Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Blem schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:28:
[...]

Ik snap dit wel. Niemand verplicht je er zeeën van tijd in te stoppen, maar je loopt nu gewoon uit de pas.
De mensen die erover klagen vinden dit waarschijnlijk niet prettig. Ikzelf ondervind dit ook, heb er nu twee avonden en van het weekend een middag in kunnen steken en ik ben level 16. Je merkt gewoon dat het aantal groups voor DM afneemt en de meeste richting SM gaan op dit moment. Je kan op deze manier dus niet met de golf mee. De queues werken ook niet mee trouwens, je kan niet 's avonds besluiten nog even een uurtje te spelen.
Dus optimaal spelen, nee. Leuk, ja dat vind ik nog wel.
En naarmate het spel vordert zul je ook merken dat die groepen weer wat toenemen op het moment dat mensen bezig zullen gaan met alts etc. Ja je mist nu de golf voor dungeons, maar je hebt het ook een stuk makkelijker nu qua questareas waar je niet hoeft te wachten voor je mobs. Dus elk nadeel heeft ook z'n voordeel.

Het is geen race, geniet van het spel en doe je ding op het tempo dat jou aanstaat. Straks rond level 60 wanneer je dungeons wilt gaan doen of raiding zijn er genoeg mensen om mee te spelen. Ik zie op dit forum te veel mensen die "moeten" zo snel mogelijk 60 zijn. Dat was in vanilla niet het geval en dat is nu ook zeker niet het geval.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kingleon2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09-2021
So_Surreal schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:35:
Ik denk er precies hetzelfde over als iemand met een full-time baan, getrouwd en een jong kind.
Ik zou liever ook meer tijd in het spel steken dan dat ik nu doe (ik ben bijna level 14), maar het is nou eenmaal niet anders.
Bovengenoemde dingen zijn ook gewoon veel en veel belangrijker dan een spelletje :)

Vroeger ben ik behoorlijk verslaafd geweest aan het spel en ben daarom eigenlijk ook juist blij dat ik het in perspectief kan plaatsen, prioriteiten kan stellen en alsnog op mijn eigen tempo van dit geweldige spel te genieten :D !
Ik snap het ook wel. Als vader van 2 kinderen en vrouw + fulltime baan heb ik alleen tijd om na 9 uur te spelen. Ik ben nu een lvl 11 hunter en merk dat de startgebieden aardig leeg raken. Ik zie in Mulgore nog wel wat mensen, maar een stuk minder. Vanavond naar de Barrens. Hopelijk zie ik daar meer mensen.

Het verschil tussen mensen met veel en weinig tijd is dat de mensen met minder tijd achter de stroom mee liften. Lege gebieden, moeilijker dungeons vinden etc. Dat doet toch wel af aan de ervaring. Toch blijft het een hele leuke ervaring. Stuk moeilijker en rustiger.

Soms denk ik weleens dat het leuk zou zijn om een guild op te richten voor mensen met weinig tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Oh wow wat is classic toch een goede game. Ik dacht, weet je, ik koop een maandje, ik ga wel zien wat het word. Ik ben echt helemaal hooked. Inmiddels een level 30 orc Hunter op Zandalar Tribe. Beetje levelen, beetje doen. Beetje vissen om m'n pet eten te geven. Beetje minen, beetje skinnen. Bijna STV tijd. Na STV drop ik skinning en ga ik engineering doen, maar gezien de hoeveelheid beasts in STV is het zonde als ik die niet allemaal skin :D Guildie van me heeft LW dus we gaan samen wel Devilsaurs farmen voor onze beide sets. Dan mine ik tussendoor alle thorium en maak kogels en pijlen. Wat een game.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

kingleon2 schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:45:
Soms denk ik weleens dat het leuk zou zijn om een guild op te richten voor mensen met weinig tijd.
Ik ben zelf bijna 40 heb een dochtertje van 3 en heb zelf uiteindelijk maar een guild opgericht met de insteek dat we elkaar helpen met questen, dungeons en uiteindelijk raiding. Ieder in zijn eigen tempo. De mensen die snel willen levellen kunnen alvast beginnen met raiden, mensen die niet willen raiden kunnen lekker in een casual tempo aan de slag.

Kortom voor ieders wat. En tijd? Dat komt vanzelf wel, ik heb de ene dag wat meer tijd dan de andere. Het is geen standaard routine dat mijn dag pas vanaf 9 uur s'avonds begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:09
Even iets anders, is er iemand op Noggenfogger Alliance die zich bevind in Arathi Highlands? Ik moet de First Aid boeken hebben, en als iemand in de buurt is zou ik willen vragen of die de first aid boeken voor mij zou willen kopen en dan via C.O.D naar mij zou willen sturen :D

Steam: Ryada.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-09 14:49
Ryada schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:57:
Even iets anders, is er iemand op Noggenfogger Alliance die zich bevind in Arathi Highlands? Ik moet de First Aid boeken hebben, en als iemand in de buurt is zou ik willen vragen of die de first aid boeken voor mij zou willen kopen en dan via C.O.D naar mij zou willen sturen :D
Heeeeel toevallig wel! 36 Warlock hier. Voeg mij maar toe Marshalty#2577 en ik zal er vanavond even naartoe gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor classic uitkwam was mijn voorspelling dat zodra mensen 60 waren en gear verzameld hadden de raids in één avond plat zouden gaan vanwege de simpele mechanics en tuning in vanilla en dus classic.

Nu blijkt dus dat ik nog optimistisch was...

Overigens begint het gevoel van nostalgie langzaam plaats te maken voor kleine ergernissen aan de design fouten in Vanilla/classic.

Neem nu herbalism: Ik heb Elwynn Forest helemaal af en onderweg elk plantje geplukt. Verder nog twee uur extra rondgelopen en elke plant geplukt en elke beast gedood en geskinned. Skinning is nu 75+, herbalism is 65. Volgende quest gebied qua level is Westfall, alle herbs daar ... vereisen herbalism 100+.
Theoretisch zou je in Westfall Briarthorn moeten vinden, in de praktijk zie je max 1 briarthorn node per uur en kom je alleen bergen bruiseweed tegen.

De beste plaats om tot 100 te komen is daardoor een quest gebied voor level 20-30 en profession levelling loopt dus niet synchroon met character levelling.

Vervolgens wil je in Westfall de Gnoll quest doen. Ik was voorbereid ik wist nog uit Vanilla dat de drop rate abominabel was. In Classic liepen veel verminkte Gnolls rond die beide paws al misten voor je ze uit hun lijden verloste. Er zijn zoveel mensen dat mensen groepen vormen, yay social. Alleen is de droprate per persoon nu naar 1/5e van abominabel gegaan. Waardoor je classes met insta tags krijgt die niet gaan groeperen en proberen de tag te ninja-en.

Daarnaast 2 uur lang in Westfal dezelfde twee groepen horen smeken om een tank voor deadmines, een instance die qua level aan het eind van westfall komt. M.a.w. 8 man die twee uur lang niet anders hebben gedaan dan in chat staan roepen.

Misschien is er toch wat te zeggen voor een goed functionerende LFG tool /s

Het enige positieve wat ik nog over de classic experience tot nu toe kan zeggen is dat de mobs er toe doen. Je kan niet zomaar alles pulllen en moet nadenken wat je doet. Dat maakt het zoveel interessanter om te levellen en mogen ze van mij naar de volgende expansion na BfA brengen. Verder ben ik er na een week echter helemaalklaar mee. Vanaf vanavond weer BfA, voor een ider die zich wel vermaakt in classic, veel plezier met het verder levellen naar 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blem schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:28:
[...]

Ik snap dit wel. Niemand verplicht je er zeeën van tijd in te stoppen, maar je loopt nu gewoon uit de pas.
De mensen die erover klagen vinden dit waarschijnlijk niet prettig. Ikzelf ondervind dit ook, heb er nu twee avonden en van het weekend een middag in kunnen steken en ik ben level 16. Je merkt gewoon dat het aantal groups voor DM afneemt en de meeste richting SM gaan op dit moment. Je kan op deze manier dus niet met de golf mee. De queues werken ook niet mee trouwens, je kan niet 's avonds besluiten nog even een uurtje te spelen.
Dus optimaal spelen, nee. Leuk, ja dat vind ik nog wel.
Solo spelen is nog steeds de meest optimale manier, je moet alleen goed weten wat je doet. Dus je argument dat je niet optimaal kunt spelen is niet echt waar.

Andere vraag: waarom wil iedereen zo graag de vanilla 'experience' herleven om vervolgens alleen mega saaie SM grinds te gaan doen? Vroeger was je toch vooral bezig met quests en nieuwe zones ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:12:
[...]

Solo spelen is nog steeds de meest optimale manier, je moet alleen goed weten wat je doet. Dus je argument dat je niet optimaal kunt spelen is niet echt waar.

Andere vraag: waarom wil iedereen zo graag de vanilla 'experience' herleven om vervolgens alleen mega saaie SM grinds te gaan doen? Vroeger was je toch vooral bezig met quests en nieuwe zones ontdekken.
Welke nieuwe quests en welke nieuwe zones ontdekken?

Ik merkte dat ik vanaf dag 1 in general chat mensen aan het helpen was met quests en locaties die nog boven mijn level/ verderop in de chain waren. Ik heb zo vaak door die content gelevelled in het verleden dat er werkelijk niets nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrndV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
Ryada schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:20:
[...]

Nu ben ik benieuwd he. Pandaren zitten al in de WoW lore sinds vanilla, er is zelfs een quest al in de game die refereerd naar een hele bekende Pandaren (Chen Stormstout). Waarom hebben mensen zo veel problemen met de Pandaren? Ik vind het zelf wel een grappig ras, als ze in vanilla hadden gezetten had ik er zeker ook 1 gespeeld. Al was het alleen maar om alle haters te irriteren.
Das prima toch, dat jij ze wel leuk vind? :)

Ik stond echt wereldvreemd in MOP toen het uitkwam. Die pandas waren lelijk, en waar kung fu panda dan de stem van jack black had, hadden de pandaren zeker zijn figuur. De chinese setting sprak mij niks aan, en mijn hunter was compleet veranderd. Ik was eerst terughoudend over de hunter changes maar toen ik eenmaal speelde had had blizz in mijn ogen m'n character compleet verpest. De verhaal lijn uit TBC en WOTLK ken ik dan nog van WC3, maar waar ik me toen in bevond waande ik me in een anime filler aflevering a la bleach/naruto.

De overstap naar andere games was dus niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:15:
[...]

Welke nieuwe quests en welke nieuwe zones ontdekken?

Ik merkte dat ik vanaf dag 1 in general chat mensen aan het helpen was met quests en locaties die nog boven mijn level/ verderop in de chain waren. Ik heb zo vaak door die content gelevelled in het verleden dat er werkelijk niets nieuw is.
Ik schrijf toch ook vroeger? En tja, ik weet het niet. Heb zelf helemaal geen nostalgische gevoelens maar dat is wel wat iedereen schijnbaar ertoe drijft om classic te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:16:
[...]

Ik schrijf toch ook vroeger? En tja, ik weet het niet. Heb zelf helemaal geen nostalgische gevoelens maar dat is wel wat iedereen schijnbaar ertoe drijft om classic te gaan spelen.
Dat was geen kritiek, maar bedoeld als antwoord op je vraag waarom iedereen SM aan het grinden is. Het verkennen hebben veel spelers vroeger al gedaan en iedereen 'weet' dat de SM grind de weg naar een level 40 mount is :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:09
Marshalty schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:12:
[...]

Heeeeel toevallig wel! 36 Warlock hier. Voeg mij maar toe Marshalty#2577 en ik zal er vanavond even naartoe gaan.
:D voeg mij ook even toe: Ryada#1128 Alvast bedankt trouwens.
BrndV schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:15:
[...]

Das prima toch, dat jij ze wel leuk vind? :)

Ik stond echt wereldvreemd in MOP toen het uitkwam. Die pandas waren lelijk, en waar kung fu panda dan de stem van jack black had, hadden de pandaren zeker zijn figuur. De chinese setting sprak mij niks aan, en mijn hunter was compleet veranderd. Ik was eerst terughoudend over de hunter changes maar toen ik eenmaal speelde had had blizz in mijn ogen m'n character compleet verpest. De verhaal lijn uit TBC en WOTLK ken ik dan nog van WC3, maar waar ik me toen in bevond waande ik me in een anime filler aflevering a la bleach/naruto.

De overstap naar andere games was dus niet zo moeilijk.
Ik vind het ook prima dat andere mensen het niks vinden. Vroeg me alleen af waarom mensen het vooral niet leuk vonden of niet vonden passen. Ik bedoelde het niet van "je moet Pandaren leuk vinden" :P

Het is gewoon een menings kwestie, net zoals een hoop andere dingen.

Steam: Ryada.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Dit weekend flink gespeeld (ik heb nog geen kind, dus geniet daar nog even...een paar maanden van). Is in aantocht.

Begonnen op een undead priest en ben inmiddels bijna level 20. Ik vind het erg leuk (verslavend leuk!) omdat het eindelijk uitdagend is. 3 mobs tegelijk is dood, 2 is al tricky.

Heb voornamelijk dungeons gedaan vanaf level 12; RFC en Wailing Caverns. Die laatste duurt trouwens zeker 90min met een gemiddelde groep, wat een zit zeg. Maar leuk is het wel.

Aan het einde dropte er een mooie staf met int en spirit. Ik dacht; die is van mij (enige caster). Maar ik had moeten weten dat er een hunter in de groep zat. Hij deed Need en won terwijl hij al een betere staf had ge-equipped. Daarna, uit sportiviteit, probeerde hij de staf te traden (Soulbound).

Wat een pipo zeg. De rest van de groep over de rooie, maar gelukkig...het is maar een spelletje :-). Welcome to WOW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheProf82 schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:25:
Dit weekend flink gespeeld (ik heb nog geen kind, dus geniet daar nog even...een paar maanden van). Is in aantocht.

Begonnen op een undead priest en ben inmiddels bijna level 20. Ik vind het erg leuk (verslavend leuk!) omdat het eindelijk uitdagend is. 3 mobs tegelijk is dood, 2 is al tricky.

Heb voornamelijk dungeons gedaan vanaf level 12; RFC en Wailing Caverns. Die laatste duurt trouwens zeker 90min met een gemiddelde groep, wat een zit zeg. Maar leuk is het wel.

Aan het einde dropte er een mooie staf met int en spirit. Ik dacht; die is van mij (enige caster). Maar ik had moeten weten dat er een hunter in de groep zat. Hij deed Need en won terwijl hij al een betere staf had ge-equipped. Daarna, uit sportiviteit, probeerde hij de staf te traden (Soulbound).

Wat een pipo zeg. De rest van de groep over de rooie, maar gelukkig...het is maar een spelletje :-). Welcome to WOW!
Tja weer zo'n idiote keuze van Blizzard. Omdat ze i.t.t. vanilla geen tickets beantwoorden om loot aan een andere speler te geven bij een fout hadden ze loottrading aan staan.

In hun oneindige stupiditeit vervolgens uitgezet in dungeons en alleen in raids aan laten staan in de uiteindelijke versie die live is gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:54
Daarnaast 2 uur lang in Westfal dezelfde twee groepen horen smeken om een tank voor deadmines, een instance die qua level aan het eind van westfall komt. M.a.w. 8 man die twee uur lang niet anders hebben gedaan dan in chat staan roepen.

Misschien is er toch wat te zeggen voor een goed functionerende LFG tool /s
Ja, die heet /trade ;) Ze hadden beter kunnen splitsen, eentje in Westfall en eentje in SW. Dan was het waarschijnlijk wel sneller gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
TheProf82 schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:25:

daar kwam vroeger toch mede de term 'huntards' vandaan? omdat ze op alles NEED rolde en hun pet taunt vergaten uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Verwijderd schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:29:
[...]

Tja weer zo'n idiote keuze van Blizzard. Omdat ze i.t.t. vanilla geen tickets beantwoorden om loot aan een andere speler te geven bij een fout hadden ze loottrading aan staan.

In hun oneindige stupiditeit vervolgens uitgezet in dungeons en alleen in raids aan laten staan in de uiteindelijke versie die live is gegaan..
Ah. Dat is wel zonde ja. In dit specifieke geval is het niet zo'n probleem omdat ik van een quest een betere reward krijg, maar het is wel retarded eigenlijk :P.
Rudolf schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:37:
[...]

daar kwam vroeger toch mede de term 'huntards' vandaan? omdat ze op alles NEED rolde en hun pet taunt vergaten uit te zetten.
Je beschrijft wel perfect deze dungeon run ja. Constant extra pullen enzo. Gelukkig was ik zelf de healer en kon ik een paar keer echt de wereld redden, maar ik zat zwetend achter mijn computer te schreeuwen, haha.

Ook leuk; de eerste tank die we vonden had geen defensive stance/taunt gekocht. Handig, een tank met letterlijk 0 aggro. Na 5minuten ging hij dan toch maar de skill kopen. Stuurt ie een bericht; omg i cant afford it.

Goed verhaal. Ik geef hem silver. "Oh, it requires a prequest". Terwijl wij nog in de dungeon staan, al 15min. Ik heb nog nooit zo snel op uninvite gedrukt.

Het silver mocht ie houden >:)

[ Voor 41% gewijzigd door TheProf82 op 02-09-2019 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rudolf schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:37:
[...]

Vergeet het nemen van shortcuts niet in dungeons zonder hun pet te dismissen. Waardoor de pet pas 5 minuten later zich weer aansloot bij de hunter met de halve instance erachteraan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zeara schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:35:
[...]

Ja, die heet /trade ;) Ze hadden beter kunnen splitsen, eentje in Westfall en eentje in SW. Dan was het waarschijnlijk wel sneller gegaan.
Kan best zijn, maar dan staan er dus nog twee mensen niets anders te doen als roeptoeteren. Geen briljant game-design...

@Maduth Ik heb heel vanilla en TBC priest gespeeld. Disc was in Vanilla nooit meer dan een tree waar je de rest punten in stopte als shadow priest (pvp) of holy priest (pve). De discipline healer die je dacht te rollen bestaat idd niet in Vanilla/Classic.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2019 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 17:41

Maduth

Probeersel

Ik heb me een 'beetje' vergist in Priest [disc]. Deze heb ik veel gespeeld in TBC en later dus ik was vergeten deze dus ook veranderd is. Nu twijfel ik om een reroll te doen maar wat? Moet Horde worden vanwege de server [PvP]...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrndV
Verwijderd schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:39:
[...]

Kan best zijn, maar dan staan er dus nog twee mensen niets anders te doen als roeptoeteren. Geen briljant game-design...
Ik deed vaak /who commands* zodat je kon opvragen welke classes binnen een bepaalde level range online waren. En dan ga je whispers copy pasten. Wat ook gigantisch helpt is dat je bezig gaat met je vrienden- en guild netwerk, want als je vaste spelers hebt dan weet je precies wat je aan elkaar hebt. Misschien dat dat nog niet zover is als je deadmines gaat doen, maar zeker wel leuk later als je voor je dungeon set gaat ofzo.

* Voorbeeld:
/who priest 18-22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 17:41

Maduth

Probeersel

[b]Omega Supreme in "World of Warcraft Classic"Omega Supreme schreef op maandag 2 september 2019 @i.Stijn
@Maduth Ik heb heel vanilla en TBC priest gespeeld. Disc was in Vanilla nooit meer dan een tree waar je de rest punten in stopte als shadow priest (pvp) of holy priest (pve). De discipline healer die je dacht te rollen bestaat idd niet in Vanilla/Classic.
Keuze is dus nu, kan/wil ik dan nog wel een Disc Priest lvl-en. Ik wilde graag healen maar in TBC en daarna had ik zo briljante rotatie met burn/smite/penance/shield en dat ging echt top... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 00:44
wel lachen, de kerels van Method waren/zijn nog bezig met hun "race naar level 60" terwijl APES raggy al gekilled had :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanthine schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:08:
wel lachen, de kerels van Method waren/zijn nog bezig met hun "race naar level 60" terwijl APES raggy al gekilled had :')
Tja, private server spelers die het vanilla pad het beste kennen, dat had natuurlijk niemand verwacht /s

En ik vermoed dat Method dezelfde fout maakte als ik, denken dat je een groep level 60 nodig hebt.

Het geeft in ieder geval nog maar eens aan hoe slecht we met zijn allen waren in vanilla en hoe simpel de bosses eigenlijk waren.

BWL wordt straks niet eens een race, die gaat de dag dat hij beschikbaar is leeg, net als alle andere content. En alles door private server spelers, omdat die de afgelopen jaren die content gefarmed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
kingleon2 schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:45:
[...]

Zolang ik m'n shaman maar kan spelen meld ik me direct aan (y)

Loop tegen hetzelfde aan als wat je al zei. Alleen ''s avonds een uurtje kunnen spelen en daardoor achter de meute aan te lopen.
Opzich geen ramp, gaat me om het questen 3n de nostalgie. Maar af en toe wat je guild kunnen doen hoort ook bij die nostalgie.

Ben zelf inmiddels lvl 10 op m'n shaman (na een ally priest te hebben geleveld omdat al m'n oude vrienden graag eens alliance wilden proberen.... Maar tja, geen shaman daar in classic :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanthine schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:08:
Ze doen het alsnog sneller dan een boel mensen denk ik. Maar ja, echt 'world first' is het niet inderdaad.
Verwijderd schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:22:
[...]

Tja, private server spelers die het vanilla pad het beste kennen, dat had natuurlijk niemand verwacht /s

En ik vermoed dat Method dezelfde fout maakte als ik, denken dat je een groep level 60 nodig hebt.

Het geeft in ieder geval nog maar eens aan hoe slecht we met zijn allen waren in vanilla en hoe simpel de bosses eigenlijk waren.

BWL wordt straks niet eens een race, die gaat de dag dat hij beschikbaar is leeg, net als alle andere content. En alles door private server spelers, omdat die de afgelopen jaren die content gefarmed hebben.
Heeft (imo) niet eens wat met slecht te maken. Mensen hebben letterlijk 15 jaar de tijd gehad om zich voor te bereiden. Heel raar vind ik het niet dat bepaalde groepjes alles nu oneshotten. Ik denk echter dat genoeg mensen er alsnog een hoop moeite mee gaan hebben en meerdere dagen nodig hebben om raids te clearen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 00:44
[...]

Idd heb zelf ook op een vanilla private server gespeeld, die vorige maand offline gegaan is met de launch van de officiele. Voor mij niet meer. Ik denk dat buiten een selecte core group de servers gaan leeglopen binnen x aantal weken/maanden. WoW classic is niets voor casuals, als je gelijk mij maar een 5tal uur per week te spenderen hebt ga je nergens geraken. Toen WoW nieuw was speelde ik minstens 5u per dag, en zelfs toen was ik maar middelmatig.
+ men is nu alle nieuwe dingen gewend zoals flying mounts, LFR/LFG, ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pete_Sampras
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

MazeWing schreef op zondag 1 september 2019 @ 08:29:
Gisteren ook maar overstag gegaan en feitelijk van een oude kermis thuisgekomen...
Triggered. Mijn oude NL leraar zou me dood maken als ik deze niet zou melden.
Kermis!!
O+

Verder; inmiddels level 19, issues met inloggen en queues. Proberen de connectie live te houden door ergens te parkeren en dan vervolgens je vrouw of familie afk proberen te ontwijken werkt niet.

Twee keer per dag word ik nu gedisconnect (randomly? of geforceerd??).

Zondag ingelogd rond 0900, gespeeld tot 1030.
Char ergens geparkeerd, huis taakjes aangepakt, vrouw gevraagd om afk weg te halen.
Boodschappen gedaan, vrouw belde in paniek:
Her - IK HEB DIE DUDE VAN JE DOOR HET HELE GEBOUW GELOPEN WAAR JE STOND MAAR HIJ IS TOCH UITGEGAAN!
Me - Ok babe, geen probleem, kun je inloggen?
Her - Ja, is goed.
Her - *logt in* 11k queue.
Her - SORRYYY!
Me - No worries

40 min later:
Me - uh babe? Waarom is die laptop uit?
Her - Oh ja ik had ff de stekker er uit gehaald.
Me - ok, no worries... 16k queue rond 15:00.
Me - yay ingelogd om 21:00 !!

Gelukkig maak ik me niet druk over het levellen anders zou dit best wel eens frustrerend kunnen worden :D

Old school gamer met een lag en een traan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22

Phydomir

Dennis

Wat ben ik toch blij met mijn char op Nethergarde Keep. Altijd direct in de server.
Mijn Hunter is gisteren 25 geworden. Had de afgelopen week nog vakantie dus ook lekker overdag kunnen spelen. Vanaf vandaag weer werken dus zal het allemaal wel wat langzamer gaan, maar heb geen haast dus allemaal prima. Ook een social guild gejoined waar de sfeer tot nu toe prima is en iedereen lekker behulpzaam. Life is good in classic voor mij.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

[...]

200fps vs 10fps waar de meeste destijds tegenaan liepen hielp ook niet.

Je kunt deze twee tijden niet met elkaar vergelijken. Het heeft niets te maken met slecht of wat dan ook.
- 15 jaar aan ervaring met een spel;
- We hebben informatiebronnen in overvloed;
- Mechanics waren destijds niet het probleem, DC's en mensen met laggende computers wel;

Maar wat ik al helemaal niet begrijp. Waarom zou je dit allemaal willen rushen? Eerste level 60, ja en dan? Eerste clear Onyxia / Ragnaros? Ok? Was dat nou waarom we zo graag WoW Classic zagen komen?

Voor mij in ieder geval niet. Ik vind het sociale (en in sommige gevallen het asociale) aspect van deze versie van de game zoveel meer waard dan alle bovengenoemde onzin. Er wordt aanzienlijk meer gecommuniceerd in de game en er is meer interactie tussen spelers. Dat is voor mij waar een MMO voor staat. Zo snel mogelijk alles completen en weer uitloggen is wat ik de afgelopen jaren heb ervaren en ik was er vrij snel op uitgekeken. Deze game (ondanks dat ik alles wel gezien heb in vanilla) zorgt ervoor dat ik weer met plezier inlog en kijk naar een character in ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
Moet zeggen dat ik mij na een week spelen nog erg vermaak. Heb nu een level 20 Warlock. Veel nostalgie met vroeger terwijl er voor mij ook een hoop nieuwe dingen inzitten aangezien ik nu Horde speel ipv Alliance.
Zit nu in een NL guild op Flamelash met ruim 130+ members dus een party vinden gaat erg makkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Damien schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:47:
[...]
Deze game (ondanks dat ik alles wel gezien heb in vanilla) zorgt ervoor dat ik weer met plezier inlog en kijk naar een character in ontwikkeling.
Amen _/-\o_

Ik voel het precies zo.
Voor mij is retail meer een verplicht nummertje (dailies en reputation onzin) terwijl classic een echte uitdaging is.
Laten we eerlijk zijn dat je retail bijna met je ogen dicht kan spelen.

Voor mij is het verschil dat je (weer) een verbinding voelt ontstaan tussen jou en je char. Omdat niets vanzelfsprekend is in Classic geeft het allemaal veel meer voldoening. (en frustratie ook lol )

Classic was toen en is nu ook zeker niet perfect maar het "Dingen" is bevredigender.

Enige probleem wat ik heb ik dat ik graag een healer wil levelen en daarom een Pally aan het levelen ben maar ik mis de Horde kant echt enorm :(

[ Voor 13% gewijzigd door Iusedto op 02-09-2019 12:09 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blem
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-08 13:15
[...]

Het is natuurlijk ook mijn kijk erop. Vanuit jou perspectief snap ik dat je ja zegt tegen optimaal. Ikzelf zou liever mee gaan in de golf.

Maar het ontdekken en het nieuwe aan zones is het niet meer natuurlijk. (Bijna) Iedereen probeert toch zo efficient mogelijk te levelen. Ook professions probeer ik gelijk mee te levelen waar ik dit in Vanilla pas veel later op pakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 14:55

UTADDICT

NERF

De appeal is ook niet echt de 'nieuwigheid' van Vanilla voor mij. Het is meer dat dit ECHT opnieuw beginnen is, ik heb geen enkele mogelijkheid weer uit te wijken naar een char op retail met teveel gold etc.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:35
Iemand die in een sociale vriendelijke guild zit op Ten Storms, Alliance? Ben nog zoekende naar een fatsoenlijke guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 12:32
Poulske schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:21:
Iemand die in een sociale vriendelijke guild zit op Ten Storms, Alliance? Ben nog zoekende naar een fatsoenlijke guild.
Ik zit met een paar kameraden in de Aztec Muscle (tenminste ik denk dat die zo heet) en die is tot nu toe goed te doen. Iedereen is welkom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:23

Ik heb mijn eerste milestone (lvl 40) behaald:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/frMgg4i.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een suggestie voor een leuke Alliance guild? PVE/PVP maakt mij niets uit, belangrijkste is een leuke leveling experience. (dus sociaal, veel members etc.)

Het huidige Horde guild met wat (semi)real life friends schiet voor mij niet op aangezien ik nu al ~15 levels achterloop op de rest en dus helemaal niets met hun samen doe.

Ik heb geen voorkeur voor server maar het liefst zonder queue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 08:21
Is er ergens een overzicht te zien wat de Horde/alliance ratio is op de realms?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

MazeWing

The plot thickens...

@Pete_Sampras dankje voor het melden van de typo. Uiteraard moet het koude en niet oude zijn. Ik geef mijn autocorrectie de schuld...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:53:
@Pete_Sampras dankje voor het melden van de typo. Uiteraard moet het koude en niet oude zijn. Ik geef mij autocorrectie de schuld...
*mijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

MazeWing schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:53:
@Pete_Sampras dankje voor het melden van de typo. Uiteraard moet het koude en niet oude zijn. Ik geef mij autocorrectie de schuld...
No worries :D Ik kreeg vroeger met de stok van mijn NL leraar als dit soort dingen voorbij kwam :)
Is meer mijn issue dan jouwe ;)

Hoe staan jullie tegenover het misbruiken van layering? Ik krijg continu discussies binnen ons guild over dat het cheaten is. Ik stond ergens, joined een groep en er spawnde een chest voor mijn neus.

Dus ik vermoed dat je layering, net als realm hopping kunt misbruiken voor chests (en ik weet zeker dat het gebeurt met quests waar named mobs langzaam spawnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pete_Sampras schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:00:
[...]

No worries :D Ik kreeg vroeger met de stok van mijn NL leraar als dit soort dingen voorbij kwam :)
Is meer mijn issue dan jouwe ;)

Hoe staan jullie tegenover het misbruiken van layering? Ik krijg continu discussies binnen ons guild over dat het cheaten is. Ik stond ergens, joined een groep en er spawnde een chest voor mijn neus.

Dus ik vermoed dat je layering, net als realm hopping kunt misbruiken voor chests (en ik weet zeker dat het gebeurt met quests waar named mobs langzaam spawnen).
Realm Hopping, wat is dat voor een zelfkastijding met de huidige queues? Hop > 90 minuten wachten > Hop > 70 minuten wachten > Hop > etc... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Verwijderd schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:09:
[...]

Realm Hopping, wat is dat voor een zelfkastijding met de huidige queues? Hop > 90 minuten wachten > Hop > 70 minuten wachten > Hop > etc... :+
Dat soort hopping doet mijn vrouw al voor me ;) Zie vorige verhaal :DDD

Ik bedoel meer realm hopping als in "rare spawns opzoeken met alt op low-pop servers en dan groepen met main op high pop server om te verkopen". Werkt voor Time-Lost Proto Drake net als camel statue en Long Forgotten Hippogryph. Uiteindelijk allemaal maar gekocht voor gold op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6bAvOv4.png

Iemand anders hier die speelt op Dreadmist? Schijnbaar lig ik echt ver voor op de curve. Dat had ik niet verwacht met 5 karakters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:45
Jongens, het was dit weekend heerlijk weer! Nu al level 40 :X

Ik word oud :+

Goed, was een weekendje weg en ben pas level 7. Wellicht dat ik morgenavond weer een leveltje pak. Wellicht niet. Snap die rush naar de repeterende content op level 60 niet zo. Ook op Dreadmist overigens, Alliance.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Misschien moeten we ook ff geen aannames doen over 'rush', 'rustig aan' of 'normaal tempo'. Levert meestal niet de beste discussies op, en is ook helemaal niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
MrFl0ppY schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:56:
Jongens, het was dit weekend heerlijk weer! Nu al level 40 :X

Ik word oud :+

Goed, was een weekendje weg en ben pas level 7. Wellicht dat ik morgenavond weer een leveltje pak. Wellicht niet. Snap die rush naar de repeterende content op level 60 niet zo. Ook op Dreadmist overigens, Alliance.
Mijn persoonlijke stijl is om 60 te zijn in maximaal twee a drie weken tijd, zodat ik daarna nog maar amper hoef te spelen (alleen voor raids), maar dit is niet de eerste keer 'vanilla' in de afgelopen 5 jaar voor mij dus dan heb je andere prioriteiten. De rest van de zomer was het ook goed weer en dan werk ik thuis in de tuin. Een weekje zonder met minder zon overleef ik op 't moment wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:35
FlyingGameGuy schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:43:
[...]

Ik zit met een paar kameraden in de Aztec Muscle (tenminste ik denk dat die zo heet) en die is tot nu toe goed te doen. Iedereen is welkom.
Oke nice, voeg me maar toe op Battle.net dan stuur ik wel een ingame message, Poulske#1852

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik denk dat ik toch maar opnieuw ga beginnen met Classic. Ik wil gewoon (weer) mijn shaman gaan spelen.

Dacht voor de verandering een paladin te gaan levelen maar ik mis letterlijk de Horde en mijn shaman.
Alhoewel ik als shaman heel vanilla heb gedaan, ga ik dan toch maar weer terug naar mijn oude main.
Oude liefde roest blijkbaar toch niet :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrndV
Iusedto schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:13:
Ik denk dat ik toch maar opnieuw ga beginnen met Classic. Ik wil gewoon (weer) mijn shaman gaan spelen.

Dacht voor de verandering een paladin te gaan levelen maar ik mis letterlijk de Horde en mijn shaman.
Alhoewel ik als shaman heel vanilla heb gedaan, ga ik dan toch maar weer terug naar mijn oude main.
Oude liefde roest blijkbaar toch niet :)
Stiekem wel fijner hoor, als je niet telkens hoeft te rollen tegen de warriors als er leuke plate dropt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pete_Sampras schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:34:
[...]

Twee keer per dag word ik nu gedisconnect (randomly? of geforceerd??).
Bij te weinig server interaction wordt je toch na X- tijd disconnect. Ook al houdt iemand je van AFK.
Op zich goed imo.

Queues lijken al wat af te nemen. Vakanties voorbij, (ergste) hype voorbij.
Komende weken zal het allemaal goedkomen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:27
Ik speel nu op Firemaw en ben level 28 geworden gisteren, erg leuke ervaring tot nu toe. Enige probleem is de wachtrij, daar wordt ik echt ziek van. Uiteraard zijn er opties als pc aanzetten en met TV zorgen dat je niet AFK gaat maar dat is echt van de zotten. Ik twijfel dan ook sterk om over te stappen naar een ander realm en dan toch maar overnieuw te beginnen. Ik heb gewoonweg niet de tijd (iemand verwacht ik) om rond 18:00 in de que te stappen en dan 4 uur later te kunnen spelen. En de que is vaak langer (rond de 6 uur)

De vraag is uiteraard hoe actief die andere servers blijven wanneer de rust enigszins terugkeert.

Hoe denken andere hierover, zijn andere mensen al overgestapt of spelen jullie nu minder voor het belang van later en een stukje zekerheid later?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
Tribunus schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:18:
Ik speel nu op Firemaw en ben level 28 geworden gisteren, erg leuke ervaring tot nu toe. Enige probleem is de wachtrij, daar wordt ik echt ziek van. Uiteraard zijn er opties als pc aanzetten en met TV zorgen dat je niet AFK gaat maar dat is echt van de zotten. Ik twijfel dan ook sterk om over te stappen naar een ander realm en dan toch maar overnieuw te beginnen. Ik heb gewoonweg niet de tijd (iemand verwacht ik) om rond 18:00 in de que te stappen en dan 4 uur later te kunnen spelen. En de que is vaak langer (rond de 6 uur)

De vraag is uiteraard hoe actief die andere servers blijven wanneer de rust enigszins terugkeert.

Hoe denken andere hierover, zijn andere mensen al overgestapt of spelen jullie nu minder voor het belang van later en een stukje zekerheid later?
Ik denk er het zelfde over, als casual speler zijn die q's niet leuk. Ben nu lvl 9 dus switchen is geen probleem. Vanavond wil ik de switch maken, welke PVP realm raden jullie hier aan? Het is zonde een PVP realm te kiezen die over een tijdje als de hype voorbij is te snel leeg loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik speel nu op denk ik de minst drukke server en in allee gebieden waar ik nu kom is het nog steeds heel erg druk. Ik speel voor het nu omdat ik verwacht dat ik ook na een maand of 2/3 wel af haak. Mocht dat niet zo zijn dan ben ik er van overtuigd dat er servers zullen worden samen gevoegd.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het nu al tot lvl28 hebt volgehouden dan zou ik nog even doorgaan. De queues zullen komende tijd waarschijnlijk alleen maar afnemen/korter worden doordat spelers stoppen of Blizzard nog iets aan de servers gaat veranderen. Als je nou lvl10 was geweest had je zonder twijfel over kunnen stappen maar dit vind ik wel echt zonde van je tijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Mijn private server guild wilde eerst op Shazzrah gaan. Toen werd al snel duidelijk dat dat niet ging werken en toen hebben we gestemd tussen Shazzrah, Gehennas en Firemaw toen er 6 opties waren voor PvP realms. Na de launch hebben wat vrienden (IRL) en ik besloten toch maar te switchen naar een nieuwe realm en toen werd Dreadmist net uitgebracht. Hiermee hebben we jaren aan private server vrienden achtergelaten, maar Gehennas heeft sowieso te veel private server guilds voor ons. Het is echt een hardcore realm. Dreadmist voelt echt veel meer 'casual' en dat past wel bij ons om het te combineren met andere activiteiten (zoals ik eerder aangaf wil ik op 60 gearen en dan alleen raiden) en ik wil niet voor die 5 uurtjes per week dat ik straks ga spelen in een queue zitten als ik klaar ben met werken.

Private server guilds doen al jaren deze content en gaan absoluut nu niet opeens uit elkaar vallen. Dit betekent dat realms met veel private server / hardcore communities ook amper zullen afzwakken. Woensdagavond raiden in phase 2 wanneer de layers echt weg moeten zijn? Nee dankje.

Tot op heden absoluut geen spijt gehad. Wij lieten overigens level 22 karakters achter.

[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 02-09-2019 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerrProx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 16:24
Zat ook eerst op firemaw, heb daar met veel pijn en moeite ff wat kunnen spelen maar die queues braken mij echt op. Nu vele malen gelukkiger met m'n warrior op een nieuw realm, Ik zit met een aantal maten inmiddels ook op dreadmist.

Als iemand daar een horde side guild zoekt wisper iemand van "Jezus had a soulstone"

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:52
Ondertussen ben ik een Warlock aan het levelen, ondertussen level 13 maar ik voel me niet zo mobile.

Is een mage mobieler/uitdagender? Meer burst damage? Dan zou ik die graag willen proberen.

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrndV
Phydomir schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:21:
Ik speel nu op denk ik de minst drukke server en in allee gebieden waar ik nu kom is het nog steeds heel erg druk. Ik speel voor het nu omdat ik verwacht dat ik ook na een maand of 2/3 wel af haak. Mocht dat niet zo zijn dan ben ik er van overtuigd dat er servers zullen worden samen gevoegd.
Dat gevoel heb ik ook hoor. Ik maak me er niet heel erg druk om. Maar, mocht het zover komen dat de server leeg loopt en blizz doet niks, dan wil ik misschien nog wel een migration overwegen.

Met het tempo dat ik speel ben ik dan wel maanden verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

jordyyyys schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:45:
Ondertussen ben ik een Warlock aan het levelen, ondertussen level 13 maar ik voel me niet zo mobile.

Is een mage mobieler/uitdagender? Meer burst damage? Dan zou ik die graag willen proberen.
Zeker meer mobile ja, ook meer DPS (tot latere fases als lock bijkomt). Lock krijgt een gratis mount om de mobility te fixen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
UTADDICT schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:58:
[...]

Zeker meer mobile ja, ook meer DPS (tot latere fases als lock bijkomt). Lock krijgt een gratis mount om de mobility te fixen ;-)
Ook meer mobility tijdens de fights? Ik twijfel dan wel tussen Mage en Rogue, ook weer iets heel anders. Wil graag veel damage doen haha, Rogue is volgens mij niet goed voor meerere mobs in een fight dus dat is wel een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
jordyyyys schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:02:
[...]

Ook meer mobility tijdens de fights? Ik twijfel dan wel tussen Mage en Rogue, ook weer iets heel anders. Wil graag veel damage doen haha, Rogue is volgens mij niet goed voor meerere mobs in een fight dus dat is wel een stuk minder.
Je kan mobs freezen en dan weglopen en je hebt natuurlijk je blink.
Ik denk dat een mage de beste AoE class is.

[ Voor 5% gewijzigd door servival7 op 02-09-2019 16:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
MuVo schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:20:
[...]

Ik denk er het zelfde over, als casual speler zijn die q's niet leuk. Ben nu lvl 9 dus switchen is geen probleem. Vanavond wil ik de switch maken, welke PVP realm raden jullie hier aan? Het is zonde een PVP realm te kiezen die over een tijdje als de hype voorbij is te snel leeg loopt.
Ashbringer, wel vol maar maximaal een uur wachttijd op echte peak uren. Bijna nooit wacht tijden verder en de server is lekker druk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribunus
Verwijderd schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:22:
[...]

Als je het nu al tot lvl28 hebt volgehouden dan zou ik nog even doorgaan. De queues zullen komende tijd waarschijnlijk alleen maar afnemen/korter worden doordat spelers stoppen of Blizzard nog iets aan de servers gaat veranderen. Als je nou lvl10 was geweest had je zonder twijfel over kunnen stappen maar dit vind ik wel echt zonde van je tijd!
De que is op dit moment 8k wat inhoud dat ik dan niet kan spelen. Wanneer ik deze week wacht, en dus een paar dagen verder ben kan ik weer level 20 zijn. Het is een lastige keuze maar die que kan ook nog wel een maand aanhouden, ook al is deze dan 2 a 3K dan is het nog steeds 2 - 3 uur wachten en 1 a 2 uur spelen.

Ik blijf het toch een lastig verhaal vinden maar ik baal wel enorm van de que, uiteraard met mij heel veel mensen die het blijkbaar wel belangrijk genoeg vinden om zo lang in de wachtrij te staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Tribunus schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:32:
[...]

De que is op dit moment 8k wat inhoud dat ik dan niet kan spelen. Wanneer ik deze week wacht, en dus een paar dagen verder ben kan ik weer level 20 zijn. Het is een lastige keuze maar die que kan ook nog wel een maand aanhouden, ook al is deze dan 2 a 3K dan is het nog steeds 2 - 3 uur wachten en 1 a 2 uur spelen.

Ik blijf het toch een lastig verhaal vinden maar ik baal wel enorm van de que, uiteraard met mij heel veel mensen die het blijkbaar wel belangrijk genoeg vinden om zo lang in de wachtrij te staan :D
Dat zijn voornamelijk langbestaande communities. Als je niet onderdeel bent van een groete groep die zich niet wil verplaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Voor de mensen met enorme wachttijden :

Gewoon lekker naar de RP-PVE server gaan.
Geen queue en hele aardige mensen daar :)

RP servers hebben van nature ook een vrij stabiele playerbase.

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servival7
Tribunus schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:32:
[...]

Als ik echt zeker wil zijn dat ik kan spelen laat ik thuis mijn pc aan staan en log ik via teamviewer rond een uur of 4 in via mijn mobiel. Om het half uur even een keer snel naar voren lopen zodat je niet uitlogt en ik kan lekker spelen uit mijn werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-06 11:39
servival7 schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:55:
Moet zeggen dat ik mij na een week spelen nog erg vermaak. Heb nu een level 20 Warlock. Veel nostalgie met vroeger terwijl er voor mij ook een hoop nieuwe dingen inzitten aangezien ik nu Horde speel ipv Alliance.
Zit nu in een NL guild op Flamelash met ruim 130+ members dus een party vinden gaat erg makkelijk.
Welke guild? Ik ben ook op zoek naar een (casual) guild! name = #Kidjuh

PSN: Kidjuh

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wentelteef
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11-2023
Nice, zaterdag server first 60 geworden nu met robe of the archmage molten core in! Daarna back to real life. Gandling eu btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
Kidjuh schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:56:
[...]

Welke guild? Ik ben ook op zoek naar een (casual) guild! name = #Kidjuh
High Quality Dutchmen. Ben vanavond niet online dus kan je niet inviten. Kan je wel de discord link pm'en zodat je daar even kan vragen of iemand dat wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-06 11:39
servival7 schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:22:
[...]

High Quality Dutchmen. Ben vanavond niet online dus kan je niet inviten. Kan je wel de discord link pm'en zodat je daar even kan vragen of iemand dat wil doen.
Graag :)

PSN: Kidjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 00:21

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Whiteflashh schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:08:
[...]

Ashbringer, wel vol maar maximaal een uur wachttijd op echte peak uren. Bijna nooit wacht tijden verder en de server is lekker druk ;)
En als je aan de alliance kant zit heb ik gelijk een leuke guild voor je (nog niet zoveel leden maar groeiende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 00:03
wentelteef schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:05:
Nice, zaterdag server first 60 geworden nu met robe of the archmage molten core in! Daarna back to real life. Gandling eu btw.
Goed bezig. Maximaal aoe grinden? Ik hoop vanavond level 20 te halen. :9~

[ Voor 6% gewijzigd door WillemJanJansen op 02-09-2019 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wentelteef
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11-2023
Ja, ahead of the curve en daarna was het smooth sailing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

servival7 schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:51:
[...]

Als ik echt zeker wil zijn dat ik kan spelen laat ik thuis mijn pc aan staan en log ik via teamviewer rond een uur of 4 in via mijn mobiel. Om het half uur even een keer snel naar voren lopen zodat je niet uitlogt en ik kan lekker spelen uit mijn werkt.
Ik begrijp dat wel maar als iedereen/veel mensen dat doen houden we wel op die manier met elkaar het probleem in stand. AFK mensen houden serverslots bezet voor de mensen die wel willen spelen.

Ik wacht samen met mijn vrouw nog wel even een maandje voordat we ons classic avontuur gaan beginnen. Hopelijk zijn dan de meeste problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[...]

Oppassen voor disconnects. Gebeurd mij nogal vaak. Super irritant is dat.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
[...]

Dat heb ik een aantal keer gedaan, maar dat is toch eigenlijk te gek voor woorden. Ik moet dan in de ochtend mijn PC aan zetten en dan op mijn werk rond 15:00 inloggen en elk kwartier op spatiebalk meppen. Dan staat dus de PC de hele dag aan, dat vind ik gewoonweg zonde van de energie :+

Ik snap dat mensen dit doen, maar even eerlijk, dat is toch te gek voor woorden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Tribunus schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:07:
[...]

Dat heb ik een aantal keer gedaan, maar dat is toch eigenlijk te gek voor woorden. Ik moet dan in de ochtend mijn PC aan zetten en dan op mijn werk rond 15:00 inloggen en elk kwartier op spatiebalk meppen. Dan staat dus de PC de hele dag aan, dat vind ik gewoonweg zonde van de energie :+

Ik snap dat mensen dit doen, maar even eerlijk, dat is toch te gek voor woorden?
Dat is het ook. Ik heb met mijzelf afgesproken dat ik het niet mijn leven laat beïnvloeden. Dat betekent dat ik afgelopen vrijdag en zaterdag nacht gewoon dronken thuis ben gekomen en dat ik niet mijn leven ga draaien om hopelijk de queue te timen dat ik bij thuiskomst kan spelen. Daar zit ik dan bij een klantmeeting. Een moment, ik moet even mijn WoW queue fixen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Hmm, troll of orc shaman .....

Is porverdorie net als 14 jaar geleden :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 22:12
jordyyyys schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:45:

Wees wel voorbereid om wat vaker dood te gaan. Early game tot 18 ofzo is het wel sneller doodgaan dan meeste classes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb bij het uitkomen van TBC een Warlock gelvled en het was inderdaad zo dat het begin wat moeilijker was. Als je eenmaal tegen de 20 aanzit wordt het aanzienlijk makkelijker en kom je meer en meer op volle stoom. Zeker vanwege de shitload aan AoE en je pets is het gros al dood alvorens ze je serieus geraakt hebben.

In het begin is dat echter nog niet en is het vaak kantje boord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 00:49
Paprika schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:12:
[...]

Dat is het ook. Ik heb met mijzelf afgesproken dat ik het niet mijn leven laat beïnvloeden. Dat betekent dat ik afgelopen vrijdag en zaterdag nacht gewoon dronken thuis ben gekomen en dat ik niet mijn leven ga draaien om hopelijk de queue te timen dat ik bij thuiskomst kan spelen. Daar zit ik dan bij een klantmeeting. Een moment, ik moet even mijn WoW queue fixen. :D
Ik heb hier op Pyrewood erg weinig last van, er waren een paar idiote queues op dag 1-2 maar nu het is nu prima te doen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
Iemand hier op Mograine een Alliance guild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond toch maar besloten om op mijn 'eigen' realm te blijven, er komen nu wat mensen bij in de Guild die meer in mijn tempo zitten en waarmee ik dus samen wat kan gaan doen.

Daarom gelijk maar een nieuwe Hunter gestart. Ik was mijn Warrior helemaal zat, de class is echt geen fuck aan om te levelen (<lvl20 iig), heb echt het idee dat ik sinds de start al dezelfde 3 knoppen in druk. (Charge>Rend>Heroic Strike) Daarnaast voelt het gewoon tergend langzaam aan, niet dat ik haast heb hoor maar het moet wel leuk blijven! (en ja, ik was gewaarschuwd maar wil het graag zelf ondervinden :9 )

Dus nu ben ik echt helemaal terug bij af zoals het 15 jaar geleden ook was: Tauren Hunter met skinning+LW :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2019 07:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zypher
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-08 12:49
Ik ben afgelopen vrijdag toch maar eens begonnen. Omdat ik niet zo heel veel tijd per week kan/wil vrijmaken om te spelen heb ik dit keer eens voor een RP PVE realm gekozen (Hydraxian Waterlords), deze gaf op vrijdagavond Medium population aan en ik kon ook zonder queue direct inloggen en characters aanmaken (en mijn 3 favoriete character names waren nog beschikbaar ook :D).

Ik vond de start area, ondanks het grote aantal players dat er rond rende, goed te doen, mobs leken snel(ler) te respawnen dan ik gewend ben en quest items die je op moest rapen (toolbox ed) leken ook zeer snel te respawnen.
Na de start area naar Elwyn Forest gerend omdat ik die beter ken / leuker vind van Dun Morogh, maar hier was het zo gigantisch druk! Op level 10 even Westfall gechecked, dat was nog drukker, daarom maar naar Loch Modan vertrokken om verder te levelen, daar is het een stuk rustiger. Uiteindelijk zal ik toch wel naar Westfall gaan voor de Deadmines questchains, maar dat doe ik dan wel op lvl 17-18 ofzo, zodat ik erna direct DM kan doen en door kan naar de volgende area :P
Mijn inmiddels level 12 dwarf priest staat nu dus geparkeerd in the inn in Loch Modan zodat ik volgend weekend met wat rested bonus weer verder kan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Level 31 hunter nu. Vanavond onderweg naar mirage raceway en als ik dan voor questen toch int zuiden ben gelijk flightpath mee pakken in tanaris. Daarna maar is zien hoe hoog ik ben. Misschien proberen en RFK run te doen, we'll see.

Al heb ik wel steeds meer het gevoel dat ik misschien toch voor mage had moeten gaan. Maar maakt niet uit, ik heb de tijd, tot vrijdag, want iceborne. Maar ik denk dat classic toch echt mijn interesse wel houd boven dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 12:32
Poulske schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:09:
[...]

Oke nice, voeg me maar toe op Battle.net dan stuur ik wel een ingame message, Poulske#1852
Ik probeer er aan te denken als ik vanavond online ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Hunter gisteren naar 26 gelevelt en daarna toch nog even op mijn 12 mage ingelogd. Moet bij die mage wel heel erg wennen aan hoe kwetsbaar je bent. Was naar Loch Modan gelopen en daar heb je in het begin zo'n Gnoll quest met mobs die ranged zijn, als je er dan per ongeluk twee pulled heb je al een probleem. Je kan de 2e natuurlijk sheepen maar vaak kom is dan mana te kort om die tweede nog dood te krijgen. Melee mobs zijn minden problematisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrndV
Wat is warrior starten toch duur. :P

Ik ben langs UC, TB en OG geweest en heb alle weaponproff's gekocht die ik kan verwachten. Het lijkt me zo sneu als iets leuks dropt waar ik geen weapon proff voor heb. Maarre, dat tikte wel even hard aan als je net lvl 12 bent. Rondjes copper minen in durotar levert gelukkig genoeg op om wat over te houden als weer bij de warrior trainer staat.
Maar het gaat wel enorm schelen dat ik alle weapon proff's in één ronde kon kopen dus daar ben ik erg blij mee. Nu verder sparen voor fatsoenlijke bags, denk ik. Ik kwam heel even in verleiding om greens van de AH te scoren, maar ik ga toch kijken of ik van quests en monster drops sterk genoeg blijf.

Ondertussen begint mijn vriendin het spel wat meer te snappen. Ze spammed niet meer Renew op me met haar priest en ik hoef niet meer om Fort buff te vragen. We kunnen er samen iig om lachen :)

Van de week wel tijd voor RFC, dus benieuwd hoe ze dat handled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Iusedto schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:41:
Voor de mensen met enorme wachttijden :

Gewoon lekker naar de RP-PVE server gaan.
Geen queue en hele aardige mensen daar :)

RP servers hebben van nature ook een vrij stabiele playerbase.
Level 33 daar nu :Y
Wie ben jij? Ally kant?

Gisteravond rond 12 uur bijna 6.5k mensen online aan ally kant. Zelfs als er daarvan 5k vertrekken, dan hou je nog de grootte van een vanilla realm (2.5-3k totaal aan beide factions) over.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Bossie schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:45:
[...]

Ik heb hier op Pyrewood erg weinig last van, er waren een paar idiote queues op dag 1-2 maar nu het is nu prima te doen.
PvE servers zijn natuurlijk wel geen World of Warcraft he. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 00:49
Paprika schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:06:
[...]

PvE servers zijn natuurlijk wel geen World of Warcraft he. :+
Ga jij maar lekker bijdehand 3-5 uur in de queue staan wachten :> :+

Ik ga voornamelijk instances en BG’s spelen, daar buiten maakt het me echt niets uit.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Volgens mij heb ik al gezegd op een server te zitten zonder queues. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Ik heb een server zonder Queues gekozen met een vriend van mij, het is Ten Storms geworden. Eerder gekeken voor Dreadmist en Ashbringer omdat daar nu een guild naar afsplist, maar dat had je ook last van een Queues. Undead rogue is weer lvl 6 in 1,5u na de start area quests te hebben gedaan.

Nu twijfelde ik heel kort om toch naar Dreadmist te gaan nadat ik level 6 was, maar na een lvl 9 ud rogue te hebben op Firemaw, nog een lvl 4 night elf rogue op een andere realm en nu een 3de lvl 6 rogue houdt ik het hier bij.

[ Voor 28% gewijzigd door MuVo op 03-09-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

De que's zijn al aanzienlijk minder dan vorige week, ik zit op Zandalar Tribe (RP PvP). Ik log meestal direct in als ik thuis kom en ga dan wat crap doen, als je daar klaar mee bent, ben je al door de que :)

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42
Nu zelfs op shazzrah vannacht geen queue gehad en nu ook weer niet: binnen paar weken zijn de servers low populated allemaal als het zo doorgaat:p

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Kasai schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:39:
De que's zijn al aanzienlijk minder dan vorige week, ik zit op Zandalar Tribe (RP PvP). Ik log meestal direct in als ik thuis kom en ga dan wat crap doen, als je daar klaar mee bent, ben je al door de que :)
Ik heb tot laatste dagen geen queues gehad, maar ik ben altijd vroeg thuis. Al had ik zondag een bbq en gister afspraak en beide rond 20.30 thuis en ik had beide dagen een queue van rond de 2.2k. Imho goed om te zien dat peak times een queue hebben, dat betekend dat mensen nog steeds spelen, ik begon namelijk beetje weinig mensen te zien, maar das waarschijnlijk omdat ik voor de grote bulk zit, maar net achter de minder grote bulk :)

Ik speel Horde btw, Feannag, Hunter.

Pagina: 1 ... 30 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat