Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Xieoxer
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21:44
Goed nieuws! In de laatste beta wordt IGMP Header-Validation uitgeschakeld voor IPTV doeleinde. We moeten nog wel even wachten voor dat het stabiel wordt. Ik verwacht dat de beta rond december uitkomt, samen met de nieuwe Unifi 6 wifi access points. Maar dit kan voor sommige een hoop gedoe schelen.

Beta:
https://community.ui.com/...7e-49cc-973a-e011e2ab4efc
[USW] Disable IGMP header validation to fix IPTV issues.
Feature request van 4 jaar geleden:
https://community.ui.com/...-87b9-af1de039166d?page=1

[Voor 13% gewijzigd door Xieoxer op 19-11-2020 10:17]

• familyman
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 30-11 10:25
Xieoxer schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:34:
Goed nieuws! In de laatste beta wordt IGMP Header-Validation uitgeschakeld voor IPTV doeleinde. We moeten nog wel even wachten voor dat het stabiel wordt. Ik verwacht dat de beta rond december uitkomt, samen met de nieuwe Unifi 6 wifi access points. Maar dit kan voor sommige een hoop gedoe schelen.

Beta:

[...]

En dat ben ik superbenieuwd waarom dat zo veel oplevert....

• oozeorb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23-11 23:00
Huub- schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:34:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je alleen de poorten waarop de TVkastjes zitten (STB) op Vlan 100 gezet, de up and downlink naar elke switch op "ALL" en voor de rest alle switch port profile op "LAN" ?
Daarmee heb je het tot aan nu stabiel draaien ?
Hoi Huub

Correct

usg -all-> Switch -all-> Switch -iptv (vlan100) -> Iptv (kpn kasje)
usg -all-> Switch -profile Lan (vlan1) -> ac pro

• oozeorb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23-11 23:00

Beta:

[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :9~ Geweldig nieuws

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:50
Is er iemand die de nieuwe TV-interface van T-Mobile al werkend heeft met een UDM-Pro? Dus alleen met WLAN taggen van VLAN300?

• rjhilbrink
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 03-12 20:38

Beta:

[...]

Die optie heb ik al jaren in de config staan en werkte ook goed. Denk dat dit er nu bij is gekomen omdat er in een van de laatste beta problemen zijn ontstaan heb ook met de laatste bèta’s wat problemen met af en toe een hapering. Denk wel dat het no wel even duurt voordat 5.43.10 wordt gereleased huidige release is volgens mij 4.23 nog wat..

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

• Fonta
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20:18

Fonta

BuG Admin

loeberce schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:16:
Is er iemand die de nieuwe TV-interface van T-Mobile al werkend heeft met een UDM-Pro? Dus alleen met WLAN taggen van VLAN300?
Dat kan pas als je gemigreerd bent.

Zelf heb ik T-Mobile TV opgezegd. 15 euro per maand als je maar 2x per maand tv kijkt (in mijn geval) is best wel veel.
Daarbij kwam ook dat ik op de UDM niet het IPTV vlan extra kan configureren op de WAN poort.

Heb ondertussen nu wel nog een Edgerouter over als iemand geïnteresseerd is.

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com

• loeberce
Fonta schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:19:
[...]

Dat kan pas als je gemigreerd bent.

Zelf heb ik T-Mobile TV opgezegd. 15 euro per maand als je maar 2x per maand tv kijkt (in mijn geval) is best wel veel.
Daarbij kwam ook dat ik op de UDM niet het IPTV vlan extra kan configureren op de WAN poort.

Heb ondertussen nu wel nog een Edgerouter over als iemand geïnteresseerd is.
Ik ben al gemigreerd maar zoek eigenlijk iemand die zelf de UDM pro al draaiende, incl IPTV heeft na de migratie.

• The Druid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:55
Is er ook een simpele handleiding beschikbaar om eerst alleen internet van KPN aan de praat te krijgen op een USG3?

[Voor 3% gewijzigd door The Druid op 21-11-2020 09:00]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• rjhilbrink
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 03-12 20:38
The Druid schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:59:
Is er ook een simpele handleiding beschikbaar om eerst alleen internet van KPN aan de praat te krijgen op een USG3?
Als je alleen internet wil gebruiken dan volstaat de meegeleverde handleiding. Hiervoor zijn geen bijzonderheden nodig. Een ppoe verbinding maken kan gewoon vanuit de controller interface. Er is daarvoor op tweakers vast al een topic.

[Voor 5% gewijzigd door rjhilbrink op 21-11-2020 12:29]

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

• The Druid
  • Laatst online: 22:55
rjhilbrink schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:28:
[...]

Als je alleen internet wil gebruiken dan volstaat de meegeleverde handleiding. Hiervoor zijn geen bijzonderheden nodig. Een ppoe verbinding maken kan gewoon vanuit de controller interface. Er is daarvoor op tweakers vast al een topic.
Thanks, had idd al een ouder topic hierover gevonden maar na het lezen van dit en het andere Ubiquiti draadje begon ik te twijfelen of het echt zo simpel zou zijn.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• GX
  • Laatst online: 29-11 12:06

GX

Nee.

Op zich ga ik niet veel zinnigs toevoegen, maar vandaag de USG3p tussen m'n netwerk en xs4all gehangen en de coolhva post + iptv route hop opmerking werkten perfect en het ging in 1 keer goed.

Wel wat moeite gehad met het juiste target netwerk te vinden voor xs4all's IPTV, nu "213.75.112.0/21" gebruikt naar een random blog post ergens. En een /21 blijft wel een best breed netwerk, maar ik ga er pas weer over nadenken als het een probleem is :).

Als ik binnenkort verhuist ben ga ik direct aan de UDM Pro denk ik; dus dit was een goeie oefening.

[Voor 10% gewijzigd door GX op 22-11-2020 12:25]

• Geckoo
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

Geckoo

Good news everyone

GX schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:25:
Op zich ga ik niet veel zinnigs toevoegen, maar vandaag de USG3p tussen m'n netwerk en xs4all gehangen en de coolhva post + iptv route hop opmerking werkten perfect en het ging in 1 keer goed.

Wel wat moeite gehad met het juiste target netwerk te vinden voor xs4all's IPTV, nu "213.75.112.0/21" gebruikt naar een random blog post ergens. En een /21 blijft wel een best breed netwerk, maar ik ga er pas weer over nadenken als het een probleem is :).

Als ik binnenkort verhuist ben ga ik direct aan de UDM Pro denk ik; dus dit was een goeie oefening.
Bij udm is het wel anders dan usg ;)

Ik vanavond spelen met een udm-pro en een experia V8 op een DSL lijn. Kijken of dat gaat werken.
(Houd de huidige V10 achter de hand mocht het niet lukken. )

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
GX schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:25:
Let wel even op dat de UDM (Pro) niet kan omgaan met IPTV van KPN. Als je een UDM (Pro) wilt gebruiken heb je je Experiabox er gewoon bij nodig.

• GX
  • Laatst online: 29-11 12:06

GX

Nee.

Wat is de reden dat de UDM dat niet wil eten? Geen vlans op WAN? Gebrek aan IGMP?

Er bestaat ook een grote kans dat er geen KPN in m'n nieuwe huis komt, maar eerder iets als freedom, dus niet alles is verloren.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:59
GX schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:38:
Wat is de reden dat de UDM dat niet wil eten? Geen vlans op WAN? Gebrek aan IGMP?

Er bestaat ook een grote kans dat er geen KPN in m'n nieuwe huis komt, maar eerder iets als freedom, dus niet alles is verloren.
Omdat je de IGMP Proxy niet kan activeren.

Hoeft natuurlijk nog steeds geen issue te zijn. Je kan een aparte igmp proxy in je netwerk draaien die dit opvangt en dan zou je, theoretisch, met een UDM(p) naar IPTV kunnen kijken.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• loeberce
Geckoo schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:08:
[...]

Bij udm is het wel anders dan usg ;)

Ik vanavond spelen met een udm-pro en een experia V8 op een DSL lijn. Kijken of dat gaat werken.
(Houd de huidige V10 achter de hand mocht het niet lukken. )
Ik ben benieuwd naar je ervaring. Zelf ben ik namelijk op zoek naar een dergelijke oplossing voor T-Mobile op het nieuwe tv-platform. Alternatief is een USG met een switch, maar met een UDM-Pro ben ik in 1 keer klaar.

• Geckoo
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

Geckoo

Good news everyone

Ik heb internet! en TV via iptv ;)

maar geen gids (en daardoor ook geen mogelijkheid tot terugkijken etc).

ik heb de v8 in bridgemodus gezet, de UDP-pro op WAN DHCP

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• familyman
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 30-11 10:25
Ik heb een tijd de coolhva goed draaiend gehad. Maar nu krijg ik af en toe dat de feed stilstaat, en na een seconden of drie/vier weer verder gaat. Heel maf.

• Mitch
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 03-12 22:36
loeberce schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:16:
Ik heb de hele avond lopen kl*ten, maar krijg het niet voor elkaar.
Zodra ik mijn glasvezel in de SFP poort duw kan ik in geen netwerken meer aanmaken / aanpassen. Ook loopt de interface na een paar klikken vast ....
Als ik het netwerk van te voren aanmaak dan blijft die gewoon wit (ipv groen).
En hoewel het poortlampje prima staat te knipperen gebeurt er niets.
Alles gereset, maar dat biedt geen oplossing, ik ben weer even terug naar mijn oude setup met een edgerouter X SFP vóór de UDM Pro die de vlans splitst.

Vind het wel jammer, want ik wil van mijn dubbele routers af.

• loeberce
Mitch schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:54:
[...]

Ik heb de hele avond lopen kl*ten, maar krijg het niet voor elkaar.
Zodra ik mijn glasvezel in de SFP poort duw kan ik in geen netwerken meer aanmaken / aanpassen. Ook loopt de interface na een paar klikken vast ....
Als ik het netwerk van te voren aanmaak dan blijft die gewoon wit (ipv groen).
En hoewel het poortlampje prima staat te knipperen gebeurt er niets.
Alles gereset, maar dat biedt geen oplossing, ik ben weer even terug naar mijn oude setup met een edgerouter X SFP vóór de UDM Pro die de vlans splitst.

Vind het wel jammer, want ik wil van mijn dubbele routers af.
De SFP werkt dus wel als je in de Edgerouter steekt?

• Mitch
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 03-12 22:36
loeberce schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:15:
[...]

De SFP werkt dus wel als je in de Edgerouter steekt?
Ja draait al maanden stabiel

• EelcoB
  • Laatst online: 04-12 12:22
Momenteel ervaar ik erg veel problemen met de TV ontvangers, deze willen regelmatig niet opstarten, gids en opnames zijn niet beschikbaar. Na opnieuw opstarten blijven deze dus hangen na het 95% punt. Momenteel is het zelfs zo dramatisch dat ik van ellende de V10 maar weer aangesloten heb. Ik draai een onaangepaste versie van CoolHVA, weliswaar op een oude firmware ivm de IGMP issues.

Ik dacht eerst dat het aan de DNS van mijn Adblocker lag, maar na de DNS servers in de USG weer op die van KPN te zetten blijven de problemen aanhouden.

Zijn er meer mensen die deze problemen ervaren?
Momenteel ligt mijn controller op een Pi2 op zijn gat, dus kan ik momenteel ook niet verder met experimenteren, of de USG upgraden.

• badlip
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 03-12 20:13
EelcoB schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:41:
Momenteel ervaar ik erg veel problemen met de TV ontvangers, deze willen regelmatig niet opstarten, gids en opnames zijn niet beschikbaar. Na opnieuw opstarten blijven deze dus hangen na het 95% punt. Momenteel is het zelfs zo dramatisch dat ik van ellende de V10 maar weer aangesloten heb. Ik draai een onaangepaste versie van CoolHVA, weliswaar op een oude firmware ivm de IGMP issues.

Ik dacht eerst dat het aan de DNS van mijn Adblocker lag, maar na de DNS servers in de USG weer op die van KPN te zetten blijven de problemen aanhouden.

Momenteel ligt mijn controller op een Pi2 op zijn gat, dus kan ik momenteel ook niet verder met experimenteren, of de USG upgraden.
Heb je toevallig mDNS ingeschakeld? Na het inschakelen van mDNS kreeg ik problemen met mijn IPTV, na het uitschakelen geen problemen meer gehad :*)

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:56
Begrijp ik het nu goed dat T-mobile inclusief IPTV op zeer korte termijn (of wellicht nu al) gaat werken in combinatie met de UDM-Pro? Vanaf midden april 2021 verhuis ik naar ons nieuwe huis en blijf twijfelen over wat de beste keuze is. In principe kijken wij geen TV (alleen Youtube, Netflix) en zou NLZiet afdoende kunnen zijn dan. Maar op het moment dat je een PSV'er en een Ajacied in 1 huis hebt is voetbal kijken ook wel erg makkelijk. En die oplossing heb ik nog niet geheel ontdekt maar is bij T-mobile fors goedkoper dan bij Ziggo.

• EelcoB
badlip schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:55:
[...]

Heb je toevallig mDNS ingeschakeld? Na het inschakelen van mDNS kreeg ik problemen met mijn IPTV, na het uitschakelen geen problemen meer gehad :*)
Kan ik zo niet direct meer terugzien momenteel, heb de fout gemaakt mijn controller op mijn pi te updaten, en nu start deze niet lekker meer op...

• GAEvakYD
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:07
EelcoB schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:41:

Ja deze problemen ervaar ik ook. Ik heb mDNS uitgeschakeld en het leek een hele tijd goed te gaan. Gisteren toch weer problemen op beide setopboxen. Dat kan ook geen toeval zijn dat beide STB het 10 dagen perfect deden en opeens beide problemen geven. Zojuist het beeld weer werkend gekregen door op de USG de volgende commando's in te geven:
restart igmp-proxy
renew dhcp interface eth0.4

Vaak komen de Setopboxen dan vanzelf weer terug maar nu had ik haast en heb ik de power eraf en erop gedaan.

Lekker duurzaam. Tesla Model 3 LR AWD Pearl White, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Graxo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 03-12 16:58
Hallo,

Is er een handleiding die in 2020 aan te raden is om te lezen voor het instellen van IPTV van Xs4all? Ik heb internet werkend via VLAN 6, op mijn EdgeRouter 6P, samen met mijn extra IPV4 subnet. Nu moet ik alleen de IPTV aan de praat krijgen.

Ik heb de "handleiding van Kriegsman gevolgd, maar zonder succes. Mijn eth0.4 krijgt geen IP adres via DHCP.

Dit staat er in mijn log:
code:
1
Dec 01 11:26:26 fw dhclient[30463]: DHCPDISCOVER on eth0.4 to 255.255.255.255 port 67 interval 10

Dit zijn mijn DHCP instellingen:
code:
1
2
option vendor-class-identifier code 60 = string;
option parameter-rquest-list code 55 = ip-address;

Op basis van https://www.xs4all.nl/kla...levisie-voor-ander-modem/

Groet,
Graxo

[Voor 63% gewijzigd door Graxo op 01-12-2020 11:29]

• lvanp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 04-12 16:05
Er is een nieuwe (officiele/stabiele) firmware voor Unifi Switches: 5.43.18.12487

Hierin zit o.a:
  • [USW] Disable IGMP header validation to fix IPTV issues.

[Voor 3% gewijzigd door lvanp op 02-12-2020 10:36]

• Xieoxer
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21:44
lvanp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:29:
Er is een nieuwe (officiele/stabiele) firmware voor Unifi Switches: 5.43.18.12487

Hierin zit o.a:
  • [USW] Disable IGMP header validation to fix IPTV issues.
Ben ik super blij mee, want dan hoef ik deze implementatie niet meer te doen: https://github.com/KvanSt.../master/config.properties

• EelcoB
badlip schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:55:
[...]

Inmiddels een nieuwe cloud key binnen, deze met een backup weer in de lucht gebracht, USG geupdate naar de laatste firmware, net als de switches met de 5.xx firmware die vandaag is uitgekomen. Tuner staat nu te herstarten as we speak, en lijkt te blijven hangen op 85% met foutcode 561. Geen idee of mijn losse config meegekomen is in de backup, dus voorlopig weer terug naar de kpn modem lijkt het. MDNS stond overigens uit.

• StoryPlaza
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 03-12 07:21
Die van mij heeft het zelfde. Wat ik heb gelezen is dit een software fout van KPN.
Dit zou vanaf vandaag goed moeten zijn. (zegt kpn)
Maar nu probeert hij ook een update te downloaden wat niet lukt..
We hebben een oplossing voor het spontaan herstarten van de tv-ontvangers.

Dit wordt opgelost met een software update. Afgelopen nacht (1 op 2 december) hebben we deze uitgerold op alle Arcadyan HMB2260's en een deel van de Arris VIP2952's. Komende nacht (van 2 op 3 december) zal dit gebeuren bij de rest van de 2952's.
Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True