Ik heb in de poll gekozen voor Alliance PvE.
Moet alleen nog bedenken welke class/race combo ik ga beginnen.
Moet alleen nog bedenken welke class/race combo ik ga beginnen.
Wat ik ook leuk vind is de uniekheid van items.In retail is gear eigenlijk gewoon wiskundig opgebouwd, een item is praktisch een nummertje. Je moet gemiddeld nummertje X hebben om Y te kunnen doen. enzovoorts.Advizor schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:18:
Het leukste van classic Classic vind ik weer het vanaf scratch beginnen. Welke (main) class ga ik kiezen, en welke professions neem ik daarbij. De Barrens chat, de flightpad vergeten in Badlands en opnieuw moeten lopen. Vanaf level 50 eindeloos BRD doen voor pre raid gear en de 25 quests. Daarna de end-game dungeons in om nog meer pre raid gear te verzamelen. Onyxia quest chain. Alterac Valley farmen voor de rep. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Is er een minmax community en zijn er toxic spelers? Absoluut. Maar ik vermijd ze.
Juist de imperfecties van het spel maken classic voor mij classic.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
[ Voor 40% gewijzigd door Ricmaniac op 20-11-2024 17:01 ]
Ja human rogue is way to go. Vooral als je meer pve speler ben, pvp zou ik voor night elf of hunter liezenbeebie121 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:14:
Precies wat Felyrion ook zegt, het grinden, het dingen ontdekken (ook al heb ik het onderhand al tig keer gedaan).
Maar het nieuw ontdekken voor mij is denk ik nu een keer alliance te spelen. Nooit echt gedaan.
Dat is voor mij dus nieuw. Zit alleen ene beetje mee dat voo rmijn gevoel is de FP enzo irritant of valt dit wel mee?
Misschien ga ik wel een rogue maken. Humans hebben toch +5 sword skill? Dat is wel nice natuurlijk voor een combat rogue.
Ik heb hem nog op mijn rogue bewaard in huidige classic... veel runs voor gedaan.Felyrion schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:48:
In classic kun je nog op jacht naar dat ene wapen wat je build een stuk sterker maakt.
Humans hebben +5 skill op swords en maces, dat komt er op neer dat hit chance wordt berekend alsof je een level hoger bent (of de mob een level lager, same same). Dat is (ook) voor een tank wel een flink voordeel.Ricmaniac schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:34:
Ik heb voor een Night Elf warrior gekozen. Ik wil gaan tanken ondanks dat ik eerst Hardcore probeeren dan doorga naar de pve realm als K dood ga.
Maar nightelf hadden extra resistance voor nature damage en iets increased dodge chance.
[ Voor 19% gewijzigd door Seraphin op 20-11-2024 21:00 ]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Oh ja ik lees het nu ook op Wowhead ja dat Human het best is en die 1% dodge vrijwel niets is voor NELFSSeraphin schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:58:
[...]
Humans hebben +5 skill op swords en maces, dat komt er op neer dat hit chance wordt berekend alsof je een level hoger bent (of de mob een level lager, same same). Dat is (ook) voor een tank wel een flink voordeel.
Overigens vind ik de early level experience van Nelfs wel vloeiender verlopen dan humans (na Elwynn is de transitie naar Westfall / Redridge soms een beetje raar met momenten waarop de mobs die je tegenkomt flink overlevelled zijn. Teldrassil -> Darkshore is een stuk prettiger imo).
Was de weaponskill op bv Edgemaster's handguards ook niet waarom deze BiS was voor zo'n beetje de hele classic periode voor DPS warriors? Minder glancing blows?Seraphin schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:58:
[...]
Humans hebben +5 skill op swords en maces, dat komt er op neer dat hit chance wordt berekend alsof je een level hoger bent (of de mob een level lager, same same). Dat is (ook) voor een tank wel een flink voordeel.
Nice! Ik morgen een dag vrij genomen. Dwarf Priest Alliance PVEAdvizor schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:08:
Ik zal me ook aansluiten bij een casual guild, puur Nederlands maakt me niet uit. Zal ook lastig worden om met een volledig NL guild 40 man te verzamelen.
Daarnaast vind ik de diversiteit van nationaliteiten juist altijd wel leuk.
Ga vanavond in ieder geval proberen in te loggen om 23.00 uur! PvE, Horde, Troll Shaman.
23:00 inderdaadTomski1986 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:19:
11PM als ik het goed heb straks?
Er is geen hardcore PvP server (stel je voor ^^), enkel PvE. Doodgaan is naar PvE server verhuizen.imafishlol schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:43:
Ik ga er denk ik ook weer aan beginnen! Solo self found HC lijkt mij een mooie uitdaging die nog niet beschikbaar was bij de start van de vorige HC servers.
Wat voor mij echter nog niet duidelijk is, is of er ook aparte PvE/PvP realms komen voor HC, of dat dit een realm wordt. Vrienden van mij gaan wss op de normale PvP realm spelen en ik zou graag als ik dood ga (gaat nooit gebeuren natuurlijk) met hun willen spelen. Dat maakt de keuze van realm wel belangrijk.
Als het te druk is, dan locken ze de server tijdelijk. Ik ben bang dat als ik start op hardcore tot ik dood ga en dan wil transferen, blijkt dat de server gelocked is. Sowieso zal mijn naam (redelijk common) ingenomen zijn.Ricmaniac schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:56:
Oke de resultaten van de poll van gisteren![]()
PvE is dus wel in de dikke meerderheid.
Ik twijfel nog tussen horde en alliance en dit helpt niet hahah
Neigde naar alliance dit keer omdat ik hardcore wil beginnen maar als k dan bedenk dat ik daarna als ik dood ga gewoon naar de non-hardcore PvE realm kan transferen twijfel ik weer een beetje. Ik ben in vanilla,TBC,Wotlk eigenlijk nooit horde geweest dus misschien is dat wel eens leuk.
[ Voor 14% gewijzigd door FunkyTrip op 21-11-2024 16:03 ]
Dit dus.
Helaas had ik ditzelfde idee ook al, dus zullen er wel meer zijnFunkyTrip schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:00:
[...]
Denk dat ik troll hunter wordt en dan een hele run naar Mulgore doe en daar ga levelen. Dan pak ik meteen alle flight paths vast mee en tegen de tijd dat ik daar aankom is het wellicht wat rustiger op lvl 1-5. En het zal sowieso wat rustiger zijn dan durotar.
Inderdaad, zoals gebruikelijk volgens mij.HTT-Thalan schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:28:
Wat, kunnen we pas om 23:00 vanavond beginnen?.
Ik ben ondertussen 20 jaar ouder dan mijn eerste Classic experience, dat laat doortrekken wordt iets lastiger nutuinïnen schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:30:
[...]
Inderdaad, zoals gebruikelijk volgens mij.
Waarom wil je per se in Mulgore levellen?Ghoulli schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:19:
[...]
Helaas had ik ditzelfde idee ook al, dus zullen er wel meer zijn
Ik heb het idee vaak dat Tauren's niet mega populair zijn, dus over het algemeen is het een vrij rustige zone.sirkeith schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:34:
[...]
Waarom wil je per se in Mulgore levellen?
Klopt denk ik wel. Heeft denk ik ook te maken met de classes die je kan kiezen; zéker als je wil minmaxen:Ghoulli schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:44:
[...]
Ik heb het idee vaak dat Tauren's niet mega populair zijn, dus over het algemeen is het een vrij rustige zone.
[ Voor 4% gewijzigd door Seraphin op 21-11-2024 17:04 ]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Gezien de 'megaservers' verwacht ik wel dat het overal druk is. De extra drukke gebieden zullen meer layers hebben maar ik verwacht overal een aardige basisdrukte dus rustig zal het nergens zijn de eerste dagen.Ghoulli schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:44:
[...]
Ik heb het idee vaak dat Tauren's niet mega populair zijn, dus over het algemeen is het een vrij rustige zone.
HC heeft iets magisch omdat alles wat je doet het einde kan betekenensuperbassie schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:14:
HC WoW blijft echt geweldig om te spelen en te kijken! Net de stream van Guzu gekeken waar op het hoogtepunt bijna 18k mensen live keken naar een 20 jaar oude game!
Tesla M3LR '21
Gefeliciteerd! Het beste is als ze allebei slapen, dan kun je even losmentalozzie schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:25:
Zaterdag wederom vader geworden van tweede dochter. Met een dochter van 18 maanden en een dochter van een week zal ik waarschijnlijk nauwelijks kunnen spelen 😂
Moet maar even kijken lijkt mij leuk maar tijd is belangrijker dan ooit.
En zelf dus nog wat extra slaap inleveren.Advizor schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:28:
[...]
Gefeliciteerd! Het beste is als ze allebei slapen, dan kun je even los
Maar die profs zijn niet noodzakelijk voor het levelen en die beperking vervalt zodra je 60 raakt.dfbt schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:12:
Ik zou graag zien dat in hardcore solo selfound echt trade/mailbox/ah uitstaan, maar dat er geen profession max is. Je bent bij elke prof wel voor wat belangrijke items afhankelijk van andere spullen die niet te verkrijgen zijn behalve trade of ah.
Ze staan al klaar bij de Anniversary servers. Dus gewoon vanilla classic starten en het servertype selecteren.HTT-Thalan schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:30:
Welke optie moet je nou kiezen straks in de launcher? Classic Era? Of komt er een entry bij?
In de launcher kies je gewoon classic en dan in de realmlist heb je een tabje met Anniversary ipv Classic Era, of Seasonal etc.HTT-Thalan schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:30:
Welke optie moet je nou kiezen straks in de launcher? Classic Era? Of komt er een entry bij?
Aaaah thanks. Dan wordt het spineshatter voor mij dus. Ik twijfelde nog over HC maar dat was er in classic ook niet. Ik twijfel nog wel licht over karakter.... ik wil solo viable zijn. Gedoodverfd voor mij is rogue of lock, maar wil in northshire starten (heimwee enzotuinïnen schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:47:
[...]
Ze staan al klaar bij de Anniversary servers. Dus gewoon vanilla classic starten en het servertype selecteren.
[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-11-2024 21:05 ]
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
jaVortigen schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:24:
Is het aannemelijk dat de add ons voor de gewone Classic ook gewoon hier gaan werken?
Thanks.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
iedereen moet weer zelf levelen, geen mob tagging of boost. Totale reset, en compleet nieuwe player base.Seraphin schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:18:
Is er btw iets speciaals aan de fresh HC server? Voor vanilla classic snap ik de aantrekkingskracht van een fresh server, voor HC lijkt het me (iets?) minder uit te maken; AH inflation lijkt me bv wat minder spelen, zeker gezien de SSF spelers.
reden dat ik toch gekozen heb voor een taurenSeraphin schreef op donderdag 21 november 2024 @ 23:17:
Het is wel wat zeg.... met 8+ man op een boar spawnpoint staan in de hoop de tag te krijgen.
Tip: maak de volgende macro:
/tar [mobnaamhier]
/startattack
bind deze macro aan je mousewheel en geef die non-stop een zwiep. ik had (bijna) iedere mob tag te pakken
Ik ging op mijn gemakje naar orgrimar, crossroads, pakte alle flight paths en ging levelen in mulgore. Echt super rustig. Was bijna niemand. Geen last van lag gehad ook.Seraphin schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 00:20:
Voor degenen die er niet bij zijn/waren, een kleine sfeer impressie:
[Afbeelding]
En dan was dit nog slechts de HC server, die "medium" population was toen ik inlogde (iit de "full" PVE en PVP servers).
Dit dus.
[ Voor 7% gewijzigd door Advizor op 22-11-2024 06:27 ]
Verwijderd
Dat al het werk achter laten en stoppen is voor mij altijd weer ff slikken. Eindeloos grinden of vissen voor een mount of skill en dan na een maandje (of 2) zeggen, meh, het is weer genoeg.Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:17:
Must resist..
Blijft speciaal zo een vers begin. Ik weet van mezelf dat ik enorm zal genieten tot endgame begint en dan voelt alle moeite tot dan wat zonde aangezien ik dan weer stop. Het ‘moeten’ raiden en zo staat mij tegen. Als ik zou weten dat ik alleen maar BG’s zou kunnen doen op 60 voor de beste gear voor PvP was ik nu druk aan het spelen.![]()
Veel plezier allemaal.
Dit dus.
Verwijderd
Als ik dan nog op max level alles kan spelen hoe ik wil zonder benadeeld te voelen vind ik dat niet eens erg. Maar dit is iets waar ik mij altijd aan heb gestoord in wow. Als ik alleen maar BG’s wil spelen is het dan zo vreemd om via diezelfde BG’s de beste gear voor in (tromgeroffel) BG’s te kunnen grinden? Voor dungeons hetzelfde verhaal. Pre bis farmen vind ik geweldig maar opeens stopt het keihard met de dungeon progressie.FunkyTrip schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:20:
[...]
Dat al het werk achter laten en stoppen is voor mij altijd weer ff slikken. Eindeloos grinden of vissen voor een mount of skill en dan na een maandje (of 2) zeggen, meh, het is weer genoeg.
Naja, dan denk ik altijd maar: Anders was die tijd gegaan in netflix of doelloos youtube filmpjes kijken enzo.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2024 09:27 ]
Waarom zou je t uberhaupt kolen. Genoeg kans op greens zodra je deadmines gaat.HTT-Thalan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:31:
Och och, de eerste level 6 greens voor >60s zijn alweer gespot op AH. Zo jammer...
Ik had je al een whisper gestuurdCauss schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:44:
Ik ben begonnen op Thunderstrike (PvE) als Dwarf Priest. Gabbles is de naam (mochten we ooit aan de casual dad guild beginnen).
Ben ik ook naar op zoek!8TY6IX schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:31:
Zijn er leuke NLD guilds actief op de fresh PVP realm?
Daar heb je inderdaad een goed punt. HC SF is eigenlijk een solo-game. Zonde om daar nu aan te beginnen.tuinïnen schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:27:
Ik bewaar HC, en zeker SF voor het moment dat de normale game even op zijn gat valt. Om nou het moment te missen van de start voor een bijna solo-avontuur, dat je bij een moment van onoplettendheid weer opnieuw mag doen. Dat stel ik nog even uit
Ik ben Kharzad, Dwarf Hunter.Clavis schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:56:
[...]
Ik had je al een whisper gestuurd. Zijn er meer spelers op Thunderstrike die alliance spelen? Wellicht kunnen we een NL/Tweakers guild oprichten op deze realm?
IGN: Bamihap (Dwarf Priest)
Ik zit op Thunderstrike, Gnome Mage met de naam OnderzeehondClavis schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:56:
[...]
Ik had je al een whisper gestuurd. Zijn er meer spelers op Thunderstrike die alliance spelen? Wellicht kunnen we een NL/Tweakers guild oprichten op deze realm?
Ik ben nog niet begonnen, maar klinkt als een goed plan. Dad guild lijkt mij leukClavis schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:56:
[...]
Op dit moment niet. En vannacht ook amper/geen last van gehad toen ik mijn namen ging reserveren om 23:00 uur.rhjgiesen schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:21:
Is er al sprake van queue’s?
Nee verloopt allemaal erg goed op EU.rhjgiesen schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:21:
Is er al sprake van queue’s?
Nee ken qua echte add ons alleen zygor guide en rested XP maar zijn beide betaald ja.Clavis schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:57:
Zijn er nog mensen die een goede levelling addon kunnen adviseren? Gebruik nu RestedXP, maar die is betaald na level 20
[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 22-11-2024 16:11 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Ricmaniac op 22-11-2024 16:13 ]
Ik zoek er ook een!8TY6IX schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:31:
Zijn er leuke NLD guilds actief op de fresh PVP realm?
[ Voor 43% gewijzigd door tuinïnen op 22-11-2024 18:16 ]
Proberen mag altijdHTT-Thalan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:31:
Och och, de eerste level 6 greens voor >60s zijn alweer gespot op AH. Zo jammer...
Zal vanavond even kijken.tuinïnen schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:38:
Op Horde PvE heb ik in ieder geval een actieve NL guild gevonden: beneluxurious
Mocht iemand interesse hebben
Verder een hele soepele launch denk ik zo. Zonder queues, goede spawnrates en weinig lag. Layers lijken goed te werken. Heel af en toe een dc maar mag geen naam hebben.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq