Dat er mensen zullen stoppen ben ik met je eens, echter naar mijn mening zou P2 (dus geen layers meer) niet in mogen gaan voordat de servers onder de 2.5-3.5K concurrent spelers in totaal (dus niet per faction) zitten op de piek momenten daar dat gelijk is aan "Full" Servers destijds in Vanilla en dat was een prima ervaring, ook op servers destijds niet Full waren, maar bijv. slechts high of medium die dus ruim onder de 2.5-3.5K spelers concurrent zaten. Zelfs op Low servers kon je destijds prima spelen en dat zal dan verwacht ik een pop geweest zijn van <1000 concurrent voor beide factions samen.Paprika schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:00:
@Dennism, buiten de servers met veel private server mensen gaan er gewoon veel mensen verdwijnen voordat phase 2-3 een ding gaat zijn. In phase 2 gaat die huidige cap van 15000 niet meer bestaan en zal de max dus ook inkakken, maar het aantal dode karakters stijgt nu al met de dag. Een server die nu piek op medium gaat in phase 2 echt low pop zijn. 5000 concurrent voor beide factions gecombineerd is healthy, maar een aantal servers redt deze aantallen nu al niet.
Is dat niet het geval krijg je een veredelde PServer ervaring die Vanilla geen recht doet in Classic. Bij teveel spelers doet dat ook afbreuk aan de oh zo belangrijke community in Classic.
Ik zie een concurrent pop van 5k per faction dan ook niet als Healthy, juist het feit dat je layers nodig hebt laat al zien dat dit soort aantallen niet healthy zijn, maar gewoon veel te veel. En dat zag je op diverse PServers ook al. Nee, een healty pop voor een vanilla realm zou veel lager moeten liggen op het moment dat er straks geen layers meer zijn. Daar is destijds de hele game op ontworden en rondom gebalanceerd.
[ Voor 13% gewijzigd door Dennism op 16-09-2019 15:13 ]