Via PS Now kun je RDR1 spelen op de PS3. Dit is streaming, ik heb het geprobeerd en het ging aardig maar had af en toe wel connectie problemen (bekabeld, 40mbit)jasper2603 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:54:
Ik zou het eerste deel wel eens willen spelen voordat ik aan deel 2 begin, ik heb een ps4 en een pc is dat mogelijk?
Ik heb hem vorige week helemaal uitgespeeld en heb geen seconde verbindingsproblemen gehad. Wel een paar keer een kleine framedrop van een halve seconde.DaFrenk schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:55:
[...]
Via PS Now kun je RDR1 spelen op de PS3. Dit is streaming, ik heb het geprobeerd en het ging aardig maar had af en toe wel connectie problemen (bekabeld, 40mbit)
Maar ik vond het streamen verrassend goed werken eigenlijk. Geen idee wat voor verbinding ik heb eigenlijk ooit was het een 60mb lijn volgens mij.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik heb het vorige maand de hele maand gespeeld (ben niet zo'n slimme/snelle gamer, lekker rustig aan).Flagg schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:04:
[...]
Ik heb hem vorige week helemaal uitgespeeld en heb geen seconde verbindingsproblemen gehad. Wel een paar keer een kleine framedrop van een halve seconde.
Maar ik vond het streamen verrassend goed werken eigenlijk. Geen idee wat voor verbinding ik heb eigenlijk ooit was het een 60mb lijn volgens mij.
Het was vermakelijk maar tering wat is die streaming versie van PSNOW grafisch slecht. Op verschillende fora wordt dat ook niet bepaald geroemd. Op de Xbox versie van destijds schijnt het echter wel mooi en goed te zijn.
Anyway: nog 2 daagjes en dan los.
Ja!! Die heet companion appWessel22 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:44:
Iemand hier die toevallig ergens heeft gelezen of de standaard editie ook een map heeft? Was bij gta v wel zo
GamiQ, de game notes app met game maps!
4K content? Je bedoelt die paar vage regels code waaruit men concludeert dat de X1X een mogelijk een 4K texture pack heeft? Voor zover ik weet zijn dat niet meer dan geruchten en is dat nergens bevestigd. Maar bij bijvoorbeeld Shadow of War moet je deze apart downloaden, dus als deze inderdaad bestaat, vermoed ik dat het een aparte file is.G_Dragon schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:46:
[...]
Ik heb er alleen nog grote vraagtekens bij of die 88 GB ook inclusief de 4K content is op de One X
Ik heb er twee weken over gedaan ongeveer en lang niet alles gezien, ging me ff weer om het verhaal weer gezien te hebben, zo'n yt filmpje kijken vind ik niet voldoende om echt het verhaal weer mee te krijgen.Hindelaufen schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:20:
[...]
Ik heb het vorige maand de hele maand gespeeld (ben niet zo'n slimme/snelle gamer, lekker rustig aan).
Het was vermakelijk maar tering wat is die streaming versie van PSNOW grafisch slecht. Op verschillende fora wordt dat ook niet bepaald geroemd. Op de Xbox versie van destijds schijnt het echter wel mooi en goed te zijn.
Kwaliteit was inderdaad wel ff doorbijten, maar zolang je tussendoor geen andere (modernere) spellen speelt was het wel te doen. Heb mijn Now abbo verlenging ook direct weer geannuleerd.
[ Voor 14% gewijzigd door Flagg op 24-10-2018 12:40 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Oh ja dat is waar ook, goed dat je dat even meld.Flagg schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:37:
[...]
Yep dat was wel ff doorbijten, maar zolang je tussendoor geen andere (modernere) spellen speelt was het wel te doen. Heb mijn Now abbo verlenging ook direct weer geannuleerd.
*PS Now abbo stop zet*
Als ik mij niet vergis draait RDR op een 1152 x 640 resolutie op de PS3. Ik weet niet wat je er precies van verwacht als je dat gaat streamen over een netwerk, maar dat heeft op zich weinig met PS Now zelf te maken. De Xbox versie heeft sowieso een hogere resolutie en op de X is hij helemaal mooi naar 4K gepimpt, dus ja dat gaat wel een verschil geven.Hindelaufen schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:20:
[...]
Ik heb het vorige maand de hele maand gespeeld (ben niet zo'n slimme/snelle gamer, lekker rustig aan).
Nou de one X heeft volledig 4k en de One S niet , dan zou je toch al snel op een groterder game size moeten komen lijkt me.bram1984 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:37:
[...]
4K content? Je bedoelt die paar vage regels code waaruit men concludeert dat de X1X een mogelijk een 4K texture pack heeft? Voor zover ik weet zijn dat niet meer dan geruchten en is dat nergens bevestigd. Maar bij bijvoorbeeld Shadow of War moet je deze apart downloaden, dus als deze inderdaad bestaat, vermoed ik dat het een aparte file is.
Zijn beide verschillende resoluties / kwaliteit.
Bij de one x krijg je die keus niet om het appart te downloaden, tenminste nooit gevonden want werd altijd geinstalleerd tegelijk met de game installatie hier.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
En stiekem hoop ik nog dat er een webshop is die de game donderdag eventueel al levert, dat gebeurd nog wel is.
Als je de game vrijdag op je mat MOET hebben was de gok om tot vandaag te wachten wel groot natuurlijk.Westland1940 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:06:
Iemand ervaring met Wehkamp online bestellingen? Ik wil vandaag RDR II bestellen (weet nog niet 100% bij wie), en Wehkamp biedt de game vrij 'goedkoop' aan, maar Wehkamp komt met een 6,7 nou niet bepaald heel hoog, en ik moet deze game uiteraard vrijdag op me mat hebben
En stiekem hoop ik nog dat er een webshop is die de game donderdag eventueel al levert, dat gebeurd nog wel is.
Wehkamp levert vrij goed in mijn optiek.
je kan hem ook bij de MM bestellen. je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten natuurlijk, hou daar rekening mee.
Gaat niet gebeuren. Rockstar zijn importeur heeft afspraken gemaakt dat alle winkels die het spel mogen verkopen deze donderdag geleverd krijgen. Dus donderdag wordt de boel verstuurd, ontvang je het vrijdag.Westland1940 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:06:
Iemand ervaring met Wehkamp online bestellingen? Ik wil vandaag RDR II bestellen (weet nog niet 100% bij wie), en Wehkamp biedt de game vrij 'goedkoop' aan, maar Wehkamp komt met een 6,7 nou niet bepaald heel hoog, en ik moet deze game uiteraard vrijdag op me mat hebben
En wil je zeker zijn van je zaak, dan raad ik je aan het spel gewoon in een winkel te halen.
Ryzen 7800X3D - MSI 4070 Ti Super - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Als je ECHT zeker wil weten dat je het spel op tijd in huis hebt, koop je toch de digitale versie? Lekker preloaden en gaan zodra je tijd hebt!Westland1940 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:06:
Verwijderd
Genoeg goede ervaringen en minder problemen met pre-orders gehad dan bijvoorbeeld bij bol.com. Maar ja garantie heb je nergens, maar wat boeit het? Als ze hem niet op tijd versturen dan haal je de game alsnog ergens anders en stuur je die van Wehkamp gratis terug.Westland1940 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:06:
Volledig 4K? Onwaarschijnlijk. Eerder dynamisch, denk ik. En je kunt een game toch gewoon op hogere settings renderen? Daar heb je niet per definitie een 4K texture pack voor nodig. Dus dat betekent niet automatisch dat een game groter is. Sowieso worden games tegenwoordig compleet geïnstalleerd, ongeacht of je een 4K TV of zwaardere console hebt. Net als dat je ook netjes alle talen en audiosporen mee krijgt, terwijl je die toch niet gebruikt.G_Dragon schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:04:
[...]
Nou de one X heeft volledig 4k en de One S niet , dan zou je toch al snel op een groterder game size moeten komen lijkt me.
Zijn beide verschillende resoluties / kwaliteit.
Bij de one x krijg je die keus niet om het appart te downloaden, tenminste nooit gevonden want werd altijd geinstalleerd tegelijk met de game installatie hier.
Edit: laat dat overigens meteen een nieuwe feature zijn, de volgende generatie: dat je kan kiezen wat je wel en niet installeert. Geen interesse in multiplayer? Uitvinken die handel. Engelse spraak met Nederlandse subs? Al het andere lekker uitvinken.
[ Voor 12% gewijzigd door bram1984 op 24-10-2018 13:22 ]
En als je alsnog de goedkope wehkamp prijs wil betalen breng je de ongeopende copy van de Wehkamp terug naar de winkel/webshop waar je de duurdere versie hebt gekocht.Beakzz schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:18:
[...]
Genoeg goede ervaringen en minder problemen met pre-orders gehad dan bijvoorbeeld bij bol.com. Maar ja garantie heb je nergens, maar wat boeit het? Als ze hem niet op tijd versturen dan haal je de game alsnog ergens anders en stuur je die van Wehkamp gratis terug.
of denk ik nu heel fout.
In RDR kun je ongestraft iemand doden zolang er maar geen getuigen waren.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:17:
hoe werkt het precies met politie achtervolgingen in deze versie of de vorige versie, is het net als bij gta v dat als ik iemand vermoord waar niemand bij is dat je dan opeens politie achter je aan krijgt of is hier iets anders op?
Dat zal in RDR2 ook zo zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Hindelaufen op 24-10-2018 13:24 ]
Over 4K gesproken even het sprongetje naar HDR. Is er al wat gerept over HDR op de pro, of is dat een no-brainer? De X pronkt daar nogal mee. Ik heb een Pro en heb liever 1080p + HDR dan dynamisch 4K of whatever en geen HDR.bram1984 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:19:
[...]
Volledig 4K? Onwaarschijnlijk. Eerder dynamisch, denk ik. En je kunt een game toch gewoon op hogere settings renderen? Daar heb je niet per definitie een 4K texture pack voor nodig. Dus dat betekent niet automatisch dat een game groter is. Sowieso worden games tegenwoordig compleet geïnstalleerd, ongeacht of je een 4K TV of zwaardere console hebt. Net als dat je ook netjes alle talen en audiosporen mee krijgt, terwijl je die toch niet gebruikt.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Zullen mensen dat echt doen voor die paar euro's?Alcmaria schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:21:
[...]
En als je alsnog de goedkope wehkamp prijs wil betalen breng je de ongeopende copy van de Wehkamp terug naar de winkel/webshop waar je de duurdere versie hebt gekocht.
of denk ik nu heel fout.
Ik ga denk gewoon deel 1 nog eens opnieuw spelen nadat deel 2 is uitgespeeld.
Zie hier een aantal gamers die deel 1 nog even opnieuw hebben gespeeld. Ik kijk denk even snel een recap op YouTube of zoals ik al zei: misschien is wel tof om deel 1 erna te spelen.
Er zullen dan waarschijnlijk wel wat dingetjes gaan tegenvallen.
Lang geleden werden de games altijd in een plastic hoesje gedaan (Intertoys) wilde je ruilen dan alleen als die in dat hoesje zatAlcmaria schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:21:
[...]
En als je alsnog de goedkope wehkamp prijs wil betalen breng je de ongeopende copy van de Wehkamp terug naar de winkel/webshop waar je de duurdere versie hebt gekocht.
of denk ik nu heel fout.

Cloud ☁️
Ik heb geen idee .. het kwam ineens in me op. :-)GovertNL schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:26:
[...]
Zullen mensen dat echt doen voor die paar euro's?
Ik ga denk gewoon deel 1 nog eens opnieuw spelen nadat deel 2 is uitgespeeld.
Zie hier een aantal gamers die deel 1 nog even opnieuw hebben gespeeld. Ik kijk denk even snel een recap op YouTube of zoals ik al zei: misschien is wel tof om deel 1 erna te spelen.
Er zullen dan waarschijnlijk wel wat dingetjes gaan tegenvallen.
Overigens ben ik voor de special edition gegaan, die centjes boeien me niet zo en ik ben dan toch bang dat ik baal dat ik die extra missies en perks niet zou hebben bij de standard.
Ik heb RDR1 jaaarren geleden uitgespeeld en op Youtube laatst het verhaal gekeken.. en ik was zooveeel vergeten.. en ook sommige links niet goed gelegd.. :-)
Ja echt "een fortuin"? Of heb je gewoon "wat aandeeltjes" gekocht en is het voor jou "een fortuin"?Nieuwevolger schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:09:
Morgen 13:00 de reviews, heb een fortuin aan aandelen die er afhankelijk van zijn dus ze stellen beter niet teleur.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Wat zitten deze mensen nu te zeuren? Ik moet straks ook 60 tot 100 spelen onbepaald naast mijn werk en studie.
Ga er maar vanuit dat ik niet één of andere succelvolle zakeman of trader ben.Donstil schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:31:
[...]
Ja echt "een fortuin"? Of heb je gewoon "wat aandeeltjes" gekocht en is het voor jou "een fortuin"?
No brainer lijkt me. HDR op X1S, X1X, PS4 en PS4 Pro.Hulleman schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:26:
[...]
Over 4K gesproken even het sprongetje naar HDR. Is er al wat gerept over HDR op de pro, of is dat een no-brainer? De X pronkt daar nogal mee. Ik heb een Pro en heb liever 1080p + HDR dan dynamisch 4K of whatever en geen HDR.
Tijd is in ieder geval goed gespendeerd dan.spijkerhoofd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:33:
https://www.nu.nl/games/5...-uur-per-week-werken.html
Wat zitten deze mensen nu te zeuren? Ik moet straks ook 60 tot 100 spelen onbepaald naast mijn werk en studie.
Haha okeNieuwevolger schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:34:
[...]
Ga er maar vanuit dat ik niet één of andere succelvolle zakeman of trader ben.
Aah dat valt mee, weekje geleden ging het nog over 100 uur tochspijkerhoofd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:33:
https://www.nu.nl/games/5...-uur-per-week-werken.html
2 van de 3 reacties gaat al over een pc-versie. Lekker ontopic guys
Koop een console and get it over with
[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 24-10-2018 13:51 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ja die nachtopening is vooral in de zoekfunctie binnen dit topic.Scoep schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:53:
Is er überhaupt ergens een nachtopening? Ik zie dat bol.com een actie heeft, maar zoek eigenlijk een fysieke winkel! Vrijdag verlof opgenomen
Die companion app ga ik zeker gebruiken.Gunner schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:50:
nieuws: Red Dead Redemption 2 krijgt companion-app voor smartphones en tablets
2 van de 3 reacties gaat al over een pc-versie. Lekker ontopic guys
Koop een console and get it over with
Ik heb een tablet met een pico projector erin. Dus straks rdr2 zonder hud spelen en dan met de tablet onder/naast mijn scherm de companion app projecteren.
Werkte met fallout ook prima. Can't wait.
Weet iemand meer over het feit dat er al mensen aan het spelen zijn? Zijn dit puur reviewers/streamers of is er een mogelijkheid (al dan niet tegen een extra betaling) om al te beginnen?
Ja maar... ja maar.. in het wilde westen hadden ze heul geen tablets?Flagg schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:54:
[...]
Die companion app ga ik zeker gebruiken.
Ik heb een tablet met een pico projector erin. Dus straks rdr2 zonder hud spelen en dan met de tablet onder/naast mijn scherm de companion app projecteren.![]()
Werkte met fallout ook prima. Can't wait.
Ook geen companion apps.Gunner schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:55:
[...]
Ja maar... ja maar.. in het wilde westen hadden ze heul geen tablets?
Of een HUD
Eigenlijk slaat dat hele gamen nergens op.
*Canceled pre-order.
[ Voor 6% gewijzigd door Flagg op 24-10-2018 13:59 ]
Dit zullen voornamelijk gevalletjes zijn ala “van de vrachtwagen gevallen”.LopendeVogel schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:55:
Hey dames!
Weet iemand meer over het feit dat er al mensen aan het spelen zijn? Zijn dit puur reviewers/streamers of is er een mogelijkheid (al dan niet tegen een extra betaling) om al te beginnen?
Streamers en Reviewers zullen wel een dikke NDA hebben getekend.
(Morgen middag is het vrij voor iedereen om te streamen)
https://www.rockstargames...for-Red-Dead-Redemption-2
[ Voor 8% gewijzigd door Ghostley op 24-10-2018 14:04 ]
PSN ID: Ancta
Inderdaad! Order bij Bol.com dan ook maar geannuleerd.Flagg schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:58:
[...]
Eigenlijk slaat dat hele gamen nergens op.
*Canceled pre-order.
Gewoon hetzelfde als bij andere games? Early copies etc. Verder meer iets voor het slowchat topic dit, lijkt me.LopendeVogel schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:55:
Hey dames!
Oké jammer, ik vroeg me al af hoe ik alvast kon beginnen.Ghostley schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:00:
[...]
Dit zullen voornamelijk gevalletjes zijn ala “van de vrachtwagen gevallen”.
Streamers en Reviewers zullen wel een dikke NDA hebbe getekend.
(Morgen middag is het vrij voor iedereen om te streamen)
Thanks voor de reply, dat wordt dan nog even wachten
@bram1984 altijd leuk wanneer je de topicwarning leest wanneer het ''te laat'' is, excuses
[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 24-10-2018 14:04 ]
Tja als je er 2 bestelt en die dure is eerder binnen en je weet dat de verkoper hoogstwaarschijnlijk geen database van serienummers bijhoudt, ik zou niet weten waarom niet. Je kunt er dan eentje terug sturen. Kun je net zo goed die duurste pakken als ekte Hollander.GovertNL schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:26:
[...]
Zullen mensen dat echt doen voor die paar euro's?
Maar enkel en alleen wanneer je zelfrespect niet meer waard is dan een paar euro natuurlijk.bram1984 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:09:
[...]
Tja als je er 2 bestelt en die dure is eerder binnen en je weet dat de verkoper hoogstwaarschijnlijk geen database van serienummers bijhoudt, ik zou niet weten waarom niet. Je kunt er dan eentje terug sturen. Kun je net zo goed die duurste pakken als ekte Hollander.
"As is common for a game of this size and scope, there will be a downloadable title update addressing a number of last minute tweaks, bugs and fixes. To ensure the best possible gameplay experience, we strongly recommend making sure you’ve downloaded this update before launching the game. If your console isn't currently set up to automatically download updates as soon as they become available, you can find some simple instructions for enabling that feature here:"
https://www.rockstargames...for-Red-Dead-Redemption-2
To do or not to do...
Ik wou het aantonen met een bron maar helaas net even gezocht en kan het niet weer vinden, ik weet 100% zeker dat ik ergens heb gelezen dat de xbox one s 1080p , ps4 pro half gebruikmaakt van de 4k en de one x de enige is met negative 4k.bram1984 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:19:
[...]
Volledig 4K? Onwaarschijnlijk. Eerder dynamisch, denk ik. En je kunt een game toch gewoon op hogere settings renderen? Daar heb je niet per definitie een 4K texture pack voor nodig. Dus dat betekent niet automatisch dat een game groter is. Sowieso worden games tegenwoordig compleet geïnstalleerd, ongeacht of je een 4K TV of zwaardere console hebt. Net als dat je ook netjes alle talen en audiosporen mee krijgt, terwijl je die toch niet gebruikt.
Edit: laat dat overigens meteen een nieuwe feature zijn, de volgende generatie: dat je kan kiezen wat je wel en niet installeert. Geen interesse in multiplayer? Uitvinken die handel. Engelse spraak met Nederlandse subs? Al het andere lekker uitvinken.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dus als ik het goed begrijp (zal wel weer niet) kunnen wij pas om 1 uur snachts aan de gang ?!
To do or not to do...
* Flagg vraagt zich af hoe -4k eruit ziet.G_Dragon schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:18:
[...]
Ik wou het aantonen met een bron maar helaas net even gezocht en kan het niet weer vinden, ik weet 100% zeker dat ik ergens heb gelezen dat de xbox one s 1080p , ps4 pro half gebruikmaakt van de 4k en de one x de enige is met negative 4k.
*nativeG_Dragon schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:18:
[...]
Ik wou het aantonen met een bron maar helaas net even gezocht en kan het niet weer vinden, ik weet 100% zeker dat ik ergens heb gelezen dat de xbox one s 1080p , ps4 pro half gebruikmaakt van de 4k en de one x de enige is met negative 4k.
De PS4 Pro renderd 3840x1080 heb ik ergens gelezen. Dus dat is best goed. Gewoon 4K in de breedte en dan de helft in de hoogte.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Native bedoel je denk ik. En er is simpelweg nog geen ongecomprimeerde footage (of überhaupt footage) van de X1X versie vrijgegeven vanwege de marketing deal met Sony, dus we weten het simpelweg niet. Microsoft marketing at it's finest hiero, denk ik. PS4 Pro is op basis van de trailers 3840x1080, maar daarvan is ook nog niet exact bekend of het dynamisch is. De overige weten we niet. Je kan het beste gewoon ff DF afwachten.G_Dragon schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:18:
[...]
Er is verder nog geen enkele open wereld game die native 4K draait op de X1X. Far Cry 5 komt dicht in de buurt, maar is nog steeds dynamisch. Die game is daarbij een stuk "simpeler" (en ik denk ook kleiner) dan wat RDR2 neer probeert te zetten. Als het native wordt, dan zou dat hoe dan ook een zeer puike prestatie van Rockstar zijn, maar ik gok op dynamisch of wellicht checkerboarding (overigens ook hartstikke prima in beide gevallen en op gepaste afstand met bewegend beeld voor de meeste mensen niet zichtbaar in vergelijking met native).
[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 24-10-2018 14:41 ]
bram1984 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:36:
[...]
Native bedoel je denk ik. En er is simpelweg nog geen ongecomprimeerde footage (of überhaupt footage) van de X1X versie vrijgegeven vanwege de marketing deal met Sony, dus we weten het simpelweg niet. Microsoft marketing at it's finest hiero, denk ik. PS4 Pro is op basis van de trailers 3840x1080, maar daarvan is ook nog niet exact bekend of het dynamisch is. De overige weten we niet. Je kan het beste gewoon ff DF afwachten.
Er is verder nog geen enkele open wereld game die native 4K draait op de X1X. Far Cry 5 komt dicht in de buurt, maar is nog steeds dynamisch. Die game is daarbij een stuk "simpeler" (en ik denk ook kleiner) dan wat RDR2 neer probeert te zetten. Als het native wordt, dan zou dat hoe dan ook een zeer puike prestatie van Rockstar zijn, maar ik gok op dynamisch of wellicht checkerboarding (overigens ook hartstikke prima in beide gevallen en op gepaste afstand met bewegend beeld voor de meeste mensen niet zichtbaar in vergelijking met native).
Laten we nu allemaal niet op de zaken vooruit lopen want iemand zegt dat Xbox X native 4K draait, waarop jij antwoord dat dit niet zo is maar eigenlijk weet je het ook niet zeker..
Wat ik tot nu toe heb gezien ziet er al puik uit (zelfs op 720P op YouTube
Ik ben er van overtuigd dat het er op beide consoles gelikt uit gaat zien.D-Ed schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:47:
[...]
MS Heeft nog helemaal niets van RDR2 in de markt gezet.. Ik denk dat je Sony marketing at it's finest bedoelt..?
Laten we nu allemaal niet op de zaken vooruit lopen want iemand zegt dat Xbox X native 4K draait, waarop jij antwoord dat dit niet zo is maar eigenlijk weet je het ook niet zeker..
Wat ik tot nu toe heb gezien ziet er al puik uit (zelfs op 720P op YouTube). Hier overigens een Xbox X met een 1080P tv dus het maakt me eigenlijk niet eens uit
To do or not to do...
Dat is eigenlijk mijn punt iddiew schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:58:
[...]
Ik ben er van overtuigd dat het er op beide consoles gelikt uit gaat zien.
Als je hier vandaan hebt: https://www.rockstargames...for-Red-Dead-Redemption-2iew schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:21:
Ik lees net op *Rockstar dat de game op British Time: 12:01pm Thursday October 25 te spelen is, maar wij lopen een uurtje voor hier in NL.
Dus als ik het goed begrijp (zal wel weer niet) kunnen wij pas om 1 uur snachts aan de gang ?!
Dan heb je denk het stukje tekst verkeerd begrepen. Op dat tijdstip eindigt het embargo en mag je het spel vrij streamen en content plaatsen. Thursday 12:01 pm British Time betekend voor Nederland 13:01 uur op donderdag.
Red Dead Redemption 2’s official release date is this Friday, October 26 and the worldwide embargo date and time for safely streaming or posting video content is timed with the game’s first ‘midnight launch’ release in Australia / New Zealand which translates to:
• British Time: 12:01pm Thursday October 25
In zoverre, MS heeft op hun productpagina bij de game vermeld dat deze 4K en HDR doet (waar je vrij weinig uit af kan leiden, aangezien zowel Sony als MS tegenwoordig alles 4K noemt, of het nu CBR, dynamic of native is). Er zijn nu bijvoorbeeld dus mensen die ervan overtuigd zijn dat de PS4 versie geen HDR doet en dat de X versie native doet. Sony heeft juist inhoudelijk nog niets over dit soort zaken bekend gemaakt. Grappig hoe zoiets werkt.D-Ed schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:47:
[...]
MS Heeft nog helemaal niets van RDR2 in de markt gezet.. Ik denk dat je Sony marketing at it's finest bedoelt..?
Wat ik tot nu toe heb gezien ziet er al puik uit (zelfs op 720P op YouTube). Hier overigens een Xbox X met een 1080P tv dus het maakt me eigenlijk niet eens uit
https://www.xbox.com/en-US/games/red-dead-redemption-2
Ik zeg dan ook dat we het simpelweg niet weten, maar slechts wat mijn verwachting is.
Over anderhalve dag weten we meerbram1984 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:04:
[...]
In zoverre, MS heeft op hun productpagina bij de game vermeld dat deze 4K en HDR doet (waar je vrij weinig uit af kan leiden, aangezien zowel Sony als MS tegenwoordig alles 4K noemt, of het nu CBR, dynamic of native is). Er zijn nu bijvoorbeeld dus mensen die ervan overtuigd zijn dat de PS4 versie geen HDR doet en dat de X versie native doet. Sony heeft juist inhoudelijk nog niets over dit soort zaken bekend gemaakt. Grappig hoe zoiets werkt.![]()
https://www.xbox.com/en-US/games/red-dead-redemption-2
Ik zeg dan ook dat we het simpelweg niet weten, maar slechts wat mijn verwachting is.
Daar twijfel ik niet aan. Ik heb zelfs al X1S footage langs zien komen en dat ziet er al prima uit.D-Ed schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:24:
[...]
Over anderhalve dag weten we meerGaat sowieso een mooie ervaring opleveren!
Ook bekend als Marten of Walter, maar die ja.
Ah okee, heb ik het toch weer verkeerd gezien... (note to self: scheluh !)SlideR NL schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:02:
[...]
Als je hier vandaan hebt: https://www.rockstargames...for-Red-Dead-Redemption-2
Dan heb je denk het stukje tekst verkeerd begrepen. Op dat tijdstip eindigt het embargo en mag je het spel vrij streamen en content plaatsen. Thursday 12:01 pm British Time betekend voor Nederland 13:01 uur op donderdag.
Red Dead Redemption 2’s official release date is this Friday, October 26 and the worldwide embargo date and time for safely streaming or posting video content is timed with the game’s first ‘midnight launch’ release in Australia / New Zealand which translates to:
• British Time: 12:01pm Thursday October 25
To do or not to do...
Wil niet openenmortael schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:00:
Hier zijn demo pagina's (stuk of 26, veel info en spoilers!) van de Duitse Piggyback Strategy Guide.
Het is een 133mb grote PDF.
Ik heb het niet kunnen laten, zojuist de strategy guide gekocht voor € 20,99 bij Bol.com.DaFrenk schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:37:
[...]
Ik was huiverig voor spoilers maar ook erg nieuwsgierig naar de guide (heb hem al tijdje in winkelmandje zitten maar nog op kopen geklikt). Heb zo min mogelijk proberen te lezen, maar ik denk dat ik hem niet (direct) ga aanschaffen. De informatie zal straks ook op IGN staan, die maken ook goede guides. Misschien dat ik hem dan wel in de sale koop voor de helft ofzo. Offline naslagwerk is wel prettig om te hebben, vond het bij LA Noire ook erg fijn.
https://www.bol.com/nl/p/...p9bTJJNg.1.3.ProductTitle
Zo'n boek zou ik nou wel hardcover willen hebben! Al blader ik er niet eens 1x doorheen. Gewoon vet om te hebben.Thodekroo schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:45:
[...]
Ik heb het niet kunnen laten, zojuist de strategy guide gekocht voor € 20,99 bij Bol.com.
Edit:
https://www.bol.com/nl/p/...39Z3xFwQ.1.4.ProductImage
hij is er dus ook hardcover, hmmmmm verleidelijk!
[ Voor 18% gewijzigd door swoutr op 24-10-2018 15:52 ]
Beste Sebastiaan,
Of moeten we zeggen: Arthur Morgan? Gunslingers, outlaws en sheriffs hebben ons magazijn overrompeld. Maar we bewaken je game met ons leven en bereiden nu het transport voor. Speciaal voor de gelegenheid hebben we de Pony Express weer tot leven geroepen.
Red Dead Redemption II: de route
1. Je krijgt een mail zodra de Pony Express is vertrokken.
2. De ruiter houdt halt bij jou tussen 8:00 en 20:00 uur.
3. Je kunt zijn route volgen via Track & Trace.
4. Bij je game zit een voucher voor je gratis outlaw survival kit en war horse.
5. Mocht jij de selectie behaald hebben voor de Nachtlevering, dan ontvang je hier apart een mail over vandaag.
Dus, houd je ogen open voor onze Pony Express. Bedankt voor je aankoop bij bol.com en geniet van het Wilde Westen.
Hier werkt hij nog, probeer anders eens de download link
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Natuurlijk ook weer een Standard edition en een Special Collectors EditionThodekroo schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:45:
[...]
Ik heb het niet kunnen laten, zojuist de strategy guide gekocht voor € 20,99 bij Bol.com.
Word er nou wel een beetje mottig van

Ik heb hem ook net gekregen! Woohoo! Al klinkt die 20.00u wel heel slecht als het dat wordt, heb ik vakantie genomen voor niets.

Dude. Je neemt een vakantiedag op en neemt het risico tot 19:55 zonder game te zitten? Je bent niet in staat om die game bij een winkel op te halen? Best we beetje dommig, toch?MrStoffel schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:06:
[...]
Ik heb hem ook net gekregen! Woohoo! Al klinkt die 20.00u wel heel slecht als het dat wordt, heb ik vakantie genomen voor niets.
[ Voor 3% gewijzigd door ScreamGT op 24-10-2018 16:10 ]
Ryzen 7800X3D - MSI 4070 Ti Super - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Niet alsof dit al decennia bezig is ofzopoor Leno schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:59:
[...]
Natuurlijk ook weer een Standard edition en een Special Collectors Edition![]()

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Misschien morgen?
Das op zich wel volwassen ja.Mortalboy[NL] schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:12:
Ik pre order nooit meer. Komt wel eens voor dat de game 1 dag eerder al verkocht wordt. Dan lach ik alle mensen met een pre order uit
Als je dan toch vrij hebt, waarom heb je hem dan niet gewoon voor afhalen in de pre-order gegooid? Kun je 'm meteen 's ochtends ergens oppikken als het jou uitkomt.MrStoffel schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:06:
[...]
Ik zie het probleem niet? De mensen die graag € 11 meer betalen voor 30 bladzijdes met een paar leuke plaatjes en een hardcover die kunnen dat doen. Ik opteer liever voor € 11 korting voor de standaard versie. Voor ieder wat wils dus.poor Leno schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:59:
[...]
Natuurlijk ook weer een Standard edition en een Special Collectors Edition![]()
MM zegt bij mij "op 25-10-18 in huis Wordt verzonden zodra er voorraad is". Klinkt positief en negatief. Hoezo 'zodra er voorraad is'Hindelaufen schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:12:
Valt me op dat er geen datum op de mail van Bol staat.
Misschien morgen?

Want Rockstar maakt ook de guides.. En Max Payne had ook collector's Editionspoor Leno schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:21:
[...]
Bij Rockstar niet, althans niet op deze schaal
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Nice! Nu duimen of we vandaag een mailtje krijgen voor de nachtlevering!MrStoffel schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:06:
[...]
Nee dat kan geen kwaad. De extra's die je bij de ultimate krijgt moet je toch apart activeren.spijkerhoofd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:25:
Ik heb het(onbewust) iets slimmer aangepakt. Ik had de normale versie bij gamemania besteld zodat ik de game kan ophalen. De hype was in de komende maanden zo erg geworden dat ik bij bol de ultimate edition gekocht heb, en de gamemania editie aan mijn broer geef voor zijn verjaardag(ik weet het, ik ben een goede broer). Ik ga als mijn pakje er nog niet is de gamemania editie gebruiken voor de installatie(kan dat kwaad?), en die na afloop inpakken en aan mijn broer geven. En dan mijn eigen editie gebruiken voor te gamen.
[ Voor 52% gewijzigd door D. Ninjai op 24-10-2018 16:27 ]
Of gewoon lekker die download aan slingeren en helemaal de deur niet uitgaan. Waarom moeilijk doen.loonatick78 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:28:
Bij bol zojuist geannuleerd, beter vrijdagochtend in de lokale Intertoys ff oppikken.
Heb de guide voor GTA V ook gekocht en voor RDR2 nu ook. Hardcover.poor Leno schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:21:
[...]
Het is voor mij een aanwinst voor de spelbeleving.
Speel slechts één game per jaar vanwege tijdgebrek.
[ Voor 8% gewijzigd door Hindelaufen op 24-10-2018 16:37 ]
Omdat je bij Bol het risico hebt dat je tot 20:00 moet wachten op je game terwijl je hem bij de lokale Intertoys / Game Mania al meteen bij opening kan ophalen. Mits ze daar ook niet allemaal gereserveerd zijn natuurlijkbram1984 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:33:
[...]
Of gewoon lekker die download aan slingeren en helemaal de deur niet uitgaan. Waarom moeilijk doen.
Gamekings begint (jammer genoeg) een beetje op een leeftijd te komen dat ze moeten stoppen.. Ik kijk hun items ook niet meer met plezier. De oude garde weet het (bijna altijd) toch beter dan de nieuwe lichting journalisten daar. Er hangt weinig tot geen vernieuwing meer bij GK dus dit soort negativiteit zie ik sowieso niet meerflugelisoke schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:21:
Op Gamekings hebben ze een RDR2 week. Maar in die items proef ik een negatieve sfeer. Ik ga ze ook niet meer kijken en sluit me aan bij de hypetrain!
Ze hebben goed gekeken naar het marketing-team van Coolblue. Die zijn al jaren dagelijks bezig met dit soort kleinigheidjes.
Ik begrijp dat er 2 schijfjes in zitten, om te installeren en een om te spelen. Het lijkt me dat de installatie cd voor iedereen dezelfde is. Van de andere kant kan ik me voorstellen dat ze uit piraterij-oogpunt de 2 discs aan elkaar koppelen.spijkerhoofd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:25:
Ik heb het(onbewust) iets slimmer aangepakt. Ik had de normale versie bij gamemania besteld zodat ik de game kan ophalen. De hype was in de komende maanden zo erg geworden dat ik bij bol de ultimate edition gekocht heb, en de gamemania editie aan mijn broer geef voor zijn verjaardag(ik weet het, ik ben een goede broer). Ik ga als mijn pakje er nog niet is de gamemania editie gebruiken voor de installatie(kan dat kwaad?), en die na afloop inpakken en aan mijn broer geven. En dan mijn eigen editie gebruiken voor te gamen.
En in het ergste geval als je opnieuw moet installeren, zit in de PlayStation de voortgang toch in een ander los bestand.
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 24-10-2018 16:53 ]
Daarom, kun je 'm net zo goed downloaden. Das de meest zekere manier en dan kun je ook nog eens meteen aan de slag vanaf 00:01 uur.Wootism schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:37:
[...]
Omdat je bij Bol het risico hebt dat je tot 20:00 moet wachten op je game terwijl je hem bij de lokale Intertoys / Game Mania al meteen bij opening kan ophalen. Mits ze daar ook niet allemaal gereserveerd zijn natuurlijk
Dit is zo'n titel waar je als echte fan wel minstens 200 uur in pompt. Persoonlijk zou ik dan blind voor digitaal gegaan zijn.
Van wat ik heb begrepen kunnen Media Markt vestigingen zelf bepalen of ze een nachtopening organiseren voor RDR. Ik zou even je lokale MM opbellen!Divak schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:49:
Er zijn verder geen nieuwe nachtverkopen bekendgemaakt toch? Helaas niets in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag. Vreemd. Misschien dan toch maar naar Gamemania Leiden.
Helemaal gelijk. Ik krijg met Gamekings vaak het gevoel dat ik naar oude verhalen luister van mijn opa en oma over hoe goed het allemaal was vroeger en hoe kut het nu is. Vergis je niet, de oude garde loopt ook tegen de 50 aan of is al in de 50.D-Ed schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:37:
[...]
Gamekings begint (jammer genoeg) een beetje op een leeftijd te komen dat ze moeten stoppen.. Ik kijk hun items ook niet meer met plezier. De oude garde weet het (bijna altijd) toch beter dan de nieuwe lichting journalisten daar. Er hangt weinig tot geen vernieuwing meer bij GK dus dit soort negativiteit zie ik sowieso niet meer
Ze zijn gemaakt door Piggybag, een bedrijf dat veel meer guides maakt en uitgeeft.poor Leno schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:21:
[...]
En ja GTA V had ook een paperback en een hardcover editie. Net als de meeste boeken die uitgegeven worden. Zodat je kunt kiezen wat je wil, een luxe uitgave of een wat eenvoudigere.
Ik snap werkelijk niet waarom keuze geven aan mensen nu opeens als iets slechts voorgesteld wordt.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dit topic is gesloten.
Wat hier wel mag:
-slowchatten
-speculeren
-ouwehoeren over pre-orders, nachtopeningen en preloaden.
Wat niet mag:
-Trollen
-Op de man spelen.
-Zaken bespreken die NIETS met RDR2 te maken hebben.
Inhoudelijke discussie over RDR2 kan in [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2