[PART 2] Digitale fotocamera-foto's

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.241 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

ook nog ff een kwartje trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://www.rayflexcom.nl/images/kwartje.jpg

was alleen vergeten whitebalans goed in te stellen |:(

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi! :)

Maar het lijkt mij handig bij elke fotopost ook even te melden uit welk digitaal kammetje de foto komt...
Bij deze dus de vraag: waarmee gemaakt?

offtopic:
Ook goeiemorgen trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

goeiemorgen :)

digicam: SONY DSC-F505V
net ff in photoshop de kleuren wat bijgewerkt, en gesaved als jpg met de quality op 15

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Ik weet niet of die Ferrari aan het rijden was (kun je nu niet zien). Maar als je een rijdende auto fotografeert, is het eigenlijk het mooist als je iets langere sluitertijd neemt, en dan je camera mee trekt met de auto (is denk ik wel moeilijk). Dan krijg je echt een gave foto.. De achtergrond zie je dan een beetje bewegen, en de auto op de voorgrond staat stil. Maar zo kun je dan wel zien dat hij rijdt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi luitjes, ben erweer, maar nog steeds zonder digicam :(
Even snel een vraagje; wat houden 'hot pixels' in??
ik las het in een ander topic dat gem. 75% van de Powershot G1 foto's hot pixels heeft... Ik was van plan de G1 te kopen en heb niets dan positieve reacties gehoord/gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 06 augustus 2001 11:33 schreef Roefoes het volgende:
Hoi luitjes, ben erweer, maar nog steeds zonder digicam :(
Even snel een vraagje; wat houden 'hot pixels' in??
ik las het in een ander topic dat gem. 75% van de Powershot G1 foto's hot pixels heeft... Ik was van plan de G1 te kopen en heb niets dan positieve reacties gehoord/gelezen.
hot pixels is een pixel die hoe dan ook 'oplicht'... dit resulteert in bijvoorbeeld een groene pixel op elke foto op dezelfde plek; iets wat je absoluut niet wil.

Ik denk dat die 75% een getal is wat uit de lucht is gegrepen.... Ik heb het verhaal van die hot-pixels ook al heel wat keren gelezen... mja... problemen hoor je wel, als het goed gaat, hoor je het niet...

Ik ken indirect 2 personen met een G1.... allebei TOTAAL GEEN problemen met het apparaat. Ik heb de Pro 90 IS (de G1 met 10x optische zoom) en ook geen hot pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15
Onze kat up close and personal:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/poet_up_close.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/poet_out.jpg

Camera: Sony F505V
Originele reso: 1856x1392
Resized: 640x480
JPG image quality: 8
Zonder verdere PhotoShop trucjes.

Ik vind wel dat het met zo'n resize er niet veel mooier op wordt: kijk naar de 'blokkerige' snorharen, da's bij het origineel niet zo. Kun je wel met filters weg werken maar jullie willen 'puur natuur'
Volgens mij mogen ze ook wel wat lichter. Tja, ik heb 'm al een poos (een dik jaar; de 'V' was net uit), maar goed fotograferen is een eigenschap die je niet zomaar onder de knie hebt ben ik achter gekomen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Op maandag 06 augustus 2001 11:19 schreef msturm10 het volgende:
Ik weet niet of die Ferrari aan het rijden was (kun je nu niet zien). Maar als je een rijdende auto fotografeert, is het eigenlijk het mooist als je iets langere sluitertijd neemt, en dan je camera mee trekt met de auto (is denk ik wel moeilijk). Dan krijg je echt een gave foto.. De achtergrond zie je dan een beetje bewegen, en de auto op de voorgrond staat stil. Maar zo kun je dan wel zien dat hij rijdt... :)
De Ferrari(met Badoer) was aan het rijen ja... alleen wel langzaam (vizier staat open) ;)

Wat zijn nou zo'n beetje de beste instellingen voor dit soort pix... dus sluitertijden etc...

Zonder tweaks, alleen gecropped en gescaled dit keer, camera Coolpix 880.
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rclaasse/mm_pacecar.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rclaasse/mm_clio.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
De 1ste foto is een stuk mooier. Op die 2de zijn juist de auto's geblurd en de omgeving niet, wanneer het andersom is geeft het een veel mooier effect.

Tsja, sluitingstijden.. Ik zou zeggen probeer het eens met alle mogelijke tijden. Maar ja, de MM waren gister ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
om me maar even te mengen tussen al dit moderne digitale geweld, hier een shotje vanaf mijn al reeds 4 jaar oude Fuji DS-7 8-)

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~l.passon/Image8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
hey... ik (en m'n broer) willen ook een digicam kopen.... ik twijfel nog een een hele zooi camera's... (budget +/- 2000piek)
twijfel oa aan
sony dsc-p1, p30, p50, f505v
ixus 300, ixusv

dus als iemand nog toestellen weet die we eens zouden moeten overwegen.. graag!
ook welke af te raden is..is zeer welkom
graag ook voors en tegens.

camera gaat gebruikt worden voor vanalles (dus behoorlijk random gebruik)

thx... ik zou erg geholpen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Garfield
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Op maandag 06 augustus 2001 16:04 schreef Fried het volgende:
hey... ik (en m'n broer) willen ook een digicam kopen.... ik twijfel nog een een hele zooi camera's... (budget +/- 2000piek)
twijfel oa aan
ixus 300, ixusv

Wrong topic. Zie voor een aantal adviesjes en links het Topic: Het grote "Ik Wil Een Digicam Hebben"-topic, links naar Pricewatch, DPreview-compare, Pcphotoreview etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

twijfel oa aan
ixus 300, ixusv
1) Lees even PART1 ook nog door. (slechts 637 posts hehe, maar wel met zéér interessante tips, overpeinzingen, pro's&cons, medezoekers etc., briljante foto's)

2) vergeet niet de top 3 hot camera's in die prijsklasse nog even in je lijstje te proppen (zie Roefoes zoektocht) te weten Canon Powershot G1, Sony Cybershot DSC S75 en de Nikon Coolpix 880

3) Houd ons op de hoogte van je zoektocht, je twijfels je overpeinzingen, budgetproblemen etc. Als je dat echt heel goed doet heb je kans Roefoes op te volgen als hij eenmaal (eindelijk) een camera weet te kopen... ;) We moeten toch iemand hebben om te kunnen bestoken met adviezen meningen etc! (Dit topic groeit in mijn ogen erg hard door naar een soort hogere school voor fotografie, niets op tegen, maar ik heb zo af en toe ook weer behoefte aan zo'n beginnende Athlonkmf, nu hij zijn diploma heeft gehaald ;) )

4) Elke zoektocht maakt op een gegeven moment gebruik van het alom geprezen dpreview. Dus welkom en zorg voor veel interessant nieuws en mooie foto's als je eenmaal zover bent...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

twijfel oa aan
ixus 300, ixusv

Ik heb een quote gemaakt van dit bericht in [topic=197979] en DAAR antwoord gegeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 21:48 schreef The_Sukkel het volgende:

2) vergeet niet de top 3 hot camera's in die prijsklasse nog even in je lijstje te proppen (zie Roefoes zoektocht) te weten Canon Powershot G1, Sony Cybershot DSC S75 en de Nikon Coolpix 880

3) Houd ons op de hoogte van je zoektocht, je twijfels je overpeinzingen, budgetproblemen etc. Als je dat echt heel goed doet heb je kans Roefoes op te volgen als hij eenmaal (eindelijk) een camera weet te kopen... ;) We moeten toch iemand hebben om te kunnen bestoken met adviezen meningen etc! (Dit topic groeit in mijn ogen erg hard door naar een soort hogere school voor fotografie, niets op tegen, maar ik heb zo af en toe ook weer behoefte aan zo'n beginnende Athlonkmf, nu hij zijn diploma heeft gehaald ;) )
'tword inderdaad tijd dat ik ook eens een digicam aanschaf, tis nog steeds de Powershot G1 :9~
Als ik zo 1.2.3. 2200.- uit m'n mauw kon schudden had ik hem al gehad, maar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 20:10 schreef Redje het volgende:
Hmm zie ik net in de krant dat de Coolpix 880 bij RAF 1499,- is :(

Zolang heb ik de mijne niet eens, ach ja misschien kan iemand anders zijn voordeel er mee doen. Weet niet waarom die in eens een stuk goedkoper is geworden of ze hebben er bij RAF maar een paar ;)
Wie/wat/waar is RAF?:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Op maandag 06 augustus 2001 21:55 schreef wfvn het volgende:
Ik heb een quote gemaakt van dit bericht in [topic=197979] en DAAR antwoord gegeven....
ja?? sinds wanneer heet ik floris diemel ofzoiets?? :) (no offense ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 07 augustus 2001 11:11 schreef Fried het volgende:

[..]

ja?? sinds wanneer heet ik floris diemel ofzoiets?? :) (no offense ;))
wfvn heeft wel vaker moeite met het onthouden van namen :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
never mind.. wat voorn cam heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op dinsdag 07 augustus 2001 10:16 schreef Jaapf het volgende:

[..]

