Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:55

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Gixxer27 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:59:
Beetje een k*tsmoes om je maar als een aso te kunnen gedragen vind je niet ;)
Ik weet niet in wat voor community jij leeft maar die Robin Hood attitude heb ik al lang geleden losgelaten toen ik elke chest en quest mob onder me vandaan geroofd zag worden (bijna altijd door niet-Rogues).

Maar goed, onder mijn naam staat nu dan ook de titel "Loot first, talk later" dus mensen weten nu een beetje wat ze kunnen verwachten :7.
Gixxer27 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:56:

@HTT-Thalan aan mensen die dat doen heb ik inderdaad een hekel, als je tagged mag je hem ook killen of iig helpen en als het een named mob is en je ziet meerdere mensen kan je iig vragen of anderen hem ook nog nodig hebben.
Ja, dat heb ik tot level 16 volgehouden. Telkens als ik netjes verzocht bij de party te komen voor de Defias Messenger, Bellygrub etc was het ook één grote race naar de eerste tag. Er zit nu teveel volk op de servers die het niks boeit, dan ga ik me er ook niet meer druk om maken. Nu zorg ik dat ik op het juiste punt sta om de eerste te zijn (in stealth, vlak achter de mob in kwestie).

HTT-Thalan wijzigde deze reactie 05-09-2019 12:05 (40%)

"Four wheels will move the body. Only 2 wheels will move the soul".

• Metallize
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 13-10 15:22
gisteren wat shimmering flats quests gedaan, maar het was gewoon niet te doen door een resto shaman en een warrior die constant aant ganken waren .. hmm mischien toch maar eens een rogue als alt levellen ?? :P
want als level 33 warlock kon ik gewoon niet winnen

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11-10 16:14
Zeara schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:44:
[...]

Ik heb Questie ook maar gedownload, maar dat is vooral voor het zien van uitroeptekentjes op de minimap. Geen zin om te blijven zoeken naar Qs en er dan eentje te missen.
Gelukkig kun je bij Questie alleen dat aan laten staan wat je wilt :)
Ooh? Deze instelling heb ik niet kunnen vinden. Toch maar eens goed kijken...

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• Jovialgent
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 11-10 16:45
Ik ben weer eens begonnen met WoW Classic maar heeft iedereen dezelfde delay bij spells / quests / interactions / mobs die een halve seconde later tegen de vlakte gaan?
Ik heb nu veel gelezen over spell batching maar heeft dit er mee te maken? Ik dacht altijd dat dit aan mijn connectie was maar die is nagenoeg perfect bij elk ander game. Private had ik nooit problemen met dit. Gaat dit er ooit nog uit of kan ik met deze frustraties best private blijven spelen ?

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:18
@Jovialgent
https://www.wowinterface....o25066-FasterLooting.html

En ja als dit je probleem niet oplost dan helaas. Apart om daarvoor op een private server te gaan spelen eerlijk gezegd. Wat mij betreft mag Blizzard alle private servers nu een C&D geven.

• Jovialgent
Vipeax schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:31:
@Jovialgent
https://www.wowinterface....o25066-FasterLooting.html

En ja als dit je probleem niet oplost dan helaas. Apart om daarvoor op een private server te gaan spelen eerlijk gezegd. Wat mij betreft mag Blizzard alle private servers nu een C&D geven.
Looten tot daar toe , de gameplay met een batch van 400 ms is toch met de nieuwste infrastructuur te belachelijk voor woorden?
Alles lijkt in slowmotion te spelen.. Elke spell komt met een halve seconde vertraging aan , gaat na een halve seconde na de hit pas liggen.. dat is toch gewoon geen fijn gevoel om te spelen of ben ik de enige? Zou dolgraag retail spelen.

• IWriteCode
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09-10 15:17

IWriteCode

Less = more

Update 11:00 CEST
We currently plan to open all the free character moves at 19:30 CEST today. Thank you for your patience!

As we previously announced 600, free character moves will become available in Europe very soon™. When these free character moves open, player-characters at any level will be able to move
https://eu.forums.blizzar...ter-moves-realms-eu/81745

Less = more

• Vipeax
Jovialgent schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:47:
[...]

Looten tot daar toe , de gameplay met een batch van 400 ms is toch met de nieuwste infrastructuur te belachelijk voor woorden?
Alles lijkt in slowmotion te spelen.. Elke spell komt met een halve seconde vertraging aan , gaat na een halve seconde na de hit pas liggen.. dat is toch gewoon geen fijn gevoel om te spelen of ben ik de enige? Zou dolgraag retail spelen.
Zo werkte het vroeger ook. #nochanges
For WoW Classic, we’re moving spell casts to a low-priority loop that will cause them to be processed at the frequency that best fits how the game actually played in version 1.12. Two mages will be able to Polymorph each other somewhat reliably, resulting in two sheep nervously pacing around at range. Two warriors will be able to Charge one another, and the end result will be both warriors standing stunned in each other’s original location.

• Jovialgent
Vipeax schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:50:
[...]

Zo werkte het vroeger ook. #nochanges

[...]
Dat snap ik ook wel maar voelde het toen ook zo sluggish aan? Mobs die een halve seconde later doodgaan, spells die niet instant gaan? :9

• Vipeax
Jovialgent schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:52:
[...]

Dat snap ik ook wel maar voelde het toen ook zo sluggish aan? Mobs die een halve seconde later doodgaan, spells die niet instant gaan? :9
Toen je client 5 FPS had en dus sowieso maar iedere 200ms iets kon verwerken, laat staan versturen naar de server? :+

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:17

Phydomir

Dennis

Jovialgent schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:52:
[...]

Jup. Niets zo irritant als van een mob weg rennen en voor je gevoel buiten melee range te zijn, maar toch dood gaan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Jovialgent
Vipeax schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:53:
[...]

Toen je client 5 FPS had en dus sowieso maar iedere 200ms iets kon verwerken, laat staan versturen naar de server? :+
Had misschien nooit het gevoel op private mogen ervaren vrees ik 8)7

• Vipeax
Jovialgent schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:55:
[...]

Had misschien nooit het gevoel op private mogen ervaren vrees ik 8)7
Geen idee. Ik heb jaren Nostalrius gespeeld en toch zit Classic echt vol met de grote private server guilds. De rest klaagt er niet over.

• MuVo
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12-10 01:50

MuVo

🏁🏎🏎🏎🚥

HTT-Thalan schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:49:
[...]

Je kan alles doen wat je wil natuurlijk, ik vind het gewoon tof om mijn eigen armor sets te kunnen maken. Je vind genoeg leuke spullen als je dat niet doet. En sommige zaken (zoals devilsaur armor) zijn gewoon niet te betalen als je het moet kopen. Er zitten best leuke armor sets tussen voor bij het levelen, maar niet gek veel spullen die ook geld opbrengen op de AH. Met skinning pik je ook een hoop leather mee van mobs die een ander achterlaat.

Tips: Gebruik stealth slim. Je bent niet onzichtbaar, je bent _slecht_ zichtbaar. Zorg dat je uit de directe cone of vision van mobs blijft zodra je dichtbij komt. Pickpocket + autoloot is toch weer een paar silver extra zo nu en dan, soms een potion of edelsteen. Sap kan een levensredder zijn als je twee mobs neer moet halen, maar werkt alleen op humanoids. Kom zeker terug bij de jongens van SI:7 bij levels 10, 16, 20.... voor specifieke rogue quests die je echt moet doen voor de broodnodige skills (lockpick, poisons etc).

Skills zijn reteduur evenals poison ingredienten, dus je moet echt wel flink wat geld oppotten.

Een goed getimede knife throw kan een mob taggen vlak voor de frostbolt van een mage of de dot van een warlock dat doet. Dat is gratis loot waar je niet voor hoeft te werken.

Energy management: Je hebt maar 100 energy en abilities moeten dus 'ideaal' gecombo'd worden voor maximale damage.

Gebruik garotte voor casters (silence) of armor dragers (bleeding effects gaan door armor heen) en ambush voor alles wat cloth of leather draagt. Als je geen dots hebt gebruikt kan een gouge+backstab een goeie crit opleveren.

Zodra je poisons hebt: Altijd een slow + een andere poison samen gebruiken (één op elk wapen). Met meerdere weapon skills kun je ook swords of fist weapons gebruiken, kan heel leuk zijn icm Combat build.

@bassonn Ik vind de speelstijl (loner) erg prettig om zo tussendoor te kunnen spelen. Weinig downtime, altijd een escape mogelijkheid. Je komt moeilijk in groepen en raids want je hebt weinig tot geen unieke toevoegingen voor een group, maar je kunt heel goed solo spelen en als je goed bent is PVP een doozy natuurlijk. OP.... er is de fameuze stunlock. Berucht en gevreesd door menig speler, en er zijn hele boeken volgeschreven met klachten over ganks door stunlock rogues.

Maar kijk uit voor warriors als ze retaliation inschakelen. Je slaat jezelf letterlijk dood. Kijk ook uit met demo warlocks. Ze doen niet veel schade, maar hebben een langere adem dan jij. Hunters' marks zijn óók kut.
Bedankt voor de uitgebreide tips!

• MuVo
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12-10 01:50

MuVo

🏁🏎🏎🏎🚥

Jovialgent schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:47:
[...]

Je zit niet op een USA realm/servers? :+

• Jovialgent
MuVo schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:02:
[...]

Je zit niet op een USA realm/servers? :+
Neen heb gewoon 19 ms :P

• Zspirit
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 13-10 13:11
Ik heb constant 4 ms maar bij mij laggen de spells ook, looten etc gaat ook vrij vertraagd.

• Vipeax
Zspirit schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:10:
Ik heb constant 4 ms maar bij mij laggen de spells ook, looten etc gaat ook vrij vertraagd.
Probeer de addon die ik linkte eens wat betreft looten.

• Zspirit
Vipeax schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:11:
[...]

Probeer de addon die ik linkte eens wat betreft looten.
Ja ga ik zeker doen.
Ik heb er overigens allemaal niet super veel last van maar het is wel merkbaar.

• Jovialgent
Zspirit schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:10:
Komt dus hierdoor..

• Kasai
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22:17

Kasai

Legendary

Gisteren eindelijk level 40 geworden met mijn Human Priest, viel me best tegen hoe lang het duurde, maar wel leuke ervaring gehad qua levelen. Ik had een hybrid/shadow build, maar nu full shadow gespect, ben benieuwd hoe dit gaat.

Atlas#22744

• Blubkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09-10 23:29
Kasai schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:40:
Gisteren eindelijk level 40 geworden met mijn Human Priest, viel me best tegen hoe lang het duurde, maar wel leuke ervaring gehad qua levelen. Ik had een hybrid/shadow build, maar nu full shadow gespect, ben benieuwd hoe dit gaat.
GZ! Nu komt het grinden en questen on the side. Straks als je weer 50/55 bent is het questen met grinden on the side :)

• Tribunus
  • Laatst online: 12-10 21:40
Er komt een mogelijkheid om van Firemaw naar een ander realm the transferen. Ik twijfel wederom enorm wat te doen. Ik heb inmiddels een "alt" (zelfde class) op level 18 op Dreadmist, alleen is mij "main" level 28, dus het verschil is nog wel erg groot (qua /played zeker) Een que van 2 uur is voor mij te veel aangezien ik 3 uurtjes speeltijd heb per avond (soms iets meer)

Zijn er mensen die wel/niet transferen? Waarom maak je de keuze?

Uiteraard zijn er ook mensen die aangeven dat de que's op firemaw een stuk minder worden, maar dan gaan we dus van 8K+ naar misschien 2-3K (en nog 2 uur wachten) Als dat een paar weken aanhoudt loop je zo gigantisch achter...

Blergh, lastig, als Blizzard nou meteen 15 servers had vrijgegeven was het probleem veel minder geweest naar mijn mening...

Daarnaast, zelfs een medium pop server heeft meer mensen dan een vanilla high/full server...

Ben benieuwd naar de meningen

• Vipeax
Wij laten onze oude mains (en oude vrienden/guild van private server) op Gehennas lekker achter (al zijn we inmiddels ook hoger op Dreadmist). We vinden het gebrek aan elitist guilds wel prima. Dat combineert wat makkelijker met real life als je niet tegen 20 guilds moet competen die 16 uur per dag online zijn.

Vipeax wijzigde deze reactie 05-09-2019 14:05 (5%)

• Kasai
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22:17

Kasai

Legendary

Blubkens schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:46:
[...]

GZ! Nu komt het grinden en questen on the side. Straks als je weer 50/55 bent is het questen met grinden on the side :)
Thanks!

Ben benieuwd, 15 jaar geleden was het een warrior, maar kan me weinig van het questen herinneren :')

Atlas#22744

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12-10 01:27

Bonswah85

Koffie!

Op Zandalar Tribe nog maar nauwelijks last van queues ongeacht het tijdstip.
Ik verwacht dat de populatie op deze server aardig stabiel zal blijven aangezien het de enige RP-PVP server is. (RP is niet heel sterk aanwezig maar ergens verwacht ik dat mensen hier bewust voor kiezen ofzo)

Tot nu toe is het druk genoeg in de open wereld en wat ik hoor zijn groepen zo gemaakt voor dungeons.

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• Ninjaman
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12-10 11:48
Bonswah85 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:10:
Ik verwacht dat de populatie op deze server aardig stabiel zal blijven aangezien het de enige RP-PVP server is. (RP is niet heel sterk aanwezig maar ergens verwacht ik dat mensen hier bewust voor kiezen ofzo)

Tot nu toe is het druk genoeg in de open wereld en wat ik hoor zijn groepen zo gemaakt voor dungeons.
Ik denk dat dat nog wel komt men heeft nu meer de prio om een char op level 60 te hebben. Daarna zullen ze hun instelling waarschijnlijk aanpassen naar meer rpen en wellicht een alt starten met een background story.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bonswah85 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:10:

Ik heb al queues van een uur gehad daar hoor.

• Bonswah85

Bonswah85

Koffie!

HTT-Thalan schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:38:
[...]

Ik heb al queues van een uur gehad daar hoor.
Het langste wat ik de afgelopen 4-5 dagen heb moeten wachten is 10 minuten, ik hoor ook niemand meer klagen in onze guild/Discord

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• Blubkens
Bonswah85 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:51:
[...]

Het langste wat ik de afgelopen 4-5 dagen heb moeten wachten is 10 minuten, ik hoor ook niemand meer klagen in onze guild/Discord
Hier al queues gehad van 30 mins tot 2 uur op Flamelash.
Rond 8 uur is het druk en merk ik dat de queue snel oploopt.

• Daradius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11-10 15:21
Ik heb een 38 hunter op firemaw, en die laat ik daar lekker staan. Ben ondertussen nu level 13 op flamelas, en deze ga ik lekker verder levelen naar 60. De hunter move ik ooit wel een keer ALS er uberhoubt payed transfers komen. Die que van een uur of 5 kwamen wel een beetje m'n neus uit. Flamelash als hoogste que tot nu to 2k gehad, en dit was 30-40 minuutjes wachten, prima imo.

• Blubkens
Daradius schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:06:
[...]
Ben ondertussen nu level 13 op flamelas, en deze ga ik lekker verder levelen naar 60.
Nice. Mocht je hulp nodig hebben moet je even pingen. Ben nu een lvl 24 human warrior ( Blubkens ) en ben ook van plan door te gaan naar lvl 60. Vroeger was ik Main Tank op trollbane en heb daar erg van genoten.

• Felsch
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:28
Ik hoor echt iedereen over queues.. Ik heb geluk dat ik een realm heb waar ik meteen ingelogd ben en eigenlijk niet hoef te wachten :D. Ik zit overigens op de Ten Storms, horde kant.

• mcB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12-10 15:35
Voor mij geldt hetzelfde.
Ik zit op Skullflame en heb nog niet 1 keer in de queue gezeten terwijl ik alleen maar op de drukke prime-time momenten speel. De server staat meestal op High population en is druk genoeg, maar is voor zover ik weet nog niet Full geweest.

Strix (Skullflame)

• Daradius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11-10 15:21
Blubkens schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:25:
[...]

Nice. Mocht je hulp nodig hebben moet je even pingen. Ben nu een lvl 24 warrior ( Blubkens ) en ben ook van plan door te gaan naar lvl 60. Vroeger was ik Main Tank op trollbane en heb daar erg van genoten.
Welke faction ben je :P ben zelf alliance.

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 12-10 23:45
Vipeax schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:50:
[...]

Dungeons farmen geeft het meeste gold (en eigenlijk ook het meeste XP met een goede groep), maar het is niet heel 'classic'.
Is dat wel zo? Ik heb nu niet het idee dat ik in leveling dungeons zoveel gold krijg, Paar uurtjes levelen door middel van questen lijk ik meer gold te krijgen dan wanneer ik wat dungeons doe. Ik dat zie ik eigenlijk op streams ook terug, dungeon levelers lijken op lvl 40 nooit genoeg gold te hebben, terwijl iedere (solo) quester die ik zie eigenlijk altijd ruim voldoende heeft.

Zelf hoef ik er gelukkig geen rekening mee te houden daar mijn mount als Warlock vrijwel gratis zal zijn op level 40.
Is volgens mij altijd al zo geweest. Horde heeft ook de betere PVP racials in het algemeen.

Dennism wijzigde deze reactie 05-09-2019 16:05 (19%)

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

• bassonn
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 11-10 14:12
Ben echt net begonnen op Ashbringer, horde, mochten er meer mensen net begonnen zijn en het leuk vinden om te lvlen stuur even een berichtje :)

• Vipeax
Dennism schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:58:
[...]

Is dat wel zo? Ik heb nu niet het idee dat ik in leveling dungeons zoveel gold krijg, Paar uurtjes levelen door middel van questen lijk ik meer gold te krijgen dan wanneer ik wat dungeons doe. Ik dat zie ik eigenlijk op streams ook terug, dungeon levelers lijken op lvl 40 nooit genoeg gold te hebben, terwijl iedere (solo) quester die ik zie eigenlijk altijd ruim voldoende heeft.

Zelf hoef ik er gelukkig geen rekening mee te houden daar mijn mount als Warlock vrijwel gratis zal zijn op level 40.
Ik vind van wel :+.

• Dennism
Maar wat voor level ben je dan? Als je al Princes of hoger loopt te farmen bijv. is dat logisch (of wat zeer lucky drops hebt gehad ;) ), en dat gaat met Diremaul alleen maar erger worden. Als je <40 bent is dat inderdaad wel zeer goed (en zeer veel meer dan dat ik anderen heb zien verzamelen), ik heb bijv. geen dungeon grinder gezien die op moment van de level 40 ding een mount kon gaan kopen.

Dennism wijzigde deze reactie 05-09-2019 16:08 (3%)

• Brummetje
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Blubkens schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:54:
[...]

Hier al queues gehad van 30 mins tot 2 uur op Flamelash.
Rond 8 uur is het druk en merk ik dat de queue snel oploopt.
Deze week? Ik heb deze week maar 1 keer in de queue gestaan ook ergens rond 8/9 uur denk ik en dat was maar een half uurtje ofzo. Als ik rond 5 a 6 uur inlog dan is er zelfs helemaal geen queue.

• Vipeax
Dennism schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:08:
[...]

Maar wat voor level ben je dan? Als je al Princes of hoger loopt te farmen bijv. is dat logisch (of wat zeer lucky drops hebt gehad ;) ), en dat gaat met Diremaul alleen maar erger worden. Als je <40 bent is dat inderdaad wel zeer goed (en zeer veel meer dan dat ik anderen heb zien verzamelen), ik heb bijv. geen dungeon grinder gezien die op moment van de level 40 ding een mount kon gaan kopen.
Ik vendor alles (ja ALLES) en heb de enige epic drop die ik heb gehad gratis(!) weggegeven aan een warrior die ik tegenkwam.

Zie ook Vipeax in "World of Warcraft Classic"

Dit is het resultaat van alleen dungeons doen sinds level 14. Ik ben met alle factions (buiten starter zone, undead) neutral en heb altijd goud over gehad. Zelfs de mounts van 4 vrienden voorgeschoten (ruim 200g samen). Mijn level 40 mounts waren dan ook direct op level 40 gekocht en toen had ik nog ruim 120g over gezamenlijk.

Het is onmogelijk dat 5x 1 speler geld over heeft en 1x 5 spelers geld te kort.

Dit is mijn server populatie nu en de mouseover ben ik. Niemand heeft uberhaupt het geld om spullen te kopen :+.

Vipeax wijzigde deze reactie 05-09-2019 16:15 (18%)

• Zspirit
Nice maar jij speelt met meerdere accounts tegelijk, is dat het geld van al die accounts samen of slechts een?

Zspirit wijzigde deze reactie 05-09-2019 16:19 (33%)

• Dennism
bvl3 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:31:
[...]

Vind het wel genieten dat het niet Method geworden is >:)
Beetje vreemde opmerking daar Method niet eens aan de race mee deed. Snap ook niet dat mensen dachten dat Method als guild wel mee deed, daar waren ze vrij duidelijk over. Maar schijnbaar denken mensen dat als het bedrijf Method een uitzending verzorgd dat dit hetzelfde is als dat de guild Method aan een race mee doet.

Verder wat het natuurlijk volledig logisch dat dat dit zeer waarschijnlijk enkel tussen Apes en Progress zou gaan (met een outsider als Grizzly ook nog als kleine mogelijkheid), ik snap eigenlijk niet dat mensen Method hier verwacht hadden.

Method pakt hier wat publiciteit met een emsemble van (Vanilla) Streamers en dat doet ze goed, maar buiten Kennymarch (Progress) zat er volgens mij geen enkele hardcore Vanilla speler in de studio. Producties als die van Method zetten WoW goed op de kaart en daar kun je als speler eigenlijk alleen maar blij om zijn.

• Vipeax
Zspirit schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:18:
Nice maar jij speelt met meerdere accounts tegelijk, is dat het geld van al die accounts samen of slechts een?
In totaal heb ik 1492 gold op het moment, maar dat is niet wat ter discussie staat toch? Het gaat erom dat ik meer dan 500g gold gezamenlijk had toen ik 5x 40 aantikte. Als ik meer dan 5 maal een mount kan aanschaffen dan kunnen 5 losse spelers het ook.

• Zspirit
Vipeax schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:21:
[...]

In totaal heb ik 1492 gold op het moment, maar dat is niet wat ter discussie staat toch? Het gaat erom dat ik meer dan 500g gold gezamenlijk had toen ik 5x 40 aantikte. Als ik meer dan 5 maal een mount kan aanschaffen dan kunnen 5 losse spelers het ook.
Naja het is een stuk makkelijker instances farmen met multi-boxing.
Niets om iets af te doen aan je prestatie maar het is veel makkelijker om gewoon zelf met vijf accounts te farmen dan telkens opnieuw een team zoeken etc.

• Vipeax
Zspirit schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:23:
[...]

Naja het is een stuk makkelijker instances farmen met multi-boxing.
Niets om iets af te doen aan je prestatie maar het is veel makkelijker om gewoon zelf met vijf accounts te farmen dan telkens opnieuw een team zoeken etc.
Uiteraard geldt dat dungeon farming het alleen waard is als je dat met een vaste groep consistent doet, maar dat doen de streamers ook. Het enige wat wel een ding is, is dat alle streamers misbruik hebben gemaakt van het feit dat je dungeons met > 5 man kon doen en toch de volledige XP kreeg (een bug, of eigenlijk zelfs exploit).

@Dennism, misschien is dit ook direct de verkalring voor jouw observatie. X loot gedeeld door 5 is een stuk meer gold dan X loot gedeeld door 10.

• Marshalty
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 11-10 09:50
Vipeax schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:25:
[...]

Uiteraard geldt dat dungeon farming het alleen waard is als je dat met een vaste groep consistent doet, maar dat doen de streamers ook. Het enige wat wel een ding is, is dat alle streamers misbruik hebben gemaakt van het feit dat je dungeons met > 5 man kon doen en toch de volledige XP kreeg (een bug, of eigenlijk zelfs exploit).

@Dennism, misschien is dit ook direct de verkalring voor jouw observatie. X loot gedeeld door 5 is een stuk meer gold dan X loot gedeeld door 10.
Hoe kom je er zo bij dat alle streamers dit gedaan hebben? Zelf meerdere malen tijdens het spelen vorige week een stream aan gehad en kwam er pas op de avond voor de fix achter dat dit een ding was.

Tevens nog iets, nooit echt begrepen, maar wat is het/jouw doel van multiboxen ?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Denk dat ik voor deze build ga. Maximale avoidance/hit/crit ratio.

https://classicdb.ch/?talent#f0xZ0xV0bZEbes0hoVo

Ik zou eventueel die twee punten van sprint nog in Heightened Senses kunnen steken?

HTT-Thalan wijzigde deze reactie 05-09-2019 16:34 (54%)

• Vipeax
Marshalty schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:31:
[...]

Hoe kom je er zo bij dat alle streamers dit gedaan hebben? Zelf meerdere malen tijdens het spelen vorige week een stream aan gehad en kwam er pas op de avond voor de fix achter dat dit een ding was.

Tevens nog iets, nooit echt begrepen, maar wat is het/jouw doel van multiboxen ?
Dan heb je zeker niet de Method stream gezien lijkt me (of Asmongold of Soda of ...). Ik ben dan wel benieuwd naar de link van een streamer die met 5 man dungeons niet zijn mount heeft kunnen kopen.

En mijn doel staat al ergens in dit draadje.

Vipeax wijzigde deze reactie 05-09-2019 16:35 (12%)

• Dennism
Vipeax schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:25:
[...]

Nee, de meeste streamers die ik bekeek deden gewoon 5x runs, de 10 man tactiek kwam volgens mij pas naar voren toen ze al level 40 waren.

Ding is wel dat jouw speelstijl als Multiboxer niet te vergelijken is denk ik met een enkele speler. Jij kan bijv. zelf bepalen wanneer je naar een vendor gaat e.d. Als je als speler halverwege een dungeon met 4 anderen je tassen vol hebt ga je niet even naar de vendor toe zodat je meer kan looten. Das een garantie om gekicked te worden ;)

Als multiboxer kan jij echter zeer efficient farmen, je kan naar de verdor wanneer jij wil, de rest van de part gaat immers mee ;) Dan ben je inderdaad veel efficienter en snap ik direct waarom je zoveel gold hebt.

Ik dacht echter dat jij dungeons farmen bedoelde met 5 andere spelers. Dan in het goud technisch gezien ineens een stuk minder efficient, tenzij alle 5 op een lijn zitten en ook voor maximaal inkomen qua gold willen gaan.

Die streamers grinden dungeons voor de XP i.p.v. gold, die looten niet eens alles en als de tassen vol zijn grinden ze gewoon door. De gaan enkel de dungeon uit om noodzakelijke skills te kopen of voor een repair / naar een volgende dungeon te gaan. Die zitten zo uren achter elkaar XP te farmen zonder dat ze bij een vendor in de buurt komen.

Op de Method stream had bijv. uit mijn hoofd de volledige Kennymarch groep, maar ook de Tipsout group (de 2 5 man farming groups met grotendeels dezelfs comp constant daar aanwezig) beide op lvl 40 niet hun mounts direct. Tipsout had op lvl 41 of 42 zelfs nog geen mount. En beide groepen gingen pas later 10 man farmen (iig in ZF).

Dennism wijzigde deze reactie 05-09-2019 16:42 (7%)

• Marshalty
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 11-10 09:50
Vipeax schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:34:
[...]

Dan heb je zeker niet de Method stream gezien lijkt me. Ik ben dan wel benieuwd naar de link van een streamer die met 5 man dungeons niet zijn mount heeft kunnen kopen.

En mijn doel staat al ergens in dit draadje.
De Method stream heb ik gezien, alleen deze tactiek heb ik niet ze niet zien toepassen.

en je typt aan één stuk door op het forum maar als iemand (wederom?) interesse toont blijkt opnieuw uitleggen teveel gevraagd? ;w

• Vipeax
Dennism schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:38:
[...]
Ding is wel dat jouw speelstijl als Multiboxer niet te vergelijken is denk ik met een enkele speler. Jij kan bijv. zelf bepalen wanneer je naar een vendor gaat e.d. Als je als speler halverwege een dungeon met 4 anderen je tassen vol hebt ga je niet even naar de vendor toe zodat je meer kan looten. Das een garantie om gekicked te worden ;)
Dat ligt dus aan de organisatie van de groep. Het is niet realistisch dat 1 persoon lege bags heeft en de andere heeft ze vol.
Ik dacht echter dat jij dungeons farmen bedoelde met 5 andere spelers. Dan in het goud technisch gezien ineens een stuk minder efficient, tenzij alle 5 op een lijn zitten en ook voor maximaal inkomen qua gold willen gaan.
Op een lijn zitten is uiteraard belangrijk, maar dat staat ook in iedere dungeon grinding video toegelicht. :p
Die streamers grinden dungeons voor de XP i.p.v. gold, die looten niet eens alles en als de tassen vol zijn grinden ze gewoon door. De gaan enkel de dungeon uit om noodzakelijke skills te kopen of voor een repair / naar een volgende dungeon te gaan. Die zitten zo uren achter elkaar XP te farmen zonder dat ze bij een vendor in de buurt komen.
Ok, de mannen die nu 60 zijn zullen inderdaad niet de rijkste zijn halverwege 'de grind'. Fair point.
Marshalty schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:39:
[...]
en je typt aan één stuk door op het forum maar als iemand (wederom?) interesse toont blijkt opnieuw uitleggen teveel gevraagd? ;w
Ik lees een bepaalde mate van afschuw in je bericht dus dan voegt het weinig toe en zorgt het voor een slowchat waar ik geen interesse in heb en de rest vast ook niet. Mocht dat niet zo zijn: ik heb jaren een private server gespeeld. Ik wilde eens wat anders doen. Ik speel nog altijd een holy priest, dus ik heb gewoon een main alleen is farmen op deze manier een stukje makkelijker i.p.v. 2 uur wanden om 5 demonic runes te farmen. Je zult mij niet actief PvP zien opzoeken als ik met meer dan 1 karakter ben ingelogd. Ik weet dat anderen dat wel doen. Zie het een beetje als een puzzel om met 5 clothies een boss te killen.

@Dennism, daar kan ik het niet mee oneens zijn. Jij wint. :p
@Dennism , Dreadmist. Het is hier niet zo hardcore.
@Dennism , kleine toevoeging: op Gehennas zit een vriend van me in Dreamstate met 4 warlocks en 1 priest mocht je daar spelen en er 1 willen opzoeken :+. Hij is nu level 50 als het goed is.

@servival7, zoals aangegeven wil ik een slowchat proberen te voorkomen. In de basis geldt dat je kunt bepalen of een toetsenbord knop indrukken bij 1 of meerdere vensters terecht komt. Door slim om te gaan met je combinaties kun je zo meer dan 1 karakter effiecient benutten. Enkele uitzonderingen daargelaten (als iemand pom pyro maal 5 doet in PvP tegen een enkele speler is dat natuurlijk niet spannend) is het dus complexer dan de normale manier van spelen.

De uitdaging voor mij zit er inderdaad in om PvE (en dus bosses) te combineren met een setup die "squishy" is. Tot op heden lukt het aardig, maar ik heb dan ook veel vanilla ervaring. Voor PvP is het voornamelijk onaangenaam voor andere spelers en ik haal er zelf ook geen voldoening uit. Overigens geldt dat je ze niet in battlegrounds tegen gaat komen, want daar werkt follow niet, dus dan is lopen niet normaal te doen. Dat zal vast positief zijn voor veel mensen :).

@tuinïnen, ik snap het absoluut. Ik wilde ook juist die discussie voorkomen want ik weet waardoor de afschuw, terecht, is ontstaan.. Ik PvP niet in 'teamverband' (boxend is een betere verwoording?) dus op mijn realm hebben mensen geen last van me. Als iemand echt last heeft van een dungeon run dan hebben ze vast ook wel last van een guild als APES. Verder is dat dus geen verdediging maar een toelichting op mijn eigen spelen waar om werd gevraagd. Mensen mogen er feedback op geven, maar het is de laatste reactie over dit onderwerp van mijn kant. Het voegt weinig toe aan de classic discussie (waarbij ik al aangaf dat dungeons spammen zeker niet de 'classic experience geven) en dit draadje gaat om WoW Classic. _/-\o_

Vipeax wijzigde deze reactie 05-09-2019 17:50 (37%)

• Dennism
Vipeax schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:42:
[...]

Dat ligt dus aan de organisatie van de groep. Het is niet realistisch dat 1 persoon lege bags heeft en de andere heeft ze vol.
Toch komt het verschrikkelijk vaak voor wanneer je met anderen, zeker randoms, speelt ;)

Maar dat een multiboxer op 40 meerdere mounts kan kopen is volledig logisch. Ik had echter niet door dat je multiboxte. Dat verklaart zeer veel :) En dat zal je w.s. ook direct een van de rijkste, zo niet de rijkste, op je server maken nu. Het is echter niet realistisch om te denken dat veel andere groepen / spelers net zo efficiënt zullen zijn als jij. Jij zal eerder een enorme uitzondering zijn :)

@Vipeax

Welke server is dat trouwens in je screenshots? Gehennas of Dreadmist?

Dennism wijzigde deze reactie 05-09-2019 17:08 (11%)

• servival7
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09-10 20:09
@Vipeax Hoe werkt dat multiboxen dan? Ik heb hier nog nooit van gehoord. Bestuur je dan 1 character en de rest doet hetzelfde? En heb je geen last met bosses?

• tuinïnen
  • Laatst online: 00:28

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ik vind dat je niet erg trots hoeft te zijn op het multiboxen. Blizzard gedoogd het waarschijnlijk mede door de subs maar spel- en economiebederf kan je het wel noemen.

Verontwaardiging over de afschuw lijkt me dan niet echt op zijn plaats. Vroeger was het misschien nog een prestatie om te multiboxen, nu is het gewoon cheaten waar niets tegen gedaan wordt.

PV Output

• RustStorm
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18:42
Zéker wanneer het gecombineerd wordt met het runnen van een bot. Kansloos vind ik dat in Retail... en is bij mij dan ook altijd direct een report.

Maar dat ter zijde...

Ik merk dat ik niet meer de focus en tijd en geduld heb om classic te spelen. Ik ervaar het nog wel als fantastisch en het voelt voor mij echt weer als vroeger. Maar life has changed... :) Sterker nog... Classic heeft me enigszins doen realiseren dat ook Retail het niet meer gaat worden. :)

Eens zien wat de nabije toekomst mij gaat brengen. :)

Ettibby - Hunter - Chamber of Aspects (A) - PM voor Battle.net ID - Tweakers WoW chars

• IWriteCode
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09-10 15:17

IWriteCode

Less = more

Blizzard over het gebruik/misbruik van layering:
We’ve been monitoring players’ use of layers, and we agree that we should add a delay between subsequent layer transfers. Under the hood we have all the controls I talked about in the Reddit AMA before launch, a few secret weapons we haven’t discussed publicly, and we’re working on deploying some additional controls to further restrain layering from being exploitable.

However, we also want to assure you that the issue is a much smaller problem than some people are claiming. We’ve been closely monitoring the effect layering is having on economies and other aspects of the game, and many of the stories we see posted are wildly inaccurate. We’ve seen screenshots of banks full of rare crafting materials, which we’ve investigated and proved false.

Another popular theory is that you can determine your current layer by doing a /who in a capital city, and comparing the results against the /who your friend does. That doesn’t work because /who returns results from the entire realm, not just from your layer, and if the result set is too large it truncates the results before sorting them. This means every player gets different results, but those differences in result set have nothing to do with which layer you’re on. This has led some people to claim that they’ve discovered dozens of layers per realm, but that claim is completely false.

All realms have a single-digit number of layers. Most of them have a low single-digit number.

Rest assured that there are not people running around with banks full of (Thorium) Arcane Crystals or Black Lotus.
Zelf vind ik die layering echt totaal afbreuk doen aan de ervaring... ... maar ja... daar doe je denk ik niet zo veel aan...

IWriteCode wijzigde deze reactie 06-09-2019 08:36 (5%)

Less = more

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tuinïnen schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:29:
Ik vind dat je niet erg trots hoeft te zijn op het multiboxen. Blizzard gedoogd het waarschijnlijk mede door de subs maar spel- en economiebederf kan je het wel noemen.

Verontwaardiging over de afschuw lijkt me dan niet echt op zijn plaats. Vroeger was het misschien nog een prestatie om te multiboxen, nu is het gewoon cheaten waar niets tegen gedaan wordt.
Die moet je me even uitleggen. Wat is er veranderd dat het 'toen' tof was en nu niet meer? Als iemand bereid is 5x het abonnementsgeld neer te leggen (mij niet gezien) voor hetzelfde spel vind ik het ook logisch als hij/zij 5 keer de inkomsten kan genereren.

• tuinïnen
  • Laatst online: 00:28

tuinïnen

Eventus stultorum magister

HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:41:
[...]

Die moet je me even uitleggen. Wat is er veranderd dat het 'toen' tof was en nu niet meer? Als iemand bereid is 5x het abonnementsgeld neer te leggen (mij niet gezien) voor hetzelfde spel vind ik het ook logisch als hij/zij 5 keer de inkomsten kan genereren.
Toen was het heel wat om 5 clients te runnen, niet tof maar was wel een drempel. Nu met krachtigere pc's & VM's is het een koud kunstje (en misschien nog andere mogelijkheden, ben er niet genoeg in thuis).

Probleem is natuurlijk dat je met 1 knop 5 characters een opdracht geeft en hiermee een oneerlijk voordeel behaald tegenover andere spelers.

PV Output

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tuinïnen schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:58:
[...]

Toen was het heel wat om 5 clients te runnen, niet tof maar was wel een drempel. Nu met krachtigere pc's & VM's is het een koud kunstje (en misschien nog andere mogelijkheden, ben er niet genoeg in thuis).

Probleem is natuurlijk dat je met 1 knop 5 characters een opdracht geeft en hiermee een oneerlijk voordeel behaald tegenover andere spelers.
Met als downside dat hij of zij 55 euro per maand moet dokken voor dat voordeel. Ik denk dat (niet dat ik het wil promoten, maar even als principevergelijking) goud kopen van een farmer goedkoper is.

• invine
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11-10 14:30
HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:04:
[...]

Met als downside dat hij of zij 55 euro per maand moet dokken voor dat voordeel. Ik denk dat (niet dat ik het wil promoten, maar even als principevergelijking) goud kopen van een farmer goedkoper is.
Als je per maand betaald kost het je zelfs 65 euro per maand :| daarbij kost WoW classic gold nu echt een fortuin mocht je het willen kopen bij een gold farmer; 200g kost ruim 700 euro :z

invine wijzigde deze reactie 06-09-2019 09:23 (13%)

• Zeara
  • Laatst online: 22:16
Was deze hier al voorbij gekomen?? Ik moest in ieder geval een aantal keer goed lachen!

• BrndV
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 23:34
Zeara schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:38:
Was deze hier al voorbij gekomen?? Ik moest in ieder geval een aantal keer goed lachen!

[YouTube: WoW Classic Leveling]
Jah, die ken ik! Kon goed lachen om de warrior, heel herkenbaar :)

Carbot maakt ook geweldig spul:
Videootje

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-10 14:57
tuinïnen schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:58:
[...]

Blizzard vindt het zelf geen probleem en dat het oneerlijk is valt wel mee. Er zijn heel weinig mensen die multiboxen en de impact op de economie is minimaal. Je hebt zeker ook een probleem aan mensen die 'flippen'?

• Iusedto
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:52
Zeara schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:38:

[YouTube: WoW Classic Leveling]
Heel herkenbaar en ontzettend grappig :)
Die warlock one is briljant hehe.

Druid en hunter zijn later idd snelle levelers maar beneden lvl 10 zijn beiden toch een een ramp zeg, ouch.

FUMES et CARNES

• servival7
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09-10 20:09
Iusedto schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:52:
[...]

Heel herkenbaar en ontzettend grappig :)
Die warlock one is briljant hehe.

Druid en hunter zijn later idd snelle levelers maar beneden lvl 10 zijn beiden toch een een ramp zeg, ouch.
Ik heb vooral in de begin gebieden echt zitten schelden met mijn warlock :+

• TheProf82
  • Laatst online: 11-10 08:29
Dit weekend eindelijk weer tijd. Al dagen lang gedacht over wat ik ga doen. Zin in!!

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12-10 14:43
Dennism schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:19:
[...]

Beetje vreemde opmerking daar Method niet eens aan de race mee deed. Snap ook niet dat mensen dachten dat Method als guild wel mee deed, daar waren ze vrij duidelijk over. Maar schijnbaar denken mensen dat als het bedrijf Method een uitzending verzorgd dat dit hetzelfde is als dat de guild Method aan een race mee doet.

Verder wat het natuurlijk volledig logisch dat dat dit zeer waarschijnlijk enkel tussen Apes en Progress zou gaan (met een outsider als Grizzly ook nog als kleine mogelijkheid), ik snap eigenlijk niet dat mensen Method hier verwacht hadden.

Method pakt hier wat publiciteit met een emsemble van (Vanilla) Streamers en dat doet ze goed, maar buiten Kennymarch (Progress) zat er volgens mij geen enkele hardcore Vanilla speler in de studio. Producties als die van Method zetten WoW goed op de kaart en daar kun je als speler eigenlijk alleen maar blij om zijn.
Vreemd dat ze dan bij alle streams iets met 'Race to World First' hebben gemeld ... toen ze door hadden dat ze dit bij lange na nooit gehaald zouden hebben, hebben ze het snel aangepast.

Dhrax wijzigde deze reactie 06-09-2019 10:43 (4%)

Intel i7 4770K | MSI Z87-G45 Gaming5 | Noctua DH-15 | Kingston HyperX Savage DDR3 1866 16GB | Gigabyte GTX980Ti | BeQuiet! Straight Power10 800W | Focusrite Scarlet 2i4 | Logitech G903 | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum |

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Dhrax schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:39:
[...]

Vreemd dat ze dan bij alle streams iets met 'Race to World First' hebben gemeld ... toen ze door hadden dat ze dit bij lange na nooit gehaald zouden hebben, hebben ze het snel aangepast.
Weten ze dat ze 15 jaar achter liggen in de race? Je kunt het m.i. niet echt nieuwe content noemen. :P

• Dhrax
Gaius schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:48:
[...]

Weten ze dat ze 15 jaar achter liggen in de race? Je kunt het m.i. niet echt nieuwe content noemen. :P
Denk het niet, de meeste Method pino's waren toen nog niet geboren of zaten nog in de diapers.
Maar nu lijkt het net of Method er toe doet ... laten we weer ontopic verder gaan :D

Intel i7 4770K | MSI Z87-G45 Gaming5 | Noctua DH-15 | Kingston HyperX Savage DDR3 1866 16GB | Gigabyte GTX980Ti | BeQuiet! Straight Power10 800W | Focusrite Scarlet 2i4 | Logitech G903 | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum |

• hmmmmmmmmmpffff
  • Laatst online: 12-10 14:57
Gaius schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:48:
[...]

World first classic hè, wordt wel vrij duidelijk aangegeven overal :P
Dhrax schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:56:
[...]

Denk het niet, de meeste Method pino's waren toen nog niet geboren of zaten nog in de diapers.
Maar nu lijkt het net of Method er toe doet ... laten we weer ontopic verder gaan :D
Nou ja in zekere zin doen ze dat ook. Ze zorgen voor hele goeie promotie op Twitch. Net zoals asmongold dat bijvoorbeeld doet.

Dan kun je zeggen dat het inhoudelijk wellicht niet je ding is, maar viewers worden aangetrokken en dat kan weer nieuwe spelers opleveren. Ik zie dat wel als positief.

hmmmmmmmmmpffff wijzigde deze reactie 06-09-2019 11:01 (50%)

• Dennism
Dhrax schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:39:
[...]

Die naam hebben ze nooit aangepast en vanaf het begin, de naam was iets in de trend van "Classic Race to World First presented by Method and WSOE" en die hebben ze de volledige 7 dagen op de Stream gehad. En dat is ook precies wat ze gedaan hebben, als Media bedrijf verslag gedaan van de World first race.

Het enige dat ze aangepast hebben is het doel aangepast, het eerste doel was lvl 60 halen, toen Jokerd dat behaalde is dat aangepast naar Ragnaros killen, toen Raggy down ging door Apes is het aangepast naar Onyxia verslaan en toen Onyxia down ging door Apes is het aangepast naar (volgens mij) een Ragnaros kill met mensen uit de studio.

Mensen vergeten dat Method 2 dingen is:

1. De 15 jaar oude WoW Guild die raid voor World firsts in retail.
2. Een commercieel media bedrijf dat o.a. World first races presenteert, maar ook teams in dienst heeft voor andere E-sports maar ook enkele streamers sponsort en die weer vermarkt, waaronder een aantal "bekende" Classic spelers, o.a. Kennymarch (Progress), Esfand, Guzu en Tipsout.

Deze "Classic Race to World first" was een evenement van het Media bedrijf Method, niet van de WoW guild Method. Dat er slechts 4-5 spelers van de WoW guild aanwezig zijn, waaronder de oprichter / eigenaar van het bedrijf (Sco) laat eigenlijk al zijn dat ze niet meededen aan de race, dan hadden ze immers de hele guild in moeten zetten (wat al niet kan, omdat meerdere Method spelers bijvoorbeeld MDI verplichtingen hadden).

Dennism wijzigde deze reactie 06-09-2019 11:20 (10%)

• Tribunus
  • Laatst online: 12-10 21:40
Nou, ik ben getransfered van firemaw naar de anders server. Daar ga ik vast spijt van krijgen, het is lekker rustig in the barrens (er zijn wel mensen overigens) Tegen de tijd dat ik level 60 ben zal er vast wel een optie voor nieuwe transfers zijn. Als de server low pop blijkt te zijn kan ik altijd nog over.

Voor nu lekker zonder queue inloggen en lekker spelen! Alhoewel de echte test volgende week rond een uurtje of 19:00 is op een doordeweekse dag uiteraard!

Ondertussen vermaak ik me overigens prima, beter dan ik had verwacht!

• mcB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12-10 15:35
Gisteren tot de ontdekking gekomen dat er voor m'n lvl 22 rogue een mooi Sword (Wingblade) te halen viel als quest reward na het killen van de bosses in Wailing Caverns. Dropte in die run ook nog Stinging Viper voor m'n offhand. Dat waren in zeer korte tijd erg fijne upgrades :9~

Als solo quester invite ik vaak anderen die op dat moment met dezelfde quest bezig zijn. Gisteren met een onbekende warlock een tijd lang furbolgs gekilled in Ashenvale voor een quest item. Toen deze na een kwartier (!!) dropte voor de lock bleef hij mij net zolang helpen totdat ik mijn item ook had. _/-\o_
Deze mentaliteit heb ik bij volstrekt onbekenden in retail erg lang niet gezien en werkt ook aanstekelijk. Ik merk zelf ook dat ik veel spullen weggeef en anderen help. Fijn om gewoon het spel te kunnen spelen en niet meer in de race naar een hogere raider.io score en hogere gear ilvl te zitten.

Strix (Skullflame)

• Thomderanged
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11-10 12:58
mcB schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:41:
----knip----
Deze mentaliteit heb ik bij volstrekt onbekenden in retail erg lang niet gezien en werkt ook aanstekelijk. Ik merk zelf ook dat ik veel spullen weggeef en anderen help. Fijn om gewoon het spel te kunnen spelen en niet meer in de race naar een hogere raider.io score en hogere gear ilvl te zitten.
Dit! Dit is juist wat ik zo leuk vind aan classic. Heb al zat vrienden op die manier gemaakt die je dan later weer tegen komt.

PSN: Deltoidius

• Dhrax
mcB schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:41:
Gisteren tot de ontdekking gekomen dat er voor m'n lvl 22 rogue een mooi Sword (Wingblade) te halen viel als quest reward na het killen van de bosses in Wailing Caverns. Dropte in die run ook nog Stinging Viper voor m'n offhand. Dat waren in zeer korte tijd erg fijne upgrades :9~

Also solo quester invite ik vaak anderen die op dat moment met dezelfde quest bezig zijn. Gisteren met een onbekende warlock een tijd lang furbolgs gekilled in Ashenvale voor een quest item. Toen deze na een kwartier (!!) dropte voor de lock bleef hij mij net zolang helpen totdat ik mijn item ook had. _/-\o_
Heel herkenbaar inderdaad. Ik merk ook dat ik mezelf 'van de beste kant' wil laten zien tijdens questen.
Vaak als je met een clubje staat te wachten voor een spawn, word iedereen die de killl nodig heeft wel geinvite. Random buffs kom ik ook veel tegen, dat leveled toch een stuk lekkerder met die extra stats.

Al met al vind ik de community een verademing (uitzonderingen daargelaten, daar hebben we een mooie blokkerfunctie voor ingame). :)

• BrndV
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 23:34
Thomderanged schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:07:
[...]
Dit! Dit is juist wat ik zo leuk vind aan classic. Heb al zat vrienden op die manier gemaakt die je dan later weer tegen komt.
Het gevoel van samen spelen is ook veel sterker omdat je zelf elkaar moet opzoeken etc. Het is veel socialer. Eergisteren ook met guildies voor iemand die water later joinde nog even RFC resetten na de run zodat iemand nog een paar shaman troggs kills kon krijgen om zn quest af te ronden.

Ik krijg al leuke banden met leden uit mn guild.

• stefanass
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12-10 16:08
servival7 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:18:
@Vipeax Hoe werkt dat multiboxen dan? Ik heb hier nog nooit van gehoord. Bestuur je dan 1 character en de rest doet hetzelfde? En heb je geen last met bosses?
Ik heb zelf in het verleden ook multiboxen gedaan; Daarvoor had je een programma nodig dat alle toetsaanslagen die je doet naar elk openstaand wow-venster stuurde. Met behulp van macro's kon je dan dingen doen dat bv bij het indrukken van de '1' je tank char een taunt deed, terwijl dan je heal char een shield op de tank deed en de dps-ers een attack op de boss deden (voorbeeld uiteraard). Ook kon je een shortcut maken waarbij je chars 2 tm 5 een /follow deden op char 1. Best leuk en uitdagend om mee te spelen en de macros zo in te stellen dat het voor jou leuk/lekker speelt en alles doet wat je wilt.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

stefanass schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:22:
[...]

Ik heb zelf in het verleden ook multiboxen gedaan; Daarvoor had je een programma nodig dat alle toetsaanslagen die je doet naar elk openstaand wow-venster stuurde. Met behulp van macro's kon je dan dingen doen dat bv bij het indrukken van de '1' je tank char een taunt deed, terwijl dan je heal char een shield op de tank deed en de dps-ers een attack op de boss deden (voorbeeld uiteraard). Ook kon je een shortcut maken waarbij je chars 2 tm 5 een /follow deden op char 1. Best leuk en uitdagend om mee te spelen en de macros zo in te stellen dat het voor jou leuk/lekker speelt en alles doet wat je wilt.
Klinkt als een hoop moeite voor een beetje virtuele currency.

Maar ik kan beamen dat mensen gek worden van virtuele goodies. Ik heb een compleet uit de lucht getrokken guild verzonnen waarin mensen kunnen klimmen in rang door recruits te werven of door er gewoon voor de dokken (eigenlijk een soort ponzi scheme dus). Hoe hoger de rang hoe meer knopjes je krijgt, natuurlijk, waarbij je uiteindelijk zelfstandig kunt promoten/demoten en dus zelf geld kunt gaan vragen. Het is begonnen als een geintje (het is een soort RP guild vol met looters en pillagers)... maar al diverse mensen hebben zich gek laten maken en eentje ging wel heel ver om een virtuele 'rang' te behalen waarbij hij mensen in de mute box kon steken (hij poogde me om te kopen met Deadmines loot en toen dat niet werkte dreigde hij overal op te needen). Ik piste zowat in m'n broek van het lachen :D.

Ik bedoel, handel in virtuele items begrijp ik nog enigzins, maar dit gaat om knopjes en mogelijkheden die zelfs in het spel zélf geen en-ke-le meerwaarde hebben. En toch gaan mensen ervoor rennen.

HTT-Thalan wijzigde deze reactie 06-09-2019 16:44 (14%)

• Terence(x)
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11-10 10:20
HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:42:
[...]

Klinkt als een hoop moeite voor een beetje virtuele currency.

Maar ik kan beamen dat mensen gek worden van virtuele goodies. Ik heb een compleet uit de lucht getrokken guild verzonnen waarin mensen kunnen klimmen in rang door recruits te werven of door er gewoon voor de dokken (eigenlijk een soort ponzi scheme dus). Hoe hoger de rang hoe meer knopjes je krijgt, natuurlijk, waarbij je uiteindelijk zelfstandig kunt promoten/demoten en dus zelf geld kunt gaan vragen. Het is begonnen als een geintje (het is een soort RP guild vol met looters en pillagers)... maar al diverse mensen hebben zich gek laten maken en eentje ging wel heel ver om een virtuele 'rang' te behalen waarbij hij mensen in de mute box kon steken (hij poogde me om te kopen met Deadmines loot en toen dat niet werkte dreigde hij overal op te needen). Ik piste zowat in m'n broek van het lachen :D.

Ik bedoel, handel in virtuele items begrijp ik nog enigzins, maar dit gaat om knopjes en mogelijkheden die zelfs in het spel zélf geen en-ke-le meerwaarde hebben. En toch gaan mensen ervoor rennen.
Het is niet alleen voor currency, ik heb zelf heel veel gemultiboxed, zowel in vanilla met toen der tijd de app Keyclone, was super leuk om een normaal team te bouwen en dan dungeons te doen op max level.

In TBC heb ik een team van een Prot pala, 3 elemental shamans, en 1 resto shaman gespeeld, in WotLK Prot pala, Holy priest, 2 mages en een warlock, met beide setups heroics en alles gecleared in TBC zelfs nog geraid met de 4 shamans als elemental. Erg vermakelijk toen kon je ook nog follow in PVP Arena's gebruiken was echt lachen :D
servival7 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:18:
Zou eens kijken naar de applicatie ISBoxer, dat is wat men tegenwoordig gebruikt om te multiboxen http://dual-boxing.com is een goede resource ook als je er meer over wil weten.

Heel het idee is dat een metric ton aan macro's heb die op verschillende characters dingen doen, zoals je tank zal misschien shield slam gebruik op 1 maar al je dps characters casten bv fireball. en dan moet je nog healen en daar heb je dan 5 macro's voor verschillende targets of mouse over assists. Is nogal wat werk om het goed op te zetten, maar zeer zeker de moeite waard als je dit soort dingen leuk vind.

Terence(x) wijzigde deze reactie 06-09-2019 16:53 (20%)

Wow - Holy Priest Wow - Survival Hunter

• RustStorm
Ik zag net wéér een multiboxer... 4/5 hunters... lol, dat is toch te easy dan hè ^_^

Ettibby - Hunter - Chamber of Aspects (A) - PM voor Battle.net ID - Tweakers WoW chars

• Scoep
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 20:49
Toch maar eens kijken waarom iedereen zo lyrisch is over een spel dat er 15 jaar geleden ook al was :)

Heeft er iemand essentiële beginner tips? Mocht er iemand zijn die het ook aan het uitvogelen is, voeg me gerust toe!

• danslo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 01:49
Was er hier op GoT nou een Shazzrah Horde guild? Even een kijkje genomen bij de guild van een of andere streamer, wat een volk komt daar op af zeg :X

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:08
danslo schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:11:
Was er hier op GoT nou een Shazzrah Horde guild? Even een kijkje genomen bij de guild van een of andere streamer, wat een volk komt daar op af zeg :X
Wij zijn verhuisd naar Flamemaw :)
Edit: of is het nou flamelash? Haha gisteren zaten paar guildies hier over te geinen, en nu ben ik het kwijt... Flame-something, flamelash denk ik.

Deleon78 wijzigde deze reactie 06-09-2019 22:17 (20%)

• RustStorm
Terugkomend op de multiboxers: die betalen hun abonnementen dikwijls met enkel tokens. Ze hebben meer dan genoeg gold.

Dan mijn eigen classic avontuur; ik sta op het punt er mee te stoppen. Ik wil nog een poging wagen en vraag jullie advies hoe het vol te houden. Ik vind het namelijk wél leuk maar ik merk dat de hele gold kwestie me wat bedroeft (ook weer al die mensen met TSM enzo) en ik heb nog geen leuke guild gevonden.

Rogue is level 21 maar zo enorm squishy en wapenafhankelijk...

Priest is level 11 maar super saai door; wand... wand... wand... wand... wand...

Warrior nu level 8 of 9 en daar wil ik mee gaan tanken. Hoe dan te levelen... duurt enorm lang voor een poppetje neer is.

Ik sta open voor alle tips en trics die jullie hebben om het toch zo te krijgen dat ik WIL blijven spelen. :)

• Zeara
  • Laatst online: 22:16
Toch een andere class proberen? Alliance vs horde, dus dat andere doen dan wat je gewend bent.

Ik ben zelf horde gegaan omdat ik altijd alliance was, dus dan is sowieso alles al nieuw voor mij. Ik heb dan wel een shammy gemaakt, wat dan niet nieuw is. Maar ik wil gewoon gaan voor two handed windfury :D En dat is op dit moment ook mijn doel! En dan kijk ik wel verder hoe lang ik het nog wil spelen.

En waarom is gold een probleem? Nu ben ik met mijn shammy ook wat minder geneigd om meteen een mount op te pikken op 40, want het is maar 20% extra :P

Verder wil ik graag BGs proberen. Raiden heb ik nul zin in, want toch geen tijd er voor of zin om daar tijd in te steken. Dus wie weet speel ik dit maandje nog en kom dan weer terug zodra de BGs er zijn :)

Zeara wijzigde deze reactie 07-09-2019 10:07 (15%)

• danslo
RustStorm schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:19:
Terugkomend op de multiboxers: die betalen hun abonnementen dikwijls met enkel tokens. Ze hebben meer dan genoeg gold.

Dan mijn eigen classic avontuur; ik sta op het punt er mee te stoppen. Ik wil nog een poging wagen en vraag jullie advies hoe het vol te houden. Ik vind het namelijk wél leuk maar ik merk dat de hele gold kwestie me wat bedroeft (ook weer al die mensen met TSM enzo) en ik heb nog geen leuke guild gevonden.

Priest is level 11 maar super saai door; wand... wand... wand... wand... wand...

Warrior nu level 8 of 9 en daar wil ik mee gaan tanken. Hoe dan te levelen... duurt enorm lang voor een poppetje neer is.

Ik sta open voor alle tips en trics die jullie hebben om het toch zo te krijgen dat ik WIL blijven spelen. :)
Ik ben biased omdat ik 't zelf speel, maar ik zou zeggen speel warlock :D En daarvoor is deze guide heel handig:
https://classic.wowhead.c...lock-leveling-classic-wow

• XhizorBE
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 11-10 16:53
Dhrax schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:56:
[...]

Dat streamen je ding niet is, is wel duidelijk. Maar zo'n spelers zorgen wel voor massa reclame en trekken enorm veel nieuwe spelers aan.

Men verplicht je niet om te kijken naar die "pipo's". Snap gewoon niet waarom streamers of youtubers veel haat krijgen van sommige gamers

Nu van sommige kan 'k het wel snappen door hun irritante persoonlijkheid, maar sommige krijgen gewoon haat gewoon omdat ze streamen of youtuber zijn

@ontopic eerste ervaring met classic, en eerlijk dit voelt gewoon zoveel beter aan dan retail. Volledig fan hier, en ja wel behoorlijk verslavend

• Bonswah85

Bonswah85

Koffie!

danslo schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:37:
[...]

Ik ben biased omdat ik 't zelf speel, maar ik zou zeggen speel warlock :D En daarvoor is deze guide heel handig:
Hunter jonge! Levelt als een malle en je bouwt een vriendschap voor het leven met je pet ;)

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:56
Inmiddels 41 aangetikt maar met ong. 65g nog geen mount. Geen probleem, komt vanzelf :Y

Dit dus.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik moet ook wel werken voor mijn gold, maar stel dat je twee gathering professions zou hebben moet je in de plus komen volgens mij. Ik bekostig mijn Rogue skills + LW leveling via wat gevonden crap verkopen op de AH en soms wat leer. Ik speel quitte, maar dat is voor nu voldoende (level 22).

Wat betreft het levelen.... je wil ermee gaan tanken zeg je. Maar je moet mijn inziens bij classic niet naar endgame content kijken - vanaf level 17 ga je al Deadmines e.d. tanken. Dat is óók leuk.

Bijna elk karakter krijgt vanaf level 20 genoeg extra skills/knopjes om het echt interessant te maken. En als je met een rogue veel doodgaat moet je wellicht een andere speelstijl kiezen - ik herken het probleem niet zo. Ze staan er ook juist om bekend helemaal niet wapenafhankelijk te zijn in classic (het helpt wel natuurlijk). Vanaf level 15+ krijg je al twee wapens uit een questlijn die ik nu nog gebruik (en een zwaar uit DM als offhand sinds kort). Prima DPS output momenteel. Ja, een tank doet er langer over, maar is ook een stuk steviger en zoals gezegd ga je al vrij snel tanken als je nu al level 9 bent.

Then again, ik heb er geen last van als je stopt. Weer één positie minder in de queue om achter de staan :P.

• PcManiaxx
  • Laatst online: 07-09 23:52

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik ga dit ook weer eens proberen jongens, ik zou alleen graag willen weten of er een guild is die mij kan recruiten en vooral pvp georienteerd is. Nederlandstalig zou te gek zijn natuurlijk en het moet niet een al te grote guild zijn, vooral een fijne core. Iemand aanbeveling voor een realm en mij een invite kan sturen?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PcManiaxx schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:15:
Ik ga dit ook weer eens proberen jongens, ik zou alleen graag willen weten of er een guild is die mij kan recruiten en vooral pvp georienteerd is. Nederlandstalig zou te gek zijn natuurlijk en het moet niet een al te grote guild zijn, vooral een fijne core. Iemand aanbeveling voor een realm en mij een invite kan sturen?
Mijn guild is klein en engelstalig. Je moet een beetje (veel) van RP houden.

• TheProf82
  • Laatst online: 11-10 08:29
Disconnects op Skullflame EU. Jullie ook?

• Blem
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13-10 08:36
Gister DDOS aanvallen geweest op Mograine (waar Jokerd speelt) en Faerlina (waar Asmongold speelt). Weet niet of er nog meer servers onderdeel waren van de DDOS. Mograine heeft er ongeveer twee uur uit gelegen. Account op Twitter is inmiddels suspended, maar aankondiging en voortgang stonden hier.

Blem wijzigde deze reactie 08-09-2019 08:21 (10%)

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:16

Bossie

PSN = Patje_b_

Even doorbijten, de game is redelijk saai in het begin door het gebrek aan skills/talents etc.

Daardoor is het ook aan te raden om eerst een char te levellen en vervolgens dan eventueel een alt op te gaan pakken.

Als ik de starter areas inmiddels ook al drie maal had gedaan dan was ik er ook al klaar meegeweest ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• Dennism
danslo schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:37:
[...]

Ik vind deze guide: https://docs.google.com/p...lide=id.g5e2ff4d14c_0_840

of hier in video formaat: YouTube: Classic WoW: 1-60 Warlock Leveling Guide v3 (Wands, Rotation, Talent...

Nog een stuk beter eigenlijk.

• danslo
Ook goede guide ja. Ik switch op level 38 zelf ook over naar draintanken - pas rond dat level wordt drain life efficienter dan wanden.

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:43

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Deze *bleep* disconnects ben ik ook goed zat. Jezus. Zit gewoon ff te eten, kom weer boven 3 uur queue omdat blizzard geen stabiele server kan bouwen.

Geronimous wijzigde deze reactie 09-09-2019 20:37 (6%)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• stomley
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:20
MrVegeta schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:26:
Deze tering disconnects ben ik ook goed zat. Jezus. Zit gewoon ff te eten, kom weer boven 3 uur queue omdat blizzard geen stabiele server kan bouwen.
Is dat niet gewoon de afk kick? Of was het 5 minuten weg?
Pagina: 1 ... 33 ... 43 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Formule 1

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True