Goedemorgen Kiwi,Kiwi schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:09:
Heeft iemand Night Sight al geprobeerd? Ik kan hem niet vinden op de plek qaar het zou zitten
Night Sight is nog niet officieel beschikbaar in de camera app. Alleen via de "gemodde"versie op XDA is dit effect te vinden
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Ik heb mijn Pixel 3 met Spigen hoesje op een simpele QI lader met Batman logo van AliExpress gelegd, geeft gewoon aan Charging rapidly..

Ah ik dacht dat de Pixel 3 APK's al werden gebruikt om night sight te gebruiken.blueman85 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:21:
[...]
Goedemorgen Kiwi,
Night Sight is nog niet officieel beschikbaar in de camera app. Alleen via de "gemodde"versie op XDA is dit effect te vinden
Heb je de security update van november al geïnstalleerd? Daarvoor gaf de telefoon onterecht aan dat draadloze laders snel laden. Je kan het eventueel ook met een app checken hoeveel mA de telefoon ontvangt.SuperVeloce schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:57:
Ik las dat snel wireless laden alleen met Google gecertificeerde laders kon, zoals Google Stand en 1 van Belkin.
Ik heb mijn Pixel 3 met Spigen hoesje op een simpele QI lader met Batman logo van AliExpress gelegd, geeft gewoon aan Charging rapidly..
Dacht dat we met Pixel 3, een halfjaar YouTube premium gratis kregen?
[Voor 34% gewijzigd door SuperVeloce op 08-11-2018 09:50]
Volgens mij geldt dat alleen in de landen waar de 3 officieel beschikbaar is, daar hoort NL niet bij...SuperVeloce schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:10:
Ohh oke, dat is dan weer jammer haha... nu bezig met update van 108,5MB
Dacht dat we met Pixel 3, een halfjaar YouTube premium gratis kregen?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Krijgen we hier in NL wel de onbeperkte opslag voor Google Photo's? Dat vind relevant in de keuze tussen 64 en 128GB.blueman85 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:11:
[...]
Volgens mij geldt dat alleen in de landen waar de 3 officieel beschikbaar is, daar hoort NL niet bij...
Ja die krijg je wel, ik dacht tot 2022. Ik wacht nog op de 3XL, heb zelf nu de 2 XL en ik krijg tot 2021 nog onbeperkte gratis opslag met volledige kwaliteit voor foto's en video's gemaakt met een Pixel apparaatGullie007 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:32:
[...]
Krijgen we hier in NL wel de onbeperkte opslag voor Google Photo's? Dat vind relevant in de keuze tussen 64 en 128GB.
(Correct me if I'm wrong)
[Voor 3% gewijzigd door blueman85 op 08-11-2018 10:35]
Heb m'n Pixel3 wel ingesteld op Engels (VS).. misschien eens proberen met een Amerikaanse VPNblueman85 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:11:
[...]
Volgens mij geldt dat alleen in de landen waar de 3 officieel beschikbaar is, daar hoort NL niet bij...
"This YouTube Music Premium 6 month extended free trial offer is only open to US residents who activate a Pixel 3/3 XL before December 31, 2018"
Misschien werkt het als je op je router een US VPN insteld en dan Pixel 3 voor het eerst installeert..
[Voor 28% gewijzigd door SuperVeloce op 08-11-2018 11:31]
Bedankt ! Dit wist nog niet.. jammer, dat wel. Maar goed..ik geniet volop van de geweldige camera ! Dat maakt het ruim goed.Litbird98 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:03:
[...]
Ik ga morgen mijn Pixel 3 halen in Duitsland! Om jouw vraag te beantwoorden over de screencall functie: die is helaas tot dusver alleen te gebruiken in de VS...
Ik kan bevestigen dat dit inderdaad tot 2022 is.blueman85 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:35:
[...]
Ja die krijg je wel, ik dacht tot 2022. Ik wacht nog op de 3XL, heb zelf nu de 2 XL en ik krijg tot 2021 nog onbeperkte gratis opslag met volledige kwaliteit voor foto's en video's gemaakt met een Pixel apparaat
Ik denk dat de check gaat op de adresgegevens in je Google account, zo is het ook met andere deals gedaan.SuperVeloce schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:20:
[...]
Heb m'n Pixel3 wel ingesteld op Engels (VS).. misschien eens proberen met een Amerikaanse VPN
"This YouTube Music Premium 6 month extended free trial offer is only open to US residents who activate a Pixel 3/3 XL before December 31, 2018"
Misschien werkt het als je op je router een US VPN insteld en dan Pixel 3 voor het eerst installeert..
Dit al geprobeerd? https://www.youtube.com/w...Qo&feature=youtu.be&t=133Kiwi schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:44:
Tip voor iedereen: Ga niet met sleutels krassenKomt er toch moeilijker van af dan gedacht
Hoe ervaren jullie de minimale helderheid van de Pixel 3 (kleine versie)?
Vrij... euh... minimaalDaan87423 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:55:
[...]
Dit al geprobeerd? https://www.youtube.com/w...Qo&feature=youtu.be&t=133
Hoe ervaren jullie de minimale helderheid van de Pixel 3 (kleine versie)?

Ongeveer hetzelfde als wat ik met m'n S7 had.
Mijn Pixel 3 heeft echt heel erg last van black smear, zelfs bij hoge helderheid kun je bij het bewegen van zwarte beelden op andere donkere vlakken echt een waas zien.
Hebben jullie daar ook last van?
Edit:
Inmiddels de Fog case besteld, vond het met afstand de mooiste en je houdt je gekleurde power button 😀
[Voor 20% gewijzigd door Gugger op 10-11-2018 09:56]
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Ik begrijp nooit goed waarom bijna iedereen een case wil. Je telefoon wordt er dik en lelijk van.Gugger schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 08:39:
Kogel is door de kerk, Pixel 3 Clearly White besteld. Nu aan het kijken naar een case... Hoewel ik daar nooit zo van hou wil ik er wel een hebben. Ik neig naar de officiële Fog case, maar misschien hebben jullie nog goede ervaringen/tips?
Edit:
Inmiddels de Fog case besteld, vond het met afstand de mooiste en je houdt je gekleurde power button 😀
Dit is niet als verwijt of oordeel bedoeld, ik ben oprecht op zoek naar de reden. Laten jullie je telefoon zo vaak vallen? Of gaat het om je toestel zo goed mogelijk te houden, zodat je die later nog kan verkopen?
Ben ook geen fan van cases, maar de originele Google Case maakt het apparaat nauwelijks groter/dikker en geeft veel meer grip.. wel zo'n prettig gevoel als je onderweg veel foto's wilt maken..Tleilaxu schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:21:
[...]
Ik begrijp nooit goed waarom bijna iedereen een case wil. Je telefoon wordt er dik en lelijk van.
Dit is niet als verwijt of oordeel bedoeld, ik ben oprecht op zoek naar de reden. Laten jullie je telefoon zo vaak vallen? Of gaat het om je toestel zo goed mogelijk te houden, zodat je die later nog kan verkopen?
Ook een beetje bang voor glazen achterkant.. terwijl toestel nu te mooi is voor cover.. vond mijn Panda-kleurzetting van verleden jaar soms ook een beetje te speels in zakelijke vergaderingen.. bij deze geen last van ..
[Voor 14% gewijzigd door _Nick__ op 12-11-2018 11:43]
Ja, is inderdaad een OLED probleem, aangezien het langer duurt om een pixel aan te zetten dan om een pixel van kleur te laten veranderen.beschoenen schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:50:
Ik heb een Pixel 3 gekocht vorig weekend en dit is mijn eerste telefoon met een oled paneel.
Mijn Pixel 3 heeft echt heel erg last van black smear, zelfs bij hoge helderheid kun je bij het bewegen van zwarte beelden op andere donkere vlakken echt een waas zien.
Hebben jullie daar ook last van?
Wat ik wel opvallend vind is dat dit eigenlijk totaal niet merkbaar is op mijn Nexus 6P, maar zeer duidelijk aanwezig is op mijn 3XL.
Ik gebruik een case ook zelden, maar ik koop er altijd wel 1 en die gebruik ik dan voor risicovolle activiteiten (stappen en kamperen bijvoorbeeld). Op de een of andere manier lukt het mij bij elke telefoon wel om hem een keer te laten vallen of uit m'n broekzak te laten glijden. Hoewel ik mede om dat laatste dit keer voor de kleine variant ben gegaan 😊Tleilaxu schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:21:
[...]
Ik begrijp nooit goed waarom bijna iedereen een case wil. Je telefoon wordt er dik en lelijk van.
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Er zit in ontwikkelaarsopties een optie om de hele notch area uit te zetten, hiermee komt de statusbalk ook onder de notch terecht. Je kunt ook de app Nacho Notch gebruiken, die zorgt dat de notch achtergrond altijd zwart is (dus wel de icoontjes naast de notch).zuukie schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 23:29:
Een vraag. Kun je de notch ook uitzetten?
[Voor 8% gewijzigd door Kiwi op 11-11-2018 00:15]
Ik heb met de screen balance app (~€3) het black crush effect bij 40-55% best wel wat kunnen verhelpen met deze instellingen:
https://i.imgur.com/ue0LT3v.png
Ongelijke helderheid/uitstraling van het scherm wordt hiermee wel merkbaar bij <20% met donkergrijze achtergronden.
Als je nou geregeld in het pikdonker je mobiel gebruikt om foto's te bewerken moet ik hem afraden maar ik denk dat ik hier wel mee overweg kan.
Voor de geluidskwaliteit van de bijgeleverde oortjes heb ik ook geen goed woord over.
Heerlijke hoogtepunten:
- Haptic feedback/vibration motor (deze reactie helemaal op de telefoon ingetikt)
- Voelt met en zonder fog case super aan
- Speakers met mooi vol geluid, zelf bij lage volumes
[Voor 12% gewijzigd door regenjas op 11-11-2018 12:03]
Is het geluid echt zo slecht met een headset?regenjas schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:55:
Ff klagen over de kleine Pixel 3 want de prestaties van het scherm bij <50% helderheid zijn echt ondermaats. Black crush is snel aanwezig en foto's kunnen er bij <20% uit gaan zien alsof je ze bij wijze van spreken als 256 color bitmap zijn opgeslagen met paint.
Ik heb met de screen balance app (~€3) het black crush effect bij 40-55% best wel wat kunnen verhelpen met deze instellingen:
https://i.imgur.com/ue0LT3v.png
Ongelijke helderheid/uitstraling van het scherm wordt hiermee wel merkbaar bij <20% met donkergrijze achtergronden.
Als je nou geregeld in het pikdonker je mobiel gebruikt om foto's te bewerken moet ik hem afraden maar ik denk dat ik hier wel mee overweg kan.
Voor de geluidskwaliteit van de bijgeleverde oortjes heb ik ook geen goed woord over.
Heerlijke hoogtepunten:
- Haptic feedback/vibration motor (deze reactie helemaal op de telefoon ingetikt)
- Voelt met en zonder fog case super aan
- Speakers met mooi vol geluid, zelf bij lage volumes
Ook al andere geprobeerd?
DaveD
DaveD1109 schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:12:
[...]
Is het geluid echt zo slecht met een headset?
Ook al andere geprobeerd?

Deze meegeleverde USB-C earbuds klinken voor geen meter. Ik heb geen probleem met de USB-C -> 3.5mm adapter want mijn Samsung/AKG EO-IG955 klinken daar nog altijd goed door.
[Voor 7% gewijzigd door regenjas op 11-11-2018 12:18]
Dat is goed om te horen!regenjas schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:17:
[...]
[Afbeelding]
Deze meegeleverde USB-C earbuds klinken voor geen meter. Ik heb geen probleem met de USB-C -> 3.5mm adapter want mijn Samsung/AKG EO-IG955 klinken daar nog altijd goed door.
DaveD
Weet eigenlijk iemand wat er gebeurd na deze periode ? Worden de foto's verwijderd of gaat de kwaliteit achteruit ?blueman85 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:35:
[...]
Ja die krijg je wel, ik dacht tot 2022. Ik wacht nog op de 3XL, heb zelf nu de 2 XL en ik krijg tot 2021 nog onbeperkte gratis opslag met volledige kwaliteit voor foto's en video's gemaakt met een Pixel apparaat
https://support.google.co....Platform%3DDesktop&hl=nlspencer_830 schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:28:
[...]
Weet eigenlijk iemand wat er gebeurd na deze periode ? Worden de foto's verwijderd of gaat de kwaliteit achteruit ?
Nadat de periode van een aanbieding is afgelopen, worden nieuwe foto's gratis in hoge kwaliteit geüpload. Als je nieuwe foto's in oorspronkelijke kwaliteit uploadt, tellen die mee voor je opslagquotum. Foto's die zijn geüpload voordat de periode van de aanbieding is afgelopen, blijven gratis beschikbaar met 'Oorspronkelijke kwaliteit'.
Had van de "kleine" verwacht dat battery-life was verbeterd.... YouTube: Google Pixel 3 Review
Duidelijk beter.. heb het toestel nu anderhalve week.. na een week ging het opeens veel beter..catchingfire schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:35:
Iemand ervaringen met battery-life van Pixel2(XL) --> Pixel3(XL) ?
Had van de "kleine" verwacht dat battery-life was verbeterd.... YouTube: Google Pixel 3 Review
Blijkbaar ook voor anderen: https://www.youtube.com/watch?v=XjTjL0YS2iw&t=13s
Heb dezelfde ervaring. Batterijverbruik de eerste dagen is vrij dramatisch, maar wordt na een dag of 3 à 4 snel beter._Nick__ schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:53:
[...]
Duidelijk beter.. heb het toestel nu anderhalve week.. na een week ging het opeens veel beter..
Blijkbaar ook voor anderen: https://www.youtube.com/watch?v=XjTjL0YS2iw&t=13s
Heb nu een Pixel Stand. Heb hem daar tot ik gisteravond ging slapen op gehad. Vannacht niet aan de lader, en heb nu nog 78%. Vanochtend er nog niet bijster veel mee gedaan, maar de batterij gaat langer en langer mee.
Alleen ik zit met één dingetje wat ik tot dusver zelf niet kan oplossen of betere info over kan vinden: bellen via 4G of wifi (ookwel VOLTE en VOWIFI). In 2020 begint namelijk het einde van de 2G en 3G netwerken in Nederland en wil graag wel beide tegelijkertijd blijven doen. Daarom mijn vraag aan andere eigenaren van de Pixel 3(XL) of vorige Pixel's: Is er een manier om wel VOLTE te gebruiken in Nederland met mijn Pixel?
Mijn netwerkaanbieder Tele2 ziet namelijk geen heil in het ondersteunen van de Pixel telefoons en uit eigen onderzoek ook de andere 3 netwerkbeheerders niet. Evt een stuk code veranderen om het netwerk te laten denken dat het een S9 bijvoorbeeld is (ik roep maar)?
Dit is het enige wat mij op dit moment tegen houd om de pixel te halen. Ik zou ook graag met VoLTE willen bellen / future proof zijn op het netwerk van Tele2. Er is een manier in america om VoLTE bij de Pixel (2?)te activeren bij Verizon. Zie reactie van nick hieronder. Ik weet niet of je dit al hebt geprobeerd...Litbird98 schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:51:
Sinds afgelopen vrijdag een zeer tevreden eigenaar van de witte Pixel 3. Deze samen met de grijze case opgehaald in Kleve. Nergens last van en geniet er met volle teugen van de telefoon in opzichte van mijn LG G6.
Alleen ik zit met één dingetje wat ik tot dusver zelf niet kan oplossen of betere info over kan vinden: bellen via 4G of wifi (ookwel VOLTE en VOWIFI). In 2020 begint namelijk het einde van de 2G en 3G netwerken in Nederland en wil graag wel beide tegelijkertijd blijven doen. Daarom mijn vraag aan andere eigenaren van de Pixel 3(XL) of vorige Pixel's: Is er een manier om wel VOLTE te gebruiken in Nederland met mijn Pixel?
Mijn netwerkaanbieder Tele2 ziet namelijk geen heil in het ondersteunen van de Pixel telefoons en uit eigen onderzoek ook de andere 3 netwerkbeheerders niet. Evt een stuk code veranderen om het netwerk te laten denken dat het een S9 bijvoorbeeld is (ik roep maar)?
Door *#*#4636#*#* in je dialer te ''bellen'', vervolgens zou je in het service menu VoLTE kunnen activeren._Nick__ schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:49:
Bellen over WiFi (VoLTE) is te activeren in het verborgen service-menu:
[Afbeelding]
(op eigen risico

Niemand heeft het hier kunnen/willen bevestigen of dit werkt in Nederland bij de pixel 3. Ik kan niemand dwingen natuurlijk. Dus als je het wilt uitproberen, graag.
Graag hoor ik of het activeren is gelukt bij jou, dan haal ik ook direct de pixel 3.
Ik heb het zojuist geprobeerd en vergeleken met de screenshot van @_Nick__ : hij zit op Verizon en heeft standaard deze functie's unlocked staan. Echter laat Tele2 dit niet toe (en ik denk dat dit ook voor de andere netwerkaanbieders geld) en daarom zijn ze grayed out...KoningSlakkie schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:20:
[...]
Dit is het enige wat mij op dit moment tegen houd om de pixel te halen. Ik zou ook graag met VoLTE willen bellen / future proof zijn op het netwerk van Tele2. Er is een manier in america om VoLTE bij de Pixel (2?)te activeren bij Verizon. Zie reactie van nick hieronder. Ik weet niet of je dit al hebt geprobeerd...
[...]
Door *#*#4636#*#* in je dialer te ''bellen'', vervolgens zou je in het service menu VoLTE kunnen activeren.
(op eigen risico)
Niemand heeft het hier kunnen/willen bevestigen of dit werkt in Nederland bij de pixel 3. Ik kan niemand dwingen natuurlijk. Dus als je het wilt uitproberen, graag.
Graag hoor ik of het activeren is gelukt bij jou, dan haal ik ook direct de pixel 3.
https://imgur.com/a/KQ634C4
Iemand hier een oplossing voor?
Dat kan niet. Een provider moet een specifiek toestel testen en accepteren voor VolTe gebruik. Dat kan je niet zomaar afdwingenLitbird98 schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:53:
[...]
Ik heb het zojuist geprobeerd en vergeleken met de screenshot van @_Nick__ : hij zit op Verizon en heeft standaard deze functie's unlocked staan. Echter laat Tele2 dit niet toe (en ik denk dat dit ook voor de andere netwerkaanbieders geld) en daarom zijn ze grayed out...
Screenshot was niet van mij..Litbird98 schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:53:
[...]
Ik heb het zojuist geprobeerd en vergeleken met de screenshot van @_Nick__ : hij zit op Verizon en heeft standaard deze functie's unlocked staan. Echter laat Tele2 dit niet toe (en ik denk dat dit ook voor de andere netwerkaanbieders geld) en daarom zijn ze grayed out...
Zit zelf bij KPN en merk weinig verschil in belkwaliteit met bijvoorbeeld Samsung S8.. bellen met HD-voice..
In Vodafone-forum staat dat VoLTE naar verwachting op korte termijn in firmware Pixels zal worden opgenomen.. https://forum.vodafone.nl...-google-pixel-2-xl-296590
Wellicht is dat ook de reden waarom Pixels nog niet in Nederland worden verkocht ondanks vrijwel volledige Google Assistent-functionaliteit..
[Voor 5% gewijzigd door _Nick__ op 12-11-2018 19:02]
Dat is sinds Oreo zo... Tot aan Nougat kon je de volte toggles op actief zetten, ook had je firmware niet de juiste ims instellingen voor je provider, maar die werden weer terug gezet.alexbl69 schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:51:
Hier met Vodafone kan ik ook alleen 'Mobiel radiovermogen' toggelen. De rest is grayed out.
Sinds Oreo op stock kun je dat niet activeren als je toestel niet de juiste instellingen hebt voor volte voor die desbetreffende provider.
And to be honest, zowel op de forum van Vodafone en Tele2 komen massaal mensen met gesprek problemen die alleen te verhelpen zijn door het uitzetten van volte, vooral als je tussen 2 verschillende providers belt, of nog erger, van mobiel naar een vaste/call center belt, lijkt dat erg storing gevoelig te zijn, want je signaal wordt heen een weer geconverteerd... Tot dat alle integratie tussen providers gedaan is en je van end tot eind een VoIP verbinding hebt, hou ik liever circuit switched calling.
Heb jij de pixel 2 XL of de of g7 in handen gehad?regenjas schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:55:
Is de pixel 3 beter of in de buurt van een van die 2?
Voor dat ik de G7 had gebruikt, had ik die vibratie feedback altijd uit staan, want bij andere toestellen voelde het alsof de telefoon uit elkaar viel.
Met de G7 heb ik de wereld van kwalitatief haptic feedback ontdekt en na 10 minuten kon ik echt niet meer zonder, omdat de G7 toch niet z'n goede software had imo heb ik het omgeruild voor de Pixel 2XL, daar is de motor minder goed, maar net goed genoeg.
Ik zat aan de Pixel 3 te denken puur omdat ik iets kleiners wou, ook iets die ik aangelegd hebt van de G7, dat was beste wel een comfortabele formaat.
Bedankt dat je het hebt willen proberen. Ik denk niet dat er een manier is. Ook lijkt het mij zeer sterk dat een nederlandse provider moeite en geld gaat insteken voor een telefoon wat niet wordt verkocht in nederland. Mijn tweede keus, de one plus 6t mist ook VoLTE support. Jammer allemaal...Litbird98 schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:53:
[...]
Ik heb HD-voice, werkt tot nu toe alleen met mensen met tele2. En dat zijn er weinig in mijn contacten lijst. Het werkt naar mijn weten nog niet cross provider. Dus zo erg ga ik het ook niet missen denk ik. Ik moet wel zeggen, het is soms wel een groot verschil met standard voice kwaliteit.
Ik bel wel gewoon met whatsapp, google duo of viber zoals ik het nu ook al doe met vrienden en familie. Met klanten vind ik het wel jammer, ik versta ze moeilijker met standaard kwaliteit.
Uiteindelijk vind ik het belangrijkste de ondersteuning voor 4G internet op alle beschikbare frequenties. Volgens mij is dat wel allemaal stuk voor stuk ondersteund.
Nee geen van beide ooit vastgehouden maar als je naar de teardowns kijkt zie je dat de pixel 2 xl en 3 rechthoekige motoren hebben en de g7 een ronde.Luinwethion schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:06:
[...]
Heb jij de pixel 2 XL of de of g7 in handen gehad?

Heb 3 keer gehad dat mijn gesprekspartners mij niet konden horen voordat ik erachter kwam.
Dat heb ik op m'n huidige Nexus 6p ook meerdere malen per week. Vreemd omdat je zou verwachten dat de proximity sensor het scherm zou uitschakelen?alexbl69 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 07:54:
Dingetje waar ik tegenaan loop. Tijdens het bellen komt er een hele grote button 'dempen' in beeld die je blijkbaar heel eenvoudig met je wang kunt indrukken.
Heb 3 keer gehad dat mijn gesprekspartners mij niet konden horen voordat ik erachter kwam.
Zit er even op te Googelen, maar het blijkt dat dit bij de Pixel 2 ook al een bekende klacht was:Gugger schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:50:
[...]
Dat heb ik op m'n huidige Nexus 6p ook meerdere malen per week. Vreemd omdat je zou verwachten dat de proximity sensor het scherm zou uitschakelen?
Pixel 2 Randomly Muting Microphone During Calls
Inconvenient Mute button during phone call
Bijzonder slordig dat dit nog niet is opgelost.
Overigens was de 'oplossing' in het laatste draadje het schoonmaken van de inkeping van de proximity sensor van het hoesje. Maar ik heb geen hoesje, en mijn 1,5 week oude toestel is nog helemaal schoon. Dus daar zit het ook niet in.
Dat doet die van mij ook wel als ik er op let, maar bijna elke week merk ik ook een keer dat dit niet gebeurd is.Kiwi schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:56:
Apart, hier schakelt het scherm gewoon uit zodra ik hem naar mijn oor breng.
Die skin is echt z'n beetje de variant waar ik ook aan zat te denken als ik een Pixel 3 heb besteld.Daan87423 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:10:
Erg tevreden met de Pixel 3 tot nu toe, de camera is waanzinnig. Overigens nog geen problemen ondervonden, scherm is zoals het hoort. Ook maar meteen een skin omheen gedaan, vond hem iets te glad in de hand liggen.
[Afbeelding]
Over 2 maanden ben ik in Duitsland en dan is de Kerstbonus binnen. Tegen die tijd zijn hopelijk de kinderziektes eruit en kan ik goed kijken of de Pixel 3/XL een meerwaarde heeft tegenover andere voor dat geld
nieuws: Google legt werking Nacht-modus van Pixel-camera uit
Dat zit nog niet in de huidige officiele release toch?_Nick__ schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:33:
Night Sight-modus van camera is echt enorm verbeterd.. donkere nacht wordt niet meer licht blauw, terwijl alle foto's lijken met schijnwerpers te zijn gemaakt..
nieuws: Google legt werking Nacht-modus van Pixel-camera uit
Ik ben ook tevreden over mijn Pixel 3

Viel me op dat mijn oude wireless charger (Samsung Duo charger) nu aangeeft dat hij langzaam laadt, terwijl dat met mijn S7 'snel laden' was. Zou daar softwarematig beperking op zitten, of is 'snel' tegenwoordig nog sneller?
Binnen nu en enkele dagen (meestal drie dagen later dan in VS) wordt nieuwe Night Sight via update van Camera app toegevoegd.. nu is de apk te downloaden via de link genoemd in het Tweakers-artikel..Barryvdh schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:51:
[...]
Dat zit nog niet in de huidige officiele release toch?
Ik ben ook tevreden over mijn Pixel 3Mooi scherm, maar wel gevoelig voor vlekken/vinger afdrukken.
Viel me op dat mijn oude wireless charger (Samsung Duo charger) nu aangeeft dat hij langzaam laadt, terwijl dat met mijn S7 'snel laden' was. Zou daar softwarematig beperking op zitten, of is 'snel' tegenwoordig nog sneller?
Mijn ervaring is inderdaad ook dat laden op andere laders dan de Google Wireless-lader is beperkt.. soms geeft de lader -zoals de wireless snellader van Samsung- zelfs aan dat snel wordt geladen, terwijl het nog niet half zo snel gaat als op de officiele Google lader (ook wireless).. geen idee of dat een verschil is tussen snel en sneller, maar volgens mij werd de S8 door dezelfde Samsung lader sneller opgeladen..
Oppassen trouwens bij gebruik van het toestel in combinatie met het laden op een niet officiële Google wireless lader.. daar staan akelige filmpjes van op YouTube.. maar laden op niet officiële lader en videobellen tegelijk is ook vragen om problemen..
Nope. Google heeft een beperking op gelegd voor draadloze laders. Alleen de Pixel stand heeft snel laden....Barryvdh schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:51:
[...]
Bijna een beetje Apple-achtige praktijken. Al krijg ik er zelf kriebels van om het te zeggen

[Voor 10% gewijzigd door Dubrillion op 15-11-2018 11:12]
Hmm, nouja ik gebruik gewoon een officiele van Samsung, en het is gewoon de Qi standaard. Dus lijkt me raar als het gevaarlijk is. Maar is inderdaad gelimiteerd helaas:_Nick__ schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:56:
[...]
Binnen nu en enkele dagen (meestal drie dagen later dan in VS) wordt nieuwe Night Sight via update van Camera app toegevoegd.. nu is de apk te downloaden via de link genoemd in het Tweakers-artikel..
Mijn ervaring is inderdaad ook dat laden op andere laders dan de Google Wireless-lader is beperkt.. soms geeft de lader -zoals de wireless snellader van Samsung- zelfs aan dat snel wordt geladen, terwijl het nog niet half zo snel gaat als op de officiele Google lader (ook wireless).. geen idee of dat een verschil is tussen snel en sneller, maar volgens mij werd de S8 door dezelfde Samsung lader sneller opgeladen..
Oppassen trouwens bij gebruik van het toestel in combinatie met het laden op een niet officiële Google wireless lader.. daar staan akelige filmpjes van op YouTube.. maar laden op niet officiële lader en videobellen tegelijk is ook vragen om problemen..
https://www.androidcentra...ss-charger-google-pixel-3
https://www.androidcentra...d-other-wireless-chargers
Zijn de officiële accessoires (Pixel stand, cases) ook ergens te verkrijgen in NL eigenlijk? Heb hem via Conrad.nl besteld maar die verkopen zo te zien geen accessoires.
Nog niet gezien..Barryvdh schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:13:
[...]
Zijn de officiële accessoires (Pixel stand, cases) ook ergens te verkrijgen in NL eigenlijk? Heb hem via Conrad.nl besteld maar die verkopen zo te zien geen accessoires.
Doorzendservices zijn relatief gezien vaak te duur voor accessoires..
Ook op Ebay zijn prijzen vlak na introductie niet echt reëel..
Het ding is te bestellen via Amazon.com, maar soms krijg je dan bij de grens nog een extra heffing (in dit geval 28 dollar op aanschafprijs van 79 dollar)..
Veiligste optie blijft (het combineren met) een dagtrip naar dichstbijzijnde Duitse stad met een Mediamarkt of Saturn..
[Voor 3% gewijzigd door _Nick__ op 15-11-2018 11:23]
1) Is 64 GB genoeg als je bijvoorbeeld op een vakantie 2 weken niet bij je cloud kan en je zo'n 3000 foto's schiet en 1 uur aan video? Als iemand mij een indicatie kan geven hoe groot de gemiddelde foto is en hoeveel MB een video van ~5 minuten is dan reken ik de rest wel uit.
2) Welke screen protector is aan te raden? Ik heb veel reviews gezien op YouTube waar de screen protector te smal is waardoor je duidelijk ziet dat je een rand hebt, of dat de screen protector te breed is, waardoor je ook een rand ziet van een stuk dat niet volledig geplakt is aan het scherm.
Heb het toestel zelf nog niet, maar als screenprotector zou ik clearplex aanraden.AquaL1te schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:11:
Ik heb 2 vragen voor Pixel 3 users.
1) Is 64 GB genoeg als je bijvoorbeeld op een vakantie 2 weken niet bij je cloud kan en je zo'n 3000 foto's schiet en 1 uur aan video? Als iemand mij een indicatie kan geven hoe groot de gemiddelde foto is en hoeveel MB een video van ~5 minuten is dan reken ik de rest wel uit.
2) Welke screen protector is aan te raden? Ik heb veel reviews gezien op YouTube waar de screen protector te smal is waardoor je duidelijk ziet dat je een rand hebt, of dat de screen protector te breed is, waardoor je ook een rand ziet van een stuk dat niet volledig geplakt is aan het scherm.
Is van de mediamarkt en word speciaal op maat gemaakt en geplakt met gel.
DaveD
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Waar ik last van heb is dat ik na een bepaalde tijd niet meer kan bellen of gebeld kan worden. Hij lijkt te bellen maar hoor geen toon en stopt met proberen na ~10 sec. Totdat ik de telefoon herstart. Dan werkt bellen meteen weer.
Dit is op Tele2. Gek want op de Pixel 1 heb ik nooit problemen gehad.
Wat opvalt is dat wanneer het bellen *wel* werkt dan gaat het 4G icoontje naar H of H+. Als het bellen niet werkt dan blijft die op 4G staan.
Iemand een idee?
ndsc schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:08:
Ik heb de Pixel 3 nu voor een aantal dagen. Ik ben overgestapt van de Pixel 1.
Waar ik last van heb is dat ik na een bepaalde tijd niet meer kan bellen of gebeld kan worden. Hij lijkt te bellen maar hoor geen toon en stopt met proberen na ~10 sec. Totdat ik de telefoon herstart. Dan werkt bellen meteen weer.
Dit is op Tele2. Gek want op de Pixel 1 heb ik nooit problemen gehad.
Wat opvalt is dat wanneer het bellen *wel* werkt dan gaat het 4G icoontje naar H of H+. Als het bellen niet werkt dan blijft die op 4G staan.
Iemand een idee?
Was dit gefixt na een reboot? Ik heb het wel elke dag. Lijkt alsof het gebeurd wanneer ik een tijdje niet bel. Als het eenmaal werkt na een reboot blijft het werken als ik achtereenvolgens probeer te bellen.loentje48 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:29:
Hier precies hetzelfde probleem van de week gehad. Ik zit ook bij tele2, voorheen nooit gehad met andere smartphones....
[...]
Frustrerend want ik weet nou niet of het aan de telefoon ligt of aan het netwerk...
3XL hier:AquaL1te schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:11:
Foto's zijn zo rond de 3 MB, sommige lopen op tot 5 MB.
Verder heb ik 4 filmpjes van 1 minuut opgenomen, in 1080P (60 fps, bij weinig licht 30 fps, dus ~2x zo klein) en 4K (30 fps):
1080P (60 fps) | 4K (30 fps) | |
---|---|---|
H.264/AVC | 160 MB | 347 MB |
H.265/HEVC | 144 MB | 313 MB |
Het valt me wel op dat er eigenlijk zo weinig verschil zit bij het gebruik van HEVC, ik had wel grotere winsten verwacht.
Los van een paar software probleempjes (die de komende tijd nog wel opgelost gaan worden) heb ik hier nergens last van, en is dit voor mij de perfecte telefoon! Ook geen last van de speaker buzzing bijvoorbeeld.pdavie2311 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:43:
Even inbreken hier..Morgen gaat mijn Mate 20 Pro retour ivm schermproblemen..Groene bleeding aan de randen..Ik twijfel om nu, of terug te gaan naar de iPhone (dan de Xs) of Android nog een kans te geven en dan de Pixel 3XL te halen uit Duitsland..Deze heeft helaas ook nog kinderziektes?, net als de Huawei of raden jullie toch de Pixel 3XL aan?
En dan nog de keuze tussen de 3 en de 3XL....Die Notch is wel de minste die ik heb gezien..iPhone en Mate Pro notch zien er beter uit..Lastig, lastig...Kiwi schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:49:
[...]
3XL hier:
Foto's zijn zo rond de 3 MB, sommige lopen op tot 5 MB.
Verder heb ik 4 filmpjes van 1 minuut opgenomen, in 1080P (60 fps, bij weinig licht 30 fps, dus ~2x zo klein) en 4K (30 fps):
Het valt me wel op dat er eigenlijk zo weinig verschil zit bij het gebruik van HEVC, ik had wel grotere winsten verwacht.
[...]
Los van een paar software probleempjes (die de komende tijd nog wel opgelost gaan worden) heb ik hier nergens last van, en is dit voor mij de perfecte telefoon! Ook geen last van de speaker buzzing bijvoorbeeld.
Zal ook gewenning zijn hoor, zeker...Je kunt ook met de vingerafdruksensor websites en passwords gebruiken? Bijv Rabo app etc? Face ID hept ie nie toch?Kiwi schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:53:
Ik vind hem zelf helemaal niet storen en best mooi. Ik vind het in ieder geval beter dan een gehele bezel zoals bij de 3. Verder stoor ik me er ook op geen moment aan, het went heel snel.
Er zit inderdaad geen Face ID op. Vingerafdrukscanner is inmiddels al iets meer dan 3 jaar als API beschikbaar in Android, dus veel apps ondersteunen het al. Ik heb zelf geen Rabobank, maar ING, LastPass, Authenticator Plus zijn een aantal van de apps die ik gebruik die het ondersteunen. Lijkt me dat de Rabobank dat ook heeft.pdavie2311 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:56:
[...]
Zal ook gewenning zijn hoor, zeker...Je kunt ook met de vingerafdruksensor websites en passwords gebruiken? Bijv Rabo app etc? Face ID hept ie nie toch?
Dit lees ik net,,,Kiwi schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:59:
[...]
Er zit inderdaad geen Face ID op. Vingerafdrukscanner is inmiddels al iets meer dan 3 jaar als API beschikbaar in Android, dus veel apps ondersteunen het al. Ik heb zelf geen Rabobank, maar ING, LastPass, Authenticator Plus zijn een aantal van de apps die ik gebruik die het ondersteunen. Lijkt me dat de Rabobank dat ook heeft.
Biometrische beveiliging
Het ontgrendelen van de Google Pixel 3 XL kan onder andere met de razendsnelle vingerafdrukscanner. Leg je vingertop op deze sensor om je smartphone binnen een fractie van een seconde te ontgrendelen. Als snel en handig alternatief is er gezichtsherkenning in de frontcam te vinden!
Waar lees je dat? Dat heeft ooit in Android gezeten via Smart Lock, maar is volgens mij al een tijdje niet meer beschikbaar i.v.m. brakke veiligheid. In ieder geval niet beschikbaar op mijn 3XL.pdavie2311 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:03:
[...]
Dit lees ik net,,,
Biometrische beveiliging
Het ontgrendelen van de Google Pixel 3 XL kan onder andere met de razendsnelle vingerafdrukscanner. Leg je vingertop op deze sensor om je smartphone binnen een fractie van een seconde te ontgrendelen. Als snel en handig alternatief is er gezichtsherkenning in de frontcam te vinden!
https://www.belsimpel.nl/specificaties?its=10160079770174Kiwi schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:05:
[...]
Waar lees je dat? Dat heeft ooit in Android gezeten via Smart Lock, maar is volgens mij al een tijdje niet meer beschikbaar i.v.m. brakke veiligheid. In ieder geval niet beschikbaar op mijn 3XL.
Ok..Ik heb hem al in mijn winkelmandje, maar de zwarte..Witte zit 2 weken levertijd op, is het dat waard..Kiwi schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:32:
Leuk marketingpraatje, maar klopt dus niet. Ze vermelden ook een IP67 certificering terwijl dat IP68 is.
Vingerprintscanner werkt met de Rabo app.pdavie2311 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:56:
[...]
Zal ook gewenning zijn hoor, zeker...Je kunt ook met de vingerafdruksensor websites en passwords gebruiken? Bijv Rabo app etc? Face ID hept ie nie toch?
Heb even gezocht, kon hem niet vinden._Nick__ schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:26:
Night sight upgrade is nu ook uit de Play Store te downloaden..
Maar toen bleek dat hij al met een reguliere upgrade mee was gekomen. Nachtzicht is nu namelijk gewoon beschikbaar in m'n camera

Kan het alleen nog niet testen

[Voor 5% gewijzigd door alexbl69 op 16-11-2018 10:55]
Dat is denk ik door jezelf het beste te beantwoorden.pdavie2311 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 22:07:
[...]
Ok..Ik heb hem al in mijn winkelmandje, maar de zwarte..Witte zit 2 weken levertijd op, is het dat waard..

Ik zelf ben voor de witte gegaan, deze vind ik er zelf het meest clean uitzien. Ik moet er nog wel even op wachten, want hij is in bestelling in Duitsland
Het zou de November update kunnen zijn, maar ik heb mijn telefoon ook een keer gereset begin deze week. Of misschien was het toen omdat ik de telefoon non-stop in gebruik had.
Kiwi schreef op zondag 11 november 2018 @ 00:14:
[...]
Er zit in ontwikkelaarsopties een optie om de hele notch area uit te zetten, hiermee komt de statusbalk ook onder de notch terecht. Je kunt ook de app Nacho Notch gebruiken, die zorgt dat de notch achtergrond altijd zwart is (dus wel de icoontjes naast de notch).
[Voor 5% gewijzigd door Kiwi op 19-11-2018 23:58]
Het aantal recente apps dat je op kunt roepen lijkt namelijk na verloop van tijd af te nemen. Toen ik het toestel net had stonden er zo'n 15 open, nu hooguit 6.
2Gb extra was wat dat betreft wel fijn geweest.
Sinds deze laatste functionaliteit is toegevoegd, viel mij voor het eerst op dat apps voor het eerst wel eens afsloten..
Waarschijnlijk een domme vraag.... maar waar kan ik dat vindenJ0YR1D3R schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:16:
@alexbl69 zit het geheugen echt vol of is het het geheugenmanagement? Mijn Pixel 2 XL zit op 2.8/3.8GB, dus ruimte is er genoeg in die zin.

Kan (op de Pixel 3) alleen info opvragen over de opslagruimte. Kan info over het interne geheugen nergens vinden.
Top, bedanktJ0YR1D3R schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:47:
@alexbl69 zit goed verstopt tegenwoordig in de ontwikkelaarsopties. Het makkelijkste is even zoeken in je settings naar geheugen, dan komt hij zo naar voren

Ook om het via 'zoeken' te vinden moet je ontwikkelaarsopties blijkbaar aan hebben staan, anders vindt hij nog niks

Maar goed. Nu dus wel gevonden.
Er is gemmideld 3,1 van 3,7GB bezet. Gemiddeld verbruik 83%. Vrij: 640MB.
Wat me vandaag in de AH nog opviel trouwens, barcodes scannen gaat nu echt in een fractie van een seconde, net zo snel als net een handscanner, heerlijk!
Alvast bedankt.
[Voor 4% gewijzigd door jackie-XO op 22-11-2018 19:46]
Oh een camera protector klinkt zeer interessant. Ik ben ook geinteresseerd. Aangezien al mijn camera lenzen op mijn telefoons bekrast zijn. Waar koop je deze?jackie-XO schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:18:
Kan iemand mij vertellen wat de maten van de camera lens is. Wil een tempered glas voor de camera kopen. De verkoper zegt dat het exact het zelfde maat heb als de pixel 2. Als er iemand het nog in millimeter kan vertellen van pixel 2 en pixel 3.
Alvast bedankt.

Buitenkant is ongeveer 10mm, binnenkant (er zit een heel klein randje om de lens) is ongeveer 8,3mm.jackie-XO schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:18:
Kan iemand mij vertellen wat de maten van de camera lens is. Wil een tempered glas voor de camera kopen. De verkoper zegt dat het exact het zelfde maat heb als de pixel 2. Als er iemand het nog in millimeter kan vertellen van pixel 2 en pixel 3.
Alvast bedankt.
Ik heb echt helemaal nergens last van, kan altijd verder gaan waar ik was gebleven wanneer ik dat verwacht. Heel af en toe lijkt het bij sommige apps alsof ze een split second later laden, alsof ze vanuit de opslag worden geladen o.i.d.pdavie2311 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:52:
Hoe zijn de ervaringen met de Pixel 3 XL in daily use? Doelende op de 4GB geheugen? Ik heb een Mate 20 Pro die retesnel is en een Pixel 3 XL klaarliggen voor mij bij de MM in Duitsland..Camera's tussen beide doen elkaar niet veel ondanks dat de Mate 3 camera's heeft. Uit alle reviews komt de Mate als winnaar naar voren, maar de Pixel blijft mij trekken, waarom weet ik eigenlijk niet, haha....
[Voor 12% gewijzigd door Kiwi op 23-11-2018 22:09]
Ik haal hem maandag op.. Heb vandaag mijn 2e Mate Pro ontvangen en deze heeft ook schermproblemen. Heb de Pixel 3XL met de BF deal kunnen kopen, maakt het wel wat aantrekkelijker..Ben wel bang iets te moeten inleveren tov de Mate Pro, maar we zullen zienKiwi schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:06:
De accu lijkt het na 2 weken nog steeds elke dag beter te doen! Elke avond lijkt m'n batterij nog wat voller te zitten. Met rustig gebruik (~2-3 uur screen on) haal ik 50% aan het einde van de dag, met intensief gebruik (~6 uur screen on) zit ik rond de 20% aan het einde van de dag. Zeer tevreden!(komende vanaf een Nexus 6P
)
[...]
Buitenkant is ongeveer 10mm, binnenkant (er zit een heel klein randje om de lens) is ongeveer 8,3mm.
[...]
Ik heb echt helemaal nergens last van, kan altijd verder gaan waar ik was gebleven wanneer ik dat verwacht. Heel af en toe lijkt het bij sommige apps alsof ze een split second later laden, alsof ze vanuit de opslag worden geladen o.i.d.
zat te kijken bij Aliexpress maar weet dus niet of de maten de zelfde zijn van pixel 2 en pixel 3.KoningSlakkie schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:57:
[...]
Oh een camera protector klinkt zeer interessant. Ik ben ook geinteresseerd. Aangezien al mijn camera lenzen op mijn telefoons bekrast zijn. Waar koop je deze?
Ik vindt namelijk fijner als er al iets aan bescherming op zit want 1euro is niks vergeleken wat de telefoon kost.
Heb nog nooit een pixel 2 in handen gehad en mijn pixel 3 komt pas over een paar weken aan dus kan die maten zelf nog niet opmeten helaas.
Graag eerst self het e.e.a. uitzoeken.
[Voor 77% gewijzigd door rens-br op 25-11-2018 12:14]
Hebben anderen dit ook? Geloof n bekend probleem met iig vorige Pixels en LG displays.
Nee he! Ik ga juist weg mij Huawei ivm schermproblemen na 2 defecte toestellen..De Pixel 3XL heeft hier hopelijk geen last van?Loki schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:48:
Heb de Pixel 3. Eerste exemplaar ingeruild omdat er stof achter de cameralens zat. Vergeleken met de eerste heeft de huidige erg last van een blauwe tint als je schuin naar het scherm kijkt (van gelig naar blauw).
Hebben anderen dit ook? Geloof n bekend probleem met iig vorige Pixels en LG displays.
De 3XL heeft een ander OLED display, van Samsung.pdavie2311 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:56:
[...]
Nee he! Ik ga juist weg mij Huawei ivm schermproblemen na 2 defecte toestellen..De Pixel 3XL heeft hier hopelijk geen last van?
Kijk!) Dat is goed om te horen! Volgende in bestelling:Kiwi schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:31:
[...]
De 3XL heeft een ander OLED display, van Samsung.
Pixel 3XL
Originele Pixel case
Google Pixel Stand
Mooie combi dacht ik..
Heeft de pixel ook een led notificatie lampje?Kiwi schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:31:
[...]
De 3XL heeft een ander OLED display, van Samsung.
Nu, met de 3-series echter is het lastiger geworden. De "kleine" heeft een grotere batterij gekregen terwijl die van de XL is gekrompen. De "kleine" is mooi symmetrisch en kan omdat ie minder pixels hoeft te driven meer doen met z'n 4GB RAM dan de XL. De XL is zo asymmetrisch, met notch "uit" nog grotere bezels dan de 2XL, Met notch is de status-balk erg beperkt.
Waar ik geen eenduidig antwoord op kan vinden is battery life. De ene review schildert ze allebei af als matig, de andere review zegt dat ze allebei oké zijn, de XL misschien ietsje beter....
Help!
Of word het een ritje naar de mm om op goed geluk daar een pixel 3 screenprotector te laten maken met clearplex....
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Google Pixel 3(XL)] Levertijden en Prijzen