wvdl schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:08:
[...]
Das toch het hele punt van stun(lock), je kunt niet blinken (of als priest fear/shield) doen.
[...]
Eerlijk als in dat je al
20-30% 50-70% hp hebt weg-geambushed voor de andere iets terug kan doen?
Wellicht iets 'eerlijker' dan stunlock, maar van eerlijk is en zal nooit sprake zijn zolang jij de targets kiest(de reden van rogues).
Zodra je winkans op 45-55% is spreek je van eerlijk ;-) ongeacht wat je jezelf verteld
Na de ambush houd ik ze niet 'vast' met een stun. Cheapshot kun je wel degelijk van wegblinken, en behalve slow poison kom ik niet gauw 'bij'. En die 70% is absolute best case, vaak is het minder (bij een non-crit of plate drager). Mijn burst DPS is na 5 seconden uitgeput, daarna word er vaak fanatiek teruggevochten en verlies ik ook vaak zat. Natuurlijk, ik kan mijn targets kiezen maar als we dat in twijfel gaan trekken moeten we gewoon helemaal met stealth stoppen (en invisiblity).
De 'zielige' rogues moeten het ook bekopen met hele beperkte survivability in een gevecht, geen healing, geen damage reduction behalve af en toe 15sec 50% dodge en genoeg anti-skills: Er zijn best veel skills die een rogue uit stealth halen en elke dot (plus faerie fire en nog een handjevol andere spells) houden je er ook uit. Je hoort mij toch ook niet pijpzeiken dat een 'demoralizing shout' mij uit stealth haalt? Het doet geen schade maar je word toch zichtbaar, door een simpele AP debuff...
Iedereen zal altijd ergens over kunnen whinen, maar zoals ik ook andere classes speel zou ik zeggen: level eens een rogue. Dan zul je zien dat het echt niet zo makkelijk is als sommige (goede) rogues het soms laten lijken. Er druipen er ook een hoop af tijdens het levelen.
De enige 'easy' targets voor mij zijn clothies zonder shield (frost shield, void sacrifice, divine shield etc) waar ik een ambush/backstab crit op kan krijgen. Zodra het leather/mail is moet ik al met bleeds en poisons gaan werken en duurt het gevecht langer (met een veel grotere kans dat ik een dikke crit krijg en het afleg) en is het plate heb ik vaak gewoon hulp nodig, dat overleef ik 1vs1 gewoon vaak niet. Druids zijn helemaal een ramp, die krijg ik gewoon niet in mijn eentje neer, period.
Vroeger werd er ook al steen en been geklaagd over rogues. Onzichtbaar, het zijn watjes, het zijn pussies, ze durven niet te vechten, pakken altijd de makkelijke targets, and the list goes on. Er is geen tekort aan verwensingen richting en aannames over de personen die ervoor kiezen een rogue te spelen. En toch is het minder makkelijk dan je zou denken, als ik voor mezelf spreek, ik moet echt goed over een gevecht nadenken en er zijn een hele hoop counters van alle classes gecombineerd waar je mee moet leren omgaan. Zelfs bij het benaderen van je doel moet je er al rekening mee houden: Shouts, AoE, geluid (je hoort ze vaak aankomen), en dan is er nog gewoon zicht. Stealth =/= onzichtbaarheid, je kunt een same-level rogue gewoon zien aankomen in je cone of vision.
[
Voor 7% gewijzigd door
HTT-Thalan op 05-12-2019 11:25
]