• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Morrar schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:24:
Vraagje: als je game time koopt met gold in retail, kun je dan ook Classic spelen? Of heb je echt een paid subscription nodig?
Hallo,

Dit werkt prima ;)

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:04

Maduth

Probeersel

Eindelijk de knoop doorgehakt om te spelen, kan ik mijn account niet betalen/activeren. Begin je een chat, krijg je deze melding:

All agents are currently assisting others. Your estimated wait time is 40 minutes and 0 seconds. Thank you for your patience.

All agents are currently assisting others. Your estimated wait time is 180 minutes and 0 seconds. Thank you for your patience.

Pfff..schiet ook niet echt op :(

[ Voor 19% gewijzigd door Maduth op 30-08-2019 20:49 ]

Zojuist is de eerste level 60 ter wereld geboren. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
World first 60 is ook alweer gehaald

• Maduth

Maduth

Probeersel

Kan niet herinneren dat het zo snel kon in vanille toentertijd. Waarschijnlijk begin ik gewoon oud te worden.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:14
shoombak schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:09:
World first 60 is ook alweer gehaald
RustStorm schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:09:
Zojuist is de eerste level 60 ter wereld geboren. :)
Vooral benieuwd naar de playtime.

edit:
https://www.method.gg/raidprogress/classic

En vanaf andere website:
His first stream lasted 39 hours. He then took a seven-hour break and started streaming his current session, which has been on for 21 hours.
Uurtje of 60 dus, snel!

[ Voor 34% gewijzigd door sdk1985 op 30-08-2019 21:28 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Maduth schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:15:
Kan niet herinneren dat het zo snel kon in vanille toentertijd. Waarschijnlijk begin ik gewoon oud te worden.
Men weet tegenwoordig veel beter wat ze doen... Veel meer ervaring met het spel, en dus de mogelijkheid te bedenken hoe het snelste level 60 te geraken... :)

Och... :D Ik ga lekker rustig aan doen. ^_^

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-11 07:22
Hoop drama weer eromheen, want zou zijn account delen met broer... En dat terwijl Method nog bezig is een studio met veel poeha...

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:45
Ik ben puur voor de nostalgie ook weer begonnen.
Heb even gedacht aan een PvP server ,maar toch weer voor PvE gegaan. Ik ben intussen echt te oud om me te ergeren aan gankers :+
Zit op Pyrewood Village. Nog tweakers daar misschien in een leuke guild voor een casual warlock?

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-11 23:18
Op welke server zitten de meeste NL/BE

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:13
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:18 ]

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Zit in Goldshire gewoon een gast die voor iedereen gratis bags maakt :)
Wat een held

FUMES et CARNES

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05 21:26
Ziek. Ik zag het net op twitch. Weet je wat ie deed.

Uitloggen en gelijk deleten. Alleen kon niet uitgevoerd worden want hij had mail.
Toen iedereen dat zag gingen ze allemaal hem mailen hahaha.

Maar wtf waarom zou je direct je char deleten lol. Wat een stunt.

Edit: Elke keer als ik met me priest de spell Fortiude (stamina boost) bij iemand cast gaat er een stukje van zn healt bar af. Wat raar...

[ Voor 21% gewijzigd door Klaas25 op 30-08-2019 22:17 ]

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:05
Klaas25 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:13:

Edit: Elke keer als ik met me priest de spell Fortiude (stamina boost) bij iemand cast gaat er een stukje van zn healt bar af. Wat raar...
Das logisch aangezien je stamina geeft. Diegene krijgt daardoor juist meer HP. (En geen healing om dit aan te vullen)

[ Voor 5% gewijzigd door Munki op 30-08-2019 22:45 ]

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:10

Pykow

Angelo OTR

Ik heb vroeger WOW gespeeld als Night Elf Rough, maar denk dat ik nu wat anders wil gaan doen.
Heb de eerste 6 levels net gespeeld en tja "being there done that" toen ik voor dezelfde classes ging.
moet ook zeggen dat ik op Private servers heb gespeeld waarbij je binnen no time level 28 was.
Leuke ervaring, maar nu heb ik het gevoel dat ik hetzelfde aan het doen ben maar zeer langzaam.

Nu vraag ik mij af welke class leuk is om te spelen in WoW classic.
Ik ben voorstander van PVE en omdat je meeste tijd bezig bent met levelen (dingen), vraag ik mij af wat de leukste class is. ik zoek dan een class easy to pick , hard to master.(of noem het een easy class ?)

2e vraag die ik mij zelf stel is om ipv WoW classic, om toch WoW "standaard" te gaan spelen.
Ik heb volgens mij WoW: Legion.
Gaat het levelen wat sneller, misschien wat meer noob friendly omdat je meer progressie maakt.
Maar ik kan het ook helemaal mis hebben.

Wat adviseren jullie voor iemand die "opnieuw" in wow gaat ?
ben geen diehard MMO speler, maar houd wel van grinden zoals in Destiny 2, Division 1 en Borderlands 2.

Bedankt voor het meedenken ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05 21:26
Munki schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:41:
[...]

Das logisch aangezien je stamina geeft. Diegene krijgt daardoor juist meer HP. (En geen healing om dit aan te vullen)
lol dat klinkt logisch.

Faal. :F

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Pykow schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:04:
Ik heb vroeger WOW gespeeld als Night Elf Rough, maar denk dat ik nu wat anders wil gaan doen.
Heb de eerste 6 levels net gespeeld en tja "being there done that" toen ik voor dezelfde classes ging.
moet ook zeggen dat ik op Private servers heb gespeeld waarbij je binnen no time level 28 was.
Leuke ervaring, maar nu heb ik het gevoel dat ik hetzelfde aan het doen ben maar zeer langzaam.

Nu vraag ik mij af welke class leuk is om te spelen in WoW classic.
Ik ben voorstander van PVE en omdat je meeste tijd bezig bent met levelen (dingen), vraag ik mij af wat de leukste class is. ik zoek dan een class easy to pick , hard to master.(of noem het een easy class ?)

2e vraag die ik mij zelf stel is om ipv WoW classic, om toch WoW "standaard" te gaan spelen.
Ik heb volgens mij WoW: Legion.
Gaat het levelen wat sneller, misschien wat meer noob friendly omdat je meer progressie maakt.
Maar ik kan het ook helemaal mis hebben.

Wat adviseren jullie voor iemand die "opnieuw" in wow gaat ?
ben geen diehard MMO speler, maar houd wel van grinden zoals in Destiny 2, Division 1 en Borderlands 2.

Bedankt voor het meedenken ;)
Kies in ieder geval een andere race dan Night Elf. Ik zou zeggen Dwarf Hunter of Human Mage misschien.

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:59
level 30 zit beetje te twijfelen of ik wel verder wil spelen..

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

MrFl0ppY schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:48:
[...]

Eng, in dat topic hebben ze het nog over CD-Roms ;(

Niet te lang nadenken, gewoon een maandje kopen. Het mooie is volgens mij ook dat het gros van de spelers ook gewoon 30+ers zijn die der jeugd nog een keer over doen :9 .
Gelukkig ben ik nog lang geen 30 maar pas 29 kuche ..

15 jaar geleden was ik er snel verslaaft aan, maar gestopt bij level 32 volgens mij op een private fast leveling server.

• Deleon78
.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:52

Oxigeon

En zo is dat!

Misschien is de vraag hier al 100x gesteld. Maar zitten jullie allemaal verspreid over de servers of zitten jullie vrijwel allemaal in een zelfde Nederlandse server ofzo. Mijn lijkt het ook wel leuk om weer eens met wow te beginnen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Deleon78 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:29:
[...]

Goed verhaal! Ik snap je argumenten en ik zou voor optie A kiezen. Sterkte!
Flauw Deleon, je hebt zelf ook wat oneliners geplaatst in dit topic.

Het is duidelijk dat je Classic fan bent, maar leg je er bij neer dat na een maand waarschijnlijk 50% van de starters is afgehaakt. Dus als @Bartosy wil stoppen dan is dat, ook zonder opgaaf van redenen, zijn goed recht.

Ik lees dit topic graag want er komen wel nostalgische momenten terug waarvan ik dacht: “oh ja”. Maar het is tevens (tot nu toe) een bevestiging dat ik er goed aan heb gedaan niet weer te gaan spelen. Ieder z’n ding hè :)

Join het GoT Pulse-Team!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:38

maontje

better off Playing

Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:34:
Waar ik al bang voor was is idd snel gebeurd. Toen ik eindelijk in kon loggen begonnen mijn warlock te levellen. Na een uurtje of drie spelen kwam ik tot de conclusie dat ik vaker naar een zittende gnome die eet/drinkt zat te kijken dan dat ik iets deed.

Dat de mobs een challenge zijn en je op moet letten bij het questen en anders dood gaat mogen ze zo herinvoeren in de volgende expansion. Maar de gigantische downtime dat je uberhaupt niets doet - behalve in je neus peuteren - is killing. Ik ben er helemaal klaar mee.
Welkom to Classic.Veel downtime door drinken en voedsel tot je nemen. MAar zo geweldig om weer mee te maken. Ik zit niet vaak door mijn mana heen. Maar ik doe het echt heel casual. Kill een mob en replennish mijn sources en ga dan naar mob nummer 2. Ben dan na een dag spelen ook pas lvl 4 heb tijd genoeg om te levellen. Heb nog teveel plezier in Retail. Classic is voor mij puur nostalgie.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Man man man, wat vermaak ik mij uitstekend met classic zeg. Vanochtend level 10 ( ja ja! ) behaald met m'n rogue. Silver te kort, bagspace tekort, waardoor specifieke skills tekort I LOVE IT! :D

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Ben aan het twijfelen. Vond vooral het endgame gedeelte wel interessant aan WoW. Geen idee of ik met casual gamen binnen enigszins afzienbare tijd aan een lvl 60 character kom.
Enig idee wat daar zo'n beetje de duur van is als je max 8 uurtjes per week gamed? Scheelt natuurlijk enorm veel per speler, maar moet ik dan aan dagen, weken, maanden, jaren denken?

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:18 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:44
Klaas25 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:13:
Maar wtf waarom zou je direct je char deleten lol. Wat een stunt.
Dat doet ie altijd, dus ik zou teleurgesteld zijn als ie het niet zou doen.

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:41
Oxigeon schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:41:
Misschien is de vraag hier al 100x gesteld. Maar zitten jullie allemaal verspreid over de servers of zitten jullie vrijwel allemaal in een zelfde Nederlandse server ofzo. Mijn lijkt het ook wel leuk om weer eens met wow te beginnen
Heb het idee dat iedereen maar wat kiest en de Nederlanders dus gewoon verspreid zijn over de EU realms. Er zijn wel een aantal guilds op verschillende servers natuurlijk, en wat me opvalt is dat de NL'ers die ik ken allemaal in horde zitten (jammer voor mij, want ik zou als filthy casual noob wel in een NL Alliance guild willen)

Als je geen mensen kent waarbij je per sé in de server/faction wilt is denk ik de enige manier gewoon kiezen tussen PVE/PVP/RP en dan maar willekeurig een realm aanklikken.

Voorheen kon je er via realmpop nog achter komen wat een beetje paste. Bijv. dat silvermoon vooral een Alliance pve server was, en defias brotherhood een 50/50 pvp server (als ik het me goed herinner) maar zoiets heb ik voor classic nog niet gevonden.

Edit: als je hierop afgaat zou Mirage Raceway een passende server zijn. Daar wilde ik zelf ook mijn nieuwe character beginnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ahrnuld op 31-08-2019 10:26 ]

Niets...

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:36
Ahrnuld schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:23:
[...]

Heb het idee dat iedereen maar wat kiest en de Nederlanders dus gewoon verspreid zijn over de EU realms. Er zijn wel een aantal guilds op verschillende servers natuurlijk, en wat me opvalt is dat de NL'ers die ik ken allemaal in horde zitten (jammer voor mij, want ik zou als filthy casual noob wel in een NL Alliance guild willen)

Als je geen mensen kent waarbij je per sé in de server/faction wilt is denk ik de enige manier gewoon kiezen tussen PVE/PVP/RP en dan maar willekeurig een realm aanklikken.

Voorheen kon je er via realmpop nog achter komen wat een beetje paste. Bijv. dat silvermoon vooral een Alliance pve server was, en defias brotherhood een 50/50 pvp server (als ik het me goed herinner) maar zoiets heb ik voor classic nog niet gevonden.

Edit: als je hierop afgaat zou Mirage Raceway een passende server zijn. Daar wilde ik zelf ook mijn nieuwe character beginnen.
Op Flamelash zit een Nederlandse guild, zit er zelf ook in en hebben nu al zo’n 400 menners dacht ik. Guild heet De Rode Ridders. We zitten op Alliance en inviten iedereen. Gewoon even een guild member vragen. Nadeel is dat er op onze server soms een queque is.

• Paprika
Ik heb eerder al eens aangegeven dat een tank een wasted slot is met de 1.12.1 talents en damage levels. Dit is hoe ik mij op 't moment vermaak in dungeons met 4 mages en 1 priest. Tot op heden RFC, WC, DM, SFK, BFD en RFK 'on farm', omdat dit het snelste leveled. Reken zo'n 70 minuten per level bij 25-30.

Waarom ik zo speel? Ik heb een aardige periode op een private server vanilla gespeeld. De quests ken ik maar al te goed dus ik wilde eens wat nieuws proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 31-08-2019 11:34 ]

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Was begonnen als Paladin maar die mechanics zijn wel heel erg saai. Ik vrees ook steeds meer dat het snel klaar is als het nostalgische gevoel weg is.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

shoombak schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:15:
Was begonnen als Paladin maar die mechanics zijn wel heel erg saai. Ik vrees ook steeds meer dat het snel klaar is als het nostalgische gevoel weg is.
Daarom vraag ik mij af om toch wow zelf te gaan spelen nadat ik jaren niet meer heb gespeeld.

• Ahrnuld
Ik vond in 2005 de paladin ook niets aan, ook al is het nu wel mijn main. In classic zou ik echt voor een andere class gaan (Warrior, priest of mage, of heel misschien warlock)

Niets...

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-11 17:35
Ahrnuld schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:09:
Ik vond in 2005 de paladin ook niets aan, ook al is het nu wel mijn main. In classic zou ik echt voor een andere class gaan (Warrior, priest of mage, of heel misschien warlock)
"ik vind pally levellen saai. Dus ik ga voor warrior..." 8)7 |:(

• Paprika
wheez50 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:28:
[...]
Dat zijn echt wel verschillende classes...

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:41
Ahrnuld schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:09:
Ik vind de huidige pally niets aan, je kan immers geen echte hybrid specs meer bouwen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
kingleon2 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:33:
[...]

Welke server en welke guild zit je? ik zoek nog een leuke guild. Het liefste op een niet te drukke server
Nethergarde Keep, dutchclassic als guild. Nog niet volle PvE server.

• Ahrnuld
wheez50 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:28:
[...]

Wat bedoel je precies, dat een warrior levelen nog saaier is? Ik heb die ervaring niet, weet alleen dat het een class is die in online guides wordt aangeraden als betere tank (een mogelijke reden om paladin te gaan) of sneller/interessanter om te levelen.

Het is sowieso allemaal toch een kwestie van persoonlijke voorkeuren. Deel van de reden dat ik gestopt was met paladin was omdat ik erachter kwam dat vrienden op een andere realm zaten. Ben toen verder gegaan met een druid vanwege de leukere gameplay en daarmee tot level 50+ gekomen, maar daar raakte ik weer op uitgekeken omdat ik alle gear lelijk vond.

Daarna de game jaren laten liggen omdat ik geen zin had om weer maanden bezig te gaan met een andere class door dezelfde content heen...

Niets...

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:13
Oxigeon schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:41:
Ik ben nu level 10 op zandalar tribe (RP-PVP) en ben al best wat nederlanders tegen gekomen daar. Iedereen die ik tot nu toe ben tegengekomen is vriendelijk en behulpzaam. Kreeg zelfs gelijk al een bag van iemand in de starter zone.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:45
Ik zoek nog steeds een leuke guild op Pyrewood Village, geen tweakers daar?

• Zenbai
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-06 21:35
Zijn er hier tweakers die spelen op Gandling?

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 20:37

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb een guild op alliance Ashbringer indien iemand er eentje zoekt. Niet te serieus nemen :P. Guild name is "Loot first, talk later".

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:14
Deleon78 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:03:
[...]

Zeker een flauwe reactie :) Slaapgebrek door m'n eerste guild-run (kleine guild) naar WC, duurt lang en was al later dan ik dacht. Maakt me iets kort af soms ;)
Je hebt mijn reacties denk ik vanuit een ander perspectief opgevat dan dat ik ze bedoelde (en volgens mij zoals de meesten dit wel opvatten). Over het algemeen was ik al het doemdenken, al die negativiteit gewoon zat. Heeft niks met fanboy te maken.
Maar goed, ben gewoon benieuwd waarom hij denkt aan stoppen.

Ik ben zelf nu lvl 22 or 23 healer ofzo. Ben al gestopt met questen (niet mijn ding) en ben dus afhankelijk van het vinden van groepen om te instancen of te helpen bij elite quests. Eens kijken hoe lang het leuk blijft. Healen blijf ik fantastisch vinden (ben blijkbaar fan van whack-a-mole met 3 verschillende hamers). Wel mooi om al m'n guildies weer online te zien en te spreken, dat is toch het sterkste punt!
Dat laatste kan natuurlijk in elke MMO dat is een kwestie dat iedereen de moeite neemt ;). Voor mij persoonlijk zie ik meer heil in een TBC classic of zelfs een WTOLK classec (pre TOTC) omdat in mijn herrinering de endgame daar wat leuker in elkaar zat. Met Nax en ulduar heb ik mij destijds in ieder geval het best vermaakt.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 20:35
Paprika schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:41:
Ik heb eerder al eens aangegeven dat een tank een wasted slot is met de 1.12.1 talents en damage levels. Dit is hoe ik mij op 't moment vermaak in dungeons met 4 mages en 1 priest. Tot op heden RFC, WC, DM, SFK, BFD en RFK 'on farm', omdat dit het snelste leveled. Reken zo'n 70 minuten per level bij 25-30.

[YouTube: RFK MMMMP]

Waarom ik zo speel? Ik heb een aardige periode op een private server vanilla gespeeld. De quests ken ik maar al te goed dus ik wilde eens wat nieuws proberen.
Dus je hebt 5 accounts? Is dat een beetje te doen, ook met randdingen als quests accepteren, characters die dood gaan etc.

• Paprika
WillemJanJansen schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:04:
[...]

Dus je hebt 5 accounts? Is dat een beetje te doen, ook met randdingen als quests accepteren, characters die dood gaan etc.
Daar zijn addons voor (quests, flight masters, inn keepers, spirit ress, vendors, ...). Voor doodgaan heb je resurrection op je healer en of je nou met een of vijf terugloopt... Dat maakt echt geen verschil. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 31-08-2019 19:20 ]

• Bossie
Sleepie schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:07:
Ik zoek nog steeds een leuke guild op Pyrewood Village, geen tweakers daar?
present, maar zonder guild.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-10 21:48
Na lang lurken hier en wachten op een maat voor een goed moment om eens even een nachtje door te halen, gisteravond gestart op Dreadmist. En wat een avontuur meteen weer, de nostalgie overviel me een aantal keer. Geweldig.

Na 8 uurtjes lvl 12 aangetikt en vanochtend/middag zoals vanouds ook meteen weer een sessie van een aantal uur om wat af te kicken.
Inclusief een geniaal moment met ene Kreenig Snarlsnout (quest mob in de barrens) die zoals gebruikelijk een ellenlange respawn timer heeft. Ondertussen wacht niemand meer netjes op z'n beurt wat ervoor zorgt dat je met 20-30 man op een vierkante centimeter staat. Als warrior ben je kansloos met taggen, dus ik was wat mobs aan het killen in de buurt. M'n maat staat al een tijd bij die spawn die inmiddels zeker 4-5 minuten dood was. We hadden 'm daarvoor ook al 2 keer dood zien gaan in record tijd. Dus ik kom aangelopen met wat rage en doe totaal random een thunder clap op die spawn en ja hoor we hebben m. Keihard lachen natuurlijk.

Ja, ik blijf nog wel even spelen :)

Winst = Papie = ZeroT0ne

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
Heb het toch maar geinstalleerd maar sta vooral in de queue vandaag voor shazzrah, maar ben toch bang dat na de hype veel mensen stoppen en de medium populated servers helemaal gaan uitsterveren dus vandaar toch maar voor een drukke server gekozen waar ook meeste vrienden spelen en is het deze week nog maar even door de zure appel heen bijten.

Wel lekker dat ik deze versie van WoW gewoon op me laptopje kan spelen ipv dat ik weer een pc moet aanschaffen met betere hardware.

Playstation 5

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik heb nu hunter geprobeerd en ben tot level 8 gekomen en nu loop ik echt vast.
Je kan 3x schieten en daarna zit je alleen maar melee attacks te doen en ik heb geen enkele beter wapen gevonden dan 10 dmg per 2 seconde op melee.

Je bent langzaam dus je komt niet op afstand om weer te kunnen schieten.
dus met een slome melee moet je proberen te winnen.
Nou 1 mob gaat wel, maar bij 2 is het gewoon instant dead.

