Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Gophlin
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:13
Heeft iemand tips voor het gebruik van alleen een Unifi switch icm T-Mobile glasvezel (obv 'oude' platform)?

We gebruiken nog het oude Draytek modem icm een 16 poort switch. Nu waren poort 3+4 al in gebruik voor 2 TV ontvangers, maar we willen een derde aansluiten. Nu heb ik ook nog een aantal poorten open op de switch, dus ik dacht aan het volgende:

Draytek Poort 1 --> switch poort 1
Draytek Poort 3 --> switch poort 2

switch poort 3-12 --> internet
switch poort 13-16 --> TV

Maar moet hoe moet ik poort 2 en poort 13-16 vervolgens opzetten? Met een VLAN only? Met een apart LAN netwerk of met profiles?

De VLAN optie heb ik geprobeerd maar de switch blokkeerde vervolgens de poort

majime-it.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22:39
ik heb vandaag al mijn producten bijgewerkt naar de stabiele versie en IPTV werkt nog steeds :)
Blijft altijd spannend of een update iets sloopt. Ik raad wel aan op de set top box de stroom er van af te halen en na een minuut weer aan te sluiten, dan forceer je een update.

• fvhemert
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:08
Bedoel je dan ook de nieuwe controller versie 6.0.23? Ik lees daar op z'n zachts gezegd wat gemengde verhalen over.

• Xieoxer
fvhemert schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

Bedoel je dan ook de nieuwe controller versie 6.0.23? Ik lees daar op z'n zachts gezegd wat gemengde verhalen over.
Dat bedoel ik inderdaad! Alles lijkt nog steeds naar behoren te werkt .

• karlkani1985
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:27
Xieoxer schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:49:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad! Alles lijkt nog steeds naar behoren te werkt .
Vandaag ook de controller geupdated naar 6.0.23 en hierna geen beeld maar :( mijn USG draaid nog wel op versie 4.4.50 Provider : KPN

Had niet verwacht dat ik issue zo krijgen uit de update van de controller. Downgraden naar de oude versie gaat niet zo makkelijk ( nog zoekende ) Of ik moet mijn USG ook updaten in de hoop dat ie dan wel beter functioneer.

• Dutch-gabber
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17:06
karlkani1985 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:24:
[...]

Vandaag ook de controller geupdated naar 6.0.23 en hierna geen beeld maar :( mijn USG draaid nog wel op versie 4.4.50 Provider : KPN

Had niet verwacht dat ik issue zo krijgen uit de update van de controller. Downgraden naar de oude versie gaat niet zo makkelijk ( nog zoekende ) Of ik moet mijn USG ook updaten in de hoop dat ie dan wel beter functioneer.
Ik weet niet waar je je controller draait, ikzelf draai hem in een docker omgeving, heb dus een backup van alle versies die ik heb gedraaid. Gaat er iets mis met een nieuwe versie? Gewoon de vorige versie weer aanzetten.

 MacBook Pro Retina, 15-inch, Late 2013 2,3GHz 16GB, 512GB, GT 750M |  iPhone 6 Space Gray 64GB |  iPad Air Space Gray 32GB |  TV 32GB

• fvhemert
fvhemert schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:43:
Ik gebruik een USG 3P met de coolhva configuratie voor XS4ALL Internet en IPtv

Het valt mij op dat wanneer ik meerdere configuratie wijzigingen die USG provisioning triggeren kort na elkaar doorvoer op de controller het mis gaat. De UG status gaat naar DISCONNECTED en uiteindelijk volgt een reboot.

In de log zie ik;
USG-01 configuration commit error. Error message: {"COMMIT":{"error":"Configuration system temporarily locked due to another commit in progress\n","failure":"1","success":"0"},"DELETE":{"failure":"0","success":"1"},"SESSION_ID":"xxxxxxxxx","SET":{"failure":"0","success":"1"}}

Ik heb hierover contact gezocht met de Unifi helpdesk en kreeg het volgende bijzondere antwoord:
This is expected behavior, as the commit error says, that other configurations change is in progress.
You have to wait for sometime before making multiple changes.

Dit lijkt mij heel bijzonder omdat dit betekend dat ik tussen iedere configuratie wijzigng zo'n 6-8 minuten moet wachten.

Mijn vraag aan jullie:
- Zien jullie dit ook icm de coolhva config (config.gateway.json en de 3 provisioning scripts)
- Enig idee waar dit vandaan komt en hoe op te lossen?

PS. Ik heb inmiddels met diverse versie van de firmware getest en zie geen verbetering
Even een korte update na intensief contact met Ubiquiti Tier 2 support.

Na de nodige e-mail wisselingen vanuit Tier 2 support komt men toch weer terug op eerdere conclusies:

Het probleem zit volgen Ubiquity in de coolhva JSON file!

Dit terwijl het duidelijk is dat de JSON file en de bijbehorende scripts bij een normale provisioning of reboot perfect draaien en het gewenste resultaat sorteren (werkend Internet en IPtv via XS4ALL). De oorzaak ligt volgens mij toch echt bij een niet goed of afwezig queuing mechansime dat de 'volgende' provisioning van de gateway zou moeten uitstellen totdat de 'vorige' is afgerond.

Ik heb zelf ook een aantal tests ondernomen:
- Upgraden van de USG firmware (nu op 4.4.51.5287926)
- Upgraden van de Controller software (nu op 6.0.20-14236-1)
- Vervangen van de USG 3P door een USG PRO

Het probleem blijft echter bestaan en is eenvoudig te reproduceren.

Het zou helpen als ik aan Ubiquity zou kunnen laten zien dat er meerdere van dit soort incidenten zijn, daarom de herhaalde oproep. Mocht je bovenstaand probleem zien, graag even laten weten, bundel ik de resultaten naar de support afdeling van Ubiquity.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:32
fvhemert schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

Na de nodige e-mail wisselingen vanuit Tier 2 support komt men toch weer terug op eerdere conclusies:

Dit terwijl het duidelijk is dat de JSON file en de bijbehorende scripts bij een normale provisioning of reboot perfect draaien en het gewenste resultaat sorteren (werkend Internet en IPtv via XS4ALL). De oorzaak ligt volgens mij toch echt bij een niet goed of afwezig queuing mechansime dat de 'volgende' provisioning van de gateway zou moeten uitstellen totdat de 'vorige' is afgerond.

Het zou helpen als ik aan Ubiquity zou kunnen laten zien dat er meerdere van dit soort incidenten zijn, daarom de herhaalde oproep. Mocht je bovenstaand probleem zien, graag even laten weten, bundel ik de resultaten naar de support afdeling van Ubiquity.
Ubiquiti ;) Met een I op het eind ;)

Maar denk niet dat ze er nog veel tijd in gaat steken aangezien die usg op het randje staat van zijn kist.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Xieoxer
karlkani1985 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:24:
[...]

Ik zou de USG en routers ook even updaten als ik jou was. Hier draait alles als een zonnetje.
Echter ik gebruik mijn eigen config: https://github.com/KvanSteijn/unifi-usg-kpn

[Voor 6% gewijzigd door Xieoxer op 07-10-2020 11:26]

• karlkani1985
Dutch-gabber schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 01:43:
[...]

Ik weet niet waar je je controller draait, ikzelf draai hem in een docker omgeving, heb dus een backup van alle versies die ik heb gedraaid. Gaat er iets mis met een nieuwe versie? Gewoon de vorige versie weer aanzetten.
Ik draai nu de controller nog op mijn Win10 en heb de oude versie in .exe maar je kan deze niet aftrappen downgrade from 6.x to 5.x is not supported.

De rest van mijn unifi producten nog niet voorzien van de laatste firmware die met deze build beschikbaar kwam.

• Coolhva
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19:41
fvhemert schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

Als je meerdere malen, snel, achter elkaar je config aanpast, dan kan je tegen dit probleem aanlopen.

Een mogelijke oplossing is om het script zo aan te passen dat het DHCPv6 in de JSON komt (dat staat nog in een batch file vanwege een bug in een oudere versie) en dat het script wat de DHCP uitbreiding in de juiste map zet alleen draait bij een firmware upgrade (als hij verwijderd wordt) al weet ik niet of /config/scripts/firstboot.d/ werkt op de USG.

• fvhemert
Coolhva schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:41:
[...]
Als je meerdere malen, snel, achter elkaar je config aanpast, dan kan je tegen dit probleem aanlopen.
Het blijft natuurlijk een tekortkoming van het OS dat het wel weet dat een configuratie gelockt is en er vervolgens niets met die wetenschap gebeurd. Simpel wachten tot het vorige proces klaar is zou genoeg zijn....
Een mogelijke oplossing is om het script zo aan te passen dat het DHCPv6 in de JSON komt (dat staat nog in een batch file vanwege een bug in een oudere versie) en dat het script wat de DHCP uitbreiding in de juiste map zet alleen draait bij een firmware upgrade (als hij verwijderd wordt) al weet ik niet of /config/scripts/firstboot.d/ werkt op de USG.
Klinkt als een mogelijke oplossing, ik vrees alleen dat mijn kennis hiervoor tekort schiet.

Dank voor het meedenken.

• karlkani1985
Helaas moest ik gisteren toch de controller terug zetten naar 5.14.23 bij mij werkte de KPN IT TV niet meer na de controller update :(

Mijn USG zit ook nog op 4.4.50.5272448

• ptjuh
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 26-10 12:58

ptjuh

New day, same old shit

bij mij is ook alles omgevallen na de updates.. Zowel de controllwe als de USG zijn na de laatste versie gegaan

Its all in the little things that people do..

• fvhemert
Bij mij draait dit al ruim een week in combinatie met XS4ALL IPtv en Internet:

- USG PRO firmware 4.4.51.5287926
- US-8-150W firmware 4.3.21.11325
- USW-24-G2 firmware 4.3.21.11325 en 5.6.0.11463
- USW-flex-mini 1.7.5.636
- Controller software 6.0.20-14236-1 (gezien alle commotie ben ik bewust niet overgegaan naar 6.0.23)

Mijn settop boxen zijn aangesloten op de USW-24-G2 met de 4.3.21.11325 firmware en op een USW-Flex-mini.

Nu weet ik niet of het venijn zit in de verschillen tussen de XS4ALL en de KPN configuratie maar terug gaan naar de 5.x controller lijkt niet nodig.

Succes!

• Coolhva
fvhemert schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 07:46:
[...]

Het blijft natuurlijk een tekortkoming van het OS dat het wel weet dat een configuratie gelockt is en er vervolgens niets met die wetenschap gebeurd. Simpel wachten tot het vorige proces klaar is zou genoeg zijn....

[...]

Klinkt als een mogelijke oplossing, ik vrees alleen dat mijn kennis hiervoor tekort schiet.

Dank voor het meedenken.
Ik heb mijn config aangepast en in een nieuwe branch gezet: https://github.com/coolhva/usg-kpn-ftth/tree/clean

Dit werkte op 4.4.50 en 5.14 maar heb met deze config geupgrade naar 4.4.51 en 6.0.23. Het enige wat ik moest doen is de USG na de firmware upgrade nog een keer herstarten, daarna kwam de IPTV pas in de lucht.

Misschien zijn er mensen die deze configuratie wil testen?

• fvhemert
Coolhva schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:26:
[...]

Ik heb mijn config aangepast en in een nieuwe branch gezet: https://github.com/coolhva/usg-kpn-ftth/tree/clean

Dit werkte op 4.4.50 en 5.14 maar heb met deze config geupgrade naar 4.4.51 en 6.0.23. Het enige wat ik moest doen is de USG na de firmware upgrade nog een keer herstarten, daarna kwam de IPTV pas in de lucht.

Ik zal hem moeten aanpassen voor XS4ALL en de USG Pro maar ga het zeker proberen. Moet wel even een geschikt moment vinden, met al die thuiswerkers is dat waarschijnlijk op zondag ochtend tussen 05:00-07:00 :)

Ik laat van me horen als ik resultaten heb.

• Coolhva
fvhemert schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:30:
[...]

Ik zal hem moeten aanpassen voor XS4ALL en de USG Pro maar ga het zeker proberen. Moet wel even een geschikt moment vinden, met al die thuiswerkers is dat waarschijnlijk op zondag ochtend tussen 05:00-07:00 :)

Ik laat van me horen als ik resultaten heb.
Als je XS4ALL hebt, heb je een andere config nodig, heb hem net ff gemaakt voor je: https://github.com/coolhva/usg-kpn-ftth/tree/clean-xs4all

• fvhemert
Coolhva schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
Als je XS4ALL hebt, heb je een andere config nodig, heb hem net ff gemaakt voor je: https://github.com/coolhva/usg-kpn-ftth/tree/clean-xs4all
Dank je!!

• karlkani1985
Zijn er meer mensen die met KPN issue hebben? Mijn decoder wilt nieuwe software ophalen maar er komt een 309 error

Controller 5.14.23
USG 3P zit op 4.4.50.5272448

De Route next hop is goed.

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

[...]

Deze zal ik ook moeten passen voor Telfort config toch?

Ik heb mijn oude config nogmaals ingeladen en nu blijft alles hangen op F301 ; hij kan de software niet downloaden

[Voor 9% gewijzigd door ptjuh op 08-10-2020 14:15]

• karlkani1985
[...]

Ik zal deze vanavond of anders het weekend ook even testen

• ErikCornelissen
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:37
karlkani1985 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:41:
Zijn er meer mensen die met KPN issue hebben? Mijn decoder wilt nieuwe software ophalen maar er komt een 309 error

Controller 5.14.23

Ik heb hier sinds vandaag dat het beeld na 3 seconden blijft hangen. Huidige configuratie al erg lang in gebruik.
Normaliter op te lossen door de static route aan te passen, maar dat helpt nu hier ook niet.

Config:
EdgeRouter 6P --> switch -- TV kastje

• Jeroen_ae92
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20-10 20:48
Via cli even restart igmp-proxy doen?

U+

• ErikCornelissen
Vergeten er bij te zetten.
Twee dingen die ik standaard controleer als beeld blijft hangen:
1. Static route
2. Restart van igmp

Beide doen niks. Daar straks de ITV box opnieuw zijn software laten ophalen, maar heb nu alleen nog maar een error f301. Lijkt dus alsof we iets gewijzigd is aan de kant van KPN.
Morgen nog maar eens verder induiken.

• Flitzer
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
karlkani1985 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:41:

Controller 5.14.23

4K decoder en een niet-standaard DNS? In dat geval kan KPN DNS de oplossing zijn.
ErikCornelissen schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:23:
[...]
Ik heb hier sinds vandaag dat het beeld na 3 seconden blijft hangen. Huidige configuratie al erg lang in gebruik.
Normaliter op te lossen door de static route aan te passen, maar dat helpt nu hier ook niet.
Config:
Met als enige info EdgeRouter is hulp geven lastig. De configuratie van wjb blijkt in de praktijk erg goed te werken met een kernel route. En een geschikte managed switch gebruiken.

[Voor 45% gewijzigd door Flitzer op 08-10-2020 22:19]

• ErikCornelissen
Flitzer schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:12:
Met als enige info EdgeRouter is hulp geven lastig. De configuratie van wjb blijkt in de praktijk erg goed te werken met een kernel route. En een geschikte managed switch gebruiken.
Begrijp ik, destijds de https://kriegsman.io/ config gevolgd.
Begonnen met ERL en daarna vervangen door ER 6p, icm Zyxel GS1900-24E. Dit heeft altijd goed gewerkt, dus was meer aan het polsen of ik de enige ben, voordat ik mijn eigen config helemaal wijzig door een externe error.

Morgen maar eens kijken naar de configs van WJB.

• Flitzer
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
De kernel route zoals beschreven door WJB werkt beter: zeer stabiel en ook de TV werkt optimaal. Er zit nog wel een bug in de firmware van o.a. de ER4/6P: na een power cycle of firmware update moet je 'restart igmp-proxy' uitvoeren of een software reboot doen vanuit de UI. Maar met een uptime van vele maanden is dat niet zo'n bezwaar. Deze configuratie werkt als basis perfect en is daarna prima naar eigen smaak aan te passen.

• Dutch-gabber
ErikCornelissen schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:34:
[...]

Begrijp ik, destijds de https://kriegsman.io/ config gevolgd.
Begonnen met ERL en daarna vervangen door ER 6p, icm Zyxel GS1900-24E. Dit heeft altijd goed gewerkt, dus was meer aan het polsen of ik de enige ben, voordat ik mijn eigen config helemaal wijzig door een externe error.

Morgen maar eens kijken naar de configs van WJB.
Sinds deze week ook problemen met stilstaand beeld. Ik draai de Coolhva setup op een USG icm XS4all. Heb zelf geen wijzigingen doorgevoerd. DHCP-renew en igmp-proxy restarts lijken beide niet het probleem op te lossen.

 MacBook Pro Retina, 15-inch, Late 2013 2,3GHz 16GB, 512GB, GT 750M |  iPhone 6 Space Gray 64GB |  iPad Air Space Gray 32GB |  TV 32GB

• karlkani1985
Flitzer schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:12:
[...]

4K decoder en een niet-standaard DNS? In dat geval kan KPN DNS de oplossing zijn.

[...]

Ik heb geen 4K decoder. :)

Mijn contoller had ik geupdated en daarna bleeft de tv zwart. Terug naar de vorige status waarin de TV wel werkte heeft vrouwlief 1 avond kunnen kijken.

Nu wilt hij nieuwe software halen en enkele secondes krijg ik F309 normaal zou ik dan show dhcp client leases interface eth0.4 en vul ik deze waardes in bij mijn next-hop en gaat het weer verder. Of een restart IGMP proxy maar beide werken niet

Ik ga dit weekend de coolhva config proberen om te kijken of ik dan meer succes boek.

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

karlkani1985 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:10:
[...]

Ik heb geen 4K decoder. :)

Mijn contoller had ik geupdated en daarna bleeft de tv zwart. Terug naar de vorige status waarin de TV wel werkte heeft vrouwlief 1 avond kunnen kijken.

Nu wilt hij nieuwe software halen en enkele secondes krijg ik F309 normaal zou ik dan show dhcp client leases interface eth0.4 en vul ik deze waardes in bij mijn next-hop en gaat het weer verder. Of een restart IGMP proxy maar beide werken niet

Ik ga dit weekend de coolhva config proberen om te kijken of ik dan meer succes boek.
Bij mij blijft het issue op F301 hangen ook. Hij kan geen software ophalen en na de 20% kapt hij er dus mee.

Sidenote:
bij mij is alle Unify apparatuur geupdate naar de laatste versie en ook mijn telfort TV ontvangers kregen vorige nacht een update.

De tv kast heb ik al geprobeerd naar fabrieks instellingen te zetten. Of een rollback erop geprobeert alleen geen succes. Hierna heb ik mijn config herladen met nieuwe next-hop en alles opnieuw gezet. ook dit was geen succes.

Ik heb nog niet naar de andere config kunnen kijken dus ben erg benieuwd naar jou Succes :)

• karlkani1985
[...]

Ik heb het script van Coolhva nu draaien en dat werkt _/-\o_ _/-\o_

Controller windows 10 op 6.0.23.0
USG 3p op 4.4.5.51.5287926

Downloaden van de software voor de decoders gaat traag maar loopt door.

Heb nu 2 decoders draaien zonder issue nog :)

@Coolhva Bedankt voor je super script _/-\o_

• Eboeker
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21:40
ik gebruik sinds een jaar het @Coolhva script (met de ipv6 dingen er zelf uitgesloopt)
Net getest; KPN kastje kreeg update, herstart en mijn iTV deed het daarna nog gewoon als vanouds.

Mijn USG draait op versie 4.4.51.5287926. Controller is 5.13.32.0. switch op 4.3.13.11253 en 1.7.5.636 (flex-mini)
Tv ontvanger UI versie 4.106.209 / software 8.0.102_5 / Hardware VIP2952

Als tip voor eenieder die nu gedoe heeft.

• Miezie
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 27-10 06:55
[...]

Sure. Gebruik je script al tijden en werkt al tijden, probleemloos. Xs4all, update werkt prima! Geen extra reboot nodig gehad na controller update.

Eerst heb ik bijgewerkt naar de laatste versie van je script en toen de controller bijgewerkt.

Wat me opvalt als ik dit thread consumeer is dat mensen allerlei vage issues ervaren. Ik herken me daar in het geheel niet in. Als de routes ingesteld zijn en de hardware in orde is, werkt het gewoon. Alleen niet de cloudflare dns gebruiken, daar kan de settop box niet mee overweg.

• boomer21
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 20:27
ErikCornelissen schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:23:
[...]

Config:
Heb je op de interfaces waar geen iptv op zit wel de igmp uit staan? Heb van een deskundige gelezen dat je dan ook die problemen kan verkomen

• bento1
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 24-10 03:16
Ik heb al jaren een ER PoE5 draaien met KPN Glas & IPTV. Recentelijk heb ik mijn abonnement gewijzigd naar gigabit en heb ik 2 nieuwe 4K ontvangers gekregen (VIP5202).

Aan de configuratie in mijn router is al tijden niets veranderd, echter heb ik nu de hele tijd dat het beeld (geluid niet) even 1-2s hangt of ik krijg elke 3-5 minuten de melding "Zap naar een andere zender en weer terug". Als ik dat dan doe dan kan ik weer ongeveer 3 minuten kijken en dan ben ik weer terug bij af.

Als ik die melding op de TV heb met stilstaand beeld, en dan op de Edgerouter "restart igmp-proxy" doe dan komt het beeld direct weer terug. Ik draai firmware "v2.0.8-hotfix.1"

Is er onlangs iets gewijzigd? Moet ik voor de 4K ontvangen iets extra's doen? (Lijkt me niet, zelfde signaal als voorheen).

Ik kan in dit ding geen netwerk test meer uitvoeren zoals in de oude Arris wel kon.

[EDIT] Even met een stopwatch erbij gezeten. Voor zover ik zie duurt het exact 260 seconden (4,5 minuut) voordat het beeld een paar tellen vast loopt. Daarna kan ik soms weer 260 seconden kijken en dan krijg ik de melding om naar een andere zender en weer terug te zappen.

Nu wil het zo zijn dat in mijn EdgeSwitch Lite de IGMP instellingen op de poorten van de decoders en router een timeout hebben van 260 seconden. Dat komt wel erg dicht in de buurt van de 4,5 minuut.... Echter heb ik hier al heel lang niets an veranderd. Ideeen?

Group Membership Interval
"The number of seconds the interface should wait for a report for a particular group on the interface before the IGMP snooping feature deletes the interface from the group."

[EDIT2]
Decoder direct in een poort van de router gestopt en ook dan stopt het beeld na 260 seconden...

Ik had ondertussen ook geprobeerd om de decoder een DNS server van KPN mee te geven. Dat maakte geen verschil:

code:
1
2
3
4
5
                static-mapping Decoder_Beneden {
                    ip-address 10.20.30.196
                    mac-address 00:02:9b:f3:e3:73
                    static-mapping-parameters "option domain-name-servers 195.121.1.34, 195.121.1.66;"
                }

post-config.d script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#!/bin/vbash

source /opt/vyatta/etc/functions/script-template

r_ip=$(run show dhcp client leases | grep router | awk '{ print $3 }');
iptv_static=$(echo "set protocols static route 213.75.112.0/21 next-hop $r_ip")

configure
delete protocols static route 213.75.112.0/21
eval $iptv_static
commit
save
exit

[Voor 94% gewijzigd door bento1 op 10-10-2020 22:45]

• bento1
Even een update op de bovenstaande post:

Als ik de decoder direct op de router aansluit, ZONDER switch die ook op de router zit dan werkt het. Sluit ik ook de switch aan dan krijg ik elke 260s vastlopend beeld. Zelfde als ik de decoder in switch doe en switch in router (normale situatie).

Die die Edgeswitch doet iets... Maar wat is mij een raadsel.

• Dutch-gabber
bento1 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:36:
Even een update op de bovenstaande post:

Als ik de decoder direct op de router aansluit, ZONDER switch die ook op de router zit dan werkt het. Sluit ik ook de switch aan dan krijg ik elke 260s vastlopend beeld. Zelfde als ik de decoder in switch doe en switch in router (normale situatie).

Die die Edgeswitch doet iets... Maar wat is mij een raadsel.
Heeft de edgeswitch toevallig een nieuwe firmware gekregen? Ik gebruik zelf unifi producten, en heb sinds begin deze maand ook last van stilstaand beeld. Er is sinds eind september een nieuwe firmware voor mijn switches, maar ik weet niet wanneer mijn switch geupdate is (draait nu die nieuwste versie). Mogelijk dat daar iets speelt.

• bento1
Dutch-gabber schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:49:
[...]

Heeft de edgeswitch toevallig een nieuwe firmware gekregen? Ik gebruik zelf unifi producten, en heb sinds begin deze maand ook last van stilstaand beeld. Er is sinds eind september een nieuwe firmware voor mijn switches, maar ik weet niet wanneer mijn switch geupdate is (draait nu die nieuwste versie). Mogelijk dat daar iets speelt.
Ha, ik kwam net weer terug hier om te vertellen dat ik van 1.9.2-lite terug ben gegaan naar 1.9.0 en nu werkt alles weer. Ben de hele dag aan het kloten geweest, die FW draaide volgens mij al een tijdje, maar ik kijk vrij weinig live TV dus misschien niet gemerkt.

Op 1.9.2 met IGMP Snooping uit werkte het ook, maar dan is het net een kerstboom in de meterkast.

[EDIT]
Dag later. Zit net F1 te kijken en wederom na 260s valt het beeld weg... Gisteravond werkte alles uren achter elkaar...

Ik weet het niet meer...

[Voor 8% gewijzigd door bento1 op 11-10-2020 13:36]

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

karlkani1985 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Ik heb het script van Coolhva nu draaien en dat werkt _/-\o_ _/-\o_

Controller windows 10 op 6.0.23.0
USG 3p op 4.4.5.51.5287926

Downloaden van de software voor de decoders gaat traag maar loopt door.

Heb nu 2 decoders draaien zonder issue nog :)

@Coolhva Bedankt voor je super script _/-\o_
@karlkani1985 jij gebruikt hem met KPN toch? of heb jij ook een Telfort setup?

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Downloaden van software op de boxes gaat hier ook altijd traag ondanks een snelle lijn; ik denk niet dat t veel met Unifi te maken heeft eigenlijk ?

• Acroach
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 27-10 16:28
DinkyToys schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:20:
Phew! Koste wat avonden, maar mijn probleem met Caiway Harderwijk en IPTV is opgelost. Veel makkelijker dan gedacht natuurlijk. Bridged met 1 VLAN.
Ik ben ook erg benieuwd naar je config, hier ook Caiway met een USG

ik krijg internet aan de praat met een tplink media converter en de SPF module uit de genexis te verwijderen en in de tp link te doen. Echter krijg ik geen TV. :|

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 27-10 09:50
Acroach schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:21:
[...]

ik krijg internet aan de praat met een tplink media converter en de SPF module uit de genexis te verwijderen en in de tp link te doen. Echter krijg ik geen TV. :|
Op vlan 101 instellen in de wan USG werkt het bij mij nu, maar de down en upload kakt wel enorm in bij mij.
Ben ook wel benieuwd naar een ander zijn instellingen met Caiway, zonder Genexis, tplink mediaconverter met een USG

• Acroach
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 27-10 16:28
Behoorlijk Leek schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:56:

Op vlan 101 instellen in de wan USG werkt het bij mij nu.
Dat ga ik nog even proberen, maar hopen dat er iemand z'n config wil delen inderdaad

• DinkyToys
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 16-10 11:29
Acroach schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:21:
[...]

Het is een EdgeRouter X met SPF. De config kun je denk ik niet 1:1 gebruiken.

• DinkyToys
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 16-10 11:29
Hierbij de basisonderdelen voor een EdgeRouter X-SPF werkend voor Caiway Harderwijk.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
interfaces {
    ethernet eth0 {
        duplex auto
        poe {
            output off
        }
        speed auto
    }
    ethernet eth1 {
        duplex auto
        poe {
            output off
        }
        speed auto
    }
    ethernet eth2 {
        duplex auto
        poe {
            output off
        }
        speed auto
    }
    ethernet eth3 {
        duplex auto
        poe {
            output off
        }
        speed auto
    }
    ethernet eth4 {
        description "IPTV Caiway"
        duplex auto
        poe {
            output off
        }
        speed auto
    }
    ethernet eth5 {
        duplex auto
        speed auto
    }
    loopback lo {
    }
    switch switch0 {
        mtu 1500
        switch-port {
            interface eth0 {
                vlan {
                    pvid 1
                    vid 10
                    vid 20
                    vid 30
                    vid 40
                }
            }
            interface eth1 {
                vlan {
                    pvid 1
                    vid 10
                    vid 20
                    vid 30
                    vid 40
                }
            }
            interface eth2 {
                vlan {
                    pvid 1
                    vid 10
                    vid 20
                    vid 30
                    vid 40
                }
            }
            interface eth3 {
                vlan {
                    pvid 1
                    vid 10
                    vid 20
                    vid 30
                    vid 40
                }
            }
            interface eth4 {
                vlan {
                    pvid 101
                    vid 10
                    vid 20
                    vid 30
                    vid 40
                }
            }
            interface eth5 {
                vlan {
                    vid 100
                    vid 101
                }
            }
            vlan-aware enable
        }
        vif 1 {
            address 192.168.0.2/24
            address fd00::1/24
            description LAN
        }
        vif 10 {
            address 10.0.100.1/24
            description Test
        }
        vif 100 {
            address dhcp
            address dhcpv6
            description Internet
            firewall {
                in {
                    name WAN_IN
                }
                local {
                    name WAN_LOCAL
                }
            }
            ipv6 {
                address {
                    autoconf
                }
                dup-addr-detect-transmits 1
            }
        }
    }
}

• karlkani1985
ptjuh schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:16:
[...]

@karlkani1985 jij gebruikt hem met KPN toch? of heb jij ook een Telfort setup?
@ptjuh Ik gebruik KPN

• Silver7
  • Laatst online: 16:58
[...]

wellicht is handig om je config versienummer mee te geven?

• Duncanwijnen
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 22:30
[...]

Ik heb vandaag door middel van je laatste config alles ge-update. Helaas stopte de IPTV ermee met versie 4.4.51, na het downgraden naar 4.4.50 werkte alles weer naar behoren i.c.m. IPV6. Controller (Windows) is wel volledig bijgewerkt naar de laatste versie 6.0.23. Het enige mogelijke verschil dat ik in mijn config heb, is dat de decoder op LAN 2 van de USG zit. Heeft iemand nog een idee on dit te laten werken op versie 4.4.51?

• big_clarence
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 27-10 04:54

big_clarence

wat kan het schele

ik heb nu een UDM-pro, een aantal unifi switches, MAS, 5 pc's en 2 unifi ap's in huis, provider Ziggo. Alles draait stabiel.
Vandaag heb ik voor het eerst in mijn leven mij laten ompraten door een meneer aan de deur: sinds kort ligt er glasvezelaansluiting in huis, en heb ik een 500/500 abbo van KPN besteld. Ik had al wel ergens iets gelezen van problemen met IPTV via UDM Pro, en dat een switch tussen de glasvezelaansluiting en de UDM-pro een oplossing kan bieden.
Wat is het advies? Oude Ziggo-abbo van 250 is langzamer, maar ik had weinig klachten. Ziggo is iets duurder, maar ik wil de tv wel stabiel werkend krijgen...

• Xieoxer
big_clarence schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 00:33:
ik heb nu een UDM-pro, een aantal unifi switches, MAS, 5 pc's en 2 unifi ap's in huis, provider Ziggo. Alles draait stabiel.
Vandaag heb ik voor het eerst in mijn leven mij laten ompraten door een meneer aan de deur: sinds kort ligt er glasvezelaansluiting in huis, en heb ik een 500/500 abbo van KPN besteld. Ik had al wel ergens iets gelezen van problemen met IPTV via UDM Pro, en dat een switch tussen de glasvezelaansluiting en de UDM-pro een oplossing kan bieden.
Wat is het advies? Oude Ziggo-abbo van 250 is langzamer, maar ik had weinig klachten. Ziggo is iets duurder, maar ik wil de tv wel stabiel werkend krijgen...
UDM Pro kan geen custom JSON verwerken, waardoor je ander soort constructie moet gaan maken.
Volgens mij door er een switch voor de UDM Pro te hangen, die doet de VLAN constructie.

• Cartman!
  • Niet online
Xieoxer schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:46:
[...]
UDM Pro kan geen custom JSON verwerken, waardoor je ander soort constructie moet gaan maken.
Volgens mij door er een switch voor de UDM Pro te hangen, die doet de VLAN constructie.
En de Experiabox gaat nodig zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Cartman! op 14-10-2020 10:31]

• Coolhva
Silver7 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

wellicht is handig om je config versienummer mee te geven?
Gezien het aantal wijzigingen is het inderdaad handig om met releases te gaan werken (versie nummers in de config is lastig, moet ik ergens een label misbruiken).

Als ik deze branch merge in the master dan moet ik ook de handleiding aanpassen. Ik ben de komende dagen nog op pad dus dat zal ik ergens volgende week doen.

• wopper
  • Registratie: juli 2001
big_clarence schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 00:33:
Je kunt beter bij Ziggo blijven en genieten van je UDM-PRO je krijgt een gedoe waarvan je nu nog niet het einde overziet _/-\o_ .

Omdat het een routed IPTV omgeving is kan je niet meer "zoals vroeger" een VLAN uitsplitsen, het ervoorzetten van een switch gaat niet meer omdat het routed IPTV is. Je hebt ook voor vlan 4 een router + NAT + IGMP proxy nodig, dat moet je dan helemaal los van je UDM-PRO opzetten. Een UDM pro kan bijvoorbeeld ook geen meerdere vlans op de WAN zijde aan.

Workaround -> Glas-> Experiabox -> UDM-PRO (en dan ook direct in je experia box een kabel naar je TV)

Als je geniet van je UDM-PRO, wees dan slim en blijf bij Ziggo. Als je naar KPN overgaat dan kom je op het moment dat je de UDM-PRO op marktplaats zet en een Edgerouter X-SFP gaat aanschaffen.

[Voor 4% gewijzigd door wopper op 14-10-2020 13:33]

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• nero355
  • Laatst online: 19:47

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

wopper schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:31:
Als je geniet van je UDM-PRO, wees dan slim en blijf bij Ziggo. Als je naar KPN overgaat dan kom je op het moment dat je de UDM-PRO op marktplaats zet en een Edgerouter X-SFP gaat aanschaffen.
Aan de andere kant :
- Gewoon alleen Internet is prima te configureren d:)b
- Reclames TV kijken moet je maar net interessant vinden...
- Je zou dan wel een veel hogere upload snelheid krijgen!
- Je hebt dan ook nog eens wat mij betreft gewoon de betere ISP te pakken :)

Ik zou het wel weten! :Y)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Machinimush
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 27-10 14:05
Ik ben de afgelopen week in stappen bezig geweest om mijn KPN Experiabox te vervangen voor een USG 3P. Eerst via de handleiding van coolhva en de meest recente poging via https://free2wifi.nl/2018/09/25/ubnt-usg-iptv/

Goede nieuws is dat het internet en IPTV prima werken, alleen raakt mijn USG wel in een provision loop waar hij niet uitkomt. Nieuwe settings kan hierdoor ook niet pushen. In de controller logs krijg ik de volgende melding:
[2020-10-14T15:09:37,841] <inform-1160> ERROR ugw - ugw[USG MAC Adres] could not find netconf for ID [WAN1].

[2020-10-14T15:09:37,841] <inform-1160> WARN ugw - ugw[USG MAC Adres] Customized routing interface not found(WAN1)
Op dit moment wordt deze config gebruikt: https://pastebin.com/WQiU9JfG

Iemand enig idee waar deze provision loop door wordt veroorzaakt?

NOTE: Ik heb hiervoor een aantal dagen de coolhva config gedraait. Om de huidige config te pushen kon ik geen force provision doen omdat de USG al bezig was met provisionen (ja ja...). Ik heb daarom via ssh een reboot uitgevoerd, in de overtuiging dat dit hetzelfde voor elkaar zou krijgen, maar 100% zeker weet ik dat niet.

• wopper
nero355 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:12:
[...]

Aan de andere kant :
- Gewoon alleen Internet is prima te configureren d:)b
- Reclames TV kijken moet je maar net interessant vinden...
- Je zou dan wel een veel hogere upload snelheid krijgen!
- Je hebt dan ook nog eens wat mij betreft gewoon de betere ISP te pakken :)

Ik zou het wel weten! :Y)
Telecompaper schreef deze week nog dat de glasmarkt krimpt, mensen "vallen" niet meer voor de glas marketing. Op GoT en Tweakers zal dat zeker anders liggen qua verhouding.

Het is allemaal zo relatief, er werken in dit huishouden twee mensen online met videocalls en dat gaat prima door 250/25. Bij 50/5 zou het krap worden in de upload, maar een 100/100 of 200/200 tja klinkt leuk maar je levert wel in op TV beleving. De NEXT en het ZiggoGO platform is in één woord fantastisch en het meest doorontwikkelde TV platform in Nederland.

Het is voor iedereen persoonlijk wat je kiest, aangezien de vrager aangeef dat TV écht stabiel moet zijn, is mijn advies blijf bij Ziggo, of haal een ER-X-SFP.

Waar ik ook echt blij van kan worden zijn de gescheiden systemen, als internet er ooit uit ligt dan blijft TV voor de kids gewoon werken. Als ze ooit puber worden zal de balans van TV naar Internet verschuiven :+

• bento1
Ik ben dus de enige die sinds een maand ong. IPTV issues heeft? Ik heb nu een 2e subnet op mn Edgerouter gemaakt op eth3 en daar direct 1 KPN decoder aan verbonden. IGMP Proxy en NAT ingesteld zodat ze gewoon TV signaal krijgen maar toch flikkert elke 4 minuten het beeld eruit nu ik de switch compleet omzeil.

• nero355

nero355

wopper schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:37:
Waar ik ook echt blij van kan worden zijn de gescheiden systemen, als internet er ooit uit ligt dan blijft TV voor de kids gewoon werken. Als ze ooit puber worden zal de balans van TV naar Internet verschuiven :+
Eerlijk gezegd was dat ook het beste geweest :
- Glasvezel voor Internet.
- Coax voor TV.
- Koper voor telefonie.

Iedereen blij! :)

Maar ja... zie dat maar eens voor elkaar te krijgen in het tijdperk van de All-in-One abonnementen, waarbij men je zelfs mobiele telefonie en internet erbij wil aansmeren... :/

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• big_clarence

big_clarence

wat kan het schele

wopper schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:31:
[...]

Ik heb gekozen voor de UDM-PRO. Superblij mee, alles werkt, vanaf mijn werk kan ik het netwerk thuis onderhouden waar ook gewerkt wordt.
KPN medewerkers dachten dat het allemaal wel moest kunnen, na een paar keer doorverbonden kreeg ik een vriendelijke helpdesk Guy aan de lijn die eerlijk was: of je eigen router zonder iptv, of de router van KPN. Hij beweerde nog wel ff dat glasvezel met eigen router nooit zou werken icm iptv. Heb toch maar ff uitgelegd dat het policy is van glasvezelproviders, maar verder no hard feelings.
Ik blijf bij Ziggo.... Als ze me bellen met een beter aanbod🤣

• big_clarence

big_clarence

wat kan het schele

nero355 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

- Coax voor TV.
- Koper voor telefonie.

Maar ja... zie dat maar eens voor elkaar te krijgen in het tijdperk van de All-in-One abonnementen, waarbij men je zelfs mobiele telefonie en internet erbij wil aansmeren... :/
Interessante gedachte, heb nog ff gekeken, maar dan ben ik €10,- duurder uit. Inderdaad, je kunt haast niet om all-in one heen....

• Duncanwijnen
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 22:30
Duncanwijnen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:38:
[...]

Ik heb vandaag door middel van je laatste config alles ge-update. Helaas stopte de IPTV ermee met versie 4.4.51, na het downgraden naar 4.4.50 werkte alles weer naar behoren i.c.m. IPV6. Controller (Windows) is wel volledig bijgewerkt naar de laatste versie 6.0.23. Het enige mogelijke verschil dat ik in mijn config heb, is dat de decoder op LAN 2 van de USG zit. Heeft iemand nog een idee on dit te laten werken op versie 4.4.51?
UPDATE:

Helaas stopte de IPTV er ook mee op versie 4.4.50. Vervolgens heb ik weer me oude config gebruikt en toen ik toch bezig was IPV6 eruit gehaald. (Thanks Eboeker) Op de “oude” coolhva config werkt het weer naar behoren. Controller is up-to-date. Blijft een gek verhaal, als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag!

• ChristianPerret
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22-10 21:24
@bento1 Ik heb dezelfde problemen. Ik gebruik echter een pfsense router op ESXi icm USW-24-POE switches (de 2de generatie switches). STB rechtstreeks op pfsense draait als een zonnetje. STB op een USW dan klapt het beeld er na 260 seconden uit.

Pause/Play knop is een workaround maar lost het probleem natuurlijk niet op.

Ik draai zelf de laatste FW versie (4.3.21.11325). Zal ook eens downgraden om te zien of dat helpt.

Edit: Ook met FW 4.3.11.11235 heb ik dezelfde problemen met de Gen2 switches van UBNT.

[Voor 9% gewijzigd door ChristianPerret op 15-10-2020 17:00]

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 27-10 15:40
nero355 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

- Coax voor TV.
- Koper voor telefonie.

De eerste heb ik, optie 2 werkt - bij mij - van geen kanten, dus ook glas en vwb optie 3, gsm (evt pay & go) icm ip phone lijkt mij een betere oplossing.

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23:18
bento1 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:38:
Ik ben dus de enige die sinds een maand ong. IPTV issues heeft? Ik heb nu een 2e subnet op mn Edgerouter gemaakt op eth3 en daar direct 1 KPN decoder aan verbonden. IGMP Proxy en NAT ingesteld zodat ze gewoon TV signaal krijgen maar toch flikkert elke 4 minuten het beeld eruit nu ik de switch compleet omzeil.
Geen last van hier, maar wel herkenbaar. Heb je toen je een apart subnet hebt aangemaakt op eth3, ook de role van de igmp proxy naar eth2 op disabled gezet?

Je eth0.4 is je upstream, eth2 disabled en eth3 (als je daar je IPTV op hebt zitten) is je upstream. eth2 moet in de config tree >> protocols >> igmp-proxy >> interfaces >> eth2 >> role >> disabled staan.

De kans lijkt mij namelijk vrij groot dat je op eth2 (rest van het netwerk) een apparaat hebt die ook IGMP kan ontvangen. Denk bijvoorbeeld aan een IP camera. Zodra het kan multicasten gaat het mis. KPN biedt via eth0.4 multicast aan alle interfaces aan en dan krijg je dus een flood. Als je dit nadrukkelijk disablet, biedt KPN het signaal alleen aan, aan het daarvoor bedoelde interface.

Maar verkijk je er niet op. De config heeft bij mij 9 maanden gewerkt en daarna was het drama. Uiteindelijk zat het probleem in een defecte glasnode in de regio. Kon er dus vrij weinig aan doen. ;)

• Julio_Ricardo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:04
Zojuist bericht gehad van KPN dat ik dit weekend wordt overgezet van Telfort Thuis naar KPN Thuis (ivm overname, abonnement blijft ongewijzigd). Hebben mensen hier al ervaring mee? Is jullie config blijven werken na deze verandering ‘achter de schermen’?

• karlkani1985
Vandaag een stroom storing gehad

Ik heb de config van Coolhva draaien met het script setroutes.sh in putty heb ik chmod +x /config/scripts/post-config.d/setroutes.sh gedaan.

Alles functioneert behalve mijn IPTV. Hoe kan je zien of het script werkt? kan ik met de hand het runnen? Ik ben er helaas niet goed thuis hierin.

Na een restart igmp-proxy kreeg ik weer tv. Maar dit moet het script toch uitvoeren?

Klopt het dat er maar 1 file in de config/scripts/post-config.d hoeft?

Bron : https://github.com/coolhva/usg-kpn-ftth/tree/clean

De file routes is overbodig?

[Voor 17% gewijzigd door karlkani1985 op 17-10-2020 09:01]

• Dutch-gabber
In deze post van CoolHvA legt hij uit hoe je verschillende zaken kan troubleshooten. Wat mij betreft mag die post ook worden toegevoegd aan de openingspost.

• fvhemert
karlkani1985 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:56:

Klopt het dat er maar 1 file in de config/scripts/post-config.d hoeft?

Bron : https://github.com/coolhva/usg-kpn-ftth/tree/clean

De file routes is overbodig?
In de laatste versie van het script heeft Coolhva de routes verplaatst van een apart script naar de Json file. Dit om problemen met het locken vam de configuratie te voorkomen.

• p1eterdeboer
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 27-10 14:16
Hier ook sinds een aantal weken problemen met bevriezen beeld met melding over een zenderwissel wat soms spontaan oplost maar vaak ook echt een wissel nodig heeft.
Op de USG een restart igmp-proxy geven helpt maar een aantal keer gezien dat het dan na zo'n 4,5 minuut het weer gebeurt. Probleem is ook meteen op twee TVs te zien.
Dit probleem was zichtbaar met de github master config van Coolhva maar ook met de github clean versie (gisteren geinstalleerd).
Netwerk USG-3P met US-16-150, USW-Flex, UP-AC-LR en UP-AC-Lite met VIP5202 en een ZXV8001.
Vreemd genoeg is het probleem soms een aantal uren weg, soms is het er heel vaak.

Update: na opzetten apart VLAN voor IPTV is het veel stabieler geworden.
Stappen:
  1. corporate network toegevoegd met ander VLAN voor IPTV (ik koos 100, maar mag ook iets anders zijn)
    dit netwerk heeft een eigen DHCP range met DHCP server, IGMP snooping enabled.
    Kies b.v. 192.168.100.1/24 als gateway IP/subnet. De controller maakt meteen een Port Profile aan.

2. verander het port profile van de poorten die aan een IPTV box zitten naar het nieuw aangemaakt port profile.
    Dit profile heeft de naam van het nieuwe corporate netwerk van stap 1.
    In mijn geval twee poorten op een US-16-150W en een poort op een USW Flex.
    Bij de Flex heb ik er voor gekozen om de andere poorten niet in 'All' te laten maar in 'LAN' te zetten.
    Dat heb ik gedaan omdat deze switch op een LAN port een camera heeft en ik zeker wilde weten dat het verkeer gescheiden werd van de IPTV.
    Flex:

US-16-150W:
  3. pas de JSON file config.gateway.json aan op je controller zodat de IGMP proxy alleen actief is voor het netwerk gemaakt in stap 1. Het deel van de protocols ziet er bij mij nu zo uit (IGMP proxy downstream alleen aan voor vlan 100)
    JSON:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    32
    33
    34
    35
    36
    37

"protocols": {
            "igmp-proxy": {
                "interface": {
                    "eth0.4": {
                        "alt-subnet": [
                            "0.0.0.0/0"
                        ],
                        "role": "upstream",
                        "threshold": "1"
                    },
                    "eth1": {
                        "role": "disabled",
                    },
                    "eth1.99": {
                        "role": "disabled",
                    },
                    "eth1.100": {
                        "alt-subnet": [
                            "0.0.0.0/0"
                        ],
                        "role": "downstream",
                    }
                }
            },
            "static": {
                "interface-route6": {
                    "::/0": {
                        "next-hop-interface": {
                            "pppoe2": "''"
                        }
                    }
                }
            }
        },
  4. de IPTV box zal even verbinding verliezen en krijgt na een paar minuten zijn verbinding terug.
    Via de instellingen kan je controleren of er een nieuw IP adres toegewezen is.
Deze setup werkt meer dan een week stabiel. Maar wel nog éé keer een probleem gezien, 's nachts kreeg ik de bekende zenderwissel melding, maar toen bleek de IGMP proxy op de USG gecrashed te zijn. Dit zie je als op de USG inlogt en dan 'restart igmp-proxy' uitvoert. Als je dan het volgende ziet:
pieterdeboer@gateway:~$ restart igmp-proxy 
Warning: igmpproxy not running.
Starting IGMP proxy service
weet je dat de igmp-proxy niet meer draaide. Normaal zie je:
pieterdeboer@gateway:~$ restart igmp-proxy 
Stopping IGMP proxy
Starting IGMP proxy service

[Voor 77% gewijzigd door p1eterdeboer op 26-10-2020 05:30. Reden: VLAN splitsing lijkt te helpen]

• Xieoxer
Ik zag net deze release uitkomen: https://community.ui.com/...c2-4aa1-bb56-227fcf07a966

Bevat fixes voor IGMP, dat sinds 5.27 is ontstaan.

• Dutch-gabber
Xieoxer schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:11:
Ik zag net deze release uitkomen: https://community.ui.com/...c2-4aa1-bb56-227fcf07a966

Bevat fixes voor IGMP, dat sinds 5.27 is ontstaan.
Zou je misschien een deel van het bericht kunnen quoten? Ik krijg een 404 pagina (ook als ik inlog)

• wopper
Dutch-gabber schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

Zou je misschien een deel van het bericht kunnen quoten? Ik krijg een 404 pagina (ook als ik inlog)
Even beta in je profiel inschakelen?

Improvements
[UAP-MTK] Improve WiFi compatibility with IOT devices.
[UAP] Reduce DHCP timeouts/failures when using a non-UniFi DHCP server.
[HW] Improve ssh server stability.
Bugfixes
[UAP6] Fix potential issues with strict minimum RSSI.
[UAP] Fix potential crash in WPA authenticator.
[USW] Fix potential issue with dropped IGMP packets, introduced in 5.27.0.

• Dutch-gabber
Is de 5.x branche helemaal in beta? Want mijn switches draaien op 4.3.21.11325 en hebben dit probleem ook. Had me vandaag ingeschreven voor het beta gedeelte, maar kan nog steeds de post niet zien.

• wopper
Dutch-gabber schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:46:
Is de 5.x branche helemaal in beta? Want mijn switches draaien op 4.3.21.11325 en hebben dit probleem ook. Had me vandaag ingeschreven voor het beta gedeelte, maar kan nog steeds de post niet zien.
Ja al heel lang. Je mag het gerust stabiel noemen (uitzondering en daar gelaten).

Zou je moeten kunnen zien.

• karlkani1985
fvhemert schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:42:
[...]

In de laatste versie van het script heeft Coolhva de routes verplaatst van een apart script naar de Json file. Dit om problemen met het locken vam de configuratie te voorkomen.
Ik heb even in de Json file gekeken. Daar zie ik niet dat het script afgetrapt word

Het gebeurd door de setroutes.sh. Ik vraag me af als ik de routes niet in dezelfde folder plaats wat er dan gebeurd want de routes ik zie wel verwijzingen naar deze file routes

• M@NIC
  • Laatst online: 23-10 20:17
Net als vele anderen heb ik sinds een poos de bekende problemen met TV kijken. Ik heb van alles geprobeerd van het downgraden van de USG, veranderen van DNS servers en het overstappen naar een andere config. Gisteren heb ik mijn (Unifi) switches ook gedowngrade (naar 4.0.69.10871) en nu lijkt het erop alsof het probleem is opgelost. Ik moet het nog wat langere checken maar de eerste tekenen zijn positief. :) Achteraf lijkt het ook logisch want ik ben altijd heel voorzichtig geweest met het upgraden van mijn USG (liep altijd wat achter) maar mijn switches en AP's waren wel helemaal up-to-date.

• fvhemert
M@NIC schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:22:
Net als vele anderen heb ik sinds een poos de bekende problemen met TV kijken. Ik heb van alles geprobeerd van het downgraden van de USG, veranderen van DNS servers en het overstappen naar een andere config. Gisteren heb ik mijn switches ook gedowngrade (naar 4.0.69.10871) en nu lijkt het erop alsof het probleem is opgelost. Ik moet het nog wat langere checken maar de eerste tekenen zijn positief. :) Achteraf lijkt het ook logisch want ik ben altijd heel voorzichtig geweest met het upgraden van mijn USG (liep altijd wat achter) maar mijn switches en AP's waren wel helemaal up-to-date.
Ik ben niet zo voorzichtig geweest :) (alleen de controller niet naar de allerlaatste firmware gebracht en heb geen problemen met XS4ALL IPtv. DIt zijn de versies van mijn werkende omgeving:

USG-Pro-4 4.4.51.5287926
USW-Flex-Mini 1.7.5.636
USW-Flex-Mini 1.7.5.636
US-8-150W 4.3.21.11325
USW-24-G2 4.3.21.11325
USW-24-G2 5.6.0.11463
UC-CK gen2 6.0.20-14236-1

• ChristianPerret
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22-10 21:24
Ik heb het probleem met het vast lopen van het beeld (en melding van zender te switchen) opgelost door een apart VLAN aan te maken voor IPTV en IGMP Snooping uit te zetten op mijn default LAN

3x UAP-AC-Pro (4.3.21.11325)
1x UAP-AC-LR (4.3.21.11325)
2x USW-24-POE (4.3.21.11325)
1x CK gen 1 (firmware v1.1.1.3, controller 6.0.23-14253-1)
1x pfSense 2.4.5-RELEASE-p1 op ESXi 7.0 update 1

• M@NIC
  • Laatst online: 23-10 20:17
ChristianPerret schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:08:
Ik heb het probleem met het vast lopen van het beeld (en melding van zender te switchen) opgelost door een apart VLAN aan te maken voor IPTV en IGMP Snooping uit te zetten op mijn default LAN

3x UAP-AC-Pro (4.3.21.11325)
1x UAP-AC-LR (4.3.21.11325)
2x USW-24-POE (4.3.21.11325)
1x CK gen 1 (firmware v1.1.1.3, controller 6.0.23-14253-1)
1x pfSense 2.4.5-RELEASE-p1 op ESXi 7.0 update 1
Heb je daar ook wat meer informatie/documentatie over? Ik zou dat (mocht ik het toch niet opgelost hebben) graag willen proberen. :)

• Julio_Ricardo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:04
Julio_Ricardo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:45:
Zojuist bericht gehad van KPN dat ik dit weekend wordt overgezet van Telfort Thuis naar KPN Thuis (ivm overname, abonnement blijft ongewijzigd). Hebben mensen hier al ervaring mee? Is jullie config blijven werken na deze verandering ‘achter de schermen’?
Ik quote mijzelf even; zowel internet als tv werkt nog steeds met de vlans van telfort (ongewijzigde setup).

• familyman
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 25-10 18:21
Right, dus ik heb de coolhva configuratie ge-upload en deze lijkt goed te werken. Maar als ik naar https://ipv6-test.com/ ga, dan beweert deze dat ICMP nog niet helemaal goed is.

Als ik in de router naar mijn actieve firewall kijk, dan ziet het eruit alsof alle ICMP OK is. Dus dat is nog wel een beetje raar?

• oozeorb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22-10 10:10
Hey @Coolhva als eerst super bedankt man voor je inzet wordt erg gewaardeerd.

Nooit problemen gehadt met de usg-3 draaie al meer dan een half jaar probleem loos, pas na de laatst firmware update happeringen ervaren en dat de iptv van kpn vast sloeg (Zappen of restart igmp-proxy en weer werken voor een tijdtje).

Zat wel een patroon in was elke dag rond 10 uur dat de happerde etc kwamen (kan ook zijn omdat er dan pas TV gekeken wordt en ik ook de usg dan een herstart gaf).

Anyway versie
- Cloud key 6.0.28-14280-1
- USG-3 4.4.51.5287926

Je vroeg of mensen het wouden testen. hierbij

Heb de config en de scripts opnieuwe geplaatst op cloudkey en USG die je beschikbaar hebt op je github branch "clean" Daarna heb ik een Force provision gedaan op de usg gedaan, tot nu toe geen happering gezien op 3 iptv kpn kasjes, test al de hele dag af en toe zappen ziet er goed uit.

Zelfde test als familyman gedaan op de site komt bij mij ook terug dat ICMP niet goed zou zijn. weet niet of the USG of KPN dit blocked kan mogelijk ook nog de test website zelf zijn.

Mocht er veranding komen in de happering bij iptv dan laat ik het wel even weten.

Nog maals bedankt voor iedereen die er aan werkt.

Greetz

• timenator
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:15
Het is mij ook een raadsel. Jaren lang heb ik deze configuratie gebruikt: https://github.com/basmeerman/unifi-usg-kpn. En eigenlijk nooit problemen gehad. Sinds een kleine week contstant haperingen en de melding om van kanaal te switchen.

Blijf het raar vinden, kan mij niet herinneren dat ik iets heb veranderd in de opstelling of dat er een apparaat bij gekomen is. Veel geëxperimenteerd met settings en downgrades, maar niets helpt.

Vanmiddag toch maar eens de set van coolhva geprobeerd, maar ook daar heb ik problemen mee.

In ieder geval bedankt voor alle moeite, maar hoop wel dat er iemand een oplossing heeft.

MSI K8T, AMD 64 3000+, 512 MB (PC3200), Hercules Radeon 9700 Pro

• Titelatinus
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 00:13
ChristianPerret schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:08:
Sinds deze week ook vanuit het niets plots hangend beeld en de bekende melding. Gebeurde slechts op enkele zenders, waaronder SBS 6 en Disney. Ook geheel willekeurig leek het, want soms ging het ook wel gewoon weer goed.

Draai al bijna een jaar de setup van coolhva, en zoals gezegd tot voor kort probleemloos.
Geen updates op unifi omgeving uitgevoerd. Dus gewoon heel vreemd dat er plots een probleem ontstaat.

Ook ik heb sinds vandaag, zoals hierboven omschreven, de IPTV kastjes in een apart VLAN gezet, en in dit VLAN IGMP snooping uitstaan. Ook in de default LAN heb ik dit uitgezet.
Tot nu toe lijkt dit een oplossing te zijn.

Hoewel ik nog steeds niet begrijp hoe het ineens niet meer kan werken zou het ook nog veroorzaakt kunnen worden door een ander (iOT?) apparaat wat ook op het netwerk zit.
Ik hoop dat het vanaf nu weer gewoon probleemloos draait.

Pv-Output 5 x 340 Wp Oost | 8 x 340 Wp Oost/West | 8 x 410 Wp Oost/west

• p1eterdeboer
M@NIC schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:20:
[...]

Heb je daar ook wat meer informatie/documentatie over? Ik zou dat (mocht ik het toch niet opgelost hebben) graag willen proberen. :)
Ik was ook aan het zoeken hoe je de VLANs moest opzetten maar dit is niet zo ingewikkeld. Toegevoegd aan mijn post, zie deze message.

• p1eterdeboer
Titelatinus schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:08:
[...]

Ook ik heb sinds vandaag, zoals hierboven omschreven, de IPTV kastjes in een apart VLAN gezet, en in dit VLAN IGMP snooping uitstaan. Ook in de default LAN heb ik dit uitgezet.
Tot nu toe lijkt dit een oplossing te zijn.
Er wordt nu meerdere keren gemeldt dat het opzetten van een apart VLAN voor IPTV werkt.
- ChristianPerret: met IGMP snooping uit op default vlan en aan op IPTV vlan
- Titelatinus: met IGMP snooping uit op zowel default vlan en IPTV vlan
- mijn setup: met IGMP snooping aan op zowel default vlan als IPTV vlan

Het lijkt dat vooral de VLAN scheiding helpt, het wel of niet enablen van IGMP snooping lijkt niet uit te maken.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:32
p1eterdeboer schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 02:47:
[...]

Er wordt nu meerdere keren gemeldt dat het opzetten van een apart VLAN voor IPTV werkt.
- ChristianPerret: met IGMP snooping uit op default vlan en aan op IPTV vlan
- Titelatinus: met IGMP snooping uit op zowel default vlan en IPTV vlan
- mijn setup: met IGMP snooping aan op zowel default vlan als IPTV vlan

Het lijkt dat vooral de VLAN scheiding helpt, het wel of niet enablen van IGMP snooping lijkt niet uit te maken.
Dat is geen oplossing maar workarround. Igmp-snooping moet gewoon aan kunnen/moeten/mogen.

Ik heb dat in het verleden ook gehad. Zelfs met de originele router van xs4all. Toen ubiquiti benaderd en kreeg een test firmware voor de switch. Deze lostte het op. Zat een bug in de igmp-snooping implementatie.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• p1eterdeboer
Tylen schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 06:37:
[...]

Dat is geen oplossing maar workarround. Igmp-snooping moet gewoon aan kunnen/moeten/mogen.

Ik heb dat in het verleden ook gehad. Zelfs met de originele router van xs4all. Toen ubiquiti benaderd en kreeg een test firmware voor de switch. Deze lostte het op. Zat een bug in de igmp-snooping implementatie.
Inderdaad, het zijn allemaal pogingen om het stabiel te krijgen zonder de echte oorzaak te kennen. Maar bij mij werkt het inderdaad zonder problemen met IGMP snooping aan op IPTV vlan en default vlan, dus lijkt niets met snooping te maken te hebben.
De scheiding van het IPTV verkeer van het andere verkeer heeft wel geholpen, dus dat zou er op wijzen dat de IGMP proxy implementatie van Unifi niet goed tegen bepaald verkeer kan wat op mijn normale LAN aanwezig is. Vandaar misschien ook het random gedrag, het hangt er net van af wat de rest van de gebruikers op het netwerk aan het uitspoken zijn.

• Kek
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:02

Kek

3flix

ik probeer mijn USG achter een fritzbox 7583 van KPN te krijgen. Is het mogelijk om deze modem in bridgemode/pppoe passthough te zetten? ik vind veel verschillende geluiden...

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

Iemand toevallig ook de setup voor Oud Telfort gebruikers al geprobeerd?

helaas heb ik er zelf nog geen tijd voor gehad om te testen. ( meerdere huishoudens op 1 aansluiting)

• EelcoB
  • Laatst online: 27-10 14:31
Ik draai tot op heden redelijk probleemlooos qua tv signaal, echter sinds de laatste firmware updates van de decoders zijn die dramatisch geworden, vastlopers in de gids, zenders die niet werken na een vastloper, op ned 1,2 en 3 na. Ik verdacht eerst mn adguard, maar die blocked niets qua dns request meer. Meer mensen die stabiliteitsproblemen ervaren met de laatste stb updates?

• nero355

nero355

Kek schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:13:
ik probeer mijn USG achter een fritzbox 7583 van KPN te krijgen. Is het mogelijk om deze modem in bridgemode/pppoe passthough te zetten? ik vind veel verschillende geluiden...
Ga naar : pricewatch: AVM FRITZ!Box 7583
Dan vind je : Kasper1985 in "[XS4ALL] Fritzbox en Edgerouter met PPPoE"

Nee dus! :P

• Miezie
  • Laatst online: 27-10 06:55
familyman schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:03:
Right, dus ik heb de coolhva configuratie ge-upload en deze lijkt goed te werken. Maar als ik naar https://ipv6-test.com/ ga, dan beweert deze dat ICMP nog niet helemaal goed is.

Als ik in de router naar mijn actieve firewall kijk, dan ziet het eruit alsof alle ICMP OK is. Dus dat is nog wel een beetje raar?
Dit is op te lossen door het aanmaken van de juiste firewall rule: https://help.ui.com/hc/en...ICMP-on-the-WAN-Interface

Maar dan voor ICMPv6.

Dit komt prima overeen met wat @Coolhva als policy heeft: zoveel mogelijk via de GUI...

Bij mij test die site het overigens gewoon niet: "Not Tested". En vervolgens rapporteert ie het wel als verbeterpunt...

• karlkani1985
Miezie schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:21:
[...]

Dit is op te lossen door het aanmaken van de juiste firewall rule: https://help.ui.com/hc/en...ICMP-on-the-WAN-Interface

Maar dan voor ICMPv6.

Dit komt prima overeen met wat @Coolhva als policy heeft: zoveel mogelijk via de GUI...

Bij mij test die site het overigens gewoon niet: "Not Tested". En vervolgens rapporteert ie het wel als verbeterpunt...
Ik heb precies dezelfde config en ook bij mij zegt ie "Not Tested"
Dat is wel vreemd 8)7

• Silver7
  • Laatst online: 16:58
Ter info

Cloud Key Gen 2 Plus gekocht.
- 5.12.66

Cloud Key Controller (op docker)
- 6.0.23

Eerst voor zekerheid back-up gemaakt voordat CKG2+ geupdate werd naar laatste versie: 6.0.28-14280-1
Opnieuw back-up gemaakt na de update.

Ook heb ik back-up gemaakt van Cloud Key Controller (oud/docker).
Na de download van een back-up heb ik daarna container uitgezet.

Op CKG2+ heb ik een restore van die back-up uitgevoerd.
Het is goed en simpel gegaan (eerst niet, vanwege software-verschillen).

Alles is weer terug.
IPTV (4K decoders) werken nog gewoon goed (afgeklopt).

Aanvullend info:

- USG 3P
-- 4.4.41.5193700
-- LAN2 niet in gebruik

- US-24-G1
-- 4.3.21.11325

- US-8-60W
-- 4.3.21.11325

- UAP-AC-Pro
-- 4.3.21.11325

- Coolhva script
-- KPN versie
-- een na laatste script

- Cloud Key Gen 2 Plus
-- v1.1.13

• GAEvakYD
  • Laatst online: 19:57
[...]

Dank voor alle inspanning. Ik ben zojuist geswitcht naar jouw config nadat ik jaren die van BasMeerman gebruikt hebt. Ik ervaar afgelopen dagen / 2 weken heel veel problemen met IPTV die overeenkomen met de reeds genoemde klachten hier. Soms geen gids of opgenomen TV kunnen kijken. En soms werkt het dan wel weer prima als ik bijv de IGMP proxy herstart maar dat is geen optie op de lange termijn.

Helaas krijg ik de nieuwe CoolHVA configuratie niet helemaal werkend. Wat ik heb gedaan:
-Ik heb de custom json ingeladen in de USG. Gecontroleerd en de config is opgepakt.
-De setroutes.sh heb ik geplaatst en voorzien van exec rechten. Ik heb hem ook nog keer handmatig uitgevoerd.
-Nadat ik de provisioning gedaan heb op de USG heb ik ook nog een extra restart van de USG gedaan.

Helaas blijft de setopbox hangen bij het opstarten met de foutcode 561 "Opvragen instellingen mislukt" of 570 "Communicatie probleem". De setopbox die ik niet gereboot heb in dit hele proces lijkt wel goed te werken,

Ik heb een dump (mca-ctrl -t dump-cfg) gemaakt van de config in de USG. Dan zie je de combinatie van de controller instellingen en de custom json van CoolHVA. Zie: http://ordelman.org/coolhva_dump.txt
Zie jij hier iets geks in @Coolhva ?

Mijn internet etc werkt gelukkig wel met de config. Dus dan is er geen paniek in huis mbt de kids en hun TikTok, Insta, Youtube meuk apps. >:)

Ik draai de volgende versies:

USG 3p fw 4.4.51.5287926
Controller versie 6.0.28
Switch fw 5.17.0.11742 (ik weet dat die wat oud is. Moet ik nog updaten)
Accesspoints fw 5.40.3.12349

[Voor 8% gewijzigd door GAEvakYD op 23-10-2020 11:23]

Lekker duurzaam. Tesla Model 3 LR AWD Pearl White, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Coolhva
GAEvakYD schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:10:
[...]

Dank voor alle inspanning. Ik ben zojuist geswitcht naar jouw config nadat ik jaren die van BasMeerman gebruikt hebt. Ik ervaar afgelopen dagen / 2 weken heel veel problemen met IPTV die overeenkomen met de reeds genoemde klachten hier. Soms geen gids of opgenomen TV kunnen kijken. En soms werkt het dan wel weer prima als ik bijv de IGMP proxy herstart maar dat is geen optie op de lange termijn.

Helaas krijg ik de nieuwe CoolHVA configuratie niet helemaal werkend. Wat ik heb gedaan:
-Ik heb de custom json ingeladen in de USG. Gecontroleerd en de config is opgepakt.
-De setroutes.sh heb ik geplaatst en voorzien van exec rechten. Ik heb hem ook nog keer handmatig uitgevoerd.
-Nadat ik de provisioning gedaan heb op de USG heb ik ook nog een extra restart van de USG gedaan.

Helaas blijft de setopbox hangen bij het opstarten met de foutcode 561 "Opvragen instellingen mislukt" of 570 "Communicatie probleem". De setopbox die ik niet gereboot heb in dit hele proces lijkt wel goed te werken,

Ik heb een dump (mca-ctrl -t dump-cfg) gemaakt van de config in de USG. Dan zie je de combinatie van de controller instellingen en de custom json van CoolHVA. Zie: http://ordelman.org/coolhva_dump.txt
Zie jij hier iets geks in @Coolhva ?

Mijn internet etc werkt gelukkig wel met de config. Dus dan is er geen paniek in huis mbt de kids en hun TikTok, Insta, Youtube meuk apps. >:)

Ik draai de volgende versies:

USG 3p fw 4.4.51.5287926
Controller versie 6.0.28
Switch fw 5.17.0.11742 (ik weet dat die wat oud is. Moet ik nog updaten)
Accesspoints fw 5.40.3.12349
kan je eens proberen om de troubleshoot stappen te doorlopen?

Coolhva in "[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie"

Ik denk dat je kernel route ontbreekt (de setroutes.sh wordt denk ik niet uitgevoerd). Wat belangrijk is dat het dhcp uitbreiding script op de juiste plek staat.

• GAEvakYD
  • Laatst online: 19:57
Coolhva schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:36:
[...]

kan je eens proberen om de troubleshoot stappen te doorlopen?

Coolhva in "[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie"

Ik denk dat je kernel route ontbreekt (de setroutes.sh wordt denk ik niet uitgevoerd). Wat belangrijk is dat het dhcp uitbreiding script op de juiste plek staat.
Gedaan. Volgens mij staat dat allemaal goed.

Ik zal ook nog de setopbox die niet meer wil doorstarten nogmaals herstarten. Alles lijkt gewoon goed te staan toch? Of kan ik nog iets anders proberen/uitzoeken?

EDIT:
Na het nogmaals herstarten van de USG en de scripts te draaien start de tweede setopbox nu ook door en lijkt het te werken. Thanks.

Nu benieuwd of het meerdere dagen achter elkaar blijft werken. Of dat ik ook nog de VLAN isolatie moet doen wat ik sommige hier zie posten.

[Voor 15% gewijzigd door GAEvakYD op 23-10-2020 13:25]

Lekker duurzaam. Tesla Model 3 LR AWD Pearl White, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Kek
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:02

Kek

3flix

Ik had dat reeds gevonden inderdaad :(

Gelukkig had ik nog een 7581 liggen, en daar schijnt het wel mee te kunnen. Het deze al in full bridge mode(backup bestandje aanpassen) kunnen zetten zodat hij wel een DSL verbinding opzet maar geen PPPoe verbinding start.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn USG die PPPoe verbinding opzet? ik heb al redelijk wat instellingen geprobeerd maar kom er niet uit :( Als iemand me de instellingen kan geven.. Gaat om KPN en heb alleen internet (bonden vdsl)
Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True