Wie/wat/waar is RAF?:9
Audio/Video/Computerzaak... zit in Amsterdam en is meestal duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08

gpex

Pex voor intimi

Gegroet mede-digicamofielen,

ik heb vorig jaar op de internetbeurs de Sony Mavica FD-83 gewonnen. Het toestel is al redelijk verouderd en dit type wordt ook niet meer geproduceerd (het is opgevolgd door de FD-85). Toch wil ik jullie wat foto's laten zien die ik verleden jaar heb gemaakt op Curaçao (referenties zijn nooit mis niet waar? :)).

Foto's (klik op het plaatjes voor de originelen):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gpex/Seaquarium%20(Flamingo)%20resized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gpex/Lions%20Dive%20Hotel%20(Gezien%20vanaf%20het%20strand)%20resized.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gpex/Seaquarium%20(Geelblauwe%20vis%206)%20resized.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gpex/Seaquarium%20(Uitzicht%20op%20zee)%20resized.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gpex/Willemstad%20(Rare%20vis%20op%20vismarkt%202).JPG

Voordelen:
- 3,5" floppy-opslag (bijna elke pc heeft een floppydrive, dus geen (usb)-drivergedoe e.d.)
- Floppy's zijn overal verkrijgbaar (voor als je ruimtegebrek krijgt)
- Moviemode (je kan er, zij het korte, filmpjes mee maken)

Nadelen:
- Floppy-opslag is ook een nadeel, want je bent beperkt tot het floppy formaat (1.44 Mb).
- 0,85 megapixels (max. 1024 x 768, 1216 x 912 interpolated).

Overigens hebben de nieuwe types een mogelijkheid om ook nog via een floppy-memorystick adapter memorysticks te gebruiken.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de film/moviefunctionaliteit van deze camera heb ik hier een aantal links naar wat eigengemaakte filmpjes met deze camera (in MPG-formaat, onbewerkt):

Lion's Dive Hotel (Overzicht van het strand)
Lion's Dive Hotel (Vissers)
Seaquarium (Voeren verpleegsterhaaien)
Westpunt (Overzicht van de Westpuntbaai)

Ik zou het leuk vinden als jullie hier wat reacties op zouden geven. ;)

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 07 augustus 2001 11:15 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

wfvn heeft wel vaker moeite met het onthouden van namen :)
klopt... maar in dit geval heb ik dus:
1) een quote gemaakt van Fried's bericht
2) die geplakt in het andere topic (Waar het beter op z'n plaats is)
3) DAAR antwoord gegeven.

Wat dit met floris diemel te maken heeft, weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 07 augustus 2001 12:59 schreef gpex het volgende:

Wat voor reacties wil je hebben dan? :)

Die filmpjes zijn wel van redelijke kwaliteit moet ik zeggen. 1,5 MB maar. Even groot als een fototje op fine instelling bij de ixus. Had ik niet verwacht. Wel een beetje schokkerig, maar ja...

Floppy's zijn wel wat traaagjes he. Ik denk niet dat ik zin heb om 100 foto's van floppy wilt overhevelen naar de HDD (had ik heel vroeger gedaan, was ik NIET blij mee :( Gelukkig kwam de Zipdrive een paar maanden later uit)
Kosten ook vrij veel ruimte he. 10 foto's is dus een floppydoosje.

De foto's. De eerste 2 zijn een beetje onderbelicht vind ik. Wat niet vreemd is, als je naar de schaduw kijkt zie je dat de zon vrij direct op de camera scheen.

En de laatste foto... beetje een dierenbeul he, dat je die kogelvis niet even terug in het water gooit :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpex

gpex

Pex voor intimi

Op dinsdag 07 augustus 2001 13:24 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Wat voor reacties wil je hebben dan? :)

Die filmpjes zijn wel van redelijke kwaliteit moet ik zeggen. 1,5 MB maar. Even groot als een fototje op fine instelling bij de ixus. Had ik niet verwacht. Wel een beetje schokkerig, maar ja...

Floppy's zijn wel wat traaagjes he. Ik denk niet dat ik zin heb om 100 foto's van floppy wilt overhevelen naar de HDD (had ik heel vroeger gedaan, was ik NIET blij mee :( Gelukkig kwam de Zipdrive een paar maanden later uit)
Kosten ook vrij veel ruimte he. 10 foto's is dus een floppydoosje.

De foto's. De eerste 2 zijn een beetje onderbelicht vind ik. Wat niet vreemd is, als je naar de schaduw kijkt zie je dat de zon vrij direct op de camera scheen.

En de laatste foto... beetje een dierenbeul he, dat je die kogelvis niet even terug in het water gooit :)
Was ik nog vergeten te vermelden. De floppydrive op de mavica is 4x sneller dan een normale floppydrive, dus kwa snelheid valt dat wel mee... ;). Ik kopieer floppy's (ook gewone data floppy's!) dus liever met mijn fotocamera dan met mijn PC 8-)

-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 07 augustus 2001 14:03 schreef gpex het volgende:

[..]

Was ik nog vergeten te vermelden. De floppydrive op de mavica is 4x sneller dan een normale floppydrive, dus kwa snelheid valt dat wel mee... ;). Ik kopieer floppy's (ook gewone data floppy's!) dus liever met mijn fotocamera dan met mijn PC 8-)
Lijkt me nog steeds niet leuk om steeds na 2 fotootjes de diskette te moeten verwisselen.
Een hybride versie zou handiger zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Garfield
Op donderdag 26 juli 2001 14:27 schreef Mr_Garfield het volgende:
[..]
Allen gemaakt met de PowerShot A20 [..]
Ik zal proberen binnenkort wat thumbnails te posten en links naar een website.
Bij deze de belofte alsnog nakomen, had wat moeite met passwordsettings op tripodnet :(
Ik heb 15 thumbnails op 't web gezet, waarvan er hieronder een aantal staan (Klik om te openen op 1600x1200). Deze zijn dus alleen gedownscaled naar 200x150 om het downloaden een beetje aangenaam te maken (zit via Casema :r te loaden)

Lange sluitertijd (236kb):
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/mr_garfield/th_054dag8.jpg

Infinity (278kb):
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/mr_garfield/th_045dag7.jpg

Infinity (1297kb):
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/mr_garfield/th_096dag14.jpg

Photo-stitch (495kb):
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/mr_garfield/th_sydney_darlharb.jpg

Kleuren (1087kb):
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/mr_garfield/th_055dag9.jpg

Het welberuchte douchekop-effect, alleen van iets verder te zien (1150kb):
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/mr_garfield/th_105dag15.jpg

Heb niets bewerkt, buiten downscalen en eventueel roteren. Ben toch behoorlijk tevreden met mijn A20, compact genoeg en mooiere resultaten dan ik gehoopt had. Heb alleen nog lang niet door wanneer ik welke EV of Witbalans moet gebruiken, maar daar kom ik nog wel achter... 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op dinsdag 07 augustus 2001 18:03 schreef Mr_Garfield het volgende:

[..]

Bij deze de belofte alsnog nakomen, had wat moeite met passwordsettings op tripodnet :(
Ik heb 15 thumbnails op 't web gezet, waarvan er hieronder een aantal staan (Klik om te openen op 1600x1200). Deze zijn dus alleen gedownscaled naar 200x150 om het downloaden een beetje aangenaam te maken (zit via Casema :r te loaden)

Lange sluitertijd (236kb):
[afbeelding]

Infinity (278kb):
[afbeelding]

Infinity (1297kb):
[afbeelding]

Photo-stitch (495kb):
[afbeelding]

Kleuren (1087kb):
[afbeelding]

Het welberuchte douchekop-effect, alleen van iets verder te zien (1150kb):
[afbeelding]

Heb niets bewerkt, buiten downscalen en eventueel roteren. Ben toch behoorlijk tevreden met mijn A20, compact genoeg en mooiere resultaten dan ik gehoopt had. Heb alleen nog lang niet door wanneer ik welke EV of Witbalans moet gebruiken, maar daar kom ik nog wel achter... 8-)
De t*ring... echt vet... dit komt ook denk ik hoofdzakelijk door de erg mooie achtergronden, niets ten nadelen van je A20 natuurlijk.

Het lijkt of ze zo van DPReview geplukt zijn, die panorama is echt :9~

Hoe heb je die panaroma gemaakt btw?
Op een tripod en dan met een speciale functie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 07 augustus 2001 18:03 schreef Mr_Garfield het volgende:

[..]

[en lots a pictures]
1 woord:

MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Garfield
Op dinsdag 07 augustus 2001 18:24 schreef Redje het volgende:

[..]

De t*ring... echt vet... dit komt ook denk ik hoofdzakelijk door de erg mooie achtergronden, niets ten nadelen van je A20 natuurlijk.
Absoluut heb ik daar een beetje geluk mee gehad. Bij deze verklaar ik Sydney en de rest van Australie als walhalla-nominatie voor mooie pics. B-)
Het lijkt of ze zo van DPReview geplukt zijn, die panorama is echt :9~
Hoe heb je die panaroma gemaakt btw?
Programma wat meegeleverd is met iedere Canon waar een Stitch-fcie op zit.
edit:
Photo stitch heet dat btw

Die zoekt netjes de overeenkomsten tussen foto's op en zorgt meteen dat kleurovergangen op het geheel natuurlijk overkomen. Echt een heel puik progje.

Heb van de ijsbeer (933kb) Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/mr_garfield/th_102dag15.jpg wel 10 foto's genomen, waarvan de laatste op infinity-stand. Had ik veel eerder moeten doen, ik had kunnen weten dat de autofocus zich zou richten op de spijlen in plaats van op de beer. Maar ik kon er helaas niet tussendoor met die camera, er stonden zo'n 400 Japanners voor mijn neus... ;( Iig toch eentje gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Hoeveel mensen zijn opeens digitale camerabezitters geworden vanwege deze thread (en part 1)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 07 augustus 2001 19:14 schreef Mr_Garfield het volgende:

[..] wel 10 foto's genomen, waarvan de laatste op infinity-stand. Had ik veel eerder moeten doen, ik had kunnen weten dat de autofocus zich zou richten op de spijlen in plaats van op de beer. Maar ik kon er helaas niet tussendoor met die camera, er stonden zo'n 400 Japanners voor mijn neus... ;( Iig toch eentje gelukt.
Ach, ze hebben net zoveel recht als jij om foto's te maken. Waarschijnlijk hebben ze nog mooiere digitale camera's nog ook, dus nog MEER recht dan jij om foto's te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Garfield
Op dinsdag 07 augustus 2001 19:29 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ach, ze hebben net zoveel recht als jij om foto's te maken. Waarschijnlijk hebben ze nog mooiere digitale camera's nog ook, dus nog MEER recht dan jij om foto's te maken :P
Ik beken... :) Zag een Mavica MVC-CD1000 SLR (Mooie concurrent van wfvn's Pro 90 IS, toch?) onder mijn neus door vliegen, camera nog groter dan de eigenaar *D
Misschien dat ik door het dromen vergeten was die camera op infinity te zetten. Had trouwens niets te klagen, ik kon er makkelijk overheen kijken, zo groot waren ze niet (Toch is die G1 makkelijk met zo'n draaibaar schermpje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 07 augustus 2001 19:42 schreef Mr_Garfield het volgende:

[..]

Ik beken... :) Zag een Mavica MVC-CD1000 SLR (Mooie concurrent van wfvn's Pro 90 IS, toch?) onder mijn neus door vliegen, camera nog groter dan de eigenaar *D
Misschien dat ik door het dromen vergeten was die camera op infinity te zetten. Had trouwens niets te klagen, ik kon er makkelijk overheen kijken, zo groot waren ze niet (Toch is die G1 makkelijk met zo'n draaibaar schermpje).
En toch nam je liever een foto van een ijsbeer? |:(

Je moet nog veeeeel leren over fotografie jongen!!
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 19:24 schreef athlonkmf het volgende:
Hoeveel mensen zijn opeens digitale camerabezitters geworden vanwege deze thread (en part 1)?
ikke :)
Canon Powershot S100. Oftewel de digital IXUS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Op dinsdag 07 augustus 2001 12:59 schreef gpex het volgende:

ik heb vorig jaar op de internetbeurs de Sony Mavica FD-83 gewonnen. Het toestel is al redelijk verouderd en dit type wordt ook niet meer geproduceerd (het is opgevolgd door de FD-85). Toch wil ik jullie wat foto's laten zien die ik verleden jaar heb gemaakt op Curaçao (referenties zijn nooit mis niet waar? :)). (...)

Voordelen:
- 3,5" floppy-opslag (bijna elke pc heeft een floppydrive, dus geen (usb)-drivergedoe e.d.)
- Floppy's zijn overal verkrijgbaar (voor als je ruimtegebrek krijgt)
- Moviemode (je kan er, zij het korte, filmpjes mee maken)

Nadelen:
- Floppy-opslag is ook een nadeel, want je bent beperkt tot het floppy formaat (1.44 Mb).
- 0,85 megapixels (max. 1024 x 768, 1216 x 912 interpolated).

OK, hier wat Sukkel-reacties:

1) Ik houd wel van foto's met vreemde beesten erop. Die lugubere "stekelvis" is bijna een prijswinnaar, alleen jammer dat 'ie niet goed scherp is...

2) floppies... Hoe doe je dat nou op vakantie? Sjouw je dan dozen vol met floppies mee? Sjeetje man, ik wordt al moe als ik eraan denk... En dan om de 8-10 foto's van floppy wisselen?

Ik hoop dat je met dit topic genoeg inspiratie op hebt kunnen doen om een mooie nieuwe digicam te scoren voor een aardig prijsje en met een goedkoop compactflash-kaartje. ;)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 07 augustus 2001 21:49 schreef The_Sukkel het volgende:

[..]

OK, hier wat Sukkel-reacties:

2) floppies... Hoe doe je dat nou op vakantie? Sjouw je dan dozen vol met floppies mee? Sjeetje man, ik wordt al moe als ik eraan denk... En dan om de 8-10 foto's van floppy wisselen?

Ik hoop dat je met dit topic genoeg inspiratie op hebt kunnen doen om een mooie nieuwe digicam te scoren voor een aardig prijsje en met een goedkoop compactflash-kaartje. ;)
Floppies kun je natuurlijk WEL snel even uploaden via de lokale internet cafe. Je USB-cameratje eraan hangen is een ander verhaal :)

Maar nog steeds... ik vind het wel prettig om 120 foto's te kunnen maken voordat ik m'n 64 MB kaart verwisseld met een andere 64 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpex

gpex

Pex voor intimi

Mwoah, we (mijn collega en ik) hadden toen een laptop bij ons dus een doosje floppies voldeed wel...

Ter referentie: op een floppy (1.44 Mb) passen ca.

20-25 640 x 480 fotos (fine quality ~= 25% JPEG compressie)
10-15 1024 x 768 foto's (fine quality)
5-6 1216 x 912 foto's (fine quality)
Ik ben al bezig, zoals je misschien in een andere topic gelezen hebt ;)

-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een paar dagen geleden hier in Wales gemaakt:

[img]"http://tweakers.net/~femme/pics/vakantie/wales/Dscn2803.jpg"[/img]

[img]"http://tweakers.net/~femme/pics/vakantie/wales/Dscn2813.jpg"[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 08 augustus 2001 00:35 schreef Femme het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~femme/pics/vakantie/wales/Dscn2803.jpg
I like this one VERY much :)

Fraai al die details en kleuren..... die 2 verschillende types wolken........ gewoonweg NICE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Laatst online: 13-09 16:51
Femme heb je ook een origineel (full size) voor ons? :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Garfield
Op woensdag 08 augustus 2001 00:35 schreef Femme het volgende:
[heeeeele mooie platen]
Met een Nikon CoolPix 990? Ziet er fantastisch uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Ik zat al met de gedachten te spelen...maar deze topics hebben mij toch overstag doen gaan...heb er nog steeds geen spijt van...ben zelfs _erg_ tevreden met m'n cam...maar de echt mooie foto's moeten nog komen....heb nog niet veel meer bijzonders gemaakt (de leuke foto's tot nu toe staan al ergens in deze topic).

En ja Femme heeft een CP990 en ja die produceert erg mooie foto's....net als mijn CP880 btw ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
zit nu aan de canon powershot g1 te denken.. zijn er mensen die hem afraden? (zo ja, waarom?) of mensen die er meer dan tevreden over zijn?? en me overstag helpen gaan??
kan je er eigenlijk filmpjes mee maken?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 08 augustus 2001 13:12 schreef Fried het volgende:
thx
Ja... filmpjes MET geluid....
stel je je er niet teveel van voor.... waarschijnlijk maar 30 seconden per keer (dat is in ieder geval op mijn Pro 90 IS) en de kwaliteit is nou niet echt om over te juichen... Wil je video, koop dan een speciale videocamera... wil je foto's, koop dan een fototoestel... wil je beide? koop dan allebei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
kut.. m'n broer vond
cam: 1995
128mb flash 289
= 2284:2
= 1142
te duur.. :(
weet iemand een goede vervanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
twijfel nu tussen:
- Canon PowerShot A20
- Canon PowerShot S300 (= ixus 300??????)
- HP PhotoSmart 618
- Kodak DC4800 Zoom
vergelijking:
http://www.imaging-resource.com/CAMDB/compare_results.php?sections%5B%5D=232&sections%5B%5D=230&sections%5B%5D=158&sections%5B%5D=85&submit=Compare
kan iemand me eruit helpen?? of een camera afstrepen/aanvoeren??
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 08 augustus 2001 17:28 schreef Fried het volgende:
twijfel nu tussen:
- Canon PowerShot A20
- HP PhotoSmart 618
- Kodak DC4800 Zoom
vergelijking:
http://www.imaging-resource.com/CAMDB/compare_results.php?sections%5B%5D=232&sections%5B%5D=230&sections%5B%5D=158&sections%5B%5D=85&submit=Compare
thx
Ik begin... voor mij valt die A20 gewoon meteen af... reden: Liever de robuustere Ixus300 (A20 is van kunststof, ixus is van metaal)

Over de rest heb ik nog geen mening klaar

maaaareh.... weer verkeerde topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/199445

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/wilgenbu/images/got/deuk5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/wilgenbu/images/got/deuk6.jpg

Dit zijn de 2 mooiste, een enige echt Sony Mavica MVC-FD7. Weet iemand hoeveel Mpixel (of kilopixel in dit geval :P ) dat kreng heeft?.

De foto's zijn op zich wel mooi, alleen de camera waarmee het gedaan is is een beetje oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Sony MVD-FD87:
- Progressive CCD, 1.300.000 pixels
- ISO rating: 100
- LCD display: 2,5" 123000 pixels
- Shutter snelheid: 2 - 1/725
- Formaat: JPEG/MPEG/Bitmap
- Recording media: 3,5" HD floppy
- Image size: 1280x960
- Batterij: NP-F330
- 3x optical zoom, 6x digital zoom
Sony MVD-FD97:
- Progressive CCD, 2.100.000 pixels
- ISO rating: 100
- LCD display: 2,5" 123000 pixels
- Formaat: JPEG/MPEG/Bitmap
- Recording media: 3,5" HD floppy
- Image size: 1600x1200
- Batterij: NP-F330
- 10x optical zoom, 20x digital zoom
Sony Mavica FD-71

0.3 million effective pixels
0.3 million pixel sensor
40 mm - 400 mm (10x) zoom lens
Sony Mavica FD-73

0.3 million pixel sensor
Sony Mavica FD-75

0.3 million pixel sensor
Welke is het dan? :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is echt 7 hoor, het staat op 3 plekken op dat ding. :)
zit een lcd display op en de plaatjes zijn max. 640x480 met 2 kwaliteitsstanden, je propt er een floppy in. En, geloof het of niet, je kunt er zelfs mee inzoomen, 10x geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 08 augustus 2001 18:26 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Het is echt 7 hoor, het staat op 3 plekken op dat ding. :)
zit een lcd display op en de plaatjes zijn max. 640x480 met 2 kwaliteitsstanden, je propt er een floppy in. En, geloof het of niet, je kunt er zelfs mee inzoomen, 10x geloof ik.
0,3Mpixel dus, echt een Sony MVC-FD7 zeg je? Hmm eens een andere site checken dan. :)

I love Google:
http://www.ita.sel.sony.com/products/imaging/mvcfd7.html

[Edit2]Oeh $699 MSRP :o

Zoekstring: "SONY Mavica FD7"
1st hit *D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sony Mavica FD7 beschikt over 0,3 megapixels, en moest in september 1997 zo'n 1899 guldens kosten... :)

Daar kreeg je dan wel 10x zoom voor.

edit:

Je was me voor...

[edit2]
Laat ik dan ook nog maar even een plaatje posten, anders voldoen we niet meer aan de topictitel...

Vind de foto overigens lang niet scherp genoeg, cam zou veel scherper moetn kunnen, maar dat zal wel aan de instellingen liggen, ben er nog lang niet echt handig mee...

Sony DSC-S75 (alleen formaat aangepast)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.vanderzwaag/img/0808200101k.jpg

[/edit2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 08 augustus 2001 18:36 schreef Dolphi het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.vanderzwaag/img/0808200101k.jpg
Koel... je hebt een UFO gefotografeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 18:47 schreef wfvn het volgende:

[..]

Koel... je hebt een UFO gefotografeerd :+
Hmm.. zo blijkt dus maar weer dat de foto inderdaad niet echt scherp is... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpex

gpex

Pex voor intimi

Op woensdag 08 augustus 2001 18:36 schreef Dolphi het volgende:

Vind de foto overigens lang niet scherp genoeg, cam zou veel scherper moetn kunnen, maar dat zal wel aan de instellingen liggen, ben er nog lang niet echt handig mee...

Sony DSC-S75 (alleen formaat aangepast)

[afbeelding]
Ik vind het scherp zat hoor... :)
Heb je ook de full size versie ergens staan?

-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
twijfel nu tussen:
- Canon PowerShot A20
- HP PhotoSmart 618
- Kodak DC4800 Zoom
vergelijking:
thx
iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 08 augustus 2001 18:53 schreef Dolphi het volgende:

[..]

Hmm.. zo blijkt dus maar weer dat de foto inderdaad niet echt scherp is... :D
Hm..... je UFO is weggevlogen :)
Twas zeker geen onscherpte maar een kwestie van een digitaal probleempje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 21:04 schreef wfvn het volgende:

[..]

Hm..... je UFO is weggevlogen :)
Twas zeker geen onscherpte maar een kwestie van een digitaal probleempje :?
Ow :)

Nu snap ik hem... ja dat was een foutje, had de foto namelijk per ongeluk als ASCII naar de server gestuurd... dan krijg je dus UFO-actige verschijnselen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:59
'k heb vorige week toen ik bij m'n ouders was wat foto's in het donker genomen.

Vanaf het balkon een verlichte kerktoren met volledige zoom (108 mm ofzo). Alleen gecropt, Fuji 2400.

't was zoals op de klok te zien valt net iets later dan dat het nu is, dus ook ongeveer net zo donker.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/d.baakman/temp/toren.jpg

Hier is heel duidelijk de ruis door de lange sluitertijd te zien... Ik heb in een test-edit dit een beetje weg geprobeerd te werken door de lucht te selecteren met de magic wand en dan blur more te doen (in PSP).

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/d.baakman/temp/blur.jpg

(vanaf de opgeslagen jpg verder gewerkt, verder nog een beetje gecropt)

Maar het resultaat vind ik ook niet echt geweldig... 't is ook duidelijk te zien dat die magic wand een beetje te veel van de spits pakt, maar dat is in principe wel handmatig op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op woensdag 08 augustus 2001 21:43 schreef CubicQ het volgende:
'k heb vorige week toen ik bij m'n ouders was wat foto's in het donker genomen.

[afbeelding]

Hier is heel duidelijk de ruis door de lange sluitertijd te zien... Ik heb in een test-edit dit een beetje weg geprobeerd te werken door de lucht te selecteren met de magic wand en dan blur more te doen (in PSP).

[afbeelding]

(vanaf de opgeslagen jpg verder gewerkt, verder nog een beetje gecropt)

Maar het resultaat vind ik ook niet echt geweldig... 't is ook duidelijk te zien dat die magic wand een beetje te veel van de spits pakt, maar dat is in principe wel handmatig op te lossen...
Ik denk dat je dit leuker vind

Afbeeldingslocatie: http://www.athlonkmf.f2s.com/Images/temp/toren.jpg

Ik heb de originele foto wat lichter gemaakt met levels.

2x gekopieerd in 2 extra lagen. In deze lagen heb ik het lucht eruit geknipt om het te bewerken.

Vervolgens in de twee lagen noise->median gedaan om het ruis te vervagen.
Qpacity verlaagd van deze 2 lagen naar 60%

Op de onderste, feathertolerance laag ingesteld (15) en median op het luchtgedeelte gedaan.

Vervolgens met unsharp mask, de toren wat verscherpt.

Met wat meer geduld zou het er beter uit komten te zien, maar hiermee zie je gewoon hoe je het met simpele handelingen al heel wat betere foto's krijgt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.athlonkmf.f2s.com/Images/temp/minichanged.jpg

En deze had ik vanochtend gemaakt door camera mee te bewegen met de cooper, helaas is het effect niet helemaal (cooper reed te langzaam :P )

Dus ook maar weer gefotosoept door de cooper eruit te knippen in een gedupliceerde laag, en de onderste laag motion blur gedaan.

Nou gaat ie ietsie sneller >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Laatst online: 09-09 17:23
Op woensdag 08 augustus 2001 20:10 schreef Fried het volgende:

[..]

iemand??
Ik zou de A20 ff niet wegstrepen. Dat ding is _veel_ goedkoper dan de Ixus 300. De foto's zijn precies hetzelfde, alleen het uiterlijk van de Cam is anders (idd plastic) en hij is iets groter. En je hebt geen accu. Maar verder is het, als je een beperkt budget hebt imho een perfect ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik ga dinsdag een Canon Powershot G1 ophalen :):). Ik kan niet wachten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog 2 foto's met een Canon Digital Ixus(SuperFine Mode)

Afbeeldingslocatie: http://raze.dynodns.net/zonond1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://raze.dynodns.net/zonond2.jpg

on-gefotosoept
Alleen ge-resized van 1600x1200 naar 800x600

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Hieronder nog wat foto's die ik 2 jaar geleden eens heb genomen met een Ricoh 1,3 megapixel camera (lijkt op Nikon, ook met draaibare lens, volgens mij is het de RDC5300 of RDC4000 ofzo):

Afbeeldingslocatie: http://www.nefo.nl/fox/RIM00007.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.nefo.nl/fox/RIM00021.JPG

Niet bewerkt, zo uit de camera. Wat wil je ook met 8 MB smartmedia :r

De foto's zijn niet erg scherp, en ook de kleuren zijn niet helemaal lekker. De 4 penlite batterijen die er ingaan zijn in no-time leeg (vooral bij gebruik van LCD en flits). Ook is dit ding erg langzaam (vaak beweging in foto's) en binnen doet 'ie het maar heel redelijk (kleuren vergelen). Toch was dit ding iets van 2300,-- bij aanschaf een paar jaar terug. Moet je eens zien hoe snel dat gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda
  • Laatst online: 18-06 14:32

Yoda

Can you feel it?

In de PC Magazine stond een leuke test van 30 digi cams.

De Nikon Coolpix 880 en 995 kwamen er als beste uit.

Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~h.snetselaar/880.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~h.snetselaar/995.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableboy
  • Niet online
Mijn Kodak DC3200, met 1.0 megapixel...
Niet zo'n super strakke camera, maar toch kun je er leuk mee spelen....

Fotootje vanuit mijn raam:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.foppen1/images/buiten.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 16:03 schreef Yoda het volgende:
In de PC Magazine stond een leuke test van 30 digi cams.

De Nikon Coolpix 880 en 995 kwamen er als beste uit.

Zie hier:
[afbeelding]

[afbeelding]
Wat zeggen ze over de Canon Powershot G1? Of doet die niet mee met de test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Laatst online: 11:32
kun je hele artikel eens inscannen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Op donderdag 09 augustus 2001 18:15 schreef -AuTnoR- het volgende:
kun je hele artikel eens inscannen ?
het zijn webcam shots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Op donderdag 09 augustus 2001 17:08 schreef LL Koelkast het volgende:

[..]

Wat zeggen ze over de Canon Powershot G1? Of doet die niet mee met de test?
Op verzoek,...

Over deze camera had PC Magazine het volgende te zeggen,...

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~h.snetselaar/g1.jpg

Een 8.4 ook erg goed dus,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Laatst online: 11:32
wordt toevallig de sony dsc75 en of dsc85 ook gereviewt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 09 augustus 2001 18:38 schreef -AuTnoR- het volgende:
ach en als je toch bezig bent... pleur ze er allemaal maar op :+

Wel een verzoekje: Digital Ixus (S100) en de Pro 90 IS van Canon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Op donderdag 09 augustus 2001 18:38 schreef -AuTnoR- het volgende:
nope die niet,....

hier ff een lijstje

Agfa ePhoto CL34 --> 5.0
Canon Powershot A20 --> 6.5
Canon Digital Ixus 300 --> 6.8
Canon Powershot G1 --> 8.4
Canon Powershot Pro90 IS --> 7.9
Casio QV-3500EX --> 7.6
Fujifilm FinePix 6800 Zoom --> 7.2
Fujifilm Finepix 6900 Zoom --> 8.1
HP PhotoSmart C315 --> 6.5
HP PhotoSmart C618 --> 7.2
Pentax EI-200 --> 7.2
HP PhotoSmart C912 --> 7.3
Pentax EI-2000 --> 7.3
Jenopik JD 350 Video --> 4.0
Jenopik JD 800i --> 4.3
Jenopik JD 2300 z3 --> 6.6
Kodak DX3500 --> 7.9
Kodak DC4800 --> 8.4
Nikon Coolpix 880 --> 9.5
Nikon Coolpix 995 --> 9.2
Olympus Camedia C-1 --> 6.8
Olympus Camedia C-700 Ultra Zoom --> 7.7
Olympus E-100 RS --> 9.0
Ricoh RDC-7 --> 6.9
Sony Cybershot DSC-P50 --> 6.8
Sony MVC-CD200 --> 8.2
Toshiba PDR-M70 --> 7.8
Trust Photocam 1300 --> 4.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Op donderdag 09 augustus 2001 18:41 schreef wfvn het volgende:

[..]

ach en als je toch bezig bent... pleur ze er allemaal maar op :+

Wel een verzoekje: Digital Ixus (S100) en de Pro 90 IS van Canon
voor deze camera zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~h.snetselaar/90.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 09 augustus 2001 19:02 schreef Yoda het volgende:

[..]

voor deze camera zie hieronder:

[afbeelding]
Thanx... u is te goed voor deze wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
Heb een Kodak DC 3800 (2.1 megapixel), daarmee heb ik dit ff gemaakt (heb het ding net, dus misschien kan de kwaliteit beter als ik meer fotoskills krijg ;))

geresized naar 800x529 met PSP5

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terpelle/gamez.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terpelle/buiten.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terpelle/muismat.jpg
Dat speelde zeker mee >:)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik vond een leuke pennendoos, dus maar meteen de camera weer gepakt :)

Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.12/~daniel/pics/S20/waterman/dooscrop.jpg

origineel

Canon Powershot S20
volledig automatische stand + macro
Gesaved met photoshop op maximale kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 09 augustus 2001 20:03 schreef Daniel Kegel het volgende:
Ik vond een leuke pennendoos, dus maar meteen de camera weer gepakt :)

[afbeelding]

origineel

Canon Powershot S20
volledig automatische stand + macro
Gesaved met photoshop op maximale kwaliteit
Ik wil ook een waterman :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 09 augustus 2001 19:56 schreef TAG_Speedy het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terpelle/muismat.jpg
Are you nuts?

|:(

Kijk eens hoe je die mousepad hebt liggen..... :X

* WFvN heeft z'n matje ook dwars liggen (toevallig ook WB (Tweety) met een M$-explorer erop)...prettiger voor de handpalm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
Wat bedoel je?? Die muis ligt raar omdat ik foto moest hebben van mijn mat, of doel je op wat anders?

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Nu online
mousepad bedoelt ie denk ik (staat er ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
nog maar een keertje dan:
twijfel nu tussen:
- Canon PowerShot A20
- HP PhotoSmart 618
- Kodak DC4800 Zoom
vergelijking:
thx

^^KICK^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 09 augustus 2001 23:31 schreef Fried het volgende:
twijfel nu tussen:
- Canon PowerShot A20
- HP PhotoSmart 618
- Kodak DC4800 Zoom
vergelijking:
thx

^^KICK^^
Hoewel die Kodak me ook best een leuk apparaatje lijkt, zou ik gaan voor de S300 (Ixus 300)...
De A20 valt af vanwege de kunststof behuizing... als je het geld hebt, ga dan gewoon voor de S300; heb je (nagenoeg) dezelfde camera alleen een stuk degelijker...
De HP valt af voor mij... 80% van de foto zie je door het schermpje... da's heel wat minder dan wat je op de foto krijgt... zonde van de beeldvulling... je schiet een plaatje en op je PC heb je ineens heel wat meer beeld rondom je onderwerp....

Die kodak... tja... die 3:2 en die hogere resolutie vind ik aantrekkelijk....

mgoed... kiezen tussen de S300 en de kodak... daar zou ik toch echt een heel stuk langer moeten nadenken.....

ALLEEN IS DIT NU AL DE ZOVEELSTE KEER DAT JE DIT IN DIT TOPIC VRAAGT TERWIJL DAAR DUS [topic=197979] VOOR IS GEOPEND.

Dit is ook de 3e keer dat ik je in dit topic daar op wijst... MAN.... WORDT WAKKER |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazyx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-03 19:03
[bla]
^^KICK^^
Het zou handig zijn als je aangeeft wat je er mee wilt doen en welke extra's je het hardst nodig hebt. Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op donderdag 09 augustus 2001 23:45 schreef wfvn het volgende:

[..]
ALLEEN IS DIT NU AL DE 2e KEER DAT JE DIT IN DIT TOPIC VRAAGT TERWIJL DAAR DUS [topic=197979] VOOR IS GEOPEND.

Dit is ook de 2e keer dat ik je in dit topic daar op wijst... MAN.... WORDT WAKKER |:(
Vreemd genoeg heeft deze thread waarschijnlijk het grootste aantal admin en mods-bezoeken, en niemand die er wat van zegt natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 10 augustus 2001 00:34 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Vreemd genoeg heeft deze thread waarschijnlijk het grootste aantal admin en mods-bezoeken, en niemand die er wat van zegt natuurlijk :P
ik moet mezelf verbeteren... dat was al de 3e keer in dit topic dat ik hem erop wees... en ook zijn er anderen die het hem hebben geprobeerd duidelijk te maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

[..]
ALLEEN IS DIT NU AL DE ZOVEELSTE KEER DAT JE DIT IN DIT TOPIC VRAAGT TERWIJL DAAR DUS [topic=197979] VOOR IS GEOPEND.
Dit is ook de 3e keer dat ik je in dit topic daar op wijst... MAN.... WORDT WAKKER |:(
Wfvn, rustig. Maak je niet zo druk. Ik geef toe dat er een andere topic is waar primair de wens wordt geuit een digitale fotocamera te kopen. Ook zie ik dat je reeds drie keer een poging hebt gedaan om Fried te bewegen tot het overstappen naar dat andere topic.

Wat ik echter constateer is het volgende:
1) Fried wil liever hier zijn vragen kwijt.
2) De vele admins en mods die hier ook hun mooiste pics posten en ons bestoken met meningen en adviezen, hebben tot nu toe geen signaal afgegeven dat Fried verkeerd bezig is.

Verklaring? Misschien dit:
1) Historie: er zijn legio voorbeelden van mensen die advies hebben gevraagd in deze thread. Ik zie nergens een verbod om sinds het openen van die andere thread hier nog advies te vragen over de aankoop van een digicam.
2) Fried vindt misschien dat hij in deze thread meer kans op een goed advies krijgt dan in de andere. Ik moet zeggen dat de 2e thread vooral (ik hoop dat jullie het niet verkeerd opvatten) gedomineerd wordt door canon-adepten, terwijl in deze thread Nikon, Sony, Fuji etc.-bezitters ook hun plekje hebben.
3) Daarbij is de toon in deze thread anders. Ik mis hier gelukkig loze posts zoals deze:
Op woensdag 08 augustus 2001 01:17 schreef Vyvre het volgende:
Ik Wil Een Digicam Hebben!
:9~
(Ik hoop niet dat nu iemand ook zo'n post in deze thread opvist... ;))
4) Kracht van deze topic is toch dat sommig mensen om advies vragen en andere mensen door het plaatsen van foto's al dan niet bedoeld advies geven (en niet alleen technisch geleuter). Dat Fried weinig respons krijgt in de vorm van foto's gemaakt met cams uit zijn wensenlijstje is misschien een teken voor hem dat "zijn" camera's niet zo populair zijn. Maar het betekent voor mij in ieder geval niet dat hij hier aan het verkeerde adres is. Als dat wel zo is, dan hoort één van de mods of admins nu maar een signaal af te geven. Dan houd ik ook verder mijn mond hierover.

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je hem in eenzelfde reply zo behulpzaam kan zijn en dan plots zo uit je sloffen kan schieten met dat geschreeuw in vette hoofdletters... Dat vind ik erg jammer, omdat je onwijs goede adviezen kan geven en dan staat dat geschreeuw gewoon niet bij jou... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 13:44 schreef LL Koelkast het volgende:

Ik ga dinsdag een Canon Powershot G1 ophalen :):). Ik kan niet wachten!!
Oh leuk, nog een G1 fan :9
Ik moet nog een maand werken, met een beetje geluk kan ik dan ook de G1 kopen(2200 bij Kinorama)
Net m'n vakantie achter de rug en had geen rooie cent meer over :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 10 augustus 2001 03:09 schreef The_Sukkel het volgende:
2) Fried vindt misschien dat hij in deze thread meer kans op een goed advies krijgt dan in de andere. Ik moet zeggen dat de 2e thread vooral (ik hoop dat jullie het niet verkeerd opvatten) gedomineerd wordt door canon-adepten, terwijl in deze thread Nikon, Sony, Fuji etc.-bezitters ook hun plekje hebben.
Met alle resepect maar ik denk dat dit een beetje onzin is.... Het lijkt er inderdaad wel op dat er veel canon-eigenaren zijn... maar dat maakt een draadje nog niet meteen een CANON-draadje.... bovendien MOCHT dat zo zijn... dan spreek je jezelf nu redelijk tegen: ik wil je graag even verwijzen naar het EERSTE bericht in dit topic... guess wat daar staat....
Op donderdag 19 juli 2001 23:31 schreef DeFeCt het volgende:
Het lijkt erop dat het andere draadje volzit dus dan maar hier..

Voor alle ixus fetishisten...
Nou ben ik het daar dus ook niet mee. Het vorige deel was ook om plaatjes van VERSCHILLENDE camera's te posten...
3) Daarbij is de toon in deze thread anders. Ik mis hier gelukkig loze posts zoals deze:
[..]

(Ik hoop niet dat nu iemand ook zo'n post in deze thread opvist... ;))
ik zal niet aan het zoeken gaan... :)
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je hem in eenzelfde reply zo behulpzaam kan zijn en dan plots zo uit je sloffen kan schieten met dat geschreeuw in vette hoofdletters...
Okweee... buckle up.....

Het begint hier:
[topic=198848] (dit is trouwens de eerste van veeeeeel keren dat hij daarop gewezen wordt)
Kaj. is het er mee eens en sluit het topic.

Dan in dit draadje:
Het begint op pagina 13:
Ik was niet de eerste en de enige user die hem erop wees/hem vriendelijk verzocht om zijn vraag in het andere topic te stellen.
Ik heb toen zijn bericht in het andere topic gepost en daar ook antwoord gegeven.
Hier lijkt me niets mis mee (Zie pagina 13 van dit topic) toch: :?

waarop Fried een vaag antwoord geeft in DIT topic dat hij niet Floris Diemel is om de een of andere reden... goed hij's nieuw, en de mogelijkheid dat hij namen door de war gooit bestaat.. (daar weet ik alles van :+ ) Naja... dit punt even terzijde

athlonmkf reageert daarop waarop Fried direct weer reageert met 'welke camera heb jij?'.
Als Fried JOUW advies had opgevolgd, had hij dit lang en breed kunnen weten... Ik wil niet zeggen dat ik direct uit m'n hoofd weet welke user welke camer heeft... maar athlonmkf heeft inmiddels zo enorm veel pics gepost met de vermelding 'met m'n ixus' dat Fried op z'n MINST nog even had kunnen kijken in het draadje... (wat hij volgens mij nog niet 1x heeft gedaan terwijl jij hem daar dus WEL op gewezen hebt: zie ook pagina 13
Op maandag 06 augustus 2001 21:48 schreef The_Sukkel het volgende:
1) Lees even PART1 ook nog door. (slechts 637 posts hehe, maar wel met zéér interessante tips, overpeinzingen, pro's&cons, medezoekers etc., briljante foto's)
)
Maar ik ben nog lang niet klaar

Ik ga verder:
een eindje verderop wijs ik Fried er nog een keer op dat ik antwoord gegeven heb op z'n vraag in het 'ik wil een digitale camera'-draadje:
Op dinsdag 07 augustus 2001 13:12 schreef wfvn het volgende:

[..]

klopt... maar in dit geval heb ik dus:
1) een quote gemaakt van Fried's bericht
2) die geplakt in het andere topic (Waar het beter op z'n plaats is)
3) DAAR antwoord gegeven.

Wat dit met floris diemel te maken heeft, weet ik niet...
gelukkig is pagina 13 nu ten einde wat dit verhaal betreft... naar pagina 14

Fried is van gedachten veranderd (kan bij iedereen voorkomen... mja... daar is dit draadje dus niet voor bedoeld)
Op woensdag 08 augustus 2001 13:12 schreef Fried het volgende:
zit nu aan de canon powershot g1 te denken.. zijn er mensen die hem afraden? (zo ja, waarom?) of mensen die er meer dan tevreden over zijn?? en me overstag helpen gaan??
thx
ik reageer op de post van een ander... direct gevolgd door 2 posts van Fried (waarschijnlijk om de boel weer omhoog te kicken voor de eerste van de zoveelste keer...) , met verschillende vragen:
Op woensdag 08 augustus 2001 13:32 schreef Fried het volgende:
kut.. m'n broer vond
cam: 1995
128mb flash 289
= 2284:2
= 1142
te duur.. :(
weet iemand een goede vervanger?
twijfel nu tussen:
- Canon PowerShot A20
- HP PhotoSmart 618
- Kodak DC4800 Zoom
vergelijking:
thx
Dan ben ik zo vriendelijk om antwoord te geven en hem er nog een keer op te wijzen dat hij verkeerd zit
Op woensdag 08 augustus 2001 17:31 schreef wfvn het volgende:

[..]

Ik begin... voor mij valt die A20 gewoon meteen af... reden: Liever de robuustere Ixus300 (A20 is van kunststof, ixus is van metaal)

Over de rest heb ik nog geen mening klaar

maaaareh.... weer verkeerde topic....
Op naar pagina 15
Daar quote hij z'n laagste vraag:
Op woensdag 08 augustus 2001 20:10 schreef Fried het volgende:

[..]

iemand??
Een eindje verderop is msturm10 zo vriendelijk om te antwoorden:
Op donderdag 09 augustus 2001 10:17 schreef msturm10 het volgende:

[..]

Ik zou de A20 ff niet wegstrepen. Dat ding is _veel_ goedkoper dan de Ixus 300. De foto's zijn precies hetzelfde, alleen het uiterlijk van de Cam is anders (idd plastic) en hij is iets groter. En je hebt geen accu. Maar verder is het, als je een beperkt budget hebt imho een perfect ding.
Naar pagina 16 (goh wat houdt hij zich rustig)
twijfel nu tussen:
- Canon PowerShot A20
- HP PhotoSmart 618
- Kodak DC4800 Zoom
vergelijking:
thx

^^KICK^^
Crisis... nou heb ik een keer antwoord gegeven in dit draadje, msturm heeft ook zijn mening gegeven... maar antwoord terug gehad van Fried? neeeeeuh... die blijft maar doordrammen zonder te lezen volgens mij... hij heeft behalve de antwoorden in ieder geval en hele vracht andere vriendelijke adviezen van verschillende users genegeerd/over het hoofd gezien/gewoon totaal niet gelezen.
En toen schoot ik toch een keertje flink uit m'n slof ja....
Dan te bedenken dat ik dus in het andere draadje:
1) z'n vraag heb gepost en uitgebreid antwoord heb gegeven
2) hij diezelfde pagina zelf ook maar eens die vraag nog een keer stelt
3) ik in dat draadje op een gegeven moment (wel een stuk eerder dan deze uit m'n slof-schieter) ook wat geërgerd commentaar geef... het lijkt wel of ik een vracht lucht ben voor die gast:
Op dinsdag 07 augustus 2001 12:39 schreef wfvn het volgende:

[..]

hm... lees jij wel of er op je posts gereageerd wordt? Kijk eens een paar posts eerder dan je bovenstaande post......

En kijk nog eens in het forum waar je dit bericht EERST had geplaatst.....

|:(
op pagina 3 stelt hij de vraag weer
Op woensdag 08 augustus 2001 20:11 schreef Fried het volgende:
twijfel nu tussen:
- Canon PowerShot A20
- HP PhotoSmart 618
- Kodak DC4800 Zoom
vergelijking:
thx
een eindje verderop schopt hij hem lekker omhoog:
Op donderdag 09 augustus 2001 23:28 schreef Fried het volgende:
ik wil toch wel wat meer info..... zie paar posts naar boven...

^^^^^^KICK_THE_BASTARD^^^^^^
anderen begint het ook op te vallen...
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:32 schreef athlonkmf het volgende:
Je wordt wel ZEER irritant hoor :(
Dat vind ik erg jammer, omdat je onwijs goede adviezen kan geven en dan staat dat geschreeuw gewoon niet bij jou... ;(
ghehe... tja... lastig als je personen niet direct kent... zo'n monitor waar een vracht letters en smilies op staan, laten je een persoon niet kennen.
Hoewel je dus wel steeds meer indrukken krijgt...

Ik hoop dat je na deze post van mij toch een klein beetje een indruk krijgt waar die uitbarsting vandaan komt..... (hm... d'r is geen smilie die goed past bij het gevoel wat ik nu heb; dus sluit ik af zonder smilie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:59

[..]

Hoewel die Kodak me ook best een leuk apparaatje lijkt, zou ik gaan voor de S300 (Ixus 300)...
De A20 valt af vanwege de kunststof behuizing... als je het geld hebt, ga dan gewoon voor de S300; heb je (nagenoeg) dezelfde camera alleen een stuk degelijker...
Dat zou voor mij juist weer een reden zijn om voor de A20 te gaan: De S300 is bijna dezelfde camera, alleen dan 500,- (=50%) duurder, persoonlijk vind ik dat redelijk veel voor een kleiner metalen behuizing. Maar goed, prioriteiten verschillen (gelukkig :) ).
De HP valt af voor mij... 80% van de foto zie je door het schermpje... da's heel wat minder dan wat je op de foto krijgt... zonde van de beeldvulling... je schiet een plaatje en op je PC heb je ineens heel wat meer beeld rondom je onderwerp....
Die HP is bij mij ook afgevallen (ik heb er ook een tijdje naar gekeken), maar om een andere reden.

Die 80% heeft mijn camera ook wel last van, maar in de praktijk heb je er niet zo verschrikkelijk veel last van:

1) Als het perse 100% moet zijn gebruik je gewoon de LCD.
2) Je went er heel snel aan. Na een paar foto's heb je al snel door hoeveel meer hij schiet en daar kan je dan rekening mee houden. (niet aan te raden voor kritieke zaken!)
3) Je kan altijd achteraf een stukje croppen. Dat heeft meteen als voordeel dat als je dan die foto online zet en je ook de originele bewaart jij altijd kan bewijzen dat jij de maker van de foto bent, erg belangrijk! ('t wordt door sommigen dan ook aangeraden om geen originele foto's op internet te zetten, maar altijd eentje waarin iets gecropt is)

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/d.baakman/temp/praag1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/d.baakman/temp/praag2.jpg
Die kodak... tja... die 3:2 en die hogere resolutie vind ik aantrekkelijk....
die 3:2 vind ik weer erg irritant... Ik druk m'n foto's toch nooit af, en mijn monitor is nog steeds 3:4 :)

Een groter nadeel van die Kodak is dat ie 100g zwaarder weegt en 2x zo dik is.

Voordelen: meer instelmogelijkheden (vooral (veel) verschillende metering modes, (beetje) aperture priority en (veel) full manual exposure). Achteraf mis ik die dingen soms op mijn camera.

En hij kan ook ongecomprimeerde beelden opslaan. (ik dacht dat dat best handig was, 't was eerst een eis voor mij, maar nu ik het niet heb mis ik het denk ik ook niet echt, dus misschien niet echt iets nuttigs)
mgoed... kiezen tussen de S300 en de kodak... daar zou ik toch echt een heel stuk langer moeten nadenken.....
Ik zou voor de Kodak gaan denk ik. Maar ik heb nog geen foto's daarvan gezien, puur op instelmogelijkheden en specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 10 augustus 2001 10:53 schreef CubicQ het volgende:
Die 80% heeft mijn camera ook wel last van, maar in de praktijk heb je er niet zo verschrikkelijk veel last van:

1) Als het perse 100% moet zijn gebruik je gewoon de LCD.
vreet aanzienlijk meer stroom
2) Je went er heel snel aan. Na een paar foto's heb je al snel door hoeveel meer hij schiet en daar kan je dan rekening mee houden. (niet aan te raden voor kritieke zaken!)
okee, dan is dat redelijk duidelijk (ook voor punt 1)
alleen ben ikzelf sowiezo geen voorstander van kijkvenstertjes... die Ixus van ons schiet ik meestal scheef mee... daarmee bedoel ik dat ik links vaak een bredere rand erbij krijg dan aan de rechterkant... boven en onder verschillen ook wat.
3) Je kan altijd achteraf een stukje croppen. Dat heeft meteen als voordeel dat als je dan die foto online zet en je ook de originele bewaart jij altijd kan bewijzen dat jij de maker van de foto bent, erg belangrijk! ('t wordt door sommigen dan ook aangeraden om geen originele foto's op internet te zetten, maar altijd eentje waarin iets gecropt is)
1) Zonde van de resolutie...
2) wat betreft dat internet-verhaal... wel leuk en op zich wel logisch... maar ik twijfel aan het nut. Wil je dan echt op je strepen staan dan zal je bijvoorbeeld je foto direct aan degene moeten zenden aan wie je het wil bewijzen (via email of de post :r ). Bovendien twijfel ik of dat ooit bij mij zal voorkomen... ben je bewust bezig met artistieke foto's te schieten... tja... dan kan het een keer voorkomen.... mgoed...
die 3:2 vind ik weer erg irritant... Ik druk m'n foto's toch nooit af, en mijn monitor is nog steeds 3:4 :)
Dan crop je je monitor toch ook even :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op vrijdag 10 augustus 2001 11:01 schreef wfvn het volgende:

[..]

vreet aanzienlijk meer stroom
[..]
Maar soms is het wel noodzakelijk :'(
okee, dan is dat redelijk duidelijk (ook voor punt 1)
alleen ben ikzelf sowiezo geen voorstander van kijkvenstertjes... die Ixus van ons schiet ik meestal scheef mee... daarmee bedoel ik dat ik links vaak een bredere rand erbij krijg dan aan de rechterkant... boven en onder verschillen ook wat.
[..]
Daar heb ik dus ook last van, maar na stuk of 20 foto's genomen te hebben kan ik al redelijk inschatten hoeveel ik moet gaan compenseren.
Maar toch blijft het lastig. En als je andere mensen een foto laten nemen, dan wordt het weer tijd voor een paar photoshoptruukjes (measure->rotate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atteman146
  • Laatst online: 14-09 20:07
Sinds een paar uur ben ik ook de bezitter van een G1 :9
Na het zien van al het moois hier heb ik besloten om een andere te kopen de G1 dus... (ik had al een Fuji MX2900 Zoom)
Straks eff flink wat pics maken en dan posten natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
owkee, ik begrijp dat er redelijk veel irritaties zijn opgewekt met een aantal eerdere posts..
de hoofd-reden voor dit is dat ik in beide topics door verschillende mensen te woord werd gestaan en dus beide partijen op de hoogte moest houden..
verder schreef the_sukkel ook (in dit topic) dat hij graag op de hoogte wilde blijven van mijn verdere ontwikkelingen/overwegingen..
ten tweede,
was ik de topics al een tijdje aan het volgen voordat ik postte, en ben ik ook al een hele tijd het web aan het uitpluizen voor een geschikte cam...
na eindelijk een suitable cam te hebben gevonden (g1 en f505) vond m'n broer um te duur en ik ga um niet in m'n eentje kopen van zo'n zielig AH-loontje :(
dus ging de zoektocht verder en kwam ik uit op een van die 4 cams... daartussen was de keus wat moeilijker en vroeg ik dus jullie om raad..
ik weet dat het jullie weinig boeit wat hier staat dus beschouw deze post maar als niet-gepost, maar ik wou gewoon ff enkele misverstanden uit de weg ruimen!
MVG,
Fried

tsjezus... ik kan wel en soap gaan schrijven >:) --> "quest of the digicam"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 10 augustus 2001 12:19 schreef Fried het volgende:
owkee, ik begrijp dat er redelijk veel irritaties zijn opgewekt met een aantal eerdere posts..
de hoofd-reden voor dit is dat ik in beide topics door verschillende mensen te woord werd gestaan en dus beide partijen op de hoogte moest houden..
hm.. ik zie dat anders... maar ik kan het natuurlijk verkeerd opvatten...
Bedenk ff het volgende: zeker als je een paar keer dezelfde vraag stelt of de boel gewoon omhoog schopt....
verder schreef the_sukkel ook (in dit topic) dat hij graag op de hoogte wilde blijven van mijn verdere ontwikkelingen/overwegingen..
ten tweede,
was ik de topics al een tijdje aan het volgen voordat ik postte, en ben ik ook al een hele tijd het web aan het uitpluizen voor een geschikte cam...
na eindelijk een suitable cam te hebben gevonden (g1 en f505) vond m'n broer um te duur en ik ga um niet in m'n eentje kopen van zo'n zielig AH-loontje :(
Begrijpelijk... niets op tegen...
dus ging de zoektocht verder en kwam ik uit op een van die 4 cams... daartussen was de keus wat moeilijker en vroeg ik dus jullie om raad..
tot vervelends toe helaas... en in 2 draadjes terwijl daar dus speciaal 1 draadje voor is geopend (door BlaxLash)
ik weet dat het jullie weinig boeit wat hier staat dus beschouw deze post maar als niet-gepost, maar ik wou gewoon ff enkele misverstanden uit de weg ruimen!
mij boeit het in ieder geval zoals je ziet...
Ik heb je een paar keer antwoord gegeven... ook andere personen... en het enige wat je doet is de boel omhoog schoppen, in het verkeerde topic posten en ook nog eens (zo lijkt het) niet lezen wat anderen voor jou intypen..... (je reageert verder nergens op... en je blijft maar omhoog schoppen of dezelfde vraag stellen)

Ik neem aan dat je nu in ieder geval wakker bent geschud...

pfjew... weer een hele opluchting...

Ik hoop dat de draadjes nu op normale wijze verder kunnen gaan.....

Greetz,

een behoorlijk ontladen * WFvN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
snap ik allemaal wel...
enne, ik heb jullie adviezen ook allemaal opgeschreven en allemaal voor me liggen..
ik had er alleen op moeten reageren das waar.. zo lijkt het alsof jullie alle moeite voor niets doen..
maar dat is zeker niet waar..
maar laten we nu maar verder gaan met het topic, want het gaat weer allemaal nergens over :)
mazzolos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Pfoeh, gelukkig...
Everybody is weer happy en ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig een overzicht te maken van welke digitale camera iedereen heeft, dat is wat makkelijker als iemand een foto post, weet je direct wat voor camera hij/zij heeft.

http://tweakers.net/~crew/sint/dc.html

Het is op dit moment nog heel kaal, maar op den duur kun je op de camera's klikken om reviews te krijgen en dat soort grappen.

edit:
Ow ja, niet dit topic 'vervuilen' met wat voor camera je hebt, gewoon je userid/username/camera naar met toemailen/icq-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 10 augustus 2001 18:06 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Ik ben bezig een overzicht te maken van welke digitale camera iedereen heeft, dat is wat makkelijker als iemand een foto post, weet je direct wat voor camera hij/zij heeft.

http://tweakers.net/~crew/sint/dc.html

Het is op dit moment nog heel kaal, maar op den duur kun je op de camera's klikken om reviews te krijgen en dat soort grappen.

edit:
Ow ja, niet dit topic 'vervuilen' met wat voor camera je hebt, gewoon je userid/username/camera naar met toemailen/icq-en.
Tipje... is het niet handiger om EERST de camera's op alfabetische volgorde te zetten en daarachter de users die er één hebben?
Op die manier is het makkelijker zoeken voor die personen die geïnteresseerd zijn in een bepaalde camera....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Ok, hier nog 4 foto's gemaakt met een Digital Ixus... Niks bewerkt, alleen geresized naar 1024*768, origineel is 1600*1200...

Ik zal straks wel thumbnails maken, heb ik nu ff geen zin in.. ;)

Oh, voordat mensen me raar aan gaan kijken omdat er kamelen op de foto's staan, deze foto's zijn gemaakt op de jaarlijkse kamelenrace op Stratumseind... :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/kameel1.jpg
Op deze foto kun je goed zien dat als het wat donkerder wordt, de sluitertijd automatisch wat langer wordt gezet, waardoor je wel dat mooie bewegende effect krijgt, maar dat is natuurlijk niet altijd de bedoeling...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/kameel2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/kameel3.jpg
Deze twee foto's laten mooi zien dat de Ixus wat moeite heeft met foto's in 't donker die niet goed worden belicht door de flitser van de camera... Valt ook niet erg ver mee te flitsen, metertje of twee.. Foto's worden dan wat 'ruizig'...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams/kameel4.jpg
Deze foto is wel scherp, voldoende belichting door de flitser...
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.