• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 11:48
Sjonson schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:43:
Ik merk dat ik nu toch even in mijn leveling dipje zit. Ben lvl 31 en de areas waar ik heen kan zijn horde infested :P. Even doorbijten, maar denk nu echt, hmm waar ben ik ook al weer aan begonnen haha. Ach level 32 reckoning respec :D
Gisteren zelf ook een respec gedaan naar een reckoning build (lvl33). Wel met onehanded sword + shield. Ik merk echt een duidelijk verschil in hoe snel ik de mobs nu neer haal (sneller). Sit macro build met two-hander heb ik nog niet geprobeerd, jij wel? Werd aangevallen door een rogue in STV, die wist niet hoe snel die moest vanishen en weg moest sprinten, het leek wel voor iedere klap die hij me uitdeelde er 3 voor terug kreeg :)

Gisteren nog wel even een Deadmines run gedaan om te kijken of het tanken een beetje gaat met een paladin (+ moest one handed sword nog levelen). Tanken ging aardig, maar krijg te weinig crits om echt gebruik te maken van de shield block talents. Dit weekend maar eens Scarlet Monastery proberen te tanken.

Meer mensen ervaring met Paladin tank in classic?

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Baiko schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:33:
Sit macro build met two-hander heb ik nog niet geprobeerd, jij wel?
Sit macro's werken niet in Classic. Net als frontshredding, frontstabbing en reckoning bombs.

Dit dus.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Paprika schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:58:
[...]

Als je geen quests overslaat dan ga je in WPL 60 worden met 0 quests gedaan in EPL, Winterspring en Silithus. Als je ook maar ergens in het proces niet uitkomt, dan heb je gewoonweg quests of zelfs een hele zone overgeslagen.
Ik ben 53.5 en moet Winterspring, Felwood, WPL, EPL, Silithus en Burning steppes nog in.
ST, BRD ook nog niet in geweest. En zonder veel te grinden. Vooral questen.

Dit dus.

• virtualJac
  • Laatst online: 17-09 10:13
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:54:
[...]

[...]

Eastern Kingdoms om precies te zijn :>

[...]

Altijd Cooking nemen, buiten dat ik het gewoon leuk vind om alle mats te verzamelen is de stat food die je er aan overhoudt ook niet verkeerd! (als je dan toch bezig bent pak dan ook Fishing)
Thnx. Ik zag wel dat Gnomes ook engineering skill voordeel hebben. Alleen volgens mij heb je als Warlock toch meer aan herbs/potions.

there's no tweak without the tweaker

Verwijderd

virtualJac schreef op donderdag 19 september 2019 @ 18:06:
[...]

Thnx. Ik zag wel dat Gnomes ook engineering skill voordeel hebben. Alleen volgens mij heb je als Warlock toch meer aan herbs/potions.
Herb/alch vind ik ook altijd handig tijdens levelen, past ook goed bij de class op een of andere manier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:11:
[...]

Herb/alch vind ik ook altijd handig tijdens levelen, past ook goed bij de class op een of andere manier :)
Hoe vet is het om als warlock even een invisibility potion te pakken en dan iemand te ver-assen :+.
Beste van twee werelden.

Het is verbazingwekkend hoe weinig mensen echt alle rogue trucks kennen. Als je geen dot en/of slow poison hebt gebruikt kan het voorkomen dat ze ontsnappen. Je volgt ze, maar je rent natuurlijk net zo snel, en in stealth zelfs langzamer. Maar een goed getimede distract draait ze 180 graden om... en tegen de tijd dat ze dat in de gaten hebben heb jij de volgende ambush, garotte of cheapshot er al weer op liggen.

Ik haalde het net uit bij een gank samen met een andere rogue die gefeared werd, en zijn ogen rolden zowat uit zijn hoofd _O-.

[ Voor 43% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-09-2019 21:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 17:24
Vrijdag... Aan het werk zijnde... bezig met WoW in het hoofd en willen dat de dag voorbij is zodat er gespeeld kan worden...

Dat is een gevoel wat ik lang niet meer heb gehad en classic toch weer heeft doen laten ontstaan. Ik vind het heerlijk, maar tegelijkertijd vervelend.. Waar moet ik de tijd vandaan halen?! :D Fulltime job... Vrouw... Kind... Andere dingen dan WoW.... etc etc... WAaahhhhhhhh toestand.... ^_^

Maar oh zo leuk! :)

M'n warrior gaat gestaag verder in level. Ben nu level 25 en tot nu toe speelt het nog steeds heerlijk. Fury talents aan het gebruiken en gaan met die banaan. Ze speelt heel fijn en heb geen spijt van het laten zijn van m'n rogue voor wat hij is... Kennelijk is rogue het niet voor mij. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:31
RustStorm schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:23:
Vrijdag... Aan het werk zijnde... bezig met WoW in het hoofd en willen dat de dag voorbij is zodat er gespeeld kan worden...

Dat is een gevoel wat ik lang niet meer heb gehad en classic toch weer heeft doen laten ontstaan. Ik vind het heerlijk, maar tegelijkertijd vervelend.. Waar moet ik de tijd vandaan halen?! :D Fulltime job... Vrouw... Kind... Andere dingen dan WoW.... etc etc... WAaahhhhhhhh toestand.... ^_^

Zeer herkenbaar, ik heb ook erlke dag zin om te spelen.
Helaas vaak ook andere dingen te doen.
Speel nu gemiddeld om de 2 dagen en dat is best prima dan heb je ook weer aardig wat rested balkjes.
Casual spelen is beter doen dan ik had verwacht dankzij het rested systeem.
Het scheelt gewoon best veel als je na 5/6 dagen bijna een heel level rested bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024

M'n warrior gaat gestaag verder in level. Ben nu level 25 en tot nu toe speelt het nog steeds heerlijk. Fury talents aan het gebruiken en gaan met die banaan. Ze speelt heel fijn en heb geen spijt van het laten zijn van m'n rogue voor wat hij is... Kennelijk is rogue het niet voor mij. :)
Heb precies het zelfde. Baal er zelfs van dat mjin weekenden nog veel te vol zijn gepland met sociale activiteiten. Kan niet wachten tot het weer echt om slaat en iedereen zich weer gewoon in zijn eigen woning opsluit =).
Had mezelf als doelstelling opgelegd om niet aankomend weekend maar het weekend daar op lvl 40 te zijn. Zie nu al dat ik dat niet ga redden. Denk dat ik nu als ik zo door ga ongeveer lvl 37 ben. Kan echt niet wachten tot ik een mount heb en niet meer zo traag hoef te lopen met mijn warlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45

Lol! Herkenbaar. Ben net level 19 en merk nu wel dat het wat rustiger wordt in de zones waar ik aan het spelen ben :+ . Dat is soms natuurlijk wel fijn omdat je dan tenminste lekker door kunt gaan. Maar ik moet zeggen dat ik me prima vermaak, veel leuke encounters en altijd vriendelijke mensen in de party. Tot dusver klopt de nostalgie nog prima met de werkelijkheid. Denk wel dat op hogere levels dat wat minder gaat zijn want dan is het toch wel meer buffelen voor leveltje.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Het leek een leuk idee, dat er meer mensen op een server kunnen, maar de praktijk is niet echt top.

Ik speel op de PVE server Pyrewood Village, deze is op primetime high en nu in de ochtend op medium.
In Southshore de turtles quest gedaan met circa 12 andere die ook die quest aan het doen waren, dat was niet te doen. Toen maar naar STV gegaan voor de eerste quest bij het Kurzen camp, geen mob te bekennen, ik zag alleen maar blauwe nametags.
Het kan zijn dat ik met mijn character precies zit waar de gemiddelde casual nu is ( level 32).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:31
Borentos schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:19:
Het leek een leuk idee, dat er meer mensen op een server kunnen, maar de praktijk is niet echt top.

Ik speel op de PVE server Pyrewood Village, deze is op primetime high en nu in de ochtend op medium.
In Southshore de turtles quest gedaan met circa 12 andere die ook die quest aan het doen waren, dat was niet te doen. Toen maar naar STV gegaan voor de eerste quest bij het Kurzen camp, geen mob te bekennen, ik zag alleen maar blauwe nametags.
Het kan zijn dat ik met mijn character precies zit waar de gemiddelde casual nu is ( level 32).
Yup ik zit op op Pyrewood Village en merk het zelfde. Ben level 29 en dat lijkt precies midden in "the curve" te zijn. Gewoon naar andere gebieden gaan die minder populair zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:21

Of je kan gewoon van layer switchen en dan kan je in een rustiger layer terecht komen. Layer switchen kan je doen door je te laten inviten in iemands groep zodat je in hun layer terechtkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:16

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik merk dat ook veel tijd met WoW bezig ben. Is het niet het spelen, dan het bedenken hoe ik m’n warrior wil levelen.

Ergens baal ik dat ik te weinig tijd heb, ben net kers verse vader geworden.
Daar gaat alle tijd naar toe en vrouw lief is ook nog 12 weken thuis/ aandacht willen hahaha..

We zien het wel

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Nickrsd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:07:
Ik merk dat ook veel tijd met WoW bezig ben. Is het niet het spelen, dan het bedenken hoe ik m’n warrior wil levelen.

Daar gaat alle tijd naar toe en vrouw lief is ook nog 12 weken thuis/ aandacht willen hahaha..

We zien het wel
De releaseperiode van WoW:Classic was al een tijdje bekend, slecht getimed :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik knijp er een maandje tussenuit, vaste game-maat gaat 3,5 week op vakantie dus ik zie daarna wel weer verder. Kan ik mijn PS4 weer wat aandacht geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:19:
Nou ik knijp er een maandje tussenuit, vaste game-maat gaat 3,5 week op vakantie dus ik zie daarna wel weer verder. Kan ik mijn PS4 weer wat aandacht geven ;)
Of je lvlt een alt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:13

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:19:
Hier juist een 6 maanden sub gepakt. Classic gaat me voorlopig genoeg tijd kosten. Genieten :)

• RustStorm
Man man man... wakker geworden, pc / laptop aan, inloggen met warrior en aan de gang in Wetlands... net level 27 geworden en het gaat nog steeds wel van een leien dakje...het is dat ik van mezelf dit weekend van het weer moet genieten maar anders was het sowieso de hele dag aan de slag met... pfoeh... moet mezelf inhouden... :)

Heb inmiddels wel 4 runecloth bags en dat is echt een verademing... nu verder naar de 100g om op 40 die mount te kunnen aanschaffen en daarna hopelijk op 60 direct de epic mount... op zich wel een leuk extra doel. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:17
Nickrsd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:07:

We zien het wel
Das ook over algemeen het probleem. Vanilla was voor meeste de tijd dat ze studeerden en tijd ervoor hebben. Nu inmiddels heeft die groep een baan, kinderen, etc. Hierdoor lastiger om er meer tijd in te steken.

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:09
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Voor mij bij WoW wel. Ik merk dat het te veel moeite kost om mee te komen en dan haak ik sneller af. Andere vinden het leuk, maar voor mij haalt het de plezier uit de game. Heb je als vader een uurtje de tijd, moet je gelijk 10 dailies (retail) doen die je al 2 weken achter elkaar doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
grote_oever schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:15:
[...]

Voor mij bij WoW wel. Ik merk dat het te veel moeite kost om mee te komen en dan haak ik sneller af. Andere vinden het leuk, maar voor mij haalt het de plezier uit de game. Heb je als vader een uurtje de tijd, moet je gelijk 10 dailies (retail) doen die je al 2 weken achter elkaar doet.
Ligt er een beetje aan wat je meekomen noemt denk ik. Tijdens Vanilla waren de meeste spelers scholier/student en hadden in verhouding tot nu zeeën van tijd om WoW te spelen. Maar veel spelers zitten in hetzelfde huisje-boompje-beestje (kindje) schuitje als ik. Ik denk dat er nu veel meer mensen niet meekomen (met de top x%) dan in de tijd van Vanilla. Ik denk dat er nu veel meer 'casuals' zijn. (Niet qua speelstijl, iedereen is veel meer ervaren en alles is makkelijk te vinden op internet, maar qua tijd.)

Ik kom inderdaad niet mee met de mensen die (heel) veel tijd in Classic kunnen steken, maar ik vind dat geen probleem. Ik doe alles in mijn eigen tempo. Ervaar ook geen enkele drang om te spelen. Ik speel als ik tijd en zin heb.

Juist in Retail had ik op een gegeven moment het gevoel dat ik iedere dag in moest loggen om vervolgens 1,5 uur dailies te gaan doen om mijn Air Miles bij elkaar te sparen. Blij dat ik daar jaren geleden mee gestopt ben.

• grote_oever
@Cannoli misschien dat we daarom ook minder MMO’s spelen, maar persoonlijk vind ik het gevoel minder als ik eindelijk de lang gespaarde mount/armor krijg die iedereen al weken heeft. Op mijn eigen gang spelen is vaak achterlopen en als ik eindelijk op dat niveau ben is er nieuwe content en gaan we weer opnieuw beginnen. Misschien dat ik daarom wotlk de leukste expansion vond. Grinden was makkelijk en de story was geweldig.

Dan kan er gezegd worden dat wow niks meer voor me is. Maar volgens mij heb ik in de loop van jaren makkelijk meer dan 5000 uur gespeeld. Ik wil gewoon een volledig story driven content hebben. Classic is mooi begin, maar heb nu al idee van “ik heb het gezien”.

[ Voor 23% gewijzigd door grote_oever op 21-09-2019 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel samen met mijn vrouw ook op Pyrewood Village en wij hebben dezelfde ervaring.
Wij hebben heel veel plezier met classic maar de domper is toch wel dat iedere Quest gewoon uitdraait op een competitie mob taggen tegen 20+ andere spelers.
Quest overslaan is ook niet echt de oplossing omdat je bij de volgende quest weer in exact dezelfde situatie zit.

Dit is ook de reden dat we gisteravond hebben besloten maar niet in te loggen en een filmpje te gaan kijken. We hadden allebei geen zin in wedstrijdjes mob taggen.

Voor quests om een named mob te killen of de "simpele" kill x aantal van mob y quests zijn nog wel groepen voor te vinden en/of te maken. Maar voor quests waar je een x aantal drops voor nodig hebt (dit zijn veruit de meeste quests) is zo goed als niemand bereid om hiervoor een groep te maken omdat je dan meer drops nodig hebt.

Zoals gezegd hebben wij veel plezier met classic en vinden wij classic nog steeds vele malen beter dan retail maar ik hoop dat deze zware overpopulatie wel op een één of andere manier wordt opgelost. In de guild waar we nu inzitten wordt ook de mob tag competitie voor iedere quest genoemd als voornaamste reden om minder te spelen en een aantal weet zelfs niet eens zeker of zij hierdoor wel willen blijven spelen.

Mijn alt is een hunter en dan ben je toch wel zwaar in het voordeel met mobs taggen in vergelijking met mijn main priest. Priest heeft geen enkele instant spell en wand heeft ook een ≥1.5 seconden cast tijd waarbij je ook nog eens volledig stil moet staan. Vergelijk dit met een hunter die goede ranged instant shots heeft waarbij de hunter ook nog niet eens stil hoeft te staan.

Paar dagen geleden op mijn hunter weer de candle en dust quest gedaan in de mijn in elwynn forest. Zoals gewoonlijk super druk en alles was dood op de plek waar het spawned. Met hunter het toch nog enigszins "vlot" voor elkaar gekregen. Stond ook nog een priest bij de uitgang een beetje verloren om zich heen te kijken, compleet kansloos tegen alle andere spelers om zich heen. Die situatie herkende ik toen ik zelf met mijn priest die quest deed.
Heb deze priest geinvite voor een groep en heb hem geholpen om zijn drops bij elkaar te krijgen. Ik was al klaar met die quest dus het duurde niet eens zo onwijs lang, hadden veel geluk met de drops. Hij vond het niet leuk dat ik mobs weg trok bij langzamere casters. Ik heb hier zelf ook niet echt een goed gevoel bij maar dat is nu eenmaal hoe het blijkbaar werkt in classic en niemand groepen wil maken. En andersom gebeurd het ook zeer vaak.
In ieder geval was hij heel blij dat hij eindelijk klaar was met de quest en sindsdien spreken we elkaar nog regelmatig.

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:12

Grvy

Bot

@Verwijderd gelukkig is alles wat je beschrijft tijdelijk.

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 17:43
Ook op pyrewood: gister samengewerkt met een druid in stv. Ga ik vervolgens naar tanaris, kom ik 'm weer tegen - uiteindelijk groepje van vier - compleet mesjogge lopen killen - na 1,5 uur pirates was iedereen rijk, voldaan, vermoeid, gaar en vrolijk. Ben nu vriendelijk met heel steamwheedle.

Groepjes maken en gelijkgestemden vinden is erg leuk. En ja, je moet twee keer zoveel mobs killen. Maar gaaat ruimschoots twee keer zo snel. Naast tagvoordeel voor sommige classes, staan buffs, heals, tankmogelijkheden en aoe... Synergie heet dat geloof ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben om! Ondanks het mooie weer ga ik zo de bende maar eens aanschaffen. Welke tweaker zit in welke server? Is het een idee om dit in de ts te zetten? Het wordt Tauren druid voor mij :)

Oh ik loop er nu trouwens tegen aan dat ik geen credit card heb. Hoe doen jullie dit? Hoe kan ik nu classic spelen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 16:53 ]

• Deleon78
.

Verwijderd

Topicstarter
Deleon78 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:45:
[...]

Diverse servers, ook afhankelijk van pve/pvp/rp natuurlijk :)

Als je een overzichtje hebt verzameld van wie waar speelt, zien we hem graag! Meerdere mensen vinden het nuttig, maar niemand heeft de moeite nog genomen ;)

Waar ben je geëindigd?
Nog nergens, ik weet niet hoe ik kan beginnen met spelen zonder creditcard. Ik kan wel gametime kopen met Ideal maar daar staat bij dat WoW benodigd is. Dus ik weet niet of ik dat wel zomaar aan kan schaffen.

edit: Heb met een game master (lol wat een titel) gechat en je kan gewoon game time kopen met iDeal. er staat "world of warcraft is required" maar je hoeft het spel dus niet los te kopen oid.

Ik wil best een overzichtje maken, zet mij maar in de TS en als iedereen die meldt in welke realm ze zitten mij ff tagt of een PM stuurt dan update ik de bende wel.

Voor mij is het geworden: realm Stonespine Horde

Ik begin hier het lijstje even:

GoT naamRolFactieServerIn-game naam
BelastingdizzleTauren druidHordeStonespineCowsaysmoo
VirtualJacGnome WarlockAllianceNethergarde keep?
Dft??Skullflame?
Junglebeast??Mirage?
vBr8??Flamelash?
Kneth87??Earthshaker?
Felsch?HordeTen storm?
Maartenlu??Ten storms?
Bvl3Human rogueAllianceZandalar tribe?
Tribinus??Firemaw?
HerrProxOrc WarriorHordeDreadmistProx
ZyperDwarf PriestAllianceHydraxian waterlords?
Xeple??Razorgore?
Pirader?HordeStonespine?
Brummetje??Flamelash?
Hoolz14DwarfAlliancePyrewood village?
Funky TripDwarf HunterAllianceHydraxian waterlordsbones
SandsOfArrakisPaladinAllianceMirage SpeedwayJeannedârc
TituPaladinAlliancePyrewood VillageTitu
Deleon78Undead PriestHordeFlamelashDeleon
KlootzakHuman WarriorAlliancePyrewood VillageDrakey
PerseveranceHuman mageAllianceNethergarde KeepReckoner
PaffeltonUndead WarlockHordeSkullflamePafke
PewPwqTroll MageHordeFiremawPewpew
BlaSfem0nOrc WarriorHordeMirage RacewayAtilla

Je maakt mijn leven makkelijker als je reageert met:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[tr]
    [td]GoT Naam[/td]
    [td]Race + Class[/td]
    [td]Faction[/td]
    [td]Server[/td]
    [td]In-game nickname[/td]
[/tr]

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 15:29 ]

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:00:
[...]

Nog nergens, ik weet niet hoe ik kan beginnen met spelen zonder creditcard. Ik kan wel gametime kopen met Ideal maar daar staat bij dat WoW benodigd is. Dus ik weet niet of ik dat wel zomaar aan kan schaffen.
Als je nog nooit WoW hebt gespeeld en alleen classic wil, moet je eerst Battle for Azeroth kopen (volgens mij 25 euro), geen idee of je er een maand gratis bij krijgt.

edit: blijkbaar hoef je geen wow te kopen

[ Voor 4% gewijzigd door Borentos op 21-09-2019 18:21 ]

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:36
Borentos schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:21:
[...]

Als je nog nooit WoW hebt gespeeld en alleen classic wil, moet je eerst Battle for Azeroth kopen (volgens mij 25 euro), geen idee of je er een maand gratis bij krijgt.
BfA is niet nodig, heb zelf ook alleen maar Legion :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik gooi hem er hier even expliciet in, je kan gewoon met iDeal gametime kopen. En dan beginnen. Dat heb ik net in een ticket gevraagd. EN ik ga nu de bende kopen :D

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:06

KrazyJay

@Verwijderd je kunt ook nog gewoon game time kopen in de winkel. MediaMarkt, speelgoedwinkel, eigenlijk waar je het verwachten kunt. Alle kaarten van Blizzard en battle.net werken.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Cannoli schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:47:
[...]

Ligt er een beetje aan wat je meekomen noemt denk ik. Tijdens Vanilla waren de meeste spelers scholier/student en hadden in verhouding tot nu zeeën van tijd om WoW te spelen. Maar veel spelers zitten in hetzelfde huisje-boompje-beestje (kindje) schuitje als ik. Ik denk dat er nu veel meer mensen niet meekomen (met de top x%) dan in de tijd van Vanilla. Ik denk dat er nu veel meer 'casuals' zijn. (Niet qua speelstijl, iedereen is veel meer ervaren en alles is makkelijk te vinden op internet, maar qua tijd.)

Ik kom inderdaad niet mee met de mensen die (heel) veel tijd in Classic kunnen steken, maar ik vind dat geen probleem. Ik doe alles in mijn eigen tempo. Ervaar ook geen enkele drang om te spelen. Ik speel als ik tijd en zin heb.

Juist in Retail had ik op een gegeven moment het gevoel dat ik iedere dag in moest loggen om vervolgens 1,5 uur dailies te gaan doen om mijn Air Miles bij elkaar te sparen. Blij dat ik daar jaren geleden mee gestopt ben.
Het is natuurlijk wennen voor mensen die gewend zijn *wel* mee te komen, dat de raids en de top content door *anderen* wordt gedaan terwijl zij nog in STV rondbanjeren. Je kan dan het gevoel hebben 'waar doe ik het voor?'. Maar ze vergeten dat er ook online vriendschappen ontstaan op die levels. En later lekker casual raiden.

Voor het overzichtje:
Ik speel als 'Bones' op Hydraxian waterlords (dwarf hunter)

Dit dus.

• Bram.K
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:47
Ik zit nu op noggenfogger, met een level 25 orc rogue. Ik vind het levelen op dit moment prima te doen. Hilbrands is wel druk maar meestal prima een party te maken voor quests.
Zit net onder de “bubble” van de meeste spelers, dus kan misschien nog anders worden. In ieder geval vermaak ik mij prima en hoop ik ergens dit jaar level 60 te worden. Heb niet echt haast!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bram.K schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:06:
Ik zit nu op noggenfogger, met een level 25 orc rogue. Ik vind het levelen op dit moment prima te doen. Hilbrands is wel druk maar meestal prima een party te maken voor quests.
Zit net onder de “bubble” van de meeste spelers, dus kan misschien nog anders worden. In ieder geval vermaak ik mij prima en hoop ik ergens dit jaar level 60 te worden. Heb niet echt haast!
Heb natuurlijk die paar weken vrij genomen. Er zijn net zoveel mensen level 55+ op mijn server als level 31 ofzo. Ik heb heerlijk lege zones om in te questen :Y

Dit dus.

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 08:35
FunkyTrip schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:37:
[...]

Heb natuurlijk die paar weken vrij genomen. Er zijn net zoveel mensen level 55+ op mijn server als level 31 ofzo. Ik heb heerlijk lege zones om in te questen :Y
Ik weet niet op welke realm jij speelt, maar op m'n PVE realm word ik toch geplaagd door overvolle quest zones. Iedere avond na 18u raken alle quest zones overspoelt met spelers. De quest mobs zijn meestal dood/sterk bevochten door 2-5 mensen per quest.
En dan heb je nog de vele mages die AoE farmen/questen. Of toch op z'n minst proberen. 8)7

Ik ben nu lvl41 op m'n hunter. PVE server.Spijtig genoeg geen gold genoeg om mount te kopen. Alsook is het irritant dat de AH zo enorm flooded is met mats. Prijzen zijn echt 'rock bottom'
Wat dan zorgt dat gold nog schaarser is.

Al bij al, bevalt me Classic wel. Ik ga zeker nog door tot lvl60. Alleen vind ik wel dat Blizzard misschien nog wat meer mag layeren. Zodat je tenminste questmobs vind voor je quest.
Ik vrees gewoon dat ik de pech heb in de 'grote groep' te zitten. Denk dat het gemiddelde lvl van m'n realm ook rond de lvl40 zit. In onze guild nog maar sinds vandaag de eerste lvl60.
En daar zijn toch 80 NL/BE spelers online iedere avond. :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Qinshi op 21-09-2019 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 07:30
FunkyTrip schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:01:
Ik speel als 'Itiiti' op Hydraxian Waterlords (gnome warlock). Zijn wij guildies (the Expedition)? Je naam komt me bekend voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 09:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Qinshi schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 22:44:
[...]

Ik weet niet op welke realm jij speelt, maar op m'n PVE realm word ik toch geplaagd door overvolle quest zones. Iedere avond na 18u raken alle quest zones overspoelt met spelers. De quest mobs zijn meestal dood/sterk bevochten door 2-5 mensen per quest.
En dan heb je nog de vele mages die AoE farmen/questen. Of toch op z'n minst proberen. 8)7

Ik ben nu lvl41 op m'n hunter. PVE server.Spijtig genoeg geen gold genoeg om mount te kopen. Alsook is het irritant dat de AH zo enorm flooded is met mats. Prijzen zijn echt 'rock bottom'
Wat dan zorgt dat gold nog schaarser is.

Al bij al, bevalt me Classic wel. Ik ga zeker nog door tot lvl60. Alleen vind ik wel dat Blizzard misschien nog wat meer mag layeren. Zodat je tenminste questmobs vind voor je quest.
Ik vrees gewoon dat ik de pech heb in de 'grote groep' te zitten. Denk dat het gemiddelde lvl van m'n realm ook rond de lvl40 zit. In onze guild nog maar sinds vandaag de eerste lvl60.
En daar zijn toch 80 NL/BE spelers online iedere avond. :*)
Ik zit zelf ook op een PVE server (Mirage Speedway) met mijn level 30 Paladin. Veel luitjes die aan het questen zijn. Wat doe je dan? Een party maken als je toch dezelfde quests hebt. Werkt prima zo :)

Dit heb ik heel erg gemist de laatste jaren. Games werden steeds meer ieder voor zichzelf. Na een break van 5 jaar 2 maanden Retail gedaan. Ik had niet echt het idee dat het nog steeds een MMO was. Met Classic moet je wel samenwerken, en dat is iets wat me wel bevalt.

Community is ook een stuk beter in Classic is mijn ervaring.

Edit:
Tja wat betreft de prijzen voor mats etc. Dat was te verwachten. Heel veel aanbod, dus lage prijzen. Zo werkt de markt nu eenmaal. Maar die nadelen gelden net zo goed voor andere spelers :)

[ Voor 5% gewijzigd door SandsOfArrakis op 22-09-2019 09:02 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34

Phydomir

Dennis

Aan de andere kant is het ook fijn dat je qua gear best leuk op de AH kunt shoppen. Tis vaak maar iets boven de vendor sell price dus feitelijk koop je voor een paar gold een leuk setje wat het questen toch net weer wat makkelijker maakt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Thomas H schreef op zondag 22 september 2019 @ 06:53:
[...]

Ik speel als 'Itiiti' op Hydraxian Waterlords (gnome warlock). Zijn wij guildies (the Expedition)? Je naam komt me bekend voor...
Ja, ik ken jou :Y
Maar je speelt niet zo heel veel volgens mij?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Phydomir schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:25:
Aan de andere kant is het ook fijn dat je qua gear best leuk op de AH kunt shoppen. Tis vaak maar iets boven de vendor sell price dus feitelijk koop je voor een paar gold een leuk setje wat het questen toch net weer wat makkelijker maakt.
Dat is op onze server wel helemaal dood helaas. Alle gear die ik op de AH knal, levert te weinig op om de auction fee goed te maken of expired.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja als iemand een keer zin en tijd heeft, ik moet een mijn uitmoorden nabij Thunder Bluff. Level 10 á 11 ongeveer, maar ik kan het niet solo. Als je wil samenwerken kan je cowsaysmoo een whisper sturen :) In Stonespine

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2019 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Qinshi schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 22:44:
[...]

Het is zo'n enorme mob-genocide dat ik binnenkort een nieuw Proces van Neurenberg verwacht eigenlijk. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 18:07
Zeror schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:51:
pff... even geen WoW Classic voor mij helaas. Problemen met mn SSD. Critical Process Died error en nu geen boot device :'(
Heeft even geduurd wegens tijdgebrek, maar ik ben weer terug. Of beter gezegd mijn pc is weer terug. Up en running. Straks even WoW installeren en dan kan ik weer verder :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
FunkyTrip schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:27:
[...]
Ja, ik ken jou :Y
Maar je speelt niet zo heel veel volgens mij?
Klopt, iets met een kleine zoon en een verhuizing van Hong Kong naar Nederland 😁. Ik heb zo een maand waarin ik meer tijd heb; ik hoef alleen maar fulltime te werken en het huis op te knappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 08:35
Ik lees nu net dat er ook veel andere mensen hier op Pyrewood Village zitten en een beetje in hetzelfde vaarwater zitten als ik: Teveel mensen in een quest zone, te weinig/geen quest mobs te bespeuren. Het is nog steeds om ter snelst een mob taggen.

Ik heb gisterenavond ook om die reden gewoon gestopt met WoW Classic na 20u. Dan is het echt 'prime time' op Pyrewood Village. Zelfs op lvl41 is er veel concurrentie voor quest mobs.
Iedereen spreek bagger over 'layering', maar zonder layering zou dit spel gewoon onspeelbaar zijn, met deze hoeveelheid aan populatie op 1 realm.

[ Voor 15% gewijzigd door Qinshi op 22-09-2019 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
@Verwijderd
Voor de lijst: Ik zit op Skullflame, ben Undead warlock, ingame naam Pafke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firemaw. Troll mage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:36
Dreadmist - Undead Warrior - Arcalite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 17-09 10:13
M’n ingame naam is Waterfallz. Best weer wennen dit. Eerste keer Alliance en mn weg vinden in de steden is toch anders dan die ene keer ‘For the Horde’ :+

Warlock is ook tof. Vandaag even gepartied met een Paladin en was erg leuke combi.

Ook vind ik het sfeertje goed. Mensen die langslopen ‘buffen’ je even of helpen een mob killen. Voor een quest zit je al snel in een party. Nu nog eens beetje inlezen in Allie quest volgorde, talents en hoe de classic dungeon opbouw ook alweer was.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:16
toch gestopt.

merkte snel weer op raid niveau dat er toch weer veel drama was met loot classleaders councils en dingen veel te serieus nemen. sowieso had ik erg het idee dat de molten core een stuk makkelijker was dan ik me herinner.

een goed voorbeeld is dat je ragnaros kan killen met blues voor de eerste submerge. Had zelf een direct hit crushing van hem geincaseerd van 2500 dmg op mijn rogue. Kon me toch echt wel herinneren dat als hij zich omdraaide naar je in de originele vanilla als rogue dat je het wel kon schudden 4k+ was niet ongewoon. ook had je zelf met epics meer dan1 submerge nodig.

ligt dat aan mij of is dat echt zo ? heb niet echt het idee dat mensen zoveel beter zijn geworden zelf ? Bedoel hoe veel beter kan je worden als melee.. rotaties zijn toch altijd wel beetje hetzelfde. als mage spam je frostbolt en als warlock shadowbolt. we moesten vroeger ook gewoon consumables farmen en duurde zeker een maand of 2 voordat we ragnaros down hadden en ja volgens mij wisten we toen ook van de warlock ubrs fire resist buff ?

we weten het natuurlijk nooit zeker. dan zal je echt de hard stats van ragnaros moeten hebben van vanilla en classic. health kan je altijd wel zijn maar is zn armor dan naar beneden gegaan ? zie mensen 2k+ critten met eviscerate dat duid toch echt wel extreem lage armor aan.

vind het alleen beetje jammer dat ik abbo van 3 maanden heb afgesloten mwa ja.. maakt ook niet zoveel uit.

[ Voor 21% gewijzigd door Bartosy op 22-09-2019 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bartosy schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:00:
toch gestopt.

merkte snel weer op raid niveau dat er toch weer veel drama was met loot classleaders councils en dingen veel te serieus nemen. sowieso had ik erg het idee dat de molten core een stuk makkelijker was dan ik me herinner.

een goed voorbeeld is dat je ragnaros kan killen met blues voor de eerste submerge. Had zelf een direct hit crushing van hem geincaseerd van 2500 dmg op mijn rogue. Kon me toch echt wel herinneren dat als hij zich omdraaide naar je in de originele vanilla als rogue dat je het wel kon schudden 4k+ was niet ongewoon. ook had je zelf met epics meer dan1 submerge nodig.

ligt dat aan mij of is dat echt zo ? heb niet echt het idee dat mensen zoveel beter zijn geworden zelf ? Bedoel hoe veel beter kan je worden als melee.. rotaties zijn toch altijd wel beetje hetzelfde. als mage spam je frostbolt en als warlock shadowbolt. we moesten vroeger ook gewoon consumables farmen en duurde zeker een maand of 2 voordat we ragnaros down hadden en ja volgens mij wisten we toen ook van de warlock ubrs fire resist buff ?

we weten het natuurlijk nooit zeker. dan zal je echt de hard stats van ragnaros moeten hebben van vanilla en classic. health kan je altijd wel zijn maar is zn armor dan naar beneden gegaan ? zie mensen 2k+ critten met eviscerate dat duid toch echt wel extreem lage armor aan.

vind het alleen beetje jammer dat ik abbo van 3 maanden heb afgesloten mwa ja.. maakt ook niet zoveel uit.
Ja het is iets makkelijker. Het is patch 1.13 en mensen hebben jaren lang kunnen oefenen op private servers.
Ik snap alleen niet dat je in 3 weken naar level 60 bent geknald om na enkele raid(s) tot de conclusie komt dat t niks is. Vanwaar die haast? Speel je niet met vrienden/bekenden?
Persoonlijk vind ik loot echt bijzaak btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook gewoon makkelijker. In de zin van, er is meer info. Ik weet nog dat ik destijds amper geld had maar ik heb nu bijvoorbeeld een AH addon die me enorm helpt met welke mats ik moet verkopen. Ik heb ook geen profession zoals engineering die geld slurpt. Ik merk dat ik er weer volledig zin zit. Hele dag zitten kletsen op discord, eerste dungeon gedaan. Prima allemaal.

@iedereen hierboven, ik zet jullie later in de tabel. Nu eerst slapen :z

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2019 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deleon78 schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:31:
Een groep vormen met de aanwezigen lukt niet?
Mijn ervaring is dat een groep vormen om een named mob te killen nooit een probleem is. Mensen worden al een stuk terughoudender wanneer het om een quest gaat van kill x aantal van mob y. Die zijn van mening dat het alleen nog steeds sneller gaat ondanks de mega competitie voor iedere mob.
Een groep maken voor een quest waarvoor je x aantal van een random drop nodig hebt heb ik nog nooit met vreemde voor elkaar gekregen, daar hebben mensen blijkbaar echt geen trek in. Al gaat het met een groep wel sneller heb ik het idee. Heb het al vaak gedaan met mijn vrouw en guild leden.
En laat dat soort quests nu net de meest de meestvoorkomende zijn waarbij je vaak ook de meeste mobs moet killen.

Ik heb niet echt het idee dat het beperkt tot een kleine level window. Mijn priest is nu 29 en was echt completet gekkenhuis in duskwood crypts vanmiddag. Echt geen undead te bekennen, echt alles wordt op de spawn spot getagged en gekilled door een oneindige leger aan patrouillerende spelers.

Dan maar inloggen met mijn level 12 rogue. En exact dezelfde situatie, alle mobs worden op de spawn spot getagged en gekilled.

Vanavond dan ook weer maar niet gespeeld. Zowel mijn vrouw als mijzelf waren er wel even klaar mee na in de middag 3 uur bezig te zijn geweest om een paar undead crypt quests te doen.

Dat het een keer druk is is niet zo erg maar als de ene na de andere quest een gegarandeerde mob tag competitie is/wordt gaat de lol er wel een beetje er van af. Als ik de general chat een beetje lees ben ik niet de enige die er niet zo "blij" mee is.

Kip en ei verhaal.
Blizzard wil niet meer realms omdat deze op lange termijn leeg kunnen lopen. Terwijl mensen nu al geïrriteerd raken en wellicht zelfs stoppen. Niet omdat classic zo slecht is en de nostalgie is uitgewerkt oid maar omdat Blizzard niet genoeg ruimte heeft gecreëerd waarin iedereen een leuke ervaring kan hebben. Misschien had een layer extra hier en daar geen kwaad gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 20:43
snap zoiezo niet waarom ze het tag systeem niet hebben overgenomen van de "moderne wow", iedereen die de mob tagged krijgt de kill en de loot. Dat is nu bepaald niet iets wat ik zeg van "dat is de classic wow feature die ik graag weer wil herleven".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 20:43
Deleon78 schreef op zondag 22 september 2019 @ 23:39:
[...]

Ik wel. Je kunt toch gewoon retail spelen? Ieder z'n eigen spelleke, prima toch? :)
Dus jij ziet het als een sport om zoveel mogelijk mobs als eerste te taggen, mmmm, okay ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 17:43
peschinl schreef op zondag 22 september 2019 @ 23:45:
[...]

Dus jij ziet het als een sport om zoveel mogelijk mobs als eerste te taggen, mmmm, okay ;w
Nee.

Ik heb een rank 1 moonfire heel dicht bij de hand voor lastige mensen. Ja, ik win en minste of geringste neemt agro over. Mensen leren heel snel af in mijn buurt proberen af te taggen. En ik groep graag. Combineren met alle leuke emotes (mijn favvy is /shoo) zorgt dat je heel snel een nette meerderheid en de rotte appels hebt gescheiden.

Dat werkt zelfs als het gaat om groeperen en drops. Het is me al meerdere keren overkomen dat we mobs aan het killen waren terwijl iedereen de drops al hadden. Iedereen dacht een ander te helpen. Wat je dan doet? Nog een mob pullen natuurlijk :)

Als iedereen die de mob tagd de loot krijgt, mis je het complete gevoel van een wereld - dan leeft iedereen namelijk in zijn eigen wereld en ziet toevallig allerlei andere poppetjes die ook in hun eigen wereld leven. Dat is nu juist het essentiele verschil tussen retail en classic.

En voor het geval het nog niet duidelijk was: ik ben erg fan van de sociale metastructuren in wow classic. En mis de worldlvl sociale integratie in retail compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

peschinl schreef op zondag 22 september 2019 @ 23:25:
snap zoiezo niet waarom ze het tag systeem niet hebben overgenomen van de "moderne wow", iedereen die de mob tagged krijgt de kill en de loot. Dat is nu bepaald niet iets wat ik zeg van "dat is de classic wow feature die ik graag weer wil herleven".
Gedeeltelijk mee eens. Niets is zo irritant als naar een tegenstander te joggen als een Paladin om dan vervolgens een class met instant cast en groot bereik snel even de mob te zien pullen. Judgement heeft het bereik van een aardappel. Alleen Exorcism heeft 30 yards. Maar die is zeer beperkt inzetbaar.

Daarom team ik ook zoveel mogelijk in drukke gebieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas H
SandsOfArrakis schreef op maandag 23 september 2019 @ 04:19:
Daarom team ik ook zoveel mogelijk in drukke gebieden.
En hoewel het mob-taggen extreem irritant kan zijn, DAT is de reden voor deze mechanics. Het gros van de spelers zou anders nooit in een groepje zitten. Niet elke groep waar ik aan deelneem is gezellig, maar ik ben al heel wat fijne luitjes tegengekomen, die ik anders nooit aangesproken zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Thomas H schreef op maandag 23 september 2019 @ 04:21:
[...]

En hoewel het mob-taggen extreem irritant kan zijn, DAT is de reden voor deze mechanics. Het gros van de spelers zou anders nooit in een groepje zitten. Niet elke groep waar ik aan deelneem is gezellig, maar ik ben al heel wat fijne luitjes tegengekomen, die ik anders nooit aangesproken zou hebben.
Inderdaad. Of zoals gistermiddag met een complete guild party de elite quests in de Wetlands doen. Hunter, warrior, warlock, mage en ik als Ret paladin. Ging best wel prima. Alleen een warlock met blessing of salvation die continu aggro wist te pullen. *Heals please*. Tja, dat is nu niet echt een Ret's specialiteit :D

Maar dikke lol gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zypher
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-08 12:49
FunkyTrip schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:01:
[...]
Thomas H schreef op zondag 22 september 2019 @ 06:53:
[...]
Ik speel als dwarf priest, Gemkin, op die server.

Zit momenteel in <The Guild>, welke adverteerden met een leuke, sociale leveling guild te zijn. Maar de guild chat is vrijwel dood, op - wat lijkt - een hecht vriendengroepje na. Meerdere pogingen om een DM-run op te zetten (genoeg guildies in de juiste level range online) of hulp te vinden voor elite quests in Loch Modan leverden 0 reacties op..
Ik ben dus eigenlijk nog wel op zoek naar andere guild :9
Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:00:
[...]
Ik begin hier het lijstje even:
[...]
Ik zie dat je mij al, met juiste server, in de table had opgenomen, je mag mijn dwarf priest Gemkin en night elf hunter Arduin noteren :)

[ Voor 14% gewijzigd door Zypher op 23-09-2019 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas H
Zypher schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:22:
Je hebt een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

peschinl schreef op zondag 22 september 2019 @ 23:45:
[...]

Flinke leap. Hoe kom je daar zo bij.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 15:42
[...]

[...]

Zit momenteel in <The Guild>, welke adverteerden met een leuke, sociale leveling guild te zijn. Maar de guild chat is vrijwel dood, op - wat lijkt - een hecht vriendengroepje na. Meerdere pogingen om een DM-run op te zetten (genoeg guildies in de juiste level range online) of hulp te vinden voor elite quests in Loch Modan leverden 0 reacties op..

[...]

Ik zie dat je mij al, met juiste server, in de table had opgenomen, je mag mijn dwarf priest Gemkin en night elf hunter Arduin noteren :)
Even naar Mograine migraten en bij Degenerates komen ;)

Daar speel ik namelijk, level 40 human rogue genaamd Tamal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blem
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:44
Heel veel spam gezien over mensen die Spellcleave willen doen in SM voordat ik SM binnen kon stappen. Gisteren als level 38 hier ook aan begonnen in SM Cathedral en dit vond ik veel leuker dan verwacht. In verschillende samenstellingen dit uitgeprobeerd, maar 3 mages, een warlock en een priest is toch wel het fijnste.

Door deze enorme waterval aan experience ook level 40 geworden, wat ik niet had verwacht dit weekend. Had genoeg geld bij elkaar gespaard om gelijk een mount en de leukste level 40 skills te kopen dus ik ben een blij ei. :>

[ Voor 4% gewijzigd door Blem op 23-09-2019 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zypher
invine schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:46:
Even naar Mograine migraten en bij Degenerates komen ;)

Daar speel ik namelijk, level 40 human rogue genaamd Tamal
Er zijn volgens mij geen character migration opties van Hydraxian Waterlords naar een andere realm, deze realm is altijd maar Medium population geweest volgens mij.
Verder heb ik ook maar gelimiteerde speeltijd, dus ik wil niet opnieuw hoeven beginnen.
Deleon78 schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:35:
[...]

Gisteren voor het eerst RFD gedaan. Leek een drama te worden met een leaver en een stoner, maar is uiteindelijk toch goed gekomen (na het nodige aandringen van mijn kant). RFD is wel nice, kan je naast healen ook nog wat cc doen om het spannend te maken. Alle debuffs tho, pfff. Met name de diseases. Welke classes kunnen diseases eigenlijk allemaal weghalen, weet iemand dat zo?
Diseases: Priest, Paladin en ik dacht Shaman?
Magic: Priest, Paladin en Shaman
Curse: Druids en Mages dacht ik
Poison: Druids, Paladin en Shaman

En Dwarves hebben de uber racial Stoneform, welke Bleed, Poison en Diseases removed (inclusief 8 second immunity) _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Zypher op 23-09-2019 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-09 14:49
Zypher schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:50:
[...]

Er zijn volgens mij geen character migration opties van Hydraxian Waterlords naar een andere realm, deze realm is altijd maar Medium population geweest volgens mij.
Verder heb ik ook maar gelimiteerde speeltijd, dus ik wil niet opnieuw hoeven beginnen.

[...]

Diseases: Priest, Paladin en ik dacht Shaman?
Magic: Priest, Paladin en Shaman
Curse: Druids en Mages dacht ik
Poison: Druids, Paladin en Shaman

En Dwarves hebben de uber racial Stoneform, welke Bleed, Poison en Diseases removed (inclusief 8 second immunity) _/-\o_
En vergeet de Devour Magic niet van de Felhunter, deze kan ook op spelers gecast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Laatst online: 17:13
Deleon78 schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:19:
[...]

Bedankt voor het overzicht :) ik dacht dus ook dat een shaman dit kon, maar de shaman die we hadden was dus de stoner. Daar was geen zinnig woord uit te krijgen, meerdere keren gevraagd :]
Overigens had hij een redelijk valide excuus en was het na uitwerken van de eerste hit wel ok, maar super irritant als iemand niet communiceert. En zn guildies ook niet :( ik verlaat niet snel een groep, maar dit scheelde niet veel. Tis dat er een warrior uit hun guild kwam dps'en, iemand waarmee ik al eerder gespeeld had en goede ervaringen mee had. Lang leve playernotes :)
Welke addon gebruik je voor playernotes? Zoek ook nog een goede, zonder teveel poespas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Arduin komt me wel bekend voor? Ook al lvl 45+?

Was gisteren in WPL met een mage uit een finse guild met een onbegrijpelijke naam (Jolly Dragons in het Engels) de quests daar te doen, toen een warrior uit The Guild ons tegemoet kwam, bijna dood, hele zooi mobs in zijn kielzog. Wij netjes alles van hem af pellen. Werd ie vervolgens gefeared in een andere groep mobs. Wij ook die allemaal van hem afhalen. Geen bedankje, niets. Hij deed een bandage en rende vervolgens weer een nieuwe groep mobs in. Apart :D

The Expedition is tot nu toe best gezellig. Niet te spammerig in chat (dat zou best kunnen altijd 30+ online), maar er zit wel een ballotage in voor je mag joinen. Eerst een aantal vragen beantwoorden enzo en ik begreep dat er soms mensen worden geweigerd.
Helpt blijkbaar wel, want tot nu toe geen irritante mensen in onze guild, al weet ik niet wat er achter de schermen plaatsvindt. Soms kunnen mensen elkaars bloed wel drinken, maar hoor je dat pas achteraf.

Wel zijn we al wat mensen kwijtgeraakt aan de raid guild Relic Hunters, maar ook dat is logisch. Als zo'n guild ontstaat heeft dat uiteraard aantrekkingskracht op de eenzame vroege 60s uit andere guilds.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zypher
FunkyTrip schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:55:
[...]

Arduin komt me wel bekend voor? Ook al lvl 45+?

Was gisteren in WPL met een mage uit een finse guild met een onbegrijpelijke naam (Jolly Dragons in het Engels) de quests daar te doen, toen een warrior uit The Guild ons tegemoet kwam, bijna dood, hele zooi mobs in zijn kielzog. Wij netjes alles van hem af pellen. Werd ie vervolgens gefeared in een andere groep mobs. Wij ook die allemaal van hem afhalen. Geen bedankje, niets. Hij deed een bandage en rende vervolgens weer een nieuwe groep mobs in. Apart :D

The Expedition is tot nu toe best gezellig. Niet te spammerig in chat (dat zou best kunnen altijd 30+ online), maar er zit wel een ballotage in voor je mag joinen. Eerst een aantal vragen beantwoorden enzo en ik begreep dat er soms mensen worden geweigerd.
Helpt blijkbaar wel, want tot nu toe geen irritante mensen in onze guild, al weet ik niet wat er achter de schermen plaatsvindt. Soms kunnen mensen elkaars bloed wel drinken, maar hoor je dat pas achteraf.

Wel zijn we al wat mensen kwijtgeraakt aan de raid guild Relic Hunters, maar ook dat is logisch. Als zo'n guild ontstaat heeft dat uiteraard aantrekkingskracht op de eenzame vroege 60s uit andere guilds.
Nee, mijn hunter is pas level 14, ik heb niet zo bijzonder veel tijd om te spelen helaas :-(
Jouw verhaal bevestigd wel een beetje mijn beeld dat ik bij The Guild heb, tijd om daar weg te gaan dus!

Ik zal binnenkort eens kijken hoe ik bij The Expedition kan komen en of ik toegelaten wordt. Wie weet tot in /g :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#nochanges

tijd om de blackrock slicer discussie aan te zwengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:42:
#nochanges

tijd om de blackrock slicer discussie aan te zwengelen.
Wat valt hier over te discussiëren? Welke meme heb ik gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 23:50

Seraphin

Meep?

Ik mis m ook een beetje.... Willen ze BRD opslitsen in kleinere dungeons oid?

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barnagma schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:47:
[...]

Wat valt hier over te discussiëren? Welke meme heb ik gemist?
geen meme. serieuze no changes wensen.

Blackrock slicer dropt in LBRS, maar dat is niet de orginele naam.
** knip, ga alsjeblieft even ergens anders trollen** dus ja classic != classic.

in principe een van de eerste fouten van blizzard binnen de categorie fouten die ze gemaakt hebben: luisteren naar de community.

[ Voor 24% gewijzigd door Ircghost op 23-09-2019 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 14:55

UTADDICT

NERF

Wat boeit het in vredesnaam dat een item een andere naam heeft. Om een prima reden trouwens, het gaat er niet om wie vindt dat het zou moeten veranderen, maar het gaat erom dat een gedeelte van de playerbase dit gewoon verkeerd zou gaan gebruiken.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

UTADDICT schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:52:
Wat boeit het in vredesnaam dat een item een andere naam heeft. Om een prima reden trouwens, het gaat er niet om wie vindt dat het zou moeten veranderen, maar het gaat erom dat een gedeelte van de playerbase dit gewoon verkeerd zou gaan gebruiken.
en dit is waarom BFA zo slecht is, omdat blizzard de fout maakt om te luisteren naar zijn spelers. het was een fatsoenlijk spel; luisteren naar de jankerds heeft het spel alleen maar slecht gedaan (anders was het niet nodig classic te re-releasen).

overigens geen prima reden; want nicker komt van het britse woord to nick, of te wel stelen. the nicker zou dus de dief betekenen.. heeft niets met slavernij oid. te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Verwijderd schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:57:
[...]

en dit is waarom BFA zo slecht is, omdat blizzard de fout maakt om te luisteren naar zijn spelers. het was een fatsoenlijk spel; luisteren naar de jankerds heeft het spel alleen maar slecht gedaan (anders was het niet nodig classic te re-releasen).

overigens geen prima reden; want nicker komt van het britse woord to nick, of te wel stelen. the nicker zou dus de dief betekenen.. heeft niets met slavernij oid. te maken.
Het gaat niet om wat het precies betekent of waar het vandaan komt. Het gaat om hoe mensen het gaan gebruiken. Een bijna directe verwijzing naar een ander woord, maar anders gespeld (zelfde uitgesproken) is gewoon geen goed idee. Ik begrijp niet dat iemand het daar ooit mee oneens kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Ik heb met m'n warrior dit weekend de 30 aangetikt. Dat betekent dat ik mijn class quest kan gaan doen voor een vrij "overpowed" wapen. Heb er veel zin in, ook al betreft het heel veel reizen om te krijgen wat ik nodig heb. Ik hoop deze quest vanavond af te ronden, maar zal volledig afhankelijk zijn van de kleine kleine jongen thuis en of de droprate van noodzakelijke items een beetje oké is.

Al met al ben ik ontzettend blij een warrior gerolld te hebben na mijn rogue aan de kant geschoven te hebben; deze fungeert nu keurig als AH-dude.

To Be Continued... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UTADDICT schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:59:
[...]

Het gaat niet om wat het precies betekent of waar het vandaan komt. Het gaat om hoe mensen het gaan gebruiken. Een bijna directe verwijzing naar een ander woord, maar anders gespeld (zelfde uitgesproken) is gewoon geen goed idee. Ik begrijp niet dat iemand het daar ooit mee oneens kan zijn.
Zelfde had je met het gebruik van het woord Naga (die soort slang-mens-beesten).
Guildnames zoals 'Nagas with attitude' en 'Naga stole my bike' werden niet bepaald gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrndV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
Zypher schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:14:
[...]
Nee, mijn hunter is pas level 14, ik heb niet zo bijzonder veel tijd om te spelen helaas :-(
Jouw verhaal bevestigd wel een beetje mijn beeld dat ik bij The Guild heb, tijd om daar weg te gaan dus!

Ik zal binnenkort eens kijken hoe ik bij The Expedition kan komen en of ik toegelaten wordt. Wie weet tot in /g :P
Veel guilds laten ook gewoon iedereen toe, er is echt wel toegevoegde waarde aan een korte kennismaking met iemand voordat je deze toelaat. Je zult alleen wel als officer wat moeten /whisperen.

Ik zat eerst (op Skullflame) in Flying Dutchman. Prima NL guild, lekker actieve chat en de leden waarmee ik samen speelde waren aardig en je deed vaak wat extra voor elkaar. Langzaam aan kwam er echter een groep spelers bij en je zag de guild over een paar weken veranderen naar een grappenbak met verkeerde grappen met wat levende white thrash meme's die hun beklag doen over hoe moeilijk het leven is. Terwijl ze op werkdagen thuis zitten. In deze guild was de hele sfeer verpest omdat de staf niet een paar leden durft te kicken. Er valt daar echt wel een les uit te leren denk ik.

Maar dat is inmddels water onder de brug. Zit nu lekker in een andere NL guild ( <Holland> ) waar het prima te vertoeven is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

BrndV schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:31:
[...]

Veel guilds laten ook gewoon iedereen toe, er is echt wel toegevoegde waarde aan een korte kennismaking met iemand voordat je deze toelaat. Je zult alleen wel als officer wat moeten /whisperen.
Je wordt bij ons doorverwezen naar een discord portal, waar een van de GMs een paar minuten met je babbelt voor je lid mag worden en het adres van de officiele portal krijgt.

Werkt blijkbaar wel.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrndV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
FunkyTrip schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:46:
[...]
Je wordt bij ons doorverwezen naar een discord portal, waar een van de GMs een paar minuten met je babbelt voor je lid mag worden en het adres van de officiele portal krijgt.

Werkt blijkbaar wel.
Dat klinkt wel als een goede manier. Zo kom je ook sneller aan leden die op discord zullen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Laatst online: 17:13
Deleon78 schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:05:
[...]

Deze gebruik ik:

https://www.curseforge.com/wow/addons/friendsinfo

Ik heb hem wel aangepast zodat ie geen geluid speelt bij mouse-over. Dat is als healer SUPER irritant :) gewoon een regel uit commenten.

Ik houd de info simpel: plusje(s), minnetjes of specifieke problemen (ninjalooter, leaver, etc).
Thanks. Maar als ik het zo even zie kan ik niet door bijv. rechtermuisknop op de playerframe een note toevoegen? Dit kan alleen via een friends, guild of who list?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34

Phydomir

Dennis

Denk dat dat wel goed werkt ja. Zit zelf in een guild die puur social is maar de guild chat is ook niet heel actief. Mensen worden wel geholpen als er wat gevraagd wordt en er wordt ook wel samen gespeeld maar als er 40 man online is en er iemand online komt en goedenavond zegt, zijn het meestal hetzelfde handje vol mensen die wat terug zegt. Denk dat over een maandje of twee de boel dan ook wel uitgedund is en we een gezellig groepje over houden de samen dungeons kan runnen.

Gelukkig wordt er wel direct wat van gezegd als de boel uit de hand dreigt lopen. Tijd voor grappen en grollen is er prima maar dan moet wel iedereen het leuk vinden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:28:
[...]

Zelfde had je met het gebruik van het woord Naga (die soort slang-mens-beesten).
Guildnames zoals 'Nagas with attitude' en 'Naga stole my bike' werden niet bepaald gewaardeerd.
maar logischerwijs is de naam nooit aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

En is dit voorbeeld dat jij aandraagt 100000x gevoeliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:08
Don't feed the troll!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zypher
BrndV schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:31:
[...]

Klopt, ik heb daar ook niets op tegen.

Ik herhinner me ook nog uit mijn retail tijdperk (eind Vanilla / TBC) dat het vrij normaal was om op het guild-forum een application-template in te vullen. Er was zelden een probleem, tenzij men van andere guilds te horen had gekregen dat je je daar misdragen had.

Reputatie is weer belangrijk :) daarom is zo'n voorbeeld dat @FunkyTrip aanhaalde voor mij een reden om ervoor te kiezen een guild te verlaten (uiteraard niet alleen dát, maar het speelt wel mee). Hoeveel moeite is het nou echt om even te bedanken als iemand je redt van je dood 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Zypher op 23-09-2019 13:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:40

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Modbreak:Aangezien ik dit uit de hand zie lopen, de discussie over al dan niet politieke correctheid aangaande namen/woorden mag hierbij stoppen.
Pagina: 1 ... 39 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat