[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste
Acties:
  • 736.952 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 18:01

job

shoombak schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:35:
Het liefst zou ik overal met In-Wall werken, maar ik vermoed dat de dekking dat niet voldoende zal zijn, voornamelijk op de eerste etage. Wat is jullie idee?
Op je bouwtekening zie ik op een aantal plekken loze leidingen naast een dubbele wcd.
Let op dat de loze leidingen die je op laat leveren niet te dicht naast de wcd's worden aangelegd.
De in-walls zijn een stuk breder dan een inbouwdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-06 08:05
nero355 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:05:
[...]

Ik wil niet lullig doen, maar lees nou eens wat ik zeg :?

En leg eens deze afbeeldingen ernaast :
- https://help.ubnt.com/hc/...-_Summary_Plotupdated.png = AC Lite
- https://help.ubnt.com/hc/...ummary_Plot_-_5GHzrev.png = In-Wall

Dan zal je zien dat het helemaal niet zoveel met de oude 2.4 GHz UAP verschilt...

Is het patroon hetzelfde : Nee, natuurlijk niet!
Lijken ze op elkaar : Ja, absoluut!

That's it... :)
Voor de in-wall op 5.2Ghz valt er nog iets voor te zeggen. Voor de in-wall op andere frequenties en voor de ac-lite totaal niet. Als je je geliefde vlindervleugels wilt zou het er meer zo moeten uitzien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmRFUPEI6aCE-6pi2_IJ--0fFEo=/f/image/M3w4uUmqn6Q3G91mJrX2A5Cw.jpg
(sorry voor mijn Photoshop skillz)

In plaats van zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCyt2iauRYjme3I76Fs7m4YxZ3Q=/f/image/lmYE8f8knSTCWOifWROaMNuB.jpg

Maar hey, misschien zie jij overal vlindervleugels in hé :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-3C_nYxVzPdnyUYwOkjzEENPgk=/f/image/yotParyp6lTWaDIjuZveNkct.jpg

J/K uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:30

Toppe

Oké ✅

Ik zal er wel geen reet van snappen. Heb de AC-Mesh in de tuin hangen. Er hangt een Sonoff onder (nog geen 120cm er vanaf...) en na 6 keer opnieuw opstarten blijft hij verbinding maken met het andere AP.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik snap deze niet waarom post je een konijn bij een discussie over vlinder radio patronen? :?

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 13:49
Toppe schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:55:
Ik zal er wel geen reet van snappen. Heb de AC-Mesh in de tuin hangen. Er hangt een Sonoff onder (nog geen 120cm er vanaf...) en na 6 keer opnieuw opstarten blijft hij verbinding maken met het andere AP.
Probeer je AC Mesh zendsterkte eens terug te zetten naar Low

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kavaa schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:58:
Probeer je AC Mesh zendsterkte eens terug te zetten naar Low
Ik zou juist denken dat het andere accesspoint een te sterk signaal heeft :?

Maar aan de andere kant zegt men inderdaad ook weleens dat je een Client niet te dichtbij moet plaatsen inderdaad.

Wat is wijsheid in zo'n situatie ?!
mathias82 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:26:
[...]

Voor de in-wall op 5.2Ghz valt er nog iets voor te zeggen. Voor de in-wall op andere frequenties en voor de ac-lite totaal niet. Als je je geliefde vlindervleugels wilt zou het er meer zo moeten uitzien:

[Afbeelding]
(sorry voor mijn Photoshop skillz)

In plaats van zo:

[Afbeelding]
Wij hebben beiden een andere definitie van "bijna hetzelfde" denk ik :)

Maak die afbeeldingen eens wat kleiner... vreten schermruimte!
Maar hey, misschien zie jij overal vlindervleugels in hé :)

[Afbeelding]

J/K uiteraard
"I am Batman!" :+

[ Voor 41% gewijzigd door nero355 op 29-03-2020 20:04 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
nero355 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:02:
[...]

[...]

Ik zou juist denken dat het andere accesspoint een te sterk signaal heeft :?

Maar aan de andere kant zegt men inderdaad ook weleens dat je een Client niet te dichtbij moet plaatsen inderdaad.

Wat is wijsheid in zo'n situatie ?!
Ik zou eerst de gene die dichtbij hangt lager zetten en kijken of je device dan wel wil blijven plakken.
Anders het andere AP op Mid zetten

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blokkeer hem dan op de ander AP.
Je kan dit op 2 manieren doen.
1: je maakt een aparte Sonoff Ssid op de mesh en verbind hem daar mee.
2: je maakt een nieuw WiFi groep. En maakt in die nieuwe groep maak je de zelfde SSID met zelfde key aan. Bij de nieuw groep blokkeer je het sonos Mac adres op de SSID.

Daarna selecteer binnen op het Accespoint de nieuwe groep met de Sonoff blokkade. En buiten selecteer je de oude groep zonder sonos blokkade. Zo heb je als nog 1 WiFi netwerk maar kan de sonos alleen verbinding maken met je mesh AP

[ Voor 7% gewijzigd door xbeam op 29-03-2020 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@nero355 @Kavaa bij de Mesh stond “Allow Meshing from other APs” aan. Dat staat nu uit en dat lijkt helpen. Wel beide AP’s op auto channel gezet en sterkte naar low... eens kijken of de apparaten nu nog zonder gezeur overschakelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:36:
Wel beide AP’s op auto channel gezet en sterkte naar low... eens kijken of de apparaten nu nog zonder gezeur overschakelen
Auto Channel doet niks geloof ik, maar misschien is daar wat aan veranderd na een bepaalde firmware update...

Je moet gewoon alles goed handmatig instellen en dan zou je geen problemen meer mogen hebben.

Begin eens met :
- 2.4 GHz op Low (20 MHz kanalen!)
- 5 GHz op High (80 MHz kanalen!)

En ga dan eens meten met een telefoon d.m.v. een app zoals https://play.google.com/s...com.farproc.wifi.analyzer (er is vast wel een iOS versie van beschikbaar...) en kijk eens wat daaruit als resultaat komt :)

Verder op 2.4 GHz alleen 1,6,11 als kanalen gebruiken en op 5 GHz gewoon alles.
Zet ook effe "Outdoor Mode" aan op de AC Mesh als die buiten staat!

Het is effe tunen, maar dan heb je ook wat!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:43:
Verder op 2.4 GHz alleen 1,6,11 als kanalen gebruiken en op 5 GHz gewoon alles.
Volgens mij klopt dat niet? Op 5GHz heb je geen overlap als je VHT20 gebruikt, maar met VHT40, VHT80 en VHT160 heb je dus wel overlap. Kanaal 36 met VHT40 gebruikt dus 36 en 40, en op VHT80 ook nog 44 en 48. Of in ieder geval, dat is zoals ik het altijd begrepen heb. Uiteraard betekend dat dus ook dat je op VHT80 maar 1 enkel kanaal kunt gebruiken zonder DFS, want welk non-DFS kanaal je ook pakt, hij zal altijd 36 t/m 48 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:49:
Volgens mij klopt dat niet? Op 5GHz heb je geen overlap als je VHT20 gebruikt, maar met VHT40, VHT80 en VHT160 heb je dus wel overlap. Kanaal 36 met VHT40 gebruikt dus 36 en 40, en op VHT80 ook nog 44 en 48. Of in ieder geval, dat is zoals ik het altijd begrepen heb. Uiteraard betekend dat dus ook dat je op VHT80 maar 1 enkel kanaal kunt gebruiken zonder DFS, want welk non-DFS kanaal je ook pakt, hij zal altijd 36 t/m 48 gebruiken.
Het is echter 5 GHz en dan boeit er een hoop niet : Je Tuin en Zolder zullen elkaar bijvoorbeeld nooit tegenkomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:43:
[...]

En ga dan eens meten met een telefoon d.m.v. een app zoals https://play.google.com/s...com.farproc.wifi.analyzer (er is vast wel een iOS versie van beschikbaar...) en kijk eens wat daaruit als resultaat komt :)
Auw die is onder de gordel voor mij als iOS gebruiker. Nee, die was er vroeger wel en heb ik veel gebruikt, maar rond 2010/12 is deze door restricties Verwijdert en kan je geen kanalen meer scannen. Je daarvoor een extra dongle voor nodig.
nero355 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:12:
[...]

Het is echter 5 GHz en dan boeit er een hoop niet : Je Tuin en Zolder zullen elkaar bijvoorbeeld nooit tegenkomen :)
Maar ze zullen elkaar wel zien en naar elkaar zwaaien 👋 Of dat erg is? Volgens mij niet en zeker in een thuis situatie zou ik me inderdaad daar helemaal niet druk om maken.

[ Voor 27% gewijzigd door xbeam op 30-03-2020 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-05 14:35
Toppe schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:36:
@nero355 @Kavaa bij de Mesh stond “Allow Meshing from other APs” aan. Dat staat nu uit en dat lijkt helpen. Wel beide AP’s op auto channel gezet en sterkte naar low... eens kijken of de apparaten nu nog zonder gezeur overschakelen
Sonoffs roamen überhaupt slecht is mijn ervaring hier in huis, ze zijn niet altijd met de meest logische AP verbonden (na het updaten wil t wel eens wisselen). Als je je AP waar ie nu mee verbonden is tijdelijk uitschakelt zul je 'm na herverbinden wel terug zien op je Mesh.

Mijn gok is dat die dingen eerst op BSSID verbinden en pas indien niet beschikbaar op SSID zoeken, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gastje01 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:19:
[...]

Sonoffs roamen überhaupt slecht is mijn ervaring hier in huis, ze zijn niet altijd met de meest logische AP verbonden (na het updaten wil t wel eens wisselen). Als je je AP waar ie nu mee verbonden is tijdelijk uitschakelt zul je 'm na herverbinden wel terug zien op je Mesh.

Mijn gok is dat die dingen eerst op BSSID verbinden en pas indien niet beschikbaar op SSID zoeken, maar dat weet ik niet zeker.
Daarom mij voorstel tot optie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-05 14:35
xbeam schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:20:
[...]

Daarom mij voorstel tot optie 2.
Had ik snel even overheen gelezen }:O

Ik ben zelf echter te lui om dat in te stellen. Dingen verzenden/ontvangen amper data en 2.4 gebruik ik behalve Legacy-stuff toch niet meer.

Reden om dit zo in te stellen is air-time?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xbeam schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:13:
Auw die is onder de gordel als iOS gebruiker
Nee die was er vroeg en veel gebruikt, maar rond 2010/12 is deze door restricties Verwijdert en kan je geen kanalen meer scannen. Je daarvoor een extra dongle voor nodig.
Serieus :? Rare gang van zaken waar ik niks over wist :/

Mijn excuses aan alle lieve iOS gebruikers! O+ :+
Maar ze zullen elkaar wel zien en naar elkaar zwaaien 👋 Of dat erg is? Volgens mij niet en zeker in een thuis situatie zou ik me inderdaad daar helemaal niet druk om maken.
Zwaaien :? Ik denk het niet...

Zitten hier echt te ver uit elkaar om elkaar te kunnen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 22:13
Weet iemand toevallig wanneer de 16 Ports Lite switch publiek beschikbaar komt? Leek me een prima switch voor 3 A-C Lites en wat kleine apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
peligro2k schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:57:
Weet iemand toevallig wanneer de 16 Ports Lite switch publiek beschikbaar komt? Leek me een prima switch voor 3 A-C Lites en wat kleine apparatuur.
Nope. Ubiquiti doet daar bij mijn weten nooit aankondigingen over. Enige indicatie die je waarschijnlijk krijgt is als die in hun eigen US store beschikbaar is, dan kun je er vanuit gaan dat die binnen een aantal weken ook in de EU store zal staan en mogelijk ook al gewoon bij Nederlandse shops te bestellen. Zelf de USW Flex Mini besteld in hun eigen store en gewoon tevreden. Woensdag besteld, op maandag geleverd door UPS. Dus voor mij zou bestellen via UI zelf geen bezwaar zijn. Zeker gezien ze zelf nieuwe producten eerder verkopen en (initieel) goedkoper zijn dan retailers hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:35:
[...]

Serieus :? Rare gang van zaken waar ik niks over wist :/

Mijn excuses aan alle lieve iOS gebruikers! O+ :+
Het was 2010 😭
https://www.adriangranado...here-did-wifi-analyzer-go
Zwaaien :? Ik denk het niet...
Zitten hier echt te ver uit elkaar om elkaar te kunnen zien!
Met een scan zie toch altijd wel heel veel 5ghz ssid’s Bij ons in de straat bijna allemaal te zwak om last van te hebben maar ik zie wel er een stuk 100 met mijn buiten antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb volgens mij een probleem met mijn Unifi AP en ik hoop dat iemand mij kan uitleggen waardoor het komt.

Op zolder en in de woonkamer heb ik een Unifi AP. Als ik in de woonkamer zit heb ik prima bereik met mijn laptop. Echter op zolder niet, terwijl ik hier een zichtverbinding heb van 4 m naar de AP (en in de woonkamer zitter en muren tussen). Op zolder verlies ik steeds mijn internet verbinding (niet de wifi).

Als ik mijn laptop bedraad aansluit heb ik prima internet. Als ik dan ga pingen heb ik 15 ms naar google, 1 ms naar mijn router en 1 ms naar de AP op zolder. Hieruit herleid ik dat mijn bekabeling naar de AP op zolder en de router allemaal prima is.
Als ik op mijn MacBook kijk naar mijn WIFI verbinding zie ik Tx-snelheid van 104 Mbps. Dit lijkt mij dus ook prima.

Kortom ik heb geen idee waar het aan kan liggen, omdat het voorheen wel prima werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:56

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@BThomas op welk kanaal zit je AP op zolder, en zijn daar nog andere SSID's die overlappen op jouw kanaal?

En gaat het over 5Ghz of 2,4?

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Niet online
Equator schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:38:
@BThomas op welk kanaal zit je AP op zolder, en zijn daar nog andere SSID's die overlappen op jouw kanaal?

En gaat het over 5Ghz of 2,4?
Kanaal 1 op 2,4Ghz. Er is er nog een AP die ook op kanaal 1 zit die mijn laptop detecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

BThomas schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:47:
[...]

Kanaal 1 op 2,4Ghz. Er is er nog een AP die ook op kanaal 1 zit die mijn laptop detecteerd.
En hoe druk is het op andere kanalen? 6, 11?

Heb je al eens geprobeerd wat het effect is van een ander kanaal?

verder, wat zijn de power settings van beide AP's?

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Niet online
Equator schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:22:
[...]

En hoe druk is het op andere kanalen? 6, 11?

Heb je al eens geprobeerd wat het effect is van een ander kanaal?

verder, wat zijn de power settings van beide AP's?
Je hebt me wel getriggerd! Ik heb het kanaal veranderd naar 6 en op maximale vermogen gezet ipv auto. Dit lijkt voor nu een verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 10:14

lier

MikroTik nerd

BThomas schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:21:
Je hebt me wel getriggerd! Ik heb het kanaal veranderd naar 6 en op maximale vermogen gezet ipv auto. Dit lijkt voor nu een verbetering.
auto en high zijn equivalent, zou je eens kunnen proberen om het zendvermogen van de 2G radio's op low te zetten? Daarmee vergroot je ook de kans dat de 5G radio gekozen wordt door clients.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Niet online
lier schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:30:
[...]

auto en high zijn equivalent.
Goed om te weten!
lier schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:30:
[...]

zou je eens kunnen proberen om het zendvermogen van de 2G radio's op low te zetten? Daarmee vergroot je ook de kans dat de 5G radio gekozen wordt door clients.
Ik zou dit graag willen doen, maar mijn AP heeft nog enkel 2,4 Ghz. Dus dit zou voor mij weinig uitmaken. :P

[ Voor 9% gewijzigd door BThomas op 30-03-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:40:

[...]

Dat is niet de juiste plek op basis van de "vlindervleugels" straalpatronen van zowel de schotel UAP's als de In-Wall modellen ;)

En de dekking in de tuin is afhankelijk van de muur en/of eventueel glas die je tussen de woonkamer en de tuin hebt!
Loze leidingen zitten over het algemeen in een hoek van de kamer, zelden ergens in het midden. Dat het theoretisch niet de juiste plek is doet weinig af aan mijn ervaring uit de praktijk, namelijk een volledige goede dekking vanuit de hoek van de kamer. Je kan ook iemand een beetje teveel goed advies geven, straks laat hij een extra loze leiding slijpen omdat iemand op GoT vond dat het beter kon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-06 15:17
Er is nog wel een mogelijkheid tot WiFi scanning op iOS, ik weet niet of het eerder benoemd is maar het kan met de AirPort Utility app. Het is wat beperkter maar je hebt iets.

