Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:00
Ik heb in de poll gekozen voor Alliance PvE.

Moet alleen nog bedenken welke class/race combo ik ga beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:09

Felyrion

goodgoan!

Advizor schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:18:
Het leukste van classic Classic vind ik weer het vanaf scratch beginnen. Welke (main) class ga ik kiezen, en welke professions neem ik daarbij. De Barrens chat, de flightpad vergeten in Badlands en opnieuw moeten lopen. Vanaf level 50 eindeloos BRD doen voor pre raid gear en de 25 quests. Daarna de end-game dungeons in om nog meer pre raid gear te verzamelen. Onyxia quest chain. Alterac Valley farmen voor de rep. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Is er een minmax community en zijn er toxic spelers? Absoluut. Maar ik vermijd ze.
Juist de imperfecties van het spel maken classic voor mij classic.
Wat ik ook leuk vind is de uniekheid van items.In retail is gear eigenlijk gewoon wiskundig opgebouwd, een item is praktisch een nummertje. Je moet gemiddeld nummertje X hebben om Y te kunnen doen. enzovoorts.

In classic kun je nog op jacht naar dat ene wapen wat je build een stuk sterker maakt. Ik herinner me nog de Barman Shanker in BRD voor combat rogues (al was die later toch generfed) of Truefaith Vestments pattern in Stratholme.
En later natuurlijk items als Benediction of Thunderfury uit Molten Core.
Allemaal memorabele items.

Ja, het is farmen en een hoop RNG, maar dat hoort er ook bij wat mij betreft.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:34
Precies wat Felyrion ook zegt, het grinden, het dingen ontdekken (ook al heb ik het onderhand al tig keer gedaan).
Maar het nieuw ontdekken voor mij is denk ik nu een keer alliance te spelen. Nooit echt gedaan.
Dat is voor mij dus nieuw. Zit alleen ene beetje mee dat voo rmijn gevoel is de FP enzo irritant of valt dit wel mee?

Misschien ga ik wel een rogue maken. Humans hebben toch +5 sword skill? Dat is wel nice natuurlijk voor een combat rogue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23
Oh shit

https://www.wowhead.com/c...s-in-classic-fresh-351027

Kan voor een stuk mooiere balans zorgen in World PVP. Maarja dat heeft ook ze nadelen natuurlijk weer..
Al met al voor de PvP server denk ik goeie ontwikkeling.

[ Voor 40% gewijzigd door Ricmaniac op 20-11-2024 17:01 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:06
beebie121 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:14:
Precies wat Felyrion ook zegt, het grinden, het dingen ontdekken (ook al heb ik het onderhand al tig keer gedaan).
Maar het nieuw ontdekken voor mij is denk ik nu een keer alliance te spelen. Nooit echt gedaan.
Dat is voor mij dus nieuw. Zit alleen ene beetje mee dat voo rmijn gevoel is de FP enzo irritant of valt dit wel mee?

Misschien ga ik wel een rogue maken. Humans hebben toch +5 sword skill? Dat is wel nice natuurlijk voor een combat rogue.
Ja human rogue is way to go. Vooral als je meer pve speler ben, pvp zou ik voor night elf of hunter liezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik heb voor een Night Elf warrior gekozen. Ik wil gaan tanken ondanks dat ik eerst Hardcore probeer :P en dan doorga naar de pve realm als K dood ga.

Maar nightelf hadden extra resistance voor nature damage en iets increased dodge chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 09:27
Ik neig nu sterk naar Horde warrior op een PvE server, maar dat alles kan nog veranderen. O.a. een leuke (dad) guild kan mij doen switchen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Felyrion schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:48:
In classic kun je nog op jacht naar dat ene wapen wat je build een stuk sterker maakt.
Ik heb hem nog op mijn rogue bewaard in huidige classic... veel runs voor gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39

Seraphin

Meep?

Ricmaniac schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:34:
Ik heb voor een Night Elf warrior gekozen. Ik wil gaan tanken ondanks dat ik eerst Hardcore probeer :P en dan doorga naar de pve realm als K dood ga.

Maar nightelf hadden extra resistance voor nature damage en iets increased dodge chance.
Humans hebben +5 skill op swords en maces, dat komt er op neer dat hit chance wordt berekend alsof je een level hoger bent (of de mob een level lager, same same). Dat is (ook) voor een tank wel een flink voordeel.

Overigens vind ik de early level experience van Nelfs wel vloeiender verlopen dan humans (na Elwynn is de transitie naar Westfall / Redridge soms een beetje raar met momenten waarop de mobs die je tegenkomt flink overlevelled zijn. Teldrassil -> Darkshore is een stuk prettiger imo).

[ Voor 19% gewijzigd door Seraphin op 20-11-2024 21:00 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Seraphin schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:58:
[...]

Humans hebben +5 skill op swords en maces, dat komt er op neer dat hit chance wordt berekend alsof je een level hoger bent (of de mob een level lager, same same). Dat is (ook) voor een tank wel een flink voordeel.

Overigens vind ik de early level experience van Nelfs wel vloeiender verlopen dan humans (na Elwynn is de transitie naar Westfall / Redridge soms een beetje raar met momenten waarop de mobs die je tegenkomt flink overlevelled zijn. Teldrassil -> Darkshore is een stuk prettiger imo).
Oh ja ik lees het nu ook op Wowhead ja dat Human het best is en die 1% dodge vrijwel niets is voor NELFS :P

Maarja nightelfs zijn wel cool dus misschien doe ik het alsnog haha

• Ricmaniac
Oke de resultaten van de poll van gisteren :P

PvE is dus wel in de dikke meerderheid.
Ik twijfel nog tussen horde en alliance en dit helpt niet hahah

Neigde naar alliance dit keer omdat ik hardcore wil beginnen maar als k dan bedenk dat ik daarna als ik dood ga gewoon naar de non-hardcore PvE realm kan transferen twijfel ik weer een beetje. Ik ben in vanilla,TBC,Wotlk eigenlijk nooit horde geweest dus misschien is dat wel eens leuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66GSL0ihc4Zi160otDfF7PYSTYU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/32a3wtDNqukcc4pqRek9GyI7.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:52

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ik zit vandaag met het gevoel dat ik als kind had vlak voor sinterklaasavond. Kijk er eigenlijk dus enorm naar uit en moet vooral niet vergeten te genieten. Heb dit al zo vaak gedaan, maar nu dit traject inclusief TBC daarna, leuk!

Zou me wel graag in een Nederlandse guild vestigen, Horde of Alliance maakt niet uit. Zal wel op de PvE server worden. Tips of aanbevelingen altijd welkom.

Tweakers sta ik ook voor open maar ben bang dat we er niet uitkomen als ik de poll zo zie en dan met te weinig man overblijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Gezien er van elke realm maar 1 type komt zul je in beide factions wel op elke server een Nederlandse guild kunnen vinden denk ik. Of die ook groot genoeg word om endgame content mee te doen is maar de vraag natuurlijk. als je een nederlandse guild zoekt maak je je opties ineens een stuk kleiner :P

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:32
Seraphin schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:58:
[...]

Was de weaponskill op bv Edgemaster's handguards ook niet waarom deze BiS was voor zo'n beetje de hele classic periode voor DPS warriors? Minder glancing blows?

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22:36
Ik zal me ook aansluiten bij een casual guild, puur Nederlands maakt me niet uit. Zal ook lastig worden om met een volledig NL guild 40 man te verzamelen.
Daarnaast vind ik de diversiteit van nationaliteiten juist altijd wel leuk.

Ga vanavond in ieder geval proberen in te loggen om 23.00 uur! PvE, Horde, Troll Shaman.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Advizor schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:08:
Ik zal me ook aansluiten bij een casual guild, puur Nederlands maakt me niet uit. Zal ook lastig worden om met een volledig NL guild 40 man te verzamelen.
Daarnaast vind ik de diversiteit van nationaliteiten juist altijd wel leuk.

Ga vanavond in ieder geval proberen in te loggen om 23.00 uur! PvE, Horde, Troll Shaman.
Nice! Ik morgen een dag vrij genomen. Dwarf Priest Alliance PVE :)

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
11PM als ik het goed heb straks?

• imafishlol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 13:16
Ik ga er denk ik ook weer aan beginnen! Solo self found HC lijkt mij een mooie uitdaging die nog niet beschikbaar was bij de start van de vorige HC servers.

Wat voor mij echter nog niet duidelijk is, is of er ook aparte PvE/PvP realms komen voor HC, of dat dit een realm wordt. Vrienden van mij gaan wss op de normale PvP realm spelen en ik zou graag als ik dood ga (gaat nooit gebeuren natuurlijk) met hun willen spelen. Dat maakt de keuze van realm wel belangrijk.

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:24
23:00 inderdaad
imafishlol schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:43:
Ik ga er denk ik ook weer aan beginnen! Solo self found HC lijkt mij een mooie uitdaging die nog niet beschikbaar was bij de start van de vorige HC servers.

Wat voor mij echter nog niet duidelijk is, is of er ook aparte PvE/PvP realms komen voor HC, of dat dit een realm wordt. Vrienden van mij gaan wss op de normale PvP realm spelen en ik zou graag als ik dood ga (gaat nooit gebeuren natuurlijk) met hun willen spelen. Dat maakt de keuze van realm wel belangrijk.
Er is geen hardcore PvP server (stel je voor ^^), enkel PvE. Doodgaan is naar PvE server verhuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 22:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ricmaniac schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:56:
Oke de resultaten van de poll van gisteren :P

PvE is dus wel in de dikke meerderheid.
Ik twijfel nog tussen horde en alliance en dit helpt niet hahah

Neigde naar alliance dit keer omdat ik hardcore wil beginnen maar als k dan bedenk dat ik daarna als ik dood ga gewoon naar de non-hardcore PvE realm kan transferen twijfel ik weer een beetje. Ik ben in vanilla,TBC,Wotlk eigenlijk nooit horde geweest dus misschien is dat wel eens leuk.
Als het te druk is, dan locken ze de server tijdelijk. Ik ben bang dat als ik start op hardcore tot ik dood ga en dan wil transferen, blijkt dat de server gelocked is. Sowieso zal mijn naam (redelijk common) ingenomen zijn.

Denk dat ik troll hunter wordt en dan een hele run naar Mulgore doe en daar ga levelen. Dan pak ik meteen alle flight paths vast mee en tegen de tijd dat ik daar aankom is het wellicht wat rustiger op lvl 1-5. En het zal sowieso wat rustiger zijn dan durotar.

[ Voor 14% gewijzigd door FunkyTrip op 21-11-2024 16:03 ]

Dit dus.

• Ghoulli
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-09 13:32
FunkyTrip schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:00:
[...]
Denk dat ik troll hunter wordt en dan een hele run naar Mulgore doe en daar ga levelen. Dan pak ik meteen alle flight paths vast mee en tegen de tijd dat ik daar aankom is het wellicht wat rustiger op lvl 1-5. En het zal sowieso wat rustiger zijn dan durotar.
Helaas had ik ditzelfde idee ook al, dus zullen er wel meer zijn |:(

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wat, kunnen we pas om 23:00 vanavond beginnen? ;(.

• tuinïnen

tuinïnen

HTT-Thalan schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:28:
Wat, kunnen we pas om 23:00 vanavond beginnen? ;(.
Inderdaad, zoals gebruikelijk volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tuinïnen schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:30:
[...]

Inderdaad, zoals gebruikelijk volgens mij.
Ik ben ondertussen 20 jaar ouder dan mijn eerste Classic experience, dat laat doortrekken wordt iets lastiger nu :').

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sirkeith
Ghoulli schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:19:
[...]

Helaas had ik ditzelfde idee ook al, dus zullen er wel meer zijn |:(
Waarom wil je per se in Mulgore levellen?

• Ghoulli
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-09 13:32
sirkeith schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:34:
[...]

Waarom wil je per se in Mulgore levellen?
Ik heb het idee vaak dat Tauren's niet mega populair zijn, dus over het algemeen is het een vrij rustige zone.

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Ghoulli schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:44:
[...]

Ik heb het idee vaak dat Tauren's niet mega populair zijn, dus over het algemeen is het een vrij rustige zone.
Klopt denk ik wel. Heeft denk ik ook te maken met de classes die je kan kiezen; zéker als je wil minmaxen:

- Warrior, hunter, shammy: troll of orc zijn een (veel) betere keus
- Priest, rogue, mage, lock: no can do
- Druid; als je écht wil minmaxen, rol je geen druid in vanilla (afgezien van die ene raidspot die je moet vullen)

[ Voor 4% gewijzigd door Seraphin op 21-11-2024 17:04 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Ghoulli schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:44:
[...]

Gezien de 'megaservers' verwacht ik wel dat het overal druk is. De extra drukke gebieden zullen meer layers hebben maar ik verwacht overal een aardige basisdrukte dus rustig zal het nergens zijn de eerste dagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 13:07
HC WoW blijft echt geweldig om te spelen en te kijken! Net de stream van Guzu gekeken waar op het hoogtepunt bijna 18k mensen live keken naar een 20 jaar oude game!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

superbassie schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:14:
HC WoW blijft echt geweldig om te spelen en te kijken! Net de stream van Guzu gekeken waar op het hoogtepunt bijna 18k mensen live keken naar een 20 jaar oude game!
HC heeft iets magisch omdat alles wat je doet het einde kan betekenen :D Ik weet nog dat zelfs die lvl 8 cave in Teldrassil spannend was omdat er zoveel mobs spawnen enzo. Je moet echt veel meer nadenken over je gaan en staan en dat maakt het zo tof.

Ik ben zelf helaas nog te druk met retail dus kan ik classic er niet bij doen. Maar ik volg graag hoeveel plezier jullie allemaal gaan hebben _/-\o_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:08
Zaterdag wederom vader geworden van tweede dochter. Met een dochter van 18 maanden en een dochter van een week zal ik waarschijnlijk nauwelijks kunnen spelen 😂

Moet maar even kijken lijkt mij leuk maar tijd is belangrijker dan ooit.

• Advizor
mentalozzie schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:25:
Zaterdag wederom vader geworden van tweede dochter. Met een dochter van 18 maanden en een dochter van een week zal ik waarschijnlijk nauwelijks kunnen spelen 😂

Moet maar even kijken lijkt mij leuk maar tijd is belangrijker dan ooit.
Gefeliciteerd! Het beste is als ze allebei slapen, dan kun je even los ;)

• tuinïnen

tuinïnen

Advizor schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:28:
[...]

Gefeliciteerd! Het beste is als ze allebei slapen, dan kun je even los ;)
En zelf dus nog wat extra slaap inleveren.

Vooral ook niet haasten, rustig naar 60 de komende maanden is ook mooi. Tijd genoeg!

• dfbt
Ik zou graag zien dat in hardcore solo selfound echt trade/mailbox/ah uitstaan, maar dat er geen profession max is. Je bent bij elke prof wel voor wat belangrijke items afhankelijk van andere spullen die niet te verkrijgen zijn behalve trade of ah.

• Advizor
Ga denk ik vroeg naar bed en zet om 5 uur de wekker, zodat ik voor het werk nog even kan spelen.
Meestal is het rond launch niet/slecht speelbaar.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

dfbt schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:12:
Ik zou graag zien dat in hardcore solo selfound echt trade/mailbox/ah uitstaan, maar dat er geen profession max is. Je bent bij elke prof wel voor wat belangrijke items afhankelijk van andere spullen die niet te verkrijgen zijn behalve trade of ah.
Maar die profs zijn niet noodzakelijk voor het levelen en die beperking vervalt zodra je 60 raakt.

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:20
Zit er weer klaar voor, 23:00 in de queue tot 00:00 daarna snel een karakter maken om vervolgens veel te laat naar bed te gaan vanaf 23:00 tot 03:00 wachten tot de servers up zijn, en dan snel een character maken en naar bed.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Welke optie moet je nou kiezen straks in de launcher? Classic Era? Of komt er een entry bij?

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik zou hier eigenlijk niet aan moeten beginnen maar fresh hc....damn. Wil nog steeds een keer tot max level komen. Hoogste wat ik bereikt heb was level 56 op een hunter.

En classic dualspec klinkt toch ook wel leuk. Vooral omdat je als healer vaak toch wel erg gehandicapt was als je solo wou questen of farmen. En dan kom ik ook niet zo snel in de verleiding om een alt aan te maken voor een andere rol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

HTT-Thalan schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:30:
Welke optie moet je nou kiezen straks in de launcher? Classic Era? Of komt er een entry bij?
Ze staan al klaar bij de Anniversary servers. Dus gewoon vanilla classic starten en het servertype selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
HTT-Thalan schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:30:
In de launcher kies je gewoon classic en dan in de realmlist heb je een tabje met Anniversary ipv Classic Era, of Seasonal etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tuinïnen schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:47:
[...]

Ze staan al klaar bij de Anniversary servers. Dus gewoon vanilla classic starten en het servertype selecteren.
Aaaah thanks. Dan wordt het spineshatter voor mij dus. Ik twijfelde nog over HC maar dat was er in classic ook niet. Ik twijfel nog wel licht over karakter.... ik wil solo viable zijn. Gedoodverfd voor mij is rogue of lock, maar wil in northshire starten (heimwee enzo :P). Human warrior lijkt een goede keuze. Aan de andere kant, een lock of rogue kan lekker lang op reis / grinden zonder elke keer terug te moeten voor supplies of (veel) repairs en hebben veel 'rescues' voor foutjes.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-11-2024 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:48
Het begint toch weer te kriebelen ... terwijl ik erbij was in het begin (20 jaar geleden?) en Classic en SoD ook al heb gespeeld ...
Het begin van een server of een MMO blijft toch iets speciaals.

Is het aannemelijk dat de add ons voor de gewone Classic ook gewoon hier gaan werken?

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Vortigen schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:24:

Is het aannemelijk dat de add ons voor de gewone Classic ook gewoon hier gaan werken?
ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:48
Thanks.

Fijn dat er ook maar 1 realm is voor PvE/PvP en HC. Dat wordt dus Thunderstrike voor mij. Waarschijnlijk weer als human priest :D
Maar dit keer met enchanting en tailoring ipv mining en skinning. Dan kan ik mijn eigen wands en bags maken in het begin.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:33
Zou zo graag weer Classic willen spelen maar heb er gewoon echt de tijd niet meer voor. Plus mijn vrienden hebben er geen interesse meer in of ook geen tijd dus maakt t direct minder leuk. Maar toen Classic uitkwam zat ik er direct weer in, blijft toch een fantastisch spel. Speel t liever dan retail, hoewel ik daar ook plezier mee had met TWW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Is er btw iets speciaals aan de fresh HC server? Voor vanilla classic snap ik de aantrekkingskracht van een fresh server, voor HC lijkt het me (iets?) minder uit te maken; AH inflation lijkt me bv wat minder spelen, zeker gezien de SSF spelers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
Seraphin schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:18:
Is er btw iets speciaals aan de fresh HC server? Voor vanilla classic snap ik de aantrekkingskracht van een fresh server, voor HC lijkt het me (iets?) minder uit te maken; AH inflation lijkt me bv wat minder spelen, zeker gezien de SSF spelers.
iedereen moet weer zelf levelen, geen mob tagging of boost. Totale reset, en compleet nieuwe player base.
Server/world first op nieuwe realms zijn er weer, en weer genoeg te doen voor mensen die content maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
En de HC Servers krijgen nu voor het eerst een progressie server. Net als de normale classic released the raid pas na x weken etc etc. dat is wat veel mensen in combinatie met de nieuwe economie op zo'n server aan trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Kan nu nog steeds niet kiezen of ik Alliance of Horde ga haha.
Denk dat ik toch voor horde ga. Gewoon omdat ik dat het minst gespeeld hebt (aanzienlijk zelfs)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wie is er al aan het refreshen? :P.

• Perox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11-2024

Perox

Meestal niet

logging in :)
logging in :/

[ Voor 38% gewijzigd door Perox op 21-11-2024 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja hier ook, duurt lang :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Faaack. Population imbalance, geen alliance :(.

• joostmakaay
Logging in to game server haha

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Gelukt, char aangemaakt :P.

• tuinïnen

tuinïnen

Lets go, have fun allemaal!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

En we zijn binnen... lekker druk :P

• joostmakaay
Hebben ze ook de servers van 2004 gebruikt :), ik ga morgen wel verder, met deze lag onspeelbaar.

IGN: Kutje (ja serieus)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja het is onspeelbaar momenteel, maar karakter is online dus ik ga morgen wel verder :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Het is wel wat zeg.... met 8+ man op een boar spawnpoint staan in de hoop de tag te krijgen.

Tip: maak de volgende macro:
/tar [mobnaamhier]
/startattack

bind deze macro aan je mousewheel en geef die non-stop een zwiep. ik had (bijna) iedere mob tag te pakken

• Ricmaniac
Seraphin schreef op donderdag 21 november 2024 @ 23:17:
Het is wel wat zeg.... met 8+ man op een boar spawnpoint staan in de hoop de tag te krijgen.

Tip: maak de volgende macro:
/tar [mobnaamhier]
/startattack

bind deze macro aan je mousewheel en geef die non-stop een zwiep. ik had (bijna) iedere mob tag te pakken
reden dat ik toch gekozen heb voor een tauren :P stuk minder druk dan een starting zone waar 2 rassen starten :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Voor degenen die er niet bij zijn/waren, een kleine sfeer impressie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgKIDrpQJ8lVljeS9etfo_h4e5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJmLbusq9BpYEjATIlxoelQ1.jpg?f=fotoalbum_large

En dan was dit nog slechts de HC server, die "medium" population was toen ik inlogde (iit de "full" PVE en PVP servers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Level 6, nu even mijn ogen sluiten. Launch ging behalve een kleine hick-up aan het begin best soepel volgens mij. Veel layers waarschijnlijk, en enorm veel spelers bij de eerste mobs natuurlijk. Nu iets verder al een stuk beter.

Leuk, we zijn weer even onder de pannen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Seraphin schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 00:20:
Voor degenen die er niet bij zijn/waren, een kleine sfeer impressie:

[Afbeelding]

En dan was dit nog slechts de HC server, die "medium" population was toen ik inlogde (iit de "full" PVE en PVP servers).
Ik ging op mijn gemakje naar orgrimar, crossroads, pakte alle flight paths en ging levelen in mulgore. Echt super rustig. Was bijna niemand. Geen last van lag gehad ook.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
Net een uurtje kunnen spelen tot de kids wakker werden. Was nog behoorlijk druk. Realms geven al 'Full' aan.
Zal vanavond wel een queue staan dus dat wordt tijdig inloggen!

IGN: Advisor (Horde PvE)

[ Voor 7% gewijzigd door Advizor op 22-11-2024 06:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Gister avond was het lekker druk. Gelukkig kregen we vrij snel hyperspawns volgens mij en viel het op zich mee. Lag geen last van gehad. Durotar is natuurlijk het drukst omdat er 2 rassen daar beginnen.

In ieder geval verliep het vrij soepel.. helemaal in vergelijking met de HC server in NA waar al die streamers met elkaar spelen. Wow had gisteravond ook gewoon 3x tot 4x zoveel kijkers op twitch dan de war within release..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Whaha RIP dat was mijn eerste HC character :P Had even niet door dat ik niet in retail zat en was ondertussen youtube aan het kijken dus pull zonder na te denken 3 mobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Must resist..
Blijft speciaal zo een vers begin. Ik weet van mezelf dat ik enorm zal genieten tot endgame begint en dan voelt alle moeite tot dan wat zonde aangezien ik dan weer stop. Het ‘moeten’ raiden en zo staat mij tegen. Als ik zou weten dat ik alleen maar BG’s zou kunnen doen op 60 voor de beste gear voor PvP was ik nu druk aan het spelen. :P

Veel plezier allemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:17:
Must resist..
Blijft speciaal zo een vers begin. Ik weet van mezelf dat ik enorm zal genieten tot endgame begint en dan voelt alle moeite tot dan wat zonde aangezien ik dan weer stop. Het ‘moeten’ raiden en zo staat mij tegen. Als ik zou weten dat ik alleen maar BG’s zou kunnen doen op 60 voor de beste gear voor PvP was ik nu druk aan het spelen. :P

Veel plezier allemaal. :)
Dat al het werk achter laten en stoppen is voor mij altijd weer ff slikken. Eindeloos grinden of vissen voor een mount of skill en dan na een maandje (of 2) zeggen, meh, het is weer genoeg.

Naja, dan denk ik altijd maar: Anders was die tijd gegaan in netflix of doelloos youtube filmpjes kijken enzo.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:20:
[...]

Dat al het werk achter laten en stoppen is voor mij altijd weer ff slikken. Eindeloos grinden of vissen voor een mount of skill en dan na een maandje (of 2) zeggen, meh, het is weer genoeg.

Naja, dan denk ik altijd maar: Anders was die tijd gegaan in netflix of doelloos youtube filmpjes kijken enzo.
Als ik dan nog op max level alles kan spelen hoe ik wil zonder benadeeld te voelen vind ik dat niet eens erg. Maar dit is iets waar ik mij altijd aan heb gestoord in wow. Als ik alleen maar BG’s wil spelen is het dan zo vreemd om via diezelfde BG’s de beste gear voor in (tromgeroffel) BG’s te kunnen grinden? Voor dungeons hetzelfde verhaal. Pre bis farmen vind ik geweldig maar opeens stopt het keihard met de dungeon progressie.
Alsnog kriebelt het wel hoor haha.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2024 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Och och, de eerste level 6 greens voor >60s zijn alweer gespot op AH :'). Zo jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:00
Ik ben begonnen op Thunderstrike (PvE) als Dwarf Priest. Gabbles is de naam (mochten we ooit aan de casual dad guild beginnen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sirkeith
Ik ben Puli, orc warrior op PvE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
HTT-Thalan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:31:
Och och, de eerste level 6 greens voor >60s zijn alweer gespot op AH :'). Zo jammer...
Waarom zou je t uberhaupt kolen. Genoeg kans op greens zodra je deadmines gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clavis
Causs schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:44:
Ik ben begonnen op Thunderstrike (PvE) als Dwarf Priest. Gabbles is de naam (mochten we ooit aan de casual dad guild beginnen).
Ik had je al een whisper gestuurd :). Zijn er meer spelers op Thunderstrike die alliance spelen? Wellicht kunnen we een NL/Tweakers guild oprichten op deze realm?

IGN: Bamihap (Dwarf Priest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirkeith
Heette jij vroeg ook Bamihap @Clavis ? DIe naam komt mij namelijk erg bekend voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Ik ben nu toch wel in dubio. Het oorspronkelijke plan was om eerst op HC (sf) te beginnen en dan te migreren naar PvE als ik doodga. Maar als zoveel mensen hier meteen op PvE beginnen dan is het misschien gezelliger om daar te starten....keuzes, keuzes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Ik bewaar HC, en zeker SF voor het moment dat de normale game even op zijn gat valt. Om nou het moment te missen van de start voor een bijna solo-avontuur, dat je bij een moment van onoplettendheid weer opnieuw mag doen. Dat stel ik nog even uit :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8TY6IX
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-09 11:18
Zijn er leuke NLD guilds actief op de fresh PVP realm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhjgiesen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 08:13
8TY6IX schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:31:
Ben ik ook naar op zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
tuinïnen schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:27:
Ik bewaar HC, en zeker SF voor het moment dat de normale game even op zijn gat valt. Om nou het moment te missen van de start voor een bijna solo-avontuur, dat je bij een moment van onoplettendheid weer opnieuw mag doen. Dat stel ik nog even uit :D
Daar heb je inderdaad een goed punt. HC SF is eigenlijk een solo-game. Zonde om daar nu aan te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderHoeve
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 15:19
Clavis schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:56:
[...]

Ik had je al een whisper gestuurd :). Zijn er meer spelers op Thunderstrike die alliance spelen? Wellicht kunnen we een NL/Tweakers guild oprichten op deze realm?

Ik ben Kharzad, Dwarf Hunter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 15:27

Roshnak

PSN: Roshgill

[...]

Ik zit op Thunderstrike, Gnome Mage met de naam Onderzeehond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 11:08
[...]

Ik ben nog niet begonnen, maar klinkt als een goed plan. Dad guild lijkt mij leuk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhjgiesen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 08:13
Is er al sprake van queue’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Op dit moment niet. En vannacht ook amper/geen last van gehad toen ik mijn namen ging reserveren om 23:00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Zijn er nog mensen die een goede levelling addon kunnen adviseren? Gebruik nu RestedXP, maar die is betaald na level 20 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Nee verloopt allemaal erg goed op EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Clavis schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:57:
Zijn er nog mensen die een goede levelling addon kunnen adviseren? Gebruik nu RestedXP, maar die is betaald na level 20 :(
Nee ken qua echte add ons alleen zygor guide en rested XP maar zijn beide betaald ja.

Zygor guide vind ik echt nice omdat die ook mega veel achievement guides er in verwerkt heeft.
Maar daar heb je in classic natuurlijk niks aan.
En het is toch iets van 7€ per maand ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 22-11-2024 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik twijfel een beetje wat ik nou wil doen 😅 wist dat dit punt ging komen doordat transfers van HC naar normal mogelijk was. Eigenlijk wil ik gewoon opnieuw HC beginnen na die death maar twijfel ook of ik niet gewoon normaal moet doorspelen.

Nee ik ga gewoon nog 1 keer HC proberen tot in ieder geval 10+ en als ik dan dood ga ga ik denk ik verder met die character haha. Ga een troll warrior Tank levelen. Gewoon full als tank.

[ Voor 28% gewijzigd door Ricmaniac op 22-11-2024 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
8TY6IX schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:31:
Ik zoek er ook een!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Op Horde PvE heb ik in ieder geval een actieve NL guild gevonden: beneluxurious

Mocht iemand interesse hebben :)

Verder een hele soepele launch denk ik zo. Zonder queues, goede spawnrates en weinig lag. Layers lijken goed te werken. Heel af en toe een dc maar mag geen naam hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door tuinïnen op 22-11-2024 18:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik zit nu in een nederlandse guild nu op Hardcore Horde Gekoloniseerd 75 members 31 online.
Hele toepasselijke naam haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
Op EU PVP is een guild op alliance genaamd Intervene, DM voor een invite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
HTT-Thalan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:31:
Proberen mag altijd ;) Ik had een mooie lvl 9 1h mace voor 8s. Scheelt een jas!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
tuinïnen schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:38:
Op Horde PvE heb ik in ieder geval een actieve NL guild gevonden: beneluxurious

Mocht iemand interesse hebben :)

Verder een hele soepele launch denk ik zo. Zonder queues, goede spawnrates en weinig lag. Layers lijken goed te werken. Heel af en toe een dc maar mag geen naam hebben.
Zal vanavond even kijken.
Na 3 uurtjes spelen level 10 en bijna klaar in Durotar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Laatst online: 11-09 21:16
Toevallig al gevonden?

Ik zie PvE nu aantal keer voorbij komen. Horde PvP guild ergens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
Mocht er iemand nog interesse hebben in de betaalde guide van restedxp, dm mij even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 11:08
Is er al een tweakers guild als horde pve of pvp?
Pagina: 1 ... 79 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat