Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-05 11:46

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/K0Jl6QeL9SngayG1tzho6fBN/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQkR2GO1Mb4DGqyCpY_HZZqhi2w=/fit-in/656x/filters:strip_icc()/i/2002239001.jpeg?f=imagenormal

Google heeft op 9 oktober zijn nieuwe producten aangekondigd, met onder andere een nieuwe Google Home Hub, Pixel Slate tablet, en natuurlijk de nieuwste generatie Pixel telefoons. Vrijwel alles was al uitgelekt over deze telefoons, en Google lijkt dit jaar weer voornamelijk op de camera gefocust te hebben.

Dit jaar zijn de 3 en de 3XL vrijwel gelijk aan elkaar, op het scherm na. Waar de 3 een 1080p 5,5" scherm heeft, heeft de 3XL een 1440p 6,3" scherm, die bij de bovenhoeken tot aan de rand reikt, waardoor er een grote notch ontstaat voor de 2 camera's en een van de stereo speakers.

De telefoons beschikken over een Snapdragon 845 in combinatie met de Adreno 630 GPU, en 4GB RAM. De camera aan de achterkant is nog steeds alleen, en lijkt op dit moment weer de beste camera in een smartphone tot dusver te zijn. Aan de voorkant zitten 2 camera's, waarvan één een groothoeklens heeft. Dit geeft de mogelijkheid om meer kwijt te kunnen in selfies, waardoor bijvoorbeeld meer personen erop passen zonder het gebruik van bijvoorbeeld een selfie-stick.

De opslag in beide toestellen is niet uitbreidbaar en er is keuze tussen een 64GB en een 128GB model. Beide toestellen komen in de kleuren 'Just Black', 'Clear White' en 'Not Pink' uit. De inmiddels klassieke 2-tone achterkant is weer aanwezig, maar in plaats van plastic is deze nu van glas gemaakt, waarbij het grootste gedeelte een matte coating heeft.

Hierdoor is de mogelijheid tot draadloos laden ook weer teruggebracht bij deze telefoons.
Nieuws
Specificaties
Pixel 3
Pixel 3XL
Scherm
5,5" OLED (1080 x 2160px)
6,3" OLED (1440 x 2960px)
CPU

Qualcomm® Snapdragon™ 845 2.5GHz + 1.6GHz, 64Bit Octa-Core
Adreno 630 GPU
Pixel Visual Core™
Titan M security module
RAM
4GB (LPDDR4x)
Opslag
64GB, 128GB
Camera (achter)

12.2MP dual-pixel, f/1.8, 1.4μm
Autofocus + dual pixel phase detection
Optical + electronic image stabilization
4K (30fps) video's
Slow motion tot 240fps
Camera's (voor)
8.0MP, groothoek en normale FoV
Accu
2915 mAh
3430 mAh

18w/2A Type C oplader
Qi draadloos opladen

Poorten
USB Type-C™ 3.1 Gen 1
Connectiviteit

WiFi (a/b/g/n/ac)
Bluetooth 5.0 + LE
NFC
GPS / GLONASS / Galileo
Kompas
Netwerk

GSM/EDGE: 850/900/1800/1900MHz
WCDMA: W1/W2
CDMA EVDO: BC0/1/10
LTE (FDD): 1/2/3/4/5/7/8/12/13/17/18/19/20/25/26/28/29/32/66/71

Beschikbare kleuren

Just black
Clearly White
Not Pink
Afmetingen
145,6 x 68,2 x 7,9 mm (148g)
158,0 x 76,7 x 7,9 mm (184g)
Overig

Vingerafdrukscanner
Stereo speakers
Active Edge™
Nano SIM + eSim
Android Sensor Hub
IPX8 stof en waterdicht tot 2 meter diep gedurende 30 minuten
Renders
Renders
Pixel 3XL en Pixel 3Pixel 3XLPixel 3XL
Pixel 3XLPixel 3XL en Pixel 3Pixel 3XL en Pixel 3
Pixel 3Pixel 3Pixel 3

Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen.
Voor zaken omtrent levering en prijzen zie [Google Pixel 3(XL)] Levertijden en Prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De Pixel 3 is een heel mooie telefoon, maar ik heb toch één kleine opmerking:
Kiwi schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:12:
Ik snap niet helemaal wat het probleem is met een "half jaar oude Snapdragon 845 SoC". Er zijn gewoonweg geen betere chips op de markt op dit moment. Heeft Samsung dan ook gefaald met hun Note 9?
Anoniem: 328026 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:52:
[...]

Enerzijds wordt geklaagd dat nieuwe modellen een processor krijgen die 'ietjes' sneller is dan hun voorganger en niet upgrade waardig zijn. Maar als vervolgens een half jaar oude processor wordt gebruikt, wordt ook weer geklaagd. 8)7

De tijd is nu eenmaal zover dat nieuwe processoren niet altijd nodig zijn voor een goede user experience.
Nu Apple en Huawei een nieuwe high-end 7nm SoC hebben geïntroduceerd (A12 en Kirin 980) is de verwachting dat ook Qualcomm dit jaar nog met een nieuwe high-end SoC komt (Snapdragon 855). Het zou behoorlijk jammer zijn als Google's nieuwste flagship straks niet de snelste SoC aan boord heeft.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05 20:57
Deathchant schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:08:
Ik heb het volgens mij al vaker in andere topics gezegd, maar ik weiger om erover te zwijgen. Ik vind de prijzen, niet alleen van de Pixel 3, echt ronduit belachelijk aant worden. Van videokaarten, geheugen, processoren, telefoons...
"Vroeger" kon je gewoon 500 euro neerleggen en dan had je gewoon de meest highend videokaart/telefoon.
Ik zal wel zwijgen over Apple, want dat gaat qua prijs al jaren nergens meer over.
In 2007 was mij N95 ook >€1000+. Is daarna een periode geweest dat top modellen inderdaad €600-€700 waren maar het is (helaas) geen uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1111801

Dit was via de Google Store en Stackry. Amazon had hem toen nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrkend54l
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
XWB schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:22:
De Pixel 3 is een heel mooie telefoon, maar ik heb toch één kleine opmerking:

[...]

[...]

Nu Apple en Huawei een nieuwe high-end 7nm SoC hebben geïntroduceerd (A12 en Kirin 980) is de verwachting dat ook Qualcomm dit jaar nog met een nieuwe high-end SoC komt (Snapdragon 855). Het zou behoorlijk jammer zijn als Google's nieuwste flagship straks niet de snelste SoC aan boord heeft.
Waarom zou Google speciaal de nieuwste SoC moeten hebben? Op een bepaald ogenblik moet je gewoon een keuze maken, SoC kiezen en je telefoon bouwen. Als je steeds maar weer moet wachten op “ja, maar er komt nog een snellere SoC uit”, dan kan je blijven wachten.

Google kan ook werken aan optimalisatie, en zo meer halen uit een 845 dan concurrenten uit een 855, dat ze dat niet doen is hun probleem natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:54

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Mrkend54l schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 06:47:
[...]

Waarom zou Google speciaal de nieuwste SoC moeten hebben? Op een bepaald ogenblik moet je gewoon een keuze maken, SoC kiezen en je telefoon bouwen. Als je steeds maar weer moet wachten op “ja, maar er komt nog een snellere SoC uit”, dan kan je blijven wachten.

Google kan ook werken aan optimalisatie, en zo meer halen uit een 845 dan concurrenten uit een 855, dat ze dat niet doen is hun probleem natuurlijk.
Het gaat meer om de cyclus. De nieuwst qualcomm chips worden gelanceerd in december en zijn verkrijgbaar in toestellen in februari/maart, google lanceert hun Pixel toestellen in Oktober en zijn verkrijgbaar in november. Op twee maanden na heb je dan voor een forse premium prijs een jaar oude hardware.

Niet voor niets is Google bezig om zn eigen SoC's te ontwikkelen en doet nu wat vingeroefeningen met de visual core en de titan security chip. Deze pixel lijn is duidelijk een lange termijn play van Google. Opbouwen van steeds meer componenten zelf bouwen/ontwikkelen (chips, design team van htc, camera teams, etc.), retail kanalen vergroten (meer providers, winkels, partnerships), aantal landen elk jaar uitbreiden, etc.

