Zou geweldig zijnxbeam schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:32:
[...]
Welk type usg heb je?
Dan maak ik vanavond even een json voor je.

Mocht je nog extra informatie nodig hebben hoor ik het graag.
Zou geweldig zijnxbeam schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:32:
[...]
Welk type usg heb je?
Dan maak ik vanavond even een json voor je.
xbeam schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 18:28:
Eigenlijk is een vlan altijd taged en doe je hem untaged maken om het poortje van de switch te koppelen aan de juiste vlan.
Een apparaat die je in het poortje van switch stopt komt dus op de vlan te zitten die untaged is.
Wil je meerder vlans over de utp kabel naar andere switch sturen dan deze dus tagged zijn en switch aan de andere kant moet het poortje dus ook tagged zijn ingesteld om de vlans te kunnen ontvangen.
Dank en helder.nero355 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:28:
[...]
Untagged : Op het moment dat je een PC aansluit op een poort of een Switch die niet snapt wat een VLAN is
Tagged : Voor al het andere zoals routers, switches, accesspoints, voip telefoons die snappen wat een VLAN is!
En :
[...]
Ook wel VLAN Trunk genoemd
Tenzij het een Cisco switch is
Die praten dan over een poort in Access Mode als het Untagged poort betreft.
En Trunk Mode als het een Tagged poort is.
Leuk joh al die verschillende standaarden/benamingen...![]()
Pepehv schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:36:
Dank en helder.
Heb effe gekeken en daar lijkt het wel op inderdaad : Native VLAN is Untagged en daarbij kan je nog meerdere VLANs als Tagged toevoegenNu rest mij de vraag nog: hoe stel ik dit op mijn Unify Switches? Net zoals het voorbeeld op de TP-link switches heeft gedaan... want tagged/untagged/trunk kom ik nergens tegen in de interface.
Native VLAN=untagged?
|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Wat houdt het dan in als je daar VLANs tagged aan toevoegen?nero355 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:42:
[...]
[...]
Heb effe gekeken en daar lijkt het wel op inderdaad : Native VLAN is Untagged en daarbij kan je nog meerdere VLANs als Tagged toevoegen
Moet er zelf ook nog een beetje aan wennen en het een en ander testen...![]()
[Voor 14% gewijzigd door Pepehv op 28-01-2019 15:41]
Dan kan je een server of router eraan koppelen die interfaces heeft waarop de VLANs zijn geconfigureerd en kan je via 1 kabel in meerdere netwerken tegelijk zittenPepehv schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:10:
Wat houdt het dan in als je daar VLANs tagged aan toevoegen?
Ik denk dat je voor de VLAN Trunks het profiel "ALL" moet kiezen (Zitten alle VLANs in als het goed is) en hetgene wat je Untagged wil maken kan je inderdaad gewoon als Native VLAN opgevenVolgens het voorbeeld in mijn post (zie ook hier) moet ik alleen de trunk port tagged maken.
Hoe zou dit eruit moeten zijn op mijn Unify switch? Vraag mij met name af hoe ik de trunked port moet maken.
Profiles > Switches > Switch ports. En dan bij native "Lan" kiezen en tagged "IPTV (640)" en "Internet (300)" daaraan toevoegen?
Volgt PVID automatisch de VLANID?
|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
helaas, gezien de controller nog geen multi VLAN in ondersteund zal je de VLANS sowieso via een JSON moeten doorvoeren.Froos schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:45:
Vandaag ontving ik een brief van XS4All.
Kort samengevat: Per maart gaat men stoppen met Bridged IPTV en alleen nog Routed aanbieden.
Heeft iemand Routed al werkend gekregen met de USG Pro zonder de boel te verneuken met een JSON file?
A Soldiers manual and a pair of boots.
Als je dit doet gaat al het verkeer over de CPU, en loopt je USG vast. Dit is dus niet mogelijkTo_Tall schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 07:36:
[...]
helaas, gezien de controller nog geen multi VLAN in ondersteund zal je de VLANS sowieso via een JSON moeten doorvoeren.
Ik moet nu bij familie ook 2x een USG plaatsen. 1 thuis 1 op de zaak.
waar ik tegen aanloop is IPTelefonie van KPN.
VLAN7 moet gebridged worden naar WANport2 om die aan te sluiten op de ExepriaBox V10. Ik kan in de JSON van XBEAM dit niet direct terug vinden hoe dit ook al weer zal. Iemand een voorbeeldje voor mij?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| ruald@USGWezel38:~$ info Model: UniFi-Gateway-3 Version: 4.4.36.5146617 MAC Address: fc:xx:da:xx:c5:xx IP Address: 0.0.0.0 Hostname: USGWezel38 Uptime: 793778 seconds Status: Connected (http://192.168.1.60:8080/inform) |
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
1
2
3
4
5
6
| Model: UniFi-Gateway-3 Version: 4.4.36.5146617 MAC Address: fc:ec:da:41:c6:20 IP Address: 0.0.0.0 Hostname: UNIFI-USG001 Uptime: 1719458 seconds |
[Voor 22% gewijzigd door To_Tall op 30-01-2019 20:13]
Let op, dit is maar ten dele waar. Ja, bridged interfaces zijn niet hardware offloaded. Maar als je een bridge maakt tussen eth0.7 en eth2.7 is enkel vlan7 niet offloaded. Dus vlan4 en 6 weer wel want die maken geen deel uit van de bridge dus wel offloaded.djrednas schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:44:
[...]
Als je dit doet gaat al het verkeer over de CPU, en loopt je USG vast. Dit is dus niet mogelijk
Ik ga zelf een kleine switch voor de USG plaatsen die VLAN 7 loshaalt van 4 en 6
U+
Die zit niet in json,To_Tall schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 07:36:
[...]
helaas, gezien de controller nog geen multi VLAN in ondersteund zal je de VLANS sowieso via een JSON moeten doorvoeren.
Ik moet nu bij familie ook 2x een USG plaatsen. 1 thuis 1 op de zaak.
waar ik tegen aanloop is IPTelefonie van KPN.
VLAN7 moet gebridged worden naar WANport2 om die aan te sluiten op de ExepriaBox V10. Ik kan in de JSON van XBEAM dit niet direct terug vinden hoe dit ook al weer zal. Iemand een voorbeeldje voor mij?
Lesdictische is mijn hash#
Dat is dan weer nieuw, Ga ik uit proberen.Jeroen_ae92 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:25:
[...]
Let op, dit is maar ten dele waar. Ja, bridged interfaces zijn niet hardware offloaded. Maar als je een bridge maakt tussen eth0.7 en eth2.7 is enkel vlan7 niet offloaded. Dus vlan4 en 6 weer wel want die maken geen deel uit van de bridge dus wel offloaded.
[Voor 19% gewijzigd door xbeam op 31-01-2019 09:50]
Liever toch aparte vlan.hermanh schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:54:
Ik las een een paar weken geleden een post van iemand die voor XS4all telefonie aan de praat heeft gekregen. Het bleek dat XS inmiddels niet meer een extra VLAN gebruikt voor SIP verkeer, maar het vlan voor internet.
Het was voldoende om de Fritz op het interne netwerk aan te sluiten en alleen als telefoon station te gebruiken.
Keep us posted! Ik zou dit als het kan wel graag willen gebruiken, gezien ik anders een extra switch heb hangen voor niets.... Experiabox hangt toch naast de USGxbeam schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:39:
[...]
Dat is dan weer nieuw, Ga ik uit proberen.
Maar blijft een switch voor de usg met een bypass naar een switch achter de usg met vlan7 niet veel makelijker. Dan kan je experiabox ook overall plaatsen waar je wil?
zonder extra json regels.
Ach ben bij Tweak niets anders gewend. Daar loopt het SIP verkeer 'gewoon' over het Internet VLAN. Fijne is wel dat je zonder al teveel gedoe gewoon een Siemens N300A in je netwerk kunt pluggen.
[Voor 7% gewijzigd door hermanh op 31-01-2019 11:18]
Daar zit wel iets in.hermanh schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:15:
[...]
Ach ben bij Tweak niets anders gewend. Daar loopt het SIP verkeer 'gewoon' over het Internet VLAN. Fijne is wel dat je zonder al teveel gedoe gewoon een Siemens N300A in je netwerk kunt pluggen.
Ik heb ook geen specifieke rules in mijn Edgerouter hoeven opnemen.
Qua QOS loopt het ook wel los, nooit problemen mee gehad.
Yes, 5.10 met 4.4.37 werkt zonder problemen.robertobadjo schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:09:
@xbeam Werkt jouw config ook nog met de nieuwe 5.10 controller die eraan komt en de laatste usg firmware?
jouw config draaid hier al maanden stabiel zonder ook maar 1 uitval gehad te hebben.
zowiezo blijf ik nog even bij 5.9. ik wacht voor de unifi controller op de stable versie.xbeam schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:15:
[...]
Yes, 5.10 met 4.4.37 werkt zonder problemen.
Maar lees voor je upgrade echt goed de release note er zitten wat addertjes in deze upgrade.
Alternatief: neem gewoon geen telefonie af maar koop ergens een SIP trunkje. Bij 12Connect of andere providers ben je voor een paar euro per maand aangesloten en vaak zijn de tikken ook nog goedkoper.xbeam schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:38:
[...]
Die zit niet in json,
Omdat het no go is. Wanneer je een Bridge maakt in de usg schakelt de offloading uit en dan is de maximale snelheid van usg rond de 100mbits. Beter en een eenvoudiger plaats je een switch voor de usg waar vlan7 er uit filtert en de usg bypassed.
Heb jij een idee waarom mijn USG op disconnected blijft staan? Kan ik eventueel iets extra logging of iets uitlezen om te kijken wat het probleem precies is?
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Misschien een paar domme vragen maar, liever gesteld dan later in de problemenxbeam schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:15:
[...]
Yes, 5.10 met 4.4.37 werkt zonder problemen.
Maar lees voor je upgrade echt goed de release note er zitten wat addertjes in deze upgrade.
Ja kan ook maar bij kpn zit telefonie er gewoon bij als je tv af neemt. Daarnaast heb ik ook een 12connect accountje makelijk voor in het buitenland en de gratis cloud centrale is net genoeg voor je door schakel volgordeFroos schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:55:
[...]
Alternatief: neem gewoon geen telefonie af maar koop ergens een SIP trunkje. Bij 12Connect of andere providers ben je voor een paar euro per maand aangesloten en vaak zijn de tikken ook nog goedkoper.
Ik gebruik 3CX als telefooncentrale en 12Connect als SIP Trunk provider. De telefonie van XS4All heb ik opgezegd.
En stop het VOIP verkeer in een apart VLAN, dat werkt nog het beste.
[Voor 35% gewijzigd door job op 03-02-2019 13:47]
Klopt, XS4All biedt dus nog maar 2 Vlans aan, 4 (routed IPTV) en 6 (INT en dus VOIP)hermanh schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:54:
Ik las een een paar weken geleden een post van iemand die voor XS4all telefonie aan de praat heeft gekregen. Het bleek dat XS inmiddels niet meer een extra VLAN gebruikt voor SIP verkeer, maar het vlan voor internet.
Het was voldoende om de Fritz op het interne netwerk aan te sluiten en alleen als telefoon station te gebruiken.
Ik snap je configuratie niet. Je modem hangt aan de WAN port van je USG en je wilt dat ie je lokale LAN apparaten van DHCP voorziet?Tomovich schreef op zondag 3 februari 2019 @ 08:40:
Sinds deze week heb ik Unifi-apparatuur en zeer tevreden over. Echter zit ik nog met een probleempje.
Ik heb internet en digitale tv (digicorder) van bij Telenet en om interactiviteit op de digicorder te hebben, moet deze rechtstreeks aan de Telenet-modem hangen. Maar bij mij is dit niet mogelijk. Hieronder mijn opstelling.
[Afbeelding]
Vanaf de switch vertrekt er 1 UTP-kabel naar een unmanaged switch waarop de digicorder, NAS en TV zijn aangesloten.
Hoe kan ik de digicorder met een VLAN of op een andere manier, rechtstreeks een IP laten krijgen van de modem? Ik had gedacht een VLAN in te stellen op IP-adres of MAC-adres maar dat blijkt niet mogelijk met deze Unifi-apparatuur. Misschien een bridge maar heb hier nog niets over gevonden.
Wat denken jullie?
[Voor 3% gewijzigd door Eddo-79 op 03-02-2019 14:07]
[Voor 11% gewijzigd door Tomovich op 03-02-2019 18:18]
Natuurlijk gaat dat werken, zolang je de VLAN's goed aanmaakt en de kabels goed aansluit!Tomovich schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:12:
Dat VLAN's niet ondersteund worden door unmanaged switches weet ik, maar voordat ik effectief een managed switch koop, wil ik eerst weten als de oplossing zal werken. Ik gaf enkel de huidige situatie weer.
Dat is echt vragen om ellende en moet je absoluut NIET DOEN!!!EDIT: Ik realiseer me ook dat het mogelijk is om aan beide uiteinden van de ene kabel een splitter te plaatsen waarbij het ene dan op een unmanaged switch achter de modem zit en het andere op de Unifi switch. Aan de andere kant dan op de Digicorder en op de unmanaged switch. Maar dan zit ik met 100Mbit ethernet.
Ik heb 2 VPN's draaien. Een IPSec Site2Site VPN en een GebruikersVPN op basis van L2TP. Gaat dat werken? Welke regels moet ik draaien?xbeam schreef op zondag 3 februari 2019 @ 00:16:
Ja is routed
En ja alles werkt alleen voor vpn moet je handmatig 3 cli regels draaien.
[Voor 21% gewijzigd door Froos op 03-02-2019 21:21]
Ik ga wel degelijk zelf op zoek naar informatie. Tot nu toe heb ik alles werkend gekregen zonder al te veel problemen. Ik ben geen IT'er en veel termen zijn me onbekend maar ik zoek deze wel degelijk op.nero355 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:34:
Verder zou ik serieus eens wat meer gaan lezen over de theorie achter alles waar je mee bezig bent, want ik zie je alleen maar overal vragen posten zonder echt eerst zelf iets uitgezocht te hebben : Zo werkt GoT niet!
xbeam in "[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie"Froos schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:38:
Ik heb 2 VPN's draaien. Een IPSec Site2Site VPN en een GebruikersVPN op basis van L2TP. Gaat dat werken? Welke regels moet ik draaien?
4.4.36(.5146617) gebruik ik thuis. Nog niet opgelost. Ik zie nog steeds een WAN adres 0.0.0.0. Wellicht kan xbeam iets meer vertellen over de voortgang, ik begreep dat hij contact heeft/had met Ubiquity hierover.Omisys schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:48:
Ondersteund de controller het onderhand al dat je twee VLANs op je WAN poort heb met KPN glasvezel? Ik zit nog steeds op versie 4.4.12.5032482 met mijn USG omdat het nu werkt en ik geen reden heb om te upgraden, maar die oranje bolletjes op het dashboard irriteren me nog steeds. Is dit onderhand al opgelost?
Ik kom er niet uit met de firewall rulesJVaags schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:33:
[...]
Ja dat was hem inderdaad, ik had de filtering op source poort gezet en dat werkt niet.
Maar dit werkt goed. Ik heb nu;
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 name IPTV_IN { default-action drop description "IPTV to internal" rule 10 { action accept description "Allow established/related" state { established enable related enable } } rule 20 { action accept description "Allow IPTV" destination { address 224.0.0.0/4 } log disable protocol udp source { } } rule 30 { action drop description "Drop invalid state" log disable state { invalid enable } } } name IPTV_LOCAL { default-action drop description "IPTV to router" enable-default-log rule 10 { action accept description "Allow established/related" state { established enable related enable } } rule 20 { action accept description "Allow IPTV" destination { address 224.0.0.0/4 } log disable protocol udp } rule 30 { action accept description "Allow IGMP" log disable protocol igmp } rule 40 { action drop description "Drop invalid state" state { invalid enable } } }
Ik heb nu het volgende toegevoegd aan mijn running config om eea te testen en niet direct in de JSON te gooien.xbeam schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:39:
[...]
Dat is dan weer nieuw, Ga ik uit proberen.
Maar blijft een switch voor de usg met een bypass naar een switch achter de usg met vlan7 niet veel makelijker. Dan kan je experiabox ook overall plaatsen waar je wil?
zonder extra json regels.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| interfaces { bridge br0 { aging 300 bridged-conntrack disable description "KPN Telefonie" hello-time 2 max-age 20 priority 32768 promiscuous disable stp false } vif 7 { bridge-group { bridge br0 } description "KPN Telefonie" mtu 1500 } ethernet eth2 { description "KPN Experia Box" duplex auto ipv6 { address { autoconf } dup-addr-detect-transmits 1 } speed auto vif 7 { bridge-group { bridge br0 } description "KPN Telefonie" mtu 1500 } } |
Hij moet dan gewoon in de WAN ja.To_Tall schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:46:
[...]
Domme vraag misschien.. Maar ETH2 van USG moet nu lijkt me wel in de wan port van de experia box??
Nu had ik afgelopen weekend VLAN7 op een switch port gezet mij mn schoonouders.. Maar dat lijkt toch niet helemaal te werken. ook experiabox uit/aan gezet.. maar telefonie werkt niet... Is VLAN6 ook nog van belang?
Op telefonie na kan de USG momenteel gewoon in productie genomen worden..
Kan best, maar dat zou dan betekenen dat je ISP backups maakt van alle routers van alle klanten en deze weer inlaadt op het moment dat de router wordt aangesloten en de config opvraagt via TR-069 of iets dergelijks...To_Tall schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:34:
Deze vandaag nieuw aangesloten nieuw uit de doos en mijn oude config van de v10 was aanwezig op de 10a ???
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| igmp-proxy { interface eth0 { alt-subnet 0.0.0.0/0 role downstream threshold 1 whitelist 239.0.3.0/16 whitelist 225.0.71.0/24 whitelist 224.0.0.0/16 } interface eth1 { role disabled threshold 1 } interface eth2 { role disabled threshold 1 } interface eth3 { role disabled threshold 1 } interface eth4 { role disabled threshold 1 } interface eth4.141 { role disabled threshold 1 } interface eth4.148 { alt-subnet 0.0.0.0/0 role upstream threshold 1 } interface switch0 { alt-subnet 0.0.0.0/0 role downstream threshold 1 } } |
1
2
3
4
5
6
7
8
| static { route 217.166.226.0/24 { next-hop <Your IPTV Gateway> { description "IPTV Gateway" distance 1 } } } |
Kia E-Niro 64kWh DynamicPlusLine
@kevinl Je lijkt een van de weinige in dit topic met de combinatie T-Mobile Thuis en een USG Pro-4. Kan je me laten weten of alles werkt inmiddels? Zou je je setup kunnen delen?kevinl schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:51:
Ik wil mijn T-mobile thuis glasvezel kabel direct aansluiten op de USG Pro. Maar ik heb nog iets nodig om in de SFP port te stoppen. Weten jullie uit ervaring welke ik precies moet hebben? Of is elk willekeurig SFP module goed?
majime-it.nl
Als je de Draytek hebt, dan kan je de bijgeleverde module (waarschijnlijk) gewoon in de USG steken.kevinl schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:51:
Ik wil mijn T-mobile thuis glasvezel kabel direct aansluiten op de USG Pro. Maar ik heb nog iets nodig om in de SFP port te stoppen. Weten jullie uit ervaring welke ik precies moet hebben? Of is elk willekeurig SFP module goed?
Vaste locatie, vast netwerk.
majime-it.nl
Begrijp ik het goed dat je de USG zo geconfigureerd hebt dat vlan 4 en 6 op lan port 1 uitkomen naar bijvoorbeeld een switch (internet en IPTV) en vlan 7 op lan port 2 naar experiabox (telefonie)? Zo jah dan ben ik benieuwd naar je configuratie!To_Tall schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:50:
Telefonie is nu ook operationeel
Probleem..
op de USG is eth2 standaard Admin Down.
Nadat deze online is gebracht werkt telefonie..
Misschien dat dit ook bij XBEAM als alternatieve config opgenomen kan worden voor mensen die wel telefonie willen hebben??
up en download snelheid is nu 200 up/down op de USG.. ik kan niet sneller testen ik heb een 200/200 lijntje liggen.
Zo heb ik het wel op de edgerouter gedaan, SFP module =inkomend, ETH 1 = internet (vlan 300) en ETH 5 = TV (vlan 640).Gophlin schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:57:
@Comp User, het gaat me met name om de vraag of ik op de USG Pro het T-Mobile signaal kan splitsen, en bv een van de LAN poorten kan gebruiken als internet poort, en de andere LAN poort als IPTV signaal poort. Ik weet dat er opties zijn om eea via een Unifi switch te doen, maar zou het wat 'netter' vinden om alles via de USG te laten binnenkomen.
[Voor 0% gewijzigd door Comp User op 12-02-2019 16:23. Reden: Typo's gecorrigeerd]
Vaste locatie, vast netwerk.
momenteel heb ik nog geen werkende config.gateway.json.Willard schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:44:
[...]
Begrijp ik het goed dat je de USG zo geconfigureerd hebt dat vlan 4 en 6 op lan port 1 uitkomen naar bijvoorbeeld een switch (internet en IPTV) en vlan 7 op lan port 2 naar experiabox (telefonie)? Zo jah dan ben ik benieuwd naar je configuratie!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| configure delete interfaces ethernet eth2 disable set interfaces bridge br0 set interfaces bridge br0 aging 300 set interfaces bridge br0 bridged-conntrack disable set interfaces bridge br0 description "WAN" set interfaces bridge br0 hello-time 2 set interfaces bridge br0 max-age 20 set interfaces bridge br0 priority 32768 set interfaces bridge br0 promiscuous disable set interfaces bridge br0 stp false set interfaces ethernet eth0 vif 7 set interfaces ethernet eth0 vif 7 bridge-group set interfaces ethernet eth0 vif 7 bridge-group bridge br0 set interfaces ethernet eth0 vif 7 description "WAN" set interfaces ethernet eth0 vif 7 mtu 1500 set interfaces ethernet eth2 description "WAN" set interfaces ethernet eth2 duplex auto set interfaces ethernet eth2 ipv6 set interfaces ethernet eth2 ipv6 address set interfaces ethernet eth2 ipv6 address autoconf set interfaces ethernet eth2 ipv6 dup-addr-detect-transmits 1 set interfaces ethernet eth2 speed auto set interfaces ethernet eth2 vif 7 set interfaces ethernet eth2 vif 7 bridge-group bridge br0 set interfaces ethernet eth2 vif 7 description "WAN" set interfaces ethernet eth2 vif 7 mtu 1500 |
[Voor 8% gewijzigd door xbeam op 13-02-2019 00:28]
Ik krijg de exit hook niet goed geladen.Coolhva schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:16:
Ik heb nu een config draaien zonder update route script en tot dusver werkt dat prima. Ik heb dit opgelost door een DHCP Client hook script te installeren die de static routes via de dhcp lease op vlan4 omzet in static routes.
Alleen voor IPv6 heb ik nog wel een postprovision bash script voor nodig vanwege de bug dat met pppoe de json nesting te diep wordt. Het grappige is dat ik op mijn pppoe interface geen ipv6 adres heb, alleen op de lan interface. Maar het functioneert wel (ipv6-test geeft maximale score)
[Voor 10% gewijzigd door To_Tall op 13-02-2019 18:04]
[Voor 30% gewijzigd door Hindelaufen op 13-02-2019 19:59]
Maar exit-hooks moet juist voor zorgen dat de dhcp renew goed gaatTo_Tall schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:03:
knip----
@xbeam en @Hindelaufen
Ik merk wel als ik nu de static route script of de exit-hooks script draai ik problemen heb.
Na een reboot van de USG werkt het wel weer. Echter na 8 uur lijken de problemen terug. mogelijk DHCP renew die vast loopt misschien?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
| { "interfaces": { "bridge": { "br0": { "aging": "300", "bridged-conntrack": "disable", "hello-time": "2", "max-age": "20", "priority": "32768", "promiscuous": "disable", "stp": "false" } }, "ethernet": { "eth0": { "dhcp-options": { "default-route": "no-update", "default-route-distance": "1", "name-server": "no-update" }, "vif": { "4": { "address": [ "dhcp" ], "description": "WAN", "dhcp-options": { "client-option": [ "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";", "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;" ], "default-route": "no-update", "default-route-distance": "210", "name-server": "no-update" }, "ip": { "source-validation": "loose" } }, "6": { "description": "WAN", "firewall": { "in": { "ipv6-name": "WANv6_IN", "name": "WAN_IN" }, "local": { "ipv6-name": "WANv6_LOCAL", "name": "WAN_LOCAL" }, "out": { "ipv6-name": "WANv6_OUT", "name": "WAN_OUT" } }, "pppoe": { "2": { "default-route": "auto", "firewall": { "in": { "ipv6-name": "WANv6_IN", "name": "WAN_IN" }, "local": { "ipv6-name": "WANv6_LOCAL", "name": "WAN_LOCAL" }, "out": { "ipv6-name": "WANv6_OUT", "name": "WAN_OUT" } }, "name-server": "auto", "password": "kpn", "user-id": "kpn" } } }, "7": { "bridge-group": { "bridge": "br0" }, "description": "eth0.7 - VOIP", "mtu": "1500" } } }, "eth2": { "description": "eth2 - ExperiaBox", "duplex": "auto", "speed": "auto", "vif": { "7": { "bridge-group": { "bridge": "br0" }, "description": "eth2.7 - ExperiaBox VOIP", "mtu": "1500" } } } } }, "protocols": { "igmp-proxy": { "interface": { "eth0.4": { "alt-subnet": [ "0.0.0.0/0" ], "role": "upstream", "threshold": "1" }, "eth1.0": { "alt-subnet": [ "0.0.0.0/24" ], "role": "downstream", "threshold": "1" } } }, "static": { "route": { "213.75.112.0/21": { "next-hop": { "10.252.192.1": "''" } } } } }, "port-forward": { "wan-interface": "pppoe2" }, "service": { "dns": { "forwarding": { "except-interface": [ "pppoe2" ] } }, "nat": { "rule": { "5000": { "description": "MASQ corporate_network to IPTV network", "destination": { "address": "213.75.112.0/21" }, "log": "disable", "outbound-interface": "eth0.4", "protocol": "all", "type": "masquerade" }, "6001": { "outbound-interface": "pppoe2" }, "6002": { "outbound-interface": "pppoe2" }, "6003": { "outbound-interface": "pppoe2" } } } } } |
Kijk eens in de TopicStart : Daar wordt ernaar gelinkt!Max-Imus schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:49:
Ben ik nou blind/simpel? Er wordt hier meerdere malen gesproken over de .json van @xbeam , maar na de hele topic doorgezocht te hebben, kan ik hem niet vinden?
[Voor 40% gewijzigd door gday op 16-02-2019 09:09]
ingen vill veta var du köpt din tröja
In de meeste jsons vind ik een static route voor het iptv verkeer terug. Is er een reden dat er geen gebruik wordt gemaakt van de dhcp option 55 zoals in de startpost wordt genoemd?Hindelaufen schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:56:
@Max-Imus Daar wordt deze JSON mee bedoeld:
https://free2wifi.nl/2018/09/25/ubnt-usg-iptv/
[Voor 32% gewijzigd door job op 16-02-2019 15:53]
Zou ik me geen zorgen over makenQuaros schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:53:
Beste mensen hier in dit topic,
Ook ik heb deze week de XS4ALL brief gekregen waardoor mijn huidige bridged VLAN4 oplossing via de HP-1810G (ondersteunt helaas geen IGMP snooping) niet meer gaat werken. Echter voordat ik mijn hele LAN ga verbouwen door de USG-3P direct op de NTU aan te sluiten en enkele nieuwe IGMP snooping ondersteunende managed switches te kopen, heb ik nog een prangende vraag:
Hoe wordt de performance van de USG-3P beïnvloed door de routed IPTV JSON oplossing? Op dit moment kan ik mijn volledige 500/500 glasvezel verbinding benutten, maar ik ben bang dat dit door de IPTV oplossing negatief wordt beïnvloed of zijn mijn zorgen ongegrond?
NIET DOEN!!!gday schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 20:56:
Het begint erop te lijken dat ik een Draytek Vigor 2862B moet gaan proberen als vervanger. Aan de 130 heb ik niks aangezien ik bonded VDSL heb. Duur geintje dus...
1
| https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1648101/0?data[filter_keywords]=zyxel&data[boolean]= |
Plaatjes zeggen meer dan woorden:Quaros schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:53:
Hoe wordt de performance van de USG-3P beïnvloed door de routed IPTV JSON oplossing? Op dit moment kan ik mijn volledige 500/500 glasvezel verbinding benutten, maar ik ben bang dat dit door de IPTV oplossing negatief wordt beïnvloed of zijn mijn zorgen ongegrond?
[Voor 4% gewijzigd door Cartman! op 16-02-2019 19:46]
Bedankt voor de heads-up! Ik heb wel gelezen dat de Draytek inderdaad niet overal goed werkt, afhankelijk van de DSLAM waar je op zit. Maar ik heb ook begrepen dat de Zyxels niet meerdere VLANS ondersteunen op een WAN-poort? Wat dus in zou houden dat IPTV ook niet met een Zyxel gaat werken?nero355 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:21:
[...]
NIET DOEN!!!
Hoewel ik groot fan ben van DrayTek xDSL modellen moet ik je helaas afraden om de 2862B te kopen :
Deze is namelijk NIET COMPATIBLE met de Nederlandse xDSL Centrales voor Bonded VDSL2 !!!
Erg jammer, maar het is helaas niet anders
Zie ook dit Topic : Het grote xDSL-topic
Een beter alternatief is de ZyXEL 3500/3600 :
code:
1 https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1648101/0?data[filter_keywords]=zyxel&data[boolean]=
Moet je effe goed doorlezen
Er was ook een verhaal over zo'n Fritz onding in Bridge Mode zetten op een soort gehackte manier waar je normaal gesproken niet bij kan komen!
[Voor 3% gewijzigd door gday op 16-02-2019 23:41]
HP heeft vanaf de 1820 range IGMP toegevoegd aan de product specificaties. Helaas moet de 1810 range het zonder die functionaliteit doen. Moet nog even kijken welke fabrikant het gaat worden als vervanger van de HP managed switch.nero355 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:21:
[...]
Zou ik me geen zorgen over maken
Maar ehh... die 1810G is toch zo'n instapmodel met WebGUI management ?!
Dacht dat die wel IGMP deden, maar geen versie 3
Ow sorry voor de onduidelijkheid hier werkt iptv prima zonder problemen via Json, de static route is goed werkende configs.To_Tall schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:03:
@harvz71 welke FTTH provider heb je?
over het algemeen zullen zij 1 of meerdere VLAN's versturen.
Je zult dan op de port van de SFP deze VLAN's moeten aanmaken waarbij het internet VLAN tagged is.
De andere VLAN's untaged.
Deze VLAN's koppel je ook aan por1 waar je de USG op wan port koppel. de LAN port op de USG koppel je aan port 2 met gewenste VLAN setup.
Zorg wel dat je niet op je LAN port dezelfde VLAN's aanmaakt als die je via de SFP naar port 1 stuur. Deze VLANS mag je nooit gebruiken op het LAN.
@xbeam en @Hindelaufen
Ik merk wel als ik nu de static route script of de exit-hooks script draai ik problemen heb.
Na een reboot van de USG werkt het wel weer. Echter na 8 uur lijken de problemen terug. mogelijk DHCP renew die vast loopt misschien?
[Voor 12% gewijzigd door xbeam op 17-02-2019 11:08]
Wat is jou idee om dat via Option 55 te doen?job schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:08:
[...]
In de meeste jsons vind ik een static route voor het iptv verkeer terug. Is er een reden dat er geen gebruik wordt gemaakt van de dhcp option 55 zoals in de startpost wordt genoemd?
Ik heb geen iptv dus kan niet experimenteren met mijn usg, maar iemand anders die dit met dhcp option 55 is gelukt?
Ik heb het verder niet gevolgd, maar dacht waarschuw je effe met de info die ik ken vanuit het Algemene xDSL Topicgday schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 23:41:
Bedankt voor de heads-up! Ik heb wel gelezen dat de Draytek inderdaad niet overal goed werkt, afhankelijk van de DSLAM waar je op zit. Maar ik heb ook begrepen dat de Zyxels niet meerdere VLANS ondersteunen op een WAN-poort? Wat dus in zou houden dat IPTV ook niet met een Zyxel gaat werken?
Zie ook dit topic: Bonding VDSL2 xs4all SBG3500-N IPTV
Dat is wel jammer dan!Quaros schreef op zondag 17 februari 2019 @ 05:23:
HP heeft vanaf de 1820 range IGMP toegevoegd aan de product specificaties. Helaas moet de 1810 range het zonder die functionaliteit doen. Moet nog even kijken welke fabrikant het gaat worden als vervanger van de HP managed switch.
Cartman heeft een screenshot geplaatst met de snelheid van de verbinding terwijl er TV wordt gekeken. Ziet er goed uit. Dus ik zal me eens gaan verdiepen in de IPTV JSON oplossing voor mijn USG-3P en hoe mijn LAN verder in te richten na de USG-3P.
Ik ben geen netwerk expert. En omdat ik geen iptv afneem kan ik het ook niet uitproberen.xbeam schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:02:
Wat is jou idee om dat via Option 55 te doen?
http://www.iana.org/go/rfc2132 stelt:Via DHCP wordt een ip adres (alleen v4) opgehaald. In het DHCP request moeten de volgende opties staan:
• 55 (parameter-rquest-list), bevat minstens 1, 3, 28 en 121
• 60 (Vendor Class Identifier), bevat de string IPTV_RG
edit: Ik ben benieuwd hoe kpn dit zelf regelt in een experiabox of fritzbox.Tegenwoordig weet ik dat je subnet-mask, routers ,classless-routes kan gebruiken om automatisch routes te laten maken. Neem dit mee in de request options en je bent van je static routes af!
http://static.tweakers.ne...Ruayhb7JozSX5u/medium.png
[Voor 52% gewijzigd door job op 17-02-2019 15:40]
Ja. precies dat regelt de exit hook.job schreef op zondag 17 februari 2019 @ 14:14:
[...]
Ik ben geen netwerk expert. En omdat ik geen iptv afneem kan ik het ook niet uitproberen.
Maar het valt mij op dat de ontwikkelde jsons (en config bestanden voor mikrotik) die ik tegenkom op 1 opvallend punt afwijken van wat kpn bekend maakt.
Zo staat in de topicstart (en op de site van xs4all) vermeldt dat je gebruik moet maken van dhcp option 55&60.
[...]
http://www.iana.org/go/rfc2132 stelt:
1=subnet
3=router-adress
28=broadcast adress
https://tools.ietf.org/html/rfc3442:
121= bevat een lijst met static routes
Volgens mij heb je dan met option 60 en 55 de informatie die je nodig hebt.
In de json op https://free2wifi.nl/2018/09/25/ubnt-usg-iptv/ wordt option 121 opgevraagd (regel 19), maar ook wordt er een static route (het router-adress) ingevoerd op regel 97. dat is toch dubbel?
Daarnaast ontbreekt het aanvragen van het broadcast adress (28).
edit: ik kwam in een blog over pfsense (Venxblog: KPN glasvezel via PFSense ) een zelfde verhaal tegen.
[...]
edit: Ik ben benieuwd hoe kpn dit zelf regelt in een experiabox of fritzbox.
Iemand die een ftth export van een fritzbox heeft?
[Voor 13% gewijzigd door job op 17-02-2019 20:23]
Oke, ik heb dus de fout gevonden. Ik gebruik nu LAN/WAN2 voor voip. Omdat ik die poort activeer via de GUI, moet ik er een adres aan toekennen.djrednas schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 07:15:
Gisteravond een test gedaan met een nieuwe JSON file. Hierbij de toevoeging gedaan van VLAN 7 op eth0, eth2 en een bridge gemaakt.
Nu werkt het bijna goed, alleen na een paar minuten gaat de USG opnieuw provisionen. Hierbij gaat hij ook van mooi blauw, naar knipperend wit (net als bij het booten).
Er zit dus iets niet helemaal lekker.
Kijk ik nu ergens keihard overheen?
Dit is de code die ik gebruik:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 { "interfaces": { "bridge": { "br0": { "aging": "300", "bridged-conntrack": "disable", "hello-time": "2", "max-age": "20", "priority": "32768", "promiscuous": "disable", "stp": "false" } }, "ethernet": { "eth0": { "dhcp-options": { "default-route": "no-update", "default-route-distance": "1", "name-server": "no-update" }, "vif": { "4": { "address": [ "dhcp" ], "description": "WAN", "dhcp-options": { "client-option": [ "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";", "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;" ], "default-route": "no-update", "default-route-distance": "210", "name-server": "no-update" }, "ip": { "source-validation": "loose" } }, "6": { "description": "WAN", "firewall": { "in": { "ipv6-name": "WANv6_IN", "name": "WAN_IN" }, "local": { "ipv6-name": "WANv6_LOCAL", "name": "WAN_LOCAL" }, "out": { "ipv6-name": "WANv6_OUT", "name": "WAN_OUT" } }, "pppoe": { "2": { "default-route": "auto", "firewall": { "in": { "ipv6-name": "WANv6_IN", "name": "WAN_IN" }, "local": { "ipv6-name": "WANv6_LOCAL", "name": "WAN_LOCAL" }, "out": { "ipv6-name": "WANv6_OUT", "name": "WAN_OUT" } }, "name-server": "auto", "password": "kpn", "user-id": "kpn" } } }, "7": { "bridge-group": { "bridge": "br0" }, "description": "eth0.7 - VOIP", "mtu": "1500" } } }, "eth2": { "description": "eth2 - ExperiaBox", "duplex": "auto", "speed": "auto", "vif": { "7": { "bridge-group": { "bridge": "br0" }, "description": "eth2.7 - ExperiaBox VOIP", "mtu": "1500" } } } } }, "protocols": { "igmp-proxy": { "interface": { "eth0.4": { "alt-subnet": [ "0.0.0.0/0" ], "role": "upstream", "threshold": "1" }, "eth1.0": { "alt-subnet": [ "0.0.0.0/24" ], "role": "downstream", "threshold": "1" } } }, "static": { "route": { "213.75.112.0/21": { "next-hop": { "10.252.192.1": "''" } } } } }, "port-forward": { "wan-interface": "pppoe2" }, "service": { "dns": { "forwarding": { "except-interface": [ "pppoe2" ] } }, "nat": { "rule": { "5000": { "description": "MASQ corporate_network to IPTV network", "destination": { "address": "213.75.112.0/21" }, "log": "disable", "outbound-interface": "eth0.4", "protocol": "all", "type": "masquerade" }, "6001": { "outbound-interface": "pppoe2" }, "6002": { "outbound-interface": "pppoe2" }, "6003": { "outbound-interface": "pppoe2" } } } } }
Het resultaat van die alles is dat de STB's die tijdens het rebooten van de USG werden ingeschakeld het doen, de telefonie het doet, en het internet 200/200 is. De STB's die ik opstart nadat de USG weer gaat provisionen, die werken niet.... (krijgen wel een IP, lopen vast op 85%)
Iemand die de fout zo ziet?
Maar als ik hem via de CLI verwijder, dan komt deze logischerwijze weer terug na een reboot of reprovision.To_Tall schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:14:
Via de CLI
delete interfaces interface eth2 disable
Hierna is de port enabeld en zit er geen adress gebonden op de port.
[Voor 106% gewijzigd door djrednas op 19-02-2019 23:18]
Werkt het nog steeds stabiel en onderhoudsvrij? Ik heb wel interesse in je config.JVaags schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:34:
[...]
Dank allen! Indien gewenst kan ik mijn complete config voor de ERX hier delen.
[...]
Zie bovenstaande link.Finwe schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:19:
Weet iemand wanneer bridged IPTV wordt uitgefaseerd door XS4All? Heb bridged al jaren prima werken met m'n gear, en ik heb zie weinig redenen om te switch naar routed IPTV; ik gebruik de STB alleen maar voor TV.
[Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 20-02-2019 08:18]
★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.
Begrijp ik nu goed dat het volgende dan niet meer gaat werken ?ThinkPadd schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:13:
[...]
Werkt het nog steeds stabiel en onderhoudsvrij? Ik heb wel interesse in je config.
Heb een Edgerouter X SFP waar ik de glasvezel in heb gestoken, om op die manier de NTU (mediaconverter) en de Experiabox V10 van NLEx niet te hoeven gebruiken. Internet pak ik van het juiste VLAN en voor IPTV zet ik VLAN4 door (bridged mode dus) naar settopbox. Werkt prima en erg stabiel.
Maar ik begreep dat bridged mode er op termijn uit gaat (link is XS4ALL, maar zal voor NLEx = KPN ook niet lang duren vermoed ik), dan zal ik wel naar routed mode moeten dus
[...]
Zie bovenstaande link.
[Voor 4% gewijzigd door LightStar op 20-02-2019 10:49]
Klopt idd, ik ben voor deze oplossing gegaan gezien het via de USG voor geen meter werkte (ook met een pfsense router werkte het niet..), nu ben ik net overgestapt met de tv richting xs4all (had eerder een los Ziggo tv pakket echter was dit best kostbaar om er los bij te hebben).ThinkPadd schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:55:
Als je op je USG nu niks met TV doet dan zal je inderdaad aan de bak moeten, als ik het goed begrijp.
Je hebt nu ook bridged mode net als ik, dus vanaf de switch het VLAN gelijk doorzetten naar settopbox zonder er verder zelf iets mee te doen. Dat gaat op termijn eruit als ik die link moet geloven.
pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 8-poorts volgens mij moet dat met deze kunnen (dit is de non-poe versie van de gene die je reeds bezit)gebruikershaes schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:29:
Ik heb op moment een Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE). Bij m'n TV heb ik een extra switch nodig zodat ik 2 apparaten bedraad kan aansluiten. Omdat ik zo min mogelijk kabels wil zou ik graag een POE powered switch willen hebben. Of te wel POE passthrough.
Ik zie dat een een Nano Switch is van Ubiquity, maar deze is alleen passive POE en gaat naar mijn weten niet werken. Iemand tips voor een andere switch/oplossing?
Jij kreeg met die full bridge mode van de Fritzbox dus ook IPTV niet aan de praat? Had jij ook dat het beeld na een paar seconden stopte, wat je ook probeerde met IGMP proxies en weetikveelwat?LightStar schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:27:
Hier precies zo, heb al eens getest om de Fritzbox in bridge mode te zetten (zodat er geen dubbel nat is) echter werkt dat ook niet zoals ik verwacht (internet wordt wel doorgegeven alleen tv werkt niet).
[Voor 3% gewijzigd door gday op 20-02-2019 12:12]
Nope geen beeld, ga er wel weer mee bezig om te kijken of ik het werkend kan krijgen.gday schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:12:
[...]
Jij kreeg met die full bridge mode van de Fritzbox dus ook IPTV niet aan de praat? Had jij ook dat het beeld na een paar seconden stopte, wat je ook probeerde met IGMP proxies en weetikveelwat?
Hoe heb je het nu aan de praat dan?
Hmm, nee dat is ook niet helemaal wat ik zoek. Ik wil dus geen stroomkabel hoeven gebruiken om de switch van stroom te voorzien. Dat moet m'n poe switch doen. Eigenlijk dus hetzelfde als de NanoSwitch, maar dan met poe af.LightStar schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:36:
[...]
pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 8-poorts volgens mij moet dat met deze kunnen (dit is de non-poe versie van de gene die je reeds bezit)
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details