Installeer de app uit de appstore. Settings en kies de AirPort app, schakel de Wi-FI scanning optie in. Open vervolgens de app en kies rechtsbovin in Wi-FI Scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demienbroekhuis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-08-2024
Hoi experts!

Hoe compatible/fijn is dit systeem om te combineren met mijn huidige NAS (Synology DS218j )? Ben op zoek naar 3 of 4 PoE camera's voor buiten bij ons nieuwe huis, en in huis wat access points voor wifi op elke verdieping. Wil liever niet gebonden zijn aan een systeem met restricties omdat het dichtgetimmerd zit door het bedrijf, maar wil ook niet alles helemaal zelf moeten uitzoeken; dus redelijk plug-and-play zou fijn zijn.

Ik kan ook gewoon een PoE switch en cameras kopen en gebuik maken van surveillance center van synology op mijn NAS en dan enkele access points (welke?) installeren. Heeft iemand ervaring met beide systemen? Zou mooi zijn om via internet beelden te kijken, maar is geen uber must-have.

Zoek ook nog een alarm-systeem; zou mooi zijn als eea ook compatible is...

Gr
Demien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

xbeam schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:13:
[...]

Auw die is onder de gordel voor mij als iOS gebruiker. Nee, die was er vroeger wel en heb ik veel gebruikt, maar rond 2010/12 is deze door restricties Verwijdert en kan je geen kanalen meer scannen. Je daarvoor een extra dongle voor nodig.

[...]

Waar een wil is is een weg. Koop een simpel android telefoontje, knal er die wifi analyzer op en gaan. Draait al op een aardappel als het moet. Desnoods verleng je je abo tussendoor met een cheapo toestelletje. Dat je het ding hebt wil niet zeggen dat je er ook mee moet bellen ;) There's always a way :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
Hoi mede tweakers,

Wil al een tijdje m'n WiFi netwerk upgraden van nu een TimeCapsule en Airport Extreme naar een Unifi omgeving.
Nu met thuis weken en online school van de kinderen is de stabiliteit van het netwerk niet altijd even goed.
Nu zat ik te denken aan een Unifi Dream Machine met een Unifi Switch 8-60W en een Flex HD.
De switch heb ik nodig omdat de UDM te weinig poorten heeft (heb er 6 nodig) en het de Flex HD van stroom kan voorzien.
Echter kom ik nu deze tegen:

Ubiquiti UniFi Dream Machine SE

De Ubiquiti UniFi Dream Machine SE is alles wat u nodig heeft om een kleinzakelijk WiFi-netwerk of geavanceerd thuisnetwerk op te zetten. De UDM-SE is een dual-band WiFi 5 router met 6 Gigabit LAN-poorten en 2 Gigabit WAN-poorten, waarvan 1x SFP. Te beheren via UniFi Network Controller software.

Eigenschappen Ubiquiti UniFi Dream Machine SE:
Dual-band router met 802.11ac Wave 2 WiFi
Geïntegreerde 4x4 MU-MIMO antennes
Met LED touch display voor uitgebreide statusinformatie
6x Gigabit LAN-poort (3-6 met 802.3af PoE ondersteuning)
WAN-poorten: 1x Gigabit RJ-45, 1x Gigabit SFP
Zendvermogen 23 dBm (2.4 GHz) en 26 dBm (5 GHz)
Versterking: 3dBi (2.4 GHz) en 4.5 dBi (5 GHz)
Beheer via UniFi Network Controller
Inclusief 1TB HDD voor UniFi Protect videobeveiliging
Met IPv6 ondersteuning
Gevoed via 100-240V AC netstroom (24V, 1.5A), verbruik max. 100 Watt

Desktop model
Ingebouwd UAP-nanoHD access point
Ingebouwde Cloud Key Gen2 Plus
(AP controller + NVR met UniFi protect)
Met ingebouwde 1TB HDD
6x Gigabit RJ-45 LAN, 1x Gigabit RJ-45 WAN
1x Gigabit SFP WAN-poort
802.3af PoE-ondersteuning (LAN-poort 3-6)
Met touchscreen voor uitgebreide statusinformatie

https://www.wifishop.nl/u...435#productSpecifications

Volgens mij was er nog niet zoveel over bekend, dus bij deze.
Waarschijnlijk ga ik voor deze omdat ik ook al een tijdje een camera bij de deur en achtertuin wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RAF1 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:27:
Hoi mede tweakers,

Wil al een tijdje m'n WiFi netwerk upgraden van nu een TimeCapsule en Airport Extreme naar een Unifi omgeving.
Nu met thuis weken en online school van de kinderen is de stabiliteit van het netwerk niet altijd even goed.
Nu zat ik te denken aan een Unifi Dream Machine met een Unifi Switch 8-60W en een Flex HD.
De switch heb ik nodig omdat de UDM te weinig poorten heeft (heb er 6 nodig) en het de Flex HD van stroom kan voorzien.
Echter kom ik nu deze tegen:

De Ubiquiti UniFi Dream Machine SE is alles wat u nodig heeft om een kleinzakelijk WiFi-netwerk of geavanceerd thuisnetwerk op te zetten. De UDM-SE is een dual-band WiFi 5 router met 6 Gigabit LAN-poorten en 2 Gigabit WAN-poorten, waarvan 1x SFP. Te beheren via UniFi Network Controller software.

Eigenschappen Ubiquiti UniFi Dream Machine SE:
Dual-band router met 802.11ac Wave 2 WiFi
Geïntegreerde 4x4 MU-MIMO antennes
Met LED touch display voor uitgebreide statusinformatie
6x Gigabit LAN-poort (3-6 met 802.3af PoE ondersteuning)
WAN-poorten: 1x Gigabit RJ-45, 1x Gigabit SFP
Zendvermogen 23 dBm (2.4 GHz) en 26 dBm (5 GHz)
Versterking: 3dBi (2.4 GHz) en 4.5 dBi (5 GHz)
Beheer via UniFi Network Controller
Inclusief 1TB HDD voor UniFi Protect videobeveiliging
Met IPv6 ondersteuning
Gevoed via 100-240V AC netstroom (24V, 1.5A), verbruik max. 100 Watt

Desktop model
Ingebouwd UAP-nanoHD access point
Ingebouwde Cloud Key Gen2 Plus
(AP controller + NVR met UniFi protect)
Met ingebouwde 1TB HDD
6x Gigabit RJ-45 LAN, 1x Gigabit RJ-45 WAN
1x Gigabit SFP WAN-poort
802.3af PoE-ondersteuning (LAN-poort 3-6)
Met touchscreen voor uitgebreide statusinformatie

https://www.wifishop.nl/u...435#productSpecifications

Volgens mij was er nog niet zoveel over bekend, dus bij deze.
Waarschijnlijk ga ik voor deze omdat ik ook al een tijdje een camera bij de deur en achtertuin wil.
Als je nu wilt upgraden i.v.m. thuiswerken zou ik niet inzetten op een apparaat dat (nog lang) niet beschikbaar is, als het ooit nog komt. De UDM-SE is immers nog nooit in de Early Access store verschenen. Laat staan in retail opgedoken.
Overigens is de (vermoedelijke) handleiding al een hele tijd terug uitgelekt, dus specs / aansluitmogelijkheden waren al bekend.

Waarom heb je overigens de Flex-HD gekozen? Komt op mij persoonlijk over als "is duur en nieuw dus moet goed zijn". Wat is er mis met een NanoHD die een paar tientjes goedkoper is? Of de AC Lite die zelfs €100 goedkoper is.

Als je de UDM in de woonkamer plaatst (waar ik vanuit ga gezien je zo overtuigd bent van de UDM, en niet de UDM Pro noch een USG variant) dan heb je op de plek waar je, vermoed ik, het beste bereik, hoogte snelheid, etc wilt hebben al een 4x4 MU-MIMO wifi 5 device. Vraag is of je op de andere plekken in huis dan ook nog de behoefte hebt aan zo'n "over the top" device zoals een Flex HD (of NanoHD).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Wachten op een type dat nog niet eens in beta is geweest is redelijk onzinnig.....

Als je perse Unifi Protect nodig hebt is de USM Pro een optie. Maar ik zou gewoon de UDM in de woonkamer zetten zodat je de 4 poorten daarvan kan gebruiken. Met een dubbele netwerk kabel kan je eenvoudig terug naar de meterkast en daar met een simpele switch (de flex mini zou al kunnen) de rest van je aansluitingen uitvoeren.

Heb je verdere behoefte aan AP's kijk dan ook eens naar de in-walls, die komen ook met wat extra poorten. Als je die kwijt kan is het vaak ook een prima oplossing. Maar vaak is een simpele lite ook al voldoende.

Het is makkelijk veel te dure AP's te kopen die je in de simpele consumenten praktijk weinig meerwaarde opleveren....

[ Voor 15% gewijzigd door Yowzawood op 30-03-2020 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

The Eagle schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:54:
[...]

Waar een wil is is een weg. Koop een simpel android telefoontje, knal er die wifi analyzer op en gaan. Draait al op een aardappel als het moet. Desnoods verleng je je abo tussendoor met een cheapo toestelletje. Dat je het ding hebt wil niet zeggen dat je er ook mee moet bellen ;) There's always a way :)
Gewoon op je laptop installeren ;). Ga je toch niet speciaal android voor aanschaffen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Wat een topmerk is dit ook. Onlangs eentje geïnstalleerd op de eerste verdieping. Kon direct mijn wifi uitschakelen van mijn fritzbox en mijn repeaters wegdoen. Gewoon vol bereik overal, heb de ac pro. Dankzij het goed doorspitten van dit forum alle informatie kunnen vinden, dat mag ook een keer gezegd worden toch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dat doe ik al.

Maar voor mij als als iOS promoter (mijn omgeving snapt vindt een gewoon telefoon al ingewikkeld dus hoe beperkte de omgeving hoe minder zorgen voor mij ) doet het wel zeer dat dit nu juist een van de apps is die niet op een iPhone werkt. Meestal is het anders om dat apps er eerder voor de iPhone zijn en dan pas later of heel heel soms niet voor Android zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:39
[...]

Wifi analyzer draait wel op een goedkope Android, maar de vraag is, hoe betrouwbaar is zo'n meting? Mijn ervaring met wifi (meting) op een simpele, goedkope Android is niet zo goed, kon duidelijke verschillen zien in bereik, sterkte en roaming, waardoor je minder inzicht krijgt van de dekking.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

jzoin2 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:10:
Wat een topmerk is dit ook. Onlangs eentje geïnstalleerd op de eerste verdieping. Kon direct mijn wifi uitschakelen van mijn fritzbox en mijn repeaters wegdoen. Gewoon vol bereik overal, heb de ac pro. Dankzij het goed doorspitten van dit forum alle informatie kunnen vinden, dat mag ook een keer gezegd worden toch!
Top topic ja... alleen wat minder voor de bank rekening. Zojuist weer een 8-60w switch poort gekocht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
RobertMe schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:01:
[...]

Als je nu wilt upgraden i.v.m. thuiswerken zou ik niet inzetten op een apparaat dat (nog lang) niet beschikbaar is, als het ooit nog komt. De UDM-SE is immers nog nooit in de Early Access store verschenen. Laat staan in retail opgedoken.
Overigens is de (vermoedelijke) handleiding al een hele tijd terug uitgelekt, dus specs / aansluitmogelijkheden waren al bekend.
Yowzawood schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:13:
Wachten op een type dat nog niet eens in beta is geweest is redelijk onzinnig.....

Als je perse Unifi Protect nodig hebt is de USM Pro een optie. Maar ik zou gewoon de UDM in de woonkamer zetten zodat je de 4 poorten daarvan kan gebruiken. Met een dubbele netwerk kabel kan je eenvoudig terug naar de meterkast en daar met een simpele switch (de flex mini zou al kunnen) de rest van je aansluitingen uitvoeren.

Heb je verdere behoefte aan AP's kijk dan ook eens naar de in-walls, die komen ook met wat extra poorten. Als je die kwijt kan is het vaak ook een prima oplossing. Maar vaak is een simpele lite ook al voldoende.

Het is makkelijk veel te dure AP's te kopen die je in de simpele consumenten praktijk weinig meerwaarde opleveren....
UDM is inderdaad gekozen uit esthetisch oogpunt (daar heb ik geen zeggenschap over 😉) en de Flex HD heb ik voor dezelfde rede gekozen omdat ik die makkelijk kan weg werken.
UDM-SE zou wat meer future proof zijn met het oog op camera’s. Maar als deze nog niet eens in beta is geweest dan is het idd onzinnig om er op te wachten.
Eerst alleen een UDM proberen om te kijken of deze tot op de zolder goed begrijp heeft is ook een idee.
Dank voor de reality check.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RAF1 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:39:
[...]

[...]

UDM is inderdaad gekozen uit esthetisch oogpunt (daar heb ik geen zeggenschap over 😉) en de Flex HD heb ik voor dezelfde rede gekozen omdat ik die makkelijk kan weg werken.
UDM-SE zou wat meer future proof zijn met het oog op camera’s. Maar als deze nog niet eens in beta is geweest dan is het idd onzinnig om er op te wachten.
Eerst alleen een UDM proberen om te kijken of deze tot op de zolder goed begrijp heeft is ook een idee.
Dank voor de reality check.
Voor het esthetische kun je wellicht ook nog een In-Wall plaatsen? Als je nu netwerk-dozen in de muur hebt, en die zijn vrij geplaatst (dus niet een raam in combinatie met stopcontacten bv) kun je het inbouwelement eruit halen, stekker op de kabel, en een In-Wall eroverheen schroeven. Vervolgens heeft de In-Wall ook nog eens 2 (of 4 op de In-Wall HD) ethernet aansluitingen aan de onderkant. Dus het kost je niet de aansluiting, want apparaten die daarop waren aangesloten sluit je dan via de In-Wall aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of UI-Glenn op het ui.com
Forum deze Glenn/ onze landgenoot is?

Link naar FB profiel verwijderd

[ Voor 134% gewijzigd door Equator op 31-03-2020 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
xbeam schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:43:
Wie heeft er ervaring met ui-Glenn op ui.com
...knip..
Grappig dat je dit gebonden hebt, maar vaag wat je vraagt, waar heb je het over?

Edit: wanneer je zijn ui profiel en Facebook profiel vergelijkt, zie je dat ze rond dezelfde datum aangemaakt zijn, en foto komt redelijk overeen.

[ Voor 44% gewijzigd door ardvark99 op 31-03-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 00:38:
[...]

Grappig dat je dit gebonden hebt, maar vaag wat je vraagt, waar heb je het over?
Dat ik het soms lastig vind om te communiceren met Glenn. Ik ga er vanuit dat het de werk van beide kanten is waardoor ik het gevoel heb dat wel eens langs elkaar heen praten.

Eigenlijk is mijn oproep hier ook beetje om te kijken of dit zelfde Glenn is. Maar wilde een berichtje maken dat voor herkenbaar was was bezig de het bericht en anders/Vriendelijker verwoorden. Had niet verwacht om op dit tijd stip zo snel gequote te worden.:-)
Ik lesdict (dyslect) schrijft het vaak een beetje warrig en in handig op en doe het vaak 10 keer corrigeren.

[ Voor 37% gewijzigd door xbeam op 31-03-2020 00:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Heren, het koppelen van een online identiteit aan een echt persoon is behoorlijk off topic hier, en is ook niet echt wenselijk voor de persoon in kwestie verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
RobertMe schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:10:
[...]

Voor het esthetische kun je wellicht ook nog een In-Wall plaatsen? Als je nu netwerk-dozen in de muur hebt, en die zijn vrij geplaatst (dus niet een raam in combinatie met stopcontacten bv) kun je het inbouwelement eruit halen, stekker op de kabel, en een In-Wall eroverheen schroeven. Vervolgens heeft de In-Wall ook nog eens 2 (of 4 op de In-Wall HD) ethernet aansluitingen aan de onderkant. Dus het kost je niet de aansluiting, want apparaten die daarop waren aangesloten sluit je dan via de In-Wall aan.
Naar de In-Wall heb ik ook naar gekeken, echter is de plek waar ik eventueel een extra AC wil plaatsen zo dat de Flex HD de beste oplossing is (maar idd de specs zijn wel een beetje overkill).
Eerst maar eens beginnen met de UDM.
Nogmaals dank voor het meedenken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardvark99
xbeam schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 00:45:
[...]
Maar wilde een berichtje maken dat voor herkenbaar was was bezig de het bericht en anders/Vriendelijker verwoorden. Had niet verwacht om op dit tijd stip zo snel gequote te worden.:-)
Ik lesdict (dyslect) schrijft het vaak een beetje warrig en in handig op en doe het vaak 10 keer corrigeren.
Sorry dat ik zo snel quote, maar met dyslectie lijkt het mij idd moeilijk om in een keer duidelijk te zijn in berichten die je schrijft. Ik zal er voortaan iets voorzichtiger in zijn met quoten.

Edit, ik heb je quote ff aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door ardvark99 op 31-03-2020 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Sinds het thuiswerken van ons beide kom ik erachter dat de router toch niet meer mee komt met de rest van het netwerk (Linksys WRT320N).
Toch binnenkort maar eens vervangen. Op het moment heb ik:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Netwerk switchesLinksys SD2008€ 0,-€ 0,-
1Netwerk switchesUbiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)€ 111,95€ 111,95
1Access pointsUbiquiti UniFi AP AC PRO-E€ 137,55€ 137,55
1Modems en routersLinksys WRT320N€ 227,04€ 227,04
1Modems en routersUbiquiti Unifi Security Gateway (USG)€ 110,-€ 110,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 586,54

Waarbij de router ingezet als AP vervangen moet worden.
Op zolder heb ik een vaste pc, mijn server, netwerkprinter en zo nu en dan een Pi om mee te fröbelen.

Wat ik nu heb, is een kabel door een loze leiding via de vloer van de gangkast op de 1e verdieping daar naar boven het plafond door richting zolder. De huidige kabel loopt voorlopig nog even over de vloer naar de zolderkamer. Hier gaat deze de Linksys in.
De meest simpele gedachte is om hier dan nog een 8-poorts router switch te zetten zodat ik 7 poorten daar heb voor de huidige HW en dan het nieuwe AP.
Meest goedkope oplossing is hopen dat ik een kabel kan trekken en deze dan richting het plafond laat eindigen waar het nieuwe AP komt te hangen. Dat is uiteindelijk wel het meest wenselijke, maar goed.
Uiteindelijk is het een verschil van 70 euro ongeveer voor het gemak.

Grote kans dat de kleinere Switch ook nog net te weinig is omdat er eerst een kabel in gaat en je dan 1 poort minder over houd.
Ik twijfel of ik een tweede kabel voor het AP zou kunnen trekken. Dan moet ik wel een tang nog hebben. Er is geen mogelijkheid zo even voor voeding om het AP te voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
job schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:12:
[...]

Op je bouwtekening zie ik op een aantal plekken loze leidingen naast een dubbele wcd.
Let op dat de loze leidingen die je op laat leveren niet te dicht naast de wcd's worden aangelegd.
De in-walls zijn een stuk breder dan een inbouwdoos.
De loze leidingen zitten inderdaad allemaal ruim van de wcd af. Ik vraag me wel af of een IW(-HD) voldoende is voor de volledige bgg. De eerste etage zou ik misschien 2 AC-IW willen plaatsen en op zolder moet 1 AC-IW voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 14:13
Ik heb problemen met Spotify connect. Het werkt meestal wel maar ongeveer 1/3 van de keer niet. Vooral met Symfonisk (sonos) lijken de problemen al doet het probleem zich ook wel voor met Google home. Iemand ideeen in welke richting ik moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:41

Quad

Doof

Arunia schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:30:
Sinds het thuiswerken van ons beide kom ik erachter dat de router toch niet meer mee komt met de rest van het netwerk (Linksys WRT320N).
Toch binnenkort maar eens vervangen. Op het moment heb ik:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Netwerk switchesLinksys SD2008€ 0,-€ 0,-
1Netwerk switchesUbiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)€ 111,95€ 111,95
1Access pointsUbiquiti UniFi AP AC PRO-E€ 137,55€ 137,55
1Modems en routersLinksys WRT320N€ 227,04€ 227,04
1Modems en routersUbiquiti Unifi Security Gateway (USG)€ 110,-€ 110,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 586,54

Waarbij de router ingezet als AP vervangen moet worden.
Op zolder heb ik een vaste pc, mijn server, netwerkprinter en zo nu en dan een Pi om mee te fröbelen.

Wat ik nu heb, is een kabel door een loze leiding via de vloer van de gangkast op de 1e verdieping daar naar boven het plafond door richting zolder. De huidige kabel loopt voorlopig nog even over de vloer naar de zolderkamer. Hier gaat deze de Linksys in.
De meest simpele gedachte is om hier dan nog een 8-poorts router te zetten zodat ik 7 poorten daar heb voor de huidige HW en dan het nieuwe AP.
Meest goedkope oplossing is hopen dat ik een kabel kan trekken en deze dan richting het plafond laat eindigen waar het nieuwe AP komt te hangen. Dat is uiteindelijk wel het meest wenselijke, maar goed.
Uiteindelijk is het een verschil van 70 euro ongeveer voor het gemak.

Grote kans dat de kleinere Switch ook nog net te weinig is omdat er eerst een kabel in gaat en je dan 1 poort minder over houd.
Ik twijfel of ik een tweede kabel voor het AP zou kunnen trekken. Dan moet ik wel een tang nog hebben. Er is geen mogelijkheid zo even voor voeding om het AP te voeden.
Wat is het nut van de USG in dit hele verhaal? Ik zou dan een 8p switch neerzetten met POE.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:26

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Idefix70 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:58:
Ik gebruik de Nano standalone. Heb bewust aparte ssid voor 5ghz omdat boven 2.4 niet vooruit te branden is maar een sterker signaal heeft als 5.0. Zou een controller het op kunnen lossen? Zie niet in hoe.
zet er een unifi gateway bij voor het ap. daarna modem in bridge mode zetten. Overigens kan de controller apparaten die 5ghz ondersteunen daar op forceren. dus 1 ssid is voldoende.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Quad Huh? Die USG heb ik als router. De WRT320N had ik 2 keer in gebruik als veredelde AP's.
Bovenstaande heb ik allemaal al in bezit. Er zou dan nog een AP bij komen ter vervanging van de WRT320N en daar in de buurt nog een 8p Switch of die kleinere. Maar denk dat ik gewoon de 8P moet nemen. Scheelt voor nu een boel werk.

Blijf overigens constant tegen een klapperende verbinding aan lopen waarbij de Unifi AP er uit klapt en ik dus op die WRT van zolder terecht kom.
Nu zie ik in de controller en dat heb ik vorige week ook al gemerkt, dat hij alle devices op adopting blijft gooien en ze nooit gekoppeld worden.
Heb al met SSH set-inform gedaan op de USG, maar blijft maar adopten. Nu twijfel ik of ik hem ook met sudo syswrapper.sh restore-default moet behandelen eerst en wat dat precies doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Arunia omdat je het over een 8 poort router hebt in je post. Ik denk dat je dus de 8 poort switch bedoelt. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Quad Ah ja, switch inderdaad. haha, sorry!

Denk dat het uiteindelijk voor de 70 euro meer toch de 8 poorts switch wordt.

Daarnaast de quarantaine maar gebruiken om in de meterkast de router, Switch en AP aan de zijmuur vast te maken. Staat wat netter.
Ligt nu los op de plankjes, maar moet even zien of er genoeg plek is, maar dat zal wel los lopen.
Heb nog gezocht naar een klein kastje waar ik ze in kan zetten, maar denk dat dat hem niet gaat worden.

Mochten we ooit verhuizen wordt het netwerk echt beter en ruim bemeten aangepakt. Losse "meterkast" voor netwerk oid. Of een ruimere meterkast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 11:57
We hebben een Unifi Controller (versie 5.12.35) op een Linux machine draaien en daar zitten een heel aantal sites onder die allemaal een guest portal gebruiken.

Nu is de vraag gesteld om in het geval van een onbereikbare controlller toch het gasten wifi bereikbaar te laten zijn.

Zo te lezen in het onderstaande artikel gaat dat door een config.properties aan te maken met de instelling 'config.selfrun_guest_mode=pass'.

Alleen ik lees dat dit bestand onder elke bestaande en dus ook toekomstige sites aangemaakt moet worden. Klopt dat?

Is dat ook centraal voor elke bestaande en toekomstige sites te activeren? En zo ja, waar moet die config.properties dan komen?

Nog geen UI instelling hiervoor beschikbaar?

Artikel: https://help.ubnt.com/hc/...-controller-goes-offline-

Ps.: ik ben waardeloos in Linux omgevingen, kom hooguit via cd en ls -a verder so be gentle :$

[ Voor 8% gewijzigd door rookie no. 1 op 31-03-2020 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m3gA
rookie no. 1 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:33:

Alleen ik lees dat dit bestand onder elke bestaande en dus ook toekomstige sites aangemaakt moet worden. Klopt dat?

Is dat ook centraal voor elke bestaande en toekomstige sites te activeren? En zo ja, waar moet die config.properties dan komen?

Nog geen UI instelling hiervoor beschikbaar?
Allemaal correct. Je moet het handmatig kopieren en er is geen GUI optie voor nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zit met een klein probleem.

Ten eerste mijn setup, die ziet er als volgt uit:
Internet komt binnen op een Zyxel T50 model (T-mobile glasvezel). Vanaf het modem heb ik twee Ubiquiti switches verbonden. Een US-8-60W switch en een 5 poorts flex mini switch. Aan beide switches heb ik dan weer een AC-Lite accespoint waarvan een accespoint helaas verbonden is doormiddel van een Powerline adapter van Devolo. Aan de US- Switch hangt een cloud key Gen2.

De accespoints werken perfect. het probleem zit hem in de bedraden clients. Sommige clients staan in de controller software vermeld onder de verkeerde switch of krijg ik er geen IP adres van te zien. Een ander probleem is dat als ik naar de events kijk ik mijn modem steeds zie verspringen van de ene switch naar de andere switch. Ook zie ik dat de switches elkaar zien als uplink. Dit zou het modem toch moeten zijn?

Als laatste werkt de topologie ook niet. Al had ik vernomen dat heel veel mensen hier last van hebben.

Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen? Alles werkt maar dat sommige dingen niet kloppen past gewoon niet in mijn hoofd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:31
Dus aanschaffen GW, heb dan een POE switch nodig want gebruik Ziggo modem/router nu als zodanig en dan een controller erbij.... Behoorlijke uitgave en dan zou het werken? Nog steeds ondanks tweaken geen snelheid van meer dan 90Mb als ik met mijn foon zelfs OP het AP lig. Ben er nog niet helemaal van ondersteboven.
Hubert schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:04:
[...]

zet er een unifi gateway bij voor het ap. daarna modem in bridge mode zetten. Overigens kan de controller apparaten die 5ghz ondersteunen daar op forceren. dus 1 ssid is voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Arunia schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:32:
@Quad Ah ja, switch inderdaad. haha, sorry!

Denk dat het uiteindelijk voor de 70 euro meer toch de 8 poorts switch wordt.

Daarnaast de quarantaine maar gebruiken om in de meterkast de router, Switch en AP aan de zijmuur vast te maken. Staat wat netter.
Ligt nu los op de plankjes, maar moet even zien of er genoeg plek is, maar dat zal wel los lopen.
Heb nog gezocht naar een klein kastje waar ik ze in kan zetten, maar denk dat dat hem niet gaat worden.

Mochten we ooit verhuizen wordt het netwerk echt beter en ruim bemeten aangepakt. Losse "meterkast" voor netwerk oid. Of een ruimere meterkast. ;)
Ik gebruik zelf deze patchkast: https://www.netwerkproduc...310x301x483-gemontee.html
Ben er erg tevreden over.

19" had niet gepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQ8cNNi8atwsEyZUWGAh4GMP5Os=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwhRCfSCS6rxocy8fkYgQknZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sgUbivJxmMw7qb1MDG0MBt1EqUc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DRwXhwB8NVyaWbXgpWv0qbuu.jpg?f=fotoalbum_tile

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 11:57
@m3gA
Dank voor je supersnelle antwoord.

Voor de uitwerking wel een drama als je zoveel sites hebt en nog meer gaat krijgen, maar ja...wat moet dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Quad Die gaat echt te groot zijn verwacht ik zo. Het is maar een vrij ondiepe meterkast met al een aardig wat spul. Stoppenkast, gas en elektra modules.
Volgens mij kunnen de dingen opgehangen worden, dus wellicht op die manier eens kijken. De planken uit de kast halen en aan de zijkant kijken om daar wat te monteren. Moet denk ik wel lukken.

Iemand nog een idee wat die sudo syswrapper.sh restore-default regel doet? Want heb het idee dat ik dat wel moet doen om de boel weer adopted te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Arunia Dat is een factory reset.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Quad Dat is dan niet heel fijn, maar als het nodig is, doe ik dat anders na het werk wel. Dan stel ik het wel opnieuw in.

Krijg het spul gewoon niet adopted. alle manieren geprobeerd, behalve die.

Bedenk me net iets, ik gebruik niet de standaard 8080 voor de unifi software op de server. Zou dat het kunnen zijn? Want dan moet ik kijken hoe ik die poort kan pushen.

[ Voor 29% gewijzigd door Arunia op 31-03-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Arunia Wat is de inform URL van de AP en de USG? Verwijst deze naar de UniFi controller?

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 31-03-2020 12:10 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Quad Hij verwijst naar serverip:8080.
Zit even te denken of dat wel klopt of niet. Ik log natuurlijk op de controller in met 8443. Die heb ik de hele tijd in mijn hoofd. Eens kijken of ik daar wat in kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Arunia schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:15:
Zit even te denken of dat wel klopt of niet. Ik log natuurlijk op de controller in met 8443. Die heb ik de hele tijd in mijn hoofd. Eens kijken of ik daar wat in kan vinden.
Inform URL is inderdaad 8080.
Die moet wel bereikbaar zijn, anders werkt het niet.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik heb het idee dat ik onder controller > advanced dingen niet ingevuld heb en dat dat de reden is, of ik vergis me.

Zit net onder Firewall te kijken in Windows en zie daar helemaal geen binnenkomende regel voor de controller op 8080.
Net een nieuwe regel gemaakt hiervoor en zie ineens provisioning staan. >_<
En alles gekoppeld. Gloeiende.

Je hebt me overigens wel echt goed geholpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 31-03-2020 12:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:22
Arunia schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:15:
serverip:8080/inform
Anders werkt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jzoin2
Toppe schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:03:
[...]

Top topic ja... alleen wat minder voor de bank rekening. Zojuist weer een 8-60w switch poort gekocht :'(
Je hebt gelijk, ik wil er nog eentje. Puur voor de heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
shoombak schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:53:
[...]De loze leidingen zitten inderdaad allemaal ruim van de wcd af. Ik vraag me wel af of een IW(-HD) voldoende is voor de volledige bgg. De eerste etage zou ik misschien 2 AC-IW willen plaatsen en op zolder moet 1 AC-IW voldoende zijn.
Ik heb 1 AC-IW in de (centrale) hal hangen en heb overal op de bgg (15x8m) een prima bereik, ook op 5G.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

jzoin2 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:43:
[...]

Je hebt gelijk, ik wil er nog eentje. Puur voor de heb.
Hahaha, eerlijk is eerlijk het is wel top spul. Aangesloten en geadopt en meteen een firmware upgrade. De foutmeldingen 100fdx op beide AP’s is meteen verdwenen. Ben mooi op tijd, de oude switch begon te knetteren toen ik hem ging afkoppelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Is trouwens het longe range model niet een marketingtruc, sterkte van signaal van een pro is toch nagenoeg gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
jzoin2 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:19:
Is trouwens het longe range model niet een marketingtruc, sterkte van signaal van een pro is toch nagenoeg gelijk.
De Pro is ook een stuk duurder. Vele mensen gebruiken de LR als een "budget" Pro. Signaalsterkte is trouwens niet belangrijk in de meeste toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
mathias82 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:27:
[...]

De Pro is ook een stuk duurder. Vele mensen gebruiken de LR als een "budget" Pro. Signaalsterkte is trouwens niet belangrijk in de meeste toepassingen.
O niet eens 5ghz enzo. Laat maar, voor pleps.
Correctie niet goed gelezen; Ubiquiti UniFi AP-AC-LR

Mijn Tesla staat voor de deur en het wifi signaal pakt het net niet. Wel vreemd btw, mijn telefoon pakt het wifi signaal wel op. Zal wel aan de crappy wifi antenne liggen van de model 3.

[ Voor 27% gewijzigd door jzoin2 op 31-03-2020 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
jzoin2 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:30:
[...]

O niet eens 5ghz enzo. Laat maar, voor pleps.
Correctie niet goed gelezen; Ubiquiti UniFi AP-AC-LR
Ja de AC-LR is ook gewoon ac, net zoals de Lite en Pro hier onderdaan de pagina kan je de verschillen zien: https://www.ui.com/unifi/unifi-ap-ac-lr/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

jzoin2 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:19:
Voordeel van de Pro is dat ie een tweede 1Gbit aansluiting heeft, waardoor je hem makkelijker in een bestaande installatie met maar 1 kabel op kunt nemen. Je zet het er als het ware zo tussen :)
* The Eagle heeft er om die reden 3 in huis hangen, extra kabels trekken was geen optie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJDW
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-05 21:54
Graag had ik wat advies gekregen in verband met mijn woning. hxb is ongeveer 12m op 7,5m.
Het blauwe blokje is waar de kabel binnenkomt. De rode blokjes is waar een UTP aansluiting voorzien is.

De woning is op dit moment nog in opbouw waardoor ik nog wel even tijd heb maar ik heb toch al wat research gedaan naar Ubiquiti apparatuur. Om mij naar de toekomst toe toch te verzekeren naar meer features zou ik kiezen voor de UDM (ipv een USG & Cloudkey).

Het idee is om deze te plaatsen waar de aansluitingen toekomen (blauw vakje in de berging). Uiterst rechts bovenaan zou ik dan nog een AP-lite plaatsen zodat ik in de living/tuin goed bereik heb.

Ergens vind ik het wel jammer dat de UDM - wat wel een supergoed wifi signaal heeft - niet kan plaatsen in de woonkamer zelf. Wat is jullie advies hierover?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_k4EAKWzT3tGAy_eMrpO-BI5644=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JLZhAqmBCNi2AAz8aEn3TesO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PJDW schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:08:
Het idee is om deze te plaatsen waar de aansluitingen toekomen (blauw vakje in de berging). Uiterst rechts bovenaan zou ik dan nog een AP-lite plaatsen zodat ik in de living/tuin goed bereik heb.
Nieuwbouw en een AP binnen plaatsen om buiten bereik te hebben zou ik niet aan beginnen. Plaats gewoon een AC Mesh aan de buitenmuur. Ongeveer net zoveel als een AC Lite en geeft, als die buiten hangt, gegarandeerd bereik in de tuin. Een AP binnen wordt met moderne isolatie (folie in glas bv) veel teveel gedempt waardoor signaalsterkte sterk inzakt.
Ergens vind ik het wel jammer dat de UDM - wat wel een supergoed wifi signaal heeft - niet kan plaatsen in de woonkamer zelf. Wat is jullie advies hierover?
Trek een UTP kabel van modem naar de woonkamer? En dan UDM daar plaatsen. Het is geen verplichting dat die meteen naast het modem moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJDW
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-05 21:54
RobertMe schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:18:
[...]

Nieuwbouw en een AP binnen plaatsen om buiten bereik te hebben zou ik niet aan beginnen. Plaats gewoon een AC Mesh aan de buitenmuur. Ongeveer net zoveel als een AC Lite en geeft, als die buiten hangt, gegarandeerd bereik in de tuin. Een AP binnen wordt met moderne isolatie (folie in glas bv) veel teveel gedempt waardoor signaalsterkte sterk inzakt.

[...]

Trek een UTP kabel van modem naar de woonkamer? En dan UDM daar plaatsen. Het is geen verplichting dat die meteen naast het modem moet staan.
Het terras ligt er vlak bij, dus ik denk niet dat dit een groot probleem zou zijn. Mocht het zo zijn is dit idd wel een goeie oplossing!

Het probleem met de UDM in de woonkamer is dat vanuit de berging de UTP vertrekt naar de slaapkamers (waar ik ook ergens een AP ga plaatsen). Had er niet aan gedacht om overal dubbele UTP te voorzien waardoor ik dus niet van de woonkamer terug kan.

2de oplossing is om de UDM aan de linker UTP te plaatsen. Daar ligt nog een wachtbuis naar de berging waarmee ik eventueel kan terugkeren. Ik vraag mij dan enkel af of ik nog voldoende bereik zal hebben rechts van de berging?

Ik vermoed dat de praktijk dit enkel zal kunnen uitwijzen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:18:
Wat mensen ook vaak vergeten : Dankzij VLAN's kan je zowel LAN als WAN over dezelfde kabel laten gaan! :*)

Niet handig als je zowel 1 Gbps via WAN als LAN wil voltrekken, maar het kan wel! :+
alarma2nd schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:40:
Sommige clients staan in de controller software vermeld onder de verkeerde switch of krijg ik er geen IP adres van te zien. Een ander probleem is dat als ik naar de events kijk ik mijn modem steeds zie verspringen van de ene switch naar de andere switch. Ook zie ik dat de switches elkaar zien als uplink. Dit zou het modem toch moeten zijn?

Als laatste werkt de topologie ook niet. Al had ik vernomen dat heel veel mensen hier last van hebben.

Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen? Alles werkt maar dat sommige dingen niet kloppen past gewoon niet in mijn hoofd. :)
Laat het lekker voor wat het is : Heb ik ook gedaan!

Heel misschien dat een reboot van je Controller zal helpen, maar de kans daarop schat ik laag in... ;)
m3gA schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:30:
Ik heb problemen met Spotify connect. Het werkt meestal wel maar ongeveer 1/3 van de keer niet. Vooral met Symfonisk (sonos) lijken de problemen al doet het probleem zich ook wel voor met Google home. Iemand ideeen in welke richting ik moet zoeken?
mDNS geneuzel gok ik...

Kijk eens naar je IGMP Snooping settings en kijk of je wat kan aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
nero355 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 00:05:
[...]

Wat mensen ook vaak vergeten : Dankzij VLAN's kan je zowel LAN als WAN over dezelfde kabel laten gaan! :*)

Niet handig als je zowel 1 Gbps via WAN als LAN wil voltrekken, maar het kan wel! :+

[...]

Laat het lekker voor wat het is : Heb ik ook gedaan!

Heel misschien dat een reboot van je Controller zal helpen, maar de kans daarop schat ik laag in... ;)

[...]

mDNS geneuzel gok ik...

Kijk eens naar je IGMP Snooping settings en kijk of je wat kan aanpassen :)
Vermoedde ook al mDNS. ze hebben de verkeerde versie in de gui van de controller staan. De andere werkt beter (weet niet meer of het de reflector of repeater is) maar die kun je niet aanzetten op de UDM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
m3gA schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:40:
[...]

Vermoedde ook al mDNS. ze hebben de verkeerde versie in de gui van de controller staan. De andere werkt beter (weet niet meer of het de reflector of repeater is) maar die kun je niet aanzetten op de UDM.
De goed werkende versie is de repeater. De reflector-versie zorgt in bepaalde gevallen voor crashing Homebridges en Philips Hue's. Sinds ik met de USG over ben naar de repeater nergens last meer van.
Reflector kun je ook niets aan instellen qua luisterende vlan-interfaces, waar dat met de repeater wel kan.
Dacht dat de versie op de UDM wel een zodanige config heeft, dat hij niet actief is op de wan-interface.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Vanochtend er achter gekomen dat mijn router/AP staat te klapperen. Geen Unifi, dus toch maar gaan vervangen. Want zo kan ik op zolder niet thuis werken.
Wordt een 8-p switch en AP zoals ik al in bezit heb.
Die kleine switches zijn wel handig op plekken waar 1 kabel ligt en meer aansluitingen. Dus dat komt wellicht ooit nog wel.

Waar bestellen jullie eigenlijk? Of gewoon bij de goedkoopste met goede reviews?
Las dat je bij Ubiquiti zelf ook kunt bestellen, maar buiten die goedkopere switches in 5-pak lijken ze niet perse goedkoop.

[ Voor 23% gewijzigd door Arunia op 01-04-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 21:52

Ethirty

Who...me?

In het algemeen bestel ik liever bij een webshop waar ik vaker besteld heb, dan een euro extra besparen. Dus ik zou zeggen, pak de pricewatch erbij, kijk waar het leverbaar is en of je daar wil bestellen. :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002

rally

Deyterra Consultancy

Ik bestel persoonlijk altijd bij Dectdirect. Niet altijd de goedkoopste, maar wel snel en goed EN gratis verzenden.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Ethirty @rally
Achteraf natuurlijk de meest logische uitspraak. haha.
Dectdirect heb ik de vorige spullen ook besteld volgens mij, dus dat gaat hem dan wel worden.

Thanks!

Hoop dat hierna de problemen wel weg zijn. En hopelijk ook in de achtertuin normale verbinding, anders staat er nog wel een module op de wensenlijst. Die kan of buiten of tegen de muur van de keuken aan de binnenkant. Twijfel nog even, maar zien we dan wel weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:45

Nogne

>.<

Arunia schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:50:
Vanochtend er achter gekomen dat mijn router/AP staat te klapperen. Geen Unifi, dus toch maar gaan vervangen. Want zo kan ik op zolder niet thuis werken.
Wordt een 8-p switch en AP zoals ik al in bezit heb.
Die kleine switches zijn wel handig op plekken waar 1 kabel ligt en meer aansluitingen. Dus dat komt wellicht ooit nog wel.

Waar bestellen jullie eigenlijk? Of gewoon bij de goedkoopste met goede reviews?
Las dat je bij Ubiquiti zelf ook kunt bestellen, maar buiten die goedkopere switches in 5-pak lijken ze niet perse goedkoop.
Ik bestel zelf al mijn apparatuur bij Ubiquiti zelf, zijn wel iets duurder maar ze verkopen alle producten en leveren ook snel.

Anders moet je soms bij verschillende webshops je spullen halen, en ik heb het liever van 1 leverancier.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
PJDW schreef op woensdag 1 april 2020 @ 00:03:
[...]Het probleem met de UDM in de woonkamer is dat vanuit de berging de UTP vertrekt naar de slaapkamers (waar ik ook ergens een AP ga plaatsen). Had er niet aan gedacht om overal dubbele UTP te voorzien waardoor ik dus niet van de woonkamer terug kan.
En waarom als je huis nog in de bouwfase zit zorg je dan niet er een dubbele kabel naar je UTP punt in de woonkamer gaat? Net zoveel moeite om gelijk 2 kabels door een buis te trekken dan 1.

Eigenlijk is het altijnd handiger om als je nog draad gaat trekken er gelijk 2 doorheen te halen. Het zijn de kosten en het werk niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kavaa
Yowzawood schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:28:
[...]

En waarom als je huis nog in de bouwfase zit zorg je dan niet er een dubbele kabel naar je UTP punt in de woonkamer gaat? Net zoveel moeite om gelijk 2 kabels door een buis te trekken dan 1.

Eigenlijk is het altijnd handiger om als je nog draad gaat trekken er gelijk 2 doorheen te halen. Het zijn de kosten en het werk niet.
Ik zeg altijd 2 kabels trekken als je een kabel moet trekken, enkel als het echt niet past of mogelijk is 1 kabel.
Anders ten alle tijden 2.
Of je hem nu aansluit of niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Idefix70 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:46:
Dus aanschaffen GW, heb dan een POE switch nodig want gebruik Ziggo modem/router nu als zodanig en dan een controller erbij.... Behoorlijke uitgave en dan zou het werken? Nog steeds ondanks tweaken geen snelheid van meer dan 90Mb als ik met mijn foon zelfs OP het AP lig. Ben er nog niet helemaal van ondersteboven.

[...]
ligt eraan hoeveel aansluitingen je nodig hebt. zat er bij je ap geen poe injector?

zelf heb ik ziggo - gw - poe sw- ap - etc. controller draai ik op een raspberry pi maar kan je ook vanaf een pc doen bv. hoeft niet altijd aan te staan.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:31
Hubert schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:13:
[...]

ligt eraan hoeveel aansluitingen je nodig hebt. zat er bij je ap geen poe injector?

zelf heb ik ziggo - gw - poe sw- ap - etc. controller draai ik op een raspberry pi maar kan je ook vanaf een pc doen bv. hoeft niet altijd aan te staan.
Nano HD hangt aan injector maar ik wil nog 2 camera's en dan liever switch. Heb nu 4 poorten op Ziggo modem gevuld en heb er binnenkort nog 1 nodig. Los daarvan, als ik Ziggo in bridge modus zet of niet, de snelheid van de wifi verbinding 5Ghz van AP wordt daar toch niet anders van? Wifi ziggo box weer eens aangezet en als ik ernaast sta 250Mb dus max snelheid op mijn telefoon. APnog steeds niet meer dan 90. Het valt me eerlijk gezegd qua snelheid tegen, had dit niet verwacht. Overigens is verbinding verder heel stabiel en dat was met Ziggo box wel even anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-06 22:01
Graag jullie ervaring of deze setup wil en kan werken.

Ik ben in het bezit van een Amplifi HD Mesh Set + een Amplifi HD router die als ethernet backhaul is verbonden waarmee ik in huis een perfect netwerk heb.

Buiten is dit helaas een ander verhaal en wil ik graag het netwerk een upgrade geven met een Ubiquiti UAP-AC-M, deze sluit ik natuurlijk wel bekabeld aan.

Zien jullie hier problemen in? En zou dit kunnen werken met hetzelfde SSID?

[ Voor 4% gewijzigd door Imperial Guard op 01-04-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Kansloze vraag tussendoor, maar geen zin in een echtscheiding ;)

Zolang ik van de ‘Wireless networks’ in de controller afblijf dan zullen de AP’s niet in provisioning gaan en blijf ik gewoon werken WiFi houden toch? Wil even wat dingen alvast gaan instellen als test zodat ik vrijdag even goed aan de slag kan maar vrouwlief schiet me nu af als ik de WiFi uitschakel. Na 3 keer te horen dat KPN een storing heeft gelooft ze het niet meer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 21:52

Ethirty

Who...me?

Ligt er maar net aan wat je dan wel wil gaan aanpassen. Ik durf mijn hand niet voor je in het vuur te steken dat je wifi niet kort offline is als je bijv een kanaal aanpast.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ethirty schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:46:
Ligt er maar net aan wat je dan wel wil gaan aanpassen. Ik durf mijn hand niet voor je in het vuur te steken dat je wifi niet kort offline is als je bijv een kanaal aanpast.
Pas dat ook niet aan, alleen wat dingen onder Networks zelf ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
Toppe schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:04:
[...]

Pas dat ook niet aan, alleen wat dingen onder Networks zelf ;)
Om je relatie in stand te houden zal ik je adviseren om gewoon lekker met je vingertjes er vanaf te blijven >:)

En anders gewoon doen, en der even vertellen wie de broek aan heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Vamp
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-06 18:30
Ik ben op zoek naar ervaringen met de eth-sp gen2.

Ik wil een poe camera in de achtertuin op de schuur monteren. Gericht op de achterdeur van het huis. Nu heb ik wat zitten lezen over risico op blikseminslag en ik vroeg mij af er iemand is waarbij dit apparaatje echt heeft gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Kavaa schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:14:
[...]

Om je relatie in stand te houden zal ik je adviseren om gewoon lekker met je vingertjes er vanaf te blijven >:)

En anders gewoon doen, en der even vertellen wie de broek aan heeft :?
Die broek heb ik sowieso niet aan ;) maar ze vindt t nooit zo erg, maar nu aan het thuiswerken hè :P

Maar ondertussen werkt alles nog steeds ondanks dat ik er mee bezig ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Idefix70 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:34:
[...]

Nano HD hangt aan injector maar ik wil nog 2 camera's en dan liever switch. Heb nu 4 poorten op Ziggo modem gevuld en heb er binnenkort nog 1 nodig. Los daarvan, als ik Ziggo in bridge modus zet of niet, de snelheid van de wifi verbinding 5Ghz van AP wordt daar toch niet anders van? Wifi ziggo box weer eens aangezet en als ik ernaast sta 250Mb dus max snelheid op mijn telefoon. APnog steeds niet meer dan 90. Het valt me eerlijk gezegd qua snelheid tegen, had dit niet verwacht. Overigens is verbinding verder heel stabiel en dat was met Ziggo box wel even anders.
Dan staat er iets raars aan denk ik. ik heb de HD en haal me volle verbinding daar mee. vriend van me heeft ook nano hd's met ziggo en haalt ook zn max. hoe staan je radio settings? radio (5GHz) to VHT40 bv?

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.