Volgend jaar komen er weer wat landen bij, ontwikkelen ze weer een stukje hardware zelf en komt er nog een product categorie bij.

[ Voor 4% gewijzigd door LtMarx op 10-10-2018 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:21
Ik kan van het werk een nieuwe telefoon uitzoeken, vanaf deze maand.. Ik wil eigenlijk één toestel zakelijk en privé, dus met twee simkaarten. Als eSim nu eens geïmplementeerd werd in NL was dit, ondanks de hoge prijs, toch een optie geweest..

Iemand ervaring met eSim toestellen? (buitenland bv) Werkt dat goed als duosim toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Currry schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:36:
Ik kan van het werk een nieuwe telefoon uitzoeken, vanaf deze maand.. Ik wil eigenlijk één toestel zakelijk en privé, dus met twee simkaarten. Als eSim nu eens geïmplementeerd werd in NL was dit, ondanks de hoge prijs, toch een optie geweest..

Iemand ervaring met eSim toestellen? (buitenland bv) Werkt dat goed als duosim toestel?
Geen ervaring, maar vond het wel een interessante vraag..

Schat in dat het niet anders zal werken dan wat Apple erover zegt:
https://support.apple.com/en-ae/HT209044

In VS kan eSim worden gebruikt voor Fi-netwerk als ik het goed heb..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik snap Google niet zo met deze pixel. De SoC maakt mij niet zoveel uit. Heb nu ook een 845 in mijn Oneplus 6 en dat gaat als een raket.

Maar dit moet hun flagship zijn. Het beste wat Android kan bieden. Maar het lijken 2 redelijk inwisselbare telefoons te zijn. De hands-ons die ik tot nu toe heb gezien geven ook nog niet veel reden om van de bank te springen en naar de winkel te rennen.

Ik moet volgende maand een nieuwe telefoon bestellen (mijn huidige Oneplus 6 gaat naar collega), dus houd het een beetje in de gaten. Ben erg benieuwd wat de reviews straks brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:25:
Ik snap Google niet zo met deze pixel. De SoC maakt mij niet zoveel uit. Heb nu ook een 845 in mijn Oneplus 6 en dat gaat als een raket.

Maar dit moet hun flagship zijn. Het beste wat Android kan bieden. Maar het lijken 2 redelijk inwisselbare telefoons te zijn. De hands-ons die ik tot nu toe heb gezien geven ook nog niet veel reden om van de bank te springen en naar de winkel te rennen.

Ik moet volgende maand een nieuwe telefoon bestellen (mijn huidige Oneplus 6 gaat naar collega), dus houd het een beetje in de gaten. Ben erg benieuwd wat de reviews straks brengen.
De overweging is wellicht dat Google liever iets neemt dat al een paar maanden getest is (SoC) dan iets dat net uit is of nog gepresenteerd moet worden..

Het verschil tussen pure Android en de merken met schil is bovendien nog best groot, zodat pure Android veel sneller is om dezelfde chip.. Google zei bij de presentatie vooral in te zetten of hardwarematige beveiliging van gegevens..

Tegenwoordig is veiligheid en maandelijkse firmware updates net iets spannender dan een aantal jaren geleden..

Verder is het voor mij net een reden om wel Google hardware te kopen als oudere apparaten toch nog veel opties krijgen van het nieuwe spul.. maar dan inderdaad geen reden om meteen van de bank te springen.. aankoop dag na Tweede Kerstdag scheelde vorig jaar al 250 euro..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 09:21
Pixel 3 staat voor 849 euro te koop bij MediaMarkt in Duitsland: https://www.mediamarkt.de...b-just-black-2486296.html . Pixel 2 kostte daar vorig jaar 799 euro maar was eind December tijdelijk voor 599 te krijgen, hopelijk doen ze weer zoiets met de 3.

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hoewel de hardware 'een tegenvaller' is. Zou je hem voor de camera + software moeten kopen.

In de preview een kleine discussie

Voorheen een Nexus 5X gehad die werd dus traag. Zocht een opvolger. Pixel 2 was er al even en niet in NL te koop. Misschien de Pixel 3 wel (dus niet). Als tussenstop de Nokia 8 (retour kon niet aan vingerafdruk voorop wennen) en Nokia 7+ gekocht die heeft net als Nexus 5X.

Hoewel aardig stock is + pixel camera app zijn foto's op Nokia 7+ slechter dan Nexus 5X. Best apart voor de jaren die ertussen zitten.

Dit heeft met de sensor te maken volgens nzweers zie hier
Dat ligt denk ik vooral aan de camera sensor. De Nexus 5X heeft een 1.55µm f2.0 camera terwijl de Nokia 8 1.12µm f2.0 heeft. De Nexus vangt daardoor 1,9x zoveel licht op. (1.55 x 1.55 / 1.12 x 1.12)
Als ik de specs op de start post kijk staat er dit
12.2MP dual-pixel, f/1.8, 1.4μm
Fragma is beter alleen sensor is dus kleiner dan Nexus 5X.

Pixel 2 heeft lijkt wel dezelfde camera
Back Camera 12,2MP, 1,4um, OIS, f/1.8, dubbele led flitser
Nu heb ik Pixel 3 voorbeeld foto's gezien die zien er goed uit. Bijna vergelijkbaar met de Nexus 5X in elk geval vele malen beter dan wat de Nokia 7+ schiet.

Hoe zit het nu met de camera? Is deze beter dan de Pixel 2 / Nexus 5X?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-05 08:02
Nu moet ik zeggen dat als ik de XL werkend zie ik me minder stoor aan de notch. Tegen de tijd dat ik mag verlengen maar eens kijken wat ie moet kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 12:01
Als Pixel2(XL) owner vraag ik me eigenlijk af wat de redenen zouden kunnen zijn om te upgraden naar de 3, behalve de wireless charging en ietwat snellere processor.

Nagenoeg alle camera-features komen naar de Pixel2 uiteindelijk? Alleen SuperResZoom is niet bevestigd dacht ik?

Zit wat op de wip van bij de Pixel2XL blijven, upgraden naar de "3" (non-XL) of eens een kijkje te nemen aan de andere kant van vijver (Xr).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 22:03
catchingfire schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:21:
Als Pixel2(XL) owner vraag ik me eigenlijk af wat de redenen zouden kunnen zijn om te upgraden naar de 3, behalve de wireless charging en ietwat snellere processor.

Nagenoeg alle camera-features komen naar de Pixel2 uiteindelijk? Alleen SuperResZoom is niet bevestigd dacht ik?

Zit wat op de wip van bij de Pixel2XL blijven, upgraden naar de "3" (non-XL) of eens een kijkje te nemen aan de andere kant van vijver (Xr).
Als ik het me goed kan herinneren zei MKBHD van Youtube dat de camera functies alleen voor de Pixel 3 en 3 XL beschikbaar zijn.

Mede ook vanwege de extra chip die ze hebben.

Edit: Weet het niet 100% zeker of dit ook voor de camera is:

YouTube: Google Pixel 3 Impressions!

[ Voor 9% gewijzigd door Knamix op 11-10-2018 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Knamix schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:40:
Als ik het me goed kan herinneren zei MKBHD van Youtube dat de camera functies alleen voor de Pixel 3 en 3 XL beschikbaar zijn.

Mede ook vanwege de extra chip die ze hebben.

Edit: Weet het niet 100% zeker of dit ook voor de camera is:

YouTube: Google Pixel 3 Impressions!
De Pixel2 heeft ook de visual core.

Het is wat onduidelijk... de Night Sight zou iig wel naar de 2 komen maar de rest is wat onduidelijk. Dat wide angle selfie niet kan snap ik maar de rest zijn allemaal software truckjes.
https://www.pcmag.com/fea...es-also-coming-to-pixel-2
https://www.droid-life.co...ng-to-older-pixel-phones/
https://techcrunch.com/20...s-pixel-3-2/?guccounter=1

De Pixel3 camera-app (inclusief portrait depth control slider) is al te sideloaden en werkt op de Pixel2: https://www.apkmirror.com...-1-009-215420794-release/

[ Voor 11% gewijzigd door catchingfire op 11-10-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat uitpakken, dit is geen issue wat bij een telefoon van bijna €1000 hoort voor te komen (en het lijkt mij dat dit ook heel snel bij quality control naar voren komt):
https://twitter.com/MKBHD/status/1049757219523358722

@WoutF heb jij daar in Berlijn misschien wat van kunnen merken? Krassen op de matte achterkant van de toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:10

WoutF

Hoofdredacteur
Nee, maar ik heb er ook niet specifiek op gelet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
WoutF schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:12:
Nee, maar ik heb er ook niet specifiek op gelet
Thanks, mag je eigenlijk al iets bekend maken over of jullie review exemplaren hebben? Ik zag dat er een embargo is tot de 15e, maar ben toch wel benieuwd of Google de Nederlandse pers in ieder geval serieus genoeg neemt voor review exemplaren.
Kiwi schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:56:
Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat uitpakken, dit is geen issue wat bij een telefoon van bijna €1000 hoort voor te komen (en het lijkt mij dat dit ook heel snel bij quality control naar voren komt):
https://twitter.com/MKBHD/status/104975721952335872
Deze redditor heeft het issue getest met een sleutel, muntje en nagels, en het lijkt toch om 'krassen' te gaan die makkelijk weg te vegen zijn (of zelfs door normaal gebruik weer weggaan). Lijkt mij ook sterk dat dit daadwerkelijk een issue is. In dat geval gaat er snel een Dbrand wrap omheen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kiwi op 12-10-2018 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Inmiddels heeft 9to5Google de achterkant ook aan een test onderworpen, inclusief video:

Het lijkt er dus op dat de achterkant geen coating is, maar etched. Sleutels en dergelijke worden dus geschuurd op het moment dat ze tegen de achterkant aankomen (zolang dat materiaal zachter is dan glas), en het stof daarvan blijft achter op de achterkant, maar is dus makkelijk weg te vegen.

Handig voor notities :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkend54l
catchingfire schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:21:

Dat is toch zo voor elke flagship van pak em beet 2 jaar oud?
De meerwaarde is vrij klein, als je al een loeisnelle telefoon hebt dan heb je weinig aan een nog snellere.

De innovatie vindt momenteel enkel plaats op vlak van geekbench scores en adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Mrkend54l schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:46:
Dat is toch zo voor elke flagship van pak em beet 2 jaar oud?
De meerwaarde is vrij klein, als je al een loeisnelle telefoon hebt dan heb je weinig aan een nog snellere.

De innovatie vindt momenteel enkel plaats op vlak van geekbench scores en adviesprijs.
Is dat niet wat kort door de bocht? Google is compute power groots aan het inzetten om o.a. die Qualcomm chip die (bijna) iedereen gebruikt onderscheidend in te zetten voor z'n camera.

On-topic, ik kwam dit aardige overzicht tegen: https://www.androidpolice...es-will-remain-exclusive/

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het batterij-verschil, Pixel3>Pixel2, Pixel3XL<Pixel2XL. Is die 845 dermate zuiniger dat de batterijduur minstens hetzelfde blijft? En/of is de Pixel3 (non-XL) qua batterijduur on-par met de XL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-05 10:26

Pixel is duidelijk slechter in het maken van video's, waarbij er minder dynamic range is en slechter geluid opneemt.

De frontfacing camera is toch wel hetgene waar de pixel echt in uit blinkt.

De camera op de achterkant lijkt vrijwel gelijk te zijn, alleen de color science is anders. Pixel heeft betere kleuren bij weinig licht maar mist scherpte en heeft meer ruis dan de iphone.

Portrait mode boeit me dan weer weinig, maar ook hier lijkt de iphone te winnen.

Beetje teleur gesteld, nu nog even afwachten op andere reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-05 22:13
Mensen hier die overwegen een pixel2 in te ruilen voor de pixel 3? Of twijfelen tussen deze twee phones?

Zelf twijfel ik enorm tussen de 2 en 3.. wil binnekort een nieuwe, oog gevallen op de pixels, echter vind ik de verschillen niet dermate groot tussen beide...

Gezien t prijs verschil wss stuk groter gaat worden straks, neig ik naar de Pixel2.

Belangrijkste punten voor mij zijn ;

- vlotte phone
- clean android
- goede camera(s)
- goed scherm

Nu bieden ze het beide natuurlijk, alleen het scherm en paar hardware upgrades zijn toch interessant op de 3.. maar is het de 300eu+ waard??

Lastig...

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:46

Deathchant

Don't intend. Do!

oviMivo schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:34:

Belangrijkste punten voor mij zijn ;

- vlotte phone
- clean android
- goede camera(s)
- goed scherm

Nu bieden ze het beide natuurlijk, alleen het scherm en paar hardware upgrades zijn toch interessant op de 3.. maar is het de 300eu+ waard??

Lastig...
OnePlus6(T) voeldoet ook aan al je eisen zo te zien?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
Deathchant schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:24:
[...]

Sorry, niet vermeld, maar vind die wat aan de grote kant, mooie van de pixel3(en 2) is toch dat ze enigzins handelbaar zijn.

Opzich ben ik niet anti grotere phones, maar zeker een pre als ze niet meer dan 5,5" zijn.

En heeft OP6(t) wel stock android?

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
oviMivo schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:35:
[...]

Sorry, niet vermeld, maar vind die wat aan de grote kant, mooie van de pixel3(en 2) is toch dat ze enigzins handelbaar zijn.

Opzich ben ik niet anti grotere phones, maar zeker een pre als ze niet meer dan 5,5" zijn.

En heeft OP6(t) wel stock android?
Op6(t) heefr OxygenOS, zit heel dicht op stock android imho een van de snelste getweakte android OS. Zie ook video van Marques Brownlee op youtube waarom hij de OP6 als daily gebruikt ipv de Pixel.

Dat gezegd te hebben. Ik persoonlijk vind de bouw van de Pixel 2 'slecht', zie video van JerryRigEverything. Je buigt hem zo kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
Filmpje van Jerry heb ik idd gezien, moet wel zeggen dat ik dat soort filmpjes altijd beetje nietszeggend vind. Tuurlijk geeft het iets aan, maar de situaties die hij schetst zijn natuurlijk way over the top.

Andere zal ik nog ff opzoeken, al blijft de OP6(t) gewoon te fors , vind t niet prettig in dagelijks gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkend54l
Deathchant schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:24:
[...]

Oxygen is bare, maar niet clean.
Dat mag je echt niet uit het oog verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kiwi schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:56:
https://twitter.com/MKBHD/status/1049757219523358722

@WoutF heb jij daar in Berlijn misschien wat van kunnen merken? Krassen op de matte achterkant van de toestellen?
Lijkt een beetje op wat de HTC One S ooit had. Overal krasjes en chips terwijl je er bijna niets mee had gedaan. Ik heb zelf een Pixel 2 XL en ben er eigenlijk nog erg tevreden over. Een maatje kleiner (Pixel 3) zou ik wel fijn vinden, zeker nu de Pixel 3 niet meer van die grote randen heeft en nog steeds stereo speakers. Ik wacht nog wel even tot de prijzen wat verder dalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Reviews zijn eigenlijk opvallend positief in tegenstelling tot wat ik verwachtte. Ik kan in ieder geval niet wachten tot hij binnen is. :9~
J0YR1D3R schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:14:
[...]

Lijkt een beetje op wat de HTC One S ooit had. Overal krasjes en chips terwijl je er bijna niets mee had gedaan. Ik heb zelf een Pixel 2 XL en ben er eigenlijk nog erg tevreden over. Een maatje kleiner (Pixel 3) zou ik wel fijn vinden, zeker nu de Pixel 3 niet meer van die grote randen heeft en nog steeds stereo speakers. Ik wacht nog wel even tot de prijzen wat verder dalen ;)
Wauw, de One S, dat is lang geleden :P Destijds ook de reden geweest dat ik de grijze versie heb gekocht.
Echter zit er wel een groot verschil tussen de One S en de Pixel 3: De One S was geoxideerd aluminium, waardoor er een laagje bovenop kwam. Bij de Pixel 3 is die laag uit het glas gefreesd, het is dus geen coating o.i.d. die je eraf kan schrapen.

Ik vind het ook apart dat bijvoorbeeld The Verge het nog als nadeel noemt, en zegt dat ze niet weggaan. 9to5Google heeft met een sleutel erin gekrast en dat ging gewoon weg. Glas is ook harder dan de meeste metalen. Ook het feit dat het alleen op het matte gedeelte voorkomt doet mij toch denken dat ze bij The Verge niet heel erg hun best hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:50
Currry schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:36:

Voor mij de reden geweest om mijn Pixel 2 XL te verkopen. E-sim gaat in Europa voorlopig ook niet werken is de verwachting en helaas kan / wil ik daar niet op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik heb wat reviews zitten kijken. Ze zijn over het algemeen erg positief!

Ik vind het een erg gave telefoon. Zeker na twee keer een Galaxy te hebben gebruikt.

Echter hoop ik dat de Pixel naar Nederland komt. En niet via een tussenverkoper die er lachend 200 boven op gooit.

Want ik vind het niet erg om 800 te betalen voor een Pixel met de beste camera van 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
Dubrillion schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:42:
Ik heb wat reviews zitten kijken. Ze zijn over het algemeen erg positief!

Ik vind het een erg gave telefoon. Zeker na twee keer een Galaxy te hebben gebruikt.

Echter hoop ik dat de Pixel naar Nederland komt. En niet via een tussenverkoper die er lachend 200 boven op gooit.

Want ik vind het niet erg om 800 te betalen voor een Pixel met de beste camera van 2018
Dan ga je toch een leuk dagje naar onze oosterburen? ;) net over de grens in een Duitse MediaMarkt zijn ze straks te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 08:59
KoningSlakkie schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:50:
[YouTube: Pixel 3 XL vs iPhone XS Max Camera Test Comparison]

Pixel is duidelijk slechter in het maken van video's, waarbij er minder dynamic range is en slechter geluid opneemt.

De frontfacing camera is toch wel hetgene waar de pixel echt in uit blinkt.

De camera op de achterkant lijkt vrijwel gelijk te zijn, alleen de color science is anders. Pixel heeft betere kleuren bij weinig licht maar mist scherpte en heeft meer ruis dan de iphone.

Portrait mode boeit me dan weer weinig, maar ook hier lijkt de iphone te winnen.

Beetje teleur gesteld, nu nog even afwachten op andere reviews.
Deze review gisteren ook gezien. Maar was het vaak niet met hem eens. Of ik ben iets teveel Pixel fan, of deze man koos iets te vaak voor iPhone.

Vooral de edge detection van de Pixel werd door hem als slecht bestempeld, terwijl dit bij andere reviews juist als grote plus bestempeld word.

Kijk bijvoorbeeld deze video

Sowieso vind ik deze video vele malen beter. Maar ook komt de Pixel hier wat beter uit.

Maar desalniettemin ben ik ook een beetje teleurgesteld.

Heeft trouwens iemand de 'not pink' al in real life gezien? Ik kan op de foto's en video's gewoon niet peilen of er nu een roze tint in zit of niet. Het lijkt toch echt beige te zijn. En als dat zo is.. wil ik hebben! :+

[ Voor 7% gewijzigd door LoeWn op 16-10-2018 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dubrillion schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:42:

Is Belsimpel goed genoeg? :p

https://www.belsimpel.nl/google-pixel-3/zwart
https://www.belsimpel.nl/google-pixel-3-xl/zwart

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Kiwi schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 00:54:
[...]

Wauw, de One S, dat is lang geleden :P Destijds ook de reden geweest dat ik de grijze versie heb gekocht.
Echter zit er wel een groot verschil tussen de One S en de Pixel 3: De One S was geoxideerd aluminium, waardoor er een laagje bovenop kwam. Bij de Pixel 3 is die laag uit het glas gefreesd, het is dus geen coating o.i.d. die je eraf kan schrapen.

Ik vind het ook apart dat bijvoorbeeld The Verge het nog als nadeel noemt, en zegt dat ze niet weggaan. 9to5Google heeft met een sleutel erin gekrast en dat ging gewoon weg. Glas is ook harder dan de meeste metalen. Ook het feit dat het alleen op het matte gedeelte voorkomt doet mij toch denken dat ze bij The Verge niet heel erg hun best hebben gedaan.
Ik heb destijds nog een flinke discussie gehad met HTC over "gebruiksschade". Er ontstond zelfs schade door simpelweg de oplader erin te steken, zij vonden echter dat dat niet zo was... Dat was nog eens een leuke tijd ;)

Ik heb om mijn Pixel 2 XL sinds een aantal maanden een MNMLcase zitten en ik moet zeggen dat hij prima bevalt. Het is wel al de tweede; de eerste is op de een of andere manier "langer" geworden en daardoor ging het toestel steeds losser zitten in de case. Hopelijk is de tweede versie beter.
Tov de 3 is mijn 2 XL eigenlijk niet heel erg anders, veel zaken komen ook naar de 2(XL). De reviews zijn inderdaad wel positief, maar het bedrag wat je er voor neer moet leggen vind ik toch nog steeds fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Ik denk ook niet dat de 3 een hele grote upgrade is vanaf de 2, tenzij je last hebt van issues zoals bijvoorbeeld het scherm. Sowieso lijkt er de afgelopen jaren steeds minder verschil te zitten tussen smartphone generaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
Daar betaal je dus 999€ , waar je hem net over de grens voor 849€ ophaalt :)

https://www.mediamarkt.de...b-just-black-2486296.html

[ Voor 11% gewijzigd door oviMivo op 16-10-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Ik heb de Pixel 3 64GB besteld om op te halen bij een Saturn in Aachen, Duitsland. Dat is hetzelfde als Media Markt.

Die 150 euro! die Belsimpel extra durft te vragen bespaar ik mij wel. Daarvoor koop je mooi een original case en de Google Stand en dan hou je nog geld over voor de brandstofkosten om het op te halen in Duitsland 8)

[ Voor 6% gewijzigd door sebasmeer op 16-10-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
oviMivo schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:34:
Mensen hier die overwegen een pixel2 in te ruilen voor de pixel 3? Of twijfelen tussen deze twee phones?
Heb een Pixel2 en Pixel2XL in huis maar ben momenteel vooral aan het twijfelen tussen Pixel3XL (vanwege de batterij) en de iPhone Xr (vanwege het ecosystem en smoothness).
beyazz06 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:32:
Dat gezegd te hebben. Ik persoonlijk vind de bouw van de Pixel 2 'slecht', zie video van JerryRigEverything. Je buigt hem zo kapot...
Jerry's filmpjes zijn leuk maar zo over de top. de Pixel2 (en XL) hier zijn nog in topshape, wie gaat er nu zo idioot veel kracht op z'n mobiel zetten?

Als je aan je oortjes gaat trekken gaan ze ook stuk, dat doe je toch ook niet?
oviMivo schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:37:
Filmpje van Jerry heb ik idd gezien, moet wel zeggen dat ik dat soort filmpjes altijd beetje nietszeggend vind. Tuurlijk geeft het iets aan, maar de situaties die hij schetst zijn natuurlijk way over the top.
Dat dus...
J0YR1D3R schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:14:
Ik heb zelf een Pixel 2 XL en ben er eigenlijk nog erg tevreden over. Een maatje kleiner (Pixel 3) zou ik wel fijn vinden, zeker nu de Pixel 3 niet meer van die grote randen heeft en nog steeds stereo speakers. Ik wacht nog wel even tot de prijzen wat verder dalen ;)
In Duitsland waren vorig jaar af en toe flinke kortingsacties voor de Pixel2(XL).

Ik neig zelf weer naar de Pixel3XL, vanwege de batterij en de resolutie van het scherm, met name met Google Maps ofzo dan merk je hoeveel meer er op het scherm past bij de XL.
LoeWn schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:14:
Deze review gisteren ook gezien. Maar was het vaak niet met hem eens. Of ik ben iets teveel Pixel fan, of deze man koos iets te vaak voor iPhone.

Vooral de edge detection van de Pixel werd door hem als slecht bestempeld, terwijl dit bij andere reviews juist als grote plus bestempeld word.
Vond de conclusies van SuperSaf ook wat vreemd, hij neigde vaak naar de iPhone op foto's waarbij ik dacht .. wtf? De iPhone probeert te vaak alles te licht te maken (teveel HDR) waardoor het eindresultaat heel onnatuurlijk wordt. Bij de Pixel3(XL) review van The Verge merkten ze dit ook op, bij die foto van een brug.

Heb de video die jij noemde nog niet gezien, eens kijken, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
catchingfire schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:16:
[...]
In Duitsland waren vorig jaar af en toe flinke kortingsacties voor de Pixel2(XL).

Ik neig zelf weer naar de Pixel3XL, vanwege de batterij en de resolutie van het scherm, met name met Google Maps ofzo dan merk je hoeveel meer er op het scherm past bij de XL.
Klopt, die waren ook al vrij snel (december) na de introductie. Dit jaar maar even afwachten of er ergens een leuke deal te scoren is. Wat betreft je scherm-opmerking....vergeet niet dat de normale Pixel 3 ook 5,5" is inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
J0YR1D3R schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:20:
Klopt, die waren ook al vrij snel (december) na de introductie. Dit jaar maar even afwachten of er ergens een leuke deal te scoren is. Wat betreft je scherm-opmerking....vergeet niet dat de normale Pixel 3 ook 5,5" is inmiddels :)
Ja, het scherm is wel groter, en de resolutie van de "lange zijde" is idd wat gegroeid, maar de resolutie van de "korte zijde" is nog steeds 1080, bij de non-XL. Maar met name de batterij :X (Dat is een van de redenen dat ik de iPhone Xr ook op m'n shortlist heb staan, verwacht daar qua batterij veel van)

code:
1
2
3
                    Pixel 2 Pixel 3 Pixel 2 XL  Pixel 3 XL
Schermgrootte       5"  5,5"    6"  6,3"
Resolutie           1920x1080 pixels    2280x1080 pixels    2880x1440 pixels    2960x1440 pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
nieuws: Google Pixel 3 XL heeft oledscherm van Samsung

Toch weer terug naar Samsung displays dus, dat verklaart ook waarom het samen met de Galaxy S9 en Note 9 de hoogste beoordeling tot zover krijgt bij DisplayMate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
catchingfire schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:16:
[...]

Jerry's filmpjes zijn leuk maar zo over de top. de Pixel2 (en XL) hier zijn nog in topshape, wie gaat er nu zo idioot veel kracht op z'n mobiel zetten?
Kijk als Jerry enkel op de Pixel 2 zoveel kracht zou zetten, zou ik zeggen OK je hebt gelijk. Hij doet het echter bij elke toestel die hij test. Bij de Pixel 2 zit daar duidelijk een zwak punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
beyazz06 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:26:
[...]

Kijk als Jerry enkel op de Pixel 2 zoveel kracht zou zetten, zou ik zeggen OK je hebt gelijk. Hij doet het echter bij elke toestel die hij test. Bij de Pixel 2 zit daar duidelijk een zwak punt.
Gaat (voor mij persoonlijk) niet om het feit dat daar een zwakke plek zit, maar om het feit dat DIE kracht eigenlijk nooit op dat punt komt te staan.

Dus; JA de pixel2 zal daar zeker een zwakke plek hebben, en de design keuze is dus zeker vreemd.

Maar NEE, dat hoeft niet te betekenen dat iedereen zonsee moeite zn pixel2 breekt.. en dat doet hij wel voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catchingfire
beyazz06 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:26:
Hij is daar zwakker dan andere telefoons. Of jij zo'n krachten gaat zetten op de uiteindes van je mobiel valt te betwijfelen. Net zoals ik betwijfel dat je met een stanleymes in je speaker-grills en fingerprintsensor gaat krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 20:25
Ik durf het bijna niet te vragen maar weet er iemand al iets over de usb-c naar jack dongle? Werkt dit ding naar behoren?

Ik meen me te herinneren dat die bij de pixel 2 niet helemaal goed werkte en moeilijk leverbaar was. Ik vind het een super interessant toestel, maar blijf voorlopig lekker bedraad luisteren...

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catchingfire
Dzine schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:05:
Ik durf het bijna niet te vragen maar weet er iemand al iets over de usb-c naar jack dongle? Werkt dit ding naar behoren?

Ik meen me te herinneren dat die bij de pixel 2 niet helemaal goed werkte en moeilijk leverbaar was. Ik vind het een super interessant toestel, maar blijf voorlopig lekker bedraad luisteren...
Werkt op Pixel2(XL) perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-05 12:50
Kiwi schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:12:
nieuws: Google Pixel 3 XL heeft oledscherm van Samsung

Toch weer terug naar Samsung displays dus, dat verklaart ook waarom het samen met de Galaxy S9 en Note 9 de hoogste beoordeling tot zover krijgt bij DisplayMate.
Jammer dat ze de xz3 niet getest hebben, die zou nog wel eens beter kunnen zijn. Veel reviews duiden daarop in ieder geval.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:37
Ik meen me te herinneren dat die bij de pixel 2 niet helemaal goed werkte en moeilijk leverbaar was.
Word bij Pixel 3 meegeleverd, scheelt weer

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online

Werkt prima bij Pixel 2 (zat in doos bij aankoop).. ook headsets van derden..

Bij Pixel 3 zit headset erbij, die direct een USB-connector heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Wat meer achtergrond over SuperResZoom: https://www.dpreview.com/...super-res-zoom-technology

Interessante dingen die ik tegenkwam:
* SuperResZoom wordt nu alleen gebruikt voor 1.1x+ zoom (om het continu te gebruiken zou teveel processing power kosten)
* Bij lowlight-situaties gaat een dual-lens iPhone Xs over op digital zoom bij inzoomen ipv de tele-lens op de wide-angle lens omdat ie lichtsterker is, en gebruikt dan de (minder lichtsterke) "tele-lens" niet. Daarom zijn de SuperResZoom teleshots bij lowlight vaak beter dan die van een telefoon met een dedicated telelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Laguna

Connaisseur

KoningSlakkie schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:50:
[YouTube: Pixel 3 XL vs iPhone XS Max Camera Test Comparison]

Eerste wat me inderdaad direct opviel was het blikkerige geluid van de Pixel. Voor die belachelijk hoge prijzen die Google vraagt moet dat simpelweg beter.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:37
Pixel 3 laadt met 10W met een Google goed gekeurde Qi lader..
Maar als het niet goed gekeurd is, laad het met 5W..
https://www.gsmarena.com/...d_chargers-news-33877.php

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Ik vind het een hele rare zet van Google als ze daar niets aan veranderen. Wat houdt ze tegen? Ze hebben volgens mij nooit eerder echt moeite gedaan om iets exclusief te houden, en wat betreft de Pixel Stand hebben ze al een USP vanwege de Assistant.

Persoonlijk maakt het voor mij niets uit, als ik draadloos laden zou gebruiken gaat dat meer om het gemak, en zal snel laden niet van belang zijn, maar toch apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-04 20:47

Blerf

VroomVroom

Na veel wikken en wegen ga ik toch overstappen van de iphoneX naar de Pixel 3 :)
Enig idee of google ook een goed inruil programma heeft ( ben volgende maand in London ) Ikheb er over gehoord en gelezen dat het kan direct bij google, maar kan niet echt vinden of dit ook in de winkel kan etc..

gaat toch simpeler dan al die mensen over de vloer

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 14:10
Blerf schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:39:
Na veel wikken en wegen ga ik toch overstappen van de iphoneX naar de Pixel 3 :)
Enig idee of google ook een goed inruil programma heeft ( ben volgende maand in London ) Ikheb er over gehoord en gelezen dat het kan direct bij google, maar kan niet echt vinden of dit ook in de winkel kan etc..

gaat toch simpeler dan al die mensen over de vloer
Ik krijg morgen ook een nagelnieuwe iPhone x 256gb binnen... MAAR TWIJFEL OOK!! 8)7 :X

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-04 20:47

Blerf

VroomVroom

DaveD1109 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:37:
[...]

Ik krijg morgen ook een nagelnieuwe iPhone x 256gb binnen... MAAR TWIJFEL OOK!! 8)7 :X
Voor mij is het eco systeem zo makelijk, dat ik maar even voor lief ga nemen dat ik er aan moet gaan wennen.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-05 18:34
Ik ben heel benieuwd hoeveel punten dxomark.com geeft voor de camera prestaties van de pixel 3.

[ Voor 78% gewijzigd door victor1701 op 25-10-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
Is er VoLTE support in nederland met een Pixel 3? Pixel 2 bezitters ervaring hiermee?

Ik gok namelijk van niet, dit gaat een probleem zijn als providers 3G uitschakelen in 2020😭.
victor1701 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:45:
Ik ben heel benieuwd hoeveel punten dxomark.com geeft voor de camera prestaties van de Pixel 3.
Pixel zal waarschijnlijk minder scoren dan de rest van de telefoons. De Pixel schiet slechter video en heeft minder lenzen, dus heeft minder scherpe zoom. Dxo heeft voorkeur voor meer lenzen en dit is waar de andere telefoons gewoon meer punten mee zullen scoren. Ik denk dat de Pixel wel het hoogste scoort als je enkel naar de main lens kijkt zonder video capture.

Als ik kijk naar vergelijkingen tussen de Pixel 3 en de iPhone Xs dan vind ik de pixel 7 van de 10 foto's er net wat beter uit zien en bij 3/10 fotos vind ik van de XS beter ogen.

[ Voor 67% gewijzigd door KoningSlakkie op 28-10-2018 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-05 14:40

Qon

Ik gebruik op dit moment op mijn Pixel XL regelmatig de optie terwijl mijn telefoon gelockt in m'n broekzak zit, of op tafel licht:
'Ok google, turn off the lights in the livling room' (als voorbeeld).

"Voice Unlock" is verwijderd op de Pixel 3 . Iemand hier die mij kan vertellen of home control nog werkt bij de 3 als m'n scherm uitstaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Qon schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:40:
Ik gebruik op dit moment op mijn Pixel XL regelmatig de optie terwijl mijn telefoon gelockt in m'n broekzak zit, of op tafel licht:
'Ok google, turn off the lights in the livling room' (als voorbeeld).

"Voice Unlock" is verwijderd op de Pixel 3 . Iemand hier die mij kan vertellen of home control nog werkt bij de 3 als m'n scherm uitstaat?
Volgens mij gaat dit specifiek om de functie om vanaf je lockscreen te unlocken met je stem. Commando's werken nog steeds i.c.m. Voice Match (hoewel dat nog steeds niet beschikbaar is voor de NL assistent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-12-2023
Deze camera vergelijking van de Pixel 3 XL, iPhone XS Max, en Galaxy Note 9 is heel goed imo. Je ziet ook echt wel een aantal situaties waarin de iPhone beter presteert; met name op foto's met de lucht op de achtergrond. De Pixel 3 is dus niet de all-round winner, maar alles overziend toch nog wel de beste camera in een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:21
Echt jammer van de ESim situatie in Nederland! Had de Pixel 3 of de XL anders meteen gehaald.. Helaas is een dual sim wel echt een harde eis.
En als er vooruitzichten waren, bv dit jaar bij T-mobile. Dan had ik het wel gedurfd.

Nu de S9+ omdat de OnePlus 6t me minder lijkt en met de Black Friday deals straks ook duurder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Currry schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:00:
Echt jammer van de ESim situatie in Nederland! Had de Pixel 3 of de XL anders meteen gehaald.. Helaas is een dual sim wel echt een harde eis.
En als er vooruitzichten waren, bv dit jaar bij T-mobile. Dan had ik het wel gedurfd.

Nu de S9+ omdat de OnePlus 6t me minder lijkt en met de Black Friday deals straks ook duurder is.
Dat had niets uitgemaakt want de Pixel 3 kan de e-sim niet gelijkertijd met de normale sim gebruiken. Is dus helemaal geen dual sim toestel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wat foto's van het Not Pink model van de Pixel 3:
Google Pixel 3

Google Pixel 3 vs OnePlus 6T

Google Pixel 3

Google Pixel 3 vs OnePlus 6T
Vergelijkingen en dergelijke heb ik helaas geen tijd voor, just the shots ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
@CLB Toevallig wel iets gemerkt van speaker buzzing? Schijnbaar heeft Google een grote partij toestellen teruggehaald bij resellers in de UK, vraag me af of dat misschien om een slechte batch ging, of vanwege voorraadproblemen bij Google zelf (wat de resellers denk ik niet zomaar pikken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Vanmorgen een Pixel 3 XL gehaald.. bij verschillende Duitse winkels op voorraad, hoewel telefonische navraag naar mijn bestelling van 10 oktober jl. niets opleverde.. Mediamarkt Duitsland online wist niets, terwijl daar eerder steeds de bestellingen werden verdeeld, had ik begrepen..

Geluid is idd stukje dieper en trilt daarom in de hand.. niet spannend.. klinkt echt goed..

Toch iets meer verschillen met Pixel 2 (XL) dan verwacht..

Android Auto en Esim-beheer-app zie ik nu voor het eerst.. net als extra opties in camera, die met Pixel 3-camera-app niet werkten op Pixel 2.. zoals best shot..

De live-achtergronden zijn ook net iets leuker.. het Zwitserland-verhaal wordt na zonsondergang donker en wisselt dan ook het thema naar donker en in de morgen weer terug.. ook leuker op het beginscherm (AOD)..

Ook gebeurt er volgens mij nog meer op de achtergrond.. WiFi gaat uit ter besparing van batterij en gaat volgens mij alleen weer aan als een groter bestand wordt gedownload.. ondanks de iets kleinere accu houd ik aan het eind van de dag meer over dan bij de Pixel 2 XL (maar dat kan ook aan het "schone" toestel (minder rommel op schijf) of de andere manier van laden liggen (draadloos))..

Ben zelf niet van de selfies, maar toch blij met de groothoek-camera, die ook voor andere foto's goed te gebruiken is.. (hoewel bij een gsm de voorzijde idd de logische plaats is voor een dergelijke camera)..

Verder valt op dat notificaties korter zijn; worden afgekort tot één regel.. misschien is dit een gevolg van de Google Lader, zoals verschillende forums melden.. maar, daardoor heb ik al op een niet volledig gelezen bericht op het startscherm gereageerd.. opletten, dus..

De "Notch" stoort helemaal niet.. heb daar steeds anders tegen aan gekeken.. notificaties staan links en rechts.. dus liever daar wat meer ruimte dan een bredere en minder diepe notch.. veel apps zijn er blijkbaar al klaar voor gemaakt.. de Ziggo-app geeft bijvoorbeeld na het vergroten van het beeld geen notch..

Pixel 3 voelt een stuk luxer dan de Pixel 2, hoewel het verschil in gebruik wel mee zal vallen..

Samen met Google lader is het leven weer wat makkelijker geworden (kost wat, maar dan ...)

Wel vreemd dat beveilingsupdates op september zijn blijven steken.. zal maandag a.s. wel worden bijgewerkt..

[ Voor 30% gewijzigd door _Nick__ op 07-11-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:47
_Nick__ schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:10:
Vanmorgen een Pixel 3 XL gehaald.. bij verschillende Duitse winkels op voorraad, hoewel telefonische navraag naar mijn bestelling van 10 oktober jl. niets opleverde.. Mediamarkt Duitsland online wist niets, terwijl daar eerder steeds de bestellingen werden verdeeld, had ik begrepen..

Geluid is idd stukje dieper en trilt daarom in de hand.. niet spannend.. klinkt echt goed..

Toch iets meer verschillen met Pixel 2 (XL) dan verwacht..

Android Auto en Esim-beheer-app zie ik nu voor het eerst.. net als extra opties in camera, die met Pixel 3-camera-app niet werkten op Pixel 2.. zoals best shot..

De "Notch" stoort helemaal niet.. heb daar steeds anders tegen aan gekeken.. notificaties staan links en rechts.. dus liever daar wat meer ruimte dan een bredere en minder diepe notch.. veel apps zijn er blijkbaar al klaar voor gemaakt.. de Ziggo-app geeft bijvoorbeeld na het vergroten van het beeld geen notch..

Pixel 3 voelt een stuk luxer dan de Pixel 2, hoewel het verschil in gebruik wel mee zal vallen..

Samen met Google lader is het leven weer wat makkelijker geworden (kost wat, maar dan ...)

Wel vreemd dat beveilingsupdates op september zijn blijven steken.. zal maandag a.s. wel worden bijgewerkt..
Top! Thanks voor je ervaring! Waar heb jij m gehaald? (off topic, oeps)

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
Ik wil de Pixel 3 in de USA kopen. Ik vraag me af of ik achteraf in Nederland terecht kan voor garantie? Heeft iemand ervaring hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 00:46

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ben zojuist ff gaan kijken en mij vielen toch wel wat dingen op aan die Pixel 3 XL:

- hij heeft een blauw/groenige kleurzweem als je onder een andere hoek naar het scherm kijkt. Links, rechts, boven, onder...van alle kanten. Het is niet zo erg als bij de Pixel 2 XL, maar het valt wel op. Is wel mee te leven

- Je kunt de kleuren van android inverten. Dus alles wordt dan zwart met witte letters en dan zie je pas echt hoe slecht die notch is: er komt dan echt zo'n pixelige (pun intended), witte rand om die notch heen, waardoor ie nog meer geaccentueerd wordt. Erg slordig moet ik zeggen :'(

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1920/44978479244_5d23ba5402_c.jpg

De Pixel 3 non-xl had overigens ook die kleurzweem alleen veel minder. Ik vond dat toch echt het betere display hoor. En veel fijner in de hand.

[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 03-11-2018 22:31 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:47
All,

Voor diegenen die de 3 XL al hebben, hoe bevalt ie? Ik heb zelf de 2 XL nog, maar neig te switchen naar de 3 XL, hoe zijn jullie ervaringen?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slobro
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-05 22:47
Denken jullie dat de Pixels ooit VoLTE krijgen in Nederland? Ik heb begrepen dat de meeste providers stoppen met 3G bellen in 2020 :|

Ik overweeg om een Pixel 2 of 3 te kopen maar zou wel heel zonde zijn één te kopen als ze in 2020 nog steeds geen 4G bellen ondersteunen en je vanaf 2020 niet meer (goed) kan bellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
slobro schreef op maandag 5 november 2018 @ 05:03:
Denken jullie dat de Pixels ooit VoLTE krijgen in Nederland? Ik heb begrepen dat de meeste providers stoppen met 3G bellen in 2020 :|

Ik overweeg om een Pixel 2 of 3 te kopen maar zou wel heel zonde zijn één te kopen als ze in 2020 nog steeds geen 4G bellen ondersteunen en je vanaf 2020 niet meer (goed) kan bellen :/
Ik heb me er nog niet zo in verdiept. Maar vertel jij nou dat de Pixel 3 geen 4G ondersteund?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slobro
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-05 22:47
Dubrillion schreef op maandag 5 november 2018 @ 07:45:
[...]

Ik heb me er nog niet zo in verdiept. Maar vertel jij nou dat de Pixel 3 geen 4G ondersteund?
https://forum.tele2.nl/sm...4/google-pixel-3-xl-73734
Tele2 zal geen Pixel 3 aanbieden omdat het toestel door Google niet is gecertificeerd voor Nederlandse netwerken. Spraak ver 4G zal daarom niet werken en omdat Tele2 alleen een 4G netwerk heeft is het dus niet mogelijk dit toestel volledig over hun eigen netwerk te gebruiken. Data werkt wel, alleen voor spraak zal er altijd naar een 2G/3G netwerk worden teruggevallen, dat kost hun extra geld (ze roamen dan op T-Mobile) en daarom sponsoren/verkopen ze deze toestellen niet.
Als je een simonly aanschaft en zelf zo'n los toestel koopt kan het wel. Houdt er wel rekening me dat Vodafone op 1 jan. 2020 al met 3G stopt, KPN in 2022, dus zo'n toestel valt dan terug naar 2G en dan heb je tijdens een gesprek GEEN dataverbinding meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Zie volgende post..

AJB deze verwijderen..

Foto plakken zorgde blijkbaar voor dubbele post..

[ Voor 109% gewijzigd door _Nick__ op 05-11-2018 09:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Bellen over 4G staat volgens mij standaard aan..

Bellen over WiFi (VoLTE) is te activeren in het verborgen service-menu:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2gwb9jl.png

[ Voor 69% gewijzigd door _Nick__ op 05-11-2018 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Laatst online: 23:16
slobro schreef op maandag 5 november 2018 @ 05:03:

Als je geen Apple of Samsung koopt is VoLTE/VoWiFi eerder uitzondering dan regel bij de meeste providers.
Mocht 3G echt uitgezet worden zal je telefoon nog altijd gewoon werken op 2G als je wilt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Firmware update voor Pixel 3 (XL) is OTA beschikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
_Nick__ schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:49:
Bellen over 4G staat volgens mij standaard aan..

Bellen over WiFi (VoLTE) is te activeren in het verborgen service-menu:

[Afbeelding]
Ik heb dit ook gevonden, alleen vraag ik mij af of dit ook lukt met een nederlandse provider. Met een duitse telefoon. Als iemand dit wilt testen, zie ik graag het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
KoningSlakkie schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:50:
[...]

Ik heb dit ook gevonden, alleen vraag ik mij af of dit ook lukt met een nederlandse provider. Met een duitse telefoon. Als iemand dit wilt testen, zie ik graag het resultaat.
Volgens mij bestaat wereldwijd maar één model van verschillende jaargangen Pixels 2 en 3.. op doosjes 2 en 3 voor Europa staat Nederland zelfs erbij..

Heb zelf geen behoefte aan activeren VoLTE..

Lijkt mij makkelijk te proberen.. *#*#4636#*#*

Ook weer uit te zetten.. toch.? Op eigen risico..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Litbird98
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-05 11:51

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:37
Pixel 3 - Eerste indrukken.

Komend vanaf een 7 Edge is dit absoluut een verbetering. De 7 Edge vond ik te groot, de edge-functie volkomen nutteloos. Aangezien alle high-end Androids alleen maar groter worden was de Pixel-3 een logische keuze.

Ook het stock-Android sprak me aan. Kan Touchwiz op zich wel waarderen. Maar alle ongevraagde software op de Galaxy's én Samsungs steeds verder gaande pogingen om gegevens over me te verzamelen en het opdringen van Bixby konden me wat minder bekoren.

De pixel 3 is heerlijk snel en uitstekend met 1 hand te bedienen.

Als nadeel noem ik het ontbreken van een notificatie LED. Always on display vind ik overbodig en kost toch nog redelijk wat stroom. Verder het feit dat de vingerafdruk-scanner op de achterkant zit. M'n telefoon ligt in de regel plat op m'n bureau en de S7 kon ik ontgrendelen (bij Telebankieren) door enkel een vinger op de home-button te leggen. De Pixel-3 moet ik echter oppakken.

Als laatste had de batterij van mij iets groter gemogen. Zelfs zonder always on display had m'n 2,5 jaar oude S7 aan het eind van de werkdag een hoger percentage batterij over dan de Pixel 3. Hoewel ik wel het gevoel heb dat de Pixel 3 langer met de laatste 30% doet dan de Samsung.

Al met al een tevreden gebruiker.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
_Nick__ schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:54:
[...]

Volgens mij bestaat wereldwijd maar één model van verschillende jaargangen Pixels 2 en 3.. op doosjes 2 en 3 voor Europa staat Nederland zelfs erbij..

Heb zelf geen behoefte aan activeren VoLTE..

Lijkt mij makkelijk te proberen.. *#*#4636#*#*

Ook weer uit te zetten.. toch.? Op eigen risico..
Ik heb nog geen Pixel 3 telefoon, anders had ik het natuurlijk gewoon geprobeerd. Het ontbreken van de VoLTE is een extra reden waarom ik twijfel om een pixel te halen. Daarom hoop ik dat iemand met een pixel 3 (en tele2) dit kan bevestigen...
alexbl69 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:54:
Pixel 3 - Eerste indrukken.

Komend vanaf een 7 Edge is dit absoluut een verbetering. De 7 Edge vond ik te groot, de edge-functie volkomen nutteloos. Aangezien alle high-end Androids alleen maar groter worden was de Pixel-3 een logische keuze.

Ook het stock-Android sprak me aan. Kan Touchwiz op zich wel waarderen. Maar alle ongevraagde software op de Galaxy's én Samsungs steeds verder gaande pogingen om gegevens over me te verzamelen en het opdringen van Bixby konden me wat minder bekoren.

De pixel 3 is heerlijk snel en uitstekend met 1 hand te bedienen.

Als nadeel noem ik het ontbreken van een notificatie LED. Always on display vind ik overbodig en kost toch nog redelijk wat stroom. Verder het feit dat de vingerafdruk-scanner op de achterkant zit. M'n telefoon ligt in de regel plat op m'n bureau en de S7 kon ik ontgrendelen (bij Telebankieren) door enkel een vinger op de home-button te leggen. De Pixel-3 moet ik echter oppakken.

Als laatste had de batterij van mij iets groter gemogen. Zelfs zonder always on display had m'n 2,5 jaar oude S7 aan het eind van de werkdag een hoger percentage batterij over dan de Pixel 3. Hoewel ik wel het gevoel heb dat de Pixel 3 langer met de laatste 30% doet dan de Samsung.

Al met al een tevreden gebruiker.
Ik heb ook een s7 edge, ook ik heb last an de grote telefoon trend. De s7 edge is ook net te groot voor mij om het comfortable te bedienen met 1 hand. Ook ik wil switchen naar de kleine pixel, wel jammer van de batterij duur.

Ik vraag me een aantal dingen af
Merk je verschil in ram management? (Beide hebben namelijk 4GB Ram)
Hoe is de schermhelderheid vergeleken met de s7 edge?
Merk je ook veel verschil in ppi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
KoningSlakkie schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:13:
[...]

Ik heb nog geen Pixel 3 telefoon, anders had ik het natuurlijk gewoon geprobeerd. Het ontbreken van de VoLTE is een extra reden waarom ik twijfel om een pixel te halen. Daarom hoop ik dat iemand met een pixel 3 (en tele2) dit kan bevestigen...

[...]

Ik heb ook een s7 edge, ook ik heb last an de grote telefoon trend. De s7 edge is ook net te groot voor mij om het comfortable te bedienen met 1 hand. Ook ik wil switchen naar de kleine pixel, wel jammer van de batterij duur.

Mijn laatste Samsung (voor de Pixel 2 XL) was de S8.. daarvoor alle Samsungs gehad vanaf S3..

Samsung-scherm van de 3 XL is net zo fel als dat van de S8.. zelfs in de "niet-Chinese-tekenfilm-stand"..

Qua RAM-management merk ik weinig verschil met de 2 XL.. maar meld wel eerlijkheidshalve dat ik nauwelijks andere dan standaard apps heb geïnstalleerd (geen spelletjes).. die blijven allemaal open staan na een paar dagen gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door KoningSlakkie op 06-11-2018 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
KoningSlakkie schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:13:

Ram lijkt meer dan voldoende. Heb na de installatie alle apps een keer gestart. Waren daarna allen direct beschikbaar.

Helderheid is goed genoeg. Heb hem op ongeveer 70% staan. De s7 kon ik ook in de volle zon nog gebruiken, maar dat kan ik nog niet testen :). Is overigens ook geen deal breaker voor me, zo vaak komt dat niet voor.

Scherm is hartstikke scherp. Moet eerlijk bekennen dat ik de resoluties van zowel de s7 als de p3 niet eens weet, maar zie geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:11
Misschien een domme vraag, maar heeft de pixel 3 Nederlandse firmware?
Ik zit bij Tele2(sim only), maar kan hier net over de grens in duitsland een pixel kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
loentje48 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:40:
Misschien een domme vraag, maar heeft de pixel 3 Nederlandse firmware?
Ik zit bij Tele2(sim only), maar kan hier net over de grens in duitsland een pixel kopen.
Ja, Nederlands is gewoon te kiezen als taal. Zelfs dingen als Pixel Tips zijn ook allemaal vertaald naar het Nederlands.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Alles werkt in het Nederlands. Ook de Google assistent tokkelt mooi in het Nederlands terug.

Werkt echt heel goed die assistent. En desgevraagd zingt ze zelfs een liedje :) .

Moet overigens terugkomen op mijn opmerkingen aangaande de vermeende 'korte' batterijduur.

Naarmate ik het toestel langer gebruik (heb hem sinds afgelopen vrijdag) daalt het percentage elke dag wat minder snel. Of het komt door callibratie of omdat het toestel in het begin aan het optimaliseren oid is weet ik niet, maar de batterij lijkt het steeds langer uit te houden.

Zit nu (ben om half 7 opgestaan) op op 58%. Dat was afgelopen maandag nog iets van 35% op dit tijdstip. Met ongeveer gelijk gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simone v G
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-06-2022
Sinds gisteren ben ik eigenaar van de Pixel 3. Super blij mee, precies het juiste formaat, soepele en snelle ervaring. Ook ziet het scherm er schitterend uit ! Beter dan mijn Nexus 6p, is ook beter leesbaar in de zon. Wel ietsje blauw als je schuin kijkt, maar voor mij totaal geen issue. Geen speaker (geen buzz) problemen. Ik was erg benieuwd naar de 'screencall' functie, alleen deze werkt nog niet...ik krijg géén keuze bij een inkomend gesprek behalve beantwoorden of afwijzen.
Moet ik deze nog ergens activeren ? Kan niet vinden waar nl...
Alvast bedankt,
Simone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Litbird98
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-05 11:51
Simone v G schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:31:
Sinds gisteren ben ik eigenaar van de Pixel 3. Super blij mee, precies het juiste formaat, soepele en snelle ervaring. Ook ziet het scherm er schitterend uit ! Beter dan mijn Nexus 6p, is ook beter leesbaar in de zon. Wel ietsje blauw als je schuin kijkt, maar voor mij totaal geen issue. Geen speaker (geen buzz) problemen. Ik was erg benieuwd naar de 'screencall' functie, alleen deze werkt nog niet...ik krijg géén keuze bij een inkomend gesprek behalve beantwoorden of afwijzen.
Alvast bedankt,
Simone
Ik ga morgen mijn Pixel 3 halen in Duitsland! Om jouw vraag te beantwoorden over de screencall functie: die is helaas tot dusver alleen te gebruiken in de VS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Tip voor iedereen: Ga niet met sleutels krassen :P Komt er toch moeilijker van af dan gedacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 14:10
Kiwi schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:44:
Tip voor iedereen: Ga niet met sleutels krassen :P Komt er toch moeilijker van af dan gedacht :+
Dude! Serieus??😂

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Simone v G schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:31:
Alvast bedankt,
Simone
Screen Call werkt op het moment alleen in vier Amerikaanse steden..

Zal geleidelijk worden uitgebreid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preaper
  • Laatst online: 13-05 11:50

Preaper

...

De Pixel 3 wordt mijn eerste telefoon zonder 3.5mm aansluiting. Ik heb nog wel een hoop oordopjes thuis liggen waar ik niet zomaar afscheid van wil nemen dus die USB-C adapter gaat van pas komen. Echter kan ik dan niet laden.

Wat is de beste oplossing om te laden en tegelijk via 3.5mm audio te luisteren? Werken die goedkope chineze adapters zoals deze? https://www.gearbest.com/...44446520.html?wid=1433363

Ik objecteer, u eer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Preaper schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:17:
De Pixel 3 wordt mijn eerste telefoon zonder 3.5mm aansluiting. Ik heb nog wel een hoop oordopjes thuis liggen waar ik niet zomaar afscheid van wil nemen dus die USB-C adapter gaat van pas komen. Echter kan ik dan niet laden.

Wat is de beste oplossing om te laden en tegelijk via 3.5mm audio te luisteren? Werken die goedkope chineze adapters zoals deze? https://www.gearbest.com/...44446520.html?wid=1433363
Muziek luisteren op draadloze lader..

Sommigen melden wel dat het toestel dan erg warm kan worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
_Nick__ schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:32:
[...]

Screen Call werkt op het moment alleen in vier Amerikaanse steden..

Zal geleidelijk worden uitgebreid..
Ik denk dat je screen calling verward met Google Duplex. Screen calling is in de complete VS beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preaper
  • Laatst online: 13-05 11:50

Preaper

...

Preaper schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:17:

ik ga deze een kans geven: https://www.aliexpress.co...-and-and/32903901552.html
kleine 18 euro is nog wel te doen... Zit een DAC in.

Ik objecteer, u eer.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Google Pixel 3(XL)] Levertijden en Prijzen