Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Na tijden van lurken zal ik ook zelf maar eens een postje doen.

Ik speel af en aan classic, als ik er de tijd voor heb (mezelf gun) en zolang het mij plezier oplevert.
Classic een tijdje dedicated gespeeld samen met wat IRL friends en alle content wel een beetje gefarmd, maar ik merkte daar al dat ik niet de tijd wou vrijmaken om echt alles hardcore te raiden. Dus toen al wat stapjes terug gedaan.

Met start tbc naar 70 geleveld en een beetje gear gepakt, daarna geen tijd / zin meer gehad en gestopt tot prepatch WOTLK.

WOTLK opnieuw opgestart (nieuwe server) met een DK natuurlijk, en lekker rustig naar de 80 gefarmd. Inmiddels 2 weken op 80 en hier een daar wat stukjes gear opgepakt. Ik vind het jammer dat ik niet meer net zoals vroegah met veel IRL friends op ons gemakje door de content heen farm. Tegenwoordig zie ik veel guilds op mach 10 door alle content heen farmen, om vervolgens ook nog eens met een alts hetzelfde te doen. Daar zit voor mij echt het plezier niet in, ik doe dus ook gewoon lekker mijn eigen ding. Tot nu toe nog niet echt kunnen raiden, maar misschien dat ik deze week een keer door nax25 heen kan komen. Eerst maar eens een Guild zien te vinden op Earthshaker waar ik me thuis voel. Ik heb alleen het idee dat er geen guilds meer zijn die rustig door de content heen gaan. Toen wotlk net uit kwam kon ik er genoeg guild voor vinden, maar sinds Classic wow heb ik het idee dat alles op topsnelheid er doorheen gewerkt MOET worden, of ligt dat aan mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:54
Juok schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:09:
oen wotlk net uit kwam kon ik er genoeg guild voor vinden, maar sinds Classic wow heb ik het idee dat alles op topsnelheid er doorheen gewerkt MOET worden, of ligt dat aan mij?
Ik denk dat dit vooral oorzaak en gevolg is, de Phase 1 content van Wrath is simpelweg zo simpel dat het eigenlijk niet mogelijk is om er niet op 'mach 10' zoals jij het noemt doorheen te gaan. Alleen Sarth3D heeft enige moeilijkheid en dan eigenlijk ook nog eens alleen op 10 man (25 man 3D is niet heel lastig, maar veel pugs bijvoorbeeld kiezen voor 2D, omdat 3D alleen een extra mount geeft, wat voor sommigen juist een drijfveer is, maar voor anderen weer niet).

Wij zijn bijvoorbeeld bij Wrath release een nieuwe guild gestart, maar op onze eerste raid reset, zelfs met een aantal pugs, hadden we eigenlijk alle content (die week deden we naxx 10+25 / maly 10+25 en Sarth 2D op zowel 10 and 25 man) zo down met slechts een enkele wipe hier en daar.

Wij 'vliegen' dus ook door de content, zonder dat dit echt een doel op zich is. Het gebeurt gewoon omdat de raid content simpelweg te makkelijk is. Hopelijk dat de latere phases dit veranderen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeDee855
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:10
Er is vliegen en er is vliegen. Ik zit als social in een semi-harcore guild en er zijn nog steeds dungeons die ik niet heb gedaan. De ene guild groep pullt maximaal en perst elke seconde er uit, terwijl ik dan ergens anders nog loop om een quest item te pakken. Of een item aan het bekijken ben om te bepalen of een upgrade is. Nul communicatie, nul pauze, verwachting dat je alles weet en kunt optimaal kunt doen, en je alle items in je hoofd hebt en meteen weet of het je bis is of niet.
Andere groep doet het efficiënt, maar wacht even die paar seconden voor een boss zodat ik (of een andere verse level 80) er weer bij ben. Of wijst er even op waar een stap/item voor een quest is die veel mensen vaak missen, of op een one shot ability die een baas doet. Waarvan ik vaak denk 'oh ja' omdat ik ooit wotlk heb gespeeld, maar er zijn ook nog wat echt nieuwe spelers. En die paar seconden her en der kosten in totaal niet veel tijd, maar maken het gewoon veel relaxter. Het is voor mij het verschil tussen alles optimaal MOETEN doen en het voor iedereen soepel te laten verlopen. Verschil is ook zichtbaar vaak in hoe mensen praten over gear: 'I need this item' versus 'that would be an upgrade'/ 'I would like to get x or y'.

Ik snap dat het optimaliseren voor sommigen juist een manier is om de boel interessant te houden, maar ik heb de tijd/energie niet om dat op hun niveau te doen. En ik wil het ook niet op de manier waarop sommigen het doen: een ellenlange checklist, en altijd vooruitkijkend naar meer/beter. Nooit stilstaan bij nu. Zelfs achievements zoals exploration zijn een vinkje in de lijst. Geen oog voor de omgeving, de grapjes in quest teksten, alles wat buiten de harde getallen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:45
Dennism schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:40:
[...]

Ik denk dat dit vooral oorzaak en gevolg is, de Phase 1 content van Wrath is simpelweg zo simpel dat het eigenlijk niet mogelijk is om er niet op 'mach 10' zoals jij het noemt doorheen te gaan. Alleen Sarth3D heeft enige moeilijkheid en dan eigenlijk ook nog eens alleen op 10 man (25 man 3D is niet heel lastig, maar veel pugs bijvoorbeeld kiezen voor 2D, omdat 3D alleen een extra mount geeft, wat voor sommigen juist een drijfveer is, maar voor anderen weer niet).

Wij zijn bijvoorbeeld bij Wrath release een nieuwe guild gestart, maar op onze raid reset, zelfs met een aantal pugs, hadden we eigenlijk alle content (die week deden we naxx 10+25 / maly 10+25 en Sarth 2D op zowel 10 and 25 man) zo down met slechts een enkele wipe hier en daar.

Wij 'vliegen' dus ook door de content, zonder dat dit echt een doel op zich is. Het gebeurt gewoon omdat de raid content simpelweg te makkelijk is. Hopelijk dat de latere phases dit veranderen :)
Voelt hier hetzelfde idd.. zelfs zonder guild met PUGs heb ik mn phase 1 BIS gear nu al bijna compleet dus kom maar op met Ulduar.

Nax is zelfs zonder strak georganiseerde guild runs en gear echt veel te makkelijk, ik denk nog wel eens met weemoed terug aan de tijd van 40 man Nax in Retail. Dat was pas echt een pittige uitdaging! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Niet online
Dennism schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:40:
[...]

Ik denk dat dit vooral oorzaak en gevolg is, de Phase 1 content van Wrath is simpelweg zo simpel dat het eigenlijk niet mogelijk is om er niet op 'mach 10' zoals jij het noemt doorheen te gaan.
Wellicht dat het dan daar in zit, ik ben bij retail wotlk pas begonnen bij ulduar. Even zien hoe het straks zal verlopen dan. Maar momenteel probeer ik me nog niet te laten rushen en te wowen op eigen tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Juok schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:26:
[...]

Wellicht dat het dan daar in zit, ik ben bij retail wotlk pas begonnen bij ulduar. Even zien hoe het straks zal verlopen dan. Maar momenteel probeer ik me nog niet te laten rushen en te wowen op eigen tempo.
Vooral ook zo blijven doen dan, gewoon spelen zoals jij het wil. En dat ook gewoon aangeven als je applied bij een guild. Ik verwacht dat er op de nieuwe servers ook genoeg guilds zijn op een meer casual manier door de content heen gaan, zoals gezegd zal dat in P1 nog altijd vrij snel zijn. Maar zoals @DeeDee855 ook al aangeeft, het ligt ook aan het type speler, vrijwel alle guilds zullen momenteel snel gaan, maar een guild met geduldige medespelers moet er zeker zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:18
Leuk event voor 18th anniversary. vooral omdat 17 de enige is die ik gemist had en die mount dus niet had haha.

Maar handig om met je alts wat items van redelijke gearscore te fixen voordat DF uit komt :) en uiteraard voor de timewarp badges. Nog steeds ontzettend balen dat die niet over te sturen zijn naar je charactrs.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt het dat inmiddels heirloom beschikbaar zijn? Zal wel via guildreputation alleen zijn? :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ricmaniac schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:25:
Leuk event voor 18th anniversary. vooral omdat 17 de enige is die ik gemist had en die mount dus niet had haha.

Maar handig om met je alts wat items van redelijke gearscore te fixen voordat DF uit komt :) en uiteraard voor de timewarp badges. Nog steeds ontzettend balen dat die niet over te sturen zijn naar je charactrs.
Ik denk dat deze post in het verkeerde topic staat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
RustStorm schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:12:
Klopt het dat inmiddels heirloom beschikbaar zijn? Zal wel via guildreputation alleen zijn? :)
Klopt, en nee niet via guild rep, dat je ze kan kopen is pas later met gold is pas later. Guildrep zelf zit volgens mij ook pas in Cataclysm ofzo :D

Je kan nu een deel krijgen via badges (uit heroic dungeons) of Wintergrasp shards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:59:
[...]

Klopt, en nee niet via guild rep, dat je ze kan kopen is pas later met gold is pas later. Guildrep zelf zit volgens mij ook pas in Cataclysm ofzo :D

Je kan nu een deel krijgen via badges (uit heroic dungeons) of Wintergrasp shards.
Ohhhhw, het is ook zoooooooo lang geleden dat ik TBC of WotLK heb gespeeld... ;) :+

OMG... de battle pets zijn er natuurlijk ook weer.... :Y Daar gaat ook weer enorm veel tijd in zitten... pffffff

Ik word overigens best wel vaak disconnected tijdens het spelen. Anyone else? :)

[ Voor 17% gewijzigd door RustStorm op 07-11-2022 21:05 ]

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Dennism schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:57:
[...]

Ik denk dat deze post in het verkeerde topic staat? :P
oh wauw je hebt gelijk :P had het niet door sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ricmaniac schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:09:
[...]

oh wauw je hebt gelijk :P had het niet door sorry
Hehe, well thanks for the reminder. Ben ook maar ff op retail ingelogd voor de achie. Helaas ligt mijn UI in shambles, moet daar echt ff tijd in steken voor ik weer retail kan spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben inmiddels lekker beetje aan het spelen. Ben een nieuw character begonnen: draenei shaman en zal lekker als enhancement verder levelen. Inmiddels level 11 volgens mij.

Weet nog niet of ik over enkele weken nog verder ga met spelen. Maar voor nu vermaak ik mij nog wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-10 15:32
Hallo! Ik wil binnenkort eens beginnen met Classic. Welke server raden jullie aan voor horde/alliance en is er hier een Nederlandse casual guild voor jonge vaders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:44

Kevinr1989

I am the danger

Na een tijdje het topic te hebben gevolgd ben ik toch omgegaan en mezelf een maandje gegeven om van de ongelofelijke sfeer te proeven. Het voelt als vanouds, heerlijk urenlang lekker questen en rondlopen :) Enige jammere (zit op een PVP server) is dat sommige mensen full heirloom zijn en er een sport van maken om je te killen on sight.... Ach, dat is ook de charme van het spel :P

Ik zit nu als horde op Thekal, zijn er nog Nederlandse guilds aldaar actief of elders op een andere server?

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:47

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Kevinr1989 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:34:
Na een tijdje het topic te hebben gevolgd ben ik toch omgegaan en mezelf een maandje gegeven om van de ongelofelijke sfeer te proeven. Het voelt als vanouds, heerlijk urenlang lekker questen en rondlopen :) Enige jammere (zit op een PVP server) is dat sommige mensen full heirloom zijn en er een sport van maken om je te killen on sight.... Ach, dat is ook de charme van het spel :P

Ik zit nu als horde op Thekal, zijn er nog Nederlandse guilds aldaar actief of elders op een andere server?
Ik zit op Mirage Raceway als Horde in de NL/BE guild Lowland Mercenaries. Mirage is een PVE server. Nog een half level te gaan en dan heb ik eindelijk mijn eerste level 80 binnen.

Zal wel van het weekend worden. Deze week avond dienst met elke dag overwerk, en mag zaterdag zeer waarschijnlijk ook nog eens terugkomen. Dus gamen door de week heb ik dan geen trek in/tijd voor.

[ Voor 16% gewijzigd door SandsOfArrakis op 15-11-2022 10:57 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:53

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Kevinr1989 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:34:

Waarom zou je in godsnaam op een PVP server gaan als je toch vooral gaat rondkijken? Als lowbie zonder heirloom heeft het vrij weinig nut en world pvp is 9 van de 10x een gank. Kun je beter op Giantstalker gaan ofzo.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

FunkyTrip schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:18:
[...]

Waarom zou je in godsnaam op een PVP server gaan als je toch vooral gaat rondkijken? Als lowbie zonder heirloom heeft het vrij weinig nut en world pvp is 9 van de 10x een gank. Kun je beter op Giantstalker gaan ofzo.
Ik heb gewoon een willekeurige server aangeklikt. Je hoort mij verder ook niet klagen hoor, part of the game. Ben druid, dus kan net zo makkelijk prowlen en weg lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-10 12:22
Ik heb de laatste tijd niet zo intensief gespeeld, vooral een beetje raid loggen en elke dag proberen VH te doen voor de hit/sp on use trinket. Die heb ik na 13 runs eindelijk geloot dus er is voor mij niet zo heel veel meer te doen behalve met de guild een paar keer per week raiden. Daar vermaak ik me prima mee en ik kijk uit naar Ulduar, hopelijk word dat een wat grotere uitdaging.

Dat gezegd hebbende, we proberen om de glory of the raider achievements allemaal te halen dus we hebben nog wel wat doelen om te behalen voor ik op Ulduar focus. Gisteren met de 10 man groep eerst Naxx gedaan, shocking gehaald en undying gehaald. Daarna OS3D gedaan. Op 10 man is dat nog best een uitdaging en moesten we een beetje een werkende strategie zien te vinden maar dat is nu ook voor het eerst gelukt.

Daarna de speed kill achievement voor Malygos ook gedaan, dat is vrij gemakkelijk en al helemaal als je lucky bent met de sparks (of meerdere DKs hebt zodat je ze makkelijk kan stacken). Ik moet nu alleen nog de achievement voor OS waar je niet geraakt mag worden door de lava strikes ofzo en dan heb ik mijn 310% flying mount. Hopelijk lukt dat de volgende reset :)

Ik heb wat filmpjes gezien op youtube over mensen die dungeons solo'en met heirlooms als alternatieve manier om te levelen dus ik denk dat ik dat ga proberen met een tank alt. Kijken hoe ver we kunnen komen. Heeft iemand zoiets weleens gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe kom je ookweer aan heirlooms?

Ik ben zeer casual aan het spelen. Probeer voor mijn warrior 2 blades of misfortune te verkrijgen. Verder bezig met een shaman... maar het duurt allemaal erg lang datlevelen... haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Emblem of heroism vendor in Dalaran en met stonekeerper shards in Winterspringgrasp.
Je moet wel een level 80 (of dicht daarbij hebben), dus alleen voor Alts zo'n beetje, je main zal je 'normaal' moeten levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
stickfiguur schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:00:

Daarna de speed kill achievement voor Malygos ook gedaan, dat is vrij gemakkelijk en al helemaal als je lucky bent met de sparks (of meerdere DKs hebt zodat je ze makkelijk kan stacken). Ik moet nu alleen nog de achievement voor OS waar je niet geraakt mag worden door de lava strikes ofzo en dan heb ik mijn 310% flying mount. Hopelijk lukt dat de volgende reset :)
Die kan relatief lastig zijn, of juist heel makkelijk (of gemiddeld lastig) :P

1. relatief lastig: 100% dodgen tijdens 3D, als je guild perse 3D wil doen. Heel goed opletten benodigd.
2. Heel makkelijk: Laat je guild je boosten (hit de boss on pull, ga dood > free achie als je guild de boss killed ;) )
3. Gemiddeld: Doe een 0 drake kill voor iedereen die de achie nodig heeft, als je dps hoog genoeg is, heb je maximaal 1 misschien 2 waves van de meteors te dodgen. Let op: Het zijn de meteors die je moet dodgen, veel mensen denken dat het de lava wave is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:44:
[...]

Emblem of heroism vendor in Dalaran en met stonekeerper shards in Winterspring.
Je moet wel een level 80 (of dicht daarbij hebben), dus alleen voor Alts zo'n beetje, je main zal je 'normaal' moeten levelen.
Oh ja! I remember now... Meh, crap! :P

Komt vast goed, als ik er voor kies het te blijven spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-10 08:16
Voor de spelers die fresh zijn begonnen op Jin'Do, er zijn free transfers geopend naar Thekal.
Lijkt er toch op dat de servers gemerged gaan worden echter snap ik de transfers vanaf een langzaamaan stervende server niet.
Force migreren hebben ze in het verleden ook al gedaan met een twintigtal servers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:35

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Deze week voor het eerst ooit max level gehaald (in 18 jaar WoW).. steeds als ik er bijna was kwam er een nieuwe versie uit of verdwaalde ik weer in het levelen van alts. Maar dat heb ik in WotLK classic niet laten gebeuren :).

Bijna 10d /played en echt wel rustig aan gedaan. Vanaf level 70 kreeg ik de rested xp niet eens op (vuile casual). Maar nu toch wel trots het eindelijk eens gehaald te hebben. Nu hard werken (en gold binnenhalen) om mijn proffs te maken (ench / tailor) en verder links en rechts werken aan achievements.

Ik werd goed uitgelachen met blijkbaar 2.3k gearscore in een heroic. Maar zelfs met mij als healer hebben ze het gehaald ;).

Speel overigens op Giantstalker, de 'fresh' PvE server. Wel een aanrader voor nieuwe spelers.

• stickfiguur
Dennism schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:50:
[...]

Die kan relatief lastig zijn, of juist heel makkelijk (of gemiddeld lastig) :P

1. relatief lastig: 100% dodgen tijdens 3D, als je guild perse 3D wil doen. Heel goed opletten benodigd.
2. Heel makkelijk: Laat je guild je boosten (hit de boss on pull, ga dood > free achie als je guild de boss killed ;) )
3. Gemiddeld: Doe een 0 drake kill voor iedereen die de achie nodig heeft, als je dps hoog genoeg is, heb je maximaal 1 misschien 2 waves van de meteors te dodgen. Let op: Het zijn de meteors die je moet dodgen, veel mensen denken dat het de lava wave is.
Ja precies, het is extra opletten. Ik geloof dat wij speciaal deze week 0 drakes gaan doen om t gewoon wat makkelijker te maken, en dan is voor (bijna) iedereen de achievement klaar, maar ik heb de 25 man versie gisteren met 2 drakes ook gewoon gehaald. Je doet wat minder damage maar alsnog is het redelijk makkelijk te doen, zo lang je er maar aan blijft denken haha.

Gisteren heb ik ook eindelijk mijn The Turning Tide gekregen, dat voelt wel goed na weken lang nul drops zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
  • Laatst online: 30-08 22:34
Ik ben een paar weken(/maanden?) geleden ook weer begonnen met Classic, puur vanwege dat WotLK er aan kwam.
Deze expansion is voor mij een beetje speciaal, want toen ik WoW ingetrokken werd door een maatje van mij was WotLK de huidige expac.en heb ik daar een hele leuke tijd mee gehad.
Ik speel op Pyrewood Village, Alliance en is een aantal weken geleden mijn Warlock level 80 geworden. Sindsdien hard aan het "grinden" geweest voor heirlooms en inmiddels begonnen met het levelen van mijn Druid met een 3-tal heirlooms+enchants en straks de trinkets er nog bij.

Hebben jullie enig idee hoe lang WotLK door blijft gaan? Zou het nog verder doorlopen naar andere expac's? Zoals de eerstvolgende bijv ; Cataclysm? Niet dat ik dit graag wil, MAAR:

Ik wil SUPER graag de Plagued Proto Drake hebben, maar het probleem is een beetje dat ik niet zo'n raider ben...
Ik heb een huis, een vriendin en binnenkort een klein minimensje, een baan en ik volg nog een opleiding, dus ik heb het druk zat in privé sferen en speel daarom WoW maar "gewoon casual".
Hierdoor ben ik een beetje bang dat als WotLK niet blijft, ik nooit genoeg tijd zal krijgen om af en toe eens te kunnen puggen voor de achievements...

Graag hoor ik jullie visies hier eens over.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 09:01
Milo44 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:36:
Ik ben een paar weken(/maanden?) geleden ook weer begonnen met Classic, puur vanwege dat WotLK er aan kwam.
Deze expansion is voor mij een beetje speciaal, want toen ik WoW ingetrokken werd door een maatje van mij was WotLK de huidige expac.en heb ik daar een hele leuke tijd mee gehad.
Ik speel op Pyrewood Village, Alliance en is een aantal weken geleden mijn Warlock level 80 geworden. Sindsdien hard aan het "grinden" geweest voor heirlooms en inmiddels begonnen met het levelen van mijn Druid met een 3-tal heirlooms+enchants en straks de trinkets er nog bij.

Hebben jullie enig idee hoe lang WotLK door blijft gaan? Zou het nog verder doorlopen naar andere expac's? Zoals de eerstvolgende bijv ; Cataclysm? Niet dat ik dit graag wil, MAAR:

Ik wil SUPER graag de Plagued Proto Drake hebben, maar het probleem is een beetje dat ik niet zo'n raider ben...
Ik heb een huis, een vriendin en binnenkort een klein minimensje, een baan en ik volg nog een opleiding, dus ik heb het druk zat in privé sferen en speel daarom WoW maar "gewoon casual".
Hierdoor ben ik een beetje bang dat als WotLK niet blijft, ik nooit genoeg tijd zal krijgen om af en toe eens te kunnen puggen voor de achievements...

Graag hoor ik jullie visies hier eens over.
Hoe lang WotLK blijft doorgaan weet niemand helaas. TBC duurde origineel ~2 jaar maar in classic is deze er doorheen gejaagd in 1 jaar en 3 maanden. Zelf hoop ik dat ze WotLK niet zo gaan rushen zoals ze met TBC gedaan hebben maar niemand weet (behalve Blizzard zelf) hoe het dit keer zal gaan. Het lijkt er in ieder geval op dat Ulduar begin januari de release zal krijgen. Als ze het originele plan aanhouden betekent de Ulduar release ook het einde voor het verkrijgen van de plagued (en ook black) proto drake. Geen idee of ze dat deze keer ook weer aanhouden (Ulduar Glory achievements hebben weer andere proto drakes).
Pyrewood heeft een levendige pug community (speel hier zelf ook) en zie regelmatig runs voor specifieke doeleindes, zoals Undying en OS3D, georganiseerd worden. Het moet dus mogelijk zijn om dit voor elkaar te krijgen in de tijd die jou uit komt. Al weet ik niet hoe makkelijk het is om de overige achievements in een pug setting voor elkaar te krijgen (met name of deze georganiseerd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Noiz schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:59:
[...]

Hoe lang WotLK blijft doorgaan weet niemand helaas. TBC duurde origineel ~2 jaar maar in classic is deze er doorheen gejaagd in 1 jaar en 3 maanden. Zelf hoop ik dat ze WotLK niet zo gaan rushen zoals ze met TBC gedaan hebben maar niemand weet (behalve Blizzard zelf) hoe het dit keer zal gaan. Het lijkt er in ieder geval op dat Ulduar begin januari de release zal krijgen. Als ze het originele plan aanhouden betekent de Ulduar release ook het einde voor het verkrijgen van de plagued (en ook black) proto drake. Geen idee of ze dat deze keer ook weer aanhouden (Ulduar Glory achievements hebben weer andere proto drakes).
Pyrewood heeft een levendige pug community (speel hier zelf ook) en zie regelmatig runs voor specifieke doeleindes, zoals Undying en OS3D, georganiseerd worden. Het moet dus mogelijk zijn om dit voor elkaar te krijgen in de tijd die jou uit komt. Al weet ik niet hoe makkelijk het is om de overige achievements in een pug setting voor elkaar te krijgen (met name of deze georganiseerd worden).
Deze keer overwegen ze of het verwijderen nodig is omdat later in WotLK ze juist niet de meta achievement rewards verwijderd hebben. Toen kon je de proto drake van ulduar met de volgende raid launch namelijk nog steeds halen.

Gisteren heb ik de plagued proto drake gehaald, nu alleen nog Immortal en dan heb ik de zwarte ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Niet online
Classic wow is overleden denk ik, gezien de nieuwe expansion zal dat wel een paar weken / maanden blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:24
Juok schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:38:
Classic wow is overleden denk ik, gezien de nieuwe expansion zal dat wel een paar weken / maanden blijven.
Sorry hoor maar weet niet waar jij dit op baseert, mijn server is er niets van te merken.
Sterker nog er zijn er flink wat in mijn guild die retail geprobeerd hebben en meteen terug naar classic zijn gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeveer 5% van mijn guild speelt de zoveelste expansion ook inderdaad.
95% dus niet d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Hier merk ik ook geen verschil in activiteit op een enkele guildy na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Niet online
Het was maar een zeer tijdelijk effect, gisterenavond was t gewoon weer normaal druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Noiz schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:59:
[...]

Hoe lang WotLK blijft doorgaan weet niemand helaas. TBC duurde origineel ~2 jaar maar in classic is deze er doorheen gejaagd in 1 jaar en 3 maanden. Zelf hoop ik dat ze WotLK niet zo gaan rushen zoals ze met TBC gedaan hebben maar niemand weet (behalve Blizzard zelf) hoe het dit keer zal gaan.
Als ze verder gaan met Cata en opvolgens verwacht ik dat wel. Kijk je immers naar de originele Wrath tijdlijn:

De release en major patches:
Release 13.11.2008
Secrets of Ulduar 14.04.2009
Call of the Crusade 04.08.2009
Fall of the Lich King 08.12.2009

Cata release 7.12.2010

Daar zat dus bijna een jaar content drought tussen met 1 content drop op 22-6-2010, die door velen niet als major patch gezien wordt, namelijk de release van de single boss encounter in de ruby sanctum: Halion.

Juist het voordeel van Classic is, omdat de expansions al op de plank liggen, dat ze deze enorme content droughts kunnen voorkomen. Ik verwacht dus ook dat LK zeker enkele maanden, als het geen half jaar gaat zijn, korter zal duren dan in 2008-2010, puur zodat we als spelers maar enkele maand content drought hebben in plaats van +- een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
tuinïnen schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:56:
Hier merk ik ook geen verschil in activiteit op een enkele guildy na.
Hier merk ik het wel, al doe ik er zelf ook aan mee. quasi de hele guild is aan het raid loggen momenteel. Maar de raid gister zal gewoon wel 'normaal' vol qua signups, maar het viel wel op, hoe snel de guild / discord leeg liep na de raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoepla33
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:35
Van de week server fastest Sart3D 25m zerg op 1:21 gehaald. We richten ons nu maar op dit soort gezonde competitie dingen om een beetje een doel te houden.

Enige dat irritant is is dat we Immortal nog niet hebben voor Glory of the Raider 25m en er elke week wel iemand is die het op iets eenvoudigs verprutst...

Hopelijk binnen nu en een week of 2 Ulduar op de PTR. Kunnen we daar mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:54
Hoepla33 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:32:
Van de week server fastest Sart3D 25m zerg op 1:21 gehaald. We richten ons nu maar op dit soort gezonde competitie dingen om een beetje een doel te houden.

Enige dat irritant is is dat we Immortal nog niet hebben voor Glory of the Raider 25m en er elke week wel iemand is die het op iets eenvoudigs verprutst...

Hopelijk binnen nu en een week of 2 Ulduar op de PTR. Kunnen we daar mee aan de slag.
Damn dat is wel razend snel!!! Heel knap.

WIj hebben nu 2x een immortal run gedaan waarbij we op de laatste boss 1 persoon dood is gegaan, best zuur. Maar we gaan het blijven proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
beebie121 schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:56:
[...]

Damn dat is wel razend snel!!! Heel knap.

WIj hebben nu 2x een immortal run gedaan waarbij we op de laatste boss 1 persoon dood is gegaan, best zuur. Maar we gaan het blijven proberen.
Wij hadden ook meerdere runs 1 death, afgelopen donderdag dan toch gehaald :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeeDee855
Ik ben een social in een raiding guild en eerlijk gezegd nu blij dat ik niet hoef te raiden. Men is bezig met immortal en de spanningen lopen regelmatig op. 'Hoe moeilijk is het om in leven te blijven? waarbij meerdere mensen al hebben gezegd dat het gaat om consistent in leven blijven van 25 mensen voor een hele avond dat het probleem is. Iemand kan 99% van de gevechten in leven blijven, maar die ene keer dood gaan zorgt er voor dat de achievement niet wordt gehaald.

Voor de mensen die nog characters willen levelen, er komt weer een experience boost aan: https://www.wowhead.com/b...nce-buff-returns-23891312

Acties:
  • 0 Henk 'm!
+50% experience buff actief sinds vandaag. :) Dat vind ik wel fijn, want het duurt mij eerlijk gezegd een klein beetje te lang op de normale manier. Inmiddels wel 71 met m'n warrior en hoop deze maand dan level 80 te worden, zodat ik ten minste flying kan aanschaffen voor de alts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoepla33
DeeDee855 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:18:
Ik ben een social in een raiding guild en eerlijk gezegd nu blij dat ik niet hoef te raiden. Men is bezig met immortal en de spanningen lopen regelmatig op. 'Hoe moeilijk is het om in leven te blijven? waarbij meerdere mensen al hebben gezegd dat het gaat om consistent in leven blijven van 25 mensen voor een hele avond dat het probleem is. Iemand kan 99% van de gevechten in leven blijven, maar die ene keer dood gaan zorgt er voor dat de achievement niet wordt gehaald.
Soms is er gewoon sprake van RNG en een beetje pech en daar zal je bij ons niemand in negatieve zin over horen (uiteraard wel enige teleurstelling, maar zeker niet op de persoon), maar als er de 3e week op rij iemand bij Thaddius bij de eerste Polarity Shift de verkeerde kant op rent (niet elke week dezelfde persoon) dan krijgt die persoon het wel duidelijk te horen ja.

We draaien ook met twee 25m teams waarin iedereen een aantal weken geleden de keuze heeft gemaakt voor ofwel Immortal ofwel parses. Immortal is populairder dan parses, dus in principe zit er in de Immortal groep niemand die daar niet bewust voor gekozen heeft. Elke week rouleren we een paar spots.

Overigens hameren ze er bij ons wel heel erg op dat we een ingroei/coaching systeem hanteren en niet een 'presteren of opsodemieteren'. Niemand wordt er beter van of gaat beter presteren als je ze op Discord dom noemt of uitkaffert. Logs analyseren en feedback geven door class leaders werkt wel. Daarnaast doen we sinds vorige week aan het einde van elke raid waarin bepaalde vooraf gestelde doelen niet zijn behaald een korte terugblik en reflectie met het team. Ook weer om te zorgen dat er focus blijft en geleerd wordt van fouten. Voldoe je na x weken niet aan de eisen dan blijf je gewoon in de guild als je dat wil, maar blijft je rank social en heb je lagere prio op raidspots dan rank raider bijvoorbeeld. We zijn aan de Horde kant op onze server een goede 2e en hebben absoluut niet de ambitie om structureel realm first, highest dps, fastest kill etc. te doen. Leuk als het lukt en met name belangrijk om in de top 3 mee te doen om het recruiten van goede spelers op gang te houden, maar geen doel op zich.

Inmiddels op de PTR op Vezax, Yogg en Algalon na alle bosses van Ulduar10m down en op Mimoron na alle bosses waar mogelijk op hardmode. Hopelijk vanavond de laatste 3 als voorbereiding op Ulduar over een paar weken en dan zijn we er klaar voor! 8)

• DeeDee855
Wij hebben één 25 man raiding team, dus missen een bepaalde stok achter de deur om mensen bij de les te houden. Het was lang geleden de bedoeling om twee 25 man teams op te zetten, maar de guild verloor mensen aan het einde van TBC. Mensen wilden een fanatieker team en/of bang waren dat de server waar we zaten dood ging. Uiteindelijk is de guild van Nethergarde Keep naar Pyrewood Vilage gegaan, maar toen waren al een aantal overgestapt naar een PWV guild. En er bleven een paar mensen achter op NGK. Ik ben er trost op dat de guild al sinds classic bestaat, gezien alle perikelen (zelfs een keer een disband door een guildleader). Maar als middenmoot guild blijft recruitment een constant gevecht.

De verwachtingen zijn voor WotLK aangescherpt, hierdoor hebben we dus ook een expliciete groep socials hebben gekregen. Maar wat ik zo zijdelings hoor is binnen de raid groep nog niet echt vanzelfsprekend wat een bepaald niveau inhoud. Inderdaad polarity shift gaat soms niet goed. Ik heb hem alleen op 10 man gedaan, maar met een WA en focus op zo snel mogelijk bewegen (en niet even je cast afmaken...) is dat niet moeilijk. Parse ambitie staat soms ook echt in de weg van 'goede uitvoering op groepsniveau' ambitie, heb ik het idee.
En sommige mensen houden van het idee van (semi-hardcore) raiden, maar hebben niet echt het besef/de houding die daarbij hoort. Ze weten wel uit een hoofd wat hun BiS items zijn, maar moeten er aan herinnerd worden om gems en enchants te gebruiken. Het blijft op een bepaalde manier aan de oppervlakte of zo. Na hinten op 'als je je logs wil analyseren maar je weet niet hoe dan kunnen personen x,y en z helpen' is het nu toch naar 'we gaan de logs analyseren en indien nodig bespreken' gegaan, want het eigen initiatief blijft achter. Er zijn ook maar een paar mensen maar die dingen doen op PTR. Ik heb de energie niet om het te doen (daarom ben ik ook een social ;) ), maar als ik serieus zou raiden dan zou ik het gewoon leuk vinden om met de groep al dingen uit te vogelen op de PTR. Daar kan je lekker creatief doen omdat het nog niet voor het echie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Ik zit er over na te denken om eens ff terug te gaan naar Vanilla, puur voor de ervaring.

Ik twijfel nog een beetje over de class, Holy/Disc specced Priest of weer een hybride Feral/Tank Druid.
En daarnaast heb ik geen idee welke server ik ga pakken.

Hebben jullie over beide dingen nog tips of voorstellen, ik sta open voor suggesties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:42
@Milo44 wat betreft de server kan ik Pyrewood Village aanraden als je Alliance speelt.
De horde is daar helaas niet zo goed vertegenwoordigd.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Vortigen schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:05:
@Milo44 wat betreft de server kan ik Pyrewood Village aanraden als je Alliance speelt.
De horde is daar helaas niet zo goed vertegenwoordigd.
Ik speel idd Alliance en zat te kijken naar Pyrewood Village (want ik zit daar ook WotLK) of Auberdine.
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DeeDee855 onze guild runt 2x 25 man en moet zeggen dat dit wel bevalt. We hebben een main raid met de 'betere' spelers en een eigen loot systeem. En een socials/alt raid met een SR>MS>OS systeem. Main cleart alles binnen 2 uurtjes en de alt raid een uurtje langer.
Vermaak me daar nog prima mee, maar het gaat al wel richting raid loggen.
Tijd voor Ulduar. Nog 4 of 5 weken meen ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Vanavond een poppetje aangemaakt op de Classic server Auberdine, maar jeetje, die server is écht heel erg leeg... Zelfde geld voor Pyrewood Village :o

[ Voor 77% gewijzigd door Milo44 op 23-12-2022 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Ik ben 'klaar' met de raid content deze phase :P Alle achievements zijn behaald. Gister de laatste achieves gedaan met 'clear de content met minder dan 21 spelers', daar we door de feestdagen wat mensen misten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 23:44:
Ik ben 'klaar' met de raid content deze phase :P Alle achievements zijn behaald. Gister de laatste achieves gedaan met 'clear de content met minder dan 21 spelers', daar we door de feestdagen wat mensen misten.
Nice! Ik ben daar echt echt echt nog laaaaang niet. Nog steeds mijn eerste naar level 80 aan het brengen. En dat gaat niet erg vlug ook al is het 50% buff nu. Vermaak me overigens wel prima, maar moet mezelf er even bij neer gaan leggen dat ik al die vette achievements sowieso niet ga behalen. En dat voelt wel als jammer... want had het graag gewild. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/9e52rahv938a1.png

Leuke forumpost uit 2006 van Reddit, grapping om te zien hoe sommige inzichten qua bosses enorm veranderd zijn, en sommige juist weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ulduar release 19 januari !
Eindelijk even wat anders en hopelijk ook meer uitdaging.
Zijn er nog Horde spelers op Golemagg die een guild zoeken? Onze raidgroep heeft nog een paar plekjes over. Stuur mij dan even een dm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Mijn Druid ben ik lekker aan het levelen richting 80, ga bijna naar Northrend toe.
Ik ben al vanaf het hele begin helemaal into de Night Elf lore, Druid is altijd mijn favoriete class geweest en het liefst zou ik van 1 tot 80 willen levelen in omgevingen zoals Teldrassil, Darkshore, Ashenvale etc.

Als ik straks 80 en een beetje fatsoenlijk gegeared ben zou ik het heel gaaf vinden om Molten Core te doen om Cenarion Raiment te verzamelen en dat dan te equippen voor als ik mijn normale gear niet nodig heb.
Echter ontbreekt mij de kennis of het uberhaupt mogelijk is om Molten Core te solo'en als je 80 en gegeared bent. De damage zal waarsch wel okay zijn, maar het gaat meer om de mechanics en eventuele CC's etc.

Is er toevallig iemand die weet of dit mogelijk is en zo niet, of het bijv wel mogelijk is met een duo of whatever?

EDIT: Toevoeging: Het gaat dus puur en alleen om de bosses die delen van het Cenarion Raiment droppen, verder niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Milo44 op 14-01-2023 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 16-10 13:46
@Milo44 Prima te doen solo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoepla33
Van 0:00 u. tot 03.10 u. 11/14. Vezax en Yogg over voor nu. Vanavond verder.

[ Voor 55% gewijzigd door Hoepla33 op 20-01-2023 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Hoepla33 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:47:
Van 0:00 u. tot 03.10 u. 11/14. Vezax en Yogg over voor nu. Vanavond verder.
Wij gaan vanavond aan de slag, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik kan moeilijk een vergelijk vinden tussen classic era vs wotlk classic leveling changes. Zo bleek b.v. dat je als human warlock je imp moest krijgen door een quest (boek looten uit een camp bij de defias) ipv het gewoon van je trainer te krijgen. Nooit geweten... andere kleine dingen zijn dat de defias geel zijn ipv rood en de wolves ineens diseased wolves zijn.

Heeft iemand een link/bron die meer vertelt over dit soort subtiele gameplay wijzigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
HTT-Thalan schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:58:
Ik kan moeilijk een vergelijk vinden tussen classic era vs wotlk classic leveling changes. Zo bleek b.v. dat je als human warlock je imp moest krijgen door een quest (boek looten uit een camp bij de defias) ipv het gewoon van je trainer te krijgen. Nooit geweten... andere kleine dingen zijn dat de defias geel zijn ipv rood en de wolves ineens diseased wolves zijn.

Heeft iemand een link/bron die meer vertelt over dit soort subtiele gameplay wijzigingen?
Ik heb geen link/bron maar in WotLK zijn er een hele hoop van dit soort dingen gestreamlined qua class abilities enzo. Een hoop elites zijn ook veranderd naar normal mobs vooral in de buurt van dungeons. Er zijn een aantal zones waar nieuwe quests zijn gemaakt (bijvoorbeeld dustwallow marsh) en een hoop quest rewards zijn ook verbeterd.

Oh en onze guild heeft 11/14 gecleared deze week, op 10m hebben we ook thorim hardmode gedaan. De reden dat we op vezax gestrand zijn is omdat we zonder guides achter de strategie proberen te komen dus we hebben nog wat meer tijd nodig voor die boss.

[ Voor 12% gewijzigd door stickfiguur op 24-01-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:04

alwinus

Tweaked

Zijn er nog (nederlandse) alliance guilds op Mirage Raceway die 10-25 mans Ulduar doen? Heb een mage en een lock dei ik graag Uldua wil insturen maar huidige guild heeft veel moeite een 10-mas te krijgen. Zelf veel meegelopen bij een pug-raid die een guild organiseerde voor Naxx 25 bijv. Maar die zitten weer volop in Ulduar met guild. Hoeven niet te puggen momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 15:46
Zijn er nog meer mensen die Hardcore Classic aan het spelen zijn?
Nog niet heel ver gekomen, is toch een stuk lastiger dan het lijkt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Vitwiz schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:20:
Zeker, speelde het ook aan het begin van de challenge jaren geleden. Gaaf dat het nu zo groot aan het worden is. Nu bezig met lvl 25 human priest.

Community groeit hard met leuke events erbij competitief. Lijkt op deze manier een kwestie van tijd voordat we een HC server gaan zien in classic era. Maar nu met addon werkt het eigenlijk ook al heel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:18

Seraphin

Meep?

HC classic lijkt me wel een leuke "thrill" geven. Ben wel benieuwd: wie van jullie die HC speelt, doet ook dungeons?

Kan me zo voorstellen dat je niet lekker in je vel zit als je met je HC char aan een dungeon run begint (al dan niet met random strangers) en iemand gaat full on LEEROOOY.....

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Seraphin schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:03:
HC classic lijkt me wel een leuke "thrill" geven. Ben wel benieuwd: wie van jullie die HC speelt, doet ook dungeons?

Kan me zo voorstellen dat je niet lekker in je vel zit als je met je HC char aan een dungeon run begint (al dan niet met random strangers) en iemand gaat full on LEEROOOY.....
Dungeons ook gedaan, het is een risico maar je moet ook denken dat de investeringen van je partymembers net zo hoog is. En als hun ook 50 uur /played weg willen gooien voor dat ene leeroy moment dan heb je pech. Maar de beloning is er natuurlijk ook naar, je loopt aardig trots rond met je dungeonloot.

Afgelopen weekend was er de 'Race to Deadmines' door de HC community met geldprijzen. Spelers konden vanaf een bepaald moment levelen tot de deadline en vervolgens Deadmines in (min lvl 14). De groep die als eerste VanCleef neerhaalde of die het verste kwam won de geldprijs (volgens mij 1000 dollar).
Fantastisch om te zien en ook hoe lastig die dungeons dan zijn. Zat een mooie livestream op die de progressie van de verschillende groepen volgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 15:46
Seraphin schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:03:

Ben nog niet zo ver gekomen om dungeons te doen, maar ben het zeker wel van plan om te proberen als ik hoog genoeg ben qua level.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-10 22:39
Vitwiz schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:20:
Ja speel sinds kort weer WoW, en dan HC. Heerlijk om te zien hoe levendig de server is!
Al een aantal chars verloren door domme foutjes maar je word er steeds behendiger in.
tuinïnen schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:11:
[...]
Afgelopen weekend was er de 'Race to Deadmines' door de HC community met geldprijzen. Spelers konden vanaf een bepaald moment levelen tot de deadline en vervolgens Deadmines in (min lvl 14). De groep die als eerste VanCleef neerhaalde of die het verste kwam won de geldprijs (volgens mij 1000 dollar).
Fantastisch om te zien en ook hoe lastig die dungeons dan zijn. Zat een mooie livestream op die de progressie van de verschillende groepen volgde.
Ja ik kijk die stream nu terug. Geweldig dat dit gewoon door de community wordt opgezet. Sowieso dat hele HC. Zonder dat Blizzard daar iets mee te maken heeft.

[ Voor 44% gewijzigd door superbassie op 01-03-2023 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-10 14:44
Ben zelf atm een hc warrior aan het levellen op Hydraxian Waterlords, zit daar ook in een hc guild. Altijd wel 80+ spelers online, soms zie in guildchat 5 spelers doodgaan gevolgd door veel F's.
Ben al weer level 23, ook al DM getanked. Wil eigenlijk WC doen en van het weekeind Stockades voor blauwe questring. Heb iig plezier tijdens het spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:54
Heel vet om te zien dat HC Classic door de community zelf opgezet is, en zelfs spelers naar Classic trekt terwijl er al jaren geen content voor uitgekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Heb me een beetje verdiept in het HC gedeelte en ik moet zeggen, sounds like a nice challenge :) Wellicht dat ik me vanavond eens voor de leeuwen gooi en een char aanmaak. Welke server is hiervoor 'toegankelijk' en welke faction? Heb eigenlijk altijd Horde gespeeld maar als blijkt dat Alliance drukker bezet is, dan maar gelijk een goede uitdaging ervan maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Kevinr1989 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:15:
Heb me een beetje verdiept in het HC gedeelte en ik moet zeggen, sounds like a nice challenge :) Wellicht dat ik me vanavond eens voor de leeuwen gooi en een char aanmaak. Welke server is hiervoor 'toegankelijk' en welke faction? Heb eigenlijk altijd Horde gespeeld maar als blijkt dat Alliance drukker bezet is, dan maar gelijk een goede uitdaging ervan maken :D
Je hebt in EU 1 echte optie hiervoor en dat is Hydraxian Waterlords RP-PVE. Dat is de HC server met HC guilds. Alliance beter bezet dan Horde maar allebei ruim voldoende (alliance nu 10 HC guilds) . Vergeet niet de HC-addon te installeren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

tuinïnen schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:51:
[...]

Je hebt in EU 1 echte optie hiervoor en dat is Hydraxian Waterlords RP-PVE. Dat is de HC server met HC guilds. Alliance beter bezet dan Horde maar allebei ruim voldoende (alliance nu 10 HC guilds) . Vergeet niet de HC-addon te installeren ;)
Dank voor je reactie. Had inderdaad deze server al gevonden als zijnde EU HC. Heb nu een horde aangemaakt, gewoon omdat ik daar ooit mee begonnen ben. Twijfel nog wel of ik de goede keuze heb gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het HC gebeuren ook zeker proberen wanneer ik tijd heb. Momenteel nog te druk met WotlK classic.
Worden er ook end game dungeons gedaan etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:01:
Worden er ook end game dungeons gedaan etc. ?
Voordat je daar bent nog even afwachten, maar die worden inderdaad gedaan, alsmede raids. Maar dus ook in HC en dus ook bij het doodgaan deleten. Weet zelf niet of ik eroverheen zou komen om een level 60 met 300 uur /played te zien verdampen.

Het maakt natuurlijk de loot extra epic om daarmee rond te lopen. Dat heb ik nu nog steeds met mijn DM-loot maar merk wel dat ik wat lastiger dungeons in durf te gaan nu mijn level stijgt. Je bent namelijk erg afhankelijk van je groepmembers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
is dat op de normale wow classic servers? Het lijkt me wel grappig om een keer te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

beebie121 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:19:
is dat op de normale wow classic servers? Het lijkt me wel grappig om een keer te doen
Ja, op de normale servers :)

Edit 13-03

Afgelopen weekend de tijd genomen om een char aan te maken op Hydraxian Waterlords en het bekende weer aan te gaan :) Alhoewel ik nooit Vanilla heb gespeeld kan ik de sfeer wel waarderen, zo ook het wachten op een mob die moet spawnen. Het nadeel daarvan is dat sommige mensen schijt hebben en in mijn ogen onbeschoft de mob taggen om vrolijk verder te kunnen (enigzins irritant :P )

Inmiddels level 14 op de UD warlock en heel erg naar mijn zin. Al een paar momenten gehad dat ik met een verhoogde hartslag zat, dat is misschien wel de hele charme van HC 8) Heel veel activiteit te bekennen (vooral het begin gebied van UD overstroomde letterlijk) en veel interactie met de guild. Ik ga hier nog meer plezier van hebben (as long as I stay alive :9 )

[ Voor 62% gewijzigd door Kevinr1989 op 13-03-2023 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Een HC char levellen klinkt ook mij wel aardig (al is -ook bij mij- beschikbare tijd wel een issue). Ik heb me ingelezen in de regels, waarbij het me opvalt dat je kennelijk een dungeon maar één keer mag doen?

Nou snap ik dat het niet de bedoeling kan zijn om de hele rit naar 60 met dungeon cleaves te doen, maar een keer of 3-4 dezelfde dungeon om bepaalde drops te kunnen halen lijkt mij juist wel een mooie challenge (immers neem je bij iedere dungeon run ook een risico). Weet iemand wat de achtergrond hier van is? Zelfde issue heb ik met de regel dat je niet op AH actief mag zijn? Dan wordt het ook wel uitdagend om ooit je mount bij elkaar te verdienen.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Seraphin schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:44:
Een HC char levellen klinkt ook mij wel aardig (al is -ook bij mij- beschikbare tijd wel een issue). Ik heb me ingelezen in de regels, waarbij het me opvalt dat je kennelijk een dungeon maar één keer mag doen?

Nou snap ik dat het niet de bedoeling kan zijn om de hele rit naar 60 met dungeon cleaves te doen, maar een keer of 3-4 dezelfde dungeon om bepaalde drops te kunnen halen lijkt mij juist wel een mooie challenge (immers neem je bij iedere dungeon run ook een risico). Weet iemand wat de achtergrond hier van is? Zelfde issue heb ik met de regel dat je niet op AH actief mag zijn? Dan wordt het ook wel uitdagend om ooit je mount bij elkaar te verdienen.
Volgens mij willen ze dat de "open wereld" zo druk mogelijk is. Als iedereen SM gaat spammen is het ook geen zak aan. Zo kom je lekker veel mensen tegen in de open wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

mentalozzie schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:30:
[...]

Volgens mij willen ze dat de "open wereld" zo druk mogelijk is. Als iedereen SM gaat spammen is het ook geen zak aan. Zo kom je lekker veel mensen tegen in de open wereld.
En niet iedereen loopt met 'BiS-gear' rond. Dat ene blauwe stukje gear / wapen is dan opeens extra speciaal.

Zelfde met AH / trade beperkingen. Je zal echt voor ieder stukje gear of wapen moeten werken dmv looten of craften. Het zo van AH plukken zou het wel weer te makkelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:43
https://www.wowhead.com/c...m-10-1-classic-era-331845

Blizzard lijkt zelf ook iets met de populariteit van Hardcore te willen gaan doen. Kan nog wel interessant gaan worden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:25
Zelf ook maar weer is een HC char gestart. Lvl 13 nu. Blijft toch wel spannend

[ Voor 77% gewijzigd door Br3wmaster op 21-03-2023 15:01 ]

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

tuinïnen schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:43:
[...]

En niet iedereen loopt met 'BiS-gear' rond. Dat ene blauwe stukje gear / wapen is dan opeens extra speciaal.

Zelfde met AH / trade beperkingen. Je zal echt voor ieder stukje gear of wapen moeten werken dmv looten of craften. Het zo van AH plukken zou het wel weer te makkelijk maken.
Snap ik, maar door AH te blokken heb je dus ook (bijna) geen mogelijkheid om geld te verdienen voor je mount of om je profession te levellen. Sterker nog; je mag niet eens trade windows openen met andere spelers. Dat betekent voor horde spelers die geen engineer zijn dat je nooit de quest "Warsong Supplies" kan completen omdat je met geen mogelijkheid aan een Deadly Blunderbuss kan komen. Terwijl dit een Ashenvale q is waar je een blue item reward voor krijgt waar je tot midden lvl 30 mee doet (langer nog als je bijna geen dungeon runs doet en dus nog minder snel gear zal vervangen).

Mijn punt is dus: volgens mij zijn er een aantal regels omtrent dungeons, AH en trading ingesteld om te voorkomen dat mensen de HC challenge cheesen dmv dungeon cleaves / boosts en/of veel geld er tegenaan smijten om BiS gear van AH te plukken en zo overpowered te zijn op je lvl range.

Dat snap ik maar de keerzijde is dat je in aanvulling op de "dood = delete" challenge je jezelf ook nog eens (nodeloos) gimped qua gear en gold making. En in mindere mate ook in xp omdat een flink aantal q's gewoon niet feasible zijn als je een dungeon maar 1x mag doen en/of niet mag groupen voor q's.

Allemaal (deels) op te lossen door gewoon een hunter te rollen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:36
Al heel wat zitten googlen maar niet echt antwoord kunnen vinden op mijn vragen. Leuk om te zien dat Classic een eigen topic heeft op GoT, misschien hier meer succes :)

Ik overweeg om WoW weer op te pakken nadat ik in 2008 gestopt ben met het spel. Twee chars gelevelled tot midden 70s en rond WotLK namen andere interesses het over en ben ik gestopt. Ik heb goede herinneringen aan het spel en zo nu en dan een paar uur een kijkje genomen in de tussenliggende jaren maar er waren wat zaken die me tegenhielden opnieuw te starten. Ik merk dat ik eigenlijk weinig interesse heb in alle nieuwe gebieden maar gewoon op zoek ben naar het herbeleven van de lol van rond de release. Benieuwd of dat mogelijk is in Classic.

Wat me vooral stoort als ik nu in retail inlog is dat het sociale element ver weg lijkt te zijn. Ik speelde heel veel alleen, niet in een guild en soms een PUGje voor wat instance runs, maar als je nu in een PUG gaat is het keihard rennen om alles plat te slaan, er is geen enkele ruimte voor interactie. Dat vind ik wel jammer.

Verder ben ik benieuwd in hoeverre Classic nog leeft; ik zie op sommige sites dat de verhouding horde/alliance heel erg skewed is; ik speel PVE maar het is wel leuk om in een wereld rond te lopen die een beetje 50/50 voelt. Ik heb nooit horde gespeeld dus als ik zou beginnen kies ik die kant denk ik. Spelen de meesten hier op dezelfde server of is er weinig alignment daar? Andere zaken waar ik benieuwd naar ben is hoe de economy op de classic servers is; een ding dat me altijd stoorde in WoW was dat veel crafting professions absoluut niet aantrekkelijk waren financieel; het was altijd beter je raw materials op de AH te zetten. Zou wel leuk zijn als hier wat meer nut uit gekomen is.

Sorry voor de domme vragen; weer beginnen is een investering van tijd en geld dus ik wil er even goed over nadenken :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoepla33
Ik speel Horde op Nethergarde Keep. Was altijd al een redelijk actieve kleinere server, maar sinds de samenvoeging met Giantstalker behoorlijk bedrijvig. Positieve en gezellige community. Zowel aan Alliance als Horde kant 1 of 2 top guilds en aan beide kanten een aantal goede en gezellige guilds op semi-hardcore/dad-guild niveau en alles daar onder.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoepla33 op 24-03-2023 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:06:
Al heel wat zitten googlen maar niet echt antwoord kunnen vinden op mijn vragen. Leuk om te zien dat Classic een eigen topic heeft op GoT, misschien hier meer succes :)

Ik overweeg om WoW weer op te pakken nadat ik in 2008 gestopt ben met het spel. Twee chars gelevelled tot midden 70s en rond WotLK namen andere interesses het over en ben ik gestopt. Ik heb goede herinneringen aan het spel en zo nu en dan een paar uur een kijkje genomen in de tussenliggende jaren maar er waren wat zaken die me tegenhielden opnieuw te starten. Ik merk dat ik eigenlijk weinig interesse heb in alle nieuwe gebieden maar gewoon op zoek ben naar het herbeleven van de lol van rond de release. Benieuwd of dat mogelijk is in Classic.

Wat me vooral stoort als ik nu in retail inlog is dat het sociale element ver weg lijkt te zijn. Ik speelde heel veel alleen, niet in een guild en soms een PUGje voor wat instance runs, maar als je nu in een PUG gaat is het keihard rennen om alles plat te slaan, er is geen enkele ruimte voor interactie. Dat vind ik wel jammer.

Verder ben ik benieuwd in hoeverre Classic nog leeft; ik zie op sommige sites dat de verhouding horde/alliance heel erg skewed is; ik speel PVE maar het is wel leuk om in een wereld rond te lopen die een beetje 50/50 voelt. Ik heb nooit horde gespeeld dus als ik zou beginnen kies ik die kant denk ik. Spelen de meesten hier op dezelfde server of is er weinig alignment daar? Andere zaken waar ik benieuwd naar ben is hoe de economy op de classic servers is; een ding dat me altijd stoorde in WoW was dat veel crafting professions absoluut niet aantrekkelijk waren financieel; het was altijd beter je raw materials op de AH te zetten. Zou wel leuk zijn als hier wat meer nut uit gekomen is.

Sorry voor de domme vragen; weer beginnen is een investering van tijd en geld dus ik wil er even goed over nadenken :)
Heb geen antwoord op je vraag maar zag toevallig vanmiddag deze video en vond die wel geinig. is iemand die alleen maar classic gespeeld heeft en dragonflight een kans heeft gegeven. Vond wel interessante punten die die aan kaarten en die herkende ik zelf heel goed. Voor mij was classic leuk om eventjes wat nostalgie te beleven. maar het is gewoon niet zoals het toen was doordat we zo veel beter zijn geworden in gamen algemeen. en de wereld veel meer Toxicity online kent :P

Maar leuk als je het weer op pakt hoor. moedig ik alleen maar aan haha. enjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
I did it, voor het eerst sinds 2008 een maandje gekocht :P Gisteren een Undead Warlock naar level 6 gebracht op Mirage Raceway, die heeft de hoogste min of meer gebalanceerde player population begrijp ik.

Moet zeggen dat ik twijfel of ik ermee verder ga; je merkt inderdaad echt wel verschil in de type quests en de presentatie van het spel tussen de meest recente expansions en classic. Al die animaties en cinematische events mis je wel een beetje. Aan de andere kant vind ik het prettig spelen zonder al die 'meuk' om je heen, zoals dat je meteen op je minimap ziet waar je heen moet voor een quest.

Moet zeggen dat Tirisfal Glades wel een deprimerend gebiedje is. Nooit in gespeeld omdat ik altijd Alliance speelde maar de Alliance starting areas zijn wel wat gezelliger :)

Overigens iets zeer vreemds: Mijn oude karakters lijken gehacked te zijn. Ik had best veel goud en veel items in de bank die nu missen. Allerlei oude rare items met nostalgische waarde die ik zeer zeker nooit zou verkopen zijn nu weg. Net alsof er iemand in mijn account is geweest en wat dingen heeft verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeDee855
Tirisfal glades is dan ook wel de meeste duistere starting area van de Horde. Mulgore is heel relaxed, groene glooiende vlakten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Vanuit RP perspectief is Tirisfal Glades wel leuk, je "beleeft" hoe de Forsaken worstelen met hun bestaan; als sterveling slachtoffer geworden van de scourge, wederopstanding als onderdeel van diezelfde scourge om vervolgens (met dank aan Sylvanas) weer je eigen identiteit en vrije wil terug te winnen. Uitgekotst worden door je voormalige vrienden (mensen van Stormwind) die zelfs een kruistocht tegen je beginnen. Ondertussen de zucht naar een eigen plek in de wereld.

En onderliggend in dit alles een alomtegenwoordige, nietsontziende zucht naar wraak (tegen de Lich King in het bijzonder maar eigenlijk ook tegen iedereen in het algemeen die de Forsaken ook maar een strobreed in de weg dreigt te leggen).

Maar vanuit player perspective niet de mooiste / leukste zone om te spelen.... ik ben met al mijn UD chars eigenlijk altijd vrij snel naar Kalimdor vertrokken (ondanks dat de quest-lines in Hillsbrad wel weer leuk zijn).

Ik ben zelf inmiddels weer helemaal down the rabbit hole met het hardcore level adventure. Laatst een lvl 13 hunter kwijt geraakt in Westfall (weet nog steeds niet exact wat er gebeurde; ik kreeg een zwik van die harvesters achter me aan en mijn pet die ik had willen opofferen kreeg maar geen aggro).

Doordat ik ook professions (waaronder fishing en cooking) goed had bijgehouden had ik toch al aardig wat uurtjes in deze toon zitten en was ik behoorlijk chagrijning. Shake it off en door; nu een Dwarf Priest gerolled; gaat allemaal wat trager maar op hogere levels kan ik dan de healer rol in dungeons pakken. Lijkt me best spannend (op een leuke manier) om te healen in de wetenschap dat deaths echt voorkomen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zit nu op level 10 en heb denk ik de meeste quests in Tirisfal gedaan; nog niet alles gezien van het gebied gezien echter, dus ik ga nog even door met in elk geval de quests rondom Agamand Hills. Best lastige area trouwens met snel spawnende skeletten. Twijfel nog een beetje of ik nu Silverpine Forest ga doen.

De lore van de Forsaken is best mooi inderdaad en ik heb ook al wat mooie verhaaltjes gezien. De quest waarbij je bat wings moet verzamelen voor die dame in de Inn die het koud heeft is mooi geschreven, net als de brief die je vindt bij Agamand Hills en de reactie van de dame in de Inn daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:16

Valkyre

Kitesurf FTW!

Dat hele hardcore gebeuren, mag je dan ook niet doodgaan in dungeons? Of als je door een party member geressd word mag dat dan wel? Dat zou een soort van logisch zijn naar mijn idee?

Zelfde geldt voor een ankh of een soul stone of mag dat ook niet?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:09

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Valkyre schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:39:
Dat hele hardcore gebeuren, mag je dan ook niet doodgaan in dungeons? Of als je door een party member geressd word mag dat dan wel? Dat zou een soort van logisch zijn naar mijn idee?

Zelfde geldt voor een ankh of een soul stone of mag dat ook niet?
Hier vind je de regels die gelden voor hardcore.

En nee, soul stone etc zijn niet toegestaan. Dood = dood. Geen escapes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Realiseer me nu met mijn suffe kop dat Classic characters niet gebruikt kunnen worden in WOTLK Classic. Dus ik dacht ik roll wat nieuws op een WOTLK server maar klopt het nou dat je daar 1-60 veel sneller levelled als in Vanilla Classic? Net als vroeger trouwens zo was, kan me herinneren dat ik toen bij de release een Belf gerolled heb en dat ik die in no time op level 30 had. Dat vind ik dan wel weer een nadeel, daardoor doorloop je zones veel te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 16-10 13:46
Dr. Strangelove schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:57:
Realiseer me nu met mijn suffe kop dat Classic characters niet gebruikt kunnen worden in WOTLK Classic. Dus ik dacht ik roll wat nieuws op een WOTLK server maar klopt het nou dat je daar 1-60 veel sneller levelled als in Vanilla Classic? Net als vroeger trouwens zo was, kan me herinneren dat ik toen bij de release een Belf gerolled heb en dat ik die in no time op level 30 had. Dat vind ik dan wel weer een nadeel, daardoor doorloop je zones veel te snel.
XP heeft een buf gekregen in wotlk voor de classic zones (en TBC ook dacht ik), zodat het niet eeuwig duurt om level 80 te worden. Niet iedereen vind dat even prettig, maar het haalt de grind wel weg uit de classic zones.

[ Voor 7% gewijzigd door invine op 30-03-2023 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wel jammer dat ze niet een optie hebben gemaakt om je lvl 60 Vanilla char om te zetten naar een WOTLK char. Maar ik neem aan dat er te weinig vraag naar die optie is.

Heb wel weer lol in het spel maar ik heb een beetje keuzestress merk ik, weet niet helemaal waar ik aan moet committen. Opties zijn nu doorgaan met Classic voor de nostalgia factor, WOTLK Classic of in Retail verder te spelen met mijn bestaande chars.

Moet ook zeggen dat server population wel meespeelt, ik zit op Mirage Raceway voor zowel Classic als WOTLK en de population lijkt relatief dun op beiden. Ik zag gisteravond misschien 20 spelers in heel Orgrimmar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Dr. Strangelove schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:00:
Wel jammer dat ze niet een optie hebben gemaakt om je lvl 60 Vanilla char om te zetten naar een WOTLK char. Maar ik neem aan dat er te weinig vraag naar die optie is.

Heb wel weer lol in het spel maar ik heb een beetje keuzestress merk ik, weet niet helemaal waar ik aan moet committen. Opties zijn nu doorgaan met Classic voor de nostalgia factor, WOTLK Classic of in Retail verder te spelen met mijn bestaande chars.

Moet ook zeggen dat server population wel meespeelt, ik zit op Mirage Raceway voor zowel Classic als WOTLK en de population lijkt relatief dun op beiden. Ik zag gisteravond misschien 20 spelers in heel Orgrimmar.
ik zit ook op MR op horde kant, welke lvl ben je nu? Misschien kan ik je eens helpen.
Ik vind de populatie best groot. altijd veel dungeons/raids waar je kan joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment is WoW Classic terug bij WotlK als ik het goed heb. Stopt het daar ook mee? Of gaat men later dit jaar alsnog Cataclysm introduceren? Ik wil er misschien wel weer in duiken, maar WoW classic ten tijde van WotlK was voor mij het hoogtepunt van het spel. Zodra het naar Cata gaat met die vernieuwde en versimpelde talent trees hoeft het van mij niet meer namelijk. Misschien dat er iemand hier zijn licht over kan laten schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
@Verwijderd Niemand die het zeker weet. er is ooit een survey uitgegaan met de vraag of Cata gespeeld gaat worden.
Persoonlijk ga ik na WoTLK niet meer verder. Ik zou eerder weer opnieuw beginnen (dus classic classic) dan naar Cata overgaan.

Ik verwacht overigens wel dat Blizz Cata classic gaat doen. Maar hoe en wat dat weten we nog niet.

In WOTLK zijn we nu in Ulduar patch, ik verwacht ergens in de komende 2 maanden ofzo ergens de Trial of the Crusader patch maar we weten niet precies wanneer en hoe. Dus je kan best nog in WoTLK spelen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
beebie121 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:20:
[...]

ik zit ook op MR op horde kant, welke lvl ben je nu? Misschien kan ik je eens helpen.
Ik vind de populatie best groot. altijd veel dungeons/raids waar je kan joinen.
Oh lijkt me leuk :) Ben nu level 9 dus nog wat te grinden voor het echt leuk wordt, heb wel zin in mijn eerste instance run :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
beebie121 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:21:
@Verwijderd Niemand die het zeker weet. er is ooit een survey uitgegaan met de vraag of Cata gespeeld gaat worden.
Persoonlijk ga ik na WoTLK niet meer verder. Ik zou eerder weer opnieuw beginnen (dus classic classic) dan naar Cata overgaan.

Ik verwacht overigens wel dat Blizz Cata classic gaat doen. Maar hoe en wat dat weten we nog niet.

In WOTLK zijn we nu in Ulduar patch, ik verwacht ergens in de komende 2 maanden ofzo ergens de Trial of the Crusader patch maar we weten niet precies wanneer en hoe. Dus je kan best nog in WoTLK spelen hoor
Wat gebeurt er trouwens met je chars als Cata classic zou komen? Hoe is dat gegaan met TBC classic? Moet je die dan meenemen naar Cata en kan je er anders niet meer mee spelen?

Vind de hele structuur van Classic nog best vaag. Ben wel een beetje bang dat ik nu weer veel tijd in een char ga steken waar ik straks niks meer mee kan.

In elk geval nu alle quests in Durotar en bijna alles in Tirisfal Glades gedaan dus dat is best content die ik back in 2005-2008 nooit had gezien en het bevalt me best dat nog te spelen zo'n 20 jaar na release. Tuurlijk, het is 'kill x that' en 'fetch y' maar ik begrijp hoe dit spel met minimale esthetische en technische upgrades nog steeds mensen aanspreekt.

[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Strangelove op 01-04-2023 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:41:
[...]

Wat gebeurt er trouwens met je chars als Cata classic zou komen? Hoe is dat gegaan met TBC classic? Moet je die dan meenemen naar Cata en kan je er anders niet meer mee spelen?

Vind de hele structuur van Classic nog best vaag. Ben wel een beetje bang dat ik nu weer veel tijd in een char ga steken waar ik straks niks meer mee kan.

In elk geval nu alle quests in Durotar en bijna alles in Tirisfal Glades gedaan dus dat is best content die ik back in 2005-2008 nooit had gezien en het bevalt me best dat nog te spelen zo'n 20 jaar na release. Tuurlijk, het is 'kill x that' en 'fetch y' maar ik begrijp hoe dit spel met minimale esthetische en technische upgrades nog steeds mensen aanspreekt.
Van classic naar TBC had je 3 opties, 1 je lvl 60 char bleef op de classic en kon niet verder levelen
2: je lvl 60 char ging door naar TBC (kon toen toto lvl 70.
3: je deed een betaalde optie voor bovenstaande die beide deed, dus je maakte als het ware een kopie van je char, 1 bleef op lvl 60 en 1 kon je lvlen naar 70.

In WoTLK had je die opties niet. Je ging door van TBC naar Nortrend.

Nu heb je dus of classic era (tot lvl 60) of WoTTLK (tot lvl 80)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beebie121 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:09:
[...]

Van classic naar TBC had je 3 opties, 1 je lvl 60 char bleef op de classic en kon niet verder levelen
2: je lvl 60 char ging door naar TBC (kon toen toto lvl 70.
3: je deed een betaalde optie voor bovenstaande die beide deed, dus je maakte als het ware een kopie van je char, 1 bleef op lvl 60 en 1 kon je lvlen naar 70.

In WoTLK had je die opties niet. Je ging door van TBC naar Nortrend.

Nu heb je dus of classic era (tot lvl 60) of WoTTLK (tot lvl 80)
Heb je in WoW Classic ook nog 2 speelopties m.b.t. de level cap of lees ik je post verkeerd?
Pagina: 1 ... 69 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat