Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Verwijderd
Klinkt wellicht logisch, maar als je rested bent gaat het 2x zo snel.FunkyTrip schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:40:
[...]
Dat is best een prima tempo. Quest je casual en niet efficient doe je echt wel 5-7 uurtjes per level.
Ik switch daarom nu tussen 2 characters, zodat ik altijd rested aan het spelen / levelen ben.
Mijn doel is nu om enhancement te gaan maar vooralsnog ontbreken er een paar items (voornamelijk wapens) dus hopelijk vind ik snel wat bruikbaars. Gisteren heb ik een 'world tour' gedaan i.e. alle heroic dungeons met nagenoeg dezelfde groep en dat ging best lekker maar geen Enhancement wapens gevonden. Ook in m'n ver van indrukwekkende elemental gear dus het is niet echt moeilijk.
Mijn Warlock is ondertussen rested xp aan het verzamelen en ik wil die gaan levelen wanneer ik ook wat xp heirlooms heb. Kan nu iig wel al flying skill geven via die tome of cold weather flying dus dat helpt ook een hoop.
Al met al best aardig bijgekomen na mijn week late start en ik ben klaar voor de eerste raids dit weekend. Hoe gaat het jullie af?
[ Voor 7% gewijzigd door stickfiguur op 06-10-2022 09:14 ]
LVL 80 aangetikt dit weekend en sindsdien niet meer kunnen spelen.stickfiguur schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:13:Al met al best aardig bijgekomen na mijn week late start en ik ben klaar voor de eerste raids dit weekend. Hoe gaat het jullie af?
Ik beland doordeweeks in een 2,5 uur queue waardoor ik niet eerder dan 21:00 naar binnen kan, waardeloos.
Enorm gefrustreerd hierdoor. De hype is wel over voor me.
Koop de blacksmith crafted spellpower dagger (2.5 speed) en koop van badges de melee offhand (ook 2.5 speed), klaar.stickfiguur schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:13:
geen Enhancement wapens gevonden.
Budgetversie van die mainhand is er ook, Kula'ak rep op revered nodig maar doe simpelweg alle quests voor hun in Borean en Howling en je bent al revered.
Dat wapen is 2.6 speed dus dan heb je een 2.6 speed drop nodig uit een specifieke heroic, ben even kwijt welke ook alweer.
Bedankt voor de tips! Ik zal vanmiddag even kijken naar hoeveel die crafted sp dagger kost want ik was niet van plan om super veel uit te geven vlak voor de raids open gaan maar die kula'ak vendor weapon heb ik over het hoofd gezien.PepieNL schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:18:
[...]
LVL 80 aangetikt dit weekend en sindsdien niet meer kunnen spelen.
Ik beland doordeweeks in een 2,5 uur queue waardoor ik niet eerder dan 21:00 naar binnen kan, waardeloos.
Enorm gefrustreerd hierdoor. De hype is wel over voor me.
[...]
Koop de blacksmith crafted spellpower dagger (2.5 speed) en koop van badges de melee offhand (ook 2.5 speed), klaar.
Budgetversie van die mainhand is er ook, Kula'ak rep op revered nodig maar doe simpelweg alle quests voor hun in Borean en Howling en je bent al revered.
Dat wapen is 2.6 speed dus dan heb je een 2.6 speed drop nodig uit een specifieke heroic, ben even kwijt welke ook alweer.
Welke server speel jij nu? Want op Thekal heb ik totaal geen last meer van queues. Ik zou ook gek worden als het hier nog steeds zo dramatisch was.
Golemagg. Die ging op slot voordat er queue konden ontstaan in de prepatch.stickfiguur schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:05:
[...]
Welke server speel jij nu? Want op Thekal heb ik totaal geen last meer van queues. Ik zou ook gek worden als het hier nog steeds zo dramatisch was.
Onder water bleken er toch al zo'n 22k man op die server te zijn incl inactieve accounts die natuurlijk na release weer actief werden, dus alsnog queues.
Gek wordt je er zeker van. Je zit continu in je hoofd aan die queue te denken..
Echt heeeel erg ongezond. Maar tis wel goed zo.. ben er echt klaar mee.
Uiteindelijk was er maar 1 die classic kon verneuken voor me en dat bleek blizzard zelf te zijn.
Tis net een meme
Heeft Golemag geen free transfers dan?PepieNL schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:10:
[...]
Golemagg. Die ging op slot voordat er queue konden ontstaan in de prepatch.
Onder water bleken er toch al zo'n 22k man op die server te zijn incl inactieve accounts die natuurlijk na release weer actief werden, dus alsnog queues.
Uiteindelijk was er maar 1 die classic kon verneuken voor me en dat bleek blizzard zelf te zijn.
Tis net een meme
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
gaaf! wat vet gedaan zegZeror schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 00:19:
Blizzard China pakt uit met een drone show vanwege de lancering van Wrath classic.
[YouTube: Drones Light Shows on the opening night of Wrath of the Lich King Classic by Blizzard China.]
Verwijderd
Die queue is momenteel alweer aardig aan het afnemen. Zaterdagavond om 21:00 uur slechts 1500.PepieNL schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:10:
[...]
Golemagg. Die ging op slot voordat er queue konden ontstaan in de prepatch.
Tis net een meme
Gisteren om 18:00 uur wel 4000, maar ja - zondag / raid avond.
Al met al vind ik het dus wel meevallen. Ik log in na het eten, dan douchen, kinderen naar bed en rond 20u kun je spelen.
Ik ben nog maar level 43. Gaat wel als een speer, maar ik quest er veel bij. Een paar SM runs waren goed voor de XP maar raiden zit er nog niet in. Ik hoop met een maandje wel 80 te zijn. Ik heb geen side chars, zo fanatiek ben ik nog niet.stickfiguur schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:13:
Ik ben gisteren level 80 geworden met een shaman die ik vlak voor release van wotlk op 70 had. Ik geloof dat ik net onder de 3d played zat met zo'n beetje alleen maar dungeon spam als full resto shaman richting 70. Voor 70-80 heb ik geleveled met dual spec (resto/ele) en voornamelijk gequest. Her en der dungeons gedaan als er bijvoorbeeld een mooie groep in de lfg zat voor snelle runs en/of quest runs. Uiteindelijk heb ik er ongeveer 24 uur over gedaan want ik had een played van ~3d23h (ofzoiets) op 80 dus met een aardig tempo (mede met dank aan die RestedXP addon die een guildie gedeelt heeft).
Mijn doel is nu om enhancement te gaan maar vooralsnog ontbreken er een paar items (voornamelijk wapens) dus hopelijk vind ik snel wat bruikbaars. Gisteren heb ik een 'world tour' gedaan i.e. alle heroic dungeons met nagenoeg dezelfde groep en dat ging best lekker maar geen Enhancement wapens gevonden. Ook in m'n ver van indrukwekkende elemental gear dus het is niet echt moeilijk.
Mijn Warlock is ondertussen rested xp aan het verzamelen en ik wil die gaan levelen wanneer ik ook wat xp heirlooms heb. Kan nu iig wel al flying skill geven via die tome of cold weather flying dus dat helpt ook een hoop.
Al met al best aardig bijgekomen na mijn week late start en ik ben klaar voor de eerste raids dit weekend. Hoe gaat het jullie af?
Gelijk ook de open vraag: ik wil graag een mechanostrider mount. Wat is sneller, honor farmen of reputation met Gnomeregan exiles? Ik merk dat Warsong Gulch en Arathi Basin niet snel gaan en ik heb van de 6 battlegrounds die ik deed, er 1 gewonnen. Die ene winst was kiele kiele en de verliezen waren echt steamrolls waar je u tegen zegt waar mn halve team vertrok. Is dat gebruikelijk?
