Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:33 ]
Dwarf Beastmaster Hunter

Edit: Net nog voor de grap maar weer eens D3 geinstalleerd. Gespeeld tot King Leoric. Man man. Ik schaam me dat ik dit ooit fanatiek heb gespeeld toentertijd.
[ Voor 25% gewijzigd door Ivysaur op 03-08-2019 00:41 ]
Verwijderd
meteen op de release? wou het ook doen maar is beetje risico wel, stel dat de servers tegenwerken eerste dag(en), zou echt zuur zijnMunki schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:17:
Zo, even wat vakantiedagen opnemen. Heb er zin in!
Sommige aanpassingen die in de loop der tijd zijn aangebracht zijn gewoon goed. Wat mij betreft had Blizzard mogen onderzoeken om bepaalde subtiele veranderingen toch door te voeren in Classic. Maar voor sommigen is dat heiligschennis...
Wat te denken van Druid shapeshifting. Volgens mij is dat pas in TBC veel vloeiender en beter geworden dan voorheen. Shapeshifting oude stijl was gewoon ruk, waarbij je tussendoor even terug ging naar normal form. Was altijd leuk als je op dat moment net een stun op je dak krijgt.
Dat soort dingen...
[ Voor 6% gewijzigd door DeepR op 03-08-2019 12:03 ]
Oh, nee, niet direct met de release. Een aantal dagen later, dan weet ik zeker dat de chaos voorbij is. Althans, I hope..Verwijderd schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:53:
[...]
meteen op de release? wou het ook doen maar is beetje risico wel, stel dat de servers tegenwerken eerste dag(en), zou echt zuur zijn
Ftfy.MrVegeta schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:38:
[...]
Nederlanders staan er juist om bekend te denken goed Engels te kunnen spreken.
Het is niet zozeer heiligschennis. Het probleem is dat je met iedere verandering t.o.v. Vanilla WoW je de deur steeds verder openzet voor spelers om andere veranderingen te gaan verwachten/eisen. En zodra je meerdere wijzigingen doorvoert is het einde al snel zoek.DeepR schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:00:
Hoewel ik denk dat Vanilla/Classic een beter RPG spel is en ik "retail" gaandeweg zat ben geraakt, denk ik dat sommige gameplay aspecten van Classic wel ff vies zullen tegenvallen vergeleken met retail.
Sommige aanpassingen die in de loop der tijd zijn aangebracht zijn gewoon goed. Wat mij betreft had Blizzard mogen onderzoeken om bepaalde subtiele veranderingen toch door te voeren in Classic. Maar voor sommigen is dat heiligschennis...
Wat te denken van Druid shapeshifting. Volgens mij is dat pas in TBC veel vloeiender en beter geworden dan voorheen. Shapeshifting oude stijl was gewoon ruk, waarbij je tussendoor even terug ging naar normal form. Was altijd leuk als je op dat moment net een stun op je dak krijgt.
Dat soort dingen...
Zeker als het gaat om een class-specific wijziging zoals in het door jou genoemde voorbeeld. Pas shapeshifting aan en mensen zullen gaan roepen dat het druids een oneerlijk voordeel geeft t.o.v. Vanilla WoW. En feitelijk hebben ze gelijk. Het voordeel is minimaal, maar het is er wel. Daarmee creëer je een precedent voor andere classes om wijzigingen te gaan eisen en binnen no time moet je het hele spel gaan herbalanceren.
En tja, dan gaan andere spelers eisen dat hun class een interupt krijgt of een dispel want zo is het spel ook niet eerlijk. En door alle wijzigingen is het toch al geen Vanilla-ervaring meer dus waarom zou je de wensen van de mensen die een authentieke ervaring willen dan boven de wensen van de andere spelers stellen?
Blizzard is altijd duidelijk geweest. Ze willen een zo authentiek mogelijke herbeleving van Vanilla WoW creëren, geen Vanilla 2.0. En ik denk dat ze daar verstandig aan gedaan hebben. Ten eerste omdat ze met een Vanilla 2.0 waarschijnlijk meer roofbouw plegen op hun Retail-spelers en ten tweede omdat ze nu iedere discussie af kunnen kappen met: "Zo was het nu eenmaal in Vanilla."
Is Classic (was Vanilla) perfect? Alles behalve. Maar iedere variant die ze er op zouden maken zou dat ook zijn en dan eindig je al snel met een spel wat tussen wal en schip valt.
Ik blijf nog steeds bij mijn punt dat vanilla WoW gewoon niet de leuk was. Er zaten elementen bij die mij wel de beste gameing Experience heeft gegeven, maar over het algemeen was vanilla niet bevredigend. Raiden was op sommige momenten epic, maar over algemeen stond ik rond te springen en wachten totdat we klaar waren.DeepR schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:00:
Hoewel ik denk dat Vanilla/Classic een beter RPG spel is en ik "retail" gaandeweg zat ben geraakt, denk ik dat sommige gameplay aspecten van Classic wel ff vies zullen tegenvallen vergeleken met retail.
Dat soort dingen...
Questen:
- het was een belachelijke grind
- er waren veel te weinig quest.
- dropsysteem was gewoon niet fijn
- veel te weinig variatie
Raiden:
- 40 man naar raid brengen was gewoon een uur werk
- 40 man buffen, moest indiviueel.
- paladin loot drop als horde
- resistance gear
- sommige specs die totaal geen invloed hadden. Probeer maar eens als fier mage ragnaros te killen.
- wanneer je niet aan 40 man kwam moest je trade chat spammen “lfm 40 man, need xx
World:
- afstand lopen van graveyard naar waar je dood ging was lang
- group quests
- summonen van 5 personen voor dungeon was altijd gedoe. Niemand wilde naar entrace, want we waren allemaal bezig met het eeuwige gegrind
- met je mount 1 druppel water aanraken en je was dismount
Game design
- geen ! Op de kaart
- achterlijke lfd spam
- hunters haat ik tot de dag van vandaag nog steeds. Ze rollende destijds op alles. Als shaman ging mijn healer gear altijd naar een hunter.
Pvp:
- zullen vast 101 dingen zijn. Ik was geen mage, dus ben er ook niet aan begonnen. Classes waren volledig inbalanced.
Vermoedelijk missen we wel een aantal aspecten die de game heel gaaf maken. Zelf weet ik niet hoe Classic is en wat ze verbeterd hebben, maar ik had liever gezien dat ze sommige elementen in een nieuw addon hadden gestopt i.p.v. Classic.
Maar goed.. ik heb het graag fout.
Ik krijg echt alweer zin. Heb vrij intensief wow gespeeld (sinds diep in vanilla), maar de laatste jaren deed het me niets meer en ben ik gestopt. Geen spijt van gehad.grote_oever schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:40:
[...]
Ik blijf nog steeds bij mijn punt ...
[...]
Maar dankzij all dingen die je opnoemt begint het weer te kriebelen. Misschien toch maar eens voor de winterspring frostsaber gaan.
Tip: vergeet je bankalt niet
Deze lijst geeft mij echt gewoon weer zin om te spelen! Goede opsomming!grote_oever schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:40:
[...]
Ik blijf nog steeds bij mijn punt dat vanilla WoW gewoon niet de leuk was. Er zaten elementen bij die mij wel de beste gameing Experience heeft gegeven, maar over het algemeen was vanilla niet bevredigend. Raiden was op sommige momenten epic, maar over algemeen stond ik rond te springen en wachten totdat we klaar waren.
Questen:
Raiden:
- resistance gear
- sommige specs die totaal geen invloed hadden. Probeer maar eens als fier mage ragnaros te killen.
- wanneer je niet aan 40 man kwam moest je trade chat spammen “lfm 40 man, need xx
World:
- group quests
- summonen van 5 personen voor dungeon was altijd gedoe. Niemand wilde naar entrace, want we waren allemaal bezig met het eeuwige gegrind
Game design
- geen ! Op de kaart
- achterlijke lfd spam
- hunters haat ik tot de dag van vandaag nog steeds. Ze rollende destijds op alles. Als shaman ging mijn healer gear altijd naar een hunter.
Pvp:
- zullen vast 101 dingen zijn. Ik was geen mage, dus ben er ook niet aan begonnen. Classes waren volledig inbalanced.
Vermoedelijk missen we wel een aantal aspecten die de game heel gaaf maken. Zelf weet ik niet hoe Classic is en wat ze verbeterd hebben, maar ik had liever gezien dat ze sommige elementen in een nieuw addon hadden gestopt i.p.v. Classic.
Aanvulling:
- Enorm lang grinden voor je epic of normale mount.
- inspecten van alle lvl 60's met Tier1/Tier2 in je capital.
- First aid! First aid!
[ Voor 3% gewijzigd door Grvy op 03-08-2019 13:55 ]
Dit is een account.
https://discord.gg/EwQvNDX
En natuurlijk voor andere discussies.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Eh nee. Elke expat die ik spreek vind Nederlanders vervelend omdat wij allemaal Engels spreken waardoor zij geen Nederlands leren. Let wel op dat ik niet ontken dat Nederlanders een vreselijk accent hebben.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ach je hebt het niet fout, maar dit is gewoon jouw mening. De meeste punten die je noemt zijn voor mij juist redenen waarom ik classic zo tof vind tov retail. Ieder z'n ding toch?grote_oever schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:40:
[...]
Ik blijf nog steeds bij mijn punt dat vanilla WoW gewoon niet de leuk was. Er zaten elementen bij die mij wel de beste gameing Experience heeft gegeven, maar over het algemeen was vanilla niet bevredigend. Raiden was op sommige momenten epic, maar over algemeen stond ik rond te springen en wachten totdat we klaar waren.
Questen:
Raiden:
- resistance gear
World:
- group quests
Game design
- geen ! Op de kaart
- achterlijke lfd spam
Pvp:
[ Voor 15% gewijzigd door Ivysaur op 03-08-2019 23:58 ]
Gewoon hopen dat Classic een enorm succes wordt. De kans is groot dat ze dan gaan doorontwikkelen en QoL invoeren en class balance changes waarbij altijd Vanilla in 't achterhoofd wordt houden: Will this affect sense of community? Will this affect class uniqueness?DeepR schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:00:
Dat soort dingen...
Zolang daar nee op geantwoord kan worden, kunnen ze best een end komen.
Wat mij betreft mogen ze best met class balance blijven spelen zoals ze ook altijd in Vanilla deden. Knal de fury warrior dps omlaag, scale hunter dps beter, maak rogues een tijdje de hoogste dps. En hussel het dan weer. Geef elke class weer de spotlight voor een tijdje.
[ Voor 10% gewijzigd door FunkyTrip op 04-08-2019 00:10 ]
Dit dus.
Ik werk al een jaar of tien in Amerikaanse danwel internationale bedrijven. Meer dan 50% van de Nederlanders die ik Engels heb horen bezigen in zakelijke zin maken zich schuldig aan de meest gruwelijke taalfouten, grammaticafouten, verkeerde zinsbouw en het 1 op 1 vertalen van uitspraken of grapjes danwel gezegdes. Dan is compleet buiten het accent (daar kom ik zelf ook moeilijk van af).MrVegeta schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:31:
[...]
Eh nee. Elke expat die ik spreek vind Nederlanders vervelend omdat wij allemaal Engels spreken waardoor zij geen Nederlands leren. Let wel op dat ik niet ontken dat Nederlanders een vreselijk accent hebben.
Make that the cat wiseHTT-Thalan schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 07:06:
[...]
Ik werk al een jaar of tien in Amerikaanse danwel internationale bedrijven. Meer dan 50% van de Nederlanders die ik Engels heb horen bezigen in zakelijke zin maken zich schuldig aan de meest gruwelijke taalfouten, grammaticafouten, verkeerde zinsbouw en het 1 op 1 vertalen van uitspraken of grapjes danwel gezegdes. Dan is compleet buiten het accent (daar kom ik zelf ook moeilijk van af).
M'n allereerste character was een dwarf rogue die nooit de 60 heeft aangetikt. Welke classes wél 60 zijn geworden: dwarf priest, dwarf hunter en gnome mage.
Iemand enige ervaring met een 60 rogue? Volgens mij speelde ik toen combat. Langzaam MH en snelle OH...
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Ik heb twee jaar een rogue gespeeld voor ik ooit een andere class aanraakte. Het was hard werken, er was een overschot dus raiden was lastig en om echt goed te zijn moest je veel oefenen. Maar het was ook vet. Je kon op plekken komen dankzij stealth die voor anderen erg lastig zijn, en het scheelde vaak ook op wipes indien je tijdig kon vanishen.RustStorm schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:43:
Ik ben nog steeds aan het bedenken way voor een class ik wil gaan spelen.
M'n allereerste character was een dwarf rogue die nooit de 60 heeft aangetikt. Welke classes wél 60 zijn geworden: dwarf priest, dwarf hunter en gnome mage.
Iemand enige ervaring met een 60 rogue? Volgens mij speelde ik toen combat. Langzaam MH en snelle OH...
Pas daarna rolde ik een lock (naar de 60, demonology spec) en die had geen stealth nodig, want die was toch bijna unkillable
Mijn eerste main was een rogue, speelde als assassin geloof ik met barman shaker als mh. Trage high dmg doende dagger mainhand en snelle in offhand. Stond altijd redelijk hoog in de dps meter kon ik mij herinneren. En het hele stunlocken ging mij altijd goed af. Behalve bij paladins..RustStorm schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:43:
Ik ben nog steeds aan het bedenken way voor een class ik wil gaan spelen.
Hmmmzzzz... keuzes keuzes... in dit geval redelijk belangrijke keuze aangezien het levelen minder snel zal gaan dan tegenwoordig...
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:33 ]
Verwijderd
Ik denk dat er nu iets minder rogues gaan zijn dan vroeger, dus lijkt me een solide keuze! Uiteindelijk moet je spelen wat je echt aanspreekt. Plezier is de nummer één factor voor mijRustStorm schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:06:
En als de hoeveelheid rogues in het verleden erg hoog was... hoe zal het straks zijn dan... waarschijnlijk veel classes waarvan men weet dat ze erg sterk waren...
Hmmmzzzz... keuzes keuzes... in dit geval redelijk belangrijke keuze aangezien het levelen minder snel zal gaan dan tegenwoordig...
jawel hoor! Downranking is zeker nog aanwezig, was ook het mooie aan healer zijn hehe (en ook mage, ff R1 frostbolt gooien als quick movespeed debuff)Deleon78 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:21:
Ik ga gewoon lekker healenvolgens mij zit in deze patch geen downranking meer, dat is wel jammer. Mana management, voorspellen van heals en overheals voorkomen warrn mooie uitdagingen:)
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2019 11:58 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:33 ]
Verwijderd
Ja exact, is een heel ander spel geworden voor een heel ander speler. Op zich niks mis mee maar geef mij maar vanilla, in goeie en slechte tijden hehe.Deleon78 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:53:
Maar goed, ik kijk uit naar alle nadelen die men noemt. Kom maar opop dit moment zie ik het allemaal als voordeel ivm de effecten die het heeft op spelers en commitment.
Als je addons wilt die sowieso compatibel zijn met classic houdt dan https://willitclassic.com/ in de gaten, is een aggregator voor classic addons!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2019 23:34 ]
inderdaad.DeepR schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:00:
Dat soort dingen...
+ iedere shapeshift kostte u kostbare mana. Mana dat je nodig had om bepaalde spells/attacks te doen. maw: als je moest shapeshiften gedurende een gevecht, was je meestal 'out of mana' en mag je gaan lopen.
Ik zal zeker classic spelen, maar ik hoop vooral dat ik het op m'n gemak kan spelen, zonder de 'druk om zo snel mogelijk lvl60' te worden. Gewoon uit nostalgie en plaatsen te bezoeken die ik vroeger als alliance/horde nooit bezocht heb.
Alleen moet ik nu wel nog een class kiezen.
Hunter word het zeker niet: EN voedsel kopen voor je pet EN munitie kopen EN een bagslot opgeven voor je ammo, ...
oja, en ik ga zeker op een PVE server spelen, niet op een PVP server.
Die rogue gank fest wil ik niet meer meemaken

[ Voor 3% gewijzigd door Qinshi op 05-08-2019 09:11 ]
Zitten hier nou addons tussen die eerst niet mogelijk waren in Classic, maar nu dus wel ivm een "andere" engine? Dat zou nl. wel vervelend zijn en eigenlijk ook in tegenstrijd met het "no changes" verhaal..Verwijderd schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 23:33:
[...]
Als je addons wilt die sowieso compatibel zijn met classic houdt dan https://willitclassic.com/ in de gaten, is een aggregator voor classic addons!
Een class kiezen waar je 'gratis' je mount bij krijgt. (of zo goed als gratis)
Paladin, Warlock .. en dat zijn ze zeker?
Imo zouden ze wel de gold prijzen moeten aanpassen, bij de vendors, dat alles wat goedkoper word.
Gewoon alle gold prijzen bij de vendors delen door 2.
De classic is gebouwd op de engine van nu.Munki schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:26:
[...]
Zitten hier nou addons tussen die eerst niet mogelijk waren in Classic, maar nu dus wel ivm een "andere" engine? Dat zou nl. wel vervelend zijn en eigenlijk ook in tegenstrijd met het "no changes" verhaal..
Maw: echte oude addons van 2005-2008 gaan er niet op werken.
Maar Elvui gaat al een classic variant maken. Vele van de populaire WoW Addons gaan gewoon een classic variant vrijgeven, bij de release van Classic.
[ Voor 47% gewijzigd door Qinshi op 05-08-2019 09:57 ]
Nah. Juist omdat ze de game telkens makkelijker hebben gemaakt zijn ze de oude kern (naar mijn idee) kwijt geraakt. Het enige waar ik wel interesse in zou hebben is dual spec. Maar goed.Qinshi schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:56:
Imo zouden ze wel de gold prijzen moeten aanpassen, bij de vendors, dat alles wat goedkoper word.
Gewoon alle gold prijzen bij de vendors delen door 2.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Yeah dat betekent dus ook dat er straks nieuwe addons komen die veel meer kunnen dan vroeger, aangezien de engine behoorlijk is veranderd en er nu meer mogelijk is. Macro's e.d. zelfde verhaal...Qinshi schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:56:
[...]
De classic is gebouwd op de engine van nu.
Maw: echte oude addons van 2005-2008 gaan er niet op werken.
Maar Elvui gaat al een classic variant maken. Vele van de populaire WoW Addons gaan gewoon een classic variant vrijgeven, bij de release van Classic.
Verwijderd
Ja, maar ik meen me te herinneren dat er toch bepaalde limitaties gingen opgelegd worden ivm de nieuwe API architectuur, vraag me niet om een bron thoMunki schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:19:
[...]
Yeah dat betekent dus ook dat er straks nieuwe addons komen die veel meer kunnen dan vroeger, aangezien de engine behoorlijk is veranderd en er nu meer mogelijk is. Macro's e.d. zelfde verhaal...
Verder zijn ze op sommige vlakken zelf restrictiever dan in vanilla (denk maar aan decursive/healbot)
Ah, dat scheelt.Verwijderd schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:40:
[...]
Ja, maar ik meen me te herinneren dat er toch bepaalde limitaties gingen opgelegd worden ivm de nieuwe API architectuur, vraag me niet om een bron tho![]()
Verder zijn ze op sommige vlakken zelf restrictiever dan in vanilla (denk maar aan decursive/healbot)
Wat betreft Decursive en Healbot; Volgens mij, IIRC, hadden ze die restricties al toegepast in vanilla, ergens in 1 van de laatste updates. Was natuurlijk ook wel gekkenwerk, haha.
Ik ben ook erg benieuwd hoe de hele ervaring isgrote_oever schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:40:
[...]
Questen:
Raiden:
- resistance gear
World:
- group quests
Game design
- geen ! Op de kaart
- achterlijke lfd spam
Pvp:
Mijn eerste gedachte is ook dat Blizzard veel nieuwe (en ook vast wel goede) dingen heeft geïmplementeerd door de jaren heen, die er nu dus niet meer inzitten. Maar daarentegen spreken me veel dingen ook wel aan zoals:
- PvPen en het grinden voor een hogere rank. Moet zeggen dat ik PvPen, vooral tijdens het levelen, best leuk vindt.
- Het vinden van nieuwe blues een genot moet zijn terwijl in de huidige WoW je daar eigenlijk niet zoveel aan hebt. Als ik het goed heb kan je bijv. een blue level 40 item tenminste 10 levels gebruiken.
- Het levelen/grinden vindt ik juist leuk. Het gaat niet zozeer om het grinden zelf, maar het gevoel dat je wat te doen hebt tijdens het levelen is voor mij erg leuk. In de meeste MMO's vindt ik het levelen op zichzelf juist wel leuk. Vooral omdat je de Vanilla content niet door kan rushen zijn er zoveel dingen om te doen.
Maar goed, belangrijk aan een MMO zijn ook de area's en hoe de game eruit ziet. Ik ben erg benieuwd hoe dit mij aanspreekt. Als ik de laatste WoW expansion vergelijk met een nieuwere MMO dan zijn de verschillen best schrikbarend. Black Desert, Elder Scrolls etc. zijn toch alweer een stuk meer gepolished. In WoW was ik de laatste jaren wel een beetje zat van dat mensen helemaal blij werden van een kleur wijzigen van een ability. Als je naar Black Desert kijkt krijg je een Awakening wapen waarbij de class totaal anders is. Deze grote veranderingen heb ik bij WoW niet meegemaakt.
Ik denk wel dat ik erg veel plezier ga hebben met WoW (paar keer op een Private Server gespeeld) en dat was best leuk. De area's in WoW met de muziek zijn naar mijn mening wel super goed. En ook vindt ik wow 1 van de vermakelijkste PvP te hebben (en kan niet wachten op de "echte" World PvP).
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
[ Voor 114% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:33 ]
Poah, ongekend hoeveel tijd ik kwijt ben geweest aan groepen zoeken via /who om een instance te doen. Dat is eigenlijk het enige wat me nog een beetje weerhoud om classic weer op te pakken. Vooral omdat ik instances veel leuker vond om te clearen dan quests kwam mijn XP daar voornamelijk vandaan.Loev schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:13:
Wat Blizzard gedaan heeft is content toegankelijker gemaakt voor iedereen, dat was in vanilla wel anders. Ik las ergens dat maar een paar procent van alle WoWers Naxx van binnen heeft gezien in vanilla. Dat is natuurlijk lastig uit te legen voor de 80-90% die wel betaald maar de content niet ziet. Voor een groot gedeelte is dat de keus van de speler zelf, aan de andere kant zijn toelatingseisen erg hoog. Sinds een paar weken weer WoW opgepakt (gestopt bij WOTLK) en het is allemaal eenheidsworst geworden. Grafisch is het beter, quests zijn afwisselender, reizen gaat sneller, maar het is wel allemaal dumb-down. Dungeon via finder, direct bij de ingang en gaan. PUG in vanilla was een hel, daarom moet je ook leuke guild vinden en alles met guildies doen.
[ Voor 116% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:33 ]
Bij Blizzard zelf had men de mening dat ze veel uren besteedden aan het creëren van content (raid instances) wat maar een klein gedeelte van de player base ooit van binnen zag. Daardoor heeft Blizzard LFR geïntroduceerd. Dus leuk dat jij het onzin vind, Blizzard zelf niet.Deleon78 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:04:
[...]
Zo gauw iemand "natuurlijk" zegt, gaat er bij mij een alarmbel af. Meestal kunnen ze de geponeerde stelling dan niet onderbouwen.
Persoonlijk vind ik het in ieder geval onzinik heb ook nog nooit iemand horen klagen. Alleen maar mensen die zogenaamd namens anderen klagen (zoals jouw stellingname).
(Niet vervelend / persoonlijk bedoeld, puur inhoudelijk)
Ik vind de aanname wel mooi dat de spelers veranderd zijn door het versimpelen van de content. Ik zie dat namelijk andersom. De nieuwere generatie is opgegroeid met games die veel sneller gaan en veel sneller voorbij zijn. WoW is daarin meegegaan.Deleon78 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:53:
Wat gaat dat snel en wat zijn de instances veranderd zeg! Zo veel simpeler, korter, makkelijker. En wat zijn de spelers daardoor veranderd...
Verwijderd
Blizzard staat natuurlijk ook niet bekend als het meest community orientated bedrijfNoiz schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:37:
[...]
Dus leuk dat jij het onzin vind, Blizzard zelf niet.
maar ik denk wel dat beetje van beiden is, playerbase is sowieso meer gegroeid naar een iets meer "hapklare brokken" formaat, niet alleen binnen WoW maar op vlak van de PC gaming wereld in't geheel. Niks mis mee, maar er is duidelijk nog een markt voor spellen te maken voor mensen die meer in de oldschool gedachtegang zitten
Die beslissing had niks te maken met de mening van de community. Blizzard vond het zonde dat maar een fractie van de player base de content zag waar zij veel tijd aan besteedden. Zeker bij patches ging de meeste tijd zitten in een nieuwe raid instance (en wat kleinere outdoor dingetjes).Verwijderd schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:42:
[...]
Blizzard staat natuurlijk ook niet bekend als het meest community orientated bedrijf"you think you do, but you don't" en diablo III release anyone?
Ik kan het vast onderbouwen door in de archieven te duiken en blue posts op te zoeken waarom Blizzard besluiten heeft genomen zoals ze zijn genomen, alleen heb ik daar geen zin inDeleon78 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:04:
[...]
Zo gauw iemand "natuurlijk" zegt, gaat er bij mij een alarmbel af. Meestal kunnen ze de geponeerde stelling dan niet onderbouwen.
Persoonlijk vind ik het in ieder geval onzinik heb ook nog nooit iemand horen klagen. Alleen maar mensen die zogenaamd namens anderen klagen (zoals jouw stellingname).
(Niet vervelend / persoonlijk bedoeld, puur inhoudelijk)
Als ontwikkelaar vind ik ook niet tof dat je honderden uren steekt in nieuwe content en paar procent van je spelers zien het. Ja, het is een MMO, dus alle content zien is lastig, maar een paar procent is wel zonde van alle tijd die je als ontwikkelaars erin stopt.
Het klopt dat de game veranderd is door wat andere games deden/doen. Je ziet de afgelopen jaren nu sowieso weer een opkomst van juist games die moeilijk zijnNoiz schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:37:
Ik vind de aanname wel mooi dat de spelers veranderd zijn door het versimpelen van de content. Ik zie dat namelijk andersom. De nieuwere generatie is opgegroeid met games die veel sneller gaan en veel sneller voorbij zijn. WoW is daarin meegegaan.
Ligt eraan wat je onder CC schaart. Het sheepen/trappen/sappen/blinden/etc heb je niet heel veel meer nee, maar daar tegenover staat je de nadruk veel meer ligt op het juiste gebruik van interrupt/aoe silences/aoe stuns/knockbacks. Anders, maar in mijn ogen nog steeds CC.MrVegeta schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:58:
[...]
Ik heb WoW niet meer gespeeld dus ik weet de huidige stand van zaken niet, maar ik hoor wel veel dat alles te makkelijk is. Als in, je hoeft geen CC te gebruiken om dungeons te clearen. Er zit weinig verschil tussen onderlinge classes etc. Al deze dingen komen voort uit het versimpelen/ultra balancen van content.
Overigens is class balance geen slecht ding, maar wel als class fantasy in het geding komt. Gelukkig heeft Blizzard ook door dat ze in Live hiermee te ver zijn doorgeschoten en zijn ze op zoek naar hoe ze dit weer kunnen verbeteren (tijdje terug aangegeven in een interview, nu hopen dat ze het ook daadwerkelijk doen).
Realmlist is helaas nog niet bekend. Ik ben erg benieuwd of ze 1 Realm gaan doen waarop alles gedeeld wordt, of dat ze PvE en PvP gaan samenvoegen. Gok van niet, maar ben erg benieuwd.Deleon78 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:52:
[...]
Zoals @Noiz al zei: dat is wat anders dan dat de spelers er om vroegen en zich verongelijkt voelden
Ik snap blizz ergens wel, maar als je die gedachtegang doorzet kan je elk spel wel maar 2 tot 3 uur groot maken. De meeste mensen haken dan natuurlijk (wink wink) al af, dus zonde om voor die 5% dat te maken.
Maar goed, nog paar dagen en dan kunnen we namen reserveren, woooo! Weet iemand of dat character creation is of alleen maar naam reserveren? En is een serverlijst al bekend? Lastig coördineren!
Volgens de officiële website (bron: https://worldofwarcraft.c...ch-and-testing-schedule):
het lijkt er dus op dat je al je char kan makenIf you’re eager to claim your character name in WoW Classic, take note: we’ll be opening character creation on Tuesday, August 13.** Players with an active subscription or game time on their account will be able to create up to three characters per World of Warcraft account. We’ll have more information on realm names closer to launch, but rest assured—you’ll have plenty of time to figure out your plans for realm domination!
[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:33 ]
https://eu.forums.blizzard.com/en/wow/c/wow-classic
Mocht je oude players/guilds willen terugvinden:
https://eu.forums.blizzar...finding-people-here/66824
[ Voor 182% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:33 ]
[Battle.net: Forsaken#22243]
Main zal een night elf druid worden met herbalism / alchemy.
En ook een alt, human paladin met mining / blacksmithing.
Kijk er ENORM naar uit!
Thanks, super! Deze week dus meer informatie over de relams. Maar is even kijken van hoe en wat
Ben zelf al begonnen met een lijstje met character names, anders moet ik daar weer over nadenken wanneer ik in de character creation screen zit
... of toch maar een andere class.
Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.
Verwijderd
Misschien wel leuk om de statistieken te bekijken van ElysiumRicmaniac schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:31:
Ik ben +- 9/10 jaar Rogue geweest. Neig daar gewoon weer naar van hou echt van de class . maar ben zo bang dat er veel meer rogues dan andere classes zullen zijn XD en dan vind ik het niet meer leuk.

Rechts staan de aantal classes die zijn aangemaakt door de jaren heen. Moet zeggen dat de aantallen nog behoorlijk fors zijn voor een Pserver.
Uiteindelijk zeggen deze statistieken niet veel, maar ik denk wel dat Shaman bijv. ook in Classic veel minder gespeeld zal worden dan bijv. Warrior.
Opvallend veel priests in tegenstelling tot vanilla en de private server communities.
[ Voor 106% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:33 ]
Houd er wel rekening mee dat Shamans en Paladins in Vanilla/Classic maar door één faction gespeeld kunnen worden. Je ziet dus het totaal aantal warriors/hunters/etc. op de server, maar alleen de Alliance Paladins. Voor een goede vergelijking moet je Shamans en Paladins bij elkaar optellen (of de andere classes door 2 delen).Diigii schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:41:
[...]
Misschien wel leuk om de statistieken te bekijken van Elysium.
[Afbeelding]
Rechts staan de aantal classes die zijn aangemaakt door de jaren heen. Moet zeggen dat de aantallen nog behoorlijk fors zijn voor een Pserver.
Uiteindelijk zeggen deze statistieken niet veel, maar ik denk wel dat Shaman bijv. ook in Classic veel minder gespeeld zal worden dan bijv. Warrior.
wat is WF in combinatie met shadowpriest?Deleon78 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:47:
[...]
Doh
Misschien door de enorme damage van shadow priests in WF?
Typo van SF (shadowform) ?beebie121 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:48:
[...]
wat is WF in combinatie met shadowpriest?
[ Voor 127% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:33 ]
Blacksmitting is natuurlijk belangrijk voor het maken van gear/weapons, maar zijn er BIS voor tanks die daaruit komen en BoP zijn?
Ik neig naar herbalisme/alchemy omdat flasks altijd wel van toepassing zijn en vaak ook goed verkopen. Wat is jullie advies?
edit: voor healer/tanks in raids
[ Voor 11% gewijzigd door wheez50 op 06-08-2019 14:48 ]
De level van je professions is vast gekoppeld aan je eigen character level. Je kan vast geen 300 alch op een level 10 character hebben.wheez50 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:48:
Zorg dat je in je team altijd een tailorer hebt voor de baggies. Je main farm toon twee keer gathering profs en je main raiding toon dubbel aan de productieprofs. Gebruik bank-alts en succes
edit: voor healer/tanks in raids
Proficiency levelsMrVegeta schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:56:
[...]
De level van je professions is vast gekoppeld aan je eigen character level. Je kan vast geen 300 alch op een level 10 character hebben.
Professions can be trained to four levels of proficiency.
Apprentice
◾ You must be level 5 for the primary professions.
◾ This gives you 1 skill in the profession.
◾ You may progress to 75 skill in the profession.
◾ Cost to train is {{{2}}} for Primary professions and 1silver for Secondary professions.
Journeyman
◾ You must be level 10 to train Journeyman level in building tradeskills.
◾ You may train this anytime you have 50 or more skill in the profession.
◾ You may progress to 150 skill in the profession.
◾ Cost to train is 5silver.
Expert
Primary Professions
◾ You must be level 20 to train Expert level in building tradeskills.
◾ You may train this anytime you have 125 or more skill in the profession.
◾ You may progress to 225 skill in the profession.
◾ Cost to train is 50silver.
Secondary Professions
◾ You need to be level 20 to use the books to get expert level in most secondary tradeskill professions.
◾ You may train this anytime you have 125 or more skill in the profession.
◾ You may progress to 225 skill in the profession.
◾ To train, you need to purchase a book (respective Expert book of your profession).
◾ The book sells from vendors at 1gold before discount.
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Dat klopt. Ik ga druid met dual gatherer en pally met engineering/ (ws bs, anders alchemy) - Ik heb altijd wel een tailorer/enchanter in vriendenkring. Ik *heb* vanilla wow gespeeld, dus ik weet hoe professions toen werkten. Op mijn main heb ik alle professions tot 300 gehad. Inclusief bsMrVegeta schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:56:
[...]
De level van je professions is vast gekoppeld aan je eigen character level. Je kan vast geen 300 alch op een level 10 character hebben.
Bv Blacksmithing heeft Armorsmith en Weaponsmith, en die is bv. weer verdeeld in Sword/Axe/Mace.
Verwijderd
Qua spec kan je gewoon met DPS spec in levelingdungeons tanken hoor, moet nie per se daarvoor in prot gaan.MrVegeta schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:34:
Ik heb in Classic altijd UD Priest gespeeld disc/holy, nu lijkt mij dat best leuk om weer te doen. Maar tanken heeft mij ook altijd wel gelokt. Dus in Classic ga ik een Troll Warrior spelen waar ik uiteindelijk mee wil gaan tanken. Op zich kan ik mijn spec gaan de weg wel uitvogelen. Ik ga met een aantal ervaren Classic spelers aan de slag dus ik verwacht dat ik een heel eind moet komen met een hybrid spec zodat ik wat kan levelen en dungeons kan tanken. Waar ik wel mee zit is de professions. Ik heb ongeveer 0 interesse in PVP dus valt engineering dan af? Er is een specifieke offhand voor tanks waar je een 300 engineering voor moet hebben, maar om engineering voor 1 item te levelen is wel wat overdreven, of zijn er nog andere dingen?
Blacksmitting is natuurlijk belangrijk voor het maken van gear/weapons, maar zijn er BIS voor tanks die daaruit komen en BoP zijn?
Ik neig naar herbalisme/alchemy omdat flasks altijd wel van toepassing zijn en vaak ook goed verkopen. Wat is jullie advies?
Professions zou ik zeker skinning en een secundaire gathering prof gaan die aanleunt bij een crafting prof die je zoekt te nemen als je 60 bent. Skinning/herb als je alch gaat of skinning/mining als je BS of engineering gaat.
Verder is het idd beetje zonde om engineering te gaan als je niet zoekt te pvp'en, hebt wel wat handige items zoals bepaalde consumables die snel threat voor je kunnen builden maar is al wel niche. Denk ook dat enchanted thorium helm/breastplate wel redelijk goed zijn om te hebben als tank, evenals dark iron stuff voor fire resistance, maar of het écht de moeite is durf ik niet zeggen.
Met alchemy kan je in ieder geval niet veel mis doen, altijd handig!
Ik spec direct in anticipation, nu ik level gelukkig niet alleen
https://discord.gg/x8uWt9
Kan prima als de warrior maar een shield en one hander gebruikt en in defense stance is. Ik heb grootste gedeelte van mijn vanilla tijd als dps warrior gespeeld, maar bijna altijd als tank in dungeons (ook de level 60 dungeons).Funky22 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:30:
Wil het graag zien lvl 17/18 Warrior die in dps specc dm enz gaat tanken de eerste keer zonder heirloom of twink gear.
Ja zo wel ja met een 1h/shield en def stance, nu voor mij onnodig level met een mage samen ik hoef niet perse dps te knallen doet die wel voor meinvine schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:51:
[...]
Kan prima als de warrior maar een shield en one hander gebruikt en in defense stance is. Ik heb grootste gedeelte van mijn vanilla tijd als dps warrior gespeeld, maar bijna altijd als tank in dungeons (ook de level 60 dungeons).
Vind warrior dps en zeker fury ook saai enkel het tanken boeit me.
Als lvl 50 shammy Sunken Temple getankt destijds toen de eigenlijke tank ineens verdweenDeleon78 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:05:
Het kan ook wel, maar legt iets meer druk op de healer (hoewel fights korter zijn door meer dps i guess). Ach ja shaman tank werkte ook prima, dus lekker belangrijk uiteindelijk. Belangrijkste is gewoon nette pulls en wat cc hier en daar
Duurde lang met 4 maar hadden het wel gehaald..
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:32 ]
Ik heb een tijdje pserver gespeeld en de laatste tijd kwamen er ineens een hoop spelers bij om even te proeven en daar zaten ook nogal wat mensen bij die nog nooit vanilla gespeeld hadden en met een tank die denkt dat het retail wow is en gaat lopen chain pullen kwamen we er slecht vanaf zeg maar
Undead female mage met een single target (frostbite) frost-spec met enchanting & tailoring op een PvP server
Zijn er al ideeën voor een Tweakers Horde guild op een PvP server ?
Zolang je niet gehealed wordt is het samen levelen met een mage en dan als prot gaan beetje overbodig. 2x dps gaat veel sneller door mobs heen en daarbij moet een mage ook steeds regenen en als de mage dat moet kan jij gelijk als warrior even healen met food van die mageFunky22 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:17:
[...]
Ja zo wel ja met een 1h/shield en def stance, nu voor mij onnodig level met een mage samen ik hoef niet perse dps te knallen doet die wel voor me
Vind warrior dps en zeker fury ook saai enkel het tanken boeit me.
Dat is mijn plan B maar ik ben bang dat ik de sfeer in de horde steden niet leuk ga vinden. De Barrens (als gebied) en Thunderbluff enz vind ik echt troosteloos in vergelijking met aangeklede alliance steden als Stormwind/ Ironforge. Orgrimmar is ook maar mehhhSo_Surreal schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:01:
Ik ben er eindelijk over uit wat voor character ik ga maken, het wordt een:
Undead female mage met een single target (frostbite) frost-spec met enchanting & tailoring op een PvP server
Zijn er al ideeën voor een Tweakers Horde guild op een PvP server ?
[ Voor 3% gewijzigd door WillemJanJansen op 07-08-2019 12:09 ]
Dat lukt makkelijk gezien voldoende groepen het zonder shield deden...Funky22 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:30:
Wil het graag zien lvl 17/18 Warrior die in dps specc dm enz gaat tanken de eerste keer zonder heirloom of twink gear.
Vanaf VanCleef:

De healer zit zelfs te wanden uit verveling. Gedurende de hele fight cast ie 3 heals en 4 shields en gaat dan dood door aggro, terwijl de boss alsnog doodgaat. Als ze een beetje normaal de adds hadden opgepakt dan was dit kinderspel geweest (lees: de paladin liet geen consecration vallen bij de 2e add wave). Dungeons zijn alles behalve lastig, dus je beeld is niet bepaald accuraat.
[ Voor 52% gewijzigd door Paprika op 07-08-2019 12:30 ]
Mijn probleem is met dps die continue lopen te pushen, tot ze het zat zijn, ninjaen en leaven. En in retail waren dat er behoorlijk wat. Nu heb ik zelf zelden als dps gespeeld. Misschien wat vooringenomen hier ^^
[ Voor 110% gewijzigd door Funky22 op 07-08-2019 12:54 ]
Dat weet ik al, want ik heb er zat uren op zitten in vanilla, private servers en de beta...Funky22 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:50:
Uiteraard met zulke gear is dat te doen, maar we zullen zien op lvl 17/18 met je green quest shit reward gear hoever je komt zonder te wippen de eerste keer in classic
YouTube: CuriosityIsland
Geeft nog voldoende materiaal overigens hoe het ook kan.
[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 07-08-2019 12:55 ]
En die filmpjes tja die zijn lvl 20 dan ben je normaal dm al lang voorbij, ik ga zelf geen dm doen met men eerste character als classic er is, de xp is het niet waard tov de tijd dat die duurt.
[ Voor 51% gewijzigd door Funky22 op 07-08-2019 13:03 ]
Dit is inderdaad wel een "probleem", er lopen nogal wat mensen die denken dat ze alles kunnen en dan kan een instance als WC erg lang duren (weet ik uit ervaring op pserverFunky22 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:55:
Mijn ervaring is net dat het juist de hero's zijn die een party doen wippen, ben je vaak niks mee.
En die filmpjes tja die zijn lvl 20 dan ben je normaal dm al lang voorbij, ik ga zelf geen dm doen met men eerste character als classic er is, de xp is het niet waard tov de tijd dat die duurt.

Misschien komt het met zo'n groep alsnog goed op een echte Classic server, gezien de dungeons aantoonbaar makkelijker zijn dan op de bekende private servers.Gixxer27 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:14:
[...]
Dit is inderdaad wel een "probleem", er lopen nogal wat mensen die denken dat ze alles kunnen en dan kan een instance als WC erg lang duren (weet ik uit ervaring op pserver)
Probleem is nog steeds dat er toch nog vaak bijv. gepulled word door een ranged class oid en threath is niet zo snel en makkelijk op te bouwen als in retail, met als gevolg dat iedereen als ze aggro hebben in de rondte gaat rennen.Paprika schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:50:
[...]
Misschien komt het met zo'n groep alsnog goed op een echte Classic server, gezien de dungeons aantoonbaar makkelijker zijn dan op de bekende private servers.
Maar we gaan het zien hopelijk valt het mee
Verwijderd
Ik meen dat je minimaal lvl 35 moet zijn voor de artisan trainer(s).MrVegeta schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:56:
[...]
(wordt trouwens druk hier, de hype is real!)
Moet denk ik me doelen maar bijstellen door gewoon lekker casual te genieten van het levelen en de zones en endgame maar laten voor wat het is.
Misschien dat ik maar gewoon moet focussen op de level 19 twinks XD daar heb ik in vanilla echt zo veel plezier mee gehad haha! was alleen gevaarlijk om niet vaak genoeg te moeten farmen voor een item waardoor je net levelup ging met de dungeon.
Kan het me niet meer herinneren of er daadwerkelijk een lvl requirement aanwezig was. Echter; de artisan enchanting trainer zat in Uldaman, dus daar kon je niet zomaar even naar toe op je lvl 25 toon.Verwijderd schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:15:
[...]
Ik meen dat je minimaal lvl 35 moet zijn voor de artisan trainer(s).
(wordt trouwens druk hier, de hype is real!)
Voor de secondary profs zat een soortgelijke soft requirement; hogere levels First Aid haalde je door een quest in Arathi Highlands (voor Horde iig, geen idee welke zone voor Alliance), cooking was een Q in Tanaris etc.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:32 ]
Level 19 twinks, geweldig was dat. Heb nog ergens een twink staan op mijn account, nooit meer aangeraakt sinds vanilla: https://worldofwarcraft.c...acter/eu/trollbane/twyzor. Volgens mij had ik toentertijd alle BiS items.Ricmaniac schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:19:
Misschien dat ik maar gewoon moet focussen op de level 19 twinks XD daar heb ik in vanilla echt zo veel plezier mee gehad haha! was alleen gevaarlijk om niet vaak genoeg te moeten farmen voor een item waardoor je net levelup ging met de dungeon.
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat