Toon posts:

[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-03 23:12

Kajel

Development in Style

Bedankt voor het uitgebreide antwoord @indy911 !

De software van alle Unifi apparaten update ik regelmatig, maar had ik voordat het internet begon te haperen al een paar maanden niet meer geupdate. Dus een update kan het niet getriggered hebben lijkt me.

Met de config.gateway.json van de Cloud key ben ik al bekend. Die gebruik ik ook om IPv6 en IPTV goed te configureren, wat ook tot nu toe gewoon gewerkt heeft.

Enfin, ik ga dit weekend eens de USG achter de Experia hangen en dat een tijdje draaien om te kijken wat dat doet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:09

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kajel schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 00:33:
Ik neem aan dat dat concreet betekent:
- Sluit Experia WAN poort op NTU aan
- Sluit Experia LAN poort op WAN poort van USG 4 Pro aan
- Geef USG 4 Pro DHCP reservation in Experia en zet de USG 4 Pro in DMZ

toch?
Dat is ook een optie inderdaad!

Ik had niet eens aan de DMZ toestand gedacht eerlijk gezegd... :)
"PPPoE toestand die een probeem heeft" -> betekent feitelijk dat het probleem in de NTU of bij KPN ligt toch?
Nee, want je PPPoE gaat down en dat betekent IMHO dat in een normale situatie twee dingen de oorzaak kunnen zijn :
- KPN heeft iets aan hun PPPoE versie of instellingen veranderd wat wij niet (makkelijk) te weten kunnen komen.
- De PPPoE versie die de USG gebruikt is niet meer compatible met de versie van KPN sinds een bepaalde datum.

Gezien de leeftijd van de USG serie zou dat zomaar eens de verklaring kunnen zijn, maar dat weet je pas als er ineens veel meer meldingen zoals die van jou hier ineens worden gepost! :)
M.a.w. als de USG 4 Pro achter de Experia box gewoon goed werkt, dan is er met de USG 4 Pro niks aan de hand? Of is dat een te snelle conclusie?
Zonder PPPoE is die dan prima bruikbaar inderdaad! :)

Verder 100% eens met de reactie van @indy911 d:)b
indy911 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:24:
Op het Unifi forum is aangetoond dat tussen software versies van de controller (of de USG zelf) soms "default configuraties" veranderen.
Daardoor *lijkt* het alsof jij niets veranderd hebt, maar in de praktijk is dat dus wel degelijk het geval.
Iets dat trouwens met allerlei software en apparaten kan voorkomen!

Daarom loop ik altijd de instellingen helemaal na als ik net een update heb gedraaid van wat dan ook! :Y)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-03 23:12

Kajel

Development in Style

Aangezien ik de USG software niet had geupdate toen de disconnects begonnen, lijkt het me heel sterk dat de USG software opeens iets aan de configuratie aangepast heeft.

Enfin, ik heb voor nu de USG achter de Experia Box gezet, en in de Experia Box de USG in de DMZ gezet. Hiermee werkt mijn oude netwerk setup weer.
Hiermee is KPN IPTV echter gestopt met werken. Ik gok dat dat komt omdat het IPTV kastje nog steeds aan mijn Unifi switch hangt, die weer achter de USG -> Experia box hangt. Toen de USG nog direct aan de NTU hing, toen werkte IPTV dankzij de configuratie van @Coolhva , maar dat werkt niet meer nu de Experia Box achter de NTU hangt.

Wat is de beste manier om IPTV weer aan de praat te krijgen? Kan dat nog terwijl het IPTV kastje achter de USG hangt? Of moet ie nu direct op de Experia Box?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:09

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kajel schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:40:
Aangezien ik de USG software niet had geupdate toen de disconnects begonnen, lijkt het me heel sterk dat de USG software opeens iets aan de configuratie aangepast heeft.
Dat zeg ik ook niet hé! B)

Ik bedoel dus dat door een KPN update je PPPoE versie outdated/incompatible is geraakt!
Enfin, ik heb voor nu de USG achter de Experia Box gezet, en in de Experia Box de USG in de DMZ gezet. Hiermee werkt mijn oude netwerk setup weer.
Hiermee is KPN IPTV echter gestopt met werken. Ik gok dat dat komt omdat het IPTV kastje nog steeds aan mijn Unifi switch hangt, die weer achter de USG -> Experia box hangt. Toen de USG nog direct aan de NTU hing, toen werkte IPTV dankzij de configuratie van @Coolhva , maar dat werkt niet meer nu de Experia Box achter de NTU hangt.
Yep! :)
Wat is de beste manier om IPTV weer aan de praat te krijgen?
VLAN Only netwerk waarin de ExperiaBox de baas is :)
Kan dat nog terwijl het IPTV kastje achter de USG hangt?
Volgens mij niet...
Of moet ie nu direct op de Experia Box?
Inderdaad! d:)b

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:46
Kajel schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:40:

Wat is de beste manier om IPTV weer aan de praat te krijgen? Kan dat nog terwijl het IPTV kastje achter de USG hangt? Of moet ie nu direct op de Experia Box?
Dat laatste is verre, verre weg het gemakkelijkste als die ExperiaBox er toch voor staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Misschien interessant om in de gaten te houden / te proberen.

Voor de Dream Router en Dream Wall van Ubiquiti is 3.1.6 beta firmware beschikbaar. Voor UDM PRO / SE is deze er nog niet maar zal kwestie van tijd zijn. Zie https://community.ui.com/...0f-4311-90f2-508c5f67d0e2

Het interessante van de firmware is "Added support for IGMP-Proxy." in de release notes. Ik heb zelf een UDM Pro maar het lijkt er op dat - met beetje geluk - er eindelijk native support is voor IGMP proxy zodat workarounds niet meer nodig zijn. Ik zie (nog) geen ervaringen met de IGMP proxy dus beetje de vraag hoe dat precies gaat werken.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

smesjz schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:06:
Misschien interessant om in de gaten te houden / te proberen.

Voor de Dream Router en Dream Wall van Ubiquiti is 3.1.6 beta firmware beschikbaar. Voor UDM PRO / SE is deze er nog niet maar zal kwestie van tijd zijn. Zie https://community.ui.com/...0f-4311-90f2-508c5f67d0e2

Het interessante van de firmware is "Added support for IGMP-Proxy." in de release notes. Ik heb zelf een UDM Pro maar het lijkt er op dat - met beetje geluk - er eindelijk native support is voor IGMP proxy zodat workarounds niet meer nodig zijn. Ik zie (nog) geen ervaringen met de IGMP proxy dus beetje de vraag hoe dat precies gaat werken.
Goede! Ik wil mijn USG Pro + CloudKey Gen2 Plus vervangen. Usg pro is niet stabiel, en het is eigenlijk een end of life product voor Ubiquiti. Dus een UDM Pro als opvolger lijkt mij logisch, want voor wat ik ermee wil doen voldoet ie en gebruiksgemak van alles in een omgeving is ook fijn.

Ik wacht dus eerst af hoe mensen de 3.x release gaat bevallen, en hopelijk zit die IGMP Proxy support er dan ook in. Als dat goed gaat koop ik een UDM Pro, zo niet dan ga ik een Pfsense/Opnsense oplossing draaien.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van IPTV in combinatie met Ubiquiti. Algemene vragen over Ubiquiti horen thuis in [Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 of een los topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee