Beste allemaal,
ik zou graag het volgende verduidelijkt willen hebben wie helpt mij op het juiste spoor?
Het Unifi netwerk zoals het nu in gebruik is werkt echter wil nu een twee TV aansluiten en loop tegen een issue aan.
Huidige situatie:
Het netwerk betaat uit een Unifi USG 3P, 8 poorts Unifi Switch, één Netgear GS108Ev3 switch, Controller en twee AP's. Gekoppeld aan het KPN glasvezel netwerk zoals beschreven door Henk van Achterberg Coolhva (
https://github.com/coolhva/usg-kpn-ftth).
Alle devices bevonden zich voor kort in het zelfde LAN (192.168.1.0/24). Met regelmaat had ik last van vastlopende TV.
Besloten om met VLAN's te gaan werken.
Twee VLAN's opgezet VLAN 4 (192.168.4.0/24) en VLAN 6 (192.168.6.0/24).
Na het opzetten van de VLAN's en de decoder in VLAN4 te plaatsen geen last meer van vastlopers.
De VLAN's zijn geconfigureerd op de 8 Poorts Unifi Switch, op één van deze poorten is de Netgear GS108Ev3 switch aangesloten. De poort van de Unifi staat op profiel ALL zodat alles beschikbaar is op de Netgear Switch.
Nu heb ik op de Netgear ook VLAN's 1 (all), 4 en 6 geconfigureerd. Voor de test heb ik poort 4 in VLAN 4 geplaatst en poort 6 in VLAN 6. Dit werkt zoal verwacht en krijg de gewenste IP's en zelfs de tweede TV werkt naar behoren.
Het Issue:
één AP is aangesloten op de Netgear switch op poort 2 en krijg nu constant heartbeat missing. Port 2 tagged en untagged geprobeerd echter zonder success.
De situatie is dan:
USG - 192.168.1.1
Switch - 192.168.1.6
Controller - 192.168.1.100 (Static)
AP1 - DHCP
AP2 - DHCP
Wat moet ik doen alle devices zoals verplaatsen naa bijvoorbeeld VLAN 6 wat doe ik dan met de USG?
Als ik alles verplaats naa VLAN 6 wat is dan slim eerst de controller en de andere devices daarna?
Is er een andere oplossing zonder alles te verplaatsen?
Wie kan mee denken? bij voorbaat dank.