Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18-10 01:36

Grvy

Bot

MrVegeta schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:26:
Deze tering disconnects ben ik ook goed zat. Jezus. Zit gewoon ff te eten, kom weer boven 3 uur queue omdat blizzard geen stabiele server kan bouwen.
Juist.. dat is gewoon de AFK kick. Als je DC'ed is een grace period waarin je niet meer in queue terecht komt. ;)

Omdat het moet.

• Deshmir
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19:42
@MrVegeta Lopen tegen de muur laat je ook gewoon afk gaan en uiteindelijk een D/C

Ik gebruik Move Mouse op W10, daarmee klik ik elke 5s op de innkeeper met LeftMouseButton. Daarnaast sta ik op autorun tegen de muur.

Lekker voor het eten aan zetten, en daarna geen gezeik met queues :+

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dit is geen afk move. Ik heb een remote desktop tool waarbij ik elke paar minuten even loop.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Grvy schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:05:
[...]

Juist.. dat is gewoon de AFK kick. Als je DC'ed is een grace period waarin je niet meer in queue terecht komt. ;)
Dan moet je natuurlijk wel met even bij de pc zitten hé.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01:45
Iemand hier verstand van macros in wow?

Ik heb wow gespeeld voor de eerste uitbreiding tot en met Legion, nu weet wow classic opgepakt, ik had vroeger een macro draaien waarbij ik de meest gebruikte spell op een button in de action bar kon slepen (MultiBarBottomLeftButton10) en die bediende met mousewheel down, op die manier kon ik voor alle alts die ik had een spell op MultiBarBottomLeftButton10 zetten en die spammen met mousewheel down.

Geen idee meer hoe ik dat macro in elkaar geflanst heb toen, iemand die me wil helpen?

• Thomas H
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17-10 16:05
Kapot schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:57:
Ik heb wow gespeeld voor de eerste uitbreiding tot en met Legion, nu weet wow classic opgepakt, ik had vroeger een macro draaien waarbij ik de meest gebruikte spell op een button in de action bar kon slepen (MultiBarBottomLeftButton10) en die bediende met mousewheel down, op die manier kon ik voor alle alts die ik had een spell op MultiBarBottomLeftButton10 zetten en die spammen met mousewheel down.

Geen idee meer hoe ik dat macro in elkaar geflanst heb toen, iemand die me wil helpen?
Waarom zou je hier een macro voor gebruiken?Je moet gewoon je 'mousewheel down' als keybind aan de gewenste action button binden, voor elk character. Dat kan gewoon met de WoW interface options.

• bvl3
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 16-10 11:46
Dennism schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:19:
[...]

Beetje vreemde opmerking daar Method niet eens aan de race mee deed. Snap ook niet dat mensen dachten dat Method als guild wel mee deed, daar waren ze vrij duidelijk over. Maar schijnbaar denken mensen dat als het bedrijf Method een uitzending verzorgd dat dit hetzelfde is als dat de guild Method aan een race mee doet.

Verder wat het natuurlijk volledig logisch dat dat dit zeer waarschijnlijk enkel tussen Apes en Progress zou gaan (met een outsider als Grizzly ook nog als kleine mogelijkheid), ik snap eigenlijk niet dat mensen Method hier verwacht hadden.

Method pakt hier wat publiciteit met een emsemble van (Vanilla) Streamers en dat doet ze goed, maar buiten Kennymarch (Progress) zat er volgens mij geen enkele hardcore Vanilla speler in de studio. Producties als die van Method zetten WoW goed op de kaart en daar kun je als speler eigenlijk alleen maar blij om zijn.
Waarschijnlijk was ik toch niet goed geïnformeerd, maar ze doen bij elke expansion altijd mee als "World's First" en ik meen dat ook te hebben zien staan bij WoW classic.
Dus waar was de hele productie voor dit keer dan? dat je ze kon zien levelen?

En waarom stopte ze gelijk op het moment dat jokerd level 60 werd met de stream dan??

• DivineNL
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 16-10 13:09
MrVegeta schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:05:
Dit is geen afk move. Ik heb een remote desktop tool waarbij ik elke paar minuten even loop.
Werkt niet. Probeer maar eens een keer het verschil te zien tussen je remote desktop tool te gebruiken of zelf handmatig op een toets te drukken.
Volgens mij ziet het spel geen keystroke met de remote tool en wordt je er daarom uitgegooid.

Ik heb zelf het verschil getest met teamviewer en zelf op een toets drukken. Met Teamviewer werd ik er uitgegooid en als ik zelf fysiek op de spatie druk is er niks aan de hand.

• Nickrsd
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:43

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Dennis, heb je ook zo'n format guide voor een warrior? Dit is erg overzichtelijk voor een leek. Heel fijn dus.
Graag zou ik een warrior willen maken, het is een hell int begin ben nu lvl 14, dus flink doorpakken.

Alleen zo guide zou hopelijk een stuk helpen.

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• Grumpmeister
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 19-10 10:10
DivineNL schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:38:
[...]

Werkt niet. Probeer maar eens een keer het verschil te zien tussen je remote desktop tool te gebruiken of zelf handmatig op een toets te drukken.
Volgens mij ziet het spel geen keystroke met de remote tool en wordt je er daarom uitgegooid.

Ik heb zelf het verschil getest met teamviewer en zelf op een toets drukken. Met Teamviewer werd ik er uitgegooid en als ik zelf fysiek op de spatie druk is er niks aan de hand.
Zelfs fysiek op spatie drukken is geen garantie, volgens mij zit er nu wel iets achter die dit soort patronen herkend. Ik was vorige week even kasten in elkaar aan het zetten en dus vlak bij m'n PC mezelf van AFK af te houden. 2 keer ben ik eruit getrapt terwijl ik niet eens AFK stond. Allebei de keren wel tijdens de grace period in kunnen loggen omdat ik het zag gebeuren, maar goed.

Aan de andere kant, de queues worden wel minder nu, dus ik hoef niet meer om 1 uur de login klaar te zetten :D . Afgelopen week eigenlijk de login aangezet op het moment dat ik weg ging bij werk, waardoor ik genoeg tijd had om te eten en douchen voordat ik ingelogd werd.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• beebie121
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 18-10 15:28
ben nu bijna lvl 27 met mn warrior. Lekker nu in Hillsbrad ZONDER gankfest. Echt super.
Ik vind het levelen als een wariror helemaal niet lang duren o.i.d. Je hebt snel een groep als tank en ik kan best vaak doorgaan zonder eten.
Maar als ik er ff klaar mee ben, heb nog een alt mage. Die staat in de inn rested op te bouwen, dan speel ik de rested weg ermee en ben ik 2 of 3 lvls hoger. Dan pak ik mn warrior weer op. Zo gaat het levelen van 2 chars best rap.
En ik vind het leuk omdat ik afwisseling heb.
Ik geniet er weer van :)

I7 6700K | Asus Republic Of Gamers Z170 Maximus VIII Hero | GTX 1080TI | Fractal Design Define R5 | Asus RoG Swift PG278Q | Noctua DH15 | Astro A50 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 Proteus Core

• ItMeAedri
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-10 19:25
RustStorm schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:19:
Terugkomend op de multiboxers: die betalen hun abonnementen dikwijls met enkel tokens. Ze hebben meer dan genoeg gold.

Dan mijn eigen classic avontuur; ik sta op het punt er mee te stoppen. Ik wil nog een poging wagen en vraag jullie advies hoe het vol te houden. Ik vind het namelijk wél leuk maar ik merk dat de hele gold kwestie me wat bedroeft (ook weer al die mensen met TSM enzo) en ik heb nog geen leuke guild gevonden.
Qua gold, je kan heel veel gold besparen door te kijken welke spells je veel gebruikt en alleen die spells te kopen. Probeer food/water bij mages te krijgen. Pak alles op wat je kan vinden en verkoop het aan de vendor. Lage level items verkopen aan spelers voor een beetje winst.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'

bvl3 schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:32:
[...]

Waarschijnlijk was ik toch niet goed geïnformeerd, maar ze doen bij elke expansion altijd mee als "World's First" en ik meen dat ook te hebben zien staan bij WoW classic.
Dus waar was de hele productie voor dit keer dan? dat je ze kon zien levelen?

En waarom stopte ze gelijk op het moment dat jokerd level 60 werd met de stream dan??
De Productie was de "Classic Race to World First, Presented by Method en WSOE".
Deze productie deed diverse dingen, een van die dingen was het volgen van een aantal World First, o.a. World first lvl 60, World First Ragnaros en World First Onyxia.

Wat mensen vooral lijken te missen is dat er aangaande WoW meedere "Methods" zijn.

Je hebt:

1. De Guild Method (Actief sinds 2005)
2. Het bedrijf Method, dit bedrijf verzorgt de coverage van o.a. World first races, maar heeft ook E-Sport teams en indiviuele Streamers onder contract.
En dan heb je nog de MDI teams "Method EU" en "Method NA" en de Arena teams Method Black en Orange.

Mensen lijken te denken dat wanneer het bedrijf Method een evenement organiseert, bijvoorbeeld dit Classic Event dat dan de guild Method ook direct deelneemt. Dit is niet zo.

In dit geval waren er slechts 4-5 Method Guild leden aanwezig, de rest waren andere streamers die Method oner contract heeft en wat WoW celebrities uit het verleden, zoals bijv. Kungen.

Dat Method slechts met 4-5 spelers komt laat al zien dat ze als Guild niet deelnemen, dan hadden ze namelijk met 40+ man mee moeten doen.

Wel heeft Method streamer "Kennymarch" onder contract, hij is onderdeel van de Guild Progress en was wel zeer serieus aan het races. Hij lag lange tijd 2de in de race voor level 60 totdat (volgens mij) zijn guild hem opriep om hun MT te gaan helpen levelen omdat die achter begon te raken. Hierdoor moet hij afhaken in de race voor level 60, wel is zijn guild de 2de geweest die Ragnaros en Onyxia down brachten.

Daarnaast waren er casters die zoveel mogelijk nieuws brachten over de world first progressie, ook over guilds / spelers niet op locatie.

Verder weet ik niet welke Stream jij hebt gekeken, maar de Method stream stopte niet toen Jokerd lvl 60 behaalde, ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar dat klopt niet. Method heeft van Maandag 2 uur voor Launch tot dinsdag een week later 24/7 gestreamed, exact zoals vooraf aangekondigd. Ze zijn dus niet gestopt nadat Jokerd 60 werd, ook niet nadat Apes Ragnaros killde en ook niet nadat Onyxia down ging.