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Dat maandje 80 kan je wel vergeten, 70-80 is ook nog een flinke kluif. Is niet erg, lekker van genieten maar het zal nog wel wat tijd kosten.Michael_OsGroot schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:17:
[...]
Ik ben nog maar level 43. Gaat wel als een speer, maar ik quest er veel bij. Een paar SM runs waren goed voor de XP maar raiden zit er nog niet in. Ik hoop met een maandje wel 80 te zijn. Ik heb geen side chars, zo fanatiek ben ik nog niet.
Zelf geniet ik van WotLK. Destijds alleen in de dungeon finder 'beleefd' en dus helemaal niets van de zones gezien en echt alles is nieuw. Bijna alsof ik een nieuwe expansion speel
Verwijderd
In 1 day played van 70-80 is echt heel snel. Ik doe 4-7 uur over een level, maar het hoeft ook niet supersnel van mij. Paar quests hier, dungeon daar. Beetje profs levelen tussendoor. Vermaak me prima!
Gewoon van genieten en zeker als het je eerste keer is zou ik niet lopen rushen.Michael_OsGroot schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:17:
[...]
Ik ben nog maar level 43. Gaat wel als een speer, maar ik quest er veel bij. Een paar SM runs waren goed voor de XP maar raiden zit er nog niet in. Ik hoop met een maandje wel 80 te zijn. Ik heb geen side chars, zo fanatiek ben ik nog niet.
Gelijk ook de open vraag: ik wil graag een mechanostrider mount. Wat is sneller, honor farmen of reputation met Gnomeregan exiles? Ik merk dat Warsong Gulch en Arathi Basin niet snel gaan en ik heb van de 6 battlegrounds die ik deed, er 1 gewonnen. Die ene winst was kiele kiele en de verliezen waren echt steamrolls waar je u tegen zegt waar mn halve team vertrok. Is dat gebruikelijk?
Wat betreft de mount, het ligt aan hoeveel rep je momenteel al hebt maar je kan terug gaan vanaf de starter zones en daar alle quests doen. Reputation gains blijven hetzelfde ongeacht je level dus daar zal je al een aardig eind mee vooruitkomen. Ik geloof dat de meeste quests spillover rep geven voor de andere factions dus met elke quest kom je langzaam een beetje vooruit. Je kan ook cloth inleveren (wool/silk/mageweave eenmalig en runecloth oneindig) wat aardig wat rep geeft. Zo kan je dus runecloth farmen/kopen en inleveren om exalted te worden.
Of dat sneller is dan honor farmen, ik vermoed dat dat op lage levels wel zo is ja.. Als je 71+ bent kan je na 1 of 2 wintergrasp wins een mount kopen denk ik want ze zijn maar 15-16k als ik t me goed herinner.
Op Pyrewood Village sinds een weekje ofzo geen queue meer. Dat is wel fijnVerwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:18:
Gisteren om 19u op Golemagg slechts 1 uur queue.. gaat de goede kant op.
In 1 day played van 70-80 is echt heel snel. Ik doe 4-7 uur over een level, maar het hoeft ook niet supersnel van mij. Paar quests hier, dungeon daar. Beetje profs levelen tussendoor. Vermaak me prima!
En ik doe ook ongeveer 4-6 uur per level. Heb geen haast en geniet (weer) van de mooie zones, questen en mobs
Ben nu bijna 77 op m'n pally en heb genoeg gold om dan cold weather flying te leren en een vogeltje te kopen.
Ik kijk wel uit naar vliegen; maakt het een stuk makkelijker om ergens te komen!
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Het kan natuurlijk makkelijk zo snel, maar het kan ook veel langer duren. Hangt natuurlijk erg af hoeveel je speelt. Ik had een paar dagen vrij en was de zaterdag na release 80, met zo'n 30-40 uur speeltijd over 70-80 denk ik. Maar dan questte ik wel redelijk door, met ook hier en daar wat dungeons met guildies, maar ik maakte het ook niet te gek. Denk dat ik zo'n +-400k xp per uur deed gemiddeld, waar de snelste mannen op deze aarde dik boven de 1 miljoen xp / uur zitten volgens mij.tuinïnen schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:00:
[...]
Dat maandje 80 kan je wel vergeten, 70-80 is ook nog een flinke kluif. Is niet erg, lekker van genieten maar het zal nog wel wat tijd kosten.
Zelf geniet ik van WotLK. Destijds alleen in de dungeon finder 'beleefd' en dus helemaal niets van de zones gezien en echt alles is nieuw. Bijna alsof ik een nieuwe expansion speel
Vliegen is inderdaad heel prettig. Maakte voor mij de laatste paar levels ook heel makkelijk, die 'vlogen' voorbij in sholazar en storm peaks.Vortigen schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:38:
[...]
Op Pyrewood Village sinds een weekje ofzo geen queue meer. Dat is wel fijn
En ik doe ook ongeveer 4-6 uur per level. Heb geen haast en geniet (weer) van de mooie zones, questen en mobs
Ben nu bijna 77 op m'n pally en heb genoeg gold om dan cold weather flying te leren en een vogeltje te kopen.
Ik kijk wel uit naar vliegen; maakt het een stuk makkelijker om ergens te komen!
IDEAAL! helemaal als je een herber/miner als alt hebt zeg maar.
Moet wel bekennen dat het goud me om de oren vliegt, heb alle greenies enzo verkocht en ik heb toch ene pak goud verdient met 70-80 lvlen, en nu op lvl 80 gewoon 20g per quest.. echt heel veel goud kan je pakken.
En doordat die pakketjes je ook om de oren vliegen zijn de elixiers en flasks echt mega goedkoop op MR.
Gelijk heb je hoor, ik rush niet. Lekker op mn dooie gemakje 's avonds questen. Ik zit heel anders in de wedstrijd dan 12 jaar geleden. De tandjes, dat het overigens al zo lang terug is. Maar lekker kopje thee erbij en zones verkennen. Het ouderwetse grinden is er bij mij wel af. Het 'puzzelen' blijf ik nog wel leuk vinden: welke builds zijn het beste, welke professions passen daar het beste bij enzo. Welke rotations.stickfiguur schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:16:
[...]
Gewoon van genieten en zeker als het je eerste keer is zou ik niet lopen rushen.
Wat betreft de mount, het ligt aan hoeveel rep je momenteel al hebt maar je kan terug gaan vanaf de starter zones en daar alle quests doen. Reputation gains blijven hetzelfde ongeacht je level dus daar zal je al een aardig eind mee vooruitkomen. Ik geloof dat de meeste quests spillover rep geven voor de andere factions dus met elke quest kom je langzaam een beetje vooruit. Je kan ook cloth inleveren (wool/silk/mageweave eenmalig en runecloth oneindig) wat aardig wat rep geeft. Zo kan je dus runecloth farmen/kopen en inleveren om exalted te worden.
Of dat sneller is dan honor farmen, ik vermoed dat dat op lage levels wel zo is ja.. Als je 71+ bent kan je na 1 of 2 wintergrasp wins een mount kopen denk ik want ze zijn maar 15-16k als ik t me goed herinner.
Daarom ben ik ook wel benieuwd wat ik doe met mn proffs op lange termijn. Heb nu herbalism en skinning voor het geld. Ik ben shammy healer. Ik wil sowieso Engineering omdat ik dit leuk vind, en ben benieuwd wat dan handig voor ernaast. Skinning/herbalism houden of ook die vervangen voor bijvoorbeeld inscription of jewelcrafting. Keuzes, keuzes. Het er over hebben op forums vind ik de helft van de lol
Oh oh oh oh.... en in mij roept er een stemmetje must... resist....!
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
RustStorm schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:28:
Het is vreselijk, maar ik krijgt steeds meer de kriebels om weer terug te keren. Al is het voor WotLK...

Give yourself to the darksideRustStorm schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:28:
Het is vreselijk, maar ik krijgt steeds meer de kriebels om weer terug te keren. Al is het voor WotLK...
Wat heerlijk om weer WoW te spelen zoals ik het van vroegah ken.
Golemagg waar m'n maten zitten is vol...
Pyrewood dan maar, net iets te rustig voor een goede dungeon party maar dat maakt in het begin niet heel veel uit.
Ik geef helemaal niks om PvP maar heb begrepen dat het aantal Horde op Pyrewood wel tegenvalt.
UD Warlock (21) en een BE Priest van 16.
Vanavond weer even rommelen, lekker man.
Kwaed weer...
Pyrewood is een alliance server.. Ik zit er zelf ook als alliance en het is denk ik één van de drukste servers voor alliance.Kenackwurst schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:39:
Heb toch maar toegegeven aan dat stemmetje...
Wat heerlijk om weer WoW te spelen zoals ik het van vroegah ken.
Golemagg waar m'n maten zitten is vol...
Pyrewood dan maar, net iets te rustig voor een goede dungeon party maar dat maakt in het begin niet heel veel uit.
Ik geef helemaal niks om PvP maar heb begrepen dat het aantal Horde op Pyrewood wel tegenvalt.
UD Warlock (21) en een BE Priest van 16.
Vanavond weer even rommelen, lekker man.
Kan echt niets vinden...
Verwijderd
Dus ook maar guild gejoined op mirage raceway.
Nu alleen nog hun discord vinden
Volgens mij nog niets bekend. Weet ook niet of SoM een groot genoeg succes was daarvoor. Voor zover ik het begreep was SoM best gehyped de eerste paar weken, maar was het na P1/P2 vrijwel uitgestorven en konden de servers niet eens op eigen kracht het AQ Event doen.eternalspy schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:31:
Is er al iets van nieuws ivm SOM seizoen 2?
Kan echt niets vinden...
Was ook wel te verwachten. Het levelen-op-nieuwe-server was natuurlijk even leuk, maar daarna de eindeloze Molten Core - Blackwing lair grind nóg een keer doen, zo vlak na classic en dan ook nog eens langdradiger, want boss-buffs.... Daar passen velen voor. Ik hield het op lvl 45 ofzo al voor gezien omdat ik me dat realiseerde.Dennism schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:41:
[...]
Volgens mij nog niets bekend. Weet ook niet of SoM een groot genoeg succes was daarvoor. Voor zover ik het begreep was SoM best gehyped de eerste paar weken, maar was het na P1/P2 vrijwel uitgestorven en konden de servers niet eens op eigen kracht het AQ Event doen.
Dit dus.
Dat denk ik ook, ik weet bijv. ook dat die hardcore community best groot was en Blizzard daar zelfs op inspeelde met die 'Soul of Iron' buff en een soort van Achievement voor iedere raid die je uitspeelde zonder dood te gaan.FunkyTrip schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:51:
[...]
Was ook wel te verwachten. Het levelen-op-nieuwe-server was natuurlijk even leuk, maar daarna de eindeloze Molten Core - Blackwing lair grind nóg een keer doen, zo vlak na classic en dan ook nog eens langdradiger, want boss-buffs.... Daar passen velen voor. Ik hield het op lvl 45 ofzo al voor gezien omdat ik me dat realiseerde.
Tot Ragnaros was dat vrij populair, ook o.a. op Twitch e.d., maar dat bloedde dood volgens mij. Ik weet eigenlijk niet eens ze vanuit de hardcore community al die raids ook daadwerkelijk gedaan hebben en dus tot en met Naxx al die achievements behaald hebben.
Tussendoor een keer een BRD run en de levels vliegen voorbij.
Nu wel de vraag wat ik met mn profs doe. Ik wil eigenlijk Engineering en Jewelcrafting. Nu heb ik herbalism en skinning. Ik word shammy healer endgame, maar heb nu DPS spec voor het levelen.
Mn angst is dat engineering een money sink is zonder passieve perks, en jewelcrafting idem. Welke profs zijn wat jullie betreft goed voor geld verdienen en welke zijn het beste qua stats?
2 heel andere vragen eigenlijk.Michael_OsGroot schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:00:
Oh heerlijk, ik kan nu alterac valley in. By far mn favoriete Pvp battleground. Met level 53 bak ik er niets van en is het vaak insta KO. Maar lekker op een afstandje healen en het slagveld bekijken is genieten.
Nu wel de vraag wat ik met mn profs doe. Ik wil eigenlijk Engineering en Jewelcrafting. Nu heb ik herbalism en skinning. Ik word shammy healer endgame, maar heb nu DPS spec voor het levelen.
Mn angst is dat engineering een money sink is zonder passieve perks, en jewelcrafting idem. Welke profs zijn wat jullie betreft goed voor geld verdienen en welke zijn het beste qua stats?
Qua stats is Leatherworking goed samen met Jewelcrafting voor de unieke enchants + gems.
Maar die kosten veel geld.
Skinning+mining of herbalism +mining leveren dan weer veel geld op.
Maar eigenlijk heeft elke profession wel een voordeel dus het veiligste en makkelijkste is om combi te kiezen die zichzelf helpt. dus verzamel je eigen zooi zeg maar anders moet je alles inkopen en dat is duur.
Ja begrijp ik. Op dit moment wil ik graag classic spelen en de Era servers hebben enkele guilds maar zou beetje zonden zijn om hier te beginnen en dan binnen enkele weken te horen dat SOM S2 gaat beginnen.Dennism schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:41:
[...]
Volgens mij nog niets bekend. Weet ook niet of SoM een groot genoeg succes was daarvoor. Voor zover ik het begreep was SoM best gehyped de eerste paar weken, maar was het na P1/P2 vrijwel uitgestorven en konden de servers niet eens op eigen kracht het AQ Event doen.
Hopelijk laten ze tijdig wat weten, het helpt wrs niet dat Dragonflight release rond dezelfde periode is als het voorspelde einde van SOM S1.
Ik zie wel bv de flight path en de mailbox op mijn minimap maar echt wat zien doe ik niet.
Hoop niet dat ik gebugged ben want het is nogal een fijne plek om badges te verdienen voor je heirlooms
EDIT: blijkt dus dat dit pas later wordt toegevoegd....mijn guide die ik gebruik had het dus verkeerd
[ Voor 13% gewijzigd door Vortigen op 17-10-2022 19:10 ]
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Gister voor het eerst een toxic speler tegengekomen. Ik vond het eigenlijk hilarisch. Begon voor de dungeon te vragen of we hem op twitch wilde volgen, nouja boeiend. Vervolgens pullde hij wave na wave wat de healer en dps amper bij kon houden, dus we deden een mana break. 1e reactie is what are you doing? learn to play. Nouja zo ging het nog 2x waar het "what are you doing" uiteindelijk in caps lock verspreid over meerdere regels uitgezet moest worden. Tussendoor nog ff flexen dat hij op zijn main naxx oid uitgespeeld had en goede gear had, geen idee wat eigenlijk en het interesseerde me geen biet.
Uiteindelijk pullde hij weer 3 waves aan trash terwijl de healer nog om het hoekje stond mana bij te vullen. Waarna hij helemaal los ging en HS pakte, terwijl hij "This is a speedrun ffs" zei. Geen idee wie er ooit heeft toegezegd speedruns te doen maar ik was het niet. Vrij snel daaarna vonden we een nieuwe tank en daarna steamrollden we de dungeon alsof het niets was en de healer kon het allemaal prima bijhouden.
Met de groep nog de nodige hilariteit gehad om die 1e tank, echt wat een droeftoeter. Mooi om te zien dat de grote mensen in de groep gewoon voor de lol speelden en zich niet op de kast lieten jagen
Soms kom je inderdaad mensen tegen die nog wel wat oefening nodig hebben wat betreft de basis communicatieve vaardigheden. Goed dat je je er niks van aantrekt, ik denk dat ik z'n gedrag ook nog had gereport op Twitch maar goed soms ben ik wel een beetje vindictive in zulke situaties haha.Michael_OsGroot schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:28:
Lief dagboek,
Gister voor het eerst een toxic speler tegengekomen. Ik vond het eigenlijk hilarisch. Begon voor de dungeon te vragen of we hem op twitch wilde volgen, nouja boeiend. Vervolgens pullde hij wave na wave wat de healer en dps amper bij kon houden, dus we deden een mana break. 1e reactie is what are you doing? learn to play. Nouja zo ging het nog 2x waar het "what are you doing" uiteindelijk in caps lock verspreid over meerdere regels uitgezet moest worden. Tussendoor nog ff flexen dat hij op zijn main naxx oid uitgespeeld had en goede gear had, geen idee wat eigenlijk en het interesseerde me geen biet.
Uiteindelijk pullde hij weer 3 waves aan trash terwijl de healer nog om het hoekje stond mana bij te vullen. Waarna hij helemaal los ging en HS pakte, terwijl hij "This is a speedrun ffs" zei. Geen idee wie er ooit heeft toegezegd speedruns te doen maar ik was het niet. Vrij snel daaarna vonden we een nieuwe tank en daarna steamrollden we de dungeon alsof het niets was en de healer kon het allemaal prima bijhouden.
Met de groep nog de nodige hilariteit gehad om die 1e tank, echt wat een droeftoeter. Mooi om te zien dat de grote mensen in de groep gewoon voor de lol speelden en zich niet op de kast lieten jagen
Mijn dagboek entry voor vandaag is dat ik m'n warlock nu ook naar 80 heb geloodst. Ik had twee heirlooms gekocht (shoulders + chest want die geven elk +10% xp van quests en mobs) en de cold weather flying tome en toen ging ik als een speer. Warlock is zo'n fijne class, kan haast unlimited mobs pullen en alles om je heen valt dood neer
Ik ben dan (niet zo) stiekem blij dat dit soort figuren vanzelf een reputatie krijgen. Bij gebrek aan cross-realm dungeon finder etc. zal die karma vanzelf terugkomen.Michael_OsGroot schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:28:
Lief dagboek,
In mijn eigen dagboek had ik laatst een authentiek "dit is waar het om gaat"-moment;
In Dragonblight aan het questen, via de LFG chat een verzoek om hulp bij één van de elite q's (die dikke Magnataur). Ik had die q ook en /w dat ik er zo aan kom. Nadat de elite in kwestie rochelend op de grond lag, bleek dat we beide een aantal dezelfde q's in de omgeving hadden. Die ook samen gedaan en na 4-5 q's vriendelijk afscheid genomen en ieder ons weg gegaan.
Uurtje (of 2?) later was ik toe aan een andere elite q; die grote frostwyrm (sarastrahuppeldepup). Net op het moment dat ik de q heb geaccepteerd van de NPC en een poging wil wagen om deze solo te doen (protadin ftw) zie ik diezelfde persoon weer aan komen rennen.... om idd bij dezelfde NPC te gaan staan. Elkaar begroet, groep gejoined en samen de elite afgebutst. Dat gaf toch wel een leuk "de wereld leeft en hoe je omgaat met wie je ontmoet heeft gevolgen voor later" gevoel.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Had een hoopje op een Era servers voor Burning Crusade, maar beste is nu WotLK Classic. Kun je een XP stop inschakelen op 70?
XP stop zit erin, maar zal niet veel helpen. TBC stuff is zo generfed op Wrath Classic, enerzijds via daadwerkelijke nerfs, anderzijds door Wrath talents e.d. dat je daar geen lol aan gaat hebben (tenzij je faceroll 40 min sunwell clears wil, en dat was dan mijn casual guild, geoefende guilds zullen dat nog sneller doenFreaky Maus schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:50:
Over SoM en Era servers gesproken, voor TBCC staat nog niets op de planner? En komt er waarschijnlijk ook niet?
Had een hoopje op een Era servers voor Burning Crusade, maar beste is nu WotLK Classic. Kun je een XP stop inschakelen op 70?
[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 18-10-2022 23:50 ]
Engineering en JC zijn verreweg het beste voor raiden. Meeste stats, en dan ook nog dingen als rocketboots en explosieven voor op trash enzo.Michael_OsGroot schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:00:
Oh heerlijk, ik kan nu alterac valley in. By far mn favoriete Pvp battleground. Met level 53 bak ik er niets van en is het vaak insta KO. Maar lekker op een afstandje healen en het slagveld bekijken is genieten.
Hoe zit dat precies? https://wowtbc.gg/wotlk/bis-list/restoration-shaman/toolkist schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 05:35:
[...]
Engineering en JC zijn verreweg het beste voor raiden. Meeste stats, en dan ook nog dingen als rocketboots en explosieven voor op trash enzo.
Hier zie ik dat alleen pre-raid er een engineer helm BiS is. Deze lijst laat echter niet zien hoe de engineering- en jewelcrafting bonus 'enchants' zich verhouden tot wat er algemeen beschikbaar is
Ik vraag me echt af, hoe dan?stickfiguur schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:44:
[...]
Ik had 150% rested experience en denk dat ik van 70-76 ongeveer een uur/anderhalf uur per level nodig had. Daarna ging het meer 1.5-2 uur per level maar dat was alsnog vrij rap.
Ik ben ook full rested en heb gister ruim 4 uur gedaan om van 72 naar 72.8 te gaan met alleen maar questen.
Of zit het grootste verschil in het kunnen vliegen?
[ Voor 5% gewijzigd door WishmasterNL op 20-10-2022 10:04 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Al ?Zeror schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:45:
Hebben jullie deze trailer al gezien? Is gemaakt door Hurricane en approved by Blizzard.
[YouTube: Journey Trailer | Wrath of the Lich King Classic | World of Warcraft]
Ik vraag het mij ook af en het lijkt me waarschijnlijk een oersaaie dungeongrind.WishmasterNL schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:03:
[...]
Ik vraag me echt af, hoe dan?
Ik ben ook full rested en heb gister ruim 4 uur gedaan om van 72 naar 72.8 te gaan met alleen maar questen.
Ik doe dat bewust niet, lekker questen en WotlK echt beleven. Destijds in Wrath ben ik bijna niet uit de dungeons en raids geweest, dus bijna alles is nieuw voor mij. Een level 80 is ook niet heilig, genoeg te beleven daarvoor.
Ik speel op de nieuwe server Giantstalker en gisteren haalde iemand in mijn NL-guild de achievement 'The Loremaster' . Heel indrukwekkend, die heeft dus alle quests in Outland, Kalimdor, Eastern Kingdoms en Northrend. Bijna 3000 quests, en dan tellen seasonal & veel dungeon quests niet mee. En dat binnen 50 dagen! Dat is ongeveer mijn doel binnen twee jaar..
[ Voor 17% gewijzigd door tuinïnen op 20-10-2022 11:09 ]
Trailer is een maand geleden al gepost op Youtube, wat voor internet begrippen oud is. Ik kwam deze onlangs tegen en vond te vet om niet te delen.
Levelen met geoptimaliseerde quest routes (via addons zoals restedxp en zygor) gaat sneller dan dungeons grinden. Mijn mage alt had ook maar ~2 uur per level nodig, dit was natuurlijk wel met cold weather flying. Dungeons grinden kostte mij de eerste week ongeveer 3 uur per leveltuinïnen schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:03:
Ik vraag het mij ook af en het lijkt me waarschijnlijk een oersaaie dungeongrind.
Ja grappig die zag ik ook. De gouden eeuw toevallig?tuinïnen schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:03:
[...]
Al ?Maar wel zeer gaaf, ook dat hij gemaakt is buiten Blizzard (maar wel in opdracht van).
[...]
Ik vraag het mij ook af en het lijkt me waarschijnlijk een oersaaie dungeongrind.
Ik doe dat bewust niet, lekker questen en WotlK echt beleven. Destijds in Wrath ben ik bijna niet uit de dungeons en raids geweest, dus bijna alles is nieuw voor mij. Een level 80 is ook niet heilig, genoeg te beleven daarvoor.
Ik speel op de nieuwe server Giantstalker en gisteren haalde iemand in mijn NL-guild de achievement 'The Loremaster' . Heel indrukwekkend, die heeft dus alle quests in Outland, Kalimdor, Eastern Kingdoms en Northrend. Bijna 3000 quests, en dan tellen seasonal & veel dungeon quests niet mee. En dat binnen 50 dagen! Dat is ongeveer mijn doel binnen twee jaar..
Een guildie van mij had dat op Giantstalker echt al paar weken geleden. Wij dachten WTF!?!tuinïnen schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:03:
Heb zelf wel the Explorer behaald paar weken terug. Qua quests zit ik nu op bijna 1800 en vooral omdat ik eigenlijk nog niet raid. De seasonals tellen wel mee, dus als je al die koperen halloween ketels bezoekt door een beetje rond te vliegen, zijn dat zo weer bijna 40 quests.
Vind het eigenlijk wel jammer dat al die achievements bijna hetzelfde (10pt) opleveren. Als je elke critter in de wereld /love doet levert dat 10pt op, maar als een keer naxx10 bent binnen gegaan heb je er op zijn minst al wel een paar te pakken na een uurtje.
[ Voor 13% gewijzigd door FunkyTrip op 20-10-2022 18:04 ]
Dit dus.
WishmasterNL schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:03:
[...]
Ik vraag me echt af, hoe dan?
Ik denk dat het een combinatie is van verschillende factoren en volgens mij had ik al gezegd dat ik niet dungeons heb gegrind om zo snel mogelijk te levelen want dan ben je ook nog eens afhankelijk van 4 andere spelers en daar had ik geen zin in.tuinïnen schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:03:
[...]
Ten eerste maakt epic flyer echt een hele hoop uit, denk aan alle obstakels die waar je zo langs kan vliegen en alle travel time die nog eens vele male minder zijn.
Ten tweede had ik op m'n warlock full brutal gladiator gear gefarmed dus voor leveling content zat m'n gear aardig goed, dat zorgt er samen met de class voor dat eigenlijk alle content super makkelijk te solo'en was met een paar echte group quests als uitzondering. Als affliction warlock kan je ook oneindig mobs blijven pullen en super snel aoe'en. Een quest waar ik 10-20 mobs moet pakken gaat super snel als je geen downtime hebt en 5-10 monsters tegelijk kan doen.
Ten derde gebruikte ik die RestedXP addon, een leveling guide dus. Die heb ik overigens van een guildie geleend (
Iedereen heeft zo z'n eigen doelen in WoW, mijne was om de volgende week te kunnen raiden want de Enhancement Shaman rotation werd me een beetje te gek en dat heb ik dus ruimschoots behaald. Levelen heb ik al veelvoudig gedaan dus ik heb volledige gefocused om het zo snel mogelijk te doen. Mijn warlock heeft nu <1 dag speel tijd op 80 en ik heb al 4/5 T7 en dus best prima gear. Ik moet nog een paar slots upgraden en dan hebben we m'n shaman bijgehaald dus ik ben tevreden.
Gebruik ook restedxp. Guide voor 1 tot 80 is overigens $28. Voor 1 factie. Als je inderdaad beide wil is het $40. Nog steeds wat geld. Maar het levelen gaat supersnel. Pijl volgen en door. Het hele verhaal heb ik vroeger al gehad. 🤪stickfiguur schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:44:
[...]
[...]
Ik denk dat het een combinatie is van verschillende factoren en volgens mij had ik al gezegd dat ik niet dungeons heb gegrind om zo snel mogelijk te levelen want dan ben je ook nog eens afhankelijk van 4 andere spelers en daar had ik geen zin in.
Ten eerste maakt epic flyer echt een hele hoop uit, denk aan alle obstakels die waar je zo langs kan vliegen en alle travel time die nog eens vele male minder zijn.
Ten tweede had ik op m'n warlock full brutal gladiator gear gefarmed dus voor leveling content zat m'n gear aardig goed, dat zorgt er samen met de class voor dat eigenlijk alle content super makkelijk te solo'en was met een paar echte group quests als uitzondering. Als affliction warlock kan je ook oneindig mobs blijven pullen en super snel aoe'en. Een quest waar ik 10-20 mobs moet pakken gaat super snel als je geen downtime hebt en 5-10 monsters tegelijk kan doen.
Ten derde gebruikte ik die RestedXP addon, een leveling guide dus. Die heb ik overigens van een guildie geleend (), het werkt super maar $50 is wel een beetje gestoord. En als laatste, ik heb een paar weken terug alle quests al een keer gedaan dus ik wist nog vrij goed waar ik heen moest en wat ik moest doen, dat helpt natuurlijk een hele hoop.
Iedereen heeft zo z'n eigen doelen in WoW, mijne was om de volgende week te kunnen raiden want de Enhancement Shaman rotation werd me een beetje te gek en dat heb ik dus ruimschoots behaald. Levelen heb ik al veelvoudig gedaan dus ik heb volledige gefocused om het zo snel mogelijk te doen. Mijn warlock heeft nu <1 dag speel tijd op 80 en ik heb al 4/5 T7 en dus best prima gear. Ik moet nog een paar slots upgraden en dan hebben we m'n shaman bijgehaald dus ik ben tevreden.
Ah dat is wel iets minder dan $50 maar goed, voor dat geld kan je ook 3 maanden subben ofzo dus zou het alsnog niet zelf kopen. Ik ben voorlopig ook wel weer klaar met alts levelen.alwinus schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:50:
[...]
Gebruik ook restedxp. Guide voor 1 tot 80 is overigens $28. Voor 1 factie. Als je inderdaad beide wil is het $40. Nog steeds wat geld. Maar het levelen gaat supersnel. Pijl volgen en door. Het hele verhaal heb ik vroeger al gehad. 🤪
Mage is niet echt mijn stijl van spelen dus die klasse valt af.
Misschien pak ik mijn 43 Druid weer op. Heb gehoord dat in deze phase ze als Boomkin erg goed zijn en in de latere phases juist weer Feral.
Maar DK's blijken ook stevige dps te hebben....
Keuzes keuzes
Verwijderd
Grappig mijn pally is ook net 80, dual spec prot en holy. Ik heb al wat items gescoord door normal dungeons te doen en van reputation, en wat epic boe crafts gemaakt.Vortigen schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:11:
Nu mijn pally 80 is en dual spec in Holy ben ik aan het zoeken naar een leuke high dps alt
Mage is niet echt mijn stijl van spelen dus die klasse valt af.
Misschien pak ik mijn 43 Druid weer op. Heb gehoord dat in deze phase ze als Boomkin erg goed zijn en in de latere phases juist weer Feral.
Maar DK's blijken ook stevige dps te hebben....
Keuzes keuzes
Vanavond aan wat heroics beginnen en zondag de eerste Naxx raid als holy ! Zin in.
Verwijderd
Anders maar snel hopen op heroic modes.
Phase 1 van Wrath is gewoon heel makkelijk. Heroics zijn vergeleken met TBC echt faceroll, Naxx is (veel) makkelijker dan het op lvl 60 was, Malygos is ook vrij makkelijk en Sarth 0D is al helemaal een joke.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:57:
Nou de eerste heroics en 10-man raids zitten er op. Het is allemaal wel een stuk makkelijker dan ik dacht. Het is eigenlijk gewoon easy epics verzamelen, misschien dat 25 man iets lastiger is?
Anders maar snel hopen op heroic modes.
De enige challenge zit hem eigenlijk in Sarth met Drakes, waar +1 de makkelijkste variant is, +2 is wat lastiger, maar toch ook zie je dit al veel gepugged worden.
+3 is dan de enige echte challenge van deze phase (tot je gear genoeg hebt om te zergen), waarbij in de basis (tenzij je dus kan zergen) Sarth 3D 10 man lastiger is dan Sarth 3D 25 man.
Daarnaast heb je dan nog de (meta) achievements die soms wat moeilijkheid toevoegen. Glory of the Hero is bijv. best leuk, en ook Glory of the raider is leuk om te doen (en kan je 310% procent mounts geven).
Dit dus en daar bij komend de hoeveelheid informatie die we nu van alle raids ed. hebben.Ricmaniac schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:19:
Het was gewoon het skillniveau van spelers wat het vroeger zo "moeilijk"maakteen de framedrops van vele machines
Ulduar zal wel iets moeilijker zijn met name als je dan de hard modes gaat doen maar ik verwacht ook daar niet heel veel extra's van.
Buiten een leuke raid dan en de nostalgie.
[ Voor 4% gewijzigd door Gixxer27 op 25-10-2022 14:47 ]
Waarom heb je geen mining opgepakt ipv skinning vraag ik mij dan nu afMichael_OsGroot schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:16:
Oef, wat is jewelcrafting duur om te levelen zeg. Ik zit nu op level 210 en mn geld is opMaar ik ben bijna level 68, dan zou ik naar Northrend kunnen en wellicht dat ik dan met drops en skinning iets meer geld kan verdienen dan nu in outland. Het is gelukkig een marathon en geen sprint.
Dat inderdaad, al is wel mijn ervaring dat mining met levelen vaak niet in balans blijft en je alsnog uren aan het zoeken bent naar mithril en thorium wil je met lvl 300 mining naar outland. Ik doe dus eigenlijk ook nooit professions meer tijdens het levelen, maar level ze gewoon erna, skinning zou daar echter wel een goede uitzondering op kunnen zijn omdat die vrij makkelijk bij te houden is tijdens het levelen.Gixxer27 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:21:
[...]
Waarom heb je geen mining opgepakt ipv skinning vraag ik mij dan nu af
Alleen levert Skinning niet veel meer op heb ik het idee. Dat was 'vroeger' wel anders.
[ Voor 18% gewijzigd door Dennism op 25-10-2022 15:26 ]
Ik ook niet direct, maar laat me graag verrassen door Fire Fighter en Yogg +x en mogelijk Algalon. Ik speel niet in een super hardcore guild, dus mogelijk worden we door die hardmodes toch wel goed gekieteld nog.Gixxer27 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:32:
[...]
Dit dus en daar bij komend de hoeveelheid informatie die we nu van alle raids ed. hebben.
Ulduar zal wel iets moeilijker zijn met name als je dan de hard modes gaat doen maar ik verwacht ook daar niet heel veel extra's van.
Buiten een leuke raid dan en de nostalgie.
Vashj prenerf was voor ons bijv. ook geen faceroll in TBC gelukkig.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 25-10-2022 15:29 ]
Nee speel zelf ook niet in een HC guild maar gewoon in een guild die casual de raids aan het doen is, maar dan nog hebben we nu alles op farm in 25 en 10 mans op OS 3 drakes na.Dennism schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:24:
[...]
Dat inderdaad, al is wel mijn ervaring dat mining met levelen vaak niet in balans blijft en je alsnog uren aan het zoeken bent naar mithril en thorium wil je met lvl 300 mining naar outland. Ik doe dus eigenlijk ook nooit professions meer tijdens het levelen, maar level ze gewoon erna, skinning zou daar echter wel een goede uitzondering op kunnen zijn omdat die vrij makkelijk bij te houden is tijdens het levelen.
Alleen levert Skinning niet veel meer op heb ik het idee. Dat was 'vroeger' wel anders.
Mining is wel een stuk sneller geleveld ja dan JC maar dan heb je iig een gahtering skill die op je profession aansluit.
Ik had eerst herbalism en skinning. Ik hield herbalism niet bij en had absoluut geen zin om te gaan grinden in oude gebieden en ik wist vanaf het begin al dat ik JC + Engineer zou nemen. Skinning erbij levert nog iets op.Gixxer27 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:21:
[...]
Waarom heb je geen mining opgepakt ipv skinning vraag ik mij dan nu af
Mining had gekund maar herbalism gaf een handige heal en vond ik gewoon leuker dan mining.
Overigens heb ik een guildie die disenchant voor me. Dus alle greens die ik vind of maak gaan naar hem en dat knal ik weer op AH. Dat lijkt meer op te brengen. Het verkoopt iig makkelijker dan losse greens. Maar ik sta uiteraard open voor money making tips, voor zover je daar iets cross realm over kan zeggen.
[ Voor 23% gewijzigd door Michael_OsGroot op 25-10-2022 15:35 ]
Verwijderd
Dit inderdaad. Is ook niet erg, heb niet meer de zeeën van tijd die ik 12 jaar geleden had.Dennism schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:15:
[...]
Phase 1 van Wrath is gewoon heel makkelijk. Heroics zijn vergeleken met TBC echt faceroll, Naxx is (veel) makkelijker dan het op lvl 60 was, Malygos is ook vrij makkelijk en Sarth 0D is al helemaal een joke.
De enige challenge zit hem eigenlijk in Sarth met Drakes, waar +1 de makkelijkste variant is, +2 is wat lastiger, maar toch ook zie je dit al veel gepugged worden.
+3 is dan de enige echte challenge van deze phase (tot je gear genoeg hebt om te zergen), waarbij in de basis (tenzij je dus kan zergen) Sarth 3D 10 man lastiger is dan Sarth 3D 25 man.
Daarnaast heb je dan nog de (meta) achievements die soms wat moeilijkheid toevoegen. Glory of the Hero is bijv. best leuk, en ook Glory of the raider is leuk om te doen (en kan je 310% procent mounts geven).
Vermaak me prima met de casual manier van wow.
Verwijderd
Sorry dat ik het zeg, maar aan JC heb je niet veel zonder mining. Je zult alle ore/gems, etc. dan moeten kopen.Michael_OsGroot schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:34:
[...]
Ik had eerst herbalism en skinning. Ik hield herbalism niet bij en had absoluut geen zin om te gaan grinden in oude gebieden en ik wist vanaf het begin al dat ik JC + Engineer zou nemen. Skinning erbij levert nog iets op.
Mining had gekund maar herbalism gaf een handige heal en vond ik gewoon leuker dan mining.
Engineering is ook een 'dure' profession. Zo ga je niet veel gold verdienen, het kost je alleen goud.
Dat doe ik eigenlijk sowieso niet meer.Gixxer27 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:31:
[...]
Mining is wel een stuk sneller geleveld ja dan JC maar dan heb je iig een gahtering skill die op je profession aansluit.
De bonussen van Gathering proffs zoals mining / herb zijn vaak 'meh'
Geen idee van de prijzen nu, maar 15 jaar geleden verdiende ik bakken met gold met gewoon opkopen van ore van farmers, deze te prospecten en de gems te verkopen (of op een alt weer transmuten tot een meta ofzo).Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:36:
[...]
Sorry dat ik het zeg, maar aan JC heb je niet veel zonder mining. Je zult alle ore/gems, etc. dan moeten kopen.
Engineering is ook een 'dure' profession. Zo ga je niet veel gold verdienen, het kost je alleen goud.
Ik ben nu bijv. tailoring / alchemy op mijn main en met alchemy heb ik echt bakken met geld verdiend in TBC classic door gewoon iedere dag een primal air, fire, water, earth en mana te kopen en hiervan een primal might te maken en deze dan te verkopen. Met tailoring ook wel, maar dat is wat meer geluk hebben met recipe's. Bijv. Belt of Blasting, en de bracer recipe uit MH/BT heb ik echt veel gecraft met goede winsten.
[ Voor 9% gewijzigd door Dennism op 25-10-2022 15:48 ]
Das dan een vrij dure manier voor je professions, maar ach iedereen moet vooral doen wat ze leuk/prettig vindenDennism schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:41:
[...]
Dat doe ik eigenlijk sowieso niet meer.
De bonussen van Gathering proffs zoals mining / herb zijn vaak 'meh', dus die zitten op een druid alt en dan 2x crafting op de main. Maar zelfs dan heb ik vaak weinig zijn mijn tijd te besteden aan farmen, dus uiteindelijk koop ik alles gewoon
Ik vind het vaak wel ontspannend om rondjes te vliegen om mijn BS mats lekker zelf te farmen.
Duur is uiteraard relatief, maar inderdaad het hoeft niet goedkoop te zijn.Gixxer27 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:44:
[...]
Das dan een vrij dure manier voor je professions, maar ach iedereen moet vooral doen wat ze leuk/prettig vinden![]()
Ik vind het vaak wel ontspannend om rondjes te vliegen om mijn BS mats lekker zelf te farmen.
Zeker JC of Engi kan inderdaad best initieel wat kosten. Maar zeker met JC kan je ook goed verdienen, voor mij heft dat vaak het initiële aanloop bedrag wel weer op
Verwijderd
Klopt, helaas is dat hier niet zo lucratief. Een stack Saronite op mijn realm is ca. 30g. Het is dus heel rng afhankelijk van of dit iets oplevert. Ik farm nu gewoon zelf m'n ores vrij vlot in Icecrown en Scholozar.Dennism schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:44:
[...]
Geen idee van de prijzen nu, maar 15 jaar geleden verdiende ik bakken met gold met gewoon opkopen van ore van farmers, deze te prospecten en de gems te verkopen (of op een alt weer transmuten tot een meta ofzo).
Sowieso vliegt de gold binnen nu op lvl 80 voor alle quests, dailies, etc. Greens stuur ik naar mn alt (enchanter) en die verkoop ik ook weer op de AH.
Gister helaas wel weer een toxic group gehad. 1 iemand heeft de hele dungeon niets gezegd en ging opeens weg. Een ander zei na 1 wipe dat hij er helemaal klaar mee was en was opeens ook weg. Voor mij mag er ook wel iets gekletst worden voor en tijdens de dungeon.
Tot nu toe niet echt last om groups te vinden op mijn main waar ik atm eigenlijk alleen de daily doe of iemand uit de guild help en ook op mijn alt die nog aan het lvlen is is het prima te doen in de LFG tool, en ja dat mensen niet vaak zelf het initiatief nemen is ook niets nieuws want ja dat kost moeiteMichael_OsGroot schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:39:
Bij mij op de realm is Iron nog winstgevend om te prospecten (10%) hoewel dat natuurlijk ook bij de gratie van Rngesus is. Hoe is trouwens de dungeon finder op Wotlk dungeons? Ik merk in TBC dat het wel redelijk dood is en ik zie geregeld dat er 15 dpsen, allemaal solo, inqueue staan. Weinigen nemen het initiatief zelf een groep te starten.
Gister helaas wel weer een toxic group gehad. 1 iemand heeft de hele dungeon niets gezegd en ging opeens weg. Een ander zei na 1 wipe dat hij er helemaal klaar mee was en was opeens ook weg. Voor mij mag er ook wel iets gekletst worden voor en tijdens de dungeon.
Toxic mensen is iets dat nu eenmaal helaas aanwezig is en ook niet snel weg zal gaan, het voordeel nu is dat omdat het niet cross-realm is je de kl**tzakken er wel uit kan halen en op je ignore list kan zetten
Moet ook zeggen dat over het algemeen ook in random groups de sfeer niet slecht is, vaak wel lekker slap aan het lullen tussen de pulls door.
Speelde op Jin'Do maar wel duidelijk dat het hier erg rustig is, oude guild besloot uit het niets te stoppen en veel guild recruitment/activiteit is er niet.
Dinsdag was een goede dag voor onsGixxer27 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:31:
[...]
Nee speel zelf ook niet in een HC guild maar gewoon in een guild die casual de raids aan het doen is, maar dan nog hebben we nu alles op farm in 25 en 10 mans op OS 3 drakes na.
Sarth 3D op 25 man was al 2x neer.
Nu afgelopen dinsdag Sarth 3D 10 man, lastigste encounter op dit moment in game denk ik, undying en de Malygos speed achievement op 1 avond. Al is die laatste natuurlijk vrij makkelijk, het was toch wel even leuk om te doen

Het volgende hebben we nu nog over op 10 man:

En op 25 man nog een lastige te gaan, immortal

Mochten er nog fishing enjoyers zijn, dit zijn mijn totalen voor 'the coin master', weet je ongeveer wat je te wachten staan. Moet zeggen dat het mij erg meeviel en het in mijn herinneringen van 15 jaar geleden een stuk langer duurde dan nu (tussen de 1,5 en 2 uur vissen schat ik).

Ik speel op Nethergarde Keep in een internationale guild. Semi-hardcore.Marshalty schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:48:
Is er nog een actieve (NL) guild op Nethergarde Keep?
Speelde op Jin'Do maar wel duidelijk dat het hier erg rustig is, oude guild besloot uit het niets te stoppen en veel guild recruitment/activiteit is er niet.
Er is daar wel een Nederlandse guild aan de Horde kant die vrij actief aan het recruiten was aan het begin van WOTLK. Ik zie ze af en toe nog wel eens voorbij schuifelen ingame.
Anders moet je eens grasduinen in de Warcraftlogs. Ze zijn niet heel competitief, want ik zie ze niet bij de eerste 25 guilds staan, maar dat zoek je misschien ook helemaal niet.
Dualspec?Michael_OsGroot schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:41:
OK, als elemental shaman kan ik nu echt met moeite healen in dungeons. Nu de keuze of ik respect naar restoration, want levelen als healer is meh. Anderzijds vind ik healen in dungeons wel leuker dan dps
Ik meen dat hij zijn eerste char aan het levelen is, 1000g kan dan wat steep zijn
1000g voor dual spec zsm
1000g voor Cold weather flying op level 77
Er staat momenteel 200g op de bank.
Ik ben verder JC aan het levelen. Dat zet ik op een laag pitje. Hoewel die kosten me eigenlijk wel redelijk meevallen tot level 300.
Verwijderd
Je kunt een soort hybrid build maken? Krijg je zoiets: https://www.wowhead.com/w...2130513003--5003500030501Michael_OsGroot schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:41:
OK, als elemental shaman kan ik nu echt met moeite healen in dungeons. Nu de keuze of ik respect naar restoration, want levelen als healer is meh. Anderzijds vind ik healen in dungeons wel leuker dan dps
Heb je wat meer support om te healen, en je damage blijft ook prima voor questen.
Hierboven bijvoorbeeld de coins al allemaal in +-500 casts, tijdens dit fishing geleveled, daarna ging ik voor de Dalaran rat, die in 226 casts.

Daarstraks dan maar eens in pools fishen voor die wedstijd. na 4 casts:

De extreem rare turtle mount.
Ironforge dan maar voor Old Iron Jaw, in TBC?

Het lijkt maar niet op te houden
[ Voor 12% gewijzigd door RustStorm op 29-10-2022 16:40 ]
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
En de volgende is ook gevangen

Ik zou het zo doen. Maar ik weet dat ik als casual zou moeten spelen, maar dat ik er uiteindelijk weer alles uit wil halen wat er in zit en zo goed mogelijk. Dus dan verlies ik mezelf weet in het spel; meer uren dan goed is.Dennism schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:48:
@RustStorm Gewoon doen manOok casual speelt het best lekker weg, als je niet teveel tijd kan besteden!
[Afbeelding]
Man, hoe hou je dat vol? Zelfs als ik F1 kijk ofzo en mijn scherm extreem klein maak zodat ik muis elke keer maar millimeter hoeft te verplaatsen en bij een splash mouseover shortcut klik en cast zodat ik 2 vingers op het toetsenbord hoef te houden en geen muisklik nodig heb (wat meer energie vergt), dan is het nog geestdodend omdat je elke 15s moet klikken dus nooit echt kan concentreren op ander beeld/geluid.Dennism schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:48:
@RustStorm Gewoon doen manOok casual speelt het best lekker weg, als je niet teveel tijd kan besteden!
[Afbeelding]
Na 2000 vissen een maandje terug geen Old Crafty gezien.
Gebruik je een bot ofzo waar je blij blijft?
[ Voor 10% gewijzigd door FunkyTrip op 01-11-2022 14:50 ]
Dit dus.
Hou er rekening mee dat ik geen uren achtereen zit te vissen, je ik kan het best na bijv. 50 casts beu zijn en even wat anders gaan doen. Maar nee, uiteraard geen bot, ik zou gek zijn een wow account dat loopt sinds begin 2005 daarmee op het spel te zetten.FunkyTrip schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:49:
[...]
Man, hoe hou je dat vol? Zelfs als ik F1 kijk ofzo en mijn scherm extreem klein maak zodat ik muis elke keer maar millimeter hoeft te verplaatsen en bij een splash mouseover shortcut klik en cast zodat ik 2 vingers op het toetsenbord hoef te houden en geen muisklik nodig heb (wat meer energie vergt), dan is het nog geestdodend omdat je elke 15s moet klikken dus nooit echt kan concentreren op ander beeld/geluid.
Na 2000 vissen een maandje terug geen Old Crafty gezien.
Gebruik je een bot ofzo waar je blij blijft?
Maar ik kan bijv. prima vissen en daarnaast een serie ofzo kijken. Ik reageer voornamelijk op het geluid, fishing buddy addon zorgt ervoor dat ik kan casten en vangen met de muis en ja, als ik aandachtig naar de serie kijk wil ik best eens een cast missen of iets dergelijks, maar daar ergens ik me niet aan
Ja, Hearthstone heeft net een launch gehad van een nieuwe patch die wat gratis goodies geeft, dat lijkt voor wat bnet issues te zorgenMichael_OsGroot schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:03:
Iemand anders last met inloggen? Ik blijf hangen bij getting retrieving realm list zonder een foutmelding. De supportpagina geeft de bloedkolkende melding "Oeps, er ging iets mis". Dus ik heb niets om op te googlen. Router reset, reboot van PC helpt niet.
!!
WotLK classic downloading / installing as we speak....
Eens bedenken wat ik wil gaan spelen. WoW Classic was ik een warrior tank. Denk dat ik nu gewoon opnieuw wil gaan levelen, maar ik weet het nog niet zeker.
Hmmmmz
En het erge is, waar ik dus zin in heb: achievements hunten from scratch.... en dat is eigenlijk niet eens een goed idee, omdat ik het verslavend vind om te doen...
[ Voor 78% gewijzigd door RustStorm op 05-11-2022 08:49 ]
Teveel RL verplichtingen. Balen dat ik net een dag te laat met unsubben was, maar goed.
[ Voor 5% gewijzigd door FunkyTrip op 05-11-2022 10:47 ]
Dit dus.
Wat jij omschrijft was voor mij de reden om heel lang het resubben niet te doen. Maar ik ga het een maandje proberen: als het eenzelfde gevoel wordt al snel.... dan ben ik er ook zo weer klaar mee.FunkyTrip schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:46:
Ik heb toch besloten om er maar weer cold turkey mee te stoppen. Merk gewoon dat het me teveel tijd kost om de dingen te doen die ik wil doen en dit soort games zijn voor mij toch een beetje alles of niets. De 2 maanden rush waren erg leuk, maar merk dat ik nu alweer in een daily grind zit, net geen tijd vind om mee te gaan met de 25m raids en bij inloggen dan zo'n gevoel heb van 'waarom'.
Teveel RL verplichtingen. Balen dat ik net een dag te laat met unsubben was, maar goed.
Ik speel overigens giantstalker alliance
Vermaak me op zich wel weer. Merk er echt even uit te zijn geweest. Moet ook weer beetje hoogte krijgen van de AH enzo; want dat is ook iets waar ik mij flink mee kan vermaken. Jammer dat ik, voordat ik stopte, niet al mijn arcanium bars en black lotus' heb verkocht.
Cooking & Fishing heb ik ook voor het eerst in mijn leven gedaanMichael_OsGroot schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:47:
Ik bouw ook af na 2 maanden. Ben nog geen level 80 maar de quests beginnen wel wat repetetief te worden. Ik heb wel zin in raids en pak nu andere dingen als cooking en fishing op. Het grinden wat ik in 2010 deed is nu echt vervlogen.
Ik speel overigens giantstalker alliance

Sinds 2004 nog nooit één van beiden gemaxed, maar nu wel op 450.
Dit dus.
Met deze addon kom ik zoveel zaken tegen die ik 'vroeger' niet gedaan heb, en dat zijn nu juist de zaken die ik nu wel wil doen
@FunkyTrip Wrath is inderdaad wel een expac waar je snel het gevoel hebt 'klaar' te zijn, wanneer je niet raid. Ik heb het dit keer dan ook uitgesmeerd, eerste paar weken na release geen dailies gedaan (behoudens cooking en fishing), maar bijvoorbeeld juist loremaster afgemaakt, naast het doen van dungeons / raids met de guild. Toen dat klaar was de kalu'ak dailies gedaan voor de hengel, daarna iedere dag Hodir Dailies gedaan, en nu doe ik iedere dag oracle dailies. Zo smeer ik alle content lekker uit en heb ik iedere dag wel iets te doen, maar nooit zoveel dat het me gaat ergeren.
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat