Dit zinnetje is echt waar naar ik verlang. Vrees alleen dat het niet hetzelfde zal zijn omdat ten eerste ik gewoon 15 jaar ouder benVoxalizer schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:35:
Wat ik eigenlijk sinds TBC vooral gemist heb is het gevoel dat zo’n server echt een community is, waar acties gevolgen hebben. Waar je mensen leert kennen en waar nog iets van rivaliteit bestaat.
Nja, ik denk dat het inderdaad vrij naief is om te denken dat die community vibe net als vroeger zal zijn. Mensen hebben nou eenmaal meer ervaring met WoW en dit soort games in het algemeen.
Echter zorgt het ontbreken van bijvoorbeeld een LFR en Group Finder tool er al voor dat het verstandig is om wat mensen te kennen en dusdanig je best te doen dat men je ook opnieuw zal inviten. En alleen dat vind ik al een dik pluspunt. Je kunt nou eenmaal niet alles met je guild doen.
Echter zorgt het ontbreken van bijvoorbeeld een LFR en Group Finder tool er al voor dat het verstandig is om wat mensen te kennen en dusdanig je best te doen dat men je ook opnieuw zal inviten. En alleen dat vind ik al een dik pluspunt. Je kunt nou eenmaal niet alles met je guild doen.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Net mooie van de community in Vanilla, TBC en WOTLK vond ik toch als je samenspeelde en je ging zomaar weg om welke reden dan ook dan werd het moeilijker om nieuwe teams te vormen in de toekomst want men kent je.
En dan ook maar hopen dat er niet snel een elitist mentaliteit in de game komt waar ze je kicken als je bijv 2 keer een tactic verkeerd doet oid.Voxalizer schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:11:
Nja, ik denk dat het inderdaad vrij naief is om te denken dat die community vibe net als vroeger zal zijn. Mensen hebben nou eenmaal meer ervaring met WoW en dit soort games in het algemeen.
Ben nog aan het twijfelen wat ik ga rollen. een Mage of Warrior. Dual spec is zeker out of scope voor classic?
Dualspec zit zeker niet in classic.Rob SOS schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 08:46:
Ben nog aan het twijfelen wat ik ga rollen. een Mage of Warrior. Dual spec is zeker out of scope voor classic?
Mag je hier Guild recruit posten voor classic?
https://discord.gg/x8uWt9
Nee dat kwam pas laat in WotLK. En gelukkig zit het niet in Classic (anders zou het ook geen Classic zijn.)
N.a.v. iemands opmerking in dit thread ben ook ik al een tijdje op zoek naar een leuke tweedehands laptop om o.a. WoW Classic (voornamelijk voor het levellen en farmen) te spelen. Aangezien de specs een beetje overeen moeten komen met de huidige WoW Retail moet het redelijk duidelijk zijn, maar ik vraag mij toch af op een Intel Graphics 620 het voor elkaar zou krijgen. Iemand hier ervaring mee toevallig?
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Joah het is hier allemaal nog niet zo streng. Zijn nog genoeg spelers op zoek naar een guild en zooo lang het de dagelijkse discussies niet overheerst zal het prima zijn.Funky22 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:44:
Mag je hier Guild recruit posten voor classic?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Recruitment / promotie is niet toegestaan in berichten, je mag wel promoten in je signature.
[ Voor 83% gewijzigd door Ircghost op 01-08-2019 15:18 ]
Gedaan en zit nu op build 11267. Nog steeds geen classic in dropdownComet schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:05:
[...]
Probeer eens de Beta versie van de Battle.net launcher. Launcher openen -> Settings -> Beta -> Installeren.
Daarna WoW laten scannen op game updates.
In de Patch notes 1.14.4 van de Beta kun je lezen dat er toen een Version Dropdown is toegevoegd om de juiste versie van WoW te installeren.

Toch bedankt voor de tip.
Zoek naar een laptop met een MX150, of een wat oudere 940MX.Seroczynski schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:49:
N.a.v. iemands opmerking in dit thread ben ook ik al een tijdje op zoek naar een leuke tweedehands laptop om o.a. WoW Classic (voornamelijk voor het levellen en farmen) te spelen. Aangezien de specs een beetje overeen moeten komen met de huidige WoW Retail moet het redelijk duidelijk zijn, maar ik vraag mij toch af op een Intel Graphics 620 het voor elkaar zou krijgen. Iemand hier ervaring mee toevallig?
https://www.notebookcheck...for-Laptops.223530.0.html
Een lijstje: categorie: Laptops
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Leuk, maarreeuhh welke faction?Funky22 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 15:23:
Hallo
Onze Guild, Golden Times, is zich aan het klaarmaken voor Classic WoW.
Momenteel staan we op 65 man sterk, maar dat bouwen we graag op, met als einddoel een volledig Nl-talige raid team te krijgen.
Alle niveaus zijn welkom.
Onze Discord:
https://discord.gg/5BgBGhm
Website:
http://golden-times.nl/
Groetjes
Funky22/Darkrunner
Alliance, post aangepast.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:34 ]
Ik heb geen BFA nee.. Ook totaal geen interesse voor.
Zou dat het zijn?
Een subscription zou voldoende moeten zijn..
Klinkt fout maar fijn om te horen dat er nog iemand anders is waarbij de classic install niet verschijnt, begon al aan mezelf te twijfelen 😎
[ Voor 20% gewijzigd door PepieNL op 28-07-2019 08:22 ]
Maar kunnen jullie die classic in het dropdown menu hebben nu ook spelen dan ? servers zijn down toch of niet?
Servers zijn nog down, maar je kan hem alvast downloaden en wanneer ze dan up gaan kan je gelijk spelen.Ricmaniac schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:49:
Maar kunnen jullie die classic in het dropdown menu hebben nu ook spelen dan ? servers zijn down toch of niet?
.
[ Voor 114% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:33 ]
Ja ik. Ik heb BfA nooit aangeschaft, heb geen PTR-account aangemaakt en ook geen actieve sub. Kan Classic wel preloaden.Deleon78 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:03:
Ik en @PepieNL hebben uberhaupt geen dropdown menu, alleen een play knop.
Ik heb ook geen BfA, misschien telt dat nog mee.
Of moet PTR misschien zien toe te voegen, die zit in hetzelfde menu.
Iemand zonder BfA die wel het menu en de optie om te preloaden heeft?
De vrouw en ik hebben beide Bfa, zij heeft de Classic optie in dropdown staan ik niet...
Er beginnen op andere fora ook mensen wakker te worden en realiseren dat classic niet in hun drop-down voorkomt. Vooral sinds dit weekend.
Diegenen die de install optie wel hebben, hebben jullie meegedaan aan de bèta of stresstest?
Diegenen die de install optie wel hebben, hebben jullie meegedaan aan de bèta of stresstest?
Nee, heb mij wel aangemeld voor de beta. Tot dusver geen invite ontvangen.PepieNL schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:59:
Diegen die de install optie hebben, hebben jullie meegedaan aan de bèta of stresstest?
Oooh oke. nou dan wacht ik wel even XD wat boeit het nou of je hem een maand van te voren kan installeren
Over 2 weken mag je al je karakter namen reserveren 😉Ricmaniac schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:03:
Oooh oke. nou dan wacht ik wel even XD wat boeit het nou of je hem een maand van te voren kan installeren
Dan moet je de cliënt wel hebben draaien..
[ Voor 7% gewijzigd door PepieNL op 28-07-2019 14:10 ]
Heb het spel ook maar weer uit de kast getrokken voor over een maand. BFA heb ik na een tijdje laten liggen. Te veel dagelijkse klusjes. Classic is natuurlijk ook een time sink maar Die verrekte dailies zitten hier niet in.
Je besteedt je tijd in Classic aan farmen voor gold/ gear/ xp ipv azeroth punten om je necklace te upgraden.
Twijfel nog tussen Undead of Gnome mage. Lees dat de meesten hier Horde zullen gaan. Lijkt me ook leuk, al heb ik altijd alliance gespeeld. Gaan jullie naar dezelfde faction als “vroeger” of kiezen jullie nu de andere kant?
Je besteedt je tijd in Classic aan farmen voor gold/ gear/ xp ipv azeroth punten om je necklace te upgraden.
Twijfel nog tussen Undead of Gnome mage. Lees dat de meesten hier Horde zullen gaan. Lijkt me ook leuk, al heb ik altijd alliance gespeeld. Gaan jullie naar dezelfde faction als “vroeger” of kiezen jullie nu de andere kant?
Verwijderd
Ga naar dezelfde factie (Horde) als toen. Om een groot deel van de game opnieuw te 'ontdekken' kost gewoon te veel tijd. Op Horde ken ik de meeste gebieden, quests, routes, dungeons, etc.WillemJanJansen schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:17:
Heb het spel ook maar weer uit de kast getrokken voor over een maand. BFA heb ik na een tijdje laten liggen. Te veel dagelijkse klusjes. Classic is natuurlijk ook een time sink maar Die verrekte dailies zitten hier niet in.
Ik heb qua thema niets met de aliance. Ik vind de rassen niet zo interessant. De undead en trolls hebben zeker mijn voorkeur. Aangezien ik in vanilla al een undead priest speelde ga ik nu wel voor een andere class/race, troll warrior. Mij lijkt tanken erg leuk, net als met healen ben je een belangrijke spil in het systeem.
Wat denken jullie, qua dungeons, kan je tanken in dps spec?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
De eerste drie dungeons gaat wel lukken. De latere dungeons ga je moeite hebben met je threat hoog te houden en inkomende damage mitigation. Wat je wel kan doen is tijdens het levelen voor een hybrid build gaan. Dan doe je iets meer damage en bouw je genoeg threat op. Het enige is je mitigation van inkomende damage, dus dan maar goed vertrouwen hebben in je healer dat die je up kan houden.MrVegeta schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:48:
Ik heb qua thema niets met de aliance. Ik vind de rassen niet zo interessant. De undead en trolls hebben zeker mijn voorkeur. Aangezien ik in vanilla al een undead priest speelde ga ik nu wel voor een andere class/race, troll warrior. Mij lijkt tanken erg leuk, net als met healen ben je een belangrijke spil in het systeem.
Begrijpelijk. Als je dezelfde faction kiest is het nostalgische gevoel ook meer aanwezig. Ik denk dat het toch maar het bekende pad gaat worden dan.
Tanken in dps spec was naar mijn mening prima te doen tot ongeveer Scarlett Monastery armory. Daarna ga je meer damage tegen krijgen waar je healer niet blij van wordt. Als healer is het altijd even balen als je ziet dat de tank een ret paladin is met 2 hander.
Tanken in dps spec was naar mijn mening prima te doen tot ongeveer Scarlett Monastery armory. Daarna ga je meer damage tegen krijgen waar je healer niet blij van wordt. Als healer is het altijd even balen als je ziet dat de tank een ret paladin is met 2 hander.
Dungeons zijn goed te tanken als warrior dps spec zolang je niet achterloopt met gear en een shield gebruikt.
'gelukkig niet' is niet mijn mening. Misschien dual-spec niet, maar eens per dag gratis respeccen zou ik persoonlijk erg fijn vinden. Zeker voor de hybrid classes die moeten healen en raids, maar ook moeten farmen.Cannoli schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:07:
[...]
Nee dat kwam pas laat in WotLK. En gelukkig zit het niet in Classic (anders zou het ook geen Classic zijn.)
50g is gewoon veel en veel te veel.
Dit dus.
Inderdaad, ik zou graag zien dat het respeccen in classic makkelijker zou zijn. Maar ik snap wel dat ze het niet doen, iedereen zou waarschijnlijk wel iets willen veranderen en daar wil je niet aan beginnen.
Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.
Verwijderd
Zoek een goede dps farm- maatFunkyTrip schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:52:
[...]
'gelukkig niet' is niet mijn mening. Misschien dual-spec niet, maar eens per dag gratis respeccen zou ik persoonlijk erg fijn vinden. Zeker voor de hybrid classes die moeten healen en raids, maar ook moeten farmen.
50g is gewoon veel en veel te veel.
Ik zie hier allemaal PVP en Alliance guilds langskomen... zijn er toevallig ook nog mensen met plannen voor een PVE guild aan de Horde kant?
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
.
[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:33 ]
Bij mij ook niet, zal ongetwijfeld komen wanneer character creation actief zal zijn op de twaalfde.Deleon78 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:44:
Ik heb de PTR toegevoegd aan WoW, nu zie ik wel het dropdown-menu voor de te spelen versie.
WoW Classic staat er niet bij, doh
Is er eigenlijk bekend hoe veel classic servers er komen ? want neem aan dat de tweakers bijv op dezelfde willenPepieNL schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:09:
[...]
Over 2 weken mag je al je karakter namen reserveren 😉
Dan moet je de cliënt wel hebben draaien..
Nee. De 12e/13e zullen we dat mogen aanschouwen als we characters aan mogen maken (i.e. namen reserveren) op de realms.Ricmaniac schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:04:
[...]
Is er eigenlijk bekend hoe veel classic servers er komen ? want neem aan dat de tweakers bijv op dezelfde willen
Voor blizzard een goeie indicatie hoeveel man er de 26e/27e aan willen kloppen overigens.
[ Voor 13% gewijzigd door PepieNL op 29-07-2019 17:22 ]
ik wil zelf ook PVE gaan spelen, en dit keer wil ik ook zeker de Shaman proberen (vroeger alleen alliance gespeeld)Felyrion schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:23:
Ik zie hier allemaal PVP en Alliance guilds langskomen... zijn er toevallig ook nog mensen met plannen voor een PVE guild aan de Horde kant?
op PVE kan je toch allebei de facties spelen, dus dat is op zich niet zo'n probleem.
ik heb zelf alleen niet echt de behoefte voor een "puur nederlands" guild, het hele spel is toch in het engels
Vanuit reddit is een mooie (uitgebreide) inventarisatie gestart m.b.t. classes, rol en professions om te zien waar het gros voor gaat.
Bekijken = mee doen
https://docs.google.com/f...5rwA/viewform?usp=sf_link
Bekijken = mee doen
Verwijderd
Mooie enquête inderdaad! Paar dingen die er voor mij uitspringen (tot nu toe);PepieNL schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:55:
Vanuit reddit is een mooie (uitgebreide) inventarisatie gestart m.b.t. classes, rol en professions om te zien waar het gros voor gaat.
Bekijken = mee doen
- iets meer dan de helft (55%) speelt op US servers
- meer dan 80% kiest een Pvp-realm
- 47% kiest Engineering als een lvl 60 profession
- 70% is tussen de 25-34 jaar oud
- 52 % neemt geen vrij of 1 dag vrij voor Classic
Ja is net gestart, teller loopt al gauw op.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:56:
[...]
Mooie enquête inderdaad! Paar dingen die er voor mij uitspringen (tot nu toe);
- iets meer dan de helft (55%) speelt op US servers
- meer dan 80% kiest een Pvp-realm
- 47% kiest Engineering als een lvl 60 profession
- 70% is tussen de 25-34 jaar oud
- 52 % neemt geen vrij of 1 dag vrij voor Classic
De poll komt wel vanuit reddit (https://www.reddit.com/r/classicwow/) en daar zitten veel private server spelers en die leven aardig in een min/max bubble, vandaar het hoge aantal in engineering.
Ook veel (dps) warriors omdat die zo goed stonden te beuken op private server raidbosses met hun verkeerde armor en parry waardes
Maar goed..moeten ze zelf weten
[ Voor 3% gewijzigd door PepieNL op 30-07-2019 11:07 ]
Ik kan me herinneren dat we er een fury warrior bij kregen (tijdens retail vanilla) in uncommon en rare gear toen we al een tijdje aan het raiden waren en dat hij hele goede damage deed. Maar goed het is lang geleden en ik mijn screenshots niet meer.PepieNL schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:06:
Ook veel (dps) warriors omdat die zo goed stonden te beuken op private server raidbosses met hun verkeerde armor en parry waardes![]()
Maar goed..moeten ze zelf weten
Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.
Haha, ik zat nog te twijfelen tussen Hunter (Mijn eerste char in WoW), Paladin (al snel main geworden in Vanilla (Holy) en na TBC (Prot) gebleven) of Mage (Main in TBC), maar door die enquête kies ik toch maar voor Paladin. Die zijn er het minste zo te zien
Uw advertentie hier?
Oh vooral in latere endgame doen ze erg goede dmg hoor!Khiu schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:31:
[...]
Ik kan me herinneren dat we er een fury warrior bij kregen (tijdens retail vanilla) in uncommon en rare gear toen we al een tijdje aan het raiden waren en dat hij hele goede damage deed. Maar goed het is lang geleden en ik mijn screenshots niet meer.
Echt beesten, dus zowiezo geen slechte keuze.
Maar door de verkeerde armor/parry chance op raidbosses bij vrijwel alle private servers deden ze daar nog ff meer dmg dan vroeger in vanilla.
[ Voor 3% gewijzigd door PepieNL op 30-07-2019 11:43 ]
Is er al wat bekend over de hoeveelheid servers er beschikbaar komen. Ik las wel dat ze sharding willen gaan toepassen, maar verder niks.
Music is not just a sound, it's a way of living.
Nog niks bekend over realms. Vanaf 13 augustus zouden we normaal onze namen moeten kunnen reserveren en verwacht dan ook dat de realms bekend zullen zijn.
Verwijderd
Je bedoelt layering ?Qck schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:55:
Is er al wat bekend over de hoeveelheid servers er beschikbaar komen. Ik las wel dat ze sharding willen gaan toepassen, maar verder niks.
Euh... ja
Music is not just a sound, it's a way of living.
Verwijderd
Ik verwacht eigenlijk in de loop van volgende week wel een (voorlopige) realmlist, 8 of 9 augustus.
13 augustus; character creation.
27 augustus; play time!
13 augustus; character creation.
27 augustus; play time!
Nog een paar en we zitten aan 100 Discord members, voel je niet verlegen om ons te joinen je bent meer dan welkom.Funky22 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 15:23:
Hallo
Onze Alliance Guild, Golden Times, is zich aan het klaarmaken voor Classic WoW.
Momenteel staan we op 65 man sterk, maar dat bouwen we graag op, met als einddoel een volledig Nl-talige raid team te krijgen.
Alle niveaus zijn welkom.
Onze Discord:
https://discord.gg/5BgBGhm
Website:
http://golden-times.nl/
Groetjes
Funky22/Darkrunner
Het verbaast mij eigenlijk wel dat mensen juist actief NL-talige guilds opzoeken. Als er iets is waar ik een hekel aan heb is het toch wel de Nederlandse taal tegenkomen tijdens het gamen...
Het zal je verbazen hoeveel mensen weigeren om engels te spreken/schrijven.Paprika schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:39:
Het verbaast mij eigenlijk wel dat mensen juist actief NL-talige guilds opzoeken. Als er iets is waar ik een hekel aan heb is het toch wel de Nederlandse taal tegenkomen tijdens het gamen...

In mijn guild zijn we (nederlanders) maar met z'n tweeën. En er word nooit Nederlands gesproken, alleen zo nu en dan via whisper als er geroddeld moet worden.
In Classic zie ik wel waar ik beland. Laat mij maar eerst 60 worden.
[ Voor 23% gewijzigd door Barnagma op 30-07-2019 15:47 ]
ik denk dat je juist in Classic veel profijt hebt van een guild tijdens het levelen.Barnagma schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:45:
[...]
In Classic zie ik wel waar ik beland. Laat mij maar eerst 60 worden.
de elite quests die je toch altijd tegen komt en de dungeons waar je een party voor moet vinden worden een heel stuk makkelijker als je altijd een groep mensen "in de buurt" hebt die je om hulp kunt vragen.
Klopt! Back in the days ben ik ook de eerste en beste guild gejoined als noobje. Uit eindelijk vrienden gemaakt die mij in m'n eerste raiding guild hebben geloodst. Dus ik zie wel waar ik belandCrillius schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:12:
[...]
ik denk dat je juist in Classic veel profijt hebt van een guild tijdens het levelen.
de elite quests die je toch altijd tegen komt en de dungeons waar je een party voor moet vinden worden een heel stuk makkelijker als je altijd een groep mensen "in de buurt" hebt die je om hulp kunt vragen.
100 Discord members nu, laat dit je niet afschrikken hoe meer members bij de start hoe meer kans we hebben om een stabiel 40 man raid team bij elkaar te krijgen..
Verwijderd
Recruitment en promotie is niet toegestaan op Tweakers. Je mag wel promoten in je signature als je daar behoefte aan hebt.
[ Voor 88% gewijzigd door Ircghost op 01-08-2019 15:19 ]
Golden Times : Alliance
En
Red Moon Rising: Horde
Zullen op dezelfde PvP realm gaan spelen.
En
oh leuk, we gaan jullie traantjes volgen hier 
Ik heb ondertussen een fijn plekje gevonden in een internationale guild waar de core bestaat uit een reeds bestaand clubje vrienden.
Geen angst dat bv een gegearde tank na een paar maandjes vertrekt naar de buren..
Geen hardcore min/max mentaliteit maar wel doelgericht en efficient. Zin an!
Ik heb ondertussen een fijn plekje gevonden in een internationale guild waar de core bestaat uit een reeds bestaand clubje vrienden.
Geen angst dat bv een gegearde tank na een paar maandjes vertrekt naar de buren..
Geen hardcore min/max mentaliteit maar wel doelgericht en efficient. Zin an!
Top. Hopelijk kunnen we zoveel mogelijk Nederlandse spelers naar de zelfde server halen. Ook al gaat het over verschillende guilds.Funky22 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:01:
Golden Times : Alliance
En
Tja, ik ga RP PvE spelen en dat is volgens mij niet aan de tweakers hier besteed. Ik heb er nog nooit iemand over gehoord in ieder geval. Voor mij gaat het dus een mooie verrassing worden met welke spelers/guild ik eindig

Dit dus.
Pve heeft hier ook de voorkeur. Level 60 zal wel even duren door tijdgebrek. Geen zin om als lagere level continu door hogere levels van de andere faction te worden gestoord.
Hebben jullie al nagedacht over professions? Denk dat ik tijdens het levelen skinning neem, om zonder al te veel moeite een mount te kunnen kopen op level 40(!)
Hebben jullie al nagedacht over professions? Denk dat ik tijdens het levelen skinning neem, om zonder al te veel moeite een mount te kunnen kopen op level 40(!)
Een van de beste manieren van gold besparen is om geen ranks van skills te kopen die je toch niet gebruikt tijdens levelen/dungeons. Scheelt al snel 1g per rank wat in het begin een groot verschil kan zijn.WillemJanJansen schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:10:
Pve heeft hier ook de voorkeur. Level 60 zal wel even duren door tijdgebrek. Geen zin om als lagere level continu door hogere levels van de andere faction te worden gestoord.
Verwijderd
Ja inderdaad, zou mooi zijn om misschien een onofficiële "nederlandstalige server" te hebben. Moesten we volk tekort komen kunnen we eventueel nog krachten bundelen en samen raiden en world pvp runnen in phase 2.Mango84 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:20:
[...]
Top. Hopelijk kunnen we zoveel mogelijk Nederlandse spelers naar de zelfde server halen. Ook al gaat het over verschillende guilds.
Heb vanaf late Vanilla af en aan WoW gespeeld, maar kan me eerlijk gezegd weinig meer van Vanilla herinneren. Behalve dan die paar geweldige indrukken en momenten die je bijblijven omdat 't je eerste MMORPG was. Al snel volgde TBC en toen ben ik echt ff verslaafd geraakt. Wat een zeeën van tijd had ik toen, als student. Zucht...
Ik zou Classic wel eens goed willen doen, maar kan helaas alleen maar "casual" spelen. D.w.z. een paar dagen in de week een paar uurtjes, en in 't weekend wat meer.
Gaming buddies die WoW spelen heb ik momenteel niet, terwijl 't veel leuker is om samen Classic te spelen. Dus, als er meer mensen zijn van zeg maar 30+ die in een chill tempo Classic willen gaan spelen, zonder allerlei dingen te plannen en voor het hoogst haalbare te gaan, let me know... misschien kunnen we wat vaste tijden afspreken om te gamen. Een guild met deze instelling wil ik ook wel joinen!
Ik zou Classic wel eens goed willen doen, maar kan helaas alleen maar "casual" spelen. D.w.z. een paar dagen in de week een paar uurtjes, en in 't weekend wat meer.
Gaming buddies die WoW spelen heb ik momenteel niet, terwijl 't veel leuker is om samen Classic te spelen. Dus, als er meer mensen zijn van zeg maar 30+ die in een chill tempo Classic willen gaan spelen, zonder allerlei dingen te plannen en voor het hoogst haalbare te gaan, let me know... misschien kunnen we wat vaste tijden afspreken om te gamen. Een guild met deze instelling wil ik ook wel joinen!
Dat is inderdaad ook wel een goeie. Die spells kun je later wel kopen als je wat beter in de slappe was zit.Khiraen schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:24:
[...]
Een van de beste manieren van gold besparen is om geen ranks van skills te kopen die je toch niet gebruikt tijdens levelen/dungeons. Scheelt al snel 1g per rank wat in het begin een groot verschil kan zijn.
Skinning tot level 60 is denk ik ook wel een goede boost. Door het tekort aan quests is het onvermijdelijk dat je ook wel wat zult grinden. De raptors in wetlands/ stranglethorn enz geven dan een leuk extraatje. Als je dan level 60 bent kun je met je opgespaarde cloth bijvoorbeeld tailoring nemen.
Zo sta ik er ook een beetje in. Guild komt vast wel aanwaaien als je op een server zit. Genoeg casual guilds gewoonlijk.
Dat heeft uiteraard niks te maken met het feit dat paladins enkel op Alliance voorkomen natuurlijk ;-) Voor een realistischer beeld zou je paladin+shaman (class met dezelfde status aan Horde zijde) bij elkaar op moeten tellen.CyPh schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:33:
door die enquête kies ik toch maar voor Paladin. Die zijn er het minste zo te zien
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Ik heb hetzelfde, vroeger behoorlijk verslaafd geweest tijdens het einde van Vanilla en TBC en toen met de komst van WotLK gestopt.DeepR schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:34:
Heb vanaf late Vanilla af en aan WoW gespeeld, maar kan me eerlijk gezegd weinig meer van Vanilla herinneren. Behalve dan die paar geweldige indrukken en momenten die je bijblijven omdat 't je eerste MMORPG was. Al snel volgde TBC en toen ben ik echt ff verslaafd geraakt. Wat een zeeën van tijd had ik toen, als student. Zucht...
Nu inmiddels 30+, full-time job en vader, dan heb je niet zoveel tijd meer haha
Hehe, jep, en ik heb (nog) niet eens kids.
Ik zou 't al tof vinden om nog 's in ouwe stijl de Wailing Caverns ofzo te doen.... en zelfs dat gaat in Classic al uuuren duren volgens mij.
Ik zou 't al tof vinden om nog 's in ouwe stijl de Wailing Caverns ofzo te doen.... en zelfs dat gaat in Classic al uuuren duren volgens mij.
Er is ondertussen wel een blue post ergens vanaf Blizzard die iets meer duidelijk maakt over het dropdown menu.
De installatie optie voor Classic moet nog uitgerold worden via de launcher.
Dat mensen hem nu in hun dropdown menu hebben is puur om hen de kans te geven hun beta of stresstest client te de-installeren!
Dat er mensen zijn die aangeven dat zij niet aan een beta mee mochten doen en/of niet aan de stresstest meegedaan hebben en zij Classic nu wel in het dropdown menu hebben staan wordt niet verklaard.
Vooral bij europeanen is dit vreemd.
Maar goed, we hebben i.i.g. duidelijkheid over het ontbreken hiervan
Diezelfde blue geeft ook aan dat de installatie optie via een launcher update een dezer dagen toegevoegd wordt.
Dat mensen hem nu in hun dropdown menu hebben is puur om hen de kans te geven hun beta of stresstest client te de-installeren!
Dat er mensen zijn die aangeven dat zij niet aan een beta mee mochten doen en/of niet aan de stresstest meegedaan hebben en zij Classic nu wel in het dropdown menu hebben staan wordt niet verklaard.
Diezelfde blue geeft ook aan dat de installatie optie via een launcher update een dezer dagen toegevoegd wordt.
Wat zou ik nodig hebben qua gametime of spellen om Classic te kunnen spelen ?
Bij games & subscriptions heb ik nu dit staan:

Een actieve subscription op WoW of prepaid gametime. Dat heb je nu niet, Starter edition is gratis. De expansion maakt niet uit. Maar ik zou de subscription wel toevoegen aan je Legion account, dan heb je ook nog toegang tot al je karakters in gewone WoWSo_Surreal schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:22:
Wat zou ik nodig hebben qua gametime of spellen om Classic te kunnen spelen ?
[Afbeelding]
Zie ook https://worldofwarcraft.com/en-gb/wowclassic bij Getting Started
[ Voor 17% gewijzigd door CyPh op 01-08-2019 10:34 ]
Uw advertentie hier?
Het is vreemd inderdaad, ik heb me wel aangemeld voor de beta maanden terug, en ik heb de game inmiddels ook keurig kunnen installeren via de launcher. De beta of stress test ben ik nooit voor uitgenodigd. Dit is gewoon een fout van Blizzard. Er is geen reden om mij de game nu al te laten downloaden. Ach, scheelt weer paar minuutjes straksPepieNL schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:55:
Er is ondertussen wel een blue post ergens vanaf Blizzard die iets meer duidelijk maakt over het dropdown menu.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:33 ]
Haha nee, Nederlands in games is totally uncoolDeleon78 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:35:
[...]
Dat is echt een van de meest irritante zaken, als bepaalde nationaliteiten een server gaan claimen en world chat/trade chat etc gaan vervuilen met non-english.
Doe dit alstublieft niet namens de rest van NL.

Het is toch juist leuk om met mensen uit heel Europa in een guild te zitten plus dat als je Engels matig beheerst (wat vaak een reden is voor NL'ers om samen te komen) dan steek je er ook nog wat van op. Vanuit teamspeak heb ik veel opgestoken destijds.
Juist wel. Pakken wij een andere serverDeleon78 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:35:
[...]
Dat is echt een van de meest irritante zaken, als bepaalde nationaliteiten een server gaan claimen en world chat/trade chat etc gaan vervuilen met non-english.
Verwijderd
100% akkoord! Ik vind dan ook dat de taal naar de server populatie toe de lingua franca moet zijn (engels), is gewoon rude as hell om dat niet te doen. Maar gewoon fijn om intern NL te kunnen praten, als je met een 15tal vrienden samen gaat spelen is het ook zo zonde om dan engels te gaan praten voor de paar internationale enkelingen die je dan in je guild opneemt, dus pragmatischer wijze gewoon gekozen om verder vlaams/NL volk te zoeken.Deleon78 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:35:
[...]
Ik vind het veel opvallender dat een derde denkt binnen een maand level 60 te zijn. Ik gok dat dat ook de spelers zijn die gaan afvallen.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:56:
[...]
Mooie enquête inderdaad! Paar dingen die er voor mij uitspringen (tot nu toe);
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Wij van Golden Times : Alliance en ik denk dat Red Moon Rising: Horde daar net zo over denkt (spreek nu even in hun naam)
Dat het niet de bedoeling is om in de wow chat channels Nederlands te gaan praten, laat staan dat we een server claim zouden doen met onze taal.
Discord en G-chat gaat uiteraard wel Nl-talig zijn
Zou zelf ook geen Nl server willen zie het al voor me: je neemt mijn kaars niet, afschuwelijk
Dat het niet de bedoeling is om in de wow chat channels Nederlands te gaan praten, laat staan dat we een server claim zouden doen met onze taal.
Discord en G-chat gaat uiteraard wel Nl-talig zijn
Zou zelf ook geen Nl server willen zie het al voor me: je neemt mijn kaars niet, afschuwelijk
Ik gok elke 20 levels dat er een 10-15% afhaakt.Kees schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:37:
[...]
Ik vind het veel opvallender dat een derde denkt binnen een maand level 60 te zijn. Ik gok dat dat ook de spelers zijn die gaan afvallen.
Een andere taal dan engels praten in de chat en samen met de rest van Tweakers een server uit te zoeken om samen heen te gaan is compleet iets anders. Nederlanders die Nederlands in global chat praten heb ik sowieso nog bijna nooit gezien, maar kies vooral een andere server uit dan.Deleon78 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:35:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Mango84 op 01-08-2019 14:51 ]
Verwijderd
Klopt. Alleen is die vraagstelling ook verwarrend. Er werd gevraagd naar 'real- world time', en daaronder stond een voorbeeld van tijd in /played.Kees schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:37:
[...]
Ik vind het veel opvallender dat een derde denkt binnen een maand level 60 te zijn. Ik gok dat dat ook de spelers zijn die gaan afvallen.
Ik verwacht 10 dagen /played, dus vulde in 1-2 weeks. Maar uitgesmeerd over 2 maanden. Dus die had ik eigenlijk moeten kiezen
Yup!Verwijderd schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:51:
[...]
Klopt. Alleen is die vraagstelling ook verwarrend. Er werd gevraagd naar 'real- world time', en daaronder stond een voorbeeld van tijd in /played.
Ik verwacht 10 dagen /played, dus vulde in 1-2 weeks. Maar uitgesmeerd over 2 maanden. Dus die had ik eigenlijk moeten kiezen
2 maandjes is goed te doen als je gemiddeld 1-4 uur per dag speelt
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:33 ]
Mooi om al het enthousiasme te zien voor WoW classic. Ik wil alleen wel graag aandacht vragen voor het beleid van Tweakers dat het recruiten / promoten van clans niet toegestaan is. Je kunt wel een mooie tekst in je signature zetten als je dat wilt.
Eten is downtime. NO TIME TO EAT. MUST GRIND.
En guilds danIrcghost schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:17:
[mbr]Mooi om al het enthousiasme te zien voor WoW classic. Ik wil alleen wel graag aandacht vragen voor het beleid van Tweakers dat het recruiten / promoten van clans niet toegestaan is. Je kunt wel een mooie tekst in je signature zetten als je dat wilt.[/]

[ Voor 49% gewijzigd door MrVegeta op 01-08-2019 15:18 ]
En guilds, en groepen, en wijsneuzenMrVegeta schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:17:
[...]
Eten is downtime. NO TIME TO EAT. MUST GRIND.
[...]
En guilds dan
Hey hey hey, beetje respect voor je forum ouderen
Moeten we nou binnenkort ook server voorkeur gaan aangeven?
Ja, hoe moet ik anders waar ik Alucardu eindelijk weer eens kan tegenkomen.MrVegeta schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:48:
[...]
Hey hey hey, beetje respect voor je forum ouderen.
Moeten we nou binnenkort ook server voorkeur gaan aangeven?
Die hele Thex meme op de WoW Classic sub-Reddit
Dat had ie vast niet verwachtSo_Surreal schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:17:
Geen Thex voor hem in ieder geval... Er gaat op elke server wel iemand Thex heten.
Dit dus.
Verwijderd
je m'excuse!Ircghost schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:17:
[mbr]Mooi om al het enthousiasme te zien voor WoW classic. Ik wil alleen wel graag aandacht vragen voor het beleid van Tweakers dat het recruiten / promoten van clans niet toegestaan is. Je kunt wel een mooie tekst in je signature zetten als je dat wilt.[/]
ben het nu al beu haha, maarja, wel eens verfrissend om nieuwe content daar te zien hahaSo_Surreal schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:17:
stress test is 8 augustus om 20:00 CET.
https://us.forums.blizzar...nd-minimum-specs/239621/5
https://us.forums.blizzar...nd-minimum-specs/239621/5
[ Voor 50% gewijzigd door InnerFear op 02-08-2019 08:23 ]
Nederlanders staan er juist om bekend goed Engels te kunnen spreken.Dhrax schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:39:
[...]
Haha nee, Nederlands in games is totally uncool![]()
Het is toch juist leuk om met mensen uit heel Europa in een guild te zitten plus dat als je Engels matig beheerst (wat vaak een reden is voor NL'ers om samen te komen) dan steek je er ook nog wat van op. Vanuit teamspeak heb ik veel opgestoken destijds.
WoW Classic is nu te installeren via de launcher
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat