Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 18:51
Ik overweeg een overstap van een Edgerouter 4 naar een UDM pro. Heb tv van Odido.
Op de Edgerouter was dit gewoon plug en play op vlan 300. Hier gaat naar mijn weten gewoon internet en tv overheen. Hoefde geen routes aan te maken oid.
Als ik de openings post goed lees dan moet dit op een UDM pro wel dmv het script? Of geldt dit alleen voor het oude Odido platform. Van hun eigen community begrijp ik dat er een “oud platform” was ooit met een eigen vlan voor iptv en dus wat extra configuratie.
Als ik gewoon vlan 300 op de wan tag is een UDM pro dan net zo plug & play als de edgerouter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21
@Kasper1985 de documentatie van Odidio over IPTV icm eigen router is hier te vinden: https://assets.odido.nl/x...modem-tv-instellingen.pdf. Zo te zien is het routed IPTV over (WAN) VLAN 640 in combinatie met wat static routes en multi-cast (dus IGMP Proxy nodig). Of dat ook voor alle Odido aansluiting geldt weet ik niet.

Het udm-iptv script kent geen configuratieprofiel voor Odido dus op een UDM Pro zul je zelf de extra WAN interface, static routing en IGMP Proxy config moeten regelen.

(Disclaimer ik heb wel een UDM Pro maar geen Odido, dit is op basis van wat ik zo snel aan info kon vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:34

Eraser127

Nijkerk

Ok, ik kom er niet uit en zou graag wat hulp kunnen gebruiken. Ik heb naast m'n Unifi poe switch en AP-AC-LITE's nu de ExperiaBox V12 vervangen door een uitvoering: Ubiquiti Cloud Gateway Ultra. Het internet werkt weer (vlan 6), maar ik krijg de iptv niet aan de praat. Ik heb een apart iptv netwerk aangemaakt met vlan 4, dns servers van kpn en dhcp options:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnrbNfxGN2-zb53e9ege7xnmwG8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sHyrZsZpQ3qk5dOYanOGOTiR.png?f=user_large

Op de switch heb ik de poort waar de VIP5202 op zit aan vlan 4 gekoppeld. In het document van kpn staan meer dhcp opties. Moet ik die dan ook los bij bovenstaande opties zetten?
Ethernet VLAN 4 (802.1q)
• Adres via DHCP vereist mee sturen option60 (Vendor Class Identifier) met waarde: IPTV_RG.
• Specifieke route informatie via DHCP opvraagbaar (option 55 bevat 1, 3, 28 en 121)
• Extra; DNS servers niet gebruiken + default gateway niet gebruiken. Alleen specifieke routes.
• Inschakelen IGMP-proxy inclusief fast-leave optie vereist voor tv-signaal in thuisnetwerk (min. IGMPv2).
• Routed mode. KPN gebruikt routed mode, geen bridge mode
Ik heb het idee dat ik nog ergens iets mis met de poorten, maar ik zie het even niet meer.
Ik zou graag de reguliere tv weer werkend krijgen, heb nu maar even de KPN tv app op de tv geïnstalleerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Eraser127 op 18-10-2024 22:59 ]

My Discogs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JungleJim
@Eraser127 om KPN IPTV goed te laten werken icm je UCG Ultra kun je het beste het udm-iptv script gebruiken. Via de Network Application van Unifi is het niet mogelijk om alles in te stellen wat nodig is om KPN IPTV werkend te krijgen.

Stappen in hoofdlijnen:
  • maak in Unifi Network Application een apart netwerk (VLAN) waar je IPTV kastje inkomt. Het VLAN ID van dit netwerk maakt niet uit, het hoeft dus niet per se 4 of 661 te zijn
  • verwijder de custom DHCP opties die je hebt aangemaakt, die zijn niet nodig
  • zorg dat onder Settings > Internet > Primary de setting IPTV Streaming uit staat
  • zorg dat onder Settings > Networks Multicast Filtering aanstaat voor het IPTV netwerk. Forward Unknown Multicast Traffic en Fast Leave moeten uit staan
  • koppel het IPTV netwerk aan de switch poort waar je IPTV kastje aan zit. Dwz setting Native VLAN / Network op IPTV netwerk en Tagged VLAN Management op Block All
  • installeer het udm-iptv script op je UCG Ultra. Kies voor het juiste VLAN ID voor je lokale VLAN waar je IPTV kastje inzit
  • De huidige release versie van het script detecteert de WAN interface voor IPTV helaas nog niet goed (aanpassing zit al wel in de code maar nog niet in de laatste release), je moet die op eth4 zetten door het bestand /etc/udm-iptv.conf aan te passen (na installatie script) en de setting IPTV_WAN_INTERFACE op eth4 te zetten
Hiermee zou alles moeten werken.

[ Voor 0% gewijzigd door JungleJim op 19-10-2024 10:34 . Reden: Opmerking over ondersteuning UCG Ultra weggehaald ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

@JungleJim Hardstikke bedankt _/-\o_ , hij doet het weer. Als ik het goed gezien heb werkt de WAN interface voor IPTV nu ook, want ik heb die laatste stap van je niet hoeven doen.

1. Ik zie dat een paar devices wel een andere naam/icoon hebben, dus die moet ik ff bekijken welke device dat in huis is :)

2. Nu gaat er een AP in mesh draaien, morgen maar even de bedrading nalopen :-(

Morgen komt de vrouw weer thuis, dus kan ze iig weer gewoon zappen :-P

[ Voor 29% gewijzigd door Eraser127 op 19-10-2024 01:02 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
Eraser127 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 00:08:
@JungleJim Hardstikke bedankt _/-\o_ , hij doet het weer. Als ik het goed gezien heb werkt de WAN interface voor IPTV nu ook, want ik heb die laatste stap van je niet hoeven doen.
Mooi dat het werkt :) Die laatste stap was idd toch niet nodig, in 3.0.5 van udm-iptv zit al wel de UCG Ultra ondersteuning. Voor andere apparaten (Gateway Max, Cloud Gateway Max en UDM Pro Max) zit de aanpassing al wel in de code maar is er nog geen release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

@JungleJim Weet niet of je het weet, maar om het voor mezelf te proberen te begrijpen: Zit dat VLAN en DHCP options gebeuren via dat script nu ergens anders verstopt? Ik had verwacht die instellingen alsnog wel terug te zien in de UI.

Heb wel basis netwerk kennis, maar dit is de eerste keer dat ik iets met VLAN enzo moest doen :o

[ Voor 20% gewijzigd door Eraser127 op 19-10-2024 15:05 ]

My Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JungleJim
@Eraser127 KPN maakt gebruik van zogenaamde routed IPTV. Dat betekent dat het IPTV anders gerouteerd wordt dan het normale internet verkeer. Voor IPTV is er een tweede WAN interface, op VLAN 4 (gewoon internet zit op VLAN 6). Daarnaast is er extra routing info nodig zie ervoor zorgt dat IPTV verkeer niet via je de internet WAN route gaat maar via de IPTV route. Daar zijn die DHCP options voor.

Deze config zie je niet terug in de Unifi Network Application omdat die maar één WAN interface ondersteunt (technisch gezien wel twee maar die 2e kun je alleen voor load balancing of failover gebruiken) en die WAN interface is geconfigureerd voor het internet verkeer.

Wat je wel vaak ziet (ook in dit topic) is dat mensen het VLAN stuk aan de WAN-kant verwarren met de VLAN configuratie binnen je eigen netwerk (LAN-kant). Vandaar de opmerking dat het VLAN ID van het netwerk waar je je TV-kastje in hangt niet uitmaakt.

Wat het script dus doet is de juiste routingconfiguratie installen waardoor internet verkeer naar WAN VLAN 6 gaat en IPTV verkeer via WAN VLAN 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2graadjes
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-11-2024
Heren, ik worstel met het script van Fabian en welke settings ik nodig heb voor de ISP TriNed.
Trined doet hetzelfde als KPN: IPTV is VLAN4 op de wan kant.

Maar ik kan volgens mij niet ISP KPN selecteren in het script, omdat de WAN IP Ranges die gebruikt worden voor KPN, niet mogelijk (moeten) zijn voor TriNed. 213.75.0.0/16 217.166.0.0/16"
Ik heb support gevraagd van Trined, maar die zijn niet bewust van WAN ranges voor IPTV.

Weet iemand wat je hier dan moet configuren om dit aan de praat te krijgen?
Of welke provider overlapt met TRINED?

(met selecteren andere providers heb ik de router zodanig gesloopt, dat ik een backup moest terug zetten)

## Example configuration for udmp-iptv ##
# Interface on which IPTV traffic enters the router
IPTV_WAN_INTERFACE="eth8"
# ID of VLAN which carries IPTV traffic (use 0 if no VLAN is used)
IPTV_WAN_VLAN="4"
# Name of the IPTV VLAN interface
IPTV_WAN_VLAN_INTERFACE="iptv"
# IP ranges from which the IPTV traffic originates (separated by spaces)
IPTV_WAN_RANGES="213.75.0.0/16 217.166.0.0/16"
# DHCP options to send when requesting an IP address
IPTV_WAN_DHCP_OPTIONS="-O staticroutes -V IPTV_RG"
# LAN interfaces on which IPTV should be made available
IPTV_LAN_INTERFACES="br0"
# Disable quickleave for igmpproxy
IPTV_IGMPPROXY_DISABLE_QUICKLEAVE="false"
# Enable debugging for igmpproxy
IPTV_IGMPPROXY_DEBUG="false"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
@2graadjes weet je welke manier van IPTV TriNed gebruikt? Routed of Bridged? KPN gebruikt routed IPTV dus vandaar ook dat het udm-iptv script extra regels instelt om het multicast verkeer goed te kunnen routeren.

Als ik even terugzoek in dit topic is er eerder een vraag geweest over IPTV icm Trined, alleen daar is ook de conclusie dat Trined niet alle benodigde gegevens beschikbaar maakt op haar website.

Wellicht kun je in de instellingen van de originele router die Trined levert zien welke instellingen van toepassing zijn? Afhankelijk daarvan kunnen we inschatten of je het udm-iptv script dit ondersteunt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2graadjes
JungleJim schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:37:
@2graadjes weet je welke manier van IPTV TriNed gebruikt? Routed of Bridged? KPN gebruikt routed IPTV dus vandaar ook dat het udm-iptv script extra regels instelt om het multicast verkeer goed te kunnen routeren.

Als ik even terugzoek in dit topic is er eerder een vraag geweest over IPTV icm Trined, alleen daar is ook de conclusie dat Trined niet alle benodigde gegevens beschikbaar maakt op haar website.

Wellicht kun je in de instellingen van de originele router die Trined levert zien welke instellingen van toepassing zijn? Afhankelijk daarvan kunnen we inschatten of je het udm-iptv script dit ondersteunt of niet.
Trined doet ook routed: https://trined.nl/vrije-modemkeuze/
Dit is het artikel wat ik van support meekreeg.

Specificaties interactieve televisie bij eigen router
VLAN VLAN 4 (802.1q)
Authenticatiemethode DHCP
IGMP IGMPv2
IGMP-proxy
IGMP fast-leave

Ik hoop dat ik een 0/0 naar het vlan kan sturen, wat ik in andere providers ook zag als instelling, zoals bij Vivo GVT ...

Daarnaast vraag ik mij af of ik niet alleen maar een vlan4 op de WAN interface nodig heb.
Want in de GUI kun je wel Multicast Filtering (IGMP Snooping), Forward Unknow Multicast en Fast Leave configureren onder Networks

[ Voor 6% gewijzigd door 2graadjes op 22-10-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
2graadjes schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:10:
Trined doet ook routed: https://trined.nl/vrije-modemkeuze/
Dit is het artikel wat ik van support meekreeg.

Specificaties interactieve televisie bij eigen router
VLAN VLAN 4 (802.1q)
Authenticatiemethode DHCP
IGMP IGMPv2
IGMP-proxy
IGMP fast-leave
Volgens mij kun je hier niet direct uit opmaken of het routed of bridged is, want de info is niet volledig. Werkt het TV kastje van Trined alleen op één LAN poort op de door trined geleverde router? Of op alle poorten?
Ik hoop dat ik een 0/0 naar het vlan kan sturen, wat ik in andere providers ook zag als instelling, zoals bij Vivo GVT ...
Ik ken de details van Vivo GVT niet dus geen idee of dat vergelijkbaar is met Trined. Je zou wellicht een DHCP request kunnen doen vergelijkbaar met wat KPN doet om de routing informatie op te halen. Dat staat hier wel goed uitgelegd. Op basis daarvan kun je wellicht bepalen welke IP ranges je nodig hebt.
Daarnaast vraag ik mij af of ik niet alleen maar een vlan4 op de WAN interface nodig heb.
Want in de GUI kun je wel Multicast Filtering (IGMP Snooping), Forward Unknow Multicast en Fast Leave configureren onder Networks
Als je het udm-iptv script gebruikt kun je niet de IGMP/multicast settings in de Network Application gebruiken. Het udm-iptv script gebruikt namelijk zijn eigen IGMP proxy configuratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2graadjes
Ok, update, ik heb het aan de praat gekregen voor Trined.

Bij Trined krijg je via een PPPoE verbinding als je FTTH hebt.
Als ik het udm-iptv script aftrap met de settings voor KPN, werkt het streamen wel, maar werkt het internet niet meer.

Toen ik in de route tabel ging kijken, zag ik alleen nog maar een default route voor IPTV staan.
De oplossing: een default route toegevoegd voor internet:

ip route add 0.0.0.0/0 dev ppp0 proto kernel scope link src <internet ip address>

Routing tabel:
ip route
default dev ppp0 proto kernel scope link src 89.x.x.x
default via 10.0.0.1 dev eth4.4 metric 230
10.0.0.0/10 dev eth4.4 proto kernel scope link src 10.37.1.100

eth4.4 is de interface naam voor IPTV

Hierna ging en IPTV werken en Internet werken.

Maar...er is natuurlijk een maar.
Als ik nu een wijziging maak en opsla op UniFi webgui (de UCG Ultra is de router en cloudkey), werkt streaming niet meer. Dan moet ik het script weer uitvoeren en dan werkt het weer.
Restart ik de router, dan is de default route naar internet verdwenen, en moet ik die toevoegen in de CLI.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Het is niet echt werkbaar als je een wijziging maakt en dan iedere keer het script opnieuw moet uitvoeren. Het lijkt wel alsof de commando's via de CLI niet opgeslagen worden?

output van debug
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
# udm-iptv diagnose
Please share the following output with the developers:
=== Configuration ===
WAN Interface: eth4
WAN VLAN: 4 (dev eth4.4)
WAN DHCP: true (options "-O staticroutes -V IPTV_RG")
WAN Ranges: 213.75.0.0/16 217.166.0.0/16
LAN Interfaces: br178 br4
IGMP Proxy quickleave disabled: false
IGMP Proxy debug: true
=== IP Link and Route ===
30: eth4.4@eth4: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc noqueue state UP group default qlen 1000
    inet 10.37.1.100/10 scope global eth4.4
       valid_lft forever preferred_lft forever
default via 10.0.0.1 metric 230
10.0.0.0/10 proto kernel scope link src 10.37.1.100
=== Service Logs ===
Oct 22 20:10:23 FCB01R001 udm-iptvd[8953]: DEBUG[mcast_recv_igmp@748]: src addr = 192.168.4.112
Oct 22 20:10:23 FCB01R001 udm-iptvd[8953]: received interface  22
Oct 22 20:10:23 FCB01R001 udm-iptvd[8953]: DEBUG[imp_input_report_v1v2@289]: group address 225.0.71.1
Oct 22 20:10:23 FCB01R001 udm-iptvd[8953]: DEBUG[main@653]: Data arrive
Oct 22 20:10:23 FCB01R001 udm-iptvd[8953]: DEBUG[mcast_recv_igmp@748]: src addr = 192.168.4.131
Oct 22 20:10:23 FCB01R001 udm-iptvd[8953]: received interface  22
Oct 22 20:10:23 FCB01R001 udm-iptvd[8953]: DEBUG[imp_input_report_v1v2@289]: group address 239.255.255.250
Oct 22 20:10:23 FCB01R001 udm-iptvd[8953]: INFO[imp_verify_multicast_addr@262]: Group address 239.255.255.250 belongs to IPv4 Local Scope.
Oct 22 20:10:23 FCB01R001 udm-iptvd[8953]: DEBUG[main@653]: Data arrive
Oct 22 20:10:23 FCB01R001 udm-iptvd[8953]: DEBUG[mcast_recv_igmp@748]: src addr = 192.168.1.1

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
eth4.4: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST>  mtu 1500
        inet 10.37.1.100  netmask 255.192.0.0  broadcast 0.0.0.0
        inet6 fe80::2a70:4eff:fe72:9d85  prefixlen 64  scopeid 0x20<link>
        ether 28:70:4e:72:9d:85  txqueuelen 1000  (Ethernet)
        RX packets 26449  bytes 35518152 (33.8 MiB)
        RX errors 0  dropped 0  overruns 0  frame 0
        TX packets 48  bytes 3156 (3.0 KiB)
        TX errors 0  dropped 0 overruns 0  carrier 0  collisions 0

[ Voor 48% gewijzigd door 2graadjes op 22-10-2024 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
@2graadjes hoe ziet je /etc/udm-iptv.conf er nu uit? Ik zie in de log output twee interfaces bij LAN interfaces staan, dat lijkt me niet helemaal logisch?

Het udm-iptv script maakt een interface genaamd iptv aan die op VLAN 4 op je WAN poort zit, waar jij dus handmatig eth4.4 voor aangemaakt hebt. Het lijkt bijna alsof je het standaard script kan gebruiken zonder aanpassingen, maar met de juiste WAN VLAN ID voor IPTV (4) en de juiste interface voor het VLAN waar je TV kastje inzit.

En hoe heb je verder je Internet verbinding geconfigureerd in de Unifi Network Application? En check even de settings die ik eerder gepost heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 08:42
@2graadjes. om je static route te fixen zou je eens met je dhcp options kunnen spelen. Ik heb glasnet...en bij mij ging het ook mis als de proxy op kwam en m'n internet naar de maan door het aanpassen van de route.

Mijn DHCP options zijn: "-o -O subnet -O broadcast -O staticroutes" that's it...

BTW mijn glasboer is Efiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2graadjes
JungleJim schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:47:
@2graadjes hoe ziet je /etc/udm-iptv.conf er nu uit? Ik zie in de log output twee interfaces bij LAN interfaces staan, dat lijkt me niet helemaal logisch?

Het udm-iptv script maakt een interface genaamd iptv aan die op VLAN 4 op je WAN poort zit, waar jij dus handmatig eth4.4 voor aangemaakt hebt. Het lijkt bijna alsof je het standaard script kan gebruiken zonder aanpassingen, maar met de juiste WAN VLAN ID voor IPTV (4) en de juiste interface voor het VLAN waar je TV kastje inzit.

En hoe heb je verder je Internet verbinding geconfigureerd in de Unifi Network Application? En check even de settings die ik eerder gepost heb.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
etc# more udm-iptv.conf
IPTV_WAN_INTERFACE="eth4"
IPTV_WAN_VLAN="4"
IPTV_WAN_VLAN_INTERFACE="eth4.4"
IPTV_WAN_RANGES="213.75.0.0/16  217.166.0.0/16"
IPTV_LAN_INTERFACES="br4"
IPTV_IGMPPROXY_DEBUG="true"
IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM="improxy"

IPTV_IGMPPROXY_IGMP_VERSION="2"

Ik bedenk mij dat misschien de default route die ik heb gemaakt, niet opgeslagen wordt als je met SSH in de CLI dit commando geeft? Dus reboot van router, config weg en doet internet het weer niet.
Om dit permanent op te slaan, moet ik zeker met WINSCP de opstart configuratie van de UCG aanpassen?

De naam van de interface blijkt niets uit te maken zie ik. Had ik IPTV kunnen laten.

Ik heb idd het KPN script kunnen gebruiken, alleen routering ging niet goed.
De 2 interfaces bij de LAN kant is idd 1 teveel. Dat was een test en kan ik aanpassen om het maar 1 vlan te laten zijn. De config laat echter 1 interface zien. Ik vermoed dat ik de router nogmaals moet herstarten om die config effectief te laten worden, maar dan ben ik weer internet kwijt :)

Mijn internet verbinding staat hetzelfde als bij KPN: PPPoE met vlan id 6, username en paswoord ingevuld.
Trined lijkt er echter helemaal niet op de controleren, want username/password internet, werkt ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
@2graadjes maak van de setting IPTV_WAN_VLAN_INTERFACE eens "iptv". Zoals ik aangaf maakt het script zelf die interface aan op basis van de settings voor IPTV_WAN_INTERFACE en IPTV_WAN_VLAN. Nu heb je twee interfaces voor hetzelfde WAN VLAN. En het script doet een DHCP request op de iptv interface om de juiste routing instellingen op te halen en daarna te configureren.

Je kan eventueel wat logging toevoegen aan het script, dan kun je achterhalen wat er terug komt bij de custom DHCP request op iptv interface (wat dus op WAN VLAN ID 4 is). De locatie is /usr/lib/udm-iptv/udm-iptvd en de custom DHCP request gaat via een hook script in /usr/lib/udm-iptv/udhcpc.hook.

En bij de PPPoE configuratie maakt username en password idd niets uit, daar wordt niet op gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik ben ondertussen de draad een beetje kwijtgeraakt, hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb onlangs mijn oudere AP-AC-Lites vervangen door nieuwe U6+. Even los van de discussie of dat een goede "upgrade" was, ik heb niets veranderd aan de Wifi settings. Mijn SSID en alle settings zijn nog altijd hetzelfde.

Nu loop ik tegen het feit aan dat mijn KPN TV box welke wireless is aangesloten, na 5 minuten stopt met werken. Als in: TV stopt gewoon. Zap ik naar een andere zender (en of weer terug) dan werkt het weer een paar minuten.
Het apparaat heeft prima verbinding, en apps (Netflix, Disney+, Youtube) werkt gewoon continu.

Dus ik zou graag een beroep doen op mijn mede forumgenoten.

Hieronder mijn wireless settings:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BeOOwLQEPgtlSl75-lEJ4MGOmk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/I7z2Gtd5DbnIm2dIPPToWVEb.png?f=fotoalbum_large

Dit is de TV box in kwestie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rljgb0dJwEBemWcbBm8olDKfGbE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zLSjDEwowE34nAP7Pw3sbcli.png?f=user_large

Een andere KPN box, die wired is aangesloten heeft er geen last van.

Ik heb gewoon een KPN router (KPN Box 12) met firmware V12.C.24.05.08. Geen VLANs geconfigureerd oid. De U6+ is allemaal up2date.

Iemand een idee, of kan ik beter met KPN contact opnemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
@Equator gebruikt de draadloos aangesloten TV+ box multicast of unicast? Dat kun je zien door bij TV kijken even de overlay naar boven te halen (weet eigenlijk niet hoe dat ding precies heet), dan staat er rechtsonderin Live of LIVE. Als er LIVE staat is het multicast.

Het kan zijn dat met je oude APs de TV+ box altijd de unicast stream gebruikte, en nu met de nieuwe APs naar multicast is overgestapt. Maar multicast op WiFi werkt niet echt lekker. Er staat me bij dat de SuperWifi2 APs van KPN hier iets speciaals voor hebben, maar of Unifi dat ook ondersteunt geen idee.

Dus ik zou proberen om de draadloos verbonden TV+ box op Unicast te zetten in de instellingen, of bedraad aan te sluiten (maar dat zal ws niet kunnen anders had je dat denk ik wel gedaan...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

JungleJim schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:40:
@Equator gebruikt de draadloos aangesloten TV+ box multicast of unicast? Dat kun je zien door bij TV kijken even de overlay naar boven te halen (weet eigenlijk niet hoe dat ding precies heet), dan staat er rechtsonderin Live of LIVE. Als er LIVE staat is het multicast.

Het kan zijn dat met je oude APs de TV+ box altijd de unicast stream gebruikte, en nu met de nieuwe APs naar multicast is overgestapt. Maar multicast op WiFi werkt niet echt lekker. Er staat me bij dat de SuperWifi2 APs van KPN hier iets speciaals voor hebben, maar of Unifi dat ook ondersteunt geen idee.

Dus ik zou proberen om de draadlos verbonden TV+ box op Unicast te zetten in de instellingen, of bedraad aan te sluiten (maar dat zal ws niet kunnen anders had je dat denk ik wel gedaan...)
Topper, was even zoeken hoe de instellingen aangepast kon worden maar nu staat hij op unicast mode en werkt het zoals het hoort.
Zappen tussen kanalen werkt ook veel sneller. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2graadjes
bvk007 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:49:
@2graadjes. om je static route te fixen zou je eens met je dhcp options kunnen spelen. Ik heb glasnet...en bij mij ging het ook mis als de proxy op kwam en m'n internet naar de maan door het aanpassen van de route.

Mijn DHCP options zijn: "-o -O subnet -O broadcast -O staticroutes" that's it...

BTW mijn glasboer is Efiber.
Bedankt hiervoor, dit was de gouden tip. Met de instellingen van JungleJim, de gegevens van het profiel van KPN en deze DHCP options, werkt het nu perfect met isp Trined. 2 Keer de router/cloudkey herstart en de streams komen gewoon netjes terug. Bedankt bvk007 en junglejim voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
@2graadjes mooi dat het werkt! Wellicht een idee om je config als profile toe te voegen aan de udm-iptv github repo, via een pull request. Dan kunnen anderen met Trined die het script gebruiken direct de juiste instellingen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:20
Equator schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:47:
Ik ben ondertussen de draad een beetje kwijtgeraakt, hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb onlangs mijn oudere AP-AC-Lites vervangen door nieuwe U6+. Even los van de discussie of dat een goede "upgrade" was, ik heb niets veranderd aan de Wifi settings. Mijn SSID en alle settings zijn nog altijd hetzelfde.

Nu loop ik tegen het feit aan dat mijn KPN TV box welke wireless is aangesloten, na 5 minuten stopt met werken. Als in: TV stopt gewoon. Zap ik naar een andere zender (en of weer terug) dan werkt het weer een paar minuten.
Het apparaat heeft prima verbinding, en apps (Netflix, Disney+, Youtube) werkt gewoon continu.

Dus ik zou graag een beroep doen op mijn mede forumgenoten.

Hieronder mijn wireless settings:
[Afbeelding]

Dit is de TV box in kwestie:
[Afbeelding]

Een andere KPN box, die wired is aangesloten heeft er geen last van.

Ik heb gewoon een KPN router (KPN Box 12) met firmware V12.C.24.05.08. Geen VLANs geconfigureerd oid. De U6+ is allemaal up2date.

Iemand een idee, of kan ik beter met KPN contact opnemen?
Hoe/welke VLANs heb je op de SSID gekoppeld waarop de KPN tv box is gekoppeld?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Pimmetje651 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:58:
[...]

Hoe/welke VLANs heb je op de SSID gekoppeld waarop de KPN tv box is gekoppeld?
Nou, geen, zoals ik ook in mijn bericht heb gezet :P

Maar het probleem is opgelost nadat ik de TV+ apparaten naar Unicast heb gezet. Sindsdien reageert alles sneller, zap sneller en is het e.e.a. stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
  • Laatst online: 10:01
Sinds een anderhalve maand hier ook een glasvezel aansluiting van KPN. Na een paar weken aankijken hoe stabiel het was, toch de overstap gemaakt komende vanuit Ziggo.
2 weken geleden ook KPN IPTV erbij genomen.

Alles in eerste instantie aangesloten met de normale NTU en KPN modem. Daarna de NTU rechtstreeks verbonden via UTP naar de Ubiquiti Dreammachine Pro. Met hulp van @JungleJim ook multicast aan de praat gekregen.

Vandaag de omschakeling gemaakt: UTP naar een Zaram XGS-PON SFP+ module. Heel de dag thuis gewerkt, geen enkele drop gehad.

Aangezien ik eigen Ubiquiti apparatuur wil gebruiken, ook met UTP, maak ik gebruik van het bekende IPTV-script van fabianishere. Na het omschakelen in de ochtend, een reconfigure gegeven (immers, de port op de DMP is gewijzigd).

Het probleem: vanavond TV kijken via de box en elke bijna-5 minuten blijft het beeld/geluid hangen. Wissel ik dan van kanaal, dan gaat het weer bijna-5 minuten goed. DMP herstart, IPTV-box terug naar fabrieksinstellingen, alles nagekeken... probleem blijft.
Uiteindelijk terug geschakeld van multicast naar unicast en jawel, het probleem is weg!

Dus, voor de Zaram-module had ik geen problemen met IPTV-box incl multicast, met Zaram-module wel.
Klinkt dit bekend voor iemand of heeft iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:42
Bucket schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 23:31:
Sinds een anderhalve maand hier ook een glasvezel aansluiting van KPN. Na een paar weken aankijken hoe stabiel het was, toch de overstap gemaakt komende vanuit Ziggo.
2 weken geleden ook KPN IPTV erbij genomen.

Alles in eerste instantie aangesloten met de normale NTU en KPN modem. Daarna de NTU rechtstreeks verbonden via UTP naar de Ubiquiti Dreammachine Pro. Met hulp van @JungleJim ook multicast aan de praat gekregen.

Vandaag de omschakeling gemaakt: UTP naar een Zaram XGS-PON SFP+ module. Heel de dag thuis gewerkt, geen enkele drop gehad.

Aangezien ik eigen Ubiquiti apparatuur wil gebruiken, ook met UTP, maak ik gebruik van het bekende IPTV-script van fabianishere. Na het omschakelen in de ochtend, een reconfigure gegeven (immers, de port op de DMP is gewijzigd).

Het probleem: vanavond TV kijken via de box en elke bijna-5 minuten blijft het beeld/geluid hangen. Wissel ik dan van kanaal, dan gaat het weer bijna-5 minuten goed. DMP herstart, IPTV-box terug naar fabrieksinstellingen, alles nagekeken... probleem blijft.
Uiteindelijk terug geschakeld van multicast naar unicast en jawel, het probleem is weg!

Dus, voor de Zaram-module had ik geen problemen met IPTV-box incl multicast, met Zaram-module wel.
Klinkt dit bekend voor iemand of heeft iemand suggesties?
De standaardmethode voor het instellen van multicast is niet voldoende effectief. Dit komt doordat de UDM Pro (SE/Max) standaard geen optimale ondersteuning biedt voor multicast. Er zijn aanvullende stappen nodig om multicast correct te configureren, zodat het soepel en betrouwbaar functioneert.

Dus.. probeer de guide van Rene eens..

https://github.com/renedi...ain/KPN%20multicast%20UDM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
Economics schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 23:41:
[...]
De standaardmethode voor het instellen van multicast is niet voldoende effectief. Dit komt doordat de UDM Pro (SE/Max) standaard geen optimale ondersteuning biedt voor multicast. Er zijn aanvullende stappen nodig om multicast correct te configureren, zodat het soepel en betrouwbaar functioneert.

Dus.. probeer de guide van Rene eens..

https://github.com/renedi...ain/KPN%20multicast%20UDM
En goed nieuws: met de aanpassing, dan werkt het!

Dus voor het nageslacht:
Ubiquiti Dream Machine Pro met een Zaram XGS-PON ONU SFP+ module naar een KPN IP TV box.
Gebruik gemaakt van het UDM-IPTV script, gecombineerd met de instellingen voor UDM KPN Multicast.

Dankjewel @Economics voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
@Bucket wat was de specifieke aanpassing dan die je gemaakt hebt? De guide van Rene is niet anders dan de standaard installatie van het udm-iptv script en het gebruik van igmpproxy (ipv improxy). Dus ik ben even benieuwd wat het dan was dat er voor zorgde dat het weer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bucket
JungleJim schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:22:
@Bucket wat was de specifieke aanpassing dan die je gemaakt hebt? De guide van Rene is niet anders dan de standaard installatie van het udm-iptv script en het gebruik van igmpproxy (ipv improxy). Dus ik ben even benieuwd wat het dan was dat er voor zorgde dat het weer werkt.
Precies wat je noemt: het omzetten van de standaard improxy naar igmpproxy.
De Storm Control settings heb ik niet uitgevoerd, aangezien de omzetting naar igmpproxy al gelijk werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10-09 14:55
gewelig topic, ik ben bezig om mijn dreamrouter zonder fritz box te installeren.
internet is geen issue, vlan6 pppoe etc.

maar IPTV wil maar niet.
in de openingspost staat voor trined dat je het MAC adres van de Fritzbox moet koppelen aan vlan4
welk mac adres? ik gok het externe adres, en hoe kom ik erachter wat dat is?

Trined
VLAN ID Functie verbindingstype
4 IP-tv DHCP
6 Internet DHCP
IGMP Snooping / Routing over VLAN 4
MAC-adres van de geleverde Fritzbox koppelen aan VLAN 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbschenk
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 22:36

wbschenk

www.schenkict.nl

robsterren1 schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:00:
gewelig topic, ik ben bezig om mijn dreamrouter zonder fritz box te installeren.
internet is geen issue, vlan6 pppoe etc.

maar IPTV wil maar niet.
in de openingspost staat voor trined dat je het MAC adres van de Fritzbox moet koppelen aan vlan4
welk mac adres? ik gok het externe adres, en hoe kom ik erachter wat dat is?

Trined
VLAN ID Functie verbindingstype
4 IP-tv DHCP
6 Internet DHCP
IGMP Snooping / Routing over VLAN 4
MAC-adres van de geleverde Fritzbox koppelen aan VLAN 4.
Kijk hier eens naar, wellicht kan het je helpen :)

https://github.com/fabianishere/udm-iptv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
thnx, maar

dat had ik ook al gevonden, helaas geen trined script, heb custom geprobeerd, maar de settings van trined weet ik niet, en kan ik ook nergens vinden verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:25:
@2graadjes mooi dat het werkt! Wellicht een idee om je config als profile toe te voegen aan de udm-iptv github repo, via een pull request. Dan kunnen anderen met Trined die het script gebruiken direct de juiste instellingen kiezen.
dat zou gewelidig zijn, ik zou graag trined aan de praat krijgen, maar ben niet zo technisch onderlegd dat ik begijp wat @2graadjes allemaal gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-09 22:53
Ik probeer multicast te enablen in combinatie met KPN en Cloud Gateway Ultra.

Ik heb alle stappen doorlopen die @JungleJim heeft beschreven, echter ik stuitte al snel op het probleem dat br0 niet correspondeerde met het VLAN ID wat ik voor IPTV had gemaakt (4), dus dat heb ik aangepast. Echter, het probleem blijft hetzelfde: zodra ik naar een zender ga, stopt het beeld eigenlijk vrijwel direct.

Configuratie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
=== Configuration ===
WAN VLAN: 4 (dev iptv)
WAN Ranges: 213.75.0.0/16  217.166.0.0/16
LAN Interfaces: br4
38: iptv@eth4: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc noqueue state UP                                                                              group default qlen 1000
    inet 10.95.55.35/22 brd 10.95.55.255 scope global iptv
10.95.52.0/22 proto kernel scope link src 10.95.55.35
213.75.112.0/21 via 10.95.52.1 metric 238
=== Service Logs ===
Nov 16 16:43:14 Cloud-Gateway-Ultra udm-iptvd[636309]: DEBUG[main@655]: timeout

en:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
IPTV_WAN_VLAN="4"

Mijn setup is als volgt: CGU -> Flex Mini. Nu lees ik wisselende verhalen over IGMP Snooping icm Flex Mini, maar dat zou volgens mij niet de problemen veroorzaken die ik ervaar? Ik zie ook dat de Flex Mini elke keer als ik de tv opstart uit de VLAN flikkert en naar de main vlan gaat.

Ik heb het als volgt ingesteld:
Native VLAN / Network = VLAN 4 (IPTV)
Tagged VLAN Management = Block All

Iemand een idee waar dit precies mis gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
@rwr_ de Flex Mini ondersteunt geen IGMP snooping dus met die tussen je CGU en je TV kastje gaat het waarschijnlijk niet betrouwbaar werken.

Je zou eventueel igmpproxy kunnen proberen ipv de default improxy. Wel eerst even igmpproxy installeren (als dat nog niet gedaan is) met 'apt install igmpproxy', dan in /etc/udm-iptv.conf de setting IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM op "igmpproxy" zetten en ten slotte het udm-iptv script herstarten 'systemctl restart udm-iptv'.

Indien mogelijk zou je ook kunnen proberen om het TV kastje rechtstreeks aan je CGU te hangen om te kijken of dat goed werkt en zo uit te sluiten dat het aan de algemen config ligt maar aan de Flex Mini. Dan op die poort op je CGU wel het IPTV VLAN native maken en de andere VLANs blokkeren (wel weer terugzetten als je iets anders aan die poort hangt).

PS: je lokale VLAN ID voor IPTV hoeft trouwens niet 4 te zijn, mag ook een heel ander getal zijn, maar dat maakt voor jouw situatie nu niets uit.

[ Voor 8% gewijzigd door JungleJim op 16-11-2024 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-09 22:53
Dank voor de hulp, ik heb igmpproxy nog geprobeerd, maar dat mocht helaas niet baten. Dus toen direct aangesloten op de CGU en dat werkte direct.

Kortom, ik heb een nieuwe switch nodig. De goedkoopste Unifi switch die IGMP Snooping ondersteunt is zeker de Lite 8 PoE? Ik vind €110 voor een dergelijke switch wel tamelijk duur moet ik zeggen, als ik ook de TP-Link TL-SG108E voor €27 kan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
@rwr_ het hoeft niet per se een Unifi switch te zijn, zolang de switch maar IGMP snooping en VLANs ondersteunt. Maar een Unifi switch is wel het handigst als je in het ecosysteem wil blijven en alles vanuit de Network Application wil configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rwr_ schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:19:
Ik probeer multicast te enablen in combinatie met KPN en Cloud Gateway Ultra.

Ik heb alle stappen doorlopen die @JungleJim heeft beschreven, echter ik stuitte al snel op het probleem dat br0 niet correspondeerde met het VLAN ID wat ik voor IPTV had gemaakt (4), dus dat heb ik aangepast. Echter, het probleem blijft hetzelfde: zodra ik naar een zender ga, stopt het beeld eigenlijk vrijwel direct.

Configuratie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
=== Configuration ===
WAN VLAN: 4 (dev iptv)
WAN Ranges: 213.75.0.0/16  217.166.0.0/16
LAN Interfaces: br4
38: iptv@eth4: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc noqueue state UP                                                                              group default qlen 1000
    inet 10.95.55.35/22 brd 10.95.55.255 scope global iptv
10.95.52.0/22 proto kernel scope link src 10.95.55.35
213.75.112.0/21 via 10.95.52.1 metric 238
=== Service Logs ===

en:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
IPTV_WAN_VLAN="4"

Mijn setup is als volgt: CGU -> Flex Mini. Nu lees ik wisselende verhalen over IGMP Snooping icm Flex Mini, maar dat zou volgens mij niet de problemen veroorzaken die ik ervaar? Ik zie ook dat de Flex Mini elke keer als ik de tv opstart uit de VLAN flikkert en naar de main vlan gaat.

Ik heb het als volgt ingesteld:
Native VLAN / Network = VLAN 4 (IPTV)
Tagged VLAN Management = Block All

Iemand een idee waar dit precies mis gaat?
Vlan 4 is op het WAN het VLAN voor KPN IPTV, begrijp ik goed dat jij intern ook VLAN 4 gebruikt? Misschien loont het de moeite om het intern even 14 te maken en te kijken of het gedrag anders is.

Kan je de STB decoder native in je CGU prikken, even de flex mini (tijdelijk) omzeilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rwr_ schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:10:
Dank voor de hulp, ik heb igmpproxy nog geprobeerd, maar dat mocht helaas niet baten. Dus toen direct aangesloten op de CGU en dat werkte direct.
Aha dat heb je al getest zonder flexmini.
Kortom, ik heb een nieuwe switch nodig. De goedkoopste Unifi switch die IGMP Snooping ondersteunt is zeker de Lite 8 PoE? Ik vind €110 voor een dergelijke switch wel tamelijk duur moet ik zeggen, als ik ook de TP-Link TL-SG108E voor €27 kan kopen.
Ik zou die laatste kiezen, als budget een rol speelt zoals je schrijft. Prima stabiele switch die TP-link, en je kunt ook leuk in IGMP snooping kijken wat voor streams hij ziet op de porten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-09 19:45
stormfly schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:27:
[...]

Vlan 4 is op het WAN het VLAN voor KPN IPTV, begrijp ik goed dat jij intern ook VLAN 4 gebruikt? Misschien loont het de moeite om het intern even 14 te maken en te kijken of het gedrag anders is.

Kan je de STB decoder native in je CGU prikken, even de flex mini (tijdelijk) omzeilen.
Flex mini werkt prima IPTV van KPN.
Als je maar een Eigen VLAN maakt en deze dan op de port zet waar je ontvanger aangesloten zit.
Heb er hier boven in me huis 2 op zitten en hebben allebei Multicast TV zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
vandaag weer in gevecht geweest met Trined / iptv;-)

met de KPN setting werkt internet wel, maar IPTV niet.
dat was vorige keer ook.

nu tweek geprobeerd, omdat daar geen IP ranges in staan.

IPTC werkt! internet niet meer.

dat had @2graadjes ook.

dus op zoek naar de verschillen, uit de posts lees ik dat @2graadjes alleen een static route had toegevoegd.
huidige routetable:

root@Dream-Router:~# route
Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
default 10.0.0.1 0.0.0.0 UG 249 0 0 iptv
10.0.0.0 0.0.0.0 255.192.0.0 U 0 0 0 iptv
188.240.70.1 0.0.0.0 255.255.255.255 UH 0 0 0 ppp0
192.168.2.0 0.0.0.0 255.255.255.0 U 0 0 0 br0
192.168.3.0 0.0.0.0 255.255.255.0 U 0 0 0 br4
<

daarin mis ik dan volgens mij inderdaad de 'internet' route

pogingen gedaan om DHCP option -o -O subnet -O broadcast -O staticroutes toe te voegen, maar dat lukt me niet.

kan iemand mij een hint geven hoe ik dat moet doen?

config:

IPTV_WAN_VLAN="4"
IPTV_WAN_RANGES="0.0.0.0/0"

[ Voor 25% gewijzigd door robsterren1 op 17-12-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
Heeft trined uberhaupt iptv?
Dat ik ze het keer vroeg dat ze langs de deur kwamen gaven ze aan dat ze dat niet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
mgiebels schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:19:
Heeft trined uberhaupt iptv?
Dat ik ze het keer vroeg dat ze langs de deur kwamen gaven ze aan dat ze dat niet hebben
uh, ja, toch.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
@robsterren1 probeer de setting IPTV_WAN_DHCP_OPTIONS in je /etc/udm-iptv.conf eens als volgt te zetten:
code:
1
IPTV_WAN_DHCP_OPTIONS="-o -O subnet -O broadcast -O staticroutes"

En dan udm-iptv service herstarten met 'systemctl restart udm-iptv'.

Heb zelf geen Trined dus geen idee of het ook echt gaat werken, maar dit is wat bij @bvk007 en @2graadjes blijkbaar werkte om het aan de praat te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:18:
@robsterren1 probeer de setting IPTV_WAN_DHCP_OPTIONS in je /etc/udm-iptv.conf eens als volgt te zetten:
code:
1

Heb zelf geen Trined dus geen idee of het ook echt gaat werken, maar dit is wat bij @bvk007 en @2graadjes blijkbaar werkte om het aan de praat te krijgen.
dank! ga ik morgen doen, nu internet nodig ;-)
alle settings weer verwijderd vanmiddag en fritz zit er weer tussen

[ Voor 5% gewijzigd door robsterren1 op 17-12-2024 15:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robsterren1
Yes! werkt als de brandweer!

Eerst op de dreamrouter de internet verbinding op PPPoE gezet, VLAN 6

Gebruikersnaam: trined@trined.nl
Wachtwoord: trined

VLAN "iptv" aangemaakt, VLAN ID 4
Op VLAN "iptv" IMGP Snooping aangezet

de 2poorten op de dream waar de TV kastjes op zitten toegewezen aan VLAN 4 "iptv"

script dingus van fabian uitgevoerd, profile van Tweak gebruikt.

daarna dit profile erop gezet :

IPTV_WAN_VLAN="4"
IPTV_WAN_RANGES="0.0.0.0/0"

de TV kastjes herstart

hoe kan ik dit profile aan fabian aanbieden?

[ Voor 6% gewijzigd door robsterren1 op 18-12-2024 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

@robsterren1 Volgens mij kun je hier: https://github.com/fabianishere/udm-iptv/pulls een bericht plaatsen en dan wordt het meegenomen. Maar daar kunnen medetweakers meer over vertellen. Zit nog niet zo lang op Github.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
@robsterren1 mooi dat het werkt!

Als je dit profiel wil toevoegen moet je een Pull Request aanmaken, weet niet hoe bekend je bent met github. Maar idee is dat je de repo van fabianishere forkt, je wijzigingen toevoegt aan je fork, en dan een PR aanmaakt zodat de wijzigingen geïntegreerd kunnen worden in de originele repo.

Wat ik trouwens wel grappig vindt is dat bijna iedereen in dit topic voor VLAN ID 4 voor het interne VLAN kiest, waar komt dat eigenlijk vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:56:
@robsterren1 mooi dat het werkt!

Als je dit profiel wil toevoegen moet je een Pull Request aanmaken, weet niet hoe bekend je bent met github. Maar idee is dat je de repo van fabianishere forkt, je wijzigingen toevoegt aan je fork, en dan een PR aanmaakt zodat de wijzigingen geïntegreerd kunnen worden in de originele repo.

Wat ik trouwens wel grappig vindt is dat bijna iedereen in dit topic voor VLAN ID 4 voor het interne VLAN kiest, waar komt dat eigenlijk vandaan?
geen ervanring met Github helaas. dus dat gaat um niet worden.

VLAN 4 staat in de openingspost genoemd bij trined., als vlan voor iptv

nogmaals dank voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
robsterren1 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:19:
[...]
VLAN 4 staat in de openingspost genoemd bij trined., als vlan voor iptv
Ah daar zit dan de verwarring denk ik, want VLAN ID 4 voor iptv is aan de WAN kant, niet aan de LAN kant. Dus in je eigen netwerk maakt het niet uit welk ID je gebruikt voor het lokale VLAN waar je TV-kastje inzit. De Unifi Gateway zorgt voor de routering tussen het VLAN aan WAN zijde en het VLAN aan LAN zijde. Maakt verder niet heel veel uit (4 voor interne VLAN werkt prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groeng1974
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 28-12-2024
Goedemorgen

Momenteel KPN experia v10 box

Daarachter een ubiquity cloud gateway (UCG) geplaatst. Mijn tv kastje vanuit experia op aparte LAN poort aangesloten. Dus UCG en tv box aangesloten direct op experia box maar allebei in andere poort

Sinds ik de UCG heb, werkt TV box niet. Die loopt na 3 seconden vast

Heb al flink wat fora afgelopen maar krijg niet de vinger achter het euvel

Wel of geen script voor de UCG? Wel of geen snooping aanzetten in de UCG?

Welke details moet ik delen om beter poeder te volgen?

Voordat ik de UCG had, werkte de TV box naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
Het script heeft alleen zin als je je UCG direct op je internetaansluiting zet, dus zonder de Experia box ertussen. Dus weet niet of dat kan in jouw situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
inderdaad experia box moet er tussen uit en UCG rechtstreeks op je NTU.
Anders kan je de UCG er beter tussen uit laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groeng1974
JungleJim schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:44:
Het script heeft alleen zin als je je UCG direct op je internetaansluiting zet, dus zonder de Experia box ertussen. Dus weet niet of dat kan in jouw situatie?
Ik heb nu glasvezel modem -> experia box -> UCG

De UCG gaat dan naar een ubiquiti switch die 3 APs aanstuurt via PoE.

Maar als ik nu kijk, dan lijkt de tv box z’n signal te pakken vanuit de uniquiti switch.

Mss eerst weer even kijken hoe alle kabels lopen in de meter kast. #vlakvoorkerst😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
Experia box er tussen uit halen.
UCG er als eerste dan tussen dan werkt het script pas.

Experiabox is nu een obstakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groeng1974
groeng1974 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:03:
[...]

Ik heb nu glasvezel modem -> experia box -> UCG

De UCG gaat dan naar een ubiquiti switch die 3 APs aanstuurt via PoE.

Maar als ik nu kijk, dan lijkt de tv box z’n signal te pakken vanuit de uniquiti switch.

Mss eerst weer even kijken hoe alle kabels lopen in de meter kast. #vlakvoorkerst😩
Hiervoor had ik dus geen UCG maar wel de ubiquiti switch (aangesloten op experia box v10) Toen werkte TV nog prima.

UCG aangeschaft omdat ik remote eea wil volgen op netwerk en problemen wil oplossen. Blijkt nu niet zo simpel als ik had gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
groeng1974 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:22:
[...]

Hiervoor had ik dus geen UCG maar wel de ubiquiti switch (aangesloten op experia box v10) Toen werkte TV nog prima.

UCG aangeschaft omdat ik remote eea wil volgen op netwerk en problemen wil oplossen. Blijkt nu niet zo simpel als ik had gehoopt.
Jawel hoor epxeriabox er tussen uit en het is toch opgelost.
UCG achter een experiabox is ook een no-go om goed te werken en zonde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
groeng1974 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:22:
[...]

Heb je twee UTP kabels naar de TV kast? Dan zou ik de STB van de TV direct in de experiabox prikken.

Als je een TV+ kastje hebt kan je ook het beeld omzetten naar unicastmode dan werkt het ook in je huidige setup.

Het script op de UCG kan ook, alleen heeft dat na elke update van de UCG weer aandacht nodig om te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
@groeng1974 De UCG heeft dezelfde functie als de Experiabox, namelijk het netwerkverkeer routeren tussen je interne netwerk en het internet. Dus met beide in je netwerk heb je er eigenlijk één te veel.

Dus of de UCG er tussenuit en terug naar Experiabox plus de rest. Of de Experiabox eruit en dan met behulp van het udm-iptv script de UCG configureren voor IPTV. Of je TV+ kastje in unicast modus laten werken, dan heb je ook beeld maar iets lagere kwaliteit.

Dat laatste is het eenvoudigst. Het udm-iptv script is niet heel ingewikkeld maar het vraagt wel wat netwerk en Linux kennis om te voorkomen dat je de boel te ingewikkeld maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groeng1974
JungleJim schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:24:
@groeng1974 De UCG heeft dezelfde functie als de Experiabox, namelijk het netwerkverkeer routeren tussen je interne netwerk en het internet. Dus met beide in je netwerk heb je er eigenlijk één te veel.

Dus of de UCG er tussenuit en terug naar Experiabox plus de rest. Of de Experiabox eruit en dan met behulp van het udm-iptv script de UCG configureren voor IPTV. Of je TV+ kastje in unicast modus laten werken, dan heb je ook beeld maar iets lagere kwaliteit.

Dat laatste is het eenvoudigst. Het udm-iptv script is niet heel ingewikkeld maar het vraagt wel met netwerk en Linux kennis om te voorkomen dat je de boel te ingewikkeld maakt.
Dank. zeer duidelijk! vooralsnog nu KPN TV via de app op de smart TV en even kijken hoe we een aanvliegen voor het weglaten van de experia box. nu eerst kalkoen de oven in :D

dank allemaal! merry xmas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
Na een paar dagen genoten te hebben van een fritxbox loze trined verbinding valt me nog wat op.
Ik kan TV programma's niet meer pauseren! wel terug kijken etc. maar bij pauze hangt de stream meteen..

Vaag, wat kan dat zijn?

correctie, "begin gemist" werkt ook niet

een programma dat al afgelopen is terugkijken wel

[ Voor 17% gewijzigd door robsterren1 op 24-12-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
robsterren1 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:14:
Na een paar dagen genoten te hebben van een fritxbox loze trined verbinding valt me nog wat op.
Ik kan TV programma's niet meer pauseren! wel terug kijken etc. maar bij pauze hangt de stream meteen..

Vaag, wat kan dat zijn?

correctie, "begin gemist" werkt ook niet

een programma dat al afgelopen is terugkijken wel
Het zou aan de gebruikte IGMP Proxy kunnen liggen, ik denk dat je de default improxy gebruikt? Wat je in dat geval zou kunnen proberen is om igmpproxy te gebruiken, dat doe je als volgt:
  • met SSH inloggen op je dreamrouter
  • igmpproxy installeren met 'apt install igmpproxy'
  • udm-iptv config aanpassen door in /etc/udm-iptv.conf de setting IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM aanpassen naar "igmpproxy"
  • en eventueel de setting IPTV_IGMPPROXY_IGMP_VERSION op "3" zetten
  • udm-iptv service herstarten met 'systemctl restart udm-iptv'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:27:
[...]

Het zou aan de gebruikte IGMP Proxy kunnen liggen, ik denk dat je de default improxy gebruikt? Wat je in dat geval zou kunnen proberen is om igmpproxy te gebruiken, dat doe je als volgt:
  • met SSH inloggen op je dreamrouter
  • igmpproxy installeren met 'apt install igmpproxy'
  • udm-iptv config aanpassen door in /etc/udm-iptv.conf de setting IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM aanpassen naar "igmpproxy"
  • en eventueel de setting IPTV_IGMPPROXY_IGMP_VERSION op "3" zetten
  • udm-iptv service herstarten met 'systemctl restart udm-iptv'
Dank! Ga ik zsm proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk007
Dit ligt niet aan de igmp proxy...die is alleen voor live beeld. Wat jouw fritzbox wel ondersteund is een conntrack module voor het RTSP protocol, deze zit helaas niet standaard in jouw unifi product...er zijn een aantal draadjes hoe je die kan compileren voor jouw dreamrouter.

Een paardenmiddel wat je wel kan gebruiken is een portforward opzetten van portrange 2000-2015 van WAN ip naar ip-adres van je box met het UDP protocol...niet zo netjes (ik heb 'm weer uitgezet, want ik gebruik begin gemist etc. niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
@bvk007 mijn UDM Pro heeft ook geen RTSP connection tracking. Live pauzeren en begin gemist werken allebei prima, in multicast modus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 17:52:
@bvk007 mijn UDM Pro heeft ook geen RTSP connection tracking. Live pauzeren en begin gemist werken allebei prima, in multicast modus...
Helaas werkt het inderdaad niet. Ik heb de dreamrouter. Wellicht anders dan bij de udm pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk007
JungleJim schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 17:52:
Dan zal ik straks nog eens kijken...ik ben daar een tijdje geleden mee bezig geweest. Ik dacht dat het in RTSP zat.. @robsterren1 wie is jouw TV aanbieder is dat Canal+ ?

@JungleJim en wat is die van jou?

Kan zijn dat er verschil zit in de techniek die de tv-boeren gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
bvk007 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 17:29:

Een paardenmiddel wat je wel kan gebruiken is een portforward opzetten van portrange 2000-2015 van WAN ip naar ip-adres van je box met het UDP protocol...niet zo netjes (ik heb 'm weer uitgezet, want ik gebruik begin gemist etc. niet)
We hebben 2 tv boxen. Dus dat word hem niet, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk007
robsterren1 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 18:22:
[...]

We hebben 2 tv boxen. Dus dat word hem niet, helaas
Ja als je allebei de ip adressen opneemt (met een ip reservering) kan het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
bvk007 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 18:20:
[...]

Dan zal ik straks nog eens kijken...ik ben daar een tijdje geleden mee bezig geweest. Ik dacht dat het in RTSP zat.. @robsterren1 wie is jouw TV aanbieder is dat Canal+ ?

trined is de provider. Maar menu structuur en layout / looks is gelijk aan canal+ met een trined logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
bvk007 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 18:25:
[...]

Ja als je allebei de ip adressen opneemt (met een ip reservering) kan het prima :)
Ah, ok.. weer wat geleerd. Ff uitzoeken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
bvk007 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 18:25:
[...]

Ik heb in de console app 2 rules gemaakt voor range 2000-2015 naar de tv boxen, vast ip gegeven. 1 naar die in de huiskamer en een 2e rule naar slaapkamer. De 1e naar huiskamer werkt! Slaapkamer niet. Lijkt mij ook logisch. Ik zie niet hoe in 1 rule 2 interne ips kan invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk007
robsterren1 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:02:
[...]

Ik heb in de console app 2 rules gemaakt voor range 2000-2015 naar de tv boxen, vast ip gegeven. 1 naar die in de huiskamer en een 2e rule naar slaapkamer. De 1e naar huiskamer werkt! Slaapkamer niet. Lijkt mij ook logisch. Ik zie niet hoe in 1 rule 2 interne ips kan invullen.
Cool! Uhh ja was een aanname dat je 2 ip adressen in een rule kwijt zou kunnen

Maar idealiter zou dit opgelost moeten worden met een conntrack module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
bvk007 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:12:
[...]

Cool! Uhh ja was een aanname dat je 2 ip adressen in een rule kwijt zou kunnen

Maar idealiter zou dit opgelost moeten worden met een conntrack module
In de app vind ik een menu voor conntrack modules, die staan allemaal aangevinkt. Ik kan daar niets toevoegen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
Heb je in de software van de dreamrouter IGMP proxy aan of uit staan?
In de Unifi software moet je deze uit zetten en via het script van Fabian laten lopen.

Fabian ze scripts is wel veel KPN minded alle NL providers zijn namelijk over het KPN netwerk van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk007
robsterren1 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:21:
[...]

In de app vind ik een menu voor conntrack modules, die staan allemaal aangevinkt. Ik kan daar niets toevoegen of zo.
Nee die voor RTSP zit er niet in...Unifi is een beetje poep qua IPTV ondersteuning (maar dat had je inmiddels wel door)... Het is wel mogelijk om een conntrack module te compileren...maar das een boel gedoe, en zal je moeten doen voor iedere kernel update....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
mgiebels schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:25:
Heb je in de software van de dreamrouter IGMP proxy aan of uit staan?
In de Unifi software moet je deze uit zetten en via het script van Fabian laten lopen.

Fabian ze scripts is wel veel KPN minded alle NL providers zijn namelijk over het KPN netwerk van toepassing.
Ik vind imgp proxy niet terug in de app. Wel imgp snooping. Dat staat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
bvk007 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:29:
[...]

Nee die voor RTSP zit er niet in...Unifi is een beetje poep qua IPTV ondersteuning (maar dat had je inmiddels wel door)... Het is wel mogelijk om een conntrack module te compileren...maar das een boel gedoe, en zal je moeten doen voor iedere kernel update....
Dat gaat boven mijn pet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
bvk007 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 18:20:

Ik zit zelf op KPN. Kan idd best zijn dat er verschil zit tussen Trined en KPN in hoe dit geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
robsterren1 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:35:
[...]

Ik vind imgp proxy niet terug in de app. Wel imgp snooping. Dat staat aan
Het is een beetje afhankelijk van welke versie van de UniFi Network Application je hebt, maar in de meer recente versies zit dat onder Settings > Internet > Primary (of hoe je die hebt genoemd) > IPTV Streaming. Goed om even te controleren, maar als die aanstond had IPTV via het script waarschijnlijk sowieso niet gewerkt, dus ik denk niet dat het daar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
mgiebels schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:25:
Dat valt wel mee hoor, er zitten genoeg profielen in voor IPTV aanbieders anders dan KPN...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:40:
[...]

Het is een beetje afhankelijk van welke versie van de UniFi Network Application je hebt, maar in de meer recente versies zit dat onder Settings > Internet > Primary (of hoe je die hebt genoemd) > IPTV Streaming. Goed om even te controleren, maar als die aanstond had IPTV via het script waarschijnlijk sowieso niet gewerkt, dus ik denk niet dat het daar zit.
Dat staat inderdaad uit. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
daar ben ik weer.
De upload speed van de Dreamrouter in pppoe is rond de 290, zou 500 moeten zijn.
was ook tegen de 500 met de fritzbox er nog tussen.

online wel eea gevonden dat pppoe de schuldige zou zijn.

smart queues is uit.

heeft iemand anders dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
@robsterren1 deze vraag kun je beter stellen in [Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4, daar zit meer algemene UniFi-kennis.

Dat gezegd hebbende, heb je IPS en/of IDS aan staan? De Dreamrouter is een wat ouder apparaat met lagere processorsnelheid, dus PPPoE in combinatie met andere services die veel CPU gebruiken kan al snel tot lagere upload snelheid leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgiebels
Dreamrouter eruit zoon droom is dat ding niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:46:
@robsterren1 deze vraag kun je beter stellen in [Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4, daar zit meer algemene UniFi-kennis.

Dat gezegd hebbende, heb je IPS en/of IDS aan staan? De Dreamrouter is een wat ouder apparaat met lagere processorsnelheid, dus PPPoE in combinatie met andere services die veel CPU gebruiken kan al snel tot lagere upload snelheid leiden.
cpu komt niet boven de 40% uit, gemiddeld 20%

ik zal eens in dat andere forum loeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robsterren1
mgiebels schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:10:
Dreamrouter eruit zoon droom is dat ding niet
das pas een nuttige opmerking. ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
robsterren1 schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:28:
[...]

das pas een nuttige opmerking. ontzettend bedankt!
Als je meer research had gedaan had je gezien dat het niet de meest gebruiksvriendelijke router is.
Had je beter voor een wat nieuwere versie als de Uxg max kunnen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
mgiebels schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:53:
[...]

Als je meer research had gedaan had je gezien dat het niet de meest gebruiksvriendelijke router is.
ik heb dat ding al ff, en verder istie prima bruikbaar voor mijn thuis netje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
geen idee of het kan, als de fritz in bridged mode oid kan, werkt dan iptv nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
Dreamrouter met doorvoer Wan => Lan is altijd al issue geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
mgiebels schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:10:
Dreamrouter met doorvoer Wan => Lan is altijd al issue geweest
tja, daar kom ik dan nu pas achter.
ergens in 2017 begonnen met alleen de paddo's AP's, met controller op PC.
later een cloudkey ding gekocht en een jaar of 2/3 geleden de dreamrouter.
pas een paar weken begonnen aan het kijken of de fritz ertussenuit kon.
en dan loop je pas tegen dit soort dingen aan.
wellicht dan ooit die usg max aanschaffen.
maar voorlopig ist goed zo. die upload van 500 gebruik ik hier toch nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
robsterren1 schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:27:
[...]

cpu komt niet boven de 40% uit, gemiddeld 20%
Dat hoeft niet te zeggen dat het niet aan de CPU ligt, aangezien het best zo kan zijn dat alles op één core kan draaien.

Maar heb je IDS/IPS aan staan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op zondag 29 december 2024 @ 18:27:
[...]

Dat hoeft niet te zeggen dat het niet aan de CPU ligt, aangezien het best zo kan zijn dat alles op één core kan draaien.

Maar heb je IDS/IPS aan staan of niet?
Stond aan, nu uit. Upload is nu rond de 300. Dus helpt wel iets. Maar nog steeds niet tegen de 500.. wat met Fritz wel zo was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
robsterren1 schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:39:
Stond aan, nu uit. Upload is nu rond de 300. Dus helpt wel iets. Maar nog steeds niet tegen de 500.. wat met Fritz wel zo was
Ben bang dat dat wel een beetje de max gaat zijn dan op een Dreamrouter icm PPPoE :/

Maar aan de andere kant, het hangt natuurlijk ook een beetje af van je gebruik of dit echt een issue is. Als je alleen maar wat browset en Netflix kijkt dan is het ws niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
JungleJim schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:17:
[...]

Ben bang dat dat wel een beetje de max gaat zijn dan op een Dreamrouter icm PPPoE :/

Maar aan de andere kant, het hangt natuurlijk ook een beetje af van je gebruik of dit echt een issue is. Als je alleen maar wat browset en Netflix kijkt dan is het ws niet zo'n probleem.
Ik draai nog mail en web servers. En syno drive.
Maar das puur prive, dus de 300 haalt dat zelden of nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
mgiebels schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:53:
[...]

ok, advies opgevolgd, niet de max, maar de ucg ultra.
upload en down nu tegen de 500. das mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsterren1
dan het volgende issue ;-)

de live tv 'hangt' af en toe (ook al met de dream router)
waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:36
robsterren1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:22:
dan het volgende issue ;-)

de live tv 'hangt' af en toe (ook al met de dream router)
waar kan dat aan liggen?
Je moet hier even kijken, https://github.com/fabianishere/udm-iptv

Dan is het zo opgelost.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgiebels
Hij heeft geen KPN maar Trined dus hij zal wel
Even wat andere servers in moeten stellen ipv die van kpn
Pagina: 1 ... 53 ... 62 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van IPTV in combinatie met Ubiquiti. Algemene vragen over Ubiquiti horen thuis in [Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 of een los topic.