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-11 14:14
Pykow schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:18:
Ik heb nu hunter geprobeerd en ben tot level 8 gekomen en nu loop ik echt vast.
Je kan 3x schieten en daarna zit je alleen maar melee attacks te doen en ik heb geen enkele beter wapen gevonden dan 10 dmg per 2 seconde op melee.

Je bent langzaam dus je komt niet op afstand om weer te kunnen schieten.
dus met een slome melee moet je proberen te winnen.
Nou 1 mob gaat wel, maar bij 2 is het gewoon instant dead.
Op level 10 kun je pets tamen. Als je die taunt leert, zal je pet voor je tanken en kun je zelf van een afstandje blijven schieten. Je krijgt daarnaast al vrij snel 2 slows en op level 20 krijg je disengage, dan kun je prima kitenn.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Als hunter is het even overleven tot lvl 10 ja. Daarna is het met een pet net alsof je altijd met zijn tweeën bent.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-11 19:04
Ik ben VNV begonnen met GNOME mage, heerlijk weer. Nu lvl 10 en aangekomen in Loch modan. Blijft een toffe opening zone, classic bevalt goed :-) terug in de tijd naar de tijd toen ik 14 was 🤣

Do more

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Phydomir schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:41:
Als hunter is het even overleven tot lvl 10 ja. Daarna is het met een pet net alsof je altijd met zijn tweeën bent.
Nog even doorbijten dan.
Ben nu level 9.

Btw ik heb nu al 3x gehad dat mensen mij invite om te grinden en dat ik ook gewoon "brutaal" invites stuur en dan ben je leuk ff bezig met paar personen.
En geven ze item aan elkaar die een ander niet nosig heeft.
Leuke ervaring.

• Paprika
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ELws2j2.png

Even opschieten met levelen allemaal... :+ _/-\o_ :D

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Same hier :). Gisteren rustig aan het levelen toen ik een random random invite kreeg van een random voorbij komende Warrior. Niet helemaal mijn ding dus gelijk gedeclined. Zegt die gast in /s "Wanna group, can you heal?". Ok sure, kan ik wel dacht ik op m'n lvl8 Druid dus z'n tweede invite geaccepteerd. Uiteindelijk de hele avond met die gast gequest. Ik pullen met moonfire, healen en een beetje DPS. Hij voornamelijk rammen zoals Warriors dat doen. Af en toe een beetje slap ouwehoeren. Was een leuke ervaring :)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Paprika
Paprika schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:22:
[...]

Een beetje PS-guild doet dat in een uurtje of maximaal twee voor de 'huidige content' die beschikbaar is. Een beetje ervaren guild gaat MC clearen alsof het niets is. De "Classic first" Ragnaros gaat echt niet lang duren (minimale tijd om hem te kunnen spawnen + een uurtje gok ik zo :+)...
En Classic-first Ragnaros is gedaan. :+

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-10 19:05

UTADDICT

NERF

Gisteravond de eerste uurtjes in Classis gemaakt. Heel chill, superveel tijd kwijt aan chatten haha. Maargoed, Priest is nu lvl 10 dus dat schiet op. Uiteindelijk de keuze gemaakt voor Pyrewood ipv Sharraz, de que was te heftig.

Tailoring en herbs opgepakt, ben benieuwd. Kan nu bags maken dus dat schiet op.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Molten Core en Onyxia zijn beide done and dusted door Apes. Toch verdomt knap om dit binnen zes dagen te doen met 40 man. En dat te bedenken dat het vroeger 154 dagen koste om Molten Core voor het eerst te clearen. Zelf nog niet begonnen aan classic, nog te druk met vliegen te unlocken in Draenor.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:27

MazeWing

The plot thickens...

(jarig!)
Gisteren ook maar overstag gegaan en feitelijk van een koude kermis thuisgekomen...

Tijdens het spelen bleven de gedachtes van: "waarom speel ik dit?" en "wat is hier nu nog leuk aan?" de boventoon voeren.
Uit nostalgisch oogpunt is het leuk om weer een keer terug te gaan, totdat je geconfronteerd wordt met de basiselementen die slecht oud geworden zijn:
- de quests zijn grotendeels kill x of that en gather x of this. Iets wat de latere uitbreidingen een stuk minder hebben
- trage gameplay, waardoor het hele questproces alleen maar pijnlijker wordt.
- het is niet nieuw en de "ontdekking" ontbreekt. Feitelijk weet iedereen precies hoe bepaalde zaken aangepakt moeten worden en hoe je het meest efficiënt van a naar b gaat.

Wat ik dus al dacht is in mijn geval dus ook zo: leuk uit nostalgisch oogpunt maar wanneer je er kritisch naar kijkt is er een reden waarom WoW geen WoW vanilla meer is...

Als schrale troost ben ik wel weer begonnen met spelen en heb ik een DH aangemaakt :9

[ Voor 4% gewijzigd door MazeWing op 02-09-2019 13:51 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:48

Nogne

>.<

CyPh schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:57:
[...]

Wij hebben inderdaad ook een discord group met WoW characters op Mirage PVE, ook met NL/BE'ers ;)
Zou ik lid kunnen worden van de Discord groep? Ik speel zelf ook op Mirage als Alliance (lvl 10 Human Priest).

Als iemand nog een leuke NL guild kent op Mirage dan hou ik mij aanbevolen.

PS/XBL: Nogne

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-11 13:26
Nogne schreef op zondag 1 september 2019 @ 09:23:
[...]

Zou ik lid kunnen worden van de Discord groep? Ik speel zelf ook op Mirage als Alliance (lvl 10 Human Priest).

Als iemand nog een leuke NL guild kent op Mirage dan hou ik mij aanbevolen.
Jazeker, hoe meer zielen hoe meer vreugd!
https://discord.gg/mCJvb4t

Even een berichtje in het #lobby kanaal dat je van Tweakers afkomt en dan geeft iemand je wel toegang tot de rest

Uw advertentie hier?

• Paprika
Bisamrat schreef op zondag 1 september 2019 @ 07:24:
Molten Core en Onyxia zijn beide done and dusted door Apes. Toch verdomt knap om dit binnen zes dagen te doen met 40 man. En dat te bedenken dat het vroeger 154 dagen koste om Molten Core voor het eerst te clearen. Zelf nog niet begonnen aan classic, nog te druk met vliegen te unlocken in Draenor.
Er zijn wel een aantal verschillen. De eerste maanden waren de servers echt ruk, de gear, talents en spells waren in die tijd een stuk slechter, world buffs waren niet echt 'n ding, de meesten hadden geen 400 fps en iedereen was ook gewoon echt heel slecht in het spel. :+

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

MazeWing schreef op zondag 1 september 2019 @ 08:29:
Gisteren ook maar overstag gegaan en feitelijk van een oude kermis thuisgekomen...

Tijdens het spelen bleven de gedachtes van: "waarom speel ik dit?" en "wat is hier nu nog leuk aan?" de boventoon voeren.
Uit nostalgisch oogpunt is het leuk om weer een keer terug te gaan, totdat je geconfronteerd wordt met de basiselementen die slecht oud geworden zijn:
- de quests zijn grotendeels kill x of that en gather x of this. Iets wat de latere uitbreidingen een stuk minder hebben
- trage gameplay, waardoor het hele questproces alleen maar pijnlijker wordt.
- het is niet nieuw en de "ontdekking" ontbreekt. Feitelijk weet iedereen precies hoe bepaalde zaken aangepakt moeten worden en hoe je het meest efficiënt van a naar b gaat.

Wat ik dus al dacht is in mijn geval dus ook zo: leuk uit nostalgisch oogpunt maar wanneer je er kritisch naar kijkt is er een reden waarom WoW geen WoW vanilla meer is...

Als schrale troost ben ik wel weer begonnen met spelen en heb ik een DH aangemaakt :9
Daarom had ik nog getwijfeld om wow normaal te gaan spelen ipv classic. Omdat de game leuk is en eigenlijk nooit heel veel tijd in hebt gestopt.

Meeste mmo's die er nu zijn kick ik op af omdat het veel dialogen zijn voordat je begint.
Maar RPG en grinden zijn leuk.
Maar bijvoorbeeld witcher 3 kon ik niet doorheen komen. Eerste 2 uur veel dialogen en lopen met weinig acties.

Division 2, destiny 2, borderlands 2, WoW beginnen gelijk met missies en quests en naar mate je verder komt leer je nieuwe moves of abillities.
Weet niet of er nog meer games zijn die dit zo doen. Want bijvoorbeeld elders scrolls leek mij leuk, maar je krijgt ook weer veel dialogen.

Nu geniet ik wel weer ff van wow. Lekker grinden en mobs kills. Ik hou daar wel van. Kill x mobs, of verzamel y , of kill monster z.

• Deleon78
.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

(jarig!)
@Pykow ikzelf vind een bepaalde mate van kill x, gather y, etc. te doen wanneer dit ook afgewisseld wordt met andere quests.
De oude WoW zit echter grotendeels vol met enkel dit soort quests. Als alles dan ook nog een tergend traag duurt en je 2838394858 van dezelfde mobs killed, dan heb ik het uiteindelijk wel gezien.

De tijd dat ik hele dagen (en nachten) kon gamen zijn lang voorbij. Ik ben een drukwerken de vader van 2 en hecht veel waarde aan kwaliteit boven kwantiteit. Het hele avontuur opnieuw aangaan en een gigantische dosis kwantiteit voor lief nemen is niet iets wat in mijn drukke schema past.

Los van dit alles heb ik ook nog eens een relatief korte attention span, waardoor ik best snel afhaal wanneer iets in herhaling valt. Als iets nieuws is, zoals WoW in 2005 (en de beta's in 2004) neem ik herhaling vaak voor lief, omdat er zoveel andere aspecten zijn die het een mooie ervaring maken. Maar inmiddels ben ik ook 14/15+ jaar aan gamen verder en zijn zaken die toen nieuw waren, nu gedateerd of in geen enkel opzicht meer speciaal. En juist dat; eigenlijk niets meer speciaals, is hetgeen mij heeft doen besluiten dat WoW Classic niets voor mij is.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Deleon78
.

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:18 ]

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-11 13:07

junglebeast

hier staat iets

Ja mijn hype over classic wow is ook minder aan het worden. Ik probeer nu steeds een bepaald doel te zetten voor mezelf. Bijv die ene level. Of een bepaalde dungeon doen die dag

De queue zorgen ervoor dat ik niet kan spelen wanneer ik wil spelen. Best jammer op zich.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

• Deleon78
.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

MazeWing schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:32:
@Pykow ikzelf vind een bepaalde mate van kill x, gather y, etc. te doen wanneer dit ook afgewisseld wordt met andere quests.
De oude WoW zit echter grotendeels vol met enkel dit soort quests. Als alles dan ook nog een tergend traag duurt en je 2838394858 van dezelfde mobs killed, dan heb ik het uiteindelijk wel gezien.

De tijd dat ik hele dagen (en nachten) kon gamen zijn lang voorbij. Ik ben een drukwerken de vader van 2 en hecht veel waarde aan kwaliteit boven kwantiteit. Het hele avontuur opnieuw aangaan en een gigantische dosis kwantiteit voor lief nemen is niet iets wat in mijn drukke schema past.

Los van dit alles heb ik ook nog eens een relatief korte attention span, waardoor ik best snel afhaal wanneer iets in herhaling valt. Als iets nieuws is, zoals WoW in 2005 (en de beta's in 2004) neem ik herhaling vaak voor lief, omdat er zoveel andere aspecten zijn die het een mooie ervaring maken. Maar inmiddels ben ik ook 14/15+ jaar aan gamen verder en zijn zaken die toen nieuw waren, nu gedateerd of in geen enkel opzicht meer speciaal. En juist dat; eigenlijk niets meer speciaals, is hetgeen mij heeft doen besluiten dat WoW Classic niets voor mij is.
Inderdaad 15 jaar geleden kon ik eindeloos gamen en nu minder. Ik moet wel zeggen dat WoW classic gek genoeg nog een game is die je wilt spelen of zelfs nieuwe mensen kan aantrekken. Ken weinig of misschien niet eens een game opnoemen die na 15 jaar nog leuk is.
Natuurlijk merk je dat het oud is en dat sommige dingen irritant zijn. Bijvoorbeeld dat een mob geen animatie doet en dat je toch schade krijgt.
Sluit niet allemaal aan.

Kwaliteit staat inderdaad altijd boven aan en smaken verschillen in gameplay.
Er moet wel progressie inzitten. Division 2 was ik na 1 maand klaar mee. Kreeg geen goede gear na 20 keer dezelfde missie te hebben gedaan.

• Deleon78
.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

(jarig!)
Graphics is iets waar ik heel erg doorheen kan kijken. Het is namelijk een oude game. Alhoewel de oude assets wel in de huidige engine zijn gezet en ik gewoon 3440x1440 met settings op 10 speel, waardoor het er aanzienlijk beter uitziet dan in 2005!

Kijk ik puur naar de gameplay dan heeft de wereld ook niet stilgezeten. We hebben de afgelopen 15 jaar flinke sprongen gemaakt qua story telling in games en al helemaal hoe dit in MMORPG's wordt gedaan. Ook het hele phasing is iets waar Blizzard een stuk vaardiger is geworden sinds WOTLK en dit ook gebruikt om een soort single player ervaring in een MMO-wereld te stoppen. Qua variatie binnen de gebieden zijn er ook reuzen sprongen gemaakt, waardoor lang rondhangen in een gebied niet mee als een straf voelt.
Of is iedereen soms The Barrens vergeten. Het meest langdradige en saaie stuk in het spel. Enkel de "Barrens chat" zorgde nog voor een beetje vermaak al die uren...

Uiteraard gun ik iedereen zijn of haar plezier. Zeker de mensen die pas later zijn begonnen aan het spel kunnen eens een kijkje nemen hoe het ooit was. Ook de mensen met veel tijd zullen het aanzienlijk minder erg vinden dat de progressie trager is.
Wel denk ik dat wanneer het gros level 60 heeft gehaald, alle endgame gedaan is, WoW Classic in rap tempo passé is.

Het zou mooi zijn als Blizzard ooit een soort hardcore server zou opzetten. De huidige game met het gros van de mechanics van Vanilla, waardoor samenwerking meer een vereiste is, er geen LFG-tool is en je nog moet werken voor bepaalde spells, mounts (zoals de vette lvl 60 mount van de Warlock), etc.

• Deleon78
.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Nadat ik Wow Classic Dwarf hunter ben gaan spelen, ben ik eens gaan kijken hoe het in de standaard WOW gaat.
Merk gelijk dat missies beter worden uitgelegd en dat je geen ammo hebt.
Je hebt ook direct een pet naast je lopen als hunter.

Zo zie je dat WoW classic meer hardcore is of wat moeilijker is en lijkt WoW zelf meer casual in het begin ?
maar (ff naam kwijt) iemand gaf al aan dat ik WoW normaal waarschijnlijk leuker ga vinden door de wat snellere progressie.

Kwam er ook achter dat ik een Night elf druid op level 58 had ;)
Als ik in WoW classic deze class was blijven spelen, dan had ik echt alles hetzelfde gedaan ongeveer.

• tuinïnen
  • Laatst online: 21:42

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Het is ook maar net wat je verwacht. Ik geniet ervan maar weet ook hoe het spel is door de pserver ervaringen. Nu een character opbouwen in Vanilla wat waarschijnlijk langer zal blijven dan de pserver vind ik gewoon gaaf. Ik heb zelf helemaal niets met het huidige WoW. Pandas lopen rond en alles is heel erg druk (veel npc actie ipv spelers.. ) Je wordt bij de hand genomen en enige interactie is niet meer nodig.

Laat dat nou net zijn waarom ik MMOs speel, om samen bepaalde doelen te bereiken. Dit begint met het groupen voor quests, world pvp tot uiteindelijk de endgame raids.

Ik ga hier nog lang van genieten, gelukkig is er nu een keuze voor iedereen..

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

tuinïnen schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:40:
Het is ook maar net wat je verwacht. Ik geniet ervan maar weet ook hoe het spel is door de pserver ervaringen. Nu een character opbouwen in Vanilla wat waarschijnlijk langer zal blijven dan de pserver vind ik gewoon gaaf. Ik heb zelf helemaal niets met het huidige WoW. Pandas lopen rond en alles is heel erg druk (veel npc actie ipv spelers.. ) Je wordt bij de hand genomen en enige interactie is niet meer nodig.

Laat dat nou net zijn waarom ik MMOs speel, om samen bepaalde doelen te bereiken. Dit begint met het groupen voor quests, world pvp tot uiteindelijk de endgame raids.

Ik ga hier nog lang van genieten, gelukkig is er nu een keuze voor iedereen..
Helemaal mee eens.
Ik ga gewoon weer wat tijd in WoW steken.

• Bulligan
  • Laatst online: 21:49
Voor de release chars aangemaakt op een aantal servers. Tijdens release was ik op vakantie. Nu zijn die servers overvol en zit niet te wachten op een queue van 3 uur of langer.......

Uit ellende maar een toon gemaakt op een zogenaamd "high" populated server, ipv "full", Ashbringer. Ik weet niet wat blizzard verstaat onder "high" populated, maar lijkt wel helemaal uitgestorven in startarea en ironforge. Wat een domper....

Wellicht dat de rest van de populatie horde is, dat kan nog leuk worden dan

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:18

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Hooli-gan schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:37:
Voor de release chars aangemaakt op een aantal servers. Tijdens release was ik op vakantie. Nu zijn die servers overvol en zit niet te wachten op een queue van 3 uur of langer.......

Uit ellende maar een toon gemaakt op een zogenaamd "high" populated server, ipv "full", Ashbringer. Ik weet niet wat blizzard verstaat onder "high" populated, maar lijkt wel helemaal uitgestorven in startarea en ironforge. Wat een domper....

Ik merk ook dat er een stuk minder level 1's zijn dan de eerste dagen. Nu zit westfall, duskwood enzo helemaal vol.

Maar census zegt toch echt >2k spelers in de ochtend en in de avond 6k spelers online ofzo, aan één faction. Als het stil is, komt dat door sharding. Vroeger was de cap 2.5k spelers totaal, dus maximaal 1250 spelers per faction ong.

Dit dus.

• Bulligan
  • Laatst online: 21:49
FunkyTrip schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:42:
[...]

Ik merk ook dat er een stuk minder level 1's zijn dan de eerste dagen. Nu zit westfall, duskwood enzo helemaal vol.

Maar census zegt toch echt >2k spelers in de ochtend en in de avond 6k spelers online ofzo, aan één faction. Als het stil is, komt dat door sharding. Vroeger was de cap 2.5k spelers totaal, dus maximaal 1250 spelers per faction ong.
We gaan het zien. Denk dat ik er sowieso blijf, vol of niet vol. Geen zin in de ellendige queues. Ik ben speler van het eerste uur, nog nooit onderbroken en ook die statue toen gehad met 10 jaar, maar had destijds veel meer tijd voor wow en eventuele queues. Nu heb ik een gezin en mag blij zijn met elk half uurtje die online kan zijn.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

(jarig!)
Edit: volledig verkeerde topic...

[ Voor 90% gewijzigd door MazeWing op 01-09-2019 17:44 ]

• Hoolz14
  • Laatst online: 22-05-2024
ik zie geen EU servers meer. Is er een onderhoud dat ik deze niet meer zie ?

Nvm, opeens kan ik US/EU selecteren, voorheen nog niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Hoolz14 op 01-09-2019 17:54 ]

• Iusedto
Ugh, holy paladin levelen in Classic.
Geen idee wat me bezielde :)

Undead warlock of troll hunter waren de andere keuzes ....

FUMES et CARNES

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:25
Ik vind het juist fijn dat het questen in WoW wat trager en saaier is. Hierdoor heb je mooi de tijd om andere dingen te doen zoals chatten gezien je niet steeds binnen 1 seconde hoeft te reageren ingame. Vind het daardoor ook een hele ontspannende game. ;)

Helaas zit m'n oude guild op Gehennas waar de queues zo'n beetje het ergst zijn. Die paar uurtjes per week die ik kan spelen heb ik geen zin om ook nog op een queue te wachten, dus ben maar in m'n remi op Nethergarde gestart.

Heb Cataclysm nog even geprobeerd destijds maar was niet boeiend genoeg om te blijven. Neem aan dat ik nu niet de laatste expack (dat is bfa toch?) kan spelen? Moet dan zeker die eerst aanschaffen?

• Bossie
Iusedto schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:10:
Ugh, holy paladin levelen in Classic.
Geen idee wat me bezielde :)

Undead warlock of troll hunter waren de andere keuzes ....
Ik zat met mijn Pally op lvl15 met een paar uur per avond tm vrijdag. Op vrijdag begonnen met een hunter die mijn Pally inmiddels voorbij is.

Door het DPS verschil speelt de hunter echt ontzettend snel ivm met de Pally, ben benieuwd hoe dat verder gaat.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

(jarig!)
@Thijs Iedereen is gratis geüpgraded tm Legion. Je kunt dus gewoon een Demon Hunter maken en tot 110 levelen. Dit zelf heb ik ook. Ik heb Mists of Pandaria, Legion en BfA nooit gekocht...

• Maduth

Maduth

Probeersel

Aaahhhhhhhhh.... ben ik mijn priest aan het lvl-en. Kom ik erachter dat Penance nog niet bestond in Vanille. Even vergeten en die spell vond ik zo fijn :(

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 20:37

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Nu een paar avonden gespeeld. Vrouwlief en ik beide lvl 14 horde op Zandalar. Ook een guild gestart, meer voor de ondertitel dan wat anders. Ik merk dat er weinig tot geen Role-playing is.

Mijn human rogue op ashbringer met de nonsens guild geniet iets meer populariteit: mensen doen mee in de grap en accepteren sneller een invite.

Het is wel weer leuk. Veel leuker dan retail voor mij.

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Maduth schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:43:
Aaahhhhhhhhh.... ben ik mijn priest aan het lvl-en. Kom ik erachter dat Penance nog niet bestond in Vanille. Even vergeten en die spell vond ik zo fijn :(
Idd. Ben onmiddellijk naar Druid overgeschakeld.

• Greenpearl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-04-2022
Thijs in "World of Warcraft Classic"
Heb Cataclysm nog even geprobeerd destijds maar was niet boeiend genoeg om te blijven. Neem aan dat ik nu niet de laatste expack (dat is bfa toch?) kan spelen? Moet dan zeker die eerst aanschaffen?
Blizzard heeft aangekondigd dat als je level 60 geraakt op classic je BFA gratis krijgt en 110 boost ook. https://www.reddit.com/r/..._bfa_expansion_for_level/

edit: was blijbkaar op Braziliaanse facebookpage dus afwachten wat dit voor Europa gaat worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Greenpearl op 02-09-2019 07:41 ]

LoL: Greenpearlz

• Damien
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Hooli-gan schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:37:

Benieuwd welke server je hebt gekozen, want dit is op Noggenfogger niet het geval. Op een wat "leeg" Ironforge na, maar dat is ook niet vreemd als iedereen bezig is met levellen en er nog layering aanstaat.

Ik vermaak mij in ieder geval prima. Ik zou af en toe wel graag zien dat er wat MINDER mensen rond zouden lopen in de questgebieden omdat het af en toe best lang duurt voordat je je questmobs weer ziet. Verder is dit ook precies wat ik in de retail versie mis. De planning om de volgende dag weer in te loggen en nieuwe doelen te stellen.

WoW Classic is niet moeilijk, het is time-consuming. Je denkt wat meer na over welke pull wel of niet gunstig voor jou uit zal pakken. De moeilijkheidsgraad begint pas te komen zodra we bij AQ40 aankomen aangezien daar de bosses nog wel wat lastigere mechanics hebben dan een MC, BWL of Onyxia. Ook al verwacht ik dat deze ook vrij vlot gecleared zullen worden.

Maar goed zover is het nog lang niet. Voorlopig is het nog levellen en veel plezier beleven. En dat gaat momenteel erg goed!

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:38
Gisteren lekker level 28 aangetikt met mijn Human Warrior. Wat is dit spel gewoon een genot om te spelen. Mensen zijn een stuk meer vergevings gezind als je dingen nog aan het leren bent *bijv tanken* Je hebt organisch formende groepen voor questen, en als je even een maat moet helpen met een quest is dat ook geen probleem.

Alle mensen die zeggen van dat ze nu een baan hebben en kinderen snap ik alleen niet. Wie verplicht jou om zeëen van tijd in de game te stoppen? Je kan best op een heel casual tempo door het spel heengaan. Als het jij het niet meer leuk vind omdat het allemaal zo langzaam is kan ik dat begrijpen, dat is in de huidige tijd idd vooral uitzondering dan regel in games en een hoop mensen vinden dat niet leuk. Maar zeggen dat je een baan en kinderen hebt en daarom het spel niet "optimaal of leuk" kan spelen kan ik echt niet begrijpen.

De game is zeker trager, maar beloont met een hele hoop kleine dingetjes. In classic imo is het echt gewoon, "wie het kleine niet eert is het grote niet weerd".

Starting zones zijn nu wat leger omdat het gros van de playerbase rond level 25 tot 35 zit op het moment, en ja mensen gaan meestal niet na een week al een nieuw character maken en die levelen.

EDIT: ik zal de OP ook aanpassen ergens deze week, was iets te druk met classic spelen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ryada op 02-09-2019 09:01 ]

Steam: Ryada.

• BrndV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
[b]tuinïnen in "World of Warcraft Classic"Pandas lopen rond en alles is heel erg druk (veel npc actie ipv spelers.. ) Je wordt bij de hand genomen en enige interactie is niet meer nodig.
Vind ik ook hoor. Als ik de pandaren zie rondhuppelen denk ik dan aan Arthas die stervend de geest van zn vader aankijkt en heel profetisch zegt: "I see only darkness before me".

• Ryada
BrndV schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:10:
[...]

Vind ik ook hoor. Als ik de pandaren zie rondhuppelen denk ik dan aan Arthas die stervend de geest van zn vader aankijkt en heel profetisch zegt: "I see only darkness before me".
Nu ben ik benieuwd he. Pandaren zitten al in de WoW lore sinds vanilla, er is zelfs een quest al in de game die refereerd naar een hele bekende Pandaren (Chen Stormstout). Waarom hebben mensen zo veel problemen met de Pandaren? Ik vind het zelf wel een grappig ras, als ze in vanilla hadden gezetten had ik er zeker ook 1 gespeeld. Al was het alleen maar om alle haters te irriteren.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zit nu op lvl16 met m'n warrior. Nog een paar levels dan kan ik Deadmines in. Ben benieuwd hoe dat gaat. Merk wel dat het levellen an sich pittiger is dan ik had verwacht. Ben tot lvl16 vaker doodgegaan en heb meer health potions gebruikt dan 5 jaar retail wow. :P Probeer nu een beetje tussen de questzones te switchen om zo te zorgen dat mijn level gelijk of hoger is dan de mobs die ik moet neerbeuken. Merk dat mobs die +2 zijn t.o.v. mij erg veel pijn doen.

Helpt ook niet dat m'n gear compleet ruk is nog. Hopelijk kan ik dat straks een beetje bijtrekken in Deadmines en daarna andere instances. Overall heb ik er wel lol in, en heb erg veel zin om verder te levellen. :)

• Iusedto
De "naïviteit" van mensen blijft me verbazen :

- 1 iemand gaat 8 x dood bij Hogger en weigert te groupen
- mensen klagen in chat over lousy droprates bij gather quest in Westfall maar ook hier weigeren ze te groupen.
- iemand klagen over het gemis van een LFG tool
- klagen dat ze weapon skill moeten kopen
- dat ze geen 2 mobs neer kunnen krijgen
- dat mana zo snel op is

En zo kan ik nog wel even doorgaan :)
Classic is niet het probleem maar de mentaliteit van een grote groep mensen wel

[ Voor 12% gewijzigd door Iusedto op 02-09-2019 09:27 ]

FUMES et CARNES

• Ryada
Gaius schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:24:
Zit nu op lvl16 met m'n warrior. Nog een paar levels dan kan ik Deadmines in. Ben benieuwd hoe dat gaat. Merk wel dat het levellen an sich pittiger is dan ik had verwacht. Ben tot lvl16 vaker doodgegaan en heb meer health potions gebruikt dan 5 jaar retail wow. :P Probeer nu een beetje tussen de questzones te switchen om zo te zorgen dat mijn level gelijk of hoger is dan de mobs die ik moet neerbeuken. Merk dat mobs die +2 zijn t.o.v. mij erg veel pijn doen.

Helpt ook niet dat m'n gear compleet ruk is nog. Hopelijk kan ik dat straks een beetje bijtrekken in Deadmines en daarna andere instances. Overall heb ik er wel lol in, en heb erg veel zin om verder te levellen. :)
Warrior is ook lekker lastig met leveling. Je hebt geen heals, en damage deal je ook niet echt tot lvl 30 met de whirlwind axe. Mocht je het nog niet gedaan hebben, probeer een 2H wapen te vinden en die te gebruiken om te levelen en als je gaat tanken een shield en onehand gebruiken. Levelen word een stukje makkelijker als je een 2H gebruikt door de betere DPS, je neemt dan ook een stuk minder damage.

• Blem
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-10 07:30
Ryada schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:00:
Alle mensen die zeggen van dat ze nu een baan hebben en kinderen snap ik alleen niet. Wie verplicht jou om zeëen van tijd in de game te stoppen? Je kan best op een heel casual tempo door het spel heengaan. Als het jij het niet meer leuk vind omdat het allemaal zo langzaam is kan ik dat begrijpen, dat is in de huidige tijd idd vooral uitzondering dan regel in games en een hoop mensen vinden dat niet leuk. Maar zeggen dat je een baan en kinderen hebt en daarom het spel niet "optimaal of leuk" kan spelen kan ik echt niet begrijpen.
Ik snap dit wel. Niemand verplicht je er zeeën van tijd in te stoppen, maar je loopt nu gewoon uit de pas.
De mensen die erover klagen vinden dit waarschijnlijk niet prettig. Ikzelf ondervind dit ook, heb er nu twee avonden en van het weekend een middag in kunnen steken en ik ben level 16. Je merkt gewoon dat het aantal groups voor DM afneemt en de meeste richting SM gaan op dit moment. Je kan op deze manier dus niet met de golf mee. De queues werken ook niet mee trouwens, je kan niet 's avonds besluiten nog even een uurtje te spelen.
Dus optimaal spelen, nee. Leuk, ja dat vind ik nog wel.

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:46
Ik denk er precies hetzelfde over als iemand met een full-time baan, getrouwd en een jong kind.
Ik zou liever ook meer tijd in het spel steken dan dat ik nu doe (ik ben bijna level 14), maar het is nou eenmaal niet anders.
Bovengenoemde dingen zijn ook gewoon veel en veel belangrijker dan een spelletje :)

Vroeger ben ik behoorlijk verslaafd geweest aan het spel en ben daarom eigenlijk ook juist blij dat ik het in perspectief kan plaatsen, prioriteiten kan stellen en alsnog op mijn eigen tempo van dit geweldige spel te genieten :D !

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ryada schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:27:
[...]

Warrior is ook lekker lastig met leveling. Je hebt geen heals, en damage deal je ook niet echt tot lvl 30 met de whirlwind axe. Mocht je het nog niet gedaan hebben, probeer een 2H wapen te vinden en die te gebruiken om te levelen en als je gaat tanken een shield en onehand gebruiken. Levelen word een stukje makkelijker als je een 2H gebruikt door de betere DPS, je neemt dan ook een stuk minder damage.
Heb nog geen 2H weapons zien droppen helaas, dus loop ook nog met 1h + shield. Juist omdat je weer helemaal vanaf 0 begint, is het wel leuker zo. Geen gold voor potions, grotere bags, betere gear, etc. Ik ga gewoon lekker rustig levellen en ik zie wel wanneer het beter wordt. Vroeger al in vanilla een warrior als alt gehad, dus ik weet dat het veel leuker wordt, dus daar maak ik me geen zorgen over. Alleen duurt het even. :P

Warrior is volgens mij ook het meest gear-afhankelijk, is het niet? Dus dat het nu traag gaat is logisch met m'n crappy gear. Soms droppen er nog witte items die upgrades zijn. Dus... :+

• Jaded
  • Laatst online: 07-10 17:02
Gaius schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:36:
[...]

Heb nog geen 2H weapons zien droppen helaas, dus loop ook nog met 1h + shield. Juist omdat je weer helemaal vanaf 0 begint, is het wel leuker zo. Geen gold voor potions, grotere bags, betere gear, etc. Ik ga gewoon lekker rustig levellen en ik zie wel wanneer het beter wordt. Vroeger al in vanilla een warrior als alt gehad, dus ik weet dat het veel leuker wordt, dus daar maak ik me geen zorgen over. Alleen duurt het even. :P

Warrior is volgens mij ook het meest gear-afhankelijk, is het niet? Dus dat het nu traag gaat is logisch met m'n crappy gear. Soms droppen er nog witte items die upgrades zijn. Dus... :+
Ik level ook een warrior en het is inderdaad bijna niet te doen zo zwaar. Level nog even rustig door tot Deadmines en daar dropt een rare 2h mace en een rare 2h axe. Ik level nu als een speer hiermee.

• Ryada
Blem schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:28:
[...]

Ik snap dit wel. Niemand verplicht je er zeeën van tijd in te stoppen, maar je loopt nu gewoon uit de pas.
De mensen die erover klagen vinden dit waarschijnlijk niet prettig. Ikzelf ondervind dit ook, heb er nu twee avonden en van het weekend een middag in kunnen steken en ik ben level 16. Je merkt gewoon dat het aantal groups voor DM afneemt en de meeste richting SM gaan op dit moment. Je kan op deze manier dus niet met de golf mee. De queues werken ook niet mee trouwens, je kan niet 's avonds besluiten nog even een uurtje te spelen.
Dus optimaal spelen, nee. Leuk, ja dat vind ik nog wel.
Dat van groepen vinden is ook nog wel logisch, maar ik heb gisteren nog heel veel mensen in /1 zien spammen voor DM, dus er is nog genoeg animo ;) een guild helpt ook nog wel eens als je het lief vraagt. Maar je hoeft de dungeons niet perse te doen ;) al snap ik dat ze leuker zijn.

Het geen waar ik vooral op doel is dat men altijd maar mee wilt met de beste of met de curve zonder dat ze er zeëen van tijd in moeten steken. Waarom kun je niet in je eigen tempo spelen met de tijd die je hebt. Voorbeeld van mij. Ik werk fulltime, ik spendeer buiten werken veel tijd aan gamen, maar ik moest vrijdag onverwacht een hoop uren opgeven die ik in WoW had willen steken, mij hoor je niet klagen. Dan loop ik maar wat achter op mijn maten/de curve, als hun op 60 zitten kunnen hun niet verder levelen en kan ik bijkomen.

TL;DR: Je HOEFT echt niet met de curve mee te komen of alles direct unlocken als je kinderen en een baan hebt, neem gewoon je tijd en je eigen tempo en heb plezier in het spel. Er zijn genoeg mensen op het moment door de populariteit van classic in elke zonde om iig een paar mensen te vinden. Join ook een guild voor gezelligheid en dan komt het allemaal wel goed.
Gaius schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:36:
[...]

Vergeet niet om 2H skills te leren in de hoofdstad van IF en SW als je er eindelijk 1 hebt ;) Warrior is idd heel gear afhankelijk maar scaled heel goed met gear tov een hoop andere classes. Het is nou eenmaal de langzaamste en kutste class om solo mee te levelen :P

Pagina: 1 ... 29 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat