Dennism schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:33:
Wat ze hier met de addon doen qua ruleset is eigenlijk wat in andere games SFFHC of Ironman genoemd wordt. Een ruleset waar niet iedereen die HC wil spelen aan wil conformeren, zeker niet in een game die juist ontworpen is als game waar de economy gewoon een spel op zich is en waar je social interactions (lees groupen) nodig hebt tijdens het levelen om bepaalde zaken te kunnen doen. Als voorbeeld maken de HC rules via de addon ook een paar professions onmogelijk (zoals blacksmith uit mijn hoofd) omdat je simpelweg mats nodig hebt die je zelf nooit kan verkrijgen omdat je dan meerdere gathering professions nodig hebt.
De meeste (alle?) crafting profs hebben individuele recipes die materiaal vereisen die je niet 1-2-3 kan verkrijgen (b.v. leather voor engineering, terwijl de meeste mensen met engineering mining als gathering prof zullen hebben). Dat valt deels te compenseren door fishing te levellen en te hopen op loot vanuit fishing pools; daar zit van alles in. Lastiger wordt het al als je mats nodig hebt van een andere crafting profession (zoals potion of defence voor de blauwe agility LW gloves in de lvl 20 range).
Enchanting is praktisch onmogelijk om verder te levellen dan 150, omdat je op een zeker moment silver/golden/arcanite rods nodig gaat hebben. Ik denk niet dat iemand BS gaat levellen (en dus mining ook) puur en alleen om die rods te craften om vervolgens bij 1 enchanting te beginnen.
Anyway: RIP lvl 27 warrior
Ik weet 't; voor de meesten zal het nog niet een "schrijnend geval" zijn, zoals het verlies van een 45+ char, maar ik vond dit al pijnlijk zat. Enorm knullig eigenlijk, en een basisregel van HC geschonden ("blijf geconcentreerd").
Ik was onderweg van Punt A naar Punt B, zonder de intentie iets "spannends" te doen, dus dacht wel even een telefoontje te kunnen plegen tijdens het lopen......
Tijdens het telefoneren in een voor mij relatief onbekende uithoek van Stonetalon liep ik tegen een wat mobs aan. Vrolijk inhakkend op de één voor één stervende mobs telefoneerde ik rustig door. Tot ik met een half oog zag dat mijn healtbar eigenlijk best wel laag was. Sterker nog; onder de 20%. Terwijl ik tegen 2 equal-level mobs aan het vechten was.... én het aggro-geluid van een 3e hoorde.... Blinde paniek maakte zich van mij meester; CD's up! 15% hp... Healthpot! 12% hp... wegrennen! 10% hp... target dummy! SHIT ik moet een plek op de grond targetten.. 5% hp, gooi die dummy GOOI DIE DUMMY DOE HET DOE HET DOE HET... 2%hp rennen rennen rennen, *dazed* 1%hp... NEEEEEEEE
* Seraphin has died to a wyvern, his last words were [censored]
Goed. Ik heb besloten niet een nieuw char te starten. Opnieuw door de low-lvl areas met alle named mob tagging horror, het opnieuw levellen van FA, Fishing, mining etc. betekent dat je ook op een lvl 25 char al snel 30+ uren /played hebt.
Ik wacht even tot de HC-servers beschikbaar zijn, en hoop inderdaad dat er net iets meer vrijheid omtrent groups en player economy is, dan waag ik mij weer aan een (hc) warrior.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.