Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1795

Op vrijdag 10 augustus 2001 00:55 schreef BlaxLash het volgende:

[..]

ik spaar maar even door denk ik... die ixus wordt al een stuk minder interresant...
Dat heb ik nu dus ook :)
En zoveel duurder is hij nou ook weer niet, alleen ik zie in veel reviews ervan dat hij last heeft van "Chromatic aberrations noticeable in several photos"

Het schijnt eeen 2.1 mpixel probleem te zijn, maar net ietsje erger bij deze Olympus.
Ik vind het echt een relaxt ding volgens mij, die ixus vinnik toch ietsje minder (er komen wel mooie plaatjes vanaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op vrijdag 10 augustus 2001 00:15 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
http://www.dpreview.com/reviews/olympusc700uz

Olympus C-700, lijkt me een heel relaxt ding (1649,- in PW). Iemand ervaringen ermee?
10x optische zoom, 2.1 mpixel en de batterijen gaan best lang meer.
Ik heb liever een goede 2.1 dan een slechte 3.3 mpixel

http://www.dpreview.com/reviews/OlympusC700UZ/Samples/Macro/P5110344.jpg

Daar is een mooi plaatje trouwens :P
IDD, is zeer interessant. beetje bulky, maar 10x optische zoom is dus VEEL :)

Alleen die max van 128 MB Smartmedia... hoezo dat?

En wel beetje oppassen met die lenskapjes... zou niet leuk zijn als je lens ergens tegenaan knalt :'(

Maar een groter lens dan de ixus. Levert waarschijnlijk ook leukere foto's op.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19460

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:59 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Dat heb ik nu dus ook :)
En zoveel duurder is hij nou ook weer niet, alleen ik zie in veel reviews ervan dat hij last heeft van "Chromatic aberrations noticeable in several photos"

Het schijnt eeen 2.1 mpixel probleem te zijn, maar net ietsje erger bij deze Olympus.
Ik vind het echt een relaxt ding volgens mij, die ixus vinnik toch ietsje minder (er komen wel mooie plaatjes vanaf)
veel mensen zeggen tegen mij, koop eerst een goedkopere camera, maar ik spaar nu nog wel even door. 10 keer optiesche zoem is wel heel errug relaxed.

http://www.dpreview.com/reviews/olympusc2100uz/

het grotere broertje ervan trouwens...

edit: FLOEP! In de PW issie maar 40 piek duurder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen die max van 128 MB Smartmedia... hoezo dat?
Groter is er (nog) niet denk ik.
het grotere broertje ervan trouwens...

edit: FLOEP! In de PW issie maar 40 piek duurder
Ik ga morgen ff op onderzoek uit, ik hoorde van iemand dat die 2100 voor 1600 te koop was ergens, dan moet die 700 wel voor 300 minder te koop zijn vinnik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op vrijdag 10 augustus 2001 01:05 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

[..]
Nee, maar ALS het er is, ondersteunt ie dat dan ook? Niet dat ik het ga kopen, kheb de ixus al, maar toch wel belangrijk dat je er even naar kijkt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

[..]

[..]

Ik ga morgen ff op onderzoek uit, ik hoorde van iemand dat die 2100 voor 1600 te koop was ergens, dan moet die 700 wel voor 300 minder te koop zijn vinnik :P
mee eens, post de resultaten ajb. Ik ga pitten... m a :z :z e l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 10 augustus 2001 01:08 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Nee, maar ALS het er is, ondersteunt ie dat dan ook? Niet dat ik het ga kopen, kheb de ixus al, maar toch wel belangrijk dat je er even naar kijkt.
Ik vind 128 in principe zat, 1*256 is toch niet zo gek veel goedkoper dan 2*128.
Op 128 mb kan je echt veel foto's kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op vrijdag 10 augustus 2001 01:10 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Ik vind 128 in principe zat, 1*256 is toch niet zo gek veel goedkoper dan 2*128.
Op 128 mb kan je echt veel foto's kwijt :)
Hmmm... rond de 100 op beste kwaliteit bij de ixus. Valt toch wel mee vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 10 augustus 2001 01:15 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Hmmm... rond de 100 op beste kwaliteit bij de ixus. Valt toch wel mee vind ik.
ik schiet altijd op maximale resoltutie en met fine compressie met die Ixus.... dan kan je er 211 op kwijt volgens de camera als je nog niet 1 foto hebt geschoten... afhankelijk van de fotos kan je meer of minder kwijt... kep een keer 188 geschoten, toen wassie vol, maar ook een keer meer dan 230 foto's... toen kon ik er nog een paar...

maar het mag duidelijk zijn dat het meer dan genoeg is.

Ik wil je er bovendien even op wijzen dat er nagenoeg geen verschil is tussen fine en super-fine (daarover wordt ergens op dpreview gesproken; mocht ik het tegenkomen, dan wijzig ik deze post en zet de url erbij)
dus is het dan 'zonde' om op super-fine te schieten

edit:

Op dpreview kan je in de reviews van de camera's het verschil goed zien...
daarvoor moet je de bladzijde hebben met de naam Features.
Hieronder van de ixus voor een idee:
http://www.dpreview.com/reviews/canondigitalixus/page8.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op vrijdag 10 augustus 2001 10:52 schreef wfvn het volgende:

[..]

ik schiet altijd op maximale resoltutie en met fine compressie met die Ixus.... dan kan je er 211 op kwijt volgens de camera als je nog niet 1 foto hebt geschoten... afhankelijk van de fotos kan je meer of minder kwijt... kep een keer 188 geschoten, toen wassie vol, maar ook een keer meer dan 230 foto's... toen kon ik er nog een paar...
Ja, je schoot dan op de "fine"-compressie, maar als je in superfine doet, dan zegt m'n ixusje en 64MB kaart toch vrolijk dat ik er maar 48 kan maken.

128 MB, zou dus ergens rond de 90 superfine fototjes maken.
maar het mag duidelijk zijn dat het meer dan genoeg is.

Ik wil je er bovendien even op wijzen dat er nagenoeg geen verschil is tussen fine en super-fine (daarover wordt ergens op dpreview gesproken; mocht ik het tegenkomen, dan wijzig ik deze post en zet de url erbij)
dus is het dan 'zonde' om op super-fine te schieten
Er is enigszins wel verschil. Superfine is nagenoeg raw-formaat, dus als je van plan bent flink te fotoshoppen, dan is het wel zo handig.

En voor het verschil tussen superfine en fine
zie hier http://www.dpreview.com/reviews/canondigitalixus/page8.asp

Het verschil is inderdaad niet echt groot, bijna verwaarloosbaar, dus als je geheugen te kort komt (dagje uit), dan zou ik gewoon in fine-compressie gaan schieten.
Anders, normale situaties, waarbij ik soms wat schiet, hou ik het op superfine.

[edit]
Nou grondig het verschil tussen die twee plaatjes bestudeerd te hebben, moet ik zeggen dat ik BIJNA geen verschil ziet.
behalve dat in de fine-compressie, de teksten en andere hoeken er scherper uitzien. Waarschijnlijk door de compressie :?

Maar voor photoshop-nabewerking is de superfine compressie ietsie fijner. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:58
Op vrijdag 10 augustus 2001 01:08 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Niet gegarandeerd. Bij smartmedia zit de controller in de camera in tegenstelling tot CompactFlash. Vandaar dat ze ook zo ultra-dun zijn (echt < 1mm) en klein zijn.

Maar 128 MB is net in productie genomen en begint een beetje op de markt te komen, dus tegen de tijd dat 256 betaalbaar wordt zijn we wel weer even verder.

Maar je hebt dus kans dat de controller geen 256 MB aankan, je hebt ook kans dat ie dat wel aankan. Als ie het niet aankan bestaat ook nog de kans dat er een firmware update komt waardoor die controller het wel aankan. Maar ja, zekerheid heb je in ieder geval niet.

Bij mij (Fuji 2400) kan ie tot 64 MB, daarna is 128 MB uitgekomen en die kan hij nu ook aan. Dus ik verwacht eigenlijk dat ze wel een beetje vooruit proberen te kijken en de specs niet al te veel laten veranderen bij 128 -> 256.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb http://www.fotobooms.nl (de laagste prijs in Pricewatch voor Olympus C-700) even gemailt en daar werd met verteld dat de prijzen inc. BTW waren, dus geen foutje in Pricewatch!

Dat is maar 400 gulden meer voor 10x zoom en een camera die IMO wat lekkerder vasthoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kreeg net nog een goede tip van iemand :
Pentax EI-2000 / HP PhotoSmart C912

http://www.steves-digicams.com/ei2000.html

2.2 Mpixel, optische zoeker (hij werkt gewoon als een spiegelreflexcamera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
hey Sinterklaas 82 tm,
weet jij wat "Henk booms" vraagt voor het opsturen van een camera? (die c700 dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag het hem zou ik zeggen :)

Voor zover ik kan zien moet je het echt bij hem gaan ophalen, ik geloof dat het in Amsterdam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:40

Tarin

Just plain weird.

Ik heb vanmiddag een olympus c2400-zoom gekocht (1499 bij Foka).
Ik ben er tot nu toe errug tevreden over, mocht iemand er behoefte aan hebben, kan ik wel een fotootje posten ofzo (als ik tijd heb.. morgenavond :?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 10 augustus 2001 23:15 schreef Tarin het volgende:
Ik ben er tot nu toe errug tevreden over, mocht iemand er behoefte aan hebben, kan ik wel een fotootje posten ofzo (als ik tijd heb.. morgenavond :?
Uiteraard... please plaatsen in [topic=188080]
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 10 augustus 2001 23:15 schreef Tarin het volgende:
Ik denk trouwens dat je de C-2040 bedoelt, 2400 bestaat niet en bij Foka kost de C-2040 ook 1499.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31773

Op donderdag 09 augustus 2001 00:34 schreef Tarin het volgende:

[..]

En die digitale videocamera's dan, waar ze vrolijk groot 100x digital zoom op zetten.. |:(
Dan zoom je in op een klok en zie je alleen nog een wazige vlek in beeld.. :r
Klopt, das inderdaad belachelijk! M`n broer heeft een sony digitale videocamera (weet type zo niet, maar werkt met DV bandjes), en deze kan totaal tot 32X zoom. Eerst 20X optisch en dan digitale zoom tot 32X. Dat is nog wel redelijk vind ik zelf. Ook wel mooi opgelost op die manier, maar je ziet direct wanneer deze van optisch naar digitaal gaat (alsof er een schakelaar om wordt gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.imaging-resource.com/DIGCAM04.HTM

Daar kun je supergoed foto's vergelijken, dit is de pagina voor 2 - 2.9 Mpixel, de rest kun je ook via die pagina bereiken.

Ik ben nu helemaal fan van de Olympus C-2100 UZ. Die kost een paar centen, maar dan heb je wel supermooie plaatjes en 10x optische zoom.

Dit is zooo'n bruut plaatje (1,2 Mb) :
http://www.imaging-resource.com/PRODS/C2100/C21MAC.HTM

Dat linkse muntje heeft een diameter van 5/8", dat is 1,6 cm. Totale breedte van die munt is dus 3,2 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
heeft iemand de olympus c700 ultra zoom??
zo ja. kan je dan wat pics plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.imaging-resource.com
Dit is een hele goede site om plaatjes te vergelijken.

Hier :
http://www.imaging-resource.com/PRODS/C700/C70PICS.HTM
staan de plaatjes van de C-700.

Plaatjes die gotters gemaakt hebben wil ik eigenlijk ook wel zien, maar het lijkt erop dat niemand hem heeft :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Keuzes, keuzes....

Twee digicams: De Fuji Finepix 6900 en de Sony DSC S75.

Fuji:

+ Witbalans
+ Weinig cromatische abberatie
+ 6X Zoom optisch
+ Normale (?) flitsvoet
+ Smartmedia ipv m'stick

- 2 accu's nodig
- lange laadtijd
- lichtgevoeligheid (hot-pixels?)
- Roep maar!! :P
- Fuji superCCD (of juist +?)

Sony:

+ Goeie accu tov fuji
+ 'beste uit de test' ;)
- 3X zoom ipv 6x
- Dure m'sticks

Helphelp.. wie kan me helpen kiezen tussen deze twee camera's?

DPreview en alle varianten heb ik nu ondertussen wel gehad. Ik zoek ervaringen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 11 augustus 2001 23:36 schreef TeleManiac het volgende:
Keuzes, keuzes....

Twee digicams: De Fuji Finepix 6900 en de Sony DSC S75.

Fuji:

+ Witbalans
+ Weinig cromatische abberatie
+ 6X Zoom optisch
+ Normale (?) flitsvoet
+ Smartmedia ipv m'stick

- 2 accu's nodig
- lange laadtijd
- lichtgevoeligheid (hot-pixels?)
- Roep maar!! :P
- Fuji superCCD (of juist +?)

Sony:

+ Goeie accu tov fuji
+ 'beste uit de test' ;)
- 3X zoom ipv 6x
- Dure m'sticks

Helphelp.. wie kan me helpen kiezen tussen deze twee camera's?

DPreview en alle varianten heb ik nu ondertussen wel gehad. Ik zoek ervaringen en dergelijke.
Als het gaat om ervaring... Ik heb de 4900 gehad...
FIJNE camera.... en die 6x zoom is echt lekker.

Hoe zit het met verschil in prijs.... Welke camera is duurder? En hoeveel verschil in prijs heb je als je bijvoorbeeld 128MB erbij koopt... (en voor de 6900 dus minimaal 1 extra accu)

Waarvoor wil je het gaan gebruiken?

Het gebruiksgemak van dd 6900 hoef je niet aan te twijfelen; je kan bijna de hele camera met 1 hand bedienen... ook de zoom die zowel links op het toestel als rechts met de 4-richting-knop kan bedienen....

Als de kleuren hetzelfde zijn als die van de 4900.... dan heje imho mooie kleuren....

Hot pixels heb ik met m'n 4900 nog niet gehad... mja... d'r zit nu een ander CCD in die 6900 dus zou ik niet weten hoe dat uitpakt.

Dat superCCD kan je zowel + als - opvatten.
Het mag duidelijk zijn dat het NIET echt de resolutie is waar hij voor verkocht wordt.
De kwaliteit daarentegen is absoluut niet slecht... zeker met die gruwelijk hoge resolutie van de 6900....
De images zijn wat softer dan die van 'normale' ccd's. Maar bedenk wel dat je eerst nog een aardig eindje omlaag kan schalen (waarmee de afbeeldingen scherper worden) voordat je op de resolutie van de S75 zit.....

Wat betreft die witbalans... die vond ik op de 4900 toch niet echt super... meestal deed ik het handmatig. De camera is overigens wel zo enorm goed te bedienen dat je binnen 1 seconde de whitebalance zo veranderd hebt....
De verschillende presets van whitebalance zijn GOED..... de auto-whitebalance vind ik bij de 4900 dus niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8368

2100uz in Duitsland: http://www2.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=9071

Phil Askey (van dpreview) over de c700:
"This camera's biggest problem though must be its bigger but more capable brother the C-2100UZ which has now dropped to around U$750, for that you get a better 10x lens plus image stabilization and an AF assist lamp."
bron: http://www.dpreview.com/reviews/olympusc700uz/page18.asp

De 2100uz lijkt me een ideale camera. Het zou een goede vervanging voor m'n Sony f505 zijn als hij 3100uz (met 3mp) zou heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 23:40 schreef wfvn het volgende:
[..]
Als het gaat om ervaring... Ik heb de 4900 gehad...
FIJNE camera.... en die 6x zoom is echt lekker.

Als je zo'n zoom tot je beschikking hebt, lijkt het me dat je die dan best vaak gebruikt. Alleen jammer dat er geen stabilisatie op zit.

Even aannemend dat de lichtgevoeligheid van de 4900 en de 6900 niet veel zal schelen, zijn opnames met weinig belichting mogelijk?

Hoe zit het met verschil in prijs.... Welke camera is duurder? En hoeveel verschil in prijs heb je als je bijvoorbeeld 128MB erbij koopt... (en voor de 6900 dus minimaal 1 extra accu)

De sony is zo'n 1875 gulden, plus 490 M'stick 128meg: Fl. 2365,-

De fuji is Fl. 2179 plus 295 Smedia: Fl. 2474, plus accu 135 -> 2609,-

Plus het feit dat accu in-cam laden 5 uur duurt. :(

Voordeel fuji: Ik kan de flitser van m'n pentax gebruiken, de sony flitser kost zo'n 275.

Waarvoor wil je het gaan gebruiken?

Hobby, vakantie, foto's van elektronica in opbouw, pc's, enzenz...

Een camera waar ik een aantal jaren mee kan doen en die behoorlijk veelzijdig is.

Hot pixels heb ik met m'n 4900 nog niet gehad... mja... d'r zit nu een ander CCD in die 6900 dus zou ik niet weten hoe dat uitpakt.

Ik ben erg benieuwd hoe deze toestellen in situaties met weinig licht werken, en of ze goed focusseren bij weinig licht, aangezien ze geen AF illuminator hebben zoals de sony

Wat betreft die witbalans... die vond ik op de 4900 toch niet echt super... meestal deed ik het handmatig. De camera is overigens wel zo enorm goed te bedienen dat je binnen 1 seconde de whitebalance zo veranderd hebt....
De verschillende presets van whitebalance zijn GOED..... de auto-whitebalance vind ik bij de 4900 dus niet echt geweldig.

Niet geweldig, maar waarschijnlijk wel beter als die van de sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 12 augustus 2001 18:11 schreef TeleManiac het volgende:
[i] Als je zo'n zoom tot je beschikking hebt, lijkt het me dat je die dan best vaak gebruikt. Alleen jammer dat er geen stabilisatie op zit.
heb je niet nodig met 6x zoom
Even aannemend dat de lichtgevoeligheid van de 4900 en de 6900 niet veel zal schelen, zijn opnames met weinig belichting mogelijk?[/i]
Ja.... hij heeft geen focus-assist-light en heeft (zoals elke digitale camera zonder AF-assistlight) problemen met scherp stellen bij weinig licht.
Hoe weinig? Tja... moeilijk in woorden uit te drukken... maar dan heb je het over HEEL weinig licht.
De sony is zo'n 1875 gulden, plus 490 M'stick 128meg: Fl. 2365,-

De fuji is Fl. 2179 plus 295 Smedia: Fl. 2474, plus accu 135 -> 2609,-

Plus het feit dat accu in-cam laden 5 uur duurt. :(

Voordeel fuji: Ik kan de flitser van m'n pentax gebruiken, de sony flitser kost zo'n 275.
Als ik dat zo zie qua prijs maken ze elkaar niet zoveel.... Dus dan wordt het prioriteiten stellen. Veel zoom en langer laden of nieuwe flitser....

Hobby, vakantie, foto's van elektronica in opbouw, pc's, enzenz...

Een camera waar ik een aantal jaren mee kan doen en die behoorlijk veelzijdig is.
Ik heb dus geen ervaring met die sony... maar die 6x zoom is voor mij (persoonlijk) een zwaar wegend punt.... zoom heb je nooit teveel....

Ik ben erg benieuwd hoe deze toestellen in situaties met weinig licht werken, en of ze goed focusseren bij weinig licht, aangezien ze geen AF illuminator hebben zoals de sony
Elke fotograaf heeft een doka.... wellicht kan/mag je ze daar proberen.... vragen staat vrij :)
Niet geweldig, maar waarschijnlijk wel beter als die van de sony.
Ik zou het dus niet weten... geen ervaring met de sony... hierbij kan ik alleen afgaan op reviews zoals:

voor de sony S75

voor de fuji 6900

voor de fuji 4900 (ter vergelijking; ff kijken of die whitebalance is verbeterd bij de 6900

Check zelf maar.... en trek je conclusies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 12 augustus 2001 17:48 schreef zteph het volgende:

[..]

2100uz in Duitsland: http://www2.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=9071
Dat is omgerekend in guldens net geen 1600!

Ik ga morgen denk ik toch maar even wat fotoshops (nee, geen photoshop :P ) af om te kijken of ze hem hebben of kunnen bestellen. Het is wel een bak geld voor een camera, maar dan heb je wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12907

Ik ben dus zoals velen opzoek naar een digitale camera en heb als budget max 1000 piek.

Zelf heb ik m'n keuze nu beperkt tot de :
- HP Photosmart 315 en de,
- Fuji Digital Camera FX-2300

Iemand hier ervaring mee die mij dus een advies kan geven ? Als iemand anders denkt het beter te weten en zegt van "He joh ! Voor dat geld kun je net zo goed die en die camera kopen" dan hoor ik het ook wel :-)

Zegt u het maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 12 augustus 2001 20:01 schreef MaDDo het volgende:
Ik ben dus zoals velen opzoek naar een digitale camera en heb als budget max 1000 piek.

Zelf heb ik m'n keuze nu beperkt tot de :
- HP Photosmart 315 en de,
- Fuji Digital Camera FX-2300

Iemand hier ervaring mee die mij dus een advies kan geven ? Als iemand anders denkt het beter te weten en zegt van "He joh ! Voor dat geld kun je net zo goed die en die camera kopen" dan hoor ik het ook wel :-)

Zegt u het maar...
Kijk eens naar de Canon Powershot A20, die heeft volgens mij exact dezelfde specs als de Ixus. Alleen een wat grotere behuizing en de behuizing is een iets minder stevig materiaal. Er komen hele mooie plaatjes vanaf vind ik zelf. De laagste prijs in pricewatch is 1080, die 80 gulden zou ik zeker ergens bij elkaar gaan rapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 12 augustus 2001 20:16 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Kijk eens naar de Canon Powershot A20, die heeft volgens mij exact dezelfde specs als de Ixus. Alleen een wat grotere behuizing en de behuizing is een iets minder stevig materiaal. Er komen hele mooie plaatjes vanaf vind ik zelf. De laagste prijs in pricewatch is 1080, die 80 gulden zou ik zeker ergens bij elkaar gaan rapen.
agreed..... de plaatjes van de A20 vind ik zelf wat mooier dan die van de Ixus (ik heb een ixus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
ik he dus hetzelfde als maDDo..
ik twijfel tussen
olympus 2024
olympus c700UZ
en de HP 618

als iemand andere cams uit deze prijsklasse kan aandragen,. Graag! (of wegstrepen)
en JA! ik heb er al veel over gelezen, maar kan niet echt een keuze maken.. bijv. c700.. of 2040+128 mb?? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 12 augustus 2001 20:50 schreef Fried het volgende:
ik twijfel tussen
olympus 2024
olympus c700UZ
en de HP 618

als iemand andere cams uit deze prijsklasse kan aandragen,. Graag! (of wegstrepen)
en JA! ik heb er al veel over gelezen, maar kan niet echt een keuze maken.. bijv. c700.. of 2040+128 mb?? etc.
die C700 heeft wel errug veel last van chromatische abberatie (die paarse randen....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
genoeg om hem niet te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 12 augustus 2001 21:02 schreef Fried het volgende:
genoeg om hem niet te kopen?
dat kan ik niet voor je bepalen... dat verschilt gewoon per persoon.
Ik heb met m'n Pro 90 IS gekozen voor een camera die soms last heeft van 'vignetting' (donkere hoeken); dat probleem woog bij mij niet op tegen de overige dingen van de camera...

Ik weet wel dat ikzelf enorm zou twijfelen door die chromatische abberatie bij de C700
Die camera heeft wel een enorm lekkere zoom zelfs nog 10mm meer dan m'n Pro 90 IS)

Kijk voor de grap eens naar http://www.dpreview.com/reviews/olympusc700uz/page15.asp
Bekijk die plaatjes met chromatische abberatie op volledig formaat en trek je eigen conclusie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

ik twijfel tussen
olympus 2024
olympus c700UZ
en de HP 618

En je hebt nog steeds niet gezegd van wat je nou wilt in een camera.

Opdracht voor jou.

Stel een lijstje met 10 punten op, belangrijkste op punt 1, minder belangrijk hoger. (of vice versa)

Voorbeeld:

1. minstens 2 MP
2. formaat camera
3. CF-card-compatiblety
4. metalen behuizing
5. minstens 2x zoom
6. rond de fl 1500,- max. 1600
7. zuinig met stroom
8. Goede beeldkwaliteit
9. USB
10. Cool hebbeding.

Daarom voor me -> Ixus
1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12907

Op zondag 12 augustus 2001 21:08 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

En je hebt nog steeds niet gezegd van wat je nou wilt in een camera.
Wat wil ik in een camera. Tja.
Heb jou lijstje gepakt athlonkmf en dan kom ik hierop uit :

1. minstens 2 MP
2. minstens 2x zoom
3. formaat camera
4. Goede beeldkwaliteit
5. max. 1000,-
6. USB
7. CF-card-compatiblety
8. Metalen behuizing
9. zuinig met stroom
10. Cool hebbeding.

Sinterklaas 82 en wfvn zeggen dus dat ik maar voor de Canon PowerShot A20 moet gaan. Wie ist hier mee eens/oneens ? En dan zou ik hem dus gaan bestellen bij www.budgetfoto.nl heeft iemand ervaring met deze zaak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
mwaah, ik denk dat het wel meevalt.. alleen bij hele felle lichtsinvallen.... lees er verder wel goede reacties over..
lijstja had ik al.. alleen niet gepubliceerd :

- budget liefst onder 1500
- geen sony ivm dure mem-stick
- lekkere zoom
- redelijk zuinig met stroom
- macro
- niet zo'n grote lens zoals f505
- geen lenscapje (raak je alleen maar kwijt)
- remote is wel lachen.. GEEN MUST
- usb
- degelijke behuizing
- 2 mp minstens
- goede beeldkwaliteit
- liefst met filmpjes maken

zoiets moet het worden denk ik...
vraagje: heeft dat digital zoom nut?? en hoe zoom je bij photoshop in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:21

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik heb sinds december vorig jaar een Fuji Finepix 4900. Dit is tot nu toe de beste camera die ik in mijn handen heb gehad, ben er ZEER tevreden over.
Het grootste voordeel vind ik de 6x zoom, vele instellingsmogelijkheden, de perfecte kleuren en de mogelijkheid om hanmatige scherp te stellen.
Nadeel is de ietwat zwakke accu (dit ligt niet aan het type maar de grootte ervan) en het niet kunnen aansluiten van een TTL-flitser (alhoewel die eigenlijk veel te duur zijn).

Ik heb ook enige ervaring met de:
-Sony DSCF 505V - is erg traag, dure memorysticks, geen zoeker.
- Olympus C2100 UZ - fijne digicam, vooral de 10x zoom met stabilisatie (dat mis ik wel op de Fuji als ik een extra Telelens gebruik), maar de Fuji maakte mooiere opnamen en vindt ik gewoon prettiger werken.
- JVC GC-X1 - slechtste digicam die ik ooit heb uitgeprobeerd :r
- Fuji Finepix 4700 - leuke camera (heeft mijn pa gehad) vooral voor point en click.

Ga over 2 weken die 4900 omruilen voor de Finepix 6900. Dat geeft al aan hoe tevreden ik ben over de 4900. :)

Heb als accessoires: 3 accu's (voor een hele dag schieten (250-300 opnames), Externe Metz 28C-2 flitser, Olympus B300 1.7x teleconverter, Fuji 0.78x Wide converter, 192Mb Smartmedia en een passende draagtas. Het voordeel van die 6900 is nu dat al mijn spullen daar ook op passen, dat scheelt weer.

Oh ja... foto's van deze cam kan je checken via mijn sig. *D

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

Floor-is

5.2

Op zondag 12 augustus 2001 22:42 schreef Chrasher het volgende:
Ik heb sinds december vorig jaar een Fuji Finepix 4900. Dit is tot nu toe de beste camera die ik in mijn handen heb gehad, ben er ZEER tevreden over.
Het grootste voordeel vind ik de 6x zoom, vele instellingsmogelijkheden, de perfecte kleuren en de mogelijkheid om hanmatige scherp te stellen.
Nadeel is de ietwat zwakke accu (dit ligt niet aan het type maar de grootte ervan) en het niet kunnen aansluiten van een TTL-flitser (alhoewel die eigenlijk veel te duur zijn).
Op zich vreemd omdat deze camera een SuperCCD gebruikt die heel a-conventioneel is. Fuji blijft er ook een beetje op hangen, Phil Askey van dpreview was niet zo te spreken over de kwaliteit van de foto's volgens mij. Maar niet getreurd, jij bent er blij mee, dus niks aan de hand :)
Ik heb ook enige ervaring met de:
-Sony DSCF 505V - is erg traag, dure memorysticks, geen zoeker.
Heb ik vanaf vrijdag middag tot 5 minuten geleden ook in "mijn bezit" gehad (geleend dus). Hij heeft geen/nauwelijks intern geheugen, waardoor het nemen van foto's kort na elkaar niet kan.
Ik vind een best fijne camera, zal kort de voor- en nadelen noemen :)
- Goede zoom
- Goede kleurweergave (als je de whitebalance onder controle hebt)
- Goed schermpje
- Handmatige instellingen zijn redelijk
- Macro is GOED.
- Mogelijkheid tot het maken van filmpjes
- Hoewel je in het begin de viewfinder mist, doet het scherm topwerk :)
- Batterij is erg GOED
- Mogelijkheid tot maken foto's met "nep-batterij" die direct in de lader zit.
- Draaibare body, handig voor het nemen van foto's uit rare hoeken
- Voelt stevig aan
- Goede lens

Nadelen:
- Houdt (absoluut) niet lekker vast met 1 hand (rechts).
- Redelijk traag, start wel snel op, maar schrijven naar mem-stick duurt lang
- Kan niet direct vanuit de camera naar bv photoshop importeren
- Je mist de viewfinder, maar * zie voordelen
- Lage resolutie ±1850*1390, voor een 3,3Mpixel CCD.
- JPG's die uit de camera komen zijn niet "je van het"
- Geen keuze in ISO, miste ik nogal
- Klepje voor USB moet dicht anders breekt het los (niet kapot) als je de lens gaat draaien. (Had ik dus :o )
- Hij heeft geen/nauwelijks intern geheugen, waardoor het nemen van foto's kort na elkaar niet kan.
- Olympus C2100 UZ - fijne digicam, vooral de 10x zoom met stabilisatie (dat mis ik wel op de Fuji als ik een extra Telelens gebruik), maar de Fuji maakte mooiere opnamen en vindt ik gewoon prettiger werken.
- JVC GC-X1 - slechtste digicam die ik ooit heb uitgeprobeerd :r
- Fuji Finepix 4700 - leuke camera (heeft mijn pa gehad) vooral voor point en click.
Mijn pa heeft een 2900, hij heeft nog steeds niet door hoe dat ding helemaal werkt :P
Ga over 2 weken die 4900 omruilen voor de Finepix 6900. Dat geeft al aan hoe tevreden ik ben over de 4900. :)

Heb als accessoires: 3 accu's (voor een hele dag schieten (250-300 opnames), Externe Metz 28C-2 flitser, Olympus B300 1.7x teleconverter, Fuji 0.78x Wide converter, 192Mb Smartmedia en een passende draagtas. Het voordeel van die 6900 is nu dat al mijn spullen daar ook op passen, dat scheelt weer.
Je hebt heel wat accesoires inderdaad, passen die ook op andere camera's misschien? Ik vind persoonlijk de Minolta Dimage 5 of 7 een betere keuze dan de 6900, maar wie ben ik. Als je spulletjes daar op passen (op de batterijtjes na dan) is het misschien een idee om daar eens naar de kijken. De Dimage 5 komt over 2 a 3 weken op de markt heb ik gehoord, dus misschien het wachten waard...
Oh ja... foto's van deze cam kan je checken via mijn sig. *D
Altijd fijn :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Laatst online: 18:21

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op zondag 12 augustus 2001 23:04 schreef Floris Diemel het volgende:

Op zich vreemd omdat deze camera een SuperCCD gebruikt die heel a-conventioneel is. Fuji blijft er ook een beetje op hangen, Phil Askey van dpreview was niet zo te spreken over de kwaliteit van de foto's volgens mij. Maar niet getreurd, jij bent er blij mee, dus niks aan de hand :)
Ja, Phil vond dat van de 4900, maar in zijn review van de 6900 heeft hij die woorden eigenlijk terug genomen. De pics van de 6900 vond hij één van de beste van de 3.3Mp cams.
Je hebt heel wat accesoires inderdaad, passen die ook op andere camera's misschien? Ik vind persoonlijk de Minolta Dimage 5 of 7 een betere keuze dan de 6900, maar wie ben ik. Als je spulletjes daar op passen (op de batterijtjes na dan) is het misschien een idee om daar eens naar de kijken. De Dimage 5 komt over 2 a 3 weken op de markt heb ik gehoord, dus misschien het wachten waard...

Altijd fijn :)
Een aantal accessoires kan ik natuurlijk ook op andere digicams gebruiken, zoals de Smartmedia, flitser (indien flitsschoen aanwezig) en die Teleconverter als ik een step-up of -down ring kan gebruiken.
Die Minolta Dimage 7 lijkt mij ook een leuke cam, maar ik hoor en lees daar toch veel vervelende verhalen over. Autofocus die er vaak naast zit, pics uit de cam moeten eigenlijk eerst door een software pakket (dat bij de camera hoort) gehaald worden voor de beste resultaten. Dat betekend dus een dubbele Jpeg compressie (of je moet in RAW of TIFF schieten met voldoende geheugen).
Foto's van die 4900 kunnen bijna altijd direct naar mijn Epson Photo 870 printer.
Van de Dimage 5 heb ik nog geen review gezien. En de prijs van de Dimage-7 is toch wel heel wat duurder dan de 6900.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik zat ff op het forum van dpreview rond te snuffelen, kom ik deze thread tegen:
http://www.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1009&page=1&message=1389638

Hier hebben mensen de Sony DSC-S85 gevonden voor iets meer dan $600 ($614/629) dat is WAAAYYYY cheaper dan hier in freakin' NL.
Ik kom op prijzen van tussen de 1500 en 1550 EX BTW en shipping

Minolta Dimage 7 ±$1100 -=> hier
Canon Pro90is ±$700 -=> hier
Fuji 6900zoom $600 -=> hier
Nikon Coolpix 990 (inclusief 2 telefoto lenzen, is een of andere KIT) $1099 -=> hier
Sony DSC-F505V ±$585 -=> hier
Nikon Coolpix 880 $700 -=> hier
Nikon Coolpix 995 ±639 -=> hier

Enorm cheape shit hier, nu ga ik toch echt heel hard naar de bank rennen morgen denk ik :o

[Edit]
Deze shop is ook cheap, url:
http://www.regencycamera.com/cameras-digital-digitalcameras.html

HOLD YOUR HORSES
Lees eerste de (mega negatieve) oordelen over de winkels op:
www.resellerratings.com
www.pricegrabber.com

En oordeel dan pas. Ik stap er denk ik toch van af...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 12 augustus 2001 22:42 schreef Chrasher het volgende:
Hier dus duidelijk verschil in prioriteiten...
De 4900 die ik heb gehad was ik ook heel blij mee... en ik zat eigenlijk ook met 1 duidelijk minpunt: die accu.
Toen ik november 2000 een digitale camera zocht, zocht ik een camera met veel zoom en goede accu. Ik kwam uit op 2 camera's: de G1 en de 4900, alleen dan eigenlijk geen van beiden maar een combinatie van die 2. Ik heb toen gekozen voor de 6x zoom.

Ik had 2 accu's, maar dat was voor mij absoluut niet voldoende; ik kon met die 2 accu's net 64+16=80MB volschieten bij maximale resolutie en normale compressie (ik denk dat ik die camera heel anders gebruik dan jij)

Toen de combinatie tussen de G1 en de 4900 op de markt kwam, ben ik daarvoor gegaan: de Pro 90 IS.

De resolutie is lager... mgoed, dat is voor mij geen bezwaar.
Ik heb tot nu toe eigenlijk 1 punt waar ik minder tevreden mee ben: dat is het vignettingprobleem waar de camera SOMS last van heeft. Ik begin nu een duidelijk beeld te krijgen WANNEER dat is. Het doet zich voornamelijk voor bij egale, erg lichte vlakken (tot nu toe alleen gezien bij witte of blauwe vlakken)

Ik heb min-of-meer het ene minpunt ingeleverd en er een andere voor teruggekregen.

Ik was (op die accu na) erg tevreden met de 4900.

Wat je noemt van die TTL-flitser... dat is errug handig... heeft de 4900 inderdaad niet en de Pro 90 wel. Ik had een oude flitser te leen van m'n vader. Die flitser kon WEL op m'n 4900, maar was lastig om goed in te stellen zodat de foto's niet onder- of overbelicht waren. Nu ik de Speedlite 550EX heb bij m'n Pro90, ben ik daar absoluut op vooruit gegaan. Lekker niets instellen, de camera en flitser doen zelf het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

ik twijfel tussen
olympus 2024
olympus c700UZ
en de HP 618

Ik heb dus de olympus c2040, en voor zover ik er in die 2 dagen mee geklooid heb (ik moest gisteren nog ff 11 uur werken, dus weinig tijd :'() ben ik er erg tevreden over.
Hij is f1499 bij FOKA en Kinorama (ben naar FOKA gegaan omdat ik veronderstelde dat men er daar meer vanaf wist :)).

De C700 heeft natuurlijk een mooi enorm zoombereik, maar is ook zo'n 500 piek duurder en wat ik er over gelezen heb is dat de foto's zelf over het algemeen minder zijn dan die van de C2040.

De HP 618 zou ik maar meteen skippen, tenzij je voor 1200 piek de camera + fotoprinter (990 geloof ik) wil hebben. De foto's zijn niet echt bizar goed.

Er zit nogal wat prijsverschil in de camera's trouwens, bovendien schijnt de Canon S20 ook leuk te zijn.. (die vond ik iets minder omdat ik liever een camera heb die een beetje goed in de hand ligt.. ik ben m'n eos 500 gewend :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Nog even iets algemeens (misschien dachten jullie er al aan, maar misschien ook niet)

Luister naar het geluid wat de camera maakt als je zoomt/scherpstelt/het ding aan zet.

Ik erger me altijd dood als m'n vader foto's staat te maken in een kerk met z'n Olympus IS100. Vanochtend hebben we trouwens nog gelachen, m'n broertje deed een geniale imitatie van het geluid bij het ontbijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 12 augustus 2001 23:57 schreef Tarin het volgende:
Nog even iets algemeens (misschien dachten jullie er al aan, maar misschien ook niet)

Luister naar het geluid wat de camera maakt als je zoomt/scherpstelt/het ding aan zet.

Ik erger me altijd dood als m'n vader foto's staat te maken in een kerk met z'n Olympus IS100. Vanochtend hebben we trouwens nog gelachen, m'n broertje deed een geniale imitatie van het geluid bij het ontbijt :P
M'n Pro 90 IS hoor je eigenlijk maar op 2 momenten... als hij opstart hoor je even een zacht zeur-toontje....
Tijdens zoomen, scherpstellen hoor je gewoon niets... af en toe hoor je een heeeeel zacht tikje als hij z'n diafragma aanpast.
Als hij een foto schiet geeft hij ook een zacht tikje. Als de flitser omhoog klikt, maakt hij wel even wat meer herrie....
Maar ik zou zeggen... stille camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
hey, als het aan mij ligt wordt het de c700, ligt het aan m'n broer dan wordt het de 2040.
heb nog een aantal vragen aan henk booms maar ik kan hun e-mail niet achterhalen omdat ik geen outlook heb..
zou iemand op http://www.fotobooms.nl/ kunnen kijken en hun e-mail adres hier posten??
thx
weet iemand trouwens wat 128 mb smartmedia kost?? staat namelijk niet op hun site en ook niet op die van digicamshop.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 13 augustus 2001 14:06 schreef Fried het volgende:
hey, als het aan mij ligt wordt het de c700, ligt het aan m'n broer dan wordt het de 2040.
heb nog een aantal vragen aan henk booms maar ik kan hun e-mail niet achterhalen omdat ik geen outlook heb..
zou iemand op http://www.fotobooms.nl/ kunnen kijken en hun e-mail adres hier posten??
thx
weet iemand trouwens wat 128 mb smartmedia kost?? staat namelijk niet op hun site en ook niet op die van digicamshop.. |:(
info@fotobooms.nl

Je kan ook gewoon rightclick op de email-link en het emailadres verschijnt helemaal links onderaan in de balk direct onder het venster en boven de startbalk.

Of rightclick op de link en dan snelkoppeling kopieren en plakken... dan krijg je deze:
mailto:info@fotobooms.nl?subject=Algemene vraag
Ook kan je met rightclick op de pagina en dan 'bron weergeven' selecteren. Dan zoeken naar mail.... dan wordt het je ook wel duidelijk...

Kortom... er zijn meer manieren om aan het emailadres te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 13 augustus 2001 14:06 schreef Fried het volgende:
thx
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb trouwens besloten toch nog maar effe te wachten. Ik had nu een budget van 1500 piek, maar ik spaar dan maar direct nog effe door. Heb wat geluld met wat proffesionele fotomakers die ik toevallig kende, en die zeiden allemaal dat ik er wel aanleg voor zou hebben (ow?) en dat ik op een cam van die prijs te snel uitgekeken zou zijn. Kortom, ik moest wachten. En dat doen we dan ook maar...

p.s. trouwens errug gaaf dat dit topic zo is aangeslagen... en ik heb nog wel een hk-ban :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 13 augustus 2001 22:50 schreef BlaxLash het volgende:

p.s. trouwens errug gaaf dat dit topic zo is aangeslagen... en ik heb nog wel een hk-ban :P
who needs HK if he/she has GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27905

Tuurlijk wil ik er een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 23:08 schreef wfvn het volgende:

[..]

who needs HK if he/she has GT
[offtopic voordat er weer mensen gaan blaten]dat laatste van mij was droog en melig bedoeld. Zie ook de smiley :P toen ik nog in de hk zat, zag ik alle idioten en gekken op het forum een hk ban krijgen, meestal vanwege gedragsredenen. Dus jah, al snel in je hoofd neem je de stelling aan: if users has HK-ban, then user==idiot... maar nu heb ik zelf ook een ban, dus daarom mijn opmerkingetje.
[/offtopic voordat er weer mensen gaan blaten]
even een verklaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 13 augustus 2001 23:50 schreef BlaxLash het volgende:

[..]

[offtopic voordat er weer mensen gaan blaten]dat laatste van mij was droog en melig bedoeld. Zie ook de smiley :P toen ik nog in de hk zat, zag ik alle idioten en gekken op het forum een hk ban krijgen, meestal vanwege gedragsredenen. Dus jah, al snel in je hoofd neem je de stelling aan: if users has HK-ban, then user==idiot... maar nu heb ik zelf ook een ban, dus daarom mijn opmerkingetje.
[/offtopic voordat er weer mensen gaan blaten]
even een verklaring
Mij hoef je het niet uit te leggen... ik heb verder niet gezocht naar de reden waarom je die ban hebt gekregen... Ik heb die opmerking alleen geplaatst omdat ik ook wel-us in de HK kom maar vrijwel nooit... I love GT far better...

(kep trouwens zelf 1 waarschuwing aan m'n broek vanwege een opmerking die misschien eventueel mogelijke aanstoot zou kunnen geven; dit was trouwens nog van voor de HK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 23:55 schreef wfvn het volgende:

[..]

Mij hoef je het niet uit te leggen... ik heb verder niet gezocht naar de reden waarom je die ban hebt gekregen... Ik heb die opmerking alleen geplaatst omdat ik ook wel-us in de HK kom maar vrijwel nooit... I love GT far better...

(kep trouwens zelf 1 waarschuwing aan m'n broek vanwege een opmerking die misschien eventueel mogelijke aanstoot zou kunnen geven; dit was trouwens nog van voor de HK)
dat van blaten was niet op jou gedoeld. Maar meer van die zeikerts, die zeggen: "owjah, zo wil ie zeker van ze bannetje afkomen". :r

ennuh: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/200039, voor de reden van me ban schaam ik me niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26824

Hmm... ik heb mijn oog laten vallen (plop!) op de fuji finepix 1300...
Ik zit alleen nog met het aantal MP's... 1,3MP. Is dat voldoende voor het bewerken van de foto's voor bijvoorbeeld wallpapers???
En hoe zit dat nou precies met het geheugen... het geheugen is "Smartmedia" :? ... wat moet ik me daarbij voorstellen...

Thanx in advance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 14 augustus 2001 13:02 schreef Tigereye het volgende:
Hmm... ik heb mijn oog laten vallen (plop!) op de fuji finepix 1300...
Ik zit alleen nog met het aantal MP's... 1,3MP. Is dat voldoende voor het bewerken van de foto's voor bijvoorbeeld wallpapers???
Ligt aan je resolutie...
1.3 Mpixels is een formaat van 1280x1024
En hoe zit dat nou precies met het geheugen... het geheugen is "Smartmedia" :? ... wat moet ik me daarbij voorstellen...

Thanx in advance...
Smartmedia is ongeveer even groot (lengte en breedte) als CompactFlash, alleen is 3x zo dun (ongeveer)... het is pasjesdikte. De kontactpunten zitten net als bij een simkaart van een mobiele telefoon of chipknip met van die plaatjes aan het oppervlak... alleen dan wel een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Op dinsdag 14 augustus 2001 13:02 schreef Tigereye het volgende:
Er zijn dus 3 soorten geheugen voor digitale camera's op dit moment (de floppy's en cdr's niet meegerekend).

-Smartmedia plat en relatief goedkoop (ongeveer f159 voor 64 MB). Ook schijnt het minder stroom te gebruiken (correct me if I'm wrong).

-Compactflash is dikker, en ook relatief goedkoop (ook ongeveer f159 voor 64 MB). Bovendien zijn sommige (let op, sommige) camera's met een CF-slot in staat foto's op IBM Microdrive te zetten, die tot nu toe 1 GB groot kunnen zijn, en per MB ook goedkoper zijn dan standaard CF.

-Memorysticks zijn alleen voor Sony-camera's, en zijn duurder (helaas), ongeveer f259 voor 64 MB. Hier weet ik verder zelf niet echt veel van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Op maandag 13 augustus 2001 00:01 schreef wfvn het volgende:

[..]

M'n Pro 90 IS hoor je eigenlijk maar op 2 momenten... als hij opstart hoor je even een zacht zeur-toontje....
Tijdens zoomen, scherpstellen hoor je gewoon niets... af en toe hoor je een heeeeel zacht tikje als hij z'n diafragma aanpast.
Als hij een foto schiet geeft hij ook een zacht tikje. Als de flitser omhoog klikt, maakt hij wel even wat meer herrie....
Maar ik zou zeggen... stille camera.
De IS 100 is een inmiddels 5 jaar oude (zo niet ouder) spiegelreflexcamera die dus gewoon met rolletjes werkt. Hij maakt me toch een herrie met doorspoelen :+

Maar de meeste digitale camera's die ik tot nu toe gezien heb maken niet/nauwelijks geluid. De C-2040ZOOM die ik heb hoor je wel (vooral bij het zoomen) maar echt schokkend is het niet (gelukkig).

• Fried
ff een update, we zijn al een stuk verder.. het wordt de olympus 2040 of 3000..
denkt iemand dat het voor die paar 100 gulden de moeite waard is om die 3000 te nemen?
heeft iemand een van deze cams.. (ik weet het van Tarin) en wil wat onbewerkte foto's posten/sturen in enkele resoluties?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 16 augustus 2001 16:27 schreef Fried het volgende:
denkt iemand dat het voor die paar 100 gulden de moeite waard is om die 3000 te nemen?
heeft iemand een van deze cams.. (ik weet het van Tarin) en wil wat onbewerkte foto's posten/sturen in enkele resoluties?
Ik heb niet in de pricewatch gekeken... ik weet niet of je voor de laagste prijs gaat of dat je misschien liever (zoals ik) een camer in de winkel koopt... :?
Dus... hoeveel verschil in geld zit er in die dingen?

Ik heb de specs van die dingen vergeleken en er zit bar weinig verschil in:
1) De resolutie: 2.1 tegen 3.3 Mpixel
2) Zoom wide 40 mm tegen 32 mm
3) Zoom tele 120 mm (3 x) tegen 96 mm (3 x)
4) Diafragmaopening F1.8 - F10 tegen F2.8 - F11
5) De 3000 heeft als extra burst: 1.4fps full size up to 5 images
6) En het formaat is van de 3000 een heeeeel klein beetje groter.

De 2040 wint op de punten: 3, 4 en 6
De 3000 wint op de punten 1, 2, 4 en 5

Zoals je ziet is punt 4 2x genoemd.... de reden:

De 2040 wint met punt 4 vanwege de laagste waarde. Dit betekent een vrij grote diafragmaopening wat weer resulteert in betere eigenschappen bij weinig licht waarbij ik dan uitga van 2 dezelfde camera's. Ik weet niet in hoeverre de camera's te vergelijken zijn; mogelijk is de 3000 toch beter bij weinig licht ondanks z'n grotere 'kleinste' diafragma-waarde.

Waarom de 3000 ook punt 4 heeft staan: juist vanwege het grootste getal... dit levert een grotere scherptediepte op.....

Nja... als er meer vragen komen, hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Op donderdag 16 augustus 2001 16:27 schreef Fried het volgende:
Nu is het wel zo dat de 2040 de laatste, verbeterde versie is van de 2000-serie (lichtsterkere lens dan de 2020), en de 3000-serie heeft inmiddels al de 3040. Wat daar p'cies aan veranderd is weet ik niet, maar wie weet iets om naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 17 augustus 2001 09:43 schreef Tarin het volgende:

[..]

Nu is het wel zo dat de 2040 de laatste, verbeterde versie is van de 2000-serie (lichtsterkere lens dan de 2020), en de 3000-serie heeft inmiddels al de 3040. Wat daar p'cies aan veranderd is weet ik niet, maar wie weet iets om naar te kijken?
Op dpreview over de 3000:
Bargain version of the C-3030Z, smaller buffer RAM and supplied SM card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26824

Ik wil iedereen ff bedanken voor het goede advies... het wordt de fuji finepix 1300... ik ben zondag jarig dus... dat wordt volgende week plaatjes schieten! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 17:25

fulgore

goud

En om de keus voor een nieuwe camera nog lastiger te maken .....
De opvolger van de Canon G1 is er :9~

Zie http://www.dpreview.com/reviews/canong2/

Die ga ik maar bestellen. :9~

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Laatst online: 15-01 18:46
Hallo allemaal,

Goed en leerzaam topic dit en natuurlijk de Digitale Foto's -topic!
Wij willen nu graag een Nikon Coolpix 880 kopen voor ongeveer 1500/1600 gulden. Nu is deze alleen bij de Raf uitverkocht (aanbieding). Weet iemand anders nog een adres waar je deze voor die prijs kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zaterdag 18 augustus 2001 14:23 schreef HertogJan het volgende:
Hallo allemaal,

Goed en leerzaam topic dit en natuurlijk de Digitale Foto's -topic!
Wij willen nu graag een Nikon Coolpix 880 kopen voor ongeveer 1500/1600 gulden. Nu is deze alleen bij de Raf uitverkocht (aanbieding). Weet iemand anders nog een adres waar je deze voor die prijs kunt kopen?
Ik denk dat je dan vreselijk pech hebt, kijk maar eens naar de pricewatch :)

http://www.tweakers.net/pricewatch/13720

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Laatst online: 15-01 18:46
Op zaterdag 18 augustus 2001 15:31 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan vreselijk pech hebt, kijk maar eens naar de pricewatch :)

http://www.tweakers.net/pricewatch/13720
tja... dat heb ik natuurlijk al gedaan :)
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8368

Op zaterdag 18 augustus 2001 14:23 schreef HertogJan het volgende:
Wij willen nu graag een Nikon Coolpix 880 kopen voor ongeveer 1500/1600 gulden.
Koop OF een camera 2ehands OF in het buitenland.
Als je geld over hebt en graag garantie wil hebben moet je in Nederland kopen. Bijv. de CP880 in Duitsland: http://www3.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=19901
Nog voordeliger ben je dus uit met 2ehands: http://www.marktplaats.nl
http://www.ibazar.nl
Ik heb m'n camera ook 2ehands gekocht voor een spotprijsje...nu kan ik 'm zo met 500 piek winst verkopen als ik dat zou willen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 19:18

Sick Nick

Drop the top!

Wij hebben ook een Nikon Coolpix 880 en kan niks anders zeggen dan dat het een aanradertje is. Echt super als je hoge kwaliteit neemt (hoogste resolutie, enz.)
Dat geeft echt meesterlijk goede plaatjes van ongeveer 700 KB per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Er staat een test op zdnet.nl, waarin de Nikon Coolpix 880 er als de beste uitkomt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 02:53 schreef CybErvee het volgende:
Er staat een test op zdnet.nl, waarin de Nikon Coolpix 880 er als de beste uitkomt ...
Zet er dan ook een URL bij: http://www.zdnet.nl/item.cfm?id=11562

Ennuh: de redactie van ZDnet heeft de voorkeur voor drie verschillende camera's. Maw: die Coolpix 880 kwam er als 'een van de besten' uit ipv 'de beste'. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-06 13:16
Ik ga dus denk ik een Canon Powershot A20 kopen. Het is niet een top model ofzo, maar wat ik er overal over gelezen heb, is hij wel goed gezien zijn prijs. Bovendien hou ik dan ook geld over voor extra accessoires. Maar nu vroeg ik me af waar ik die accessoires kan halen. Ik wil waarschijnlijk een tas erbij, extra geheugen (dat is niet zo probleem, dat kun je ongeveer overal bestellen), een acculader+accu en misschien nog een wide-angle lens (die is er voor de A20). Alleen ik kan niet echt een winkel vinden waar ze die zooi hebben... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 13:58 schreef msturm10 het volgende:
Ik ga dus denk ik een Canon Powershot A20 kopen.

[..]

Alleen ik kan niet echt een winkel vinden waar ze die zooi hebben... :(
Heb je alle winkels op http://www.tweakers.net/pricewatch/17528 al gehad?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8888

Ik wil maybe ook een digicam. Budget : 1000,-- tot 1200,--

Vertel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Op maandag 20 augustus 2001 14:06 schreef Binne het volgende:
Ik wil maybe ook een digicam. Budget : 1000,-- tot 1200,--

Vertel..
A20 dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kheb net ff rondgekeken, op de pricewatch enzo en kwam de Minolta tegen

Afbeeldingslocatie: http://www.minolta.nl/images/3/e201.jpg

Deze is iets goedkoper (rond de 900 piek)

iemand al meningen over de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Op maandag 20 augustus 2001 16:14 schreef Binne het volgende:

[afbeelding]

Hij is erg nieuw, dus zijn er nog niet veel reviews. Maar ik zie wel dat ie geen zoom heeft. Dat heeft de Canon A20 wel :).
Ik wil minstens 3x zoom hebben, dus wat mij betreft valt ie af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Canon A20, hoor ik vaker ja, wie kan me ff uitleggen waarom die zo goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Op maandag 20 augustus 2001 16:14 schreef Binne het volgende:

[afbeelding]

Ik weet niet hoe deze gereviewd is, maar voor die 100-300 piek verschil die je nu hebt kan je mooi wat accuutjes/geheugen kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 19:49
Is die Nikon Coolpix nou zo klein of lijkt dat maar zo?
Op Dpreview staat nl een lengte van nog geen 10 cm.

Dan is dat zeker een mooi ding, ik heb die foto's gezien, gewoon om je fikken bij af te :P

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Op maandag 20 augustus 2001 23:19 schreef jasperj het volgende:
Is die Nikon Coolpix nou zo klein of lijkt dat maar zo?
Op Dpreview staat nl een lengte van nog geen 10 cm.

Dan is dat zeker een mooi ding, ik heb die foto's gezien, gewoon om je fikken bij af te :P

Jasper
Hij is ong. net zo groot (zelfs smaller) dan de Ixus. Hij is alleen wat dikker, en heeft geen 'rechthoekige' vormgeving. De ixus is duurder, en de nikon is weer duurder dan de A20. Dus als je puur naar specs kijkt heb je de volgende volgorde: Canon A20, Nikon 770, Canon Ixus 300.
Als je naar prijs kijkt is het precies anderzom: Ixus 300, Nikon 770, Canon A20.

BTW Phil Askey vind de Canon's scherper dan de Coolpix 770. Bovendien heeft de Coolpix een blauwige gloed over de foto's.

* Martin Sturm zou voor de A20 kiezen :P
Op maandag 20 augustus 2001 22:10 schreef Binne het volgende:
De Canon A20, hoor ik vaker ja, wie kan me ff uitleggen waarom die zo goed is :)
Kijk even op dpreview. Daar wordt ie gewoon goed getest :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 19:49
Sorry, ik bedoelde eigenlijk de Nikon Coolpix 880:
Afbeeldingslocatie: http://www.incabv.nl/inca2001/afbeeldingen/producten/digicamera_comp_coolpix880.jpg
Die kost d8 ik iets van 1700 piek.
Maar is dat ding ook zo klein??

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gisteren een Olympus C-2100UZ gehaald, ben er heel blij mee (vanmorgen deed hij het niet meer, kon hem gelukkig zo omruilen).

Ik heb vanaf gisteren 11:30 al iets van 350 foto's gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19882

Op zaterdag 04 augustus 2001 18:17 schreef BlaxLash het volgende:
...kan mooi parallel lopen met de foto-topics. Echt een topic voor advies over de aanschaf van die dingen is er nog niet. Daarom nu een generaal Ik Wil Een Digicam Hebben-topic. Vergeet niet de maxprijs en het doel van de camera te vermelden. Prijzen zijn te vinden bij Pricewatch (http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/27).

Als topicstarter heb ik dan de primeur:

Ik wil ook een digicam! :P

Budget: 1250 piek MAX! (ik moet immers ook nog een printer kopen)
Doel: Ik ga de opleiding VIA doen in Den Haag, en wil een beetje meer op het grafische gebied gaan spelen.
Wensen: Een camera waarmee je goed "actiefotos" kan maken, dus eentje met een korte sluitingstijd.

UPDATE:
http://www.pcphotoreview.com/gallery/cameras/searchbydigicam.cfm?ProductID=539
Hier kan je voor veel cameras fotos vinden...
HP Photosmart C618 FL 1066,-

is een hele goede cam, dan koop je voor nog wat geld (150 piek ofzow) 16 of 32MB ram erbij dan heb je er ook nog wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Jahaaaa!!!

De nieuwe Sony DSC-F707 is gereviewed bij dpreview:
[url="http://"]http://www.dpreview.com/news/0108/01082106sonydscf707.asp]hjier kan je het vinden[/url]

FYI: 5,2Mpixel, 4,92Mpixel effectief. (Zelfde CCD als in de minolta Dimage 7!).
Street price: $1000,- (Dimage 7 - $1500,-)

Ik ga de review lezen :)

[Edit]Macro focus range 0.2 cm (0.8 in) - 50 cm (19.7 in)
Whehe, typo! Het moet dus 2,0cm zijn, net zoveel als de Nikon 990/995 :)
[edit2] Hij heeft het aangepast:
Macro focus range 2 cm (0.8 in) - 50 cm (19.7 in)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

ik neem de HP 816 :) die is goed want ik heb er al mee gewerkt of weten jullie een betere???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:39

Zorro

Z

Ik weet niet of dit al eerder voorbij is gekomen, ik dacht het niet. Ik heb nl. hier een erg uitgebreide pricewatch voor digicams gevonden. Erg handig als je op zoek bent naar zo'n leuk apparaatje 8-).

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:05

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik denk dat ik toch maar voor de Dimage7 ga. Iemand behoefte aan een Nikon 990 met wide angle converter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

ok, ik wil er ook een, en ik twijfel tussen:

* Canon powershot A20
* Olympus Camedia C2040 ZOOM
* Olympus Camedia C3000 ZOOM

Ik heb laatst eens een paar dagen een Canon powershot A10 te leen gehad, en dat vond ik een fijne camera, maar vrij weinig manual opties. Beelden waren wel erg goed.

De olympus 2040 valt in een iets hogere prijsklasse, heeft meer mogelijkheden om met de hand in te stellen, veel goede reviews van gelezen.

De Olympus 3000 is een 3,2 megapixel camera, en een budget versie van de 3040, maar met minder onboard geheugen (en geen Photoshop LE erbij, big deal). Eigenlijk valt hij buiten het geplande budget, maar dat is geen probleem.

Het doel van de camera is om foto's te maken voor fototrucage, en 3D textures enz.

Welke camera kan ik het beste nemen, of zijn er nog andere camera's waar ik naar moet kijken, (max. budget:1500/1600)

edit:
Oww, trouwens, de Ixus hoeft niet genoemd te worden, want die vind ik niet lekker in de hand liggen

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nadat mijn topic was gesloten, reden is terecht btw, post ik hem hier maar..

Nu loop ik al een tijdje te peinzen om een digi cam te kopen, en nu had ik een paar in gedachten :

- Canon Powershot A20
- Minolta E201

Ik heb niet echt een stille hand, en hoorde dat dan de Canon wel voldoende is. Maar vind de prijs (+1000 piek) iets teveel. Kheb de hele vakantie gewerkt, en ja dan is meteen al me geld erdoor Maar dan heb je ook wat.

Kan iemand me vertellen welke de beste is,eventueel paar voorbeeld foto's posten, en me de echte voordelen kan geven van een Canon Powershot A20. En wat kost een extra 8 mb/64mb :?

(Nadeel volgens mij : zit geen adapter bij, zodat ik tijdens het laden de cam niet ff aan stroom kan hangen of wel :? )

Wie kan me overhalen om een Digi cam te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
ik twijfel tussen de volgende camera's..
olympus c700UZ
olympus c2040
olympus c3000
stel jij hebt de keus, welke kies je dan en waarom?
ik zit op het moment ff vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:57
ik wil oook zo'n dingetje :)

ik heb zitten kijken naar de Sony DSC-P1 (1700,-), en sinds een paar dagen is de P5 er ook. Dat lijkt me een leuk fotocameraatje want hij is NOG kleiner dan de P1. Heeft iets meer/andere functies, is mooier en goedkoper. Maar mijn probleem is dus dat ik iedereen alleen maar met de F505 en F707 zie. En op GoT heb ik nog geen een keer de P1 of de P5 gezien.

Dus, iemand ervaring met de Sony P1 of P5?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Op woensdag 22 augustus 2001 10:43 schreef Femme het volgende:
Ik denk dat ik toch maar voor de Dimage7 ga. Iemand behoefte aan een Nikon 990 met wide angle converter? :)
Slotje!

Foei! Daar hebben we Vraag & aanbod voor! :P 8-)
Op woensdag 22 augustus 2001 17:20 schreef Fried het volgende:
olympus c700UZ
olympus c2040
olympus c3000
Hmm, ik zit met hetzelfde "probleem" (zie hierboven)

Ben vanmiddag even bij een fotowinkel (foto booms in a'dam) naar binnen gestapt, en alle drie even naar gekeken. Een blik op deze drie jongens en de canon viel meteen van me lijstje af.

Alle drie lijken erg op elkaar qua design, alleen heeft de 700UZ een digitale viewfinder die echter weer wel door de lens gaat ipv door een apart lensje. voordeel: geen afwijking, nadeel: het kleine lcd schermpje wel vrij grof, en daar zal je aan moeten wennen. aan de andere kan kan je bij twijfel altijd nog het grote lcd schermpje aanzetten. En de zoom lijkt echt heel erg mooi. en de flash is van het popup type. maar het is wel de duurste

De 3000 lijkt me ook erg fijn. Heeft als "enige" plus de hogere resolutie t.o.v. van de 2040, en een gewone viewfinder, en filmpjes kunnen met geluid zijn. 2040 is zonder geluid (maakt voor mij toch niet uit, zal het toch niet gebruiken)

het mooiste zou eigenlijk een 700 met de 3 megapixel van de 3000 zijn, maar die zal me toch te duur zijn :'(

Waarschijnlijk kan je wel raden welke ik ga kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:58
Op woensdag 22 augustus 2001 17:26 schreef Tampie2000 het volgende:
Dus, iemand ervaring met de Sony P1 of P5?
op [topic=169512/17/25] e.v. schrijft Obi er wel wat over (en misschien ook al wel daarvoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 22 augustus 2001 17:20 schreef Fried het volgende:
olympus c700UZ
olympus c2040
olympus c3000
Spaar door voor de C-2100UZ. Ik heb er 2000 voor neer moeten leggen, iets minder moet ook wel lukken. Als je hem vergelijkt met de C-700 heb je er een stabilizer op (wat echt werkt). Je kunt er 49mm lenzen opschroeven en er komen IMHO mooiere plaatjes vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21303

Jaaaaaaaaaaaa, ik heb er nu ook 1 :) Tenminste, hij is vandaag opgestuurd :)

Een Canon Ixus 300 *D Bij SWW besteld, alleen wel jammer van die 8mb kaart maar koop er nog wel een keer een 128mb kaartje voor.

Komt precies mooi uit met mijn vakantie die volgende week begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
owkee, ik ga er van uit dat Mark H voor de 700UZ gaat niet?
die 2100UZ vind ik te ver boven mijn budget uitkomen en is dus geen optie.. (helaasssss)
ff een paar dingen op een rijtje.. kijk maar of ut klopt:

700UZ fl. 1649
pro's
- 10x optische zoom :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ 2,7 digi maar dat boeit niet
- niet echt supere macro mode
- optic viewfinder die ook zoomt.. zeg maar spiegelreflex
- meerdere iso opties

cons
- 2.11 megapixel
- matig lcd scherm
- geen seriele aansluiting.. of dat boeit moet je zelf uitmaken

c2040 fl. 1190
pro's
- goedkoper
- afstandsbediening
- betere macro mode

cons
- 2.11 megapixel
- 3x zoom

C3000 fl. 1582

pro's
- 3.34 megapixel
- meerdere resoluties
- afstandsbediening

cons
- 3x zoom
- matige macro
- niet nauwkeurige lcd en viewfinder

aanvullingen en opmerkingen welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

idd, zoals het er nu uitziet de 700UZ :)

sinterklaas 82 schteef:
[quote]Spaar door voor de C-2100UZ. Ik heb er 2000 voor neer moeten leggen, iets minder moet ook wel lukken. Als je hem vergelijkt met de C-700 heb je er een stabilizer op (wat echt werkt). Je kunt er 49mm lenzen opschroeven en er komen IMHO mooiere plaatjes vanaf.[/b]

hmm, momenteel 1859 bij fotobooms, maar ik vind het niet echt een mooie camera. en de 700 UZ is al vet over mijn budget heen.

2040 heeft geen afstand bed. is alleen los bestelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
niet volgens http://www.imaging-resource.com
kan wel dat het hier in NL anders is hoor.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.