Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 15:11
Verwijderd schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:22:
[...]

Heb je in WoW Classic ook nog 2 speelopties m.b.t. de level cap of lees ik je post verkeerd?
het zijn 2 aparte games die je ook apart moet downloaden
Dus een classic era (toto lvl 60, en een Wotlk Classic en dan kan je toto lvl 80.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

beebie121 schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:19:
[...]

het zijn 2 aparte games die je ook apart moet downloaden
Dus een classic era (toto lvl 60, en een Wotlk Classic en dan kan je toto lvl 80.
Oh serieus? Dat wist ik helemaal niet joh. Ja, je stapt 10 jaar weg bij een game en dan is er nog wel eens wat aangepast he. Nou, dan gaat mijn hele vraagstuk m.b.t. Cata ook niet echt meer op, want dan kun je dus continu Classic blijven spelen als ze er 2 verschillende clients van hebben gemaakt. Goed om te weten. Dank voor je reactie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik ben in classic dit weekend begonnen met die hardcore addon/community. https://classichc.net/

https://discord.gg/classichc

Wel grappig. brengt deze oeroude game toch weer met wat verfrissing. en die addon die je erbij "moet" gebruiken is heel goed gedaan voor extra challenges voor jezelf toe te voegen vind ik en ook die death log is echt geinig om te zien wie er continue dood gaan :P

Dit was net in 15 min dat ik nu om half 1 snachts nog online ben. eerder deze avond ging het veel sneller. heb ook 1 iemand van level 51 zien dood gaan. Dat MOET pijn doen XDAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amt4sDJ-lRzoydIKzPO6tyi6Cbs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yoCtlGbj5KCH2GAn2cYV38Uj.png?f=user_large

Als je geintresseerd ben hier een korte introductie / regels.

De servers waar dit op gebeurd zijn echt weer lekker druk. best grappig voor classic.

[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 10-04-2023 00:47 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ricmaniac schreef op maandag 10 april 2023 @ 00:46:
Dit was net in 15 min dat ik nu om half 1 snachts nog online ben. eerder deze avond ging het veel sneller. heb ook 1 iemand van level 51 zien dood gaan. Dat MOET pijn doen XD[Afbeelding]

De servers waar dit op gebeurd zijn echt weer lekker druk. best grappig voor classic.
Eén van de redenen dat het (vooral in de lower level gebieden) zo druk is, is omdat al die mensen weer opnieuw moeten beginnen. ;)

Ik heb gisteren ge-resubbed en ben ook een hc character begonnen. Heb het extra hardcore gemaakt door mijzelf één kans te geven: death = delete character = delete wow. Wil hier niet eindeloos tijd in gaan steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cannoli schreef op maandag 10 april 2023 @ 02:25:
[...]

Eén van de redenen dat het (vooral in de lower level gebieden) zo druk is, is omdat al die mensen weer opnieuw moeten beginnen. ;)

Ik heb gisteren ge-resubbed en ben ook een hc character begonnen. Heb het extra hardcore gemaakt door mijzelf één kans te geven: death = delete character = delete wow. Wil hier niet eindeloos tijd in gaan steken.
Cool ik had het voor mezelf ook moeilijker gemaakt door een starter achievement erbij te selecteren dat ik geen bubbel en freedom etc mag gebruiken als Paladin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:05
Ricmaniac schreef op maandag 10 april 2023 @ 00:46:
Ik ben in classic dit weekend begonnen met die hardcore addon/community. https://classichc.net/

https://discord.gg/classichc

Wel grappig. brengt deze oeroude game toch weer met wat verfrissing. en die addon die je erbij "moet" gebruiken is heel goed gedaan voor extra challenges voor jezelf toe te voegen vind ik en ook die death log is echt geinig om te zien wie er continue dood gaan :P

Dit was net in 15 min dat ik nu om half 1 snachts nog online ben. eerder deze avond ging het veel sneller. heb ook 1 iemand van level 51 zien dood gaan. Dat MOET pijn doen XD[Afbeelding]

Als je geintresseerd ben hier een korte introductie / regels.

[YouTube: Classic Hardcore Beginners Getting Started Guide [2023]]

Inderdaad best grappig, ik kijk ook vaak hun events wel op Twitch e.d.

Echter blijf ik er een groot nadeel aan vinden, ze maken er een SSFHC challenge van, en eigenlijk past dat niet binnen WoW, is immers een MMO, waarbij het samen spelen met mensen die je in de game ontmoet toch wel erg belangrijk is, ik wil dus, wanneer het uitkomt, gewoon in een groepje kunnen questen (dat je dat dan met andere HC mensen moet doen, prima) en niet in de rij moeten staan bij een quest omdat groupen verboden is en je dus heel lang op een spawn moet wachten of bijvoorbeeld Hogger of Mor'ladim moet laten lopen omdat ze wanneer ze level relevant zijn niet sterk genoeg bent. Ook wil ik gewoon dungeons kunnen doen zonder beperking dat je ze maar 1x mag runnen voor de quests. Maar ook bijvoorbeeld het bespelen van de AH e.d. hoort voor mij gewoon bij WoW en dat is allemaal 'verboden' als je de regels van de hc community wil volgen.

Al die onnodige beperkingen halen wat mij betreft in ieder geval een boel van de leukigheid van WoW weg, en ik ben dus dan ook even gestopt met HC totdat daar wat veranderingen in komen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
In ander nieuws, afgelopen zondag wel even heel veel mazzel.
Was net geland op de Ulduar FP voor raid, unitscan alarm ging af en omg, TLDP spawnde (denk ik, want die is nooit langer dan een paar seconden up volgens mij) naast de Ulduar FP en ik kon em zo taggen :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yepLQgW.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Dennism schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:38:
[...]
Al die onnodige beperkingen halen wat mij betreft in ieder geval een boel van de leukigheid van WoW weg, en ik ben dus dan ook even gestopt met HC totdat daar wat veranderingen in komen
Het is denk ik lastig om iedereen dezelfde uitdaging te bieden als je bepaalde dingen toe gaat staan. Ga je meerdere dungeon runs toestaan dan gaan groepjes aoe farmen. Ga je onderling traden toestaan dan zul je altijd weer mensen hebben die geholpen worden door vrienden/fans en die binnen no time in OP gear rondlopen. Handelen op het AH hetzelfde verhaal. Mensen die hier goed in zijn zullen veel sneller in goede gear rondlopen.

Ik ben het met je eens dat de huidige versie niet lekker voelt. Zo was in gisteren bijvoorbeeld in Darkshore. Ik tag een quest mob (die een respawntimer heeft van een paar minuten), pull per ongeluk een extra mob en toevallig respawned er ook nog een mob bovenop mij. Binnen no-time staan er 3 mensen om mij heen toe te kijken in de hoop dat ik sterf zodat ze de quest mob zelf kunnen taggen. Eentje stond pal naast mij en zei zelfs: "FFS! Just die man!!!" Persoonlijk help ik mensen altijd gewoon met wat cc en/of heals. Ga iemand geen tientallen uren aan playtime om zeep laten helpen omdat ze een inschattingsfout maakten of gewoon domme pech hadden.

Zelf zou ik graag twee wijzigingen zien. Dat je het AH mag gebruiken voor materials en dat je group-quests in een party mag doen.

Ik betwijfel trouwens of Blizzard ooit zelf een HC variant gaat introduceren. Dan moeten ze GM's aan gaan stellen om alle betwistbare sterfgevallen (bugs, DC's, griefers, etc.) te beoordelen. Denk niet dat ze daar zin in hebben. (Maar ik hoop het wel :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Cannoli schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:45:
[...]

Ik betwijfel trouwens of Blizzard ooit zelf een HC variant gaat introduceren. Dan moeten ze GM's aan gaan stellen om alle betwistbare sterfgevallen (bugs, DC's, griefers, etc.) te beoordelen. Denk niet dat ze daar zin in hebben. (Maar ik hoop het wel :) ).
Dat valt denk ik wel mee, gewoon zoals in Diablo, dood is dood, of het nu een DC was of niet.

De eerste stap hebben ze natuurlijk al gezet met 'Soul of Iron' in Season of Mastery:

https://www.icy-veins.com...stem-for-hardcore-players
Het is denk ik lastig om iedereen dezelfde uitdaging te bieden als je bepaalde dingen toe gaat staan. Ga je meerdere dungeon runs toestaan dan gaan groepjes aoe farmen. Ga je onderling traden toestaan dan zul je altijd weer mensen hebben die geholpen worden door vrienden/fans en die binnen no time in OP gear rondlopen. Handelen op het AH hetzelfde verhaal. Mensen die hier goed in zijn zullen veel sneller in goede gear rondlopen.
Ik vraag me vooral af of dat uitmaakt, het is een MMO, laat mensen lekker AOE farmed levelen als ze questen niet leuk vinden. Juist dat is een beetje het probleem dat ik heb met delen van de 'hardcore community' je moet exact leuk vinden wat zei leuk vinden anders mag je niet meedoen. Dat is nu net niet de spirit van een MMO RPG, waar juist het mantra moet zijn, doe wat jij (en je vrienden) leuk vinden, er zijn immers meerdere wegen naar Rome. Het is ook niet zo dat AOE farmen risicoloos of een dungeon meerdere keren runnen risico loos is natuurlijk.

Dat iemand sneller gear heeft of iets zie ik ook niet direct als issue op een PVE server. Je gaat immers toch niet PVPén met een HC character. En dat is eigenlijk het enige moment waar het nadelig dat is een andere speler (in dit geval een tegenspeler) betere gear heeft dan jij. Voor PVE maakt dat immers geen drol uit, en is het vaak zelfs gunstig als je ergens een keer wat hulp kan gebruiken.

En uiteindelijk gaat het om de prestatie, een run van iemand die van 0-60 gecarried zou worden of een streamer die alles krijgt van zijn volgelingen zal nooit hetzelfde prestige hebben als iemand die het spel speelt zoals het bedoeld is en zo solo (als dat zijn voorkeur heeft), of met vrienden / guildies e.d. naar level 60 levelt op een manier zoals zij dat leuk vinden, met de uitdaging die daarbij hoort.
Ik ben het met je eens dat de huidige versie niet lekker voelt. Zo was in gisteren bijvoorbeeld in Darkshore. Ik tag een quest mob (die een respawntimer heeft van een paar minuten), pull per ongeluk een extra mob en toevallig respawned er ook nog een mob bovenop mij. Binnen no-time staan er 3 mensen om mij heen toe te kijken in de hoop dat ik sterf zodat ze de quest mob zelf kunnen taggen. Eentje stond pal naast mij en zei zelfs: "FFS! Just die man!!!" Persoonlijk help ik mensen altijd gewoon met wat cc en/of heals. Ga iemand geen tientallen uren aan playtime om zeep laten helpen omdat ze een inschattingsfout maakten of gewoon domme pech hadden.
Dat is wel een vrij matige ervaring inderdaad om het licht uit te drukken.
Het je het wel overleefd?

[ Voor 71% gewijzigd door Dennism op 14-04-2023 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Iemand bekend met het maken van Weakaura's?
Ik level momenteel mijn Protection Warrior en gebruik Glyph of Revenge, maar soms vergeet ik om Heroic Strike te gebruiken en dat is zonde van de proc.

Nu wil ik dus een WeakAura maken dat er een icoontje in mijn beeld komt zodra de de glyph actief is (lees: gratis Heroic Strike procced).
Echter heb ik weinig kaas gegeten van WeakAura's en online kan ik geen specifieke aura vinden, wel die aangeven "wanneer HS in queue staat" zegmaar.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Milo44 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:48:
Ik level momenteel mijn Protection Warrior en gebruik Glyph of Revenge, maar soms vergeet ik om Heroic Strike te gebruiken en dat is zonde van de proc.

Nu wil ik dus een WeakAura maken dat er een icoontje in mijn beeld komt zodra de de glyph actief is (lees: gratis Heroic Strike procced).
Echter heb ik weinig kaas gegeten van WeakAura's en online kan ik geen specifieke aura vinden, wel die aangeven "wanneer HS in queue staat" zegmaar.
Heb het aan Chat GPT gevraagd haha ben benieuwd of het werkt :P

Geniaal als dit werkt :P zal het anders wel even voor je testen haha

Oh werkte niet want dit was voor retail. Wotlk classic was nog niet uit. Hij kan de weakaura niet afmaken als k dat probeer te vragen voor classic =p Heb er geen eigen ervaring mee dus zou het niet weten

[ Voor 61% gewijzigd door Ricmaniac op 14-04-2023 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Milo44 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:48:

Geeft het een specifieke buff? Dan kan je namelijk heel makkelijk een bestaand aura oppakken en aanpassen.
Geeft het geen buff of iets in die stekking zal het lastiger zijn en boven mij pay grade zeg maar :P

Maar kijk vooral eens naar bij Luxthos of Fojji hun packs of het daar niet al in zit

Luxthos: https://wago.io/LuxthosWarriorWrath
Fojji: https://wago.io/En4ShAUoH

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Zieke addon zeg. complete voiceover voor wow classic npc's. Via AI gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat erg lekker in hardcore :) Nog geen character verloren haha.

Inmiddels gekozen om door te gaan met mijn paladin.
Had een Hunter, Paladin en Warrior op level 6.

Paladin is nu level 13 en ben al naar loch modan gereist en daar flink wat quests gedaan. Inmiddels weer terug in Stormwind en zin om vanavond naar westfall te gaan.

Dagelijks zie ik zo veel deaths in Westfall dus ben heel benieuwd hoe dat mij af gaat haha.

Kijk ook heel erg uit naar de Deathmines run straks in hardcore :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Poooh het is dat ik Paladin speel anders had ik mij net toch even een death the pakken haha. Ik werd last minute gecrit. Toen had ik nog maar 9 HP over en kon ik last hand doen waardoor ik vol leven was. Daardoor overleefd anders was het klaar haha.

Ben heel benieuwd hoe blizzard dit wil gaan implementeren. Vrees eigenlijk dat ze te laat zijn en dat het JUIST goed werkt nu doordat het een community driven iets is. Maar gaan het zien. Kan bijna niet anders dan dat hardcore er binnekort officieel aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-10 08:16
Ricmaniac schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 00:36:
Ben heel benieuwd hoe blizzard dit wil gaan implementeren. Vrees eigenlijk dat ze te laat zijn en dat het JUIST goed werkt nu doordat het een community driven iets is. Maar gaan het zien. Kan bijna niet anders dan dat hardcore er binnekort officieel aan komt.
Het probleem nu met de ''geclaimde'' hardcore servers is dat er ook spelers zijn die niets te verliezen hebben, dus de niet hardcore spelers. Zij gaan vaak dood tijdens een lange leash van mobs van A naar B om te griefen.

Op een hardcore server lopen ze dit risico ook, echter kunnen ze dan niet meer tot leven komen, bedoeld of niet, zij zijn ook hardcore spelers.

Mochten officiele hardcore servers opengaan met wat kleine qol aanpassingen, dan laat ik graag mijn ~40 hunter met rust en begin ik opnieuw. Het is nu zoveel opletten geblazen met de hoeveelheid griefers, ben daar banger voor dan doodgaan tegen mobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marshalty schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:02:
[...]

Op een hardcore server lopen ze dit risico ook, echter kunnen ze dan niet meer tot leven komen, bedoeld of niet, zij zijn ook hardcore spelers.
Dat is inderdaad als blizzard het op die manier gaat implementeren dat je niet kan Ressurecten. Dat hoop ik zelf dus ook inderdaad maar je weet niet hoe blizzard het aan gaat pakken.

Griefing blijft hoe dan ook een probleem. Want blizzard kan dat denk ik veel moeilijker controleren dan zo'n team at achter die addon zit vanwege de hoeveelheid spelers.

Blizzard zal niet gauw een discordje opzetten waarbij je je death voor appeal kan insturen :P en dan actief mods erop zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshalty
Ricmaniac schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:07:
[...]

Dat is inderdaad als blizzard het op die manier gaat implementeren dat je niet kan Ressurecten. Dat hoop ik zelf dus ook inderdaad maar je weet niet hoe blizzard het aan gaat pakken.

Griefing blijft hoe dan ook een probleem. Want blizzard kan dat denk ik veel moeilijker controleren dan zo'n team at achter die addon zit vanwege de hoeveelheid spelers.

Blizzard zal niet gauw een discordje opzetten waarbij je je death voor appeal kan insturen :P en dan actief mods erop zetten.
Zou het vreemd vinden als ze de mogelijkheid om te resurrecten op een HC server erin laten., andere dingen die ze kunnen aanpassen zijn bv logout timer verkorten, zodat lichaam eerder weg is bij een plotselinge disconnect en PvP uitschakelen op deze servers. PvP veroorzaakt alleen maar meer griefers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oi oi oi... vanochtend met m'n JCer richting Storm Peaks om de daily te doen... ligt daar de TLPD dood op de grond... en dan te bedenken dat ik de minuten er voor nog op wat andere toons aan het klootviolen was...

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Seraphin

Meep?

De classic era HC reis heeft mij helemaal gegrepen. De intensiteit van de ervaring heeft niet zo hoog gelegen sinds mijn daadwerkelijke "first time experience" in 2006.

Zo liep ik gisteren met mijn lvl 24 warrior in Stonetalon Mountains (niet mijn favoriete zone vanwege de moeilijke layout en navigatie, maar een goede plek om een paar levels te pakken om de overgang van de Barrens naar Ashenvale te kunnen maken).

Aangezien ik al een redelijk hoog level heb voor de zone, trok ik de stoute schoenen aan en bij het bordje "wanted!" pakte ik toch maar de quest voor Besseleth op (ondanks de reeds vele meldingen van strijders die de confrontatie met deze spin hadden verloren).

Ik sloeg af naar Shishir Canyon. Onheilspellende muziek benadrukte de verdere leegte in dit ravijn. Tot ik langs het stoffelijk overschot van een speler liep, en toen nog één, en verderop zelfs 2 naas elkaar. Ik was duidelijk in gevaarlijk gebied aangeland. Met de kiezen op elkaar vocht ik mij langs de mindere spinnen die zich tussen mij en mijn prooi bevonden; wat stond mij allemaal te wachten? In het hart van het ravijn aanschouwde ik een monsterlijk grote oranje spin; Besseleth. In weerwil van de waarschuwingen stortte ik mij naar voren. CD's er in, een zwaar wapen in de hand en gáán; Victory or Death!

Uiteindelijk is Besseleth dus een eitje op lvl 24 met een goed wapen en Retaliaten CD, maar de ervaring was niet minder intenst; vol trots liep ik de canyon weer uit met mijn trofee. :)

Ik verkeer nu overigens in de bijzondere situatie dat mijn warrior de verification status "FAIL" heeft (1 death) en desalniettemin nog rondloop. Mijn death appeal is namelijk goedgekeurd (mijn sterven was het gevolg van een healer DC terwijl we na het afronden van WC met nog 3 man net buiten de instance een zwik elites van ons af sloegen voor de laatste deviate hides). Mooi natuurlijk dat ik door mag gaan, het heeft mij wel bewust gemaakt dat je als tank -in mijn beleving- een extra risico loopt in instances; bij een fuck up van een ander is het doorgaans de tank die als eerste (enige?) sterft.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:28
Afgelopen zaterdag begonnen aan HC classic. Nieuwe dimensie, heb in 18 jaar WoW altijd maar 2 classes gespeeld op eindniveau en dat zijn paladin en Hunter met paladin als mijn main. Dus was begonnen aan een paladin en maakte op level 6 in een cave in elwyn toch alweer inschattingsfout met spawn times. Stonden ineens 3 mobs op mij in te hakken en zelfs als paladin met bubble kan je toch wel doodgaan dan. Opnieuw begonnen en ben nu lvl 16. Hunter is ook al aangemaakt en die zwerft rond level 6. Kan nu een beetje op 2 chars genieten van rested XP als ik met ander bezig ben. Gebieden in de starting area's zijn wel echt ontiegelijk druk. Vooral in t weekend. Heb bepaalde questen met een tijdslimiet zoals in loch modem 2x moeten doen omdat er gewoon geen mobs liepen. Ook een layer switch kan wel helpen. Had gister avond ineens layer 5 te pakken die nagenoeg leeg was. Kon lekker door knallen overal.

Je zou HC challenge met vrienden kunnen spelen in duo of trio, en dan wel groepsquesten kunnen doen,
solo heeft ook wel wat. Ik wordt regelmatig wel geholpen door iemand die ziet dat je wel wat hulp kan gebruiken.

HC is een leuke trend, je ziet t ook in oldschool runescape als een positieve trend die momenteel veel wordt bekeken op youtube.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Official HC servers announced :) ergens deze zomer. nog geen verdere details per se.

[ Voor 44% gewijzigd door Ricmaniac op 13-05-2023 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:50

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ricmaniac schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 21:37:
Official HC servers announced :) ergens deze zomer. nog geen verdere details per se.
Prachtige ode aan de hc-community. Ik volg het nu 3 jaar en nooit verwacht dat het zover zou komen, hoewel het geweldig is om te spelen is het heel lang een klein niche geweest in WoW. De laatste maanden echter..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-10 22:39
Ja, ben wel benieuwd wat de ruleset gaat worden waar die meneer van Blizzard het over had.
Hij gaf overigens wel een detail, dat er een 'Duel to the Death' functie komt. Dit betekent misschien dat er verder geen PvP is, iets wat griefers tegen zou kunnen werken.

Verder vermaak ik me nu nog prima met m'n HC char! Vanilla WoW is en blijft gewoon mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRHloJ24poULPuQ2ZMJujotQEVo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hnCzTiJoZ6n2w0Y5BeIiGmWD.jpg?f=user_large

Dit is wat er bekend is.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
superbassie schreef op zondag 14 mei 2023 @ 00:16:
[...]

Ja, ben wel benieuwd wat de ruleset gaat worden waar die meneer van Blizzard het over had.
Ik vermoed vrij basaal, omdat hij volgens mij ook aangaf dat het een sociale game moet blijven en dat er een economie hoort te zijn.

Dat is natuurlijk iets waar de huidige addon flink afbreuk aan doet, en juist die regels beperken ook de potentiële doelgroep enorm.

Ik verwacht dus eigenlijk vrij weinig changes behalve dead is dead, en dus het niet kunnen resurrecten. Mogelijk wat aanpassingen m.b.t, kiten van mobs bijvoorbeeld, maar eigenlijk zou dat jammer zijn, waarom zou iemand als Frond niet een hunter mogen levelen en iedere dag Teremus even naar stormwind brengen bijvoorbeeld. Gouden content iedere maand op de Classicwow reddit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Svn3db0.jpg

En dan was het nog niet eens HC. HC zou waarschijnlijk nog veel betere content opleveren.
Op de huidige servers is dat natuurlijk wat lame, omdat die kiters niet volgende de HC regels spelen. Maar als zo'n kiter ook gewoon 1 life heeft zie ik eigenlijk het probleem niet zo.

Geen PVP acht ik wel mogelijk, maar zou ook jammer zijn. WoW is en blijft 'Humans v.s. Orcs', en het zou raar zijn als een Alliance char gewoon Crossroads of Oggrimar in kan lopen zonder dat de guards triggeren bijvoorbeeld en je als speler kan helpen (of niet).

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 14-05-2023 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op zondag 14 mei 2023 @ 01:58:
[...]

Ik vermoed vrij basaal, omdat hij volgens mij ook aangaf dat het een sociale game moet blijven en dat er een economie hoort te zijn.

Dat is natuurlijk iets waar de huidige addon flink afbreuk aan doet, en juist die regels beperken ook de potentiële doelgroep enorm.

Ik verwacht dus eigenlijk vrij weinig changes behalve dead is dead, en dus het niet kunnen resurrecten. Mogelijk wat aanpassingen m.b.t, kiten van mobs bijvoorbeeld, maar eigenlijk zou dat jammer zijn, waarom zou iemand als Frond niet een hunter mogen levelen en iedere dag Teremus even naar stormwind brengen bijvoorbeeld. Gouden content iedere maand op de Classicwow reddit:

[Afbeelding]

En dan was het nog niet eens HC. HC zou waarschijnlijk nog veel betere content opleveren.
Op de huidige servers is dat natuurlijk wat lame, omdat die kiters niet volgende de HC regels spelen. Maar als zo'n kiter ook gewoon 1 life heeft zie ik eigenlijk het probleem niet zo.

Geen PVP acht ik wel mogelijk, maar zou ook jammer zijn. WoW is en blijft 'Humans v.s. Orcs', en het zou raar zijn als een Alliance char gewoon Crossroads of Oggrimar in kan lopen zonder dat de guards triggeren bijvoorbeeld en je als speler kan helpen (of niet).
in HC hadden GM's hem gebanned. Ze zijn ineens vrij actief op het bannen van Griefers.

Ik weet niet wat ik vind van het traden en economie enzo. Ik vind het tof dat je veel meer zelf moet doen en pas mag traden op lvl 60. Voegt juist echt een level van hardcore toe.

Hoop wel dat ze ook echt iets gaan doen zoals de addon heeft met achievements. Dat je extra challenges aan je hardcore run kan toevoegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Mooi man die HC toevoeging. Aan mij is het niet besteed maar ik vind de blooper reels echt magistraal op YT om te kijken.

Ik ben zelf sinds kort ook begonnen met WoW Classic nadat ik 4 jaar zoiets had van ''dit ga ik toch niet meer leuk vinden na 17 jaar''. Maar niets is minder waar, ik zit er weer helemaal in en geniet met volle teugen. Retail kan mij echt niet meer bekoren maar dit is een verademing :) WoW zoals het hoort te zijn in mijn optiek. En de community is echt booming ook, overal zijn mensen aan het levellen. Heel tof!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ricmaniac schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:05:
[...]

in HC hadden GM's hem gebanned. Ze zijn ineens vrij actief op het bannen van Griefers.
Dat schijnt een onzin verhaal geweest te zijn, zie embed.

Zou ook eigenlijk wel een dickmove zijn van Blizzard als ze hier wel ineens capaciteit voor zouden hebben, mensen klagen al tijden over de lange doorloop tijd van tickets en dan zouden GM hier wel ineens tijd voor hebben, waardoor die spelers nog langer moeten wachten op het oplossen van hun tickets. Maar denk ook bijvoorbeeld aan bot removal, ook daar is veel dringender actie vereist dan achter een paar man aan te die proberen wat streamers een oor aan te naaien en zo wat content te genereren.

Een guildie van me heeft bijvoorbeeld 41 dagen moeten wachten op een reactie op een ticket over loot die verdwenen was omdat een boss mid-air doodging (Noth), wat een known bug was (nu eindelijk gefixed na enkele jaren in de laatste patchnotes).

[YouTube: PERMABANNED]

https://www.reddit.com/r/...s_for_griefers_were_fake/

Het zou ook jammer zijn wanneer ze daar iets aan doen, veruit de meeste 'griefs' zie ik tegenkom op reddit e.d. zijn niet eens echte griefs imho, maar spelers die niet opletten.

Neem bijvoorbeeld deze vrij bekende streamer tijdens Road to Ragnaros:

Maakt een kapitale fout door in BRM alleen Afk te gaan bij een summoning stone. Ik vind het dan bijvoorbeeld ook onzin dat voor deze streamer een uitzondering werd gemaakt en zijn appeal slaagde.

[ Voor 65% gewijzigd door Dennism op 15-05-2023 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:22:
[...]

Neem bijvoorbeeld deze vrij bekende streamer tijdens Road to Ragnaros:

[YouTube: Gigachadwar Dies in Hardcore SoM (Griefed)]

Maakt een kapitale fout door in BRM alleen Afk te gaan bij een summoning stone. Ik vind het dan bijvoorbeeld ook onzin dat voor deze streamer een uitzondering werd gemaakt en zijn appeal slaagde.
Ja daar ben ik het dus niet mee eens. Snap die appeal wel. Dit is letterlijk griefing. Die guy die er aan komt (zelfs andere faction) met al die mobs is waarschijnlijk een stream sniper. Weet dat hij daar staat en rent bewust die mobs naar hem toe en doet dan vervolgens Vanish zodat ze de nieuwe dichtsbijzijnde speler aanvallen. op een plek waar die mobs helemaal niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ricmaniac schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:05:
[...]

Ja daar ben ik het dus niet mee eens. Snap die appeal wel. Dit is letterlijk griefing. Die guy die er aan komt (zelfs andere faction) met al die mobs is waarschijnlijk een stream sniper. Weet dat hij daar staat en rent bewust die mobs naar hem toe en doet dan vervolgens Vanish zodat ze de nieuwe dichtsbijzijnde speler aanvallen. op een plek waar die mobs helemaal niet horen.
Mijn punt is niet dat het een nette actie is, dat is het natuurlijk niet.
Maar Jokerd maakt daar gewoon de fout door ingelogd in een HC game AFK te gaan. Daardoor blijft het imho primair zijn eigen fout, in een HC game log je uit als je AFK moet, en als dat echt niet kan, zorg je dat je de party members je beschermen. Dat is echt hardcore 101, dat zal jij als veel meer bedreven hardcore spelers als mij toch ook wel weten :) Ik blijf zelfs in een single player game in D3 bijvoorbeeld niet ingelogd, zelfs niet in town.

Als ie nu door een server crash (dus geen connectie issue aan zijn kant) van een Gryphon afvalt terwijl hij gewoon achter het keyboard zit, laat dan een appeal slagen, daar heb je als speler geen invloed op. Dit had Jokerd echter heel makkelijk kunnen voorkomen.

Maar goed, ik ga ervan uit dat Blizzard simpelweg bij servers hetzelfde scherm zal tonen als bij Diablo, waardoor dit een non-issue wordt, want ik geloof nooit dat Blizzard zich wil bezig houden met dit soort appeals.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennism op 15-05-2023 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ricmaniac schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:05:
[...]

Ik weet niet wat ik vind van het traden en economie enzo. Ik vind het tof dat je veel meer zelf moet doen en pas mag traden op lvl 60. Voegt juist echt een level van hardcore toe.
Ik denk dat dit een subset moet zijn, eigenlijk hebben ze een fout gemaakt door de huidige ruleset 'hardcore' te noemen, terwijl het eigenlijk niet overeenkomt met wat mensen verwachten op basis van de naam 'hardcore', in de meeste games met een mode als dit is 'hardcore' immers Dead = Dead als regel en geen echte verdere beperkingen.

Wat ze hier met de addon doen qua ruleset is eigenlijk wat in andere games SFFHC of Ironman genoemd wordt. Een ruleset waar niet iedereen die HC wil spelen aan wil conformeren, zeker niet in een game die juist ontworpen is als game waar de economy gewoon een spel op zich is en waar je social interactions (lees groupen) nodig hebt tijdens het levelen om bepaalde zaken te kunnen doen. Als voorbeeld maken de HC rules via de addon ook een paar professions onmogelijk (zoals blacksmith uit mijn hoofd) omdat je simpelweg mats nodig hebt die je zelf nooit kan verkrijgen omdat je dan meerdere gathering professions nodig hebt.

Ikzelf wil bijvoorbeeld wel hardcore gaan proberen met wat vrienden, maar we hebben niet de mogelijk om altijd samen te spelen in eenzelfde samenstelling zoals de addon vereist, daarom beginnen we er niet aan tot de officiële server in de hoop dat Blizzard slim genoeg is om die addon rules niet 1:1 over te nemen.
Hoop wel dat ze ook echt iets gaan doen zoals de addon heeft met achievements. Dat je extra challenges aan je hardcore run kan toevoegen.
Dat zou leuk zijn, maar het zou me ook niet verbazen als er niet eens achievements zijn, aangezien ze de classic vanilla setting (in ieder geval initieel) zullen gebruiken. Ik hoop in ieder geval dat ze dit wel doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 15-05-2023 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Seraphin

Meep?

Dennism schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:33:

Wat ze hier met de addon doen qua ruleset is eigenlijk wat in andere games SFFHC of Ironman genoemd wordt. Een ruleset waar niet iedereen die HC wil spelen aan wil conformeren, zeker niet in een game die juist ontworpen is als game waar de economy gewoon een spel op zich is en waar je social interactions (lees groupen) nodig hebt tijdens het levelen om bepaalde zaken te kunnen doen. Als voorbeeld maken de HC rules via de addon ook een paar professions onmogelijk (zoals blacksmith uit mijn hoofd) omdat je simpelweg mats nodig hebt die je zelf nooit kan verkrijgen omdat je dan meerdere gathering professions nodig hebt.
De meeste (alle?) crafting profs hebben individuele recipes die materiaal vereisen die je niet 1-2-3 kan verkrijgen (b.v. leather voor engineering, terwijl de meeste mensen met engineering mining als gathering prof zullen hebben). Dat valt deels te compenseren door fishing te levellen en te hopen op loot vanuit fishing pools; daar zit van alles in. Lastiger wordt het al als je mats nodig hebt van een andere crafting profession (zoals potion of defence voor de blauwe agility LW gloves in de lvl 20 range).

Enchanting is praktisch onmogelijk om verder te levellen dan 150, omdat je op een zeker moment silver/golden/arcanite rods nodig gaat hebben. Ik denk niet dat iemand BS gaat levellen (en dus mining ook) puur en alleen om die rods te craften om vervolgens bij 1 enchanting te beginnen.

Anyway: RIP lvl 27 warrior :'(

Ik weet 't; voor de meesten zal het nog niet een "schrijnend geval" zijn, zoals het verlies van een 45+ char, maar ik vond dit al pijnlijk zat. Enorm knullig eigenlijk, en een basisregel van HC geschonden ("blijf geconcentreerd").

Ik was onderweg van Punt A naar Punt B, zonder de intentie iets "spannends" te doen, dus dacht wel even een telefoontje te kunnen plegen tijdens het lopen......
Tijdens het telefoneren in een voor mij relatief onbekende uithoek van Stonetalon liep ik tegen een wat mobs aan. Vrolijk inhakkend op de één voor één stervende mobs telefoneerde ik rustig door. Tot ik met een half oog zag dat mijn healtbar eigenlijk best wel laag was. Sterker nog; onder de 20%. Terwijl ik tegen 2 equal-level mobs aan het vechten was.... én het aggro-geluid van een 3e hoorde.... Blinde paniek maakte zich van mij meester; CD's up! 15% hp... Healthpot! 12% hp... wegrennen! 10% hp... target dummy! SHIT ik moet een plek op de grond targetten.. 5% hp, gooi die dummy GOOI DIE DUMMY DOE HET DOE HET DOE HET... 2%hp rennen rennen rennen, *dazed* 1%hp... NEEEEEEEE

* Seraphin has died to a wyvern, his last words were [censored]

Goed. Ik heb besloten niet een nieuw char te starten. Opnieuw door de low-lvl areas met alle named mob tagging horror, het opnieuw levellen van FA, Fishing, mining etc. betekent dat je ook op een lvl 25 char al snel 30+ uren /played hebt.

Ik wacht even tot de HC-servers beschikbaar zijn, en hoop inderdaad dat er net iets meer vrijheid omtrent groups en player economy is, dan waag ik mij weer aan een (hc) warrior.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
@Seraphin Die wyverns kunnen op Non-HC al vervelend zijn als je even niet oplet, ook omdat ze volgens mij een vrij hoge spawn rate hebben. Maar ja, blijft vervelend om zo een char te verliezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoorman
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22-05-2023
Ga ook een HC character starten wanneer deze beschikbaar zijn. (Horde)
Misschien leuk om met Tweakers allemaal op dezelfde realm te starten zodra het zo ver is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:39
Blizzard heeft, na Joyous Journeys aangezet te hebben, stiekem de retail wow token geintroduceerd in de classic WOTLK store.
Verschillende sites lijken aardig te ontploffen sindsdien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5IYEs1fgvw71hqFV6k0lzpmSWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fl0nLaC1pMyPICCLV4mg4gNW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PepieNL schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:04:
Blizzard heeft, na Joyous Journeys aangezet te hebben, stiekem de retail wow token geintroduceerd in de classic WOTLK store.
Verschillende sites lijken aardig te ontploffen sindsdien :)

[Afbeelding]
Ja Blizzard hoef je gewoon betreffende zulke statements niet meer te geloven. Het eerdere gezegd: er komt geen wow token in classic is gewoon niet waar. Moet zeggen dat het veel later is dan verwacht maar dit slaat nergens op. Ik hoop echt dat het zoooooo erg geboycot word dat heel classic wotlk afsterft en ze het weg moeten halen. Dit gaat gewoon echt te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-10 12:04
Zat eraan te komen zeker als je kijkt dat een hele hoop mensen nu gewoon hun gold via externe websites kopen, dus ja dan kan je op 2 vingers uittellen dat Blizz dat geld liever in hun eigen zak ziet verdwijnen.

Vind het niet nodig om toe te voegen maar om nu te zeggen dat ik er mega problemen mee heb ook niet, of het nu via een officiële versie van Blizz gaat of via externe gold sellers blijf je dit toch houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
Ricmaniac schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:18:
[...]

Ja Blizzard hoef je gewoon betreffende zulke statements niet meer te geloven. Het eerdere gezegd: er komt geen wow token in classic is gewoon niet waar. Moet zeggen dat het veel later is dan verwacht maar dit slaat nergens op. Ik hoop echt dat het zoooooo erg geboycot word dat heel classic wotlk afsterft en ze het weg moeten halen. Dit gaat gewoon echt te ver.
Ben het met je eens hoor..
Overal bots waar niets aan gedaan wordt en dat gefarmde gold via externe sites verkopen is natuurlijk niet nieuw, dat gebeurde vroeger ook al (stiekem).
Maar daar sprak niemand over en (op mijn server destijds) werd er echt op neergekeken.
Maar tijden veranderen. En de spelers ook. Tegenwoordig scheppen mensen er zelfs over op.

Nu met die moderne backend zou je denken dat het makkelijk gemod kan worden maar dat kost resources.

Ik las ergens, kan dit niet verifieren natuurlijk, dat 70-80% van de WOTLK spelers regelmatig gold kopen.
Sterker nog, zelfs hardcore spelers die de 60 aantikken in Era hebben binnen een uur een epic mount dus daar gebeurd het ook al.

Dus dit is exact waar het gros van de spelers om vroegen, blijkbaar.
De luitjes die al die tijd zelf hun gold gefarmed hebben zijn juist de mensen die nu helemaal uit hun sloffen schieten en ik snap dat wel.

[ Voor 5% gewijzigd door PepieNL op 24-05-2023 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 15:11
PepieNL schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:35:
[...]

Ben het met je eens hoor..
Overal bots waar niets aan gedaan wordt en dat gefarmde gold via externe sites verkopen is natuurlijk niet nieuw, dat gebeurde vroeger ook al (stiekem).
Maar daar sprak niemand over en (op mijn server destijds) werd er echt op neergekeken.
Maar tijden veranderen. En de spelers ook. Tegenwoordig scheppen mensen er zelfs over op.

Nu met die moderne backend zou je denken dat het makkelijk gemod kan worden maar dat kost resources.

Ik las ergens, kan dit niet verifieren natuurlijk, dat 70-80% van de WOTLK spelers regelmatig gold kopen.
Sterker nog, zelfs hardcore spelers die de 60 aantikken in Era hebben binnen een uur een epic mount dus daar gebeurd het ook al.

De luitjes die al die tijd zelf hun gold gefarmed hebben zijn juist de mensen die nu helemaal uit hun sloffen schieten en ik snap dat wel.
op de hardcore servers kan/mag je toch niet traden? Vraag me dan af hoe ze aan het goud komen, of heb ik onder een steen gelegen en mag dat wel?

ik heb hier met de token niet zoveel probleem mee eerlijk gezegd.
Het voelt niet alsof iemand er zoveel meer voordeel uit kan halen, helemaal omdat goud verdienen natuurlijk een makkie is in WoTLK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
beebie121 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:44:
[...]

op de hardcore servers kan/mag je toch niet traden? Vraag me dan af hoe ze aan het goud komen, of heb ik onder een steen gelegen en mag dat wel?

ik heb hier met de token niet zoveel probleem mee eerlijk gezegd.
Het voelt niet alsof iemand er zoveel meer voordeel uit kan halen, helemaal omdat goud verdienen natuurlijk een makkie is in WoTLK
Traden is tegen de regels binnen die HC communities inderdaad.
Maar je kan me echt niet wijs maken dat een net 60 aangetikte HC speler zijn epic mount in een uurtje bij elkaar gefarmed heeft.
En dit gebeurd serieus echt binnen die community. Die heeft gewoon zn CC gepakt.

Probleem met die token is voor de normale speler is de enorme inflatie.
Jouw zuurverdiende 5k gold wordt minder waard doordat er meer geld in roulatie komt door RMT.
Let maar op de AH prijzen, die stijgen al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-10 12:04
PepieNL schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:33:
[...]

Traden is tegen de regels binnen die HC communities inderdaad.
Maar je kan me echt niet wijs maken dat een net 60 aangetikte HC speler zijn epic mount in een uurtje bij elkaar gefarmed heeft.
En dit gebeurd serieus echt binnen die community. Die heeft gewoon zn CC gepakt.

Jouw zuurverdiende 5k gold wordt minder waard doordat er meer geld in roulatie komt door RMT.
Laten we heel eerlijk zijn dat er al heel behoorlijk gold gekocht werd voor de token er was, ben wel eens met je dat dit de prijzen nog iets verder zal opdrijven maar het was al verkloot vanaf het begin door de DK creation niet achter de originele vereiste van een lvl 55 char op je realm te zetten en daar hebben de botters prima van geprofiteerd.
We moeten niet nu ineens gaan doen alsof het nu pas helemaal verkloot word in de economie van servers, dat was het namelijk al vanaf het begin ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:53

FunkyTrip

Funky vidi vici!

PepieNL schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:33:
De paradox van een mmorpg: Tientallen uren een op den duur nogal saaie repeterende bezigheid uitvoeren voor bedrag X in de game currency of een half uurtje werken in de real world en hetzelfde bedrag krijgen in de game currency.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
PepieNL schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:35:
[...]

Dat eerste zal denk ik wel; mee vallen, al vraag ik me soms wel eens af hoeveel 'pure' spelers er nog zijn, ik heb zelf bijv. nog nooit een 'gratis' boost gebruikt die meegeleverd werd met bijv. een collectors edition of gekocht in zowel Retail als classic, nog nooit gold gekocht, nog nooit betaald voor een boost door spelers (denk aan mage boosting oid), nog nooit aan een GDKP deelgenomen.

Maar als ik kijk in mijn eigen guild op verwacht ik dat het wel weer meevalt qua percentage goldbuyers in ieder geval op mijn cozy high pop PVE servertje, betekent niet dat het niet gebeurt, want er zijn uiteraard nog steeds bots, en doordat er bots zijn weet je ook dat er gold buyers zijn. Ik vermoed eigenlijk dat er veel meer een harde kern is, vooral op mega servers, die zich bezighouden met zeer veel gold buying. De excessen die je namelijk op sommige (ex)megaservers ziet/zag (bijvoorbeeld firemaw, al speel ik daar amper meer, dus meer observaties uit het verleden), zie ik op mijn main server dat veel minder.

Dit is bijv. Botanica op mijn main server:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xnUeeIY.png

Geen wat anders dat wat ik in het verleden op bijv. Firemaw aantrof.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 24-05-2023 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Gixxer27 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:42:
[...]

Laten we heel eerlijk zijn dat er al heel behoorlijk gold gekocht werd voor de token er was, ben wel eens met je dat dit de prijzen nog iets verder zal opdrijven maar het was al verkloot vanaf het begin door de DK creation niet achter de originele vereiste van een lvl 55 char op je realm te zetten en daar hebben de botters prima van geprofiteerd.
We moeten niet nu ineens gaan doen alsof het nu pas helemaal verkloot word in de economie van servers, dat was het namelijk al vanaf het begin ;)
Vooral dit ook, ik vraag me ten zeerste af het WoW token op gaat leveren wat het early WoD deed op mijn servers destijds, waar de gold sellers en botters echt even een paar maand volledig in shambles lagen.

Maar je ziet inderdaad gewoon, was @PepieNL ook al aangeeft, een steeds grotere groep vind het schijnbaar normaal en dat is ook niet gelimiteerd aan Classic of Retail, je ziet het ook in iedere andere MMO en zelfs op WoW Pservers, dat gold buying steeds normaler gevonden wordt, ook als het 'op de zwarte markt' gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er is wat meer informatie zojuist uitgebracht over de officiele classic hardcore servers :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/if2eFLsBEXIyur2sdkefCnxm0T4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/53zotBQyaP1gD2pn4KrxECAf.png?f=fotoalbum_large

Hardcore Public Test Realm Goes Live June 29
The WoW Classic Public Test Realm will be live for Hardcore Testing on Thursday June 29th, 2023 and the level cap will be Level 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De PTR is zojuist live voor Classic Hardcore. Niet dat ik de PTR veel ga spelen maar toch wel beetje hyped voor de launch. heb wel het doel een lvl 60 te halen =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Hier staat WoW even op pauze tot deze realm(s). Ben benieuwd wanneer we aan de slag mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-10 16:47
Ricmaniac schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:48:
De PTR is zojuist live voor Classic Hardcore. Niet dat ik de PTR veel ga spelen maar toch wel beetje hyped voor de launch. heb wel het doel een lvl 60 te halen =p
Al meer nieuws over de hardcore release? Blijft erg stil, PTR is al een maand live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:00:
[...]

Al meer nieuws over de hardcore release? Blijft erg stil, PTR is al een maand live.
Klopt verder nog geen nieuws volgens mij nee. keek er toevallig eergisteren naar maar zag niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-10 10:34
Ik zou graag weer classic (dus niet wotlk) willen oppakken. Welke realms zijn nog actief? En wellicht ook balanced qua factions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Munki schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:22:
Ik zou graag weer classic (dus niet wotlk) willen oppakken. Welke realms zijn nog actief? En wellicht ook balanced qua factions?
De game is momenteel heel healty als het op populatie aankomt. Er zijn veel realms die druk zijn. wil je hardcore spelen met de hardcore addon dan wil je op de RP realm spelen. Hydraxion Waterlords.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-10 10:34
Ricmaniac schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:13:
[...]

De game is momenteel heel healty als het op populatie aankomt. Er zijn veel realms die druk zijn. wil je hardcore spelen met de hardcore addon dan wil je op de RP realm spelen. Hydraxion Waterlords.
Thanks voor je reactie. Gisteren een char aangemaakt op Firemaw. Begrijp dat ze nu geclustered zijn. Beter! Veel populatie idd. Super leuk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8QH3pqZ9zvHWPcNSySL2JuCPj4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hcyKMyILyPwTZDihxSgnmVud.png?f=user_large

24 Augustus HC Classic

@Goldia

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 31-07-2023 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
Gameplay will not be tolerated :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
Ik ga hier wel aan meedoen!
Totaal onvoorbereid zelfs. Lijkt me wel geinig.
Dat een karakter wat sterft in HC een gratis transfer naar ERA krijgt is alleen maar mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel dat ik WoW Classic weer oppak, waar moet ik dan rekening mee houden voor de beste ervaring/goed gevulde realms? Is het aan te raden om in de Classic Era te blijven of zijn TBC/WoTLK meer 'the place to be'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:45:
Stel dat ik WoW Classic weer oppak, waar moet ik dan rekening mee houden voor de beste ervaring/goed gevulde realms? Is het aan te raden om in de Classic Era te blijven of zijn TBC/WoTLK meer 'the place to be'?
Tja, als je het nu oppakt zou ik zeker de start van de hardcore servers mee pakken (vrijdag 0:00 CEST launch). Nieuwe server(s) en zal een bepaalde hype / enthousiasme omheen zitten wat je niet vaak hebt.

Verder speel ik zelf op dit moment Era, behoorlijk actief op de PVP-servergroep (Firemaw etc). Deze servers waren eerst leeg maar zijn het laatste half jaar weer actief geworden. Nu weer goed bevolkt en ik denk als je echt 'WoW-classic' wil ervaren zou ik eerder hiervoor kiezen.

Wotlk is ook actief maar veel raidlog en mensen die dailies doen en weer gaan, niet helemaal mijn stijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldia
Geen hype hier voor HC? Vraag me af of er 1 server komt of meerdere. Heb zo'n idee dat dit wel eens heel populair kan worden...

[ Voor 4% gewijzigd door Goldia op 21-08-2023 22:31 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 15:46
Goldia schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:31:
Geen hype hier voor HC? Vraag me af of er 1 server komt of meerdere. Heb zo'n idee dat dit wel eens heel populair kan worden...
Ik had wel veel hype hiervoor, maar laatste paar dagen toch eigenlijk stuk minder geworden. Zoveel andere games om nog te spelen, pas weer begonnen met FF14 en ook wil ik binnenkort beginnen met Baldur's Gate 3.

Maar ga vast wel paar keer spelen op HC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

HC Hype HC Hype!

Zit zelf een beetje in een droogtefase qua games en heb me echt mega goed vermaakt met HC WoW op Turtle private server dus ik wil ook wel gaan spelen op de officiële server.

Misschien leuk om een GoT HC guild te maken zodra we weten welke HC realms er zijn.

Poll: Ga je Horde of Alliance spelen in WoW HC?
Alliance
Horde
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405857&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 39% gewijzigd door London op 22-08-2023 09:02 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PepieNL
Horde 4 life :)

Het zal voor mij een BM hunter met skinning/LW worden en een prot warrior zonder profs om dungeons mee te tanken.
Al vermoed ik dat de prot war geen lang leven gegund zal worden. De hunter wordt mn main HC character en zal de warrior wat gear kunnen voeden.
Ik ga beide chars voornamelijk levelen in rested XP op HC.
Welke class en welke profs pakken jullie als eerste ?

Op ERA ben ik recent begonnen met een Shaman.
Helaas heb ik de laatste kloon actie gemist van Blizzard en is mn T2 Resto Shaman dus blijkbaar helemaal verwijderd.
Dus daar maar opnieuw mee begonnen, die is alweer bijna 30 :)
Zat er goed van te balen toen ik hier achter kwam maar de Firemaw cluster is zo ontzettend druk dat het me nu niet meer zo irriteerd, levelen is erg leuk zo.
Er zijn altijd groepjes naar dungeons en groepsquestjes te vinden, de boel leeft echt op. De wereld zit vol met leven.
WOTLK speel ik niet meer, helemaal klaar mee.. ieder zn ding ;)

[ Voor 8% gewijzigd door PepieNL op 22-08-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik neig ook naar horde, Tauren Warrior hoewel ik nu al weet dat het feest niet lang gaat duren :+
Daarnaast ook wel zin om een Hunter te starten.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Hier ook vooral Horde omdat Alliance waarschijnlijk erg druk zal zijn en ik hier mijn eerdere HC-chars op heb gespeeld. Nu dus eens van de andere kant bekijken en beleven (en sterven in Skull-rock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoepla33
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07:46
Binnenkort ICC, dus ik verwacht rond 1 sept. de Joyous Journey buff en dan +/- een maand later Phase 4. Dan komen er in classic heel veel spelers tijdelijk terug om het nog een keer mee te maken. Ik kijk er in ieder geval erg naar uit.

Ben benieuwd of ze ICC weer per wing openstellen. Ik verwacht dat overigens niet, aangezien het gemiddelde niveau qua raiding guilds vele malen hoger is dan oorspronkelijk het geval was. Wij blazen op launch night waarschijnlijk zonder problemen door 25m hc Lower Spire, maar oorspronkelijk moest je eerst de Lich King op normal hebben gedaan. Even afwachten hoe ze dat dit keer insteken.

[ Voor 10% gewijzigd door Hoepla33 op 22-08-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PepieNL schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:39:
Op ERA ben ik recent begonnen met een Shaman.
Helaas heb ik de laatste kloon actie gemist van Blizzard en is mn T2 Resto Shaman dus blijkbaar helemaal verwijderd.
Dus daar maar opnieuw mee begonnen, die is alweer bijna 30 :)
Zat er goed van te balen toen ik hier achter kwam maar de Firemaw cluster is zo ontzettend druk dat het me nu niet meer zo irriteerd, levelen is erg leuk zo.
Er zijn altijd groepjes naar dungeons en groepsquestjes te vinden, de boel leeft echt op. De wereld zit vol met leven.
WOTLK speel ik niet meer, helemaal klaar mee.. ieder zn ding ;)
Ik was rond release van Classic vooral bezig met een Tauren Warrior, geen idee meer welke realm eigenlijk. Denk dat ik ergens rond lvl 30-35 ben gestopt. Ik ga eerst maar eens kijken hoe druk dat realm is en indien nodig maak ik wel weer een nieuwe aan op een drukke realm. Ik houd ook wel van een beetje leven in de brouwerij tijdens het levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:20:
[...]

Ik was rond release van Classic vooral bezig met een Tauren Warrior, geen idee meer welke realm eigenlijk. Denk dat ik ergens rond lvl 30-35 ben gestopt. Ik ga eerst maar eens kijken hoe druk dat realm is en indien nodig maak ik wel weer een nieuwe aan op een drukke realm. Ik houd ook wel van een beetje leven in de brouwerij tijdens het levelen.
Mja ben bang dat dat karakter nu op een ander realm staat en meegelift is met de expansions dus die zit nu op een WOTLK classic server.
Toen vanilla-classic naar TBC ging heeft Blizzard aangeboden een kloon te maken voor een zakje geld en die kloon kon je dan op een permanente vanilla-classic server blijven spelen (= ERA).
Iets later ging dat zelfs nog in de aanbieding blijkbaar naar een paar euro..
En daarna hebben ze de hele dienst verwijderd en de data van alle niet gekloonde karakters ook.
Dus heb je toen niet gehapt.. heb je nu pech. Maar in die tijd van TBC classic was vanilla zo dood als een pier.
Sinds een half jaar ofzo is ERA weer ontzettend aan het opbloeien en zijn er echt superveel mensen die nu spijt hebben niet van die kloon service gebruik gemaakt te hebben, waaronder ik :+
En Blizzard blijft volhouden dat de data echt weg is en de dienst niet terug komt.
Denk als ze het herintroduceren er veel mensen graag hun raid geared toons weer terug willen kopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Hoe laat komen de Classic Hardcore servers donderdag online? Heb de komende tijd geen mogelijkheid om te spelen maar wil wel vast een paar namen reserveren als het lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 12:35
Cannoli schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:06:
Hoe laat komen de Classic Hardcore servers donderdag online? Heb de komende tijd geen mogelijkheid om te spelen maar wil wel vast een paar namen reserveren als het lukt.
Ik dacht om middernacht onze tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

geemfriek schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:09:
[...]

Ik dacht om middernacht onze tijd.
Donderdag op vrijdag 0:00 inderdaad.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ga wel even een kijkje nemen op die servers :D vond het super leuk in de unofficial. Maar denk voornamelijk omdat het gewoon echt weer druk was en levendig.

Hoop dat official dit ook weer gaat zijn. maar vermoed eigenlijk dat die HC hype al beetje dood is daarvoor om ZO druk te zijn. maar zullen in het begin genoeg komen natuurlijk.

Ik blijf wel die addon gebruiken denk ik want vind het heel leuk om te zien wie er dood gaan enzo :P dat zie je dan wel alleen van die addon gebruikers maargoed denk dat dat nog best veel zullen zijn.

Je kan dan ook nog steeds die achievements doen die bij die addon zitten die offical blizzard niet zal implementeren (voor alsnog niks over gehoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:24:
Ga wel even een kijkje nemen op die servers :D vond het super leuk in de unofficial. Maar denk voornamelijk omdat het gewoon echt weer druk was en levendig.

Hoop dat official dit ook weer gaat zijn. maar vermoed eigenlijk dat die HC hype al beetje dood is daarvoor om ZO druk te zijn. maar zullen in het begin genoeg komen natuurlijk.

Ik blijf wel die addon gebruiken denk ik want vind het heel leuk om te zien wie er dood gaan enzo :P dat zie je dan wel alleen van die addon gebruikers maargoed denk dat dat nog best veel zullen zijn.

Je kan dan ook nog steeds die achievements doen die bij die addon zitten die offical blizzard niet zal implementeren (voor alsnog niks over gehoord)
Ja van wat ik begreep worden deaths alleen binnen de guild gedeeld en niet zone of serverbreed. Maar er zijn volgens mij al wel add-ons die dit wel enablen dus die ga ik ook zeker gebruiken.

Voor mij is WoW Classic echt een toonbeeld van journey in plaats van destination gameplay. Juist het questen maakt het voor mij een ongeëvenaarde ervaring en endgame is van ondergeschikt belang. Hardcore doet daar nog een schepje bovenop omdat je extra voorzichtig speelt en sneller geneigd bent om detours te nemen etc.

Ben al ff op de PTR aan het spelen en dat smaakt weer zeer goed moet ik zeggen :9

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:44:
[...]

Voor mij is WoW Classic echt een toonbeeld van journey in plaats van destination gameplay. Juist het questen maakt het voor mij een ongeëvenaarde ervaring en endgame is van ondergeschikt belang. Hardcore doet daar nog een schepje bovenop omdat je extra voorzichtig speelt en sneller geneigd bent om detours te nemen etc.
200%, er is bijna geen MMO waarbij je het gevoel hebt dat levelen het grotere deel van de fun is en je die band met je character op bouwde.

Dat gezegd te hebben is het denk ik ook omdat het specifiek World of warcraft is waar we alles al gedaan hebben. Bij een nieuwe MMO die er aan komt (ik denk dan toch even aan Ashes of Creation) zou het er denk ik niet doorheen komen bij de community als het levelen zo ontzettend lang zou duren en dan een "makkelijke" endgame heeft.

Elke game die uit komt rushen mensen gewoon naar het eind omdat ze voelen dat dat een doel moet zijn.
Ook bij HC WoW zal je nu gaan zien dat er allemaal posts verschijnen (zullen er ongetwijfeld al zijn) van snelst levelen etc etc. Maar hier hebben we bij WoW zo'n grote community er achter aan "casuals"die het wel om de journey doen dat het wel gewoon kan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:16
Ik speel op dit moment alleen wotlk classic maar ga de HC mode ook proberen. Wel vooral rested levelen. Ik ga wel voor t ultieme hc ervaring dat ik het ook ga houden op 1 poging. Mocht ik doodgaan, ga ik niet opnieuw beginnen. Wel samen met mn broer spelen. Puur om te vermijden dat als je 2 Murlocs pulled, dat je niet gelijk dood bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
tuinïnen schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:37:
Hier ook vooral Horde omdat Alliance waarschijnlijk erg druk zal zijn en ik hier mijn eerdere HC-chars op heb gespeeld. Nu dus eens van de andere kant bekijken en beleven (en sterven in Skull-rock)
Hah!
Heb je de servernaam gezien die in de realmlist op dook?
Geen idee welke regio het is, komt van reddit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSgygjUj5bZfJT8YagIQ3_thlJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YXBSjY5xKGqg38o9UZVYoICS.png?f=fotoalbum_large

edit: is USA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

PepieNL schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:38:
[...]

Hah!
Heb je de servernaam gezien die in de realmlist op dook?
Geen idee welke regio het is, komt van reddit.

[Afbeelding]
2e realm ook bekend:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ilCaLjA.png

Leuke namen hebben ze bedacht >:)

edit: Lijkt wel op dat het NA is en niet EU.

[ Voor 4% gewijzigd door London op 22-08-2023 18:42 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Één voor voor elke regio dus waarschijnlijk (als die twee bedoeld zijn voor noord Amerika z'n oost- en westkust).
Dus heel Europa ook op één? 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

PepieNL schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 19:59:
Één voor voor elke regio dus waarschijnlijk (als die twee bedoeld zijn voor noord Amerika z'n oost- en westkust).
Dus heel Europa ook op één? 🫣
Denk dat EU er ook wel 2 krijgt voor de Alliance / Horde scheiding. Je hebt toch altijd wel een voorkeur per server qua ratio.

[ Voor 8% gewijzigd door London op 22-08-2023 20:04 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSNyroxWmi11LX74f8cKqbNfyCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jY1Hcrs135FxcLxNOM4GpCCI.jpg?f=fotoalbum_large

EU realms ook bekend. Denk dat Nekrosh de horde realm wordt.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PepieNL schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:28:
[...]

Mja ben bang dat dat karakter nu op een ander realm staat en meegelift is met de expansions dus die zit nu op een WOTLK classic server.
Toen vanilla-classic naar TBC ging heeft Blizzard aangeboden een kloon te maken voor een zakje geld en die kloon kon je dan op een permanente vanilla-classic server blijven spelen (= ERA).
Iets later ging dat zelfs nog in de aanbieding blijkbaar naar een paar euro..
En daarna hebben ze de hele dienst verwijderd en de data van alle niet gekloonde karakters ook.
Dus heb je toen niet gehapt.. heb je nu pech. Maar in die tijd van TBC classic was vanilla zo dood als een pier.
Sinds een half jaar ofzo is ERA weer ontzettend aan het opbloeien en zijn er echt superveel mensen die nu spijt hebben niet van die kloon service gebruik gemaakt te hebben, waaronder ik :+
En Blizzard blijft volhouden dat de data echt weg is en de dienst niet terug komt.
Denk als ze het herintroduceren er veel mensen graag hun raid geared toons weer terug willen kopen :9
OK thanks, duidelijk. Maar is het is dus wel nog steeds mogelijk om op een ERA server een nieuw character te starten?

edit: wel jammer overigens van mijn huidige character, ik had best veel tijd gestoken in het netjes bijhouden van alle profs. Maar aan de andere kant vind ik het geen straf om weer opnieuw door Mulgore en The Barrens te moeten gaan in Classic, voelt toch een beetje als thuiskomen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2023 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:37:
[...]

OK thanks, duidelijk. Maar is het is dus wel nog steeds mogelijk om op een ERA server een nieuw character te starten?

edit: wel jammer overigens van mijn huidige character, ik had best veel tijd gestoken in het netjes bijhouden van alle profs. Maar aan de andere kant vind ik het geen straf om weer opnieuw door Mulgore en The Barrens te moeten gaan in Classic, voelt toch een beetje als thuiskomen :)
Tuurlijk is dat mogelijk!
En ach.. een lvl 30 char die je verloren bent valt in een weekje casual spelen wel weer te boven te komen toch?
Je bent iig geen raid geared karakter kwijt :)
En het is echt geen straf hoor, ERA heeft echt een opleving.
Mischien straks wel meer zelfs omdat hardcore karakters die sterven op ERA servers verder kunnen levelen.
Je zou dat zelf ook kunnen doen, starten op hardcore, vanaf vrijdag.

[ Voor 3% gewijzigd door PepieNL op 23-08-2023 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PepieNL schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:56:
[...]

Tuurlijk is dat mogelijk!
En ach.. een lvl 30 char die je verloren bent valt in een weekje casual spelen wel weer te boven te komen toch?
Je bent iig geen raid geared karakter kwijt :)
En het is echt geen straf hoor, ERA heeft echt een opleving.
Mischien straks wel meer zelfs omdat hardcore karakters die sterven op ERA servers verder kunnen levelen.
Je zou dat zelf ook kunnen doen, starten op hardcore, vanaf vrijdag.
Ja het is inderdaad geen lvl60 die ik kwijtraak, maar ik kan hooguit een uurtje per dag spelen dus om alles weer zo nets op orde te krijgen gaat toch wel weer wat weekjes kosten. Zoals gezegd is dat eigenlijk ook geen straf :)

Oei, hardcore starten met een Warrior! Denk dat ik dan zo klaar ben haha, met een BM Hunter o.i.d. zou ik wel een eind kunnen komen

edit: zijn er tegenwoordig nog betrouwbare websites om realm pop te checken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2023 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

https://strawpoll.com/e2narPoApgB/

Reddit poll over wie op welke EU server gaat spelen en welke faction. Stitches lijkt de grotere/drukkere server te gaan worden dus daar ga ik ook starten als horde :) Tauren Warrior zoals gezegd.

Zin in, net maar alvast wat gametime gekocht. (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghoulli
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-10 16:54
Ricmaniac schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:24:
HC Hype is onder de non-players of mensen die al een tijd niet meer gespeeld hebben (vanaf classic originele release) nog best aanwezig in zoverre ik gemerkt heb! Mijn vrienden en ik (groepje van 7) zijn allemaal gestopt na Classic en zijn eigenlijk heel enthousiast voer de HC release naar official. We waren een beetje huiverige over het starten op Turtle omdat we niet zeker wisten of de progress zou blijven staan (wat nou als Turtle offline zou gaan?) en zien dit als een mooi moment op terug erin te springen.

Afgezien van mijn vriendengroep hebben we meerdere groepjes gehoord die weer gaan spelen met HC, dus ik hoop op het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:38
Ghoulli schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:27:
[...]

HC Hype is onder de non-players of mensen die al een tijd niet meer gespeeld hebben (vanaf classic originele release) nog best aanwezig in zoverre ik gemerkt heb! Mijn vrienden en ik (groepje van 7) zijn allemaal gestopt na Classic en zijn eigenlijk heel enthousiast voer de HC release naar official. We waren een beetje huiverige over het starten op Turtle omdat we niet zeker wisten of de progress zou blijven staan (wat nou als Turtle offline zou gaan?) en zien dit als een mooi moment op terug erin te springen.

Afgezien van mijn vriendengroep hebben we meerdere groepjes gehoord die weer gaan spelen met HC, dus ik hoop op het beste.
Oprechte vraag; hoe zie je dit voor je? Zodra één van die vrienden in de eerste dungeon dood gaat dan is het een beetje lullig voor deze persoon.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sdk1985 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:30:
[...]

Oprechte vraag; hoe zie je dit voor je? Zodra één van die vrienden in de eerste dungeon dood gaat dan is het een beetje lullig voor deze persoon.
Back to Elwynn! :P

Onderlinge race wie als eerst 60 word :P lijkt me juist ontzettend leuk met vrienden haha maar mijn vrienden Willen allemaal niet meer spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:14:
https://strawpoll.com/e2narPoApgB/

Reddit poll over wie op welke EU server gaat spelen en welke faction. Stitches lijkt de grotere/drukkere server te gaan worden dus daar ga ik ook starten als horde :) Tauren Warrior zoals gezegd.

Zin in, net maar alvast wat gametime gekocht. (y)
Ik ga ook stitches denk ik omdat die drukker lijtk maar dan alliance denk ik :P Alliance is gewoon mijn OG faction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghoulli
sdk1985 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:30:
[...]

Goede vraag, Als er eentje sterft staan we er momenteel op twee manieren in. Ga je dood aan je eigen ontzettend domme fout (expres tot je dood springen, ruzie zoeken met mobs VEELSTE hoog level) zul je het grotendeels zelf moeten oplossen. Komt er vaak alsnog op neer dat we helpen met het levelen/gearen van een nieuwe char want daar ben je vrienden voor :P

Als het in een dungeon is en onze healer (ik) slaapt, is het een kwestie van boosten waar mogelijk en kijken of door kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:47:
[...]

Ik ga ook stitches denk ik omdat die drukker lijtk maar dan alliance denk ik :P Alliance is gewoon mijn OG faction.
Ja kijk het even aan. Als het in de rij staan wordt voor quest mobs dan haak ik snel af hoor :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghoulli
Ricmaniac schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:39:
[...]

Back to Elwynn! :P

Onderlinge race wie als eerst 60 word :P lijkt me juist ontzettend leuk met vrienden haha maar mijn vrienden Willen allemaal niet meer spelen.
Race naar 60 is het sowieso. Vooral fijn dat de tank en ik ook samen retail spelen en dus vrij goed weten wat we aan elkaar hebben en wat we kunnen flikken bij de ander. Het gaat waarschijnlijk soms een race zijn wie grieft de ander terug naar 1 i.p.v. een race naar de 60 >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Ghoulli op 23-08-2023 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ghoulli schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:52:
[...]

Race naar 60 is het sowieso. Vooral fijn dat de tank en ik ook samen retail spelen en dus vrij goed weten wat we aan elkaar hebben en wat we kunnen flikken bij de ander. Het gaat waarschijnlijk soms een race zijn wie grieft de ander terug naar 1 i.p.v. een race naar de 60 >:)
Je kan altijd nog een duel to the death doen om het leuk te houden >:)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghoulli
London schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:56:
[...]

Je kan altijd nog een duel to the death doen om het leuk te houden >:)
Kijk, dat zijn de betere ideeen. Alleen niet zo geweldig als ik als Healer een Tank probeer te killen :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik krijg er spontaan ineens toch best zin in haha.

Weet nog niet wat ik ga spelen though. Denk eigenlijk gewoon weer Rogue, dat ben ik in retail, was mijn allereerste character ook 19 jaar geleden. Maar aan de andere kant voelt warrior HC een soort van ultimate challenge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:11:
Ik krijg er spontaan ineens toch best zin in haha.

Weet nog niet wat ik ga spelen though. Denk eigenlijk gewoon weer Rogue, dat ben ik in retail, was mijn allereerste character ook 19 jaar geleden. Maar aan de andere kant voelt warrior HC een soort van ultimate challenge :P
Ik ben van ellende maar op Hydraxian Waterlords (de onofficiële HC server :P ) een Undead Warrior gestart 8) Zit met redelijk wat anderen te levellen nu, vermaak me al prima :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!
London schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:18:
[...]

Ik ben van ellende maar op Hydraxian Waterlords (de onofficiële HC server :P ) een Undead Warrior gestart 8) Zit met redelijk wat anderen te levellen nu, vermaak me al prima :P
Ik heb mezelf ook vooral genaaid.. ik keek dus hoelaat het zou starten en was dus 00:00 en hoewel ik het eerder wel wist heb ik mezelf wijs gemaakt dat het donderdag 00:00 was.. dus dacht straks :-(

Nu kan ik vrijdag ochtend misschien 2 uurtjes spelen en dan ga ik het weekend naar Zandvoort voor F1 .. bad timing :P maargoed, WoW rent niet weg. helemaal in HC niet waar mensen dood gaan enzo XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghoulli
Ricmaniac schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:38:
[...]
Nu kan ik vrijdag ochtend misschien 2 uurtjes spelen en dan ga ik het weekend naar Zandvoort voor F1 .. bad timing :P maargoed, WoW rent niet weg. helemaal in HC niet waar mensen dood gaan enzo XD
Och, een weekendje Zandvoort klinkt natuurlijk als een schande..... not :+ Ik start ook wat later, ben nog te druk bezig met de nieuwe Path of Exile league om mezelf te kunnen focussen op HC

• Goldia
Hype hype hype! Zit 'helaas' in Frankrijk met hele slechte wifi, inloggen op Battlenet lukt niet. Zou toch wel leuk zijn om savonds alvast even te kijken of ik in leven kan blijven :)

Verwijderd

Ik twijfel nog! Zat eigenlijk te denken aan een Tauren Warrior maar een Undead sub Rogue levelen klinkt ook heel aantrekkelijk. Zou ook zomaar bij Alliance uit kunnen komen als het dan toch geen Tauren wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik was het even vergeten maar moet wel zeggen dat ik het netjes vind dat je de mogelijkheid krijgt als je dood gaat om je character over te zetten naar de non hardcore realms.

• Ghoulli
Ja dat is oprecht iets goeds. Stel we wipen als groep op HC kunnen we gewoon door naar SC en daar relschoppen.

Afgezien daarvan, ik ben de aangewezen (door mijzelf) healer voor de groep. Zijn Paladin en Priest nog steeds de ongeslagen koningen van healen in Classic?
Pagina: 1 ... 70 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat