Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:47

Qon

Ik weet niet of er iets veranderd is in het netwerk, maar Tele2 werkt nu ook al tijden perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33

Stefano

Ondertitel Not Found

Yes, al sinds ik een XL heb, december. Het is sinds kort een prio 1 probleem bij Google (lekker vlot :O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefano schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:53:
[...]

Yes, al sinds ik een XL heb, december. Het is sinds kort een prio 1 probleem bij Google (lekker vlot :O )
Idd, merkwaardig dat dit zolang blijft aanslepen. Hopen dat het effectief te fixen valt met een software update en geen hardware probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:12
Heb een kleine Pixel 3 (sinds november), nog nooit klachten gehoord van m'n gesprekspartners.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monologue
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-01-2023
Klein vraagje, bij de Pixel 3 zit een USB-C naar USB-C kabel. Probleem is dat ik hiermee mijn Pixel niet kan opladen in de auto. Ik heb echter nog een USB-C naar standaard USB (A) kabel van mijn vorig toestel (Huawei Nova). Is het veilig om hiermee mijn Pixel op te laden? Of koop ik best een nieuwe USB-A kabel van Google?
Reden dat ik dit vraag is omdat ik ergens gelezen heb dat niet alle USB-C kabels hetzelfde zouden zijn en het soms problemen kan geven wanneer je de kabel van een ander merk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09 13:16
monologue schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:07:
Klein vraagje, bij de Pixel 3 zit een USB-C naar USB-C kabel. Probleem is dat ik hiermee mijn Pixel niet kan opladen in de auto. Ik heb echter nog een USB-C naar standaard USB (A) kabel van mijn vorig toestel (Huawei Nova). Is het veilig om hiermee mijn Pixel op te laden? Of koop ik best een nieuwe USB-A kabel van Google?
Reden dat ik dit vraag is omdat ik ergens gelezen heb dat niet alle USB-C kabels hetzelfde zouden zijn en het soms problemen kan geven wanneer je de kabel van een ander merk gebruikt.
Het kan soms inderdaad problemen geven (zoals brand, explosies en de dood :9 ) wanneer je oplader niet het juiste ampere kan leveren als je een verkeerde kabel gebruikt omdat er geen juiste weerstand erin zit. Als je adapter dat wel kan leveren dan is er een grote kans dat je met een slechte kabel weg komt. Dat is het belang van een goede kabel EN adapter. Maar omdat het een huawei kabel is vermoed ik dat het wel okay zit (ook al zou je geen fast charging hebben). Ik zou het gewoon doen, maar op eigen risico natuurlijk :*).

Nog altijd zou ik aanraden om een USB type-C power delivery (PD) adapter te kopen en dan deze te gebruiken met een USB type-C PD kabel. Je zou kunnen zoeken op iphone X(s) auto adapters die ook gebruik maken van USB PD charging. Ik zelf vertrouw merken als Belkin en Xtorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monologue
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-01-2023
KoningSlakkie schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:11:
[...]

Het kan soms inderdaad problemen geven (zoals brand, explosies en de dood :9 ) wanneer je oplader niet het juiste ampere kan leveren als je een verkeerde kabel gebruikt omdat er geen juiste weerstand erin zit. Als je adapter dat wel kan leveren dan is er een grote kans dat je met een slechte kabel weg komt. Dat is het belang van een goede kabel EN adapter. Maar omdat het een huawei kabel is vermoed ik dat het wel okay zit (ook al zou je geen fast charging hebben). Ik zou het gewoon doen, maar op eigen risico natuurlijk :*).

Nog altijd zou ik aanraden om een USB type-C power delivery (PD) adapter te kopen en dan deze te gebruiken met een USB type-C PD kabel. Je zou kunnen zoeken op iphone X(s) auto adapters die ook gebruik maken van USB PD charging. Ik zelf vertrouw merken als Belkin en Xtorm.
Ik moet er wel bijzeggen dat mijn auto een usb-poort heeft. Dus het plan is om de usb kabel gewoon rechtstreeks in te steken. Ik heb dus enkel een kabel nodig voor in de auto, geen oplader (of adapter/brick/hoe je het ook noemt). Of raad je zelfs in dat geval toch nog steeds die adapter aan voor alle veiligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
monologue schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:15:
[...]
Ik moet er wel bijzeggen dat mijn auto een usb-poort heeft. Dus het plan is om de usb kabel gewoon rechtstreeks in te steken. Ik heb dus enkel een kabel nodig voor in de auto, geen oplader (of adapter/brick/hoe je het ook noemt). Of raad je zelfs in dat geval toch nog steeds die adapter aan voor alle veiligheid?
Ah ik snap het, het leuke aan usb-pd adapter is fast charging. Maar los van dat, in principe hoef je geen adapter te kopen zolang je kabel maar goed is. Ik gok dat groot bedrijf zoals huawei zich wel aan de USB-A naar USB-C eisen houdt en dus de vereiste weerstand in de kabel heeft geplaatst (dit is verplicht als je USB-A naar USB-C connector hebt). Dus ik gok dat het wel goed zal zitten.

Ik zelf rij in verschillende autos/busjes waarbij ik mijn pixel 3 ook vaak oplaad met een belkin usb a naar usb c kabel via de ingebouwde USB poorten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 19:53

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
@monologue Je kan eventueel met de Ampere app checken of de kabel veilig is.

Android Q is hier aan het installeren, ik ben benieuwd!

EDIT: Mooi begin: meteen na het opstarten en wegklikken van de beta pop-up knalt hij naar recovery :+
Na een paar keer rebooten doet hij het weer :P

EDIT2: Hmmm.. Dark mode is niet meegekomen. Met de volgende commando's in te schakelen:
Inschakelen: adb shell settings put secure ui_night_mode 2
Uitschakelen: adb shell settings put secure ui_night_mode 1

Dan een reboot en klaar :)

Erg mooi ook met het pure zwart. Black smear valt gelukkig erg mee met dit soort grote vlakken.

[ Voor 55% gewijzigd door Kiwi op 13-03-2019 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-08 11:18
http://www.slashleaks.com/l/alleged-pixel-4xl-design mogelijk design voor de nieuwe Pixel xl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 20:59
Wie heeft er Android Q en kan vertellen of mijn belangrijkste apps werken? Het gaat vooral om mijn ING app. Binance was de laatste keer ook laat met Android P, dus misschien dan iemand die ook kan testen? En hoe draait de software?

Hier kun je je aanmelden voor het beta programma trouwens: https://www.google.com/android/beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
dimmak schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:23:
Wie heeft er Android Q en kan vertellen of mijn belangrijkste apps werken? Het gaat vooral om mijn ING app. Binance was de laatste keer ook laat met Android P, dus misschien dan iemand die ook kan testen? En hoe draait de software?

Hier kun je je aanmelden voor het beta programma trouwens: https://www.google.com/android/beta
Binance werkt niet (crashed meteen bij het opstarten), de ING Bankieren app werkt prima (mobiel betalen nog niet getest).

Tot dusver nog geen vervelende bugs tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venqwish
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 12:17
Bij mij faalt mijn WhatsApp backup nu ik op de beta zit met Android Q. Maar nu met de wereldwijde storing weet ik niet of het aan Android Q ligt of WhatsApp zelf...

In België werken voor my Itsme en Crelan momenteel niet, dat is wel balen... KBC en Belfius werken wel, andere banken geen idee.

/edit: is het niet beter om voor Android Q een apart topic te openen? Ik vind echter niet meteen een forum deel waaronder het past, het meest lijkt het te passen onder "Android-smartphones"?

[ Voor 24% gewijzigd door venqwish op 14-03-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Kiwi schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:14:
[...]

Binance werkt niet (crashed meteen bij het opstarten), de ING Bankieren app werkt prima (mobiel betalen nog niet getest).

Tot dusver nog geen vervelende bugs tegengekomen.
Hmm, dan wacht ik even totdat Binance zijn app op orde heeft. Thanks voor het testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Hebben er meer mensen last van dat de telefoon trilt zonder dat er een melding is? Ik heb het regelmatig en weet ZEKER dat hij trilt, maar geen notificatie oid te zien.
Ik weet wel dat hij trilt als je bijv druk zet op de fingerprint in je zak, maar zelfs als ik hem gewoon vast heb trilt hij soms zonder aanleiding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Barryvdh schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:05:
Hebben er meer mensen last van dat de telefoon trilt zonder dat er een melding is? Ik heb het regelmatig en weet ZEKER dat hij trilt, maar geen notificatie oid te zien.
Ik weet wel dat hij trilt als je bijv druk zet op de fingerprint in je zak, maar zelfs als ik hem gewoon vast heb trilt hij soms zonder aanleiding..
Ik heb dit ook een tijdje gehad, toen heb ik via widgets een snelkoppeling naar instellingen toegevoegd, en dan meldingen logboek kiezen. Hier zag ik dat er een gefaalde download af en toe opnieuw werd geprobeerd. Wel elke keer meldingen in het logboek, maar nooit een notificatie gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

dimmak schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:23:

Thanks. Net aangemeld en beta update binnen aan het halen. Ben zeer benieuwd of het bel probleem hierin wel is opgelost :).

Gebruik zelf geen bank apps dus kan geen info over geven.

Update ook in android q blijft bellen een drama

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 16-03-2019 21:36 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoningSlakkie
Het lijkt er op dat mijn wensen uit gaan komen. Ik kan niet direct zien of je sequentieel switcht tussen apps, maar het lijkt er wel op. Nu nog die navigatie bar verbergen en ik ben compleet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

KoningSlakkie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:03:
Het lijkt er op dat mijn wensen uit gaan komen. Ik kan niet direct zien of je sequentieel switcht tussen apps, maar het lijkt er wel op. Nu nog die navigatie bar verbergen en ik ben compleet.
Las het ook, ben hier erg blij mee. Idd die navigatie bar weg en misschien zelfs een transparante status bar en ik ben compleet tevreden. Het is zo jammer dat een groot deel van het scherm eigenlijk gewoon 'leeg' is, zeker op de 3XL i.v.m. gigantische status bar door de notch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
Iemand hier die q beta draait? Ik zag dat je nu ook font type kan veranderen o een YouTube filmpje.
Alleen vroeg ik mij af in hoeveel verschillende soorten, en kan je nu ook vet gedrukte tekst doen?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

DaveD1109 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:51:
Iemand hier die q beta draait? Ik zag dat je nu ook font type kan veranderen o een YouTube filmpje.
Alleen vroeg ik mij af in hoeveel verschillende soorten, en kan je nu ook vet gedrukte tekst doen?
Klopt lettertype is wat anders. ben er verder niet uitgebreid op ingegaan (voor mij was het puur om te gokken als het bel probleem was gefixt). Ben weer terug naar de huidige android versie. Als je dat doet, reset de telefoon zich half. Foto's enzo ben je kwijt alleen bv de wekker settings heeft hij wel onthouden....

Verder werkt in android q 'tips en ondersteuning' niet meer (opent niet meer in elk geval). Knippen en plakken werkt niet meer vlekkeloos. Je kopieert iets (link bv) en plakt in sommige gevallen een oud gekopieerde tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
DaveD1109 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:51:
Ik zie twee opties: standaard en Noto Serif/Source Sans Pro. Nog geen andere fonts of opties zoals bold en cursief.

Ook nice dat je eindelijk kan screenrecorden zonder third party app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-09 18:48
Hi mensen,
Over de onbeperkte Google Photo's opslag via de Pixel (tot 20...). Is er een mogelijkheid te zien welke foto's via de Pixel zijn geüpload en welke niet?
Het idee is om die foto's te downloaden en alsnog via de Pixel te uploaden voor de onbeperkte opslag. Werkt dit zo? En zo ja, iemand ervaring mee? Kan me voorstellen dat de datestamp dan op de uploaddatum komt?

Dat laatste is natuurlijk wel een overweging om het niet te doen en de tijdlijn niet door elkaar te gooien..
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 20:15
Heeft iemand toevallig al een reparatie van het scherm nodig gehad? Ik zoek een goed adres, bij voorkeur in het noorden van Nederland. En dan ook nog het liefst met officiële onderdelen.
Anders moet ik kijken of ik het via de MediaMarkt in Duitsland kan regelen, maar die zullen hem wel op moeten sturen.

[ Voor 24% gewijzigd door AgeOfPanic op 29-03-2019 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
AgeOfPanic schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:47:
Heeft iemand toevallig al een reparatie van het scherm nodig gehad? Ik zoek een goed adres, bij voorkeur in het noorden van Nederland. En dan ook nog het liefst met officiële onderdelen.
Anders moet ik kijken of ik het via de MediaMarkt in Duitsland kan regelen, maar die zullen hem wel op moeten sturen.
Google zelf?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckster
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-02-2024
Hoi,
Inmiddels ben ik over op een tweede Pixel 3. De eerste is gesneuveld na een harde crash. Geen mogelijkheid om er nog leven in te krijgen. Van Google kreeg ik generieke adviezen die ik al had uitgevoerd. Inmiddels had ik ook al contact gehad met Amazon en kon die meteen retour.

De tweede Pixel 3 bij Belsimpel besteld. Alles helemaal top behalve het verlies van verbinding met tele2. De tele2 verbinding valt weg en je hebt niet door dat je niet gebeld kan worden, zelf bellen lukt ook niet. Bij de eerste was hetzelfde probleem, daar was ik nog in onderzoek hoe een en ander op te lossen tot de finale crash (oa op deze forum oplossingen geprobeerd). Contact met de technische dienst van Tele2 bood geen soelaas, die wijst naar de telefoon, aangezien beide telefoons hetzelfde probleem hebben.

Advies gevraagd bij Belsimpel en ze geven aan dat het binnen garantie valt en dat ik het kan inzenden voor onderzoek en op basis daarvan wordt bepaald hoe of wat. Aangezien dit de tweede pixel is die bij tele2 tot problemen leidt (op twee verschillende sim kaarten), en omdat hij van mijn vriendin is die er inmiddels geen geduld meer voor heeft, zal ik hem helaas vervangen. Wat zonde van een top telefoon en een top camera. Clean software, goede update policy, onbeperkt Google Photo's, niet te groot, geen notch en zo verder. Gelukkig heb ik zelf de Pixel 2 nog.

Dank voor alle bijdragen aan deze forum, ik heb er veel aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 20:15
Ik ga inderdaad ook even contact zoeken met Google. Ben alleen bang dat het dan zeker opsturen wordt. Anders zoek ik gewoon een winkel in de buurt en vraag of ze het scherm kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
Pietje7 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:52:
Hi mensen,
Over de onbeperkte Google Photo's opslag via de Pixel (tot 20...). Is er een mogelijkheid te zien welke foto's via de Pixel zijn geüpload en welke niet?
Het idee is om die foto's te downloaden en alsnog via de Pixel te uploaden voor de onbeperkte opslag. Werkt dit zo? En zo ja, iemand ervaring mee? Kan me voorstellen dat de datestamp dan op de uploaddatum komt?

Dat laatste is natuurlijk wel een overweging om het niet te doen en de tijdlijn niet door elkaar te gooien..
Thanks!
Ik vraag me dit ook af, ik kan zien welke foto is gemaakt door de pixel camera, helaas kan ik niet zien welke fotos zijn geupload door een pixel. Ik heb bijvoorbeeld ook whatsapp media en snapchat media in mn google photos zitten, ik kan niet zien of dit meetelt voor mijn unlimited google photos storage.

Persoonlijk vermoed ik dat alleen foto's die door de pixel zelf zijn gemaakt (camera), mee tellen voor de unlimited storage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Ik merk dat het scherm wel erg snel krast ten opzichte van mijn Nexus 6P. In de 3 jaren dat ik die heb gebruikt nooit last gehad van krassen, maar bij mijn 3XL lijkt er elke week een nieuwe bij te komen (wel allemaal dezelfde kromme krassen, maar geen idee wat ze veroorzaakt). Ik ben eigenlijk totaal geen fan van screenprotectors, maar ik stoorde me ook erg aan sommige krasjes.
Nu dus maar een screen protector erop gedaan, wilde persé eentje waarbij er zwarte randen omheen zitten zodat het er nog een beetje oké uit ziet van de voorkant.
Ik ben voor deze gegaan: https://www.bol.com/nl/p/...r-zwart/9200000107821790/
In principe zit hij wel goed, alleen voel je de randjes wel. Ook moet de lijm nog even goed hechten, want als ik bij de camera's erop druk komt er lucht onder de bovenkant :/

Vanochtend was hij trouwens vastgelopen op de Pixel Stand (Android Q), moest hem een hard reset geven. Eerste echte crash op Q, ben verbaasd over hoe stabiel het werkt.
dimmak schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:56:
[...]

Hmm, dan wacht ik even totdat Binance zijn app op orde heeft. Thanks voor het testen!
Binance heeft deze week een update uitgebracht en sindsdien werkt de app prima bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
Bekend probleem. Zelfde bij mij en wat andere gebruikers op dit forum. Alles geprobeerd met Tele2 en ik heb mijn telefoon zelfs teruggestuurd naar Saturn Duitsland. Reparatiepartij heeft telefoon vervangen, maar ook dit geen oplossing. Stap nu over naar andere provider. Na heel heel zeuren heeft Tele2 mijn resterende contract ontbonden. Dit is ook bij een andere gebruiker op dit forum gelukt.
Franckster schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:54:
Hoi,
Inmiddels ben ik over op een tweede Pixel 3. De eerste is gesneuveld na een harde crash. Geen mogelijkheid om er nog leven in te krijgen. Van Google kreeg ik generieke adviezen die ik al had uitgevoerd. Inmiddels had ik ook al contact gehad met Amazon en kon die meteen retour.

De tweede Pixel 3 bij Belsimpel besteld. Alles helemaal top behalve het verlies van verbinding met tele2. De tele2 verbinding valt weg en je hebt niet door dat je niet gebeld kan worden, zelf bellen lukt ook niet. Bij de eerste was hetzelfde probleem, daar was ik nog in onderzoek hoe een en ander op te lossen tot de finale crash (oa op deze forum oplossingen geprobeerd). Contact met de technische dienst van Tele2 bood geen soelaas, die wijst naar de telefoon, aangezien beide telefoons hetzelfde probleem hebben.

Advies gevraagd bij Belsimpel en ze geven aan dat het binnen garantie valt en dat ik het kan inzenden voor onderzoek en op basis daarvan wordt bepaald hoe of wat. Aangezien dit de tweede pixel is die bij tele2 tot problemen leidt (op twee verschillende sim kaarten), en omdat hij van mijn vriendin is die er inmiddels geen geduld meer voor heeft, zal ik hem helaas vervangen. Wat zonde van een top telefoon en een top camera. Clean software, goede update policy, onbeperkt Google Photo's, niet te groot, geen notch en zo verder. Gelukkig heb ik zelf de Pixel 2 nog.

Dank voor alle bijdragen aan deze forum, ik heb er veel aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Pietje7 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 08:03:
Bekend probleem. Zelfde bij mij en wat andere gebruikers op dit forum. Alles geprobeerd met Tele2 en ik heb mijn telefoon zelfs teruggestuurd naar Saturn Duitsland. Reparatiepartij heeft telefoon vervangen, maar ook dit geen oplossing. Stap nu over naar andere provider. Na heel heel zeuren heeft Tele2 mijn resterende contract ontbonden. Dit is ook bij een andere gebruiker op dit forum gelukt.

[...]
Hoe heb jij hem teruggestuurd naar Saturn? Heb ook een retour aangemeld en een dhl ticket gekregen. Deze is echter alleen voor vanaf mailbox adres Duitsland.
Heb jij alleen het RMA nummer overgenomen op je verzendgegevens?

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje7
Nee heb gemaild met de vestiging waar ik heb gekocht en met een medewerker afgesproken het naar hem te sturen. Eerst verwezen ze me door naar 'hun' reparatieservice en die kwamen met een hele procedure voor opsturen maar ook kosten. Echter was het garantie en dan moet het via de winkel. Zij sturen het dan weer door naar hun reparatieservice.
DaveD1109 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:58:
[...]

Hoe heb jij hem teruggestuurd naar Saturn? Heb ook een retour aangemeld en een dhl ticket gekregen. Deze is echter alleen voor vanaf mailbox adres Duitsland.
Heb jij alleen het RMA nummer overgenomen op je verzendgegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Pietje7 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:21:
Nee heb gemaild met de vestiging waar ik heb gekocht en met een medewerker afgesproken het naar hem te sturen. Eerst verwezen ze me door naar 'hun' reparatieservice en die kwamen met een hele procedure voor opsturen maar ook kosten. Echter was het garantie en dan moet het via de winkel. Zij sturen het dan weer door naar hun reparatieservice.
[...]
Ahh oké!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Kiwi schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:11:
Ik merk dat het scherm wel erg snel krast ten opzichte van mijn Nexus 6P. In de 3 jaren dat ik die heb gebruikt nooit last gehad van krassen, maar bij mijn 3XL lijkt er elke week een nieuwe bij te komen (wel allemaal dezelfde kromme krassen, maar geen idee wat ze veroorzaakt). Ik ben eigenlijk totaal geen fan van screenprotectors, maar ik stoorde me ook erg aan sommige krasjes.
Nu dus maar een screen protector erop gedaan, wilde persé eentje waarbij er zwarte randen omheen zitten zodat het er nog een beetje oké uit ziet van de voorkant.
In principe zit hij wel goed, alleen voel je de randjes wel. Ook moet de lijm nog even goed hechten, want als ik bij de camera's erop druk komt er lucht onder de bovenkant :/

Vanochtend was hij trouwens vastgelopen op de Pixel Stand (Android Q), moest hem een hard reset geven. Eerste echte crash op Q, ben verbaasd over hoe stabiel het werkt.

[...]

Binance heeft deze week een update uitgebracht en sindsdien werkt de app prima bij mij :)
Bedankt, dan ga ik nu ook over naar de preview. :)

Edit: Bij mij blijft Binance wel crashen. ;( Hopen dat ze dat snel fixen.
Edit 2: Binance is niet de enige app. Ook bijv. Outlook, maar ook Gmail crashen bij het opstarten. Voor de rest draait alles soepel eigenlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door dimmak op 01-04-2019 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurf007
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-12-2022
Sinds een dikke week ben ik eigenaar van de Pixel 3. Net als meerdere mensen hier op het forum hier heb ik ook problemen met bellen met Tele2. Ik kan soms niet bellen of gebeld worden.
Ik zit nu te denken wat de beste stappen zijn om te ondernemen. Terug naar de winkel, contact opnemen met google of een ander abonnement nemen.
Zijn er hier op het forum mensen die Tele2 al provider hebben en geen problemen ervaren?
Voor de mensen die helemaal geen problemen ervaren, welke provider hebben jullie dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
smurf007 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:53:
Sinds een dikke week ben ik eigenaar van de Pixel 3. Net als meerdere mensen hier op het forum hier heb ik ook problemen met bellen met Tele2. Ik kan soms niet bellen of gebeld worden.
Ik zit nu te denken wat de beste stappen zijn om te ondernemen. Terug naar de winkel, contact opnemen met google of een ander abonnement nemen.
Zijn er hier op het forum mensen die Tele2 al provider hebben en geen problemen ervaren?
Voor de mensen die helemaal geen problemen ervaren, welke provider hebben jullie dan?
Hier t-mobile en totaal geen problemen!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:53

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Hier KPN, en ook geen problemen met mijn Pixel 3 XL

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@smurf007 T-Mobile heb dus wel problemen. Al moet ik zeggen afgelopen vrijdag een gesprek gehad zonder problemen. Geen idee als het nu is gefixt.

Mijn probleem is wat anders. Bellen / Gebeld worden is geen probleem. Tijdens het bellen val ik voor de andere persoon weg of andersom.

[ Voor 32% gewijzigd door RobbyTown op 02-04-2019 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 19:12
RobbyTown schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:41:
@smurf007 T-Mobile heb dus wel problemen. Al moet ik zeggen afgelopen vrijdag een gesprek gehad zonder problemen. Geen idee als het nu is gefixt.

Mijn probleem is wat anders. Bellen / Gebeld worden is geen probleem. Tijdens het bellen val ik voor de andere persoon weg of andersom.
Ik heb dit ook, ook met T-Mobile.

Bellen via Whatsapp werkt daarentegen wel altijd goed.... en dat gebruik ik nu dus eigenlijk ook meestal maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

JoostBaksteen schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:45:
[...]

Ik heb dit ook, ook met T-Mobile.

Bellen via Whatsapp werkt daarentegen wel altijd goed.... en dat gebruik ik nu dus eigenlijk ook meestal maar...
Dat heb ik laatst ook is gedaan. Alleen ook dat werkt niet altijd even goed. Als beide thuis goede wifi of 4G hebben is het prima. Blijft hoe dan ook raar dat bij de basis (bellen) niet goed werkt. rara waar ligt het toch aan. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakerhetz
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-09 18:07
RobbyTown schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:51:
[...]

Blijft hoe dan ook raar dat bij de basis (bellen) niet goed werkt. rara waar ligt het toch aan. |:(
Toch vreemd dat je met een telefoon niet fatsoenlijk kunt bellen.:)
Waarom noemen ze het een telefoon??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

DaveD1109 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:13:
[...]

Hier t-mobile en totaal geen problemen!
Zelfde hier! Erg vervelend wel dat het met Tele2 zo slecht is...
Kiwi schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:11:

[...]

Scherm hier krast juist niet heel snel. Ik weiger al sinds jaar en dag een lelijke screenprotector op mijn scherm te plakken (ik vind dat zelfs met een krasvrije screenprotector lelijker dan een scherm met wat krasjes) en mijn pixel 3 xl is na een maand of 2-3 nog volledig krasvrij. Althans, zelfs met fel licht heb ik er nog geen ontdekt. Mijn voorgaande telefoons hadden vaak al sneller krasjes.

Vanochtend wel wat raars meegemaakt. Zoals altijd laadde ik mijn Pixel 's nachts draadloos op (generieke Qi charger met 5 watt), en hij gaf gewoon aan dat hij oplaadde. Toen ik wakker werd was het percentage 30%, dus hij heeft niet opgeladen. Kon niet controleren of hij het later wel deed en hij misschien is verschoven waardoor hij niet meer laadde (ik heb hem maar in z'n originele charger gelegd om voor vertrek toch zo veel mogelijk acculading te hebben), maar gisteren avond gaf hij wel gewoon die draadloos laden animatie. Vreemd.

[ Voor 12% gewijzigd door Thomas op 03-04-2019 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurf007
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-12-2022
Bedankt voor de reacties!

Ik ga denk ik toch eerst maar even achter de garantie aan.
Ik heb een SIM-kaart geleend van iemand met simpel. Hiermee waren de problemen alleen maar groter.
Weer af en toe niet mogelijk om te bellen of gebeld te worden, maar als ik dan kon bellen viel ik weg of konden mensen mij niet horen.

Al met al nog niet zo blij met mijn aankoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
dimmak schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:28:
[...]

Bedankt, dan ga ik nu ook over naar de preview. :)

Edit: Bij mij blijft Binance wel crashen. ;( Hopen dat ze dat snel fixen.
Edit 2: Binance is niet de enige app. Ook bijv. Outlook, maar ook Gmail crashen bij het opstarten. Voor de rest draait alles soepel eigenlijk.
Beta 2 is sinds gisteravond beschikbaar. Gelukkig zijn al mijn problemen verholpen en doen de vele apps het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Ik ben niet echt tevreden met beta 2, de nieuwe gestures werken voor geen meter bij mij. Ik had ook eigenlijk geen enkel probleem met de oude gestures. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
Bekend Tele2 probleem al zijn er blijkbaar ook tevreden gebruikers. Het heeft te maken met het overschakelen van 4G internet naar 3G bellen en vv. Uiteindelijk heb ik veel stappen ondernomen alvorens Tele2 contract is ontbonden. Als je meer wilt weten, PB me.
Nu sinds paar dagen T-Mobile en probleem doet zich niet meer voor _O- *knock on wood*
Call quality is een wereldwijd probleem en niet provider gebonden.
smurf007 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:53:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 20:00
Is de pixel 3 nu wel te gebruiken met een tele2 kaartje? Kan mijn Iphone Xr verkopen en voor 450 euro een splinternieuwe pixel 3 kopen maar moet weo werken icm Tele2.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
Hierin is niets te garanderen dus. Er zijn mensen met problemen, maar ook vele zonder. Een antwoord waar je niets mee kan, maar hierin moet je zelf bepalen of je het risico wilt nemen.
sennalonso1981 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:05:
Is de pixel 3 nu wel te gebruiken met een tele2 kaartje? Kan mijn Iphone Xr verkopen en voor 450 euro een splinternieuwe pixel 3 kopen maar moet weo werken icm Tele2.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
Ik heb dat oplaadprobleem ook sinds de laatste update. Precies hoe jij omschrijft met de draadloze lader snachts. Ik zet 'm erop en hij begint met laden, maar in de ochtend blijkt dit niet gewerkt te hebben. Bij jou al beter?
Thomas schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:31:

Vanochtend wel wat raars meegemaakt. Zoals altijd laadde ik mijn Pixel 's nachts draadloos op (generieke Qi charger met 5 watt), en hij gaf gewoon aan dat hij oplaadde. Toen ik wakker werd was het percentage 30%, dus hij heeft niet opgeladen. Kon niet controleren of hij het later wel deed en hij misschien is verschoven waardoor hij niet meer laadde (ik heb hem maar in z'n originele charger gelegd om voor vertrek toch zo veel mogelijk acculading te hebben), maar gisteren avond gaf hij wel gewoon die draadloos laden animatie. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
Pietje7 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:32:
Hierin is niets te garanderen dus. Er zijn mensen met problemen, maar ook vele zonder. Een antwoord waar je niets mee kan, maar hierin moet je zelf bepalen of je het risico wilt nemen.

[...]
Dankjewel voor de antwoord en nee,ik neem die risico niet. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
Bedenk me nu. Belsimpel biedt een toestel ook los aan. Maar ook i.c.m. Tele2. Als je dus via hun besteld en het werkt niet heb je wel een goed garantiepunt. Dat is duurder, maar fijner dan ik heb gedaan via Duitsland.
sennalonso1981 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:28:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
sennalonso1981 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:05:

Mvg
Bij mij werkt mn pixel 3 sinds dag 1 vlekkeloos op tele2, maar ik kan geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
[...]

Weet niet waar je vandaan komt, maar je kan ook bij mij eventueel hem eerst testen alvorens de koop.
Heb een nieuwe liggen hier voor de verkoop!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
[...]

Weet niet waar je vandaan komt, maar je kan ook bij mij eventueel hem eerst testen alvorens de koop.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Crap dubbel post!

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sennalonso1981
DaveD1109 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 09:56:
[...]

Venlo,bedankt voor je aanbod maar ga toch de risico niet aan. blijf bij mn Iphone Xr,ook geen straf lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
sennalonso1981 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:32:
[...]

Venlo,bedankt voor je aanbod maar ga toch de risico niet aan. blijf bij mn Iphone Xr,ook geen straf lijkt me.
Nee zeker niet!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Mag me eindelijk ook hier melden. Met Tele2 als provider was het even spannend maar na een dag nog geen probleem.

Snappy telefoon met een fijne camera. Ik zat te twijfelen tussen de 64GB en de 128GB en uiteindelijk voor de 64 GB gekozen.

Wel vind ik dat springerige van de zoekbalk onderin op het hoofdscherm redelijk irritant. Al verschillende dingen geprobeerd maar ik moet er schijnbaar òf aan wennen of een andere launcher kiezen.

Ik kijk het nog even aan. Overigens wel het officiële hoesje gescoord (Tjezus, duur!!) en knal sinds lange tijd weer een protector op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heeft iemand ervaring met dBrand skins of hele dunne hoesjes (peel, mnml)?

Ik heb nu een rhinoshield hoesje waar ik eigenlijk heel tevreden mee ben, maar ik merk ook wel dat de telefoon er ontzettend dik van wordt en ik ook wel eens wat dunners wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Nu online
Ik heb bij de 2XL een Peel Skin gehad. Werkte heerlijk. Dunnen zag er goed uit. Bescherming is dan uiteraard niet heel best maar wellicht een minuscuul verschil met een Dbrand skin. Deze plaatste ik enkel voor de grip.

Overigens is de verpakking van Peel wel leuk gedaan, 'persoonlijke note' vanuit het Peel team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
soskes schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:22:
Mag me eindelijk ook hier melden. Met Tele2 als provider was het even spannend maar na een dag nog geen probleem.

Snappy telefoon met een fijne camera. Ik zat te twijfelen tussen de 64GB en de 128GB en uiteindelijk voor de 64 GB gekozen.

Wel vind ik dat springerige van de zoekbalk onderin op het hoofdscherm redelijk irritant. Al verschillende dingen geprobeerd maar ik moet er schijnbaar òf aan wennen of een andere launcher kiezen.

Ik kijk het nog even aan. Overigens wel het officiële hoesje gescoord (Tjezus, duur!!) en knal sinds lange tijd weer een protector op het scherm.
DaveD1109 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 09:56:
[...]

Benieuwr of het goed blijft met Tele2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Thomas schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 13:28:

Ik heb nu een rhinoshield hoesje waar ik eigenlijk heel tevreden mee ben, maar ik merk ook wel dat de telefoon er ontzettend dik van wordt en ik ook wel eens wat dunners wil.
Hier al een tijdje een dbrand skin erop zitten. Ze leveren telkens 2 versies, één versie die alleen de achterkant bedekt, en een andere die ook de zijkanten bedekt. Die is wat moeilijker aan te brengen, maar ziet er wel een stuk mooier uit vind ik. Het randje bij de SIM slot was wel erg dun en kwam vaak los, maar bij de huidige versie s dat randje weggehaald (nog steeds niet optimaal, maar wel stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Thomas schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 13:28:

Heb op mijn Nexus 5X meerdere dbrand skins gehad, om mijn Pixel 2XL ook 2x een MNML case. Dbrand nooit echt problemen mee gehad, zit gewoon goed vast en het aanbrengen is wel een klusje maar niet super ingewikkeld. De MNML case heb ik minder goede ervaringen mee. Ook Totallee heeft al gezegd via hun webcare dat het stretchen van dit soort cases normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Nu online
Overigens belooft MobileOutfitters levenslange garantie voor Skins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
Is er een manier om de volgorde van de camera types in te stellen? Nightsight staat standaard op de 'tweede pagina' bij Meer maar ik zou deze graag direct in beeld hebben naast Camera.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
soskes schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:24:
Overigens belooft MobileOutfitters levenslange garantie voor Skins.
Totallee ook op hun cases, maar ik vind het wel echt een belachelijke hoeveelheid geld (25 dollar) voor een stukje plastic. Ik vind het jammer dat er op Aliexpress oid geen cases staan die vergelijkbaar zijn voor de 2XL... Voor de 3 is er meer aanbod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Nu online
J0YR1D3R schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:12:
[...]

Totallee ook op hun cases, maar ik vind het wel echt een belachelijke hoeveelheid geld (25 dollar) voor een stukje plastic. Ik vind het jammer dat er op Aliexpress oid geen cases staan die vergelijkbaar zijn voor de 2XL... Voor de 3 is er meer aanbod :)
25 dollar is inderdaad de minimum vondst je 3 stickers moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreacus
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-02 11:23
Heeft iemand ervaring met het laten vervangen van het scherm, en zo ja hoe snel gaat dit ongeveer? Ik heb de non-XL gekocht via BelSimpel en bevalt prima, alleen als het wat donkerder is en de brightness staat laag zie ik een soort groene 'vlek' vanuit de rechterkant van het scherm. Geen ramp, gebeurt wel eens met OLED.

Kan ik het scherm makkelijk (en snel?) laten vervangen, of is omruilen voor een ander een betere optie, mits dit kan voor deze reden bij Belsimpel?

[ Voor 4% gewijzigd door Dreacus op 21-04-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Dreacus schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:13:
Heeft iemand ervaring met het laten vervangen van het scherm, en zo ja hoe snel gaat dit ongeveer? Ik heb de non-XL gekocht via BelSimpel en bevalt prima, alleen als het wat donkerder is en de brightness staat laag zie ik een soort groene 'vlek' vanuit de rechterkant van het scherm. Geen ramp, gebeurt wel eens met OLED.

Kan ik het scherm makkelijk (en snel?) laten vervangen, of is omruilen voor een ander een betere optie, mits dit kan voor deze reden bij Belsimpel?
Toevallig heb ik een prijs minimaal 350 als er een scherm beschikbaar is.

Had een probleem met mijn tel trilt op de achterkant, net in die week valt hij op de hoek met cover grrr. Hoekje kapot. Dus Google medewerker gehad telefoon word omgeruild ivm tril achterkant ook gevraagd wat scherm kost hij vertelde toen 350 minimaal alleen er zijn geen onderdelen beschikbaar (was toen 3 weken op de markt).

Ik heb dus een nieuwe tel ontvangen (geheel nieuwe set) lader enzo mocht ik houden. Beetje geluk bij een ongeluk gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door RobbyTown op 21-04-2019 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Laatst online: 14-09 17:46
Thomas schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 14:24:
Ik heb mijn 3XL van Belsimpel. Heb er geen problemen mee dus met de garantie afhandeling geen ervaring, maar voor de rest alles in orde.

E: Lees op Reddit trouwens allerhande issues over de Pixel 3 (XL) maar ik kan zelf niet zeggen dat ik ergens last van heb. Ik lees met name over crashende apps (o.a. camera), lag, slechte RAM management, belkwaliteit. Heeft iemand hier last van dit soort issues? Ik heb overigens wel last van het feit dat Snapchat heel slecht werkt op de Pixel, maar dat gebruik ik vrij weinig. Verder soms wat lag.

Grootste probleem vind ik eigenlijk hoe slecht de interface met de notch op de XL omgaat (in landscape mode) en hoe brak de gestures zijn. Ik vind dat omhoog swipen voor veelgebruikte apps en snel switchen heel fijn, maar het verder omhoog swipen voor de app drawer en baar rechts swipen om snel te switchen tussen apps echt zo brak als wat. Hopen dat het in Android Q beter gaat.
Het problem met het 2 keer moeten swipen om in de app drawer te komen. Kun je oplossen door de pixel launcher app te vervangen door het installeren van een andere launcher app uit de playstore. Ik heb zelf de nova launcher app geinstalleerd. In de instellingen van de nova app bij gestures kun je zelf bepalen bij welke swipe wat er moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Laatst online: 14-09 17:46
Pietje7 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:43:
Erg tevreden bezitter van Pixel 3 hier. Krap twee weken in huis. Ik kom van een Samsung S9+ (daarvoor s7 edge, daarvoor iPhones) en na grondig reviewwerk, veel twijfelen en uiteindelijk toch kopen (599,- Saturn Krefeld) méér dan tevreden. Wat een toptoestel!! Achteraf gezien had ik zelfs meer geld voor over gehad, nu gewacht op goede prijs. Samsung S9+ is overigens nog te koop indien iemand interesse heeft:-)

Pixel 3 is mijn nieuwe favoriet! Ik gebruik Nova Launcher.
De afmetingen zijn erg fijn. De S9+ bleek te groot. Enige wat ik mis zijn de afgebogen randen, want dat zag er wel heel mooi uit op de Samsung. Vooral bij het kijken van filmpjes.
Camera vind ik zelfs beter dan van de Samsung. Nightsight is briljant. De gratis, onbeperkte opslag, dito.
Met name de zogenaamde slechte accuduur was voor mij een twijfelpunt voor de aanschaf. Misschien ligt het eraan dat ik van de S9+ kom, maar ik vind de accuduur echt prima hoor. Ik red er makkelijk een dag mee en gebruik de telefoon best intensief. Heb niet gekozen voor de Stand, want vind dat echt zonde geld en als Home gebruik ik het niet. Heb een alternatieve stand voor de nacht (dus tevens als klok/wekker) die langzaam oplaad, dat is prima voor de nacht.

Andere punten waarmee ik erg blij ben:
- Geluid. Speakers vind ik krachtig bij muziek.
- Oortjes. Meegeleverd met USB-C en van goede kwaliteit. De 'lusjes' zijn top, want normale oortjes blijven bijna nooit zitten bij me.

Wat punten waaraan ik moet wennen:
- De aan/uit knop zit boven de volumeknoppen. Voor sommige geen probleem, ik vind het minder fijn dan andersom.
- Vanuit slaap of vergendelstand is het lastig om op home screen te komen als deze bv in de stand staat.
- Heb in de eerste week een bug gehad (bij Samsung nooit bugs gehad) waardoor ik niet kon bellen of gebeld worden. De klaarstaande update verhielp dit.
- De Pixel zonder case lijkt me gegarandeerd fout gaan, het is een erg glad toestel! Een case is voor mij een must. Een screenprotector heb ik nog nooit overwogen. Vwb cases ben ik fan van Spigen. Echter vind ik het voor de Pixel belangrijk zoveel mogelijk van het origineel te zien. Heb een goedkoop transparant hoesje van GSMpunt. Echt super, want het zit strak om de randen dus voelt nog steeds dun aan. Kan 'm op de kop leggen zonder dat het glas de tafel raakt.
- Enige minpunt aan het toestel (als ik iets moet noemen) vind ik de trillingen van de speaker. Vast logisch vanwege het dunne design en harde geluid, maar toch.

Lees sowieso veel negatieve verhalen over het toestel, maar ik heb het allemaal nog niet zo ervaren dus (klopklop). Google heeft er een fan bij _/-\o_
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb dan wel de XL versie van de pixel 3. Maar er waren wel een aantal software bugs in het begin van de introductie. Maar die zijn in de software updates van december nagenoeg allemaal verholpen. Het klopt dat de achterkant van het toestel mee trilt als er geluid wordt afgespeeld via de stereo speakers. Dit blijkt toch een design foutje van Google te zijn. Maar persoonlijjk vind ik het niet storend overkomen. Het viel mij wel in het begin op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreacus
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-02 11:23
RobbyTown schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:30:
[...]

Toevallig heb ik een prijs minimaal 350 als er een scherm beschikbaar is.
Oef, da's niet weinig. Heb contact gehad met Belsimpel, ik kan de telefoon gewoon opsturen en omruilen voor een andere (mits zij zelf ook constateren dat er een defect is in het scherm).

Ga alleen binnenkort op vakantie, vraag me af hoelang zoiets duurt. Enige wat ik uit ze kreeg was de 5-10 werkdagen reparatie tijd maar daar gaat het bij ruilen niet om neem ik aan :')

EDIT: Helemaal super gegaan. Telefoon opgestuurd, volgende dag afgeleverd. Gelijk die dag is er een nieuwe verzonden en kreeg ik die de volgende dag binnen. Display van het nieuwe toestel in prima staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Dreacus op 25-04-2019 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Ik heb een abonnement bij Tele 2 en overweeg een Pixel 3 XL te kopen. Ik hoor van alles hierover. Heeft het zin om een pixel te kopen? Ik hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Nu online
zuukie schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:06:
Ik heb een abonnement bij Tele 2 en overweeg een Pixel 3 XL te kopen. Ik hoor van alles hierover. Heeft het zin om een pixel te kopen? Ik hoor graag van jullie
Zeker. Hier een zeer tevreden gebruiker van zowel Tele2 als de Pixel 3.
Toffe telefoon en werkt bij mij super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03
Kiwi schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:40:
Ik ben niet echt tevreden met beta 2, de nieuwe gestures werken voor geen meter bij mij. Ik had ook eigenlijk geen enkel probleem met de oude gestures. :/
Hoe is het battery-life bij jullie op beta2? Bij mij is de interactive display een sucker ... staat bovenaan bij batterijgebruik op 4% na 5 uur van de lader te zijn
.
Totaal nu: 5 uur van lader (100%), nu 68% remaining, 57min screenontime. (Pixel3 non-xl)

Enneh, iemand de flitsmeister overlay aan de praat in de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Het is me de afgelopen maand al 2 keer overkomen dat mijn Pixel 3 XL zich uit zichzelf uitzette en opnieuw opstartte. 1 maal 's nachts een paar weken terug, nu overdag. Heb al even gegoogled maar daar komt niet veel meer naar voren dan kijken of het aan een app ligt d.m.v. Safe mode, maar omdat het zo weinig gebeurt is dat eigenlijk niet te doen. Iemand anders die hier ook last van heeft?

Viel me verder op dat de navigation bar mee kleurt (of wit wordt) als Gboard op het scherm staat. Dat bleef eerst zwart in mijn herinnering. Beeld ik me iets in of is dit veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:08
(jarig!)
Thomas schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:15:
Het is me de afgelopen maand al 2 keer overkomen dat mijn Pixel 3 XL zich uit zichzelf uitzette en opnieuw opstartte. 1 maal 's nachts een paar weken terug, nu overdag. Heb al even gegoogled maar daar komt niet veel meer naar voren dan kijken of het aan een app ligt d.m.v. Safe mode, maar omdat het zo weinig gebeurt is dat eigenlijk niet te doen. Iemand anders die hier ook last van heeft?

Viel me verder op dat de navigation bar mee kleurt (of wit wordt) als Gboard op het scherm staat. Dat bleef eerst zwart in mijn herinnering. Beeld ik me iets in of is dit veranderd?
Hier een pixel 3 zonder spontane reboots, onderste witte balk bij gboard viel me ook op, update geweest denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Hoe zijn de ervaringen met de Battery life van de Pixel 3xl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Pietje7 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:32:
Bekend Tele2 probleem al zijn er blijkbaar ook tevreden gebruikers. Het heeft te maken met het overschakelen van 4G internet naar 3G bellen en vv. Uiteindelijk heb ik veel stappen ondernomen alvorens Tele2 contract is ontbonden. Als je meer wilt weten, PB me.
Nu sinds paar dagen T-Mobile en probleem doet zich niet meer voor _O- *knock on wood*
Call quality is een wereldwijd probleem en niet provider gebonden.
[...]
Ik kan mij aansluiten bij de ontevreden gebruikers op het gebied van niet kunnen bellen en gebeld worden. Heb een maand geleden hierover contact gehad met Tele2 maar niet tot een oplossing kunnen komen. Jammer, want ben verder wel tevreden over de telefoon. Misschien toch maar T-Mobile overwegen als zij wel VoLTE ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
Nee zij ondersteunen ook geen VoLTE. Geen enkele Nederlandse provider icm deze Pixel. Bij mij werkt T-Mobile wel doordat deze goed overschakelt tussen 4G internet en 3G bellen. Heb wel kwaliteitsproblemen met bellen (soms) zoals tijdelijk wegvallen gesprekken maar dit is meer een pixel ding dan een provider ding.
tweegroenethee schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:16:
[...]

Ik kan mij aansluiten bij de ontevreden gebruikers op het gebied van niet kunnen bellen en gebeld worden. Heb een maand geleden hierover contact gehad met Tele2 maar niet tot een oplossing kunnen komen. Jammer, want ben verder wel tevreden over de telefoon. Misschien toch maar T-Mobile overwegen als zij wel VoLTE ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Zijn er andere mensen die met een Pixel 3 recent last hebben van dat het HDR processing van de camera hangt? De notificatie gaat niet weg en de enige mogelijkheid is de app killen.
Ik had er eerst nooit last van, maar nu zeer regelmatig. Alsof de laatste update van de camera app de oorzaak is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Met de laatste beta update zijn de gestures weer veranderd. Was ik er net aan gewonnen dat je met naar boven schuiven naar de recente apps ging. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Je kan nu kiezen tussen de verschillende manieren van gestures (en ook het oude 3-knop systeem).
Helaas is de oude gesture optie vergelijkbaar met de vorige beta, en niet met Pie. Het snel naar de vorige app switchen vond ik daar wel erg makkelijk.

Met de nieuwe gestures is het wel wat duidelijker waar de juiste app zit. Met de vorige beta wist ik nooit aan welke kant (links of rechts) de vorige app zat, nu krijg je gewoon de previews te zien en is het dus vrij makkelijk te switchen. Wel nog steeds minder efficiënt dan Pie in mijn ogen.

Overigens voor de Pixel 3a serie een nieuw topic aangemaakt i.v.m. de toch wel redelijke verschillen: [Google Pixel 3a(XL)] Ervaringen & Discussie

[ Voor 13% gewijzigd door Kiwi op 08-05-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Ondanks ik geen Pixel 3 heb maar een Nokia 8.1 heb ik toch even een vraagje.
In Q Beta 3 zou het mogelijk moeten zijn om de gestures te wijzigen (zoals @Kiwi ook al aangeeft).
Staat dit bij jullie onder: Instellingen > Systeem > Gebaren?

Ik heb namelijk een vermoeden dat op de Nokia deze instellingen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Audiowaste schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:10:
Ondanks ik geen Pixel 3 heb maar een Nokia 8.1 heb ik toch even een vraagje.
In Q Beta 3 zou het mogelijk moeten zijn om de gestures te wijzigen (zoals @Kiwi ook al aangeeft).
Staat dit bij jullie onder: Instellingen > Systeem > Gebaren?

Ik heb namelijk een vermoeden dat op de Nokia deze instellingen missen.
Zou goed kunnen dat dit op de Nokia ontbreekt, volgens mij waren de Pie gestures ook een Pixel exclusive.

Het is in te stellen onder Instellingen > Systeem > Gebaren > System navigation, daar zijn de 3 opties dan te selecteren inclusief uitleg over de gestures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Kiwi schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:41:
Zou goed kunnen dat dit op de Nokia ontbreekt, volgens mij waren de Pie gestures ook een Pixel exclusive.

Het is in te stellen onder Instellingen > Systeem > Gebaren > System navigation, daar zijn de 3 opties dan te selecteren inclusief uitleg over de gestures.
Thanks, dat vermoeden had ik al. De optie Instellingen > Systeem > Gebaren > System navigation is bij mij inderdaad niet beschikbaar.

Vreemd genoeg, wanneer ik in de settings ga zoeken vind ik de opties wel:
- 3 Button Navigation Bar
- Gestural Navigation Bar
- 2 Button Navigation Bar

Alleen ik kan er verder niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik ben vooral benieuwd of Google de ruimte om de notch van de 3 XL eens wat beter gaat benutten in Q. Het ziet er 9 van de 10 keer niet uit in landschapmodus (bijv. in Youtube's interface) of het is gewoon een witte balk.

E: Nee dus. Vind de gestures wel heel aangenaam werken al moet er her en der nog wat getweakt worden. Zo switch ik bij het terug-/doorspoelen van youtube soms per ongeluk van app omdat ik zo laag over het scherm veeg.

[ Voor 33% gewijzigd door Thomas op 11-05-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:56
Is er in de nieuwe Android Q ook al verbetering van de balkwaliteit te merken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
De achtergrond processen zijn in de laatste beta geblokkeerd. Hierdoor moet ik nu eerst de ING app openen om te betalen, maar ook kan ik sommige dingen niet meer delen tussen apps. Is hier een oplossing voor? Moet ik weer wat activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
dimmak schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:18:
De achtergrond processen zijn in de laatste beta geblokkeerd. Hierdoor moet ik nu eerst de ING app openen om te betalen, maar ook kan ik sommige dingen niet meer delen tussen apps. Is hier een oplossing voor? Moet ik weer wat activeren?
Ik denk dat er dan misschien iets niet goed staat in de instellingen. Ik heb het zojuist nog even gecheckt, maar mobiel betalen met ING wordt gewoon gestart zodra ik de telefoon tegen een betaalterminal houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb (als zeer fanatieke Apple gebruiker) een Pixel 3 XL gekocht.

Althans ik kon verlengen en mijn 24 maanden korting waren bijna op en 1 jaar contract met lagere maandprijs “gaf” mij een Pixel 3 XL bij Belsimpel voor €150,- dus dat maar gedaan

Maar goed ik heb dus een vraag. Ga hem naast mijn Xs Max voornamelijk gebruiken voor de camera maar ook om een beetje voeten aan de grond te houden in het Android kamp.

Ik ben daarom benieuwd of ik er gelijk Q Beta 3 op moet rammen. Ik draai ook altijd iOS bèta’s dus ben we bekend met de nadelen ervan maar hoe is dat op Android?

Is Q Beta 3 geschikt voor (niet) dagelijkse prive zaken en belangrijker nog kan ik downgraden zoals op iOS?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Donstil schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:40:
Ik heb (als zeer fanatieke Apple gebruiker) een Pixel 3 XL gekocht.

Althans ik kon verlengen en mijn 24 maanden korting waren bijna op en 1 jaar contract met lagere maandprijs “gaf” mij een Pixel 3 XL bij Belsimpel voor €150,- dus dat maar gedaan

Maar goed ik heb dus een vraag. Ga hem naast mijn Xs Max voornamelijk gebruiken voor de camera maar ook om een beetje voeten aan de grond te houden in het Android kamp.

Ik ben daarom benieuwd of ik er gelijk Q Beta 3 op moet rammen. Ik draai ook altijd iOS bèta’s dus ben we bekend met de nadelen ervan maar hoe is dat op Android?

Is Q Beta 3 geschikt voor (niet) dagelijkse prive zaken en belangrijker nog kan ik downgraden zoals op iOS?
Zelf geen ervaringen met iOS, maar ik gok erop dat de iOS beta's stabieler zijn dan Android beta's. Zeker als je bekend wilt worden met Android is een beta niet echt geschikt denk ik. Features die in beta's worden gestopt zijn bijna elke beta weer anders/weg, Google is vaak echt nog aan het zoeken hoe ze dingen moeten aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kiwi schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:26:
[...]

Zelf geen ervaringen met iOS, maar ik gok erop dat de iOS beta's stabieler zijn dan Android beta's. Zeker als je bekend wilt worden met Android is een beta niet echt geschikt denk ik. Features die in beta's worden gestopt zijn bijna elke beta weer anders/weg, Google is vaak echt nog aan het zoeken hoe ze dingen moeten aanpakken.
Nou ik ben opzich wel bekend met Android. Ik heb alle nexus toestellen gehad (behalve de 6) en de eerste Pixel.

Maar goeie tip. Ik ga mijzelf eerst maar eens even goed inlezen rond die beta :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matszs
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

Donstil schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:40:
Ik zelf draai de beta op mijn privé toestel (wel een Pixel 2 XL) en heb dat eigenlijk altijd al gedaan en tot nu toe niet heel veel problemen. Downgraden kan altijd, alleen wordt dan wel je toestel gewist. Wat vooral een probleem is met beta's is dat sommige apps dan niet (goed) functioneren, met Q beta 3 is dat bijvoorbeeld de app van de ABN. Daarnaast de dingen die je ook met iOS hebt als batterij verbruik wat niet is geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Matszs schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 00:42:
[...]

Ik zelf draai de beta op mijn privé toestel (wel een Pixel 2 XL) en heb dat eigenlijk altijd al gedaan en tot nu toe niet heel veel problemen. Downgraden kan altijd, alleen wordt dan wel je toestel gewist. Wat vooral een probleem is met beta's is dat sommige apps dan niet (goed) functioneren, met Q beta 3 is dat bijvoorbeeld de app van de ABN. Daarnaast de dingen die je ook met iOS hebt als batterij verbruik wat niet is geoptimaliseerd.
ABN-app is meestal een probleem met Android-beta's.. vorig jaar deed de ABN-app het pas weer een dag na de officiële release van Android Pie.. meeste apps (zoals vorig jaar NOS) repareren gebreken bij beta vrijwel meteen..

Inmiddels lees ik op Twitter dat Ziggo Go en Netflix niet (goed) werken sinds de beta 3-update..
Toch maar even wachten met de beta op de Pixel 3..

Batterijverbruik is op de Pixel 2 veel beter onder Q.. waarschijnlijk ook door zwarte thema..

[ Voor 12% gewijzigd door _Nick__ op 21-05-2019 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edumertz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:05
tweegroenethee schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:16:
[...]

Na veel irritaties en bellen met tele2 nu geswitchs naar robin mobile en yes ik kan gewoon weer over al bellen en gebeld worden .....het 3g/2g van tmobile waar tele2 op terug valt is gewoon erg slecht icm een pixel 3/xl/a dus als je slecht kan bellen met je pixel geef de phomne niet de schuld maarw issel is van provider hetis voor mij echt een verademing geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
edumertz schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:32:
[...]

Na veel irritaties en bellen met tele2 nu geswitchs naar robin mobile en yes ik kan gewoon weer over al bellen en gebeld worden .....het 3g/2g van tmobile waar tele2 op terug valt is gewoon erg slecht icm een pixel 3/xl/a dus als je slecht kan bellen met je pixel geef de phomne niet de schuld maarw issel is van provider hetis voor mij echt een verademing geweest
Heeft Robin mobile ook unlimited 4g abonnementen? Dat is de enige reden dat ik nog bij Tele2 zit. T-mobile is alweer een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen zag ik dat mijn pixel 3 niet geheel opgeladen was. Na een berichtje gestuurd te hebben viel de telefoon direct uit. Na de telefoon opnieuw aangezet te hebben viel deze weer uit. Dit herhaalde zich een aantal keer. Ik ben gaan zoeken en zag dat een harde reset soms kan helpen. Na dit gedaan te hebben viel de telefoon wederom na een aantal seconden uit en krijg hem ook niet meer aan. Reageert niet op oplaadkabel en of oplaad dockstation. Hij doet helemaal niks meer. Iemand een idee wat ik het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje147
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09-2024
Ja na een half jaar mijn pixel 3xl in mijn bezit te hebben besloot hij vorige week met stoppen met opladen. Alles geprobeerd maar geen geluk. 4 verschillende opladers gebruikt. Na heropstarten deed hij het terug maar stopte er terug mee na 5sec. Proberen schoonmaken met een houten tandenstoker.. niks..
Het probleem is nu natuurlijk dat ik in België woon en toestel gekocht is geweest in mediamarkt Duitsland. Heb geprobeerd bij de Mediamarkt hier in de buurt maar geen geluk.. gisterenavond gebeld naar Google Nederland op goed geluk en na een paar vragen te beantwoorden kreeg ik na het gesprek een mail met daarin instructies hoe ik hem moet RMA opsturen naar Polen. Blijkbaar na ontvangst daar zou ik binnen de 14 dagen een vervangtoestel moet ontvangen, dus ben eens benieuwd. Op Reddit nog niet echt goeie recensies gelezen over de RMA dienst van Google dus hopen op goed geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:08
(jarig!)
Ik wou graag nog een extra fast charger voor de pixels hier in huis. Voorwaarde dat de output van de adapter met USB is, niet USB-C zoals de originele, iemand een aanbeveling? Had een anker PowerPort+1 besteld maar deze doet niet snelladen

Edit: blijkbaar werkt de pixel 3 niet met qc3 maar met pd power delivery. Inmiddels een anker PowerPort besteld

[ Voor 19% gewijzigd door Michiel193 op 31-05-2019 21:39 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Google Pixel 3(XL)] Levertijden en Prijzen