RustStorm schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:19:
Dan mijn eigen classic avontuur; ik sta op het punt er mee te stoppen. Ik wil nog een poging wagen en vraag jullie advies hoe het vol te houden. Ik vind het namelijk wél leuk maar ik merk dat de hele gold kwestie me wat bedroeft (ook weer al die mensen met TSM enzo) en ik heb nog geen leuke guild gevonden.
Rogue is level 21 maar zo enorm squishy en wapenafhankelijk...
Priest is level 11 maar super saai door; wand... wand... wand... wand... wand...
Warrior nu level 8 of 9 en daar wil ik mee gaan tanken. Hoe dan te levelen... duurt enorm lang voor een poppetje neer is.
Ik sta open voor alle tips en trics die jullie hebben om het toch zo te krijgen dat ik WIL blijven spelen.

Ah joh, en poosje geleden postte je nog best enthousiast hier over de game! Reden dan ook dat ik ook mijn 5 cent voor je in de groep gooi:
Je speelt nu wel allemaal compleet verschillende classes. Geen idee hoe jij zelf het liefste in de game staat, maar zolang je class maar aan je eigen manier van spelen aansluit zit je tenminste lekker in je vel. Als je veel solo speelt zou iets als een rogue juist prima moeten passen, maar het kan zijn dat deze class pas echt mooi wordt als je een vollere talent tree hebt staan. Of zoek je juist het contact met andere spelers om veel in groepsverband te doen? Of iets dat beetje van beide walletjes kan vreten, afhankelijk waar je zin in hebt?
Rogues krijgen bijv. voldoende talent points voor cold blood, waarmee je keihard crits van je af gooit voor burst damage. Ga je sub spec, dan krijg je preparation op lvl30 om al je cd's te resetten. Combat spec had ik die rogue feel niet bij dus dont ask me.
Later kan je lekker dungeons farmen en je kan waarschijnlijk grinden, dungeons en pvp doen met dezelfde talent build. Voor andere spelers met hun shadowpriests, feral druids of retadins is die luxe niet zo vanzelfsprekend. Om je class aan te vullen kan je rustig iets als herbalism nemen om jezelf te blijven voorzien van materiaal voor je poisons etc.
Vooral op pvp servers was rogue zijn echt super chill omdat je vaak kan kiezen of je wel of niet tegen een ander het gevecht aan gaat als je het even niet uitkomt. Het geeft een heel stuk vrijheid dat andere classes niet hebben.
( *vraagt zichzelf even af waarom ik ook al geen rogue speel)
Dat is voor mij echt de appeal aan de class: Als rogue kan je echt je eigen man zijn. Als je liever geen guild hebt, dan niet. Solo een dungeon in en een paar flinke chests lockpicken levert leuk spul op. Lone wolfen kan gewoon, hoewel je voor je dungeon sets en verder toch wat gezelschap zal moeten zoeken.
Warrior daarentegen.. Compleet. Anders. Het is pittig om al levelende tegen hoger lvl te vechten en met een paar misses of parry's begint je character al te zweten omdat je teveel health verliest. En als je dan per ongeluk een tweede mob aggro'd of respawn krijgt dan leg je het al snel af. Maar.. op die korte momenten dat je wel even in dikke gear zit voor je level zie een glimps van hoe het kan zijn als je eenmaal op goede gear op lvl60 zit en ram je door alles heen.
Deze class doet dus het liefst groups, en met de rol van tanking blijf je als warrior altijd in trek. Dan moet tanking je wel liggen, natuurlijk.

DPS warrior met fury spec is ook goddelijk als je eenmaal op max level zit, maar de vraag aan tanks zal er altijd zijn, terwijl iedere andere class ook een goede dps spec bied. En eerlijk gezegd.. welke tank zit nou te wachten op iemand die meerolt op zijn dungeon drops? Die speler nodigt gewoon een willekeurige rogue of hunter uit in plaats van jou. Dat je dus een shieldje en onehander klaar houd voor die tank rol is wel een pré.
Het is daarbij ook nog eens een dure class. Vanwege het grote aanbod aan wapens dat je class kan gebruiken betaal je je in het begin ook blauw bij de weapon trainers. Skills als first aid zijn ook gewoon hard nodig als warrior waardoor jij dus niet je cloth op de AH kan zetten voor dat extra zakcentje zoals andere classes wel doen.
Warrior levelen lijkt een beetje alsof je game op hardmode draait. Je grind moeilijk als solo speler, het is duur om te starten, je character heeft veel aandacht nodig, en je kan maar beter niet bang zijn om andere spelers te benaderen om samen te spelen. Je ziet gewoon dat andere classes het makkelijker hebben. Maar eenmaal uitgeleveled is dit wel de class die enorm aan goede gear baat. De reis daar naartoe is wel langer en moeilijker dan andere classes. Weet waar je aan begint..
Je zei dat je ook
priest speelde. Volgens mij wordt deze vooral leuk vanaf lvl 40, puur omdat je dan shadowform krijgt. De damage begint dan beter te lopen en opeens gaat die lamme wand spam naar iemand die facemelting mobs farmed. Dankzij talents heb je weinig downtime en heal je jezelf terwijl je damage doet. Het is wel een beetje single target damage, maar over de class wordt in het algemeen goed over gesproken. Je kan ook met shadow spec prima even wat heals gooien in een dungeon om als healer mee te draaien. Priest zou de beste allround healer zijn, dus als je dit ziet zitten heb je er een leuke job aan op lvl60.
Levelen als shadow is prima solo te doen dus je bent niet zo group afhankelijk als de warrior, maar als je end-game graag een healer wil spelen kan je dit dus omdraaien naar iemand die vooral in groups zal spelen. En mocht je horde spelen, dan kan je mensen rondschoppen in OG terwijl je Gamon mind controlled.