Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 22:44
tyfoon_2 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:44:
Vraag aan de udm pro gebruikers: zetten jullie het glas gelijk op de SFP aansluiting cq halen jullie de NTU/FTU er tussen uit? Ik heb nog een genexis ntu en volgens mij kan deze er technisch tussen uit op basis hiervan
Ik heb een UDM pro liggen die nog aangesloten moet worden, en ook een SFP module van unifi. Mijn idee was inderdaad de NTU er tussenuit te halen en met een correcte glaskabel direct naar de UDM te gaan. In mijn optiek zou dit moeten kunnen aangezien de NTU niets meer dan een conversie maakt van glas naar ethernet. Dit gaat echter niet op als je een GPON aansluiting hebt.

Ik moet de UDM nog voorzien van noctua fans, en een geschikt moment vinden om deze aan te sluiten aangezien mijn vrouw en kids niet op lange onderbreking zitten te wachten 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Sinds een paar dagen ook over, maar blijf die nmc-400 melding krijgen (ook valt het beeld en geluid soms weg)
Heb https://github.com/fabian...ptv/blob/master/README.md netjes gevolgd en TV blijft vast lopen.
Nu heb ik al wat lopen kloten met VLAN only netwerk aan uit en IGMP snooping goed gezet, maar al met al blijft de melding dus dan maar hier vragen:
1. Het valt mij op het KPN 4K kastje niet op de dhcp zit van de gemaakte VLAN (192.168.2.x) is dit normaal? Zo niet hoe zorg je dat hij dit wel doet, want hem fixen op een 2.x range lukt niet. (Your DHCP reservation has been made, but this IP can only be obtained by connecting to its respective network.)

2. mocht iemand eens willen meekijken dan hou ik mij aanbevolen.

Heb dus een UDM pro en die kabel van de ontvanger zit rechtstreeks hierop.

[ Voor 4% gewijzigd door lawaai op 30-08-2022 09:00 . Reden: vraag 2 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:03
EelcoB schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:58:
[...]

Ik heb een UDM pro liggen die nog aangesloten moet worden,

[...]
en een geschikt moment vinden om deze aan te sluiten aangezien mijn vrouw en kids niet op lange onderbreking zitten te wachten 😂
Heel herkenbaar, hier ook de UDM pro liggen, maar nog geen geschikt moment gevonden, om exact dezelfde reden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

lawaai schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:56:
Sinds een paar dagen ook over, maar blijf die nmc-400 melding krijgen (ook valt het beeld en geluid soms weg)
Heb https://github.com/fabian...ptv/blob/master/README.md netjes gevolgd en TV blijft vast lopen.
Nu heb ik al wat lopen kloten met VLAN only netwerk aan uit en IGMP snooping goed gezet, maar al met al blijft de melding dus dan maar hier vragen:
1. Het valt mij op het KPN 4K kastje niet op de dhcp zit van de gemaakte VLAN (192.168.2.x) is dit normaal? Zo niet hoe zorg je dat hij dit wel doet, want hem fixen op een 2.x range lukt niet. (Your DHCP reservation has been made, but this IP can only be obtained by connecting to its respective network.)

Heb je er allicht een switch tussen zitten die geen IGMP snooping ondersteunt?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 13:42

GigaTexel_BE

AMD MP²

Even een oplossing aanreiken voor wie IPTV wil via Proximus (in mijn geval fiber)
Lukt hier vlekkeloos over eenzelfde netwerk, zonder veel gegoochel.

Je kan de UTP kabel aan de LAN kant van de Proximus modem gewoon aansluiten op een switch naar keuze (aparte switch, ingebouwde switch UDM-pro, etc).

Je maakt een apart netwerk:
  • VLAN 5
  • Range 192.168.1.x
  • IGMP Snooping aan
  • Geen DHCP
Enige wat je dan nog moet doen is de ethernet poort waar de Proximus router aan hangt en de IPTV decoder aan hangt, allebei aan dit netwerk koppelen.
Zorg er dan wel ook eerst voor dat alle andere netwerkapparatuur in een apart subnet zit (in mijn geval 192.168.2.x).
Werkt vlekkeloos hier.
WAN poort van UDM-Pro zet gewoon, via switches, zelf zijn eigen PPPoE verbinding op via het fiberdoosje van Proximus (dus niet "door" de Proximus modem, anders geen 1Gbps snelheden)

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Mimiix schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:47:
[...]

Nee voor dit kastje niet, rechtstreeks op de UDM aangesloten. Heb net op poort niveau aangegeven dat deze op het IPTV vlan moet gaan zitten, hopelijk gaat ie het dan wel doen. Nog geen idee hoe ik zoiets forceer.

Stroom eraf en hij zit nu op de juiste VLAN :D nu even afwachten of het beter gaat.

Helaas, nu doet het helemaal niet meer, continue naar het blauwe scherm. Ga dat script nog maar een x draaien. Die kan je wel nog een x draaien, maar doet niks omdat alles er al staat.

Krijg nu een mooie 563 melding, zucht. Ik heb het idee dat opnieuw beginnen misschien beter is.

[ Voor 30% gewijzigd door lawaai op 30-08-2022 15:08 . Reden: van de regen in de drup ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-06-2024

pdehoop

Mimiix schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:47:
[...]

Klopt het dat een switch met IGMP snooping alleen in de netwerkroute van het tv-signaal nodig is?
Ergo als je ergens anders geen iptv signaal nodig hebt je wel gewoon een switch kunt gebruiken zonder IGMP snooping, zoals de flex mini?

mijn iptv gaat direct in mijn Unifi Switch 24 PoE die IGMP snooping heeft, dus hoop dat als ik een flex mini ergens anders aansluit waar geen iptv nodig is, dit geen probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piggelmee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 21:39
Al jaren ben ik een tevreden gebruiker van KPN IPTV. Ik gebruik een Edgerouter Pro (v2.09) en heb 2 VIP5202 ontvangers die via een Unifi switch zijn aangesloten op de Edgerouter. Alles werkt feilloos!

Nu viel het me laatst op dat ik een continue downstream heb van ca. 7 Mbps op de IPTV interface (bij mij is dat eth1.4), ook al zijn beide tv-ontvangers uitgeschakeld. Ik heb zelfs even beide ontvangers compleet van de stroom gehaald om er zeker van te zijn dat ze uitgeschakeld zijn. Ik kan niet verklaren waar die continue downstream vandaan komt. En waar gaat die data dan naartoe als de tv-ontvangers uitgeschakeld zijn? Als ik een (of beide) ontvangers inschakel, dan neemt de downstream op eth1.4 toe naar ca. 14 Mbps - afhankelijk van welke zender gekozen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMUy4M8tQgg2lQNxHO097IDwx9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tUfOyPq60L7be4n4ynRGrtGb.jpg?f=fotoalbum_large

Is het normaal dat er altijd een downstream is, hebben anderen dit ook? Ik kan me ook niet herinneren dat dit bij mij altijd het geval was; ik heb het idee dat dit is iets van de laatste maanden.

Ik geef voor de zekerheid de relevante delen van mijn Edgerouter config; misschien is daar toch ergens een fout in geslopen. Het enige wat ik af en toe moet aanpassen is de static routing, als ik weer eens een nieuw ip-adres van kpn heb gekregen (nu 10.29.29.20).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
ethernet eth1 {                                                                                              
        description WAN                                                                                          
        duplex auto                                                                                              
        ip {                                                                                                     
        }                                                                                                        
        mtu 1512                                                                                                 
        speed auto                                                                                               
        vif 4 {                                                                                                  
            address dhcp                                                                                         
            description WAN.IPTV                                                                                 
            dhcp-options {                                                                                       
                client-option "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";"                                
                client-option "request subnet-mask, routers, broadcast-address, rfc3442-classless-static-routes;"
                default-route no-update                                                                          
                default-route-distance 210                                                                       
                name-server update                                                                               
            }                                                                                                    
            ip {                                                                                                 
                enable-proxy-arp                                                                                 
            }                                                                                                    
            mtu 1500                                                                                             
        }

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
protocols {                                                                                                      
    igmp-proxy {                                                                                                 
        interface eth0 {                                                                                         
            alt-subnet 0.0.0.0/0                                                                                 
            role downstream                                                                                      
            threshold 1                                                                                          
        }                                                                                                        
        interface eth1 {                                                                                         
            role disabled                                                                                        
            threshold 1                                                                                          
        }                                                                                                        
        interface eth1.4 {                                                                                       
            alt-subnet 0.0.0.0/0                                                                                 
            role upstream                                                                                        
            threshold 1                                                                                          
        }                                                                                                        
        interface eth1.6 {                                                                                       
            role disabled                                                                                        
            threshold 1                                               
        }                                                             
        interface eth2 {                                              
            role disabled                                             
            threshold 1                                               
        }                                                             
    }                                                                 
    static {                                                          
        interface-route6 ::/0 {                                       
            next-hop-interface pppoe0 {                               
            }                                                         
        }                                                             
        route 213.75.112.0/21 {                                       
            next-hop 10.29.28.0 {                                     
            }                                                         
        }                                                             
    }                                                                 
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
Staat IGMP snooping aan op je switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggelmee
MarcoC schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:32:
Staat IGMP snooping aan op je switch?
Ja, IGMP snooping staat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GigaTexel_BE schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:03:
Je maakt een apart netwerk:
  • VLAN 5
  • Range 192.168.1.x
  • IGMP Snooping aan
  • Geen DHCP
TIP :

Als je toch al VLAN 5 hebt onder een 192.168.x.x subnet dan zou je voor de overzichtelijkheid/het gemak elke keer je subnet en VLAN nummer gelijk kunnen houden :
- 192.168.5.x/24 = VLAN 5
- 192.168.10.x/24 = VLAN 10
enz... :)
Piggelmee schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:43:
Al jaren ben ik een tevreden gebruiker van KPN IPTV. Ik gebruik een Edgerouter Pro (v2.09) en heb 2 VIP5202 ontvangers die via een Unifi switch zijn aangesloten op de Edgerouter. Alles werkt feilloos!

Het enige wat ik af en toe moet aanpassen is de static routing, als ik weer eens een nieuw ip-adres van kpn heb gekregen (nu 10.29.29.20).
- Heb je dan geen vast IPv4 adres + IPv6 Prefix van KPN gekregen :?
- Feilloos, maar de Static Route handmatig moeten aanpassen vind ik geen feilloos meer... NOFI ;)
Nu viel het me laatst op dat ik een continue downstream heb van ca. 7 Mbps op de IPTV interface (bij mij is dat eth1.4), ook al zijn beide tv-ontvangers uitgeschakeld.
Ik kan niet verklaren waar die continue downstream vandaan komt.
Ik zou denken dat het normaal is, want je "Multicast deur" staat tenslotte altijd open vanaf WAN VLAN 4 naar een LAN Interface of VLAN toe :?
En waar gaat die data dan naartoe als de tv-ontvangers uitgeschakeld zijn?
Ik gok dat die nergens naartoe gaat en dus op je LAN Interface/VLAN blijft, totdat er een Client om de Multicast data vraagt en IGMP Snooping die doorlaat :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:28:
[
Ik zou denken dat het normaal is, want je "Multicast deur" staat tenslotte altijd open vanaf WAN VLAN 4 naar een LAN Interface of VLAN toe :?
Dat dacht ik ook, maar dan zou je alle zenders a 7Mbit moeten zien op je van 4 interface en dat lijkt niet zo te zijn. Volgens mij is het MC verkeer tot in de straatkast full bulk traffic voor alle zenders, en zet de straatkast het specifieke kanaal/stream door naar de abonnee bij een IGMP join.

Ik kwam er nog niet helemaal uit misschien dat @ik222 nog een hypothese heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
7Mb/s verkeer continu klinkt alsof er toch op de een of andere manier een stream open blijft staan. Heb je de router en (O)NT al eens herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

[...]

TIP :

Als je toch al VLAN 5 hebt onder een 192.168.x.x subnet dan zou je voor de overzichtelijkheid/het gemak elke keer je subnet en VLAN nummer gelijk kunnen houden :
- 192.168.5.x/24 = VLAN 5
- 192.168.10.x/24 = VLAN 10
enz... :)
Goed idee maar kan dus niet :-)

De Proximus modem moet dhcp spelen voor de IPTV decoder in VLAN 5 en heeft enkel het vaste subnet 192.168.1.x/24

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GigaTexel_BE schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:03:
Goed idee maar kan dus niet :-)

De Proximus modem moet dhcp spelen voor de IPTV decoder in VLAN 5 en heeft enkel het vaste subnet 192.168.1.x/24
Dan heb je inderdaad pech, maar effe voor mijn nieuwsgierigheid : Je kan nergens het subnet wijzigen van dat gekke ding ??

Sommige ISP's laten dat nog net wel toe! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piggelmee

- Heb je dan geen vast IPv4 adres + IPv6 Prefix van KPN gekregen :?
- Feilloos, maar de Static Route handmatig moeten aanpassen vind ik geen feilloos meer... NOFI ;)
Jazeker wel, maar dat zie je niet in het plaatje dat ik gepost heb, deze adressen staan bij de PPPOE interface. En voor het aanpassen van de Static Route draait een scriptje die dat voor me doet. Met "handmatig" bedoelde ik te zeggen dat ik er zelf iets voor heb moeten doen om het voor elkaar te krijgen.
Ja, zo probeer ik het ook te beredeneren, maar 100% begrijpen doe ik het nog niet.
Ik gok dat die nergens naartoe gaat en dus op je LAN Interface/VLAN blijft, totdat er een Client om de Multicast data vraagt en IGMP Snooping die doorlaat :)
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb de traffic gemeten op de switch die tussen de Edgerouter en de TV-ontvangers zit, en daar zie ik nergens die 7 Mbps terug - zolang de ontvangers uit staan. Dus de data lijkt binnen de Edgerouter te blijven.

Bedankt in elk geval voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabianishere
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-03-2024
lawaai schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:56:

Met een VLAN-only netwerk biedt de UDM Pro geen DHCP aan, met als gevolg dat jouw KPN 4K kastje geen IP adres ontvangt. Als je een gewoon netwerk maakt zou het goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

nero355 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:49:
[...]

Dan heb je inderdaad pech, maar effe voor mijn nieuwsgierigheid : Je kan nergens het subnet wijzigen van dat gekke ding ??

Sommige ISP's laten dat nog net wel toe! :)
Moet ik eens heel goed nakijken :-)
Waarom werkt de Proximus oplossing eigenlijk niet voor KPN in NL?
Zolang de modem en de IPTV decoder maar "denken" dat ze rechtstreeks met elkaar verbonden zijn werkt dat?

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GigaTexel_BE schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:59:
Waarom werkt de Proximus oplossing eigenlijk niet voor KPN in NL?

Zolang de modem en de IPTV decoder maar "denken" dat ze rechtstreeks met elkaar verbonden zijn werkt dat?
Omdat we in Nederland eigenlijk maar twee situaties hebben qua IPTV op dit moment :
- Gewoon via de WAN verbinding : T-Mobile, Caiway/Delta op voorwaarde dat je een nieuwe klant bent sinds een bepaalde datum!
- Routed IPTV : KPN, oude T-Mobile en Caiway/Delta klanten en alles wat stiekem onderhouds ook gewoon KPN is zoals Telfort en zo...

Wat jij beschrijft bij Proximus is net alsof je een VoIP ATA kastje gebruikt dat aangesloten is op je eigen LAN i.c.m. een eigen Router i.p.v. de Router van je ISP die tevens de VoIP ATA is en die situatie hebben we niet echt voor IPTV gebruik :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

fabianishere schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:48:
[...]

Met een VLAN-only netwerk biedt de UDM Pro geen DHCP aan, met als gevolg dat jouw KPN 4K kastje geen IP adres ontvangt. Als je een gewoon netwerk maakt zou het goed moeten gaan.
Na veel testen en proberen kwam ik erachter dat ik die configuratie niet de juiste VLAN had gekozen. Nadat ik dat gedaan had en de juiste poort selectie had genomen voor de TV kastjes lijkt het vandaag bijna helemaal stabiel (geen meldingen meer). Enige wat ik wel merk is dat het beeld/geluid soms even hakkelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isso
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-05-2024
Hoi,

Ik heb jullie hulp echt nodig.

Al mijn IPTV ontvangers geven 301: Laden van software mislukt.

DNS is ingesteld op kpn. Eigen vlan en de config en kpn.sh van @Coolhva

desondanks kom ik er niet uit alles lijkt goed ingesteld te zijn.

UPDATE:

Ik had een ontvanger die niet uit is gegaan. Die doet het nog prima. Dus het is echt de 301.

[ Voor 17% gewijzigd door Isso op 31-08-2022 20:35 . Reden: UPDATE ]

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

nero355 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:44:
[...]

Omdat we in Nederland eigenlijk maar twee situaties hebben qua IPTV op dit moment :
- Gewoon via de WAN verbinding : T-Mobile, Caiway/Delta op voorwaarde dat je een nieuwe klant bent sinds een bepaalde datum!
- Routed IPTV : KPN, oude T-Mobile en Caiway/Delta klanten en alles wat stiekem onderhouds ook gewoon KPN is zoals Telfort en zo...

Wat jij beschrijft bij Proximus is net alsof je een VoIP ATA kastje gebruikt dat aangesloten is op je eigen LAN i.c.m. een eigen Router i.p.v. de Router van je ISP die tevens de VoIP ATA is en die situatie hebben we niet echt voor IPTV gebruik :)
Is Proximus ook niet gewoon routed IPTV? De streams gaan ook gewoon "door" de Proximus Router.

Mijn topologie is als volgt. Alles loopt door elkaar maar de IPTV decoder hangt nog altijd logisch (maar niet fysiek) rechtstreeks aan de WAN poort van de ISP-modem.
De switch mini kan je ook gewoon de ingebouwde switch van de UDM Pro voor nemen.

code:
1
2
Fiberdoos Proximus -> Unifi switch mini -> UDM Pro              -> LAN
                                        -> Proximus Modem       -> LAN -> IPTV Decoder

[ Voor 3% gewijzigd door GigaTexel_BE op 01-09-2022 14:55 ]

Siesteem Spekkies!

GigaTexel_BE schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:54:
Is Proximus ook niet gewoon routed IPTV? De streams gaan ook gewoon "door" de Proximus Router.

Mijn topologie is als volgt. Alles loopt door elkaar maar de IPTV decoder hangt nog altijd logisch (maar niet fysiek) rechtstreeks aan de WAN poort van de ISP-modem.
De switch mini kan je ook gewoon de ingebouwde switch van de UDM Pro voor nemen.

code:
1
2
Fiberdoos Proximus -> Unifi switch mini -> UDM Pro              -> LAN
                                        -> Proximus Modem       -> LAN -> IPTV Decoder
Hoe ziet je VLAN configuratie op de Switch Mini eruit :?

Want blijkbaar heb je het anders aangesloten dan ik dacht en dan komen er bij mij meerdere vragen naar boven :
- Heb je nu niet tweemaal een WAN IP adres van je ISP in gebruik :?
- Heb je wel ervoor gezorgd dat de VLAN 1 van de Switch Mini niet per ongeluk op het Internet actief/bereikbaar is ?!

Op voorwaarde dat je WEL het een en andere met VLAN's hebt gedaan op de Switch Mini zou ik dit verder de in Nederland verouderde Bridged IPTV configuratie noemen en die gebruikt geen eene ISP meer bij ons voor zover ik weet :)

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

nero355 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:47:
[...]

Hoe ziet je VLAN configuratie op de Switch Mini eruit :?

Want blijkbaar heb je het anders aangesloten dan ik dacht en dan komen er bij mij meerdere vragen naar boven :
- Heb je nu niet tweemaal een WAN IP adres van je ISP in gebruik :?
- Heb je wel ervoor gezorgd dat de VLAN 1 van de Switch Mini niet per ongeluk op het Internet actief/bereikbaar is ?!

Op voorwaarde dat je WEL het een en andere met VLAN's hebt gedaan op de Switch Mini zou ik dit verder de in Nederland verouderde Bridged IPTV configuratie noemen en die gebruikt geen eene ISP meer bij ons voor zover ik weet :)
- Juist. De router van Proximus heeft een WAN IP en de UDM-Pro ook. Een klassiek residentieel abonnement bij Proximus ondersteunt 2 PPPoE verbindingen. Als je de mini er tussenuit denkt, dan kan je ook PPPoE pass-through doen door de modem van Proximus. Maar die is dan weer niet krachtig genoeg voor 1Gbps over een PPPoE.
- Niet helemaal denk ik aangezien in VLAN 1 enkel 192.168.2.x/24 adressen zitten en die dus de facto niet rechtstreeks adresseerbaar zijn van buitenaf.

Siesteem Spekkies!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Even een update: Net een programma terug proberen te kijken, maar het geluid en beeld schokken als een bezetene :(
Iemand een idee hoe dat zou kunnen?

Een herstart helpt. (Multicast flooding las ik ergens)
Debug van de IGMP proxy (dit herhaalt zich continue)

Sep 02 10:11:06 ubnt udm-iptv[509]: RECV V2 member report from 192.168.2.180 to 224.0.252.126
Sep 02 10:11:06 ubnt udm-iptv[509]: Updated route entry for 224.0.252.126 on VIF #0
Sep 02 10:11:06 ubnt udm-iptv[509]: Adding MFC: 217.166.226.126 -> 224.0.252.126, InpVIf: 1
Sep 02 10:11:12 ubnt udm-iptv[509]: RECV Membership query from 192.168.2.1 to 224.0.0.1
Sep 02 10:11:14 ubnt udm-iptv[509]: RECV V2 member report from 192.168.2.1 to 224.0.0.22
Sep 02 10:11:14 ubnt udm-iptv[509]: The IGMP message was from myself. Ignoring.
Sep 02 10:11:16 ubnt udm-iptv[509]: RECV V2 member report from 192.168.2.180 to 224.3.2.6
Sep 02 10:11:16 ubnt udm-iptv[509]: Updated route entry for 224.3.2.6 on VIF #0
Sep 02 10:11:16 ubnt udm-iptv[509]: Adding MFC: 213.75.167.58 -> 224.3.2.6, InpVIf: 1
Sep 02 10:11:20 ubnt udm-iptv[509]: RECV V2 member report from 192.168.2.1 to 224.0.0.251
Sep 02 10:11:20 ubnt udm-iptv[509]: The IGMP message was from myself. Ignoring.
Sep 02 10:11:20 ubnt udm-iptv[509]: RECV V2 member report from 192.168.2.180 to 224.0.252.126
Sep 02 10:11:20 ubnt udm-iptv[509]: Updated route entry for 224.0.252.126 on VIF #0
Sep 02 10:11:20 ubnt udm-iptv[509]: Adding MFC: 217.166.226.126 -> 224.0.252.126, InpVIf: 1
Sep 02 10:11:20 ubnt udm-iptv[509]: The IGMP message was local multicast. Ignoring.
Sep 02 10:11:20 ubnt udm-iptv[509]: RECV V2 member report from 192.168.2.180 to 225.0.71.1
Sep 02 10:11:20 ubnt udm-iptv[509]: Updated route entry for 225.0.71.1 on VIF #0
Sep 02 10:11:20 ubnt udm-iptv[509]: RECV V2 member report from 192.168.2.1 to 233.89.188.1
Sep 02 10:11:20 ubnt udm-iptv[509]: The IGMP message was from myself. Ignoring.
Sep 02 10:11:20 ubnt udm-iptv[509]: The source address 192.168.2.1 for group 233.89.188.1 is from downstream VIF[0]. Ign
oring.

Verder info:
Please share the following output with the developers:
=== Configuration ===
WAN Interface: eth8
WAN VLAN: 4 (dev iptv)
WAN DHCP: true (options "-O staticroutes -V IPTV_RG")
WAN Ranges: 213.75.0.0/16 217.166.0.0/16
LAN Interfaces: br4
IGMP Proxy quickleave disabled: false
IGMP Proxy debug: true
=== IP Link and Route ===
31: iptv@eth8: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc noqueue state UP group default qlen 1000
inet 10.242.189.6/22 brd 10.242.191.255 scope global iptv
valid_lft forever preferred_lft forever
10.242.188.0/22 proto kernel scope link src 10.242.189.6
213.75.112.0/21 via 10.242.188.1 metric 231
=== Service Logs ===
Sep 02 10:16:51 ubnt udm-iptv[509]: The IGMP message was local multicast. Ignoring.
Sep 02 10:16:52 ubnt udm-iptv[509]: RECV V2 member report from 192.168.2.1 to 233.89.188.1
Sep 02 10:16:52 ubnt udm-iptv[509]: The IGMP message was from myself. Ignoring.
Sep 02 10:16:52 ubnt udm-iptv[509]: The source address 192.168.2.1 for group 233.89.188.1 is from downstream VIF[0]. Ignoring.
Sep 02 10:16:53 ubnt udm-iptv[509]: RECV V2 member report from 192.168.2.180 to 224.3.2.6
Sep 02 10:16:53 ubnt udm-iptv[509]: Updated route entry for 224.3.2.6 on VIF #0
Sep 02 10:16:53 ubnt udm-iptv[509]: Adding MFC: 213.75.167.58 -> 224.3.2.6, InpVIf: 1
Sep 02 10:16:53 ubnt udm-iptv[509]: RECV V2 member report from 192.168.2.1 to 224.0.0.22
Sep 02 10:16:53 ubnt udm-iptv[509]: The IGMP message was from myself. Ignoring.
Sep 02 10:16:55 ubnt udm-iptv[509]: The IGMP message was local multicast. Ignoring.

[ Voor 97% gewijzigd door lawaai op 02-09-2022 11:18 . Reden: Herstart helpt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isso
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-05-2024
1 week verder en zelfde issues. Please help!
Isso schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:27:
Hoi,

Ik heb jullie hulp echt nodig.

Al mijn IPTV ontvangers geven 301: Laden van software mislukt.

DNS is ingesteld op kpn. Eigen vlan en de config en kpn.sh van @Coolhva

desondanks kom ik er niet uit alles lijkt goed ingesteld te zijn.

UPDATE:

Ik had een ontvanger die niet uit is gegaan. Die doet het nog prima. Dus het is echt de 301.

• ChUcKiE
  • Laatst online: 09:33

ChUcKiE

Dus........

Ik snap er helemaal niet smeer van, maar ik probeer via mijn Mac via Terminal SSH user@IP-address te doen en voer dan het wachtwoord in, maar ik kom er totaal niet in.
Doe ik op voorhand al wat verkeerd?

Ook via een windows machine met Putty krijg ik access denied. Ik gebruik username en wachtwoord combinatie die is ingevoerd (en terug te vinden) in Networks onder instellingen (SSH toegang config).

Edit: Gevonden....als root inloggen, niet met je eigen accountnaam pffff

Goed ik kan nu inloggen, script nog een keer gedraaid, maar blijf de foutmelding s306 houden, iemand een idee waar dat aan kan liggen (bij begin gemist selecteren).

[ Voor 60% gewijzigd door ChUcKiE op 08-09-2022 21:35 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

rjhilbrink schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:20:
[...]

Dit is simpel op te lossen door het laden van de NAT RTSP module (sudo modprobe nf_nat_rtsp) ik heb hiervoor een scriptje gemaakt (staat op de router) in de folder /config/scripts/pre-config.d/load_nat_rtsp_module.sh
met de volgende inhoud
code:
1
2
#!/bin/sh
modprobe nf_nat_rtsp

Komt van : https://community.ui.com/...e0-4b7d-a82c-a8266e00bfa4
je kan trouwens ook info vinden op het tweak forum. https://forum.tweak.nl/
enig idee hoe dit kan werken op de UDM SE? Dat script is voor de USG toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChUcKiE schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:39:
enig idee hoe dit kan werken op de UDM SE?
Moet je effe met de Search opzoeken, want volgens mij werkt het nog steeds niet helemaal lekker na verschillende pogingen van @fabianishere voor allerlei Canal Digitaal IPTV gebruikers :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Toch dan maar eens gaan overstappen naar NLZiet + Apple TV of zo want dit schiet niet echt op zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:20
ChUcKiE schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:39:
[...]

enig idee hoe dit kan werken op de UDM SE? Dat script is voor de USG toch?
Hiervoor moet je zelf de modules compileren. Ik had dit gedaan voor de udmse maar na de zoveelste firmwareuodate van Unifi heb ik deze niet meer geladen. Pauzeren gebruik ik niet. Bij canal digital is de interface zo hopeloos dat je het niet wil gebruiken. Maar was dus redelijk eenvoudig. Moeilijkste was om de juiste sources van de udmse kernel te vinden.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
Phoolie schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:31:
[...]

Heel herkenbaar, hier ook de UDM pro liggen, maar nog geen geschikt moment gevonden, om exact dezelfde reden :D
In het weekend switch gemaakt van USG naar UDM Pro. In principe minimale downtime. Upgrade je cloudkey Unfifi controller naar laatste versie, download configuratie bestand. Je kunt de UDM gewoon in netwerk hangen en ondertussen upgraden naar laatste firmware/unifi console. Beiden hebben nu dezelfde controller/console versie. Backup van USG importeren in UDMPro. USG er tussen uit halen. UDM erin en opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roylee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 22:25
Even een vraagje, Ik probeer een VLAN op te zetten naast mijn huidige FTTH configuratie van Coolhva. Echter lijkt het wel alsof er niks naar buiten wordt gestuurd vanaf mijn USG richting de managed TP-Link switch als het gaat om VLAN 20, de rest werkt prima.
Hieronder de configuratie van de USG en de TP-Link switch.

Switch:
Op poort 8 zit de kabel vanaf de USG
Op poort 7 zit de doorgaande kabel naar het tv meubel welke weer binnenkomt op een TP-Link switch
Op poort 3 zit het apparaat dat in het VLAN moet komen.

Ik blijf namelijk een ongeldige IP configuratie krijgen als ik iets aansluit op poort 3. maakt niet uit wat ik aansluit. Er wordt geen IP adres opgehaald.

Alvast bedankt voor jullie input! :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2siDIPMFQLOt0TReXicaPSwRIMU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ENGbVxMEgRQMWfT4daj9PRvl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVA_bIkOqUPoEaQ8PfIk7aX8TWs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0X1rLwwFIbS7KgsZOEbyLkJD.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tijgetje57
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-07 15:24
Dan is het wel handig dat je de poort op de TP-link plaatst als tagged naar dat vlan. Of een unifi switch neemt en dan het device plaatst naar het vlan. Dan regelt de controller de rest voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roylee
tijgetje57 schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:09:
Dan is het wel handig dat je de poort op de TP-link plaatst als tagged naar dat vlan. Of een unifi switch neemt en dan het device plaatst naar het vlan. Dan regelt de controller de rest voor je.
Heb ik wel. staat in de onderste kolom :) . Op deze foto staat hoe hij geconfigureerd is.
In VLAN 1 (native netwerk) is poort 3 uitgesloten (not member).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftatWXDbeYL2w01VK9pBhuvyYGw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C9b2qMClG40hMzWNXDAt6FyJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roylee schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:56:
Even een vraagje, Ik probeer een VLAN op te zetten naast mijn huidige FTTH configuratie van Coolhva. Echter lijkt het wel alsof er niks naar buiten wordt gestuurd vanaf mijn USG richting de managed TP-Link switch als het gaat om VLAN 20, de rest werkt prima.
Hieronder de configuratie van de USG en de TP-Link switch.

Switch:
Op poort 8 zit de kabel vanaf de USG
Op poort 7 zit de doorgaande kabel naar het tv meubel welke weer binnenkomt op een TP-Link switch
Op poort 3 zit het apparaat dat in het VLAN moet komen.

Ik blijf namelijk een ongeldige IP configuratie krijgen als ik iets aansluit op poort 3. maakt niet uit wat ik aansluit. Er wordt geen IP adres opgehaald.
Ik weet niet wat je precies hebt gedaan, maar dit zou je voor elkaar moeten krijgen :
code:
1
USG 3P => Untagged VLAN 1 + Tagged VLAN 20 => TP-Link Switch #1 op Poort 8

Daarna :
code:
1
TP-Link Switch #1 op Poort 7 => Untagged VLAN 1 + Tagged VLAN 20 => TP-Link Switch #2 op laten zeggen ook Poort 8

En dan kan je pas op TP-Link Switch #2 op bijvoorbeeld Poort 3 dus VLAN 20 als Untagged meegeven :)

Heb je dat zo al ingesteld of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roylee
Dit heb ik inderdaad zo meegegeven. Maar alleen op switch 1. Die hangt in de meterkast, en daar hangt ook het device dat op het IoT netwerk moet.
De USG gooit alles automatisch tagged over de LAN toch? Want heb dit ook al werkend voor VLAN 661 voor de IPTV.

Ik heb op de USG dus een netwerk toegevoegd dat op VLAN 20 uitgestuurd wordt. Dan komt de draad uit de USG in poort 8 op de switch. Vervolgens heb ik poort 8 opgegeven voor VLAN 1-untagged(zoals alle poorten) (default). Dan VLAN 661 en VLAN 20 tagged. Allemaal op poort 8.

Dan staat op poort 7 alleen VLAN 661 tagged en vlan 1 (default) untagged, wat het normale netwerk is hier in huis. Die kabel gaat naar de volgende switch #2. Waar poort 8 weer vlan 1 unttagged en 661 tagged heeft. Poort 7 heeft hier vlan 661 untagged. Daar zit direct het iptv kastje op.

Op switch #1, waar ook de USG op zit, zit op poort 3 mn IoT device welke ik dus heb ingesteld in de interface van de switch op VLAN 20 untagged. Dit zou in theorie moeten werken voor alles wat ik aansluit. Maar zowel mijn IoT device als een laptop kan geen ip adres verkrijgen. Sterker nog. Als ik hem met de hand instel op een adres binnen het bereik van dat netwerk gebeurd er nog steeds niks. Krijg ook nul paketten terug van de switch als ik kijk bij de netwerk stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:03
tyfoon_2 schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:43:
[...]

In het weekend switch gemaakt van USG naar UDM Pro. In principe minimale downtime. Upgrade je cloudkey Unfifi controller naar laatste versie, download configuratie bestand. Je kunt de UDM gewoon in netwerk hangen en ondertussen upgraden naar laatste firmware/unifi console. Beiden hebben nu dezelfde controller/console versie. Backup van USG importeren in UDMPro. USG er tussen uit halen. UDM erin en opstarten.
Dan ga ik er komend weekend ook maar eens aan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STEAMIT
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Goedemorgen,

Gisteren is bij de mij de KPN Glasvezel verbinding actief gezet, dus ik heb mijn Unifi dream router direct aan de NTU gekoppeld (Dus geen experiabox). De netwerk instellingen heb ik geconfigureerd volgens de handleiding: https://github.com/fabianishere/udm-iptv

If you are a customer of KPN, you can set up the WAN connection as follows:

In your UniFi Dashboard, go to Settings > Internet.
Select the WAN port that is connected to the FTTP NTU.
Enable VLAN ID and set it to 6 for KPN.
Set IPv4 Connection to PPPoE.
For KPN, Username should be set to internet.
For KPN, Password should be set to internet.

Het IPTV gedeelte is voor mij op dit moment niet belangrijk, dus dat heb ik voor nu even overgeslagen.

Met de bovenstaande instellingen heb ik de Router online gekregen, alleen klapt de internet verbinding om de zoveel tijd er uit (geen idee waarom).

Hieronder ziet staat de configuratie, ik hoop dat jullie misschien een idee hebben waar dit door komt.

Bij voorbaat dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vci7HnewnjxflhxzneBJ8PnhYJo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/64OVehCVAV8xbwe7xhdaGj1t.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhbsI4-eAj9hGF_vUunKjJtQ_lo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IPhxly65cAKwK0o8j7s0eGNw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!
STEAMIT schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:29:
Goedemorgen,

Gisteren is bij de mij de KPN Glasvezel verbinding actief gezet, dus ik heb mijn Unifi dream router direct aan de NTU gekoppeld (Dus geen experiabox).

Met de bovenstaande instellingen heb ik de Router online gekregen, alleen klapt de internet verbinding om de zoveel tijd er uit (geen idee waarom).

Hieronder ziet staat de configuratie, ik hoop dat jullie misschien een idee hebben waar dit door komt.

Bij voorbaat dank!
Ik zou eerst een week of 2 op de experiabox draaien, met een nieuwe verbinding weet je niet of het aan jouw router ligt of aan het nieuwe glaspad wat je nu slechts 24hr gebruikt.

Als je twee zaken (UDM + glasvezel) tegelijk wijzigt kost je dat mogelijk vele troubelshoot uren, mijn advies is om het te compacten en de EB terug te plaatsen. Als het dan nog klappert kan je direct met KPN support bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STEAMIT
Bedankt voor de tip, Ik ga dat op die manier testen :)
stormfly schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:20:
[...]

Ik zou eerst een week of 2 op de experiabox draaien, met een nieuwe verbinding weet je niet of het aan jouw router ligt of aan het nieuwe glaspad wat je nu slechts 24hr gebruikt.

Als je twee zaken (UDM + glasvezel) tegelijk wijzigt kost je dat mogelijk vele troubelshoot uren, mijn advies is om het te compacten en de EB terug te plaatsen. Als het dan nog klappert kan je direct met KPN support bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Goedemorgen,

Gisteren is bij de mij de KPN Glasvezel verbinding actief gezet, dus ik heb mijn Unifi dream router direct aan de NTU gekoppeld (Dus geen experiabox). De netwerk instellingen heb ik geconfigureerd volgens de handleiding: https://github.com/fabianishere/udm-iptv

Het IPTV gedeelte is voor mij op dit moment niet belangrijk, dus dat heb ik voor nu even overgeslagen.

Bij voorbaat dank!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb exact dezelfde als instellingen. Allicht is je verbinding nog niet helemaal goed inderdaad.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roylee schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:11:
De USG gooit alles automatisch tagged over de LAN toch?
Yep! :)

Maar was effe voor de duidelijkheid zeg maar...
Ik heb op de USG dus een netwerk toegevoegd dat op VLAN 20 uitgestuurd wordt. Dan komt de draad uit de USG in poort 8 op de switch. Vervolgens heb ik poort 8 opgegeven voor VLAN 1-untagged(zoals alle poorten) (default). Dan VLAN 661 en VLAN 20 tagged. Allemaal op poort 8.

Dan staat op poort 7 alleen VLAN 661 tagged en vlan 1 (default) untagged, wat het normale netwerk is hier in huis. Die kabel gaat naar de volgende switch #2. Waar poort 8 weer vlan 1 unttagged en 661 tagged heeft. Poort 7 heeft hier vlan 661 untagged. Daar zit direct het iptv kastje op.

Op switch #1, waar ook de USG op zit, zit op poort 3 mn IoT device welke ik dus heb ingesteld in de interface van de switch op VLAN 20 untagged. Dit zou in theorie moeten werken voor alles wat ik aansluit. Maar zowel mijn IoT device als een laptop kan geen ip adres verkrijgen. Sterker nog. Als ik hem met de hand instel op een adres binnen het bereik van dat netwerk gebeurd er nog steeds niks. Krijg ook nul paketten terug van de switch als ik kijk bij de netwerk stats.
Klinkt allemaal goed zo! :)

Waarom je geen IP krijgt durf ik echter niet te zeggen...

Ik heb weleens gehoord dat een bepaalde revisie van de TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts) problemen had met de instellingen vasthouden en pas na een volledig UIT en daarna weer AAN door de stroom eraf te halen alles goed oppakt : Misschien heb je daar last van :?

Is de firmware ook helemaal up-to-date ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STEAMIT
Jaa dan ligt het zeer waarschijnlijk aan de verbinding zelf. Bedankt voor het nakijken _/-\o_
Mimiix schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:59:
[...]

Ik heb exact dezelfde als instellingen. Allicht is je verbinding nog niet helemaal goed inderdaad.

• STEAMIT
Goedemorgen,

Afgelopen 3 dagen heb ik met de KPN box gebruikt om te verifiëren dat de glasvezel verbinding zelf stabiel is gelukkig is dat het geval, dus de onstabiele verbinding ontstaat toch door mijn Unifi dream router configuratie.

Mijn doel is om de Unifi dream router direct aan de NTU te koppelen. Echter heb ik valt verbinding elk uur wel even weg.

Dit is mijn huidige configuratie (die niet stabiel is) ik hoop dat iemand de gouden tip heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-l0qkJxrdczb4d6YIYjQmMMEUA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7FFrq3l8lOKV49zlXIx0wOQy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8FhbkLXjTMlJdQFbbO1oSe6OLA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zm3jGjyo53D8lqeRvIuSl8hk.png?f=fotoalbum_large

Deze configuratie werd gedeeld op een KPN forum, echter komt mijn router hier niet mee online.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAANz1-iC-M2-SW_zOXd6Y-4aks=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wpZesfzSM691kmTW4JtG3rsu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4EYJ06he4o42q93z5sTt1zYhc8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vvzJ1LnxlKE0ui2DIdzEA6lB.png?f=fotoalbum_large

Bij voorbaat dank :)
STEAMIT schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:12:
Afgelopen 3 dagen heb ik met de KPN box gebruikt om te verifiëren dat de glasvezel verbinding zelf stabiel is gelukkig is dat het geval, dus de onstabiele verbinding ontstaat toch door mijn Unifi dream router configuratie.

Mijn doel is om de Unifi dream router direct aan de NTU te koppelen. Echter heb ik valt verbinding elk uur wel even weg.
Welk type verbinding heb je precies ?!

Welk model UDM ?!

Welke poort probeer je aan te sluiten ?!

Zie ik niks over staan in je vorige reactie :
Gisteren is bij de mij de KPN Glasvezel verbinding actief gezet, dus ik heb mijn Unifi dream router direct aan de NTU gekoppeld (Dus geen experiabox).

- knip -
De reden waarom ik dat allemaal vraag is dit :
- xbeam in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

Maar ik heb geen idee of dat bij jou van toepassing is op dit moment... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STEAMIT
nero355 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:47:
[...]

Welk model UDM ?!

Zie ik niks over staan in je vorige reactie

[...]

De reden waarom ik dat allemaal vraag is dit :

Maar ik heb geen idee of dat bij jou van toepassing is op dit moment... ;)
Het betreft een Glasvezel verbinding van KPN 200mb up/down met een XGS-PON NTU

Welk model UDM ?!
Unifi Dream router

De NTU is direct gekoppeld aan de Wan port van de Dream router

Bedankt voor je de hulp, op het zijn er meer mensen die problemen hebben met de Dream router icm XGS-PON NTU. Ze zeggen dat de hardware niet compatibel is, ik hoop dat het uiteindelijk met een update verholpen kan worden. Op dit moment draait de Dream router achter de KPN box 12, niet optimaal maar er is jammer genoeg op dit geen andere optie.

Bedankt!

https://forum.kpn.com/thu...eone%2Dhelp%2Dme%2D573198

Acties:
  • +1 Henk 'm!
STEAMIT schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:18:
[...]

Het betreft een Glasvezel verbinding van KPN 200mb up/down met een XGS-PON NTU

Welk model UDM ?!
Unifi Dream router

De NTU is direct gekoppeld aan de Wan port van de Dream router

Bedankt voor je de hulp, op het zijn er meer mensen die problemen hebben met de Dream router icm XGS-PON NTU. Ze zeggen dat de hardware niet compatibel is, ik hoop dat het uiteindelijk met een update verholpen kan worden. Op dit moment draait de Dream router achter de KPN box 12, niet optimaal maar er is jammer genoeg op dit geen andere optie.

Bedankt!

https://forum.kpn.com/thu...eone%2Dhelp%2Dme%2D573198
Je hebt deze unit er wel tussen toch? Jouw UDM zit met UTP op het zwarte kastje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1Qtf0ynML-MhqM-6Hye7YCJsoM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x1jdJ60FWmrqmwQbA8mSqbym.png?f=user_large
Hi,

I read through all the forums and everything that i could understand as my dutch is terrible. I want to replace the Expedia box with my Unifi Dream Router. I set the Vlan ID to 6, as i was told. But the connection is there for 5 sec and then drops off. I dont get internet. Can someone please help me with this.

Thank you
Heb je PPPoE geconfigureerd om te functioneren in VLAN6?

[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 27-09-2022 19:51 ]

• STEAMIT
stormfly schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:46:
[...]

Je hebt deze unit er wel tussen toch? Jouw UDM zit met UTP op het zwarte kastje?

[Afbeelding]

[...]

Heb je PPPoE geconfigureerd om te functioneren in VLAN6?
Jaa klopt exact het model van de foto (XGS-PON NTU) dat zwart kastje zitten tussen de Unifi Router. Echter is deze combinatie helaas niet stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
STEAMIT schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:23:
[...]

Jaa klopt exact het model van de foto (XGS-PON NTU) dat zwart kastje zitten tussen de Unifi Router. Echter is deze combinatie helaas niet stabiel.
Ik meen te herinneren dat KPN XGSPON een MTU van strak 1500 wil zien. PPPoE haalde vroeger een gedeelte van je MTU af om de PPPoE header in te vervoeren. Daar is toen een enhancement op gekomen waardoor je "in" PPPoE ook een MTU van 1500 kunt vervoeren.

Als ik een gok mag doen gaat het daarop mis, er vanuit gaande dat je PPPoE hebt geactiveerd.

https://community.ui.com/...e9-4504-9987-945ec28a57a4

[ Voor 11% gewijzigd door stormfly op 28-09-2022 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:10
STEAMIT schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:12:
Goedemorgen,

Dit is mijn huidige configuratie (die niet stabiel is) ik hoop dat iemand de gouden tip heeft.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze configuratie werd gedeeld op een KPN forum, echter komt mijn router hier niet mee online.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij voorbaat dank :)
Ik heb precies hetzelfde draaien maar dan met een UDM Pro. Bij mij werkt dit al maanden prima en MTU aanpassen wat hierboven wordt voorgesteld maakt geen verschil. Ook reset dit weer na een verloop van tijd en bijvoorbeeld bij een reboot anders moet je met scripts werken. Ik heb de MTU gewoon standaard staan.

Wat ik wel zie is dat je iPv6 aan hebt staan op je WAN en (default) LAN netwerk? Zet dat anders eens uit.
Ik heb alleen iPv4 aan staan. Ook maakt het niet uit wat je invoert als username/password met PPPoE. Dit kan ook gewoon kpn/kpn zijn of iets randoms.

[ Voor 5% gewijzigd door qwasd op 29-09-2022 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roylee
nero355 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:17:
[...]

Yep! :)

Maar was effe voor de duidelijkheid zeg maar...

[...]

Klinkt allemaal goed zo! :)

Waarom je geen IP krijgt durf ik echter niet te zeggen...

Ik heb weleens gehoord dat een bepaalde revisie van de TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts) problemen had met de instellingen vasthouden en pas na een volledig UIT en daarna weer AAN door de stroom eraf te halen alles goed oppakt : Misschien heb je daar last van :?

Is de firmware ook helemaal up-to-date ??
Dat is wel een goede om te proberen inderdaad! Dat ga ik nog even proberen om te doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:57
@fabianishere bedankt voor je Github handleiding. Ik heb hem gevolgd voor DM-SE editie en alles in 1 keer werkend voor IPTV met KPN. Decoders rechtstreeks op de DM aangesloten.
Je verwijst nog wel naar een bèta firmware voor iig de DM-SE maar de release versies zit al op 2.5.. (nog iets). Wellicht beter om de link te verwijderen?

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Goedemorgen,

Bij voorbaat dank!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier helaas hetzelfde. Bij mij gooit hij alleen al om de 2 minuten de verbinding eruit. De NTU lijkt dan ook te rebooten. Rode lampje van alarm gaat er even aan samen met power en dan gaat alles uit. Al iemand de MTU op 1508 proberen te zetten i.c.m. de Dream Router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-08 18:27
Misschien een domme vraag, maar waarom heb je uberhaupt custom software op je router nodig om IPTV werkend te krijgen?

Bij mij werkt namelijk alles zonder configuratie. Zowel de KPN IPTV app voor LG als de aparte decoder werken vlekkeloos zonder extra packages :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 18:24
edwardmp schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 23:05:
Misschien een domme vraag, maar waarom heb je uberhaupt custom software op je router nodig om IPTV werkend te krijgen?

Bij mij werkt namelijk alles zonder configuratie. Zowel de KPN IPTV app voor LG als de aparte decoder werken vlekkeloos zonder extra packages :O
Had je toevallig pagina 1 gelezen, van dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Laatst online: 20-11-2024
nero355 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:45:
[...]

Meerdere mensen in dit topic...
Is het wellicht een idee om een apart KPN glasvezel met Dream Router topic te openen om elkaar daar op de hoogte te houden? Blijf toch ijdele hoop houden dat er uitzicht gaat komen op een oplossing |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Post dan eens je volledige setup ?? :)

Ik gok dat je NAT achter NAT draait...
Lennart95 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:34:
Is het wellicht een idee om een apart KPN glasvezel met Dream Router topic te openen om elkaar daar op de hoogte te houden? Blijf toch ijdele hoop houden dat er uitzicht gaat komen op een oplossing |:(
Waarom zou je dat doen als er in dit topic genoeg werkende opstellingen staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STEAMIT
nero355 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:59:
[...]

[...]

Waarom zou je dat doen als er in dit topic genoeg werkende opstellingen staan :?
Nee dat is dus niet het geval, er zit dus verschil tussen de Unifi Dream Machine & Unifi Dream Router.
De Unifi Dream Machine zijn inderdaad genoeg stabiele opstellingen van te vinden. De Unifi Dream Router is op dit moment niet stabiel op het KPN glasvezel netwerk met de bekende instellingen, hiervoor is dus op dit moment geen oplossing.
Op het KPN forum zijn verschillende gebruikers die hier problemen mee ervaren, een oplossing is er (nog) niet.
Sommige zeggen dat het door de hardware komt, ik hoop dat er een toekomstige Software update komt die dit probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
nero355 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:59:
[...]

Heb gewoon mijn WAN in de WAN poort van mijn UDM Pro, en de internet conf in de begin post toegepast. En decoder hangt hier direct aan. Mijn tv werkt sindsdien gewoon, dus zie uiteraard ook geen reden om de complexe config toe te passen voor TV als het gewoon werkt, maar vraag me ergens wel af waarom het bij de rest niet standaard werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostdejonge123
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 18:44
Beste Tweakers,

Vandaag ben ik overgegaan van Ziggo naar KPN glasvezel. Met de handleiding van vanachterberg.org is eea best wel makkelijk gegaan om het op USG over te zetten... Ik loop echter tegen één probleem aan. Ik gebruik twee tv ontvangers. Eentje werkt prima, de ander krijg ik niet aan de praat. (fout 563 opstarten niet mogelijk). Hij download keurig zijn nieuwe software, de diagnose mode geeft geen foutmeldingen... hem installeren op de plek van de werkende, ook daar geen succes. Heeft iemand wellicht een idee?

Dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
edwardmp schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:54:
[...]

Heb gewoon mijn WAN in de WAN poort van mijn UDM Pro, en de internet conf in de begin post toegepast. En decoder hangt hier direct aan. Mijn tv werkt sindsdien gewoon, dus zie uiteraard ook geen reden om de complexe config toe te passen voor TV als het gewoon werkt, maar vraag me ergens wel af waarom het bij de rest niet standaard werkt.
Heb het het hier over de WAN van je experia box of de WAN van je glasvezel kastje? En welk deel van de config van de eerste pagina heb je toegepast? Ben wel benieuwd want hoop nog steeds -waarschijnlijk tegen beter weten in- dat het simpeler kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
tyfoon_2 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

Heb het het hier over de WAN van je experia box of de WAN van je glasvezel kastje? En welk deel van de config van de eerste pagina heb je toegepast? Ben wel benieuwd want hoop nog steeds -waarschijnlijk tegen beter weten in- dat het simpeler kan.
WAN van het glasvezel kastje. Experia box ligt nog in de doos!

Heb van de eerste pagina eigenlijk alleen de instelling gepakt voor het internet (VLAN 6 instellen enzo).
Misschien een gevalletje "vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan" maar vroeg het me toch af hoe dit in godsnaam werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
edwardmp schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:00:
[...]

WAN van het glasvezel kastje. Experia box ligt nog in de doos!

Heb van de eerste pagina eigenlijk alleen de instelling gepakt voor het internet (VLAN 6 instellen enzo).
Misschien een gevalletje "vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan" maar vroeg het me toch af hoe dit in godsnaam werkt
Mhh. Morgen eens testen. Alleen de eerste twee delen van de start post screenshot hieronder (internet instellen) of alleen eerste deel (lan)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_h4ditzPgmO70buS2sWpg3Z2Hc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/coSV0YL8f6qfpr1soM3wVfgz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

joostdejonge123 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:24:
Beste Tweakers,

Vandaag ben ik overgegaan van Ziggo naar KPN glasvezel. Met de handleiding van vanachterberg.org is eea best wel makkelijk gegaan om het op USG over te zetten... Ik loop echter tegen één probleem aan. Ik gebruik twee tv ontvangers. Eentje werkt prima, de ander krijg ik niet aan de praat. (fout 563 opstarten niet mogelijk). Hij download keurig zijn nieuwe software, de diagnose mode geeft geen foutmeldingen... hem installeren op de plek van de werkende, ook daar geen succes. Heeft iemand wellicht een idee?

Dank jullie wel!
Zitten ze achter dezelfde switches? Switch moet IGMP snooping ondersteunen om te werken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joostdejonge123 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:24:
Ik gebruik twee tv ontvangers. Eentje werkt prima, de ander krijg ik niet aan de praat :
code:
1
fout 563 opstarten niet mogelijk

Hij download keurig zijn nieuwe software, de diagnose mode geeft geen foutmeldingen... hem installeren op de plek van de werkende, ook daar geen succes.

Heeft iemand wellicht een idee?
KPN bellen om hem te activeren in hun systeem :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostdejonge123
nero355 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:06:
[...]

KPN bellen om hem te activeren in hun systeem :?
Vandaag heb ik alles teruggezet op fabrieksinstellingen (USG/Arris vip5202), vervolgens het script van van vanachterberg erop gezet, en het werkt!

Nu alleen die ipv6 weer proberen uit te zetten op één of andere manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
tyfoon_2 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:00:
[...]

Mhh. Morgen eens testen. Alleen de eerste twee delen van de start post screenshot hieronder (internet instellen) of alleen eerste deel (lan)?

[Afbeelding]
Alleen internet instellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
joostdejonge123 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:40:
[...]

Vandaag heb ik alles teruggezet op fabrieksinstellingen (USG/Arris vip5202), vervolgens het script van van vanachterberg erop gezet, en het werkt!

Nu alleen die ipv6 weer proberen uit te zetten op één of andere manier...
Uitzetten? vanwege de DNS? dan alleen de DNS regels weghalen uit de JSON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightatwork
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-10-2022
Hi all,

Hopelijk is dit het goede forum om deze vraag te stellen:

Situatie: KPN Glasvezel met achter de NTU alleen een Ubiquiti USG die ik heb ingesteld volgens de instructies op de website van Henk van Achterberg. Ik ben geen netwerk goeroe, maar ik geloof dat dit goed is gegaan. Ik heb achteraf de checks gedaan en alles lijkt er goed in te zitten.
Internet werkt goed. Interactieve TV werkt goed.

Maar...

Ik kan vanaf dit netwerk niet meer inloggen op de FTP-server van mijn website die extern gehost wordt.

De FTP-server die ik niet kan bereiken vanaf mijn netwerk draait goed, want getest op ftptest.net en door externen buiten mijn LAN gecheckt: werkt. Ik kan de ftp server ook pingen vanaf 4G, maar als ik hem probeer te pingen vanaf mijn eigen netwerk krijg ik gelijk Request timout.

Het rare is: ik kan WEL de test-FTP-server van testftp.net pingen. Het lijkt dus specifiek voor de externe FTP van mijn domein die extern gehost wordt.

Hypothese 1: KPN blokkeert iets?
Hypothese 2: de USG blokkeert iets?

Nogmaals, ik ben geen goeroe, dus hopelijk kan iemand me in de juiste richting begeleiden door het checken van de juiste zaken. Bij voorbaat dank.

[ Voor 0% gewijzigd door lightatwork op 25-10-2022 10:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@lightatwork
Wat doet een tracert/traceroute i.p.v. een ping :?

Welke Clients heb je gebruikt i.c.m. welke instellingen ?

/Need more info... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostdejonge123
Coolhva schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:25:
[...]

Uitzetten? vanwege de DNS? dan alleen de DNS regels weghalen uit de JSON.
Ik kreeg hem echt niet lekker werkende hier met alle devices op mijn netwerk. Logde ik in via openvpn op mijn eigen netwerk (van binnen het netwerk), dan werkte alles op IPV4 zonder problemen.

Uiteindelijk heb ik besloten om de USG van het netwerk af te halen en een Fritzbox aan te sluiten, dit werkte direct vanuit de doos, met behoud van al mijn interne netwerk settings. Tot nu toe naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightatwork
nero355 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:17:
@lightatwork
Wat doet een tracert/traceroute i.p.v. een ping :?

Welke Clients heb je gebruikt i.c.m. welke instellingen ?

/Need more info... ;)
@nero355 Thanks voor je hulp, again, geen IT achtergrond hier, alleen wat hele basale kennis...

traceroute levert het volgende op (gestopt na een paar minuten):

iMac-Pro-van-Jorrit:~ jorritlousberg$ traceroute ftp.lightatwork.nl
traceroute to ftp.lightatwork.nl (185.94.230.215), 64 hops max, 52 byte packets
1 192.168.1.1 (192.168.1.1) 3245.670 ms 1.613 ms 1.229 ms
2 195-###-###-##.fixed.kpn.net (195.###.###.##) 6.006 ms 2.953 ms 4.350 ms
3 * * *
4 * * *
5 xe-5-3-0-3244-ar-138-a16-6.ams02.cldin.net (185.187.12.169) 12.160 ms 15.676 ms 17.518 ms
6 185.107.215.183 (185.107.215.183) 29.461 ms 30.902 ms 21.968 ms
7 * * *
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 *^C

Zoals je ziet, werk ik vanaf een Mac en daar gebruik ik Cyberduck op als client. Dit heeft overigens in het verleden prima gewerkt. Ik vermoed (want ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen) dat het sinds de overschakeling naar KPN inclusief de NTU/USG constructie niet meer gaat.

Voor Cyberduck gebruik ik letterlijk de config file die ik vanuit mijn cPanel hosting omgeving krijg om in te loggen. Dat komt neer op:

<key>Hostname</key>
<string>ftp.lightatwork.nl</string>
<key>Nickname</key>
<string>jorrit@lightatwork.nl </string>
<key>Port</key>
<string>21</string>
<key>Protocol</key>
<string>ftp</string>
<key>Username</key>
<string>jorrit@lightatwork.nl</string>

En dan uiteraard aangevuld met het juiste password.

Nog laatste stukje extra informatie: mijn domein lightatwork.nl loopt via een Cloudflare account. In de DNS settings is echter opgenomen dat ftp.lightatwork.nl niet via de proxy loopt, maar DNS only.

Wederom dank voor jullie hulp.

[ Voor 0% gewijzigd door lightatwork op 25-10-2022 17:18 . Reden: ip-adres gemaskeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lightatwork schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:12:
traceroute levert het volgende op (gestopt na een paar minuten):

iMac-Pro-van-Jorrit:~ jorritlousberg$ traceroute ftp.lightatwork.nl
traceroute to ftp.lightatwork.nl (185.94.230.215), 64 hops max, 52 byte packets
1 192.168.1.1 (192.168.1.1) 3245.670 ms 1.613 ms 1.229 ms
2 195-###-###-##.fixed.kpn.net (195.###.###.##) 6.006 ms 2.953 ms 4.350 ms
3 * * *
4 * * *
5 xe-5-3-0-3244-ar-138-a16-6.ams02.cldin.net (185.187.12.169) 12.160 ms 15.676 ms 17.518 ms
6 185.107.215.183 (185.107.215.183) 29.461 ms 30.902 ms 21.968 ms
7 * * *
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 *^C
Ik krijg vanaf een Caiway verbinding ook zo'n incomplete traceroute dus dat zal dan wel zo horen, want ik kan wel :
- De FTP Server pingen.
- Ermee verbinden.

En dat allemaal achter een USG 3P :)
Zoals je ziet, werk ik vanaf een Mac en daar gebruik ik Cyberduck op als client. Dit heeft overigens in het verleden prima gewerkt. Ik vermoed (want ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen) dat het sinds de overschakeling naar KPN inclusief de NTU/USG constructie niet meer gaat.

Voor Cyberduck gebruik ik letterlijk de config file die ik vanuit mijn cPanel hosting omgeving krijg om in te loggen. Dat komt neer op:

<key>Hostname</key>
<string>ftp.lightatwork.nl</string>
<key>Nickname</key>
<string>jorrit@lightatwork.nl </string>
<key>Port</key>
<string>21</string>
<key>Protocol</key>
<string>ftp</string>
<key>Username</key>
<string>jorrit@lightatwork.nl</string>

En dan uiteraard aangevuld met het juiste password.
Probeer eens te spelen met Passive Mode indien aanwezig ?

Verder zou je eens kunnen kijken wat er gebeurt als je de ExperiaBox aansluit ?

Dan weet je of het aan jou ligt of dat je met KPN moet gaan kletsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolling s
  • Laatst online: 05-01 02:24
wil ook met IPTV beginnen waar komen jullie een abonnement?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lightatwork
nero355 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:46:

Probeer eens te spelen met Passive Mode indien aanwezig ?
Getest, maakt geen verschil.
Verder zou je eens kunnen kijken wat er gebeurt als je de ExperiaBox aansluit ?

Dan weet je of het aan jou ligt of dat je met KPN moet gaan kletsen :)
Ik heb de ExperiaBox aangesloten, ethernetkabel direct van de ExperiaBox zonder enige andere apparaten aangesloten naar m'n laptop: Zelfde verhaal. Internet prima met alles, maar geen verbinding, geen ping naar ftp.lightatwork.nl

Ik heb dus KPN eens gebeld en een case aan laten maken. Ik wordt teruggebeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rolling s schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 01:15:
wil ook met IPTV beginnen waar komen jullie een abonnement?
Dit topic gaat puur over KPN IPTV configureren en hier en daar nog wat andere ISP's die met Multicast IPTV werken waarvan weer de meesten in feite een reseller van KPN zijn ;)

Ik gok dat hetgene wat jij bedoelt niet eens op GoT is toegestaan! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:07:
[...]

Ik gok dat hetgene wat jij bedoelt niet eens op GoT is toegestaan! :P
NLZIET O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJR
  • Laatst online: 16-09 13:34

DJR

UPDATE: opgelost na een reboot van de UDMSE

Goedendag, ik heb een UDMSE als basis voor KPN ITV,

Ik maak graag gebruik van de brainpower van deze community! Ik heb het @fabianishere script gedraaid maar afgebroken omdat ik niet zeker was dat ik de keuze KPN had gemaakt. Als ik het script opnieuw draai krijg ik een fout dat bestanden zijn gelocked.

E: Could not get lock /var/lib/dpkg/lock - open (11: Resource temporarily unavailable)
E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it?

Is dit issue op te lossen zodat ik het script opnieuw kan starten?

Vriendelijke groet en dank voor jullie hulp.

[ Voor 3% gewijzigd door DJR op 27-10-2022 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DJR schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:33:
UPDATE: opgelost na een reboot van de UDMSE

Goedendag, ik heb een UDMSE als basis voor KPN ITV,

Ik maak graag gebruik van de brainpower van deze community! Ik heb het @fabianishere script gedraaid maar afgebroken omdat ik niet zeker was dat ik de keuze KPN had gemaakt. Als ik het script opnieuw draai krijg ik een fout dat bestanden zijn gelocked.

E: Could not get lock /var/lib/dpkg/lock - open (11: Resource temporarily unavailable)
E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it?

Is dit issue op te lossen zodat ik het script opnieuw kan starten?

Vriendelijke groet en dank voor jullie hulp.
FYI als aanvulling :

Het programma dpkg wordt gebruikt voor .deb bestanden onder Debian Linux based distros om dingen te installeren en waarschijnlijk liep die tegen een fout aan en bleef die hangen toen je het de eerste keer probeerde dus deed de reboot hetzelfde als wanneer je dpkg zelf zou killen met
# kill -9 <process_ID>

namelijk het proces afsluiten! :)

Het process ID vind je met
# ps -aux | grep dpkg 

met een beetje geluk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Het klopt volkomen dat dit werkt.
Kijken van tv via een smart tv app of dit nu van KPN is of van Ziggo werkt exact hetzelfde als een provider als NL-ziet. Hier heb je geen speciale routering voor nodig.

Het Grote verschil tussen dit soort apps en de settop boxes is dat de data stream van de settop boxes via een specifiek VLAN gaat op de WAN interface. Dit VLAN heeft een eigen QoS instelling en heeft over het algemeen ook hogere bitrates en mogelijk ook hogere resolutie en zal ook minder buffer delay hebben.

Ik hoop dat dit onderscheid een beetje helpt in de beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hermanh schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:15:
Het klopt volkomen dat dit werkt.
Kijken van tv via een smart tv app of dit nu van KPN is of van Ziggo werkt exact hetzelfde als een provider als NL-ziet. Hier heb je geen speciale routering voor nodig.

Het Grote verschil tussen dit soort apps en de settop boxes is dat de data stream van de settop boxes via een specifiek VLAN gaat op de WAN interface. Dit VLAN heeft een eigen QoS instelling en heeft over het algemeen ook hogere bitrates en mogelijk ook hogere resolutie en zal ook minder buffer delay hebben.

Ik hoop dat dit onderscheid een beetje helpt in de beleving.
Helemaal mee eens, maar hij schrijft dit in zijn eerste reactie :

Aparte decoder => Dus ook die werken via de WAN nu ineens :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Ben een beetje kippig denk ik.. over het hoofd gezien.
Er zijn inmiddels wel een aantal decoders welke eigenlijk Android tv zijn, waar gewoon de itv app draait. In die categorie heb je ook geen routing nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:32

bdu

Hi All,

Een tweetal vragen mbt de coolhva implementatie. Allereerst bedankt voor alle effort @Coolhva

Sinds gisteren heb ik een 1000 Mbps KPN glasvezel verbinding. Allereerst de installatie gedaan met de EB tussen de Glasvezel NTU en de USG. Dat draaide op zich prima en haalde met verschillende speedtests een prima resultaat. Daarna besloten om toch de EB er tussenuit te halen en de aangegeven stappen te volgen. Alles lijkt prima te werken, heb internet en IPTV werkt ook naar behoren.
Echter de resultaten van de speedtests vallen (behoorlijk) tegen. Waar ik met EB 900+ Mbps haal ik nu met moeite 500 Mbps.

- Hardware Offload staat aan

- CPU en Memory lijken niet een bottleneck te zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FT9BF3AMU8Ew0uMKVnUkPi2nfLM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iP5VAUJmFqnklQtH6IQrKhFm.png?f=user_large

Wat kan dit zijn?

Tweede vraag gaat over het forceren van DNS voor apparaten (Chromecast, Google Home etc) die om de USG heen proberen te werken omdat ze (hard coded?) een DNS server in hebben gesteld.

Voorheen had ik iets dergelijks in de config.gateway.json:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
{
   "service": {
      "nat": {
         "rule": {
            "1": {
               "description": "DNS Redirect",
               "destination": {
                  "address": "!192.168.1.1",
                  "port": "53"
               },
               "inbound-interface": "eth1",
               "inside-address": {
                  "address": "192.168.1.xxx" 
               },
               "log": "disable",
               "protocol": "tcp_udp",
               "type": "destination"
            }
         },
            "2": {
               },
               "inbound-interface": "eth0",
               },
            }
         }

}
   }
}

Voordat ik dingen ga doen die niet, of alleen met veel moeite terug te draaien zijn. Hoe zou ik dit kunnen goed kunnen integreren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bdu schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:26:
Hi All,

Een tweetal vragen mbt de coolhva implementatie. Allereerst bedankt voor alle effort @Coolhva

Sinds gisteren heb ik een 1000 Mbps KPN glasvezel verbinding. Allereerst de installatie gedaan met de EB tussen de Glasvezel NTU en de USG. Dat draaide op zich prima en haalde met verschillende speedtests een prima resultaat. Daarna besloten om toch de EB er tussenuit te halen en de aangegeven stappen te volgen. Alles lijkt prima te werken, heb internet en IPTV werkt ook naar behoren.
Echter de resultaten van de speedtests vallen (behoorlijk) tegen. Waar ik met EB 900+ Mbps haal ik nu met moeite 500 Mbps.

- Hardware Offload staat aan

- CPU en Memory lijken niet een bottleneck te zijn:
[Afbeelding]

Wat kan dit zijn?

Tweede vraag gaat over het forceren van DNS voor apparaten (Chromecast, Google Home etc) die om de USG heen proberen te werken omdat ze (hard coded?) een DNS server in hebben gesteld.

Voorheen had ik iets dergelijks in de config.gateway.json:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
{
   "service": {
      "nat": {
            "1": {
               },
               "inbound-interface": "eth1",
               },
            }
         },
            "2": {
               },
               "inbound-interface": "eth0",
               },
            }
         }

}
   }
}

Voordat ik dingen ga doen die niet, of alleen met veel moeite terug te draaien zijn. Hoe zou ik dit kunnen goed kunnen integreren?
Mag ik je hardware offload json eens zien voor IPv4 en IPv6? Mogelijk staat het voor IPv6 nog uit.

https://community.ui.com/...0b-47ac-8590-e92ad59426d9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

stormfly schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:38:
[...]

Mag ik je hardware offload json eens zien voor IPv4 en IPv6? Mogelijk staat het voor IPv6 nog uit.

https://community.ui.com/...0b-47ac-8590-e92ad59426d9
Doel je dan op dit?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
show ubnt offload

IP offload module   : loaded
IPv4
  forwarding: enabled
  vlan      : enabled
  pppoe     : enabled
  gre       : enabled
IPv6
  vlan      : disabled

IPSec offload module: loaded

Traffic Analysis    :
IPv4
  export    : disabled
  dpi       : disabled

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bdu schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:50:
[...]

Doel je dan op dit?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
show ubnt offload

IP offload module   : loaded
IPv4
IPv6

Traffic Analysis    :
IPv4
Jeps ze staan voor beide ingeschakeld, speedtest doe je op dezelfde machine toch? Niet vanaf de UDM oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

stormfly schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:51:
[...]

Jeps ze staan voor beide ingeschakeld, speedtest doe je op dezelfde machine toch? Niet vanaf de UDM oid?
Zelfde machine (bedraad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bdu schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:26:
Sinds gisteren heb ik een 1000 Mbps KPN glasvezel verbinding.

Allereerst de installatie gedaan met de EB tussen de Glasvezel NTU en de USG.
Dat draaide op zich prima en haalde met verschillende speedtests een prima resultaat.

Daarna besloten om toch de EB er tussenuit te halen en de aangegeven stappen te volgen.
Alles lijkt prima te werken, heb internet en IPTV werkt ook naar behoren.
En je weet zeker dat het niet aan de gekozen server ligt :?

Wat gebeurt er als je gewoon wat 10000MB.bin bestanden opzoekt en die downloadt of simpelweg een reguliere grote download pakt ?!

Check voor de zekerheid of er niet stiekem iets elkaar tegenwerkt qua Offload : https://help.ui.com/hc/en...ter-Hardware-Offloading#2
Er wordt bijvoorbeeld deze opmerking gemaakt :
NOTE: It is currently not possible to enable IPv6 offloading for PPPoE and VLANs simultaneously. IPsec offloading requires a device reboot to become active/inactive
En dan ga ik over dit stukje van je config twijfelen :
code:
1
2
3
4
IPv6

Net als dit trouwens :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Traffic Analysis    :
IPv4

IPv6 krijg je bij KPN volgens sommigen gewoon direct op je VLAN 6 sub-interface dus misschien hoef je dan de PPPoE Offload daarvan niet eens te gebruiken :?

En check nog effe voor de zekerheid of er niet sprake is van DPI/IDS/IPS die roet in het eten gooit, hoewel DPI volgens de bovenstaande gegevens in ieder geval UIT zou moeten staan!

And last but not least : Zoek eens wat publieke iPerf3 Servers op en ga eens daarmee testen! :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
nero355 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:42:
[...]

En je weet zeker dat het niet aan de gekozen server ligt :?

Wat gebeurt er als je gewoon wat 10000MB.bin bestanden opzoekt en die downloadt of simpelweg een reguliere grote download pakt ?!

Check voor de zekerheid of er niet stiekem iets elkaar tegenwerkt qua Offload : https://help.ui.com/hc/en...ter-Hardware-Offloading#2
Er wordt bijvoorbeeld deze opmerking gemaakt :

[...]

En dan ga ik over dit stukje van je config twijfelen :
code:
1
2
3
4
IPv6

Net als dit trouwens :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Traffic Analysis    :
IPv4

IPv6 krijg je bij KPN volgens sommigen gewoon direct op je VLAN 6 sub-interface dus misschien hoef je dan de PPPoE Offload daarvan niet eens te gebruiken :?

En check nog effe voor de zekerheid of er niet sprake is van DPI/IDS/IPS die roet in het eten gooit, hoewel DPI volgens de bovenstaande gegevens in ieder geval UIT zou moeten staan!

And last but not least : Zoek eens wat publieke iPerf3 Servers op en ga eens daarmee testen! :Y)
IPv6 is ook via PPPoE 😎

Qua snelheid; probeer je het bedraad en via de KPN speedtest zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bdu
Coolhva schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:30:
Qua snelheid; probeer je het bedraad en via de KPN speedtest zelf?
Hé! ;)
IPv6 is ook via PPPoE 8)
OK, duidelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

nero355 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:31:
@bdu

[...]

Hé! ;)

[...]

OK, duidelijk! :)
Bedraad, KPN speedtest. Ziggo geeft soortgelijk resultaat.

Nu zie ik via een Speedtest-tracker (Docker container) al wat andere (beduidend betere) resultaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amrUqBfzj1EHSiXPNd0xTupJr1M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YTxprjpIewfiy5IBtPgylNeW.png?f=fotoalbum_large

Wat ik zo vreemd vind is dat het voordat ik de EB verwijderde de resultaten ook op deze machine uitstekend waren, deze lijken nu wat te zijn ingestort? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bdu schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:29:
Wat ik zo vreemd vind is dat het voordat ik de EB verwijderde de resultaten ook op deze machine uitstekend waren, deze lijken nu wat te zijn ingestort? 8)7
Het blijft een consumentenlijntje met de bijbehorende overboeking hé! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkezelf999
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-05-2024
Hallo,

Ik probeer inmiddels een paar dagen ITV werkend te krijgen door middel van de handleiding van @Coolhva

Ik gebruik een UGS 3g, 1 gen controller & 16 poorts switch.
Alles lijkt het eerste uur prima te werken. Maar na een uur valt de tv stil. De enige manier om een uurtje iets te kunnen kijken is een reboot van de USG.

Voor zover ik aan het speuren ben geraakt, kom ik er achter dat ik na een uur geen IP adres meer krijg op eth0.4. Als ik de USG via SSH benader en bij:
  • het commando "show interfaces" heb ik het eerste uur bij eth0.4 netjes een ip adres staan. Na een uur staat daar alleen nog een streepje
  • Het commando "show dhcp client leases interface eth0.4" geeft het eerste uur netjes een IP adres en bij reason: Bound. Na een uur zie ik alleen nog reason: FAIL te zien.
  • het commando "restart igmp-proxy geeft een warning: igmpproxy not running. Binnen het uur start en stopt de proxy gewoon.
Ik heb verschillende configs getest, incl aparte VLans (heeft zoiezo mijn voorkeur) en een andere MTU. Heeft iemand een idee en kan iemand mij verder helpen?

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik heb https://www.vanachterberg...teway-kpn-ftth-iptv-ipv6/ gevolgd, heb sinds gisteren KPN glas. Kom van een unify setup met Ziggo modem in bridge, alles ipv4. Met de KNP box aan de WAN werkt alles prima, overigens.

Nu werkt 'het' wel, heb de stappen netjes gevolgd en wonderbaarlijk genoeg kan wel ipv6 sites bezoeken maar ipv4 lukt niet meer. Kan wel ipv4 resolven.

Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
garp schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:16:
Ik heb https://www.vanachterberg...teway-kpn-ftth-iptv-ipv6/ gevolgd, heb sinds gisteren KPN glas. Kom van een unify setup met Ziggo modem in bridge, alles ipv4. Met de KNP box aan de WAN werkt alles prima, overigens.

Nu werkt 'het' wel, heb de stappen netjes gevolgd en wonderbaarlijk genoeg kan wel ipv6 sites bezoeken maar ipv4 lukt niet meer. Kan wel ipv4 resolven.

Iemand enig idee?
factory reset van de USG; dan opnieuw provisionen. In de wan settings van de USG alles uit zetten (dhcp, vlan uit, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Coolhva schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 06:02:
[...]

factory reset van de USG; dan opnieuw provisionen. In de wan settings van de USG alles uit zetten (dhcp, vlan uit, etc.)
Reset. Goed idee, niet aan gedacht. Stappen:

1. Alles goed zetten aan de WAN kant (zoals in screenshot)
2. json uploaden in cloud key
3. kpn.sh uploaden in USG
4. En dan in de gui een 'forget' van de USG doen?

Ik ben een beetje huiverig voor het opnieuw adopten van de USG. Tips? Gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-2pLZMnVdj9TbxfDCtm3TyD74Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S38rvxU66TOzMuBzCMKUySZV.jpg?f=fotoalbum_large

Alles werkt nu, helemaal top. Enige dat nog wat tegenstribbelt is het TV kastje. Dat geeft foutcode 561. KPN geeft aan dat het kastje dan een 'fout'IP adres heeft gekregen. Het ding heeft echter een prachtig IP in hat basis-lan (zonder VLAN nummer) in mij unifi omgeving: 10.0.0.117 heeft ie nu. Gewoon DHCP, wel met nextdns DNS ip's ipv KPN.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJN8ygMON9IM5WrLwNaNiStNNdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkV6GhLYBjP5W92JVvpy4rwn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook al nu/weer een VLAN gemaakt zoals beschreven in https://www.vanachterberg...ty-gateway-kpn-iptv-vlan/, en dan krijgt ie keurig een IP in die reeks.Voor die reeks geef ik de KPN nameservers mee, want ik was even vergeten dat ik in mijn netwerk alles vanaf WAN qua DNS blokkeer behalve de DNS servers die daarwerkelijk gebruikt worden. KPN DNS servers zijn daar nu vanaf het IPTV VLAN van uitgezonderd; die mogen. Dus dat zou ook goed moeten gaan. Toch geen succes, hij komt tot 85% van de configuratie of zo (software downloaden lukt prima) en dat is het dan.

Ik zie vast iets over het hoofd, iemand een idee wat?

[ Voor 46% gewijzigd door garp op 11-11-2022 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Het is nu foutcode 563.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2i6xiUeaZYP1pepcMJsWeiixgLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8dZvxm35f3NyR439ZUa1MFX.jpg?f=fotoalbum_large

Ingestelde range is 192.168.3.1/24, met KPN DNS servers ingesteld, die ook echt DNS mogen doen op poort 53.

[ Voor 11% gewijzigd door garp op 11-11-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Ik was trouwens van bestelling tot oplevering echt onder de indruk van het kwaliteitsniveau van KPN in dit traject. Dat je dan tegen zoveel gezeik aanloopt bij een dom tv kastje brengt het gevoel van groene haat wel terug. Was het al een tijdje kwijt maar mijn hemel; als ik dit niet op een eigen netwerk zonder experiabox voor elkaar kan krijgen, welke normale nederlander kan dat dan wel?
Pagina: 1 ... 40 ... 62 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van IPTV in combinatie met Ubiquiti. Algemene vragen over Ubiquiti horen thuis in [Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 of een los topic.