Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:07
robsterren1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:22:
dan het volgende issue ;-)

de live tv 'hangt' af en toe (ook al met de dream router)
waar kan dat aan liggen?
Heb je op de UCG ultra het script ook weer ingesteld voor igmpproxy (ipv improxy). En alle instellingen nagelopen volgens de checklist die ik eerder had gepost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 01-06 12:04
JungleJim schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:52:
[...]

Heb je op de UCG ultra het script ook weer ingesteld voor igmpproxy (ipv improxy). En alle instellingen nagelopen volgens de checklist die ik eerder had gepost?
yup, alles identiek.

dit ook gedaan:

igmpproxy installeren met 'apt install igmpproxy'
udm-iptv config aanpassen door in /etc/udm-iptv.conf de setting IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM aanpassen naar "igmpproxy"
en eventueel de setting IPTV_IGMPPROXY_IGMP_VERSION op "3" zetten
udm-iptv service herstarten met 'systemctl restart udm-iptv'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
robsterren1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:57:
yup, alles identiek.

dit ook gedaan:

igmpproxy installeren met 'apt install igmpproxy'
udm-iptv config aanpassen door in /etc/udm-iptv.conf de setting IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM aanpassen naar "igmpproxy"
en eventueel de setting IPTV_IGMPPROXY_IGMP_VERSION op "3" zetten
udm-iptv service herstarten met 'systemctl restart udm-iptv'
Verder ook de port configuration juist gezet, d.w.z. op de poort waar het TV kastje zit enkel het VLAN van IPTV?

En zie je in CPU usage van de cloud gateway gekke dingen als het beeld hangt (100% CPU bijv)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:01:
[...]

Verder ook de port configuration juist gezet, d.w.z. op de poort waar het TV kastje zit enkel het VLAN van IPTV?

En zie je in CPU usage van de cloud gateway gekke dingen als het beeld hangt (100% CPU bijv)?
Yup. Poort staat op juiste vlan.

Het hangen is maar max een seconde of zo. Meer stotteren dan hangen. Geluid loopt door. Beeld 'hangt' even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
robsterren1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:08:
[...]

Yup. Poort staat op juiste vlan.

Het hangen is maar max een seconde of zo. Meer stotteren dan hangen. Geluid loopt door. Beeld 'hangt' even.
Hmm ok, herstart van TV kastje ook al geprobeerd? Of van de UCG? Soms wil dat ook wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:10:
[...]

Hmm ok, herstart van TV kastje ook al geprobeerd? Of van de UCG? Soms wil dat ook wel eens helpen.
Ja, alles al plat gehad.

Ik heb net mDNS uitgezet op beide vlans. Alles werkt nog. Wellicht helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
robsterren1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:13:
[...]

Ja, alles al plat gehad.

Ik heb net mDNS uitgezet op beide vlans. Alles werkt nog. Wellicht helpt dat.
Oh ja dat is wel een goede, mdns is ook multicast verkeer dus dat kan invloed hebben. mdns is wel nodig als je wil casten (AirPlay, chromecast) dus als je dat gebruikt moet het wel aanstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:28:
[...]

Oh ja dat is wel een goede, mdns is ook multicast verkeer dus dat kan invloed hebben. mdns is wel nodig als je wil casten (AirPlay, chromecast) dus als je dat gebruikt moet het wel aanstaan.
Ok..

Net even getest casten werkt van mijn telefoon naar de tv. Maar die zitten in hetzelfde vlan.
Ik denk dat je bedoeld casten tussen apparaten in verschillende vlans? Dat gebeurt niet, casten naar de tv boxen doen/gebruiken we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
robsterren1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:34:
[...]

Ok..

Net even getest casten werkt van mijn telefoon naar de tv. Maar die zitten in hetzelfde vlan.
Ik denk dat je bedoeld casten tussen apparaten in verschillende vlans? Dat gebeurt niet, casten naar de tv boxen doen/gebruiken we niet.
Casten tussen apparaten in verschillende VLANs bedoelde ik idd. Binnen hetzelfde VLAN werkt casten sowieso. Met de instellingen voor mDNS in Network Application schakel je mDNS tussen VLANs in. Dus als je niet naar je TV kastje cast dan kun je dat idd uit laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
tv beeld was al een uur of wat stabiel.

net het 2e kastje ook aan gezet, en tada. stotteren.

dus als beide tv boxen aan staan, dan stottert af en toe de stream.
beide boxen zitten in de iptv vlan, verder zit daar niets op.
poort forwarding 2000-2015 gaan naar 1 van de 2 boxen, en die stottert ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
dit gevonden:

https://github.com/fabianishere/udm-iptv/issues/247

ben ermee aant puzzelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
robsterren1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:48:
tv beeld was al een uur of wat stabiel.

net het 2e kastje ook aan gezet, en tada. stotteren.

dus als beide tv boxen aan staan, dan stottert af en toe de stream.
beide boxen zitten in de iptv vlan, verder zit daar niets op.
poort forwarding 2000-2015 gaan naar 1 van de 2 boxen, en die stottert ook.
Ah dat was wel handig geweest om even te vermelden, dat het stotteren alleen gebeurt met als je de twee kastjes tegelijk gebruikt :)

Hoe ziet jouw config er ook al weer uit? Switches tussen de UCG Ultra en de TV kastjes? Of rechtstreeks op de UCG Ultra?

Het github issue waar je aan refereert zou wel eens kunnen werken, ben benieuwd!

[ Voor 9% gewijzigd door JungleJim op 03-01-2025 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-07 17:22

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Ik heb inmiddels alles draaien.
Echter multicast werkt nog niet lekker. Ik zie hem overschakelen naar unicast en zie de het woord Live ipv LIVE.

Hieronder de config:
## Example configuration for udmp-iptv ##
# Interface on which IPTV traffic enters the router
IPTV_WAN_INTERFACE="eth8"
# ID of VLAN which carries IPTV traffic (use 0 if no VLAN is used)
IPTV_WAN_VLAN="4"
# Name of the IPTV VLAN interface
IPTV_WAN_VLAN_INTERFACE="iptv"
# IP ranges from which the IPTV traffic originates (separated by spaces)
IPTV_WAN_RANGES="213.75.0.0/16 217.166.0.0/16"
# DHCP options to send when requesting an IP address
IPTV_WAN_DHCP_OPTIONS="-O staticroutes -V IPTV_RG"
# LAN interfaces on which IPTV should be made available
IPTV_LAN_INTERFACES="br661"
# Disable quickleave for igmpproxy
IPTV_IGMPPROXY_DISABLE_QUICKLEAVE="false"
# Enable debugging for igmpproxy
IPTV_IGMPPROXY_DEBUG="false"
IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM="improxy"

IPTV_IGMPPROXY_IGMP_VERSION="3"
Iemand iets op aan te merken?

IPTV staat ingesteld op VLAN 661.
WAN op 6,

betreft een Cloud Gateway Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
WishmasterNL schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:11:
Ik heb inmiddels alles draaien.
Echter multicast werkt nog niet lekker. Ik zie hem overschakelen naar unicast en zie de het woord Live ipv LIVE.

Hieronder de config:

[...]

Iemand iets op aan te merken?

IPTV staat ingesteld op VLAN 661.
WAN op 6,

betreft een Cloud Gateway Max
De release versie van het script ondersteunt de UCG Max helaas nog niet, dus de instelling voor IPTV_WAN_INTERFACE klopt niet, die moet op eth4 staan, ervan uitgaande dat je de default WAN poort gebruikt. De aanpassing hiervoor zit al wel in de code, maar er is (helaas) nog geen release van.

Dus of ff de configuratie wizard opnieuw doen ('udm-iptv configure') en dan eth4 kiezen bij WAN interface, of met een tekst editor de config file /etc/udm-iptv.conf aanpassen zodat de IPTV_WAN_INTERFACE setting op eth4 staat. En vervolgens script herstarten met 'systemctl restart udm-itpv'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-07 17:22

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

JungleJim schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:17:
[...]

De release versie van het script ondersteunt de UCG Max helaas nog niet, dus de instelling voor IPTV_WAN_INTERFACE klopt niet, die moet op eth4 staan, ervan uitgaande dat je de default WAN poort gebruikt. De aanpassing hiervoor zit al wel in de code, maar er is (helaas) nog geen release van.

Dus of ff de configuratie wizard opnieuw doen ('udm-iptv configure') en dan eth4 kiezen bij WAN interface, of met een tekst editor de config file /etc/udm-iptv.conf aanpassen zodat de IPTV_WAN_INTERFACE setting op eth4 staat. En vervolgens script herstarten met 'systemctl restart udm-itpv'.
Ik drukte op het bericht plaatsen en toen viel mijn oog er inderdaad op.
Aangepast naar eth4 en werkt nu zoals het moet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:09:
[...]

Ah dat was wel handig geweest om even te vermelden, dat het stotteren alleen gebeurt met als je de twee kastjes tegelijk gebruikt :)

Hoe ziet jouw config er ook al weer uit? Switches tussen de UCG Ultra en de TV kastjes? Of rechtstreeks op de UCG Ultra?

Het github issue waar je aan refereert zou wel eens kunnen werken, ben benieuwd!
switches ertussen inderdaad.

1 tv box direct aan UCG
2e box via US 8 PoE 150W dan naar USW Flex Mini dan naar tv box , waar op de USW Flex Mini vlan iptv aan de box is toegekend

nu volgens github tips een config.properties file in de /data/unifi/data/sites/default gezet (default is de enige site)

voor alle switch mac adressen intussen.. op de flex mini kan ik niet bepalen wat het vlan id is, geen ssh toegang schijnbaar.

config.system_cfg.1=switch.igmp.header_checking=false
config.system_cfg.28704e250ad2.1=switch.vlan.4.igmp_fastleave=true
config.system_cfg.0cea1434b253.1=switch.vlan.4.igmp_fastleave=true
config.system_cfg.f492bf70de69.1=switch.vlan.4.igmp_fastleave=true

maar dat helpt nog niet.

ik zag wel dat de optie 'fast leave' in de mulicast setting in de console applicatie nu ook aan is gegaan.

dus nog geen positief resultaat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
robsterren1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:41:
[...]

1 tv box direct aan UCG
2e box via US 8 PoE 150W dan naar USW Flex Mini dan naar tv box , waar op de USW Flex Mini vlan iptv aan de box is toegekend

nu volgens github tips een config.properties file in de /data/unifi/data/sites/default gezet (default is de enige site)

[...]

maar dat helpt nog niet.

ik zag wel dat de optie 'fast leave' in de mulicast setting in de console applicatie nu ook aan is gegaan.

Ik dacht dat de Flex Mini geen IGMP snooping ondersteunde? Of heb je die zo ingesteld dat IPTV LAN native is op de poort waar de TV box op zit?

Wat misschien nog een optie is (geen idee of het echt gaat werken), is twee VLANs definiëren voor IPTV, en dan in de config van het IPTV script beide VLANs selecteren. En dan in de UCG en de Flex Mini elk één van beide VLANs instellen op de poort waar het kastje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:41
Flexmini ondersteund geen igmp snooping heb je het ook al zonder deze getest?

[ Voor 8% gewijzigd door mgiebels op 03-01-2025 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-07 19:18
Ik ga mijn fritzbox (waar rechtstreeks KPN glas in gaat) vervangen door een Unifi cloud gateway ultra. Dit zijn dus twee wijzigingen:
  1. NT kastje plaatsen (die had ik nog niet)
  2. Fritzbox vervangen door cloud-gateway
Ik moet dit goed voorbereiden, want op het moment dat ik de NTU ga plaatsen, dan heb ik dus geen internet meer :) . Immers de fritzbox slikt nu gelijk de glasvezel.

Concreet mijn vraag is nu: wat doe ik op ondertaande schermen? Dit krijg ik nu als ik de cloud-gateway aansluit en er rechtstreek 1-1 een verbinding mee maak met een UTP kabel. De cloud-gateway is nog NIET verbonden met de NTU kast. Stel nu als ik straks dat wél doe: "ziet" de cloud gateway dan automatisch de internet verbinding???

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bK72Ptu5LespDYWxsvVTGw17Z6A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Elao2T6d16fYFJ0i14Yue8Nn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBPg7Gs58sk2_HiK4bjGMglCXIk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7Iq5MIYmXyP7wMg167en4Yyi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:49:
[...]

Ik dacht dat de Flex Mini geen IGMP snooping ondersteunde? Of heb je die zo ingesteld dat IPTV LAN native is op de poort waar de TV box op zit?

Wat misschien nog een optie is (geen idee of het echt gaat werken), is twee VLANs definiëren voor IPTV, en dan in de config van het IPTV script beide VLANs selecteren. En dan in de UCG en de Flex Mini elk één van beide VLANs instellen op de poort waar het kastje zit.
Inderdaad iptv native op tv box poort

Die 2 vlans zal ik proberen. Kan nu niet. Vrouw is thuis en zit tv te kijken:-) dus probeer ik asap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgiebels
smeerbartje schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:14:
Ik ga mijn fritzbox (waar rechtstreeks KPN glas in gaat) vervangen door een Unifi cloud gateway ultra. Dit zijn dus twee wijzigingen:
  1. NT kastje plaatsen (die had ik nog niet)
  2. Fritzbox vervangen door cloud-gateway
Ik moet dit goed voorbereiden, want op het moment dat ik de NTU ga plaatsen, dan heb ik dus geen internet meer :) . Immers de fritzbox slikt nu gelijk de glasvezel.

Concreet mijn vraag is nu: wat doe ik op ondertaande schermen? Dit krijg ik nu als ik de cloud-gateway aansluit en er rechtstreek 1-1 een verbinding mee maak met een UTP kabel. De cloud-gateway is nog NIET verbonden met de NTU kast. Stel nu als ik straks dat wél doe: "ziet" de cloud gateway dan automatisch de internet verbinding???

[Afbeelding]

[Afbeelding]
PPOE kiezen en hier bij user en pw invullen wat je leuk vind als het maar beide zelfde is.
VLAN 6 kiezen voor internet en dan zou je internet moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
mgiebels schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:49:
Flexmini ondersteund geen igmp snooping heb je het ook al zonder deze getest?
Nee nog niet. Er zit nog een pc op de switch die niet in iptv vlan zit

Ik zal asap proberen het zonder de mini te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
robsterren1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:30:
[...]

Nee nog niet. Er zit nog een pc op de switch die niet in iptv vlan zit

Ik zal asap proberen het zonder de mini te testen
of als je lange kabel heb deze gewoon even uitleggen om te testen zo probeer ik het ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik zie onderstaande internet settings in mijn huidige Fritzbox. Nu sta ik op het punt om de fritzbox te vervangen door een cloud gateway. Iemand zei dat ik "internet" als username en wachtwoord in moet vullen. Klopt dit wel? Dit is dus anders dan wat er NU geconfigureerd staat in mijn fritzbox.

ps. ik heb dus nog een oud xs4all abonnement dat ooit is overgezet naar een KPN abonnement.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrhvJo2_ImEIkuv05do9fXM8XjA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9uMmvQxSVARj9KQ9PtkxV2Ow.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 86% gewijzigd door smeerbartje op 03-01-2025 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgiebels
smeerbartje schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:47:
Ik zie onderstaande internet settings in mijn huidige Fritzbox. Nu sta ik op het punt om de fritzbox te vervangen door een cloud gateway. Iemand zei dat ik "internet" als username en wachtwoord in moet vullen. Klopt dit wel? Dit is dus anders dan wat er NU geconfigureerd staat in mijn fritzbox.

ps. ik heb dus nog een oud xs4all abonnement dat ooit is overgezet naar een KPN abonnement.

[Afbeelding]
Klopt je kan gewoon user : internet password : internet invullen
Al zet je er neer kpnisgek met password kpnisgek werkt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
robsterren1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:41:
[...]

1 tv box direct aan UCG

voor alle switch mac adressen intussen.. op de flex mini kan ik niet bepalen wat het vlan id is, geen ssh toegang schijnbaar.

maar dat helpt nog niet.

wat me wel opvalt volgend github zou /tmp/system.cfg de bovenstaande aanpassingen zou moeten weergeven, echter staan daar de 'vorige pogingen' nog in, en niet de settings met de mac adressen van de switches. wel de network app herstart, en de switches reprovisioned (LED uit / aan)

# misc
switch.igmp.header_checking=false
switch.vlan.4.igmp_fastleave=true
switch.vlan.1.igmp_fastleave=true
# unifi
unifi.version=8.6.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
robsterren1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:36:
[...]

wat me wel opvalt volgend github zou /tmp/system.cfg de bovenstaande aanpassingen zou moeten weergeven, echter staan daar de 'vorige pogingen' nog in, en niet de settings met de mac adressen van de switches. wel de network app herstart, en de switches reprovisioned (LED uit / aan)

# misc
switch.vlan.1.igmp_fastleave=true
# unifi
unifi.version=8.6.9
Deze ken ik nog niet /tmp/system,cfg hier staat bij mij helemaal niks in van de vlans enzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
mgiebels schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:44:
[...]

Deze ken ik nog niet /tmp/system,cfg hier staat bij mij helemaal niks in van de vlans enzz
komt vanuit deze https://github.com/fabianishere/udm-iptv/issues/247

daar is het issue met meerdere tv boxen al genoemd, en een oplossing gegeven. maar dat heb ik nog niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
mgiebels schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:44:
[...]

Dat bestand staat op de switches, niet op de cloud gateway zelf. Het bevat de config die vanuit de Network Application naar de switched gepushed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
JungleJim schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:01:
[...]

Dat bestand staat op de switches, niet op de cloud gateway zelf. Het bevat de config die vanuit de Network Application naar de switched gepushed wordt.
Ah check die stel ik altijd gewoon in de software in kijk nooit op de switch zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
robsterren1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:47:
[...]

komt vanuit deze https://github.com/fabianishere/udm-iptv/issues/247

daar is het issue met meerdere tv boxen al genoemd, en een oplossing gegeven. maar dat heb ik nog niet aan de praat.
Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of die optie met configuration.properties ook werkt op een Cloud Gateway. Wat ik er over kan vinden bij Ubiquiti gaat over self hosted Network Applications.

Maar wat heb je dan precies ingevuld in het config.properties bestand op je Cloud Gateway? Want volgens mij hoef je daarin helemaal geen mac adressen op te geven, die worden bij het provisionen ingevuld en staan alleen in de /tmp/system.cfg op de switches zelf.

Dus dit zou voldoende moeten zijn dan, afgaande op de instructies uit het github issue:
code:
1
2
config.system_cfg.2=switch.vlan.4.igmp_fastleave=true

Network Application starten en je switches opnieuw provisionen en dan ff checken wat er in /tmp/system.cfg op de switch staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:01:
[...]

staat ook op de UCG, na wat editing aan de config.properties en opnieuw herstart / provisioning staat er nu
# misc
# unifi
unifi.version=8.6.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
mgiebels schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:03:
[...]

Ah check die stel ik altijd gewoon in de software in kijk nooit op de switch zelf.
Klopt, dat is ook de manier om het te doen maar blijkbaar kun je op deze manier instellingen aanpassen die niet via de Network Application aan te passen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
robsterren1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:10:
[...]

staat ook op de UCG, na wat editing aan de config.properties en opnieuw herstart / provisioning staat er nu
# misc
# unifi
unifi.version=8.6.9
Stond die dan ook op je UCG voordat je die config.properties had aangemaakt? Want ik had het even op mijn UDM Pro bekeken en daar stond ie niet, maar wel op m'n USW-8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
Voor de gein eens gekeken maar daar zien ik volgende staan op de port waar ik me 1e box op heb staan
# unifi
unifi.version=9.0.108

# switch ACL
switch.port.5.name=KPN TV+ Beneden
switch.port.5.lldpmed.opmode=enabled
switch.port.5.lldpmed.topology_notify=disabled
switch.port.5.stp.port_mode=enabled
switch.port.5.keepalive=disabled
switch.port.5.opmode=switch
switch.port.5.poe=shutdown
switch.port.5.pvid=661
switch.port.5.port-security=disabled
switch.vlan.1.port.5.mode=exclude
switch.vlan.2.port.5.mode=untagged

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
mgiebels schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:12:
Voor de gein eens gekeken maar daar zien ik volgende staan op de port waar ik me 1e box op heb staan
Ah ok blijkbaar is dat dan anders voor Cloud Gateways en de UDM Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:12:
[...]

Stond die dan ook op je UCG voordat je die config.properties had aangemaakt? Want ik had het even op mijn UDM Pro bekeken en daar stond ie niet, maar wel op m'n USW-8.
niet dat ik weet.
heb pas na de confog.prop gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
robsterren1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:15:
niet dat ik weet.
heb pas na de confog.prop gekeken.
ok, nvm. kun je posten wat je in het config.properties bestand op je UCG hebt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
robsterren1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:10:
[...]

# misc
# unifi
unifi.version=8.6.9
op de switches gekeken en daar staat in /tmp/system,cfg nu in ieder geval ook de vlan 4 igmp aanpassingen

op de flex mini kan ik niet kijken, ssh word gelijk disconected..

The SSH connection has terminated with error. Reason: Error class: LocalSshDisconn, code: ConnectionLost, message: FlowSshTransport: received EOF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:19:
[...]

ok, nvm. kun je posten wat je in het config.properties bestand op je UCG hebt gezet?
de mac adressen zijn UCG, US 8 PoE 150W, en fles mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
robsterren1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:25:
[...]

de mac adressen zijn UCG, US 8 PoE 150W, en fles mini

Die Mac adressen hoef je er niet in te zetten als ik de instructies zo lees. Wat gebeurt er als je de config.properties het volgende zet:
code:
1
2

Krijg je dan ook de juiste /tmp/system.cfg (met de juiste mac adressen) op de switch en UCG?

En klopt idd dat je niet met SSH kan inloggen op een Flex mini, die ondersteunt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:28:
[...]

Die Mac adressen hoef je er niet in te zetten als ik de instructies zo lees. Wat gebeurt er als je de config.properties het volgende zet:
code:
1
2

Krijg je dan ook de juiste /tmp/system.cfg (met de juiste mac adressen) op de switch en UCG?

En klopt idd dat je niet met SSH kan inloggen op een Flex mini, die ondersteunt dat niet.
daar was ik mee begonnen, en dat gaf geen resultaat.
vandaar dat ik met de mac adressen ben gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
robsterren1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:32:
[...]

daar was ik mee begonnen, en dat gaf geen resultaat.
vandaar dat ik met de mac adressen ben gaan proberen.
Ah ok, helder! Met Mac-adressen kan ook zag ik toen ik het issue nog een keer doorlas 🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:36:
[...]

Ah ok, helder! Met Mac-adressen kan ook zag ik toen ik het issue nog een keer doorlas 🤡
Yeeeeh:-)

Maar goed, werkt dus nog niet.
Ik ga morgen de flex mini ertussenuit halen. En dat testen. Kan nu ff niet. Word vrouw boos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
is Trined niet het probleem? Aangezien bij de meeste het gewoon werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
mgiebels schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:42:
Zou kunnen. Maar hoe kom ik daar achter.

Dus eerst de mini maar eens uitsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
mgiebels schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:42:
Ik weet ook niet of de meeste ook 2 tv boxen hebben.
Het issue bestaat alleen als er 2 boxen aan staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgiebels
robsterren1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:47:
[...]

Ik weet ook niet of de meeste ook 2 tv boxen hebben.
Het issue bestaat alleen als er 2 boxen aan staan
Ik heb er 3 en alle kunnen ze tegelijk aan zonder problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robsterren1
robsterren1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:38:
[...]

Yeeeeh:-)

Maar goed, werkt dus nog niet.
Ik ga morgen de flex mini ertussenuit halen. En dat testen. Kan nu ff niet. Word vrouw boos
de TV boxen nu beide aan de UCG Ultra gehangen.

Probleem is er nu nog steeds, echter is het alleen maar als beide boxen dezelfde zender aan hebben staan!
daar kan ik mee leven, zal zelden voorkomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ok. Weer een stap verder. Alles lijkt te werken nadat ik het script van Fabian heb gedraaid. Nu zorgen dat de twee Android settop boxes op het juiste vlan zitten. Hoe doen jullie dit?
  • Via de bewuste port op de switch instellen welk vlan er gebruikt moet worden
  • Op basis van het device een "overrule" doen? (waarschijnlijk op mac adres). Zie screenshot hieronder om te zien wat ik bedoel
Wat is nu het handigst?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKd7rocAY5DtYokkrJl8IgPBAbQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R9vWppWwsTV2Hg3SmbNV6tmB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door smeerbartje op 04-01-2025 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
smeerbartje schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:56:
Ok. Weer een stap verder. Alles lijkt te werken nadat ik het script van Fabian heb gedraaid. Nu zorgen dat de twee Android settop boxes op het juiste vlan zitten. Hoe doen jullie dit?
  • Op basis van het device een "overrule" doen? (waarschijnlijk op mac adres). Zie screenshot hieronder om te zien wat ik bedoel
Wat is nu het handigst?

[Afbeelding]
Beste is om het op poort niveau te doen, via de Port Manager: de poort selecteren waar je TV kastje op zit, en dan bij Native VLAN / Network je lokale IPTV VLAN kiezen. Vervolgens Tagged VLAN Management op Block All zetten (dit zorgt ervoor dat er alleen verkeer van het IPTV VLAN over die poort gaat, en geen andere VLANs). En niet vergeten Apply Changes te klikken :)

De andere optie zorgt er voor dat tagged VLAN verkeer als untagged verkeer naar dat device wordt gestuurd, maar al het andere tagged VLAN verkeer komt nog steeds langs.

[ Voor 13% gewijzigd door JungleJim op 04-01-2025 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
JungleJim schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 17:09:
[...]

Beste is om het op poort niveau te doen, via de Port Manager: de poort selecteren waar je TV kastje op zit, en dan bij Native VLAN / Network je lokale IPTV VLAN kiezen. Vervolgens Tagged VLAN Management op Block All zetten (dit zorgt ervoor dat er alleen verkeer van het IPTV VLAN over die poort gaat, en geen andere VLANs). En niet vergeten Apply Changes te klikken :)

De andere optie zorgt er voor dat tagged VLAN verkeer als untagged verkeer naar dat device wordt gestuurd, maar al het andere tagged VLAN verkeer komt nog steeds langs.
Thanks; duidelijk verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
robsterren1 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:17:
[...]

de TV boxen nu beide aan de UCG Ultra gehangen.

Probleem is er nu nog steeds, echter is het alleen maar als beide boxen dezelfde zender aan hebben staan!
daar kan ik mee leven, zal zelden voorkomen....
blijft toch vreemd is hier niet kan alle 3 op zelfde kanaal zetten zonder issues

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgiebels
smeerbartje schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:56:
Wat is nu het handigst?

[Afbeelding]
Ik heb het bij mij zo ingesteld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_WIUxXb-jU4fPySV3n2m1RoXMM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5ozbhEzKXYnsJguyQLDRhlzf.png?f=user_large

En dan de VLAN per poort ingesteld op de switch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2dzz5fdcM5ecTNYwQhcsd5gcLE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/T7gGyL4Bri6tlRShqZ179qfl.png?f=user_large

Hoe jij het had ingesteld had ik in het begin ook en ging toen niet lekker nu bij meerdere mensen zo ingesteld als ik heb en werkt als een tierelier

[ Voor 5% gewijzigd door mgiebels op 05-01-2025 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
mgiebels schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:52:
[...]

Ik heb het bij mij zo ingesteld
[Afbeelding]

En dan de VLAN per poort ingesteld op de switch
[Afbeelding]

Hoe jij het had ingesteld had ik in het begin ook en ging toen niet lekker nu bij meerdere mensen zo ingesteld als ik heb en werkt als een tierelier
Ik zie dat jij het IPTV vlan het ID 661 hebt gegeven. Ik heb 'm gewoon op ID 4 gezet. Heb je bewust gekozen voor dit ID? Want het lijkt allemaal ook te werken bij mij momenteel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0NY00Xb0AFjHXxdtcnmBynOaoE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ynEcQlXOefj9F08KSUdhNjIQ.png?f=fotoalbum_large

Zo heb ik het nu dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XdrNPuD36cFNIk7X2Y0Dr_258U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aO2PdRA2AvIQgAUYNLV3GaqY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door smeerbartje op 05-01-2025 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
smeerbartje schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:17:
[...]

Ik zie dat jij het IPTV vlan het ID 661 hebt gegeven. Ik heb 'm gewoon op ID 4 gezet. Heb je bewust gekozen voor dit ID? Want het lijkt allemaal ook te werken bij mij momenteel.

[Afbeelding]

Zo heb ik het nu dus:

[Afbeelding]
Ik heb intern bewust voor 661 gekozen inderdaad omdat 4 voor de WAN kant is.
En als je KPN heb ik het wel handig om ook de DNS servers van KPN in te stellen op je VLAN intern ivm updates en juiste IPTV doorgifte

[ Voor 7% gewijzigd door mgiebels op 05-01-2025 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
mgiebels schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:24:
[...]

Hoe bedoel je? Ook daar ben je toch vrij in? Mijn normale netwerk heeft ID 1, dan nog 2 voor IoT en 3 voor gasten. De laatste, 4, is dan mij IPTV. Wat bedoel je precies met WAN kant?
[...]

En als je KPN heb ik het wel handig om ook de DNS servers van KPN in te stellen op je VLAN intern ivm updates en juiste IPTV doorgifte
Ik heb inderdaad KPN. Welke DNS servers heb je ingesteld? Bedoel je in onderstaand configuratie-deel? Ik kan hier kiezen voor "auto" of ik kan zelf DNS servers instellen. Ik heb nu 1.1.1.1 gekozen, maar ik kan ook die van KPN instellen. Bedoel je dat? En doe je dan via de "auto" functie of statisch de DNS servers van KPN?

[EDIT]
Als ik hem op auto zet, dan krijgt de PPPoE adapter het volgende:

code:
1
2
3
4
5
root@UCG-Ultra:~# cat /run/dns.conf.d/resolv.ppp0
# Generated automatically by ubios-udapi-server
# dynamic nameservers
nameserver 195.121.97.202
nameserver 195.121.97.203

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_CGQ9zHRXTyQa5pZZn58L4k0gE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/czzYdCNlwPE0WcHWhHPfqKdi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door smeerbartje op 05-01-2025 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgiebels
smeerbartje schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:54:
[...]

Hoe bedoel je? Ook daar ben je toch vrij in? Mijn normale netwerk heeft ID 1, dan nog 2 voor IoT en 3 voor gasten. De laatste, 4, is dan mij IPTV. Wat bedoel je precies met WAN kant?

[...]

Ik heb inderdaad KPN. Welke DNS servers heb je ingesteld? Bedoel je in onderstaand configuratie-deel? Ik kan hier kiezen voor "auto" of ik kan zelf DNS servers instellen. Ik heb nu 1.1.1.1 gekozen, maar ik kan ook die van KPN instellen. Bedoel je dat? En doe je dan via de "auto" functie of statisch de DNS servers van KPN?

[Afbeelding]
VLAN 4 bij KPN is voor TV maar ik heb in het script bij Fabian opgegeven dat VLAN4 naar VLAN661 gezet wordt je kan inderdaad 4 nemen maar heb zelf 661 gekozen is ook meer uit het verleden dat ik goed gescheiden wilde en dat ik nog een USG had was dit een voorbeeld van Achterberg (ook een script)

Bij internet (PPOE) laat je gewoon DNS op auto staan dus niet zoals jij 1.1.1.1 invullen beste is dit aan de LAN kant te doen.

Bij In je netwerk instellingen in jou geval HOME stel je op de LAN kan je DNS in op 1.1.1.1 of je laat die van KPN staan.

En dan op je VLAN4 in jou geval IPTV stel je dan de DNS servers van KPN hard in 195.121.1.34 en 195.121.1.66

[ Voor 7% gewijzigd door mgiebels op 05-01-2025 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
mgiebels schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:01:
[...]

VLAN 4 bij KPN is voor TV maar ik heb in het script bij Fabian opgegeven dat VLAN4 naar VLAN661 gezet wordt je kan inderdaad 4 nemen maar heb zelf 661 gekozen is ook meer uit het verleden dat ik goed gescheiden wilde en dat ik nog een USG had was dit een voorbeeld van Achterberg (ook een script)

Bij internet (PPOE) laat je gewoon DNS op auto staan dus niet zoals jij 1.1.1.1 invullen beste is dit aan de LAN kant te doen.

Bij In je netwerk instellingen in jou geval HOME stel je op de LAN kan je DNS in op 1.1.1.1 of je laat die van KPN staan.

En dan op je VLAN4 in jou geval IPTV stel je dan de DNS servers van KPN hard in 195.121.1.34 en 195.121.1.66
Hier dus? Op deze manier? (dit is de config van het IPTV VLAN). Overigens valt het me wel op dat de DNS servers die ik "krijg" van KPN als ik bij "internet" de DNS op "auto" laat staan anders zijn dan degene die jij mij nu noemt.
  • Via auto krijg ik: 195.121.97.202 en 195.121.97.203.
  • Jij noemt: 195.121.1.34 en 195.121.1.66.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
smeerbartje schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:17:
smeerbartje schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:54:
De VLAN IDs voor de LAN en WAN kant staan volledig los van elkaar, het maakt dus helemaal niets uit welk VLAN ID je aan de LAN kant kiest. 4, 661, 666, alles is ok. Alleen 1 is niet zo handig want dat is al je default netwerk.

Net zoals je in je eigen netwerk verschillende VLANs kan hebben, gebruikt KPN ook aan de internet kant (WAN) verschillende VLANs: VLAN 6 voor internetverkeer en VLAN 4 voor IPTV verkeer.

Wat het udm-iptv script doet is een extra netwerk interface aan de WAN kant aanmaken op VLAN ID 4, en een aantal routeringsregels aanmaken zodat IPTV verkeer naar de juiste interface gaat. Vervolgens wordt er een IGMP proxy ingesteld die IGMP verkeer doorstuurt naar het lokale VLAN waar je TV kastje inzit.

[ Voor 11% gewijzigd door JungleJim op 05-01-2025 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
smeerbartje schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:08:
[..]
Overigens valt het me wel op dat de DNS servers die ik "krijg" van KPN als ik bij "internet" de DNS op "auto" laat staan anders zijn dan degene die jij mij nu noemt.
Heb je het malware filter van KPN aanstaan? .202 en .203 zijn vziw de anti-malware DNS servers van KPN. Dus dat is prima als IP adressen van de DNS servers.

[ Voor 4% gewijzigd door JungleJim op 05-01-2025 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
smeerbartje schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:08:
[...]

Hier dus? Op deze manier? (dit is de config van het IPTV VLAN). Overigens valt het me wel op dat de DNS servers die ik "krijg" van KPN als ik bij "internet" de DNS op "auto" laat staan anders zijn dan degene die jij mij nu noemt.
Ik krijg die .34 en .66 toegewezen ben jij oud XS4ALL klant? (deze waren van xs4all naar mijn weten van vroeger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
JungleJim schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:18:
[...]

Heb je het malware filter van KPN aanstaan? .202 en .203 zijn de anti-malware DNS servers van KPN. Dus dat is prima als IP adressen van de DNS servers.
Klopt ook maar het waren vroeger ook de DNS servers van XS4ALL.

IGMP proxy in de Unifi software moet in ieder geval uit staan want dit werkt het ook tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
mgiebels schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:01:

Mijn advies aan @smeerbartje zou zijn om de DNS server instellingen lekker op Auto te laten staan. Tenzij je hele specifieke redenen hebt om andere DNS servers te gebruiken.
Als alles goed werkt kun je ze altijd nog aanpassen, maar als je alles nog aan het instellen bent zijn het alleen maar afwijkingen van standaard instellingen die troubleshooten lastiger maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
mgiebels schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:28:
[...]

IGMP proxy in de Unifi software moet in ieder geval uit staan want dit werkt het ook tegen.
Behalve op het IPTV netwerk, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
smeerbartje schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:35:
[...]

Behalve op het IPTV netwerk, toch?
Ik denk dat je de instelling Multicast Filtering / IGMP Snooping bedoelt? Die moet aanstaan.

De instelling Internet > Primary > IPTV Streaming / IGMP Proxy moet uitstaan, dat regelt het udm-iptv script namelijk.

IGMP Snooping is namelijk wat anders dan een IGMP Proxy. Die eerste zorgt ervoor dat alleen devices in een netwerk die bij een multicast groep horen dat verkeer krijgen (ipv alle devices), IGMP Proxy zorgt voor het doorsturen van multicast verkeer tussen netwerken (routeren).

[ Voor 27% gewijzigd door JungleJim op 05-01-2025 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
JungleJim schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:33:
[...]

Mijn advies aan @smeerbartje zou zijn om de DNS server instellingen lekker op Auto te laten staan. Tenzij je hele specifieke redenen hebt om andere DNS servers te gebruiken.
Als alles goed werkt kun je ze altijd nog aanpassen, maar als je alles nog aan het instellen bent zijn het alleen maar afwijkingen van standaard instellingen die troubleshooten lastiger maken.
Eens daarom zei ik ook op LAN zijde kan je aanpassen wat je wilt is ook beter.

En op TV vlan wel hard instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
mgiebels schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:39:
[...]

Eens daarom zei ik ook op LAN zijde kan je aanpassen wat je wilt is ook beter.

En op TV vlan wel hard instellen
Waarom zou je op je IPTV VLAN de DNS handmatig aan willen passen?
Geeft in mijn ogen voor beginners met weinig netwerk kennis alleen maar kans op fouten en verwarring. Als je nou precies weet wat je aan het doen bent, prima, maar voor iemand die dit voor het eerst inricht en puur een how-to opvolgt lijkt het me niet heel handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
JungleJim schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:47:
[...]

Waarom zou je op je IPTV VLAN de DNS handmatig aan willen passen?
Geeft in mijn ogen voor beginners met weinig netwerk kennis alleen maar kans op fouten en verwarring. Als je nou precies weet wat je aan het doen bent, prima, maar voor iemand die dit voor het eerst inricht en puur een how-to opvolgt lijkt het me niet heel handig...
Inderdaad; ik heb 'm op auto laten staan.
JungleJim schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:38:
[...]

Ik denk dat je de instelling Multicast Filtering / IGMP Snooping bedoelt? Die moet aanstaan.

De instelling Internet > Primary > IPTV Streaming / IGMP Proxy moet uitstaan, dat regelt het udm-iptv script namelijk.

IGMP Snooping is namelijk wat anders dan een IGMP Proxy. Die eerste zorgt ervoor dat alleen devices in een netwerk die bij een multicast groep horen dat verkeer krijgen (ipv alle devices), IGMP Proxy zorgt voor het doorsturen van multicast verkeer tussen netwerken (routeren).
Ok, laatste vraag: moet mDNS op mijn IPTV VLAN wel aanstaan, of uit? Dat IGMP snooping aan moet staan, dat weet ik inmiddels :). Nu nog ff zeker weten of mDNS aan of uit moet op het IPTV VLAN. En hoe zit het met de andere VLANS en mDNS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
smeerbartje schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:49:
Ok, laatste vraag: moet mDNS op mijn IPTV VLAN wel aanstaan, of uit? Dat IGMP snooping aan moet staan, dat weet ik inmiddels :). Nu nog ff zeker weten of mDNS aan of uit moet op het IPTV VLAN.
Als je wil casten naar de TV box (Chromecast) moet het aan blijven staan, deze instelling zorgt namelijk dat multicast DNS wordt doorgestuurd naar andere netwerken zodat devices de TV box kunnen vinden. Als je dat niet gebruikt kan het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik zie dat versie 4.1.13 vandaag is gereleased. Maken dit soort upgrades het IPTV deel (i.c.m. Fabian script) mogelijk stuk? Hoe is jullie ervaring met het upgraden van Unifi OS op de USG cloud gateway ultra?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBCkbaJ74JNp9Olbhz43CDZnX5M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nnzFfscwjRqEcOiXfjaP8Tjq.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
smeerbartje schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:56:
Ik zie dat versie 4.1.13 vandaag is gereleased. Maken dit soort upgrades het IPTV deel (i.c.m. Fabian script) mogelijk stuk? Hoe is jullie ervaring met het upgraden van Unifi OS op de USG cloud gateway ultra?

[Afbeelding]
Meestal moet je na deze update het script opnieuw draaien daarom staat ook op zijn site sla je confg op en na een software update zet je deze terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smeerbartje schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:56:

[Afbeelding]
Ik heb gewoon een UI netwerk met WPA2/3 keys, geen fancy zaken met dynamische vlan toewijzing dmv radius oid. Bij mijn gaan updates altijd goed, bij anderen soms niet, het hangt af van je installatie. Als je zorgt dat je een back-up file lokaal hebt op je PC, dan kan er bijna niets mis gaan omdat je terug kunt naar waar je nu staat.

Ja het Fabian script gaat 100% defect dat moet je herinstalleren na een update. Je kunt met "cat /etc/udm-iptv.conf" je huidige IPTV configuratie even vastleggen met copy paste of een foto.

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 07-01-2025 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
stormfly schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:00:
Ja het Fabian script gaat 100% defect dat moet je herinstalleren na een update. Je kunt met "cat /etc/udm-iptv.conf" je huidige IPTV configuratie even vastleggen met copy paste of een foto.
Je kan ook een kopietje maken vat het config bestand naar je home directory en dan na installatie weer terug kopiëren:
  • cp /etc/udm-iptv.conf ~
  • script opnieuw installeren maar dan de config wizard annuleren
  • cp ~/udm-iptv.conf /etc
  • apt install igmpproxy (als je igmpproxy gebruikt ipv default improxy)
  • systemctl restart udm-iptv (om script te herstarten)

[ Voor 5% gewijzigd door JungleJim op 07-01-2025 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
JungleJim schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:16:
[...]

Je kan ook een kopietje maken vat het config bestand naar je home directory en dan na installatie weer terug kopiëren:
  • cp /etc/udm-iptv.conf ~
  • script opnieuw installeren maar dan de config wizard annuleren
  • cp ~/udm-iptv.conf /etc
  • apt install igmpproxy (als je igmpproxy gebruikt ipv default improxy)
  • systemctl restart udm-iptv (om script te herstarten)
Hoe weet ik of ik igmpproxy gebruik? Ik heb gewoon het fabian-script gedraaid en that's it :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
smeerbartje schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:27:
[...]

Hoe weet ik of ik igmpproxy gebruik? Ik heb gewoon het fabian-script gedraaid en that's it :).
Dan gebruik je dus de default IGMP proxy improxy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
JungleJim schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:39:
[...]

Dan gebruik je dus de default IGMP proxy improxy :)
In die config file staat wel degelijk een verwijzing naar IGMPPROXY. Wat is het voordeel van IGMPPROXY t.o.v. de standaard packages die Fabian installeert met zijn script?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
root@UCG-Ultra:~# cat /etc/udm-iptv.conf
IPTV_WAN_INTERFACE="eth4"
IPTV_WAN_VLAN="4"
IPTV_WAN_RANGES="213.75.0.0/16  217.166.0.0/16"
IPTV_LAN_INTERFACES="br4"

IPTV_IGMPPROXY_IGMP_VERSION="2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
smeerbartje schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:42:
[...]

In die config file staat wel degelijk een verwijzing naar IGMPPROXY. Wat is het voordeel van IGMPPROXY t.o.v. de standaard packages die Fabian installeert met zijn script?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
root@UCG-Ultra:~# cat /etc/udm-iptv.conf
IPTV_WAN_INTERFACE="eth4"
IPTV_WAN_VLAN="4"
IPTV_WAN_RANGES="213.75.0.0/16  217.166.0.0/16"
IPTV_LAN_INTERFACES="br4"

improxy is de IGMP proxy die standaard geïnstalleerd staat in Unifi OS, en is de proxy die gebruikt wordt als je in de Network Application IPTV support aanzet. Dus in die zin installeert het script improxy niet.

Soms werkt improxy niet helemaal lekker, en dan is er de optie om igmpproxy te gebruiken, dat is een wat uitgebreidere open source IGMP proxy implementatie. Alleen deze staat standaard niet geïnstalleerd in Unifi OS, dus vandaar dat je die eerst zelf moet installeren voordat je overstapt.

Standaard staat de config van udm-iptv op improxy (instelling IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM) dus als je die setting niet hebt aangepast gebruik je improxy.

[ Voor 4% gewijzigd door JungleJim op 07-01-2025 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
Hier al 2 jaar improxy nooit problemen gehad heb 3 ontvangers fijnloos werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
mgiebels schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:49:
Hier al 2 jaar improxy nooit problemen gehad heb 3 ontvangers fijnloos werken
Ik had met improxy wel eens het probleem dat een stream bleef hangen na zappen. Met igmpproxy heb ik daar nooit meer last van gehad.

Maar de default proxy werkt vaak prima, dus overstappen hoeft niet maar kan helpen als je issues hebt (zoals ik schreef).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smeerbartje
Zojuist de USG UCG Ultra geüpgraded naar 4.1.13. Uiteraard daarna UDM-iptv opnieuw geïnstalleerd en alles werkt zonder problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door smeerbartje op 09-01-2025 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:01

Eraser127

Nijkerk

Hmm, moet ik ook eens kijken dan. Volgens mij staan de updates van m'n ucg-ultra op automatisch, maar nog geen/weinig problemen gehad met kpn tv (het script nog niet opnieuw gedraaid). Af en toe een melding dat de mediabox geen verbinding heeft, maar dat is nar reboot ook weer verdwenen dan.

Edit: dat is de network application, de firmware gaat handmatig.

[ Voor 17% gewijzigd door Eraser127 op 08-01-2025 20:54 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smeerbartje schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:55:
Zojuist de USG Ultra geüpgraded naar 4.1.13. Uiteraard daarna UDM-iptv opnieuw geïnstalleerd en alles werkt zonder problemen.
Ik gok dat je een UCG Ultra bedoelt : https://store.ui.com/us/en/products/ucg-ultra
De USG serie is namelijk al een aardig tijdje geleden EOL gegaan ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
nero355 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:16:
[...]

Ik gok dat je een UCG Ultra bedoelt : https://store.ui.com/us/en/products/ucg-ultra
De USG serie is namelijk al een aardig tijdje geleden EOL gegaan ;)
Inderdaad; bericht aangepast.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Het Fabian script draait heel goed, maar ik draai graag EA software en was het herinstalleren een beetje beu. Ik heb een bash script gemaakt voor op een servertje/VM/Pi wat de config lokaal bewaart deze dien je 1x op te slaan. Daarna checkt het script of de service draait en doet niets, als de udm-iptv service niet draait gaat hij het opnieuw installeren met gebruik van de lokale backupfile van je server.

Mijn UniFi updates draaien om 04:00 in de nacht ik laat dit script elke nacht om 05:00 draaien. Hieronder mijn config: waarom 0.0.0.0/0 omdat KPN deze week, januari 2025, iets heeft aangepast.

code:
1
2
3
4
5
6
pi@fruit:~/udm-iptv$ ls -la
total 16
drwxr-xr-x  2 pi pi 4096 Jan  9 20:50 .
drwx------ 13 pi pi 4096 Jan  9 20:40 ..
-rw-r--r--  1 pi pi  764 Jan  9 20:50 udm-iptv.conf
-rwxr-xr-x  1 pi pi 2870 Jan  9 20:41 udm_iptv_installation.sh

code:
1
chmod +X udm_iptv_installation.sh

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
pi@fruit:~/udm-iptv$ cat udm-iptv.conf
IPTV_WAN_INTERFACE="ethX"
IPTV_WAN_VLAN="4"
IPTV_WAN_RANGES="0.0.0.0/0"
IPTV_LAN_INTERFACES="br25"
IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM="igmpproxy"

code:
1
2
3
4
5
6
pi@fruit:~/udm-iptv$ bash udm_iptv_installation.sh
Checking service status...
udm-iptv service is already running.

If you want to reinstall anyway, please stop the service first:
systemctl stop udm-iptv.service

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
#!/bin/sh

# Exit on error
set -e

# SSH connection parameters (set these variables before running)
UDM_IP=""
UDM_USER=""
UDM_PASSWORD=""
LOCAL_CONFIG="$HOME/udm-iptv/udm-iptv.conf"
REMOTE_CONFIG="/etc/udm-iptv.conf"
# Configuration file path on local PC (adjust this to your needs)

# Check if parameters are provided
if [ -z "$UDM_IP" ] || [ -z "$UDM_USER" ] || [ -z "$UDM_PASSWORD" ]; then
    echo "Please set the following variables in the script:"
    echo "UDM_IP - IP address of your UDM"
    echo "UDM_USER - SSH username"
    echo "UDM_PASSWORD - SSH password"
    exit 1
fi

# Check if sshpass is installed
if ! command -v sshpass >/dev/null 2>&1; then
    echo "sshpass is not installed. Please install it first."
    echo "On Ubuntu/Debian: sudo apt-get install sshpass"
    echo "On MacOS: brew install hudochenkov/sshpass/sshpass"
    exit 1
fi

# Check if local config exists
if [ ! -f "$LOCAL_CONFIG" ]; then
    echo "Local configuration file not found at $LOCAL_CONFIG"
    exit 1
fi

# Function to run SSH commands
run_ssh_command() {
    sshpass -p "$UDM_PASSWORD" ssh -o StrictHostKeyChecking=no "$UDM_USER@$UDM_IP" "$1"
}

# Check if udm-iptv.service is running on remote UDM
echo "Checking service status..."
SERVICE_STATUS=$(run_ssh_command "systemctl is-active udm-iptv.service 2>/dev/null || echo 'inactive'")

if [ "$SERVICE_STATUS" = "active" ]; then
    echo "udm-iptv service is already running."
    echo ""
    echo "If you want to reinstall anyway, please stop the service first:"
    echo "systemctl stop udm-iptv.service"
    echo ""
    exit 0
fi

# Check if igmpproxy is needed by reading the config file
echo "Checking configuration for igmpproxy requirement..."
if grep -q 'IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM="igmpproxy"' "$LOCAL_CONFIG"; then
    echo "Configuration uses igmpproxy, installing it..."
    run_ssh_command "apt-get update && apt-get install -y igmpproxy"
fi

# Download and run the installation script on UDM
echo "Running installation script on UDM..."
run_ssh_command "curl -sSf https://raw.githubusercontent.com/fabianishere/udm-iptv/master/install.sh | sh"

# Ensure our custom configuration is in place
echo "Reapplying custom configuration source local file..."
sshpass -p "$UDM_PASSWORD" scp -o StrictHostKeyChecking=no "$LOCAL_CONFIG" "$UDM_USER@$UDM_IP:$REMOTE_CONFIG"
run_ssh_command "chmod 644 $REMOTE_CONFIG"

# Unmask the service
echo "Unmasking udm-iptv service..."
run_ssh_command "systemctl unmask udm-iptv.service"

# Start the service
echo "Starting udm-iptv service..."
run_ssh_command "systemctl start udm-iptv.service"

echo "Installation completed successfully!"
echo "Configuration file has been copied to $REMOTE_CONFIG on UDM"
echo "The udm-iptv service has been unmasked and started."
echo ""
echo "Getting status "udm-iptv diag":"
sleep 2
run_ssh_command "udm-iptv diag"

Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je start, check code van anderen altijd.

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 10-01-2025 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
stormfly schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:54:
Het Fabian script draait heel goed, maar ik draai graag EA software en was het herinstalleren een beetje beu. Ik heb een bash script gemaakt voor op een servertje/VM/Pi wat de config lokaal bewaart deze dien je 1x op te slaan. Daarna checkt het script of de service draait en doet niets, als de udm-iptv service niet draait gaat hij het opnieuw installeren met gebruik van de lokale backupfile van je server.

Mijn UniFi updates draaien om 04:00 in de nacht ik laat dit script elke nacht om 05:00 draaien. Hieronder mijn config: waarom 0.0.0.0/0 omdat KPN deze week, januari 2025, iets heeft aangepast.

code:
1
2
3
4
5
6
total 16

code:
1

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
IPTV_WAN_VLAN="4"

code:
1
2
3
4
5
6

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
#!/bin/sh

# Exit on error
set -e

UDM_IP=""
UDM_USER=""
UDM_PASSWORD=""

exit 1
fi

exit 1
fi

exit 1
fi

run_ssh_command() {
    sshpass -p "$UDM_PASSWORD" ssh -o StrictHostKeyChecking=no "$UDM_USER@$UDM_IP" "$1"
}

SERVICE_STATUS=$(run_ssh_command "systemctl is-active udm-iptv.service 2>/dev/null || echo 'inactive'")

echo ""
    echo ""
    exit 0
fi

fi

run_ssh_command "curl -sSf https://raw.githubusercontent.com/fabianishere/udm-iptv/master/install.sh | sh"

sshpass -p "$UDM_PASSWORD" scp -o StrictHostKeyChecking=no "$LOCAL_CONFIG" "$UDM_USER@$UDM_IP:$REMOTE_CONFIG"

# Unmask the service

# Start the service

echo ""
sleep 2
Thanks man! gelijk maar even in een cronjobje gezet op m'n eigen home-server :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
na de laaste update van de UCG Ultra vind ik de system.cfg file niet meer terug in /tmp
daar zouden de wijzigingen voor de switches in moeten staan.

volgens:

voor de update heb ik deze configsettings gedaan, en was de system.cfg ook aanwezig.
met deze change was het issue met meerdere tv boxen (hangen) (bijna) opgelost.

ik probeer dit net weer in te stellen, maar de system.cfg is niet meer aanwezig...
en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
robsterren1 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:08:
na de laaste update van de UCG Ultra vind ik de system.cfg file niet meer terug in /tmp
daar zouden de wijzigingen voor de switches in moeten staan.

volgens:

voor de update heb ik deze configsettings gedaan, en was de system.cfg ook aanwezig.
met deze change was het issue met meerdere tv boxen (hangen) (bijna) opgelost.

ik probeer dit net weer in te stellen, maar de system.cfg is niet meer aanwezig...
en nu?
Staat die config.properties nog wel in /srv/unifi/data/sites/default? Wellicht is die met de Unifi OS en/of Network Application update verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:00:
[...]

Staat die config.properties nog wel in /srv/unifi/data/sites/default? Wellicht is die met de Unifi OS en/of Network Application update verwijderd.
Ja die staat daar nog, herstart network gedaan. Volledige restart. In user interface dingen aangepast, opgeslagen, terug gezet.
Maar /tmp/system.cfg blijft weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
robsterren1 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:08:
[...]

Ja die staat daar nog, herstart network gedaan. Volledige restart. In user interface dingen aangepast, opgeslagen, terug gezet.
Maar /tmp/system.cfg blijft weg
En als je op je switch inlogt, staat het bestand daar dan wel?

Maar het kan ook best zijn dat Ubiquiti wat aangepast heeft, wellicht dat er op het forum van Ubiquiti meer info te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
op de switches staat de file wel. althans op de 2 pro's, op de mini kan ik niet kijken.
en de UCG is zelf ook een switch, maar daar vind ik de file dus niet terug

bevat nog wel:

# misc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:43:
[...]

En als je op je switch inlogt, staat het bestand daar dan wel?

Maar het kan ook best zijn dat Ubiquiti wat aangepast heeft, wellicht dat er op het forum van Ubiquiti meer info te vinden is.
de vraag op het forum van Ubiquiti gesteld.

https://community.ui.com/...7b-4cc7-a1b7-6e9a8aa26aa2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyArt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-07 11:50

code:
1
2
3
4
5
6
total 16

code:
1

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
IPTV_WAN_VLAN="4"

code:
1
2
3
4
5
6

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
#!/bin/sh

# Exit on error
set -e

UDM_IP=""
UDM_USER=""
UDM_PASSWORD=""

exit 1
fi

exit 1
fi

exit 1
fi

run_ssh_command() {
}

echo ""
    echo ""
    exit 0
fi

fi

# Unmask the service

# Start the service

echo ""
sleep 2

Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je start, check code van anderen altijd.
Bedankt voor bovenstaande script, maar bij mij loopt hij niet goed. Op het commando:
code:
1
start de setup wizard waardoor het script blijft hangen op:
code:
1
2
3
 Configuring udm-iptv
--------------------
  1. WAN (2.5 GbE)  2. LAN 4 (1 GbE)

Bovenstaande komt dus uit de log van de cron job.

Wat dus volgens mij fout gaat is dat de wizard opent voor de instellingen en input verwacht wat natuurlijk niet komt vanuit de cron job. Is er een methode dat de wizard niet opstart?

complete log na update van UnifiOS en daarna het laten runnen van het script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
Checking configuration for igmpproxy requirement...
Running installation script on UDM...
Downloading packages...
Installing packages...
Reading package lists...
Building dependency tree...
Reading state information...
Suggested packages:
  igmpproxy
The following NEW packages will be installed:
  udm-iptv
0 upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 14 not upgraded.
Need to get 0 B/16.5 kB of archives.
After this operation, 74.8 kB of additional disk space will be used.
Get:1 /tmp/tmp.GfArfY96Ue/udm-iptv.deb udm-iptv all 3.0.5 [16.5 kB]
debconf: unable to initialize frontend: Dialog
debconf: (TERM is not set, so the dialog frontend is not usable.)
debconf: falling back to frontend: Readline
debconf: unable to initialize frontend: Readline
debconf: (This frontend requires a controlling tty.)
debconf: falling back to frontend: Teletype
dpkg-preconfigure: unable to re-open stdin: 
Selecting previously unselected package udm-iptv.
(Reading database ... 
(Reading database ... 5%
(Reading database ... 10%
(Reading database ... 15%
(Reading database ... 20%
(Reading database ... 25%
(Reading database ... 30%
(Reading database ... 35%
(Reading database ... 40%
(Reading database ... 45%
(Reading database ... 50%
(Reading database ... 55%
(Reading database ... 60%
(Reading database ... 65%
(Reading database ... 70%
(Reading database ... 75%
(Reading database ... 80%
(Reading database ... 85%
(Reading database ... 90%
(Reading database ... 95%
(Reading database ... 100%
(Reading database ... 48313 files and directories currently installed.)
Preparing to unpack .../tmp.GfArfY96Ue/udm-iptv.deb ...
Unpacking udm-iptv (3.0.5) ...
Setting up udm-iptv (3.0.5) ...
Configuration file '/etc/udm-iptv.conf'
 ==> File on system created by you or by a script.
 ==> File also in package provided by package maintainer.
 ==> Keeping old config file as default.
Configuring udm-iptv
--------------------
Caught SIGTERM, killing child: 6469

# Job failed at 2025/01/12 16:42:53 (GMT+1).
# Error: Job Aborted: Manually aborted by user: admin
# End of log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DyArt schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:12:
[...]

Bedankt voor bovenstaande script, maar bij mij loopt hij niet goed. Op het commando:
code:
1
start de setup wizard waardoor het script blijft hangen op:
code:
1
2
3
 Configuring udm-iptv
--------------------

Bovenstaande komt dus uit de log van de cron job.

Wat dus volgens mij fout gaat is dat de wizard opent voor de instellingen en input verwacht wat natuurlijk niet komt vanuit de cron job. Is er een methode dat de wizard niet opstart?

complete log na update van UnifiOS en daarna het laten runnen van het script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
Checking configuration for igmpproxy requirement...
Running installation script on UDM...
Downloading packages...
Installing packages...
Reading package lists...
Building dependency tree...
Reading state information...
Suggested packages:
  igmpproxy
The following NEW packages will be installed:
  udm-iptv
0 upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 14 not upgraded.
Need to get 0 B/16.5 kB of archives.
After this operation, 74.8 kB of additional disk space will be used.
Get:1 /tmp/tmp.GfArfY96Ue/udm-iptv.deb udm-iptv all 3.0.5 [16.5 kB]
debconf: unable to initialize frontend: Readline
debconf: (This frontend requires a controlling tty.)
debconf: falling back to frontend: Teletype
dpkg-preconfigure: unable to re-open stdin: 
Selecting previously unselected package udm-iptv.
(Reading database ... 
(Reading database ... 5%
(Reading database ... 10%
(Reading database ... 15%
(Reading database ... 20%
(Reading database ... 25%
(Reading database ... 30%
(Reading database ... 35%
(Reading database ... 40%
(Reading database ... 45%
(Reading database ... 50%
(Reading database ... 55%
(Reading database ... 60%
(Reading database ... 65%
(Reading database ... 70%
(Reading database ... 75%
(Reading database ... 80%
(Reading database ... 85%
(Reading database ... 90%
(Reading database ... 95%
(Reading database ... 100%
(Reading database ... 48313 files and directories currently installed.)
Preparing to unpack .../tmp.GfArfY96Ue/udm-iptv.deb ...
Unpacking udm-iptv (3.0.5) ...
Setting up udm-iptv (3.0.5) ...
Configuration file '/etc/udm-iptv.conf'
 ==> File on system created by you or by a script.
 ==> File also in package provided by package maintainer.
 ==> Keeping old config file as default.
Configuring udm-iptv
--------------------
Caught SIGTERM, killing child: 6469

# Job failed at 2025/01/12 16:42:53 (GMT+1).
# Error: Job Aborted: Manually aborted by user: admin
# End of log.
Goede bug catch ;-) Probeer deze is, even vervangen in het huidige script

code:
1
2
run_ssh_command "DEBIAN_FRONTEND=noninteractive curl -sSf https://raw.githubusercontent.com/fabianishere/udm-iptv/master/install.sh | sh"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
JungleJim schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:51:
[...]

Ik had met improxy wel eens het probleem dat een stream bleef hangen na zappen. Met igmpproxy heb ik daar nooit meer last van gehad.

Maar de default proxy werkt vaak prima, dus overstappen hoeft niet maar kan helpen als je issues hebt (zoals ik schreef).
hoe installeer ik eventueel die igmpproxy?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mgiebels schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:27:
[...]

hoe installeer ik eventueel die igmpproxy?
code:
1
apt install igmpproxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels

Ik gebruik zelf al een tijdje met igmproxy die 0.0.0.0/0 net even gecontroleerd bij me vader stond nog steeds IPTV_WAN_RANGES="213.75.0.0/16 217.166.0.0/16" bij hem werkte het ook gewoon nog prima voor zekerheid ook maar aangepast naar 0.0.0.0/0 ivm dat KPN ook regelmatig wijzigingen doorvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
stormfly schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:28:
[...]

code:
1
apt install igmpproxy
Thanks na die install zou het dan toch moeten werken als ik volgende invoer?

IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM="igmproxy"
IPTV_IGMPPROXY_DISABLE_QUICKLEAVE="true"
IPTV_IGMPPROXY_DEBUG="true"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mgiebels schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:30:
[...]

Thanks na die install zou het dan toch moeten werken als ik volgende invoer?

IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM="igmproxy"
IPTV_IGMPPROXY_DISABLE_QUICKLEAVE="true"
IPTV_IGMPPROXY_DEBUG="true"
Ja als je een 2e p toevoegt aan het woord igmpproxy wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
stormfly schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:33:
[...]

Ja als je een 2e p toevoegt aan het woord igmpproxy wel 8)
Ah dus die G moet er helemaal niet tussen of ook?

Ik heb nu namelijk dit staan: IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM="improxy"

Want dan snap ik wat er vorige keer mis ging bij mij toen had ik IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM="impproxy"

[ Voor 14% gewijzigd door mgiebels op 12-01-2025 19:46 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 58 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van IPTV in combinatie met Ubiquiti. Algemene vragen over Ubiquiti horen thuis in [Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 of een los topic.