• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:54

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb nooit queue op thekal :9.

• Linke-soep
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-11 08:55
Als ik dit allemaal zo hoor over de nieuwe servers blijf ik lekker op Mirage Raceway. Het is wel een erg fijne server aan de Alliance zijde weinig elitaire kneuzen. Gewoon leuk.

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:06
Linke-soep schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:55:
Als ik dit allemaal zo hoor over de nieuwe servers blijf ik lekker op Mirage Raceway. Het is wel een erg fijne server aan de Alliance zijde weinig elitaire kneuzen. Gewoon leuk.
Nieuwe pve server heeft geen queue en is daarnaast wel lekker vol.

• Farseer
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb onderhand een naam op Thekal kunnen reserveren. Nu een Dwarf Warr, maar zit er sterk aan te denken om een female human of dreanei warr te maken.

r5 2600x // rx 580 8gb // 16gb ram

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:05
Linke-soep schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:55:
Inderdaad!

• Menkoro
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11 14:09
Het begon weer te kriebelen, dus heb voor het eerst Classic gespeeld op een van de nieuwe servers. Warlock tot lvl 29 gekregen... maar daar ga ik het ook bij laten. Heerlijke nostalgie zo door Silverpine Forest, The Barrens, 1K needles en Ashenvale. Maar man oh man, zelfs met die 50% XP-boost blijft WoW een ongelofelijke hoeveelheid tijd kosten. Die tijd had ik tien tot vijftien jaar geleden nog wel, maar nu helaas niet meer. :P

Verwijderd

Menkoro schreef op zondag 4 september 2022 @ 15:51:
Het begon weer te kriebelen, dus heb voor het eerst Classic gespeeld op een van de nieuwe servers. Warlock tot lvl 29 gekregen... maar daar ga ik het ook bij laten. Heerlijke nostalgie zo door Silverpine Forest, The Barrens, 1K needles en Ashenvale. Maar man oh man, zelfs met die 50% XP-boost blijft WoW een ongelofelijke hoeveelheid tijd kosten. Die tijd had ik tien tot vijftien jaar geleden nog wel, maar nu helaas niet meer. :P
Dus je bent binnen 5 dagen naar level 29 geleveld, maar hebt verder weinig tijd? 😜

• Menkoro
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11 14:09
Verwijderd schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:00:
[...]

Dus je bent binnen 5 dagen naar level 29 geleveld, maar hebt verder weinig tijd? 😜
Haha nou ja, ik had een paar dagen tijd om te spelen. Rest van de maand niet meer. En nu vijf dagen verder denk ik 'wat heb ik nou al die tijd zitten doen' :D

• Ryatzu
Menkoro schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:03:
[...]

Haha nou ja, ik had een paar dagen tijd om te spelen. Rest van de maand niet meer. En nu vijf dagen verder denk ik 'wat heb ik nou al die tijd zitten doen' :D
Ach ik zie classic als een lekker tussendoortje voordat dragon flight uit komt.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:29
Menkoro schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:03:
[...]

Mijn DK gaat leuk en is inmiddels 60, maar als ik kijk hoeveel tijd in inmiddels heb doorgebracht in Hellfire en hoe weinig progressie ik heb gemaakt dan werkt dat niet motiverend.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• MartinPRO
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-01-2024
Thekal queue van 6u. Gaat lekker.. heb je kans om alleen savonds te spelen, heb je dikke pech.

• Ryatzu
MartinPRO schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:21:
Thekal queue van 6u. Gaat lekker.. heb je kans om alleen savonds te spelen, heb je dikke pech.
Snap niet dat mensen blijven spelen op die server. Toch zonde van je tijd zo…

• Linke-soep
Bossie schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:06:
[...]

Mijn DK gaat leuk en is inmiddels 60, maar als ik kijk hoeveel tijd in inmiddels heb doorgebracht in Hellfire en hoe weinig progressie ik heb gemaakt dan werkt dat niet motiverend.
Ja maar goed als ik kijk hoe veel dk's er dit weekend in Hellfire Peninsula rondlopen snap ik dat. Ik zou naar Zangarmarsh gaan. Dat red je makkelijk.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:29
Linke-soep schreef op zondag 4 september 2022 @ 21:37:
[...]

Ja maar goed als ik kijk hoe veel dk's er dit weekend in Hellfire Peninsula rondlopen snap ik dat. Ik zou naar Zangarmarsh gaan. Dat red je makkelijk.
Volgens mij waren er alleen maar DK’s inderdaad :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• MartinPRO
Ryatzu schreef op zondag 4 september 2022 @ 21:05:
[...]

Snap niet dat mensen blijven spelen op die server. Toch zonde van je tijd zo…
Omdat het de enige fresh PVP server is en ik daar al tijdens release ben begonnen. Veel servers zijn er niet. Heb bijvoorbeeld ook characters op 3 andere servers en 2 ervan had ook een queue van 3 tot 4 uur.. als je voor 16.00 (doordeweeks) inlogt is er niks aan de hand.

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-10 15:44
Het 'normale' leven start weer vandaag, ik had vorige week namelijk vrij vanaf woensdag middag om te genieten van de prepatch en de trip down memory lane aangezien de laatste keer dat ik geleveled heb door deze content al weer een groot aantal jaren geleden is.

Op zaterdag avond heb ik (eindelijk) level 70 gehaald op m'n warlock (2d21h played) en zoals anderen hebben aangegeven duurt het levelen best lang, de XP buff helpt zeer zeker maar het is toch een behoorlijke klus. Zeker als je aan het begin niet optimaal speelt en in de massa terecht komt is het questen en dergelijke best langzaam door de overvloed aan spelers in elke zone. Rond level 40-50 had ik het gevoel dat ik er weer een beetje 'ahead of the pack' was. Op een paar momenten heb ik wat dungeon farm runs gedaan: Scarlet Monastery, Zul'Farak, Blackrock Depths, Lower Blackrock Spire en dan natuurlijk de TBC dungeons Hellfire Ramparts, Mana Tombs, Sethekk Halls. Het overgrote deel was voor mij echter questen.

Nu ben ik bezig met questen voor gold, honor farm voor de brutal gladiator sets en wat van de oude raids doen voor de lol. Precies de voorbereidingen treffen voor WoTLK en vooral met de nieuwe guildies lol trappen. Oh en misschien rustig aan een DK of alt levelen. Er lijkt toch wel veel vraag naar healers..

Mijn totale /played zit zo rond de 3d15h.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

stickfiguur schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:25:
Het 'normale' leven start weer vandaag, ik had vorige week namelijk vrij vanaf woensdag middag om te genieten van de prepatch en de trip down memory lane aangezien de laatste keer dat ik geleveled heb door deze content al weer een groot aantal jaren geleden is.

Op zaterdag avond heb ik (eindelijk) level 70 gehaald op m'n warlock (2d21h played) en zoals anderen hebben aangegeven duurt het levelen best lang, de XP buff helpt zeer zeker maar het is toch een behoorlijke klus. Zeker als je aan het begin niet optimaal speelt en in de massa terecht komt is het questen en dergelijke best langzaam door de overvloed aan spelers in elke zone. Rond level 40-50 had ik het gevoel dat ik er weer een beetje 'ahead of the pack' was. Op een paar momenten heb ik wat dungeon farm runs gedaan: Scarlet Monastery, Zul'Farak, Blackrock Depths, Lower Blackrock Spire en dan natuurlijk de TBC dungeons Hellfire Ramparts, Mana Tombs, Sethekk Halls. Het overgrote deel was voor mij echter questen.

Nu ben ik bezig met questen voor gold, honor farm voor de brutal gladiator sets en wat van de oude raids doen voor de lol. Precies de voorbereidingen treffen voor WoTLK en vooral met de nieuwe guildies lol trappen. Oh en misschien rustig aan een DK of alt levelen. Er lijkt toch wel veel vraag naar healers..

Mijn totale /played zit zo rond de 3d15h.
Ik heb 2d10h played en zit op level 36 _O-.

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Het kriebelde weer, op silvermoon EU (retail) een warrior aangemaakt, een van de klasses die ik eigenlijk nooit echt gespeeld hebt.

Ik zit hard te twijfelen of ik classic WOTL ga spelen (ben nu nog gratis aan het spelen tot level 20)
Ik heb met release heel erg genoten van WOTL echter had ik destijds classic geprobeerd tot level 36 ofzo gekomen en toen was ik er klaar mee.

Allicht beter om gewoon in retail te blijven plakken, ik ben al 30 keer of meer in en uit WOW gestapt, en helaas meestal account login kwijt dus heb best veel geld verkwanseld aan subs en expansies.

Ik denk dat ik zoiezo even wacht met subben voor dragonflight want volgens mij moet ik anders die expansie kopen ivm shadowlands?

• stickfiguur
HTT-Thalan schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:57:
[...]

Als je het maar naar je zin hebt maakt dat niet zo uit toch? Mijn doel was specifiek om zsm 70 te worden zodat ik na m'n 2 vakantie dagen iet wat normalere speel sessies kan maken zonder te voelen alsof ik 'achter loop' met mn progressie.

• Kreekje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:00
Wowhead schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:21:
Ik denk dat ik zoiezo even wacht met subben voor dragonflight want volgens mij moet ik anders die expansie kopen ivm shadowlands?
Op zich niet. Als je enkel een subscription koopt kan je tot en met level 50 spelen. Als je van level 50 naar 60 wil, dan zou je normaal Shadowlands moeten kopen. Gelukkig kan je tot en met vandaag nog gratis Shadowlands claimen, inclusief een level 50 boost, als je vroeger ooit een andere expansion gekocht had. Meer info op deze link: https://worldofwarcraft.c...-and-get-shadowlands-free

Maar dit is redelijk offtopic voor in het WoW. classic forum :+

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
[...]

Ben je de hele tijd aan het ganken in STV? :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Cannoli schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:34:
[...]

Ben je de hele tijd aan het ganken in STV? :)
Neee.......? :+.

Ook in Southshore....

Het is zo leuk :P. Maar mijn geld raakt op, dus moet idd wel even doorlevelen nou.

[ Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-09-2022 12:40 ]

• stickfiguur
HTT-Thalan schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:39:
[...]

Neee.......? :+.

Ook in Southshore....

Het is zo leuk :P. Maar mijn geld raakt op, dus moet idd wel even doorlevelen nou.
Speel je ook op Thekal? Ik heb eigenlijk enkel in Tanaris bij de piraten mot gehad met een stuk of 3 horde, die kwamen steeds weer langs en hadden met een 2v3 battle. Verder een enkele keer gehad dat iemand me ineens killed zomaar uit het niets. Dat werd alleen maar minder naarmate ik de hogere levels bereikte, iedereen was daar denk ik gefocused op het levelen.

[ Voor 10% gewijzigd door stickfiguur op 05-09-2022 13:01 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

stickfiguur schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:51:
[...]

Speel je ook op Thekal? Ik heb eigenlijk enkel in Tanaris bij de piraten mot gehad met een stuk of 3 horde, die kwamen steeds weer langs en hadden met een 2v3 battle. Verder een enkele keer gehad dat iemand me ineens killed zomaar uit het niets. Dat werd alleen maar minder naarmate ik de hogere levels bereikte, iedereen was daar denk ik gefocused op het levelen.
Ik heb zelden 'mot' maar ik pak nog wel eens een gank mee hier en daar, en soms heb je dan de pech dat er iemand voorbij komt die je niet had gespot, die dan komt helpen. Maar dat is zelden, meestal ben ik snel 'in-and-out'. Zit helemaal in de subtlety tree dus crits, bleeds, en snel weer in stealth, alle specials heb je dubbel met prepraration als het nodig is. Ik word weinig gegankt omdat ik veel in stealth ben, ook tussen mobs in, en altijd even een cursory check doe voor ik open.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[...]

Ja, wat een onzin..."levelen duurt lang" :')
2d10h naar 70 is echt speedrun deLuxe.

Ik ben nu 2d05h bezig en vind mezelf al heel wat op lvl 51.
Vroegah deed ik daar 5 dagen over.

Dit dus.

• Lygun
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-01 20:15
Kan iemand mij vertellen of het een beetje te doen is voor een casual solo player om een groep te vinden voor dungeons zonder de dungeon finder?

Heb wow vanaf het begin jaren gespeeld en dat was feest. Maar als ik nu weer wow classic ga spelen vind ik het wel leuk om veel dungeons te doen voor het levelen en gear.

• Dennism
Zal een beetje van de server afhangen, maar over het algemeen denk ik geen probleem, zeker nu niet met de buff. Later in een expansion zal het natuurlijk lastiger worden, maar nu in aanloop naar Wrath zie ik op 'mijn' realms in ieder geval overal activiteit.

• Linke-soep
Je hebt nu wel een soort Dungeonfinder met de prepatch. Dat gaat prima.

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-11 19:36
Lygun schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:46:
Kan iemand mij vertellen of het een beetje te doen is voor een casual solo player om een groep te vinden voor dungeons zonder de dungeon finder?

Heb wow vanaf het begin jaren gespeeld en dat was feest. Maar als ik nu weer wow classic ga spelen vind ik het wel leuk om veel dungeons te doen voor het levelen en gear.
Ben zelf sinds twee weken bezig met classic en doe dus ook geregeld dungeons. Voorlopig nog geen enkel probleem gehad om groepen te vinden. Het is natuurlijk niet instant queue zoals met de dungeon finder, je moet zelf wat posten in de LFG channel en soms ook zeggen van goed, dan maar geen groep voor gnomeregan maar wel eentje voor RFD ofzo. Net zoals in de oude tijd :). Je komt er wel met gear, upgrades worden alleen niet zoals zoete broodjes uitgedeeld in retail :).

Waarschijnlijk dat het veel te maken heeft met de prepatch, maar het echt lekker druk in alle zones tot nu toe waar ik ben geweest. Zelfs voor quests vind je perfect nog groepen die even samen wat mobs willen killen.

Is bij jullie de auction house ook zo traag bij het posten? Er zit echt 3-4 seconden op een zoekactie. Zo duurt het lang om alles dat ik zo samenkrijg te verkopen :p

[ Voor 6% gewijzigd door Powerblast op 05-09-2022 18:28 ]

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10 11:36

MetalPool

Boe!

Is er nou ook een leuke NL guild op Giant Stalker? Ben die queue op Thekal nu al meer dan zat.
Jammer van die week progression maar dit schiet echt niet op zo.

[ Voor 25% gewijzigd door MetalPool op 05-09-2022 18:56 ]

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• stickfiguur
FunkyTrip schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:29:
[...]

Ja, wat een onzin..."levelen duurt lang" :')
2d10h naar 70 is echt speedrun deLuxe.

Ik ben nu 2d05h bezig en vind mezelf al heel wat op lvl 51.
Vroegah deed ik daar 5 dagen over.
Mijn focus was puur om level 70 te halen voor het einde van m'n twee vrije dagen/het weekend zodat ik me minder zorgen hoef te maken over de queue en dat je niet met 1000 andere mensen hoeft te vechten over de quest items/mobs. Dus ja ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk efficient te levelen. Toch vind ik dat 60+ uur spelen voor max level best een hele zit was. Speedrunners waren al lang en breed level 70 tegen de tijd dat ik dat behaalde dus het ligt maar aan je perspectief.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:45

tuinïnen

Eventus stultorum magister

MetalPool schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:44:
Is er nou ook een leuke NL guild op Giant Stalker? Ben die queue op Thekal nu al meer dan zat.
Jammer van die week progression maar dit schiet echt niet op zo.
Ja best een leuke NL guild: 'De Gouden Eeuw'

Je kan mij (Nore) vanavond pm-en of een ander lid voor een invite mocht je op Gianstalker gaan spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door tuinïnen op 06-09-2022 12:46 ]

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
tuinïnen schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:41:
[...]

Je kan mij (Nore) vanavond pm-en of een ander lid voor een invite mocht je op Gianstalker gaan spelen.
Gisteren ook begonnen en had al enkele mensen gezien van 'de gouden eeuw'.
Zal wellicht ook joinen.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

• rahd
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14:40
Afgelopen zaterdag mijn gametime met 1 maand verlengd ( had nog 1 maand tijd van mezelf recruit a friend gratis)

Log ik mijn main mage en dacht hmmm wat zal ik doen?
Alles nog zelfde als 3 maanden geleden toen ik een break nam...

En geen zin in weer callings op alle level 60 te doen, dus dacht nou laat me eens kijken bij classic...
En tadaa... nu speel ik een warlock. Pas level 16 nog en ik vergat hoe vaak je dood kan gaan als je solo speelt.
Probeer je 1 mob killen voor een quest, komen al de andere die je net lijken te ruiken erbij en ga je dood ja ja .

Blijkbaar zijn toch alle realms druk.
Ik speel op Pyrewood Village, waarom weet ik niet :)

Is vreemd dat je geen ene gold heb en geen bags en zo... gewoon arm bent in classic, terwijl je miljoenen heb in retail :P
Dus mijn hoofd is toch weer soort van beginners gold gaan maken, hahaha

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

rahd schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:05:
Afgelopen zaterdag mijn gametime met 1 maand verlengd ( had nog 1 maand tijd van mezelf recruit a friend gratis)

Log ik mijn main mage en dacht hmmm wat zal ik doen?
Alles nog zelfde als 3 maanden geleden toen ik een break nam...

En geen zin in weer callings op alle level 60 te doen, dus dacht nou laat me eens kijken bij classic...
En tadaa... nu speel ik een warlock. Pas level 16 nog en ik vergat hoe vaak je dood kan gaan als je solo speelt.
Probeer je 1 mob killen voor een quest, komen al de andere die je net lijken te ruiken erbij en ga je dood ja ja .

Blijkbaar zijn toch alle realms druk.
Ik speel op Pyrewood Village, waarom weet ik niet :)

Is vreemd dat je geen ene gold heb en geen bags en zo... gewoon arm bent in classic, terwijl je miljoenen heb in retail :P
Ik zou dan echt op Giantstalker beginnen. Die realm is fresh en packed met lage levels overal. Alles en iedereen is elkaar nog aan het vinden in guilds enzo.

Dit dus.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 16:23
rahd schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:05:
Ja heerlijk is dat. En blij zijn met de 6-slot bag drop in het startgebied. Normaal had ik die keihard getrashed natuurlijk :P

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Linke-soep
Zerora schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:11:
[...]

Ja heerlijk is dat. En blij zijn met de 6-slot bag drop in het startgebied. Normaal had ik die keihard getrashed natuurlijk :P
Wat een geluk weer, ik moest het hebben van een vriendelijke medespeler, ik kreeg een wel gelijk 4 netherweavev bags en 50g. Van een friendly stranger.

• MetalPool
  • Laatst online: 20-10 11:36

MetalPool

Boe!

tuinïnen schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:41:
[...]

Wel zo netjes om nog even te melden. Ik heb inmiddels een NL guild gevonden hoor!

Toch bedankt :)

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• MartinPRO
Zijn er mensen die op Mograine spelen? Thekal is in de avond uren niet te doen.

• invine
  • Laatst online: 16:04
MartinPRO schreef op woensdag 7 september 2022 @ 01:15:
Geen idee hoe mograine nu is, maar iedereen die ik ken (allemaal alliance) is daar op een gegeven moment vertrokken.

• Dennism
MartinPRO schreef op woensdag 7 september 2022 @ 01:15:
Mograine zou ik niet aanbevelen denk ik, volgens mij zijn alle gesloten realms daarop 'gedumpt', ik zou daar dus eigenlijk niet direct een fijne server verwachten. Maar misschien heb ik het natuurlijk volledig mis.

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:06
Hier ondertussen ook level 70 aan-gedinged en dat in 2d9h /played. Fishing is ook level 300+ dus onder de 2d /played zou me gelukt zijn moest ik willen (maar was geen doel ..).

Heb enorm genoten van het levellen tot 70. Woensdag was heel druk, vooral het begin maar toch midden level 20 kunnen aantikken. Vrijdagavond was ik dan dik in 40. Zondag naar level 54 gegaan, maandag level 61. Gisteren naar 66 en vandaag 70.

Doelen voor WotLK launch is Dual Talent, Loremaster Outland en professions op 350 min. Hopelijk nog 1000G voor cold weather flying maar zullen zien of dat lukt.

• MartinPRO
Dennism schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:03:
[...]

Mograine zou ik niet aanbevelen denk ik, volgens mij zijn alle gesloten realms daarop 'gedumpt', ik zou daar dus eigenlijk niet direct een fijne server verwachten. Maar misschien heb ik het natuurlijk volledig mis.
Mograin is binnen 24h van Medium naar High gegaan. Ratio was alliance 1/99 Horde, maar het is nu best "balanced". SW zit vol met mensen. Dat was paar dagen geleden nog niet. Daarbij kom ik Thekal niet eens overdag binnen. Zelfs nu heb ik een queue van 3uur. Savonds is de queue 6uur..

Of Mograin fijn is of niet. Ik heb geen keus

[ Voor 3% gewijzigd door MartinPRO op 07-09-2022 14:14 ]

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:24

junglebeast

hier staat iets

Op MR nergens last een queue gehad of zo. En redelijk wat volk in de zones. Maar ook niet zo dat je bijna geen quest kan doen. Eigenlijk perfect gegaan. Ben nu 58 op mijn Alliance Pala. Nog wat laatste quests doen in EPL en dan naar Outland.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

• Dennism
MartinPRO schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:14:
[...]

Mograin is binnen 24h van Medium naar High gegaan. Ratio was alliance 1/99 Horde, maar het is nu best "balanced". SW zit vol met mensen. Dat was paar dagen geleden nog niet. Daarbij kom ik Thekal niet eens overdag binnen. Zelfs nu heb ik een queue van 3uur. Savonds is de queue 6uur..

Of Mograin fijn is of niet. Ik heb geen keus
Maar dat is juist wat ik bedoel, Mograine is beetje het 'afvoerputje' van WoW Classic EU geworden, Blizzard heeft daar alle characters gedumpt van de servers die ze een paar weken geleden opgeheven hebben en die geen gebruik hebben gemaakt van de free transfers daarvoor naar iedere andere Server.

Ik kwam er achter omdat ik ineens 5 characters had op die server, ik dacht even kijken, bleken het lege bank alts te zijn die ik dacht dat ik verwijderd had toen ik mijn oude servers verliet. In dat opzicht dus niet vreemd dat Mograine ineens van med naar high is gegaan.

Wat ik me echter wel afvraag is hoe lang dat goed blijft gaan en of Mograine dus wel een server is om tijd in te investeren. Hoe lang zullen immers al die slapende accounts die daar 'gedumpt' zijn en nu rondom Wrath even actief geworden zijn actief blijven. Ik weet niet of ik daar vertrouwen in zou hebben.

Maar waarom zou je geen keus hebben, Mograine zal toch niet het enige alternatief zijn om op te spelen?

Edit: Ik vraag me trouwens wel af wat bij Blizzard 'Medium' is, 2 weken geleden had Mograne 29 28 actief raidende spelers op horde... en op Alliance eigenlijk niets zo lijkt het.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QKQ3qHP.png

@junglebeast Als je met MR Mirage Raceway bedoeld, inderdaad fijne server om op te spelen!

[ Voor 9% gewijzigd door Dennism op 07-09-2022 14:26 ]

• MartinPRO
Dennism schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:21:
[...]

Maar dat is juist wat ik bedoel, Mograine is beetje het 'afvoerputje' van WoW Classic EU geworden, Blizzard heeft daar alle characters gedumpt van de servers die ze een paar weken geleden opgeheven hebben en die geen gebruik hebben gemaakt van de free transfers daarvoor naar iedere andere Server.

Ik kwam er achter omdat ik ineens 5 characters had op die server, ik dacht even kijken, bleken het lege bank alts te zijn die ik dacht dat ik verwijderd had toen ik mijn oude servers verliet. In dat opzicht dus niet vreemd dat Mograine ineens van med naar high is gegaan.

Wat ik me echter wel afvraag is hoe lang dat goed blijft gaan en of Mograine dus wel een server is om tijd in te investeren. Hoe lang zullen immers al die slapende accounts die daar 'gedumpt' zijn en nu rondom Wrath even actief geworden zijn actief blijven. Ik weet niet of ik daar vertrouwen in zou hebben.

Maar waarom zou je geen keus hebben, Mograine zal toch niet het enige alternatief zijn om op te spelen?

Edit: Ik vraag me trouwens wel af wat bij Blizzard 'Medium' is, 2 weken geleden had Mograne 29 28 actief raidende spelers op horde... en op Alliance eigenlijk niets zo lijkt het.

[Afbeelding]

@junglebeast Als je met MR Mirage Raceway bedoeld, inderdaad fijne server om op te spelen!
Ironforge is niet 24/7 up to date. Enkele dagen geleden toen ik op Mograine inlogde was er niemand te bekennen. Ook de chat was dood. Nu zit de server redelijk vol. Zo had ik binnen 60 sec groepje voor Sunken temple. Welke keuze is er nog voor PVP dan? Vele populaire servers hebben een queue van minimaal 3 uur.. En vanuit Mograine ergens heen transferen kan niet (of je moet betalen).

Ghennas en Firemaw waar ik ook characters heb is ook allemaal queue..

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-10 20:40
De vraag zal vast al wel (eens) :-p gesteld zijn: Maar ik ben van plan een char te boosten naar 70 d.m.v. de upgrade in de store en zoek een actieve NL guild. Het liefst Alliance omdat ik al Horde heb in Retail.

Of kan ik ergens een lijst vinden van actieve NL guilds in Wotlk?

Hoor jullie graag!

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-11 21:56
Jezusmina wat een wachtrij op Thekal, ik ben maar begonnen met een char op Mograine. Als iemand zin heeft om een Undead te levelen komende dagen voeg me toe (pm).

• stickfiguur
Dennism schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:21:
[...]

[Afbeelding]

Je kan volgens mij beter wowclassicpop gebruiken: https://wowclassicpop.com/characters?realm=4701_Mograine

Raiden en het dan ook nog loggen heeft niet zoveel nut meer nu je met verse level 70 characters alle content makkelijk kan doorlopen zonder enige moeite.

Over wachtrijen gesproken, er is een best lange blue post over het probleem en ze hebben nu dus ook alle 'mega realms' gelocked voor een onbepaalde tijd. Met free transfers gaan ze nu proberen mensen naar andere realms te lokken zodat de queues beter worden en er meerdere gezonde realms ontstaan. Als een gemiddelde server circa 15k man tegelijk kan huisvesten alvorens hij vol is kan je met 15k mensen in de queue dus makkelijk 2 realms helemaal tot de nok toe vullen. We gaan het zien hoe en of ze dit voor elkaar krijgen.

Mijn warlock op Thekal heeft al aardig wat gold vergaard, ik probeer elke dag wat daily quests te doen, heb nu bijna een volledige set PVP gear, alleen wat non set pieces die ik nog moet halen. Ik denk dat dat misschien in het aankomende AV weekend ga doen. Mijn focus is nu dual spec halen en een epic flying mount. Ik moet nog maar ~2000-3000 gold farmen want ik ben exalted/revered met Stormwind/honor hold inmiddels. Epic flying kost me dus 4000 voor de skill en 85 voor de mount.

[ Voor 22% gewijzigd door stickfiguur op 08-09-2022 09:35 ]

• Dennism
stickfiguur schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:29:
[...]

Je kan volgens mij beter wowclassicpop gebruiken: https://wowclassicpop.com/characters?realm=4701_Mograine

Raiden en het dan ook nog loggen heeft niet zoveel nut meer nu je met verse level 70 characters alle content makkelijk kan doorlopen zonder enige moeite.
Maar dat is het punt niet, het punt is te illusteren dat Mograine 2 weken geleden (en de periode daarvoor) een 100% dode server was aan Alliance zijde en stervende op horde. Zie ook:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DrqBPi5.png

Wat Blizzard daarna gedaan heeft is alle characters van de servers die ze gesloten hebben waarvan de eigenaren te lui waren om deze gratis!! te verhuizen naar een server van kun keuze (je kon kiezen uit iedere server) dumpen op Mograine. Dat waren dus grotendeels allemaal characters van mensen die niet actief meer speelden, of mensen die gold farmden op lege servers. Mograine zal dus een flinke spike hebben gehad in spelers, maar de grote vraag is, wat is de 'kwaliteit' van die spelers.

Mijn waarschuwing is dat dan ook vooral, als je alle goldfarm 70's van mensen en characters die inactive waren van alle dode servers op een server gooit, dan ja, kan je nu bij pre patch launch wel even een leuke populatie zien op Mograine, echter zou jij erop vertrouwen dat die spelers nu wel active blijven? Ik niet direct, en dat is dus ook meer mijn waarschuwing, Mograine is het afvalputje geweest van Blizzard voor alle EU servers die ze gesloten hebben. Dat het daar nu even redelijk te doen is, is leuk, maar wat voor toekomst heeft zo'n realm.

Ik zou toch echt zoeken naar een realm met een meer organisch bij elkaar gebrachte populatie, of rerollen op een fresh en de queue voor lief nemen.
Over wachtrijen gesproken, er is een best lange blue post over het probleem en ze hebben nu dus ook alle 'mega realms' gelocked voor een onbepaalde tijd. Met free transfers gaan ze nu proberen mensen naar andere realms te lokken zodat de queues beter worden en er meerdere gezonde realms ontstaan. Als een gemiddelde server circa 15k man tegelijk kan huisvesten alvorens hij vol is kan je met 15k mensen in de queue dus makkelijk 2 realms helemaal tot de nok toe vullen. We gaan het zien hoe en of ze dit voor elkaar krijgen.
Ik vraag me af of ze dit lukt, volgens mij is Blizzard dit nog nooit gelukt. Veel mensen willen immers niet weg van de mega realms omdat ze daar de grootste kans hebben op een realm die gezond blijft over de hele duur van een expansion.

Een mega server splitten is leuk bedacht, maar veel spelers, zeker die op mega servers, hebben de mindset dat zoiets leuk is voor korte termijn, maar dat op langere termijn het risico te groot is dat een of beide 'dood' zal gaan (al is 'dood' vaak wel relatief, de wow community roept ook vaak dat servers met een prima pop door zijn omdat ze niet binnen 5 min een groep hebben voor Uldaman of Sunken om 3 uur s'nachts). Dat is immers ook de reden waarom veel van die spelers juist naar mega servers toe trekken. Ik verwacht dat er best een sterk incentive nodig zal zijn om veel spelers (en hele guilds) over te halen, en dat 'dan heb je geen queue meer' voor veel spelers niet genoeg zal zijn.
Mijn warlock op Thekal heeft al aardig wat gold vergaard, ik probeer elke dag wat daily quests te doen, heb nu bijna een volledige set PVP gear, alleen wat non set pieces die ik nog moet halen. Ik denk dat dat misschien in het aankomende AV weekend ga doen. Mijn focus is nu dual spec halen en een epic flying mount. Ik moet nog maar ~2000-3000 gold farmen want ik ben exalted/revered met Stormwind/honor hold inmiddels. Epic flying kost me dus 4000 voor de skill en 85 voor de mount.
Ik weet niet hoe je geleveled hebt, maar 2000-3000k heb je zo als je nog wat quests open hebt staan in outlands. Ben je geïnteresseerd in achievements is dat nog 2 vliegen in een klap ook nog :) Ik denk dat Loremaster Outlands me iets van 5k-6k gold heeft opgeleverd, maar ik was wel vrijwel 100% dungeon leveled bij TBC release.

• stickfiguur
Dennism schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:03:
[...]

Maar dat is het punt niet, het punt is te illusteren dat Mograine 2 weken geleden (en de periode daarvoor) een 100% dode server was aan Alliance zijde en stervende op horde. Zie ook:

[Afbeelding]

Wat Blizzard daarna gedaan heeft is alle characters van de servers die ze gesloten hebben waarvan de eigenaren te lui waren om deze gratis!! te verhuizen naar een server van kun keuze (je kon kiezen uit iedere server) dumpen op Mograine. Dat waren dus grotendeels allemaal characters van mensen die niet actief meer speelden, of mensen die gold farmden op lege servers. Mograine zal dus een flinke spike hebben gehad in spelers, maar de grote vraag is, wat is de 'kwaliteit' van die spelers.

Mijn waarschuwing is dat dan ook vooral, als je alle goldfarm 70's van mensen en characters die inactive waren van alle dode servers op een server gooit, dan ja, kan je nu bij pre patch launch wel even een leuke populatie zien op Mograine, echter zou jij erop vertrouwen dat die spelers nu wel active blijven? Ik niet direct, en dat is dus ook meer mijn waarschuwing, Mograine is het afvalputje geweest van Blizzard voor alle EU servers die ze gesloten hebben. Dat het daar nu even redelijk te doen is, is leuk, maar wat voor toekomst heeft zo'n realm.

Ik zou toch echt zoeken naar een realm met een meer organisch bij elkaar gebrachte populatie, of rerollen op een fresh en de queue voor lief nemen.
Ik denk dat hun punt eerder is dat als mensen die nog niet zo gesettled zijn als een hoop oude spelers, e.g. nieuwe of terugkerende spelers, dat die net zo goed zich kunnen vestigen op een andere realm omdat er nog niet zo'n intieme band is met de server zelf. De populatie is al aan het opkrabbelen en het antwoord op de vraag of ze actief blijven ja of de nee is in de basis puur speculatief. Het is feitelijk de enige move die Blizzard heeft en als ze die spelers die het de moeite waard vinden om 4-5 uur lang te wachten alvorens ze kunnen spelen kunnen overtuigen dan zal het best een levendige realm kunnen blijven. Het blijven starten op dit soort realms en het propageren van zulle doem scenarios doet enkel bijdragen aan het erger worden van het probleem. Ik vind het daarom erg verstandig dat ze de realms maar op slot hebben gegooid.
Ik weet niet hoe je geleveled hebt, maar 2000-3000k heb je zo als je nog wat quests open hebt staan in outlands. Ben je geïnteresseerd in achievements is dat nog 2 vliegen in een klap ook nog :) Ik denk dat Loremaster Outlands me iets van 5k-6k gold heeft opgeleverd, maar ik was wel vrijwel 100% dungeon leveled bij TBC release.
Ik heb eigenlijk alleen quests in zangarmarsh en hfp gedaan en een mix van dungeons dus ik ben al begonnen met de zones te doorlopen. Ik ben redelijk door Blade's edge heen en nu start ik aan Netherstorm. Achievements boeien mij niet zo heel erg veel, gaat me meer om gold en dat werkt goed. Ik ga nu full focus op de quests, heb van een guildie ook die Rested XP addon gekregen dus dan is het best rap.

Verwijderd

EDIT

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2022 13:03 ]

• Ricmaniac
  • Laatst online: 15:37
Lol apart dat Mograine zo is geworden. Daar begon ik met Classic en was een volle server. Jokerd (world first 60) zat toen ook daar en de server had erg veel leven :P toch uiteindelijk dus doodgebloed maar wel blijven bestaan.

Speel nu op Golemagg.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 10:31
Ik zit ook op Mograine blijkbaar :p 13 maanden niet gespeeld en zo te lezen ook verplaatst hier heen. Ach, ik zie wel even of ik het langer dan een weekje uithoud en of deze server me dan wel/niet bevalt.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:19

Een Frostbrood Proto-Wyrm voor elke (classic) DK. De mount is alleen te gebruiken in Retail.

• Ryatzu
Ryan_ schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:41:
[YouTube: Earn the Frostbrood Proto-Wyrm! | World of Warcraft]

Een Frostbrood Proto-Wyrm voor elke (classic) DK. De mount is alleen te gebruiken in Retail.
Wat wordt er bedoeld met play de story van een DK?

• Cannoli
  • Niet online
Ik speel sinds een weekje weer WoW Classic (op Giantstalker). Omdat Amazon momenteel de Razer muizen in de aanbieding heeft zat ik te kijken naar de draadloze variant van de Naga Trinity die ik momenteel gebruik. Om die reden keek ik weer eens kritisch naar de manier waarop ik de muis gebruik en kwam tot een opmerkelijke ontdekking; Het bovenste deel van mijn rechter wijs- en middelvinger zijn iets scheef (gedraaid) gegroeid!

Ik heb in het verleden veel spellen (vooral WoW) op de PC gespeeld en daarbij altijd Razer muizen gebruikt met knoppen op de zijkant. Door die knoppen op de zijkant en het aflopende design liggen mijn wijs- en middelvinger iets scheef op de LMB en RMB en dat heeft blijkbaar zijn sporen nagelaten.

Ik vond /played altijd al confronterend, maar ik kan nu letterlijk zeggen dat ik 'battle-scarred' ben door WoW. :+

• Linke-soep
Ryan_ schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:41:
[YouTube: Earn the Frostbrood Proto-Wyrm! | World of Warcraft]

Leuk om op retail te hebben vooral als je geen retail meer speelt. Nee ik pas. Ik heb hem waarschijnlijk al maar ik hoef het niet te hebben.

• Ricmaniac
Ryatzu schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:00:
[...]

Wat wordt er bedoeld met play de story van een DK?
Gewoon de story van DK tot dat je in Stormwind of Orgrimmar aan komt. dus +- uurtje of 2 werk.

Net even gehaald aangezien ik ook retail speel.
Super dik imho

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtHUqOC9XoZTLdn8oYL9bAIrVek=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v0Dcuh6jITsZHsYpfjK86VQD.png?f=fotoalbum_large

• tuinïnen

tuinïnen

Ricmaniac schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 00:52:
[...]

Gewoon de story van DK tot dat je in Stormwind of Orgrimmar aan komt. dus +- uurtje of 2 werk.

Net even gehaald aangezien ik ook retail speel.
Super dik imho

[Afbeelding]
Kan aan mij liggen, maar staat zo'n gave mount slecht in verhouding tot wat je er voor moet doen (praktisch niets) ? Misschien is dit ook wel een topic op het retail forumdeel. Maar nu denk ik van.. tja. Dit lijkt me meer iets voor een low drop mount uit een high-end raid.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Rickpm1 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:02:
Jezusmina wat een wachtrij op Thekal, ik ben maar begonnen met een char op Mograine. Als iemand zin heeft om een Undead te levelen komende dagen voeg me toe (pm).
Waarom niet op Giantstalker? PvP servers zijn toch gedoemd om PvE servers te worden. Er is maar weinig verschil na een tijdje tussen PVP en PvE.

Dit dus.

• Linke-soep
tuinïnen schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:44:
[...]

Kan aan mij liggen, maar staat zo'n gave mount slecht in verhouding tot wat je er voor moet doen (praktisch niets) ? Misschien is dit ook wel een topic op het retail forumdeel. Maar nu denk ik van.. tja. Dit lijkt me meer iets voor een low drop mount uit een high-end raid.
Ik krijg een beetje het gevoel dat retail leeg loopt en Blizzard op deze manier proberen mensen terug te halen naar retail. Om dat te doen moeten ze het echter aantrekkelijker maken en meer energie steken in het maken van mooie omgevingen, goede verhalen en personages, niet de troep zoals bij shadowlands. Een mount gaat daar niet bij helpen. Maar goed ik denk dat met het vertrek van Metzen als verhaal verteller, Petersen en Cash als designers we zien wat er gebeurd. Je krijgt het gedrocht genaamd shadowlands.

• Ricmaniac
tuinïnen schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:44:
[...]

Helemaal mee eens :P had ook niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn maar ik denk dat ze hiermee hopen dat meer retail spelers inloggen in Classic en dan misschien blijven plakken of vise versa. En mensen die geen sub hebben momenteel voor Dragonflight maar wel deze mount willen als ze weer gaan spelen vast een sub halen om dit te doen.

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-11 21:56
FunkyTrip schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:05:
[...]

Waarom niet op Giantstalker? PvP servers zijn toch gedoemd om PvE servers te worden. Er is maar weinig verschil na een tijdje tussen PVP en PvE.
Ik had daar al een character vandaar. Leuke server om op te spelen op dit moment.

• rahd
Weet iemand of je in classic ook met mekaar kan spelen als je op andere realms zit?
Via Battlenet Id bedoel ik, als je de andere in classic invite en zie je die andere ook naast je staan?

• invine
rahd schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:40:
Weet iemand of je in classic ook met mekaar kan spelen als je op andere realms zit?
Via Battlenet Id bedoel ik, als je de andere in classic invite en zie je die andere ook naast je staan?
In classic kan dit zover ik weet niet..

• Cannoli
  • Niet online
Dat kan niet. Cross realm is (nog) geen ding in Classic.

Verwijderd

Nee, je moet op dezelfde realm spelen.

• rahd
Oke Bedankt @invine , @Cannoli en @Verwijderd
Goed dat ik het weet voor ik begin aan een DK voor de mount

[ Voor 5% gewijzigd door rahd op 11-09-2022 18:32 ]

• invine
rahd schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:31:
Je kan pas een dik beginnen als je een hoog level op die server hebt.

• Ricmaniac
@rahd Je kan geen DK beginnen op Thekal of Giantstalker. Dat zijn fresh realms en moet je eerst een level 55 character hebben wil je een DK kunnen beginnen.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:19
rahd schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:31:
Op een niet fresh-server kan je direct een DK beginnen, ook zonder een high level. Heb je binnen een uur je Retail mount :)

• rahd
Bedankt allemaal :)

Ik heb een DK gemaakt en wacht op iemand om samen te levelen daar....

• Dennism
https://eu.forums.blizzar...-coming-soon-jindo/384442

slechte zaak denk ik voor de lange termijn, al zou het mogelijk op korte termijn wel wat queue's verlagen, uiteindelijk krijg je nu echter wel weer een scenario waar er een 'fresh' Horde en een 'Fresh' Alliance server kan ontstaan.

Daarnaast krijgen beide servers straks mogelijk te maken met afname van spelers na de 'honeymoon' period van de prepatch en expansion release.

• Cannoli
  • Niet online
Dennism schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:06:
https://eu.forums.blizzar...-coming-soon-jindo/384442

slechte zaak denk ik voor de lange termijn, al zou het mogelijk op korte termijn wel wat queue's verlagen, uiteindelijk krijg je nu echter wel weer een scenario waar er een 'fresh' Horde en een 'Fresh' Alliance server kan ontstaan.

Daarnaast krijgen beide servers straks mogelijk te maken met afname van spelers na de 'honeymoon' period van de prepatch en expansion release.
Het is wel rijkelijk laat. Ze hadden ook gratis transfers van Thekal naar Jin'do aan moeten bieden. Ik betwijfel of mensen nu nog zin hebben om opnieuw te beginnen op een nieuw realm.

[ Voor 9% gewijzigd door Cannoli op 13-09-2022 20:58 ]

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ff domme vraag, de content van wrath is nog niet beschikbaar right?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Cannoli
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:22:
Ff domme vraag, de content van wrath is nog niet beschikbaar right?
Klopt, die komt pas over twee weken. We zitten nu in de pre-patch fase. Dus al wel WotLK talents, etc. maar nog geen daadwerkelijke WotLK content.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Cannoli schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:37:
[...]

Klopt, die komt pas over twee weken. We zitten nu in de pre-patch fase. Dus al wel WotLK talents, etc. maar nog geen daadwerkelijke WotLK content.
That's, nog een weekje in Italië, dan misschien toch Wrath spelen. Die buff is tot hoe lang?

Edit. Lijkt nog niet duidelijk...

Maar wat is het level limiet nu? 70? Dan in Wrath naar 80?

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 13-09-2022 21:58 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Ricmaniac
MrVegeta schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:56:
[...]

That's, nog een weekje in Italië, dan misschien toch Wrath spelen. Die buff is tot hoe lang?

Edit. Lijkt nog niet duidelijk...

Maar wat is het level limiet nu? 70? Dan in Wrath naar 80?
Is wel duidelijk. De buff blijft tot launch van Wotlk. Alles van Wotlk qua systemen, class balance, talents, mount speed & changes etc is al actief behalve de content van Wrath of the lich king zelf niet.

Ik vrees dat je dus geen gebruik meer kan maken van de buff. Ik zit in hetzelfde schuitje. Kom volgende week woensdag terug van vakantie en dan niet kunnen levelen gedurende de pre-patch.

Maargoed, Wotlk loopt niet weg voor een tijdje dus komt wel weer goed. Ik ga verder op mijn 65 rogue though dus hoef niet vanaf 1 te levelen.

• tuinïnen

tuinïnen

Betwijfel of het zo verstandig is, maar met de problemen met Thekal is het wel onmogelijk geworden om nog fresh pvp te spelen. Hier blijven we mooi op Giantstalker, prima server.

[ Voor 42% gewijzigd door tuinïnen op 13-09-2022 22:54 ]

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:55
Cannoli schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:57:
[...]

Het is wel rijkelijk laat. Ze hadden ook gratis transfers van Thekal naar Jin'do aan moeten bieden. Ik betwijfel of mensen nu nog zin hebben om opnieuw te beginnen op een nieuw realm.
Jeppers, dit dus.
Ik ben met wat OG's die wow weer wilden oppakken op Thekal horde begonnen, hartstikke leuk de eerste dagen.
Ik krijg ze nog nauwelijks enthousiast om uberhaupt wow op te starten door die 6 urige wachtrijen op Thekal.
Nieuws van een 2e server valt ook niet goed bij ze, want geen zin om opnieuw te rollen.
Een exclusieve free transfer van Thekal naar Jin'do zou de zaak nog wel redden.
Mischien doet blizzard dit alsnog, wie weet.

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 13:54
PepieNL schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:08:
[...]

Jeppers, dit dus.
Ik ben met wat OG's die wow weer wilden oppakken op Thekal horde begonnen, hartstikke leuk de eerste dagen.
Ik krijg ze nog nauwelijks enthousiast om uberhaupt wow op te starten door die 6 urige wachtrijen op Thekal.
Nieuws van een 2e server valt ook niet goed bij ze, want geen zin om opnieuw te rollen.
Een exclusieve free transfer van Thekal naar Jin'do zou de zaak nog wel redden.
Mischien doet blizzard dit alsnog, wie weet.
Risico van server transfers aanbieden is dat je weer one sided servers gaat krijgen, waar de meeste mensen niet op zitten te wachten. VAndaar dat Blizzard dit niet gedaan zal hebben

• invine
Ricmaniac schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:31:
[...]

Is wel duidelijk. De buff blijft tot launch van Wotlk. Alles van Wotlk qua systemen, class balance, talents, mount speed & changes etc is al actief behalve de content van Wrath of the lich king zelf niet.

Ik vrees dat je dus geen gebruik meer kan maken van de buff. Ik zit in hetzelfde schuitje. Kom volgende week woensdag terug van vakantie en dan niet kunnen levelen gedurende de pre-patch.

Maargoed, Wotlk loopt niet weg voor een tijdje dus komt wel weer goed. Ik ga verder op mijn 65 rogue though dus hoef niet vanaf 1 te levelen.
Je bent ook een stuk sterker (door WOTLK settings) dus je gaat een stuk sneller door de content heen, dat gaat ook schelen tov TBC.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:12
Mijn sub loopt over 2 dagen af en ik denk niet dat ik hem verleng.

Heb eigenlijk alleen tijd om in de avond te spelen en tegen de tijd dat de queue weer voorbij is, is het weer bedtijd.

Leuk dat er weer een nieuwe server bij komt maar ik wil mijn 40 levels aan progress niet weggooien en er zijn ook geen transfers van Thekal naar Jin'Do.

Jammer dan, ga wel wat anders spelen :)

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

danslo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:03:
Leuk dat er weer een nieuwe server bij komt maar ik wil mijn 40 levels aan progress niet weggooien en er zijn ook geen transfers van Thekal naar Jin'Do.
40 levels, dat is wat, 24 uur spelen? Dat ben je zo met die buff.

Zelf eindelijk de 70 aangetikt na 3d 11u speeltijd. Ga nu maar lekker door questen en er geld mee verdienen en de rest van Outlands te zien, want zit nog pas in Nagrand.

Dit dus.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik weet dat Dungeons XP gewijs generfed worden als je geboost word, maar geld dat ook voor loot toevallig? Ik heb net 3x Plugger gedaan met een 70 rogue erbij en 3x krijg ik green loot... niks geen blues. Ik hoopte op een shanker... onlangs BRD met een groepje gedaan en toen dropte hij de mix tunic.

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-09-2022 09:14 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nieuw: Rogues hebben nu ook stances. Dit is de driveby mode:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjXgdQBRBNHd1gVkBhYi4b_obPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nWu492QY3xvoHq4RzuURekw2.png?f=fotoalbum_large

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:14:
Ik weet dat Dungeons XP gewijs generfed worden als je geboost word, maar geld dat ook voor loot toevallig? Ik heb net 3x Plugger gedaan met een 70 rogue erbij en 3x krijg ik green loot... niks geen blues. Ik hoopte op een shanker... onlangs BRD met een groepje gedaan en toen dropte hij de mix tunic.
Nee de loot blijft hetzelfde.

Ongelooflijk dat Blizzard er weer 2 weken over heeft gedaan om een extra pvp realm te openen. Ze leren het ook nooit. Mensen willen niet 4uur lang in een wachtrij staan om een 15 jaar oud spel te spelen.
Bij iedere launch verkloten ze wel wat.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:37:
[...]

Ongelooflijk dat Blizzard er weer 2 weken over heeft gedaan om een extra pvp realm te openen. Ze leren het ook nooit. Mensen willen niet 4uur lang in een wachtrij staan om een 15 jaar oud spel te spelen.
Klopt. Ik had er een ticket over geopend en kreeg als lamme reactie dat de GM's ook van niks weten en maar moeten wachten en zien wat er geintroduceerd word en waar ze mee te dealen krijgen. Wat zit je dan de hele dag te doen als GM?

• invine
HTT-Thalan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:44:
[...]

Klopt. Ik had er een ticket over geopend en kreeg als lamme reactie dat de GM's ook van niks weten en maar moeten wachten en zien wat er geintroduceerd word en waar ze mee te dealen krijgen. Wat zit je dan de hele dag te doen als GM?
Een GM is één van de laagste functies (denk ik) binnen zo'n organisatie. Het is hetzelfde om te vragen om een nieuw filiaal van je lokale supermarkt aan de beveiliger bij de deur.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

invine schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:18:
[...]

Een GM is één van de laagste functies (denk ik) binnen zo'n organisatie. Het is hetzelfde om te vragen om een nieuw filiaal van je lokale supermarkt aan de beveiliger bij de deur.
Ik denk dat ze hun prioriteiten een beetje moeten omgooien. Contact met je klanten is een van de belangrijkste functies in je bedrijf, vind ik. Maar het zal wel weer een cijfercircus zijn, dit levert de meeste winst op...

• Dennism
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:37:
[...]

Maar wat wil je dat ze dan doen, ik denk eigenlijk zelfs dat deze server openen mogelijk niet eens de juiste beslissing is. Vrijwel iedere content creator zei het ook (net als Blizzard zelf via een developer), een pvp server per region is lange termijn waarschijnlijk het beste wat ze kunnen doen en een zeer verstandige keuze. Een groot deel van de community vroeg daarnaast ook om maar 1 server (een deel was zelfs al ontevreden toen de PvE optie erbij kwam).

Je had juist met maar 1 PVP server nu een uitgelezen kans om een lange termijn healthy pop fresh server te maken. Nu open je de deur weer voor faillure in de toekomst enkel om de queue te verlagen. Terwijl een deel van die mensen in de queue ook best (tijdelijk) op een andere server hadden kunnen spelen, er zijn er immers genoeg.

Nu pakken ze mogelijk wat korte termijn winst (Thekal queue zal minder worden), maar ze lopen wel het risico dat de 'fresh' population nu ongelijk verdeeld raakt (Thekal zal waarschijnlijk altijd groter blijven dan Jin'do), waardoor later in de expansion het zeer goed mogelijk is dat je weer het 'Jin'do is ded server' gedoe krijgt, spelers weer om transfer opties gaan vragen, want ze willen op de 'mega server'.

Populatie zal immers altijd droppen in de toekomst, je hebt immers nu spelers die echt lange termijn fresh willen, maar ook spelers die enkel geïnteresseerd zijn in fresh levelen en na een paar weken afhaken (zoals ze bij iedere fresh doen), daarnaast heb je mensen die enkel fresh even meepakken voor de prepatch en straks weer naar hun mains gaan, je zal een influx hebben van spelers die terugkomen enkel voor Wrath (omdat ze daar ooit ook begonnen en dus niet direct geïnteresseerd waren in Classic / Classic TBC) en erachter komen dat WoW niet meer iets is dat ze kunnen spelen (door veranderde gezins / werk situaties e.d.).

Ik heb gelukkig geen skin in deze frash servers, maar ik vraag me wel af of deze 'knee-jerk' reactie wel de beste is als je naar de lange termijn kijkt voor zowel Thekal als Jin'do.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennism op 15-09-2022 10:05 ]

• Dennism
HTT-Thalan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:44:
[...]

Ik zou niet direct verwachten dat GM's iets weten van de (strategische) planning omtrent content en server releases. GM's zitten er simpelweg om de dagelijkse issues op te lossen, de helpdesk. Resource management zou ik ergens anders verwachten.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dennism schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:11:
[...]

Ik zou niet direct verwachten dat GM's iets weten van de (strategische) planning omtrent content en server releases. GM's zitten er simpelweg om de dagelijkse issues op te lossen, de helpdesk. Resource management zou ik ergens anders verwachten.
Je beschrijft de huidige situatie, en ik snap dat het nu zo werkt, maar dat zou niet moeten. De helpdesk zou juist moeten kunnen anticiperen op grote veranderingen. Het feit dat de ticket queue momenteel 5~7 dagen is laat wel zien dat ze het gewoon niet kunnen bolwerken, het zou slim geweest zijn om hierop voorbereid te zijn. Nogmaals, ik begrijp dat ze ermee weg komen, want in feite accepteren we het gewoon allemaal dus ik ben net zo goed debet aan het probleem, maar krom is het wel.

En aangaande Thekal: Ik denk dat 1 groot superrealm misschien beter was geweest, maar ik heb geen idee of zoiets technisch haalbaar is (bv 30k ip 15k users).

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-09-2022 10:21 ]

• tuinïnen

tuinïnen

Dennism schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:00:
[...]

..
Je had juist met maar 1 PVP server nu een uitgelezen kans om een lange termijn healthy pop fresh server te maken. Nu open je de deur weer voor faillure in de toekomst enkel om de queue te verlagen. Terwijl een deel van die mensen in de queue ook best (tijdelijk) op een andere server hadden kunnen spelen, er zijn er immers genoeg.

Nu pakken ze mogelijk wat korte termijn winst (Thekal queue zal minder worden), maar ze lopen wel het risico dat de 'fresh' population nu ongelijk verdeeld raakt (Thekal zal waarschijnlijk altijd groter blijven dan Jin'do), waardoor later in de expansion het zeer goed mogelijk is dat je weer het 'Jin'do is ded server' gedoe krijgt, spelers weer om transfer opties gaan vragen, want ze willen op de 'mega server'.
En dan ook nog het grote risico dat je een horde dominated server krijgt en alliance.

Blijkbaar is het technisch niet mogelijk om met layers/districts/deelservers te werken voor WoW-Classic, dit zie je wel bij andere games waardoor je de server/dbload kan verspreiden maar iedereen toch bij elkaar op de server zit. Mogelijk is het ook niet gewenst om een echte megaserver te krijgen omdat de (economische) balans dan uit het spel gaat (dat is het misschien al wel met 50k spelers op een server).

• Dennism
HTT-Thalan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:20:
[...]

Je beschrijft de huidige situatie, en ik snap dat het nu zo werkt, maar dat zou niet moeten. De helpdesk zou juist moeten kunnen anticiperen op grote veranderingen. Het feit dat de ticket queue momenteel 5~7 dagen is laat wel zien dat ze het gewoon niet kunnen bolwerken, het zou slim geweest zijn om hierop voorbereid te zijn. Nogmaals, ik begrijp dat ze ermee weg komen, want in feite accepteren we het gewoon allemaal dus ik ben net zo goed debet aan het probleem, maar krom is het wel.
Ik zie juist liever verschillende communicatie kanalen voor zaken, met daarbij een focus op pro-actief communiceren (dit gaat bij Blizzard natuurlijk wel regelmatig fout), denk aan FAQ's publiceren, goede en frequente blue posts e.d. zodat een groot deel van de helpdesk tickets overbodig is, want is denk ik iets dat nu ook gebeurt, teveel mensen die tickets inschieten, terwijl die vraag eigenlijk helemaal niet voor de helpdesk is, maar bijvoorbeeld voor een community manager (dus beter op het forum geplaatst had kunnen worden) of iemand in het developer of operations team. Maar ook een nog grotere focus op self service, zodat je de GM's niet eens nodig hebt voor kleine zaken die geen menselijke interactie behoeft en de GM's zich bezig kunnen houden met grotere issues voor spelers. Kijk bijvoorbeeld naar de 'item restore' service, dat is een perfect voorbeeld van iets waar je vroeger een tijd moest wachten op een GM, en dan maar hopen dat deze het met je eens was en dus je item wilde restoren, terwijl je het nu met een paar klikken zelf kan, zonder wachttijd.
En aangaande Thekal: Ik denk dat 1 groot superrealm misschien beter was geweest, maar ik heb geen idee of zoiets technisch haalbaar is (bv 30k ip 15k users).
Of gewoon even door de queue's heen bijten en als je ze te lang vind (tijdelijk) even ergens anders spelen. Er zijn nog genoeg oud gediende servers die ook nog wel wat spelers kunnen hebben, misschien vind je het daar zelfs wel zo leuk dat je permanent blijft.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennism op 15-09-2022 10:30 ]

• Dennism
tuinïnen schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:26:
[...]

En dan ook nog het grote risico dat je een horde dominated server krijgt en alliance.

Blijkbaar is het technisch niet mogelijk om met layers/districts/deelservers te werken voor WoW-Classic, dit zie je wel bij andere games waardoor je de server/dbload kan verspreiden maar iedereen toch bij elkaar op de server zit. Mogelijk is het ook niet gewenst om een echte megaserver te krijgen omdat de (economische) balans dan uit het spel gaat (dat is het misschien al wel met 50k spelers op een server).
Layers hebben ze natuurlijk wel, maar een WoW Classic realm lijkt een hard cap te hebben van 15k concurrent users, waarbij layers wel helpen om de spelers te verdelen, maar je zodra je aan deze cap komt toch queue's krijgt.

Blizzard heeft daarnaast nog andere opties, zoals sharding (om sub zones nog verder te verdelen), die mogelijk zouden helpen, maar dat zijn zaken waar de community zich nadrukkelijk (al dan niet terecht) over heeft uitgesproken dat 'we' dit niet willen (al zou het mij eigenlijk weinig boeien dat ik niet altijd iedere speler kan zien op mijn server).

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dennism schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:27:
Of gewoon even door de queue's heen bijten en als je ze te lang vind (tijdelijk) even ergens anders spelen. Er zijn nog genoeg oud gediende servers die ook nog wel wat spelers kunnen hebben, misschien vind je het daar zelfs wel zo leuk dat je permanent blijft.
Ik moet bekennen dat ik sinds de fresh server niet meer gekeken heb hoe het er op de andere servers aan toe gaat, maar vlak voor de launch was classic era zo dood als een pier in ieder geval. Bovendien heb ik op Thekal onze guild en de drukte is juist wel gaaf, ondanks dat er soms groepen mobs echt kapotgefarmed worden. Bovendien is er voor mijn gevoel ook nog wel redelijk wat horde aanwezig, wat voor mij weer leuk is. Ik vind de queue's kut, maar nog niet kut genoeg om weg te migreren. Momenteel speel ik of gewoon een dag niet, of ik blijf ingelogd tot ik tijd heb om te spelen.

• Dennism
HTT-Thalan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:35:
[...]

Ik moet bekennen dat ik sinds de fresh server niet meer gekeken heb hoe het er op de andere servers aan toe gaat, maar vlak voor de launch was classic era zo dood als een pier in ieder geval.
Era wel ja, dat heeft nooit echt geleefd omdat mensen moesten betalen om op zowel Era en TBC te kunnen spelen en het gros simpelweg koos voor enkel TBC en slechts een klein deel koos voor de betaalde optie of opteerde voor enkel Era. Era servers zijn wat dat betreft geen maatstaf voor de populatie op Classic TBC (wat nu Wrath is geworden). Zeker na Blizzard's opruim actie zijn de meeste realms (afgezien van A-H ratio's op veel PvP servers) goed te doen, op de paar echt mega servers na, die natuurlijk soms soortgelijke issues hebben als Thekal.

Ik speel dan niet op PvP momenteel, maar ik vind bijv. mijn main server Mirage Raceway echt een fijne server, terwijl deze qua pop erg meevalt t.o.v. de mega servers.
Bovendien heb ik op Thekal onze guild en de drukte is juist wel gaaf, ondanks dat er soms groepen mobs echt kapotgefarmed worden. Bovendien is er voor mijn gevoel ook nog wel redelijk wat horde aanwezig, wat voor mij weer leuk is. Ik vind de queue's kut, maar nog niet kut genoeg om weg te migreren. Momenteel speel ik of gewoon een dag niet, of ik blijf ingelogd tot ik tijd heb om te spelen.
Als ik fresh was gerolled zou ik er denk ik ook zo in staan. Queue's zijn natuurlijk nooit leuk, maar soms is het beter er even doorheen te bijten dan om extra servers te deployen wat later weer voor problemen kan worden.

[ Voor 43% gewijzigd door Dennism op 15-09-2022 10:49 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 16:23
Blizzard is al bezig de mogelijkheden te onderzoeken voor Cataclysm Classic.

https://www.wowhead.com/w...y-sent-by-blizzard-328847

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1 ... 66 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat