Barnagma schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:53:
[...]
Ik heb daar gisteren ook even een uurtje rond gelopen. Ging nog best stroef aangezien er soms packs tussen zitten met level 34-35 mobs. Dus ik moet even een chill plekje vinden. Plus ik heb er nog 4 quests open staan.
Eerst maar even de test of lore chain quest afmaken. Veel exp (en best wat geld) en een dungeon quest op het einden.
Ik zat daar ook beetje mee. Vriendin en ik waren klaar met questen in 1k Needles en toen kwamen we op de Flats waar nog best veel lvl35 rondliep. Dat liep gewoon niet lekker als je lvl30/31 bent. Toen gingen we iets anders zoeken.
We zijn eerst naar Desolace gegaan waar ik al snel de conclusie trok dat veel quests daar nog te hoog waren. Ik meende van vroeger dat dit gewoon kon, maar ik zal het verkeerd hebben. Best grappig eigenlijk, want ik liep recht op het kampje met flightpoint aan waar ik mij herrinnerde van vroeger waar deze was. Deze wist ik ook nog prima terug te vinden, ware het niet zo dat een alliance guard mijn arme tauren veranderde in een bloedend blikje rundvlees. Ik reageerde misschien met een wat paniekerig hoog gilletje op discord, dus terwijl mn vriendin zich bijna verslikte van het lachen kreeg ik een ressurect van haar.
Het was nog best een linke boel om door Desolace heen te lopen om het flightpath bij shadowprey op te halen. Dat zit natuurlijk precies aan de andere kant van het gebied als je vanuit STM komt binnenlopen. Maar eenmaal daar alvast het flightpoint opgehaald.. en toen maar terug naar OG want Desolace werd em nog even niet. Als we rond lvl35 nog een questzone nodig hebben dat gaan we hier weer naartoe. Desolace is namelijk een questzone die deze tijd van het jaar goed weergeeft: Grijs, meer grijs, and a bit of grijs on top. Alsof je het kleurenpanel bekijkt van Johan Derksen's kapsel.
Eigenlijk wilden we geen dungeon doen die avond want we moesten nog quests ervoor verzamelen en het werd al iets later. We wilden eigenlijk beide met een uurtje stoppen. Dus toen namen we maar de Zeppelin naar STV. Daar kwamen we aan bij Grom'Gol. M'n vriendin merkte al op dat alle quest uitroeptekens nog grijs waren, maar misschien zei ik, konden we hier anders wel ff farmen.
Bij de eerste stap buiten het kamp zag ik een raptor en ik chargde deze! Mijn eerste slag miste, en de tweede ook! Toen zag ik dat de raptor lvl37 was dus ik rende maar snel terug naar de Grom'Gol guards...
Toen namen we maar de volgende zeppelin terug naar OG. Maar intussen hebben we nog steeds geen questzone waar we goed aan de slag konden gaan. Dus ik weer wowhead op.. en kwam deze keer uit op Hillsbrad. We moesten dan alleen lopen vanuit Sepulcher (Silverpine Forest). Meteen in Hillsbrad kwamen we een undead mage tegen. Hij werd beschoten door een elf hunter van lvl38, maar de mage probeerde nog koppig weg te lopen met dat kromme loopje dat undead doen. Ze kwamen ons tegemoet over de weg.
Het eerst wat ik dacht was alles gewoon te vermijden.. Ik weet dat mn vriendin nog niet zo sterk is in pvp van de paar keren dat ze per ongeluk "request duel" doet in plaats van "follow". Die duels waren namelijk behoorlijk one-sided. Als die mage dus even die hunter bezig kon houden dan zou het mooi zijn dacht ik zo. Ik begon dus al een stukje langs de weg te lopen om niet direct in het oog te springen van de alliance speler.
Het ging daarna erg snel:
De tegemoet komende mage rende ons voorbij,
Toen kwam de hunter pet voorbij,
Opeens een Hunter's Mark op mn vriendin's priest.
Toen kwam de hunter pet op mn vriendin af.
En dan moet je wel he.
Dus ik draai bij, en charge de hunter. Ik drop direct Hamstring en begin rondjes om hem heen te lopen terwijl hij wat sloom van zich afslaat. Ik zette Retaliation daarna aan om het level gap misschien wat te overbruggen, en toen de hunter pet op me afkwam kon ik deze nog even weg houden met Intimidating Shout. Het leek erop dat ik de overhand zou krijgen in dit gevecht; M'n vriendin had zichzelf snel gehealed en begon nu ook mee te doen. Nu weet ik niet zoveel meer van hunter gameplay in vanilla, maar deze hunter kreeg mij niet van zich af.
Opeens raakte een flinke vuurbal de hunter. Deze deed lekkere damage. De alliance speler zat nu op erg low health en ik kon Execute doen: De hunter die wat spelers van 8 á 10 lvls onder hem wilde ganken lag nu zelf met zijn paarse snufferd in het gras.
Ik hoorde zo'n duistere undead /lol achter me. Het was de mage die de hunter eerst op het oog had. Waar ik de mage onder de bus zou hebben gegooid kwam hij wel terug, hoewel, vanuit zijn perspectief leek het er misschien wel op dat we hem te hulp schoten. (Maar goed ook

)
De rest van de reis was niet zo spannend. We kwam in Tarren Mill aan waar nog een behoorlijk aantal quests zaten voor lvl 30/31. Ook wat grijze quests.. die lieten we maar staan.
Dit was afgelopen week, en waarschijnlijk kunnen we vanaaf weer verder.
Maar het moraal van dit verhaal:
https://classicwow.live/ is een leuke website die je zou kunnen raadplegen als je even niet weet waar je verder moet. Ik ben over het algemeen geen fan van lvling guides maar een pushje in de juiste richting is vaak al genoeg om ervoor te zorgen dat je weer verder kan spelen, in plaats van dat je tijd weggooit aan het zoeken naar questzones.