Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Vaag typetje die vrouw die presenteert trouwens. Als ze praat lijkt het alsof haar wangen niet meebewegen

Classic roadmap
/f/image/T7HJtGsHQLYRAfip0mQjeRdK.png?f=fotoalbum_large)
En fresh classic servers zoals verwacht
[ Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 13-11-2024 19:35 ]
Belangrijkste vind ik dat ze ook progressen naar BC. Ziet er goed uit allemaal.
Had ik nu maar meer tijd om ook daadwerkelijk te spelen haha.
HC tot aan burning crusade challenge accepted?Advizor schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:42:
Yes, fresh realms al over een week! PvP, PvE en HC.
Belangrijkste vind ik dat ze ook progressen naar BC. Ziet er goed uit allemaal.
Had ik nu maar meer tijd om ook daadwerkelijk te spelen haha.
Juist wel, Classic 20th anni fresh, en daarna TBCHTT-Thalan schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:30:
[...]
Ja ik zie het... Niet wat ik zocht haha. Geen fresh realms dus? Heb het begin gemist.
Scratch that - wel! Fresh fresh!
Andere hobby’s maar weer de vriezer in voor 6 maanden…
Het zijn alleen de fresh PvE en PvP realms die doorgaan naar TBC. Hardcore stopt op level 60.Ricmaniac schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:43:
[...]
HC tot aan burning crusade challenge accepted?
"Burning Crusade Classic
We’re particularly excited to reveal that Normal (PvE) and PvP fresh Anniversary realms will progress to Burning Crusade Classic, after we progress through the Classic Era content phases. This will be our first visit back to the start of this beloved expansion since its launch in 2021.
Our new Hardcore Anniversary realms will not progress to Burning Crusade Classic. Hardcore has always been focused on the Classic 1-60 journey, made truly viable and approachable thanks to Classic’s original mechanics and difficulty. Burning Crusade brings with it a level of challenge (and randomness) that we feel doesn’t fit Hardcore."
Ah oke jammer maar begrijpelijk.Cannoli schreef op donderdag 14 november 2024 @ 07:55:
[...]
Het zijn alleen de fresh PvE en PvP realms die doorgaan naar TBC. Hardcore stopt op level 60.
"Burning Crusade Classic
We’re particularly excited to reveal that Normal (PvE) and PvP fresh Anniversary realms will progress to Burning Crusade Classic, after we progress through the Classic Era content phases. This will be our first visit back to the start of this beloved expansion since its launch in 2021.
Our new Hardcore Anniversary realms will not progress to Burning Crusade Classic. Hardcore has always been focused on the Classic 1-60 journey, made truly viable and approachable thanks to Classic’s original mechanics and difficulty. Burning Crusade brings with it a level of challenge (and randomness) that we feel doesn’t fit Hardcore."
Het lijkt me leuk om nu eens aan de Horde kant te spelen als ik van scratch af aan begin.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ze progressen zeker door naar TBC. Maar verwacht maar dat als die servers een succes blijken, dat ze die ook progressen naar WotLK. Maar verwacht wel dat het daar stopt hoor.Lekker Ventje schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:00:
Blijven die nieuwe servers dan ook écht zonder uitbreidingen? Want dat hele Cataclysm is de reden dat ik na mijn 11 jaar afwezigheid retail ben gaan spelen. Ik vond Cataclysm niet echt leuk met die gesloopte wereld.
Het lijkt me leuk om nu eens aan de Horde kant te spelen als ik van scratch af aan begin.
De Classic servers die nu doorprogressen naar MoP zie ik ook niet verder gaan dan dat. Ik verwacht gewoon dat ze op den duur gewoon seasonal servers gaan doen zoals nu die Fresh Classic en SoD.
Of ik nu helemaal opnieuw ga starten weet ik nog niet, de minmax cultuur is tijdens raiden wel extreem, en zal tijdens deze refresh wel helemaal erg gaan worden. Ik heb al 20 jaar holy paladin gespeeld, maar dat ga ik niet nog een keer doen. Dus dat wordt oud vertrouwde Hunter levelen en mee gaan raiden, grinden en tussendoor een alt paladin maken om tbc te gaan kunnen spelen.
Daarna op Nostalrius gespeeld tot het offline werd gehaald. Vervolgens nog even op de doorstart (Lights Hope ofzo?) en toen na vele jaren weer van 2019 - 2023 WoW Classic, TBC en WotlK.
Ik ga het nu echt super casual aanpakken en maar 1 character spelen. De vraag is alleen welke.
Nog 7 dagen om te beslissen
Het wordt voor mij overigens PvE - Horde. Gewoon omdat ik daar bijna alles weet.
Ik weet ook zeker dat ik PvE ga dit keer. En denk ook eens horde omdat ik nooit horde hoog gespeeld had back in Vanilla. Pas in Cataclysm naar Horde geswitchedAdvizor schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:16:
Ondanks dat ik misschien 3-4 uurtjes per week kan spelen ga ik het waarschijnlijk toch weer doen; voor de 4e keer aan Wow Classic beginnen. Retail gespeeld van Launch t/m Cataclysm. Tijdens Cata de aandacht en plezier verloren dus afgehaakt.
Daarna op Nostalrius gespeeld tot het offline werd gehaald. Vervolgens nog even op de doorstart (Lights Hope ofzo?) en toen na vele jaren weer van 2019 - 2023 WoW Classic, TBC en WotlK.
Ik ga het nu echt super casual aanpakken en maar 1 character spelen. De vraag is alleen welke.
Nog 7 dagen om te beslissen![]()
Het wordt voor mij overigens PvE - Horde. Gewoon omdat ik daar bijna alles weet.
Twijfel ook nog over hardcore want eigenlijk wachtte ik daar het meest op maar eigenlijk zit mijn mindset nog bij die 20 jarige ik
Vorige keer bij de full hardcore release niet hoger gekomen dan 28 en toen was ik er klaar mee.
De minmax cultuur ga ik zoveel mogelijk mijden en hopelijk een leuke casual guild vinden die ook een beetje content doet.
[ Voor 4% gewijzigd door Advizor op 14-11-2024 19:24 ]
Verwijderd
Ik ben in 2012 gestopt met WoW, maar wil dat WOW Classic wel eens proberen. Begrijp ik het goed dat de WOW VANILLA servers van destijds worden gereset en dat je dan volledig opnieuw kunt beginnen? Want ik had begrepen dat WOW CLASSIC al zover dat Cataclysm was uitgekomen voor die versie van de game. Of lopen er nu een handvol verschillende versies van de game naast elkaar? Als je er een decennium uit bent kan er nog wel eens wat veranderen in een game
er lopen wat verschillende dingen samen maar het antwoord op je vraag is jaVerwijderd schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:57:
[...]
Ik ben in 2012 gestopt met WoW, maar wil dat WOW Classic wel eens proberen. Begrijp ik het goed dat de WOW VANILLA servers van destijds worden gereset en dat je dan volledig opnieuw kunt beginnen? Want ik had begrepen dat WOW CLASSIC al zover dat Cataclysm was uitgekomen voor die versie van de game. Of lopen er nu een handvol verschillende versies van de game naast elkaar? Als je er een decennium uit bent kan er nog wel eens wat veranderen in een game
volgende week komen er dus nieuwe servers uit die beginnen met een relaunch van WoW classic. Waarbij het dus puur en alleen de basegame is zoals in grofweg patch 1.12 in 2004.
De content wordt wel gelockt achter fases. dus fase 1 is de level en preperation periode en dan komt in phase 2 na x weken pas Molten Core beschikbaar etc en zo word langzaam de server progressed naar een re-release van The Burning Crusade classic waar jou server dus gewoon naar over gaat.
De classic van een paar jaar terug die nu weer in cataclysm is zoals jij zegt die bestaat ook nog steeds en gaat gewoon door en zal volgend jaar dus Mist of pandaria in gaan. Maar dit zijn gewoon aparte servers in de classic client
[ Voor 33% gewijzigd door Goldia op 14-11-2024 23:50 ]
Precies dit. Gewoon met een ret pala kunnen raiden lijkt me heerlijk 😉.Advizor schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:23:
@Ricmaniac Oh ik vind hardcore ook enorm leuk. Maar het is met de spaarzame tijd van nu (38 jaar, full time baan, 2 kinderen, sport, etc.) inderdaad zonde om al je progression te verliezen.
De minmax cultuur ga ik zoveel mogelijk mijden en hopelijk een leuke casual guild vinden die ook een beetje content doet.
Je zou er wel voor kunnen kiezen om met hardcore te starten. Ga je dan dood dan kan je je character gratis transferren, als het goed is ook naar de nieuwe PvE serverAdvizor schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:23:
@Ricmaniac Oh ik vind hardcore ook enorm leuk. Maar het is met de spaarzame tijd van nu (38 jaar, full time baan, 2 kinderen, sport, etc.) inderdaad zonde om al je progression te verliezen.
Smullen! Ik ga zeker aan de slag, wintermaanden kom ik wel door zo.
Nu nog even nadenken over een main class...
Hunter it is! Lekker levelen, alle elite questen bijna solo kunnen oplossen. Skinnen en minen, om vervolgens leatherworking en engineering te kunnen nemen. Dan kan ik dmt solo”en met de engineer items, en die runs/items verkopen.
Pvp/pve server ben ik nog niet over uit. Hopelijk blijven beide versies gewoon full. Wil niet op een dode server spelen, en pvp met raids, en niet bij een entrance kunnen komen staat niet op mijn verlanglijstje
[ Voor 15% gewijzigd door dfbt op 15-11-2024 09:12 ]
Vind het toch weer een merkwaardige keus van Blizzard. Dit is ook de reden dat ik niet weer begin met levellen. Waarom laten ze de keus niet gewoon aan de speler? Laat vanilla servers lekker vanilla zijn en geef mensen de keus om te vertrekken naar een BC server om verder te progressen. Nu ben je weer volledig afhankelijk van de agenda van Blizzard ...Ricmaniac schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:35:
[...]
volgende week komen er dus nieuwe servers uit die beginnen met een relaunch van WoW classic. Waarbij het dus puur en alleen de basegame is zoals in grofweg patch 1.12 in 2004.
De content wordt wel gelockt achter fases. dus fase 1 is de level en preperation periode en dan komt in phase 2 na x weken pas Molten Core beschikbaar etc en zo word langzaam de server progressed naar een re-release van The Burning Crusade classic waar jou server dus gewoon naar over gaat.
Vanilla is voor mij WoW, ik vond de game tijdens BC al stukken minder leuk.
Die keuze heb je toch ook? Dan speel je de Classic Era servers. Echter blijkt dat er toch ook een player base is die Classic nogmaals willen ervaren en ook opnieuw TBC willen ervarenDhrax schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:49:
[...]
Vind het toch weer een merkwaardige keus van Blizzard. Dit is ook de reden dat ik niet weer begin met levellen. Waarom laten ze de keus niet gewoon aan de speler? Laat vanilla servers lekker vanilla zijn en geef mensen de keus om te vertrekken naar een BC server om verder te progressen. Nu ben je weer volledig afhankelijk van de agenda van Blizzard ...
Die keuze is er in principe ook. En wat ze vorige keer deden is dat je je character kon laten staan in classic of kon kopieren naar TBC realms zodat je beide had en nog allebei kon spelen. Weet niet of ze dat weer gaan doen maar zou dat wel verwachtenDhrax schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:49:
[...]
Vind het toch weer een merkwaardige keus van Blizzard. Dit is ook de reden dat ik niet weer begin met levellen. Waarom laten ze de keus niet gewoon aan de speler? Laat vanilla servers lekker vanilla zijn en geef mensen de keus om te vertrekken naar een BC server om verder te progressen. Nu ben je weer volledig afhankelijk van de agenda van Blizzard ...
Is dit 100% zo? HC dood, automatische transfer naar normaal. Kan je dan server kiezen etc?destroye schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:45:
[...]
Je zou er wel voor kunnen kiezen om met hardcore te starten. Ga je dan dood dan kan je je character gratis transferren, als het goed is ook naar de nieuwe PvE server
Nee, je kunt alleen naar hetzelfde type server transferen. Dus van normal naar normal.hijissegek schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:42:
[...]
Is dit 100% zo? HC dood, automatische transfer naar normaal. Kan je dan server kiezen etc?
Vraag me wel af of dit free zal zijn. Denk het niet
destroye schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:17:
[...]
Die keuze heb je toch ook? Dan speel je de Classic Era servers. Echter blijkt dat er toch ook een player base is die Classic nogmaals willen ervaren en ook opnieuw TBC willen ervaren
Dank voor de toelichting!Ricmaniac schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:38:
[...]
Die keuze is er in principe ook. En wat ze vorige keer deden is dat je je character kon laten staan in classic of kon kopieren naar TBC realms zodat je beide had en nog allebei kon spelen. Weet niet of ze dat weer gaan doen maar zou dat wel verwachten
Hier ook paladin, jarenlang geweest sinds WotLK, maar ik weet dat het in TBC al een stuk beter/leuker was (taunt, dual spec, enz). Heb holy, ret, prot allemaal 'uitgespeeld' tijdens WotLK en Cata, daarna gestopt met spelen. Het zal het in classic vooral een Holy Paladin moet zijn. Maar hoe heb je dit gedaan met levelen? Een soort 50-50 build tussen retribution en holy? En hoe gaat dat in de open wereld, pvp? Het lijkt mij leuk om de echte (totaal andere) 'classic' paladin te spelen, maar zie op tegen geen dual spec.dfbt schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:10:
Na 20 jaar holy/prot paladin, holy in classic en prot in tbc/wrath en opnieuw tijdens classic , ga ik eens afstappen van de paladin. Of wellicht als alt. Ben het flash of light spammen in raids vanaf molten core tot naxx wel zat, plus de healing items tot laatste fase zijn allemaal cloth items. Waarbij je weer tegen 5 priest en 2 druids kan gaan rollen.
[ Voor 11% gewijzigd door Divak op 15-11-2024 13:34 ]
'Oops, your hardcore character died. Now what?Advizor schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:47:
[...]
Nee, je kunt alleen naar hetzelfde type server transferen. Dus van normal naar normal.
Vraag me wel af of dit free zal zijn. Denk het niet
Your best option is to move the character to a Classic Era realm, where you can resurrect and continue playing the character, should you ever wish to.'
Voor mij ook, maar tegelijkertijd ben ik ook een groot fan van fresh realms met een nieuwe economy. Dat voelt het meest 'echt' zoals toen.Dhrax schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:49:
Gaan die nieuwe fresh servers in den beginnen wel van de laatste patch voor outlands uit? Of krijg je van meet af aan al een veel recente WoW versie met die nieuwe talent tree shit enzo?
- edit -
nvm, al gevonden. Gewoon echt classic voor in ieder geval een half jaar
[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-11-2024 13:06 ]
Is dit dus free?destroye schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:33:
[...]
'Oops, your hardcore character died. Now what?
Your best option is to move the character to a Classic Era realm, where you can resurrect and continue playing the character, should you ever wish to.'
ik heb altijd holy paladin gespeeld en ook dus levelen. Vooral de kill 15-20 mob questen vaak skippen) en toch ook vooral veel dungeon leveling gedaan. Doordat ik altijd gewend ben om gathering profs te nemen zoals skinnen/minen voor wat extra gold heb ik weinig tot geen plek om ook altijd nog een extra setje spullen mee te nemen. Tot een level of 30-35 gaan dungeons wel ,daarna merk je toch echt dat met weinig echt intellect gear je mana zo snel leeg is dat je of pots aan het gebruiken ben, of veel moet zitten en drinken. Als je geen mage bij je heb, kan je veel drinken kopen en vooral in de start van Classic is dit erg prijzig.Divak schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:02:
[...]
Hier ook paladin, jarenlang geweest sinds WotLK, maar ik weet dat het in TBC al een stuk beter/leuker was (taunt, dual spec, enz). Heb holy, ret, prot allemaal 'uitgespeeld' tijdens WotLK en Cata, daarna gestopt met spelen. Het zal het in classic vooral een Holy Paladin moet zijn. Maar hoe heb je dit gedaan met levelen? Een soort 50-50 build tussen retribution en holy? En hoe gaat dat in de open wereld, pvp? Het lijkt mij leuk om de echte (totaal andere) 'classic' paladin te spelen, maar zie op tegen geen dual spec.
In pvp wereld ben ik dus helaas als holy ook vaak de pineut. Ik probeer altijd wel iemand te vinden om samen mee te questen en levelen. Ik probeer ook niet te extreem lang over 1-60 te doen, maar afwisselen met 2 chars om wat rested XP op te bouwen vind ik ook altijd wel lekker. Ik level eigenlijk altijd een hunter als alt mee, dus als dat dit jaar mijn main wordt, zal ik wel een paladin erbij nemen. Hier en daar een dungeon doen, wat rested meenemen. Dan kan t redelijk hard gaan.
edit: Ik vind het ook heerlijk om samen met een maatje van mij die meer tank georienteert is om 3 dps te zoeken ( wat vaak binnen 10 seconden gedaan is) lekker een hele avond dungeons te spammen. Ik kan uren lang Deadmines spelen op repeat zonder het beu te worden.
[ Voor 7% gewijzigd door dfbt op 15-11-2024 13:56 ]
Ik neig naar niet-hardcore, maar twijfel over class. Ik ben echt een alliance-type dus geen shamans, en ben door de jaren heen voornamelijk ofwel rogue ofwel warlock geweest. Grootste plezier voor mij van beide is de zelfredzaamheid en het lang kunnen doorgrinden zonder veel downtime.dfbt schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:52:
ik heb altijd holy paladin gespeeld en ook dus levelen. Vooral de kill 15-20 mob questen vaak skippen) en toch ook vooral veel dungeon leveling gedaan. Doordat ik altijd gewend ben om gathering profs te nemen zoals skinnen/minen voor wat extra gold heb ik weinig tot geen plek om ook altijd nog een extra setje spullen mee te nemen. Tot een level of 30-35 gaan dungeons wel ,daarna merk je toch echt dat met weinig echt intellect gear je mana zo snel leeg is dat je of pots aan het gebruiken ben, of veel moet zitten en drinken. Als je geen mage bij je heb, kan je veel drinken kopen en vooral in de start van Classic is dit erg prijzig.
In pvp wereld ben ik dus helaas als holy ook vaak de pineut. Ik probeer altijd wel iemand te vinden om samen mee te questen en levelen. Ik probeer ook niet te extreem lang over 1-60 te doen, maar afwisselen met 2 chars om wat rested XP op te bouwen vind ik ook altijd wel lekker. Ik level eigenlijk altijd een hunter als alt mee, dus als dat dit jaar mijn main wordt, zal ik wel een paladin erbij nemen. Hier en daar een dungeon doen, wat rested meenemen. Dan kan t redelijk hard gaan.
edit: Ik vind het ook heerlijk om samen met een maatje van mij die meer tank georienteert is om 3 dps te zoeken ( wat vaak binnen 10 seconden gedaan is) lekker een hele avond dungeons te spammen. Ik kan uren lang Deadmines spelen op repeat zonder het beu te worden.
Hunter heeft me nooit kunnen bekoren, pet management is veel eenvoudiger bij een lock. Enige wat ik buiten lock/rogue tot 70 heb geleveld was een warrior, maar die zijn solo zo kut. Mage, tja, constant drinken en je bent zó dood. Dan blijft paladin over.... net wat jij zegt, wel erg saai
... Maar een lock/rogue is weer het minst gewild in dungeons.
Moeilijke keuze!
Ben jij mijn alterego? Dit is ongeveer een kopie van mijn wow carrière.Advizor schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:16:
Ondanks dat ik misschien 3-4 uurtjes per week kan spelen ga ik het waarschijnlijk toch weer doen; voor de 4e keer aan Wow Classic beginnen. Retail gespeeld van Launch t/m Cataclysm. Tijdens Cata de aandacht en plezier verloren dus afgehaakt.
Nog 7 dagen om te beslissen![]()
Ha! Nou wie weet kennen we elkaar dus al in Azerothsirkeith schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:54:
[...]
Ben jij mijn alterego? Dit is ongeveer een kopie van mijn wow carrière.
Als je na je werk thuis komt ( 40/50 uur), vervolgens met 2 kinderen zit die aandacht willen,rond 8 uur slapen. En je vanaf 8 tot 11 uur de tijd heb om eventjes 2/3x week in te loggen (want ook nog vrouw die aandacht wilt,en wil nog 2x sportwn) dan is je game time echt beperkt. Dan heb ik echt geen tijd om de clown uit te hangen om te vechten om quest items, herbs of mines, bij dungeon entrances. Als ik wil vechten ga ik in phase 2 wel bgs in.sirkeith schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 14:18:
Waarom pve en geen pvp?
sirkeith schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 14:18:
Waarom pve en geen pvp?
Precies ditdfbt schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:26:
[...]
Als je na je werk thuis komt ( 40/50 uur), vervolgens met 2 kinderen zit die aandacht willen,rond 8 uur slapen. En je vanaf 8 tot 11 uur de tijd heb om eventjes 2/3x week in te loggen (want ook nog vrouw die aandacht wilt,en wil nog 2x sportwn) dan is je game time echt beperkt. Dan heb ik echt geen tijd om de clown uit te hangen om te vechten om quest items, herbs of mines, bij dungeon entrances. Als ik wil vechten ga ik in phase 2 wel bgs in.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Classic zat toen al in WotlK. De era realms zullen inderdaad leeg/stil geweest zijn.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:32:
Dit inderdaad. Hier hetzelfde. Jaartje terug Vlassic geprobeerd maar ik vond dat de servers allemaal erg stil waren. Dan voelt de wereld wel heel leeg. Leuk zo’n restart maar als dat na een half jaar ook weer leeg is heb je er weinig aan. Kunnen ze het aantal classic servers niet laten slinken naarmate er minder mensen spelen? Ik ben helemaal happy om tot het einde der tijden gewoon vanilla te kunnen spelen.
Ze gaan nu per soort maar 1 realm openen. Dus reken maar dat deze bevolkt zullen zijn.
Ja dat geld ook allemaal voor mij, maar toch heb ik dan het gevoel dat ik iets mis.... ik twijfel dus nog hahadfbt schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:26:
[...]
Als je na je werk thuis komt ( 40/50 uur), vervolgens met 2 kinderen zit die aandacht willen,rond 8 uur slapen. En je vanaf 8 tot 11 uur de tijd heb om eventjes 2/3x week in te loggen (want ook nog vrouw die aandacht wilt,en wil nog 2x sportwn) dan is je game time echt beperkt. Dan heb ik echt geen tijd om de clown uit te hangen om te vechten om quest items, herbs of mines, bij dungeon entrances. Als ik wil vechten ga ik in phase 2 wel bgs in.
De vorige 10 keer dat ik op Classic ben begonnen dacht ik dat ook. In de praktijk mis je vooral pleziersirkeith schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:28:
[...]
Ja dat geld ook allemaal voor mij, maar toch heb ik dan het gevoel dat ik iets mis.... ik twijfel dus nog haha
Been there, done that.
Als ik nog 15 was met zeeën van tijd had ik het wel weer gedaan haha.
Maar misschien dat ik stiekem toch op de fresh hardcore servers ga spelen.
als je dood gaat op hardcore, kom je dan in fresh pve uit? anders maakt t niet heel veel uit of je hardcore probeert, en waarschijnlijk een stuk rustiger ookRicmaniac schreef op zondag 17 november 2024 @ 21:52:
Ik ben echt een PvP liefhebber. elk seizoen in retail probeer ik wel 1800+ te halen maar idd met classic zal ik nu niet PvP kiezen. Het is idd teveel gedoe nu imo.
Als ik nog 15 was met zeeën van tijd had ik het wel weer gedaan haha.
Maar misschien dat ik stiekem toch op de fresh hardcore servers ga spelen.
Van wat ik gelezen heb kan je dan naar de oude era servers.dfbt schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:14:
[...]
als je dood gaat op hardcore, kom je dan in fresh pve uit? anders maakt t niet heel veel uit of je hardcore probeert, en waarschijnlijk een stuk rustiger ook
nee je gaat dan helaas naar de oude era servers.dfbt schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:14:
[...]
als je dood gaat op hardcore, kom je dan in fresh pve uit? anders maakt t niet heel veel uit of je hardcore probeert, en waarschijnlijk een stuk rustiger ook
Hoop dat blizz dat nog herziet heb daar al meerdere posts over gezien.
tuinïnen schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:17:
[...]
Van wat ik gelezen heb kan je dan naar de oude era servers.
Toch ook wel echt vreemd.. Waarom niet naar de oude servers. Je kan nu kiezen tussen era of hardcore era. Dat je dan wordt terugplaats snap ik, maar van fresh naar een oude era server waar je 100% achterloopt in zo beetje alles is wel gek.Ricmaniac schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:26:
[...]
nee je gaat dan helaas naar de oude era servers.
Hoop dat blizz dat nog herziet heb daar al meerdere posts over gezien.
Wacht ik zit mezelf nu in de war te brengen. Volgens mij was het wel gewoon naar Fresh Pve idd en niet naar de oude juist en dat is wat andere mensen wel wilde als optie.dfbt schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:38:
[...]
[...]
Toch ook wel echt vreemd.. Waarom niet naar de oude servers. Je kan nu kiezen tussen era of hardcore era. Dat je dan wordt terugplaats snap ik, maar van fresh naar een oude era server waar je 100% achterloopt in zo beetje alles is wel gek.
Dat vind ik dan persoonlijk gek. Je zou dan nu al een voorsprong kunnen creëren door een character op Hardcore te levelen, dan bewust dood te gaan zodat je kunt transferen naar de "fresh" server.Ricmaniac schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:44:
[...]
Wacht ik zit mezelf nu in de war te brengen. Volgens mij was het wel gewoon naar Fresh Pve idd en niet naar de oude juist en dat is wat andere mensen wel wilde als optie.
Ik ben eerder begonnen in het TBC tijdperk, net voor Black Temple, en dat was voor mij toch wel één van de hoogtijdagen van WoW voor mijn gevoel.
Ik neig nu naar Alliance op een PVE server. Een gezellige NL guild lijkt me echt super tof. Dus ik hou me zeker aanbevolen voor een "Dad" guild
Nu nog even dimdammen over een class. Vroegah Rogue gespeeld. Daarna priest. Dus waarschijnlijk ga ik maar voor een holy/shadow priest.
Nee het gaat over de nieuwe fresh hardcore servers die tegelijk met de fresh servers uit komt.Munki schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:19:
[...]
Dat vind ik dan persoonlijk gek. Je zou dan nu al een voorsprong kunnen creëren door een character op Hardcore te levelen, dan bewust dood te gaan zodat je kunt transferen naar de "fresh" server.
Die gaan ook gelijk lopen in content phases etc.
Haha, oké dan heb ik niets gezegd. Excuus.Ricmaniac schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:27:
[...]
Nee het gaat over de nieuwe fresh hardcore servers die tegelijk met de fresh servers uit komt.
Die gaan ook gelijk lopen in content phases etc.
Ik dacht ook te begrijpen dat dood op "Anniversary Hardcore" betekende dat je naar "Anniversary PvE" ging (Anniversary is de officiële naam voor deze servers btw). Een echte voorsprong kan je op hardcore niet echt opbouwen buiten dan dat het rustiger zal zijn. Anderzijds kan je geen truckjes toepassen zoals expres doodgaan om ergens anders te zijn.
Edit: nog eens gekeken in aankondiging, klopt dus wat ik zei hierboven.
/f/image/4We4K0MhYe77xGnXmctJGjt1.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Paterpor op 18-11-2024 10:28 ]
Nee klopt, maar ik zie nu op discords de aantal aanmeldingen etc, en hardcore fresh heeft echt 1:10 van PVP en 1:5 op PVE servers. Dus ik verwacht geen complete dode of lege servers. Maar het is in ieder geval een stuk rustiger. Je zou bijvoorbeeld in hardcore snel 1-10 of 1-15 kunnen doen en daarna ''express'' doodgaan zodat je in fresh pve uitkomt. (ik praat hierbij) alleen over als je direct bij release zo snel mogelijk wilt levelen natuurlijk.Paterpor schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:27:
[...]
Ik dacht ook te begrijpen dat dood op "Anniversary Hardcore" betekende dat je naar "Anniversary PvE" ging (Anniversary is de officiële naam voor deze servers btw). Een echte voorsprong kan je op hardcore niet echt opbouwen buiten dan dat het rustiger zal zijn. Anderzijds kan je geen truckjes toepassen zoals expres doodgaan om ergens anders te zijn.
Edit: nog eens gekeken in aankondiging, klopt dus wat ik zei hierboven.
[Afbeelding]
Niet dat ik donderdag avond kan spelen maar naar alle waarschijnlijkheid ga ik ook hardcore starten en rond 20 doodgaan om WC te doen. 1-19 barrens op drukke server is niet zo aangenaam heeft SOD me geleerddfbt schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:25:
[...]
Nee klopt, maar ik zie nu op discords de aantal aanmeldingen etc, en hardcore fresh heeft echt 1:10 van PVP en 1:5 op PVE servers. Dus ik verwacht geen complete dode of lege servers. Maar het is in ieder geval een stuk rustiger. Je zou bijvoorbeeld in hardcore snel 1-10 of 1-15 kunnen doen en daarna ''express'' doodgaan zodat je in fresh pve uitkomt. (ik praat hierbij) alleen over als je direct bij release zo snel mogelijk wilt levelen natuurlijk.
En ga eens Warrior
[ Voor 18% gewijzigd door Ricmaniac op 18-11-2024 16:15 ]
Geen idee of het iets serieus wordt of lekker casual.. we zien wel.
Twijfel tussen een Priest, resto Shaman en Warlock.
Laatste bombshell :
- Dual Spec wordt enabled (niet op launch, later)
- Instant mail tussen eigen chars
- Debuff limiet is van tafel
[ Voor 33% gewijzigd door PepieNL op 18-11-2024 18:57 ]
Ben wel blij met de dual spec, gaat toch aangenamer zijn om te healen. Ik heb trouwens besloten shaman te gaan en dan resto op level 60 (maar eerste daar geraken
Dit veranderd weer heel veel. Nu kan ik healen tijdens dungeons en raids, en daarbuiten een buildje maken voor farm en questen. Eindelijk.. had bijna geen paladin meer gemaakt en ga nu toch twijfelen.. wellicht nog 10 min naar 30 min buffs..PepieNL schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:25:
Na alle drama rond SOD (echt niet mijn ding..) verwacht ik wel weer lekker chill te starten op een PVE realm, horde uiteraard.
Geen idee of het iets serieus wordt of lekker casual.. we zien wel.
Twijfel tussen een Priest, resto Shaman en Warlock.
Laatste bombshell :
Holy shit dit is awesome! tank, DPS specPepieNL schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:25:
Laatste bombshell :

Source?PepieNL schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:25:
Laatste bombshell :
Ik kon maar slecht tegen al die elitism.. lootdrama.. gatekeeping.. nolifers.. en dat op lvl 25Paterpor schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:04:
Wat vond je dan drama aan SoD? Phase 1 vond ik heerlijk, na phase 3 had ik het ook wel gezien.
Ik snap dat die belevenis kan verschillen per persoon maar zo beleefde ik het
Fair ... Ik zat gelukkig in een goeie guild waar van dat alles niks te merken was.PepieNL schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:10:
[...]
Ik kon maar slecht tegen al die elitism.. lootdrama.. gatekeeping.. nolifers.. en dat op lvl 25![]()
PvE lijkt 'the way to go' , alleen dan nog een factie bepalen om aan de slag te gaan?
De laatste keer dat ik World of Warcraft weer eens oppakte (Shadowlands) had ik precies hetzelfde. En ook met andere MMORPGs zoals New World. Op de één of andere manier kan (en wíl) ik geen aansluiting vinden met spelers online, omdat ze nogal afwijken van wat ik normaal en prettig vind aan omgangsvormen en gamen als ontspanning. Dat betekent overigens niet dat ik een slome tak ben die niet wil metagamen en minmaxen en theorycraften, integendeel. Maar het overschot aan toxicity en puberaal geneuzel maakt dat het mij de tijd (c.q. ergernis) gewoon niet meer waard is. En zonder aansluiting een prettige guild vinden is ook lastig, ook omdat ik nul behoefte heb om met comms te spelen als er niet een endgame dungeon achter zit (en endgame wil ik sowieso niet meer doen).PepieNL schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:10:
[...]
Ik kon maar slecht tegen al die elitism.. lootdrama.. gatekeeping.. nolifers.. en dat op lvl 25![]()
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Nu lees ik
enDat betekent overigens niet dat ik een slome tak ben die niet wil metagamen en minmaxen en theorycraften, integendeel."
Nu is, in mijn optiek, minmaxen in z'n basis altijd tot een bepaald punt "toxic". Als je echt aan het minmaxen bent om end-game te pushen, wat ik tevens persoonlijk niet echt voor mijn ontspanning zou doen maar dat daargelaten, ben je in de basis "toxic" bezig. Ik zou er niet op zitten te wachten om jan en alleman maar mee te nemen wanneer ik tijd en moeite heb gestoken in het behalen van minmaxxed gear. Hierdoor zou ik ook "puberaal geneuzel" creëren omdat het gros van de mensen die deze tijd wel spenderen en een zelfde verwachting hebben simpelweg deze verwachting gaan leggen.Maar het overschot aan toxicity en puberaal geneuzel maakt dat het mij de tijd (c.q. ergernis) gewoon niet meer waard is"
Nu mijn vraag, wat verwacht je dan wel? Want zover ik mij bekend ben is WoW dit al jaren zo, tenminste zo lang als ik al speel (sinds MoP).
[ Voor 4% gewijzigd door Ghoulli op 19-11-2024 12:08 ]
Factie keuze lijkt nu een beetje verdeeld. Misschien heeft er iemand tijd en zin om een nieuwe inventarisatie te maken. In de openingspost van dit draadje staat een verouderd overzicht.tuinïnen schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:54:
Gaan we ons als Tweakers nog een keer verenigen als casuals? Zeker nu met minder servers wel haalbaar?
PvE lijkt 'the way to go' , alleen dan nog een factie bepalen om aan de slag te gaan?
Ik ga voor een shaman dus zal het Horde worden. Voor paladins geldt hetzelfde met Alliance. Desondanks is het wel leuk om een overzicht te hebben van actieve Tweakers. Ook om elkaar te helpen met bijvoorbeeld items, crafts of bags.
Helaas zie ik voor december weinig speeltijd dus snel zal ik niet gaan
Druid gaat hem worden. We gaan wel zien hoe ver we komen. Ik heb wel meteen de vrijdag vrij genomen en alle weekend activiteiten gecanceld
Ik gok phase 2 wanneer het Honor systeem ingaat en Wsg/Av opengaan. Maar goed, dat is giswerk. De eerste weken zullen we het inderdaad zonder moeten doen.Ricmaniac schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:17:
Ja daar begon ik nu ook over te twijfelenHelaas komt dual spec niet gelijk. Ze hebben confirmed dat het komt maar "at a later date" dus geen idee wanneer . Straks komt het pas als je al 60 bent. zou toch lekker zijn als het gewoon tijdens het levelen is
Nee, hoor. De reden waarom niet is vrij simpel; ik zoek eensgezinden op (i.e. een guild) waarvan ik weet dat ze eenzelfde ethiek aanhangen. Daar komt bij dat je prima niet-toxic kunt zijn in je queeste je DPS-output te optimaliseren, zelfs in je eigen guild. Dat betekent echter niet dat je zomaar los kunt gaan op anderen omdat ze niet 3/5 maar 2/5 gespecct zijn in ability X, een CC missen, of te weinig BiS-gear hebben.Ghoulli schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:08:
Nu is, in mijn optiek, minmaxen in z'n basis altijd tot een bepaald punt "toxic". Als je echt aan het minmaxen bent om end-game te pushen, wat ik tevens persoonlijk niet echt voor mijn ontspanning zou doen maar dat daargelaten, ben je in de basis "toxic" bezig.
Op het moment dat ik nog endgame zou doen op serieus niveau en ik zou een PUG doen for whatever reasons, zou ik mijn toon ernstig matigen. Omdat ik wéét dat casuals anders in de wedstrijd zitten en niemand er iets aan heeft als ik mij als een cunt opstel tegen iemand die less-than-perfect zijn class of mechanics niet beheerst. Ik geef dan duidelijk de voorkeur aan er een leuke avond van maken en dan maar een paar keer wipen als dat betekent dat de persoon wat opsteekt en een prettig mens blijkt te zijn.Ghoulli schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:08:
Ik zou er niet op zitten te wachten om jan en alleman maar mee te nemen wanneer ik tijd en moeite heb gestoken in het behalen van minmaxxed gear. Hierdoor zou ik ook "puberaal geneuzel" creëren omdat het gros van de mensen die deze tijd wel spenderen en een zelfde verwachting hebben simpelweg deze verwachting gaan leggen.
Ik verwacht (of nu ja; "zou liever zien" is misschien beter verwoordt) dat men gewoon normaal doet tegen elkaar. Maar goed, ik stam nog uit de tijd dat puggen niet echt nodig was. Toen ik speelde was het vooral de top guilds onderling die samen op stap gingen. Maar evengoed (rond patch 3.0 en daarvoor) vond ik het erg leuk om zo nu en dan eens te puggen als tank. En dan Blackrock Depths of een volledige Blackrock Spire (beginnen met LBRS om te ontdekken dat iemand de key heeft, yay nog een rondje!) doortuffen met een groepje onbekenden. Als tank vond ik het supertof om "de leiding" te hebben en ik denk dat ik er ook best goed in was. En nou ja, als je dan eens wipete omdat de hunter z'n pet niet onder controle heeft of als ik waanzinnige damage mitigation heb door een warlock in de party, so be it. Pas als het écht uit de hand liep en na meerdere verzoeken aanpassingen in speelstijl te doen werd de persoon gewipt.Ghoulli schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:08:Nu mijn vraag, wat verwacht je dan wel? Want zover ik mij bekend ben is WoW dit al jaren zo, tenminste zo lang als ik al speel (sinds MoP).
Tegenwoordig krijg je de volle laag als je niet van begin af aan de snelste route met de minste trash blindelings weet te vinden, áls je al door de ballotagecommissie komt ten aanzien van RaiderIO, GS, en/of achievements. Van mij mag dat allemaal wel wat minder. Dat soort gedrag is prima, maar wel tegen equals-onder-consent, of zo.
Anyway, ik heb om die redenen niets meer te zoeken in World of Warcraft. De enige reden om te spelen voor mij zou endgame zijn, en daar heb ik volstrekt geen trek meer in laat staan tijd voor. Los daarvan is de game qua mechanics drastisch veranderd en denk ik dat ik ook gewoon niet goed genoeg meer ben voor het niveau dat ik zou willen doen. Dus te groot voor het servet maar te klein voor het tafellaken. En dat staat trouwens nog los van de enorme hekel die ik heb gekregen aan Blizzard wat men met WoW gedaan heeft en doet.
[ Voor 9% gewijzigd door Klauwhamer op 20-11-2024 12:59 ]
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Dit omdat er nog geen cross-realm aanwezig was, dus je kon je wel als een eikel gedragen, maar binnen no-time kon je dan wel inpakken.
Je krijgt gewoon een reputatie (kan zowel positief als negatief), als het niet ingame is dan wel via de discord die elke realm wel had.
Stukje sociale controle.
(ook dat ging op een bepaald moment wel ver...tegen einde TBC waren er gewoon addons die automatisch checkten of er geen mensen in je groep zaten die "fout" waren bevonden op de server discord.)
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
maar ik kan ook gewoon genieten van een 3 uur durende brd of een andere raid waar we alle hoeken opnieuw ontdekken, questen complete en iedereen lekker op discord aan t genieten is van een avondje WoW.
Competitief heb ik altijd al in mij gehad, we hebben molten core of BWL of AQ al zoveel gecleard in retail classic, classic, sod, hardcore etc. Echt een uitdaging en achievement is het ook weer niet om zometeen in fresh weer een boss te killen. Mijn uitdagingen zouden dan zitten in speedruns. Ik hoef geen wereldrecords te zetten, maar ik heb tijdens Classic WoW in 2019 een guild gevonden die 1 of 2x per raid phase een speedrun organiseerde. Ik heb toen AQ40 in 45 minuten gecleard, BWL in 33 minuten en naxx zaten we op een 55 minuten ( server first) verre van world records, maar dat gaf een bepaalde boost/energie die niet te beschrijven was. ( we waren niet casual, verwachtingen van raiders waren wel in juiste specs, juiste gear, alle pots en dergelijke gefarmed.) maar we organiseerde ook 2vs2 in Arena in STV met onze guilds en server, en nodige ook horde uit. Was echt een mega avondje.
https://www.wowhead.com/c...system-wow-classic-334045Ricmaniac schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:05:
Weten we eigenlijk ook hoe dat hele nieuwe honor systeem in werking gaat eigenlijk ? Want ze hadden iets nieuws bedacht toch ipv de oude rank 14 grind.
Verwijderd
Ik hoop op een echte classic plus dat eindelijk begrijpt wat classic classic maakt en daar op voortborduurt en niet het zelfde riedeltje tot in den treuren herhaalt. Ik heb overigens grote twijfel of Blizzard dit kan en kijk dan ook meer uit naar Greg Street zijn upcoming mmorpg.
Het zal vast kriebelen wanneer fresh begint maar ik zal het (hoogstwaarschijnlijk) houden bij het opzetten van een stream. Het blijft een gevoelige snaar raken, classic.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2024 11:28 ]
wat is classic classic dan precies in je ogen?Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:12:
Ik ga me inhouden om niet aan fresh te beginnen. Het loopt altijd hetzelfde af met wow voor mij. Enorm veel plezier tot end game officieel begint, dan gaat de charme er van af.
Ik hoop op een echte classic plus dat eindelijk begrijpt wat classic classic maakt en daar op voortborduurt en niet het zelfde riedeltje tot in den treuren herhaalt. Ik heb overigens grote twijfel of Blizzard dit kan en kijk dan ook meer uit naar Greg Street zijn upcoming mmorpg.
Het zal vast kriebelen wanneer fresh begint maar ik zal het (hoogstwaarschijnlijk) houden bij het opzetten van een stream. Het blijft een gevoelige snaar raken, classic.
We kunnen nooit meer echt 2004 herbeleven doordat alles al bekend is. Of ze moeten echt het hele spel omgooien, alles nieuw verzinnen qua pots/food/buffs maar ook alle items van alle fases veranderen zodat er geen ''bis'' listen zijn waar een 40 man raid met 10 warriors op 1 item zitten te aasen.
[ Voor 15% gewijzigd door dfbt op 20-11-2024 11:30 ]
Verwijderd
Wat classic classic maakt is de grote vraag inderdaad. Ik zou zeggen een enorme time sink waar alles veel trager gaat dan retail en geen sweaty gameplay.dfbt schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:29:
[...]
wat is classic classic dan precies in je ogen?
We kunnen nooit meer echt 2004 herbeleven doordat alles al bekend is. Of ze moeten echt het hele spel omgooien, alles nieuw verzinnen qua pots/food/buffs maar ook alle items van alle fases veranderen zodat er geen ''bis'' listen zijn waar een 40 man raid met 10 warriors op 1 item zitten te aasen.
Ik zou persoonlijk graag willen zien dat je meer vrijheid hebt in endgame progressie. De ‘beste’ gear verkrijgen op de manier hoe jij wilt spelen. Dungeons als ‘serieuze’ endgame bijvoorbeeld waar je bis uit kunt halen en nog te puggen is ook al doe je er 2 uur over omdat men geen sheep pull gebruikt.
Meer vrijheid icm een enorme time sink. Dat wanneer je een pauze van een jaar neemt gewoon terug “naar huis” kunt keren zonder dat je server dood is en men alweer in WotLK zit voor de tiende keer.
Verwijderd
Dit is helaas wel de olifant in de kamer.Klauwhamer schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:58:
En dat staat trouwens nog los van de enorme hekel die ik heb gekregen aan Blizzard wat men met WoW gedaan heeft en doet.
Ik ben het echt grote deels met je eens, ERA servers worden nog wel gespeeld maar zijn nu dood verklaard door refresh van Classic.Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:07:
[...]
Wat classic classic maakt is de grote vraag inderdaad. Ik zou zeggen een enorme time sink waar alles veel trager gaat dan retail en geen sweaty gameplay.
Ik zou persoonlijk graag willen zien dat je meer vrijheid hebt in endgame progressie. De ‘beste’ gear verkrijgen op de manier hoe jij wilt spelen. Dungeons als ‘serieuze’ endgame bijvoorbeeld waar je bis uit kunt halen en nog te puggen is ook al doe je er 2 uur over omdat men geen sheep pull gebruikt.Een aantal diffculty opties voor de dungeons zonder timer meuk etc. zoals in retail.
Meer vrijheid icm een enorme time sink. Dat wanneer je een pauze van een jaar neemt gewoon terug “naar huis” kunt keren zonder dat je server dood is en men alweer in WotLK zit voor de tiende keer.
Het is natuurlijk super lastig om eindeloos in 1 server te spelen. guilds en mensen raken uitgekeken. Doordat je 40 man nodig heb, is het super lastig om daarin iets te doen.
Dan zou je 5 of 10 man raids moeten uitbrengen in classic+ versie om endgame altijd wel beschikbaar te houden. Dan is alsnog de vraag, wanneer je alles heb behaald, gear gekregen en er komen geen updates, dan speel je dus ''eindeloos'' door.
Ik vind/vond zelf TBC het leukste om te spelen. Dus zou eigenlijk happy zijn als ze TBC eindeloos maken en niet doorgaan naar Wotlk. In TBC zijn meeste classes en specs viable. Heb je pvp arena voor mensen die dat leuk vinden, raids die ''redelijk'' moeilijk zijn. Je kan eventueel herioc versies toevoegen.
Ja, Blizzard heeft ook mechanics ingebracht (om wat voor reden dan ook) die toxicity faciliteren, zoals LFG, crossrealm, etcetera. Ook de mechanics en gear balances waren erg vaak off waardoor iedere class min of meer een specifieke build móest volgen om mee te kunnen. Dat is geen excuus maar wel een reden. Overigens heeft Blizzard altijd wel de grootste moeite gehad om dingen een beetje redelijk te balanceren.Felyrion schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:18:
m.b.t. de "toxic" discussie hierboven, dat was op classic een stuk minder, zeker t/m TBC.
Dit omdat er nog geen cross-realm aanwezig was, dus je kon je wel als een eikel gedragen, maar binnen no-time kon je dan wel inpakken.
Je krijgt gewoon een reputatie (kan zowel positief als negatief), als het niet ingame is dan wel via de discord die elke realm wel had.
Stukje sociale controle.
(ook dat ging op een bepaald moment wel ver...tegen einde TBC waren er gewoon addons die automatisch checkten of er geen mensen in je groep zaten die "fout" waren bevonden op de server discord.)
Volgens mij ben ik sowieso vóór crossrealm gestopt met spelen van endgame, maar heb ik 't later wel weer opgepakt (met Shadowlands dus). En een deel van de GS/archievements-rat race heb ik dus ook gemist omdat ik in een established (server) top guild zat, met inderdaad player reputatie.
[ Voor 5% gewijzigd door Klauwhamer op 20-11-2024 12:58 ]
Is er een minmax community en zijn er toxic spelers? Absoluut. Maar ik vermijd ze.
Juist de imperfecties van het spel maken classic voor mij classic.
Poll: Horde of Alliance op Classic Fresh PvP of PvE (anniversary)
• Alliance PvE
• Alliance PVP
• Horde PvE
• Horde PvP
Ook een poll maken? Klik hier
edit: Oke results doen het niet. alleen via deze link.
[ Voor 43% gewijzigd door Ricmaniac op 20-11-2024 14:02 ]
Oh haha thanks, wist ik nietAdvizor schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:41:
@Ricmaniac deze Tweaker poll werkt al even niet. Hij geeft de stemmen niet weer.
Berichtje aangepast
[ Voor 23% gewijzigd door Ricmaniac op 20-11-2024 13:51 ]
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat