:39:
Mag ik vragen hoe jullie het gaan regelen qua vrije tijd? Vroeger kon ik als middelbare scholier gemakkelijk een paar uur per dag spelen, maar tegenwoordig gaat dat écht niet meer. Dit is het grootste obstakel eigenlijk voor mij om nog te spelen; de tijdsinvestering. Ik ben bang dat het anders te snel gaat en omdat alle informatie al bekend is van Classic dat ik dan volledig achter ga lopen.
Ik vrees dat je er weinig aan hebt als ik je vertel dat ik er, ondanks dat ik 30+ ben, full-time werk, een vriendin en andere hobbies heb, geen moeite mee heb om voldoende te spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Belecthor Gewoon even een maandje lekker de 'quests' doen. Beetje rondlopen. Met mensen in een groepje wat aanklooien. Misschien tot je level 60 bent, en dan opzeggen.

Classic is leuk voor het jonge grut die een wat moeilijkere ervaring wil. Voor mensen met een gezin enzovoort zou ik het niet aanraden. Krijg je weer die toestanden van vroeger: Verslavingen, huis kwijt, vrouw kwijt, kinderen kwijt. Oof. Bovendien krijg je niet het hele spel mee.

'Worst case'-scenario is dat het jonge grut het drie keer niets vind, want alles moet snel snel en meteen meteen. De wat oudere mensen spelen het even en laten het liggen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Of je blijft gewoon spelen zo veel als je kan en je het nog leuk vindt. Zelf vind ik classic WoW veel beter speelbaar voor mensen die niet zo veel tijd hebben. In tegenstelling tot live WoW heb je geen daily quests, world quests, punten om te farmen en meer van dat soort dingen die er voor zorgen dat je dagelijks moet inloggen.

Je kan in classic gewoon je eigen tempo aanhouden. Omdat er niet echt catch-up mechanics zijn zullen ook de eerste raid altijd gedaan worden, dus als je pas na een half jaar of een jaar klaar bent voor MC dan doe je MC dan.

Mijn advies, zolang je het leuk vindt en zolang het je de 15 euro per maand nog waard is, lekker blijven spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thysiej
Mag ik vragen hoe jullie het gaan regelen qua vrije tijd? Vroeger kon ik als middelbare scholier gemakkelijk een paar uur per dag spelen, maar tegenwoordig gaat dat écht niet meer. Dit is het grootste obstakel eigenlijk voor mij om nog te spelen; de tijdsinvestering. Ik ben bang dat de progress op de server anders te snel gaat omdat alle informatie al bekend is van Classic en dat ik dan volledig achter ga lopen.
Ik denk dat je je kijk op wat voor speler je gaat worden aan moet passen. Als je net zoveel wilt spelen als vroeger, moet je er dingen voor opgeven omdat je minder vrije tijd hebt (of andere verplichtingen). Maar om de game zo te ervaren zoals het vroeger was kan je ook meer casual gaan spelen, je kunt nog steeds de ervaring van vroeger hebben ook al steek je er minder tijd in.

Ik ga zelf ook een stuk minder spelen dan vroeger, maar wil classic weer spelen zoals het spel ooit bedoeld is. Als het niet bevalt of er op een gegeven moment geen medespelers van mijn level meer rondlopen op de server, dan stop ik toch gewoon lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 23:23

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik ben 45 en neem 3 weken vrij O-)
Ga dit jaar niet op vakantie, maar gewoon Classic kapotspelen en dan terug naar een uurtje per dag ofzo tot ik weer voldaan ben. Doe je maar eens in de ehm 15 jaar zeg maar.

Begreep wel dat men vindt dat dungeons/raids wat te makkelijk zijn geworden (op pservers waren de mobs overtuned schijnt het) door 1.12 talents en de betere kennis. Wat mij betreft verhogen ze de difficulty een beetje om het toch weer een challenge te laten zijn. Niet teveel natuurlijk. Wekenlang wipen op die draak in BWL is natuurlijk niet zo leuk meer nu. Daar hebben mensen ook het geduld niet meer voor denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door FunkyTrip op 13-06-2019 15:17 ]

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-08 12:47
Ik las als al wat aardig goede antwoorden op jouw vraag en ik vroeg mij destijds hetzelfde af.

Dit filmpje kwam bij mijn Youtube suggesties voorbij, wellicht interessant om een kijkje te nemen als je je afvraagt of je als casual speler kan genieten van WoW Classic.

YouTube: Can Casual Players still enjoy Classic WoW? How far can Casuals prog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Bedankt voor de snelle antwoorden! Ik ga na release nog even kijken hoe en wat, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een 30-er met werk, huis, vrouw, sport, hobbies, etc. Als scholier had ik natuurlijk veel meer tijd, maar begreep ik geen hol van Wow. Bovendien kon mijn pc, toen ik eindelijk 60 was, eigenlijk net geen 40-man raids aan. Pas aan het eind van classic / start van TBC gingen mijn vrienden ook spelen.
Zij hebben Classic dus gemist, en we kijken uit naar dit avontuur opnieuw te beleven. Ja, de een zal een stuk sneller gaan dan de ander. Uiteindelijk gaat het om het plezier, elkaar helpen en progressen. Totdat je samen met z'n allen in MC staat, mooi man.
Ik neem zelf een paar dagen vrij, en daarna zal het af en toe een uurtje hier en daar worden. Volgens de calculator moet ik ergens in januari de 60 aantikken. Maar zo voor de kerst ergens wordt toch wel mijn doel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:43
Heb er ook weer zin in, veel minder tijd maar doe ook lekker rustig aan.

Mocht je snel willen levelen kan ik Joana's guide aanraden. Kan een hoop tijd schelen.
https://www.joanasworld.com/azeroth.htm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:27
FunkyTrip schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:15:
[...]

Ik ben 45 en neem 3 weken vrij O-)
Ga dit jaar niet op vakantie, maar gewoon Classic kapotspelen en dan terug naar een uurtje per dag ofzo tot ik weer voldaan ben. Doe je maar eens in de ehm 15 jaar zeg maar.

Begreep wel dat men vindt dat dungeons/raids wat te makkelijk zijn geworden (op pservers waren de mobs overtuned schijnt het) door 1.12 talents en de betere kennis. Wat mij betreft verhogen ze de difficulty een beetje om het toch weer een challenge te laten zijn. Niet teveel natuurlijk. Wekenlang wipen op die draak in BWL is natuurlijk niet zo leuk meer nu. Daar hebben mensen ook het geduld niet meer voor denk ik.
Op vakantie naar Azeroth :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belecthor
Marshalty schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:17:
[...]

Ik las als al wat aardig goede antwoorden op jouw vraag en ik vroeg mij destijds hetzelfde af.

Dit filmpje kwam bij mijn Youtube suggesties voorbij, wellicht interessant om een kijkje te nemen als je je afvraagt of je als casual speler kan genieten van WoW Classic.

YouTube: Can Casual Players still enjoy Classic WoW? How far can Casuals prog...
Dit is trouwens een behoorlijk relativerend filmpje. Mooi om te zien dat het waarschijnlijk wel mogelijk is om met weinig tijd het spel behoorlijk te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

wauturr schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:46:
[...]

Vergeet je tandenborstel niet in te pakken ;)

Wij hebben met z'n vijven alvast wat voorpret. Druk bezig met classes kiezen. We zitten nu op een Shaman, Warrior, Warlock, Mage/Hunter, en ik ga waarschijnlijk Druid. Zodoende hebben we van alles wat voor in instances (tank, healer, dps, croud control),en zitten we elkaar niet teveel in de weg voor wat betreft loot. In de orginele WoW ook Druid (en Shaman, Warlock, en Paladin) gespeeld en die classes trekken mij nu nog steeds. Wil mij nu alleen wel meer gaan focussen op mijn main, daar ik gewoonweg minder tijd heb. Zin!

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

wauturr schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:46:
[...]

Er zijn slechtere locaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• imbaco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-10-2024
Snappie88 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:54:
[...]

Wij hebben met z'n vijven alvast wat voorpret. Druk bezig met classes kiezen. We zitten nu op een Shaman, Warrior, Warlock, Mage/Hunter, en ik ga waarschijnlijk Druid. Zodoende hebben we van alles wat voor in instances (tank, healer, dps, croud control),en zitten we elkaar niet teveel in de weg voor wat betreft loot. In de orginele WoW ook Druid (en Shaman, Warlock, en Paladin) gespeeld en die classes trekken mij nu nog steeds. Wil mij nu alleen wel meer gaan focussen op mijn main, daar ik gewoonweg minder tijd heb. Zin!
croud control Die mis ik nog wel eens in onze squad O-)
We nemen daarintegen wel genoeg crowd control mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snappie88 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:54:
[...]

Nice! Rollen jullie een PvP of PvE server?
Ik ben van plan een mage te rollen op Horde. Zit in een ploegje met een warrior, priest en nog wat twijfelaars.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 01:56

Felyrion

goodgoan!

Ik ben er ook wel uit, ik ga weer voor undead (holy) priest (PvE). Die speelstijl bevalt me toch het best. En als healer is het meestal goed te doen om groepen te vinden.

Ik heb gewoon echt weer zin in via de chat groepen te vormen :) Dat je bij de AH rondhangt en er een LFG chat voorbij komt en dat je spontaan besluit mee te doen. Dat mis ik toch wel in current WoW.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:32:
[...]

Nice! Rollen jullie een PvP of PvE server?
Ik ben van plan een mage te rollen op Horde. Zit in een ploegje met een warrior, priest en nog wat twijfelaars.
PvP naar ik vermoed. Ik heb weinig keuze, aangezien een maat van mij erg graag Fury Warrior wilt op een PvP server ;)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

MrVegeta schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:05:
[...]

Er zijn slechtere locaties.
Je weet in ieder geval wat je krijgt en als je er zat van bent log je uit :P
Vooral dat laatste mis ik nogal eens op 'vakantie'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Snappie88 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:42:
[...]

PvP naar ik vermoed. Ik heb weinig keuze, aangezien een maat van mij erg graag Fury Warrior wilt op een PvP server ;)
Mooi zo! Kom maar op met die realmlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Felyrion schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:35:
Ik ben er ook wel uit, ik ga weer voor undead (holy) priest (PvE). Die speelstijl bevalt me toch het best. En als healer is het meestal goed te doen om groepen te vinden.

Ik heb gewoon echt weer zin in via de chat groepen te vormen :) Dat je bij de AH rondhangt en er een LFG chat voorbij komt en dat je spontaan besluit mee te doen. Dat mis ik toch wel in current WoW.
Ik wilde UD tank gaan spelen, maar met het oog op raiden ben ik bang dat ik niet aan de bak kom als main tank. Daarvoor heb ik nu waarschijnlijk echt te weinig tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00
Ik ben er na enige weken beta ook wel uit. Het is prima dat de updated graphics engine erin zit, maar geef me dan ook de optie om updated textures/models te gebruiken. Een min of meer remastered vanilla zou ik top vinden. De 2004 graphics op mijn 1440P 27” blijft voor mij niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaap schreef op zondag 16 juni 2019 @ 08:39:
Ik ben er na enige weken beta ook wel uit. Het is prima dat de updated graphics engine erin zit, maar geef me dan ook de optie om updated textures/models te gebruiken. Een min of meer remastered vanilla zou ik top vinden. De 2004 graphics op mijn 1440P 27” blijft voor mij niet om aan te zien.
Ik neem aan dat je dit als feedback hebt teruggegeven aan Blizzard?

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalPool
  • Laatst online: 08-08 17:53

MetalPool

Boe!

Dusver zijn we met:
* Gnome Mage
* Onbeslist

Ik wil me bij deze ook wel aanmelden :) Denk dat ik begin met een hunter!
Dus mocht je nog een dps`ertje mee op sleeptouw willen nemen ga ik graag mee!

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
MrVegeta schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:36:
[...]

Ik wilde UD tank gaan spelen, maar met het oog op raiden ben ik bang dat ik niet aan de bak kom als main tank. Daarvoor heb ik nu waarschijnlijk echt te weinig tijd...
Ik ga voor troll warrior tank, maar heb mij nog niet verdiept of ik überhuapt mee kan gaan raiden. Dat zie ik dan wel, ook in vanilla waren er casual guilds die ook aan raiden deden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij wordt het waarschijnlijk een sub rogue, ga toch voornamelijk solo questen en misschien af en toe een dungeon. (wie weet zelfs nog wat PvP?) Solo met sub rogue heb ik goede herinneringen aan :)
Weet alleen nog niet welke faction of race, vroeger voornamelijk Horde gespeeld, dan zou het undead worden. Bij Alliance kies ik denk ik voor Human

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:15

Qck

Bazinga

Ik zit te denken om dit ook op te pakken. Begonnen met een rogue, waar me met z'n 3-en altijd STV onveilig gingen maken :) Daarna voornamelijk gespeeld op een Warlock, in het begin voornamelijk affliction. Later veel destruction voor PvP.
Maar aangezien ik dit wel ken, zit ik toch te denken om iets anders te rollen. Ik vond Shadow Priest altijd wat hebben.

Mocht er een Tweakers guild komen, hou ik me aanbevolen!

[ Voor 7% gewijzigd door Qck op 17-06-2019 14:39 ]

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Thysiej schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:17:
[...]

Ik ga voor troll warrior tank, maar heb mij nog niet verdiept of ik überhuapt mee kan gaan raiden. Dat zie ik dan wel, ook in vanilla waren er casual guilds die ook aan raiden deden :-)
Vroeger in classic wow was ik ook een troll warrior main tank. Ik merkte wel dat Tauren warrior tanks een groot voordeel hadden over trolls, met hun meer stamina racial ( en dus geliefder waren in raids)

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Lonestander schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:43:
[...]

Vroeger in classic wow was ik ook een troll warrior main tank. Ik merkte wel dat Tauren warrior tanks een groot voordeel hadden over trolls, met hun meer stamina racial ( en dus geliefder waren in raids)
Ligt er volgens mij maar net aan wat je nodig hebt, Taurens zijn uit mijn hoofd inderdaad defensief wat sterker. Troll is dan uit mijn hoofd offensief weer sterker (meer threat per second, waardoor je DPS beter hun werk kunnen doen).

Als je een fatsoenlijk heal team hebt is denk ik een tauren zeker niet altijd een voordeel boven een troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qck schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:39:
Ik zit te denken om dit ook op te pakken. Begonnen met een rogue, waar me met z'n 3-en altijd STV onveilig gingen maken :) Daarna voornamelijk gespeeld op een Warlock, in het begin voornamelijk affliction. Later veel destruction voor PvP.
Maar aangezien ik dit wel ken, zit ik toch te denken om iets anders te rollen. Ik vond Shadow Priest altijd wat hebben.

Mocht er een Tweakers guild komen, hou ik me aanbevolen!
ooooh de pijn van de eerste ~10 levels als Priest.... :9
Shadow is zeker de moeite waard maar ik zou toch eerder voor een healing spec gaan als ik een Priest roll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Ik had wat tijd over, dus de starter editie geprobeerd. Veel veranderd, niet alleen maar slechter, veel QOL zaken die wel helpen, zoals al een mount al op level 20. Questen is te makkelijk geworden, kaart volgen en klaar. Deadmines gedaan, met de slechtste tank ooit (ik :+) en we liepen er makkelijk doorheen. Het hielp wel dat bijna iedereen met heirlooms rond loopt. Viel mij op dat er veel low levels rondliepen, zou verwachten dat iedereen wel op zijn lvl120 speelt.

Ik kon ook inloggen op de normale WoW, en zag daar mijn oude characters staan bij het inlogscherm, begon wel te kriebelen. Toch maar niet gedaan. Neem wel een kijkje op mijn oude chars een week voordat Classic live gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 14:29
Loev schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:31:
Ik had wat tijd over, dus de starter editie geprobeerd. Veel veranderd, niet alleen maar slechter, veel QOL zaken die wel helpen, zoals al een mount al op level 20. Questen is te makkelijk geworden, kaart volgen en klaar. Deadmines gedaan, met de slechtste tank ooit (ik :+) en we liepen er makkelijk doorheen. Het hielp wel dat bijna iedereen met heirlooms rond loopt. Viel mij op dat er veel low levels rondliepen, zou verwachten dat iedereen wel op zijn lvl120 speelt.

Ik kon ook inloggen op de normale WoW, en zag daar mijn oude characters staan bij het inlogscherm, begon wel te kriebelen. Toch maar niet gedaan. Neem wel een kijkje op mijn oude chars een week voordat Classic live gaat.
ik denk dat precies hierom veel low levels rondlopen.
Toch weer even wow spelen rond om de classic hype. Gratis tot level 20 is dan ideaal.
Ik heb laatst ook even een priest naar 40 geleveled en dat was toch wel heel veel makkelijker dan vroeger!
Daarnaast krijg je zoveel xp dat je er echt door heen vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck

Qck

Bazinga

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:01:
[...]
ooooh de pijn van de eerste ~10 levels als Priest.... :9
Shadow is zeker de moeite waard maar ik zou toch eerder voor een healing spec gaan als ik een Priest roll
Dat klinkt bekend ja, die eerste levels. Maar waarom healing? Is levelen als healer niet lastiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qck schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:35:
[...]

Dat klinkt bekend ja, die eerste levels. Maar waarom healing? Is levelen als healer niet lastiger?
Dan zou ik me gaan focussen op dungeons, levelen als holy is nagenoeg niet te doen :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 21:38
Er wordt in dit draadje regelmatig aangehaald dat Classic niet leuk gaat zijn wegens het gebrek aan tijd in verhouding tot de tijd die de meesten tot hun beschikking hadden zo'n 15 jaar geleden. Mijn ervaring dusver is dat de kennis die je hebt opgedaan over de jaren heen dit in de meeste scenario's prima kan compenseren. Laat 1 ding duidelijk zijn: mocht je rank 14 willen worden dan zul je toch echt Live to Win op repeat moeten zetten voor een aantal maanden zonder daglicht. Voor iedere andere vorm van gamen kun je prima met veel minder uren wegkomen.

De meeste raids (en dat geldt al helemaal voor MC, ZG, AQ20, BWL) zijn snel te clearen en hebben helemaal niet zo veel min-maxing nodig als dat de meeste mensen lijken te denken (of hopen). Als je in 't algemeen genomen bovengemiddeld presteert in games dan ga je prima wegkomen met één avond in de week raiden, of meerdere avonden één a twee uurtjes op een avond. Uiteraard is het essentieel om een guild te vinden met, het liefst ervaren, spelers met dezelfde 'mindset'. Als je als speler met gemiddelde gear je rotatie goed uitvoert zul je nu stukken beter presteren dan dat je wist neer te zetten gedurende je vanilla periode 15 jaar terug.

Zeker als healer kun je iedere phase 1 en 2 boss-fight in green gear doorstaan door degelijk je heals te cancellen. Zo maakt een boss eindigen met 50% of 25% mana weinig verschil voor je output. DPS rollen hebben nou eenmaal het nadeel dat je output schaalt met consumables, en dat kost uiteraard effort om bij te houden, maar ook daarvoor geldt dat je nog altijd beter zult presteren dan dat je vroeger deed met consumables. Het helpt dan wel om op andere vlakken wel te optimaliseren waar het kan. Als je dus een "niet optimale" spec gaat spelen, geen tijd hebt om voor een goede set gear te zorgen en ook nog geen consumables hebt dan wordt het natuurlijk een lastig verhaal.

De enige roll die hier wel uitschiet is tanken. De hele raid staat of valt met de specs van de tanks. Uiteraard geldt ook voor tanks dat je tegenwoordig een stuk beter zult performen, maar het hebben van bijvoorbeeld een flask of the titans (+1200hp) is natuurlijk wel merkbaar, omdat je nou eenmaal een aardig grotere healthpool hebt, wat genoeg kan zijn voor een extra klap zonder gevolgen.

Zelf heb ik in vanilla een warlock gespeeld en op private servers een (holy) priest. Met die holy priest heb ik consistent "top" logs (reken top 5 server-wide) gehad terwijl iedereen wist dat ik een echte "raidlogger" was. Zelfs de tier 2 en tier 3 parts heb ik niet eens laten enchanten uit luiheid, maar daar heeft alsnog nooit iemand iets, in serieuze vorm, tegen in weten of zelfs maar geprobeerd te brengen, omdat het daadwerkelijke resultaat ruimschoots voldoende was.

De bosses van de eerste raids gaan met de hedendaagse DPS waarden vaak in minder dan één minuut dood. Al doet je raid er 50% langer over ben je na anderhalve minuut klaar. Zoek dus gewoon een guild met de juiste set aan spelers. Daar heb je echt veel meer aan dan je ziek melden voor je werk, omdat je 8 uur per dag moet besteden om Dreamfoils te herben terwijl je constant geganked wordt door de ooga gang :+. Sowieso zijn er al genoeg guilds te vinden in het classic gedeelte van de Blizzard forums die precies diezelfde mindset hebben. Veel oude "top 500 guild" spelers uit het vanilla-WOTLK tijdperk die het nu rustig aan willen doen door efficient te zijn.

Bovenstaande is gebaseerd op zowel vanilla raiding (Paprika in "World of Warcraft Classic", inclusief Naxxramas) 15 jaar terug als private server raiding (inclusief Naxxramas) op een bekende server die niet meer bestaat en z'n opvolger :+.

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 17-06-2019 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ik wil het wel weer eens proberen, maar naar wikken en afwegen toch maar tegen mezelf gezegd dat ik het maar zo laat. Waarom?

Toen met Cata & MoP werd ik zo moe van die verplichte attack-rotatie, dus 1 3 2 5 2 1 in te moeten drukken dat ik gewoon op een bepaalde website een oude profile heb overgenomen, die zodanig aangepast dat ik zelf de controle had over mijn poppetje, maar die 'profile' voor mij de rotatie doet.

Vond het wel dusdanig prettig spelen weer. Op vijand klikken, beetje lopen, af en toe die launcher voor de hunter zelf aanslingeren, beetje roken. En maar die dmgchart elke keer toppen ;)

Om weer die rotatie elke keer te moeten drukken. Nah mij niet meer gezien. Soms moet het zijn zoals het is/was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck

Qck

Bazinga

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:43:
[...]
Dan zou ik me gaan focussen op dungeons, levelen als holy is nagenoeg niet te doen :9
Deze week toch even een sub genomen. Priest en Rogue geprobeerd, maar rogue vond ik toch wel veel leuker. Dus, lastige keuze... :)

Pagina: 1 ... 10 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat