YupMunki schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:31:
[...]
Level 19 twinks, geweldig was dat. Heb nog ergens een twink staan op mijn account, nooit meer aangeraakt sinds vanilla: https://worldofwarcraft.c...acter/eu/trollbane/twyzor. Volgens mij had ik toentertijd alle BiS items.
Kan iemand zich herinneren hoe goed dungeons te farmen zijn als je level 60 bent? Is bijvoorbeeld Scarlett Monastery dan een beetje te doen als mage?
Waar houdt het een beetje op met het solo farmen?
[ Voor 15% gewijzigd door WillemJanJansen op 07-08-2019 16:53 ]
Geen fishing hat/feet...Munki schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:31:
[...]
Level 19 twinks, geweldig was dat. Heb nog ergens een twink staan op mijn account, nooit meer aangeraakt sinds vanilla: https://worldofwarcraft.c...acter/eu/trollbane/twyzor. Volgens mij had ik toentertijd alle BiS items.
@Ricmaniac, je hebt amper en eigenlijk zelfs geen consumables nodig om MC/BWL/Onyxia te clearen. AQ40 en Naxxramas zijn discutabel.
[ Voor 14% gewijzigd door Paprika op 07-08-2019 17:06 ]
Inderdaad. Tijdens fase #1 heb je geloof ik toch niet bijzonder veel te doen behalve MC en Onyxia raiden.Deleon78 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:22:
[...]
Niet druk om maken. Sommige mensen rushen naar 60, anderen doen het lekker chill. Komt goed!
Ik ga m'n Warlock wat vlotter naar 60 trekken, en daarna op m'n dooie gemakt m'n Druid door de content heen loodsen. Geen haast voor de rest

Surfin' paradise!
Ik heb besloten Alliance te spelen maar heb jullie hulp nodig bij het kiezen van een class. Ik twijfel tussen shadow priest, soul link warlock of een hunter.
Ik zal veelal solo spelen met focus op wpvp/battlegrounds aangezien ik geen tijd heb om in de avonden te raiden. Ik hoop rank 10 te halen.
Op dit moment neig ik naar warlock, maar vraag me af of ik zonder raid gear kans maak in pvp. Zijn soul link warlocks ook gear dependant?
Hunter staat op dit moment op twee. Ik vind de groene pvp gear er erg gaaf uit zien, plus ze zijn minder gear dependant dan warlock en priests wat de weg naar rank 10 makkelijker/leuker maakt. Wel een erg hoge skillcap.
Shadow priest op drie, hoe zal dit gaan op weg naar rank 10 zonder al te goede gear?
Benieuwd naar jullie mening!
Ik zal veelal solo spelen met focus op wpvp/battlegrounds aangezien ik geen tijd heb om in de avonden te raiden. Ik hoop rank 10 te halen.
Op dit moment neig ik naar warlock, maar vraag me af of ik zonder raid gear kans maak in pvp. Zijn soul link warlocks ook gear dependant?
Hunter staat op dit moment op twee. Ik vind de groene pvp gear er erg gaaf uit zien, plus ze zijn minder gear dependant dan warlock en priests wat de weg naar rank 10 makkelijker/leuker maakt. Wel een erg hoge skillcap.
Shadow priest op drie, hoe zal dit gaan op weg naar rank 10 zonder al te goede gear?
Benieuwd naar jullie mening!
[ Voor 3% gewijzigd door Nielster op 07-08-2019 18:09 ]
Verwijderd
ik herinner me dat SM zowat de upper range was dat solobaar was als mage, met uitzondering van bepaalde bosses in latere dungeons (denk dan aan faxmonkey zijn dungeonruns)WillemJanJansen schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:52:
Kan iemand zich herinneren hoe goed dungeons te farmen zijn als je level 60 bent? Is bijvoorbeeld Scarlett Monastery dan een beetje te doen als mage?
Nou, ik heb 'm hoor...
https://www.amazon.com/iK...ol-Hospital/dp/B0753CSGTK
Nu kijken hoe ik 'm het beste kan inzetten. Als ik geen hersensignalen stuur naar mijn toetsenbord hand om te vechten enzo, dan strafe (1e / 2e pedaal) en loop (3e pedaal) ik best soepeltjes, maar het is heel apart om te bemerken hoe raar het voelt om niet mijn hand te gebruiken. Alsof je zonder handen fietst.
Zodra ik wel mijn hand begin te gebruiken raak ik in de war en zit ik te kijken naar een poppetje dat niet echt beweegt
Waarschijnlijk moet ik 'm gewoon niet voor movement gebruiken. Ik merk dat mijn voet op mijn hiel rust en een beetje omhoog knikt. Dat is niet echt goed voor je spieren. Maar waar zal ik'm dan wel voor gebruiken? Aspects? Pet control? In ieder geval feign death en springen lijkt me handig.
Nu kijken hoe ik 'm het beste kan inzetten. Als ik geen hersensignalen stuur naar mijn toetsenbord hand om te vechten enzo, dan strafe (1e / 2e pedaal) en loop (3e pedaal) ik best soepeltjes, maar het is heel apart om te bemerken hoe raar het voelt om niet mijn hand te gebruiken. Alsof je zonder handen fietst.
Zodra ik wel mijn hand begin te gebruiken raak ik in de war en zit ik te kijken naar een poppetje dat niet echt beweegt
Waarschijnlijk moet ik 'm gewoon niet voor movement gebruiken. Ik merk dat mijn voet op mijn hiel rust en een beetje omhoog knikt. Dat is niet echt goed voor je spieren. Maar waar zal ik'm dan wel voor gebruiken? Aspects? Pet control? In ieder geval feign death en springen lijkt me handig.
Dit dus.
Volgens mij krijg je echt RSI als je constant je voet op dat pedaal houdt zonder hem in de trappen.FunkyTrip schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:42:
Nou, ik heb 'm hoor...
Dat idee had ik ook. Al kan ik mijn voet redelijk plat houden merk ik.So_Surreal schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:46:
[...]
Volgens mij krijg je echt RSI als je constant je voet op dat pedaal houdt zonder hem in de trappen.
Springen lijkt wel te gaan. Leuk experiment in ieder geval!
[ Voor 4% gewijzigd door FunkyTrip op 07-08-2019 21:50 ]
Dit dus.
Oké, dat vermoedde ik al een beetje. De dungeons daarna zijn natuurlijk al Sunken Temple/ Dire Maul/ Blackrock/ Zul Farrak etc. Dat ga je absoluut niet redden.Verwijderd schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:28:
[...]
ik herinner me dat SM zowat de upper range was dat solobaar was als mage, met uitzondering van bepaalde bosses in latere dungeons (denk dan aan faxmonkey zijn dungeonruns)
Misschien zoiets?:FunkyTrip schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:42:
Nou, ik heb 'm hoor...
Nu kijken hoe ik 'm het beste kan inzetten.
- Één pedaal als ALT knop, waarmee je keyboardknoppen weer wat anders doen (een beetje zoals shift);
- Één pedaal als panic button voor bijvoorbeeld ice block;
- Één pedaal voor auto walk.
Als alt inzetten lijkt me best lastig, dan moet je 2 lichaamsdelen aansturen om 1 ability te gebruiken.WillemJanJansen schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 23:10:
Misschien zoiets?:
- Één pedaal als ALT knop, waarmee je keyboardknoppen weer wat anders doen (een beetje zoals shift);
- Één pedaal als panic button voor bijvoorbeeld ice block;
- Één pedaal voor auto walk.
Panic button zoals feign death ga ik proberen.
Autowalk gebruik je niet zo vaak, dus kun je net zo goed een toets voor gebruiken.
Ik denk dat je die pedalen moet inzetten voor een ability
- dat je niet non-stop gebruikt
- dat je wel redelijk frequent gebruikt
Als druid zou ik 'm gebruiken om te shiften denk ik.
Dit dus.
Heb ook maar even een maand sub gekocht. Benieuwd naar morgen en de 27e.
Even kijken hoe de huidige WoW erbij staat. Even 60 gb binnenharken. Classic is maar 4.6gb
Vind het alleen zo zonde om weer geld te moeten uitgeven aan WoW Classic / Vanilla. Heb het gedaan van 2004 tot einde WOTLK, met hier en daar Cata en Pandaria. Blizz/Activision wil ik leiver geen geld geven.
Ga het wel trouwens zonde Add-ons spelen. Gewoon echt de pure ervaring.
Edit: Man man man. De introductie van Dwarf maar even gedaan. Wtf is dit. Chinese troep is dit geworden. Ingame shop, handje hier handje daar. Saai, hoor. Laat Classic Dwarf Hunter maar komen. Dat is nog eens een introductie. Even mijn characters verwijderen. Die heb ik toch al sinds begin pandaria niet meer aangeraakt. Wel jammer van de tijd en geld
Plan is dus lekker een maand aankloten tot sub verloopt.
Wie weet ontmoet ik wel een leuke meid online.
Vind het alleen zo zonde om weer geld te moeten uitgeven aan WoW Classic / Vanilla. Heb het gedaan van 2004 tot einde WOTLK, met hier en daar Cata en Pandaria. Blizz/Activision wil ik leiver geen geld geven.

Edit: Man man man. De introductie van Dwarf maar even gedaan. Wtf is dit. Chinese troep is dit geworden. Ingame shop, handje hier handje daar. Saai, hoor. Laat Classic Dwarf Hunter maar komen. Dat is nog eens een introductie. Even mijn characters verwijderen. Die heb ik toch al sinds begin pandaria niet meer aangeraakt. Wel jammer van de tijd en geld
Plan is dus lekker een maand aankloten tot sub verloopt.
[ Voor 80% gewijzigd door Ivysaur op 08-08-2019 03:57 ]
Hoi Allemaal,
Blijkbaar was het niet meer toegestaan om je guild te advertisen.
Bij deze dan ook de boodschap weg gehaald.
Mijn excuus.
Mijn excuus.
[ Voor 86% gewijzigd door Tha-Skunk op 08-08-2019 07:57 ]
Waarom zou je deze uitgever niks willen betalen? Ze zijn verantwoordelijk voor één van de beste spellen ooit waar tot heden nog geen pay to win principe in zit. Dit zou je moeten stimuleren.Ivysaur schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 02:36:
Plan is dus lekker een maand aankloten tot sub verloopt.Wie weet ontmoet ik wel een leuke meid online.
Maar Memory Lane is wel een hele gave guild natuurlijkTha-Skunk schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 07:08:
Hoi Allemaal,
Mijn excuus.
Ja dat is echt een hele gave guildDiversity schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:24:
[...]
Maar Memory Lane is wel een hele gave guild natuurlijk.
Ik denk dat het met de tijdsinvestering relatief mee gaat vallen tov de originele game. We hebben nu simcrafts die met miljoenen iteraties al je optimale builds/dps berekenen, en 15(?) jaar ervaring achter de rug. Ja het farmen van mats e.d. blijft een slog als je echt progression wilt raiden, maar dat zou relatief minder nodig moeten zijn.
Ik ga lekker met vrienden samen rustig spelen. Samen dungeons doen en zo, geen plannen voor raids. En de eerste woensdag als lan party starten
Ik ga lekker met vrienden samen rustig spelen. Samen dungeons doen en zo, geen plannen voor raids. En de eerste woensdag als lan party starten
Ja, ik heb 'm ook deze week aangezet (3 maanden gekocht). Moest sowieso eerst uitvogelen waar al mijn characters waren, want ik zag het niet meer op welke servers (dat wordt niet meer bijgehouden als ze al heeeeel oud zijn). Ik ben bij cataclysm gestopt immers.Ivysaur schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 02:36:
Heb ook maar even een maand sub gekocht. Benieuwd naar morgen en de 27e.Even kijken hoe de huidige WoW erbij staat. Even 60 gb binnenharken. Classic is maar 4.6gb
Uiteindelijk alles teruggevonden op mijn Death knight na. Die had 70 of 80 moeten zijn.
Ik blijk een 85 hunter (10 days played), 80 druid (13), 70 druid (19), 62 shaman (50), 60 hunter (10) en 60 druid (34) te hebben
Toch aardig gespeeld dus back in the day
Mijn shaman dus veruit het meest. Ik kreeg ineens ook de achievement '10.000' enemies killed. Dat kan ik me haast niet voorstellen, maar goed.
Wist niet eens meer dat ik die 80 druid uberhaupt had. Mijn inventories waren ook bizar. Ik wist het echt allemaal niet meer. Die gear op mijn 85 hunter. Echt, het zegt me allemaal niets meer. Behalve dan mijn 62 shaman en 60 druid...Dat waren mijn eerste 2 chars. Zoveel nostalgie.
Dit dus.
Vet dat iedereen er zo'n zin in heeft
. Gisteren ook al lekker beetje tijdens het gamen met wat mensen naar WoW soundtracks geluisterd. Voor de tijd maar is even wat etenswaren inslaan en zorgen dat ik voor 27-09 00:00 een dutje heb gedaan zodat ik om 00:00 gelijk kan beginnen. Volgens mij heb ik dit voorheen bij een game nog nooit gedaan, maar dit is een uitzondering
.
En zelf ga ik ook nog even kijken of ik addons installeren. Heybarbaruiva ui vond ik zelf een erg fijne addon voor mijn interfaces. Deze addon had zo'n beetje alles wat je maar nodig hebt. Misschien dat ik eerst begin zonder addons (of in ieder geval geen addons die je interface wijzigen), maar addons zoals voor de Auction House etc.
@FunkyTrip Haha, die pedalen zien er wel cool uit. Heb zelf de Logitech G600 muis waar ik wel mee uit de voeten kan. Zitten genoeg knopjes op, en eventueel een G-switch waarmee je dubbele knoppen hebt. Heb ook de Corsair Scimitar voor enkele maanden geleden 2e hands gekocht, maar deze zou ik persoonlijk afraden. De kwaliteit is stukken minder dan de Logitech (meer plastiky
) en zoals de middle mouse button is niet zo fijn als de Logitech (de Logitech middle mouse button werkt ook naar links en rechts).
En zelf ga ik ook nog even kijken of ik addons installeren. Heybarbaruiva ui vond ik zelf een erg fijne addon voor mijn interfaces. Deze addon had zo'n beetje alles wat je maar nodig hebt. Misschien dat ik eerst begin zonder addons (of in ieder geval geen addons die je interface wijzigen), maar addons zoals voor de Auction House etc.
@FunkyTrip Haha, die pedalen zien er wel cool uit. Heb zelf de Logitech G600 muis waar ik wel mee uit de voeten kan. Zitten genoeg knopjes op, en eventueel een G-switch waarmee je dubbele knoppen hebt. Heb ook de Corsair Scimitar voor enkele maanden geleden 2e hands gekocht, maar deze zou ik persoonlijk afraden. De kwaliteit is stukken minder dan de Logitech (meer plastiky
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Verwijderd
Jazeker, SM kun je wel aardig aoe- farmen als je niet te grote packs pullt.WillemJanJansen schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:52:
Met een beetje gear is Uldaman ook nog te doen. Vanaf Maraudon wordt het wel lastig, het Princess gedeelte kan eigenlijk niet meer solo.
Voor wat betreft de profession reqs:
'' You must be level 35 to become an Artisan in most professions (gathering professions require level 25 and fishing requires level 10).''
Ik ga er niet aan beginnen om launchnight klaar te zitten XD ga liever wat vroeger slapen en dan uurtje of 6 bijv op staan
dan zijn al de belachelijke login queues en problemen meestal wel iets afgenomen. hoef ik ook niet zo bang te zijn voor disconnects
Grappig, ik ging als priest volgens mij altijd Prices solo'enVerwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:30:
[...]
Jazeker, SM kun je wel aardig aoe- farmen als je niet te grote packs pullt.
Met een beetje gear is Uldaman ook nog te doen. Vanaf Maraudon wordt het wel lastig, het Princess gedeelte kan eigenlijk niet meer solo.
'' You must be level 35 to become an Artisan in most professions (gathering professions require level 25 and fishing requires level 10).''
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Princess solo als hunter was prima te doen.
King in Dm North ook prima solo te killen als hunter.
King in Dm North ook prima solo te killen als hunter.
Verwijderd
@MrVegeta Hunter en rogue ook, voor een mage is het ook vast te doen met wat gear + frost spec. Maar als je lekker door wilt farmen..
Hier ook, zet om half 7 de wekker en dan zien we welRicmaniac schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:33:
Ik ga er niet aan beginnen om launchnight klaar te zitten XD ga liever wat vroeger slapen en dan uurtje of 6 bijv op staandan zijn al de belachelijke login queues en problemen meestal wel iets afgenomen. hoef ik ook niet zo bang te zijn voor disconnects
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2019 10:01 ]
Weet niet of deze plaatjes al gepost zijn, maar wel interessante referentie om te kijken hoe je class het doet qua content in Classic:
Priest

Shaman

Warrior

Verdere details zijn er nog niet, maar hier de reddit gebruiker die ze posts: https://www.reddit.com/user/Mugungo/
Priest

Shaman

Warrior

Verdere details zijn er nog niet, maar hier de reddit gebruiker die ze posts: https://www.reddit.com/user/Mugungo/
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Omdat Activision Blizzard om zeep heeft geholpen. Lootboxes, CoD, Diablo 3, Overwatch, Heartstone. Samen met EA er voor gezorgt dat DlC , lootboxes en microtransacties dag van de orde zijn.WillemJanJansen schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:18:
[...]
Waarom zou je deze uitgever niks willen betalen? Ze zijn verantwoordelijk voor één van de beste spellen ooit waar tot heden nog geen pay to win principe in zit. Dit zou je moeten stimuleren.
Bovendien niet de ballen hebben om met innovatieve spellen te komen maar spellen uit te poepen die de trend van vandaag volgen, oude spellen zoals W3 en WoW remake / remasteren enz.
Nu zit ik natuurlijk op de Vanilla Classic bandwagon.
Tot slot WoW uit melken. Bij de dood van Arthras was iedereen er wel zo'n beetje klaar mee. Arthras was HET eindbaas. Met Cata en verder had Activision erg een handje in de pot te mikken, en langzaam was dat ook die tijd dat de oude Blizzard werd vervangen door een nieuwe generatie die 'gamen' niet op het menu heeft staan.
[ Voor 19% gewijzigd door Ivysaur op 08-08-2019 11:43 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:32 ]
Je zou bijna geneigd zijn om alleen hiervoor een warlock of hunter aan te maken.Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:30:
[...]
Jazeker, SM kun je wel aardig aoe- farmen als je niet te grote packs pullt.
Die lootboxes of extra's hoef je niet te kopen om het spel naar zijn volledigheid te gebruiken en zijn dus slechts een extraatje voor iemand die het er voor over heeft is.Ivysaur schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:18:
[...]
Omdat Activision Blizzard om zeep heeft geholpen. Lootboxes, CoD, Diablo 3, Overwatch, Heartstone. Samen met EA er voor gezorgt dat DlC , lootboxes en microtransacties dag van de orde zijn.
Bovendien niet de ballen hebben om met innovatieve spellen te komen maar spellen uit te poepen die de trend van vandaag volgen, oude spellen zoals W3 en WoW remake / remasteren enz. Nu zit ik natuurlijk op de Vanilla Classic bandwagon.Dus ik doe er zelf ook aan mee. Beetje zwak van mij.
Tot slot WoW uit melken. Bij de dood van Arthras was iedereen er wel zo'n beetje klaar mee. Arthras was HET eindbaas.
Waarom zou je innovatief zijn als het concept dat je hebt werkt en zeer populair is? Verhoogt het risico dat ze de formule kapot maken.
Uitmelken, ja daar is wat van te zeggen. Niet elke expansion is evengoed geweest en het verhaal en de wereld is inmiddels behoorlijk geclusterd. Hadden ze echter geen nieuwe expansions gemaakt dan waren mensen afgehaakt. Als er een paar maanden geen nieuwe content komt begint iedereen al te blazen. Het is nou eenmaal nodig en ik persoonlijk ben elke keer blij met nieuwe content.
Ik vind het allemaal een beetje drogredenen om niet of kort te spelen. Als je het leuk vindt, neem je een subscription. Als je het niks vindt niet.
[ Voor 15% gewijzigd door WillemJanJansen op 08-08-2019 11:54 ]
Wat, geen P2W?WillemJanJansen schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:18:
[...]
Waarom zou je deze uitgever niks willen betalen? Ze zijn verantwoordelijk voor één van de beste spellen ooit waar tot heden nog geen pay to win principe in zit. Dit zou je moeten stimuleren.
Ik kan me toch herinneren dat echt iedereen en zn moeder gold kocht bij de lokale grindchinees. In Vanilla, dan toch in ieder geval.
Tientje voor vijfentwintig gold
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Nou in Vanilla deed niet iedereen het en je kon er nog een ban voor krijgen ook dus is niet echt P2W zeg maar.Helixes schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:02:
[...]
Wat, geen P2W?
Ik kan me toch herinneren dat echt iedereen en zn moeder gold kocht bij de lokale grindchinees. In Vanilla, dan toch in ieder geval.
.
Dat waren natuurlijk externe bedrijven. Al heeft blizzard dat ook toegevoegd met de wow tokens. Het blijft echter wel zo dat je de beste gear alleen kan krijgen met raiden en pvp en gold wederom iets is om extraatjes te kunnen kopen. Als je normaal speelt kun je enchants etc prima betalen en ben je absoluut niet gold starved.Helixes schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:02:
[...]
Wat, geen P2W?
Je bedoelt 'shadowbolt shadowbolt shadowbolt shadowbolt shadowbolt shadowbolt shadowbolt' en 'frostbolt frostbolt frostbolt frostbolt frostbolt frostbolt frostbolt frostbolt frostbolt'?Zebby schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:27:
We hebben nu simcrafts die met miljoenen iteraties al je optimale builds/dps berekenen
Nou is dat in Vanilla niet helemaal waar, zeker in het begin ben je gold starved en moet je toch echt je best doen om je eerste mount te halen.WillemJanJansen schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:11:
[...]
Dat waren natuurlijk externe bedrijven. Al heeft blizzard dat ook toegevoegd met de wow tokens. Het blijft echter wel zo dat je de beste gear alleen kan krijgen met raiden en pvp en gold wederom iets is om extraatjes te kunnen kopen. Als je normaal speelt kun je enchants etc prima betalen en ben je absoluut niet gold starved.
Ik ben echt zeer benieuwd naar de eerste reacties en hoe de pet er bij iedereen bij staat een maandje na release.
Ik heb zelf namelijk behoorlijk het gevoel dat het best eens kan tegenvallen allemaal, en dat heb ik niet vaak! Ga 'm daarom ook niet spelen overigens
Ik snap dat er uit "nostalgie" en "vroeger was alles beter" nogal een hype wordt gecreëerd rond WoW Classic, maar ik weet het allemaal zo net nog niet.
Feit voor mij is: de eerste stappen die ik in Elwynn Forest zette waren legendarisch en een moment om nooit te vergeten. Er is sinds die dag in 2004 geen enkele expansion geweest, of überhaupt ook maar een spel, wat datzelfde gevoel bij me kon oproepen. Tja, de eerste expansions zorgde nog wel voor zenuwen en door die expansions bleef ik ook spelen, want er werden wat mij betreft prima verbeteringen doorgevoerd. Maar om nu terug te gaan naar Classic... nee. Vooralsnog niet.
Die eerste uren, dagen, weken (en uiteindelijk maanden - jaren
) waren fantastisch. De eerste gevechten met Ony en in BWL waren onvergetelijk. Maar van mij hoeft dat allemaal niet opnieuw.
Maar goed, ik laat me verrassen. Mochten de reacties goed zijn dan sluit ik niet uit dat ik 'm een week na release alsnog in huis heb

Ik moest toen nog heel wat gold bij elkaar schrapen.
Ik heb zelf namelijk behoorlijk het gevoel dat het best eens kan tegenvallen allemaal, en dat heb ik niet vaak! Ga 'm daarom ook niet spelen overigens
Ik snap dat er uit "nostalgie" en "vroeger was alles beter" nogal een hype wordt gecreëerd rond WoW Classic, maar ik weet het allemaal zo net nog niet.
Feit voor mij is: de eerste stappen die ik in Elwynn Forest zette waren legendarisch en een moment om nooit te vergeten. Er is sinds die dag in 2004 geen enkele expansion geweest, of überhaupt ook maar een spel, wat datzelfde gevoel bij me kon oproepen. Tja, de eerste expansions zorgde nog wel voor zenuwen en door die expansions bleef ik ook spelen, want er werden wat mij betreft prima verbeteringen doorgevoerd. Maar om nu terug te gaan naar Classic... nee. Vooralsnog niet.
Die eerste uren, dagen, weken (en uiteindelijk maanden - jaren
Maar goed, ik laat me verrassen. Mochten de reacties goed zijn dan sluit ik niet uit dat ik 'm een week na release alsnog in huis heb
Nou dat viel idd niet mee toendertijd. Ik weet nog wel dat ik stikjaloers was op een maat van me, die trots met z'n mount liep te paraderen. Toen dacht ik nog: fucker, met je pally. Jij hebt makkelijk praten met je summonGixxer27 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:12:
[...]
Nou is dat in Vanilla niet helemaal waar, zeker in het begin ben je gold starved en moet je toch echt je best doen om je eerste mount te halen.
Ik moest toen nog heel wat gold bij elkaar schrapen.
[ Voor 18% gewijzigd door Denman op 08-08-2019 12:28 ]
@WillemJanJansen Ieder zo zijn perspectief.
Absoluut waar, al denk ik dat als je je professions ook aandacht schenkt naast het levelen, de level 40 mount absoluut geen probleem is. De 60 mount is inderdaad wel ff een dingetje.Gixxer27 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:12:
[...]
Nou is dat in Vanilla niet helemaal waar, zeker in het begin ben je gold starved en moet je toch echt je best doen om je eerste mount te halen.
Zo is dat.

[ Voor 17% gewijzigd door WillemJanJansen op 08-08-2019 12:20 ]
.
Ik kan me een paar filmpjes van Preach herinneren, waarin hij ook PvE in Vanilla wow aanhaalde. En daarbij zei dat eigenlijk elke class maar 1 werkende spec had (en kwam je met een verkeerde spec in een raid, werd je er snel weer uitgekicked).
Hoe zit dit met Classic? Zijn alle spec's viable?
voor de mensen die hem niet kennen, zeker de moeite waard even te kijken
voor de mensen die hem niet kennen, zeker de moeite waard even te kijken
13:37
Denman schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:14:
Ik heb zelf namelijk behoorlijk het gevoel dat het best eens kan tegenvallen allemaal.

1 grote flop, gegarandeerd.
.
[ Voor 136% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:32 ]
Heb Wow zeer actief gespeeld t/m Wotlk en daarna is het afgezwakt bij mij, ik vind juist wat jij aangeeft in de retail ook een van de grootste tegenvallers alles word voorgekauwd en je word van de eerste quest af met gold overladen zodat als je gewoon speelt niets te kort komt om nog maar te zwijgen over de items die je veel te makkelijk krijgt.Deleon78 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:20:
[...]
Inderdaad, een dingetjes. Ik kan niet wachten.
Het klinkt een beetje of jullie liever retail spelen waarin alles in je schoot geworpen wordtDan heb je even geen 60 mount en moet je keuzes maken. poe poe
Maar er is een groot verschil tussen een broken spec, en een viable spec. Dat je slechte keuzes kan maken is logisch.Deleon78 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:20:
[...]
Je kunt elke talent tree spelen, maar er zijn wel slechte keuzes binnen de tree. Dat heet gewoon elkaar helpen betere keuzes te maken.
Als mensen je uit de raid kicken, ligt dat aan die mensen en niet aan iets anders.
Maar zoals preach ook aangaf... Paladin -> Holy.. want de andere 2 specs werkten gewoon niet. (enigzins serieuze guilds he.. beetje levelen kan in elke spec wel)
[ Voor 5% gewijzigd door Nibbz op 08-08-2019 12:27 ]
13:37
SchuldigHelixes schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:02:
[...]
Kan me iets van 35,- herinneren voor 1000G
Was voor mn epic mount op mn disc/holy priest, daar was gewoon niet mee te farmen..
Ik begrijp op verschillende fora dat Blizz geld transacties kan volgen tegenwoordig dus een ban is snel weggegeven anno 2019.
[ Voor 16% gewijzigd door PepieNL op 08-08-2019 12:29 ]
Mijn ervaring is juist dat je in Vanilla misschien wel een opmerking kreeg maar omdat het voor iedereen nieuw was en je met 40 man in een raid iets meer speelruimte had je niet meteen gekicked werd, ook was de communicatie veel beter als nu en mensen je ook echt hielpen als je een vraag had.Nibbz schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:19:
Ik kan me een paar filmpjes van Preach herinneren, waarin hij ook PvE in Vanilla wow aanhaalde. En daarbij zei dat eigenlijk elke class maar 1 werkende spec had (en kwam je met een verkeerde spec in een raid, werd je er snel weer uitgekicked).
.
[ Voor 110% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:32 ]
Waar heb je het over?Deleon78 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:19:
[...]
Dat moet je bij je geliefden aangeven, wij geven niet zo om je voorkeur voor crematie

Ik heb Vanilla WoW tot in den treure gespeeld, dus heb geen beta footage meer nodig om mijn mening te vormenMaar er is toch genoeg footage van de beta om je mening te vormen?
Heel mooi allemaal, maar zegt nog niks over hoe de vlag er na een maand bij staatPaprika schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:19:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
1 grote flop, gegarandeerd.
Laat ik het zo zeggen: met mijn duizenden uren in WoW word ik nog niet heel warm voor WoW Classic.
Ik verwacht echt wel dat hier een markt voor is en dat heel veel mensen hier van tevoren warm voor lopen, maar ik persoonlijk niet echt.
.
Niet alle specs zijn viable, maar tenzij je in de meest elite dedicated raid group zit zal het wel meevallen. 40 man bij elkaar sprokkelen is al geen makkelijk zaak. Alhoewel ik denk dat we met de kennis van nu met 25-30 man hetzelfde kunnen bereiken als toen met 40. Anyway, als je bij een guild zit die jou door jouw spec niet meeneemt te raiden, zoek een andere guild.Nibbz schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:19:
Hij wacht de reacties van af van de spelers.Deleon78 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:38:
- Je wacht reacties af maar je hoeft geen reacties af te wachten? Ik snap het niet
[ Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 08-08-2019 12:58 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
@Denman Denk dat de meesten ook gewoon een maandje even down to memory lane; beetje levelen, gezellig gekletsen en wat dungeons doen.
De echte diehards zullen het gewoon volhouden tot de laatste fase.
De echte diehards zullen het gewoon volhouden tot de laatste fase.
Je bent te laat, het is allang aangepast.Deleon78 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:38:
[...]
[...]
- Verassen -> crematie
- Je wacht reacties af maar je hoeft geen reacties af te wachten? Ik snap het niet
Psssst, als we dan toch taalnazi gaan doen (flauw, aangezien je niks zegt over de rest van mijn post): zinnen sluit je af met een punt.
En zoals @MrVegeta al zegt wacht ik de reacties van andere spelers af.
.
[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:32 ]
Ik heb het idee dat een heleboel mensen niet doorhebben dat meer XP en goud geven voor quests noodzakelijk is, zodat een nieuwe speler in Legion niet eerst 4 jaar moet spelen, voordat die eindelijk aan Legion content kan beginnen. Dat je in Legion meteen van Vanilla content naar TBC content kan, waardoor je lvl 60 gear meteen outdated is, lijkt me logisch. Waar je daar eerst twee jaar mee vooruit moest is dat nu na je eerste TBC quest alweer verouderd.Zo is dat bij elke overgang van expansion.Gixxer27 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:23:
[...]
Heb Wow zeer actief gespeeld t/m Wotlk en daarna is het afgezwakt bij mij, ik vind juist wat jij aangeeft in de retail ook een van de grootste tegenvallers alles word voorgekauwd en je word van de eerste quest af met gold overladen zodat als je gewoon speelt niets te kort komt om nog maar te zwijgen over de items die je veel te makkelijk krijgt.
Ik zelf vond de extra XP wel mooi meegenomen, want ik doe liever quests dan 300 beren af maken om een levelk hoger te komen, al lijkt dat laatste de echte WoW ervaring te moeten zijn.
.
@Droefsnoet klopt wel wat je zegt maar ik vind het met name saaier geworden omdat het juist nu 1 rush naar max lvl is om dan maar instances te spammen in lfg, IK mis de community hier heel erg als je nu al in een instance zit word er of niets gezegd of je kan alleen maar gezeik naar je kop krijgen omdat je niet snel genoeg pulled oid, en ja ik ben met je eens dat groups maken verre van ideaal was maar vind lfg/lfr nou ook niet echt beter.
Kleine kanttekening het is nog wel afwachten hoe de community gaat zijn.
Kleine kanttekening het is nog wel afwachten hoe de community gaat zijn.
Ook in Vanilla kon je gewoon naar 60 questen zonder 300 beren te moeten afmaken (tenzij onderdeel van een quest).Droefsnoet schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:04:
Ik zelf vond de extra XP wel mooi meegenomen, want ik doe liever quests dan 300 beren af maken om een levelk hoger te komen, al lijkt dat laatste de echte WoW ervaring te moeten zijn.
Dit dus.
Imho zijn in hindsight de expansions een totale faal geweest. Bij iedere expansion is de vorige content direct irrelevant gemaakt. In plaats van dat de World of Warcraft steeds groter geworden is (wat het woord expansion inhoudt), is de wereld verplaatst, en is alleen de irrelevante World of Warcraft steeds groter geworden. Doodzonde.Deleon78 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:14:
Ik had (hindsight = 20/20) het dus denk ik anders opgelost.
En door het levellen steeds sneller te maken (of zelfs tegen betalen te kunnen skippen) hebben ze dat probleem alleen maar groter gemaakt.
Om het maar helemaal niet over professions te hebben.

Ja, rekening houdende met het debuff limiet en de mega talent trees, en alle gear. Vroeger deed men inderdaad niet veel meer.Paprika schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:12:
[...]
Je bedoelt 'shadowbolt shadowbolt shadowbolt shadowbolt shadowbolt shadowbolt shadowbolt' en 'frostbolt frostbolt frostbolt frostbolt frostbolt frostbolt frostbolt frostbolt frostbolt'?
Verwijderd
Zou me niets verbazen als;
- er de eerste maand >500.000 actieve spelers zijn.
- hier na een aantal maanden nog de helft van over is.
Dan is er alsnog een hele mooie classic community!
Voor wat betreft viable specs. Hier kan je van te voren gewoon rekening mee houden. 9/10 shamans, priests, druids en paladins zal uiteindelijk healen. Als mage ben je in phase 1 en 2 sowieso frost, etc. etc
- er de eerste maand >500.000 actieve spelers zijn.
- hier na een aantal maanden nog de helft van over is.
Dan is er alsnog een hele mooie classic community!
Voor wat betreft viable specs. Hier kan je van te voren gewoon rekening mee houden. 9/10 shamans, priests, druids en paladins zal uiteindelijk healen. Als mage ben je in phase 1 en 2 sowieso frost, etc. etc
Dit zal hoogst waarschijnlijk gelijk in hebben. Al denk ik dat er een paar uitschieters zullen zijn met specs die vroeger niet gespeeld werden in pve/pvp. Juist omdat we ruim 15 jaar hadden om alles uit te vogelenVerwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:36:
Verwijderd
Ik ben vooral benieuwd of mijn inkomstenbron uit Vanilla nog werkt. Ik was toen TBC uitkwam 'stinkend rijk' Als in dicht bij de goldcap op twee characters. Ik ben daarna nooit meer zo rik geweest in WoW.WillemJanJansen schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:11:
[...]
Dat waren natuurlijk externe bedrijven. Al heeft blizzard dat ook toegevoegd met de wow tokens. Het blijft echter wel zo dat je de beste gear alleen kan krijgen met raiden en pvp en gold wederom iets is om extraatjes te kunnen kopen. Als je normaal speelt kun je enchants etc prima betalen en ben je absoluut niet gold starved.
.. ik ga het ook niet verdedigen hoor..Deleon78 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:33:
[...]
Ik snap niet dat je hier openlijk voor uit komt. Maar goed, mijn morele compas hoeft niet die van de rest van de mensen te zijn, dus ik houd er (hierna) over op.
Had er gewoon geen tijd voor, te druk met raiden in de avond en overdag werken.
Wat was je strategieVerwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:47:
[...]
Ik ben vooral benieuwd of mijn inkomstenbron uit Vanilla nog werkt. Ik was toen TBC uitkwam 'stinkend rijk' Als in dicht bij de goldcap op twee characters. Ik ben daarna nooit meer zo rik geweest in WoW.
En wat denken jullie van een mage met tailoring + enchanting ?
Ik ben van plan maar 1 character te gaan levelen.
Dat klinkt goed. Ga je je methode hier delen of krijgen we over een paar weken de eerste getallen te zien.Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:47:
[...]
Ik ben vooral benieuwd of mijn inkomstenbron uit Vanilla nog werkt. Ik was toen TBC uitkwam 'stinkend rijk' Als in dicht bij de goldcap op twee characters. Ik ben daarna nooit meer zo rik geweest in WoW.
Tailoring + enchanting is een goede combi, kan je mooi je greens en blues die je maakt disenchanten voor enchanting mats, let wel op dat je dan minder gold overhoud in het begin.So_Surreal schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:04:
[...]
Wat was je strategie?
En wat denken jullie van een mage met tailoring + enchanting ?
Ik ben van plan maar 1 character te gaan levelen.
Skinning tot lvl40 en dan alles vendoren -> gegarandeerd een mount op lvl40.
Dan skinning droppen en tailoring/enchanting nemen.
Mage is wel lekker voor aoe farmen van humanoids voor je cloth idd.
Dan skinning droppen en tailoring/enchanting nemen.
Mage is wel lekker voor aoe farmen van humanoids voor je cloth idd.
Nee klopt. Maar echt, er werd heel veel goud verhandeld. Die gold farms bestonden niet zonder dat er een tegenmarkt voor bestond. Zeker de helft van mijn guild kocht goud. Toegegeven, we waren niet de meest hardcore guild ooit, maar juist daarom was het voor sommigen makkelijk een transactie aan te gaan in plaats van zelf te grinden.Gixxer27 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:09:
Nou in Vanilla deed niet iedereen het en je kon er nog een ban voor krijgen ook dus is niet echt P2W zeg maar.
Haha, neen... Ik heb zelf nooit gold gekocht. Toch, echt, de gehele goldfarming bioindustrie en de grijze handel in gold hoort wat mij betreft ook bij de nostalgie. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar dat geldt zeker niet voor de mensen waarmee ik speelde
Mijn punt is dat het nauwelijks verschil maakt. Je kon gold kopen, en dat feit was P2W.WillemJanJansen schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:11:
En, ja, je hebt gelijk. Ban was een risico. Maar er werd naar mijn beleving nauwelijks tegen opgetreden. Ik ken niemand die ook maar één seconde geband is voor een transactie met een goudchinees. Mijn gevoel was altijd een beetje dat het oogluikend werd toegestaan, omdat die gold buyers toch ook betalende gebruikers van WoW waren? I dunno...
Wat wel eens gebeurde, en dat was ook zowel P2W alsook tegen de ToC, was het verhandelen van accounts. Die accounts werden zo hier en daar toch wel eens geband.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
.
[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:32 ]
@Deleon78 denk dat in het begin AH nog niet zo heel veel zin heeft omdat er nog geen economie is
iedereen is blut
Verwijderd
Er zijn een paar enchants die achter vervelende grinds zitten en erg gewild zijn. Eén van die grinds kan je op level 55 mee beginnen, meteen gebruiken om te levellen en de mobs die je grind droppen cloth om aan enchanting mats te komen.Gixxer27 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:07:
[...]
Tailoring + enchanting is een goede combi, kan je mooi je greens en blues die je maakt disenchanten voor enchanting mats, let wel op dat je dan minder gold overhoud in het begin.
Tevens leverde die grind me destijds twee glowing brightwood staves op, wat ook helpt met het kopen van je epic mount zodra je 60 bent
En zoals net gezegd: een mage voor AoE grinden van cloth om te zorgen voor een constante stroom aan enchanting mats.
Ik deed toen op max level elke ochtend een half uurtje mobs grinden voor cloth en verdiende daarmee steevast in een week meer dan dat ik uitgaf aan flasks en potions. Waarbij ik wel moet zeggen dat wij fights eerst gewoon zonder flasks deden om de mechanics te leren en pas als dat goed ging gingen we flasks en chain potions gebruiken voor de kill. Hierdoor bleef consumptie binnen de perken.
Volgende stap is UBRS key halen en die advertisen. Als mage ben je na een UBRS summon zo weer terug in SW/Org om verder te gaan met enchants verkopen.
Nog een tip voor wat extra inkomen later: als je BoE frost of nature resistance blues krijgt van level 50+ bewaar die voor het moment dat AQ en Naxx open gaan!
@WillemJanJansen Ik weet niet hoed druk Classic straks wordt, maar in Vanilla verkocht ik ca 10 van die enchants per week. En omdat ik ook de mats verkocht had ik een netto inkomen van zo'n 4-6k per week alleen al hier van. Meestal ook nog wel een paar goede blue of epic worlddrops van het grinden voor extra inkomsten.
Ik had wel het voordeel dat ik op een high pop pvp server zat met relatief weinig concurrenten. De PvP-ers hielden blijkbaar niet zo van mobs grinden
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2019 14:56 ]
Ah. Ik ben bekend met die methode maar wist niet dat het zo lucratief was. Geen verkeerd idee. Hopen op rng items met steady income van enchant materials.
Hier is over nagedacht. 4-6k is erg veel voor die tijd. Er zijn weken geweest dat ik dat in retail niet haalde. Goede tips, dank!Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:41:
[...]
Ik deed toen op max level elke ochtend een half uurtje mobs grinden voor cloth en verdiende daarmee steevast in een week meer dan dat ik uitgaf aan flasks en potions. Waarbij ik wel moet zeggen dat wij fights eerst gewoon zonder flasks deden om de mechanics te leren en pas als dat goed ging gingen we flasks en chain potions gebruiken voor de kill. Hierdoor bleef consumptie binnen de perken.
Volgende stap is UBRS key halen en die advertisen. Als mage ben je na een UBRS summon zo weer terug in SW/Org om verder te gaan met enchants verkopen.
Nog een tip voor wat extra inkomen later: als je BoE frost of nature resistance blues krijgt van level 50+ bewaar die voor het moment dat AQ en Naxx open gaan!
@WillemJanJansen Ik weet niet hoed druk Classic straks wordt, maar in Vanilla verkocht ik ca 10 van die enchants per week. En omdat ik ook de mats verkocht had ik een netto inkomen van zo'n 4-6k per week alleen al hier van. Meestal ook nog wel een paar goede blue of epic worlddrops van het grinden voor extra inkomsten.
Ik had wel het voordeel dat ik op een high pop pvp server zat met relatief weinig concurrenten. De PvP-ers hielden blijkbaar niet zo van mobs grinden
[ Voor 89% gewijzigd door WillemJanJansen op 08-08-2019 19:19 ]
Alles vendoren!Deleon78 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:26:
@PepieNL Skins vendoren of op AH zetten? Volgens mij is er best vraag naar tijdens het levelen van professions.
Wel goede tip, thanks. Ik wilde gewoon tailoring/enchanting starten
Dit zal het grootste deel van de spelers doen, je creeërd geld uit niks.
Niemand heeft geld om uit te geven op de AH aan professions de eerste weken, laat staan geld voor alle skills en de mount.
Het idee is goed dat je alle greens disenchant wat je vind of krijgt vanaf quests en in jouw geval ook craft met tailoring...en daar weer enchanting van leveled, maar je zal op 40 weinig geld over hebben.
Professions gewoon vanaf 40 aan beginnen, niet eerder. En die 'schade' van achterstand haal je redelijk vlot weer in.
Is maar net wat je prettiger vind of hoeveel haast je hebt om 60 te worden, ik lvl gewoon mijn profs tijdens het lvlen en grind hier en daar wat extra voor mijn gold.
Goede tip om gold te besparen is niet zo maar alles bij je class trainer te trainen maar alleen wat je gebruikt dit scheelt al enorm veel gold.
Goede tip om gold te besparen is niet zo maar alles bij je class trainer te trainen maar alleen wat je gebruikt dit scheelt al enorm veel gold.
Over dat skinnen gesproken. Op private servers was skinning nodig om genoeg gold te hebben maar in classic zal dit zeker niet nodig zijn.

Ik las laatst een artikel waarin Blizzart zegt dat ze het gold farmen nu onder controle hebbenHelixes schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:25:
[...]
Nee klopt. Maar echt, er werd heel veel goud verhandeld. Die gold farms bestonden niet zonder dat er een tegenmarkt voor bestond. Zeker de helft van mijn guild kocht goud. Toegegeven, we waren niet de meest hardcore guild ooit, maar juist daarom was het voor sommigen makkelijk een transactie aan te gaan in plaats van zelf te grinden.
[...]
Haha, neen... Ik heb zelf nooit gold gekocht. Toch, echt, de gehele goldfarming bioindustrie en de grijze handel in gold hoort wat mij betreft ook bij de nostalgie. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar dat geldt zeker niet voor de mensen waarmee ik speelde
[...]
Mijn punt is dat het nauwelijks verschil maakt. Je kon gold kopen, en dat feit was P2W.
En, ja, je hebt gelijk. Ban was een risico. Maar er werd naar mijn beleving nauwelijks tegen opgetreden. Ik ken niemand die ook maar één seconde geband is voor een transactie met een goudchinees. Mijn gevoel was altijd een beetje dat het oogluikend werd toegestaan, omdat die gold buyers toch ook betalende gebruikers van WoW waren? I dunno...
Wat wel eens gebeurde, en dat was ook zowel P2W alsook tegen de ToC, was het verhandelen van accounts. Die accounts werden zo hier en daar toch wel eens geband.
https://www.pcgamesn.com/.../wow-classic-gold-farming
Dat gaat over bots, niet over goldfarming en trading in z'n algeheel.So_Surreal schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:38:
[...]
Ik las laatst een artikel waarin Blizzart zegt dat ze het gold farmen nu onder controle hebben
WoWGlider - of hoe heette dat kreng ook alweer - was echt een probleem in Classic. Met drie hersencellen was het niet lastig Gliderbots te vinden (en te reporten - waar dan weer niks mee werd gedaan). Ik begrijp dat die wel veel werden ingezet om gold te farmen. Dat is inderdaad wel redelijk onder controle met de Blizzard Warden programmatuur.So_Surreal schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:38:
[...]
Ik las laatst een artikel waarin Blizzart zegt dat ze het gold farmen nu onder controle hebben
Maar wat hij niet uitsluit is dat er weer gewoon Chinezen gaan plaatsnemen achter een goedkope PC in een kelder in China, en daar gewoon 16 uur per dag te gaan zitten grinden. Dat is hoe dat - in eerste instantie althans - ging in Vanilla. Niet om het een of ander, maar Gold is gewoon veel waardevoller in Vanilla (dus Classic) dan in Retail. Ik weet eigenlijk ook wel heel zeker dat er weer ondernemende Chinezen zijn die denken dit grapje nog een keer te kunnen herhalen.
Natuurlijk laat dat ook zo zn fingerprints na, wat met data analysis wel inzichtelijk is te maken. En, wie weet, wordt er nu wel gewoon keihard tegen opgetreden. Maar dat het geprobeerd wordt is mij wel duidelijk....
8 uur was het toch? 20.00 CEST is 8 uur Centraal Europe, dus ook NL. Eerst even lekker poepen!
Mijn broertje had destijds een klein goudmijntje opgezet. Die had een stuk of tig bots lopen bij Honorbuddy. Verdiende die wel goed mee.
Edit: Dus 8 uur.
Even kijken of ik er in kom. GL HF iedereen! Mocht WoW niet lukken dan maar AOE 2: DE beta doen.
Mijn broertje had destijds een klein goudmijntje opgezet. Die had een stuk of tig bots lopen bij Honorbuddy. Verdiende die wel goed mee.
Edit: Dus 8 uur.
[ Voor 79% gewijzigd door Ivysaur op 08-08-2019 19:58 ]
eerste servers zijn er al....
Gehennas (PVP)
Thandol Span (normal)
Gehennas (PVP)
Thandol Span (normal)

[ Voor 30% gewijzigd door Crillius op 08-08-2019 19:59 ]
Ververst het realm selection scherm zich wanneer een realm online komt?
Volgens zo'n gast worden ze vanzelf groen.Imbalanced schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:00:
Ververst het realm selection scherm zich wanneer een realm online komt?
Ik zit er in!
[ Voor 3% gewijzigd door Ivysaur op 08-08-2019 20:11 ]
Heb je een actieve subscriptie?
Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:12:
Mijn play knop blijft grijs enig idee waarom ik hem niet kans starten? Download is klaar
Verwijderd
Yup, net uitgelogd uit BfA om een character in Classic te maken.
Kijken wat er gebeurt als ik de PC reboot.
@Gixxer27 Launcher restart gaf een foutmelding, maar reboot heeft het opgelost: 10516 in queue and counting down...
Als ik het goed heb kunnen we alleen een paar characters aanmoaken om de Class, looks en naam vast te leggen toch?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2019 20:21 ]
Had ik ook, moet je een keer de hele battle.net launcher afsluiten en opnieuw starten.Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:12:
Mijn play knop blijft grijs enig idee waarom ik hem niet kans starten? Download is klaar
Verder staan de realms op locked
Gewoon proberen en blijven wachtenGixxer27 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:15:
[...]
Had ik ook, moet je een keer de hele battle.net launcher afsluiten en opnieuw starten.
Verder staan de realms op locked
wel een lange queue.... nu nog 7500
Vooralsnog krijg ik regelmatig error WOW51900319 (You have been disconnected from the server). We blijven proberen...
update:
nu zit ik er wel in ergens in de queue op 11.000+. dat wordt een kwartiertje wachten..
update:
nu zit ik er wel in ergens in de queue op 11.000+. dat wordt een kwartiertje wachten..
[ Voor 30% gewijzigd door Comet op 08-08-2019 20:20 ]
sta inmiddels in de que op 10184 gaat nog ff duren.
Nee de reservering is maandag geloof ik.Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:15:
[...]
Yup, net uitgelogd uit BfA om een character in Classic te maken.
Kijken wat er gebeurt als ik de PC reboot.
@Gixxer27 Launcher restart gaf een foutmelding, maar reboot heeft het opgelost: 10516 in queue and counting down...
Als ik het goed heb kunnen we alleen een paar characters aanmoaken om de Class, looks en naam vast te leggen toch?
Laatste 1000 plekken duren wel aardig lang
Verwijderd
Waarom log ik nu dan eigenlijk in? Wat is er vandaag, een crash test van Blizzard oid?So_Surreal schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:26:
[...]
Nee de reservering is maandag geloof ik.
@Gixxer27 Right beter lezen, stress test dus. Ok daar wil ik wel mee helpen. Weet ik meteen dat alles werkt voor maandag
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2019 20:28 ]
Die krijg ik ook steeds nadat ik een realm aangemaakt heb.Comet schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:18:
Vooralsnog krijg ik regelmatig error WOW51900319 (You have been disconnected from the server). We blijven proberen...
update:
Wel vaag, ik heb nog geen subscription en kan wel kiezen tussen 2 accounts (WoW1 & WoW2), de ene is starter edition en de anders is Legion.
Welke ik ook kies, ik kan een realm aanklikken maar krijg dan die error.
Edit: achter die realms staat er bij population ook locked bij.
[ Voor 5% gewijzigd door So_Surreal op 08-08-2019 20:31 ]
Stress test voor een soepele(re) launchVerwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:27:
[...]
Waarom log ik nu dan eigenlijk in? Wat is er vandaag, een crash test van Blizzard oid?
@Gixxer27 Right beter lezen, stress test dus. Ok daar wil ik wel mee helpen. Weet ik meteen dat alles werkt voor maandag
https://us.forums.blizzar...-and-minimum-specs/239621
Je moet ook een sub hebben voor de testSo_Surreal schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:30:
[...]
Die krijg ik ook steeds nadat ik een realm aangemaakt heb.
Wel vaag, ik heb nog geen subscription en kan wel kiezen tussen 2 accounts (WoW1 & WoW2), de ene is starter edition en de anders is Legion.
Welke ik ook kies, ik kan een realm aanklikken maar krijg dan die error.
[ Voor 30% gewijzigd door tha_crazy op 08-08-2019 20:30 ]
.
[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:22 ]
Hier hetzelde. Beide realms gelocked. Denk dat de test geslaagt is en er reeds voldoende mensen zijn.
Maandag hopelijk iets meer succes met de naam registratie.
Maandag hopelijk iets meer succes met de naam registratie.
Mooi zo. Server prima, spel prima. Niks aan het handje. Na 45 min wel welletjes geweest. Op naar de 27e. Wel dure 12 euro, zo. 45 min stresstest, 2 weken niet spelen. Vanavond AoE II: DE beta testen.
[ Voor 9% gewijzigd door Ivysaur op 08-08-2019 20:54 ]
Er zijn nu 4 servers ipv 2, daar kan ik wel mee verbinden en dan krijg ik ook echt de melding dat ik een sub nodig heb 
Dus als je een sub hebt kan je de stresstest nu in.
Dus als je een sub hebt kan je de stresstest nu in.
het heeft niet heel veel zin, het is namelijk veeeeeeeels te druk staan hier in mijn beeld een stuk of 100 chars als het niet meer is
Gewoon lekker rondrennen, exploration XP werkt ook prima voor de eerste 2 levelsGixxer27 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:18:
het heeft niet heel veel zin, het is namelijk veeeeeeeels te druk staan hier in mijn beeld een stuk of 100 chars als het niet meer is
Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat