Vier nieuwe realms maandag om 19u. Wat een slechte beslissing is dat! Zaten me de Guild op Gehennas, maar omdat we nogal casual spelen en niet op een full realm willen zitten dachten we te zien of Blizzard nog een nieuwe realm ging aankondigen voor launch. Deze situatie is dus verschrikkelijk, enorme gok om te kijken of die nieuwe realms wel genoeg serieus volk gaan trekken 🙁
Wait what, is de launch niet om 23:00 onze tijd?
.
[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:20 ]
beetje oude reply, maar is de meerderheid het eens met hun scores?Diigii schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:31:
Weet niet of deze plaatjes al gepost zijn, maar wel interessante referentie om te kijken hoe je class het doet qua content in Classic:
Verdere details zijn er nog niet, maar hier de reddit gebruiker die ze posts: https://www.reddit.com/user/Mugungo/
ik zie bijvoorbeeld de warrior als "slecht" scoren bij elke spec tijdens het levelen.
het zelfde geldt voor de paladin, en de rogue scoort op alle specs slechts "matig"
warriors hebben het volgens mij best makkelijk, ook al steunen ze nogal zwaar op hun gear (WW axe is toch gratis)
ret paladin levelt ook nog best lekker, en de rogue heeft toch ook niet veel moeite, dacht ik?
alle plaatjes
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:19 ]
Classic moet nog uitkomen maar dit vind ik wel interessant:
Q: What are the plans after Phase 6? More content for classic or moving to TBC?
A: We’ve done most of the hard work by bringing back 1.12 so progressing to Burning Crusade would be a lot easier for us. Our plan is to identify everything we need to do should we ever decide to go this route. We want to be sensitive to the desires of our players. Some may want BC and some may not. We’ll be following the Classic community closely to help determine what our next steps should be.
A: We’ve done most of the hard work by bringing back 1.12 so progressing to Burning Crusade would be a lot easier for us. Our plan is to identify everything we need to do should we ever decide to go this route. We want to be sensitive to the desires of our players. Some may want BC and some may not. We’ll be following the Classic community closely to help determine what our next steps should be.
.
Ja en nee, classes zonder healing abilities zullen veel meer ''down time'' hebben i.v.m. het continue eten/drinkenDeleon78 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:43:
[...]
Alle classes kunnen prima levelen, dus het zit hem in de marges.
Gewoon je eigen pad volgen.
Dus pro tip: LEVEL FIRST AID ASAP
[ Voor 4% gewijzigd door Msi92 op 23-08-2019 08:53 ]
letterlijk een life save
Op mijn paladin had ik altijd 2 á 3 stacks heavy runecloth bandages. Bespaard best wel veel tijd en geld
Nou inderdaad, er zit best een gap tussen bijvoorbeeld een warrior en een hunter / warlock. Ik ben begonnen met de start van TBC, mijn eerste character was een hunter, tweede character een warrior. Die warrior heb ik pas jaaaren later voorbij lvl 18 gekregenMsi92 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:51:
Ja en nee, classes zonder healing abilities zullen veel meer ''down time'' hebben i.v.m. het continue eten/drinkenzover ik me kan herinneren moest ik na elke mob eten op mijn warrior tot dat ik Mortal Strike kreeg.
Deleon78 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:43:
[...]
Alle classes kunnen prima levelen, dus het zit hem in de marges.
Gewoon je eigen pad volgen.
ja, dat, beide...Msi92 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:51:
[...]
Ja en nee, classes zonder healing abilities zullen veel meer ''down time'' hebben i.v.m. het continue eten/drinkenzover ik me kan herinneren moest ik na elke mob eten op mijn warrior tot dat ik Mortal Strike kreeg.
iedere class hoort natuurlijk in staat te zijn om te levelen, anders is het spel niet goed in elkaar gezet.
maar een warrior is behoorlijk robuust, kan gewoon er in duiken en beginnen te meppen en doet ook nog eens nette damage..
maar de warrior specs worden bijvoorbeeld allemaal slechter geranket dan een holy priest.
ik kan wat betreft die priest niet uit ervaring spreken, maar volgens mij heeft een holy spec priest toch niet zo'n geweldige offensieve mogelijkheden.
en nee, je kan niet jezelf blijven healen totdat de mob het opgeeft van verveling,...
Priest: Smite + Wand damage is best te doen : >Crillius schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:15:
[...]
[...]
ja, dat, beide...
iedere class hoort natuurlijk in staat te zijn om te levelen, anders is het spel niet goed in elkaar gezet.
maar een warrior is behoorlijk robuust, kan gewoon er in duiken en beginnen te meppen en doet ook nog eens nette damage..
maar de warrior specs worden bijvoorbeeld allemaal slechter geranket dan een holy priest.
ik kan wat betreft die priest niet uit ervaring spreken, maar volgens mij heeft een holy spec priest toch niet zo'n geweldige offensieve mogelijkheden.
en nee, je kan niet jezelf blijven healen totdat de mob het opgeeft van verveling,...
1
Ik herinner me nu inderdaad dat wand damage in Vanilla zeer hoog is. Dit geeft meteen al een beetje hoop voor het levelen.
Nog een paar daagjes...
Nog een paar daagjes...
oh ja...had de priest niet een talent om wand damage te verhogen?ragged schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:17:
[...]
Priest: Smite + Wand damage is best te doen : >
ik zag laatst ook ergens (dit thread?) een grafiek met wand dmg vs drain life damage
maar dat is dan natuurlijk voor de (affliction) warlock.....zonder dat talent

yup, wands hebben bij gelijk ilvl altijd de hoogste weapon dps in classictuinïnen schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:18:
Ik herinner me nu inderdaad dat wand damage in Vanilla zeer hoog is. Dit geeft meteen al een beetje hoop voor het levelen.
Nog een paar daagjes...
nadeel dan weer is dat wands dan eigenlijk ook alleen maar dat kunnen doen.
andere weapons hebben weer skills waardoor de damage stijgt enzo..
een wand was ook het eerste weapon met 100+ dps in classic
[ Voor 40% gewijzigd door Crillius op 23-08-2019 09:24 ]
Er worden maandag 3 nieuwe realms toegevoegd en de char limiet van 3 wordt verwijderd.
https://eu.forums.blizzar...ng-monday-26-august/73013
https://eu.forums.blizzar...ng-monday-26-august/73013
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Helaas pull je al snel te veel. En die damage valt nog vies tegen op low level. Met meer dan 2 mobs kom je erg snel in de problemen.Crillius schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:15:
Maar als je een level buddy heb (bij voorkeur een hybrid specced iemand) kan je als een trein door pullen.
het voordeel van Classic: je kan ook gewoon een ranged item equippen en dat gebruiken om te pullenBarnagma schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:24:
[...]
Helaas pul je al snel te veel. En die damage valt nog vies tegen op low level. Met meer dan 2 mobs kom je erg snel in de problemen.
Gelukkig wel. Ik was het bijna weer vergeten dat warriors en rogues ook een ranged slot haddenCrillius schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:25:
[...]
het voordeel van Classic: je kan ook gewoon een ranged item equippen en dat gebruiken om te pullen
Tot level 10 kon je als caster beter alles met een goeie (green, via enchanting gebouwde) wand doen, want spells hadden geen zin gezien de DPS die de wand kon leveren.tuinïnen schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:18:
Nog een paar daagjes...
niet vergeten je weapon skills te levelen! :Barnagma schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:28:
[...]
Gelukkig wel. Ik was het bijna weer vergeten dat warriors en rogues ook een ranged slot hadden.
.
Om de 5 levels even een cheap ass common quality wapentje kopen om je skills bij te houden.Crillius schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:01:
[...]
niet vergeten je weapon skills te levelen! :
Oi, je gaat toch geen wapens die duidelijk voor hunters bedoeld zijn inpikken voor je warrior/rogue he?Crillius schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:25:
[...]
het voordeel van Classic: je kan ook gewoon een ranged item equippen en dat gebruiken om te pullen
Haha dat hoort ook bij classicGaius schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:17:
[...]
Oi, je gaat toch geen wapens die duidelijk voor hunters bedoeld zijn inpikken voor je warrior/rogue he?
Verwijderd
Casters raad ik aan om z.s.m. een wand te (laten) maken;
https://classicdb.ch/?item=11287 level 5
https://classicdb.ch/?item=11288 level 13
Scheelt je een hoop downtime!
ik zal wel moeten..Gaius schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:17:
[...]
Oi, je gaat toch geen wapens die duidelijk voor hunters bedoeld zijn inpikken voor je warrior/rogue he?
als je hunters mag geloven is zo'n beetje alles een hunter item

Dat is een excuus die ik veel ga gebruiken. (we gaan voor die Herod's axe en dan alleen maar raptor strike spammen voor de proc!)Gaius schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:17:
[...]
Ahhhh. Classic, en diens sterke hang naar toverstokjes....Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:21:
Casters raad ik aan om z.s.m. een wand te (laten) maken;
Sterker nog, ik denk dat het serieus de moeite waard is om een (bank) alt naar lvl 5 te levelen, zodat je enchant kan trainen en zelf deze wands kan maken. Deze stokjes gaan zeker als zoete broodjes over de toonbank, mogelijk tegen een markup in de eerste dagen.
Vanaf level 27 (geloof ik) is de BRD quest reward wand echt een must.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
BRD op level 27?Helixes schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:58:
[...]
Ahhhh. Classic, en diens sterke hang naar toverstokjes....
Sterker nog, ik denk dat het serieus de moeite waard is om een (bank) alt naar lvl 5 te levelen, zodat je enchant kan trainen en zelf deze wands kan maken. Deze stokjes gaan zeker als zoete broodjes over de toonbank, mogelijk tegen een markup in de eerste dagen.
Vanaf level 27 (geloof ik) is de BRD quest reward wand echt een must.

Ik denk dat wands pas bij alts interessant gaan worden. Dan hebben mensen waarschijnlijk wel wat geld. In het begin is dat niet echt aan de orde.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Gewoon, op een eigen pad gaan (alternate reality) , en de gameplay en stijl van vanilla gewoon het laten behouden als richtlijn ??WillemJanJansen schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:42:
Classic moet nog uitkomen maar dit vind ik wel interessant:
het lijkt me geweldig om bijvoorbeeld Northerend in de vanilla stijl te ervaren
Het lijkt mij leuk als ze de verhaallijn gewoon weer een tweede keer afspelen. TBC is naar mijn mening het beste deel geweest van het hele spel. De dungeons en raids in die expansion zijn onovertroffen. Daarna ging het enigszins achteruit maar was het nog steeds erg goed.
Het zou idd mooi zijn om classic style de rest te kunnen spelen maar dat is denk ik niet heel haalbaar omdat classic vooral uitblinkt in wat voor moeite je moet doen om dingen gedaan te krijgen, terwijl in de expansions de focus toch behoorlijk lag op het "zorgen dat iedereen mee kan doen."
Het verwijderen van attunements en het irrelevant maken van professions vind ik eeuwig zonde. Als ze die dingen weer positief kunnen veranderen terwijl we door de andere expansions gaan zou het een stuk schelen denk ik.
Het zou idd mooi zijn om classic style de rest te kunnen spelen maar dat is denk ik niet heel haalbaar omdat classic vooral uitblinkt in wat voor moeite je moet doen om dingen gedaan te krijgen, terwijl in de expansions de focus toch behoorlijk lag op het "zorgen dat iedereen mee kan doen."
Het verwijderen van attunements en het irrelevant maken van professions vind ik eeuwig zonde. Als ze die dingen weer positief kunnen veranderen terwijl we door de andere expansions gaan zou het een stuk schelen denk ik.
Wauw
nog maar een paar nachtjes, ben alleen zwaar aan het twijfelen of ik deze verslaving (als de vonk overslaat) erbij kan gebruiken
Hoe denken jullie dat de release gaat verlopen? Servers zijn zo goed als vol, met de respawn timers zal het lvle met zoveel mensen lang duren. Of zou de fasing/layering goed op orde zijn? Eerst maar eens wat streamers volgen de eerste week, om daarna wellicht de draad op te pakken. Iig wel hyped
Hoe denken jullie dat de release gaat verlopen? Servers zijn zo goed als vol, met de respawn timers zal het lvle met zoveel mensen lang duren. Of zou de fasing/layering goed op orde zijn? Eerst maar eens wat streamers volgen de eerste week, om daarna wellicht de draad op te pakken. Iig wel hyped
hangt af van de server.
Maar ik ga uit van het erste, dan kan het alleen maar mee vallen.
Maar ik ga uit van het erste, dan kan het alleen maar mee vallen.
For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.
Het mooiste zou ik vinden als addons verboden worden. Dan krijg je echt dat vanilla sfeerttje terug. Ik wil geen gear-check, damagemeters en questhelper zien. Dan worden de raids en dungeons ook gewoon 'moeilijk' zonder dat iedereen met 2 vingers in de neus al het content meteen klaarspeelt.
Er komen maandag nog wat servers bij. Zie posts hierboven.bbblije schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:42:
Ik sluit me hier helemaal bij aan.Ivysaur schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:14:
Het mooiste zou ik vinden als addons verboden worden. Dan krijg je echt dat vanilla sfeerttje terug. Ik wil geen gear-check, damagemeters en questhelper zien. Dan worden de raids en dungeons ook gewoon 'moeilijk' zonder dat iedereen met 2 vingers in de neus al het content meteen klaarspeelt.
Vroeger speelde ik met alleen extra bars, that's it.
PSN: Deltoidius
toen ik er in 2006 mee begon , gebruikte ik al meteen dominos, en omen treath meterIvysaur schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:14:
en dat ga ik gewoon gebruiken, en voor het raiden ... ach ik denk dat ik mc voor 1 keer ga doen ... maar actief raiden .. nah F*k that
Natuurlijk heb ik dat gedaan.Grvy schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:16:
@Ivysaur heb je vanilla gespeeld? want.. addons waren er toen ook al.
Ja er zaten wel addons in vanilla alleen wel veel minder dan er nu zijn en ook veel minder die de gameplay veel makkelijker maakte in bijv. raids zoals DBM.Grvy schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:16:
@Ivysaur heb je vanilla gespeeld? want.. addons waren er toen ook al.
Sowieso gaan de pserver hardcore rushers na een paar maandjes vragen of de phases versneld doorgevoerd kunnen worden, want ze hebben niks te doenIvysaur schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:27:
[...]
Natuurlijk heb ik dat gedaan.Maar ben zo bang dat als mensen dingen als gear-check, boss, questhelper enzo gaat gebruiken dat elite-shit enzovoort weer de kop op steekt. Iedereen te snel door het spel gaat enz. En na een 3 tot een half jaar is men het wel weer zat.
Dan gaan de pserver hardcore rushers vragen om een nieuwe realms,zodat ze weer van voren af kan kunnen beginnen.
Het is vrij voorspelbaar.
Dit dus.
Verwijderd
Geen idee of het hier al ter sprake is gekomen, maar wat tips voor mensen die nog nooit op een nieuwe server hebben gespeeld:
Niemand heeft gold in het begin. Dus als je BoE worlddrops krijgt die je niet zelf kan gebruiken, bewaar ze op een alt tot er een wat grotere economie is. Zeker de high level epic drops kunnen makkelijk een epic mount financieren, mits de economie al draait.
Als je van plan bent tailoring+enchanting te nemen, niet doen. Neem skinning+herbalism of skinning+mining.
Cloth moet je een keuze maken: First Aid levellen of bewaren. Als je gaat pvp-en, dan First aid anders gewoon lekker je cloths op een alt bewaren om je tailoring op level 60 mee te levellen.
en
Leathers vendor je om je gold te verdienen voor je level 40 mount. De zeldzamere skinning items bewaar je op een alt voor AH als de economie draait.
Herbs bewaar je zodat je goedkoop een bevriende alchemist potions kan laten maken, wat een hoop gold uitspaart de eerste weken op level 60 als je voor een epic mount spaart.
of
De ores en gems van mining gooi je op de AH als de economie een beetje begint te draaien. Engineering is in classic waardevol en engineers minen zelf vrijwel nooit genoeg om het fatsoenlijk te kunnen levellen.
Zodra je in de hogere dungeons komt en wil gaan raiden: Alle blue drops met nature en fire resistance bewaren!
Niemand heeft gold in het begin. Dus als je BoE worlddrops krijgt die je niet zelf kan gebruiken, bewaar ze op een alt tot er een wat grotere economie is. Zeker de high level epic drops kunnen makkelijk een epic mount financieren, mits de economie al draait.
Als je van plan bent tailoring+enchanting te nemen, niet doen. Neem skinning+herbalism of skinning+mining.
Cloth moet je een keuze maken: First Aid levellen of bewaren. Als je gaat pvp-en, dan First aid anders gewoon lekker je cloths op een alt bewaren om je tailoring op level 60 mee te levellen.
en
Leathers vendor je om je gold te verdienen voor je level 40 mount. De zeldzamere skinning items bewaar je op een alt voor AH als de economie draait.
Herbs bewaar je zodat je goedkoop een bevriende alchemist potions kan laten maken, wat een hoop gold uitspaart de eerste weken op level 60 als je voor een epic mount spaart.
of
De ores en gems van mining gooi je op de AH als de economie een beetje begint te draaien. Engineering is in classic waardevol en engineers minen zelf vrijwel nooit genoeg om het fatsoenlijk te kunnen levellen.
Zodra je in de hogere dungeons komt en wil gaan raiden: Alle blue drops met nature en fire resistance bewaren!
DBM bestond al tijdens vanilla en was verplicht.Gixxer27 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:36:
[...]
Ja er zaten wel addons in vanilla alleen wel veel minder dan er nu zijn en ook veel minder die de gameplay veel makkelijker maakte in bijv. raids zoals DBM.
Veels te kort door de bocht. De eerste high level enchanter van een server is de koning.Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:37:
[ Voor 33% gewijzigd door Grvy op 23-08-2019 13:41 ]
Dit is een account.
Ik heb eigenlijk nooit gesnapt wat er zo erg was aan gear-check, gear score of zichtbaar ilvl.Ivysaur schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:27:
[...]
Natuurlijk heb ik dat gedaan.Maar ben zo bang dat als mensen dingen als gear-check, boss, questhelper enzo gaat gebruiken dat elite-shit enzovoort weer de kop op steekt. Iedereen te snel door het spel gaat enz. En na een 3 tot een half jaar is men het wel weer zat.
Verwijderd
DBM bestond aan het einde van Vanilla de eerste raid tiers zat ik nog met een stopwatch!Grvy schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:39:
[...]
DBM bestond al tijdens vanilla en was verplicht.
DBM nu is veel geavanceerder als toen. Een aantal bosses zal hierdoor triviaal worden. Toch verwacht ik dat iedere guild raidgroep het gaat gebruiken.
Ik zal zelf in ieder geval voor het levellen een quest addon gebruiken die markeringen op de (mii)map plaatst. Was een zegen toen Blizzard het toevoegde en ik ben geen purist.
Het grootste voordeel van classic is geen x-realm maar allen je eigen zerver. Waardoor iedereen na enige tijd vanzelf de aso's en klootzakken kent en deze simpelweg niet meer in dungeon groepen komen. M.a.w. de klootzakken kan je weer ontlopen.
@Gixxer27 Ja iedereen heeft zijn eigen dingen die hij verwacht van Classic. Ik hoop doordat je steeds dezelfde spelers tegen gaat komen dat het wat socialer wordt dan nu in BfA. gelukkig wil ik graag een class/role spelen die viable is in Classic, maar ben van mening dat dat juist in BfA veel beter geregeld is.
@Ivysaur Je hoeft geen addons te gebruiken. Ook in Vanilla gebruikte ik al snel addons. Maar 40 unit frames met naast iedere frame 5 knoppen met heals ga ik echt nooit meer doen. Grid + Clique zal het waarschijnlijk worden. Daarnaast voor mij Questie + auctionator + postal + cartographer + Atlas + Atlas loot.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2019 13:56 ]
Verwijderd
Ik weet niet of jij ten tijde van Vanilla launch speelde, maar dat klopte (in ieder geval op mijn server) niet.Grvy schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:39:
[...]
DBM bestond al tijdens vanilla en was verplicht.
[...]
Veels te kort door de bocht. De eerste high level enchanter van een server is de koning.
Sowieso kan je omdat je cloth hebt bewaard je enchanting vrij snel levellen. Maar de enchanter die het meest verdient is degene die de recipes die achter repgrinds zitten als eerste heeft.
Vind juist die lvl addon die de markeringen voor je op de map zet het gevoel wegnemen van een RPG en al helemaal het vanilla gevoel maar dat is persoonlijk voor mijVerwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:45:
[...]
DBM bestond aan het einde van Vanilla de eerste raid tiers zat ik nog met een stopwatch!
DBM nu is veel geavanceerder als toen. Een aantal bosses zal hierdoor triviaal worden. Toch verwacht ik dat iedere guild raidgroep het gaat gebruiken.
Ik zal zelf in ieder geval voor het levellen een quest addon gebruiken die markeringen op de (mii)map plaatst. Was een zegen toen Blizzard het toevoegde en ik ben geen purist.
Het grootste voordeel van classic is geen x-realm maar allen je eigen zerver. Waardoor iedereen na enige tijd vanzelf de aso's en klootzakken kent en deze simpelweg niet meer in dungeon groepen komen. M.a.w. de klootzakken kan je weer ontlopen.
Ik wil eigenlijk een server dat addons blokkeert. Echt een pure vanillaserver. Een soort dag 1. Niemand die op niemand zit te vitten omdat bepaalde gear niet goed is, of dat die de raid/dungeon niet kent, enzovoort. Gewoon gezellig gezamenlijk een RPG spelen. Chatten, elkaar leren kennen, relaties die ontstaan, overwinningen en verliezen die gevierd en getreurd worden. Ahh

.
@Verwijderd DBM of een andere soort mod met een andere naam (BigWigs?) bestond al tijdens de release van MC.
En ja, ik speel al een heel tijdje. Active sub since the beginning.
Wat betreft high level enchanter bedoel ik natuurlijk degene met de meeste recipes/high lvl recipes. Daarvoor moet je en high lvl enchanting hebben en de recipes.
Wat betreft high level enchanter bedoel ik natuurlijk degene met de meeste recipes/high lvl recipes. Daarvoor moet je en high lvl enchanting hebben en de recipes.
Dit is een account.
Verwijderd
Volgens mij was bigwigs eerder en kwam DBM pas aan het eind van vanilla echt op. Hoe dan ook de bossmod die wij toen gebruikte was zo onbetrouwbaar dat we aangewezen raiders hadden die op een stopwatch timed boss abilities bijhielden.Grvy schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:09:
@Verwijderd DBM of een andere soort mod met een andere naam (BigWigs?) bestond al tijdens de release van MC.
De kwaliteit is nu zoveel beter.
Ik was indertijd verre van de eerste enchanter, maar omdat ik bij het levellen al focusde op de de reputation verdiende ik bakken met gold.
Thorium brotherhood zit er nu vanaf start als ik het goed begrijp, dus level je alchemy terwijl je werkt aan de volgende zaken (voor zover mogelijk in phase 1):
- Timbermaw Hold
- Thorium Brotherhood
- Argent Dawn
- Zandalar tribe
- Farm Scholomance
- Farm UBRS
- Houdt vendors van limited recipes in de gaten
Ik speel ook sinds het begin, helaas de eerste maanden een account gedeeld om te kijken of het leuk was. Daardoor kon ik een paar maanden na launch opnieuw beginnen op mijn eigen account en op een andere nieuwe server. Classic wordt de derde keer dat ik vanaf opening op een server speel. Helaas net 1 maand te laat een eigen account genomen en dus geen beeldje van Blizzard gekregen
@stefanass Gelukkig kiest iedereen zelf hoe hij wil spelen. Maar ik heb die wands indertijd echt niet gemist en gold verdienen was indertijd vooral afhankelijk van aanwezig zijn in trade en een paar recipes die iedereen wil hebben, met name:
Enchant weapon - Lifestealing
Enchant 2H weapon - Major Intellect
Enchant 2H weapon - Major Spirit
Enchant 2H weapon - Superior Impact
Enchant 2H weapon - Agility
Enchant weapon - Agility
Als de Thorium Bortherhood recipes nu meteen beschikbaar zijn dan zullen die intellect en spirit enchants wel minder gevraagd zijn. deze keer.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2019 14:31 ]
Buiten dat, als caster sowieso handig om enchanting te nemen totdat je de 2 wands kan maken voor jezelf. Daarna evt. switchen naar een gathering proff als je wilt. Maar ik neem zelf gewoon enchanting en tailoring op mn 1e caster.Grvy schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:39:
[...]
Veels te kort door de bocht. De eerste high level enchanter van een server is de koning.
I claim typoCrillius schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:19:
[...]
ja, bij die uitspraak moest ik me ook even achter het oor krabben...
@Helixes bedoel jij BFD?

Blackfathom Deeps it is...
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Verwijderd
https://www.wowclassiccountdown.com/Tomski1986 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:44:
Ik hou het echt niet langer.
Hier staar ik al een week naar...
Daar gaat de tijd niet sneller vanVerwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:59:
[...]
https://www.wowclassiccountdown.com/
Hier staar ik al een week naar...
De keuze voor mijn start class is iig gemaakt en het word een warrior samen met een vriend die een priest gaat lvlen.
[ Voor 20% gewijzigd door Gixxer27 op 23-08-2019 16:04 ]
Hahaha, S-tier picksGixxer27 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:00:
[...]
Daar gaat de tijd niet sneller van
De keuze voor mijn start class is iig gemaakt en het word een warrior samen met een vriend die een priest gaat lvlen.
Ik ben zwaar hyped. Doe echt geen reet meer behalve een beetje classic shit kijken en lezen
. Al m'n oude maten komen terug om weer eens even hard te gaan knallen. Superveel zin in. Ik hoop dat Blizzard uiteindelijk ook met een soort classic+ doorgaat. Als ik zie dat er nu wereldwijd 60+ servers (met meer dan 4x de capaciteit van een oude server) klaarstaan denk ik dat dit echt een doorslaand succes wordt.
Check deze voor nog wat extra hype, waanzinnig knap gemaakt. Volgens mij werkt die gast nu ook voor Blizzard (waar hij lekker cliché retail cinematics in elkaar mag knutselen
.
Check deze voor nog wat extra hype, waanzinnig knap gemaakt. Volgens mij werkt die gast nu ook voor Blizzard (waar hij lekker cliché retail cinematics in elkaar mag knutselen
[ Voor 22% gewijzigd door Grotbewoner op 23-08-2019 16:26 ]
Ook nog eens als het doel PVP/casual raiding is.
Ken er nog één! Log af en toe in om maar te zien hoeveel uur er nog op de klok staat. Mooi filmpje inderdaad!Grotbewoner schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:21:
Ik ben zwaar hyped. Doe echt geen reet meer behalve een beetje classic shit kijken en lezen. Al m'n oude maten komen terug om weer eens even hard te gaan knallen. Superveel zin in. Ik hoop dat Blizzard uiteindelijk ook met een soort classic+ doorgaat. Als ik zie dat er nu wereldwijd 60+ servers (met meer dan 4x de capaciteit van een oude server) klaarstaan denk ik dat dit echt een doorslaand succes wordt.
Check deze voor nog wat extra hype, waanzinnig knap gemaakt. Volgens mij werkt die gast nu ook voor Blizzard (waar hij lekker cliché retail cinematics in elkaar mag knutselen.
Denk dat ik mijn gnome ook naar de nightelf zone breng. Vind de NE startzone veel meer hebben dan de human of gnome zone. Op de warlock even de imp halen (level 4) en dan verkassen.
De NE sfeer vind ik beter: YouTube: Teldrassil - Original Wow Music
Darkshore is ook de bom
Volk dat op mirage raceway gaat spelen?
[Battle.net: Forsaken#22243]
AllianceIntelcorei7 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:31:
Volk dat op mirage raceway gaat spelen?
Uw advertentie hier?
Ooh, Horde hier
[Battle.net: Forsaken#22243]
Verspreid over de servers (Shazz en Mirage i.i.g. een hoop). Meeste op ShazzKek schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:41:
is er nou een server waar alle tweakers op gaan..? zag dat een aantal servers al vol waren..

Uw advertentie hier?
Blizzard response op het ClassicLFG addon:
https://eu.forums.blizzar...w/t/classic-lfg/72495/475
Er komen dus restricties aan. Nice!
https://eu.forums.blizzar...w/t/classic-lfg/72495/475
Er komen dus restricties aan. Nice!
Verwijderd
Hoop tweakers in onze guild op Firemaw. (Horde)Kek schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:41:
is er nou een server waar alle tweakers op gaan..? zag dat een aantal servers al vol waren..
Welke guild is dat als ik vragen mag?Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 07:55:
[...]
Hoop tweakers in onze guild op Firemaw. (Horde)
Ook een hoop tweakers op Golemagg :-) Daar gaan (ook) een aantal Nederlandse guilds spelen.
Less = more
Gaan er ook nog mensen spelen op PVE of gaat iedereen op PVP servers spelen? Ik twijfel namelijk heel erg tussen de 2. Heb geen zin om elke 2 minuten gekilled te worden door een high lvl als ik rustig aan het levelen ben.
Heb hier namelijk geen ervaring mee ik speel al vanaf TBC op een pve server.
.
Het is bijna maandag op dinsdag. Om 00.00 of 01.00 gaan we live. De hitte doorkomen en we kunnen het

.
[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:19 ]
Verwijderd
Memory Lane ofcourse, guildie!junglebeast schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:18:
[...]
Welke guild is dat als ik vragen mag?
Woops. hehe.
Anyhoe. Er is weer een nieuwe cencus gemaakt door reddit. https://docs.google.com/f...5VMw/viewform?usp=sf_link
Zo net gehoord dat we naar Morgraine toe geen ipv Shasrah, dus maandagavond kijken of ik me namen weet te bemachtigen
Woop woop,
Gisteren mijn mancave maar ff opgeruimd aangezien we daar 3 weken moeten gaan zitten .
Ik ben er helemaal klaar voor.
Hyperdehype
Gisteren mijn mancave maar ff opgeruimd aangezien we daar 3 weken moeten gaan zitten .
Hyperdehype
Ik heb er ook echt weer zin in. Ik ben ooit begonnen als Night Elf hunter. Ik heb classic raids nooit gezien want toen ik level 56 werd (duurde ook echt lang), kwam al TBC uit.
Een leuke verhaal (om ook enigszins te illustreren hoe levendig WoW toen nog was); Op een gegeven moment - tijdens het levellen in Outland - werd ik continue geganked door een Undead Rogue. Echt letterlijk een half uur lang. Ik natuurlijk ragequitten en even de guildwebsite zoeken van die Undead Rogue. Om vervolgens op hun forum een bericht plaatsen dat ze toch wel heel zielig zijn om low levels te gaan ganken. Achteraf gezien, niet de meest tactische keuze ooit.
Een dag later, niets vermoedend weer aan het levellen in Nagrand... kreeg ik een random invite van een lvl 70. Dus uit nieuwsgierigheid maar even accepteren. Kreeg ik ineens een bericht <Ha, now we know your location>. En 2 minuten later stond die undead rogue met paar vriendjes weer voor mij, om mij verder te gaan ganken. Op dat moment toch geragequit en naar Horde overgeschakeld... en ja, wel als een undead rogue. Sinds dien mijn favoriete go to character.
Ik hoop, ergens weer met classic, dit soort herrieneringen op te doen. Ik ben gestopt na 1-2 maanden nadat MoP uitkwam. En heerlijk gezegd, ik kan mijn enorm goed vinden dat mensen zeggen dat heel de community zo goed als dood is. Ik heb even geleveld tussen 90 naar 100. Welgeteld 2 andere mensen tegengekomen.
Ik ben wel iets meer van het PvP maar zo nu en dan Raids ook wel leuk! Besloten om maar naar Firemag te gaan ivm de weinig vrije tijd en zeker in het begin dat er nog random disconnects zullen gebeuren, dat ik weer 30 minuten in de queu sta. Ook kwam ik nog deze eigen video tegen (kijk uit, beetje cringie, lage kwaliteit enzo):
Ohja, ik heb er zin in
!
Een leuke verhaal (om ook enigszins te illustreren hoe levendig WoW toen nog was); Op een gegeven moment - tijdens het levellen in Outland - werd ik continue geganked door een Undead Rogue. Echt letterlijk een half uur lang. Ik natuurlijk ragequitten en even de guildwebsite zoeken van die Undead Rogue. Om vervolgens op hun forum een bericht plaatsen dat ze toch wel heel zielig zijn om low levels te gaan ganken. Achteraf gezien, niet de meest tactische keuze ooit.
Een dag later, niets vermoedend weer aan het levellen in Nagrand... kreeg ik een random invite van een lvl 70. Dus uit nieuwsgierigheid maar even accepteren. Kreeg ik ineens een bericht <Ha, now we know your location>. En 2 minuten later stond die undead rogue met paar vriendjes weer voor mij, om mij verder te gaan ganken. Op dat moment toch geragequit en naar Horde overgeschakeld... en ja, wel als een undead rogue. Sinds dien mijn favoriete go to character.
Ik hoop, ergens weer met classic, dit soort herrieneringen op te doen. Ik ben gestopt na 1-2 maanden nadat MoP uitkwam. En heerlijk gezegd, ik kan mijn enorm goed vinden dat mensen zeggen dat heel de community zo goed als dood is. Ik heb even geleveld tussen 90 naar 100. Welgeteld 2 andere mensen tegengekomen.
Ik ben wel iets meer van het PvP maar zo nu en dan Raids ook wel leuk! Besloten om maar naar Firemag te gaan ivm de weinig vrije tijd en zeker in het begin dat er nog random disconnects zullen gebeuren, dat ik weer 30 minuten in de queu sta. Ook kwam ik nog deze eigen video tegen (kijk uit, beetje cringie, lage kwaliteit enzo):
.
Ohja, ik heb er zin in
Als iemand van de andere faction een beetje lastig was, logde ik meestal voor een half uurtje naar een alt of nam ik even pauze. Zo lang staan ze echt niet naast je corpse te stealthen. Op die manier hebben ze jou tijd gekost maar hebben zij andersom ook op niks gewacht.
Oh ja: escort quests op een pvp server zijn wel echt lastig. Helemaal die beacon quests in oa Tanaris. Daar moet je zo'n mechanische kip beschermen. Meestal duurt dat een paar minuten dik 12 minuten en als de andere faction je spot, staan ze je eerst een tijdje uit te lachen voor ze je Quest net voor het einde verstoren.
YouTube: The 3 Most PAINFUL Quests In Classic WoW 🐔
Pvp servers zijn niet zo erg maar soms kom je mensen tegen die even een robbertje met je willen vechten. Op zich best leuk. Sommige zones zijn wel lastig om in te questen. Denk dat aan bijvoorbeeld hillsbrad foothills/ stranglethorn/ ashenvale/ felwood.Stokje schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:13:
Gaan er ook nog mensen spelen op PVE of gaat iedereen op PVP servers spelen? Ik twijfel namelijk heel erg tussen de 2. Heb geen zin om elke 2 minuten gekilled te worden door een high lvl als ik rustig aan het levelen ben.
Oh ja: escort quests op een pvp server zijn wel echt lastig. Helemaal die beacon quests in oa Tanaris. Daar moet je zo'n mechanische kip beschermen. Meestal duurt dat een paar minuten dik 12 minuten en als de andere faction je spot, staan ze je eerst een tijdje uit te lachen voor ze je Quest net voor het einde verstoren.
YouTube: The 3 Most PAINFUL Quests In Classic WoW 🐔
[ Voor 72% gewijzigd door WillemJanJansen op 25-08-2019 11:37 ]
.
[ Voor 108% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:19 ]
Lijkt idd een aardige diashow dat filmpje. Waarschijnlijk zouden de servers dat nu wel aankunnen.
Xrealm heeft eigenlijk de wow community ook echt wel gekilled doordat het niet meer uitmaakte wat voor persoon je bent/was
Foto aub.Tha-Skunk schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 08:43:
Woop woop,
Hyperdehype
Verwijderd
@FireBladeX Oh man, dat doet mij denken aan Vanilla. Een paar rogues en twee druids in de guild gankte tegen betaling (in-game gold) spelers. Hoe meer je betaalde, hoe langer ze iemand gankte, waar die ook was. Ben zelf ook wel eens met ze mee geweest als druid healer.
Het mooie was natuurlijk dat ze door meerdere mensen werden betaald om de notoire gankers van de andere faction te ganken. Ze hadden zelfs een extra account om dat zelfde trucje waar jij in trapte uit te halen.
Erg lucratief, maar de mooiste was wel die keer dat een van die gankers Orgrimmar invluchte. Maar ja er was betaald om het twee uur te corpse campen, dus wat doe je dan? Hij is een uur gecorpse camped in orgrimmar voordat hij opgaf en niet meer inlogde! En de volgende dag uiteraard nog een uurtje, betaald is betaald.
En alle horde kende ze en lieten ons (de rest van de guild) met rust, omdat ze wisten dat als ze ons gankte ze zelf nooit meer rustig konden spelen. Pas in TBC toen ze stopten hadden we af en toe last van gankers, In vanilla eigenlijk alleen maar het onvermijdelijke ganken in STV gehad.
Het mooie was natuurlijk dat ze door meerdere mensen werden betaald om de notoire gankers van de andere faction te ganken. Ze hadden zelfs een extra account om dat zelfde trucje waar jij in trapte uit te halen.
Erg lucratief, maar de mooiste was wel die keer dat een van die gankers Orgrimmar invluchte. Maar ja er was betaald om het twee uur te corpse campen, dus wat doe je dan? Hij is een uur gecorpse camped in orgrimmar voordat hij opgaf en niet meer inlogde! En de volgende dag uiteraard nog een uurtje, betaald is betaald.
En alle horde kende ze en lieten ons (de rest van de guild) met rust, omdat ze wisten dat als ze ons gankte ze zelf nooit meer rustig konden spelen. Pas in TBC toen ze stopten hadden we af en toe last van gankers, In vanilla eigenlijk alleen maar het onvermijdelijke ganken in STV gehad.
Bedankt voor de toelichting, ik zal even bedenken wat ik ga doen. Heb nog een paar dagen bedenktijdWillemJanJansen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:13:
Pvp servers zijn niet zo erg maar soms kom je mensen tegen die even een robbertje met je willen vechten. Op zich best leuk. Sommige zones zijn wel lastig om in te questen. Denk dat aan bijvoorbeeld hillsbrad foothills/ stranglethorn/ ashenvale/ felwood.
Ik ben al beetje aan het doorscrollen maar welke server moet ik hebben voor dutch alliance spelers?
Waar gaan de meeste allaince spelers hier op spelen? En eventueel guild?
(Ben geen expert)
Edit:
Deze??
(Ben geen expert)
Edit:
Deze??
[ Voor 28% gewijzigd door Klaas25 op 25-08-2019 21:40 ]
Ligt eraan of je PVP of PVE wilt. PVP is op Shazz de grootste. Wij zitten PVE op Mirage RacewayKlaas25 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 21:38:
Ik ben al beetje aan het doorscrollen maar welke server moet ik hebben voor dutch alliance spelers?![]()
(Ben geen expert)
Edit:
Deze??
[...]
Uw advertentie hier?
Ik dacht dat PVP "HET" was?CyPh schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 21:43:
[...]
Ligt eraan of je PVP of PVE wilt. PVP is op Shazz de grootste. Wij zitten PVE op Mirage Raceway
Kijk er echt naar uit. Uit nostalgie even gekeken of ik kill video's op youtube kon vinden en vond deze van mijn oude guild Disorder.
YouTube: Disorder vs Vaelstrasz
Brings back memories
Brings back memories
Oei disorder, Lang geleden.jlena schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:07:
Kijk er echt naar uit. Uit nostalgie even gekeken of ik kill video's op youtube kon vinden en vond deze van mijn oude guild Disorder.
Brings back memories
Ik mag straks als shaman weer allemaal world quests doen om mijn tothems te krijgen.
Ik zat vroeger ook in Disorder, speelde hunter toenjlena schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:07:
Brings back memories
Zit nu in Golden times, Rhodeidrah, Hellraiser en Fuegan zitten er ook in (voor het geval je niet een van de genoemden bent
Gaat er van de Alliance Guilds nog iemand redelijk serieus raiden? Een vriend en ik zoeken nog mensen om samen mee aan de bak te gaan, internationaal is ook prima!
Kan je mij de discord pm-en. Lange tijd geleden dat ik die 2 Belgen heb gesproken. Is wel leuk om oude verhalen op te halen.wimdezoveelste schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:28:
[...]
Ik zat vroeger ook in Disorder, speelde hunter toen
Zit nu in Golden times, Rhodeidrah, Hellraiser en Fuegan zitten er ook in (voor het geval je niet een van de genoemden bent)
Als ik wil inloggen en met me muis over "enter world" hoever. Staat er:" The world is scheduled to be available in approximately 17 hours."
Betekend dit dat er een kans is dat we eerder kunnen spelen?
Betekend dit dat er een kans is dat we eerder kunnen spelen?
7 + 17 = 24. Dat klopt dan toch precies?
Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat