Borentos schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:19:
Ik speel op de PVE server Pyrewood Village, deze is op primetime high en nu in de ochtend op medium.
In Southshore de turtles quest gedaan met circa 12 andere die ook die quest aan het doen waren, dat was niet te doen. Toen maar naar STV gegaan voor de eerste quest bij het Kurzen camp, geen mob te bekennen, ik zag alleen maar blauwe nametags.
Het kan zijn dat ik met mijn character precies zit waar de gemiddelde casual nu is ( level 32).
Ik speel samen met mijn vrouw ook op Pyrewood Village en wij hebben dezelfde ervaring.
Wij hebben heel veel plezier met classic maar de domper is toch wel dat iedere Quest gewoon uitdraait op een competitie mob taggen tegen 20+ andere spelers.
Quest overslaan is ook niet echt de oplossing omdat je bij de volgende quest weer in exact dezelfde situatie zit.
Dit is ook de reden dat we gisteravond hebben besloten maar niet in te loggen en een filmpje te gaan kijken. We hadden allebei geen zin in wedstrijdjes mob taggen.
Voor quests om een named mob te killen of de "simpele" kill x aantal van mob y quests zijn nog wel groepen voor te vinden en/of te maken. Maar voor quests waar je een x aantal drops voor nodig hebt (dit zijn veruit de meeste quests) is zo goed als niemand bereid om hiervoor een groep te maken omdat je dan meer drops nodig hebt.
Zoals gezegd hebben wij veel plezier met classic en vinden wij classic nog steeds vele malen beter dan retail maar ik hoop dat deze zware overpopulatie wel op een één of andere manier wordt opgelost. In de guild waar we nu inzitten wordt ook de mob tag competitie voor iedere quest genoemd als voornaamste reden om minder te spelen en een aantal weet zelfs niet eens zeker of zij hierdoor wel willen blijven spelen.
Mijn alt is een hunter en dan ben je toch wel zwaar in het voordeel met mobs taggen in vergelijking met mijn main priest. Priest heeft geen enkele instant spell en wand heeft ook een ≥1.5 seconden cast tijd waarbij je ook nog eens volledig stil moet staan. Vergelijk dit met een hunter die goede ranged instant shots heeft waarbij de hunter ook nog niet eens stil hoeft te staan.
Paar dagen geleden op mijn hunter weer de candle en dust quest gedaan in de mijn in elwynn forest. Zoals gewoonlijk super druk en alles was dood op de plek waar het spawned. Met hunter het toch nog enigszins "vlot" voor elkaar gekregen. Stond ook nog een priest bij de uitgang een beetje verloren om zich heen te kijken, compleet kansloos tegen alle andere spelers om zich heen. Die situatie herkende ik toen ik zelf met mijn priest die quest deed.
Heb deze priest geinvite voor een groep en heb hem geholpen om zijn drops bij elkaar te krijgen. Ik was al klaar met die quest dus het duurde niet eens zo onwijs lang, hadden veel geluk met de drops. Hij vond het niet leuk dat ik mobs weg trok bij langzamere casters. Ik heb hier zelf ook niet echt een goed gevoel bij maar dat is nu eenmaal hoe het blijkbaar werkt in classic en niemand groepen wil maken. En andersom gebeurd het ook zeer vaak.
In ieder geval was hij heel blij dat hij eindelijk klaar was met de quest en sindsdien spreken we elkaar nog regelmatig.