Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oikake
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-09 21:21
DivineNL schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:57:
[...]

Ah, snap hem. Dat kan ik momenteel niet |:(

Begin trouwens te balen dat we Golemagg hebben gekozen, begint er steeds meer op te lijken dat grotendeels van de Nederlandstalige community voor Shazz heeft gekozen. Of lijkt dat maar?
Exomna / TiC gaat gewoon naar golemagg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 12:47
Oikake schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:24:
[...]

Exomna / TiC gaat gewoon naar golemagg ;)
Ik ben een WoW noob 8)7 , waarschijnlijk de grootste van onze guild dus de namen zeggen me persoonlijk niets. Zal ze vanmiddag eens googlen.

Het idee van de guild die ik join was de grootste Nederlandstalige worden op Golemagg :P
Meerendeel zijn allemaal WoW veteranen dus ik heb geen idee of dat reëel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deleon78 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:24:
Ping lijkt me niet zo spannend binnen Europa, al helemaal niet met een game als WoW, of zie ik dat verkeerd?
Tenzij iemand het idee opvat om de devilsaur mafia naar Classic te brengen, dan wil je echt wel een super lage ping hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Metallize schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:31:
Het nadeel van de private servers waren,altans mijn mening , was dat je geen garantie had op support en dat je character ook er nog steeds is , en niet gehacked is na een x aantal maanden.
Daarom zij ik ook al jaren ... ik will best Blizzard betalen voor een "vanilla ervaring " .... Classic WoW FTW !!

Vooral het levellen, is iets wat ik erg leuk vindt , " the chase is better than the catch" , of voor jullie voetballers :P de wedstrijd zien in die 80min is leuker dan, het lezen wie er gewonnen heeft na een uur ;)
Daarom heeft het geen zin om op private te spelen, sluiten ze de boel , kun je weer op nieuw beginnen
Dat is het enige dat me zorgen baart. Mensen roepen allemaal wel "vanilla pservers draaien al 10 jaar", maar dat is niet helemaal zo. Zowat elk jaar runt de hele playerbase van de grote vanilla servers door naar de volgende 'fresh realm' en gaat de oorspronkelijke dood.

Classic WoW echter is wel voor eeuwig. Die pserver hoppers, die elk jaar hun nieuwe fresh realm fix krijgen zullen moeten wennen: Als ze hun doel bereikt hebben, is het klaar. Geen nieuwe 'fresh realms'.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 17:20
FunkyTrip schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:10:
[...]

Dat is het enige dat me zorgen baart. Mensen roepen allemaal wel "vanilla pservers draaien al 10 jaar", maar dat is niet helemaal zo. Zowat elk jaar runt de hele playerbase van de grote vanilla servers door naar de volgende 'fresh realm' en gaat de oorspronkelijke dood.

Classic WoW echter is wel voor eeuwig. Die pserver hoppers, die elk jaar hun nieuwe fresh realm fix krijgen zullen moeten wennen: Als ze hun doel bereikt hebben, is het klaar. Geen nieuwe 'fresh realms'.
Classic Plus, TBC, ... zoveel opties waar ook Blizzard zelf al over na zit te denken. Laten we eerst maar eens Naxxramas voorbij raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-09 15:30

Funky22

Guild invite

[...]

Begin trouwens te balen dat we Golemagg hebben gekozen, begint er steeds meer op te lijken dat grotendeels van de Nederlandstalige community voor Shazz heeft gekozen. Of lijkt dat maar?
Een goede 500 man van BE/Nl toch momenteel die voor Shazz gekozen hebben.
Onze Ally guild heeft nu +350 Discord members, de Horde guild zit ook al aan een +180

[ Voor 14% gewijzigd door Funky22 op 16-08-2019 18:16 ]

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:15
[...]

Wie heeft golemagg gekozen dan ? want dacht eerst te lezen dat tweakers naar Shazz ging. daar zit ik ook nu lol XD maar ik ben die nederlandse guild Golden times gejoined :P want speel alliance O-)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Ik zit ook op Shazz samen met m'n vrouw (Horde kant). Een vriend van ons van toen we nog WoW speelde heeft ons ook benaderd, hij ging ook Shazzrah Horde. Op zich wel zin in nu, m'n namen geclaimed (al geef ik er niet heel veel om en zijn m'n namen nou ook weer niet zo speciaal) en nu wachten...

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Voor iedereen die op Shazzrah gaat spelen. [link]
Based on name reservations so far, the Shazzrah realm is looking to be massively overpopulated. If all existing players on this server remain there, login queues in excess of 10,000 players are a certainty, and possibly much higher than that.

We recently opened up the Gehennas realm, and we urge players on Shazzrah to consider moving there. There are a lot of players currently on Shazzrah and we want Gehennas to fill up before we open any new PvP realms. This is so that player population is spread as evenly as possible before launch, in order to provide the best play experience.

While we are able to fit several times more players on a single realm in 2019 than was the case in 2006, we are not going to raise that cap any further, even though we have the technical capacity to do so. Raising realm caps would simply forestall the problem, letting more players in at launch but creating an unsustainable situation down the line, with severe queues when we turn off layering permanently before Phase 2 of our content unlock plan.

Please also note that our realm population estimates of Low, Medium, High, and Full are based on this increased capacity – a Medium realm today already has more characters on it than even the most crowded realms did back in 2006.

Our top priority in planning for WoW Classic’s launch has been ensuring that we are laying the groundwork for strong realm communities that will endure over the months and years to follow, which is why we’re cautiously opening new servers to meet demand.
Denk dat Blizzard zich hiermee aardig wat drama op de hals heeft gehaald. Veel mensen zullen niet willen veranderen van realm omdat ze namen hebben gereserveerd die op Gehennas niet meer beschikbaar zijn. Daarnaast moet je coördineren dat jouw hele guild/vriendengroep verplaatst. (En velen zullen dat dan weer niet willen vanwege voorgenoemde reden.)

Op basis van de 'name reservation' is het realm dus al zwaar overbelast. Maar lang niet iedereen die op Shazzrah wil gaan spelen heeft daar al characters aangemaakt. Sommige spelers zullen dat pas na de launch doen en als al jouw vrienden dan op Shazzrah zitten...

Lastige keuze. Als je van plan was om op Shazzrah te gaan spelen loop je dus het risico dat het inloggen een groot drama (wachtrij) gaat worden. Lekker als je speciaal vrij genomen hebt voor de launch.

[ Voor 23% gewijzigd door Cannoli op 17-08-2019 00:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
Het is eigenlijk ook belachelijk dat ze oorspronkelijk zo weinig realms beschikbaar hadden. Zeker gezien alle aandacht die Classic al tijdens de Beta kreeg is het ook totaal geen verrassing.

Het probleem is alleen dat iedereen zijn namen al gereserveerd heeft op bijvoorbeeld Shazzrah en dan ga je niet makkelijk je characters deleten en hopen dat je dezelfde namen nog op Gehennas kan krijgen.

Verder is het ook maar de vraag hoeveel mensen na enkele weken nog Classic zullen spelen, als je nu voor een Medium realm kiest dan zal dit gegarandeerd een Low pop realm worden na een tijdje. Er zijn volgens mij qua spelersaantallen wel genoeg mensen om alle drie de pvp realms Full te krijgen. Maarja, krijg mensen maar zo ver om te switchen.

Het zou eigenlijk al helpen als we een minder vage aanduiding hadden voor realm population in plaats van ''Medium'' ''High'' ''Full''. Als Blizzard nu gewoon duidelijke cijfers gaf dan is de keuze voor een andere realm waarschijnlijk een stuk makkelijker. Stel een realm kan 15k spelers tegelijk aan en blizzard laat zien dat er nu bijvoorbeeld 8k mensen op Gehennas zitten maar 40k mensen op Shazzrah dan zou ik persoonlijk best willen switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Laatst online: 02:15
Meeste gaan toch niet veranderen. Grote guilds en communities hebben hun namen al en guilds al gefixt op servers. die gaan dat niet omgooien.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:55:
Meeste gaan toch niet veranderen. Grote guilds en communities hebben hun namen al en guilds al gefixt op servers. die gaan dat niet omgooien.
Klopt. Aan de ene kant terecht. Aan de andere kant, ik zit niet op een queue van een paar uur te wachten.
Heb een paar uur om te spelen, niet om te wachten 8)7
Onze groep houd de situatie in de gaten, we zijn geen 16 meer met zeeën van tijd. (helaas)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik vraag me vooral af of Blizzard niet enorm onderschat hoeveel mensen er op launch day nog bijkomen. Ik kan me iig niet voorstellen dat het aantal mensen dat al subbed was door retail of een sub genomen heeft voor het reserveren van namen groter is dan het aantal spelers dat nog gaat komen.

Ik zie het in mijn eigen vriendenkring, 8/12 subbed pas bij release. Op Reddit lees je ook vrij veel dat men hetzelfde doet.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-09 19:29
Ik heb gewoon op elke PvP realm een undead female mage met hetzelfde uiterlijk en naam aangemaakt :)
Met de release zie ik dan wel welke ik ga spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Even gekeken of hier wat Exomna / TiC leden terug WoW classic gingen spelen.
Heel leuke tijden vroeger.
Ik was toen Warlock : LoordrAider.
Veel geraid.
Most epic moment was toen we Lady Vashj na een ganse avond wipen toch op de laatste poging neerhaalden.
Helaas zijn we in Ahn Qiraj nooit voorbij de Twin Emps geraakt en in Naxx niet voorbij Patchwork dacht ik (dps test)?

Helaas denk ik niet nog dezelfde time sink te kunnen opbrengen om het allemaal opnieuw te beleven (hoewel ik zin heb). Dat was dagelijks 3 a 4 uur opgeven. Wel mooi dat ze classic terugbrengen en de nieuwe generatie kunnen laten kennismaken met hoe WoW eigenlijk bedoeld was, vrienden maken, 40 man raids doen werken, hardcore, social :). Mss kom ik toch es piepen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Redblader schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:12:
Het zou eigenlijk al helpen als we een minder vage aanduiding hadden voor realm population in plaats van ''Medium'' ''High'' ''Full''. Als Blizzard nu gewoon duidelijke cijfers gaf dan is de keuze voor een andere realm waarschijnlijk een stuk makkelijker. Stel een realm kan 15k spelers tegelijk aan en blizzard laat zien dat er nu bijvoorbeeld 8k mensen op Gehennas zitten maar 40k mensen op Shazzrah dan zou ik persoonlijk best willen switchen.
Er staat wel letterlijk in de blizzpost dat zelfs een 'medium' realm al meer spelers bevat dan de meest overcrowded vanilla realm vroeger.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
FunkyTrip schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:59:
[...]

Er staat wel letterlijk in de blizzpost dat zelfs een 'medium' realm al meer spelers bevat dan de meest overcrowded vanilla realm vroeger.
Uiteraard, maar ik vind het eigenlijk interessanter om bij te houden hoe ver de Shazzrah population boven de cap zit vooral. Dit is momenteel onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:47
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Deleon78 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:47:
[...]

Des te beter, anders gaat iedereen de kat uit de boom kijken :)
Dat doet iedereen toch al, met specifiekere cijfers zou het veel makkelijker zijn om in te schatten hoe erg de noodzaak is om voor een andere server te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-09 10:24
Ook ik heb m'n character nick gerserveerd op bepaalde realms voor classic.
Maar ik besef wel dat classic niet zal speelbaar zijn, door gigantische queue's, op shazzrah.

het ziet er inderdaad naar uit, dat ook de grote EU WoW Streamers voor Horde Shazzrah gaan. (Preach, Bellular, ...)
Dus ik vrees dat er niet veel mensen zullen willen wijzigen van realm.

Gelukkig heb ik ook een nick gereserveerd op een PVE realm. Blijkbaar zijn er veel meer PvP classic spelers dan PvE classic speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:31
Het lijkt er op dat de pve realms ook behoorlijk vol beginnen te raken. Daar misschien ook gewoon queues in het begin. Er zullen nog veel spelers bij komen op 27 augustus.
Qinshi schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:28:

het ziet er inderdaad naar uit, dat ook de grote EU WoW Streamers voor Horde Shazzrah gaan. (Preach, Bellular, ...)
Dus ik vrees dat er niet veel mensen zullen willen wijzigen van realm.
Ik vraag me echt af waarom men graag op de realm met streamers wil zitten. Het lijkt mij dat je je eigen ervaring wilt voeden en niet de aandachtslust van deze streamers. Het is in de aanloop naar classic best leuk om eens met mensen mee te kijken die in de beta zitten maar straks kunnen we zelf aan de gang.

[ Voor 12% gewijzigd door WillemJanJansen op 19-08-2019 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
WillemJanJansen schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 07:07:
Het lijkt er op dat de pve realms ook behoorlijk vol beginnen te raken. Daar misschien ook gewoon queues in het begin. Er zullen nog veel spelers bij komen op 27 augustus.
[...]
Dan hoop ik dat Blizzard daar wat aan doet voordat daar ook queues van 10k zijn.

Ze hadden ook gewoon 40 servers moeten neerzetten, want kleine servers mergen is geen probleem. Grote splitsen wel!

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 12:27
Voxalizer schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:37:
Ik vraag me vooral af of Blizzard niet enorm onderschat hoeveel mensen er op launch day nog bijkomen. Ik kan me iig niet voorstellen dat het aantal mensen dat al subbed was door retail of een sub genomen heeft voor het reserveren van namen groter is dan het aantal spelers dat nog gaat komen.

Ik zie het in mijn eigen vriendenkring, 8/12 subbed pas bij release. Op Reddit lees je ook vrij veel dat men hetzelfde doet.
Ik denk dat ook onderschat wordt hoeveel mensen met een sub namen gereserveerd hebben maar waar de vraag is of men wel echt gaat spelen.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:19:
[...]

Even gekeken of hier wat Exomna / TiC leden terug WoW classic gingen spelen.
Heel leuke tijden vroeger.
Ik was toen Warlock : LoordrAider.
Veel geraid.
Most epic moment was toen we Lady Vashj na een ganse avond wipen toch op de laatste poging neerhaalden.
Helaas zijn we in Ahn Qiraj nooit voorbij de Twin Emps geraakt en in Naxx niet voorbij Patchwork dacht ik (dps test)?
Lady Vashj was TBC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik heb besloten ook weer mee te gaan doen. Tijdens Vanilla speelde ik als Hunter Alliance ( op dezelfde server als Nihilum) en het was altijd een race voor de server firsts, ookal was dat natuurlijk erg lastig tegen nihilum. Is er een groep tweakers die ergens een guild begint? Type server maakt me niet veel uit, alhoewel PVP wel leuker is. Ik zal erg casual spelen en ga waarsch een mage/hunter rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het lijkt er niet op dat er een speciale Tweakers guild gemaakt gaat worden. Er zijn her en der wel groepjes Tweakers in verschillende guilds.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Ik heb toch maar besloten om PVE Alliance te gaan spelen op Mirage. Ik verwacht, vooral bij launch een hoog gank niveau op Shazz en wil toch wel heel graag genieten van de PVE content. Klein groepje tot nu toe, maar zo te zien begint die server ook een stuk drukker te worden. En aangezien de population dus hoger is dan in 2006, moet dat helemaal goed komen

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:15

Qck

Bazinga

desimal90 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:26:
Ik heb besloten ook weer mee te gaan doen. Tijdens Vanilla speelde ik als Hunter Alliance ( op dezelfde server als Nihilum) en het was altijd een race voor de server firsts, ookal was dat natuurlijk erg lastig tegen nihilum. Is er een groep tweakers die ergens een guild begint? Type server maakt me niet veel uit, alhoewel PVP wel leuker is. Ik zal erg casual spelen en ga waarsch een mage/hunter rollen.
Ah, die server zat ik ook. Maar dan horde-side. Moet zeggen dat zij nogal wat bekijks hadden in Orgrimmar

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Laatst online: 11-09 21:16
MrVegeta schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:05:
Het lijkt er niet op dat er een speciale Tweakers guild gemaakt gaat worden. Er zijn her en der wel groepjes Tweakers in verschillende guilds.
Yeah inderdaad, maar er is ook niet echt iemand die het initiatief neemt volgens mij? Zou wel ontzettend leuk zijn als er weer een Tweakers guild is.. We zouden wellicht samen iets kunnen opzetten en kijken of er nog genoeg animo is? Moet er wel direct bij vermelden dat ik zelf geen Guild Leader type ben o.i.d. Ik werk graag wat meer op de achtergrond ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Munki op 19-08-2019 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11-2023
We hebben een aantal tweakers in onze horde guild op shazz.
Maar dat zijn ze lang niet allemaal die weer wow gaan spelen.

Als ik zo door alle berichten heen lees zitten de meeste tweakers redelijk verspreid over de servers.
Mijn ervaringen met NL only guilds zijn ook niet echt dusdanig dat dit als doel had gesteld om hierin te belanden.
Het is inderdaad makkelijk om lekker nederlands te praten maar probeer uiteindelijk maar 40 nederlanders te vinden als je daadwerkelijk iets wil gaan organiseren op raid niveau.

Vandaar de keuze om lekker internationaal te gaan wat tot nu toe prima uitpakt met een prima aantal spelers (bijna 100 serieuze) om een serieus basis te hebben om straks te gaan raiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
Raiden gaat voor mij toch niet lukken, dat kost veel te veel tijd in vanilla. Ik wil gewoon meer social zijn voor als ik online ben :) Overigens gaat het raiden in vanilla toch niet bijster bijzonder zijn want je vergist je over hoe simpel al die encounters eigenlijk waren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemJanJansen
_eLMo_ schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 07:49:
[...]

Dan hoop ik dat Blizzard daar wat aan doet voordat daar ook queues van 10k zijn.

Ze hadden ook gewoon 40 servers moeten neerzetten, want kleine servers mergen is geen probleem. Grote splitsen wel!
Dit klinkt logisch inderdaad. Misschien moeten we er maar van uitgaan dat ze weten wat ze doen. Het is immers een miljardenbedrijf waar genoeg knappe koppen rondlopen.
CyPh schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:36:
Ik heb toch maar besloten om PVE Alliance te gaan spelen op Mirage. Ik verwacht, vooral bij launch een hoog gank niveau op Shazz en wil toch wel heel graag genieten van de PVE content. Klein groepje tot nu toe, maar zo te zien begint die server ook een stuk drukker te worden. En aangezien de population dus hoger is dan in 2006, moet dat helemaal goed komen
We gaan elkaar tegenkomen op Mirage. Ik heb ook geen tijd meer om elke 5 minuten een corpse run te doen. Als je een extreem goed uitziende gnome mage tegenkomt, ben ik het waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 14:29
Ik denk dat ik de zelfde keuze ga maken.
Pyrewood zal erg druk zijn de eerste maanden ben ik bang.
Ben wel bang dat Mirage dood zal bloeden maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
WillemJanJansen schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:22:
We gaan elkaar tegenkomen op Mirage. Ik heb ook geen tijd meer om elke 5 minuten een corpse run te doen. Als je een extreem goed uitziende gnome mage tegenkomt, ben ik het waarschijnlijk.
Ik zit of op een human warrior (CyPh) of gnome mage (Archeus) ;)
Mocht je nog geen guild hebben dan DM maar, anders zie ik je idd wel in Azeroth

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:12
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:38:
[...]

Ik laat druid voor wat het is, ik ben nog niet vergeten dat het een hel was om een 5 mans in te komen, omdat ze liever een healer met een out of combat res wilden. De reden dat mijn priest eerder 60 was, ondanks dat ik twee weken eerder met de druid begonnen was.
Voor mij was druid by far de leukste class om te levelen. Eigenlijk sowieso de leukste class. Maar als je niet wil tanken en als healer een dungeon wil doen kan het nog weleens lastig zijn idd. Of je moet een spriest of pala/shaman meenemen.

Denk dat ik zelf ook begin met priest. Mage is ook leuk maar daar zijn er al zo veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tha-Skunk schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:17:
Het is inderdaad makkelijk om lekker nederlands te praten maar probeer uiteindelijk maar 40 nederlanders te vinden als je daadwerkelijk iets wil gaan organiseren op raid niveau.
Dat hebben we natuurlijk wel gedaan "vroeger" in Ravenblood/Blackraven :)
Munki schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:09:
[...]

Yeah inderdaad, maar er is ook niet echt iemand die het initiatief neemt volgens mij? Zou wel ontzettend leuk zijn als er weer een Tweakers guild is.. We zouden wellicht samen iets kunnen opzetten en kijken of er nog genoeg animo is? Moet er wel direct bij vermelden dat ik zelf geen Guild Leader type ben o.i.d. Ik werk graag wat meer op de achtergrond ;)
Nah, iedereen doet lekker zijn ding :) vooralsnog zie ik mijn huidige guild als een soort leveling guild. Als het leuk is en de rest is ook vrij serieus dan wil ik natuurlijk wel blijven, maar dat zullen we gaandeweg beleven :).

[ Voor 49% gewijzigd door MrVegeta op 19-08-2019 13:06 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CyPh schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:25:
[...]

Ik zit of op een human warrior (CyPh) of gnome mage (Archeus) ;)
Mocht je nog geen guild hebben dan DM maar, anders zie ik je idd wel in Azeroth
En wat voor soort spelers zoek je voor je guild? Actieve raiders? Of zijn filty casuals ook welkom? :P
Het lijkt me namelijk wel hartstikke leuk om in een gezellig guild af en toe (ad hoc) een instance te doen, maar ik zie het niet zitten om weer zoveel tijd te committen (op voorhand) om te raiden. Begrijp me niet verkeerd, raiden an sich lijkt me hartstikke leuk, maar ik heb er geen tijd meer voor en ook geen zin in om dagen van te voren me al vast te leggen om een avond in Molten Core door te brengen (vind m'n vrouw ook niet zo leuk als ik dat 2-3x per week ga doen :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
Gaius schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:08:
[...]

En wat voor soort spelers zoek je voor je guild? Actieve raiders? Of zijn filty casuals ook welkom? :P
Het lijkt me namelijk wel hartstikke leuk om in een gezellig guild af en toe (ad hoc) een instance te doen, maar ik zie het niet zitten om weer zoveel tijd te committen (op voorhand) om te raiden. Begrijp me niet verkeerd, raiden an sich lijkt me hartstikke leuk, maar ik heb er geen tijd meer voor en ook geen zin in om dagen van te voren me al vast te leggen om een avond in Molten Core door te brengen (vind m'n vrouw ook niet zo leuk als ik dat 2-3x per week ga doen :P ).
We mogen hier niet recruiten, en het is ook niet mijn guild ;) Daarom dat ik al zei DM maar. Casual is altijd goed, het is geen groep die hard raiders

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 15:08
Tja het ganken gaat zich vooral om het eervol zijn of niet , mijn eerste char was ook een druid op zenedar (een pvp server), meestal werd ik met rust gelaten als ik levelde in STV, daar was het dat de horde naar jouw /wave deed en ik hetzelfde , en we lieten elkaar met rust, maar iig die adrenaline rush die je elke keer kreeg als er een horde voorbij rende 8) ... i love it

maar ik denk dat het in classic heel gemakkelijk is om er onderuit te komen, door het phasen, even ver genoeg er van weg rennen , of een guildie invite je , en voila je phased gewoon weg van de ganker

doet me denken aan .... YouTube: WowCraft Ep 35 Blackrock Depths

[ Voor 10% gewijzigd door Metallize op 19-08-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

[...]Begrijp me niet verkeerd, raiden an sich lijkt me hartstikke leuk, maar ik heb er geen tijd meer voor en ook geen zin in om dagen van te voren me al vast te leggen om een avond in Molten Core door te brengen (vind m'n vrouw ook niet zo leuk als ik dat 2-3x per week ga doen :P ).
Is dat zo of denk je dat ? Mijn vrouw vind het dikke prima, 2 avonden in de week om lekker wat voor jezelf te doen, heerlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dhrax schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:34:
[...]

Is dat zo of denk je dat ? Mijn vrouw vind het dikke prima, 2 avonden in de week om lekker wat voor jezelf te doen, heerlijk :)
Nou, ik ga ook al 2-3 avonden in de week sporten. Dus het zijn dan eigenlijk 4-5 avonden in de week dat ik niet beschikbaar zou zijn. Op zich heeft ze er niet zo'n moeite mee als ik die 2 avonden extra wat ga gamen, maar niet lange raidsessies waarbij ik gewoon (mentaal) niet beschikbaar ben. Beetje rondhobbelen in WoW waarbij ik zo kan uitloggen is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje zijn de meeste raids, zeker MC, gewoon pug- baar. Met een beetje geluk gaat er een raid op het moment dat je een paar uurtjes hebt en gaan met die banaan!
Verwacht overigens morgen ofzo nog wel een nieuwe realm aankondiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:38

tha_crazy

Mafketel

_eLMo_ schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 07:49:
[...]

Kleine servers mergen is juist wel een groter probleem als grotere splitsen

Kleine servers mergen betekend conflicten, en vooral op naam. Als er op elke server iemand Leeroy heet, wie staat je dan toe dat die die naam houd?

Grotere servers splitsen is daarin veel makkelijker, zelfs als je het forceerd. Geen conflicten mogelijk, wel ontevreden gebruikers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Splitsen? Nah nieuwe server maken en free transfers doen.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:28

Grvy

Bot

tha_crazy schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:02:
[...]

Kleine servers mergen is juist wel een groter probleem als grotere splitsen

Kleine servers mergen betekend conflicten, en vooral op naam. Als er op elke server iemand Leeroy heet, wie staat je dan toe dat die die naam houd?

Grotere servers splitsen is daarin veel makkelijker, zelfs als je het forceerd. Geen conflicten mogelijk, wel ontevreden gebruikers :+
Ja.. want er is niet al jaren een systeem om met dubbele namen om te gaan.. :+

Genoeg andere games die daar WEL een goede oplossing voor hebben.. intern is Kees gewoon kees#001,002 etc etc. ;)

Nickname must be unique in games moeten we eens mee gaan kappen. Slaat nergens meer op.

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
Grvy schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:42:
[...]

Genoeg andere games die daar WEL een goede oplossing voor hebben.. intern is Kees gewoon kees#001,002 etc etc. ;)

Nickname must be unique in games moeten we eens mee gaan kappen. Slaat nergens meer op.
Voor elk ingewikkeld vraagstuk is wel een super eenvoudig antwoord beschikbaar. Dat niet klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 10:57
Metallize schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:32:
[...]

maar ik denk dat het in classic heel gemakkelijk is om er onderuit te komen, door het phasen, even ver genoeg er van weg rennen , of een guildie invite je , en voila je phased gewoon weg van de ganker

doet me denken aan .... YouTube: WowCraft Ep 35 Blackrock Depths
Volgens mij is er in classic geen phasing buiten de aangekondigde layering om de launch drukte op te vangen. Toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Munki
  • Laatst online: 11-09 21:16
Grvy schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:42:
[...]

Nou, denk niet dat het per sé een systeembeperking hoeft te zijn, maar meer dat het in een MMORPG nogal belangrijk is om een unieke nickname te hebben, aangezien het hier om je character gaat waar je gelange tijd mee doet. In een game als CoD, CS o.i.d., waarbij je een potje speelt van een aantal minuten, boeit dat vrij weinig wat mij betreft en zou je inderdaad meer dezelfde nicknames kunnen/mogen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:13
Zojuist nog een extra pvp realm aangekondigd.
The existing PvP realms all now have either a Full or High population tag. With the potential for extended queues on the Full realms, and 10,000+ queues on Shazzrah, we are opening another English PvP realm on Tuesday, August 20 at 8:00 p.m. CEST:

Firemaw – PvP – English
Ik wacht rustig af tot launch en maak dan wel een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Ik wacht ook rustig op de launch. Heb toch geen plannen om hardcore te gaan spelen dus het boeit me niet zoveel waar ik terecht kom. Twijfel nog wel tussen PvP en PvE. Ik zal voornamelijk PvE spelen en dan is niet geganked worden wel zo fijn. Aan de andere kant is de dreiging van PvP ook wel een leuk spelelement. Zo ook de spontane world PvP die zomaar kan ontstaan.

Ik vraag me af, worden er op PvE realms ook wel eens een attack gedaan op de steden?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Metallize schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:32:
Je phaset niet zo maar. Je blijft altijd in je eigen layer tot iemand je invite vanuit een andere layer. En dan nog is het niet instant en heb je te maken met layer-hop cooldowns om te voorkomen dat je heel snel van layer naar layer kan gaan.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:46
MrFl0ppY schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:30:
<knip>
Ik vraag me af, worden er op PvE realms ook wel eens een attack gedaan op de steden?
Ik heb jaaaaaren rondgerend op Argent Dawn (RP-PvE) en ja, daar werden ook steden aangevallen. De verdedigende faction kon dan echter kiezen of ze zich in de strijd mengen of niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Pfff. Als we rond Launch willen inloggen, dan denk ik dat we kunnen kiezen tussen Hydraxian Waterlords en Chromie.

Volgens mij heeft Blizzard weer eens ouderwets onderschat.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:48
Thomas H schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:02:
[...]

Ik heb jaaaaaren rondgerend op Argent Dawn (RP-PvE) en ja, daar werden ook steden aangevallen. De verdedigende faction kon dan echter kiezen of ze zich in de strijd mengen of niet 8)
En ik denk dat als je AH masters elke keer dood gaan door de andere zijde dat je als lvl 60 er wat aan wil doen en zo ontstaat dan toch world pvp :)
En het is dan ook leuk om een tegen aanval te doen.
Ik vind het gewoon een groot voordeel dat ik een keuze heb tussen wel of niet aangevallen worden of pvp. Wil ik pvp dan duik ik een BG in, wil ik dat niet ga ik andere dingen doen.

Heb er wel zin in hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 17:28
Ik kan niet wachten om met een enorme groep Alliance orgrimmar, Undercity ect aan te vallen, wat een lol was dat altijd :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:35
Mr.Whitewolf88 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:16:
Ik kan niet wachten om met een enorme groep Alliance orgrimmar, Undercity ect aan te vallen, wat een lol was dat altijd :Y
In begin was dit heel leuk, maar op einde interesseerde het niemand meer dat een stad aangevallen werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond dan maar weer een character aanmaken op Firemaw. Al zal daar de population ook wel snel naar medium - high gaan. Ziet er naar uit dat onze guild ook mee gaat verhuizen. Queues van 10K+ zijn nou eenmaal niet wat je wilt als je maar een paar uur kunt spelen per dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:41:
Vanavond dan maar weer een character aanmaken op Firemaw. Al zal daar de population ook wel snel naar medium - high gaan. Ziet er naar uit dat onze guild ook mee gaat verhuizen. Queues van 10K+ zijn nou eenmaal niet wat je wilt als je maar een paar uur kunt spelen per dag..
Ik ben ook benieuwd, sta nu Shazzrah. Maar dat schijnt een clustereend te worden.
Wel jammer dat je niet weet of er over 2-3 maanden nog genoeg pop is op de andere servers of dat mensen weer naar retail gaan.

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
ragged schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:16:
[...]

Ik ben ook benieuwd, sta nu Shazzrah. Maar dat schijnt een clustereend te worden.
Wel jammer dat je niet weet of er over 2-3 maanden nog genoeg pop is op de andere servers of dat mensen weer naar retail gaan.
Ik zit ook op Shazzrah met vrienden en ik denk gewoon daar te blijven deze week. Er gebeurd zoveel en allemaal mensen roepen van alles. Ik zie op launch day wel hoe de vork in de steel zit.

Wat betreft questing: Heeft iemand al een AddOn gevonden met zo'n quest arrow (navigatie)? Questie QuestArrow is nog niet gefixed volgens mij ? Verder was ik van plan om weer Joana's guide te volgen (Horde) :9

[ Voor 16% gewijzigd door Scarify op 20-08-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
ragged schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:16:
[...]

Met name dit laatste zorgt ervoor dat ik op Shazzrah blijf plakken. Als er een decline in gebruikers komt, zit je in ieder geval nog wel op de server met de meeste population (zeer waarschijnlijk), en daar speel ik toch wel voor. Daarnaast wilt m'n vrouw ook op de server blijven en wat vrienden die een (raid)guild willen maken ook, dus dan blijft dat makkelijk.

Wel grappig, door m'n contacten van vroeger zit ik dus al in een raid guild met al wat goede spelers, ook al ga ik niet no-lifen en meteen naar 60 knallen. Ze snappen dat ook maar al te goed dat niet iedereen die tijd heeft, maar weten al wel wat ze aan me hebben. Prima dus :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desimal90 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:19:
Raiden gaat voor mij toch niet lukken, dat kost veel te veel tijd in vanilla. Ik wil gewoon meer social zijn voor als ik online ben :) Overigens gaat het raiden in vanilla toch niet bijster bijzonder zijn want je vergist je over hoe simpel al die encounters eigenlijk waren :)
Op Naxx na is het allemaal redelijk simpel in vergelijking met huidige bosses. De huidige bosses moeten ook wel complexer zijn in verband met de vrij geavanceerde raid addons vandaag de dag.

En die addons werken ook in Classic, verwacht niet dat alles tot AQ40 moeilijker is dan een normal raid in BfA, AQ40 en Naxx40 zijn resp een eenvoudige en complexe heroic raid. Er zit voor raiders van nu niets bij van het niveau Mythic.

De moeite zal grotendeels in het organiseren van 40 man zitten, maar de mythic raiders die vanilla proberen (ik verwact niet veel) zullen de meeste 40 mans raids ook wel met 30 man clearen.

Wij hebben indertijd de eerste boss in ZG met 7 man gedaan en een drietal andere bosses met 10 man in louter dungeon en crafted gear. En dat zonder enige boss mod en meer dan 13 jaar minder ervaring met mmo's.
FunkyTrip schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:38:
[...]

Je phaset niet zo maar. Je blijft altijd in je eigen layer tot iemand je invite vanuit een andere layer. En dan nog is het niet instant en heb je te maken met layer-hop cooldowns om te voorkomen dat je heel snel van layer naar layer kan gaan.
Het probleem met layering zijn de highlevel gankers. Voor layering had ik mijn main altijd geparkeerd n de zone waarin ik quest. Als er een high level ganker was dan was het game on. Tegenwoordig is dat nutteloos, de kans dat ik de ganker tegenkom na een relog is nagenoeg 0%. En ik ga geen tweede account betalen om dat probleem op te lossen. Ik heb tegenwoordig, ondanks jaren op pvp servers, warmode dus uit staan.
[...]

Ik denk dat het wel mee zal vallen met 2-3x per week. Als je MC met goede dungeon en crafted gear in gaat dan heb je het in één avond leeg. Alle strategieën zijn al 15 jaar bekend en met bossmods is het niet meer dan een dungeon met heel veel spelers. En zo zal het tot AQ40 blijven.

Farmen voor potions, flasks en food buffs is wel een dingetje. Alhoewel je die de eerste phases waarschijnlijk ook redelijk kunt besparen als je niet perse de eerste wil zijn die alles doet en eerst wat meer dungeons farmed voor BiS gear. Ik twijfel nog een beetje wat ik ga doen, maar als ik ga raiden, dan is mijn plan om een voorraad hiervan aan te leggen tijdens de farm periode voor de volgende phase uitkomt zodat ik niet als een dwaas hoef te farmen aan het eind als het wat lastiger wordt.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 15:08
Gisteren toch maar besloten om ipv een paladin , mischien voor een priest te gaan,(plate armor repair costs, is duur voor je eerste char), en er gaan er al zovelen voor een warlock :P (wat mn favoriete class is ) en een druid heb ik al 13 jaar gespeeld , dus waarom niet shadow priest levelen :).. en je kan altijd makkelijk instancen en healen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Metallize op 20-08-2019 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 11:25
Metallize schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:34:
Gisteren toch maar besloten om ipv een paladin , mischien voor een priest te gaan,(plate armor repair costs, is duur voor je eerste char), en er gaan er al zovelen voor een warlock :P (wat mn favoriete class is ) en een druid heb ik al 13 jaar gespeeld , dus waarom niet shadow priest levelen :).. en je kan altijd makkelijk instancen en healen ;)
Maar wel een mount ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... en er gaan er al zovelen voor een warlock :P (wat mn favoriete class is ) en een druid heb ik al 13 jaar gespeeld , dus waarom niet shadow priest levelen :).. en je kan altijd makkelijk instancen en healen ;)
Ik denk dat heel veel mensen weten dat ze op 40 geen mount kunnen kopen en denken met een Warlock of Paladin die op hun eerste character uit te kunnen sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:27
Bedenk bij jezelf hoe actief je dit wilt gaan doen; Respeccen begint bij 5g en wordt per keer 5g duurder tot een max van 50g, wat in vanilla een rib uit je lijf is als je dat consequent doet. Mijn oude MT had daarvoor een 2e warrior geleveled, puur om te DPS'en, omdat hij dat ook leuk vond. Maar hij kon er gewoon niet tegenop farmen.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:31:
[...]

De moeite zal grotendeels in het organiseren van 40 man zitten, maar de mythic raiders die vanilla proberen (ik verwact niet veel) zullen de meeste 40 mans raids ook wel met 30 man clearen.

Wij hebben indertijd de eerste boss in ZG met 7 man gedaan en een drietal andere bosses met 10 man in louter dungeon en crafted gear. En dat zonder enige boss mod en meer dan 13 jaar minder ervaring met mmo's.

Ik denk dat het wel mee zal vallen met 2-3x per week. Als je MC met goede dungeon en crafted gear in gaat dan heb je het in één avond leeg. Alle strategieën zijn al 15 jaar bekend en met bossmods is het niet meer dan een dungeon met heel veel spelers. En zo zal het tot AQ40 blijven.
^ Dit. De grootste wall waar je tegenaan loopt zal waarschijnlijk de gear wall voor je tanks/healers zijn. Enrage timers bestonden nog niet echt, op Patchwerk na. De meeste bosses waren gewoon tactics en overleef. Zo kan ik onze 1% wipe op Loatheb nog wel herinneren (Hoi Denial).. Gooi 3 shadowpriests, 1 lock en je MT in een groep en zit de fight gewoon uit. Nu was dat ook wel een beetje OP, maar goed.. :P

Ik ga gewoon mage en neem tailoring en enchanting. Beide stabiele inkomstenbronnen, gold maak ik me niet zo'n zorgen om.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
enira schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:56:
Bedenk bij jezelf hoe actief je dit wilt gaan doen; Respeccen begint bij 5g en wordt per keer 5g duurder tot een max van 50g, wat in vanilla een rib uit je lijf is als je dat consequent doet. Mijn oude MT had daarvoor een 2e warrior geleveled, puur om te DPS'en, omdat hij dat ook leuk vond. Maar hij kon er gewoon niet tegenop farmen.
Als ik me niet helemaal vergis, dan werd de respec iedere maand ook 5g goedkoper. Dus, als je het met beleid doet, dan is er niet zo heel veel aan de hand.

Een goede shadow priest kan trouwens gewoon instances healen. Raid wordt wat lastig, maar als je weet waar je mee bezig bent, hoef je daar geen respec voor 5man pug instance runs te doen...
Enrage timers bestonden nog niet echt, op Patchwerk na.
Dat.... is niet hoe ik me de vier weken herinner waarin we Chromaggus voor het eerst probeerden te downen :Y)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deleon78 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:31:
[...]

Aan je bewoording te zien, denk ik dst je het wel weet, maar voor de anderen: die class mounts zijn niet goedkoper en zeker niet makkelijker dan gewoon een mount kopen.

Hoe weet je trouwens als beginner dat er een class mount is? Staat dat bij char creation?
De level 40 warlock mount is wel gratis, maar voor alliance wel op een ongelovelijke rot plek te halen (Ratchet). Geen idee hoe dat met een paladin zit.

De level 60 mount is natuurlijk een heel ander verhaal. Niemand zal in het begin de items hebben om de quest uit te voeren, je zal ze dus moeten kopen en dan ben je meer kwijt in tijd en gold dan gewoon een mount kopen.

Ik heb zelf leuk verdiend indertijd aan die dreadsteed quest, omdat ik wel de moeite had genomen alle items zelf te kopen. Ondanks dat het mijn 3e character was en er inmiddels anderen ook die dienst aanboden.
Helixes schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:09:
[...]

Dat.... is niet hoe ik me de vier weken herinner waarin we Chromaggus voor het eerst probeerden te downen :Y)
Ik neem aan dat je op de lange mind control doelt die een soft enrage inhoudt voor Chromaggus?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:37:
Ik neem aan dat je op de lange mind control doelt die een soft enrage inhoudt voor Chromaggus?
Nee hoor. Na ik geloof 30 minuten ging Chromaggus gewoon in rage mode. En dan had je nog een minuutje of drie om hem proberen neer te nuken voordat iedereen dood was. We hebben hem aantal keer onder de 3% gekregen voor full wipe. De eerste kill was ook in rage mode, maar met nog zo 20 man in leven.

Ik denk dat dat in patch 1.9 was, maar pin me er niet op vast. Geeen idee of dat ook zo het geval was op private servers was - nooit geraid daar. Bovendien zijn die vaak 1.12 based? Misschien had Chromie daar geen rage mechanic meer?

[ Voor 15% gewijzigd door Helixes op 20-08-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Helixes schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:09:
[...]

Een goede shadow priest kan trouwens gewoon instances healen. Raid wordt wat lastig, maar als je weet waar je mee bezig bent, hoef je daar geen respec voor 5man pug instance runs te doen...
Ik wil priest rollen en dacht eigenlijk dat shadow spec priest prima instances kan healen?
Mijn plan is namelijk als shadow levelen naar 60 en dan respecen voor raids/farming.
Als ik niet echt instances kan healen als shadowpriest moet ik misschien een ander plan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
Helixes schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:52:
[...]

Nee hoor. Na ik geloof 30 minuten ging Chromaggus gewoon in rage mode. En dan had je nog een minuutje of drie om hem proberen neer te nuken voordat iedereen dood was. We hebben hem aantal keer onder de 3% gekregen voor full wipe. De eerste kill was ook in rage mode, maar met nog zo 20 man in leven.

Ik denk dat dat in patch 1.9 was, maar pin me er niet op vast. Geeen idee of dat ook zo het geval was op private servers was - nooit geraid daar. Bovendien zijn die vaak 1.12 based? Misschien had Chromie daar geen rage mechanic meer?
Klopt, Chrom wa een van de weinige met een hele keiharde enrage timer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zspirit schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:57:
[...]

Ik wil priest rollen en dacht eigenlijk dat shadow spec priest prima instances kan healen?
Mijn plan is namelijk als shadow levelen naar 60 en dan respecen voor raids/farming.
Als ik niet echt instances kan healen als shadowpriest moet ik misschien een ander plan maken.
Ja, dat kan tot op zekere hoogte. Veel talents zul je niet nodig hebben, maar een beetje +healing gear is wel gewenst vanaf Uldaman/Maraudon ongeveer. BRD ga je zeker niet redden vrees ik. Dan moet de healing toch wel redelijk dedicated zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:17:
[...]

Ja, dat kan tot op zekere hoogte. Veel talents zul je niet nodig hebben, maar een beetje +healing gear is wel gewenst vanaf Uldaman/Maraudon ongeveer. BRD ga je zeker niet redden vrees ik. Dan moet de healing toch wel redelijk dedicated zijn.
Sorry, maar dit is gewoon niet mijn ervaring. Ja, je hebt wel wat healing / int gear nodig (hoewel hybrid gear met +dmg/heal in theorie ook prima gaat). Veel shadow priests vinden het niet de moeite waard daar (bag space) in te investeren, wat ze een beetje een slechte reputatie geeft. Vooral PvP shadow specs zijn notoir, omdat ze vaak een deel van hun mana pool opofferen voor sta gear. Maar zelfs dan. Met de juiste gear mag ook dat geen probleem zijn.

Ik heb een tijdje Balance gespecced in Vanilla. Gewoon, voor de lol. En ja, daarmee kun je ook gewoon instance healen (alleen niet in je owlbeast pakje...)

Edit: Sorry, dat is Balance Druid }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Helixes Heeft gelijk, ik heb BRD, LBRS, UBRS, Strat en Scholo allemaal als shadowpriest gehealed. Inderdaad allemaal wel in dedicated healing gear, waarvoor ik eerst even een bezoekje aan de bank moest brengen.

Uiteindelijk toen ik 60 was wel holy spec genomen, omdat dat wel de efficiente van het gear farmen voor raids ten goede kwam.

In raids is het een ander verhaal, maar die kom je toch niet in als priest in shadow spec :X
desimal90 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:02:
[...]

Klopt, Chrom wa een van de weinige met een hele keiharde enrage timer.
Chrom alleen gedaan als vrienden van me die die raid al farmden een healer tekort kwamen. Heb indertijd zelfs nooit gewiped in BWL. Niet zo gek aangezien ik pas mee ging toen ze AQ40 al grotendeels farmden. BWL werd gedaan om nieuwe mensen te gearen , max 1 nieuwe player per class dus als ze een priest gearden mocht ik wel mee, maar geen gear voor mij :X

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
  • Laatst online: 27-08 09:24
Ik kan het me eigenlijk niet herinneren, maar waren shadowpriests zo slecht qua dps in vanilla?

Ben zelf begonnen met een warlock en tijdens MoP overgestapt op rogue. Priest lijkt me wel een interessante class om nu mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 00:03
Shadow priests zijn manaintensieve facemelters die niet onderdoen voor een warlock qua doodgaan door threat. Daarnaast worden ze pas op latere (40ish+) echt beter. Situationeel is hun groupheal voor de damage die ze doen heel bruikbaar, ook in raids. Maar situationeel. En dan al die heal+dmg agro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crillius
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:52

Crillius

Goed gek is ook niet verkeerd

dat was ook mijn herinnering:

SPriests kunnen absurd damage doen maar hebben te weinig threat-mitigation.

m.a.w.: als een SPriest zn threat goed can managen mag die wel mee, maar ik weet niet of de DPS dan nog opweegt tegen die van andere classes

solo vond ik m best leuk spelen, zodra je shadowform had tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
  • Laatst online: 27-08 09:24
Ik was ook erg blij met de introductie van soulshatter.
Zeker met een paar flinke crits achter elkaar waren tanks af en toe niet blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Stop s.v.p. met al die 'dungeons zijn lastig en je moet healing gear hebben' onzin. Met de 1.12.1 patch is er geen enkele dungeon waar je je zorgen hoeft te maken. Ik verwacht dat een shadow priest zelfs uit verveling gaat DPSen, maar ik kan niet voor iedereen spreken. Een DPS warrior die een shield equipped en een shadowpriest die af en toe healed is voldoende voor alle 5-man dungeons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:48:
Stop s.v.p. met al die 'dungeons zijn lastig en je moet healing gear hebben' onzin. Met de 1.12.1 patch is er geen enkele dungeon waar je je zorgen hoeft te maken. Ik verwacht dat een shadow priest zelfs uit verveling gaat DPSen, maar ik kan niet voor iedereen spreken. Een DPS warrior die een shield equipped en een shadowpriest die af en toe healed is voldoende voor alle 5-man dungeons.
Ik durf het niet te zeggen tegen de tijd dat 1.12.1 uitkwam had ik al zo goede gear dat dungeons sowieso geen uitdaging meer waren. Mijin renew alleen met af en toe een down ranked GH waren al genoeg om de tank in leven te houden. Alleen als de tank een nieuwe alt was die we wilden gearen was het wat meer werk.

Dungeons waren nutteloos, tot je ze weer in moest voor resistance gear. Overigens zal die farm nu wel mee gaan vallen. Iedereen weet nu dat ze de resistance gear die in level 55+ dungeons dropt in de bank moeten stoppen vanaf dag 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Redelijk gegearde (pre-raid) fury warrior en goede shadowpriest was voor mij als druid healer: hou dat schild maar in je tas. Dan heb ik maar een healtarget om oom op te gaan.

Ik ben nooit hard core raider geweest. Was veels te druk met repgrinding, profgrinding, fun, vrienden/guildies helpen enzo. En de 5mans waren ook in 1.12.1 soms een uitdaging in combinatie met 'sommige mensen'. En sommige rare classcombo's gingen uitstekend.

Maar easypeasy? Pas toen er goede mensen in raidgear meegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
:)

Zou heel goed kunnen. Ik heb nooit gespeeld op 1.12 - ben gestopt in 1.10. En, ja. Er is veel mogelijk met een beetje skill en wat spacial awareness. Maareh, ik heb niet vaak meegemaakt dat 5 man niet verknald kan worden door een belabberde tank of een Priest die rechtstreeks van het seminarie afkomt. En die ga je zeker tegenkomen. 5 man pug = 5 man pug ;)

Als 1.12 echt zoveel makkelijker is, dan wordt dat wel een beetje een domper, ben ik bang voor. Ik was altijd wel in voor een goede knokpartij die het uiterste uit je resources haalde. En als alles een walk in the park wordt, dan weet ik niet of ik echt lol kan beleven met Classic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helixes schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:00:
[...]

Sorry, maar dit is gewoon niet mijn ervaring. Ja, je hebt wel wat healing / int gear nodig (hoewel hybrid gear met +dmg/heal in theorie ook prima gaat). Veel shadow priests vinden het niet de moeite waard daar (bag space) in te investeren, wat ze een beetje een slechte reputatie geeft. Vooral PvP shadow specs zijn notoir, omdat ze vaak een deel van hun mana pool opofferen voor sta gear. Maar zelfs dan. Met de juiste gear mag ook dat geen probleem zijn.
Dat is precies wat ik bedoel? Je hebt gear nodig vanaf een bepaald punt.. talents zijn niet zo belangrijk, spells genoeg.
De vraag is misschien wel of het gewenst is. Een 100% healer heeft minder downtime.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2019 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:09:
[...]

Dat is precies wat ik bedoel? Je hebt gear nodig vanaf een bepaald punt.. talents zijn niet zo belangrijk, spells genoeg.
Of juist wat je precies van niet zei:

Ik blijf erbij dat het groepsafhankelijk is en dat een shadowpriest gegeven gear BRD prima kan healen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Helixes schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:04:
[...]
Als 1.12 echt zoveel makkelijker is, dan wordt dat wel een beetje een domper, ben ik bang voor. Ik was altijd wel in voor een goede knokpartij die het uiterste uit je resources haalde. En als alles een walk in the park wordt, dan weet ik niet of ik echt lol kan beleven met Classic....
Als je groep >= dungeon level is dan ga je dat wel zo ervaren ja.

Zie de damage van de eerste paar pulls maar even en even ter herinnering: damage taken scaled niet met je level, alleen met je armor waarden. Deze tank krijgt dus gemiddeld genomen nog geen 15 damage/hit met een Stoneskin totem. Hij heeft ruim 1000hp (unbuffed...) en moet dus meer dan 70 klappen krijgen voordat ie dood zal gaan van deze trashmobs. Voeg hier een healing totem aan toe (die kunnen prima samen naast elkaar bestaan) en je kunt net zo goed niet healen. Als er 4 mobs waren geweest (en dat is voor classic SFK echt wel een flinke pull) dan zou je per mob nog zo'n 20 hits moeten doen en dat is zonder parry, block, miss, ... Iedere heal die je doet verlengt dit wachten met zo'n 30 hits (een standaard level 22 priest heal doet zo'n 460 aan healing, dat is naked en zonder talents).

Deze scaling is in SM en ZF ook nog altijd aanwezig. Meer viel niet te vergelijken met de laatste beta test, dus ik heb geen Scholomance/Stratholme getallen voor je van classic. Wel van gecorrigeerde private servers, maar dan gaat men klagen dat het niet echt is dus...

[ Voor 20% gewijzigd door Paprika op 20-08-2019 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:51:
[...]

Ik denk dat heel veel mensen weten dat ze op 40 geen mount kunnen kopen en denken met een Warlock of Paladin die op hun eerste character uit te kunnen sparen.
Ik heb sinds release tot nu een paladin gespeeld, later wel een aantal grind/pvp alts die meer passen bij mijn huidige casual speelstijl.

Met classic heb ik alweer een Pally klaarstaan, iemand moet de stables verdedigen toch :+
Het issue is dat ik as casual maar een paar uurtjes per week speel als max, en Pally word pas in vanilla pas echt leuk na een paar zware drops (heb nu geen guild die de healer een Ashkandy geeft :D).

Vraag me dus af of ik idd een pally moet gaan doen, of misschiens iets waarmee ik meer uit mijn beperkte tijd kan halen (i.e. Lock voor grinding/pvp). Het voordeel van de pally waren uiteraard de hybrid specs, maar dat betekend ook weer tweemaal gear :+

Hetzelfde voor professions, ga je voor iets waarmee je je eigen items kan maken (gathering + crafting) of bijvoorbeeld tweemaal gathering om te kunnen ah-en.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
<Memory Lane> gaat starten op Firemaw.

De berichten op Shazzrah waren zo onheilspellend dat we besloten hebben met de hele guild over te stappen.

Succes aan hen die wel op Shazz blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:37:
[...]

De level 60 mount is natuurlijk een heel ander verhaal. Niemand zal in het begin de items hebben om de quest uit te voeren, je zal ze dus moeten kopen en dan ben je meer kwijt in tijd en gold dan gewoon een mount kopen.
Ik geloof dat de warlock quest ook een avontuurtje in Dire Maul vereist en die Dungeon is in het begin nog niet open. Wordt dus gewoon kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Tha-Skunk schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:06:
<Memory Lane> gaat starten op Firemaw.

De berichten op Shazzrah waren zo onheilspellend dat we besloten hebben met de hele guild over te stappen.

Succes aan hen die wel op Shazz blijven.
Ik heb me aangemeld bij je guild omdat ik waarschijnlijk ook van plan ben om naar Firemaw te gaan.

Zelf van plan om met een groep vrienden te spelen, en wij zijn ook nog heel erg in de twijfel of we Shazzrah moeten blijven. De meeste onder ons werken gewoon en we hebben geen zin om elke dag onze tijd te verspillen in de queue. Maar we zijn wel van plan om een lange tijd te spelen en we willen ook niet in een leeglopende realm belanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WillemJanJansen schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:20:
[...]

Ik geloof dat de warlock quest ook een avontuurtje in Dire Maul vereist en die Dungeon is in het begin nog niet open. Wordt dus gewoon kopen.
Klopt, eindgevecht is in die ronde kamer met pilaren. Ben benieuwd of de questline wel aanwezig is vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Proxzor schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:52:
[...]

Ik heb me aangemeld bij je guild omdat ik waarschijnlijk ook van plan ben om naar Firemaw te gaan.

Zelf van plan om met een groep vrienden te spelen, en wij zijn ook nog heel erg in de twijfel of we Shazzrah moeten blijven. De meeste onder ons werken gewoon en we hebben geen zin om elke dag onze tijd te verspillen in de queue. Maar we zijn wel van plan om een lange tijd te spelen en we willen ook niet in een leeglopende realm belanden...
Dat was ook 1 van mijn redenen om de move door te drukken.
Wij hebben ook een hele zwik social spelers en ik zou het jammer vinden als die thuis komen na het werk en 2 uur in de que moeten zitten voordat ze kunnen spelen.

Dan is de lol er snel vanaf.

Misschien hebben we het allemaal mis en gaat het mee vallen op Shazzrah maar dat weet niemand aangezien er geen serieuze nummers worden gegeven door Blizzard.

Tuurlijk gaat Firemaw ook full komen als bijvoorbeeld alleen al de release is geweest en mensen die niet om een name te reserveren gesubbed hebben erbij komen.
Firemaw staat nu al op medium, maar liever gewoon full ipv full met nog 40000 in de que.
We zullen het wel zien hoe het gaat lopen.

Je bent in ieder geval samen met je vrienden welkom om te joinen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Snap echt niet dat Blizz er voor gekozen heeft de generfde dungeons van 1.12 aan te houden. Dungeons zijn zowat elke patch generfd. Beter hadden ze op alle dungeon mobs een lichte hp/dps buff op kunnen gooien.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 12:38
FunkyTrip schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:47:
[...]

Snap echt niet dat Blizz er voor gekozen heeft de generfde dungeons van 1.12 aan te houden. Dungeons zijn zowat elke patch generfd. Beter hadden ze op alle dungeon mobs een lichte hp/dps buff op kunnen gooien.
vind dat ook inderdaad wel jammer. juist de dungeons en dan vooral de PUGS waren toch wel echt leuk, en vooral het voldane gevoel als het gelukt was en je een complimentje kreeg :P

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Laatst online: 12-09 13:34
"To go Classic or not to go Classic"

Moet eerlijk bekennen dat ik er nog steeds niet uit ben.
Aan de ene kant heb ik vanilla en alle expansies zelf gespeeld dus ik weet wat het inhoudt :)
Been there done that.

Waar ik voornamelijk aan twijfel is of ik Classic niet mooi was omdat alles van vroeger in je hoofd altijd beter/leuker was.
Kan me namelijk herinneren dat zaken in Classic soms frustrerend waren en dat het echt niet zo rooskleurig was als sommigen doen overkomen.

Aan de andere kant is dit de WoW waar ik verliefd op ben geworden zeg maar en retail ga ik echt nooit meer spelen. Misschien moet ik de hype train maar opspringen hehe.

Keuzes :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 12:38
Iusedto schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:58:

Moet eerlijk bekennen dat ik er nog steeds niet uit ben.
Aan de ene kant heb ik vanilla en alle expansies zelf gespeeld dus ik weet wat het inhoudt :)
Been there done that.

Waar ik voornamelijk aan twijfel is of ik Classic niet mooi was omdat alles van vroeger in je hoofd altijd beter/leuker was.
Kan me namelijk herinneren dat zaken in Classic soms frustrerend waren en dat het echt niet zo rooskleurig was als sommigen doen overkomen.

Aan de andere kant is dit de WoW waar ik verliefd op ben geworden zeg maar en retail ga ik echt nooit meer spelen. Misschien moet ik de hype train maar opspringen hehe.

Keuzes :)
ik twijfel ook om diezelfde vraag. maar ga het zeker uitproberen. mocht het zo erg tegenvallen kan ik de rest van mn tegoed gebruiken om nog even wat chars te levelen naar 120 of mounts grinden. maar dan weet ik in ieder geval wel hoe het classic gevoel is. Als ik het niet probeer en iedereen blijkt er geweldig blij mee te zijn is dat toch wel helemaal zonde ;)

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Ik heb ook getwijfeld om classic te gaan doen maar ben aangestoken door de hype.
Wat mij motiveert is dat het classic blijft en er waarschijnlijk geen uitbreidingen komen.
Hierdoor is wat mij betreft de endgame wat permanenter en kan ik gewoon rustig aan doen.
Geen haast om de expansion voor de blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:46
Iusedto schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:58:
<knip>
<knip>
Ik snap het sentiment :) Daarom heb ik driekwart jaar geleden maar gewoon eens wat karakters aangemaakt op een private server. Eerst op een vanilla server.

Dat beviel erg goed. >:)

Zo goed dat ik meteen wilde blijven spelen. Daarom heb ik op een TBC server wat characters aangemaakt en heb ik erg veel lol gehad.Waarom TBC? Ik ben zelf ooit met WoW begonnen net nadat TBC 'live' ging. Ik heb altijd terug gekeken naar die tijd, en met de maanden die ik op de TBC server heb doorgebracht kan ik dus stellen dat het in mijn geval niet alleen maar nostalgie is geweest.

Ik ben nu heel benieuwd of 'WoW Classic' wat voor mij is, aangezien ik nooit vanilla heb gespeeld. De class-balance is wat minder dan in TBC, geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
Zo, net maar ff subscription renewed en naam reserveren! ik denk dat ik gewoon de nieuwe pvp server pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crillius
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:52

Crillius

Goed gek is ook niet verkeerd

ik heb ook een tijd op een private server gezeten, en ik moet zeggen dat me dat erg goed beviel

ik heb gespeeld vanaf beta, maar met de launch was ik een week of twee later.
ik zat in n guild met een huisgenoot, maar ik liep al snel achter bij de rest, ik weet nog dat ik nog steeds in Arathi Highlands rondklotste terwijl mensen al lvl 60 haalden... 8)7

ik heb wel één of twee raid encounters meegemaakt destijds, maar daar heb ik ook nooit gear aan overgehouden (Ret paladins waren niet zo gewild)

nu toch maar een keer proberen met viable builds en meer game knowledge aan raids deel te nemen en kijken of ik t ook met 40 man kan.
ik heb zelf getankt in TBC, dus ik kan wel iets :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• abdus18
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-08 18:23
Zspirit schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:15:
Ik heb ook getwijfeld om classic te gaan doen maar ben aangestoken door de hype.
Wat mij motiveert is dat het classic blijft en er waarschijnlijk geen uitbreidingen komen.
Hierdoor is wat mij betreft de endgame wat permanenter en kan ik gewoon rustig aan doen.
Geen haast om de expansion voor de blijven.
Gisteren hadden ze tijdens de Q&A het er toch over om misschien TBC en ook ooit WotLK te doen. maar het lag allemaal eraan wat de community wilde :p
Pagina: 1 ... 19 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat