Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:33
Fuuuuu....

Dus, de vorige keer dat Classic live ging was ik op skivakantie. Ik had de Amerikaanse, Koreaanse en Europese open beta gedaan, en konnie wachten om te beginnen! Maar toen het eenmaal zover was, zat ik ergens op een berg - en was twee weken late to the party.

Dit jaar heb ik echt de drukste periode ooit op mn werk, door een groot project dat live gaat op 9 september, en waarvoor ik verwacht vanaf half agustus verwacht begraven te worden in werk. Als ik van de meet af mijzelf weer in Azeroth stort, dan weet ik niet wat er gebeurt....

Dus, Azeroth, my love, zal wederom een paar weken moeten wachten op mijn noobie onderwerpingstactieken....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Qck schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:07:
[...]

Deze week toch even een sub genomen. Priest en Rogue geprobeerd, maar rogue vond ik toch wel veel leuker. Dus, lastige keuze... :)
ik ben er 99,99% zeker van dat het een Rogue wordt, prima class om mee te levelen. (alhoewel Hunter het soepelst verloopt denk ik) Bovendien trekken die oude mechanics als lock picking, pick pocketing en poisons mij ook heel erg.

Nu nog beslissen of het Horde of Alliance gaat worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05:10
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:11:
[...]

ik ben er 99,99% zeker van dat het een Rogue wordt, prima class om mee te levelen. (alhoewel Hunter het soepelst verloopt denk ik) Bovendien trekken die oude mechanics als lock picking, pick pocketing en poisons mij ook heel erg.

Nu nog beslissen of het Horde of Alliance gaat worden.....
De oude mechanics trekken mij ook enorm, maar heb toch een enorme voorliefde voor tanken waardoor ik denk dat het een warrior moet gaan worden.

Undead Rogue is in PvP natuurlijk wel echt prachtig. Hoe kan je je vers gekillde alliance tegenstander meer vernederen dan door z'n lichaam ook nog eens op te eten... Heerlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thysiej schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:37:
[...]

De oude mechanics trekken mij ook enorm, maar heb toch een enorme voorliefde voor tanken waardoor ik denk dat het een warrior moet gaan worden.

Undead Rogue is in PvP natuurlijk wel echt prachtig. Hoe kan je je vers gekillde alliance tegenstander meer vernederen dan door z'n lichaam ook nog eens op te eten... Heerlijk :P
Undead past sowieso goed bij de class vind ik! En inderdaad is Canabalism de kers op de taart.
Maar ergens trekt Alliance-Human mij ook, heb nog nooit echt de tijd genomen voor de Alli lore en b.v. steden als Stormwind te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanillaPriest
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-09 17:56
Undeath Priest hier. Het is me niet gelukt om de 41 pagina's door te lezen, maar ik zoek dus een Guild waar ik tot pak hem beet 50 laag als Shadow welkom ben en die niet verwachtten dat ik hierna 5 avonden per week alles heal. Waar kan ik hier dan het best op zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

VanillaPriest schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 18:56:
Undeath Priest hier. Het is me niet gelukt om de 41 pagina's door te lezen, maar ik zoek dus een Guild waar ik tot pak hem beet 50 laag als Shadow welkom ben en die niet verwachtten dat ik hierna 5 avonden per week alles heal. Waar kan ik hier dan het best op zoeken?
Ik ben/heb een groepje van ca. 15 man die Horde Pvp rollt. Maar t mooiste is een tweakers guild. Je bent sowieso welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 07:49
@Verwijderd Daar heb ik ook wel interesse in, waarschijnlijk UD warlock of mage :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 20:53
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 23:12:
[...]

Ik ben/heb een groepje van ca. 15 man die Horde Pvp rollt. Maar t mooiste is een tweakers guild. Je bent sowieso welkom!
Ik wil ook graag Horde PvP. Hebben jullie al een discord server? Anders 1 opzetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanillaPriest
Kijk dat is goed nieuws. Leuk mannen! Is er al een naam, cq website? Ik hang momenteel rond op een website met achterlijk veel interessante info van Streamers en Vanilla veteranen. Maar krijg daar niet echt een EU Horde groepje voor elkaar (Alliance zat) met Europeanen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerrProx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 16:24
Ik ga samen met wat huidige guildies een level guild opzetten. Bedoeling is om gezellig door de content heen te gaan en uiteindelijk 2 of 3 avonden te gaan raiden. Zelf of samen met andere guilds. Eventueel een merge niet uitgesloten.
Zal wel internationaal zijn en uiteraard Horde PvP.
Naam en server nog tbd.

We hebben al onze huidige discord maar sluit niet uit om er een dedicated voor classic op te zetten als dat uiteindelijk handiger blijkt. Bij interesse kan ik de discord link via DM doorsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:23

FunkyTrip

Funky vidi vici!

VanillaPriest schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 09:13:
Kijk dat is goed nieuws. Leuk mannen! Is er al een naam, cq website? Ik hang momenteel rond op een website met achterlijk veel interessante info van Streamers en Vanilla veteranen. Maar krijg daar niet echt een EU Horde groepje voor elkaar (Alliance zat) met Europeanen.
Welke website? O-)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanillaPriest
https://classicwow.live

Is van oa: Melderon, Defcamp, Kargoz, Graysfordays, Esfan, TipsOut, Taladril, Ayle, etc etc.

Zeker de moeite waard. Forum loopt iets achter, maar dat word meer dan goed gemaakt door de enorme aanbod van content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultje1983
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-01 13:00
Ik heb me guild voor Classic gevonden (Ally PVP).

Voor iedereen die nog een NL-guild zoek , wij zoeken ook nog meer leden.

Guildnaam:
http://golden-times.nl/
Guildleader: Ajunta#3512 kan je meer informatie geven op Discord.

Gr Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danslo schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 23:57:
[...]

Ik wil ook graag Horde PvP. Hebben jullie al een discord server? Anders 1 opzetten? :)
Ik heb @HerrProx gevraagd om de discord link. Kans is groot dat we hierbij aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrProx
DM gestuurd 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

paultje1983 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 00:02:
Ik heb me guild voor Classic gevonden (Ally PVP).

Voor iedereen die nog een NL-guild zoek , wij zoeken ook nog meer leden.

Guildnaam:
http://golden-times.nl/
Guildleader: Ajunta#3512 kan je meer informatie geven op Discord.

Gr Paul
Jammer dat de leiding pas vanaf TBC is begonnen te spelen. Ik zoek eigenlijk een guild met mensen die ook in vanilla actief waren. En misschien toch iets meer variatie dan alleen Nederlands. Maar leuk initiatief.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Damien schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:44:
[...]

Jammer dat de leiding pas vanaf TBC is begonnen te spelen. Ik zoek eigenlijk een guild met mensen die ook in vanilla actief waren. En misschien toch iets meer variatie dan alleen Nederlands. Maar leuk initiatief.
TBC was idd wel anders dan Vanilla, 25 man vs. 40 man vereist meer management. Echter was TBC ook pittig qua raiden. Ik denk er nog even over na, denk dat ik wel Alliance wil spelen als Priest. (Race nog over nadenken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultje1983
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-01 13:00
Damien schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:44:
[...]

Ik ben zelf begonnen met de US Beta , daarna EU Beta en gespeeld vanaf dag 1 release.
Daarnaast niet stilgezeten op private servers, en op de private servers ook veel mensen ontmoet die nooit classic gedaan hebben.

Persoonlijk denk ik dan ook dat het niet uitmaakt of iemand wel of niet classic ervaring heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhard200
  • Laatst online: 02-11-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 23:12:
[...]

Goedmorgen, graag zou ik joinen met mijn Tauren Warrior. }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

paultje1983 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:20:
[...]

Ik ben zelf begonnen met de US Beta , daarna EU Beta en gespeeld vanaf dag 1 release.
Daarnaast niet stilgezeten op private servers, en op de private servers ook veel mensen ontmoet die nooit classic gedaan hebben.

Persoonlijk denk ik dan ook dat het niet uitmaakt of iemand wel of niet classic ervaring heeft.
Hoeft het niet te zijn, maar mijn voorkeur gaat ook uit om met wat meer "oldschool" spelers te spelen en dan ook liever met wat meer opties dan alleen Nederlands ;). Ik vind invloeden van andere landen ook zo zijn charme hebben.

In vanilla gespeeld met Engelsen, Denen, Zweden, Noren, hier en daar een Duitser en verder wat Nederlanders en dat gaf de gewenste mix. Ooit heel kort in een Nederlandse guild gezeten, maar daar was de ervaring toch stukken minder (kwam een stuk minder volwassen over). En aangezien ik zie dat hier geen leeftijdseisen zijn, vrees ik het ergste.

Maar goed, hopelijk heb ik het mis en hebben jullie een leuke gezellige guild.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11-2023
We zijn bezig om een EU horde Guild op te zetten die gaat rollen op een pvp server.
Momenteel zitten we op ongeveer een man of 55 (waaronder diverse Nederlanders).

Meeste van de officieren en de guild leader (Ik) hebben allemaal Vanilla in retail gespeeld (hardcore).
De verwachting is dat er nog wel wat mensen zullen joinen in de aanloop naar de release.

Doel is in ieder geval om in de eerste 2 maanden een steady base op te bouwen waarmee we kunnen gaan raiden.

Mocht er iemand interesse hebben om te joinen zijn jullie meer dan welkom uiteraard om de discord te joinen. Hier is al heel wat informatie voor handen over de guild en hoe de planning eruit ziet.
Tevens is er een link naar de google doc form waarin je aan kan geven wat je wil gaan spelen en je voorkeur voor dagen/tijden door kan geven.
Graag deze invullen als je al serieus weet hoe je wil gaan spelen.

De link : https://discord.gg/5NYKYMU

Mocht je vragen hebben dan kan je deze altijd ff sturen via pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk nog mogelijk om ingeloot te worden in de beta? Zie op Twitch.tv amper nog classic streams en ook om mij heen hoor ik er maar weinig van.

Want ik wil eens gaan bekijken welke class ik nou ga rollen. Doel is om Sulfuras te halen, dus heel veel keus heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Laatst online: 30-11-2023
Nee de Beta is redelijk dood gebloed de afgelopen weken.

De level cap zit nog op lvl 40 en de layering werkt ook niet lekker.
Als je rond loopt kom je echt niemand meer tegen alsof iedereen zijn eigen layer heeft tegenwoordig.

Ik kan wel eindeloos nieuwe chars aanmaken, maar heb er nu 3 op lvl 40 en ben ook wel uitgekeken.
Misschien dat er nog een level increase naar lvl 50 komt en dat dan iedereen weer even terug komt, maar op dit moment is er gewoon niks te beleven.

Of je nog ingeloot kan worden heb ik geen idee van, ga ervanuit van niet om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B00st3r
  • Laatst online: 26-05 23:07
Ivysaur schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:23:
Ik wil het wel weer eens proberen, maar naar wikken en afwegen toch maar tegen mezelf gezegd dat ik het maar zo laat. Waarom?

Toen met Cata & MoP werd ik zo moe van die verplichte attack-rotatie, dus 1 3 2 5 2 1 in te moeten drukken dat ik gewoon op een bepaalde website een oude profile heb overgenomen, die zodanig aangepast dat ik zelf de controle had over mijn poppetje, maar die 'profile' voor mij de rotatie doet.

Vond het wel dusdanig prettig spelen weer. Op vijand klikken, beetje lopen, af en toe die launcher voor de hunter zelf aanslingeren, beetje roken. En maar die dmgchart elke keer toppen ;)

Om weer die rotatie elke keer te moeten drukken. Nah mij niet meer gezien. Soms moet het zijn zoals het is/was
Dat is dus gewoon cheaten. Dat verpest toch het hele spel, ook voor jezelf lijkt me?

En roken? Wie doet dat nog tegenwoordig? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:36
B00st3r schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:40:
[...]

Dat is dus gewoon cheaten. Dat verpest toch het hele spel, ook voor jezelf lijkt me?

En roken? Wie doet dat nog tegenwoordig? :r
Niks mis met een peukkie :D Lame cheaten en/of botten ben ik dan wel weer ferm op tegen!!!

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:50
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:01:
[...]

ooooh de pijn van de eerste ~10 levels als Priest.... :9
Shadow is zeker de moeite waard maar ik zou toch eerder voor een healing spec gaan als ik een Priest roll
Je had weinig keus als priest. De enige reden om mogelijk 1 spriest mee te nemen was voor Shadoweaving om Shadow Bolts.van de 'echte dps' te buffen ^^ Voor de rest waren ze mana sponges die even leuk dps konden doen en dan oom waren ^^ (voor raids uiteraard).
Als je gaat levellen als spriest bevriend een mage , je gaat zijn gratis eten nodig hebben om je mana te refilled na elke kill.

[ Voor 12% gewijzigd door dontcare op 01-07-2019 19:17 ]

.Quod me nutrit me destruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

Deleon78 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:35:
[...]

Of je zit in een guild die niet min/maxt ;)
meh ik ga er vanuit dat mensen alle tiers willen doen, als de 'lagere' raids zoals ony .zg, MC en mischien bwl je maximale doel is is dat een optie ^^
Daarna ga je imo toch een probleem krijgen met het gebrek aan dps. zelfde geld voor eigenlijk alle 'healers' die 'dps' wilden spelen, leuk in pvp maar waardeloos in pve, zeker in de hogere tiers (je nam dus 1 spriest mee voor shadowweaving en mischien dan ook 1 enhancment voor windfury totem )
btw , ter verduidelijking in naxx deden onze mages.wariors, rogues en locks makelijk ruim het dubbele aan dps als onze goed gegearde spriest. Hunters waren wat lager als de andere maar nog steeds ruim boven welke 'hybrid' dps dan ook.
Gewoon een tip van een oude vanilla raidleader, als serieus wilt raiden in classic als dps, neem een pure dps class of warior anders zal je uiteindelijk daar toch gaan healen. (en dan heb ik het nog niet eens over dungeons die meestal gewoon alleen maar pure dps mee namen en de respec kosten van het continue switchen dat je daardoor gaat moeten doen).

.Quod me nutrit me destruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Deleon78 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:28:
ssssssshh, don't feed the troll

@Damien Als je niks kan vinden, ben je ook altijd welkom in onze horde PvP guild. Internationaal met wel relatief groot aandeel Nederlanders. Kijk maar, meer info kan altijd via pm. Op dit moment nog niet duidelijk hoeveel mensen exact en hoeveel tijd en zin eenieder heeft voor bv end-game.
Dank je, ik zal het eens voorleggen bij de andere mensen, want momenteel willen ze alliance maar misschien dat ze te overtuigen zijn om horde te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerrProx
Niet om mensen te stelen maar bij ons ben je ook welkom 😋😎 (helaas gaan ook wij) horde PvP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 09:31
Leuk om te zien dat veel mensen toch wel weer een keer terug willen naar hoe het allemaal begonnen is :)

Ben zelf net 3 maanden geleden gestopt na 14/15 jaar vanaf de beta gespeeld te hebben, BfA was voor mij persoonlijk toch niet leuk genoeg om te blijven spelen ondanks de historie met WoW.

Ben zelf van plan om wel Vanilla te gaan spelen, maar beetje casual en heb vooralsnog niet te behoefte om te gaan raiden, al was het alleen maar omdat ik me nog heel goed kan herinneren hoeveel tijd daar in gaat zitten om dat goed te doen en ik dat zou ik nu niet meer willen.

Met alles in het achterhoofd wat ik nog weet weet ik wel dat ik Rogue ga spelen, faction/race ben ik nog niet helemaal uit. Misschien dat ik wel weer een van de tweakers guilds join, heb ik 14 jaar geleden ook gedaan en dat heeft best goed uitgepakt uiteindelijk :)

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:14
Ik houd me aanbevolen voor een (internationale) alliance PVE guild, focus in eerste instantie op levelling en later wat casual raiding.

Vroeger met classic een hunter, priest en druid gespeeld, game sinds 2009 niet meer aangeraakt maar het gaat toch erg jeuken de laatste weken :P

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swivrampage
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-08 15:18
Ubernerd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:31:
Ik houd me aanbevolen voor een (internationale) alliance PVE guild, focus in eerste instantie op levelling en later wat casual raiding.
Same here.

In vanilla geraid als OT eerst en later MT (human Warriors) van Molten Core tot halverwege naxx.

Met Wotlk geswitch naar DK maar nu begint het wel weer te kriebelen om classic met een warrior te spelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-08 12:47
Pfoe...Het lijkt erop dat het merendeel toch nog wel Horde gaat spelen :P

Liep zelf al enige tijd rond met het idee om zelf een community op te zetten voor Classic, hiermee begonnen in de vorm van Discord, nu na een aantal weekje rond de 30 gebruikers.

Aan de hand van de Discord wil ik ook een guild gaan maken. Hieronder wat informatie.

Zekere dingen:
- Meertalige guild: Engels zal voertaal zijn. NL chat aanwezig op Discord.
- Alliance sided.
- Casual guild, pve en pvp georiënteerd.

Onzekere dingen:
- Mate van ''Hardcore-ness'', realiteit slaat helaas hard toe, wetende dat de meeste niet meer zoveel tijd hebben als 15 jaar geleden, er zal dus gekeken moeten worden hoeveel mensen er op te trommelen zijn voor bepaalde raids of pvp gelegenheden.
- PvE/PvP server, zelf sta ik open voor beide.

Uiteraard mogen niet guild leden ook gebruik maken van de Discord! Wel heb ik een extra kanaal toegevoegd voor leden met de rol guildmember, die kunnen hiervan dus gebruik maken.

Dus...mocht jouw interesse gewekt zijn en lijkt het je wat, neem gerust een kijkje, het is er momenteel niet super actief maar zie het als stilte voor de storm :)

Hierbij de link https://discord.gg/yfv3kXP De link staat als permanent ingesteld echter lijkt deze toch de neiging te hebben om te verlopen...

Bij vragen hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Casual is prima enzo, ik verwacht wel dat guildies tijdens raids hun koppie erbij hebben. Niks is irritanter dan mensen die niet opletten en een wipe veroorzaken. Geen gear (fire res) of potions willen farmen. Prima als je maar 1 avond in de week kan raiden, maar kom dan wel voorbereid. Zo zit ik er in tenminste :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 11:47
Wel aangezien er nog mensen op zoek zijn post ik hier even onze guild.

Let op: de guild zit redelijk volk. Zoeken eigenlijk alleen nog 1 paladin en 1 warlock. Maar aanvaarden socials en hebben ook mensen die er gewoon inzitten om te kijken of er iedereen er wel nog is de 27e en level 60 halen om dan een raid spot te krijgen.

Discord:https://discord.gg/92V5CCD

Beetje infomatie:
Alliance PvP
What we offer:

- Focused 40 man raiding Tuesdays and Thursdays at CET 20.00 -23.00
- Knowledgeable and experienced raid leading
- Balanced raid groups
- For those interested we will run 20-man PVE and PVP content on other days

What we require of raiders:

- Average attendance 1.5 times/week 40-man raids
- Suitable PVE spec, consumables and knowledge of encounters

https://docs.google.com/d...GwhL4JjmZcVU-V12BWtc/edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:49
Hier ook een classic speler! Zie wel een aantal concrete alliance guilds maar nog niet zozeer horde. Aangezien ik horde ga spelen (class denk ik mage, gezien ik redelijk casual wil spelen) houd ik mij van harte aanbevolen 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 18:04
Had eerst het plan een oude i5 te updaten naar wat speelbaars voor Classic maar dat wordt het allenaal net niet met die oude meuk.

Ik wacht komende week nog even af, wellicht dat er na de introductie van de Ryzen 3xxx nog wat veranderd in prijzen voor de Ryzen 2xxx, maar wat dachten jullie hiervan ?
Is bedoeld voor 1080p en ik hoop zoveel mogelijk op Ultra te mogen zetten.

Ik heb gekozen voor de 1050ti ivm zijn lage verbruik, lage temperatuur en geluid.
Ik twijfel over een 570 of 580, die lijken iets betere performance te hebben maar lijken de plank een beetje mis te slaan.
Ook heb ik geprobeerd om de prijs onder de 600,- te houden. Wat op deze manier wel lukt.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 135,05€ 135,05
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC€ 147,50€ 147,50
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 46,50€ 46,50
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 77,-€ 77,-
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 51,90€ 51,90
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 66,55€ 66,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 599,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
Ik denk dat ik dit ook ga proberen :) Toen de tijd Hunter gespeeld, maar nu misschien healer spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 10:46
PepieNL schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:28:
Had eerst het plan een oude i5 te updaten naar wat speelbaars voor Classic maar dat wordt het allenaal net niet met die oude meuk.

Ik wacht komende week nog even af, wellicht dat er na de introductie van de Ryzen 3xxx nog wat veranderd in prijzen voor de Ryzen 2xxx, maar wat dachten jullie hiervan ?

Ik heb gekozen voor de 1050ti ivm zijn lage verbruik, lage temperatuur en geluid.
Ik twijfel over een 570 of 580, die lijken iets betere performance te hebben maar lijken de plank een beetje mis te slaan.
Ook heb ik geprobeerd om de prijs onder de 600,- te houden. Wat op deze manier wel lukt.

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 599,50
Wat versta je onder een oude i5? m.a.w. wat is je huidige systeem ?
Zoveel resources heeft dit spel nou ook weer niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
demokert schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:41:
[...]

Wat versta je onder een oude i5? m.a.w. wat is je huidige systeem ?
Zoveel resources heeft dit spel nou ook weer niet nodig.
Deze is 10 jaar oud, dat systeempje ga ik geen geld meer in steken.
Tijd voor een nieuwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 10:46
PepieNL schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:38:
[...]

Deze is 10 jaar oud, dat systeempje ga ik geen geld meer in steken.
Tijd voor een nieuwe ;)
Dat is ook wat ik bedoel, wellicht draait het nog prima voor dit spel? En anders is het statement dat je gewoon een nieuwe wil >:) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 11-09 15:01
PepieNL schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:28:

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 599,50
Ik zou geen 1050ti nemen, oude kaart. Neem dan een 1660(ti). Geloof dat ze de 1050ti niet eens meer maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 12-09 21:38
Anders ook maar even hier posten. Mocht iemand voor welk doel dan ook plaatjes nodig hebben van de items in classic:
https://items.classicmaps.xyz (zip archief staat onderaan)

Afbeeldingslocatie: https://items.classicmaps.xyz/19019.png

Afbeeldingslocatie: https://items.classicmaps.xyz/22589.png

Afbeeldingslocatie: https://items.classicmaps.xyz/19356.png

Uiteraard heb ik ze niet met de hand gemaakt :+. Ze zijn prima te hotlinken vanaf de omgeving zelf. Die kan 't makkelijk aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 11-07-2019 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crillius
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:52

Crillius

Goed gek is ook niet verkeerd

Thunderfury en Atiesh ken ik natuurlijk wel.
maar in Classic was ik niet zo'n top speler 8)7 , dus ik ken de relevantie van die Staff of Shadow Flame niet.

heb je die met n gedachte erachter naast die twee legendaries gezet?

oh ja, en trouwens, er lijken mij heel veel mensen naar een PvP server te willen gaan.
zijn er ook al lijstjes met mensen die PvE willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sileh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 14:10
Crillius schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:06:
Thunderfury en Atiesh ken ik natuurlijk wel.
maar in Classic was ik niet zo'n top speler 8)7 , dus ik ken de relevantie van die Staff of Shadow Flame niet.

heb je die met n gedachte erachter naast die twee legendaries gezet?
Ik dacht dat het 1 van de beste staves was in vanilla maar geloofik waren het gewoon 3 voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 09:27
Sileh schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:20:
[...]

Ik dacht dat het 1 van de beste staves was in vanilla maar geloofik waren het gewoon 3 voorbeelden.
Sowieso komt die pas in phase 3 (Blackwing Lair - Nefarian) van de rollout, en dat gaat echt nog wel een tijd duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 12-09 21:38
Iedereen die in vanilla heeft geraid herkent deze 3 items wel. Voor de rest is het semi willekeurig. BWL kwam in juli 2005 uit. Voor Europese begrippen was dat snel, omdat het spel in Europa ook pas in 2005 uitkwam.

Zo dan? :+

Afbeeldingslocatie: https://items.classicmaps.xyz/19970.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Kan iemand mij vertellen of Gametime toevoegen aan mijn account ook toegang geeft tot Classic straks ?
Ik lees alleen maar dat ik een Subscription moet hebben.

Waarom ik dit vraag is heel simpel, ik heb geen CreditCard.
Gametime kan gekocht worden met iDeal.
Als ik via gametime toevoegen ook dezelfde rechten krijg als een subscription en dus ook toegang tot Classic, ben ik ook gered.
Maar daar lees ik nergens wat over..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PepieNL schreef op zondag 14 juli 2019 @ 15:12:
Kan iemand mij vertellen of Gametime toevoegen aan mijn account ook toegang geeft tot Classic straks ?
Ik lees alleen maar dat ik een Subscription moet hebben.

Waarom ik dit vraag is heel simpel, ik heb geen CreditCard.
Gametime kan gekocht worden met iDeal.
Als ik via gametime toevoegen ook dezelfde rechten krijg als een subscription en dus ook toegang tot Classic, ben ik ook gered.
Maar daar lees ik nergens wat over..
Gametime toevoegen geeft dezelfde rechten als een 'subscription', het is eigenlijk een soort van prepaid abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2019 @ 15:27:
[...]

Gametime toevoegen geeft dezelfde rechten als een 'subscription', het is eigenlijk een soort van prepaid abonnement.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Munki schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:32:
Mensen hier van Ravenblood/Blackraven? (Of het vervolg: Drama) Wellicht leuk om weer een guild te starten?
Ik zat vroeger bij Ravenblood met mijn Icemage, Absinth _/-\o_

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Summoning @Verwijderd

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Gezien ik altijd hotkeys te kort kom heb ik net effe deze pedalen gekocht :D
https://www.ebay.nl/itm/123806401660

Ff kijken of dat werkt. Als ik dan uren op mijn gat zit beweeg ik toch mijn voeten dan een beetje en misschien werkt het verdomd handig... strafen bijvoorbeeld of lopen/jumpen. Of shapeshiften/stancedancen/pet attack/pet dismiss, dat soort dingen.
voor de prijs hoef je het niet te laten iig

[ Voor 7% gewijzigd door FunkyTrip op 15-07-2019 23:08 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-12-2024
Met de kennis die ik nu heb twijfel ik of mn bars zo vol zullen staan als dat ze 15 jaar geleden deden. Hoop meuk is toch nutteloos, en ik heb macro's nu beter door ;)

Is wel een leuk pedaal tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Barnagma schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:36:
Met de kennis die ik nu heb twijfel ik of mn bars zo vol zullen staan als dat ze 15 jaar geleden deden. Hoop meuk is toch nutteloos, en ik heb macro's nu beter door ;)

Is wel een leuk pedaal tho.
Ik ben vooral benieuwd in hoeverre ik het muscle memory kan trainen en/of hoe lang het duurt om dingen te 'unlearnen'.
Stel dat ik strafe links/rechts/move forward op de pedal zet, dan ben ik echt met mijn benen aan het bewegen in game. Dan heb ik de cursor ineens voor iets anders vrij (ben links).
Al ga ik er wel vanuit dat als je die dingen erg intensief gebruikt ze zo stuk zijn gezien prijs en fabrikant.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik moet eerlijk zeggen dat het ook wel even duurde voor dat ik mijn razer naga onder de knie had. Ik zou nu niet meer zonder kunnen. Je playstyle aanpassen op een nieuw stuk randapparatuur is lastig, maar wel de moeite waard (in de meeste gevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 20:27
Lopen op ESDF zetten geeft ook meer ruimte voor hotkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 01:56

Felyrion

goodgoan!

wauturr schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:36:
Lopen op ESDF zetten geeft ook meer ruimte voor hotkeys
Inderdaad. Dit heb ik voor het eerst bij WoW gedaan vanwege de vele toetsen, en tegenwoordig doe ik niet anders meer. Ik snap eigenlijk niet waarom WASD populairder is.

ESDF is al de "normale" plek voor je vingers, dus alle knoppen zitten altijd op dezelfde plek.
en je hebt voor je pink veel meer opties. Het is even wennen, maar ik kan niet meer terug :P

Alleen irritant is dat je standaard bij elke game altijd eerst de hele keyboard layout moet ombouwen.

Los daarvan, het lijkt me ook wel een interessant idee om wat knoppen als voetpedalen te hebben.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Laatst online: 04-07 13:15
Pff het begint nou toch te kriebelen om een Alliance Paladin te rollen zoals vroeger.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eternalspy
  • Laatst online: 15-06 16:48
Wie nog op zoek is naar een mature Horde Guild op een PVP server met focus op raiden is altijd welkom om eens te horen in onze guild, Memory Lane. Engelstalige guild maar ook al enkele Nederlanders en Belgen.

Website (under development): https://memory-lane.azurewebsites.net/
Discord: https://discord.gg/hCrbtdk

Als je vragen hebt dan hoor ik het graag. :)

Cheers,
M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
https://us.forums.blizzar...c-stress-test-date/227573

Stress test volgende week is uitgesteld 😭
Zullen ze door hebben gekregen hoeveel man er staat te popelen om in te loggen? 😄

[ Voor 4% gewijzigd door PepieNL op 18-07-2019 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eternalspy
  • Laatst online: 15-06 16:48
Haha waarschijnlijk, is er geweten of deze public stress test een actieve subscription nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:07
Ik zie hier veel mensen schrijven over horde guilds maar niet over alliance? Ik zou graag mijn classic ervaring herdoen in alliance en ben dus ook op zoek naar een guild!
Als 16 jarige begonnen aan de classic beta destijds en nu op m'n 32e nog eens herbeginnen ^^ geweldig toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 11:01
Ben zelf aan het zoeken naar een guild voor classic.
Mijn voorkeur is Alliance al zou ik eventueel ook wel Horde willen spelen, maar wil wel op een carebear-server (aka PVE-server) spelen.
Het valt me echt op dat er meer PVP-guilds aan het zoeken zijn naar mensen dan PVE-guilds, hoop dan ook dat ik er eentje kan vinden voor de launch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Laatst online: 08:19

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Begint eindelijk dichtbij te komen. Ik durf zelf niets meer van WoW aan te raken om maar mijn 'mana' op te bouwen dadelijk voor classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Laatst (via Reddit) op de website https://sixtyupgrades.com/ gekomen. Wellicht een leuk tijdverdrijf om je alvast te verdiepen in je toekomstige BIS gear voor de verschillende phases.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

tuinïnen schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:24:
Begint eindelijk dichtbij te komen. Ik durf zelf niets meer van WoW aan te raken om maar mijn 'mana' op te bouwen dadelijk voor classic.
Same, alle progress in retail is vrij zinloos nu en het word straks enkel Classic voor mij i.v.m. beperkte tijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerox
  • Laatst online: 11-09 23:39
Ga het wel (naast retail) spelen maar enkel om even het 1-60 verhaal weer mee te maken.
Ik heb geen tijd meer (werk/vrouw etc) om eerst uren een grp te vormen en dan uren in een dung/reaid te zitten. Ik denk dat heel veel zich daar op verkijken. Als je niet elke dag 5+ uur kunt gamen is het naar mijn idee al zinloos om te denken dat je Vanilla endgame leuk gaat vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 11:47
Azerox schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:34:
Ga het wel (naast retail) spelen maar enkel om even het 1-60 verhaal weer mee te maken.
Ik heb geen tijd meer (werk/vrouw etc) om eerst uren een grp te vormen en dan uren in een dung/reaid te zitten. Ik denk dat heel veel zich daar op verkijken. Als je niet elke dag 5+ uur kunt gamen is het naar mijn idee al zinloos om te denken dat je Vanilla endgame leuk gaat vinden.
Fijn voor jou dat je classic naast retail gaat spelen. Lijkt me een goed idee. Maar ik begin het vermoeiend te vinden dat andere mensen mij zeggen dat ik classic niet leuk ga vinden omdat ik maar 20u/week kan spelen.

Bij ons zit de Guild trouwens al dik vol. Alle plaatsen volzet en laatste "ready check" hebben er een paar mensen niet gereageerd waardoor dan wat wachtende mensen konden aansluiten. De eerste week wordt er ook een LAN georganiseerd waar we dan lunch samen Ieren en heel even nolife kunnen gaan om dan na een paar dagen terug naar de gezinnen te keren. Zal leuk zijn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Azerox schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:34:
Als je niet elke dag 5+ uur kunt gamen is het naar mijn idee al zinloos om te denken dat je Vanilla endgame leuk gaat vinden.
Welnee. We zijn allemaal volwassener en efficiënter. We weten veel beter wat de "correcte" builds zijn, hoe je dungeons moet runnen voor gear. Het wordt makkelijker om een groepje bij elkaar te krijgen dat elkaar kent en dus effectiever iets kan doen. Een dungeon op een avond en even wat materials grinden, komt helemaal goed. Het hele 1-60 verhaal kan je ook snel doen met alle rest exp die je krijgt, de quest add-ons die laten zien waar je heen moet en misschien zelfs welke quests je het beste kan laten liggen. Je hebt echt geen 5 uren per dag nodig om succesvol te kunnen raiden. Als je 2 avonden in de week van 2000 tot 2300 kan gamen kom je al een heel eind.

[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 22-07-2019 09:54 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:53:
[...]

Welnee. We zijn allemaal volwassener en efficiënter. We weten veel beter wat de "correcte" builds zijn, hoe je dungeons moet runnen voor gear. Het wordt makkelijker om een groepje bij elkaar te krijgen dat elkaar kent en dus effectiever iets kan doen. Een dungeon op een avond en even wat materials grinden, komt helemaal goed. Het hele 1-60 verhaal kan je ook snel doen met alle rest exp die je krijgt, de quest add-ons die laten zien waar je heen moet en misschien zelfs welke quests je het beste kan laten liggen. Je hebt echt geen 5 uren per dag nodig om succesvol te kunnen raiden. Als je 2 avonden in de week van 2000 tot 2300 kan gamen kom je al een heel eind.
Exact dit. Je hoeft ook niet binnen 3 weken level 60 te zijn en vervolgens 5x per week te raiden om 'succesvol' te zijn in Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat gezegd te hebben. Ik heb nu een klein groepje van vrienden waar ik mee ga spelen. Zijn er nog spelers hier die een Nederlandse guild willen opzetten? Of al gedaan hebben? Horde PVP obviously ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 22-07-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrProx
Als je een internationale guild niet erg vind kan je je bij ons aansluiten.
De plannen zijn om dadelijk met een man of 10 een guild op te zetten om in ieder geval te levelen en indien mogelijk raiden.
Anders kunnen we altijd nog aansluiten bij een grotere guild.

Onze discord: https://discord.gg/JPaT9Ky
(Als het goed is staat hij op niet verlopen, anders ff om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 14:29
Ik heb een inhoudelijk vraagje m.b.t het levelen.
Een maandje na de release ga ik met 5 vrienden een weekend lang Wow Classic spelen.
We willen dit weekend lekker elwynn forest etc verkennen en het einddoel is deadmines clearen.
Nu vraag ik mij af of het wel verstandig is om als party van 5 te questen of dat we ons beter kunnen opslitsen.
Wat denken jullie? Volgens mij krijg je veel minder XP als je in een party grind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 21:16
Zspirit schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:25:
Een maandje na de release ga ik met 5 vrienden een weekend lang Wow Classic spelen.
We willen dit weekend lekker elwynn forest etc verkennen en het einddoel is deadmines clearen.
Nu vraag ik mij af of het wel verstandig is om als party van 5 te questen of dat we ons beter kunnen opslitsen.
Wat denken jullie? Volgens mij krijg je veel minder XP als je in een party grind.
Klopt, aantal XP wordt verdeeld over de party members. Maar vergeet niet dat je ook veel sneller kunt grinden omdat je met meer man bent ;-) Je zou in principe zelfs ook hogere level mobs kunnen gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Zspirit schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:25:
Als je in een groep vijanden doodt dan wordt de XP verdeeld, maar de verdeling is niet gelijk aan het aantal groepsleden.

Als ik het mij goed herinner was het ongeveer zoiets:

Stel een vijand geeft 100xp.

2 man = 50xp/speler
3 man = 38xp/speler
4 man = 33xp/speler
5 man = 28xp/speler

De ontvangen xp bij quests is individueel en niet afhankelijk van het feit of je in een groep zit of niet.

In een groep levelen heeft voor- en nadelen.

Het taggen en doden van (elite) vijanden gaat makkelijker en sneller. Je hebt minder downtime. Je hebt gratis buffs, heals, food & drinks (mage), etc. Kortom, je zult het merendeel van de quests veel sneller voltooien dan wanneer je ze in je eentje zou doen.

Nadeel is dat je de xp van kills moet verdelen. En sommige quests kunnen erg vervelend zijn. Vooral quests waarbij je een x aantal items van gedode vijanden moet looten kunnen veel tijd in beslag nemen. Als je een quest heb waarbij je 10 drops moet verzamelen en de vijand heeft een gemiddelde droprate van 33%, dan moet je ongeveer 150 van deze vijanden doden voordat de hele groep de quest voltooid heeft. Als de vijanden dan ook nog een lange respawn-timer hebben dan ben je wel even bezig.

Persoonlijk denk ik dat de voordelen opwegen tegen de nadelen. Het is sowieso een stuk gezelliger om met vrienden te spelen. Anderzijds vond ik een deel van de charme van Vanilla WoW dat je tijdens het levelen nieuwe mensen leerde kennen.

Uiteindelijk moet je voor jezelf bepalen wat jou het leukste/beste lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 14:29
Cannoli schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:23:
[...]

Als je in een groep vijanden doodt dan wordt de XP verdeeld, maar de verdeling is niet gelijk aan het aantal groepsleden.

Als ik het mij goed herinner was het ongeveer zoiets:

Stel een vijand geeft 100xp.

2 man = 50xp/speler
3 man = 38xp/speler
4 man = 33xp/speler
5 man = 28xp/speler

De ontvangen xp bij quests is individueel en niet afhankelijk van het feit of je in een groep zit of niet.

In een groep levelen heeft voor- en nadelen.

Het taggen en doden van (elite) vijanden gaat makkelijker en sneller. Je hebt minder downtime. Je hebt gratis buffs, heals, food & drinks (mage), etc. Kortom, je zult het merendeel van de quests veel sneller voltooien dan wanneer je ze in je eentje zou doen.

Nadeel is dat je de xp van kills moet verdelen. En sommige quests kunnen erg vervelend zijn. Vooral quests waarbij je een x aantal items van gedode vijanden moet looten kunnen veel tijd in beslag nemen. Als je een quest heb waarbij je 10 drops moet verzamelen en de vijand heeft een gemiddelde droprate van 33%, dan moet je ongeveer 150 van deze vijanden doden voordat de hele groep de quest voltooid heeft. Als de vijanden dan ook nog een lange respawn-timer hebben dan ben je wel even bezig.

Persoonlijk denk ik dat de voordelen opwegen tegen de nadelen. Het is sowieso een stuk gezelliger om met vrienden te spelen. Anderzijds vond ik een deel van de charme van Vanilla WoW dat je tijdens het levelen nieuwe mensen leerde kennen.

Uiteindelijk moet je voor jezelf bepalen wat jou het leukste/beste lijkt.
Heldere uitleg dankjewel!
Mijn voorkeur gaat ook uit naar het samen levelen omdat het gewoon veel leuker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
Zspirit schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:25:
[...]

Heldere uitleg dankjewel!
Mijn voorkeur gaat ook uit naar het samen levelen omdat het gewoon veel leuker is.
Loottable was wel behoorlijk frustrerend in het begin en dan bedoel ik met name questitems. Het gebeurde bij mij regelmatig dat mijn kameraad klaar was en ik nog 5 questitems moest verzamelen. Dus als je met zn 2tjes speelt krijgt hij eerst de loot en dan jij. Ook was het destijds zo dat wanneer je als eerste agro trok dat de loot voor die persoon/groep was.

Dus een "hoofd" van iemand terug brengen is met meerdere spelers altijd meerdere keren de persoon killen. Je moest wel snel agro-en, want anders had iemand anders hem al geagroed en ging loot naar de groep die naast je stond.

Of iemand die net voor je een dot op boss gooit en jij de agro krijgt omdat je een burst op hem cast.

[ Voor 6% gewijzigd door grote_oever op 22-07-2019 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grote_oever schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:19:
[...]

Loottable was wel behoorlijk frustrerend in het begin en dan bedoel ik met name questitems. Het gebeurde bij mij regelmatig dat mijn kameraad klaar was en ik nog 5 questitems moest verzamelen. Dus als je met zn 2tjes speelt krijgt hij eerst de loot en dan jij. Ook was het destijds zo dat wanneer je als eerste agro trok dat de loot voor die persoon/groep was.

Dus een "hoofd" van iemand terug brengen is met meerdere spelers altijd meerdere keren de persoon killen. Je moest wel snel agro-en, want anders had iemand anders hem al geagroed en ging loot naar de groep die naast je stond.

Of iemand die net voor je een dot op boss gooit en jij de agro krijgt omdat je een burst op hem cast.
Dit is niet helemaal juist.
Een gather- quest van bijvoorbeeld 'verzamel 12 hoofden van X', werkt inderdaad zo als je omschrijft.
De een zal dan altijd eerder klaar zijn dan de ander, maar op het moment dat je party klaar is zullen de daarna droppende hoofden allemaal voor jou zijn.
Een quest 'breng het hoofd van Z',dus van een enkele mob, dropt voor alle party members die in range zijn van de mob kill. Deze hoef je dus doorgaans niet 5x te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 08:18
grote_oever schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:19:
[...]

Let wel op dat als je een DoT gebruikt je pas de target taged op het moment dat de DoT dmg doet ;) en een DoT ook nog eens weinig agro trekt.

[ Voor 6% gewijzigd door Gixxer27 op 23-07-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2019 @ 15:27:
[...]

Uhmmmm
Heb 3 maanden genomen via een ideal betaling, in mn Blizzard launcher kan ik de normale retail client installeren en de PTR, ik zie geen Classic staan.
Klopt dat?
Ik vraag dit omdat ik her en der lees dat mensen de classic client kunnen installeren vanuit de launcher..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

PepieNL schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:42:
[...]

Uhmmmm
Heb 3 maanden genomen via een ideal betaling, in mn Blizzard launcher kan ik de normale retail client installeren en de PTR, ik zie geen Classic staan.
Klopt dat?
Ik vraag dit omdat ik her en der lees dat mensen de classic client kunnen installeren vanuit de launcher..
Classic gaat 27 Augustus live, je kunt het wel alvast "pre-loaden"/installeren. Je client is dan up to date, er zijn alleen geen servers waar je naar toe kan connecteren :)

Old school gamer met een lag en een traan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Pete_Sampras schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:54:
[...]

Classic gaat 27 Augustus live, je kunt het wel alvast "pre-loaden"/installeren. Je client is dan up to date, er zijn alleen geen servers waar je naar toe kan connecteren :)
Dus jij kan het ook al installeren...
Dat zal dan toch onder die pulldown moeten zitten waar de retail en PTR client ook onder staan ?
Want daar zie ik dus geen classic staan ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik meende dat alleen mensen die de beta of stress tests hebben gespeeld deze optie kregen in de launcher. Maar aangezien je er toch nog niets aan hebt zou ik gewoon wachten tot die komt. Je kan hem zeker voor de 27ste van augustus pre-loaden. Dat kan altijd bij Blizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Ah zo, dan vat ik hem.
Zal tegen 13/8 wel actief worden bij de rest dan..
We kunnen immers dan al de namen reserveren op de verschillende realms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@PepieNL ik zou nog even goed kijken is de Battle.net launcher. Vrienden van mij spelen retail en die kunnen hem ook al downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:05:
@PepieNL ik zou nog even goed kijken is de Battle.net launcher. Vrienden van mij spelen retail en die kunnen hem ook al downloaden.
Ik dus niet, zojuist even gechecked. Dropdown menu laat alleen PTR en Retail zien 8)7

[Afbeelding]

[ Voor 29% gewijzigd door PepieNL op 25-07-2019 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@PepieNL , je hebt ook een andere launcher versie. Kun je die eerst updaten ?
Zit hier op 1.13.2 ;)
Dan kun je een dropdown menutje aanklikken en Wow Classic selecteren.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2019 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 08:14:
Zit hier op 1.13.2 ;)
.... |:( 8)7
Dank u :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weird... ik heb geen dropdown menuutje om Classic te installeren...

O_o

Dat betekent vast dat ik er niet aan moet willen beginnen! ;)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 08:14:
Zit hier op 1.13.2 ;)
Nou ehh.. zit nu thuis en mijn Battle.net launcher zit op de laatste versie (1.15.0 build 11266) en heb geen dropdown menu voor classic.

Online speurwerk levert nog steeds verschillende verhalen op waarom iemand wel/geen download mogelijkheid heeft.

Het account is actief, er is betaald voor retail, maar geen download.

[ Voor 18% gewijzigd door PepieNL op 25-07-2019 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 18:30
Ben zelf een Cata+ speler en heb voor patch 4.0 niet gespeelt. Heb veel gemist van deze classic versie.

Het zit bij de sub, dus ga zeker een poging wagen. Zal wennen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 12:09
PepieNL schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:19:
[...]

Nou ehh.. zit nu thuis en mijn Battle.net launcher zit op de laatste versie (1.15.0 build 11266) en heb geen dropdown menu voor classic.

Online speurwerk levert nog steeds verschillende verhalen op waarom iemand wel/geen download mogelijkheid heeft.

Het account is actief, er is betaald voor retail, maar geen download.
Probeer eens de Beta versie van de Battle.net launcher. Launcher openen -> Settings -> Beta -> Installeren.
Daarna WoW laten scannen op game updates.
In de Patch notes 1.14.4 van de Beta kun je lezen dat er toen een Version Dropdown is toegevoegd om de juiste versie van WoW te installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Sinds WotLK nooit meer echt serieus gespeeld, stiekem verlangde ik halverwege TBC al terug naar vanilla. Echter nooit op een private server gespeeld.
Maar damn, Classic WoW...

Ik heb tijdens vanilla en TBC echt superveel gespeeld. Als Warrior Rank 14 gehaald, wat achteraf gezien een vrij idiote onderneming was.
Wat ik eigenlijk sinds TBC vooral gemist heb is het gevoel dat zo’n server echt een community is, waar acties gevolgen hebben. Waar je mensen leert kennen en waar nog iets van rivaliteit bestaat.

Ik kan echt niet wachten. Zit alleen nog te twijfelen over Horde of Alliance. Ik speelde tijdens vanilla Alliance, dus qua nostalgie zal dat erg leuk zijn. Daarna heb ik altijd Horde gespeeld.
Verder vind ik met uitzondering van gnomes de rassen ook wat toffer op Alliance, en dan met name Dwarves. Sowieso de begingebieden en vooral de steden ook, SW en IF spreken me net wat meer tot de verbeelding dan Org en TB. Undercity en eigenlijk alles dat met Undeads te maken heeft vind ik wel erg gaaf.

Maar goed, ik ga dus sowieso Warlock spelen en dan ligt Undead toch wel erg voor de hand. Gnome zal ik iig nooit spelen, ondanks hun sterke +5% int racial. Human blijft dan alleen nog over maar daarbij zou ik altijd het gevoel hebben dat het niet de optimale keus is, haha.
Even overwogen om weer een Dwarf Warrior of een Hunter te gaan spelen, maar mijn hart ligt echt bij de Warlock (zeker de versie in Classic) dus daar zou ik na verloop van tijd toch naartoe switchen.

Tja, zal dus wel weer Horde worden. PvP server Iig. Ik heb er kapot veel zin in. ;)

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terpstars
  • Laatst online: 12-09 18:13
Voxalizer schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:35:
Sinds WotLK nooit meer echt serieus gespeeld, stiekem verlangde ik halverwege TBC al terug naar vanilla. Echter nooit op een private server gespeeld.

Ik heb tijdens vanilla en TBC echt superveel gespeeld. Als Warrior Rank 14 gehaald, wat achteraf gezien een vrij idiote onderneming was.
Wat ik eigenlijk sinds TBC vooral gemist heb is het gevoel dat zo’n server echt een community is, waar acties gevolgen hebben. Waar je mensen leert kennen en waar nog iets van rivaliteit bestaat.

Ik kan echt niet wachten. Zit alleen nog te twijfelen over Horde of Alliance. Ik speelde tijdens vanilla Alliance, dus qua nostalgie zal dat erg leuk zijn. Daarna heb ik altijd Horde gespeeld.
Verder vind ik met uitzondering van gnomes de rassen ook wat toffer op Alliance, en dan met name Dwarves. Sowieso de begingebieden en vooral de steden ook, SW en IF spreken me net wat meer tot de verbeelding dan Org en TB. Undercity en eigenlijk alles dat met Undeads te maken heeft vind ik wel erg gaaf.

Maar goed, ik ga dus sowieso Warlock spelen en dan ligt Undead toch wel erg voor de hand. Gnome zal ik iig nooit spelen, ondanks hun sterke +5% int racial. Human blijft dan alleen nog over maar daarbij zou ik altijd het gevoel hebben dat het niet de optimale keus is, haha.
Even overwogen om weer een Dwarf Warrior of een Hunter te gaan spelen, maar mijn hart ligt echt bij de Warlock (zeker de versie in Classic) dus daar zou ik na verloop van tijd toch naartoe switchen.

Tja, zal dus wel weer Horde worden. PvP server Iig. Ik heb er kapot veel zin in. ;)
Hoe kan je als rank 14 speler nou zeggen dat gnome niet goed is ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 12:31
Voxalizer schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:35:

Super vet! Ik kan ook echt niet wachten. Het gaat al zover dat we een WhatsApp groepsafbeelding dagelijks veranderen met de aantal dagen countdown :P

Zelf heb ik helaas nooit Vanilla, TBC of WotLK gespeeld. Destijds was ik meer van de RuneScape (omdat mijn ouders mij al aanzagen komen dat ik 12,99 p/m moest betalen voor een game :P).

Ik en een paar vrienden gaan ook op een Horde PvP server spelen. Omdat Shadow Priest de leukste class is die ik ooit WoW heb gespeeld (en daarna Monk) ga ik met classic ook Shadow Priest (Undead) spelen. De leveling ervaring moet wel heel anders zijn hoorde ik, maar gelukkig kan ik samen met wat vrienden gaan spelen. Op lage level kan ik mooi gaan healen en 1 andere vriend gaat iig als Warrior tank.

Ik heb zelfs speciaal 2 weken vakantie genomen en van te voren lekker veel dingen inslaan. Als (beginnende) streamer ga ik ook proberen om 24 uur achter elkaar te streamen vanaf de launch op 27-08-2019 00:00. Dus van te voren maar ff dutten en dan kan het feest beginnen _/-\o_

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Pagina: 1 ... 11 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat