Erg tevreden bezitter van Pixel 3 hier. Krap twee weken in huis. Ik kom van een Samsung S9+ (daarvoor s7 edge, daarvoor iPhones) en na grondig reviewwerk, veel twijfelen en uiteindelijk toch kopen (599,- Saturn Krefeld) méér dan tevreden. Wat een toptoestel!! Achteraf gezien had ik zelfs meer geld voor over gehad, nu gewacht op goede prijs. Samsung S9+ is overigens nog te koop indien iemand interesse heeft:-)
Pixel 3 is mijn nieuwe favoriet! Ik gebruik Nova Launcher.
De afmetingen zijn erg fijn. De S9+ bleek te groot. Enige wat ik mis zijn de afgebogen randen, want dat zag er wel heel mooi uit op de Samsung. Vooral bij het kijken van filmpjes.
Camera vind ik zelfs beter dan van de Samsung. Nightsight is briljant. De gratis, onbeperkte opslag, dito.
Met name de zogenaamde slechte accuduur was voor mij een twijfelpunt voor de aanschaf. Misschien ligt het eraan dat ik van de S9+ kom, maar ik vind de accuduur echt prima hoor. Ik red er makkelijk een dag mee en gebruik de telefoon best intensief. Heb niet gekozen voor de Stand, want vind dat echt zonde geld en als Home gebruik ik het niet. Heb een alternatieve stand voor de nacht (dus tevens als klok/wekker) die langzaam oplaad, dat is prima voor de nacht.
Andere punten waarmee ik erg blij ben:
- Geluid. Speakers vind ik krachtig bij muziek.
- Oortjes. Meegeleverd met USB-C en van goede kwaliteit. De 'lusjes' zijn top, want normale oortjes blijven bijna nooit zitten bij me.
Wat punten waaraan ik moet wennen:
- De aan/uit knop zit boven de volumeknoppen. Voor sommige geen probleem, ik vind het minder fijn dan andersom.
- Vanuit slaap of vergendelstand is het lastig om op home screen te komen als deze bv in de stand staat.
- Heb in de eerste week een bug gehad (bij Samsung nooit bugs gehad) waardoor ik niet kon bellen of gebeld worden. De klaarstaande update verhielp dit.
- De Pixel zonder case lijkt me gegarandeerd fout gaan, het is een erg glad toestel! Een case is voor mij een must. Een screenprotector heb ik nog nooit overwogen. Vwb cases ben ik fan van Spigen. Echter vind ik het voor de Pixel belangrijk zoveel mogelijk van het origineel te zien. Heb een goedkoop transparant hoesje van GSMpunt. Echt super, want het zit strak om de randen dus voelt nog steeds dun aan. Kan 'm op de kop leggen zonder dat het glas de tafel raakt.
- Enige minpunt aan het toestel (als ik iets moet noemen) vind ik de trillingen van de speaker. Vast logisch vanwege het dunne design en harde geluid, maar toch.
Lees sowieso veel negatieve verhalen over het toestel, maar ik heb het allemaal nog niet zo ervaren dus (klopklop). Google heeft er een fan bij
[
Voor 3% gewijzigd door
Pietje7 op 02-02-2019 19:56
]