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

• Blem
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:48
Grumpmeister schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:46:
[...]

Aan de andere kant, de queues worden wel minder nu, dus ik hoef niet meer om 1 uur de login klaar te zetten :D . Afgelopen week eigenlijk de login aangezet op het moment dat ik weg ging bij werk, waardoor ik genoeg tijd had om te eten en douchen voordat ik ingelogd werd.
Queues worden minder, klopt, maar gisteren op Mograine wel weer meer als 2 uur moeten wachten. Dit terwijl het de rest van de week < 10 minuten was toen ik deed inloggen. Behoorlijke balen dus. Zondagavond zal dan wel het drukste moment zijn.
Nickrsd schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:41:
[...]

Dennis, heb je ook zo'n format guide voor een warrior? Dit is erg overzichtelijk voor een leek. Heel fijn dus.
Graag zou ik een warrior willen maken, het is een hell int begin ben nu lvl 14, dus flink doorpakken.

Alleen zo guide zou hopelijk een stuk helpen.
Geen idee of die er is sorry, ik speel zelf Warlock vandaar dat ik deze guide vond.

• Zspirit
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 10:54
[...]
Ik moet zeggen dat ook al zijn er geen queues meer ik heb nog wel last van drukte.
Dit weekend lekker veel gespeeld maat het questen ging toch echt vrij traag omdat ik gewoon moest wachten/zoeken naar mobs en dan snel taggen.
Misschien dat het mijn layer is maar ik kon bij de release beter spelen in het begin gebied van de nightelfs dan nu in duskwood/redridge.

Wel leuk weekend gehad vriendelijke mensen ontmoet en 5 keer DM run gedaan voor de wand(40% drop) die geen keer is gedropt, classic...

• tuinïnen
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:45

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Nou van het weekend ook weer flink geknutseld, aardig wat gespeeld voor mijn gevoel maar nu pas level 20. Hierbij level ik ook mijn professions mee, maar het wordt nog een aardige reis. Ik mag blij zijn als ik dit jaar nog level 60 haal.

Gisteravond even in Wailing Caverns gegaan als tank. Ik had nog 1,5 uur en schatte in dat dat wel goed moest komen. Uiteindelijk bijna 3 uur geworden na een aantal wipes en nu weer hele kleine oogjes...

Ik probeer te tanken maar merk dat het heel lastig is om rage/threat op te bouwen als warrior. Lees overal verschillende dingen over het wel of niet gebruiken van een schild, iemand hier nog tips voor op mijn level?

PV Output

tuinïnen schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:54:

Ik probeer te tanken maar merk dat het heel lastig is om rage/threat op te bouwen als warrior. Lees overal verschillende dingen over het wel of niet gebruiken van een schild, iemand hier nog tips voor op mijn level?
Ik zou zelf gaan tanken als dps spec in het begin. Afhankelijk van je healer wel of geen schild gebruiken.
Veel van je rage komt namelijk ook door damage te krijgen. Krijg je dus te weinig damage binnen zal je ook weinig rage genereren en dus weinig threat kunnen opbouwen.

• DivineNL
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 16-10 13:09
[...]

Zelfs fysiek op spatie drukken is geen garantie, volgens mij zit er nu wel iets achter die dit soort patronen herkend. Ik was vorige week even kasten in elkaar aan het zetten en dus vlak bij m'n PC mezelf van AFK af te houden. 2 keer ben ik eruit getrapt terwijl ik niet eens AFK stond. Allebei de keren wel tijdens de grace period in kunnen loggen omdat ik het zag gebeuren, maar goed.

Klopt inderdaad, ik heb ook gelezen dat hoe vaker je kort achter elkaar AFK gaat, hoe sneller je er uit wordt gegooid. Op zich niet verkeerd natuurlijk.
Ik doe inderdaad ook inloggen op het werk voordat ik naar huis ga en dan kan ik ook spelen wanneer ik bij mijn PC kom.
Ik snap wel de frustratie van de mensen die dit niet kunnen (of willen) doen. Ik heb nog maar weinig queue problemen gehad door dit te doen.

Anyway, ik ben nu 38 en mijn professions zijn ook mooi mee geleveld. Ik ben Warlock dus het kost mij geen 100G om een mount te hebben op level 40 dus heb niet gekeken naar puur geld maken. Al heb ik al wel wat leuke engineer dingen verkocht (schapen voor 1g per stuk bijvoorbeeld). Schijnt dat die nodig zijn voor een engineer quest hahah.

Ook al wat aardige pvp momenten gehad. Wat is het toch heerlijk om een instant payback te doen als Warlock zijnde. Je wordt tijdens het vechten met een mob gekilld door iemand. Vervolgens doet iemand een /spit op je en gaat zelf een mob aanvallen. Dan wacht je 3 seconden, sta je op met je soulstone en kill je vervolgens die eikel en /spit terug. Zoals ik al zei, heerlijk >:)

DivineNL wijzigde deze reactie 09-09-2019 11:07 (23%)

• beebie121
Nou van het weekend ook weer flink geknutseld, aardig wat gespeeld voor mijn gevoel maar nu pas level 20. Hierbij level ik ook mijn professions mee, maar het wordt nog een aardige reis. Ik mag blij zijn als ik dit jaar nog level 60 haal.

Gisteravond even in Wailing Caverns gegaan als tank. Ik had nog 1,5 uur en schatte in dat dat wel goed moest komen. Uiteindelijk bijna 3 uur geworden na een aantal wipes en nu weer hele kleine oogjes...

tip voor aoe tanking: pull een mob, doe die bloodrage en doe dan battleshout. (wel in def stance) Die bloodrage en battleshout geven je al heel veel threat.
verder ALTIJD shieldblock en daarna revenge doen. Dat is je beste threat per rage combo.

I7 6700K | Asus Republic Of Gamers Z170 Maximus VIII Hero | GTX 1080TI | Fractal Design Define R5 | Asus RoG Swift PG278Q | Noctua DH15 | Astro A50 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 Proteus Core

• tuinïnen

tuinïnen

beebie121 schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:18:
[...]

tip voor aoe tanking: pull een mob, doe die bloodrage en doe dan battleshout. (wel in def stance) Die bloodrage en battleshout geven je al heel veel threat.
verder ALTIJD shieldblock en daarna revenge doen. Dat is je beste threat per rage combo.
Ik hoorde gisteren dat inderdaad die shouts ook threat geven maar ik vind dit verder nergens terug. Ook demoralizing shout zou threat geven, klopt dit?

PV Output

• beebie121
tuinïnen schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:27:
[...]

Ik hoorde gisteren dat inderdaad die shouts ook threat geven maar ik vind dit verder nergens terug. Ook demoralizing shout zou threat geven, klopt dit?
klopt dat geeft ook threat.
Maar het voordeel van battleshout is dat de mobs niet dichtbij jou hoeven zijn. Dus voordat je een mob bij je hebt, heb je al 2x threat gedaan. En dan kan je daarna demo shout doen idd.

• Grvy

Grvy

Bot

MrVegeta schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:06:
[...]

Dan moet je natuurlijk wel met even bij de pc zitten hé.
grace period is dik 5 minuten.. face it; het zijn geen disconnects waar je mee zit. :)

Omdat het moet.

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
beebie121 schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:30:
[...]

klopt dat geeft ook threat.
Maar het voordeel van battleshout is dat de mobs niet dichtbij jou hoeven zijn. Dus voordat je een mob bij je hebt, heb je al 2x threat gedaan. En dan kan je daarna demo shout doen idd.
En om de inkomende damage wat te verhogen (voor rage generation uiteraard), kun je intimidating shout gebruiken, toch? :+

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-10 23:07
XhizorBE schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:53:
[...]

Dat streamen je ding niet is, is wel duidelijk. Maar zo'n spelers zorgen wel voor massa reclame en trekken enorm veel nieuwe spelers aan.

Men verplicht je niet om te kijken naar die "pipo's". Snap gewoon niet waarom streamers of youtubers veel haat krijgen van sommige gamers

Nu van sommige kan 'k het wel snappen door hun irritante persoonlijkheid, maar sommige krijgen gewoon haat gewoon omdat ze streamen of youtuber zijn

@ontopic eerste ervaring met classic, en eerlijk dit voelt gewoon zoveel beter aan dan retail. Volledig fan hier, en ja wel behoorlijk verslavend
Ik check geregeld bijvoorbeeld Twitch voor leuke dingen, nieuwe games, hoe ziet het eruit e.d. Dus ik heb per definitie niet een hekel aan streamers. Maar dat hele Method verhaal deugd gewoon van geen kant en bepaalde mensen hier proberen dat dan recht te praten. Anyway verder @ontopic

Ik vermaak me nog steeds uitstekend. Het gaat nog altijd langzaam, ben pas lvl 22 en merk dat Stonetalon niet een snel level gebied is, heb nog wel wat staan maar deze quests zijn voor mijn level pittig.

Intel i7 4770K | MSI Z87-G45 Gaming5 | Noctua DH-15 | Kingston HyperX Savage DDR3 1866 16GB | Gigabyte GTX980Ti | BeQuiet! Straight Power10 800W | Focusrite Scarlet 2i4 | Logitech G903 | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum |

• bvl3
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 16-10 11:46
Dennism schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:52:
[...]

De Productie was de "Classic Race to World First, Presented by Method en WSOE".
Deze productie deed diverse dingen, een van die dingen was het volgen van een aantal World First, o.a. World first lvl 60, World First Ragnaros en World First Onyxia.

Wat mensen vooral lijken te missen is dat er aangaande WoW meedere "Methods" zijn.

Je hebt:

1. De Guild Method (Actief sinds 2005)
2. Het bedrijf Method, dit bedrijf verzorgt de coverage van o.a. World first races, maar heeft ook E-Sport teams en indiviuele Streamers onder contract.
En dan heb je nog de MDI teams "Method EU" en "Method NA" en de Arena teams Method Black en Orange.

Mensen lijken te denken dat wanneer het bedrijf Method een evenement organiseert, bijvoorbeeld dit Classic Event dat dan de guild Method ook direct deelneemt. Dit is niet zo.

In dit geval waren er slechts 4-5 Method Guild leden aanwezig, de rest waren andere streamers die Method oner contract heeft en wat WoW celebrities uit het verleden, zoals bijv. Kungen.

Dat Method slechts met 4-5 spelers komt laat al zien dat ze als Guild niet deelnemen, dan hadden ze namelijk met 40+ man mee moeten doen.

Wel heeft Method streamer "Kennymarch" onder contract, hij is onderdeel van de Guild Progress en was wel zeer serieus aan het races. Hij lag lange tijd 2de in de race voor level 60 totdat (volgens mij) zijn guild hem opriep om hun MT te gaan helpen levelen omdat die achter begon te raken. Hierdoor moet hij afhaken in de race voor level 60, wel is zijn guild de 2de geweest die Ragnaros en Onyxia down brachten.

Daarnaast waren er casters die zoveel mogelijk nieuws brachten over de world first progressie, ook over guilds / spelers niet op locatie.

Verder weet ik niet welke Stream jij hebt gekeken, maar de Method stream stopte niet toen Jokerd lvl 60 behaalde, ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar dat klopt niet. Method heeft van Maandag 2 uur voor Launch tot dinsdag een week later 24/7 gestreamed, exact zoals vooraf aangekondigd. Ze zijn dus niet gestopt nadat Jokerd 60 werd, ook niet nadat Apes Ragnaros killde en ook niet nadat Onyxia down ging.
Oo okee nou weer wat geleerd!
Bedankt voor de duidelijke uitleg :)

• Grumpmeister
tuinïnen schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:27:
[...]

Pas verder wel een beetje op met guides, etc. Want veel ervan zijn ook gebaseerd op private servers, waar het bijv. mogelijk was om procs te genereren door te zitten en zo een crit op je te forceren (voor Enrage / Blood Craze). Echter was dit in patch 1.10 verholpen door het 'spells' te maken, waardoor deze zittend niet meer kunnen proccen (want je kan zittend geen spells casten). Hierdoor is het idee van Fury as optimale leveling spec ook niet erg kloppend meer.

Persoonlijk level ik als Arms, en hiermee is ook prima te tanken in dungeons. Natuurlijk is AoE aggro altijd wel een dingetje, maar uiteindelijk is het prima te doen met oa. de tips van hierboven. Schijnt wel dat Demo Shout best veel threat genereert, maar zo heb ik het zelf nog niet echt ervaren. Kan ook zijn omdat ik in m'n laatste dungeons de laatste rang van Demo Shout nog niet gekocht had O-)

Zit zelf nu op level 29, gisteren een deel Hillsbrad gedaan en daarna terug Stonetalon Mountains in. 2h zwaardje van BFD, maar binnenkort eens kijken of ik RFK in kan gaan voor een Corpsemaker (of anders de Whirlwind Axe).

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• BrndV
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 17-10 14:59
RustStorm schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:19:
Dan mijn eigen classic avontuur; ik sta op het punt er mee te stoppen. Ik wil nog een poging wagen en vraag jullie advies hoe het vol te houden. Ik vind het namelijk wél leuk maar ik merk dat de hele gold kwestie me wat bedroeft (ook weer al die mensen met TSM enzo) en ik heb nog geen leuke guild gevonden.

Rogue is level 21 maar zo enorm squishy en wapenafhankelijk...

Priest is level 11 maar super saai door; wand... wand... wand... wand... wand...

Warrior nu level 8 of 9 en daar wil ik mee gaan tanken. Hoe dan te levelen... duurt enorm lang voor een poppetje neer is.

Ik sta open voor alle tips en trics die jullie hebben om het toch zo te krijgen dat ik WIL blijven spelen. :)
Ah joh, en poosje geleden postte je nog best enthousiast hier over de game! Reden dan ook dat ik ook mijn 5 cent voor je in de groep gooi:

Je speelt nu wel allemaal compleet verschillende classes. Geen idee hoe jij zelf het liefste in de game staat, maar zolang je class maar aan je eigen manier van spelen aansluit zit je tenminste lekker in je vel. Als je veel solo speelt zou iets als een rogue juist prima moeten passen, maar het kan zijn dat deze class pas echt mooi wordt als je een vollere talent tree hebt staan. Of zoek je juist het contact met andere spelers om veel in groepsverband te doen? Of iets dat beetje van beide walletjes kan vreten, afhankelijk waar je zin in hebt?

Rogues krijgen bijv. voldoende talent points voor cold blood, waarmee je keihard crits van je af gooit voor burst damage. Ga je sub spec, dan krijg je preparation op lvl30 om al je cd's te resetten. Combat spec had ik die rogue feel niet bij dus dont ask me. ;)
Later kan je lekker dungeons farmen en je kan waarschijnlijk grinden, dungeons en pvp doen met dezelfde talent build. Voor andere spelers met hun shadowpriests, feral druids of retadins is die luxe niet zo vanzelfsprekend. Om je class aan te vullen kan je rustig iets als herbalism nemen om jezelf te blijven voorzien van materiaal voor je poisons etc.
Vooral op pvp servers was rogue zijn echt super chill omdat je vaak kan kiezen of je wel of niet tegen een ander het gevecht aan gaat als je het even niet uitkomt. Het geeft een heel stuk vrijheid dat andere classes niet hebben.
( *vraagt zichzelf even af waarom ik ook al geen rogue speel)

Dat is voor mij echt de appeal aan de class: Als rogue kan je echt je eigen man zijn. Als je liever geen guild hebt, dan niet. Solo een dungeon in en een paar flinke chests lockpicken levert leuk spul op. Lone wolfen kan gewoon, hoewel je voor je dungeon sets en verder toch wat gezelschap zal moeten zoeken.

Warrior daarentegen.. Compleet. Anders. Het is pittig om al levelende tegen hoger lvl te vechten en met een paar misses of parry's begint je character al te zweten omdat je teveel health verliest. En als je dan per ongeluk een tweede mob aggro'd of respawn krijgt dan leg je het al snel af. Maar.. op die korte momenten dat je wel even in dikke gear zit voor je level zie een glimps van hoe het kan zijn als je eenmaal op goede gear op lvl60 zit en ram je door alles heen.
Deze class doet dus het liefst groups, en met de rol van tanking blijf je als warrior altijd in trek. Dan moet tanking je wel liggen, natuurlijk. ;) DPS warrior met fury spec is ook goddelijk als je eenmaal op max level zit, maar de vraag aan tanks zal er altijd zijn, terwijl iedere andere class ook een goede dps spec bied. En eerlijk gezegd.. welke tank zit nou te wachten op iemand die meerolt op zijn dungeon drops? Die speler nodigt gewoon een willekeurige rogue of hunter uit in plaats van jou. Dat je dus een shieldje en onehander klaar houd voor die tank rol is wel een pré.
Het is daarbij ook nog eens een dure class. Vanwege het grote aanbod aan wapens dat je class kan gebruiken betaal je je in het begin ook blauw bij de weapon trainers. Skills als first aid zijn ook gewoon hard nodig als warrior waardoor jij dus niet je cloth op de AH kan zetten voor dat extra zakcentje zoals andere classes wel doen.

Warrior levelen lijkt een beetje alsof je game op hardmode draait. Je grind moeilijk als solo speler, het is duur om te starten, je character heeft veel aandacht nodig, en je kan maar beter niet bang zijn om andere spelers te benaderen om samen te spelen. Je ziet gewoon dat andere classes het makkelijker hebben. Maar eenmaal uitgeleveled is dit wel de class die enorm aan goede gear baat. De reis daar naartoe is wel langer en moeilijker dan andere classes. Weet waar je aan begint.. :/

Je zei dat je ook priest speelde. Volgens mij wordt deze vooral leuk vanaf lvl 40, puur omdat je dan shadowform krijgt. De damage begint dan beter te lopen en opeens gaat die lamme wand spam naar iemand die facemelting mobs farmed. Dankzij talents heb je weinig downtime en heal je jezelf terwijl je damage doet. Het is wel een beetje single target damage, maar over de class wordt in het algemeen goed over gesproken. Je kan ook met shadow spec prima even wat heals gooien in een dungeon om als healer mee te draaien. Priest zou de beste allround healer zijn, dus als je dit ziet zitten heb je er een leuke job aan op lvl60.

Levelen als shadow is prima solo te doen dus je bent niet zo group afhankelijk als de warrior, maar als je end-game graag een healer wil spelen kan je dit dus omdraaien naar iemand die vooral in groups zal spelen. En mocht je horde spelen, dan kan je mensen rondschoppen in OG terwijl je Gamon mind controlled. :)

• Metallize
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 13-10 15:22
Tja mn warlock was ook squishy , en mn voidwalker kon ook geen aggro houden, maar iig ben ik nu lvl 39 en zit diep in de affliction tree en ik kan iig een mob neerdotten zonder problemen,...lifetap en doorgaan.
En kwa PVP begint de "facemelter" techniek wel goed te werken ... gisteren dacht een undead shadowpriest me neer te dotten ... maar nope .. shadow ward en ik heb die player even laten zien wat echte dots waren ;)
en als de nightfall talent procced .. then your dead horde ! , ik val nooit iemand aan maar je moet jezelf verdedigen ;)
voor de mensen waar het te moeilijk voor is ... tja het is geen retail :D

maar iig mn alt wordt een human rogue , ik heb het nooit gespeeld in vanilla dus waarom niet

Metallize wijzigde deze reactie 09-09-2019 13:03 (14%)

• Bosmonster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12-10 09:56
Mensen vergeten ook soms dat Classic ook echt een classic experience is. MMO's 15-20 jaar geleden waren een stuk minder vergevend dan nu. Dat zie je wel aan wat er met retail is gebeurd.

WoW Classic vereist nog een behoorlijke investering en een dosis doorzettingsvermogen en dat is niet voor iedereen meer weggelegd anno nu. Of je nou gespeeld hebt vroeger of niet maakt niet eens uit.

Ik ben zelf nu 41 en dit is voor mij wel weer het tempo zoals ik het lekker vindt :P En ook de heerlijke ervaring zoals ik het me herinner van 15 jaar geleden.

Bosmonster wijzigde deze reactie 09-09-2019 13:16 (61%)

Error failed

• Kneth87
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16-10 15:27
Minder vergevend, maar ook wel makkelijker op andere vlakken (dungeons/raids).
Ben nu warrior lvl 26 omdat ik gewoon niet op mijn realm geraakte door de queue's. Gisterenavond de free transfer opgenomen naar earthshaker, daar is het nog redelijk leeg maar je ziet wel meer en meer spelers overkomen. Moest de realm niets worden heb ik al een lvl 19 warrior alt klaarstaan op Skullflame

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Grvy schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:32:
[...]

grace period is dik 5 minuten.. face it; het zijn geen disconnects waar je mee zit. :)
Wat heeft de grace period er mee te maken? Dus jij denkt dat het onmogelijk is om random disconects te krijgen? Ik zou zeggen google het eens.
Face it, je kletst uit je nek.Ik heb dagen gehad dat ik uren lang ingelogd kon blijven via remote desktop terwijl ik op het werk was zodat ik 's avonds door kon. En er zijn momenten dat ik na minuut of 10 weer kijk zonder dat ik AFK ben en dan een disconect heb gekregen. En er zijn genoeg mensen die last hebben van random disconects.

Als je wordt gedisconect door een AFK wat voor melding krijg je dan? Krijg je deze melding? "WOW51900102?

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

https://us.forums.blizzar...desktop-connection/272418
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

MrVegeta wijzigde deze reactie 09-09-2019 14:55 (39%)

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:49

Phydomir

Dennis

Bosmonster schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:11:
Mensen vergeten ook soms dat Classic ook echt een classic experience is. MMO's 15-20 jaar geleden waren een stuk minder vergevend dan nu. Dat zie je wel aan wat er met retail is gebeurd.
En dan te bedenken dat WoW mede zo populair is geworden doordat het juist veel meer geschikt was voor "casual" spelers dan al het andere wat toen uit was.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Kleaudzak
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 16-10 13:56
Heb sinds launch er al aardig wat tijd in zitten, ben nu een lvl 49 warrior.

En ja dungeons, wat kan je er van zeggen...
Ik vind het zelf zeer fijn dat ik de MT ben, ik houd de regie in handen.
Heb wel slechte ervaringen met:
> Mensen die niet goed weten wat threat is en mij als tank de schuld geven..e.g. ze vallen verkeerde target aan.
> Mensen die need rollen op dingen die ze duidelijk niet nodig hebben
> Body pulls omdat dps te snel wil rushen en niet goed uitkijkt voor patrols/packs.

1e en 2e gaat gelijk op ignore.
3e probeer ik nog wat te leren :)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

#1 mag je ook leren wat aggro is natuurlijk.

• Kleaudzak
MrVegeta schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:36:
#1 mag je ook leren wat aggro is natuurlijk.
Sure, als ze mij niet eerst blamen.

• Grvy

Grvy

Bot

MrVegeta schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:48:
[...]

Wat heeft de grace period er mee te maken? Dus jij denkt dat het onmogelijk is om random disconects te krijgen? Ik zou zeggen google het eens.
Jup, dat zeg ik. Een disconnect is namelijk nooit random. Voor de rest mag je lekker met iemand anders in discussie gaan als je jezelf zo verlaagd. :)

Overigens speel ik al sinds release zonder disconnects.. maargoed. Blizzard servers zijn ruk enzo.. ligt echt niet ergens anders aan. :+

Grvy wijzigde deze reactie 09-09-2019 15:53 (14%)

Omdat het moet.

• MuVo
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17-10 15:29

MuVo

🏁🏎🏎🏎🚥

Ik merk dat bij quests de droprate voor quest items lager is dan in TBC, gustig voor meer XP door het farmen voor dat je de quest items hebt. Maar ik merk wel dat dat de Classic experince maakt samen met makkelijker dood gaan door een 2de mob pull erbij (rogue lvl 15).

Al met al blijf ik het rogue lvlen leuk vinden, ik probeer ook bewust gebied voor gebied te vrij te spelen qua questen voor dat ik naar een nieuwe gebied ga. Wellicht minder slim voor leveling snelheid, maar zo vindt ik het zelf leuker. Wellicht dat deze manier van spelen wel ten guste komt van reputations benodigdheden op end game content.

• Kleaudzak
MuVo schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:00:
Ik probeer ook bewust gebied voor gebied te vrij te spelen qua questen voor dat ik naar een nieuwe gebied ga. Wellicht minder slim voor leveling snelheid, maar zo vindt ik het zelf leuker. Wellicht dat deze manier van spelen wel ten guste komt van reputations benodigdheden op end game content.
Ik doe juist eerst alle lage lvl quests in zones (bijv Feralas, Tanaris, Arathi), en daarna doe ik nog een ronde voor higher level quests.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

*snip* Je mag op een volwassen manier reageren, of niet. Zulke op-de-man reacties zijn ongewenst

Geronimous wijzigde deze reactie 09-09-2019 20:34 (102%)

MrVegeta schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:48:
[...]

Wat heeft de grace period er mee te maken? Dus jij denkt dat het onmogelijk is om random disconects te krijgen?
Onmogelijk niet, maar ik zie toch maar al te vaak wel correlaties. Zelf heb ik bijv. eigenlijk nooit last van Disconnects (een enkele keer per jaar). Kijk ik in zowel mijn Retail als Classic guild zijn het vaak dezelfde personen die vaak disconnecten.

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat het zo "random" is dat telkens zij pech hebben. Maar het kan net zo goed zijn dat ze spelen via een wifi verbinding die mogelijk niet optimaal is, de ISP wat loopt te klungelen of iets anders dan in de invloedssfeer van de gebruiker zelf ligt.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dennism schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:11:
[...]

Onmogelijk niet, maar ik zie toch maar al te vaak wel correlaties. Zelf heb ik bijv. eigenlijk nooit last van Disconnects (een enkele keer per jaar). Kijk ik in zowel mijn Retail als Classic guild zijn het vaak dezelfde personen die vaak disconnecten.

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat het zo "random" is dat telkens zij pech hebben. Maar het kan net zo goed zijn dat ze spelen via een wifi verbinding die mogelijk niet optimaal is, de ISP wat loopt te klungelen of iets anders dan in de invloedssfeer van de gebruiker zelf ligt.
Een ISP die klungelt ligt natuurlijk niet in de invloedssfeer van de gebruiker zelf. Ik lees her en der dat het het legen van de cache wel eens zou kunnen helpen. Maar op Reddit wordt ook vaag gesproken dat tijdens peak tijden je gewoon kan disconecten, kan je verder niet zoveel aan doen.

• BrndV
MuVo schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:00:
Wellicht minder slim voor leveling snelheid, maar zo vindt ik het zelf leuker. Wellicht dat deze manier van spelen wel ten guste komt van reputations benodigdheden op end game content.
Als je ooit es wil gaan voor een mount van een ander race is dat zeker handig. Dan heb je exhaulted rep nodig. ;)
MrVegeta schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:13:
[...]

Een ISP die klungelt ligt natuurlijk niet in de invloedssfeer van de gebruiker zelf.
Ben ik niet direct met je eens, als ik een ISP zou hebben die vaak zou lopen klungeren (bij mijnUK guidlies wordt er bijv. veel over een bepaalde ISP (volgens mij Virgin) geklaagd, dan zou ik gewoon een andere ISP nemen. Dat ligt deels wel in je eigen invloedssfeer.
Ik lees her en der dat het het legen van de cache wel eens zou kunnen helpen. Maar op Reddit wordt ook vaag gesproken dat tijdens peak tijden je gewoon kan disconecten, kan je verder niet zoveel aan doen.
Je kan natuurlijk altijd disconnecten. Ik geef alleen aan dat ik, hoewel ik veel gespeeld heb de afgelopen 2 weken, geen disconnect gezien heb. Terwijl enkele guildes daar wel veel last van hadden, wel iedere keer dezelfde personen. Echt random leek het niet te zijn.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dennism schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:16:
[...]

Ben ik niet direct met je eens, als ik een ISP zou hebben die vaak zou lopen klungeren (bij mijnUK guidlies wordt er bijv. veel over een bepaalde ISP (volgens mij Virgin) geklaagd, dan zou ik gewoon een andere ISP nemen. Dat ligt deels wel in je eigen invloedssfeer.

[...]

Je kan natuurlijk altijd disconnecten. Ik geef alleen aan dat ik, hoewel ik veel gespeeld heb de afgelopen 2 weken, geen disconnect gezien heb. Terwijl enkele guildes daar wel veel last van hadden, wel iedere keer dezelfde personen. Echt random leek het niet te zijn.
Laat ik het zo zeggen, op random momenten.

• Sileh
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16-10 16:26
Heb ondertussen een lvl 30 Warrior & Rogue maar begin er toch over te twijfelen om er één te kiezen als echte main want dit kost te veel tijd zo.

Aan de ene kant vind ik pvp met Rogue niet zo heel boeiend maar aan de andere kant heb ik vrij weinig interesse in tanken. Heb ik er wel iets aan om voor een dps warrior te gaan als er daar al zo veel van rond lopen?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sileh schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:18:
Heb ondertussen een lvl 30 Warrior & Rogue maar begin er toch over te twijfelen om er één te kiezen als echte main want dit kost te veel tijd zo.

Aan de ene kant vind ik pvp met Rogue niet zo heel boeiend maar aan de andere kant heb ik vrij weinig interesse in tanken. Heb ik er wel iets aan om voor een dps warrior te gaan als er daar al zo veel van rond lopen?
Er zijn wel veel DPS warriors. Maar DPS warrior is wel amazing om mee te hebben in raids/dungeons.

• UTADDICT
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:11
BrndV schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:59:
[...]

Ah joh, en poosje geleden postte je nog best enthousiast hier over de game! Reden dan ook dat ik ook mijn 5 cent voor je in de groep gooi:

Je speelt nu wel allemaal compleet verschillende classes. Geen idee hoe jij zelf het liefste in de game staat, maar zolang je class maar aan je eigen manier van spelen aansluit zit je tenminste lekker in je vel. Als je veel solo speelt zou iets als een rogue juist prima moeten passen, maar het kan zijn dat deze class pas echt mooi wordt als je een vollere talent tree hebt staan. Of zoek je juist het contact met andere spelers om veel in groepsverband te doen? Of iets dat beetje van beide walletjes kan vreten, afhankelijk waar je zin in hebt?

Rogues krijgen bijv. voldoende talent points voor cold blood, waarmee je keihard crits van je af gooit voor burst damage. Ga je sub spec, dan krijg je preparation op lvl30 om al je cd's te resetten. Combat spec had ik die rogue feel niet bij dus dont ask me. ;)
Later kan je lekker dungeons farmen en je kan waarschijnlijk grinden, dungeons en pvp doen met dezelfde talent build. Voor andere spelers met hun shadowpriests, feral druids of retadins is die luxe niet zo vanzelfsprekend. Om je class aan te vullen kan je rustig iets als herbalism nemen om jezelf te blijven voorzien van materiaal voor je poisons etc.
Vooral op pvp servers was rogue zijn echt super chill omdat je vaak kan kiezen of je wel of niet tegen een ander het gevecht aan gaat als je het even niet uitkomt. Het geeft een heel stuk vrijheid dat andere classes niet hebben.

Dat is voor mij echt de appeal aan de class: Als rogue kan je echt je eigen man zijn. Als je liever geen guild hebt, dan niet. Solo een dungeon in en een paar flinke chests lockpicken levert leuk spul op. Lone wolfen kan gewoon, hoewel je voor je dungeon sets en verder toch wat gezelschap zal moeten zoeken.

Warrior daarentegen.. Compleet. Anders. Het is pittig om al levelende tegen hoger lvl te vechten en met een paar misses of parry's begint je character al te zweten omdat je teveel health verliest. En als je dan per ongeluk een tweede mob aggro'd of respawn krijgt dan leg je het al snel af. Maar.. op die korte momenten dat je wel even in dikke gear zit voor je level zie een glimps van hoe het kan zijn als je eenmaal op goede gear op lvl60 zit en ram je door alles heen.
Deze class doet dus het liefst groups, en met de rol van tanking blijf je als warrior altijd in trek. Dan moet tanking je wel liggen, natuurlijk. ;) DPS warrior met fury spec is ook goddelijk als je eenmaal op max level zit, maar de vraag aan tanks zal er altijd zijn, terwijl iedere andere class ook een goede dps spec bied. En eerlijk gezegd.. welke tank zit nou te wachten op iemand die meerolt op zijn dungeon drops? Die speler nodigt gewoon een willekeurige rogue of hunter uit in plaats van jou. Dat je dus een shieldje en onehander klaar houd voor die tank rol is wel een pré.
Het is daarbij ook nog eens een dure class. Vanwege het grote aanbod aan wapens dat je class kan gebruiken betaal je je in het begin ook blauw bij de weapon trainers. Skills als first aid zijn ook gewoon hard nodig als warrior waardoor jij dus niet je cloth op de AH kan zetten voor dat extra zakcentje zoals andere classes wel doen.

Warrior levelen lijkt een beetje alsof je game op hardmode draait. Je grind moeilijk als solo speler, het is duur om te starten, je character heeft veel aandacht nodig, en je kan maar beter niet bang zijn om andere spelers te benaderen om samen te spelen. Je ziet gewoon dat andere classes het makkelijker hebben. Maar eenmaal uitgeleveled is dit wel de class die enorm aan goede gear baat. De reis daar naartoe is wel langer en moeilijker dan andere classes. Weet waar je aan begint.. :/

Je zei dat je ook priest speelde. Volgens mij wordt deze vooral leuk vanaf lvl 40, puur omdat je dan shadowform krijgt. De damage begint dan beter te lopen en opeens gaat die lamme wand spam naar iemand die facemelting mobs farmed. Dankzij talents heb je weinig downtime en heal je jezelf terwijl je damage doet. Het is wel een beetje single target damage, maar over de class wordt in het algemeen goed over gesproken. Je kan ook met shadow spec prima even wat heals gooien in een dungeon om als healer mee te draaien. Priest zou de beste allround healer zijn, dus als je dit ziet zitten heb je er een leuke job aan op lvl60.

Levelen als shadow is prima solo te doen dus je bent niet zo group afhankelijk als de warrior, maar als je end-game graag een healer wil spelen kan je dit dus omdraaien naar iemand die vooral in groups zal spelen. En mocht je horde spelen, dan kan je mensen rondschoppen in OG terwijl je Gamon mind controlled. :)
Godsamme, nu ga ik een Rogue maken.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik ben ook weer begonnen. Net zoals in vanilla een ne druid. Ik was even vergeten hoe ontzettend kak die aan het begin spelen zeg. Oom is my middle name. Maarrrr wacht maar tot ik weer als serieuze healer aan de gang kan gaan!
rodie83 schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:24:
Ik ben ook weer begonnen. Net zoals in vanilla een ne druid. Ik was even vergeten hoe ontzettend kak die aan het begin spelen zeg. Oom is my middle name. Maarrrr wacht maar tot ik weer als serieuze healer aan de gang kan gaan!
Gewoon levelen al Feral en pas later healer speccen :)
Als Feral ben je eens van de snelste classes om te levelen.

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Dennism schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:25:
[...]

Gewoon levelen al Feral en pas later healer speccen :)
Als Feral ben je eens van de snelste classes om te levelen.
Das ook mijn idee. Alleen is catform dan wel zo handig en die heb ik nog niet ;)
rodie83 schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:31:
[...]

Das ook mijn idee. Alleen is catform dan wel zo handig en die heb ik nog niet ;)
Volgens mij moet het vanaf dat je de bear hebt (dacht lvl 10?) al flink wat sneller gaan :)

• RustStorm
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:18
@BrndV Thanks voor de post. Je hebt ook helemaal gelijk hoor. Ik ben nog steeds erg enthousiast, want ik mis de "moeilijkheid" welke in Classic aanwezig is erg in Retail. Nu is het echt weer ouderwets en geen vanzelfsprekendheid meer dat je 5 mobs tegelijk aan kan (of zelfs 2-3).

Maar m'n rogue voelde uiteindelijk toch wat teleurstellend aan. Ik denk dat ik minder goed ben in classes met Energy. Ben dus een Warrior begonnen en merk dat, ondanks de - schijnbaar - hoogste moeilijkheidsgraad, het al veel leuker en fijner aanvoelt. :) Dus hier ga ik voor nu mee verder. Level 12, dus daar komen nog wel wat levels bij. M'n rogue is nu gewoon m'n bankcharacter die zichzelf met de AH bezig houdt. ;)

Ettibby - Hunter - Chamber of Aspects (A) - PM voor Battle.net ID - Tweakers WoW chars

• Powerblast
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19-10 16:10
Na twee weken classic moet ik zeggen dat m'n zin voor wow echt helemaal terug is. Classic is echt hoe wow hoort te zijn in mijn mogen. Misschien wel goed dat er ook een bfa variant is, wat het wel toegankelijker maakt voor mensen die weinig tijd hebben. Want het moet idd gezegd zijn, je hebt er een huge amount of time voor nodig :).

Ben nu volop bezig met levelen, nog steeds "maar" lvl 25... maar die tragere gameplay vind ik wel veel plezanter, nu weet ik wat ik al die jaren hebt gemist ;). Wow is met retail naar mijn idee toch echt wel wat teveel doorgeslagen naar de "easy" mechanics en snelle strakke gameplay. De diepgang die bijvoorbeeld in de talents zit vind ik echt zalig.

Moesten er nog meer mensen op Nethergarde keep zitten, ik loop daar ook geregeld rond :)

Edit: wat ik zo fijn vind, we staan weer aan de top met het meeste viewers op Twitch en dat voor een game van 15 jaar oud _/-\o_ ... dat noem ik niet echt een game die dead is :)

Powerblast wijzigde deze reactie 09-09-2019 20:19 (10%)

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:49

Phydomir

Dennis

Powerblast schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:18:
Moesten er nog meer mensen op Nethergarde keep zitten, ik loop daar ook geregeld rond :)
Ik zit daar ook. Neith (35 NE hunter) en Doppelganger (alt, 16 Human mage).

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• TTLCrazy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 08:01

TTLCrazy

Listen to Frankie

Inderdaad interessant hoe classic mijn zin in wow weer heeft doen opleven. Ik was zeer sceptisch en dacht echt ik ga hier niet weer aan beginnen. Maar nu weer wat uurtjes in classic merk ik door de moeilijkheidsgraad de zin in het spel echt weer terug is. Het feit dat je soms echt hulp nodig hebt en de community daardoor (waarschijnlijk) niet meer zo toxisch is komt dit allemaal ten goede. Ik ben weer een fan.

Ik ben nu bezig een shaman te levelen op een RP server (Hydraxian Waterlords) omdat ik deze nog nooit als Vanilla geleveled hebt. Tot zover een goede ervaring moet ik zeggen. Ik heb net de watertotem quest afgerond en heb 2 continenten moeten afreizen hiervoor. Het was nog leuk ook.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS

• Highfeed
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17-10 21:16
Ik zit op een lijn met meerdere mensen, classic is leuk. Niet rush levelen maar een uitdaging. Dat mis je inderdaad echt in Retail. Het enige waar ik mij mateloos aan irriteer zijn de graveyards....wat een pokke end lopen zeg. Als je van Durator naar Barrens loopt en nog net voordat je bij Barrens komt en je gaat dood, kan je dat pokke eind weer lopen als dooieziel.....dus soms, als het tegen zit, loop je stukken 3 a 4 keer xD.

waarom?

• Flaxourne
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 18-10 11:37
Ik disconnect ook op random AFK momenten. Mijn ISP is al jaren stabiel.
Maar dit is dus echt alleen op AFK momenten, bijv. gisteren was ik wat guides aan het kijken. Ik spring een paar keer en doe wat spells in game. Ga naar het toilet, kom terug > disconnected.

Dit heb ik dus al meerdere keren gehad, het lijkt erop dat ze misschien een soort tool hebben dat als je te lang op dezelfde locatie bent en al een X keer (AFK) bent geweest ze je een soort van kicken. Die keren dat ik random disconnected was kon ik nog wel buiten de queue om inloggen. Waarschijnlijk als dat een paar min. duurt dat je achteraan in de queue mag aansluiten. Wanneer ik dus daadwerkelijk speel heb ik hier nog nooit last van gehad.

Eigenlijk wel terecht, anders staan er duizenden AFK terwijl de queue alleen maar op loopt en kun je na 30-45 min een keer springen en reset dat de tijd.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Flaxourne schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 07:46:
Ik disconnect ook op random AFK momenten. Mijn ISP is al jaren stabiel.
Maar dit is dus echt alleen op AFK momenten, bijv. gisteren was ik wat guides aan het kijken. Ik spring een paar keer en doe wat spells in game. Ga naar het toilet, kom terug > disconnected.

Dit heb ik dus al meerdere keren gehad, het lijkt erop dat ze misschien een soort tool hebben dat als je te lang op dezelfde locatie bent en al een X keer (AFK) bent geweest ze je een soort van kicken. Die keren dat ik random disconnected was kon ik nog wel buiten de queue om inloggen. Waarschijnlijk als dat een paar min. duurt dat je achteraan in de queue mag aansluiten. Wanneer ik dus daadwerkelijk speel heb ik hier nog nooit last van gehad.

Eigenlijk wel terecht, anders staan er duizenden AFK terwijl de queue alleen maar op loopt en kun je na 30-45 min een keer springen en reset dat de tijd.
Wat voor melding krijg je dan? Ik vind het trouwens niet terecht, ik betaal voor een service, hoe ik daar gebruik van maak moet ik zelf weten.

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-10 20:22

Bonswah85

Koffie!

MrVegeta schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:22:
[...]

Wat voor melding krijg je dan? Ik vind het trouwens niet terecht, ik betaal voor een service, hoe ik daar gebruik van maak moet ik zelf weten.
*je betaalt voor een service waarvan je weet dat er een AFK kick op zit, dus achteraf moet je niet mauwen. :>

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• IWriteCode
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17-10 15:12

IWriteCode

Less = more

Zelf ook aan het tanken (eerst met Fury, nu met Arms spec). Threat houden is inderdaad een uitdaging... en dat komt idd mede doordat de DPS soms niet weet wat te doen.

Zelf redelijk veel gehad aan: https://www.reddit.com/r/...ssic_but_worry_i_wont_be/

- ik gebruik altijd een shield, pas op heel hoge level schijnt dual wielden beter te kunnen zijn
- zet target marker op hotkeys (ik heb F5-F10)
- geef de kill volgorde aan met deze target markers
- schiet met een ranged weapon op de 2e mob, en gooi daarna een Demoralizing Shout, en switch naar de 1e mob
- dan met taunt, sunder en revenge proberen zo veel mogelijk threat te genereren...
- en dan met taunt de mobs van de healer aftrekken als het nodig is

En onthoud: DPS dood --> eigen schuld, Healer dood --> jouw schuld, Tank dood --> healers schuld
(okee, iets kort door de bocht)

IWriteCode wijzigde deze reactie 10-09-2019 08:55 (8%)

Less = more

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18:22
Taunt genereert toch geen threat?

** knip **

Ik snap niet zo goed waar je opmerking over ging, maar op de man spelen is in ieder geval niet de bedoeling.

Ircghost wijzigde deze reactie 10-09-2019 13:23 (59%)

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Deleon78 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:54:

** knip ** van hierboven.
Klopt, idd, met Taunt de aandacht naar je trekken als het nodig is :-)

Ircghost wijzigde deze reactie 10-09-2019 13:24 (9%)

Less = more

• Seraphin
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:11
Sunder Armor is wel een essentiële tool idd als tank. Ik meen mij te herinneren dat het gebruikelijk was dat dps pas begon met aanvallen als er 2-3 sunders op de primary target zaten.

Ik ben zelf nu ook eindelijk een beetje begonnen met classic! Door andere verplichtingen niet eerder aan toe gekomen, werd al half bang dat de halve serve lvl 60 zou zijn tegen de tijd dat ik kon beginnen. ;)

Wel flinke twijfel welke class en zelfs welke faction ik wil rollen. Ik ben/was altijd Horde, maar daardoor is het wellicht juist ook leuk om eens die andere 50% van de game te bekijken aan ally zijde. Qua class trekt warrior me wel aan aangezien ik tanken erg leuk vind (mijn main was altijd druid, resto in classic, vanaf TBC t/m WoD altijd bear tank). Maar de lvl experience van een warrior in classic trekt me dan weer wat minder, zeker omdat ik niet meer zoveel tijd zal hebben als 15 jaar geleden.

Na veel wikken en wegen ben ik voor de easy way out gegaan en heb ik een orc hunter gerolled....

De experience van classic is wel weer gaaf. Af en toe enorm wennen, bijvoorbeeld het extreme tekort aan cash en bag space. Dat betekende dan ook dat ik als een kind zo blij was toen ik op lvl 6 een small blue pouch kon looten. :)
De community experience is ook weer helemaal terug. Ik kwam gisteren bij sen'jin village een warrior tegen, nadat we een paar mobs samen hadden gekilled heb ik mijn q's in dat gebied met hem geshared en hebben we de hele verdere avond samen gequest, heerlijk!

Weet nog niet of ik door ga met de orc hunter (want human warrior is ook cool, of UD rogue, of lock, of priest, of mage.... keuzes keuzes), maar het klassieke gevoel is er weer! :)

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Deleon78 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:54:

De reactie hierboven van vegeta negeer ik maar even.
Als dit jouw manier van negeren is dan heb ik slecht nieuws voor je. Dit is natuurlijk wel een forum waar je kan discussiëren, dus in plaats van passief agressief te reageren had je ook je mening kunnen geven :).

Taunt gebruik je wanneer de DPS de verkeerde target hit, of wellicht je healer krijgt omdat je niet iedereen getagged hebt. Taunt geeft jouw dezelfde threat als de hoogste andere speler in de table. Dus stel jij hebt 50 thread, henkie 250, jij taunt jij krijgt dan ook 250 (in totaal, boven op je huidige thread).

Pro-tip. Taunt moet je eigenlijk opvolgen met een sunder of revenge zodat je direct een boel extra thread op te target hebt. Anders taunt je, heb je even aggro totdat de DPS een ability gebruikt en je direct weer de aggro kwijt bent.

Ik ben gister 40 gedinged en vroeg me beetje af hoe ik mijn build verder moet gaan doen. Ben nu dus bij Mortal Strike en moet maar even de Fury tree in:

• My rotation now depends if I can tag 2 units. My duo tag path is like this:
  • Charge
  • Switch target > Intercept
  • sweeping strike
  • Whirlwind
  • MS
  • Execute if low rage and enemy is running away
  • Single target:
  • Charge
  • MS
  • Berserker rage
  • Whirlwind
  • MS
  • Execute if low rage and enemy is running away
  • I also got Ravager so sometimes I just start taking off. I almost never pull 3 units unless I got some spare rage and am in full health. Any suggestions?

MrVegeta wijzigde deze reactie 10-09-2019 09:23 (20%)

• Flaxourne
MrVegeta schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:22:
[...]

Terug naar het inlogscherm met "You have been disconnected (met een meldingsnummer wat ik nu niet weet, zit op werk)"

Ze moeten wel, anders staan er 5k mensen AFK in Stormwind. Of ze zouden de queue totaal moeten fixen met extra resources (wat ook wel mag).

Ik moet zeggen die queue's worden zeker minder. Gister rond 21:00 4K queue op Shazzrah, dat was 1,5 week geleden om 15:00.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Flaxourne schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:19:
[...]

Terug naar het inlogscherm met "You have been disconnected (met een meldingsnummer wat ik nu niet weet, zit op werk)"

Ze moeten wel, anders staan er 5k mensen AFK in Stormwind. Of ze zouden de queue totaal moeten fixen met extra resources (wat ook wel mag).

Ik moet zeggen die queue's worden zeker minder. Gister rond 21:00 4K queue op Shazzrah, dat was 1,5 week geleden om 15:00.
Ah okay, dus je krijgt geen nette melding dat je bent uitgelogd doordat het systeem je als AFK hebt gemarkeerd. Dat is ook niet logisch :p.

Queues worden zeker minder, ook op Firemaw. Tot 17:00 gister geen queue. Op peak time was het 6k, wat nog wel veel is maar wel 2-3k minder dan vorige week.

• beebie121
MrVegeta schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:18:
[...]

Als dit jouw manier van negeren is dan heb ik slecht nieuws voor je. Dit is natuurlijk wel een forum waar je kan discussiëren, dus in plaats van passief agressief te reageren had je ook je mening kunnen geven :).

Taunt gebruik je wanneer de DPS de verkeerde target hit, of wellicht je healer krijgt omdat je niet iedereen getagged hebt. Taunt geeft jouw dezelfde threat als de hoogste andere speler in de table. Dus stel jij hebt 50 thread, henkie 250, jij taunt jij krijgt dan ook 250 (in totaal, boven op je huidige thread).

Pro-tip. Taunt moet je eigenlijk opvolgen met een sunder of revenge zodat je direct een boel extra thread op te target hebt. Anders taunt je, heb je even aggro totdat de DPS een ability gebruikt en je direct weer de aggro kwijt bent.

Ik ben gister 40 gedinged en vroeg me beetje af hoe ik mijn build verder moet gaan doen. Ben nu dus bij Mortal Strike en moet maar even de Fury tree in:

[Afbeelding]
Ik zou die talents in fury steken idd.
Wat je nog kan doen is extra critdamage talents in arms.
Nadeel van je build is wel dat je altijd axe afhankelijk bent aangezien daar ook 5 talents in zitten.
Daarom twijfel ik nog of ik die in axe spec moet doen of meer talents die niet wapen afhankelijk zijn.
En dan vanaf 60 wapen afhankelijke talents te nemen.
Ik probeer als Orc ook altijd axes te nemen, maar als die niet voor handen zijn moet ik een mace gebruiken. Zoals nu. Maar wellicht heb je dat probleem niet hehe en heb je al goeie axes.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

beebie121 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:23:
[...]

Ik zou die talents in fury steken idd.
Wat je nog kan doen is extra critdamage talents in arms.
Nadeel van je build is wel dat je altijd axe afhankelijk bent aangezien daar ook 5 talents in zitten.
Daarom twijfel ik nog of ik die in axe spec moet doen of meer talents die niet wapen afhankelijk zijn.
En dan vanaf 60 wapen afhankelijke talents te nemen.
Ik probeer als Orc ook altijd axes te nemen, maar als die niet voor handen zijn moet ik een mace gebruiken. Zoals nu. Maar wellicht heb je dat probleem niet hehe en heb je al goeie axes.
Die axe spec kan je aan beginnen op level 29. Dan kan je als Horde Corpsemaker krijgen van RFK die BiS is op dat level. Dan door naar je whirlwind axe of Ravager op level 37. Moet toegeven dat ik niet weet welke dual hand axe daarna komt, heb veel gelezen dat whirlwind axe voldoet tot 60 en je in MC een nieuwe axe kan scoren.

• Grumpmeister
MrVegeta schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:26:
[...]

Die axe spec kan je aan beginnen op level 29. Dan kan je als Horde Corpsemaker krijgen van RFK die BiS is op dat level. Dan door naar je whirlwind axe of Ravager op level 37. Moet toegeven dat ik niet weet welke dual hand axe daarna komt, heb veel gelezen dat whirlwind axe voldoet tot 60 en je in MC een nieuwe axe kan scoren.
In de tussentijd zijn er zelfs wat green 2h axes die beter (kunnen) zijn dan Whirlwind Axe (neemt niet weg dat WW Axe sowieso tot Maraudon erg sterk is, volgens mij was er in Maraudon mogelijk een upgrade). En Ravager is idd on par, dus mogelijk dat je wat kan wisselen tussen de 2.

Op level 59-60 zou ik toch eens kijken of je een Arcanite Reaper kan scoren. Die zit op 259 max weapon damage, dat is 50 minder dan de 2h Axe van Molten Core (die van Ragnaros dropt).

Zit zelf sinds gisteren op lvl 30, misschien vanavond eens kijken of ik een RFK kan regelen voor Corpsemaker, en vervolgens met de Whirlwind Axe quest aan de slag kan gaan :)

• stefanass
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09:47
Iemand nog tips voor een goede addon-site for Classic die ook goed aangeeft of addons geschikt zijn voor Classic?

Ik heb tot nu toe https://willitclassic.com gebruikt, maar daarvandaan toch al een aantal addons gehad die dan toch weer out-of-date aangeven en niet 100% correct werken en/of bij opstarten van wow een aantal errors in m'n scherm gooien.

Ben ook op zoek naar een addon die mn items bijhoudt over mn verschillende chars; Hiervoor gebruikte ik "vroegâh" altijd Altoholic, maar die lijkt niet te werken in classic :(

• BrndV
IWriteCode schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:51:
[...]
Zelf redelijk veel gehad aan: https://www.reddit.com/r/...ssic_but_worry_i_wont_be/

- ik gebruik altijd een shield, pas op heel hoge level schijnt dual wielden beter te kunnen zijn
- zet target marker op hotkeys (ik heb F5-F10)
- geef de kill volgorde aan met deze target markers
- schiet met een ranged weapon op de 2e mob, en gooi daarna een Demoralizing Shout, en switch naar de 1e mob
- dan met taunt, sunder en revenge proberen zo veel mogelijk threat te genereren...
- en dan met taunt de mobs van de healer aftrekken als het nodig is
Battle Shout werkt ook erg goed om wat treat te bouwen als er onverwachts wat bij komt. Je partyleden buffen zorgt er vaak voor dat die add op jou slaat/schiet. Scheelt je weer een taunt.

• demol88
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-10 15:28
stefanass schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:42:
Iemand nog tips voor een goede addon-site for Classic die ook goed aangeeft of addons geschikt zijn voor Classic?

Ik heb tot nu toe https://willitclassic.com gebruikt, maar daarvandaan toch al een aantal addons gehad die dan toch weer out-of-date aangeven en niet 100% correct werken en/of bij opstarten van wow een aantal errors in m'n scherm gooien.

Ben ook op zoek naar een addon die mn items bijhoudt over mn verschillende chars; Hiervoor gebruikte ik "vroegâh" altijd Altoholic, maar die lijkt niet te werken in classic :(
Ik zoek ze via CurseForge en dan filteren om WoW Classic. Je moet wel altijd goed kijken en wat comments lezen bij sommigen want niet elke add-on is 100% up-to-date al.

• vBr8
  • Laatst online: 17:26
stefanass schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:42:

Ik zou de Twitch Desktop app even downloaden, daar kun je perfect zien per game welke addon er veel gebruikt wordt en welke waar precies voor bedoeld zijn. Daar heb ik ze vandaan gevist.

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:46

Bossie

PSN = Patje_b_

demol88 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:46:
[...]

Ik zoek ze via CurseForge en dan filteren om WoW Classic. Je moet wel altijd goed kijken en wat comments lezen bij sommigen want niet elke add-on is 100% up-to-date al.
Gaat tegenwoordig via de twitch app toch, kun je ook meteen zien of het een classic of retail addon is.
Edit: zoals hierboven idd ;)

Bossie wijzigde deze reactie 10-09-2019 10:19 (4%)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• beebie121
[...]

WHirlwind vind ik niet dat die voldoet hoor tot lvl 60. Corpsemaker wil ik wel hebben idd. Ravager vind ik niks met die proc. je kan verder niks doen :)
https://classic.wowhead.com/item=13052/warmonger vind ik op den duur erg lekker met de +hit erbij.
En als er straks BG zijn dan zo snel mogelijk een AV winnen en de polearm pakken. Die hou je wel tot lvl 60

• ye-roon
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-10 07:57

ye-roon

knaak

Level 41. Still having a blast. Keihard gegrind om op level 40.2 een mount te kopen. Ben ik level 41 en heb ik alweer 13g in de pocket. Dan ben ik ook nog eens hunter en kan nu voor 9s 200 arrows kopen, heb minder bag space dan andere want #quiver en ik heb voor 4g50s max rank skinning gekocht. Geld gaat echt super snel momenteel :)

Wel wat ZF prequests gedaan dus misschien maar is groepje vinden over leveltje of 2. Eerst Arathi quests doen, dan Dustwallow South, dan STV 40+ quests. Maar daarvoor een 41 wind serpent tamen zodat mijn wind serpent ff skill kan leren en zooitje vissen in Feralas zodat ik weer zooi voedsel heb voor hem en mij :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

ye-roon schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:33:
en ik heb voor 4g50s max rank skinning gekocht.
Level 28, had net 13g bij elkaar onderweg naar de mount op 40.

Die 4.5g voor skinning deed gewoon fysiek pijn ;(.

"Four wheels will move the body. Only 2 wheels will move the soul".

• Titu
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-10 02:03
Even tussendoor, wat is nou eigenlijk een goede manier op aan gold te komen. Ik ben een paladin lvl 36 en heb nu 30 gold. Ik heb alle spells gekocht want ik weet dat mijn mount toch gratis is :).

Proffesions ben ik eigenlijk pas van plan om echt te trainen op 60. Maar misschien hebben jullie verder nog tips?

• Flaxourne
Titu schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:51:
Even tussendoor, wat is nou eigenlijk een goede manier op aan gold te komen. Ik ben een paladin lvl 36 en heb nu 30 gold. Ik heb alle spells gekocht want ik weet dat mijn mount toch gratis is :).

Proffesions ben ik eigenlijk pas van plan om echt te trainen op 60. Maar misschien hebben jullie verder nog tips?
Skinning en gewoon sellen aan de vendor. Tikt wel aan op den duur met Heavy Hides etc.

• Royrs
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15-10 13:22

Mocht je gather (mining / herb) proffesions overwegen: begin daar dan nu mee ipv op 60. Krijg je een hoop extra geld mee en is een pain om te levelen als je al 60 bent. De moeite waard om daar nu een paar uur in te stoppen zodat je weer gelijk loopt met je lvl.

• Safri7879
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-09 09:19
Als je geld nodig hebt zou ik tijdens het levellen juist wel profs uitoefenen. Herbalism, skinning, mining makkelijkst en levert goed geld op op AH.
[...]

Is Arms geen dead spec na het levelen? Volgens mij level je altijd Arms en daarna respec > Fury voor End game. Arms is dan wel weer de PVP spec uiteraard, maar ik verwacht niet snel dat Raids mensen gaan gearen voor PVP (tenzij je wil committen voor een Rank 14 grind voor de guild om dan juist weer goede PVE weapons via PVP te verkrijgen).

Dennism wijzigde deze reactie 10-09-2019 10:59 (16%)

• ye-roon

ye-roon

knaak

Level 36. Als je echt geld wil verdienen zijn er 2 plekken goed voor je op dat level, beter als je ook skinning hebt. Eerste is in STV en dan young tigers, young panthers killen. Je kan ook tigers en panthers killen, maar als je doel specifiek geld verdienen is dan beter young varianten. Die droppen namelijk Bristly Whiskers en die stacken tot 10 en verkopen voor 7s a piece dus 70s per stack. Hoe lager level, hoe hoger de kans dat deze droppen(de shadowclaw panthers en tigress droppen ze echt bijna niet meer). Als je cooking ook up to snuff is. Voor 1 tiger meat + 2 red apples + 1 refreshing water maak je 2 jungle stew en jungle stew verkoopt voor 3s per stuk. Je geeft dus ong 30copper uit om een item wat je normaal voor 87 copper verkoopt, te verkopen voor 6silver. Best goede deal. Zit je op PvP server en iedereen en hun moeder ganked je, ga dan naar optie 2.

Optie 2: Shimmering flats, thousand needles. In het noorden is een spot met schildpadden. (spawnen rond een gestrand schip). Die droppen speckled shell fragments, verkopen voor 9s a piece en stacken naar 5. Mobs zijn geel, dus geen random agro van andere en zijn iets hoger level dus geven wat meer xp.

Beide opties beter met skinning want je kan het leer ook gewoon bij vendor droppen, tenzij het op de AH voor meer dan dubbel de vendor prijs gaat, maar gezien iedereen skinning heeft zal dat wel los lopen.

• Seraphin
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:11
Wel opvallend dat de meeste gold grind tips neerkomen op gathering profs + vendor. Enig idee of crafting profs (op endgame) geld kunnen opleveren?

In mijn vage herinnering waren tailoring, alchemy en in mindere mate enchanting (klotewerk om die naar 300 te krijgen btw) nog wel goede money makers, maar kon je met LW / BS eigenlijk net te weinig om echt interessant te zijn op lvl 60.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• HStyles
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-10 22:03

HStyles

Hbass

Seraphin schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:08:
Wel opvallend dat de meeste gold grind tips neerkomen op gathering profs + vendor. Enig idee of crafting profs (op endgame) geld kunnen opleveren?

In mijn vage herinnering waren tailoring, alchemy en in mindere mate enchanting (klotewerk om die naar 300 te krijgen btw) nog wel goede money makers, maar kon je met LW / BS eigenlijk net te weinig om echt interessant te zijn op lvl 60.
Je moet niet vergeten dat de meeste mensen op dit moment nog niet veel gold hebben, dus uitgeven aan de AH kunnen ze niet eens. Dit zal zal over een paar weken of maanden wel beter worden.

Zhur > Exile > Roflcopter

• Titu
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-10 02:03
ye-roon schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:00:
[...]

Level 36. Als je echt geld wil verdienen zijn er 2 plekken goed voor je op dat level, beter als je ook skinning hebt. Eerste is in STV en dan young tigers, young panthers killen. Je kan ook tigers en panthers killen, maar als je doel specifiek geld verdienen is dan beter young varianten. Die droppen namelijk Bristly Whiskers en die stacken tot 10 en verkopen voor 7s a piece dus 70s per stack. Hoe lager level, hoe hoger de kans dat deze droppen(de shadowclaw panthers en tigress droppen ze echt bijna niet meer). Als je cooking ook up to snuff is. Voor 1 tiger meat + 2 red apples + 1 refreshing water maak je 2 jungle stew en jungle stew verkoopt voor 3s per stuk. Je geeft dus ong 30copper uit om een item wat je normaal voor 87 copper verkoopt, te verkopen voor 6silver. Best goede deal. Zit je op PvP server en iedereen en hun moeder ganked je, ga dan naar optie 2.

Optie 2: Shimmering flats, thousand needles. In het noorden is een spot met schildpadden. (spawnen rond een gestrand schip). Die droppen speckled shell fragments, verkopen voor 9s a piece en stacken naar 5. Mobs zijn geel, dus geen random agro van andere en zijn iets hoger level dus geven wat meer xp.

Beide opties beter met skinning want je kan het leer ook gewoon bij vendor droppen, tenzij het op de AH voor meer dan dubbel de vendor prijs gaat, maar gezien iedereen skinning heeft zal dat wel los lopen.
Ahh top voor je uitgebreide reactie hier kan ik wel wat mee. Dan ga ik toch nog door levelen naar 40 en dan met m'n mount rond rennen om Proffesions te lvlen!

• Denman
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:58

Als ik het me goed herinner was in die tijd juist tailoring end-game de minste van die 3. Alchemy uiteraard handig / nodig voor raids, en echanting bleef ook relevant. De raid drop gear was volgens mij al vrij snel beter dan de cloth die je kon maken met tailoring.

Maar ik kan het mis hebben. Is al zo lang geleden en inmiddels veel veranderd ;)

Join het GoT Pulse-Team!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Titu schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:12:
[...]

Ahh top voor je uitgebreide reactie hier kan ik wel wat mee. Dan ga ik toch nog door levelen naar 40 en dan met m'n mount rond rennen om Proffesions te lvlen!
Oh en je bent paladin,dus waarom zou je grinden voor je mount? :p

Denman schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:14:
[...]

Als ik het me goed herinner was in die tijd juist tailoring end-game de minste van die 3. Alchemy uiteraard handig / nodig voor raids, en echanting bleef ook relevant. De raid drop gear was volgens mij al vrij snel beter dan de cloth die je kon maken met tailoring.

Maar ik kan het mis hebben. Is al zo lang geleden en inmiddels veel veranderd ;)
Tailoring heeft bags, die blijven altijd relevant. Zeker aangezien je volgens mij maar 1 of 2 18 slotters per maand kan craften doordat je Mooncloth nodig hebt.

• mentalozzie
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19:38
Inmiddels zelf lvl 41 hunter.
Geniet nog echt van het spel, de simpelheid (kill 10 dat, verzamel 15 dit) doet mij op dit moment goed in mijn leven. Ik had het er laatst over met een vriend dat het soms lijkt als wandelen in het bos. Door de simpelheid kom ik helemaal tot rust. Gewoon lekker grinden en ouwehoeren met wat vrienden op Discord. Als ik soms een serie kijk denk ik toch nog vaak aan.. "Moet even dit doen, morgen dat doen" en nu tijdens het spelen helemaal niet :D

Al wel al een paar "vervelende" mensen tegengekomen, ninjalooten, zelfs een keer gehad dat iemand gold vroeg omdat die een rare mob getagged had voor een quest... maar ik laat die vervelende zaken niet de goede zaken juist overheersen. Weer echt vrienden gemaakt in dungeons (mensen toegevoegd aan mijn friendlist) en goed contact met mijn guildies.

• Marshalty
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 18-10 09:21
Hieronder mijn methodes zover, misschien heeft iemand er iets aan :P

- Greater Sagefish in STV vangen, ze verkopen goed op AH (Fishing ~200), uiteindelijk nog meer waard als je er Sagefish Delight van kan maken.
- De Spiders/Raptors (lvl 30-34) in Arathi Highlands, ze droppen oa Raptor Meat en Spider Flesh, spelers betalen voor een stack niet slecht aangezien dit cooking ingredienten zijn voor rond de 180-200. Tevens droppen deze spinnen naar mijn mening wat vaker silks.
- Herhalende quest in Desolace (Horde only,~lvl30) je moet die Shellfish inleveren die je uit de kooien haalt onder water, tevens kans op een Big Iron Fishing Pole die de Alliance ook kan krijgen en voor nog wel een redelijk bedrag over AH gaat, nadeel is alleen dat dit voor Alliance geen stabiele manier van inkomen is en wat geluk hierbij moet hebben.
- Zoals altijd...Stonescale Eels, zijn nu al redelijk wat waard, advies is wel om ze te bewaren totdat de vraag ernaar groter word. (Fishing rond de 200 nodig volgens mij)
- Elementals in Arathi (lvl 38/39), vooral Fire is veel waard, momenteel ligt dit wat lager aangezien het grote aanbod, ook hier; farmen en banken die handel.
- Wederom in Arathi en alleen voor de miners, lesser bloodstone minen en op (neutral) AH zetten, spelers betalen hiervoor niet verkeerd om de quest te kunnen afmaken.
- Meer RNG maar bij het eerste groepje piraten voor de quest in Tanaris spawnen veel kisten waar redelijk goede loot uitkomt, deze zijn makkelijk te farmen als je de hutjes controleert.

Marshalty wijzigde deze reactie 10-09-2019 11:41 (3%)

• tuinïnen

tuinïnen

Wel mooi om te zien hoe weinig gold er nog rond gaat in Classic, zeker als je de bedragen van retail gewend bent. Enorm interessant, ook vanuit een economisch standpunt.

Zelf probeer ik zover mogelijk weg te blijven bij de AH. Erg verleidelijk om daar voor je crafting profession (Engineering in mijn geval) even je maths te kopen. Mijn crafts leveren helaas nog niets op, voornamelijk omdat er ook weinig geld is ingame.

PV Output

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Spullen op AH zijn inderdaad lekker goedkoop... ik kijk wel regelmatig op het AH. Als je de vendor price van de auction price afhaalt, zijn er best goedkope items te vinden. Kan regelmatig voor <20s een goede upgrade vinden.

Less = more

• beebie121

LW heeft de CUred rugged hide die je met je saltshaker moet doen. Stabiele inkomen.
Tailoring heeft Mooncloth (of die andere varianten)
Alch heeft transmute arcanite

enchanting is altijd lekker maar om te levelen kost een zooi goud.

Dus ja op max lvl zijn ze zeker nog relevant.

Helemaal als er ook nog de ZG patterns bij komen.

• Vipeax
  • Laatst online: 03:31
tuinïnen schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:40:
Zelf probeer ik zover mogelijk weg te blijven bij de AH. Erg verleidelijk om daar voor je crafting profession (Engineering in mijn geval) even je maths te kopen. Mijn crafts leveren helaas nog niets op, voornamelijk omdat er ook weinig geld is ingame.
Volgens mij is juist de inverse juist heel handig. Er zijn heel veel materials die je nu heel goedkoop op de AH kunt vinden, juist omdat mensen weinig goud hebben. 10g/Righteous Orb? Ja hoor, die wil ik wel hebben zolang niemand een Crusader enchant recipe bezit :+. Hetzelfde geldt voor veel professions. Tailoring boost-levelen via de AH levert je al meer op als je een enkele Mooncloth verkoopt. Cloth kost praktisch niets op het moment.

Vipeax wijzigde deze reactie 10-09-2019 12:31 (12%)

• BrndV
Vipeax schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:30:
[...]
Volgens mij is juist de inverse juist heel handig. Er zijn heel veel materials die je nu heel goedkoop op de AH kunt vinden, juist omdat mensen weinig goud hebben. 10g/Righteous Orb? Ja hoor, die wil ik wel hebben zolang niemand een Crusader enchant recipe bezit :+. Hetzelfde geldt voor veel professions. Tailoring boost-levelen via de AH levert je al meer op als je een enkele Mooncloth verkoopt. Cloth kost praktisch niets op het moment.
Sommige dingen kan je nu indd best cheap op de kop tikken. Zo haalde ik ruim van tevoren alvast grey armor voor mn warrior: Shoulders (lvl15) en helm (lvl25?). Beide voor minder dan 10 silver. Als je nu kijkt op de AH staan ze er voor vijf keer zoveel of meer op. Tegen de tijd dat ik hiervan af moet is die extra silver leuk meegenomen.

• Gaius
  • Niet online
BrndV schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:59:
[...]

Okay, je hebt me overtuigd. Hoewel ik een warrior wel leuk vind, kost het me momenteel ontzettend veel moeite. En ik wil gewoon lekker een beetje kunnen aankutten, dus ik ga een rouge proberen. :P

• Metallize
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 13-10 15:22
Gaius schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:10:
[...]

Okay, je hebt me overtuigd. Hoewel ik een warrior wel leuk vind, kost het me momenteel ontzettend veel moeite. En ik wil gewoon lekker een beetje kunnen aankutten, dus ik ga een rouge proberen. :P
plus je kan later als lvl 60 met mining , blackrock depths ingaan en dark iron ore solo minen :9

• Gaius
  • Niet online
Metallize schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:12:
[...]
plus je kan later als lvl 60 met mining , blackrock depths ingaan en dark iron ore solo minen :9
Hmm, professions... Ook weer een dingetje. Ik vind het wel leuk om zelf gear te maken voor mezelf. En dan zou ik eerder richting LW en Skinning denken. Aan de andere kant is Dark Iron ore minen wel interessant ja. En mining combineert wel mooi met Engineering, dat ook wel hilarisch is. Lastig lastig.
Pagina: 1 ... 34 ... 44 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True