• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 15:42
toolkist schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:41:
Blue post op MMO: AV en WG in de week van 10 december, BWL begin 2020.

Nog even volhouden dus, met de world pvp tijdens het levellen ;)
Duurt eigenlijk nog veel te lang. De manier hoe er nu gepvpt wordt neemt echt speelplezier weg bij mensen die nog levelen op een pvp server. Als rogue vind ik het allemaal niet zo erg, maar zie er niet echt de toegevoegde waarde van in om honor system los van de battlegrounds te doen.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 14:58
De pve server waar ik op zit wordt ook overspoeld met pvp refugees. Gisteren dacht ik even een alt te levelen, is het begingebied volledig overspoeld met low levels. Met paar praatje gemaakt en die kwamen allemaal van pvp server waar het levelen zeer demotiverend was.

there's no tweak without the tweaker

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nu honor geintroduceerd is heb je op pvp servers in ieder geval enig idee over het aantal spelers aan jouw kant. Met 4 hk's en 118 honor ofzo sta ik op Razorgore op plek 6433 ofzo (tab Honor, onder Last week).

• Barnagma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-12-2024
invine schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:28:
[...]

Duurt eigenlijk nog veel te lang. De manier hoe er nu gepvpt wordt neemt echt speelplezier weg bij mensen die nog levelen op een pvp server. Als rogue vind ik het allemaal niet zo erg, maar zie er niet echt de toegevoegde waarde van in om honor system los van de battlegrounds te doen.
PVP trinket is super chill om te hebben. Ook kan je voor relatief weinig gold leuke braces en cloak krijgen om verschillende levels. En dat op rank 1 tm 4 ofzo

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 08:33
Snap niet dat er zoveel mensen zeuren over het pvp systeem, want dit was natuurlijk allang voorspelt dat het zo zou gaan.

Mensen moeten er mee leren dealen en anders wachten of rerollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
stomley schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:55:
Snap niet dat er zoveel mensen zeuren over het pvp systeem, want dit was natuurlijk allang voorspelt dat het zo zou gaan.

Mensen moeten er mee leren dealen en anders wachten of rerollen.
Nee dit is niks vergeleken met hoe het er aan toe ging in vanilla. En dat komt mede doordat server pop nu vele malen hoger ligt dan in 2005. En wat zou nou het werkelijke verschil zijn geweest als WSG en AV er al waren geweest? Minder gevechten in de wereld, maar wel nog steeds gegank voor die honorpoints en hier en daar een groepje wat door een gebied trekt om alles en iedereen te slopen.
Barnagma schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:45:
[...]

PVP trinket is super chill om te hebben. Ook kan je voor relatief weinig gold leuke braces en cloak krijgen om verschillende levels. En dat op rank 1 tm 4 ofzo
Ja klopt, maar dat staat los van het hele world death squad gebeuren ;) die kan je ook halen in BG's.

• stomley
invine schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:06:
[...]

Nee dit is niks vergeleken met hoe het er aan toe ging in vanilla. En dat komt mede doordat server pop nu vele malen hoger ligt dan in 2005. En wat zou nou het werkelijke verschil zijn geweest als WSG en AV er al waren geweest? Minder gevechten in de wereld, maar wel nog steeds gegank voor die honorpoints en hier en daar een groepje wat door een gebied trekt om alles en iedereen te slopen.
In vanilla deden we dit ook alleen waren de groepen inderdaad kleiner maar was lvlen ook een pain in the ass in bepaalde gebieden.

Daarnaast wisten we maanden van te voren dat dit kwam en dat iedereen dit ging doen en kon dit meegenomen worden in de keuze voor server.

Juist het moment voor wsg en av is even leuk omdat je ziet dat mensen elkaar nu eindelijk eens opzoeken ipv loop maar lekker door. Mensen zijn teveel retail gewend.

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik snap ook niet echt wat mensen lopen te zeuren. Het is een PVP server, wat had je dan verwacht. Was zelf wel blij geweest als ik de 60 gered had voor phase 2, maar het is niet anders. Merk dat ik niet echt meer quest maar vooral wat rustigere mobs farm. Kan ik meteen mijn tailoring lvlen.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:31

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

toolkist schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:43:
Nu honor geintroduceerd is heb je op pvp servers in ieder geval enig idee over het aantal spelers aan jouw kant. Met 4 hk's en 118 honor ofzo sta ik op Razorgore op plek 6433 ofzo (tab Honor, onder Last week).
Ik zit al richting de 8k honor :P. Nu lvl 59 en levelen is zwaar idd, overal kill squads.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
stomley schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:14:
[...]

In vanilla deden we dit ook alleen waren de groepen inderdaad kleiner maar was lvlen ook een pain in the ass in bepaalde gebieden.
Levelen pain in the ass is wat anders dan niet kunnen levelen ;)
Daarnaast wisten we maanden van te voren dat dit kwam en dat iedereen dit ging doen en kon dit meegenomen worden in de keuze voor server.

Juist het moment voor wsg en av is even leuk omdat je ziet dat mensen elkaar nu eindelijk eens opzoeken ipv loop maar lekker door. Mensen zijn teveel retail gewend.
Heeft niks met retail te maken, ik speel zelf geen retail namelijk. Ik heb juist ook bewust gekozen voor een pvp server en speel bewust een rogue >:) , Ik denk dat world pvp veel beter gebalanceerd is zodra en BG's zijn. De gevechten zullen kleinschaliger zijn en daarom wat meer skillbased (en in mijn ogen leuker).

Wat is er precies leuk aan het 40vs5 in world pvp? "Ja het hoort zo want zo was vanilla ook" is een bs argument want het moment dat ze server pop hebben verhoogd is qua worldpvp niks hetzelfde als vanilla.

Maar dit is mijn mening, als jij er anders naar kijkt is dat jouw keuze. Ik kijk in ieder geval uit naar BG's want ben wel beetje klaar met deadruns naar MC, UBRS en BRD.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Met level 295 lockpicking + dark leather gloves eindelijk gratis mijn eigen lock kunnen picken om in DM North mijn trinket op te halen (andere rogues vroeger er goed geld voor). Nog één leveltje en dan ben ik ook een grote jongen :P.

• toolkist
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:12:
Met level 295 lockpicking + dark leather gloves eindelijk gratis mijn eigen lock kunnen picken om in DM North mijn trinket op te halen (andere rogues vroeger er goed geld voor). Nog één leveltje en dan ben ik ook een grote jongen :P.
Bedoel je de trinket van dat boekje? Die deur had elke lvl 60 met key voor je kunnen openen.
HTT-Thalan schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:21:
[...]

Ik zit al richting de 8k honor :P. Nu lvl 59 en levelen is zwaar idd, overal kill squads.
Gewoon dungeons farmen dan ;)

• invine
HTT-Thalan schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:12:
Niet echt een fatsoenlijke trinket, maar als je nog wat %hit mist is het wel prima :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

invine schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:00:
[...]

Niet echt een fatsoenlijke trinket, maar als je nog wat %hit mist is het wel prima :)
Wat was de cap ook alweer? Heb nu 5% van talents en 2% van de trinket, dus 7% extra hit. Staat me bij dat je 9% nodig hebt om niks meer te missen?

• invine
HTT-Thalan schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:52:
[...]

Wat was de cap ook alweer? Heb nu 5% van talents en 2% van de trinket, dus 7% extra hit. Staat me bij dat je 9% nodig hebt om niks meer te missen?
ZIjn de meningen over verdeeld, je moet in ieder geval +5 weapon skill hebben en dan nog 6% hit geloof ik, maar of dat met over zonder talents is weet ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
invine schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:04:
[...]

ZIjn de meningen over verdeeld, je moet in ieder geval +5 weapon skill hebben en dan nog 6% hit geloof ik, maar of dat met over zonder talents is weet ik niet
Blue post:
There is some code in 1.12 that explicitly adds a modifier that causes the first 1% of +hit gained from talents or gear to be ignored against monsters with more than 10 Defense Skill above the attacking player’s Weapon Skill.

This means that the so-called “hit cap” is in effect 9% rather than 8% for a player with 300 Weapon Skill fighting a level 63 monster with a Defense Skill of 315. With a Weapon Skill of 305, such as from Sword Specialization (Humans) or Axe Specialization (Orcs), this hit modifier is no longer in place against +3 level monsters, provided that you are using the appropriate weapon type to gain the passive bonus. Needless to say, this makes +Weapon Skill very good against raid-level monsters.

This code is already fully present in the WoW Classic client, and this will continue to function exactly as it did in the original game.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Net Stratholme gedaan met leden van een bevriende guild, ze maakten speciaal een omweg voor mij voor mijn Mask of the Unforgiven :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Ja ik lees ook andere verhalen op reddit bijvoorbeeld.

Hoe zit het dan met weapon skill boven de 305? Ik ben een human rogue en heb dus op level 60 305 weapon skill en kan dit vergroten naar 310, maar zover ik weet heeft dit geen nut om te doen. Voorbij 308 is er geen toegevoegde waarde omdat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

invine schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:04:
[...]

Hoe zit het dan met weapon skill boven de 305? Ik ben een human rogue en heb dus op level 60 305 weapon skill en kan dit vergroten naar 310, maar zover ik weet heeft dit geen nut om te doen. Voorbij 308 is er geen toegevoegde waarde omdat te doen.
Eén rogue gisteren die al regelmatig raid gaf aan dat ik dikke prima zit met 9% hit (wat ik dus nu heb) ondanks mijn pvp build. Op single target mobs (boss fights bv) kon ik dan ook prima meekomen al moest ik soms wat vaker feinten voor vanwege de crits op ambush en backstab. Het ging om en om op wat betreft eerste en tweede plek op dps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:50
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar of dit klopt. Ben zelf ook rogue en ben sinds ik lvl 58 hier nu ook mee bezig. Ik kan al aardig meekomen in dungeons als ik dat vergelijk met sommige lvl 60's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
@HTT-Thalan Ja dan zit je wel goed met je 9%, heb je mugger's belt uit DM:E al? Want je hebt die +5 dagger skill wel nodig om je glancing blows wat omlaag te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 14:36
Hebben jullie ook het idee dat er veel mensen zijn afgehaakt de laatste 2/3 weken? Enkele weken terug waren er op een willekeurige avond nog wel 20-30 mensen online in de guild. Nu nog maar 5 ofzo. Ook de roep om instances is een stuk lager dan een tijdje terug. Server Dreadmist lijkt ineens een stuk rustiger geworden.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
MrFl0ppY schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:23:
Hebben jullie ook het idee dat er veel mensen zijn afgehaakt de laatste 2/3 weken? Enkele weken terug waren er op een willekeurige avond nog wel 20-30 mensen online in de guild. Nu nog maar 5 ofzo. Ook de roep om instances is een stuk lager dan een tijdje terug. Server Dreadmist lijkt ineens een stuk rustiger geworden.
Heb op Skullflame juist het idee dat het het tegenovergestelde is. Wellicht dat het door de world PVP wat drukker lijkt omdat iedereen elkaar aan het opzoeken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik zit op Gandling. Gisteravond waren er 30+ mensen van mijn guild online en toen ik net naar bed was hebben ze Azuregos weten te killen.
Persoonlijke vrienden zijn wel minder gaan spelen of afgehaakt.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Ik zat even in de talents van een aantal classes te bekijken en nu vroeg ik me af wat nu het verschil is tussen de volgende passive talents:

- reduce the targets resistance to all your spells by X (geen %)
- reduce the chance that your opponent can resist your spells by x%
- increase your chance to hit with spells by x%

Zit er een verschil tussen change to resist en hit/miss?

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb eindelijlk de vibe weer teruggevonden bij m'n warrior. Het is een goed idee gebleken om van Arms terug naar Fury te gaan en twee one-handers te gebruiken. Speelt weer heerlijk weg! Level 50 is gelukkig aangetikt, dus ik hoop dat de komende tijd weer wat progressie geboekt gaat worden. :) Ondanks het feit ik me absoluut vermaak, heb ik wel het idee dat ik ontzettend achter loop. (wat rationeel niets uit zou moeten maken... ;))

Overigens; merken jullie ook dat de AH prijzen de laatste twee weken flink zijn gestegen? Stockade Pauldrons ging bijvoorbeeld voor 100-150 en gaan nu voor 200+... :-/

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Uhmmie schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:56:
Ik zat even in de talents van een aantal classes te bekijken en nu vroeg ik me af wat nu het verschil is tussen de volgende passive talents:

- reduce the targets resistance to all your spells by X (geen %)
- reduce the chance that your opponent can resist your spells by x%
- increase your chance to hit with spells by x%

Zit er een verschil tussen change to resist en hit/miss?
Niet 100% zeker, maar volgens mij zit het zo:
Een spell kan raken ja/nee, daarvoor is (spell)hit.
Als een mob bv een hogere shadow resistance heeft, heeft een shadow spell tegen die mob een grotere kans om geresist te worden. Daarvoor zijn die andere talents die je noemde.
Dus qua volgorde: eerst hit ja/nee. Als hit ja, dan resist ja/nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 20:28
toolkist schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:16:
[...]

Niet 100% zeker, maar volgens mij zit het zo:
Een spell kan raken ja/nee, daarvoor is (spell)hit.
Als een mob bv een hogere shadow resistance heeft, heeft een shadow spell tegen die mob een grotere kans om geresist te worden. Daarvoor zijn die andere talents die je noemde.
Dus qua volgorde: eerst hit ja/nee. Als hit ja, dan resist ja/nee
En resistance kan er voor zorgen dat je een spell "partially" resist;
Hit / miss is in principe 100% ja / nee, waarna resistance er voor kan zorgen dat je gehitte spell alsnog geheel of gedeeltelijk restisted wordt. Als ik het me goed herinnerin ieder geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ding *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Het is dat je 60 bent geworden 8)7

Grats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
stefanass schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:22:
[...]

En resistance kan er voor zorgen dat je een spell "partially" resist;
Hit / miss is in principe 100% ja / nee, waarna resistance er voor kan zorgen dat je gehitte spell alsnog geheel of gedeeltelijk restisted wordt. Als ik het me goed herinnerin ieder geval.
Correct me if im wrong.

Spells kunnen toch alleen maar geresist worden? Aka een geresiste spell is een gemiste spell. En de resistance die jij noemt in je voorbeeld reduced dan toch alleen maar de damage done (taken)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 20:28
Barnagma schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:54:
[...]

Correct me if im wrong.

Spells kunnen toch alleen maar geresist worden? Aka een geresiste spell is een gemiste spell. En de resistance die jij noemt in je voorbeeld reduced dan toch alleen maar de damage done (taken)?
Spell miss is inderdaad hetzelfde als 100% resisted; Maar toch wordt dit "anders" / apart berekend;

Op basis van jouw spellhit & de spell resistance van de target wordt bepaald of het een hit / miss is; is het een miss dan zie je de "resisted" message op je scherm; Als het een hit is, wordt daarna, op basis van de target's spell resistance bepaald OF, en in welke mate, de spell "partially" resisted wordt; Heeft je target een 5% spell resistance voor het betreffendespell, dan zal "gemiddeld genomen" 5% van de damage van het spell resisted en dus reduced worden.

Edit: Hier staat het beter uitgelegd: https://classic-wow.fandom.com/wiki/Spell_Hit_Chance

[ Voor 4% gewijzigd door stefanass op 22-11-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvdijk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:03
[...]

heeft dit niet gewoon te maken met de formule waar hit kans mee berekend wordt?
ik heb de formule even niet bij de hand, maar het heeft te maken met afronding.

normaliter heb je op level 60 9% hit nodig om bosses te hitten.
bosses zijn +3, dus level 63, en hebben daardoor 315 defense rating (jijzelf hebt 300 op level 60).
technisch gezien als je de formule uitvoert, heb je 8.6% hit nodig, maar in classic is er simpelweg geen mogelijkheid om tienden van percentages te equippen of speccen, dus als je afrondt naar boven kom je op 9%.

nu, met weapon skill bonus gaat deze van 300 naar 305, wat de formule beinvloedt.
nogmaals ik heb de precieze formule niet, maar stel deze situatie even voor:
+5 weapon skill staat voor 0,5% reductie
+8 weapon skill staat voor 0,7% reductie

met +5 kom je dus op 8,1% needed, waarbij als je 8% hebt die 0,1 te verwaarlozen is. ga je namelijk een heel procent hit chance toevoegen om 1 op de 1000 hits te raken en tegelijkertijd een andere stat kwijt te raken waarbij de opgetelde damage over 999 hits waarschijnlijk hoger is dan die ene.

met +8 bereik je 7,9%, waarbij je dus 8% hebt om alles te raken. dit is eigenlijk het +5 verhaal, zonder de downside.

echter om de volgende treshold te halen (7%) zou je een weapon skill van +/- 318 moeten hebben.
omdat dit niet mogelijk is ingame, heeft het dus geen meerwaarde om een weapon skill van 309 - 317 te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
+5 weaponskill staat gelijk aan +3 hit procent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
antonvdijk schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:35:
[...]

heeft dit niet gewoon te maken met de formule waar hit kans mee berekend wordt?
ik heb de formule even niet bij de hand, maar het heeft te maken met afronding.

normaliter heb je op level 60 9% hit nodig om bosses te hitten.
bosses zijn +3, dus level 63, en hebben daardoor 315 defense rating (jijzelf hebt 300 op level 60).
technisch gezien als je de formule uitvoert, heb je 8.6% hit nodig, maar in classic is er simpelweg geen mogelijkheid om tienden van percentages te equippen of speccen, dus als je afrondt naar boven kom je op 9%.

nu, met weapon skill bonus gaat deze van 300 naar 305, wat de formule beinvloedt.
nogmaals ik heb de precieze formule niet, maar stel deze situatie even voor:
+5 weapon skill staat voor 0,5% reductie
+8 weapon skill staat voor 0,7% reductie

met +5 kom je dus op 8,1% needed, waarbij als je 8% hebt die 0,1 te verwaarlozen is. ga je namelijk een heel procent hit chance toevoegen om 1 op de 1000 hits te raken en tegelijkertijd een andere stat kwijt te raken waarbij de opgetelde damage over 999 hits waarschijnlijk hoger is dan die ene.

met +8 bereik je 7,9%, waarbij je dus 8% hebt om alles te raken. dit is eigenlijk het +5 verhaal, zonder de downside.

echter om de volgende treshold te halen (7%) zou je een weapon skill van +/- 318 moeten hebben.
omdat dit niet mogelijk is ingame, heeft het dus geen meerwaarde om een weapon skill van 309 - 317 te hebben.
Thanks voor de uitleg, maar dan heb je nog niet het stukje gehad over je glancing blows. Die met meer weapon skill voor meer damage moeten zorgen?

En de hitcap is natuurlijk alleen voor yellow damage, white damage heeft een hitcap van rond de 24% geloof ik.

Ik zit zelf op 8% hit van gear, 308 weapon skill (human +5 sword en nog eens +3 van talent) en nog eens 5% hit van mijn talents :/ Dit is als human sword combat rogue, maar ik heb het gevoel dat ik redelijk teveel hit gear heb

[ Voor 3% gewijzigd door invine op 22-11-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvdijk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:03
invine schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:51:
[...]

Thanks voor de uitleg, maar dan heb je nog niet het stukje gehad over je glancing blows. Die met meer weapon skill voor meer damage moeten zorgen?

En de hitcap is natuurlijk alleen voor yellow damage, white damage heeft een hitcap van rond de 24% geloof ik.

Ik zit zelf op 8% hit van gear, 308 weapon skill (human +5 sword en nog eens +3 van talent) en nog eens 5% hit van mijn talents :/ Dit is als human sword combat rogue, maar ik heb het gevoel dat ik redelijk teveel hit gear heb
interessant ik heb de formule altijd voor waar aangenomen en als een schaapje de rest gevolgd.
nu kwam ik dit topic tegen met uitgebreide uitleg:
https://eu.forums.blizzar...ll-work-in-classic/6102/5

hij geeft dus aan dat hit percentage dus veel lager lag.
weet even niet wat ik nou moet vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 12:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

desimal90 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:49:
+5 weaponskill staat gelijk aan +3 hit procent
De vorige persoon gaf aan dat +5 weaponskill maar +1% hit geeft (omdat je van 8.hoog naar 8.1% gaat ofzo), dus wat is het nou?

Ik heb zelf 305 skill en voor +5% aan hit items exclusief mijn +2% hit head. Nu heb ik de T2 head van Onyxia. Ik vraag me af of ik die nu moet gebruiken ten koste van +2% hit of dat ik op bosses nog steeds de +2% hit moet prefereren.

Als jouw antwoord correct is, dan kan ik de T2 headgear op en anders toch die leather +2% hit headgear.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
antonvdijk schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:10:
[...]

interessant ik heb de formule altijd voor waar aangenomen en als een schaapje de rest gevolgd.
nu kwam ik dit topic tegen met uitgebreide uitleg:
https://eu.forums.blizzar...ll-work-in-classic/6102/5

hij geeft dus aan dat hit percentage dus veel lager lag.
weet even niet wat ik nou moet vinden :)
Join the club ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
FunkyTrip schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:57:
[...]

De vorige persoon gaf aan dat +5 weaponskill maar +1% hit geeft (omdat je van 8.hoog naar 8.1% gaat ofzo), dus wat is het nou?

Ik heb zelf 305 skill en voor +5% aan hit items exclusief mijn +2% hit head. Nu heb ik de T2 head van Onyxia. Ik vraag me af of ik die nu moet gebruiken ten koste van +2% hit of dat ik op bosses nog steeds de +2% hit moet prefereren.

Als jouw antwoord correct is, dan kan ik de T2 headgear op en anders toch die leather +2% hit headgear.
https://github.com/magey/classic-warrior/wiki/Attack-table

https://www.reddit.com/r/...unter_hit_cap_in_classic/

Ik ben troll hunter en run met 6 % hit en een boog waarin ik 305 skills heb ( troll racial ) en ik mis geen hits. Mocht dit voor ranged anders zijn, dan excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

desimal90 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:08:
[...]

https://github.com/magey/classic-warrior/wiki/Attack-table

https://www.reddit.com/r/...unter_hit_cap_in_classic/

Ik ben troll hunter en run met 6 % hit en een boog waarin ik 305 skills heb ( troll racial ) en ik mis geen hits. Mocht dit voor ranged anders zijn, dan excuus.
Ok, voor hunters is de cap dus 6% als je een racial hebt (dwarf op guns en die heb ik). Dan denk ik dat de dps boost door de t2 helm dus groter is dan de 1% hit chance die ik nog mis dan. En zoniet, dan maar dungeons farmen voor de +1% hit ring dan :)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
Je moet ALTIJD Hit cap hebben, anders is het 100% geen dps boost. Dus ik raad je zeker aan f die DM tribute runs te doen voor die +1 hit ring ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
Hit cap voor yellow damage ;) White ga je niet halen helaas :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

desimal90 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:12:
Je moet ALTIJD Hit cap hebben, anders is het 100% geen dps boost. Dus ik raad je zeker aan f die DM tribute runs te doen voor die +1 hit ring ;)
Daar heb ik al 3x een roll op verloren :(
En te weinig UBRS runs om die truestrike shoulders te fetchen. Hopelijk krijgen we die +3% hit scope eens in MC te pakken...Dat is een dikke boost.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
FunkyTrip schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:20:
[...]

En te weinig UBRS runs om die truestrike shoulders te fetchen. Hopelijk krijgen we die +3% hit scope eens in MC te pakken...Dat is een dikke boost.
Gewoon kopen van iemand. Vaak kost het net 20g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
FunkyTrip schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:20:
[...]

kost ook een hoop. Als je lastig aan je hit cap komt kan je ook nog overwegen survival te speccen tot Sure-footed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanJ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-06-2023
Hit cap is idd lastig om aan te komen zit er zelf ook mee nu ik fury ga als warrior.

Maar vandaag mijn eerste Guild run gehad in Molten Core full clear whoee,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Seroczynski schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:41:
Ik zit op Gandling. Gisteravond waren er 30+ mensen van mijn guild online en toen ik net naar bed was hebben ze Azuregos weten te killen.
Persoonlijke vrienden zijn wel minder gaan spelen of afgehaakt.
Ally/horde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
Tot de conclusie gekomen dat ik in het weekend echt niet meer hoef te proberen in open world te farmen xD. Zondag in Felwood geprobeerd wat Satyrs te farmen. 4 corpse runs vanaf Flight point later eindelijk weg gekomen. Moest ik een klein stukje over het pad, meteen weer 5 lvl 60's op mijn dak. Nog een corpse run.
Eindelijk bij de Satyrs aangekomen, ik helemaal naar achteren gelopen zodat ik niet echt zichtbaar ben vanaf beneden. Daar in het uiterste hoekje Satyrs gaan farmen.
Tot drie keer toe door drie verschillende lvl 60 rogues neer gehaald die in dat uiterste hoekje kwamen zoeken naar de minimale honor die ze voor mijn lvl 52 krijgen.
Conclusie, alleen nog maar dungeons voortaan in het weekend xD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noiz
  • Laatst online: 09-09 12:27
Jep, je vraagt je af wat Blizzard bezielde om het honor systeem al live to gooien zonder BG's. Voor de mensen die gaan roepen dat het hetzelfde was in Vanilla: Nee, dat was het niet. In Vanilla was een groot gedeelte nog volop aan het levelen i.p.v. 60 zijn en in BiS gear rondlopen. Daarnaast was de server cap vele malen lager wat ook een aanzienlijk verschil maakt.
Merk aan mijzelf dat ik op dit moment nauwelijks inlog. Solo farmen als prot warrior is al irritant, laat staan als je iedere 2 minuten gekillt wordt door een groep van 5+ hordes. En met naar dungeons gaan ben je 9 van de 10 keer 30 minuten kwijt aan corpse runs voordat je binnen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Persoonlijk vond ik -vooral voorbij de level 40- het levelen d.m.v. dungeons ook veel fijner. Je kan een dungeon soms tweemaal achter elkaar doen met dezelfde groep en je hebt praktisch altijd goede gear. De XP is uncontested en het is ook leuk m.b.t. de verschillende encounters die je hebt. Maar ik kan de frustraties die hier gedeeld worden ook wel goed begrijpen. Hopelijk is het na 10 december wat minder heftig voor de mensen die nog geen 60 zijn.

Mijn alt zit op level 27 dus die heeft nog geen last van wpvp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Seroczynski schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:20:
Persoonlijk vond ik -vooral voorbij de level 40- het levelen d.m.v. dungeons ook veel fijner. Je kan een dungeon soms tweemaal achter elkaar doen met dezelfde groep en je hebt praktisch altijd goede gear. De XP is uncontested en het is ook leuk m.b.t. de verschillende encounters die je hebt. Maar ik kan de frustraties die hier gedeeld worden ook wel goed begrijpen. Hopelijk is het na 10 december wat minder heftig voor de mensen die nog geen 60 zijn.

Mijn alt zit op level 27 dus die heeft nog geen last van wpvp :)
Ik wil mijn alt ook gaan levelen (nu nog mijn bank char, dus level 5), maar wil hem eigenlijk toch ook spelen. Is een Warlock wat mij dus echt een leuke class lijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb 3x een Warlock naar 60 geleveld (vanilla, nost, elysium) en het is zeker een leuk class. Je kan enorm veel content zelfstandig doen, inclusief elite quests, omdat Fear zo absurd goed is. Ook in PVP ben je bijna niet dood te krijgen.

Juist omdat ik het al meerdere malen heb gedaan ben ik begonnen met een Mage en nu eens een Warrior. De Warlock gaat in eerste instantie tot 20 zodat ik in Azshara kan scouten ;) Maar dat is voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Noiz schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:16:
Jep, je vraagt je af wat Blizzard bezielde om het honor systeem al live to gooien zonder BG's. Voor de mensen die gaan roepen dat het hetzelfde was in Vanilla: Nee, dat was het niet. In Vanilla was een groot gedeelte nog volop aan het levelen i.p.v. 60 zijn en in BiS gear rondlopen. Daarnaast was de server cap vele malen lager wat ook een aanzienlijk verschil maakt.
Merk aan mijzelf dat ik op dit moment nauwelijks inlog. Solo farmen als prot warrior is al irritant, laat staan als je iedere 2 minuten gekillt wordt door een groep van 5+ hordes. En met naar dungeons gaan ben je 9 van de 10 keer 30 minuten kwijt aan corpse runs voordat je binnen bent.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.eventfinda.co.nz/uploads/events/transformed/1242544-553400-34.jpg

Maar ik geef toe dat ik als rogue makkelijk praten heb, ik kan selectief meedoen aan pvp natuurlijk :P.

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-11-2019 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 14:00
In de originele topic van WoW waren er mensen die van meening waren ik nooit de hunter bow/staff kon krijgen omdat het temoeilijk was (.....) zie hier, behaald en direct weer in MC waar geen enkele loot voor hunter dropte (arg) https://imgur.com/1dYeL0o

Het lastigste van de Demon quests was Silithus omdat het een dag na de opening was van de PVP Phase. Ganking squads van 5 kan ik niet veel tegen doen!

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goedemorgen allen! :)

Zoals eerder aangegeven ben ik weer verder gegaan met het levelen van m'n warrior na te zijn geswitched naar dual wield fury spec. En het speelt echt echt heerlijk! Dat ik überhaupt ooit over ben gegaan naar arms... dat begrijp ik niet. ;) Nu dus level 53 geworden en ik kan gestaag doorgaan... Levelen lukt me prima en naarmate de levels vorderen wordt de gear dat je kan krijg (lees: +hit) steeds beter, waardoor het levelen weer gemakkelijker gaat... I love it! Nog 2 levels en dan even de Devilsaur set fixen. :) Tanking gear is sowieso redelijk op orde door items te hebben gekocht; ik weet alleen nog niet of ik uiteindelijk ook écht ga tanken, ondanks ik dat wel voornemens was te doen...

Pfffff ;)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:50
RustStorm schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:52:
Goedemorgen allen! :)

Zoals eerder aangegeven ben ik weer verder gegaan met het levelen van m'n warrior na te zijn geswitched naar dual wield fury spec. En het speelt echt echt heerlijk! Dat ik überhaupt ooit over ben gegaan naar arms... dat begrijp ik niet. ;) Nu dus level 53 geworden en ik kan gestaag doorgaan... Levelen lukt me prima en naarmate de levels vorderen wordt de gear dat je kan krijg (lees: +hit) steeds beter, waardoor het levelen weer gemakkelijker gaat... I love it! Nog 2 levels en dan even de Devilsaur set fixen. :) Tanking gear is sowieso redelijk op orde door items te hebben gekocht; ik weet alleen nog niet of ik uiteindelijk ook écht ga tanken, ondanks ik dat wel voornemens was te doen...

Pfffff ;)
Denk je ook aan de attunements :) Kan je prima doen voordat je level 60 bent en kun je gelijk op level 60 beginnen met de raids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
Gearen als tank is altijd nog velen malen sneller dan als DPS.
ik heb altijd nog een erg tank te kort voor pugs

[ Voor 34% gewijzigd door Barnagma op 26-11-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk ga ik ook nog wel tanken, maar daar wil ik enkel mee beginnen als 4 (of 9) guildies mee gaan... Guildies van een guild waar ik nog geen deel van uit maak... ^_^ Het leven van een guildless warrior is... alleenig... :)

Maar inderdaad: ik geloof absoluut dat het gemakkelijker is als tank te gearen dan als dps. :) En wat betreft de attunements; daar moet ik me even in gaan verdiepen. Volgens mij is dat allemaal niet zo ingewikkeld (behalve de escort quest in BRD voor Onyxia (als ik mij niet vergis...)).

Oftewel: to be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:06
ik ben een orc warrior. net lvl 60 gedinged. Ik heb al ff rond gekeken wat een goed tank wapen is.
Nu heb ik een scarlet kris gekregen en daar tank ik mee. Een dagger dus met 41 dps en stam/agility.
Maar heb ook nog een mace met armor en ik geloof 36.5 dps.
Die dagger is 1.5 speed en de mace is 2.00 speed.
Vraag me af wat ik dan beter kan gebruiken. de mace doet meer dikkere damage maar de dagger sneller.

Welke kan ik beter gebruiken.

Zit nu op 259 blacksmithing maar zit me toch af te vragen of ik niet beter herbalism kan gaan pakken. heb minin gop 300. BS levert me niet heel veel op. Ben voor armor smith gegaan.
Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
beebie121 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:04:
ik ben een orc warrior. net lvl 60 gedinged. Ik heb al ff rond gekeken wat een goed tank wapen is.
Mirah's Song om mee te beginnen, om deze later te upgraden naar een Quel'Serrar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:06
invine schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:07:
[...]

Mirah's Song om mee te beginnen, om deze later te upgraden naar een Quel'Serrar :)
ja die mirah's song is ook nice. Maar goed, op dit moment gaat het me om natuurlijk hehe

en Quel Serrar, boek kost bij ons 1500goud ofzo... eerst maar mn epic mount. nog 450g te gaan daarvoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

beebie121 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:13:
[...]

ja die mirah's song is ook nice. Maar goed, op dit moment gaat het me om natuurlijk hehe

en Quel Serrar, boek kost bij ons 1500goud ofzo... eerst maar mn epic mount. nog 450g te gaan daarvoor :P
Voor mij dropte gisteren die +7 weapon skill gloves in BRD dus ik ben in 1 klap bijna klaar voor mijn mount daar waar ik eerder bijna blut was :P. Morgen zal ik wel level drie of hoger in pvp zijn dus 800g totaal kost het me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 16:54

Seraphin

Meep?

Terugkomend op de discussie omtrent weapon skill & hit chance, heb ik de formule opgedoken en in excel syntax gezet (bron: https://vanilla-wow.fandom.com/wiki/Hit )

Chance to Miss = IF([Mob Defence Skill]-[Player Weapon Skill]>10,(7%+([Mob Defence Skill]-[Player Weapon Skill]-10)*0.4%),5%+[Mob Defence Skill]-[Player Weapon Skill]*0.1%)

Of iets makkelijker te lezen:
IF(Gap>10,(7%+(Gap-10)*0.4%),5%+Gap*0.1%)

Waarbij "Gap"= [Mob Defence Skill] - [Player Weapon Skill]

Bovenstaande voor 2h weapons (incl. bows / guns). Voor DW moeten de base percentages van 7% en 5% naar respectievelijk 28% en 24% worden gezet.

De implicatie hiervan is dat zonder bijzondere modifiers, je base chance to miss voor 2h weapon wielders op een raid boss exact 9% is. Op het moment dat je je weapon skill weet te verhogen dmv gear/talents naar 305, dan gaat je miss chance op een raidboss direct omlaag naar 6%.

Echter vanaf dat punt geeft iedere +5 weapon skill nog “slechts” 0.5% minder chance to miss. Dit blijft overigens linear en bv op daggers zou je theoretisch +25 weapon skill kunnen halen dmv items.

Dit alles houdt geen rekening met invloed van weapon skill op (mob) chance to dodge, block, parry, glancing blow. Increased weapon skill zou deze percentages ook moeten verlagen maar ik kon daar geen consistente / betrouwbare bron voor vinden.

Goed om te onthouden; weapon skill is effectief de inverse van defence skill. En hoewel "iedereen" gewend is om met mob level difference te rekenen voor miss, dodge, parry, glancing en crushing zijn de daadwerkelijke factors dus eigenlijk weapon skill & defence skill (van zowel de player als de mob).

[ Voor 0% gewijzigd door Seraphin op 26-11-2019 16:20 . Reden: Hit & miss omgedraaid ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 22:49

junglebeast

hier staat iets

Om onze @Themperror niet zo eenzaam te laten voelen is er al een tijdje een classic sectie op onze Discord. Dus wie wat over classic wil kletsen mag dat lekker hier doen.

https://discord.gg/F2HQMX

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik denk dat ik het honor systeem niet helemaal vat. Althans, ik vat het wel, maar het lijkt niet te updaten. Ik heb een buttload een kills, 10k+ honour verdiend deze week, en die totals zijn wel opgeteld en doorgevoerd, maar er is precies niets veranderd aan mijn rank, of aan mijn standing.

De historie laat hij ook niet zien, alleen maar 'totals' en 'last week' wat betreft honour, geen vorige standing o.i.d. dus ik weet niet of het nu goed gaat.

Ik wilde rank 3 worden vanwege de faction discount maar zo komt daar natuurlijk niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
HTT-Thalan schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:35:
Ik denk dat ik het honor systeem niet helemaal vat. Althans, ik vat het wel, maar het lijkt niet te updaten. Ik heb een buttload een kills, 10k+ honour verdiend deze week, en die totals zijn wel opgeteld en doorgevoerd, maar er is precies niets veranderd aan mijn rank, of aan mijn standing.

De historie laat hij ook niet zien, alleen maar 'totals' en 'last week' wat betreft honour, geen vorige standing o.i.d. dus ik weet niet of het nu goed gaat.

Ik wilde rank 3 worden vanwege de faction discount maar zo komt daar natuurlijk niks van.
Wordt maar 1x per week echt geupdate, vandaag ergens eind van de ochtend dacht ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

invine schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:07:
[...]

Wordt maar 1x per week echt geupdate, vandaag ergens eind van de ochtend dacht ik :9
Yes! Je had gelijk, eindelijk rank 3 :P.

- edit - Bijna rank 4 zelfs :9. Nog anderhalve minuut tot het geld van mijn laatste auctions binnen is en dan tip ik net over de 800g, genoeg voor de mount *O*.

Standing 636 dus ik ben nog lang niet de meest actieve PVP'er van de server, maar met mijn oranje Palomino wel één van de meest stijlvolle 8).

[ Voor 39% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-11-2019 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:43

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ik heb het best wel zwaar met dat PVP-geweld en moet zeggen dat de drang om mijn Priest (lvl40) verder te levelen flink minder wordt. Ben ook met alt's bezig maar is nog een beetje meh.

Aan de ene kant is het de charme van een PvP-server, maar gefarmed worden is toch net wat anders. Maar ik zal niet opgeven, for the Alliance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tuinïnen schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:32:
Ik heb het best wel zwaar met dat PVP-geweld en moet zeggen dat de drang om mijn Priest (lvl40) verder te levelen flink minder wordt. Ben ook met alt's bezig maar is nog een beetje meh.

Aan de ene kant is het de charme van een PvP-server, maar gefarmed worden is toch net wat anders. Maar ik zal niet opgeven, for the Alliance!
Ik moest net nog een 60 mage ombrengen omdat hij MIJN arena trinket wilde looten :Y). Ze rekenen op een stunlock rogue dus ze zitten klaar met hun blink button, maar dan volgt er een ambush en een backstab and... that's all she wrote :P. Zat nog een mooie 16 slot backpack in de kist ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uhmmie
tuinïnen schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:32:

Ik heb exact hetzelfde.. Af en toe een keer afgemaakt worden door alliance van ongeveer hetzelfde level hoort erbij.. Ook als ik net na een pull zit te rusten.. en een rogue met snel even 1hit killed..

Maar gisteren ben ik in 10 a 15 minuten, 4x gekilled door een groep ?? alliance (en nee niet eens dezelfde groep).. Eigenlijk alleen maar corpse runs dus.. Want voor ik een beestje dood had, kwam de volgende groep al weer over me heen.. Daarna naar een ander deel van het gebied gegaan, maar onderweg nog 2x gesloopt door een level ??... Daarna maar naar een ander gebiedje gegaan. En uit eindelijk uitgelogd omdat ik daar eigenlijk nog net te laag level voor was en ik daar dus ook niet lekker kon levelen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 14:36
Het valt me wel op dat simpele kills eigenlijk nooit genegeerd worden. Sta je met half health een mob in elkaar te rossen en er komt een tegenspeler aan met 4 levels hoger killt die je gewoon "even" want het is toch zo makkelijk... Tsja er is geen eer aan te behalen maar eergevoel is niet belangrijk als je enkel om honor gaat.

Zo had ik laatst een soort van onafgesproken afspraak met een Horde speler die in dezelfde grot bezig was om elkaar niet te killen. Ging goed totdat ie me zag met 15% health en toen kon ie het toch niet laten... Gelukkig ben ik 'm later nog een keer tegen gekomen en heb ik de score nog recht kunnen trekken maar dat maakte het gevloek niet minder toen ik ineens DoTs zag verschijnen op het scherm.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• defixje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 09:44
Helaas vind ik het na het hele Honor systeem helemaal niet meer leuk.

Voorheen lieten we elkaar beetje met rust, maar nu niet meer.

Zo zonde

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

Wat jullie allemaal schijven mbt pvp is exact de reden dat ik pvp servers keihard aan het mijden ben sinds enkele weken nadat vanilla verscheen. Ik vind er echt niks leuks aan, sterker nog: het zorgt voor spelbederf bij mij. Super fijn dat ik lekker bezig kan blijven met wat dan ook op Nethergarde Keep. :)

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik speel zelf op een PvE-server en heb er geen last van, maar lees veel berichten op de diverse (Blizzard)fora dat mensen het spel momenteel onspeelbaar vinden omdat alle FP's, instance-entrances, toegang tot steden, etc. gecamped worden.

Het grootste probleem lijkt de hoge server population te zijn. De cap is veel hoger dan in Vanilla terwijl de wereld net zo groot/klein is als toen. Je komt dus om de haverklap spelers van de andere factie tegen. En als de facties niet in balans zijn, wat op veel realms het geval is, dan is de kleinere factie al snel de klos.

Maar toch kan ik er met mijn verstand (en gevoel) niet helemaal bij. Waarom doen zoveel mensen hieraan mee? Wat is de lol ervan? Zijn ze zo gefocust op het hebben-hebben-hebben dat ze ten koste van het spelgenot van vele anderen honor 'moeten' grinden? Puur om wat nieuwe ingame spullen en een Rank te kunnen behalen?

• Seroczynski
  • Niet online
Iemand uit mijn guild is inmiddels rank 6, en dan ben je toch dichterbij ziek goede items t.o.v. iemand die geen honor grind. Blizzard heeft ervoor gekozen om de rank 10 items de stats van 1.12 te laten hebben, welke echt te goed zijn zo vroeg in de game.

Terwijl ik zelf wacht tot de week van 10 december zodat ik BG's kan gaan grinden, zijn er enkelen die nu al honor grinden om met een paar weken rank 10 te halen.

• Barnagma
Cannoli schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:12:
Ik speel zelf op een PvE-server en heb er geen last van, maar lees veel berichten op de diverse (Blizzard)fora dat mensen het spel momenteel onspeelbaar vinden omdat alle FP's, instance-entrances, toegang tot steden, etc. gecamped worden.

Het grootste probleem lijkt de hoge server population te zijn. De cap is veel hoger dan in Vanilla terwijl de wereld net zo groot/klein is als toen. Je komt dus om de haverklap spelers van de andere factie tegen. En als de facties niet in balans zijn, wat op veel realms het geval is, dan is de kleinere factie al snel de klos.
Goed voorbeeld hier van :+

Zo ver vermaak ik me wel op een PVP server. Ben geen die-hard pvper maar een beetje world pvp en BGs zijn leuk op zn tijd. Ik wil sowieso hangen op rank 3 voor de vendor korting. Misschien in de kerst vakantie pushen voor de blauwe PVP set.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Seroczynski schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:18:
Iemand uit mijn guild is inmiddels rank 6, en dan ben je toch dichterbij ziek goede items t.o.v. iemand die geen honor grind. Blizzard heeft ervoor gekozen om de rank 10 items de stats van 1.12 te laten hebben, welke echt te goed zijn zo vroeg in de game.

Terwijl ik zelf wacht tot de week van 10 december zodat ik BG's kan gaan grinden, zijn er enkelen die nu al honor grinden om met een paar weken rank 10 te halen.
Daar zit ik ook achteraan. Maar volgens mij moet je voor PVP epics wel érg hoog in rank zijn... Ik ben altijd wel ergens in de buurt waar gepvp'd word (Winterspring/Everlook b.v.) en pak daar gewoon alles mee wat ik kan killen. Soms lift ik mee op een boot of zeppelin waar wat high levels zitten en pak er daar één of twee mee. Je hebt 5000 ranking nodig om één rank omhoog te gaan, dus een week flink pvp'en brengt je wel één of twee rangen omhoog als je het goed doet, maar zonder BG's is er geen alternatief natuurlijk. Ik ga nog steeds af en toe terug naar STV, pak daar de lowbies mee om de high levels uit hun hok te lokken, en die farm ik vervolgens :P. Ben nu in twee weken bijna (haartje na) rank 4.

Ik heb makkelijk praten, want ik heb stealth, dus ik heb weinig last van farm groups en mensen die een flight point of boot campen. Sterker nog, ik blijf hangen want onherroepelijk zitten er een paar laag op HP of zitten net te drinken dus dat is één of twee crits en ik heb er weer 100-200 honor bij. Vanwege ambush/subtlety build zijn plate wearers wel lastig voor me maar als ik de kans zie pak ik ze wel mee.

Dus ja, mij bevalt het wel, maar ik ging er ook specifiek in (en heb mijn gear/talents erop aangepast) om te pvp'en en ben dus blij dat het systeem er is. Ik vind het ook extra leuk om het in steden te doen (Grom'Gol, Everlook etc) omdat men zich daar vaak veilig waant.

En je hebt geen epics nodig voor dikke damage hoor. Er is een Tauren druid op mijn server die echt gemeen goed is en ikzelf heb met blauwe daggers (shanker + kris) geregeld 1600+ crits.Zojuist nog een level 60 mage getwo-shot (ambush + backstab). Ik ga alleen wel als een malle door mijn reagents heen (flash/blind powder, poisons etc) en die zijn echt niet goedkoop op dit level.

• Seroczynski
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:54:
[...]

En je hebt geen epics nodig voor dikke damage hoor. Er is een Tauren druid op mijn server die echt gemeen goed is en ikzelf heb met blauwe daggers (shanker + kris) geregeld 1600+ crits.Zojuist nog een level 60 mage getwo-shot (ambush + backstab). Ik ga alleen wel als een malle door mijn reagents heen (flash/blind powder, poisons etc) en die zijn echt niet goedkoop op dit level.
De Rank 10 gear is ook gewoon blue :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Seroczynski schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:18:
[...]

De Rank 10 gear is ook gewoon blue :)
:? ik kan me herinneren dat ik ooit nog eens een lvl 60 toon van mijn retail account heb gegooid die volhing met pvp epics. Kun je ergens de huidige pvp gear terugvinden?

• Seroczynski
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:09:
[...]

:? ik kan me herinneren dat ik ooit nog eens een lvl 60 toon van mijn retail account heb gegooid die volhing met pvp epics. Kun je ergens de huidige pvp gear terugvinden?
https://classicdb.ch/?itemsets

De epic PVP gear is een hoger rank dan 10.

[ Voor 6% gewijzigd door Seroczynski op 28-11-2019 10:17 ]

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

En het fijne is dat je hier dus niet zomaar aan komt, hier moet je wel echt voor door blijven grinden.

Surfin' paradise!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-09 14:49
HTT-Thalan schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:54:
[...]

Dat omdat je een Rogue bent, die zijn bij voorbaat al minder afhankelijk van gear dan andere classes. Eviscerate kan makkelijk hoog critten aangezien deze alleen maar scaled met rank en evt. talents.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 19:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Maar toch kan ik er met mijn verstand (en gevoel) niet helemaal bij. Waarom doen zoveel mensen hieraan mee? Wat is de lol ervan? Zijn ze zo gefocust op het hebben-hebben-hebben dat ze ten koste van het spelgenot van vele anderen honor 'moeten' grinden? Puur om wat nieuwe ingame spullen en een Rank te kunnen behalen?
Beetje naïef wel.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Tja, een aantal vrienden van indertijd begonnen op een PvP server, dus ik ook. Ik ben zo blij dat ik niet voorbij level 15 ben gekomen voor ik alweer zat was. (Voor mij is BfA niet perfect maar dus duidelijk beter - als in meer active time en dus leuker - dan classic)

Nu hoor ik ze alleen maar klagen omdat ze uiteindelijk in de minderheids faction blijken te zitten nu het een beetje gestabiliseerd is en continu geganked worden. Alle FP, alle instances en alle quests hubs kunnen ze niet spelen omdat ze zwaar outnumbered zijn.

En het domme, we hebben in Vanilla indertijd hetzelfde gehad en onze level 60 characters abandoned en gererolled op een pvp server waar we in de meerderheid waren om precies dezelfde reden!. Ze wisten dus wat er ging gebeuren en dat er 50% kans was dat ze de lul zouden zijn.

PvP is nooit balanced geweest in WoW, de classes niet, maar ook geen enkele server is ooit balanced gebleven. De door veel classic diehards vervloekte crossrealm functies zijn het enige dat PvP enizins balanced maakte.

Ik zeg maakte, omdat BfA natuurlijk de grote fout maakte om Horde en Alliance eigen zones te geven. In de horde zones kan ik niet met warmode aan WQs doen zonder geganked te worden en omgekeerd in alliance zones zet ik het aan, omdat de horde toch kansloos is.

• Paffelton
Ik snap het probleem niet echt als je eenmaal 60 bent. Ja je wordt een keer gecamped op je flight point. Maar dan kan je toch gewoon als ghost de instance in lopen of heb ik het nou mis? Wat maakt het dan uit dat daar 20 man voor staan te campen?

Tijdens het lvlen of farmen snap ik het nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Paffelton schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:01:
Ik snap het probleem niet echt als je eenmaal 60 bent. Ja je wordt een keer gecamped op je flight point. Maar dan kan je toch gewoon als ghost de instance in lopen of heb ik het nou mis? Wat maakt het dan uit dat daar 20 man voor staan te campen?

Je kan niet als ghost een instance binnenlopen als je niet in diezelfde instance dood bent gegaan.

• Paffelton
Seroczynski schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:08:
[...]

Je kan niet als ghost een instance binnenlopen als je niet in diezelfde instance dood bent gegaan.
Ja? Dat zit verkeerd in mijn geheugen dan. Dat wordt nog wat dan als ik eindelijk de 60 eens aantik -.-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Seroczynski schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:08:
[...]

Klopt dan ga je gewoon door de portal heen en gebeurd er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paffelton schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:01:

Ik had er eerst niet zoveel problemen mee, maar sinds gisteren ook helemaal klaar mee.
Bijna een uur over gedaan om van Camp Mojache in DM te komen. Groep van zo'n 30 ally was iedereen aan het corpse campen de gehele weg naar binnen. Echt belachelijk. Denk wel 25 corpse runs moeten doen voordat ik binnen was. Fijn dat je op een gegeven moment ook cooldown hebt op je res, en iedere keer 2 minuten moet wachten. Je wordt dus gestraft, omdat je geganked wordt. Verschrikkelijk ruk systeem. Run afgemaakt en uitgelogd.
Tot de BG's er zijn log ik alleen nog voor de raid, of level een low alt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Ik ben gisteren gewoon opnieuw begonnen op een PvE server. Ik was er na 15-20 corpse runs zonder ook maar iets anders te kunnen doen, zo zat van. Die phase 2 heeft mijn hele plezier verpest.

Vraag is of ik lvl60 nog ga halen op de pve server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Uhmmie schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:42:
Ik ben gisteren gewoon opnieuw begonnen op een PvE server. Ik was er na 15-20 corpse runs zonder ook maar iets anders te kunnen doen, zo zat van. Die phase 2 heeft mijn hele plezier verpest.

Vraag is of ik lvl60 nog ga halen op de pve server...
Hoe bedoel je nog gaat halen? Kwestie van tijd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Klaarblijkelijk denkt niet iedereen er zo over, want het barst nog van de mensen op onze server (Ashbringer). Vanochtend voor mijn conference calls weer even een rondje Everlook gedaan (vooral Winterspring village) met een andere rogue samen, toch een goeie 2000 honor opgehaald in een half uurtje. Ze waren wel bijna allemaal level 60 met redelijke gear (op één eigenwijze 56 orc rogue na die maar rond bleef hangen). Het is eng hoe snel zelfs een 60 warrior neergaat met twee rogues :P.

Ik (persoonlijk in ieder geval) camp niet bij instances, maar kom nog wel eens bewakertje spelen bij ZF omdat daar vaak mages aan het ganken zijn en dat geeft zulke leuke crits. Bepaalde namen ga je ook herkennen na een tijdje, en ik zie dat er nog steeds veel nieuwe 60'ers bij komen.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-11-2019 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:06:
Klaarblijkelijk denkt niet iedereen er zo over, want het barst nog van de mensen op onze server (Ashbringer). Vanochtend voor mijn conference calls weer even een rondje Everlook gedaan (vooral Winterspring village) met een andere rogue samen, toch een goeie 2000 honor opgehaald in een half uurtje.
Das dus het hele probleem; Honor- rank systeem releasen op overcrowded servers. Heeft niks meer met Pvp te maken. Iedereen wil gewoon zo makkelijk en snel mogelijk Ranken, en terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:29:
[...]

Das dus het hele probleem; Honor- rank systeem releasen op overcrowded servers. Heeft niks meer met Pvp te maken. Iedereen wil gewoon zo makkelijk en snel mogelijk Ranken, en terecht.
Dit is toch waar we om hebben gevraagd? We hebben allemaal gevraagd om classic terug te brengen, met al haar eigenaardigheden. Dit was vroeger ook een issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:12:
[...]

Dit is toch waar we om hebben gevraagd? We hebben allemaal gevraagd om classic terug te brengen, met al haar eigenaardigheden. Dit was vroeger ook een issue.
Dat is dus niet waar. 'Vroeger' was de population 3x zo klein.
Maar goed, nog 2 weken afzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:28

Grvy

Bot

HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:12:
[...]

Wat een onzin. Vroeger was het echt niet zo. Alleen al om het feit dat de servers veel meer mensen aankunnen. Als je "vroeger" met 40 man ging AOE HK farmen in BRM ging je computer gewoon dood ook.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Grvy schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:37:

Wat een onzin. Vroeger was het echt niet zo. Alleen al om het feit dat de servers veel meer mensen aankunnen. Als je "vroeger" met 40 man ging AOE HK farmen in BRM ging je computer gewoon dood ook.
Waar zitten jullie met je geheugen :D absoluut wel moesten wij vroeger de ganks ontwijken @ thorium point als we naar MC wilden! En ik was nota bene de warlock die met 3x de normale hoeveelheid shards moest opdagen om iedereen te summonen zodat niet iedereen langs de flight master moest!

Ik zal niet ontkennen dat er nu meer mensen op een server passen (want ik heb de officiele cijfers/uitspraken niet), maar lang niet iedereen daarvan is zestig of speelt actief: een hoop mensen zijn bij de launch tijdelijk uitgeweken vanwege de queues.

Mijn nieuwe zoekmachine 'duck duck go' is nog niet zo ver ingeleerd als mijn google was, maar ik vind o.a. dit:

https://us.forums.blizzar...-be-mega-servers/237919/7

op ongeveer een derde, van user Eloraell:
This is correct. Their server limitations were up around the 4000-5000 mark as long as people were spread out across the realm (aka not AQ Gates).

...

Layering will give the impression of a 3k realm while having 12k people on the realm. But only for the first few weeks. After that, as the tourists disperse and people’s play time decreases, they’ll return to the 3k limits and no layers.

Remember that with an average 40% of realm players playing at peak times, the server can handle 7500 people generally, because people’s play times are spread out. So a 12k server where all 12k are playing at the same time in that first week, doesn’t have to lose too many players completely, to be at a reasonable level.
Blijkbaar is de server cap helemaal niet (zoveel) hoger dan toen. En ik speelde destijds ook veel PvP met mijn Warlock, werd zéér regelmatig aangegrepen door Horde en speelde al voor het honor system zijn intrede deed.

2 avonden geleden stond ik in SW met de hele meute te wachten op de Ony buff. Ik heb ze niet geteld maar ik schat voorzichtig dat er een man of duizend stond (en dat was te merken aan de framerate). Dat is duizend man, wachtend om te gaan raiden. Als je die uitspreid over de hele wereld (die in vanilla een stuk kleiner was dan we van retail gewend zijn) blijft er nog meer dan genoeg over om last van te hebben tijdens world play (en pvp).

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-11-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:28

Grvy

Bot

@HTT-Thalan blizzard heeft al aangegeven dat de server cap hoger is. Dus die geloof ik boven e.a. random user op de blizz forums die duidelijk maar zijn eigen wereld aan het posten is.

En daarnaast, is het gewoon een feit dat HK aoe farming zoals nu niet bestond in Vanilla. Kan je op je hoofd gaan staan wat je wilt maar dat is een feit.

Ganks @ thorium point met een groepje vs AOE spammend heel BRM door rennen is natuurlijk wel een verschil. Vroeger kon dat tweede niet vanwege je eigen computer(s). en nu is dat hoe het gedaan wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door Grvy op 29-11-2019 13:00 ]

Dit is een account.

Pagina: 1 ... 48 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat